en ik was het er helemaal mee eens. Dat past goed!quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:00 schreef Fannie het volgende:
Thomas en Daniël (uitspraak dus Daniejel)
Klinkt wel stoer vind ik
quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:04 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
en ik was het er helemaal mee eens. Dat past goed!
quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:40 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben nog steeds zo benieuwd naar de naam van jouw tweede!
De meeste mensen hebben stomme associaties door het liedje...quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:41 schreef pinquit het volgende:
ik vind jakob niet zo leuk omdat het woord kop erin zit
daar moest ik ook aan denkenquote:Op vrijdag 25 september 2009 10:37 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Thomas het treintje
Elias het bootje
en Bob de Bouwer!!!
Nu ben ik helemaal benieuwd!quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:50 schreef RockabeIIa het volgende:
Jacob is vrij universeel, dat vind ik er ook wel mooi aan.
Ik ben ook benieuwd wat jullie er van gaan vinden trouwens, de naam van onze tweede. De naam is een tijdje terug hier toevallig ter sprake geweest hier, en de reacties waren toen verschillend, dus...
Nooit gehoord van Elias het bootje. Ben ik nou een cultuurbarbaarquote:Op vrijdag 25 september 2009 10:37 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Thomas het treintje
Elias het bootje
en Bob de Bouwer!!!
Que? Die anekdote heb ik gemist, denk ik.quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:55 schreef oh-oh het volgende:
Ik dacht het al, ik postte namelijk es een anecdote over stomme s...
![]()
Dan zou ik eerder voor Brum gaanquote:Op vrijdag 25 september 2009 10:37 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Thomas het treintje
Elias het bootje
en Bob de Bouwer!!!
Julius zou ook heel lang Jacob geheten hebben. Pas 2 weken voor ik beviel kwam die nieuwe naam op de proppen. Ik vond Jacob uiteindelijk toch net iets te stoffig (en te bijbels idd) en daardoor niet helemaal bij ons passen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:38 schreef RockabeIIa het volgende:
Jacob vond ik ook erg mooi en stond op mijn lijstje. Wat mij betreft had het dat mogen worden maar mijn vriend heeft nu eenmaal niets met bijbelse namen (en ik eigenlijk ook niet)
Mijn oude buurjongens heetten zo.quote:
quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:09 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik kwam hier een Mees van der Maden tegen..vond ik een beetje een typische combinatie
ik ken alleen maar blake Bianca's wat is daar raar aanquote:Op zaterdag 26 september 2009 16:56 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik zie net op hyves ergens een kind (donker mannetje) dat Nero heet... Oke, het is wel hetzelfde idee als een blanke die Bianca heet, maar toch...
En de associatie met die lieve keizer lijkt me ook geen fijne...
Juist niets, dat zeg ik toch ook?quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:11 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik ken alleen maar blake Bianca's wat is daar raar aan
quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:11 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik ken alleen maar blake Bianca's wat is daar raar aan
Dat ben ik weleens tegen gekomen in een overlijdensadvertentie... of was het dat ook en begrijp ik het nou verkeerd?quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:02 schreef cattie het volgende:
In de advertentie van zwaantje staat: ons meisje heeft haar vleugels uitgeslagen.
Kees heeft tenminste weldenkende oudersquote:Op zaterdag 26 september 2009 22:15 schreef sjak het volgende:
In ons dorp kom je de volgende jongensnamen tegen op de creche:
Wester, Boet, Sep, Skip, Zieger, Melle, Kees
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
ik vind 't niet zo'n mooie afko.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:09 schreef huuphuup het volgende:
Vandaag bij de verloskundige een kaartje gezien van een meisje "Amee"
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden![]()
aan de ene kant voelt het voor mij net alsof ik een stukje mis van de naam van mn eigen dochteraan de andere kant leest het alsof ze Aimee wilden maar een letter vergaten ofzo. Maar ergens vind ik het zeker niet lelijk als meisjesnaam. Wel apart.
quote:Op zondag 27 september 2009 17:04 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een collega die Bianco heet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nee!
![]()
![]()
Je hebt ook zo´n drankje, dat het Amé. Best lekkerquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:09 schreef huuphuup het volgende:
Vandaag bij de verloskundige een kaartje gezien van een meisje "Amee"
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden![]()
aan de ene kant voelt het voor mij net alsof ik een stukje mis van de naam van mn eigen dochteraan de andere kant leest het alsof ze Aimee wilden maar een letter vergaten ofzo. Maar ergens vind ik het zeker niet lelijk als meisjesnaam. Wel apart.
had ik hier wel eens verteld dat ik ooit zocht op mijn achternaam en toen ineens een achterachterachterneefje (ofzoiets) vond die Xam heette?quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Op tv bij Hermna den blijker : Mats en Sam (jongen en meisje) de namen los vind ik erg leuk, maar het voelt nu een beetje als Max en Xam.
Dat zal iedereen wel denken toch?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:21 schreef Soneal het volgende:
Zouden Rover en Spijker uit een andere relatie zijn?
Kaneesha is zo verschrikkelijk niet hetzelfde soort naam....
Oeh is dat de tweede naam of de achternaam?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:08 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Geboortekaartje gespot van: Job Joghum.
Pleegkind? De honden erbij in de advertentie?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:21 schreef Soneal het volgende:
Zouden Rover en Spijker uit een andere relatie zijn?
Kaneesha is zo verschrikkelijk niet hetzelfde soort naam....
Yep mijn collega heeft haar zoon Boet genoemt. Ik vind het dus echt een stomme naam!quote:Op zondag 27 september 2009 16:58 schreef amaranta het volgende:
Er zijn dus echt mensen die hun zoon Boet noemen? Ik ken iemand die het van plan was, maar het gelukkig niet heeft gedaan.Pleun.
jammerlijkquote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:45 schreef Vivi het volgende:
Boet vind ik een leuke naam hoor. Niet voor een kind van mij, maar wel stoer en leuk.
Vandaag in ons lokale krantje: "Xemm".
Helaas... het is echt de tweede naam van dat manneke, gelukkig zijn ze niet helemaal fonetisch ingesteld en is het geen Jop geworden.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:13 schreef oh-oh het volgende:
Oeh is dat de tweede naam of de achternaam?
Vreselijk zeg.
JoJo
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:40 schreef PM-girl het volgende:
Xemm! Echt!Ik heb bij elke aparte naam altijd direct het visioen van de diploma-uitreiking van dat kind.
"En nu: KSEM" Mensen in de zaal:
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:40 schreef PM-girl het volgende:
Xemm! Echt!Ik heb bij elke aparte naam altijd direct het visioen van de diploma-uitreiking van dat kind.
"En nu: KSEM" Mensen in de zaal:
Jah hoi, toffe naam, tof kaartjequote:
En als ik Google moet geloven is dat geen slechte fonetische hip bedoelde spelling, maar gewoon een haske ouderwetse naam.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:08 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Geboortekaartje gespot van: Job Joghum.
Onze baby's naam en kaart, bedoel je? Tnx drM. <3quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:27 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Jah hoi, toffe naam, tof kaartje![]()
En gefeliciteerd uiteraard (ook aan R en B natuurlijk)
En Sam!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:53 schreef sterrenmunt het volgende:
oh ik vind Max leuk voor een meisje, net als Renee, Robin en Charlie, echter vriend vind het niets.
Boet vind ik echt helemaal niets.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:06 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Dan heb je een zoon die heb je Angel genoemd, dan is het natuurlijk wel logisch om je hond Devil te noemen
Hu? Deathlijf?quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:30 schreef lunastar het volgende:
Hier zijn we eindelijk uit onze naam.. staat nog niet in lijstje zie ik
over aparte namen gesproken... zo heb ik onlangs iemand gehoord die heette Detlef... wordt uitgesproken Death lijf... kreeg er meteen kriebels van...
quote:Op zondag 27 september 2009 17:04 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een collega die Bianco heet.Zo heette een oud klasgenoot van mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat MOET haast wel dezelfde zijn
Woont hij in de regio Arnhem Nijmegen?I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
Vast wel, dat is wel waar Rewimo op kantoor zit volgens mijquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:46 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Zo heette een oud klasgenoot van mij.
Woont hij in de regio Arnhem Nijmegen?
Kan prima, ik werk in Arnhemquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:46 schreef -J-D- het volgende:
Zo heette een oud klasgenoot van mij.
Woont hij in de regio Arnhem Nijmegen?
Ik snap zo'n ambtenaar van de burgerlijke stand ook niet dan hoor. Dat keur je toch niet goed?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:15 schreef charmed_angel het volgende:
Jeetje wat een namen zeg. Wie noemt zijn kind nou Nirvana? Naar een band???
Of ja weet je wat, ik vind judo zo leuke sport, we noemen ons kind gewoon JUDO!
Peerquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:45 schreef snoopy het volgende:
En weer een interessante selectie uit de krant van vandaag:
- Rinde (j)
- Maika (m)
- Fokko (j)
- Jahrdell (j)
- Peer (j)
- Joleigh (m)
- Nirvana (j)
- Judo (j)
- Rozemyn (m)
- Luz-Jan (j)
Woef...quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:20 schreef Lov1 het volgende:
Hier een geboortekaartje gekregen:
Doopnaam is Ben Joop (naar beide opa's volgens mij), dus dan noemen we hem Benjo![]()
nou die band was ook weer ergens naar vernoemd hoor!quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:15 schreef charmed_angel het volgende:
quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hier is een kindje dat Q heet. Naar een karakter in James Bond. Daar moest de rechter aan te pas komen om het goed te laten keuren.
Änglalik (als een engel) ,Michael voor een meisje en Falcon (Biermerk) mocht dan weer niet. Overigens heeft er vorige week een man zijn naam van Jan-Olov in Madeleine laten veranderen, wat weer geen probleem was.
Wat zijn die namen allemaal kortquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:10 schreef klusmeister het volgende:
De nieuwe top 20 is weer bekend: http://www.babynamenoverz(...)babynamen_top_10.php
Weinig veranderingen
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:22 schreef Soneal het volgende:
[..]
Wat zijn die namen allemaal kort![]()
Gemiddeld 4 letters ofzo.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:16 schreef Ynske het volgende:
In Artis vandaag (volgens mij twee meisjes) Borre en Kefka
Korre en Befka...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:16 schreef Ynske het volgende:
In Artis vandaag (volgens mij twee meisjes) Borre en Kefka
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
Onze knul krijgt ook maar korte namen hoor ..... .... <- insert letters daarquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:22 schreef Soneal het volgende:
[..]
Wat zijn die namen allemaal kort![]()
Gemiddeld 4 letters ofzo.
Die van ons ook niet, top 20 ook niet en ik denk zelfs niet dat ie de top 50 zou halenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:53 schreef Faja-Lobi het volgende:
Gelukkig komt de naam die wij hebben gekozen voor onze uk niet voor in het top 10 lijstje.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:45 schreef snoopy het volgende:
- Rinde (j)
- Maika (m)
- Fokko (j)
- Jahrdell (j)
- Peer (j)
- Joleigh (m)
- Nirvana (j)
- Judo (j)
- Rozemyn (m)
- Luz-Jan (j)
Fokko en Rinde hebben dan wel weer watquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:45 schreef snoopy het volgende:
- Rinde (j)
- Maika (m)
- Fokko (j)
- Jahrdell (j)
- Peer (j)
- Joleigh (m)
- Nirvana (j)
- Judo (j)
- Rozemyn (m)
- Luz-Jan (j)
Volgens mij ookquote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Borre, zo heet onze kat!Van Boarre, fries voor kater
En Fokko is toch een heel normale naam?Ik ken er zo al drie. Zal ook wel een Fries dingetje zijn dan.
Ik ken een N e f a n a, d'r ouders bedoelden Nirvana alleen ze hadden iets met een klok en een klepelquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:15 schreef charmed_angel het volgende:
Of ja weet je wat, ik vind judo zo leuke sport, we noemen ons kind gewoon JUDO!
Je kent een wie?????? Hoe moet ik dat lezen dan? Is dat zijn voornaam?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:07 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ken een B l a a s J o b (goed idee, die spaties). Zijn ouders moeten ook onder een steen geleefd hebben...
Z'n voornaam is 'gewoon' Blaas. Z'n tweede naam is Job. Ik moest op m'n werk z'n paspoort inscannen. Had het zelf niet eens door, tot ik later m'n collega's erover hoorde geinen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Je kent een wie?????? Hoe moet ik dat lezen dan? Is dat zijn voornaam?
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:41 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Z'n voornaam is 'gewoon' Blaas. Z'n tweede naam is Job. Ik moest op m'n werk z'n paspoort inscannen. Had het zelf niet eens door, tot ik later m'n collega's erover hoorde geinen.
Ik viel ook al over die naam! Net als een maand eerder Jochem Meyer z'n dochtertje.. Limoni, het klinkt wel lief, maar ik kan er niet aan wennen dat iemand z'n kind "citroen" noemt!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:33 schreef huuphuup het volgende:
gelezen in een tijdschrift (ouders van nu?) "Beaudelot" voor een meisje.
Limoni vond ik inderdaad ook wel schattig klinken, niet voor mn eigen kind maar op zich niet lelijk. Maar t lijkt me verstandig als ze niet teveel in Italie komtquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:34 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik heb geen idee hoe je het schrijft, maar ik hoorde gisteren: "die-jee-do" Ik vond het wel schattig klinken -het was ook een heel schattig jongetje-. Een beetje als Diego maar dan met een D.
Iemand een idee hoe je het zou schrijven?
[..]
Ik viel ook al over die naam! Net als een maand eerder Jochem Meyer z'n dochtertje.. Limoni, het klinkt wel lief, maar ik kan er niet aan wennen dat iemand z'n kind "citroen" noemt!
Flamoeshka!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:04 schreef tichi het volgende:
Beaudelot vind ik niks. Lijkt me ook niet leuk voor een kind:
Hoe heet je?
Boodeloo![]()
Hoe?
Boooooooooodeloooooooooo!!!![]()
Spel het maar even dan....
Laatst trouwens een Flamoer (j), tenminste zo klonk het. Ik had er toch een Flamoes associatie bij
Maar de dichter is toch ook met au en niet met eau?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:56 schreef trui het volgende:
haha bought a lot.ik dacht meteen aan Beaudelaire.
en boodeloo, hihi. doet me denken aan die 2 Engelsen die in de rij staan voor kaartjes voor Paleis 't Loo. "two to the Loo too"
hahahaquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Diejeedo?Anders.
En beaudelot klint voor mij toch erg als bought-a-lot.
inderdeed!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:13 schreef Troel het volgende:
Maar de dichter is toch ook met au en niet met eau?
Cherren?!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:09 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben weer een toppertje tegengekomen hoor
Cherren, moeder van Jaylen-Jesse, tante van Dililah
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:09 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben weer een toppertje tegengekomen hoor
Cherren, moeder van Jaylen-Jesse, tante van Dililah
Misschien als je er Sjerrie van maakt?quote:
bestaat dat, typisch limburgs?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:21 schreef Asyniur het volgende:
En wij moeten op zoek naar een jongensnaam![]()
Iemand ideetjes?
voorkeuren gaan uit naar Franse, Italiaanse of typisch Limburgse namen, maar Engels/Amerikaans mag ook
quote:Op zondag 11 oktober 2009 09:15 schreef pinquit het volgende:
gisteren op tv was er een jongetje geadopteerd:
'en toen was Raf er'
ho! Raf?
[ afbeelding ]
Sjir-Rafquote:Op zondag 11 oktober 2009 09:50 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Sjeng, Sjra, Sjir, Jeu, Baer (Bère), Jaer (Jère): ken jij Hollanders die zo heten?
