abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 september 2009 @ 15:20:45 #1
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73149365
Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: Roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl menin een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De Volgende Fok!ers roeien!:

- Aegir - Groningen:
Pluizel (Clubroeister en daarnaast stiekem burgerroeister)
Nappeklapperapper (licht)

- Asopos de Vliet - Leiden:
nanana
pikhoofd
Thewarrior82 (coach)

- Boreas - Zwolle
C.est_Bon
Fiekie

- De Laak - 's-Gravenhage:
nogeenmaarten

- Euros - Enschede
ocf81 Clubroeier
virmes coach Barlid
SeanFerdi Clubroeier
Thrawn coach
Orionis coach

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
ArendBarend
Boomrups

- Laga - Delft
SFRje

- Nereus - Amsterdam:
Staal_

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie Razende Reporter
BlauweBal (Licht)

- Okeanos - Amsterdam:
Dark_Angelus (zwaar)

- Orca - Utrecht:
Bellah Clubroeister
La_Tramposa Clubroeister (gaat selecteren)

- Phocas - Nijmegen
De_Brok Licht
Delnooz Coach
Dodona Zwaar
Sjobber Zwaar/zwicht

- Proteus-Eretes - Rotterdam Noord:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)
Kjerring

- Skøll - Amsterdam:

Leso_Varen Geen Coach
De_Ananas Coach/Clubroeier
Pullup Betere coach
SkollZwaar09

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (zwaar)
AHappelstroop (licht)
FerreroNutella
Lucas0 (gaat selecteren voor licht?)

- Willem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

Ons rijke verleden:
Roeien en Ergometeren XXVI: Alweer bijna selectietijd!
Roeien en Ergometeren XXV: Summertime! lekker roeien
Roeien en Ergometeren XXIV: Waar het Slot nadert.
Roeien en Ergometeren XXIII: World Cup I komt eraan
Roeien en Ergometeren XXII: Roeieren totdat de zon ondergaat
Roeien en Ergometeren XXI: Blikken of blozen?
Roeien en Ergometeren XX: Op naar de boord aan boord races
Roeien en Ergometeren XIX: Triton wint de varsity
Roeien en Ergometeren XVIII: Drukte op de Amstel!
Roeien en Ergometeren XVII: Waar de bosbaan weer ijsvrij is!
Roeien en Ergometeren XVI: Schaatsen, niet roeien
Roeien en Ergometeren XV: Nieuw seizoen, nieuwe kansen
Roeien en ergometeren deel XIV : Vakantie-editie
Roeien en Ergometeren Deel XIII
Roeien en Ergometeren Deel XII
Roeien en Ergometeren Deel XI - Selectie Tijd!
Roeien en ergometeren deel X - Fris begin na de zomer!
Roeien en ergometeren deel IX - Licht vs zwaar ready..fight!
Roeien en Ergometeren - Deel VIII - Roadtrip to Linz anyone?
Roeien en Ergometeren - Deel VII - Waar 2k maar 5:59 duurt
Roeien en Ergometeren - Deel VI - Zachtjes tikt de regen...
Roeien en Ergometeren - Deel V - Als (de) Hel bevriest...
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren

Belangrijke sites:

Foto's:

www.nlroei.nl - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
www.roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
www.jan-edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto\\\'s zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
www.roeien.net - Iets amateuristischer, maar desalniettemin de moeite waard. Meestal alleen nieuws, soms ook wat fotomateriaal.
www.roeifotos.nl - Relatief nieuw, dus nog weinig archiefmateriaal. Een race met blik als gevolg kan nooit genoeg gefotografeerd zijn, dus kijk ook hier even doorheen!
www.roeifoto.eu - Vrij Aegir-gekleurd roeifotoboek, maar Lies en Gabe trachten ook de rest van roeiend Nederland (bij vlagen) te vereeuwigen op de digitale camera. Het zoeken waard!
http://www.afotos.nl/
http://www.merijnsoeters.nl

Algemeen


www.knrb.nl - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
www.knsrb.nl - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
www.worldrowing.com - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
www.rowingone.com - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud Eeke Thomée is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld? http://80.83.47.230/n_bio_rower.fwx?no_id=24982
www.roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73149386
Lul
pi_73149414
Zet bij mij aub Coach/Clubroeier en haal Uitschuifkonijn weg (nooit iets van gezien en kan hem niet vinden via de search )

En het is officieel, ik ga onze tweede bedrijfsacht coachen 2 uur in de week
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 september 2009 @ 15:24:55 #4
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73149494
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:22 schreef De_Ananas het volgende:
Zet bij mij aub Coach/Clubroeier en haal Uitschuifkonijn weg (nooit iets van gezien en kan hem niet vinden via de search )

En het is officieel, ik ga onze tweede bedrijfsacht coachen 2 uur in de week
Aangepast.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73150106
Pfff, prutsers jullie allemaal en voor la_tramposa!
Also tvp, eigenlijk is het wel goed roeiweer, maar ik ben te laks om naar buiten te gaan
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_73150211
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:48 schreef Virmes het volgende:
Pfff, prutsers jullie allemaal en voor la_tramposa!
Also tvp, eigenlijk is het wel goed roeiweer, maar ik ben te laks om naar buiten te gaan
Jij als barhanger hoort ook bier te drinken en niet te roeien.
  zondag 27 september 2009 @ 15:58:09 #7
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_73150352
Wel zonde dat de U8-en elk jaar minder deelnemers hebben, het idee is best leuk
pi_73150695
TVP
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_73153101
tvp
pi_73155071
ik wist toch niet hoe dit moest dus ben blij dat iemand het gedaan heeft
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73158844
doe even een verwijzing in je laatste post, dat maakt het topic makkelijker vindbaar.
pi_73159159
quote:
Op zondag 27 september 2009 18:33 schreef La_Tramposa het volgende:
ik wist toch niet hoe dit moest dus ben blij dat iemand het gedaan heeft
Gewoon de eerste post quoten, en dan de tekst kopieren naar een nieuw topic!
  zondag 27 september 2009 @ 20:39:41 #13
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_73159184
teeveepee, en waar is het mooie plaatje gebleven?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_73159320
D_A. de links naar de oude topics zijn weer weg, kan je die niet terughalen.
pi_73167267
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:30 schreef ocf81 het volgende:
doe even een verwijzing in je laatste post, dat maakt het topic makkelijker vindbaar.
check
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73167576
thnx
pi_73167601
Oi
pi_73168726
tvp!
pi_73170039
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:48 schreef Virmes het volgende:
Also tvp, eigenlijk is het wel goed roeiweer, maar ik ben te laks om naar buiten te gaan
Tsss, ga eens wat doen met je kadaver! Ik heb vnadaag de fiets gepakt en ben de twentsche alpen ingedoken

Orionis en ik zijn trouwens coach-af.
pi_73170701
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:49 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Tsss, ga eens wat doen met je kadaver! Ik heb vnadaag de fiets gepakt en ben de twentsche alpen ingedoken

Orionis en ik zijn trouwens coach-af.
Want waarom geen Coach meer
O trouwens B'vo MGZ en Scullen
pi_73174540
quote:
Op maandag 28 september 2009 01:42 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Want waarom geen Coach meer
Orionis gaat stage lopen, en er was voor mij niet echt een goede optie om een ploeg te gaan coachen dit jaar dus toen heb ik bedankt voor de eer.
pi_73194222
Hee. Spinnen is gooeeeed.
pi_73202799
gisteravond geslaagd voor s1! hopen dat ik ook nog s2 mag halen voor de winter, lijkt me leuk!
pi_73203315
Technische vraag aan de heren coaches:
Ik heb steeds vaker en erger last van een slapend been (of 2 benen zelfs), ik krijg het ook steeds eerder en het gaat niet over, het wordt alleen maar erger. Ik kreeg nu te horen dat dat misschien kwam door mijn bilspieren (terwijl ik nog wel een afgetraind en lekker kontje heb ), hoe kan ik dat oplossen of ligt het ergens anders aan?

Ik kan niet echt veel doen met 2 slapende benen, het is ook echt gewoon een kut gevoel
pi_73203481
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:53 schreef De_Ananas het volgende:
Technische vraag aan de heren coaches:
Ik heb steeds vaker en erger last van een slapend been (of 2 benen zelfs), ik krijg het ook steeds eerder en het gaat niet over, het wordt alleen maar erger. Ik kreeg nu te horen dat dat misschien kwam door mijn bilspieren (terwijl ik nog wel een afgetraind en lekker kontje heb [ afbeelding ] ), hoe kan ik dat oplossen of ligt het ergens anders aan?

Ik kan niet echt veel doen met 2 slapende benen, het is ook echt gewoon een kut gevoel
je kan eens kijken of het aan je bankje ligt. Dat afgetrainde kontje van je kan weleens te smal zijn voor de gaten die er standaard in zitten. Had ikzelf namelijk ook. Onze bootsman heeft toen een bankje geklust met gaten die wat dichter bij elkaar stonden.

Het kan ook een technisch verhaal zijn dat je te ver voorop of achterop je bankje zit. Als je telkens over je zitknobbels heen glijdt ipv ervoor te blijven kan je de boel ook aardig afknellen.
pi_73203689
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:03 schreef De_Brok het volgende:

[..]

je kan eens kijken of het aan je bankje ligt. Dat afgetrainde kontje van je kan weleens te smal zijn voor de gaten die er standaard in zitten. Had ikzelf namelijk ook. Onze bootsman heeft toen een bankje geklust met gaten die wat dichter bij elkaar stonden.

Het kan ook een technisch verhaal zijn dat je te ver voorop of achterop je bankje zit. Als je telkens over je zitknobbels heen glijdt ipv ervoor te blijven kan je de boel ook aardig afknellen.
Ik zit vaak in verschillende boten, kan dat er ook mee te maken hebben?
pi_73203825
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:13 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik zit vaak in verschillende boten, kan dat er ook mee te maken hebben?
Meestal heb je er last van bij 1 bepaald soort bankje, dus moet je even kijken in welke boot je zit. Als je er in alle boten last van hebt zit het 'm denk ik in je techniek.

Andere optie is beenlengteverschil, als dat te groot is kan je ook last krijgen omdat je teveel steunt op 1 been. Maar aangezien je last krijgt van beide benen lijkt me dat minder waarschijnlijk.
pi_73206336

Probeer deze eens. Je kan ook je eigen kussentjes knippen uit een goedkoop kampeer ligmatje overigens want 20 euro is wat aan de prijzige kant.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73207949
TVP .
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
pi_73208689
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:01 schreef pullup het volgende:
[ afbeelding ]
Probeer deze eens. Je kan ook je eigen kussentjes knippen uit een goedkoop kampeer ligmatje overigens want 20 euro is wat aan de prijzige kant.
Pfff die kussentjes zijn voor vrouwen! Bovendien is het niet erg relax voor je afstelling. Natuurlijk is het de vraag of D_A daar wat van merkt
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:53:12 #31
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_73209154
Ik ga morgen voor het eerst skiffen, ben benieuwd!
Iemand nog tips voor deze beginner?
'Triton de Edelste'
pi_73209527
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:53 schreef Lucas0 het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst skiffen, ben benieuwd!
Iemand nog tips voor deze beginner?
Nog belangrijker dan in welke andere boot ook: laat je riemen niet los!
  dinsdag 29 september 2009 @ 14:20:43 #33
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_73209940
Even een vraagje aan de Euros roeiers/Coaches.
Over anderhalve week zit ik een weekend in een huisje in de buurt van Enschede, uiteraard zou ik toch graag gaan roeien. Is een uitgebreide skiff-sparsessie misschien een optie? (ik ben ouderejaars wedstrijdroeier, om even een niveau indicatie te geven).
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_73210656
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:20 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Even een vraagje aan de Euros roeiers/Coaches.
Over anderhalve week zit ik een weekend in een huisje in de buurt van Enschede, uiteraard zou ik toch graag gaan roeien. Is een uitgebreide skiff-sparsessie misschien een optie? (ik ben ouderejaars wedstrijdroeier, om even een niveau indicatie te geven).
Was jij nou van Nereus of van Skoll?
  dinsdag 29 september 2009 @ 14:47:38 #35
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_73210809
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:42 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Was jij nou van Nereus of van Skoll?
Ik hoef niet in lijstjes terecht te komen hoor, maar ik ben niet van Skoll
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_73211111
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:36 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Pfff die kussentjes zijn voor vrouwen! Bovendien is het niet erg relax voor je afstelling. Natuurlijk is het de vraag of D_A daar wat van merkt
De afstelling is natuurlijk geen enkel probleem als je je dollen gewoon evenveel hoger zet als het kussentje hoog is. Soms helpt het ook om beter tussen de spanten komen en je niet met blokjes onder je bankjes wil prutsen. Overigens heb je die kussens in zowel vrouwen als mannen model omdat beide sexen last kunnen krijgen van afgeklemde aders bij wat langer roeien.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73211269
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:20 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Even een vraagje aan de Euros roeiers/Coaches.
Over anderhalve week zit ik een weekend in een huisje in de buurt van Enschede, uiteraard zou ik toch graag gaan roeien. Is een uitgebreide skiff-sparsessie misschien een optie? (ik ben ouderejaars wedstrijdroeier, om even een niveau indicatie te geven).
Zie PM
pi_73211589
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:47 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

[..]

Ik hoef niet in lijstjes terecht te komen hoor, maar ik ben niet van Skoll
Vroeg het me af want ik dacht dat je één vna de twee was en als je van Skoll was zou ik je misschien kennen Maar je bent dus van de overburen
pi_73211614
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:56 schreef pullup het volgende:

[..]

De afstelling is natuurlijk geen enkel probleem als je je dollen gewoon evenveel hoger zet als het kussentje hoog is. Soms helpt het ook om beter tussen de spanten komen en je niet met blokjes onder je bankjes wil prutsen. Overigens heb je die kussens in zowel vrouwen als mannen model omdat beide sexen last kunnen krijgen van afgeklemde aders bij wat langer roeien.
Ik zal het er met mijn coach over hebben als ik uberhaupt nog ga roeien want ik heb weer last van m'n knie.

Edit: Iemand die nog een goede fysio weet in A'dam?

[ Bericht 4% gewijzigd door De_Ananas op 29-09-2009 15:39:45 ]
pi_73212020
Beetje laat... tvp!
pi_73214097
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:12 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik zal het er met mijn coach over hebben als ik uberhaupt nog ga roeien want ik heb weer last van m'n knie.

Edit: Iemand die nog een goede fysio weet in A'dam?
Euh, wat dacht je van Puls?
Wel rot voor je dat je been steeds gaat slapen, ben benieuwd hoe je de 12k van de AA dan vol gaat houden..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73215666
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:56 schreef pullup het volgende:

[..]

De afstelling is natuurlijk geen enkel probleem als je je dollen gewoon evenveel hoger zet als het kussentje hoog is. Soms helpt het ook om beter tussen de spanten komen en je niet met blokjes onder je bankjes wil prutsen. Overigens heb je die kussens in zowel vrouwen als mannen model omdat beide sexen last kunnen krijgen van afgeklemde aders bij wat langer roeien.
Is het nou zo dat bankjes met gaatjes voor vrouwen zijn en zonder gaatjes voor mannen of andersom?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73219490
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:35 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Euh, wat dacht je van Puls?
Wel rot voor je dat je been steeds gaat slapen, ben benieuwd hoe je de 12k van de AA dan vol gaat houden..
Zal eens kijken of ik daar kan.
pi_73226247
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Is het nou zo dat bankjes met gaatjes voor vrouwen zijn en zonder gaatjes voor mannen of andersom?
Volgens mij zijn de meesten met gaten voor mannen, maar alle bankjes zijn even kut, afhankelijk van hoe je gebouwd bent. De gaten zitten op een "gemiddelde" breedte, maar meestal verkeerd. Een gatloos bankje kan goed werken als het de juiste vorm heeft en je kont de juiste vorm heeft.
Daarom verkoopt C2 die kussentjes met de gaten op verschillende breedtes, dan kun je het juiste formaat uitzoeken.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_73228624
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Is het nou zo dat bankjes met gaatjes voor vrouwen zijn en zonder gaatjes voor mannen of andersom?
Nee, de gaten in de vrouwenbankjes zitten wat verder uit bij de mannenbankjes vanwege verschillen in bekkenvorm. Bankjes zonder gaatjes zijn cheap-ass.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73233171
Oja! Ik heb eigenlijk alleen last van mijn kont op skiff of 2-bankjes..

Morgen laatste keer 3x15 op de ergo voordat we aanbelanden bij een heel jaar elke week 3x20's Verder ben ik benieuwd wat voor tijden we in de 4 varen, volgens mij best hard.. maar de coaches klokken niet veel..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73243065
tvp
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
pi_73243243
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:49 schreef Kjerring het volgende:
tvp
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_73250674
Kutzooi, m'n onderrug doet flink pijn!
Weet iemand hier nog goede oefeningen om je rugspieren te trainen? Ik ken de superman natuurlijk, maar zijn er ook nog andere oefeningetjes?
pi_73253433
Een hele hoop, maar ik denk niet dat ik ze je goed uitgelegd krijg over internet. Als ik jou was zou ik even bij de fysio langsgaan, die kan je dat beter vertellen wat je moet doen voor jouw specifieke onderrugpijn en hoe je die oefeningen goed moet uitvoeren.
Ik heb ook een heel zwakke rug, en sinds ik een paar jaar geleden naar de fysio ben geweest weet ik waardoor het komt, en weet ik wat ik moet doen als het weer voorkomt.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_73255670
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:39 schreef Leso_Varen het volgende:
Kutzooi, m'n onderrug doet flink pijn!
Weet iemand hier nog goede oefeningen om je rugspieren te trainen? Ik ken de superman natuurlijk, maar zijn er ook nog andere oefeningetjes?
Hoe doe 'ie pijn? Spierpijn of de wervels..?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73255691
Ej bolle.. Al een C4x geregeld voor de AA?

Zo niet, dan ga ik voor de 2 persoons vaste bankenwherry. Want ik heb nog een idioot gevonden die dat een erg leuk idee leek.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_73259843
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:58 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Hoe doe 'ie pijn? Spierpijn of de wervels..?
't lijkt op spierpijn, maar die zou dan vanuit het niets gekomen zijn. Niet kunnen roeien laatste 2 weken.
Onze wedco vertelde ook al dat ik thuis veel oefeningen moest gaan doen inderdaad. Maar goed, als ik na het weekend nog last heb, ga ik inderdaad even langs de huisarts/fysio
pi_73260177
Was even mijn wachtwoord kwijt... maar ben er weer

Wanneer is die Abcoude eigenlijk? Want lijkt me ook wel grappig.
Alleen heb tot 18 okt. niet echt veel tijd. En owja, als het goed is ben ik 18 oktober in Amsterdam aan het hardlopen
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_73277117
Iemand al een mail gehad met tijden voor de tweedejaarsroeidag?
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
pi_73278979
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:51 schreef SFRje het volgende:
Iemand al een mail gehad met tijden voor de tweedejaarsroeidag?
Rond 8:45 aanwezig, begint het, hoelaat daarna hoe en wat weet ik ook niet.
pi_73310546
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:52 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Rond 8:45 aanwezig, begint het, hoelaat daarna hoe en wat weet ik ook niet.
Hmm ok. Dat had ik ook al van andere gehoord maar vond het een beetje apart. Naja komt wel goed. Thanks .
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
pi_73317830
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:59 schreef Sjobber het volgende:
Was even mijn wachtwoord kwijt... maar ben er weer

Wanneer is die Abcoude eigenlijk? Want lijkt me ook wel grappig.
Alleen heb tot 18 okt. niet echt veel tijd. En owja, als het goed is ben ik 18 oktober in Amsterdam aan het hardlopen
11 oktober Ik doe mee met mijn ploegje Wel even kijken of ik stuur of dat ik roei, want 12km is lang! We'll see
pi_73335481
Er stond een lekker windje op de bosbaan!
Ben benieuwd hoe de wind morgen staat, zou wel lachen zijn als t ook dit soort weer zou zijn, echt lekker beulen zo.!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73340778
Ga ik nog iets horen over de AA? Bart?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_73346931
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:12 schreef Kluupkluup het volgende:
Ga ik nog iets horen over de AA? Bart?
Anders kom je gewoon naar wageningen morgen. Kijken wat voor boer je bent
pi_73352639
Is de Farmers Challange weer ja?

Nee, heb afroeidiner van Triton. En morgen is het de Dies, Triton 129 jaar .
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:58:42 #63
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_73354772
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:23 schreef Kluupkluup het volgende:
Is de Farmers Challange weer ja?

Nee, heb afroeidiner van Triton. En morgen is het de Dies, Triton 129 jaar .
Dies!

Vanavond 1k testje, ben benieuwd waar toe ik in staat ben
'Triton de Edelste'
pi_73354962
Weet niet of ik A-A ga starten.
pi_73356927
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:05 schreef De_Ananas het volgende:
Weet niet of ik A-A ga starten.
Vanwege je knie of wat?
Sowieso matig!
pi_73357211
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:17 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Vanwege je knie of wat?
Sowieso matig!
Knie/spieren ja, denk niet dat het heel slim is nu......
pi_73358407
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:26 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Knie/spieren ja, denk niet dat het heel slim is nu......
Aah, klote is dat!
Maar dan kan je inderdaad beter geen 12 KM gaan beuken in een single wherrie
pi_73359470
Zonde dat het op 11oktober is. Ga die dag al 2 rondjes door Eindhoven hardlopen...
Want die Abcoude lijkt me stiekem toch ook wel leuk!
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:22:22 #69
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_73367572
Zo, net mijn 1k testje gehad. Had 1:36 gemiddeld, ben ik niet helemaal tevreden mee aangezien ik na 5/6 halen van mijn bankje af viel...
We hadden daarvoor ook nog (weliswaar een verkorte) boottraining gehad dus ik weet dat ik nog wel wat sneller kan. Maargoed, alsnog geen slechte tijd voor een lichte pik geloof ik.
'Triton de Edelste'
pi_73374416
Hoe was de tweedejaarsroeidag?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 4 oktober 2009 @ 22:11:58 #71
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73375008
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoe was de tweedejaarsroeidag?
Eerste shift ging helemala nergens over, tweede was erg leuk en ' skollzwaar2009' werd tot een van de talenten uitgeroepen. Goede coaching en we denderden aardig over de baan in een combinatie met skoll, okeanos, orca, triton & Steenman en Eggenkamp.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73377194
Best een leuke dag.
Ook bij mij was de eerste shift wat minder, er werden veel bijbewegingen gemaakt, de boot liep gewoon niet lekker.
Na de lunch een ge-weldige speech van de muda's over wie ze zijn (vlak voor ze opkwamen gingen ze even kneiterharde hardcore draaien om het geluid te testen..).
Daarna zat ik dus met D_A en een ploeggenoot van mij in een boot gecoacht door mw Chayes, wat een topcoach is dat zeg! Zat op 6, kon de slagen (Steenman en Eggenkamp) mooi volgen, wat echt supervet was!
Na 2 baantjes een sprintspar over 250m gedaan tegen 3 andere boten die allemaal minstens een halve lengte voorsprong hadden gekregen... Ze flink naar huis gepaald, was wel even kicken..!

Oh, en over de A-A! Kluup, heb vanavond onze composaris gebeld, die gaat kijken of ze een 4x kan regelen.. Anders ga ik je dus sturen in een wherry.. Ook mooi.!
Enne Ananas, gewoon starten.. Zo lang is 12 km nou ook weer niet..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73381886
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:49 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Verslag 2ejaars roeidag
Farmers challenge was ook leuk! Topweertje en lekker klooien met spelen als vrouwsjouwen, hooibaalsprinten en tractorduwen.

Iemand die volgende week nog bij de Knorrensteijn Memorial Regatta is?

Ja, ik lees nog wel mee, maar heb op roeigebied niet zoveel te vertellen. Begin binnenkort met een leuke stage! Dus daar moeten ook dingen voor geregeld worden.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_73384752
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:49 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Best een leuke dag.
Ook bij mij was de eerste shift wat minder, er werden veel bijbewegingen gemaakt, de boot liep gewoon niet lekker.
Na de lunch een ge-weldige speech van de muda's over wie ze zijn (vlak voor ze opkwamen gingen ze even kneiterharde hardcore draaien om het geluid te testen..).
Daarna zat ik dus met D_A en een ploeggenoot van mij in een boot gecoacht door mw Chayes, wat een topcoach is dat zeg! Zat op 6, kon de slagen (Steenman en Eggenkamp) mooi volgen, wat echt supervet was!
Na 2 baantjes een sprintspar over 250m gedaan tegen 3 andere boten die allemaal minstens een halve lengte voorsprong hadden gekregen... Ze flink naar huis gepaald, was wel even kicken..!
Bij ons ging de tweede shift ook veel beter dan de eerste! Er werd toen een stuk serieuzer getraind vond ik, het is veel leuker om met een duidelijk doel te trainen. Onze (bonds)coach heette Robin, maar ik kan nergens vinden wie of wat hij coacht bij de bond. Weet iemand dat?

Was mijn eerste x in een acht! Echt vet, en het sparren met alles wat we tegenkwamen was ook erg gaaf! Ben alleen na het afriggeren meteen naar huis gegaan, was eigenlijk ziek lig nu in mn tweedejaars roeidag shirt in bed haha!
pi_73384804
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:14 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Bij ons ging de tweede shift ook veel beter dan de eerste! Er werd toen een stuk serieuzer getraind vond ik, het is veel leuker om met een duidelijk doel te trainen. Onze (bonds)coach heette Robin, maar ik kan nergens vinden wie of wat hij coacht bij de bond. Weet iemand dat?

