abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73108781
Het blijkt dat er absoluut geen draagvlak is om nog langer in die zandbak te blijven
quote:
vr 25 sep 2009, 19:44 | 1 reactie | lees voor
'Geen draagvlak langere missie'
AMSTERDAM - Een ruime meerderheid van de Nederlanders (70 procent) vindt dat de huidige militaire missie in de Afghaanse provincie Uruzgan na 2010 niet moet worden verlengd. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond waarvan de resultaten vrijdag zijn bekendgemaakt. Nederlandse troepen leiden in Uruzgan de NAVO-troepenmacht ISAF.
Deze week ontstond politieke ophef na uitlatingen van minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) waaruit kon worden opgemaakt dat die een langer verblijf in Uruzgan niet langer uitsluit. In 2007 hebben kabinet en Tweede Kamer afgesproken dat de missie in Uruzgan volgend jaar stopt.

Van de ondervraagden vindt 57 procent dat Nederland in 2010 alle militairen moet terughalen uit Afghanistan. Bijna een kwart (23 procent) vindt dat Nederland wel actief moet blijven in het land, maar dan wel met minder
pi_73109104
Nee tuurlijk niet, maar de politiek heeft zo z'n eigen agenda.
pi_73109330
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:06 schreef boyv het volgende:
Nee tuurlijk niet, maar de politiek heeft zo z'n eigen agenda.
de politiek heeft een afspraak gemaakt

quote:
vr 25 sep 2009, 20:00 | 4 reacties | lees voor
Bos tegen langere missie Uruzgan
PITTSBURGH - Vicepremier Wouter Bos (PvdA) blijft tegen een nieuwe missie in de Afghaanse provincie Uruzgan. Daarmee dreigt een conflict binnen de coalitie, omdat minister Verhagen (CDA) en vicepremier Rouvoet (ChristenUnie) een langere Nederlandse aanwezigheid, mogelijk in afgeslankte vorm, in de Afghaanse provincie niet uitsluiten.
  vrijdag 25 september 2009 @ 20:18:14 #4
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_73109421
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:14 schreef henkway het volgende:

[..]

[..]

Alsof politici zich ooit aan hun eigen afspraken houden zeg. Droom maar lekker verder
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_73109801
Als hierover een referendum gehouden zou worden, was de opkomst erg groot denk ik.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_73110134
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:29 schreef Adfundum het volgende:
Als hierover een referendum gehouden zou worden, was de opkomst erg groot denk ik.
Ja, referenda zijn verboden he, door dictator Balkenende , "Het volk heeft nergens verstand van"
pi_73111199
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:29 schreef Adfundum het volgende:
Helaas durven ze dat niet meer.
pi_73111694
Als ik nou zeg dat sommige beslissingen moeten worden overgelaten aan mensen die er verstand van hebben, ben ik dan een rechtse nazi?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 25 september 2009 @ 21:45:38 #9
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_73112151
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:14 schreef henkway het volgende:
De politiek heeft afgesproken dat wij na 2010 geen lead nation meer zouden zijn, prima nemen de aussies de leiding toch? De leiding niet meer hebben zegt niets over het wel of niet aanwezig zijn. Dat heeft de media ervan gemaakt, dat jij nou zo kortziend en niet in staat bent om zelf na te denken om vervolgens blatend de media achterna te lopen is jouw probleem, alhoewel, nu trap ik wel een open hangaar deur in.
pi_73115611
Als men in het Vietnam tijdperk de bevolking gevraagd had dan was veel jonge gezinnen een hoop ellende bespaard gebleven.
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:45:20 #12
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_73115734
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:41 schreef henkway het volgende:
Als men in het Vietnam tijdperk de bevolking gevraagd had dan was veel jonge gezinnen een hoop ellende bespaard gebleven.
Zelfde gaat op voor WO1, WO2, de balkan oorlogen waar maximaal genocides plaats vonden etc. Nee als het aan jou ligt mag het kwaad overheersen over de normen en waarden die wij als westerse wereld met hand en tand verdedigen. Als de wereld uit henkwaytjes bestonden...nou ja dan was de wereld al millenia's geleden uitgestorven.
pi_73115865
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:30 schreef Karrs het volgende:
Als ik nou zeg dat sommige beslissingen moeten worden overgelaten aan mensen die er verstand van hebben, ben ik dan een rechtse nazi?
Maar wie zijn dan die mensen die er verstand van hebben?
Ja, ik generaliseer.
pi_73116078
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:45 schreef Bob-B het volgende:

De politiek heeft afgesproken dat wij na 2010 geen lead nation meer zouden zijn, prima nemen de aussies de leiding toch? De leiding niet meer hebben zegt niets over het wel of niet aanwezig zijn. Dat heeft de media ervan gemaakt, dat jij nou zo kortziend en niet in staat bent om zelf na te denken om vervolgens blatend de media achterna te lopen is jouw probleem, alhoewel, nu trap ik wel een open hangaar deur in.
Nou ja, er wordt een beetje gegoocheld met woorden he. De ene keer is het "de missie zal beeindigd worden", dan is het "de missie zal in zijn huidige vorm beeindigd worden" en dan is het weer "als er geen ander land bereid gevonden wordt blijven we gewoon". En er zijn volgens mij nog wel 20 andere formuleringen gebruikt, het is maar net wat de politiek op dat moment het beste uitkomt. Dat de mensen in de war raken kan ik me voorstellen, ook door de tegenstrijdige berichten die ook nu weer naar buiten komen.

De ministers hadden gewoon hun mond moeten houden tot ze het er allemaal over eens waren en eenduidig een boodschap moeten uitdragen. Niet het welles/niettes/misschien van nu.
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:01:07 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_73116138
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:30 schreef Karrs het volgende:
Wie heeft waar verstand van?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:06:48 #16
pi_73116281
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:45 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Zelfde gaat op voor WO1, WO2, de balkan oorlogen waar maximaal genocides plaats vonden etc. Nee als het aan jou ligt mag het kwaad overheersen over de normen en waarden die wij als westerse wereld met hand en tand verdedigen. Als de wereld uit henkwaytjes bestonden...nou ja dan was de wereld al millenia's geleden uitgestorven.
Als die genocideplegers eerst in een referendum hadden gevraagd of de bevolking een oorlog wilde verliezen, hadden ze nee gestemd.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_73118074
Als 90% van de bevolking tegen dit zinloze gedoe is, hoe kan men dan hiermee doorgaan??

Bos scoort hier duidelijk punten

[ Bericht 20% gewijzigd door henkway op 26-09-2009 02:40:37 ]
pi_73118715
Maar wat is precies de reden waarom de bevolking zo denkt?

Ik ben zelf militair en ik wil erg graag naar uruzgan.
Gewoon om een handje te helpen met het opbouwen van Afghanistan.
Zoveel Nederlanders denken dat er daar totaal geen vooruitgang wordt geboekt maar zolang ze er niet zelf zijn geweest is het ook raar om hierover te oordelen.
Je leeft maar 1 keer en dat leven wat ze daar in Afghanistan hebben zou ik graag willen vergemakkelijken (vooral voor de volgende generaties).
pi_73120062
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 03:02 schreef cw2cu het volgende:

Zoveel Nederlanders denken dat er daar totaal geen vooruitgang wordt geboekt maar zolang ze er niet zelf zijn geweest is het ook raar om hierover te oordelen.
Je leeft maar 1 keer en dat leven wat ze daar in Afghanistan hebben zou ik graag willen vergemakkelijken (vooral voor de volgende generaties).
Het publiek is tegen dat kruisvaardersgedoe zonder eind, met miljarden aan belastinggeld, maar dat staat los van jouw avontuurtje, ik zou zeggen doen

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 26-09-2009 10:13:01 ]
pi_73130817
quote:

Zelf heb ik niet zoveel met Afghanistan, meer met Afrika, maar kan me voorstellen dat hoe vaker je er komt je er toch een soort band mee krijgt, tis ook zo groots allemaal daar.

Missie is missie, opdracht is opdracht, die heb je als militair maar uit te voeren, maar dames en heren politici, geef ons dan ook het geld dat we nodig hebben om goed te kunnen oefenen en met goed materieel te werken. En natuurlijk een leuk weekend kunnen hebben
pi_73131147
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 18:56 schreef hollandFTW het volgende:

[..]

Zelf heb ik niet zoveel met Afghanistan, meer met Afrika, maar kan me voorstellen dat hoe vaker je er komt je er toch een soort band mee krijgt, tis ook zo groots allemaal daar.

Missie is missie, opdracht is opdracht, die heb je als militair maar uit te voeren, maar dames en heren politici, geef ons dan ook het geld dat we nodig hebben om goed te kunnen oefenen en met goed materieel te werken. En natuurlijk een leuk weekend kunnen hebben
ga maar waterputten graven in Afrika, dat lijkt me wel zinvol
pi_73131926
Toch gek dat ik niemand ken die ooit zn mening gevraagd is over bijvoorbeeld afghanistan....

Blijkt allemaal zeker weer uit een onderzoek onder 200 mensen die allemaal aanhanger zijn van groenlinks ofzo?
pi_73131966
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:11 schreef henkway het volgende:

[..]

dus waterputten in afrika is wel zinvol, zodat de afrikanen kunnen overleven. Maar zorgen dat afghanen kunnen overleven is niet zinvol?

zaterdag 26 september 2009 @ 19:44:06 #24
pi_73132079
quote:
1. De bevolking is helemaal niet zo happig om als een slaafs hondje achter Amerika aan te hobbelen als de regering.
2. Afghanistan is een berg corrupte warlords
3. De SowjetUnie kreeg ze er ook niet onder.
4. Afghanistan heeft een belangrijke drugsindustrie. Weet je zeker dat je vrienden maakt als je dat kapot maakt?
5. Landen als Afghanistan moeten hun eigen problemen oplossen. Je kan misschien helpen, maar wat nu gebeurd is onzin.
6. De deelnemende landen zijn het niet eens over de te volgen strategie.
7. Terrorisme is (mede) veroorzaakt door opportunistisch optreden van Amerika zelf. Laat ze hun eigen troep opruimen, anders leren ze het nooit. Wat dat betreft krijgt Obama minpunten voor zijn speech voor de VN.

[ Bericht 15% gewijzigd door Papierversnipperaar op 26-09-2009 19:51:31 ]
pi_73132808
geen steun voor verlenging missie bij het volk

Het volk? Aan hoeveel mensen is die vraag gesteld dan? stuk of 200? misschien 2000? Kan het verkeerd hebben hoor maar er wonen zo'n 16,8 miljoen mensen in dit land dus dat is niet "het volk" Beetje suggestief topic van je Henkway....maar goed, dat zijn we wel van je gewend
Peace through power!!
pi_73133378
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:45 schreef Bob-B het volgende:

[..]

De politiek heeft afgesproken dat wij na 2010 geen lead nation meer zouden zijn, prima nemen de aussies de leiding toch? De leiding niet meer hebben zegt niets over het wel of niet aanwezig zijn. Dat heeft de media ervan gemaakt.
Als ik jou was zou ik me dan maar eens een beetje beter gaan inlezen. En dan vooral in de verschillende kamerbrieven en antwoorden.

Als je die kritisch leest vertrekken we nl uit Uruzgan, punt. (Waar we dan heen gaan binnen Afghanistan is een tweede)
pi_73134483
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:08 schreef RaptoR-X het volgende:

Het volk? Aan hoeveel mensen is die vraag gesteld dan? stuk of 200? misschien 2000? Kan het verkeerd hebben hoor maar er wonen zo'n 16,8 miljoen mensen in dit land dus dat is niet "het volk" Beetje suggestief topic van je Henkway....maar goed, dat zijn we wel van je gewend
Geenstijl.nl komt uit op 75%
pi_73135025
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:10 schreef Cahir het volgende:

[..]

Geenstijl.nl komt uit op 75%
Geenstijl is dan ook van een dusdanig niveau dat je het eigenlijk niet serieus kan nemen, zeker niet in peilingen waarbij men voorkennis nodig heeft om een serieus antwoord te kunnen formuleren.
  zaterdag 26 september 2009 @ 22:55:16 #29
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73136694
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:08 schreef RaptoR-X het volgende:

Nou ja, een goed uitgevoerde steekproef is vanaf een mannetje of duizend al vrij betrouwbaar. Maar bij veel onderzoeken krijg ik het gevoel dat er iets niet helemaal betrouwbaar is. Ookal zal een groot gedeelte van de bevolking ook daadwerkelijk tegen Afghanistan zijn, daar niet van. Negentig procent lijkt me echter wat veel.

Overigens stem ik al mijn hele leven op partijen die links van het spectrum zijn en ben ik niet tegen dit soort missies, maar misschien ben ik wat dat betreft een beetje een vreemde eend in de bijt.

Daarnaast: de wereld is het toevallig net wel eens geworden over de te volgen strategie in Afghanistan. Daar wordt de afgelopen weken nogal veel aandacht aan besteed...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73136756
Ik hoorde Bos in Nova zeggen dat iedereen weg moet uit Afghanistan
tot de laatste man zei hij
kon wel eens een breekpunt in de coalitie worden, of een onderhandelingspunt in de bezuinigingen

[ Bericht 63% gewijzigd door henkway op 26-09-2009 23:14:23 ]
pi_73138566
quote:

[..]

Dat is werk voor genisten, meestal voor NGO's. De Krijgsmacht moet zich vooral bezig houden met het stabiliseren van een regio. Waar we in Afganistan inderdaad mee bezig zijn.
  zondag 27 september 2009 @ 00:22:17 #32
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73138825
Bovendien is alleen waterputten graven in veel gebieden in Afghanistan het meest nutteloze ooit. Dat heeft bijzonder weinig zin zonder opleiding van locale inginieurs, wat op zijn beurt weer scholen met zich meebrengt, wat een stabiele staat met zich meebrengt en op zijn beurt dus veiligheid.

Full circle.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 01:11:41 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73139791
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:58 schreef henkway het volgende:
Ik hoorde Bos in Nova zeggen dat iedereen weg moet uit Afghanistan
tot de laatste man zei hij
kon wel eens een breekpunt in de coalitie worden, of een onderhandelingspunt in de bezuinigingen
Wouter Bos is ook een mooie ... zit zijn achterban gewoon luchtkastelen te verkopen!!!!

Zolang het een NAVO actie is KAN Nederland helemaal niet tot de laatste man terugtrekken uit Afghanistan
kan niet, gebeurt niet dan moet je uit de organisatie willen stappen en SP stemmen en niet PvdA
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_73140862
quote:
Op zondag 27 september 2009 01:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

Wouter Bos is ook een mooie ... zit zijn achterban gewoon luchtkastelen te verkopen!!!!

Zolang het een NAVO actie is KAN Nederland helemaal niet tot de laatste man terugtrekken uit Afghanistan
kan niet, gebeurt niet dan moet je uit de organisatie willen stappen en SP stemmen en niet PvdA
quote:
Wat vicepremier Wouter Bos betreft staat de afspraak uit 2007 nog steeds. Zijn PvdA wil geen nieuwe militaire missie in Uruzgan, ook geen afgeslankte versie. Maar volgens vicepremier Andre Rouvoet (ChristenUnie) is alleen uitgesloten dat Nederland na 2010 eenzelfde zware missie op haar schouders neemt als de huidige in Uruzgan, iets wat Balkenende eerder ook al gezegd heeft.

Ook de militaire vakbonden zijn het beu. Zij vinden dat het kabinet duidelijk moet zijn voor het ongeruste thuisfront dat niet weet waar he
pi_73140939
Maat moet je luisteren naar wat de mensen willen. Het gemiddelde IQ van de mens in dit land is rond de 100. Moet je die beslissingen laten nemen? Ik denk het niet. Wilders krijgt ook zoveel stemmen omdat het IQ zo laag ligt. Je moet die mensen tegen zichzelf beschermen en ook over belangrijke beslissingen moet je soms tegen het simpele idee van bevolking in gaan.
My soul is painted like the wings of butterflies
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 07:34:32 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73141251
quote:
Op zondag 27 september 2009 03:26 schreef henkway het volgende:

[..]

[..]

ik zeg toch niet dat hij die bewering niet gedaan heeft of wel soms

ik zeg dat hij zijn achterban net zo goed een Nederlandse wederopbouwmissie met straaljagers van Fokker gestationeerd op Venus kan voor kan houden want dat is net zo goed mogelijk

Nederland stemt net als elke andere lidstaat om de zoveel tijd voor het verlengen van de nato missie en dient daar dan dus ook troepen voor te leveren, zo werkt de organisatie nu eenmaal

kun je 3 man zich laten vervelen bij de poort van het vliegveld bij Kabul maar zo is Nederland nog nooit met het bondgenootschap omgegaan ook niet tijdens paars

of jij hebt een en ander zelf weer een beetje aangedikt met je eigen ´feitjes´ dat zou me niets verbazen
pi_73141894
quote:
Op zondag 27 september 2009 07:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

correct
quote:
ik zeg dat hij zijn achterban net zo goed een Nederlandse wederopbouwmissie met straaljagers van Fokker gestationeerd op Venus kan voor kan houden want dat is net zo goed mogelijk

Nederland stemt net als elke andere lidstaat om de zoveel tijd voortegen het verlengen van de nato missie en dient daar dan dus ook trekt zijn troepen voor te leveren dan ook terug als het niet verlengt wordt, zo werkt de organisatie nu eenmaal

kun je 3 man zich laten vervelen bij de poort van het vliegveld bij Kabul maar zo is Nederland nog nooit met het bondgenootschap omgegaan ook niet tijdens paars

of jij hebt een en ander zelf weer een beetje aangedikt met je eigen ´feitjes´ dat zou me niets verbazen
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
pi_73141934
quote:

Hoe oud ben je, 18? Je hebt geen flauw benul jochie. Je denkt dat het allemaal maar een spelletje is.
  zondag 27 september 2009 @ 10:21:17 #39
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_73142147
quote:
Op zondag 27 september 2009 10:01 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Hoe oud ben je, 18? Je hebt geen flauw benul jochie. Je denkt dat het allemaal maar een spelletje is.
Geef dan ook even aan wat voor idee jij hebt en hoe je dat zo goed weet, want het lijkt me heel erg stug dat een manspersoon in de effectenhandel even een militair gaat vertellen hoe het is.
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 11:16:45 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73143011
quote:
Op zondag 27 september 2009 09:57 schreef kwiebuske het volgende:

[..]

correct
[..]

geloof je er zelf uberhaupt in?
pi_73143335
quote:
Op zondag 27 september 2009 07:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

je kun toch lezen
http://www.telegraaf.nl/b(...)nnen_de_lijn___.html
quote:
Wat vicepremier Wouter Bos betreft staat de afspraak uit 2007 nog steeds. Zijn PvdA wil geen nieuwe militaire missie in Uruzgan, ook geen afgeslankte versie. Maar volgens vicepremier Andre Rouvoet (ChristenUnie) is alleen uitgesloten dat Nederland na 2010 eenzelfde zware missie op haar schouders neemt als de huidige in Uruzgan, iets wat Balkenende eerder ook al gezegd heeft.