Limburgse namen kan ik je niet aan helpen, behalve dat Sjeng, maar die noemde je zelf al.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:21 schreef Asyniur het volgende:
Iemand ideetjes?
voorkeuren gaan uit naar Franse, Italiaanse of typisch Limburgse namen, maar Engels/Amerikaans mag ook
Het wordt soms ook wel zo gespeldquote:Op zondag 11 oktober 2009 10:21 schreef Zweefvliegje het volgende:
Asy; Jean-Paul
Maar qua Limburgse namen vind ik Baer wel serieus een lieve naam! Een Bear van een vent!
Ik snap jouw uitspraak alleen niet (Bère)? Hoe bedoel je die? Ik ken een Baer uit Limburg en die wordt gewoon Beer genoemd zegmaar.
Enne, FreeCell, stiekem weet jij wel wat het wordt toch? Kun je niet een tipje van de sluier oplichten zodat we geen meisjes en jongensnamen hoeven te verzinnen? Anders moeten we nog bedenken voor niks ook![]()
Jaquote:Op zondag 11 oktober 2009 10:39 schreef pinquit het volgende:
woah jullie weten het alwat lijkt me dát moeilijk geheimhouden zeg
![]()
succes
Dat vond ik dus ookquote:Op zondag 11 oktober 2009 11:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben heel goed met geheimen.![]()
HelenaMarit is zo hard op de een of andere manier. Itt Leander. Kan het niet helemaal uitleggen
![]()
En Tom is leuk. Of Beer. Olivier of Mats.
limburgse collega's van me hebben hun zoon 'Tuur' genoemd. van Arthur uiteraard. een mooie limburgse naam vind ik 't.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:21 schreef Asyniur het volgende:
Iemand ideetjes?
quote:
Ik ken een Thieu. Vind ik ook wel erg leuk.quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:19 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Het is dan wel Thei hè!![]()
Ik was ook nog Tjeu vergeten en Ties
Ook echt zo uitgesproken of op zn engels? Dacht dat de dochter v Sylvana Simons ook Levi heet, op zn engels uitgesproken.quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:07 schreef Vicky het volgende:
op tv gezien: Levi voor een meisje.
Voor een jongen ken ik eht wel, maar voor een meisje....
Dan ist niksquote:
Ik moet een beetje wennen aan Sjir-Raf hoor.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:54 schreef Groofsken het volgende:
Zeg zeg, let een beetje op jullie woorden.
Mijn zoons zeer waarschijnlijke naamwordt genoemd
.
Met Franse uitspraak bedoel je, itt het Hollandse Ooli4 etc?quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:44 schreef oh-oh het volgende:
Bèr komt van Bertus![]()
Maar hier is er een soort van vies versje mee in het Maastrichts, dus die naam zou hier echt een no go zijn...
Lou is ook echt Limburgs.
Hier in Maastricht zijn van die franse namen op zn Limburgs uitgesproken heel erg in.
Servé, Didier, Olivier en zo.
Oh, je hebt het weer veranderd?quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:54 schreef Groofsken het volgende:
.
Nee hoor, ben weer terug bij die enequote:
Ja ik ook, maar het ging om een meisje dat zo heet, ik reageerde daarop dat ik dat niks vond.quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:39 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik vind Leevie hier veel mooier dan Lievaaaai, zelfde met Eli.
ik ook! vele malen!quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:39 schreef oh-oh het volgende:
haha inderdaad. en Adam zal 't ook wel niet worden dan.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:23 schreef amaranta het volgende:
Abel is inderdaad leuk.
Mocht Sjors een jongen zijn, dan valt Abel wel af. Abel is namelijk de zoon van Eva. En dat is wel raar.
zo heet mijn broer maar dan met een Y aan het eind, en als 2e naam ferdiquote:Op zondag 11 oktober 2009 23:02 schreef RockabeIIa het volgende:
Mij te russisch, alhoewel ik Dimitri bijv. best leuk in het gehoor vind liggen.
Daar heb je misschien toch wel een beetje gelijk in. Ivana doet mij iets te veel denken aan een Russische hoerquote:Op zondag 11 oktober 2009 23:03 schreef trui het volgende:
ik vind olaf/v en victor wel heel mooi en niet alleen maar russisch aandoen. ivan en ivana daarentegen vind ik wel van die cliché russische namen, en ook niet echt mooi.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:17 schreef trui het volgende:
nou ja, je moet natuurlijk zelf weten of je je kind wil vernoemen en naar wie.als ze de moeite waard was...
