abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73133378
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:45 schreef Bob-B het volgende:

[..]

De politiek heeft afgesproken dat wij na 2010 geen lead nation meer zouden zijn, prima nemen de aussies de leiding toch? De leiding niet meer hebben zegt niets over het wel of niet aanwezig zijn. Dat heeft de media ervan gemaakt.
Als ik jou was zou ik me dan maar eens een beetje beter gaan inlezen. En dan vooral in de verschillende kamerbrieven en antwoorden.

Als je die kritisch leest vertrekken we nl uit Uruzgan, punt. (Waar we dan heen gaan binnen Afghanistan is een tweede)
pi_73134483
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:08 schreef RaptoR-X het volgende:
geen steun voor verlenging missie bij het volk

Het volk? Aan hoeveel mensen is die vraag gesteld dan? stuk of 200? misschien 2000? Kan het verkeerd hebben hoor maar er wonen zo'n 16,8 miljoen mensen in dit land dus dat is niet "het volk" Beetje suggestief topic van je Henkway....maar goed, dat zijn we wel van je gewend
Geenstijl.nl komt uit op 75%
pi_73135025
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:10 schreef Cahir het volgende:

[..]

Geenstijl.nl komt uit op 75%
Geenstijl is dan ook van een dusdanig niveau dat je het eigenlijk niet serieus kan nemen, zeker niet in peilingen waarbij men voorkennis nodig heeft om een serieus antwoord te kunnen formuleren.
  zaterdag 26 september 2009 @ 22:55:16 #29
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73136694
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:08 schreef RaptoR-X het volgende:
geen steun voor verlenging missie bij het volk

Het volk? Aan hoeveel mensen is die vraag gesteld dan? stuk of 200? misschien 2000? Kan het verkeerd hebben hoor maar er wonen zo'n 16,8 miljoen mensen in dit land dus dat is niet "het volk" Beetje suggestief topic van je Henkway....maar goed, dat zijn we wel van je gewend
Nou ja, een goed uitgevoerde steekproef is vanaf een mannetje of duizend al vrij betrouwbaar. Maar bij veel onderzoeken krijg ik het gevoel dat er iets niet helemaal betrouwbaar is. Ookal zal een groot gedeelte van de bevolking ook daadwerkelijk tegen Afghanistan zijn, daar niet van. Negentig procent lijkt me echter wat veel.

Overigens stem ik al mijn hele leven op partijen die links van het spectrum zijn en ben ik niet tegen dit soort missies, maar misschien ben ik wat dat betreft een beetje een vreemde eend in de bijt.

Daarnaast: de wereld is het toevallig net wel eens geworden over de te volgen strategie in Afghanistan. Daar wordt de afgelopen weken nogal veel aandacht aan besteed...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_73136756
Ik hoorde Bos in Nova zeggen dat iedereen weg moet uit Afghanistan
tot de laatste man zei hij
kon wel eens een breekpunt in de coalitie worden, of een onderhandelingspunt in de bezuinigingen

[ Bericht 63% gewijzigd door henkway op 26-09-2009 23:14:23 ]
pi_73138566
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:11 schreef henkway het volgende:

[..]

ga maar waterputten graven in Afrika, dat lijkt me wel zinvol
Dat is werk voor genisten, meestal voor NGO's. De Krijgsmacht moet zich vooral bezig houden met het stabiliseren van een regio. Waar we in Afganistan inderdaad mee bezig zijn.
  zondag 27 september 2009 @ 00:22:17 #32
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_73138825
Bovendien is alleen waterputten graven in veel gebieden in Afghanistan het meest nutteloze ooit. Dat heeft bijzonder weinig zin zonder opleiding van locale inginieurs, wat op zijn beurt weer scholen met zich meebrengt, wat een stabiele staat met zich meebrengt en op zijn beurt dus veiligheid.

Full circle.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 01:11:41 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73139791
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:58 schreef henkway het volgende:
Ik hoorde Bos in Nova zeggen dat iedereen weg moet uit Afghanistan
tot de laatste man zei hij
kon wel eens een breekpunt in de coalitie worden, of een onderhandelingspunt in de bezuinigingen
Wouter Bos is ook een mooie ... zit zijn achterban gewoon luchtkastelen te verkopen!!!!

Zolang het een NAVO actie is KAN Nederland helemaal niet tot de laatste man terugtrekken uit Afghanistan
kan niet, gebeurt niet dan moet je uit de organisatie willen stappen en SP stemmen en niet PvdA
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_73140862
quote:
Op zondag 27 september 2009 01:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

Wouter Bos is ook een mooie ... zit zijn achterban gewoon luchtkastelen te verkopen!!!!