Ook de militaire vakbonden zijn het beu. Zij vinden dat het kabinet duidelijk moet zijn voor het ongeruste thuisfront dat niet weet waar he

[ Bericht 18% gewijzigd door henkway op 27-09-2009 11:51:09 ]
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 12:04:22 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73143942
snap je niet wat ik probeer te zeggen ofzo ... je weet toch wat een luchtkasteel is???

hij belooft iets heel moois wat hij niet kan leveren, hij kan wel zeggen dat alle troepen terugmoeten uit Afghanistan (er staat Uruzgan maar ik ga er voor het gemak maar vanuit dat jij er niet zelf Afghanistan van gemaakt hebt omdat ik geen zin heb de daadwerkelijke uitspraken erbij te zoeken) maar dat zit er gewoon niet in zolang er een navo vlaggetje opzit
pi_73144388
quote:
Op zondag 27 september 2009 12:04 schreef sp3c het volgende:
snap je niet wat ik probeer te zeggen ofzo ... je weet toch wat een luchtkasteel is???

hij belooft iets heel moois wat hij niet kan leveren, hij kan wel zeggen dat alle troepen terugmoeten uit Afghanistan (er staat Uruzgan maar ik ga er voor het gemak maar vanuit dat jij er niet zelf Afghanistan van gemaakt hebt omdat ik geen zin heb de daadwerkelijke uitspraken erbij te zoeken) maar dat zit er gewoon niet in zolang er een navo vlaggetje opzit
sp3c, laat die vent nou maar. Het heeft toch geen zin om het aan hem uit te leggen. Ook al leg je het 2000 keer aan hem uit, dan zal hij het toch niet gaan geloven omdat hij zn eigen mening er gewoon graag doorheen drukt. (hoe fout die mening ook is)
Peace through power!!
  zondag 27 september 2009 @ 15:44:54 #44
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73150040
quote:

[..]

Stuur die lui een schep en laat ze zelf graven.
pi_73152526
quote:
Op zondag 27 september 2009 12:04 schreef sp3c het volgende:

Dat kan heel goed. Zodra de toegezegde termijn afloopt heb je geen enkele verplichting om te blijven.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 17:50:35 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73153863
lees nou ff mee

het gaat mij niet per se om de aanwezigheid in Uruzgan maar om de aanwezigheid in Afghanistan
zolang dat nog onder de NAVO vlag gebeurt waar Nederland gewoon mee ingestemd heeft kan dit niet zonder een militaire bijdrage

kan symbolisch met 3 man in een wachtpost op het vliegveld die de poort verder niet uitgaan maar dan ben je een bondgenoot van het niveau Belgie of Turkije en dat zijn we nooit geweest en ik zou het persoonlijk ook niet acceptabel vinden als we dat onder een nieuwe regering gaan worden

Bos is hypocriet bezig, hij zegt troepen weg uit Uruzgan wetende dat 90% van de mensen dit uitleggen als weg uit Afghanistan wat het populaire standpunt is nu Wilders en co dat ook willen en na de verkiezingen zegt hij ´maar niet uit Afghanistan´ en dan heeft hij niet gelogen tegen de kiezer en hij kan het internationaal ook verkopen zeker nu er in het Noorden steeds feller gevochten word omdat die figuren er met de pet naar hebben lopen gooien
pi_73153951
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:44 schreef Nobu het volgende:

[..]

Stuur die lui een schep en laat ze zelf graven.
Ja zodra er iets gebeuren moet, dan kunnen die mensen het zelf uitzoeken, zijn jullie er niet he?
pi_73154154
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:53 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja zodra er iets gebeuren moet, dan kunnen die mensen het zelf uitzoeken, zijn jullie er niet he?
en wat doe jij ook alweer voor deze samenleving? *mompelt iets over balk en oog enzo*
Peace through power!!
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 18:07:14 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73154418
quote:

[..]

wat maakt Afrika specialer om wat te laten gebeuren dan Afghanistan als ik vragen mag???

want de Afghanen mogen het wel zelf uitzoeken begrijp ik, dan mogen we er niet zijn he ... waarom niet?
  zondag 27 september 2009 @ 18:12:06 #50
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73154550
quote:

[..]

Ik ben er in Afghanistan net zo min bij. Punt is gewoon dat je geen militair nodig hebt om een waterput te graven, wel om vervelende, gewapende groeperingen onder de duim te houden.
pi_73154695
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:59 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

en wat doe jij ook alweer voor deze samenleving? *mompelt iets over balk en oog enzo*
Ik verdien de kost op commerciële basis, betaal 52% belasting en de overheid koopt daar pistooltjes van om stoer te doen tegenover andere landen

===================================================
Top drie waar volgens Nederland op bezuinigd moet worden in NOVA gisteren

1 het aantal ambtenaren
2 defensie (afghanistan)
3 de publieke omroep

(ze noemde alleen de eerste twee , ja waar je van eet dat wil je niet opnoemen he?))

Zo zie ik jullie argumenten ook eigenlijk

[ Bericht 14% gewijzigd door henkway op 27-09-2009 18:36:23 ]
  zondag 27 september 2009 @ 18:32:01 #52
pi_73155041
quote:

[..]

Been there, done that. Twice.
pi_73155863
quote:
Op zondag 27 september 2009 18:18 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik verdien de kost op commerciële basis, betaal 52% belasting en de overheid koopt daar pistooltjes van om stoer te doen tegenover andere landen.
Aaah dus zo zit bij jou de vork in de steel. Je wilt Defensie opdoeken zodat jij minder belasting kan betalen. Ook al doeken we Defensie op jij blijft gewoon dat precentage betalen aan de regering. Of je nou wilt of niet, lekker geldwolfje van me
Peace through power!!
pi_73167201
quote:
Op zondag 27 september 2009 10:01 schreef Chooselife het volgende:

[..]

nee geen 18.. Maar jij komt dus in de richting aan de manier hoe je dat kan baseren op een klein stukje tekst.
Ik heb ook zo mijn collega's verloren, ga dus mij alsjeblieft niet vertellen hoe het in elkaar zit kiddo.
Toevallig zit ik nu voor 4 maanden op Curacao geen ene fuck te doen en dat alleen omdat de politiek wilde bezuinigen op Defensie en hiermee onze skills en drills naar de klote helpen omdat we hier geen mogelijkheid hebben om te oefenen.
pi_73172071
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:50 schreef sp3c het volgende:
lees nou ff mee

het gaat mij niet per se om de aanwezigheid in Uruzgan maar om de aanwezigheid in Afghanistan
zolang dat nog onder de NAVO vlag gebeurt waar Nederland gewoon mee ingestemd heeft kan dit niet zonder een militaire bijdrage

kan symbolisch met 3 man in een wachtpost op het vliegveld die de poort verder niet uitgaan maar dan ben je een bondgenoot van het niveau Belgie of Turkije en dat zijn we nooit geweest en ik zou het persoonlijk ook niet acceptabel vinden als we dat onder een nieuwe regering gaan worden

Bos is hypocriet bezig, hij zegt troepen weg uit Uruzgan wetende dat 90% van de mensen dit uitleggen als weg uit Afghanistan wat het populaire standpunt is nu Wilders en co dat ook willen en na de verkiezingen zegt hij ´maar niet uit Afghanistan´ en dan heeft hij niet gelogen tegen de kiezer en hij kan het internationaal ook verkopen zeker nu er in het Noorden steeds feller gevochten word omdat die figuren er met de pet naar hebben lopen gooien
Wat is er mis met het zijn van een bondgenoot van het niveau van Belgie? Waarom moet Nederland altijd het braafste jongetje van de klas zijn?

En misschien wordt er in het noorden wel steeds feller gevochten omdat er westerse troepen aanwezig zijn? Omdat 'wij' daar een corrupt regime aan de macht hebben gebracht. Omdat Afghanen helemaal niet zitten te wachten op al die westerse idealen? Omdat ze het gewoon niet leuk vinden dat er buitenlanders komen die ze vertellen hoe te leven?
Jij bent het zonnetje!!!
pi_73172820
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:23 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wat is er mis met het zijn van een bondgenoot van het niveau van Belgie? Waarom moet Nederland altijd het braafste jongetje van de klas zijn?

En misschien wordt er in het noorden wel steeds feller gevochten omdat er westerse troepen aanwezig zijn? Omdat 'wij' daar een corrupt regime aan de macht hebben gebracht. Omdat Afghanen helemaal niet zitten te wachten op al die westerse idealen? Omdat ze het gewoon niet leuk vinden dat er buitenlanders komen die ze vertellen hoe te leven?
Inderdaad als al die soldaten rap naar huis gaan is het over met de ellende
In andere delen van de wereld leeft men veel meer in armoede, en men moet zelf in opstand komen als men het er niet mee eens is
  maandag 28 september 2009 @ 10:21:19 #57
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_73173918
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:22 schreef henkway het volgende:

[..]

In andere delen van de wereld leeft men veel meer in armoede, en men moet zelf in opstand komen als men het er niet mee eens is
Ja zodra de militairen daar weg zijn springen overal scholen en ziekenhuizen uit de grond, is het daar veilig en leeft iedereen vrij zoals wij dat gewend zijn in ons land
Hoeveel pillen slik jij op een gemiddelde avond?
FYI Je betaalt nooit geen 52% belasting over je hele inkomen, enkel over het gedeelte wat in de hoogste schaal valt. Al vraag ik me af of je daar überhaupt in de buurt komt gezien je kennis over de schalen
pi_73174523
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:21 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ja zodra de militairen daar weg zijn springen overal scholen en ziekenhuizen uit de grond, is het daar veilig en leeft iedereen vrij zoals wij dat gewend zijn in ons land
Over de VT en de eindejaarsbonus betaal ik echt 52%

Dan zijn er nog wel plaaatsen waar ze dat meer warderen dan in die zandbak, als jullie dat al doen, gezien de aversie tegen waterputten graven
pi_73174775
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:21 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Waarom zouden die mensen dat willen, eigenlijk? En waarom heeft niemand ze dat ooit gevraagd, eigenlijk? Waarom denk jij te weten wat voor die mensen het beste is, eigenlijk? En waar haal je in hemelsnaam het idee vandaan dat je dat met tanks en vliegtuigen, geweren en bombardementen mag gaan afdwingen?
Mu!
pi_73175444
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:00 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Waarom zouden die mensen dat willen, eigenlijk? En waarom heeft niemand ze dat ooit gevraagd, eigenlijk? Waarom denk jij te weten wat voor die mensen het beste is, eigenlijk? En waar haal je in hemelsnaam het idee vandaan dat je dat met tanks en vliegtuigen, geweren en bombardementen mag gaan afdwingen?
Omdat ieder land een christelijke democratie moet worden, want anderen zijn ongelovigen, dus mag je met bombardementen die mensen veranderen
pi_73175631
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:33 schreef henkway het volgende:

[..]

Omdat ieder land een christelijke democratie moet worden, want anderen zijn ongelovigen, dus mag je met bombardementen die mensen veranderen
uiteraard, maar daarnaast ?
Mu!
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 12:40:22 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73177080
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:23 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wat is er mis met het zijn van een bondgenoot van het niveau van Belgie?
je hebt er niet zo heel veel aan
quote:
Waarom moet Nederland altijd het braafste jongetje van de klas zijn?
er zit nogal wat speelruimte tussen het braafste jongetje van de klas en de pispaal

bovendien snap ik niet zo goed wat het probleem is met het braafste jongetje van de klas, die bij mij op school die ik nog spreek zijn goed terechtgekomen hoor
quote:
ja daarom vluchten die bewoners naar steden of gebieden die wel onder controle zijn van ISAF ... omdat ze zo´n hekel hebben aan buitenlanders en de corrupte regering

it all makes sense now
pi_73177143
quote:

En waar haal je in hemelsnaam het idee vandaan dat je dat met tanks en vliegtuigen, geweren en bombardementen mag gaan afdwingen?
Toen die mensen hun land tot een basis voor terroristen maakten en er van daaruit aanslagen op de westerse wereld werden beraamd. Zo ongeveer rond die tijd maakte het westen gebruik van het recht zichzelf te beschermen.
Ja, ik generaliseer.
pi_73177193
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:22 schreef henkway het volgende:

Het moment dat de laatste NAVO soldaat vertrekt is het moment dat de slachtpartijen daar beginnen. Iedereen die ooit ook maar naar een westerling gekeken heeft wordt dan opgeknoopt.
Ja, ik generaliseer.
pi_73177246
quote:
Op zondag 27 september 2009 03:48 schreef scanman1 het volgende:
Maat moet je luisteren naar wat de mensen willen. Het gemiddelde IQ van de mens in dit land is rond de 100. Moet je die beslissingen laten nemen? Ik denk het niet. Wilders krijgt ook zoveel stemmen omdat het IQ zo laag ligt. Je moet die mensen tegen zichzelf beschermen en ook over belangrijke beslissingen moet je soms tegen het simpele idee van bevolking in gaan.
Zoals met de Europese grondwet? Noem het dan ook geen democratie...
Ja, ik generaliseer.
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 12:50:46 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73177366
quote:

[..]

omdat niemand als een pauper in zijn eigen poep wil leven
niemand wil zijn kinderen als pauper in hun eigen poep zien opgroeien en iedereen wil internet

en het word ze wel degelijk gevraagd, dagelijks bijna wat denk je dat ze tijdens al die shura´s doen naast theedrinken en roepen dat ze nog nooit Taliban gezien hebben?

die verzetsheld waarvan ik de naam kwijt ben (de leeuw van panshir ofzoiets die is vlak voor de invasie omgebracht) kwam nota bene in de VN veiligheidsraad vertellen wat er aan de hand was en smeken om hulp ... niet interessant want in Somalie kun je veel makkelijker waterputten graven etc.

nu geloof ik wel dat er een flink aantal Afghanen niet blij zijn en daarom heb je die hele hearts en minds aanpak om ze voor je te winnen en dat kan idd ook kwaadschiks met bommen en granaten
pi_73177384
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Toen die mensen hun land tot een basis voor terroristen maakten en er van daaruit aanslagen op de westerse wereld werden beraamd. Zo ongeveer rond die tijd maakte het westen gebruik van het recht zichzelf te beschermen.
bullshit: zoals de amerikaanse legerleiding nuook zelf toegeeft: aanslagen kun je niet voorkomen door daar een beetje de baas te spelen.Lijkt me ook vrij logisch, trouwens. Er is nog nooit een volk overwonnen, hooguit een staat. En dat verschil is hier echt heel groot, en dat weten de strategen ook heel goed.

Nee, dat smoesje over the war against terror is inmiddels versleten, maat...(nog los van de juridische correctheid, maar daar trekken de VS zich al jaren niks meer van aan)
Mu!
pi_73178157
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:51 schreef SingleCoil het volgende:

bullshit: zoals de amerikaanse legerleiding nuook zelf toegeeft: aanslagen kun je niet voorkomen door daar een beetje de baas te spelen.Lijkt me ook vrij logisch, trouwens. Er is nog nooit een volk overwonnen, hooguit een staat. En dat verschil is hier echt heel groot, en dat weten de strategen ook heel goed.

Nee, dat smoesje over the war against terror is inmiddels versleten, maat...(nog los van de juridische correctheid, maar daar trekken de VS zich al jaren niks meer van aan)
Je weet het niet, als Afghanistan niet was aangevallen waren er misschien meer grote aanslagen geweest die nu voorkomen zijn. Ik had het zelf ook anders gedaan hoor, maar toen die vliegtuigen die torens invlogen moest Amerika iets doen om geloofwaardig te blijven. Het land waar de aanval vandaan kwam binnenvallen is dan meestal wel een oplossing. De Amerikanen zelf vonden Bush in ieder geval wel een held (toen).
Ja, ik generaliseer.
pi_73178202
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:22 schreef Northside het volgende:

[..]

Je weet het niet, als Afghanistan niet was aangevallen waren er misschien meer grote aanslagen geweest die nu voorkomen zijn. Ik had het zelf ook anders gedaan hoor, maar toen die vliegtuigen die torens invlogen moest Amerika iets doen om geloofwaardig te blijven. Het land waar de aanval vandaan kwam binnenvallen is dan meestal wel een oplossing. De Amerikanen zelf vonden Bush in ieder geval wel een held (toen).
O ja en toen ging ie naar Irak
naar de oliebronnen
pi_73178235
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:44 schreef Northside het volgende:

[..]

Het moment dat de laatste NAVO soldaat vertrekt is het moment dat de slachtpartijen daar beginnen. Iedereen die ooit ook maar naar een westerling gekeken heeft wordt dan opgeknoopt.
Ja en wie zijn schuld is dat??

juist de landen die daar de christelijke democratie willen brengen en de opiumvelden beschermen
pi_73178356
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:25 schreef henkway het volgende:

[..]

en de opiumvelden beschermen
Vroeg me al af hoe lang het ging duren
Peace through power!!
pi_73178376
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:22 schreef Northside het volgende:

[..]

De amerikaanse geloofwaardigheid was een probleem voor Bush, niet voor mij en niet voor de afghanen die we nu aan het 'helpen' zijn. De feit dat de samenleving kwetsbaar is was een prima les, wellicht moeten we eens een keertje nadenken voordat we ons met veel geweld in iemand anders z'n zaken mengen.De rol "politieagent van de wereld" mag de VS dan wel een fijne vinden, de meerderheid van de wereld denkt daar toch anders over.
Echt, ik kan geen enkel redelijk argument bedenken om naar afghanistan te gaan of waarom we daar zouden blijven. Door onze inzet daar hebben we een heel land op z'n kop gegooid, en nu we ons geen raad meer weten laten we ze maar lekker zitten. Fijn, als je Karzai bent.Of politieagent in Tarinkot.
Ik denk dat we iig de morele verplichting hebben om maar weer molukkenkampen tegaan bouwen...
Mu!
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 13:39:28 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73178589
toch is er in de VN (security council en general assembly) als in de NAVO voor militaire inzet in Afghanistan gestemd ... keer op keer op keer

in de NAVO was iedereen voor en 1 land stemde niet ... en dat waren de Russen en die zijn geeneens lid

waar blijf je dan met je meerderheid van de wereld?

die laten de afghanen mooi in de kou staan dan ... of juist niet
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:30 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Echt, ik kan geen enkel redelijk argument bedenken om naar afghanistan te gaan of waarom we daar zouden blijven. Door onze inzet daar hebben we een heel land op z'n kop gegooid, en nu we ons geen raad meer weten laten we ze maar lekker zitten.
we???????

ik ben niet voor terugtrekken dat ben jij en ik weet me nog wel raad want zo heel slecht gaat het niet

sowieso een raar verhaal want je zegt eerst geen enkel redelijk argument te kunnen bedenken om te blijven en vervolgens geef je er zelf 1

je kan het dus wel maar je wil het niet?
pi_73179110
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:39 schreef sp3c het volgende:
toch is er in de VN (security council en general assembly) als in de NAVO voor militaire inzet in Afghanistan gestemd ... keer op keer op keer
ja, als je dat al meerderheid van de wereld ziet...meer dan de helft van de wereld is daar niet eens democratisch vertegenwoordigd...waarom zitten er bijvoorbeeld geen afrikaanse landen in de permanente veiligheidsraad?
quote:
in de NAVO was iedereen voor en 1 land stemde niet ... en dat waren de Russen en die zijn geeneens lid

waar blijf je dan met je meerderheid van de wereld?
In de NAVO was iedereen vóór. Djeez...heus? Ja dan heb ik het natuurlijk mis...
quote:
die laten de afghanen mooi in de kou staan dan ... of juist niet
[..]

we???????

ik ben niet voor terugtrekken dat ben jij

sowieso een raar verhaal want je zegt eerst geen enkel redelijk argument te kunnen bedenken om te blijven en vervolgens geef je er zelf 1
Dat is voor mij geen argument om te blijven, dat recht hebben we simpelweg niet. Dat daar nu een groot drama op het punt staat zich te voltrekken hebben we puur en alleen aan onszelf te danken. Het enige wat we zouden kunnen proberen is, net zoals we dat in het verleden ook gedaan hebben, de aan het westen loyalen naar het westen over te brengen zodat die veilig zijn voor de (terechte) volkswoede die over hen los barst al 'we' daar weg zijn. Maar wie zit er te wachten op weer een miljoen politieke vluchtelingen? Dus ik neem aan dat we die lekker laten barsten. Denk je niet? Of denk je dat de veiligheid van die overlopers nu ons enige argument straks nog is om daar te blijven? Klinkt sterk...
quote:
je kan het dus wel maar je wil het niet?
Nee, ik weiger het. Het lijkt mij logisch dat we de soevereiniteit van andere landen en volken respecteren. Er is geen enkel bewijs te vinden dat de daders van de aanslagen van 9/11 uit afghanistan kwamen, en al was dat wel zo: dat geeft je nog niet het recht om zo'n land binnen te vallen en er zelf even de dienst uit te maken. Ook niet als dat gezichtsverlies betekent.

Misschien zou het de westerse landen beter passen eens iets meer onderdanigheid jegens andere landen, culturen en religies te tonen. De schijn-macht die de high-tech militaire industrie ten toon spreidt blijkt immers (opnieuw) niet in staat het te winnen van een stelletje grotbewoners op kamelen. Leren we daar nu een keer iets van? (Als het aan General Dynamics ligt niet natuurlijk)
Mu!
pi_73180167
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:37 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Dat klopt ook. Directe democratie is een kanker.
Dat zeggen alle mllitaire regimes
Gelukkig hebben militairen in Nederland niets te zeggen, anders werken we het hele jaar voor jullie hobbie

In Noord-Korea en Birma zijn ze het verder helemaal met je eens
pi_73180254
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:43 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik zeg directe democratie, niet over onze invulling van democratie.
Ja 't is goed
pi_73180581
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:44 schreef Northside het volgende:

[..]

volgens mij hebben ze daar ook het volste recht toe, trouwens. Toen hier na de oorlog collaborateurs opgeknoopt werden klaagde er ook niemand. En toen de irakezen onder begeleiding van de yanken Sadam Hoessein doodmartelden hoorde ik ook weinig protesten.

Dus laten wealstjeblieft niet in het smoesje gaan geloven dat 'we' daar nu moeten blijven om Karzai c.s. te beschermen van de wilde horden. Met alle respect voor de gesneuvelden daar, van beide zijden, hun dood was zinloos.

Of weet er hier iemand nog een zin aan te geven?
Mu!
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 15:25:25 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73181216
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:58 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

ja, als je dat al meerderheid van de wereld ziet...meer dan de helft van de wereld is daar niet eens democratisch vertegenwoordigd...waarom zitten er bijvoorbeeld geen afrikaanse landen in de permanente veiligheidsraad?
omdat als je het bruto nationaal product van die landen bij elkaar legt je nog net geen bord boerenkool met sp3c kunt kopen

maar goed, general assembly is de engelse term voor de algemene raad, daar zijn dus alle lidstaten vertegenwoordigd ... die hebben gewoon voor gestemd, niet allemaal neem ik aan maar het zal wel een meerderheid zijn want die resoluties zijn gewoon aangenomen

nu zijn die resoluties van de algemene raad niet bindend en kunnen er geen veto´s gebruikt worden maar ik kan er met de beste wil van de wereld niet van maken dat de meerderheid tegen is er zijn nota bene 42 landen in meer of mindere mate aanwezig in Afghanistan!!!

waar blijkt die meerderheid in godsvredesnaam uit?
quote:
[..]

In de NAVO was iedereen vóór. Djeez...heus? Ja dan heb ik het natuurlijk mis...
ja nou wordtie helemaal mooi
jij hebt het over een meerderheid van de wereld dat tegen is, ik noem een aantal voorbeelden waaruit het tegendeel blijkt ... ze zitten iig niet in de NAVO of in de EU dus welke landen heb je het dan over, Noord Korea, Iran, Myanmar, wat?

kun je als een kleuter op reageren maar als je geen zin hebt in deze discussie dan moet je hem niet voeren hoor

quote:
[..]

Dat is voor mij geen argument om te blijven, dat recht hebben we simpelweg niet. Dat daar nu een groot drama op het punt staat zich te voltrekken hebben we puur en alleen aan onszelf te danken. Het enige wat we zouden kunnen proberen is, net zoals we dat in het verleden ook gedaan hebben, de aan het westen loyalen naar het westen over te brengen zodat die veilig zijn voor de (terechte) volkswoede die over hen los barst al 'we' daar weg zijn. Maar wie zit er te wachten op weer een miljoen politieke vluchtelingen? Dus ik neem aan dat we die lekker laten barsten. Denk je niet? Of denk je dat de veiligheid van die overlopers nu ons enige argument straks nog is om daar te blijven? Klinkt sterk..
dat is niet mijn enige argument om te blijven, dat is het enige argument om te blijven wat ik van jou heb gehoord
quote:
.
[..]

Nee, ik weiger het.
nou hou dan dat toontje wat je daarnet gebruikte ook maar voor je want het komt nogal stom over
quote:
Het lijkt mij logisch dat we de soevereiniteit van andere landen en volken respecteren. Er is geen enkel bewijs te vinden dat de daders van de aanslagen van 9/11 uit afghanistan kwamen, en al was dat wel zo: dat geeft je nog niet het recht om zo'n land binnen te vallen en er zelf even de dienst uit te maken. Ook niet als dat gezichtsverlies betekent.
nou dat geloof ik wel, dat vond ik toendertijd ook en dat vind ik nu nog steeds
wat ons wel het recht geeft om zo´n land binnen te vallen zijn die VN resoluties die er liggen waarin lidstaten dus ook Nederland word opgeroepen de boel te fixen, de wereld gaf ons dat recht
daarnaast heeft het bondgenootschappelijk verband besloten zich er mee te bemoeien en we kunnen nu eenmaal niet alleen genieten van de lusten (vrede) en de lasten (een militaire bijdrage) aan de rest overlaten

kun je erover twisten of de NATO dit wel moet doen maar dat besluit is nu eenmaal genomen

Misschien zou het de westerse landen beter passen eens iets meer onderdanigheid jegens andere landen, culturen en religies te tonen. De schijn-macht die de high-tech militaire industrie ten toon spreidt blijkt immers (opnieuw) niet in staat het te winnen van een stelletje grotbewoners op kamelen. Leren we daar nu een keer iets van? (Als het aan General Dynamics ligt niet natuurlijk)
[/quote]
nou we doen het beter als de Russen iig maar je hebt er wel een beetje geduld voor nodig ja we zijn nu net aan het afbouwen in Bosnie, Afghanistan gaat een stuk langer duren
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 15:29:11 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73181321
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:59 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

volgens mij hebben ze daar ook het volste recht toe, trouwens. Toen hier na de oorlog collaborateurs opgeknoopt werden klaagde er ook niemand. En toen de irakezen onder begeleiding van de yanken Sadam Hoessein doodmartelden hoorde ik ook weinig protesten.
nou dan heb je niet goed geluisterd

werd gewoon geprotesteerd in beide gevallen hoor, niet zo hard want de meeste mensen zijn liever lui dan moe

quote:
Dus laten wealstjeblieft niet in het smoesje gaan geloven dat 'we' daar nu moeten blijven om Karzai c.s. te beschermen van de wilde horden. Met alle respect voor de gesneuvelden daar, van beide zijden, hun dood was zinloos.

nou als je halverwege vertrekt dan is het wel zinloos ja, dan hebben ze of we zo jij wil niet gevochten en verloren maar opgegeven omdat het teveel moeite kostte
  maandag 28 september 2009 @ 15:36:40 #80
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73181520
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:59 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

volgens jou is het zinloos, het is niet zinloos.
Filter het even aub. Jou mening is niet DE mening.

Enkel als we nu vertrekken zijn de doden zinloos geweest.. als daar permanente Navo aanwezigheid is totdat het probleem is opgeleverd niet. Al is dat tot 3012.

voor jou voor de rest, zie mijn reactie in topic : meer navo troepen in afghanistan
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_73181988
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:36 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ah...wiens mening dan wel? Die van "de meerderheid"? Maar goed: noem mij de zin maar. En ga even bij de moeders van de gevallenen checken of die het ook zo zien
quote:

Enkel als we nu vertrekken zijn de doden zinloos geweest.. als daar permanente Navo aanwezigheid is totdat het probleem is opgeleverd niet. Al is dat tot 3012.
Ah...jij gaat nu uitleggen wat "het probleem" is, neem ik aan? En wat "de oplossing" is?

Ik vraag me echt af:

1. wat we denken te bereiken met die aanwezigheid, anders dan het gezichtsverlies van de VS voorkomen(andere argumenten heb ik nog niet gehoord) ?
2. Waarom de plannen die we daar nu voor uitvoeren het gewenste effect zouden hebben?
3. Als zou blijken dat we het mis hebben, op welke manier gaan we dan de wiedergutmachungsschnitzel bakken? En wie gaat die betalen?
4. Gaan we daarna ook de schuldigen vervolgen? Oh nee, wacht even, dat mag niet van de VS...
Mu!
pi_73182043
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou dan heb je niet goed geluisterd

werd gewoon geprotesteerd in beide gevallen hoor, niet zo hard want de meeste mensen zijn liever lui dan moe

[..]

nou als je halverwege vertrekt dan is het wel zinloos ja, dan hebben ze of we zo jij wil niet gevochten en verloren maar opgegeven omdat het teveel moeite kostte
beter ten halve gekeerd dan ten hele gefaald. Jij zou dus gewoon door willen gaan omdat je het anders gezichtsverlies vindt? Denk nou eens na: wanneer zijn we dan klaar, daar?wat moet er dan gerealiseerd zijn?
Mu!
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 15:58:16 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73182155
mwoch

als we echt op het punt komen dat we nix meer kunnen bereiken omdat de locals er gewoon niet willen komen dan moeten we vertrekken, dan hebben we verloren

zijn de doden nog niet voor niets gevallen, die zijn gevallen voor de goede zaak het bondgenootschap in dit geval
dieptriest ook als we wel ´winnen´ maar het maakt de offers niet meer of minder zinnig ... dan hebben we het in ieder geval geprobeert
pi_73182257
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:25 schreef henkway het volgende:

[..]
juist de landen die daar de christelijke democratie willen brengen en de opiumvelden beschermen

Heb jij enig idee wat de internationale troepenmacht eigenlijk aan het doen is in Afghanistan?
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 16:04:24 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73182397
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:54 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

beter ten halve gekeerd dan ten hele gefaald. Jij zou dus gewoon door willen gaan omdat je het anders gezichtsverlies vindt?
nee?

waar haal je dat nu weer vandaan?
je zit me nu gewoon woorden in de mond te leggen

ik zie gewoon niets gebeuren wat ik niet aan zag komen toen de eerste troepen er arriveerden en toen was ik ook voorstander ... dat ben ik nu nog steeds

zo slecht gaat het allemaal niet

ja er zijn van de week 3 Fransen omgekomen in een zandstorm ofzo, dat zag ik idd niet aankomen maar om nu te roepen dat we gefaald hebben terwijl we nog niet eens halverwege zijn ...

quote:
Denk nou eens na: wanneer zijn we dan klaar, daar?wat moet er dan gerealiseerd zijn?
als jij na alles wat ik hier alleen al gepost heb nog steeds het lef hebt om te beweren dat ik hier nog niet over nagedacht heb dan zijn wel wel een beetje uitgepraat hoor

denk zelf is na want vrijwel niets wat je zegt valt te staven met feiten
pi_73182508
Grappig is dat er steeds om de hete brei heengedraaid wordt...maar antwoorden ho maar...geef nou es gewoon inhoudelijk antwoord in plaats van de gedraai, het maakt het beeld dat ik heb van jouw kennis terzake er niet beter op hoor.
Mu!
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 16:14:33 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73182708
lol!
  maandag 28 september 2009 @ 16:24:45 #88
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73183030
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:07 schreef SingleCoil het volgende:
Grappig is dat er steeds om de hete brei heengedraaid wordt...maar antwoorden ho maar...geef nou es gewoon inhoudelijk antwoord in plaats van de gedraai, het maakt het beeld dat ik heb van jouw kennis terzake er niet beter op hoor.

Heb je enig idee wat je hier zelf aan het doen bent?
Kun je asjeblieft 1 voorbeeld geven waar jij inhoudelijk op een argument ingaat en het probeert te weerleggen met feiten i.p.v jou ongezoute mening?
pi_73183232
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:01 schreef SolDat het volgende:

[..]

Heb jij enig idee wat de internationale troepenmacht eigenlijk aan het doen is in Afghanistan?
Ik vermoed sóchtends gaan er een stel met een paar jeeps op pad en dan komen ze savonds weer snel terug in de kazerne

En dan proberen steeds grotere rondjes te rijden, de inktvlekstrategie
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 16:33:30 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73183311
terug naar de kazerne ... die denkt dat er iedere avond vliegtuigen vertrekken ofzo
pi_73183322
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:36 schreef Pumatje het volgende:

[..]

heel nederland moet maar meer geld en meer geld sturen om jullie in die zandbak te laten rijden en dan zeggen dat je de Natie aan het redden bent
nog mag hopen dat het inderdaad volgend jaar over is en ze fors gaan bezuinigen op defensie
  maandag 28 september 2009 @ 16:41:28 #92
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73183575
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:33 schreef henkway het volgende:

[..]

heel nederland moet maar meer geld en meer geld sturen om jullie in die zandbak te laten rijden en dan zeggen dat je de Natie aan het redden bent
nog mag hopen dat het inderdaad volgend jaar over is en ze fors gaan bezuinigen op defensie

Aha, duidelijk.
En je hoopt dat ze gaan bezuinigen zodat er meer geld vrijkomt voor het beschermen van de Pijlstaartinktvis die in de sloot bij jullie oma achter is gevonden vrijkomt of is dat een argument dat je aanvoert omdat je daarmee duidelijk tegen de schenen schopt van de personen waar je nu tegen aan het discussieren ( nou ja, bijna dan ) bent en daarmee weet dat er wel eens leuke reacties gaan komen?

Jou vermogen om te discussieren komt voort uit strijd en uitspraken die tegen schenen schoppen ( athans, dat lijkt zo ) en niet om daadwerkelijk voors en tegens af te wegen en zo nog ergens te komen Henkway.
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 16:43:08 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73183634
laat ze beginnen met onze kazernes in Afghanistan weg te bezuinigen
pi_73184301
Jammer dat de mods niet serieus ingaan op mijn post van vanochtend. Waar halen jullie het idee vandaan dat het gerechtvaardigt is om een ander jouw manier van leven op te leggen?

Hoe zou je het vinden als China een humanitaire interventie pleegt in Nederland. Volgens de Chineze normen en waarden (die in hun ogen universeel zijn) staat het collectief immers boven het individu. En die arme Nederlanders worden geterroriseerd door een regime dat duivelse vindingen als vrijheid van meningsuiting en persvrijheid promoot De Nederlanders zullen het Chineze leger vast met open armen ontvangen, denk je niet?
Jij bent het zonnetje!!!
pi_73184394
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:07 schreef SingleCoil het volgende:
Dat je dit hier durft neer te zetten. Je wordt begraven onder de argumenten en onderbouwingen, maar in plaats van ergens op in te gaan kom je met kinderachtige antwoorden als:
"In de NAVO was iedereen vóór. Djeez...heus? Ja dan heb ik het natuurlijk mis... "

Ja, je hebt het mis.
Ja, ik generaliseer.
pi_73184442
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:02 schreef Mortaxx het volgende:
Jammer dat de mods niet serieus ingaan op mijn post van vanochtend. Waar halen jullie het idee vandaan dat het gerechtvaardigt is om een ander jouw manier van leven op te leggen?

Hoe zou je het vinden als China een humanitaire interventie pleegt in Nederland. Volgens de Chineze normen en waarden (die in hun ogen universeel zijn) staat het collectief immers boven het individu. En die arme Nederlanders worden geterroriseerd door een regime dat duivelse vindingen als vrijheid van meningsuiting en persvrijheid promoot De Nederlanders zullen het Chineze leger vast met open armen ontvangen, denk je niet?
Als wij China vanuit Nederland aanvallen hebben zij ook het volste recht om hier in te komen grijpen ja.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 17:07:22 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73184463
quote:
stelde je die vraag specifiek aan de mods dan, daarvoor moet je in Feedback wezen ... of pm

waarom moeten de mods daar op ingaan?
quote:
als China nu in Nederland moeilijk komt doen dan schieten we die twaalf landingsboten die ze hebben aan puin en praten we weer over de kredietcrisis
pi_73185155
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:07 schreef sp3c het volgende:

[..]als China nu in Nederland moeilijk komt doen dan schieten we die twaalf landingsboten die ze hebben aan puin en praten we weer over de kredietcrisis
stoer

bedenk alleen diplomatie kan een zaak redden
als diplomatie het niet kan dan kunnen wapens het zeker niet

Dus asap weggaan en in de verdedigings mode.
niet de agressie-mode een aanvalsmode, dat leidt tot niets, echt niets, en het mooi is jullie weten het zelf ook
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 17:38:14 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73185388
nou als China Nederland komt bezetten met duivelse ideeen als vrijheid van meningsuiting enzo is het wat te laat voor diplomatie denk ik ... dan schieten we die 12 landingsboten lek en hebben we het weer over de crisis

misschien stelen we er een paar en verkopen ze dan aan Equatoriaal Guinnea ofzo dan levert het wat op

kom is met fatsoenlijke argumenten
pi_73185796
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:38 schreef sp3c het volgende:
nou als China Nederland komt bezetten met duivelse ideeen als vrijheid van meningsuiting enzo is het wat te laat voor diplomatie denk ik ... dan schieten we die 12 landingsboten lek en hebben we het weer over de crisis

misschien stelen we er een paar en verkopen ze dan aan Equatoriaal Guinnea ofzo dan levert het wat op

Ga er nou serieus op in. Het is een voorbeeld. Hoe zou jij het vinden als een ander met militaire macht ons zou vertellen hoe te leven.

Want dat is wat wij doen in Afghanistan. We branden het papaverveld van een Afghaanse boer plat, want drugs zijn slecht. Jammer voor dat boertje dat hij nu geen inkomen meer heeft, maar het is voor zijn eigen bestwil. En we hebben een school gebouwd zodat zijn dochtertjes nu ook kunnen leren schrijven. Ze hebben amper te eten, maar ze kunnen straks wel schrijven! Wat zal die boer die wijze westerlingen dankbaar zijn!
Jij bent het zonnetje!!!
pi_73185982
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:38 schreef sp3c het volgende:

stoer hoor
maar stoer doen daar schiet niemand iets mee op
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 17:59:41 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73185983
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:53 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ga er nou serieus op in. Het is een voorbeeld. Hoe zou jij het vinden als een ander met militaire macht ons zou vertellen hoe te leven.
het is een allerberoerds voorbeeld en ik ging er serieus op in

als eenander met militaire macht ons zou komen vertellen hoe te leven dan zou ik er op gaan schieten maar mijn punt was dus ... appels en peren

de activiteiten in Afghanistan worden niet uitgevoerd door 1 land dat anderen wil vertellen wat te doen maar door 42 and counting en Nederland is niet het Afghanistan van voor de invasie het was (en is) en teringbende waar iedereen schoot op iedereen en een aantal figuren veelal uit het buitenland iedereen vertelden dat hun baard zo lang moest zijn en de vliegers binnen moesten blijven of anders ... en met anders bedoel ik geen taakstraf

ik mag hopen dat ik maar wat blij zou zijn met de moeite die er genomen word om die figuren weg te jagen en mij van stroom en internet te voorzien
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 18:01:17 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73186040
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:59 schreef henkway het volgende:

[..]

stoer hoor
maar stoer doen daar schiet niemand iets mee op
tering hey

nou goed, ik ben idd wel mod hier en ik moet de discussie bevorderen
ik ga wel aan jullie kant verder want op deze manier komen we nergens
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 18:08:35 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73186240
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:50 schreef sp3c het volgende:
lees nou ff mee

bondgenootschappelijk verband mijn reet

wij hebben ons steentje bijgedragen, nu is het aan landen als Turkije en Griekenland
hoe kan het dat een land als griekenland nog niemand verloren is terwijl een ministaatje als Estland dat notabene pas drie kwartier lid is van hetbondgenootschap 6 doden te betreuren heeft??

als we allemaal ons eigen steentje bijdroegen zag het er een stuk beter uit nu maar dat doen we niet dus moet het maar om beurten en anders moeten er maar is een aantal landen uit he tbondgenootschap getrapt worden
pi_73186278
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is een allerberoerds voorbeeld en ik ging er serieus op in

als eenander met militaire macht ons zou komen vertellen hoe te leven dan zou ik er op gaan schieten maar mijn punt was dus ... appels en peren
Nee, geen appels en peren. De Afghanen doen precies hetzelfde. Hun land wordt bezet en ze verzetten zich.
quote:
de activiteiten in Afghanistan worden niet uitgevoerd door 1 land dat anderen wil vertellen wat te doen maar door 42 and counting en Nederland is niet het Afghanistan van voor de invasie het was (en is) en teringbende waar iedereen schoot op iedereen en een aantal figuren veelal uit het buitenland iedereen vertelden dat hun baard zo lang moest zijn en de vliegers binnen moesten blijven of anders ... en met anders bedoel ik geen taakstraf
Oh dus als een groep westerse en door de VS ingehuurde landen je komen vertellen hoe te leven hebben moeten ze wel gelijk hebben De Taliban hadden juist een einde gemaakt aan de burgeroorlog. Ze werden als helden ontvangen want ze brachten veiligheid. Het westen bracht oorlog. Maar hey, nu mogen ze wel weer vliegeren.
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 18:23:04 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73186643
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:09 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Nee, geen appels en peren. De Afghanen doen precies hetzelfde. Hun land wordt bezet en ze verzetten zich.
[..]

Oh dus als een groep westerse en door de VS ingehuurde landen je komen vertellen hoe te leven hebben moeten ze wel gelijk hebben De Taliban hadden juist een einde gemaakt aan de burgeroorlog. Ze werden als helden ontvangen want ze brachten veiligheid. Het westen bracht oorlog. Maar hey, nu mogen ze wel weer vliegeren.
SORRY??????????

ze hebben duizenden raketten op Kabul afgevuurd tijdens het beleg van de stad (na het vertrek van de sovjets) mijn god wat zullen die hebben staan juichen zeg, die naar schatting 3 miljoen vluchtelingen die het land sinds die tijd zijn ontvlucht die hadden ook helemaal geen problemen met de taliban en de naar schatting 1 a 2 miljoen doden tijdens de Taliban zijn gewoon aan de ouderdom overleden zeker
pi_73187246
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

wij hebben ons steentje bijgedragen, nu is het aan landen als Turkije en Griekenland
hoe kan het dat een land als griekenland nog niemand verloren is terwijl een ministaatje als Estland dat notabene pas drie kwartier lid is van hetbondgenootschap 6 doden te betreuren heeft??

als we allemaal ons eigen steentje bijdroegen zag het er een stuk beter uit nu maar dat doen we niet dus moet het maar om beurten en anders moeten er maar is een aantal landen uit he tbondgenootschap getrapt worden
De VS lijkt me prima om mee te beginnen. De kruisvaardersziekte is vanuit die vereniging van staten langzaam aan in de Nederlander gekropen.
pi_73189495
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:43 schreef boyv het volgende:

[..]

De VS lijkt me prima om mee te beginnen. De kruisvaardersziekte is vanuit die vereniging van staten langzaam aan in de Nederlander gekropen.
Inderdaad het is een kruisvaardersziekte uit de christelijk koker van Bush, en we hopen dat het met het vertrek van dat oorlogszieke baasje daarmee ook weer geblust kan worden

En soldaatjes die zichzelf stoer vinden daar heeft niemand voordeel van

Dus gaan jullie maar weer gauw naar huis en o we zijn hier zo onmisbaar, ja dat zal best.
Dan zal het nooit ophouden.

Moderator maandag 28 september 2009 @ 19:53:36 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73190209
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

slecht argument sp3c en dat weet je
er is nooit een minimum bijdrage afgesproken voor inzet in Afghanistan, als dat zo belangrijk was dan hadden we daar toen op moeten staan ... dan was misschien niet iedereen voor zijn geweest of wel???

de lidstaten gaan allemaal zover als ze kunnen goedpraten aan de achterban en in het geval van bijvoorbeeld het door jou genoemde griekenland of turkije is dat gewoon niet zo heel ver omdat ze zelf thuis ook met problemen te maken hebben waar ze hun krijgsmacht bij nodig hebben in de eerste plaats zijn dat problemen met elkaar maar daarnaast ook problemen met respectievelijk Koerden (flinke problemen) en Albanazen (heel kleine probleempjes at the moment) waardoor ze gewoon niet op het niveau van bijvoorbeeld Nederland of Denemarken mee kunnen spelen

ten tweede is het niet netjes om te gaan schermen met de doden, die jongens (en een heel klein aantal meisjes) hebben hun dingetje gedaan voor het bondgenootschap en moet je laten rusten
pi_73190650
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

SORRY??????????

ze hebben duizenden raketten op Kabul afgevuurd tijdens het beleg van de stad (na het vertrek van de sovjets) mijn god wat zullen die hebben staan juichen zeg, die naar schatting 3 miljoen vluchtelingen die het land sinds die tijd zijn ontvlucht die hadden ook helemaal geen problemen met de taliban en de naar schatting 1 a 2 miljoen doden tijdens de Taliban zijn gewoon aan de ouderdom overleden zeker
Kabul is niet geheel Afghanistan. Het was een bolwerk van tegenstanders van de taliban dus er was geweld nodig om het te veroveren, of is bevrijden een beter woord?

Ben eens wat gaan googlen, de Volkskrant schreef dit:
quote:
De troepen van Dostum stonden bekend als plunderaars en verkrachters. Na het verwoesten van een dorp hadden zijn troepen toestemming te doen wat ze wilden. Na iedere slachtpartij kreeg Dostum een hogere rang
quote:
Dostum is niet de enige die besmet is door de oorlogspsychose. De troepen van Ahmad Shad Massoud (de belangrijkste commandant van de Noordelijke Alliantie die daags voor de aanslagen van 11 september werd vermoord, red.) hebben in vier jaar de stad Kabul in een ruïne veranderd. Verkrachtingen waren aan de orde van de dag, winkels werden door de soldaten leeggestolen, huizen werden van de mensen afgenomen.
Lekkere mensen daar bij de Noordelijke Alliantie. Ik denk dat de mensen in Kabul erg blij met ze waren.

En die vluchtelingen, hoeveel hiervan waren zuiver politieke vluchtelingen? En 1-2 miljoen doden, hoeveel zijn er daarvan direct te wijten aan de taliban?
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 20:21:30 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73191177
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:07 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Kabul is niet geheel Afghanistan. Het was een bolwerk van tegenstanders van de taliban dus er was geweld nodig om het te veroveren, of is bevrijden een beter woord?
nee dat is geen beter woord, niet als je per se de vergelijking met hoe de Amerikanen het gedaan hebben moet maken om te roepen dat vroeger alles beter was

quote:
Ben eens wat gaan googlen, de Volkskrant schreef dit:
[..]

[..]

Lekkere mensen daar bij de Noordelijke Alliantie.
dat waren ze helemaal niet en dat zijn ze nog steeds niet maar ...

quote:
Ik denk dat de mensen in Kabul erg blij met ze waren.
ik ben dan ook niet degene die beweert dat de Afghanen veel te juichen hebben gehad de laatste 30 jaar
het gaat er van kut naar klote en weer terug ... nu hebben ze een kans op een heldere toekomst en die grijpen ze vrij behoorlijk aan, dan zouden wij ophouden omdat het allemaal niet vlot genoeg gaat ofzo??

ben ik geen voorstander van
quote:
En die vluchtelingen, hoeveel hiervan waren zuiver politieke vluchtelingen? En 1-2 miljoen doden, hoeveel zijn er daarvan direct te wijten aan de taliban?
geen flauw idee maar dat is het punt ook niet of wel???

punt is dat het niet 1 groot feest was toen die figuren aan de macht kwamen, althans dat was jouw punt ofzo maar dat was het niet, als het zo tof was dan had het niet zoveel slachtoffers en vluchtelingen opgelevert ... het was een burgeroorlog en wij hebben daarin partij gekozen
pi_73191774
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:36 schreef henkway het volgende:

[..]

Inderdaad het is een kruisvaardersziekte uit de christelijk koker van Bush, en we hopen dat het met het vertrek van dat oorlogszieke baasje daarmee ook weer geblust kan worden

En soldaatjes die zichzelf stoer vinden daar heeft niemand voordeel van

Dus gaan jullie maar weer gauw naar huis en o we zijn hier zo onmisbaar, ja dat zal best.
Dan zal het nooit ophouden.

kolere......jij hebt echt een kronkel in je kop Jij hebt gewoon last van pure haat jegens Defensie of Millitairen, en snap nou niet bepaald waarom.

[ Bericht 3% gewijzigd door RaptoR-X op 28-09-2009 21:21:46 ]
Peace through power!!
pi_73191981
quote:
Op zondag 27 september 2009 03:48 schreef scanman1 het volgende:
dit meen jij heel serieus? moraal en ethisch besef heeft anders weinig met iq te maken
pi_73197276
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:37 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

kolere......jij hebt echt een kronkel in je kop Jij hebt gewoon last van pure haat jegens Defensie of Millitairen, en snap nou niet bepaald waarom.
omdat de bezetter altijd zal verliezen

Ik ben wel voor korte snelle acties met moderne GPS gestuurde raketten maar dit heeft geen toekomst

Extreme bewinden vallen altijd van binnenuit.

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 28-09-2009 23:48:22 ]
  maandag 28 september 2009 @ 23:44:05 #115
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73199086
quote:

Appels en peren.Ook complete speculatie en niet eerlijk hoe moeten wij dit standpunt verdedigen? Waarom zouden we? Het feit is dat in Afghanistan de meningsvrijheid nihil is onder de Taliban, en dat elk persoon vrijheid wenst en verdient. Wordt dit gelimiteerd op een niveau waardoor een land in staat is het volk te onderdrukken en gebruiken om fysieke schade, angst & terreur te brengen in andere landen is het in mijn ogen gerechtvaardigd om deze mensen te helpen, wat zij zelf ook willen, wat blijkt uit de communicatie die plaatsvind tussen de Afghaanse regering, bevolking en Nato troepen. De aanleiding voor deze oorlog is misschien niet voor iedereen even zuiver, dat maakt nu niet meer uit.

Dat punt is gepasseerd, het feit blijft dat de bevolking onderdrukt wordt, ook al mag dit worden ontkend door bepaalde personen hier. Die weten vaak totaal niet waar ze het over hebben wat niemand ze kwalijk kan nemen, ze hebben deze informatie niet en gaan af op selectieve nieuwsbronnen. Het populisme regeert. Daarnaast is het nieuws helaas niet vaak objectief.

Om terug te komen op je vraag..ja het is gerechtvaardigd omdat er een volk flink lijdt onder Taliban bewind, ook al is dit niet al te vaak naar voren gebracht. Maar dat werd tijdens de oorlog met de Nazi's 60 jaar geleden ook pas duidelijk toen het conflict beeindigd was. Ik ga de schaal en intensiviteit van Taliban nu niet op hetzelfde niveau brengen als dat van de Nationaal socialisten van Duitsland in de jaren 40, maar hun werkwijze verschilt niets en is nog steeds gebaseerd op angst, terreur en discriminatie van bepaalde geloven/rassen/sexen.

Misschien zijn de landen waar onze krijgsmacht hedendaags tegen strijd niet van hetzelfde niveau, evenals de conflicten. En zijn de groeperingen minder ontwikkeld dan onze oude vijanden. Het gaat niet om het bestrijden van een vijand als groepering, het gaat om het bevrijden van de onderdrukten.

Dat is het plan in Afghanistan. En daarom is onze aanwezigheid daar gerechtvaardigd, wees er trots op dat we er zitten.. tenslotte worden er mensen geholpen die er echt reuze dankbaar om zijn, dat is echt te merken, ook in de resultaten.. maargoed, selectieve informatiebronnen en populisme regeren vaak.
pi_73199194
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:54 schreef henkway het volgende:

[..]

omdat de bezetter altijd zal verliezen

Ik ben wel voor korte snelle acties met moderne GPS gestuurde raketten maar dit heeft geen toekomst
dus....het bezetten van een land vind je niet goed. Maar een paar raketten naar een land toe smijten is wel ok.
dus eigenlijk zeg je van; ik vind oorlog niet ok maar vind oorlog eigenlijk ook wel ok spijt me hoor maar dat slaat volstrekt nergens op. Maar goed....jij denkt ook een land of groepering te onderwerpen of uit te schakelen door middel van een paar raketten die kant op te gooien, dus verbaasd over je comment ben ik nou ook weer niet echt.
Peace through power!!
pi_73199372
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:47 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

dus....het bezetten van een land vind je niet goed. Maar een paar raketten naar een land toe smijten is wel ok.
dus eigenlijk zeg je van; ik vind oorlog niet ok maar vind oorlog eigenlijk ook wel ok spijt me hoor maar dat slaat volstrekt nergens op. Maar goed....jij denkt ook een land of groepering te onderwerpen of uit te schakelen door middel van een paar raketten die kant op te gooien, dus verbaasd over je comment ben ik nou ook weer niet echt.
met een stel gerichte acties hebben wel nut om een groep uit te schakelen of een opleidingscentrum uit te wissen, maar een langdurig verblijf lokt alleen meer terroristen aan , en dan kom je niet meer weg.
pi_73199468
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:47 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Daar heeft hij ook gelijk in. Als ik kan kiezen tussen het bombarderen van Al-Qaeda kampen of burgers die een tankwagen leeghalen kies ik voor het eerste. Je kan een land of groepering niet onderwerpen door het te bezetten. De oorlogen in Irak en Afghanistan zijn een zegen voor terreurorganisaties, hun aanhang is gigantisch vergeleken met 8 jaar geleden.
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 28 september 2009 @ 23:56:39 #119
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73199480
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:09 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

[..]

Neee neee neee!

Er is geen ZE ... vergeet dat.
Taliban strijders zijn Pakistanen/Afghanen/Gelovigen Moslims van omringende landen/boze amerikanen alles wat de Islam aanhangt en genoeg betaald wordt gaat naar Afghanistan voor de Jihad. Het heeft voor de Taliban niets, en dan ook totaal niets met Afghanistan als Natie te maken, echt niets. En dat is juist wel het punt voor de Nato. Als je zo vrede en rust aanhangend bent, waarom steun je dan in godsnaam niet de Nato aanwezigheid in Afghanistan?

Voor de Taliban is het een conflict om operatie grond, vrijheid van beweging en een bron van inkomsten! Niets meer, niets minder. Ik hoop dat dit echt een eye opener is voor je want uit je posts blijkt dat je dit echt totaal niet begrijpt. Elke arme trouwe moslim uit een arm gezin is als het hem uitkomt voor een dag Taliban als hij daarmee 40 dollar verdient.. als hij zich opblaast krijgt zijn familie 200 dollar. Dit gaat niet in elk geval zo maar in erg, erg veel gevallen wel. Hij pakt zijn AK-47 en gaat in de bergen zitten met wat lui en wacht een konvooi af. That's it.

Ze verdedigen niet hun land, het is niet de Afghaanse bevolking die tegen ons strijdt, het is een illegaal bedrijf, een terroristische illegale organistatie genaamd de Taliban die onze mensen vermoord , de mensen er onderdrukt, en met papaver hun geld verdient voor terroristische acties, en ja dat leverd voor de bevolking geld op, logisch.. Kut dat dat bij ons niet door de beugel kan ( papaver ) maar kom op.. bij jou wel dan?

en Henkway, je bent wel voor wat snelle GPS geleidde raketaanvallen? Maar niet om een conflict persoonlijk met menselijke aanwezigheid te benaderen?
Enig idee hoe compleet tegenstrijdig dat is met ongeveer alles wat je post op DEF is??

Enig idee hoe immoreel dat ene zinnetje van je is? Ik zal je daar aan blijven herrineren.. want ik heb over het algemeen op dit forum een uitgesproken mening, maar stuur er maar een paar GPS geleidde raketten op af, dan is het allemaal klaar.. dat veel liever dan soldaten erheen, want je vind de missie maar zinloos?

Enig idee hoe controversieel|? met alles wat je post dat is?
pi_73199836
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:44 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Appels en peren.Ook complete speculatie en niet eerlijk hoe moeten wij dit standpunt verdedigen? Waarom zouden we? Het feit is dat in Afghanistan de meningsvrijheid nihil is onder de Taliban, en dat elk persoon vrijheid wenst en verdient. Wordt dit gelimiteerd op een niveau waardoor een land in staat is het volk te onderdrukken en gebruiken om fysieke schade, angst & terreur te brengen in andere landen is het in mijn ogen gerechtvaardigd om deze mensen te helpen, wat zij zelf ook willen, wat blijkt uit de communicatie die plaatsvind tussen de Afghaanse regering, bevolking en Nato troepen. De aanleiding voor deze oorlog is misschien niet voor iedereen even zuiver, dat maakt nu niet meer uit.

Dat punt is gepasseerd, het feit blijft dat de bevolking onderdrukt wordt, ook al mag dit worden ontkend door bepaalde personen hier. Die weten vaak totaal niet waar ze het over hebben wat niemand ze kwalijk kan nemen, ze hebben deze informatie niet en gaan af op selectieve nieuwsbronnen. Het populisme regeert. Daarnaast is het nieuws helaas niet vaak objectief.
Ik weet best dat de taliban de bevolking onderdrukte. Ik weet ook dat het onmogelijk en onethisch is om jouw normen en waarden, om jouw idealen en jouw manier van leven op leggen aan anderen. Het was niet leuk geweest voor de bevolking om nog langer onder talibanbewind te leven, maar uiteindelijk zouden zij zichzelf hebben bevrijd. Kijk naar Iran, je hebt daar 40 jaar een kloteregime en nu protesteert het volk zelf. Wie heeft de Berlijnse muur laten vallen. De Oost-Duitsers waren dat zelf
quote:
Om terug te komen op je vraag..ja het is gerechtvaardigd omdat er een volk flink lijdt onder Taliban bewind, ook al is dit niet al te vaak naar voren gebracht. Maar dat werd tijdens de oorlog met de Nazi's 60 jaar geleden ook pas duidelijk toen het conflict beeindigd was. Ik ga de schaal en intensiviteit van Taliban nu niet op hetzelfde niveau brengen als dat van de Nationaal socialisten van Duitsland in de jaren 40, maar hun werkwijze verschilt niets en is nog steeds gebaseerd op angst, terreur en discriminatie van bepaalde geloven/rassen/sexen.
Ah, en het Karzairegime is dat niet? Heeft hij geen wet getekend die mannen het recht geeft hun vrouwen uit te hongeren wanneer ze geen sex willen? En wanneer is de eerst gay pride is Afghanistan?
quote:
Misschien zijn de landen waar onze krijgsmacht hedendaags tegen strijd niet van hetzelfde niveau, evenals de conflicten. En zijn de groeperingen minder ontwikkeld dan onze oude vijanden. Het gaat niet om het bestrijden van een vijand als groepering, het gaat om het bevrijden van de onderdrukten.

Dat is het plan in Afghanistan. En daarom is onze aanwezigheid daar gerechtvaardigd, wees er trots op dat we er zitten.. tenslotte worden er mensen geholpen die er echt reuze dankbaar om zijn, dat is echt te merken, ook in de resultaten.. maargoed, selectieve informatiebronnen en populisme regeren vaak.
Het plan is bevrijden van onderdrukten? En hoe ga je dat concreet bereiken? Hoeveel militairen ben je bereid op te offeren voor dat ideaal?
Jij bent het zonnetje!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')