Dat heb ik dan weer met Wanda. Dat vind ik zo'n 06lijnsexlijnnaam. (niet dat 06 sexlijnen nog bestaan, maargoed)quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:16 schreef Libereco het volgende:
[..]
Daar heb je misschien toch wel een beetje gelijk in. Ivana doet mij iets te veel denken aan een Russische hoer.
Ik las dit en dacht: Huh bij Leander hoort Mikael. Maar ja tis voor jullie Leanderquote:Op zondag 11 oktober 2009 08:02 schreef freecell het volgende:
In de speeltuin bij ons weekendje weg een jongen die Sharin (weet ik veel hoe je het schrijft) heette?Ook maf.
Wij zoeken nog steeds namen. Zo lastigIk vond Tristan leuk voor een ventje (Leander en Tristan
), maar TARA vindt het niks.
TARA vindt Marit leuk voor een meisje, maar ik vind het geen lieve naam
Lastig dus weer...
Ik ook!quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:39 schreef oh-oh het volgende:
Gewoon uitgesproken als Ruubieja dan toch he?quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:23 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik ook!
En Rubya vind ik ook een mooie naam!
Hoe spreek je dat uit dan? Rubja of Rubia?quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:23 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik ook!
Gewoon Ruby vind ik mooierquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:23 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik ook!
Ik moet bij Wanda juist denken aan een zeemeermin. Ik vind het wel een leuke naam, eigenlijk.quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat heb ik dan weer met Wanda. Dat vind ik zo'n 06lijnsexlijnnaam. (niet dat 06 sexlijnen nog bestaan, maargoed)
"Hallo met Wandaaaaaaaaaaah"
Refereerde ze niet aan Ivana alleen? Olaf is immers een Noorse naam en Victor komt van het latijn.quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:03 schreef trui het volgende:
ik vind olaf/v en victor wel heel mooi en niet alleen maar russisch aandoen. ivan en ivana daarentegen vind ik wel van die cliché russische namen, en ook niet echt mooi.
nee, dan rub-ya...quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:27 schreef oh-oh het volgende:
Ruby spreken ze hier weer zo Amerikaans uit en dan is het meteen lelijk vind ik.
En hoe spraken ze dat uit danquote:Op zondag 11 oktober 2009 20:00 schreef Brighteyes het volgende:
Levi op z'n engels vind ik heel aanstellerig.![]()
Groofsken.![]()
Nu net in So you think you can dance: Shiobian. Krijg een beetje het gevoel dat die ouders die spannende ierse naam wilden maar niet helemaal wisten hoe.
siejoobianquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:41 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
En hoe spraken ze dat uit dan![]()
Ik vind Ruby wel een leuke naam, zowel met de nederlandse als de engelse uitspraak.
hey met een i he!quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:44 schreef Kleurdoos het volgende:
hïhï
jeej
Isaac, Jacob, Jonas, Adam enzo
en voor een meisje Rubia
Dat zat ik me laatst ook te bedenken. Dat het zo gek is dat je je smaak laat beinvloeden door wat op dat moment in de mode is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:11 schreef freecell het volgende:
Hoe kan het toch dat 'wat we leuk vinden' over de jaren heen gelijkmatig verandert?
Zoveel jaar geleden zaten de mama's vast met z'n allente doen over Petronella
Maar echt vroeger werd er ook veel meer vernoemd en zo, nu wil iedereen juist unieke individuele namen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:06 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat zat ik me laatst ook te bedenken. Dat het zo gek is dat je je smaak laat beinvloeden door wat op dat moment in de mode is.
En wat is de goede uitspraak? Dat is toch zoiets als 'Sjuh-fon'?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:04 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
siejoobian
ik vond t ook al zo achterlijk
Waarom zijn er dan ineens zoveel Jaydens geboren nadat Britney Spears haar zoontje zo noemde?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar echt vroeger werd er ook veel meer vernoemd en zo, nu wil iedereen juist unieke individuele namen.