Zolang het een NAVO actie is KAN Nederland helemaal niet tot de laatste man terugtrekken uit Afghanistan
kan niet, gebeurt niet dan moet je uit de organisatie willen stappen en SP stemmen en niet PvdA
quote:
Wat vicepremier Wouter Bos betreft staat de afspraak uit 2007 nog steeds. Zijn PvdA wil geen nieuwe militaire missie in Uruzgan, ook geen afgeslankte versie. Maar volgens vicepremier Andre Rouvoet (ChristenUnie) is alleen uitgesloten dat Nederland na 2010 eenzelfde zware missie op haar schouders neemt als de huidige in Uruzgan, iets wat Balkenende eerder ook al gezegd heeft.

Ook de militaire vakbonden zijn het beu. Zij vinden dat het kabinet duidelijk moet zijn voor het ongeruste thuisfront dat niet weet waar he
pi_73140939
Maat moet je luisteren naar wat de mensen willen. Het gemiddelde IQ van de mens in dit land is rond de 100. Moet je die beslissingen laten nemen? Ik denk het niet. Wilders krijgt ook zoveel stemmen omdat het IQ zo laag ligt. Je moet die mensen tegen zichzelf beschermen en ook over belangrijke beslissingen moet je soms tegen het simpele idee van bevolking in gaan.
My soul is painted like the wings of butterflies
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 07:34:32 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73141251
quote:
Op zondag 27 september 2009 03:26 schreef henkway het volgende:

[..]

[..]

ik zeg toch niet dat hij die bewering niet gedaan heeft of wel soms

ik zeg dat hij zijn achterban net zo goed een Nederlandse wederopbouwmissie met straaljagers van Fokker gestationeerd op Venus kan voor kan houden want dat is net zo goed mogelijk

Nederland stemt net als elke andere lidstaat om de zoveel tijd voor het verlengen van de nato missie en dient daar dan dus ook troepen voor te leveren, zo werkt de organisatie nu eenmaal

kun je 3 man zich laten vervelen bij de poort van het vliegveld bij Kabul maar zo is Nederland nog nooit met het bondgenootschap omgegaan ook niet tijdens paars

of jij hebt een en ander zelf weer een beetje aangedikt met je eigen ´feitjes´ dat zou me niets verbazen
pi_73141894
quote:
Op zondag 27 september 2009 07:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

correct
quote:
ik zeg dat hij zijn achterban net zo goed een Nederlandse wederopbouwmissie met straaljagers van Fokker gestationeerd op Venus kan voor kan houden want dat is net zo goed mogelijk

Nederland stemt net als elke andere lidstaat om de zoveel tijd voortegen het verlengen van de nato missie en dient daar dan dus ook trekt zijn troepen voor te leveren dan ook terug als het niet verlengt wordt, zo werkt de organisatie nu eenmaal

kun je 3 man zich laten vervelen bij de poort van het vliegveld bij Kabul maar zo is Nederland nog nooit met het bondgenootschap omgegaan ook niet tijdens paars

of jij hebt een en ander zelf weer een beetje aangedikt met je eigen ´feitjes´ dat zou me niets verbazen
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
pi_73141934
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 03:02 schreef cw2cu het volgende:
Maar wat is precies de reden waarom de bevolking zo denkt?

Ik ben zelf militair en ik wil erg graag naar uruzgan.
Gewoon om een handje te helpen met het opbouwen van Afghanistan.
Zoveel Nederlanders denken dat er daar totaal geen vooruitgang wordt geboekt maar zolang ze er niet zelf zijn geweest is het ook raar om hierover te oordelen.
Je leeft maar 1 keer en dat leven wat ze daar in Afghanistan hebben zou ik graag willen vergemakkelijken (vooral voor de volgende generaties).
Hoe oud ben je, 18? Je hebt geen flauw benul jochie. Je denkt dat het allemaal maar een spelletje is.
  zondag 27 september 2009 @ 10:21:17 #39
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_73142147
quote:
Op zondag 27 september 2009 10:01 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Hoe oud ben je, 18? Je hebt geen flauw benul jochie. Je denkt dat het allemaal maar een spelletje is.
Geef dan ook even aan wat voor idee jij hebt en hoe je dat zo goed weet, want het lijkt me heel erg stug dat een manspersoon in de effectenhandel even een militair gaat vertellen hoe het is.
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 11:16:45 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73143011
quote:
Op zondag 27 september 2009 09:57 schreef kwiebuske het volgende:

[..]

correct
[..]

geloof je er zelf uberhaupt in?
pi_73143335
quote:
Op zondag 27 september 2009 07:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

je kun toch lezen
http://www.telegraaf.nl/b(...)nnen_de_lijn___.html
quote:
Wat vicepremier Wouter Bos betreft staat de afspraak uit 2007 nog steeds. Zijn PvdA wil geen nieuwe militaire missie in Uruzgan, ook geen afgeslankte versie. Maar volgens vicepremier Andre Rouvoet (ChristenUnie) is alleen uitgesloten dat Nederland na 2010 eenzelfde zware missie op haar schouders neemt als de huidige in Uruzgan, iets wat Balkenende eerder ook al gezegd heeft.

Ook de militaire vakbonden zijn het beu. Zij vinden dat het kabinet duidelijk moet zijn voor het ongeruste thuisfront dat niet weet waar he

[ Bericht 18% gewijzigd door henkway op 27-09-2009 11:51:09 ]
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 12:04:22 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73143942
snap je niet wat ik probeer te zeggen ofzo ... je weet toch wat een luchtkasteel is???

hij belooft iets heel moois wat hij niet kan leveren, hij kan wel zeggen dat alle troepen terugmoeten uit Afghanistan (er staat Uruzgan maar ik ga er voor het gemak maar vanuit dat jij er niet zelf Afghanistan van gemaakt hebt omdat ik geen zin heb de daadwerkelijke uitspraken erbij te zoeken) maar dat zit er gewoon niet in zolang er een navo vlaggetje opzit
pi_73144388
quote:
Op zondag 27 september 2009 12:04 schreef sp3c het volgende:
snap je niet wat ik probeer te zeggen ofzo ... je weet toch wat een luchtkasteel is???

hij belooft iets heel moois wat hij niet kan leveren, hij kan wel zeggen dat alle troepen terugmoeten uit Afghanistan (er staat Uruzgan maar ik ga er voor het gemak maar vanuit dat jij er niet zelf Afghanistan van gemaakt hebt omdat ik geen zin heb de daadwerkelijke uitspraken erbij te zoeken) maar dat zit er gewoon niet in zolang er een navo vlaggetje opzit
sp3c, laat die vent nou maar. Het heeft toch geen zin om het aan hem uit te leggen. Ook al leg je het 2000 keer aan hem uit, dan zal hij het toch niet gaan geloven omdat hij zn eigen mening er gewoon graag doorheen drukt. (hoe fout die mening ook is)
Peace through power!!
  zondag 27 september 2009 @ 15:44:54 #44
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73150040
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:11 schreef henkway het volgende:

[..]

ga maar waterputten graven in Afrika, dat lijkt me wel zinvol
Stuur die lui een schep en laat ze zelf graven.
pi_73152526
quote:
Op zondag 27 september 2009 12:04 schreef sp3c het volgende:

Dat kan heel goed. Zodra de toegezegde termijn afloopt heb je geen enkele verplichting om te blijven.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 17:50:35 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73153863
lees nou ff mee

het gaat mij niet per se om de aanwezigheid in Uruzgan maar om de aanwezigheid in Afghanistan
zolang dat nog onder de NAVO vlag gebeurt waar Nederland gewoon mee ingestemd heeft kan dit niet zonder een militaire bijdrage

kan symbolisch met 3 man in een wachtpost op het vliegveld die de poort verder niet uitgaan maar dan ben je een bondgenoot van het niveau Belgie of Turkije en dat zijn we nooit geweest en ik zou het persoonlijk ook niet acceptabel vinden als we dat onder een nieuwe regering gaan worden

Bos is hypocriet bezig, hij zegt troepen weg uit Uruzgan wetende dat 90% van de mensen dit uitleggen als weg uit Afghanistan wat het populaire standpunt is nu Wilders en co dat ook willen en na de verkiezingen zegt hij ´maar niet uit Afghanistan´ en dan heeft hij niet gelogen tegen de kiezer en hij kan het internationaal ook verkopen zeker nu er in het Noorden steeds feller gevochten word omdat die figuren er met de pet naar hebben lopen gooien
pi_73153951
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:44 schreef Nobu het volgende:

[..]

Stuur die lui een schep en laat ze zelf graven.
Ja zodra er iets gebeuren moet, dan kunnen die mensen het zelf uitzoeken, zijn jullie er niet he?
pi_73154154
quote:
Op zondag 27 september 2009 17:53 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja zodra er iets gebeuren moet, dan kunnen die mensen het zelf uitzoeken, zijn jullie er niet he?
en wat doe jij ook alweer voor deze samenleving? *mompelt iets over balk en oog enzo*
Peace through power!!
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 18:07:14 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73154418
quote:

[..]

wat maakt Afrika specialer om wat te laten gebeuren dan Afghanistan als ik vragen mag???

want de Afghanen mogen het wel zelf uitzoeken begrijp ik, dan mogen we er niet zijn he ... waarom niet?
  zondag 27 september 2009 @ 18:12:06 #50
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73154550
quote:

[..]

Ik ben er in Afghanistan net zo min bij. Punt is gewoon dat je geen militair nodig hebt om een waterput te graven, wel om vervelende, gewapende groeperingen onder de duim te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')