Was mijn eerste x in een acht! Echt vet, en het sparren met alles wat we tegenkwamen was ook erg gaaf! Ben alleen na het afriggeren meteen naar huis gegaan, was eigenlijk ziek lig nu in mn tweedejaars roeidag shirt in bed haha!
Dat zal dan wel Robin Puls geweest zijn, een van de coaches van de topgroep dames van Skoll van vorig jaar.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73385512
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:17 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat zal dan wel Robin Puls geweest zijn, een van de coaches van de topgroep dames van Skoll van vorig jaar.
Klopt! Bedankt
pi_73388148
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:49 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Best een leuke dag.
Ook bij mij was de eerste shift wat minder, er werden veel bijbewegingen gemaakt, de boot liep gewoon niet lekker.
Na de lunch een ge-weldige speech van de muda's over wie ze zijn (vlak voor ze opkwamen gingen ze even kneiterharde hardcore draaien om het geluid te testen..).
Daarna zat ik dus met D_A en een ploeggenoot van mij in een boot gecoacht door mw Chayes, wat een topcoach is dat zeg! Zat op 6, kon de slagen (Steenman en Eggenkamp) mooi volgen, wat echt supervet was!
Na 2 baantjes een sprintspar over 250m gedaan tegen 3 andere boten die allemaal minstens een halve lengte voorsprong hadden gekregen... Ze flink naar huis gepaald, was wel even kicken..!

Oh, en over de A-A! Kluup, heb vanavond onze composaris gebeld, die gaat kijken of ze een 4x kan regelen.. Anders ga ik je dus sturen in een wherry.. Ook mooi.!
Enne Ananas, gewoon starten.. Zo lang is 12 km nou ook weer niet..
Dan zijn jullie gestuurd door "mijn" EJD-stuurtje van vorig jaar! Was het wat?
pi_73389643
Maar in hart en nieren nog altijd een zware zomer stuurtje.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_73396328
Eerste shift was idd niks. Ik moest een boot sturen waar vijf van de zes van de jonghe acht van Laga waren, dus 6 van de 9 was van Laga. Wel leuk maar daar komen we niet voor. Ook was er geen coaching.

Tweede shift veel leuker, zou eerst een boot sturen met 3 Lagaaiers en 3 Vidanezen maar die werd opeens geclaimd door Anne Schellekes, stuur van de holland dames acht. Dus ik werd door verwezen naar een andere acht, die al klaar lag, dus geen idee wie daar in zaten.. Iemand van hier toevallig? Oude man met zoon als coach. Op het water nog twee keer gespart tgn Peter Wiersum en zijn boot, fucking mooi was dat. Daarna nog tegen de 2 andere Laga-stuurtjes het laatste baantje uitgevaren.

Al met al een redelijke dag, coaching was 100% gericht op de roeiers dus dat was een beetje jammer. Maar na een gesprek met Wiersum gaat er nog een soort gelijke dag komen, maar dan gericht het sturen.
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
pi_73396852
Ik snap nog steeds niet waarom je als man zijnde zou willen sturen. Of als mannenboot zijnde een mannelijke stuur zou willen hebben.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 oktober 2009 @ 17:38:44 #81
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73397041
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:36 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Dan zijn jullie gestuurd door "mijn" EJD-stuurtje van vorig jaar! Was het wat?
Erg relaxt en duidelijk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73397790
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:32 schreef De_Ananas het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom je als man zijnde zou willen sturen. Of als mannenboot zijnde een mannelijke stuur zou willen hebben.
Nou ik kan me best voorstellen dat jij als bloedfanatieke jongen van 50 kilo denkt, misschien liggen mijn kwaliteiten toch niet bij het roeien
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73398245
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou ik kan me best voorstellen dat jij als bloedfanatieke jongen van 50 kilo denkt, misschien liggen mijn kwaliteiten toch niet bij het roeien
Dan moet je tafeltennissen of judoeen ofzo.
pi_73402325
Roeidag was wel leuk!

1e shift ging wel prima, was alleen nog wel dronken omdat ik de nacht daarvoor in de Melkweg pasjes heb lopen maken tot half 5 Het roeien ging verder prima...

Hoe anders was het 's middag's, toen we met twee vrouwelijke roeisters in de boot zaten, dat was een mooi oprijfeestje, wat kut was dat zeg. Ook kon de rest er niet zo veel van en was de stuur maar zo-zo.

Maar toch, ook ondanks de wind toch een superleuke dag gehad!
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_73403418
Puls coacht nu MGZ, vooral een 2-tje, maar af en toe ook ons.
Die oudere man met kind had ik de eerste shift, volgens mij een Neried (?).
Dat Tritonstuurtje was echt prima, maar hoefde maar weinig te zeggen omdat mw Chayes erg goede tips vanaf de kant gaf.. Ze heeft trouwens aangegeven ons viertje best in de 2k-tijd een x te willen coachen!!

Enne, waarom een jongen zou willen sturen? Omdat je dan een f*cking vette boot vol met zware gasten in internationale wedstrijden mag sturen..! met aanleg voor 55 kg redt je t verder toch niet in sport, dus dit is dan best een goede optie!

Zaterdag trouwens weer een boot vol HIC-ers voorslaan, altijd grappig..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73404115
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:25 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Puls coacht nu MGZ, vooral een 2-tje, maar af en toe ook ons.
Die oudere man met kind had ik de eerste shift, volgens mij een Neried (?).
Dat Tritonstuurtje was echt prima, maar hoefde maar weinig te zeggen omdat mw Chayes erg goede tips vanaf de kant gaf.. Ze heeft trouwens aangegeven ons viertje best in de 2k-tijd een x te willen coachen!!

Enne, waarom een jongen zou willen sturen? Omdat je dan een f*cking vette boot vol met zware gasten in internationale wedstrijden mag sturen..! met aanleg voor 55 kg redt je t verder toch niet in sport, dus dit is dan best een goede optie!

Zaterdag trouwens weer een boot vol HIC-ers voorslaan, altijd grappig..
Ik moet van Olifail een slechte grap maken maar ik doe het niet
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 oktober 2009 @ 21:23:10 #87
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73406070
Ik ga morgen een boot vol HIC'ers voorslaan, eens kijken hoe snel we mijn rug naar pulp kunnen krijgen

Vandaag trouwens fantastisch mooi roeiwater en heb lekker in een 2- gezeten. Ging als een tiet.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73411170
Dubbelvieren
pi_73411308
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:14 schreef SFRje het volgende:
Eerste shift was idd niks. Ik moest een boot sturen waar vijf van de zes van de jonghe acht van Laga waren, dus 6 van de 9 was van Laga. Wel leuk maar daar komen we niet voor. Ook was er geen coaching.

Tweede shift veel leuker, zou eerst een boot sturen met 3 Lagaaiers en 3 Vidanezen maar die werd opeens geclaimd door Anne Schellekes, stuur van de holland dames acht. Dus ik werd door verwezen naar een andere acht, die al klaar lag, dus geen idee wie daar in zaten.. Iemand van hier toevallig? Oude man met zoon als coach. Op het water nog twee keer gespart tgn Peter Wiersum en zijn boot, fucking mooi was dat. Daarna nog tegen de 2 andere Laga-stuurtjes het laatste baantje uitgevaren.

Al met al een redelijke dag, coaching was 100% gericht op de roeiers dus dat was een beetje jammer. Maar na een gesprek met Wiersum gaat er nog een soort gelijke dag komen, maar dan gericht het sturen.
Had jij lichte pikken in de boot de tweede shift? Want ik zat de tweede shift met allemaal lichte meisjes in de boot van Peter Wiersum en we hebben gespard tegen lichte pikken die 'de man met zoon' coachte, echt lol was dat, we bleven nog best eventjes bij Die man met zoon is trouwens inderdaad Neried, maar ook mijn coach bij Boreas.

Tof dat er nog iets speciaal voor het sturen komt, "mijn" stuurtje van afgelopen jaar is bloedfanatiek, was over gister al laaiend, dus die zal daar helemaal blij mee zijn!

Hoe zouden ze dat dan doen o'p een stuurdag? Worden er droog commando's besproken en geoefend, of moeten de stuurtjes omstebeurt roeien en sturen??? Begin me er helemaal dingen bij voor te stellen, 8 van die wijsneuzen in een boot die natuurlijk helemaal niet gewend zijn stil te zijn Dat is pas een uitdaging om te sturen!
pi_73412376
Komt er nog iets terecht van de C4X?

JW, hebben jullie bij WIII nog een tweepersoonsvastebankenwherry over voor tijdens de AA?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_73421047
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:03 schreef Kluupkluup het volgende:
Komt er nog iets terecht van de C4X?

JW, hebben jullie bij WIII nog een tweepersoonsvastebankenwherry over voor tijdens de AA?
Ik ben onze composaris al flink aan t stalken, maar ze geeft steeds aan niets te weten.. Heb aangegeven dat als we vanavond niets weten, jij maar lekker in je wherry met vaste bank gaat roeien..

Een stuur hoeft natuurlijk geen commando's te leren, die weten ze als t goed is al.. Zal vast meer gaan over dingen aanvoelen in een boot en hoe je de verstoringen dan het beste kan oplossen... Stuurtjes zijn vooral coaches die als voordeel hebben dat ze de bewegingen in de boot kunnen voelen..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73421803
Ik als superlicht persoon zou inderdaad niet mee kunnen doen met de grote jongens, simpel weg omdat ik niet mee kan komen met mijn gewicht. Maar dat vind ik niet erg, sterker nog, ik heb van genoeg momenten dat ik denk van 'hoezo zou je roeier willen zijn?!'. Als stuur weet je wat er komen gaat, en daar kun je dan op anticiperen.. Tactisch spelletje spelen.. Dat hou ik wel van. Zondag ook, daar was ook zo'n moment. Dat was net voordat ik de uitdaging aanging om te sparren tegen een of andere boot. Zij lagen voor ons dus de roeiers in de boot hadden geen idee wat er aan de hand was. Ik daarentegen kon de roeiers mooi voorbereiden dmv extra puntjes en extra harde halen enzo. Toen we er naast lagen, probeerde dat andere stuurtje mij te verneuken en daar kon ik dan weer mooi op reageren etc etc. Naja, beetje moeilijk om uit te leggen, maar sturen is mooier (helemaal als je de winst daardoor binnen haalt) .
En zelf roei ik ook nog, maar geen wedstrijden ofc.
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:25 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Had jij lichte pikken in de boot de tweede shift? Want ik zat de tweede shift met allemaal lichte meisjes in de boot van Peter Wiersum en we hebben gespard tegen lichte pikken die 'de man met zoon' coachte, echt lol was dat, we bleven nog best eventjes bij Die man met zoon is trouwens inderdaad Neried, maar ook mijn coach bij Boreas.

Tof dat er nog iets speciaal voor het sturen komt, "mijn" stuurtje van afgelopen jaar is bloedfanatiek, was over gister al laaiend, dus die zal daar helemaal blij mee zijn!

Hoe zouden ze dat dan doen o'p een stuurdag? Worden er droog commando's besproken en geoefend, of moeten de stuurtjes omstebeurt roeien en sturen??? Begin me er helemaal dingen bij voor te stellen, 8 van die wijsneuzen in een boot die natuurlijk helemaal niet gewend zijn stil te zijn Dat is pas een uitdaging om te sturen!
Ja die boot had ik . Het kutte was dat hij mij duidelijk kon horen roepen wat ik zei (want ik had zo'n toetergeval) en ik niet wat hij zei, dus kon niet snel genoeg reageren.. Maar idd, het ging in het begin wat moeizaam haha .

De beschrijving van SkollZwaar09 lijkt mij redelijk correct op zo'n 'stuurdag' .
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
pi_73424915
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:25 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Had jij lichte pikken in de boot de tweede shift? Want ik zat de tweede shift met allemaal lichte meisjes in de boot van Peter Wiersum en we hebben gespard tegen lichte pikken die 'de man met zoon' coachte, echt lol was dat, we bleven nog best eventjes bij Die man met zoon is trouwens inderdaad Neried, maar ook mijn coach bij Boreas.

Tof dat er nog iets speciaal voor het sturen komt, "mijn" stuurtje van afgelopen jaar is bloedfanatiek, was over gister al laaiend, dus die zal daar helemaal blij mee zijn!

Hoe zouden ze dat dan doen o'p een stuurdag? Worden er droog commando's besproken en geoefend, of moeten de stuurtjes omstebeurt roeien en sturen??? Begin me er helemaal dingen bij voor te stellen, 8 van die wijsneuzen in een boot die natuurlijk helemaal niet gewend zijn stil te zijn Dat is pas een uitdaging om te sturen!
Die coach heb ik nog eens ontmoet op een feestje. Had wel een leuk verhaal over roeien bij Nereus en de selectiemethoden van Nereus.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2009 14:50:44 ]
pi_73442532
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:03 schreef Kluupkluup het volgende:
Komt er nog iets terecht van de C4X?

JW, hebben jullie bij WIII nog een tweepersoonsvastebankenwherry over voor tijdens de AA?
Sliding wherrie hebben we zeker liggen.
C4X+ is in gebruik door junioren en zijn zelf ook op zoek ernaar.
pi_73446775
De C1 is bevestigd voor zondag, komt allen kijken (al mijn fans hebben het laten afweten )

Kapitein Kappie here I come !!!
pi_73451707
Die 4* is niet gelukt. Kluup, ga maar lekker vastebankwherryen.!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73451969
bah, kutknorren ook.. Niet te vertrouwen
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_73452402
Uitkijken met wat je zegt boegpropje
Ik heb hier nog wat belastend materiaal liggen van jou in een pakje van een niet nader te noemen algemene Amsterdamse roeivereniging..
Ik zal je aanmoedigen komende zondag!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73452550
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:32 schreef De_Ananas het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom je als man zijnde zou willen sturen. Of als mannenboot zijnde een mannelijke stuur zou willen hebben.
Omdat het de internationale regels zijn misschien? En omdat je als stuurtje zijnde ook ambities hebt voor een oranje pakje?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_73452680
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:06 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Omdat het de internationale regels zijn misschien? En omdat je als stuurtje zijnde ook ambities hebt voor een oranje pakje?
Is dat zo? Waarom?
pi_73455953
Volgens mij moet je het sturen gewoon beschouwen als iets waar je ook erg goed in kunt worden, en ook daar behoren bepaalde kwaliteiten bij en meestal enige jaren oefenen om je er in te bekwamen.
Als je het op die manier opvat is het niet raar als je dit leuk vind om te leren en niet veel anders dan judoën of tafeltennissen.

Als je er bij voorbaat van uitgaat dat een stuurtje als een soort zak grind meegezeuld moet worden en het niet uitmaakt wie je er voor meeneemt dan is er inderdaad weinig van te begrijpen waarom mensen zich daar voor lenen.

Meestal erger ik me rot aan stuurtjes, dat geef ik eerlijk toe, maar als je dan een goede treft dan weet je weer dat het gewoon een onderdeel is van de ploeg en het alle verschil kan uitmaken.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73457942
* pullup heeft alweer zijn buikje rond van alle popcorn die hij heeft gegeten bij het volgen van de KNRB show
En dan te bedenken dat dit nog wel wat maanden gaat duren waarschijnlijk
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73461752
hehe, dat artikel op nlroei ook weer... Heerlijk! Als het niet zo verdomd links zou zijn, zou je bijna denken dat ene M. Jonkman aanzet tot revolutie binnen roeiend Nederland
pi_73461890
Ik lees het artikel op NLroei net, en is het nou heel raar dat ik denk dat ik iets gemist heb? Ik snap er namelijk de ballen van...
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_73465638
Ik laat de AA aan me voorbij gaan.
Ik heb het behoorlijk druk met de voorbereidingen voor EJZ coachen en stage etc..

Dit weekend maar eens kijken of ik mijn ouders nog herken
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_73468797
En hoe haal ik dan mijn stuurblik binnen, meneer Kluup?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73473636
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:07 schreef De_Brok het volgende:
hehe, dat artikel op nlroei ook weer... Heerlijk! Als het niet zo verdomd links zou zijn, zou je bijna denken dat ene M. Jonkman aanzet tot revolutie binnen roeiend Nederland
Welnee, dit blijft beperkt tot een mogelijke paleisrevolutie. Wie het gaat winnen blijkt over een paar maanden als er weer een fantastisch nieuwe structuur uit de bus is gerold.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73481356
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:50 schreef SkollZwaar09 het volgende:
En hoe haal ik dan mijn stuurblik binnen, meneer Kluup?
Door Roel Braas te vragen of je hem mag sturen als hij een keer in een single-wherry start?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_73486301
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:10 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Is dat zo? Waarom?
De internationale regels zeggen dat een mannenploeg ook een mannelijke stuur moet hebben. I don't make up the rules, maar zo zit het gewoon. Je kan het ook moeilijk mannen-acht noemen als er op de stuurpositie nog een dame verscholen zit. In Nederland wordt het vrouwelijke stuurtje in een mannen-acht nou eenmaal gedoogd omdat er meer kleine meisjes dan kleine jongens zijn.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_73493144
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:22 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

De internationale regels zeggen dat een mannenploeg ook een mannelijke stuur moet hebben. I don't make up the rules, maar zo zit het gewoon. Je kan het ook moeilijk mannen-acht noemen als er op de stuurpositie nog een dame verscholen zit. In Nederland wordt het vrouwelijke stuurtje in een mannen-acht nou eenmaal gedoogd omdat er meer kleine meisjes dan kleine jongens zijn.
Mag je andersom als EJD8+ geen mannelijk stuurtje hebben dan? In het dames beginnelingen veld deden ze daar niet moeilijk over, zaten een paar mannelijke stuurtjes tussen. Wij hadden gewoon twee! Een jongen én een meisje!

Ben helemaal euforisch omdat ik de Tromp niet remi in m'n skiff start, maar ga dubbelen met m'n lichte maatje uit de 4+. (Tweedejaars roeidag was toch wel erg leuk, ze twijfelt nu over doorgaan of niet!) Aan de andere kant heb ik géén conditie omdat ik pas net een beetje beter ben, en zijn we pas vandaag begonnen met trainen in de 2x. (Wat een stuk zwaarder is met een kop vol snot) En dan ook nog dat omkijken! Ben heel benieuwd hoe dat gaat volgende week, straks eindigen we nog in het riet of tegen een dukdalf

En toch hoop ik dat we doorgaan, het is een gaaf nummer. Skiff ook trouwens. 2- ook... en de eerste x achten ben ik ook nog niet vergeten... Roeien is gewoon vet
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 8 oktober 2009 @ 18:59:49 #111
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73495598
Hij heeft het dan ook over internationaal roeien.

Niet EJ roeien.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73497636
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hij heeft het dan ook over internationaal roeien.

Niet EJ roeien.

Ohja maar als in NL wordt gedoogd dat er vrouwelijke stuurtjes in mannenboten zitten zal dat toch ook wel andersom zo zijn? Dat bedoelde ik eigenlijk.... met een beetje een stom voorbeeld
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:22 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]
In Nederland wordt het vrouwelijke stuurtje in een mannen-acht nou eenmaal gedoogd omdat er meer kleine meisjes dan kleine jongens zijn.
Maar goed, wie starten er nog meer op de Tromp?
pi_73503378
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:52 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Ohja maar als in NL wordt gedoogd dat er vrouwelijke stuurtjes in mannenboten zitten zal dat toch ook wel andersom zo zijn? Dat bedoelde ik eigenlijk.... met een beetje een stom voorbeeld
Uiteraard. Maar ik gebruikte de vrouw in de mannenploeg meer omdat er meer kleine meisjes zijn.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_73512717
ejd 09 van skadi had een man als stuur, ejd 08 van njord volgens mij ook. Het mag en kan dus idd!
pi_73512942
Man man man, dat was me toch eens een biercantus zeg
pi_73514662
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:52 schreef C.est_Bon het volgende:
Maar goed, wie starten er nog meer op de Tromp?
Als ik een slaapplaats had, was ik nog wel gaan starten. Maar weinig zin om eerst de ene dag naar Hilversum te gaan met de trein, en de volgende dag naar Amsterdam. Is best duur zonder OV

Dus laat het dit jaar maar aan me voorbij gaan.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_73517685
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:25 schreef De_Ananas het volgende:
Man man man, dat was me toch eens een biercantus zeg
Zoo he, dat kan je wel zeggen! En geen eens een kater
pi_73527511


Mijn outfit tijdens de biercantus.
pi_73544196
Een vriend van mij wil de Ringvaart starten zonder dat ie ooit geroeid heeft

Wordt lachen
pi_73553528
Ach, dat doen leden van Minerva vrijwel jaarlijks.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_73558888
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:39 schreef De_Ananas het volgende:
Een vriend van mij wil de Ringvaart starten zonder dat ie ooit geroeid heeft

Wordt lachen
100 km?! Zijn er mensen bereid bij in de te boot stappen???
pi_73562165
Mensen die gaan starten morgen, veel succes

Ik heb ambachtelijke chocolademousse klaarstaan voor al mijn hordes fans als ze komen kijken

En Blokker, veel plezier met die malloten van sgorvvvt
pi_73565029
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:28 schreef De_Ananas het volgende:
Mensen die gaan starten morgen, veel succes

Ik heb ambachtelijke chocolademousse klaarstaan voor al mijn hordes fans als ze komen kijken

En Blokker, veel plezier met die malloten van sgorvvvt
Ik had toch op zijn minst bitterballen verwacht.....
pi_73574446
Onze coach heeft een soort sadistische vorm van humor.. we gaan met de (ervaren) voorselectie de afroeiwedstrijden starten, in 3 c4en, boord aan boord :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73575387
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Onze coach heeft een soort sadistische vorm van humor.. we gaan met de (ervaren) voorselectie de afroeiwedstrijden starten, in 3 c4en, boord aan boord :p
Wij willen onze selectanten in C4'en laten starten op de Tritonbumping..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_73576677
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:50 schreef SkollZwaar09 het volgende:
En hoe haal ik dan mijn stuurblik binnen, meneer Kluup?
Doe zoals ik, stuur je afroeiers en pak vervolgens nog een roeiblik op dezelfde wedstrijd
pi_73582076
Nou kheb het overleefd, dit was de eerste keer dat ik 12 km roeide in een skiff

Het ontroerde me dat jw3 me bitterballen kwam brengen en ik het hardste applaus van iedereen kreeg

Uiteraard laatste geworden
pi_73582443
Koning!

Ooit zie ik jou nog wel de Ringvaart verroeien in de skiff!
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_73585483
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:39 schreef De_Ananas het volgende:
Nou kheb het overleefd, dit was de eerste keer dat ik 12 km roeide in een skiff

Het ontroerde me dat jw3 me bitterballen kwam brengen en ik het hardste applaus van iedereen kreeg

Uiteraard laatste geworden
C1 had je toch gedaan?
Maar verder kudo's hoor, ik heb verhalen gehoord dat het niet fijn was!
pi_73586609
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:39 schreef De_Ananas het volgende:
Nou kheb het overleefd, dit was de eerste keer dat ik 12 km roeide in een skiff

Het ontroerde me dat jw3 me bitterballen kwam brengen en ik het hardste applaus van iedereen kreeg

Uiteraard laatste geworden
En hier zijn de foto's van Ananas tijdens Abcoude Amsterdam te downloaden.

foto's van ananas
pi_73586920
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:35 schreef jw3 het volgende:

[..]

En hier zijn de foto's van Ananas tijdens Abcoude Amsterdam te downloaden.

foto's van ananas
Had je gedacht dat ik ging starten of dat ik terug zou krabbelen?

PS: Die eerste foto heb ik mijn haren anders zitten
pi_73587121
Ik heb alsnog de A-A gestart!
Werd gisterenavond gebeld of ik in de boot van mijn stuurtje wilde starten.. Vond t wel een geinig idee...
Oproeien deden we in een semi-light klapje, ondertussen ouwehoeren onder elkaar en met andere boten..
Kregen een fikse regenbui over ons heen, gelukkig konden we onder een bruggetje schuilen met 3,5 roeier.. Gelukkig had onze stuur een regenpak aan..
Toen even snel twee kroketten eten in Abcoude en daarna 12 km lekker doorstayeren.. Die gasten startten de wedstrijd meer als lolletje, dus ben niet all-out gegaan.. Heb t wel voor elkaar gekregen om in de eerste 3 km ongeveer 6 x mijn voetenbord los te trappen terwijl ik m steeds kneiterhard aandraaide..!
Laatste stukje vanaf het kalfje zat mijn sliding scheef, waardoor ik heerlijk halve bank mocht rammen..
Wel genoten!
Zie net dat er al een foto op NLroei ronddwaalt.. Mogen jullie raden wie ik ben....



http://images.nlroei.nl/fotoboek/images/617/-AA09-K20134.jpg


[img=http://img48.imageshack.us/img48/1174/aa09k20134.th.jpg]

[ Bericht 4% gewijzigd door SkollZwaar09 op 11-10-2009 21:24:14 ]
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73587379
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:35 schreef jw3 het volgende:

[..]

En hier zijn de foto's van Ananas tijdens Abcoude Amsterdam te downloaden.

foto's van ananas
Zit er nou een Ajax shirt onder dat pakje?
pi_73587422
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:48 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Zit er nou een Ajax shirt onder dat pakje?
Wat anders? Voetbal is tenminste een echte sport
pi_73587470
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:43 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ik heb alsnog de A-A gestart!
Werd gisterenavond gebeld of ik in de boot van mijn stuurtje wilde starten.. Vond t wel een geinig idee...
Oproeien deden we in een semi-light klapje, ondertussen ouwehoeren onder elkaar en met andere boten..
Kregen een fikse regenbui over ons heen, gelukkig konden we onder een bruggetje schuilen met 3,5 roeier.. Gelukkig had onze stuur een regenpak aan..
Toen even snel twee kroketten eten in Abcoude en daarna 12 km lekker doorstayeren.. Die gasten startten de wedstrijd meer als lolletje, dus ben niet all-out gegaan.. Heb t wel voor elkaar gekregen om in de eerste 3 km ongeveer 6 x mijn voetenbord los te trappen terwijl ik m steeds kneiterhard aandraaide..!
Laatste stukje vanaf het kalfje zat mijn sliding scheef, waardoor ik heerlijk halve bank mocht rammen..
Wel genoten!
Zie net dat er al een foto op NLroei ronddwaalt.. Mogen jullie raden wie ik ben....

[ afbeelding ]

http://images.nlroei.nl/fotoboek/images/617/-AA09-K20134.jpg
Link werkt niet, kheb nog een foto van jullie gemaakt met die kroketten
pi_73589123
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:49 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Wat anders? Voetbal is tenminste een echte sport
Whehe, ik zal eens in m'n PSV shirt gaan trainen.
pi_73589247
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:43 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ik heb alsnog de A-A gestart!
Werd gisterenavond gebeld of ik in de boot van mijn stuurtje wilde starten.. Vond t wel een geinig idee...
Oproeien deden we in een semi-light klapje, ondertussen ouwehoeren onder elkaar en met andere boten..
Kregen een fikse regenbui over ons heen, gelukkig konden we onder een bruggetje schuilen met 3,5 roeier.. Gelukkig had onze stuur een regenpak aan..
Toen even snel twee kroketten eten in Abcoude en daarna 12 km lekker doorstayeren.. Die gasten startten de wedstrijd meer als lolletje, dus ben niet all-out gegaan.. Heb t wel voor elkaar gekregen om in de eerste 3 km ongeveer 6 x mijn voetenbord los te trappen terwijl ik m steeds kneiterhard aandraaide..!
Laatste stukje vanaf het kalfje zat mijn sliding scheef, waardoor ik heerlijk halve bank mocht rammen..
Wel genoten!
Zie net dat er al een foto op NLroei ronddwaalt.. Mogen jullie raden wie ik ben....

[ afbeelding ]

http://images.nlroei.nl/fotoboek/images/617/-AA09-K20134.jpg

[img=http://img48.imageshack.us/img48/1174/aa09k20134.th.jpg]
Ik denk dat jij die dikke op 2 bent...



Mooie donkerblauwe shirtjes trouwens.. Is prettig roeien he?!
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_73599226
zo, dat was een gezellig feestje in nijmegen.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_73608142
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:39 schreef De_Ananas het volgende:
Nou kheb het overleefd, dit was de eerste keer dat ik 12 km roeide in een skiff

Het ontroerde me dat jw3 me bitterballen kwam brengen en ik het hardste applaus van iedereen kreeg

Uiteraard laatste geworden
Het zal niet makkelijk geweest zijn die eerste kilometers om te sturen. Volgend jaar moeten er nog meer mensen meedoen. ( En nee JW, het heeft geen zin om me stiekem in te schrijven )
.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73609221
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:23 schreef pullup het volgende:

[..]

Het zal niet makkelijk geweest zijn die eerste kilometers om te sturen. Volgend jaar moeten er nog meer mensen meedoen. ( En nee JW, het heeft geen zin om me stiekem in te schrijven )
.
Begin was écht zwaar, dik veel tegenwind voor de eerste paar KM en het regende ook nog plus dat het lastig sturen is daar ja, ken de route ook niet. Had in het begin geen zin meer maar ben blij dat ik het gedaan heb

Merci JW3
pi_73612181
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:53 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Begin was écht zwaar, dik veel tegenwind voor de eerste paar KM en het regende ook nog plus dat het lastig sturen is daar ja, ken de route ook niet. Had in het begin geen zin meer maar ben blij dat ik het gedaan heb

Merci JW3 [ afbeelding ]
Ananas, graag gedaan, en Pulp, natuurlijk doe ik niks stiekem....

http://www.onzeploeg.nl/abcams/inschrijf.html
pi_73612457
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:25 schreef jw3 het volgende:

[..]

Ananas, graag gedaan, en Pulp, natuurlijk doe ik niks stiekem....

http://www.onzeploeg.nl/abcams/inschrijf.html
Vul de Skøllem maar in als bootnaam dan.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73612474
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:33 schreef pullup het volgende:

[..]

Vul de Skøllem maar in als bootnaam dan.
Niet zo flauw doen, er waren deelnemers met meer grijs haar dan jij dus je kan het best
pi_73612534
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:34 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Niet zo flauw doen, er waren deelnemers met meer grijs haar dan jij dus je kan het best
Ieder het zijne he. Ik voel me best thuis op dat ding
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73615748
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:35 schreef jw3 het volgende:

[..]

En hier zijn de foto's van Ananas tijdens Abcoude Amsterdam te downloaden.

foto's van ananas
JW gebruik je nou serieus Joomla voor je site? Wanneer komt ie online?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_73626614
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:35 schreef jw3 het volgende:

[..]

En hier zijn de foto's van Ananas tijdens Abcoude Amsterdam te downloaden.

foto's van ananas
Hihi, echt een cashewnootje Maar wel ontzettend dapper dat je hem geroeid hebt!

Pff ik was vandaag echt het pispaaltje van de coach terwijl ik echt hard mijn best deed, niet leuk Volgens mij baat ik meer bij de positieve aanpak sowieso
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 12 oktober 2009 @ 22:16:17 #147
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73629298
2-
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73629579
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hihi, echt een cashewnootje Maar wel ontzettend dapper dat je hem geroeid hebt!

Pff ik was vandaag echt het pispaaltje van de coach terwijl ik echt hard mijn best deed, niet leuk Volgens mij baat ik meer bij de positieve aanpak sowieso
Wat is een cashewnootje?

!
pi_73630800
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
2-
Koningsnummer
pi_73631656
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:20 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Wat is een cashewnootje?

!
nou precies wat je je erbij voorstelt Als je met een bolle rug en je hoofd in je nek roeit lijk je een beetje op een cashew nootje
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73644521
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

nou precies wat je je erbij voorstelt Als je met een bolle rug en je hoofd in je nek roeit lijk je een beetje op een cashew nootje
Je bent zelf een cashbootje
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_73662439
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
2-
F*ck, dat wil ik ook..

p.s. Ergometeren is heerlijk..!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 14 oktober 2009 @ 06:57:41 #153
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73670801
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:50 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

F*ck, dat wil ik ook..

p.s. Ergometeren is heerlijk..!
Wij doen alleen nog maar ongestuurde nummers, daarbij inderdaad lekker weer aan het ergometeren. Gister 3x20
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73671783
hmmm ik denk dat de dag dat ik 3x20 "lekker" zal noemen nog heel ver weg is
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73671807
1 × 90´ dan maar? Da's ook leuk afzien

[ Bericht 79% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2009 09:01:05 ]
pi_73674896
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 08:57 schreef ocf81 het volgende:
1 × 90´ dan maar? Da's ook leuk afzien
Heeft toch geen nut joh, kan je beter 3x30 met elk 3 minuten pauze ertussen om wat suikers in te nemen.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_73676399
Ik werd van het trainingsschema waar dat onderdeel van was wel hyperfit kan ik je zeggen
Maar natuurlijk is één training nooit echt definierend voor je resultaten, het gaat om het geheel van roeien, ergometeren en krachttrainen in combinatie met genoeg rust en het juiste eten.

Misschien was ik nog wel fitter geworden als ik het anders had aangepakt, who knows

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2009 12:00:12 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 14 oktober 2009 @ 14:16:32 #158
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73680845
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 08:55 schreef La_Tramposa het volgende:
hmmm ik denk dat de dag dat ik 3x20 "lekker" zal noemen nog heel ver weg is
beats door de speakers eb voor je het weet is het voorbij hoor
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73687181
2x op de Tromp
pi_73706062
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:30 schreef seekfaM het volgende:
2x op de Tromp
Skiff uitgeschreven voor de loting, hele week koorts gehad en gisteren merkte ik dat ik toch nog niet helemaal beter was Wel jammer, het is het water waar Martje zijn eerste haaltjes (als je dat zo kan noemen) heef gemaakt. Ik fiets gezellig langs de kant in ieder geval...
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_73730638
De 3x20 is weer achter de rug.. en het ging zowaar wel redelijk constant vandaag! (2.05.6, 2.07, 2.07)
Nu moet het alleen nog harder!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 15 oktober 2009 @ 22:00:36 #162
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73730776
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:56 schreef La_Tramposa het volgende:
De 3x20 is weer achter de rug.. en het ging zowaar wel redelijk constant vandaag! (2.05.6, 2.07, 2.07)
Nu moet het alleen nog harder!
Ach het blijft ED'en hè. Dan moet je jezelf ook niet helemaal naar de klote gaan helpen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73733524
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:27 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Skiff uitgeschreven voor de loting
Ik niet eens ingeschreven, blessure aan me rechter knie. Wou wel heel erg graag, want vond het een mooie belevenis vorig jaar. Maar Zondag de blessure opgelopen tijdens marathon van Eindhoven na 28km, wel doorgelopen uiteraard...
En toch ga ik dan zondag de marathon van Amsterdam lopen. Lopen ook langs Skoll en die malle Amstel rivier dacht ik. Hopen dat het een beetje heel blijft allemaal; kan het ook niet verdragen om me door zoiets uit het veld te laten slaan. Dus ik start gewoon, wat iedereen ook zegt.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_73735120
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:56 schreef La_Tramposa het volgende:
De 3x20 is weer achter de rug.. en het ging zowaar wel redelijk constant vandaag! (2.05.6, 2.07, 2.07)
Nu moet het alleen nog harder!
Dan ED je harder dan de meeste dames die ik ken
pi_73739892
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:00 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ach het blijft ED'en hè. Dan moet je jezelf ook niet helemaal naar de klote gaan helpen.
wij mogen niet echt "ED'en" in die zin van het woord.. het is gewoon 3x 20 minuten zo hard als je kan terwijl je nog redelijk constant bent. Het is ook op tempo 22...

Oja en blessureleed en ziektes alom.. gisteren was ik samen met nog 1 meisje de enige van de oorspronkelijke 13 die de ergotraining kon doen en afmaken
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:34:37 #166
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73740062
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

wij mogen niet echt "ED'en" in die zin van het woord.. het is gewoon 3x 20 minuten zo hard als je kan terwijl je nog redelijk constant bent. Het is ook op tempo 22...

Oja en blessureleed en ziektes alom.. gisteren was ik samen met nog 1 meisje de enige van de oorspronkelijke 13 die de ergotraining kon doen en afmaken
Ach stiekem doet iedereen dat wel denk ik, maar goed een effectieve ED training moet het wel zijn. En niet ik beul mezelf helemaal naar de klote af en moet daarna 2 dagen herstel training.

Tempo 22 is trouwens al te hard joh , 20 is zat.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73740696
Neem volgende x eens een hartslagmeter mee, die heeft je bestuur vast wel liggen.. Ben benieuwd welke scores je haalt.. Bij ed+ ga ik niet boven de 170-175, anders wordt t iets te..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73741105
Je hartslag moet net onder je omslagpunt liggen. Ik ga niet boven de 155. Tempo 18 of 19. tegenwoordig zo langzaam als een slak, ik doe nu ongeveer 1:58/500m op een uur. Vroeger deed ik 1:54/500 op een uur.
Natuurlijk wil je zo hard mogelijk terwijl je ‘in zone’ blijft Dat doe ik ook. (nog steeds )
pi_73741336
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

wij mogen niet echt "ED'en" in die zin van het woord.. het is gewoon 3x 20 minuten zo hard als je kan terwijl je nog redelijk constant bent. Het is ook op tempo 22...

Oja en blessureleed en ziektes alom.. gisteren was ik samen met nog 1 meisje de enige van de oorspronkelijke 13 die de ergotraining kon doen en afmaken
Wellicht een mooi punt om eens te gaan evalueren.

Ik ken die training wel hoor maar laat hem meestal pas uitvoeren door roei(st)ers die meer dan 2 jaar wedstrijd roeien en dan ook alleen maar als ze 1 ergotraining per week doen om op die manier voor wat prikkelafwisseling te zorgen. Elke extra ED op de ergo per week is dan echt ED en op hartslag uitgevoerd.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73747226
We moeten gewoon minstens tempo 22, en laatst moesten we (gewoon met de vinger aan de pols) de hartslag meten en toen zat iedereen tussen de 160 en de 190 en dat was oke.. Ik heb het ook niet bedacht, ik ga ook liever op tempo 20 en hartslag 140, maar dit is nou eenmaal wat de coach wil dus dan luisteren we daar maar naar he Het heeft zich de afgelopen jaren redelijk succesvol bewezen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73747520
Weet er iemand iets over de skiffhead? Ik hoorde gisteren van iemand dat De Hoop het niet meer organiseert ofzo...?
pi_73748764
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:56 schreef La_Tramposa het volgende:
De 3x20 is weer achter de rug.. en het ging zowaar wel redelijk constant vandaag! (2.05.6, 2.07, 2.07)
Nu moet het alleen nog harder!
/edit

Zijn voor EJD gewoon prima tijden. Nu gewoon nog goed (leren) roeien.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_73749519
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:19 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

/edit

Zijn voor EJD gewoon prima tijden. Nu gewoon nog goed (leren) roeien.
Echt net startende eerste jaars dames halen die tijden natuurlijk niet. Ik denk dat je blij mag zijn als lichte roeiers dit bij hun eerste ergotrainingen halen.

Bij Skoll moet het allemaal nog gaan beginnen. Dat gaan weer hele hordes startende dames opleveren de komende weken.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73750293
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:41 schreef pullup het volgende:

[..]

Echt net startende eerste jaars dames halen die tijden natuurlijk niet. Ik denk dat je blij mag zijn als lichte roeiers dit bij hun eerste ergotrainingen halen.

Bij Skoll moet het allemaal nog gaan beginnen. Dat gaan weer hele hordes startende dames opleveren de komende weken.
Nou, er is 1 afroeister op orca die al 10 minuten lang 2.02 trapte
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73750811
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou, er is 1 afroeister op orca die al 10 minuten lang 2.02 trapte
10 minuten is nog geen uur Maar zo her en der zitten er natuurlijk uitzonderlijke talenten tussen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73750982
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou, er is 1 afroeister op orca die al 10 minuten lang 2.02 trapte
Ik hoor dat jullie sowieso wel flink grote dames hebben dit jaar? Gaan ze ook allemaal een beetje wedstrijdroeien of weet je dat niet?!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:27:52 #177
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73751129
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou, er is 1 afroeister op orca die al 10 minuten lang 2.02 trapte
Ach dat zegt nog niets natuurlijk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73752068
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou, er is 1 afroeister op orca die al 10 minuten lang 2.02 trapte
De eerste 10 minuten ga ik ook altijd 1:53±1/500m. Het gaat om de rest van het uur
pi_73752207
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:23 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Ik hoor dat jullie sowieso wel flink grote dames hebben dit jaar? Gaan ze ook allemaal een beetje wedstrijdroeien of weet je dat niet?!
ja, dames 1 is gemiddeld 1.90 :/
En volgens mij weten de meesten nog niet of ze gaan wedstrijdroeien.. we hebben wel een "fanatiek roeien" groep en dat gaat ongeveer de helft van de afroeiers doen dus dat is wel mooi
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73753084
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:23 schreef Leso_Varen het volgende:
Gaan ze ook allemaal een beetje wedstrijdroeien of weet je dat niet?!
Je kunt niet een béétje wedstrijdroeien, je doet 't niet, of je doet het goed

Ben erg benieuwd wat de selectie gaat opleveren inderdaad. Jammer dat je de Tromp niet kunt starten, AH. En mijn 4x gaat elke keer een stukje beter, erg voldaan gevoel
pi_73754380
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:25 schreef Bellah het volgende:

[..]

Je kunt niet een béétje wedstrijdroeien, je doet 't niet, of je doet het goed
duh
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

ja, dames 1 is gemiddeld 1.90 :/
En volgens mij weten de meesten nog niet of ze gaan wedstrijdroeien.. we hebben wel een "fanatiek roeien" groep en dat gaat ongeveer de helft van de afroeiers doen dus dat is wel mooi
En dat is echt eng groot! Maar wel goed voor jullie dan!
pi_73772585
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:25 schreef Bellah het volgende:

[..]

Je kunt niet een béétje wedstrijdroeien, je doet 't niet, of je doet het goed

Ben erg benieuwd wat de selectie gaat opleveren inderdaad. Jammer dat je de Tromp niet kunt starten, AH. En mijn 4x gaat elke keer een stukje beter, erg voldaan gevoel
Jaaaa ik ben zoooo zielig Nee vind wel jammer want dit is wel een mooi wedstrijdje om te testen of je wel lekker ligt in je bootje
Ik ben iig wel aanwezig op de Tromp straks bij het blok van 14uur. Wie fietsen er nog meer vandaag in het prachtige Hilversum?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_73772660
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 09:06 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Jaaaa ik ben zoooo zielig Nee vind wel jammer want dit is wel een mooi wedstrijdje om te testen of je wel lekker ligt in je bootje
Ik ben iig wel aanwezig op de Tromp straks bij het blok van 14uur. Wie fietsen er nog meer vandaag in het prachtige Hilversum?
Ik had er graag al willen zijn voor het ochtendblok maar heb eerst een bespreking op de bosbaan.
Ik kom vanmiddag wel langs.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:10:27 #184
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_73773946
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:41 schreef pullup het volgende:

[..]

Echt net startende eerste jaars dames halen die tijden natuurlijk niet. Ik denk dat je blij mag zijn als lichte roeiers dit bij hun eerste ergotrainingen halen.

Bij Skoll moet het allemaal nog gaan beginnen. Dat gaan weer hele hordes startende dames opleveren de komende weken.
Ik ben nu bezig met de Asopos selecties en ik kan idd bevestigen dat er een paar lichte roeiers zijn die deze tijden net aan halen op een drie keer 15 minuten training.. Prima tijden lijken mij dat dan
Ik had zelf overigens 1:56.4, 1:56.8 en 1:56.3 (tempo 20) maar aangezien ik niet veel vergelijkingsmateriaal heb (lichte roeiers) weet ik niet of dit een beetje goede tijden zijn.
'Triton de Edelste'
pi_73776216
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 09:06 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Jaaaa ik ben zoooo zielig Nee vind wel jammer want dit is wel een mooi wedstrijdje om te testen of je wel lekker ligt in je bootje
Ik ben iig wel aanwezig op de Tromp straks bij het blok van 14uur. Wie fietsen er nog meer vandaag in het prachtige Hilversum?
Zou starten, maar m'n dubbelmaatje is ziek. Net beetje geskifft en ga nu maar m'n zus d'r verjaardag vieren. Wel jammer, want nu wordt het eerste wat ik start de Hel en dat lijkt nog zo ver weg... (heb ik misschien tijd om m'n tempo omhoog te krijgen en goed leren omkijken) Er start nu dus niemand hier op de Tromp vandaag? Veel succes met fietsen en aanmoedigen dan maar...!

La_Tramposa, jou ED tijden maken me gewoon bang. Nou ben ik wel echt belabberd slap maar bij ons trekt ook niemand anders zulke ED tijden, super!
pi_73783756
Jeeeej zonet mijn eerste wedstrijd gewonnen in anderhalfjaar: de afroeiwedstrijden, in een c4 haha
Met als enige tegenstand de andere helft van de selectie, maar gelukkig gingen we ook wel harder dan de afroeiers haha.. en ook harder dan het gros van de mannen geloof ik

En @ C'est bon, zoals ik al eerder zei, als ik echt op ED hartslag zou moeten ergoen zou ik dit ook niet halen hoor.. maar de coach wil geloof ik eerst iedereen rond de 2.05 hebben voordat we dat gaan doen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73783884
Net afroeiwedstrijden gehad, mijn ploegje werd 4de wat best goed was

En dan nu voor het laatste bier
pi_73792732
Ga je nou al in training?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_73798225
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 23:34 schreef Virmes het volgende:
Ga je nou al in training?
Nee, wel mijn jaarlijkse ''ik ben een idioot dus ik ga een maand niet drinken'' periode

En nu slapen
pi_73803318
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:58 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Zou starten, maar m'n dubbelmaatje is ziek. Net beetje geskifft en ga nu maar m'n zus d'r verjaardag vieren. Wel jammer, want nu wordt het eerste wat ik start de Hel en dat lijkt nog zo ver weg... (heb ik misschien tijd om m'n tempo omhoog te krijgen en goed leren omkijken) Er start nu dus niemand hier op de Tromp vandaag? Veel succes met fietsen en aanmoedigen dan maar...!

La_Tramposa, jou ED tijden maken me gewoon bang. Nou ben ik wel echt belabberd slap maar bij ons trekt ook niemand anders zulke ED tijden, super!
Ik heb precies hetzelfde, dat de Hel nog een lange tijd wachten is. Maar indd aan de andere kant; we kunnen ons nu goed voorbereiden en afstandjes trekken op het kanaal kan ook best hoor, ipv op het Hsums kanaal
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_73805164
Gisteren 1:28.9 op 250 meter gedaan, nog nooit zo hard gegaan terwijl ik nooit ergo
pi_73824875
Zo, vandaag even langs die Amstel gelopen want meer zat er even niet in met mijn knie. Was echt lekker druk met bootjes, leuk om te zien. Maar dan wil je er ook bij liggen he
En er kwam ook nog zo een profi acht aan met 4 van die pipo's op zo een coachvlot. Maar die nummer 3 zou ik de boot uitschoppen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_73825121
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:17 schreef Sjobber het volgende:
Zo, vandaag even langs die Amstel gelopen want meer zat er even niet in met mijn knie. Was echt lekker druk met bootjes, leuk om te zien. Maar dan wil je er ook bij liggen he
En er kwam ook nog zo een profi acht aan met 4 van die pipo's op zo een coachvlot. Maar die nummer 3 zou ik de boot uitschoppen.
Een van de pipo's meldt zich Ik probeerde de rest er nog vanaf te werken.
Met die marathon nog onderweg wisten we niet of fietsen alweer mogelijk was dus dan maar op het bootje.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73827592
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:20 schreef pullup het volgende:

[..]

Een van de pipo's meldt zich
Dacht al dat jij dat was met toeter en skoll jack. Maar durfde niet te roepen

Was wel lekker water, daar blijf ik bij
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_73828909
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:36 schreef De_Ananas het volgende:
Gisteren 1:28.9 op 250 meter gedaan, nog nooit zo hard gegaan terwijl ik nooit ergo
Mijn PR staat op 1:19.4 gemiddeld volgens mij.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_73829506
Op 250m, of 500....? Anders vind ik 1.28 bizar langzaam
pi_73831221
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:43 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Mijn PR staat op 1:19.4 gemiddeld volgens mij.
Zoiets doe ik ook, ooit 39.8 getrapt over 250m, aangeschoten en net gegeten
pi_73833484
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:17 schreef Sjobber het volgende:
Zo, vandaag even langs die Amstel gelopen want meer zat er even niet in met mijn knie. Was echt lekker druk met bootjes, leuk om te zien. Maar dan wil je er ook bij liggen he
En er kwam ook nog zo een profi acht aan met 4 van die pipo's op zo een coachvlot. Maar die nummer 3 zou ik de boot uitschoppen.
Haha, dan heb je onze Berlijn acht gezien.. Ben wel benieuwd welke, want we hadden er drie tegelijk op het water liggen.. 1 zwaar, 1 licht en een combi van de betere roeiers van zwaar en licht..
Ik zat in de zware, liep best aardig.. Als het tempo in ieder geval niet boven de 24 kwam, anders viel t redelijk uit elkaar..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73833875
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 08:20 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Haha, dan heb je onze Berlijn acht gezien.. Ben wel benieuwd welke, want we hadden er drie tegelijk op het water liggen.. 1 zwaar, 1 licht en een combi van de betere roeiers van zwaar en licht..
Ik zat in de zware, liep best aardig.. Als het tempo in ieder geval niet boven de 24 kwam, anders viel t redelijk uit elkaar..
Uit de omschrijving kan ik wel opmaken over welke acht hij het heeft
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73833913
De Skadi mannen acht heeft het goed gedaan in Boston Elfde is in dat veld gewoon een goede prestatie en het gat met enkele nationale achten was te overzien.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_73836632
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 00:00 schreef Bellah het volgende:
Op 250m, of 500....? Anders vind ik 1.28 bizar langzaam
Zag mijn skiffen er zo slap uit dat je denkt dat ik 1.28 doe over 250 meter?

Tis de gemiddelde split op de 250 uiteraard
pi_73842516
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 08:20 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Haha, dan heb je onze Berlijn acht gezien..
Gaan jullie de Wannsee starten? Wanneer is die uberhaupt?
pi_73843940
Geen idee hoe de wedstrijd heet, maar we starten komende zaterdag iig een wedstrijd in Berlijn..
Coaches hadden t over een wedstrijd van 5 km, met op de 4k een 250m tussensprint..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73844932
Gaat het om tijden voor 250 vanuit stilstand, of in een intervaltraining?
Als je in een interval alvast de machine op snelheid brengt voor de rustteller op 0 staat win je namelijk zo een (paar?) seconden.
pi_73845577
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:59 schreef nogeenmaarten het volgende:
Gaat het om tijden voor 250 vanuit stilstand, of in een intervaltraining?
Als je in een interval alvast de machine op snelheid brengt voor de rustteller op 0 staat win je namelijk zo een (paar?) seconden.
Ik deed het gewoon op een ergo in de soos die er stond voor de afroeiwedstrijden. Met normale kleren aan uit stilstand dus. Verder boeit het me niet zo maar vind het wel grappig dat ik harder ga dan ik verwacht had
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 19 oktober 2009 @ 17:49:46 #206
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73851351
Ik heb ook even 250 meter gedaan
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73862112
en?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73864280
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 01:40 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Zoiets doe ik ook, ooit 39.8 getrapt over 250m, aangeschoten en net gegeten
Was je ook een lichte roeier? ;-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_73864320
Als we het toch over opscheppen hebben: ik heb een keer een training waarbij ze 250 meter hard gingen Robin van Keeken gepakt.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_73865934
Toen was 'ie sjaars, of niet?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_73872287
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:53 schreef Virmes het volgende:
Toen was 'ie sjaars, of niet?
Nee, was vorig seizoen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_73904740
Vanavond de eerste indoor training.. afgebeuld worden door de heer Pieter Bottema!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73907302
Wie van de Orca dames hier gaat trouwens naar het Skøll/Orca gala?
pi_73908112
ik! Maar de tritonbumping is wel op de zondag daarna dus ga het niet te gek maken.. Wel gek trouwens.. normaal is de tritonbumping vlak voor de kerst..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73910127
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Vanavond de eerste indoor training.. afgebeuld worden door de heer Pieter Bottema!
Whahaha, doe hem de groeten van me!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_73910597
Ik ben er ook bij

En yes, de bumping over 't kanaal! Heb er nu al zin in.
pi_73913337
Wat is dat bumping precies?
pi_73913535
3.5 km in bumping vorm, dus starten met 15 seconden ertussen van snelle bootnummers naar langzamere, en dan proberen zoveel mogelijk boten in te halen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73915078
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 14:17 schreef La_Tramposa het volgende:
3.5 km in bumping vorm, dus starten met 15 seconden ertussen van snelle bootnummers naar langzamere, en dan proberen zoveel mogelijk boten in te halen!
Op dat slootje van jullie?
pi_73915347
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:00 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Op dat slootje van jullie?
Gaat prima hoor.. doe je mee?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73915389
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Gaat prima hoor.. doe je mee?
Kan ik meedoen? Ik ben die ochtend wel ergens in Utrecht te vinden maar zal wel een ongelofelijke bever op mijn kop hebben, wil het echter best proberen !
pi_73915572
Is ook aanwezig op het knorrengala..
Vanavond weer 4-, zonde, want zouden eigenlijk gaan achten en in onze nieuwe acht is dat echt p*rno..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73916265
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:08 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Kan ik meedoen? Ik ben die ochtend wel ergens in Utrecht te vinden maar zal wel een ongelofelijke bever op mijn kop hebben, wil het echter best proberen !
jahoor.. het is gewoon open inschrijving... Moet je even contact opnemen met Triton denk ik!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73916361
Nieuwe boten zijn fijn ja
Nog zo lekker stijf enzo
pi_73920833
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

jahoor.. het is gewoon open inschrijving... Moet je even contact opnemen met Triton denk ik!
Heb je misschien linkje van de wedstrijd? Die Triton site is wel zo onduidelijk als de pleuris zeg
pi_73932053
Het is niet echt zo'n grote wedstrijd dat er een link van is volgens mij.. maar een mail naar het bestuur zou moeten werken!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73932871
De site is lelijk, vol met onzin en je kan nergens heen als je geen inloggegevens hebt
Mailtje naar bestuur zal wonderen doen, verwacht ik wel. Ik zou niet weten of die bumping voor iedereen is eigenlijk..
Na 1,5week ziek geweest te zijn ga ik a.s. weekend maar weer eens voor het eerst in m'n skiffje zitten. Bumping zal ik zeker wel starten, sowieso in de skiff! Wanneer is ie eigenlijk? (A)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_73935397
Ehm... Zondag 22 november, geloof ik. Ziek zijn is kut, maar nu ben je wel-licht
pi_73942737
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:12 schreef Bellah het volgende:
Ehm... Zondag 22 november, geloof ik. Ziek zijn is kut, maar nu ben je wel-licht
al-licht
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_73961480
Misschien geen Berlijn voor ons dit weekend, weet vanavond meer..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73962582
Zo, wat een geniaal roeiwater vandaag
Met een bijeengeraapt zooitje in de gladde vier gestapt, heerlijk
pi_73964174
Aaarghh selectie is zo frustrerend! Ik ben vandaag 0.7 seconden langzamer gegaan gemiddeld over 3x20 dan vorige week en ik zit me er zo over op te vreten! Vooral omdat het kwam omdat mijn hoofd zo vol was, en ik fysiek eigenlijk nog wel harder had gekund.. Zit te twijfelen om te vragen of ik het zondag opnieuw mag doen, maar ik weet ook wel dat dat kansloos is.. Ik word gewoon zo paranoia hiervan
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 oktober 2009 @ 22:00:59 #233
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_73965115
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Aaarghh selectie is zo frustrerend! Ik ben vandaag 0.7 seconden langzamer gegaan gemiddeld over 3x20 dan vorige week en ik zit me er zo over op te vreten! Vooral omdat het kwam omdat mijn hoofd zo vol was, en ik fysiek eigenlijk nog wel harder had gekund.. Zit te twijfelen om te vragen of ik het zondag opnieuw mag doen, maar ik weet ook wel dat dat kansloos is.. Ik word gewoon zo paranoia hiervan
zeg, word je nou niet moe van jezelf op deze manier?

Je gaat niet elke dag harder, ene dag voel
jeje beter, minder gedaan, meer of minder in het hoofd etc. Op deze manier help je jezelf behoorlijk psychisch naar de klote en dan kan je je roeiseizoen ook wel vergeten. Fysiek is een in het roeien, maar psychisch moet jeje ook niet kapot maken.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_73965287
Ja dat zeg ik juist, dat ik gek word van mezelf Ik wil mijn gedachten wel uitschakelen, heel graag zelfs, maar vind het wel moeilijk..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_73968985
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja dat zeg ik juist, dat ik gek word van mezelf Ik wil mijn gedachten wel uitschakelen, heel graag zelfs, maar vind het wel moeilijk..
je lijkt wel een vrouw zo.

Al die selectielopers van mij zijn regelmatig ook zo gefustreerd over ergotrainingen.
Het gaat bij dat ergometeren niet alleen om die tijd, ook om de conditie die je ermee opbouwt, zeker als het een ED training is!
pi_73970351
Ach, ergens is het wel goed denk ik, toont dat ze wel echt graag hard willen gaan!
pi_73974566
Koop een hartslagmeter. Die is echt super nuttig bij ED-trainingen.. Een ploeggenoot van me kwam er vorig jr achter dat ie steeds met HR 190 zat te ED'en.. Laat iedereen maar harder gaan op de ED-trainingen, als je ze maar pakt op de AT! Iedere training weer presteren is ook niet goed voor je lichaam, ED-trainingen zijn er niet om vol te gaan...

We gaan toch naar Berlijn!! Een ploeggenoot van me heeft gisteren bij het KT'en een oude, steeds terugkomende blessure aan zijn knie weer opgelopen, we gaan nu met 5(!) invallers naar Berlijn. Meer om te feesten dan om de wedstrijd echt serieus te starten, maar ik heb er keiveel zin in! Eerst nog ff een tentamen verprutsen vanmiddag en dan gaan we los!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_73975185
Klinkt goed, Skollie! En Kris, als ik vorig jaar iets geleerd heb is het wel laat je niet gek maken.. Das nergens goed voor.
pi_73979372
wie de roe krijgt wie de gard
Dit keer geen "Hmm, Appelstroop" maar "Hmm, Pepernoten"!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_73980678
Doe ik mijn ploegnaam ook maar in m'n signature
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:37:21 #241
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_74013302
Nou, in het volgende topic moet mijn vereniging veranderd worden van aegir naar salland. ben nu officieel lid-af daar.
Vandaag eerst gestuurd en daarna zelf lekker geroeid in een 4x-.
en volgende week ga ik 2 keer novembervieren sturen.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_74014678
Zo, dat was waardeloos roeiweer vanmorgen... Moesten in C4tjes, en moest op de terugweg nog sturen ook
pi_74018665
Ik heb lekker geroeid! Voor het eerst sinds een halfjaar weer op stuurboord maar dat ging eigenlijk best oke.. en de boot liep echt lekker!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_74025176
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 09:46 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Koop een hartslagmeter. Die is echt super nuttig bij ED-trainingen.. Een ploeggenoot van me kwam er vorig jr achter dat ie steeds met HR 190 zat te ED'en.. Laat iedereen maar harder gaan op de ED-trainingen, als je ze maar pakt op de AT! Iedere training weer presteren is ook niet goed voor je lichaam, ED-trainingen zijn er niet om vol te gaan...

We gaan toch naar Berlijn!! Een ploeggenoot van me heeft gisteren bij het KT'en een oude, steeds terugkomende blessure aan zijn knie weer opgelopen, we gaan nu met 5(!) invallers naar Berlijn. Meer om te feesten dan om de wedstrijd echt serieus te starten, maar ik heb er keiveel zin in! Eerst nog ff een tentamen verprutsen vanmiddag en dan gaan we los!
Ej, je kon altijd nog een sympatieke donkerblauwe vrind uit Utrecht vragen ..
Ik had je nog gesmst om te drinken in A'dam vanavond, maar dat zit er dus niet in
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_74043170
Zodra de nieuwe openingspost gemaakt moet worden, kan nanana dan veranderd worden in Danseresje84?

(iets met veranderen e-mailadres, weer eens uitgelogd staan op fok en het password niet meer weten!)
pi_74045621
Zo na dat regenbuitje van vandaag was het water aardig porno.

Tevens ook wedstro bumping, wel leuk om te zien. Liet me ook weer even opfokken, dus nu weer lekker last van me knie

En 2 blaren!
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_74049672
Zo, relaxed geroeid vanmiddag! 't Was ondanks de wind best okay water
Eerste selectiemoment is nu ongeveer! Spannend!
Denk dat ik de eerste ronde wel overleef!
pi_74049823
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:20 schreef Leso_Varen het volgende:
Zo, relaxed geroeid vanmiddag! 't Was ondanks de wind best okay water
Eerste selectiemoment is nu ongeveer! Spannend!
Denk dat ik de eerste ronde wel overleef!
Zag je me nog voorbij zoefen?
pi_74050081
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:26 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Zag je me nog voorbij zoefen?
Ja! Met wie was je aan het skiffen? En het zag er trouwens best snel uit!
pi_74050699
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:39 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ej, je kon altijd nog een sympatieke donkerblauwe vrind uit Utrecht vragen ..
Ik had je nog gesmst om te drinken in A'dam vanavond, maar dat zit er dus niet in
We zochten geen te dik stuurtje, maar een roeier..
Leuke wedstrijd, de combiboot heeft blik getrokken, wij zijn als 9e geeindigd, in principe prima met zoveel invallers.. Ik zat op slag, nog nooit gedaan, zelfs niet in een training..! Was super leuk om n x te doen..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_74072152
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:20 schreef Leso_Varen het volgende:
Zo, relaxed geroeid vanmiddag! 't Was ondanks de wind best okay water
Eerste selectiemoment is nu ongeveer! Spannend!
Denk dat ik de eerste ronde wel overleef!
loop je selectie voor zwaar of licht?
pi_74074128
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:27 schreef De_Brok het volgende:

[..]

loop je selectie voor zwaar of licht?
Zwaar (+/- 90 kilo en 1.96 lang)
En ik heb het overleefd, het eerste selectiemoment
pi_74084571
Kreeg te horen dat de Asopos een wedstrijdwedstrijd is voor skiffeurs. Klopt dat?
pi_74085108
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:53 schreef De_Ananas het volgende:
Kreeg te horen dat de Asopos een wedstrijdwedstrijd is voor skiffeurs. Klopt dat?
je kunt als wedstrijdroeier daar wel starten idd, maar over het algemeen wordt dat niet heel serieus genomen. Het is over 1500 meter.
Weet alleen niet of het een ideaal podium is voor jou om te acteren, want er is alleen SA1x uitgeschreven.
pi_74085602
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:11 schreef De_Brok het volgende:

[..]

je kunt als wedstrijdroeier daar wel starten idd, maar over het algemeen wordt dat niet heel serieus genomen. Het is over 1500 meter.
Weet alleen niet of het een ideaal podium is voor jou om te acteren, want er is alleen SA1x uitgeschreven.
N1x is er ook nog. Dat het geen ideaal podium is snap ik, ik weet ook dat ik niet echt kans maak

Ik wil gewoon wedstrijden starten en roeien
pi_74085842
Gewoon doen dan toch? Alleen maar leuker als je het wel goed doet vanuit de underdog positie!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_74086040
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:27 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

N1x is er ook nog. Dat het geen ideaal podium is snap ik, ik weet ook dat ik niet echt kans maak

Ik wil gewoon wedstrijden starten en roeien
Gewoon doen inderdaad! 't Is jammer als je er gigantisch hard wordt afgepaald, maar als je gewoon enigszins leuk mee komt met het veld is het al tof! Anders jammer, maar dan is het in elk geval leuk geprobeerd!
pi_74090537
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:32 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Zwaar (+/- 90 kilo en 1.96 lang)
En ik heb het overleefd, het eerste selectiemoment
Ik gok zomaar dat je er wel tot t einde in zit..

Ananas, zeker doen! 1500 m is ook niet zo veel, dus moet je in principe best vol kunnen houden.. Wel veel trainen op tempo draaien natuurlijk!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_74090546
Wat is jouw mening over die wedstrijd AHAppelstroop aangezien jij nieuwelingenskiff gaat doen? (toch?)
pi_74091177
Hehe. Een D4x veld is er helaas niet. Wel op de novembervieren aanstaande zondag, ons 'debuut' en ben erg benieuwd wat we ervan gaan maken...
pi_74091288
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:51 schreef Bellah het volgende:
Hehe. Een D4x veld is er helaas niet. Wel op de novembervieren aanstaande zondag, ons 'debuut' en ben erg benieuwd wat we ervan gaan maken...
Wanneer is de laatste keer dat je een wedstrijd NIET hebt gewonnen?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 26 oktober 2009 @ 21:04:05 #262
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_74091667
Lekker een weekje ziek op bed.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_74091938
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
Lekker een weekje ziek op bed.
Dat is naar voor je!! Start je wel de nov-4?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_74092549
Dit weekend ga ik mijn ploegje aanmoedigen/coachen bij de TriVi..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_74093936
Ghehe, net bij het spinnen een gast van Triton licht 2005: hee jullie zijn toch roeisters van Orca, van de middengroep of zo? Ehhhm niet helemaal maar wel leuk dat je het zegt!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_74094304
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:27 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

N1x is er ook nog. Dat het geen ideaal podium is snap ik, ik weet ook dat ik niet echt kans maak
Volgens mij roeide jij de Abcoudegewoon in de C1x omdat je anders te goed zou zijn. Don't deny!

Vind 15 euri inschrijfgeld voor een skiff wel veel overigens...
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 26 oktober 2009 @ 22:26:34 #267
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_74094660
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:11 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Dat is naar voor je!! Start je wel de nov-4?
Neuh, da's een gestuurd nummer daar doen we niet meer aan
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_74095516
Zo, net het schema voor de komende paar weken binnen gehad, 't wordt wel flink trainen! In december 7x per week trainen
Ik heb wel echt zin in al dat trainen
pi_74099201
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:51 schreef Leso_Varen het volgende:
Zo, net het schema voor de komende paar weken binnen gehad, 't wordt wel flink trainen! In december 7x per week trainen
Ik heb wel echt zin in al dat trainen
is dat ex KT?
pi_74099988
Even wat porno uit Nijmegen:


Onze bootsman is
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_74102663
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 02:02 schreef Sjobber het volgende:
Even wat porno uit Nijmegen:
[ afbeelding ]

Onze bootsman is
Is hij bezig om een Stämpfli skiff te renoveren of bouwt hij zelf een skiffje ?

Ik moet altijd wel lachen om al die bootsmannen waarvan de oogjes echt gaan glimmen als ze met een mooi houten bootje aan de slag mogen. Vaak zijn het super vaklui maar ik ben bang dat het vak uitstervende is.
Het is af en toe een beetje alsof je in een discotheek iemand aanneemt wiens passie is het zelf persen van LP's..
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_74102999
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:52 schreef pullup het volgende:

[..]

Is hij bezig om een Stämpfli skiff te renoveren of bouwt hij zelf een skiffje ?

Ik moet altijd wel lachen om al die bootsmannen waarvan de oogjes echt gaan glimmen als ze met een mooi houten bootje aan de slag mogen. Vaak zijn het super vaklui maar ik ben bang dat het vak uitstervende is.
Het is af en toe een beetje alsof je in een discotheek iemand aanneemt wiens passie is het zelf persen van LP's..
Ga jij nog weleens naar de discotheek dan?

En weet jij iets van de Asopos of ik daar gewoon aan mee kan doen? Vandaag is volgens mij de laatste inschrijfdag
pi_74103169
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:06 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ga jij nog weleens naar de discotheek dan? [ afbeelding ]

En weet jij iets van de Asopos of ik daar gewoon aan mee kan doen? Vandaag is volgens mij de laatste inschrijfdag
Nee

Ik zou het gewoon aan de wedstrijd commisaris vragen.
Het was ooit een wedstrijd waaraan onze hele oudere jaars wedstrijdsectie meedeed en het leuk was om eens met zijn allen in een acht te stappen.
Een aantal jaar geleden was het skiffveld in ieder geval best goed en ging iedereen die serieuze skiffplannen had dat jaar ook even testen op de Asopos, maar volgens mij zit daar wel de klad in de laatste jaren. Maw ik weet niet precies wat het niveau is tegenwoordig maar schat in dat er nog wel behoorlijk snelle gasten in kunnen zitten.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_74105405
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:06 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ga jij nog weleens naar de discotheek dan? [ afbeelding ]

En weet jij iets van de Asopos of ik daar gewoon aan mee kan doen? Vandaag is volgens mij de laatste inschrijfdag
Inschrijving sluit donderdag tussen de middag. Je WeCo wil het vermoedelijk woensdagavond weten

N1X op de asopos is wel een wedstrijdveld, hoofdzakelijk voor 2e- en 3ejaars wedstrdijroeiers. Hij wordt meestal overgeslagen door de lui die zich voorbereiden op de hel, maar er vaart altijd wel wat sterke tegenstand rond. Succes ermee
pi_74105438
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:48 schreef ocf81 het volgende:

[..]

is dat ex KT?
KT=Krachttraining?
Zo ja, dan nee. We doen dan 1x per week een indoor training!
pi_74105526
Eerst zegt iedereen dat het een ''aardig'' veld is waar ik aan mee moet doen en nu zijn het opeens allemaal 2de en 3de jaars wedstrijdroeiers Ik dacht gewoon lekker te varen daar maar zo zal het niet lukken denk ik
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:39:38 #277
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_74105666
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:35 schreef De_Ananas het volgende:
Eerst zegt iedereen dat het een ''aardig'' veld is waar ik aan mee moet doen en nu zijn het opeens allemaal 2de en 3de jaars wedstrijdroeiers Ik dacht gewoon lekker te varen daar maar zo zal het niet lukken denk ik
Het kan prima hoor, vorig jaar hebben ook wat vrienden van me het N1x veld gestart en hebben daar de finale bereikt terwijl het compo's waren. Dus gewoon mee doen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_74105735
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:32 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

KT=Krachttraining?
Zo ja, dan nee. We doen dan 1x per week een indoor training!
KT is met gewichten sjouwen ja.
pi_74106615
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:52 schreef pullup het volgende:

[..]

Is hij bezig om een Stämpfli skiff te renoveren of bouwt hij zelf een skiffje ?

Ik moet altijd wel lachen om al die bootsmannen waarvan de oogjes echt gaan glimmen als ze met een mooi houten bootje aan de slag mogen. Vaak zijn het super vaklui maar ik ben bang dat het vak uitstervende is.
Het is af en toe een beetje alsof je in een discotheek iemand aanneemt wiens passie is het zelf persen van LP's..
Hij bouwt ze zelf!
Ondertussen is hij ook een C4+ zelf aant knutselen. Erg mooi om te zien hoe zoiets wordt gebouwd.

Overigens gaat onze bootsman van alles waaraan hij mag knutselen glimmen, behalve schades
pi_74108159
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:06 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Hij bouwt ze zelf!
Ondertussen is hij ook een C4+ zelf aant knutselen. Erg mooi om te zien hoe zoiets wordt gebouwd.

Overigens gaat onze bootsman van alles waaraan hij mag knutselen glimmen, behalve schades
Dat is zo leuk om te zien inderdaad Toffe bootsman
pi_74109274
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:06 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Hij bouwt ze zelf!
Ondertussen is hij ook een C4+ zelf aant knutselen. Erg mooi om te zien hoe zoiets wordt gebouwd.

Overigens gaat onze bootsman van alles waaraan hij mag knutselen glimmen, behalve schades
Er zit waarschijnlijk best een leuk stukje voor de roeien in als men gaat onderzoeken welke bootsmannen er nog in Nederland werkzaam zijn, wat hun opleiding is, hoe ze te werk gaan, wat het merendeel van hun werkzaamheden is en uit welke bronnen ze betaald krijgen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_74109365
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:37 schreef pullup het volgende:

[..]

Er zit waarschijnlijk best een leuk stukje voor de roeien in als men gaat onderzoeken welke bootsmannen er nog in Nederland werkzaam zijn, wat hun opleiding is, hoe ze te werk gaan, wat het merendeel van hun werkzaamheden is en uit welke bronnen ze betaald krijgen.
Wij hebben geen bootsman toch? Neem aan dat een materiaalcommissaris niet hetzelfde is.
pi_74109416
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:40 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Wij hebben geen bootsman toch? Neem aan dat een materiaalcommissaris niet hetzelfde is.
Skoll stuurt de wat ernstiger schadegevallen meestal door naar de buren.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_74113347
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:41 schreef pullup het volgende:

[..]

Skoll stuurt de wat ernstiger schadegevallen meestal door naar de buren.
De ernstige gevallen moeten wij helaas ook doorsturen naar de fabriek terug of naar Heeres. as maandag weer een dagje rijden op en neer naar utrecht...
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:36:35 #285
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_74113616
Wij sturen de boel terug naar empacher, onze laatste 4- komt als het goed is spoedig weer terug
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_74114104
Zaterdag voor het eerst dubbel tweëen !
pi_74115100
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:35 schreef De_Ananas het volgende:
Wat is jouw mening over die wedstrijd AHAppelstroop aangezien jij nieuwelingenskiff gaat doen? (toch?)
Ik ben in de skiff nog Beginneling Maar die wedstrijd had ik ook voorgenomen te starten aangezien ik de TBR niet gestart heb. Maar zondagavond weer door mijn rug gezakt dus nee, het wordt 'm dus niet.
1500m. is leuk, maar opzich train ik indd liever voor lange afstand. De Hel is al aardig snel.
Als ik jou was zal ik 'm lekker starten, toch alleen maar gaaf! Beetje patsen in de skiff
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_74119364
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:41 schreef pullup het volgende:

[..]

Skoll stuurt de wat ernstiger schadegevallen meestal door naar de buren.
Wij repareren af en toe wat schades voor de buren.........

Op dit moment een Duitse bootsman, wordt gewoon betaald vanuit de contributies. De materiaal commissaris is een oud bootsman op dit moment wat een uitstekende interne opleiding opleverd.
pi_74126917
Onze bootsman is een voormalig lid die het wel goed vond met z'n studie, hij wordt betaald door de universiteit, en echt lange opleiding heeft 'ie niet. Voordeel is wel dat die kerel het best goed snapt en daarom vaak aan een half woord genoeg heeft.

Crash schade van plastic (transport ) gaat vaak terug naar de fabrikant, Hout wordt altijd zelf gefixt, en ook de simpelere klussen - spant vervangen, voetenborden maken, manchetten etc. wordt allemaal door de bootsman gedaan.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_74128183
Ik heb hier nog liggen: M. Goedhart - De bootsman schrijft

Onze boots kwam vandaag ook al met zijn verhalen over zelfmoorden en lijken bij ons kanaal. En dat die er een boek over zou kunnen schrijven
Maar ik denk dat wij geprezen zijn met zo een bootsman. Is wel echt een aanspreekpunt binnen de vereniging en een hoop kan even snel gemaakt worden. Van boot tot fiets tot leuke decor lampjes.
Zou hem voor geen goud willen missen!
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_74134523
Ojeeeee. Op slag tijdens de novembervieren!

En AH, alweer door je rug? ... !
pi_74134914
Pfff, in Delft geen bootsman nodig, fietsenmakers genoeg
pi_74153838
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:42 schreef Bellah het volgende:
Ojeeeee. Op slag tijdens de novembervieren!

En AH, alweer door je rug? ... !
Ja naja eerst rugblessure, toen was dat eindelijk beetje in orde; werd ik 2 weken ziek (koorts & hoesten - volgens JW3 'knorrenpest'), was ik eindelijk beter: ging ik door mijn rug.. Lekker dus, weer een weekje ruuuussstig aan doen.. Lekkere start van het seizoen hè!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_74157133
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:16 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Ja naja eerst rugblessure, toen was dat eindelijk beetje in orde; werd ik 2 weken ziek (koorts & hoesten - volgens JW3 'knorrenpest'), was ik eindelijk beter: ging ik door mijn rug.. Lekker dus, weer een weekje ruuuussstig aan doen.. Lekkere start van het seizoen hè!
ach, je weet wat ze zeggen over een slecht voorseizoen draaien!
pi_74157339
Wel-winter-licht.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 28 oktober 2009 @ 18:58:46 #296
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_74159354
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 17:51 schreef De_Brok het volgende:

[..]

ach, je weet wat ze zeggen over een slecht voorseizoen draaien!
... de rest van het seizoen kut?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_74168944
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:58 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

... de rest van het seizoen kut?
Tsja heb het mee mogen maken; vorig jaar deed mijn rug ook niet echt wonderen in de winter
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_74177268
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:37 schreef pullup het volgende:

[..]

Er zit waarschijnlijk best een leuk stukje voor de roeien in als men gaat onderzoeken welke bootsmannen er nog in Nederland werkzaam zijn, wat hun opleiding is, hoe ze te werk gaan, wat het merendeel van hun werkzaamheden is en uit welke bronnen ze betaald krijgen.
Inderdaad. De grote vraag is alleen: waarom voor de roeien en niet voor NLroei?

M.i. is de roeien al heel lang geen interessant blad meer. Dan schat ik NLroei toch hoger in.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_74178120
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:41 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Inderdaad. De grote vraag is alleen: waarom voor de roeien en niet voor NLroei?

M.i. is de roeien al heel lang geen interessant blad meer. Dan schat ik NLroei toch hoger in.
Je bedoeld dat je zelf een stuk voor NLroei gaat schrijven?
pi_74178359
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:41 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Inderdaad. De grote vraag is alleen: waarom voor de roeien en niet voor NLroei?

M.i. is de roeien al heel lang geen interessant blad meer. Dan schat ik NLroei toch hoger in.
Daar beantwoord je eigenlijk al bijna je eigen vraag, ik ook hoor tegenwoordig.

Een dergelijk onderwerp zou zich ook prima lenen voor een afgebakende serie gedurende een jaargang Roeien. Beter dan een reeks artikelen op NLroei waarbij de artikelen dan tussen van alles en nog wat komen te staan.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_74181032
NLroei in gedrukte vorm! Kan jij dat niet regelen WanenOonlie?

nieuw topic: Roeien & Ergometeren XXVIII - Van Zomer8en naar November4en

[ Bericht 56% gewijzigd door La_Tramposa op 29-10-2009 11:51:45 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')