Ja die mensen denken orgineel te zijn of zoquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:19 schreef innepin het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan ineens zoveel Jaydens geboren nadat Britney Spears haar zoontje zo noemde?
weet je heoveel Jari's er geboren zijn toen Jari Lithmanen succes had bij Ajax..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:19 schreef innepin het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan ineens zoveel Jaydens geboren nadat Britney Spears haar zoontje zo noemde?
Ik vind hem mooiquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:54 schreef Groofsken het volgende:
.
Het is een misverstand dat men vroeger niet deed aan mode of hype. Toen Goethe bijvoorbeeld in de 18e eeuw Die Leiden des jungen Werther uitbracht volgde er een zelfmoordengolf.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:25 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar dat zijn van die hype namen.
Vroeger noemde je je kind wat sneller gewoon naar wat er al in de familie voorkwam en klaar.
Mensen dachten daar veel minder overna volgens mij.
Volgens mij wordt dat blijkbaar nog best vaak gedaan, ook al zie je sommige familieleden amper.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:25 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar dat zijn van die hype namen.
Vroeger noemde je je kind wat sneller gewoon naar wat er al in de familie voorkwam en klaar.
Inderdaadquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik stond er inderdaad wel van te kijken toen ik van de week een geboortekaartje zag waarbij het geboren kindje als tweede naam de roepnaam van het overleden kindje hadquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:42 schreef lily het volgende:
[..]
Inderdaad
Mijn oma heeft een baby verloren aan wiegedood (ergens begin jaren 40) en ze heeft haar daarop volgende zoon gewoon weer dezelfde naam gegeven.
Dat is nu ondenkbaar.
Uhm ja maar wat heeft dat met namen te maken?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een misverstand dat men vroeger niet deed aan mode of hype. Toen Goethe bijvoorbeeld in de 18e eeuw Die Leiden des jungen Werther uitbracht volgde er een zelfmoordengolf.
Ik heb een neefje (jaar of 10 jonger denk ik) die ook genoemd is naar zijn oudere broertje dat aan wiegedood is gestorven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:42 schreef lily het volgende:
[..]
Inderdaad
Mijn oma heeft een baby verloren aan wiegedood (ergens begin jaren 40) en ze heeft haar daarop volgende zoon gewoon weer dezelfde naam gegeven.
Dat is nu ondenkbaar.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:42 schreef lily het volgende:
[..]
Inderdaad
Dat is nu ondenkbaar.
Tjsa, geen idee eigenlijk hoe hij het vind.. We weten niet beter...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:52 schreef trui het volgende:
vlindur, dat zou ik in deze tijd toch echt niet meer verwachten inderdaad. hoe vind je broer dat zelf?
ik weet wel dat 't bij Annie M.G. Schmidt ook zo gegaan is. Zij was de 3e Anna in dat gezin.
Zo zou ik het niet zien. Ik zou gewoon zien dat daar iemand ligt met dezelfde naam die toevallig ook familie is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:44 schreef miss_sly het volgende:
Vincent van Gogh was ook genoemd naar zijn oudere, overleden broer. Iedere zondag als ze naar de kerk liepen, kwam hij langs het graf van die broer, waar hij dus eigenlijk zijn eigen graf zag. Lijkt me erg nare gewaarwording.
zoals ik het gelezen heb, was dat de ervaring van vincent zelf. het is ook maar geheel afhankelijk van wat voor kind je bent, hoe je zoiets ervaart natuurlijk. voor hem was dat een heel traumatisch iets uit zijn jeugd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zo zou ik het niet zien. Ik zou gewoon zien dat daar iemand ligt met dezelfde naam die toevallig ook familie is.
Ik zou niet denken, he daar lig ik begraven.
Mij is weleens gevraagd of ik Sjors, als het een jongen is, naar mijn overleden broer zou vernoemen. Nou nee. Dat doe ik niet. Daarnaast denk ik dat ik mijn ouders daar geen plezier mee doe. Sowieso is het kindje wat ik nu draag al min of meer uitgerekend op zijn verjaardag, dus dat zou dan dubbel pijnlijk voor ze zijn.
Naar mijn overleden opa's of oma's zou ik eerder vernoemen.
ja ik begreep dat het zijn ervaring. Ik zei alleen dat ík het niet zo zou ervaren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
zoals ik het gelezen heb, was dat de ervaring van vincent zelf. het is ook maar geheel afhankelijk van wat voor kind je bent, hoe je zoiets ervaart natuurlijk. voor hem was dat een heel traumatisch iets uit zijn jeugd.
ik heb sowieso niets met vernoemen. ik herinner me de persoon in kwestie toch wel.
ja, ik zag alleen dat ik het er niet bijgezet had en dat het ook te lezen was als mijn mening.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja ik begreep dat het zijn ervaring. Ik zei alleen dat ík het niet zo zou ervaren.
Zo gaat dat danquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:16 schreef snoopy het volgende:
Mijn oma kwam uit een gezin met 10 kinderen en ik geloof dat ze 2 broers had die Jan genoemd zijn.
Jan en Jantje was het dan.
Ik ben altijd sceptisch als iemand roept dat het vroeger allemaal anders was. Bij 'regels voor het vernoemen' wordt bijvoorbeeld kort vermeld dat er vroeger sprake was van gewoonteregels waar regelmatig van werd afgeweken. Een interessante vraag zou zijn wanneer en waarom ervan af werd geweken. Wellicht werd een bepaalde naam ineens populair als een vorst die naam had? Dat voorbeeld zou niet zoveel afwijken van het Jayden-geval.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:44 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Uhm ja maar wat heeft dat met namen te maken?
De bizarre naamsgeving wordt hier meestal uitgelicht, maar de trends zijn toch vrij robuust. Het 'top zoveel'-lijstje staat met reden al jaren min of meer vast. Ik denk dat een relevant verschil tussen 'vroeger' en nu is dat de wereld groter is geworden. Waar men voorheen inspiratie ontleende aan de directe omgeving worden mensen nu beïnvloed door trends wereldwijd.quote:Vroeger was je door je naam deel van een groot geheel, volgens mij willen ouders nu graag dat je met je naam echt een individu bent.
Dat heeft mijn oma ook gedaan. Mijn vader is vernoemd naar zijn broer die aan wiegendood is overleden, maar die vernoeming vond niet lichtzinnig plaats. Er was geen sprake van 'gewoon vernoemen naar wat er al in de familie voorkwam' en 'er niet zoveel over nadenken'. Het werd juist gedaan om het overleden kind te eren. Mijn vader is dan ook altijd de 'bijzondere' geweest temidden van zijn 9 broers en zussen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:42 schreef lily het volgende:
[..]
Inderdaad
Dat is nu ondenkbaar.
Zolang het niet als roepnaam is vind ik er niets raars aan, Dean is ook vernoemd naar zijn overleden halfbroertje. Als roepnaam zou ik het nogal luguber en weird vinden thoughquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik stond er inderdaad wel van te kijken toen ik van de week een geboortekaartje zag waarbij het geboren kindje als tweede naam de roepnaam van het overleden kindje had
Helemaal mee eens, vernoemen in tweede namen vind ik sowieso iets heel anders dan in roepnamen hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:51 schreef Vivi het volgende:
[..]
Zolang het niet als roepnaam is vind ik er niets raars aan, Dean is ook vernoemd naar zijn overleden halfbroertje. Als roepnaam zou ik het nogal luguber en weird vinden though.
Dat is bij ons ook het geval. De jongensnamen die we in gedachten hadden voor onze twee meiden, vallen nu ook vreemd genoeg gelijk af.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:10 schreef Troel het volgende:
Het viel mij al op met de meisjesnamen. De namen die we voor Ruben in gedachten hadden, zijn toch echt anders dan de namen die deze kleine zou krijgen
Ja, een vriend van mij (leerkracht) had een kind in de klas en die kreeg een zus. Romanticaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |