Maar echt vroeger werd er ook veel meer vernoemd en zo, nu wil iedereen juist unieke individuele namen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:06 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat zat ik me laatst ook te bedenken. Dat het zo gek is dat je je smaak laat beinvloeden door wat op dat moment in de mode is.
En wat is de goede uitspraak? Dat is toch zoiets als 'Sjuh-fon'?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:04 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
siejoobian
ik vond t ook al zo achterlijk
Waarom zijn er dan ineens zoveel Jaydens geboren nadat Britney Spears haar zoontje zo noemde?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar echt vroeger werd er ook veel meer vernoemd en zo, nu wil iedereen juist unieke individuele namen.
Ja die mensen denken orgineel te zijn of zoquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:19 schreef innepin het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan ineens zoveel Jaydens geboren nadat Britney Spears haar zoontje zo noemde?
weet je heoveel Jari's er geboren zijn toen Jari Lithmanen succes had bij Ajax..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:19 schreef innepin het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan ineens zoveel Jaydens geboren nadat Britney Spears haar zoontje zo noemde?
Ik vind hem mooiquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:54 schreef Groofsken het volgende:
Zeg zeg, let een beetje op jullie woorden.
Mijn zoons zeer waarschijnlijke naamwordt genoemd
.
Het is een misverstand dat men vroeger niet deed aan mode of hype. Toen Goethe bijvoorbeeld in de 18e eeuw Die Leiden des jungen Werther uitbracht volgde er een zelfmoordengolf.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:25 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar dat zijn van die hype namen.
Vroeger noemde je je kind wat sneller gewoon naar wat er al in de familie voorkwam en klaar.
Mensen dachten daar veel minder overna volgens mij.
Volgens mij wordt dat blijkbaar nog best vaak gedaan, ook al zie je sommige familieleden amper.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:25 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar dat zijn van die hype namen.
Vroeger noemde je je kind wat sneller gewoon naar wat er al in de familie voorkwam en klaar.
Inderdaadquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik stond er inderdaad wel van te kijken toen ik van de week een geboortekaartje zag waarbij het geboren kindje als tweede naam de roepnaam van het overleden kindje hadquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:42 schreef lily het volgende:
[..]
Inderdaad
Mijn oma heeft een baby verloren aan wiegedood (ergens begin jaren 40) en ze heeft haar daarop volgende zoon gewoon weer dezelfde naam gegeven.
Dat is nu ondenkbaar.
Uhm ja maar wat heeft dat met namen te maken?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een misverstand dat men vroeger niet deed aan mode of hype. Toen Goethe bijvoorbeeld in de 18e eeuw Die Leiden des jungen Werther uitbracht volgde er een zelfmoordengolf.
Ik heb een neefje (jaar of 10 jonger denk ik) die ook genoemd is naar zijn oudere broertje dat aan wiegedood is gestorven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:42 schreef lily het volgende:
[..]
Inderdaad
Mijn oma heeft een baby verloren aan wiegedood (ergens begin jaren 40) en ze heeft haar daarop volgende zoon gewoon weer dezelfde naam gegeven.
Dat is nu ondenkbaar.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:42 schreef lily het volgende:
[..]
Inderdaad
Dat is nu ondenkbaar.
Tjsa, geen idee eigenlijk hoe hij het vind.. We weten niet beter...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:52 schreef trui het volgende:
vlindur, dat zou ik in deze tijd toch echt niet meer verwachten inderdaad. hoe vind je broer dat zelf?
ik weet wel dat 't bij Annie M.G. Schmidt ook zo gegaan is. Zij was de 3e Anna in dat gezin.
Zo zou ik het niet zien. Ik zou gewoon zien dat daar iemand ligt met dezelfde naam die toevallig ook familie is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:44 schreef miss_sly het volgende:
Vincent van Gogh was ook genoemd naar zijn oudere, overleden broer. Iedere zondag als ze naar de kerk liepen, kwam hij langs het graf van die broer, waar hij dus eigenlijk zijn eigen graf zag. Lijkt me erg nare gewaarwording.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |