abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:10:36 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_73639733
Het viel mij al op met de meisjesnamen. De namen die we voor Ruben in gedachten hadden, zijn toch echt anders dan de namen die deze kleine zou krijgen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:13:10 #252
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_73639803
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:06 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dat zat ik me laatst ook te bedenken. Dat het zo gek is dat je je smaak laat beinvloeden door wat op dat moment in de mode is.
Maar echt vroeger werd er ook veel meer vernoemd en zo, nu wil iedereen juist unieke individuele namen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_73639849
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 08:04 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

siejoobian
ik vond t ook al zo achterlijk
En wat is de goede uitspraak? Dat is toch zoiets als 'Sjuh-fon'?

Ik moet bij die naam altijd denken aan de Sybian.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_73639957
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:13 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Maar echt vroeger werd er ook veel meer vernoemd en zo, nu wil iedereen juist unieke individuele namen.
Waarom zijn er dan ineens zoveel Jaydens geboren nadat Britney Spears haar zoontje zo noemde?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:20:17 #255
176471 oh-oh
pi_73639982
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:19 schreef innepin het volgende:

[..]

Waarom zijn er dan ineens zoveel Jaydens geboren nadat Britney Spears haar zoontje zo noemde?
Ja die mensen denken orgineel te zijn of zo
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_73640000
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:19 schreef innepin het volgende:

[..]

weet je heoveel Jari's er geboren zijn toen Jari Lithmanen succes had bij Ajax..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:22:44 #257
5428 crew  miss_sly
pi_73640064
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:54 schreef Groofsken het volgende:
Zeg zeg, let een beetje op jullie woorden .

Mijn zoons zeer waarschijnlijke naam wordt genoemd .
Ik vind hem mooi
laat ze maar kletsen, hoor!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:25:05 #258
176471 oh-oh
pi_73640133
Ja maar dat zijn van die hype namen.
Vroeger noemde je je kind wat sneller gewoon naar wat er al in de familie voorkwam en klaar.
Mensen dachten daar veel minder overna volgens mij.
( Groucho Marx )
pi_73640376
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:25 schreef oh-oh het volgende:
Vroeger noemde je je kind wat sneller gewoon naar wat er al in de familie voorkwam en klaar.
Het is een misverstand dat men vroeger niet deed aan mode of hype. Toen Goethe bijvoorbeeld in de 18e eeuw Die Leiden des jungen Werther uitbracht volgde er een zelfmoordengolf.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_73640404
quote:
Volgens mij wordt dat blijkbaar nog best vaak gedaan, ook al zie je sommige familieleden amper.
Waren laatst op een verjaardag en iemand wist zeker te weten hoe ons kind ging heten; en noemde de naam van mijn mans vader (opa v kind dus).
''Tuuuuuuuuuurlijk'' riep ik volgens mij iets te sarcastisch, want misschien was het toch wel een serieuze opmerking bedacht ik me achteraf haha.
En overgrootoma kwam met de naam 'Ricardo'' op de proppen die zij mooi vond. En dat een Peter en Meter toch wel belangrijk waren

Ik geloof dat we onterft gaan worden
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:37:26 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73640455
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:41 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

En hoe spraken ze dat uit dan
Sjieobiejan

Oh, ik zie dat KD het ook al zei.
pi_73640587
quote:
Inderdaad

Mijn oma heeft een baby verloren aan wiegedood (ergens begin jaren 40) en ze heeft haar daarop volgende zoon gewoon weer dezelfde naam gegeven.

Dat is nu ondenkbaar.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:43:21 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_73640606
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:42 schreef lily het volgende:

[..]

Inderdaad

Mijn oma heeft een baby verloren aan wiegedood (ergens begin jaren 40) en ze heeft haar daarop volgende zoon gewoon weer dezelfde naam gegeven.

Dat is nu ondenkbaar.
Ik stond er inderdaad wel van te kijken toen ik van de week een geboortekaartje zag waarbij het geboren kindje als tweede naam de roepnaam van het overleden kindje had
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:44:08 #264
176471 oh-oh
pi_73640630
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is een misverstand dat men vroeger niet deed aan mode of hype. Toen Goethe bijvoorbeeld in de 18e eeuw Die Leiden des jungen Werther uitbracht volgde er een zelfmoordengolf.
Uhm ja maar wat heeft dat met namen te maken?
Modes en hypes zijn er altijd geweest, kuddegedrag bestond al voor de mensheid.
Ik heb het over hoe belangrijk naamgeving is.
Volgens mij wordt daar tegenwoordig echt veel meer aandacht aan besteed dan vroeger.
Vraag maar es aan je oma waarom haar kinderen zo heten.
Bij mijn moeder thuis ( nederlands en katholiek ) allemaal naar een familielid en een handvol heiligen.
Bij mijn vader thuis ( Moluks-Chinees ) allemaal een Chinese naam ( de jongens naar de 4 windstreken ) en een Nederlandse ( koningsgezinde ) naam.
Vroeger was je door je naam deel van een groot geheel, volgens mij willen ouders nu graag dat je met je naam echt een individu bent.
( Groucho Marx )
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:46:38 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_73640686
Mijn oom heet Geert-Jan in plaats van Geert en daarom kregen mijn opa en oma maar 2 gulden 50 in plaats van 5 gulden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:47:04 #266
5428 crew  miss_sly
pi_73640699
quote:

[..]

Inderdaad

Dat is nu ondenkbaar.
Ik heb een neefje (jaar of 10 jonger denk ik) die ook genoemd is naar zijn oudere broertje dat aan wiegedood is gestorven.
pi_73640747
quote:

[..]

Inderdaad

Dat is nu ondenkbaar.
Nee hoor.
Mijn oudste broer is in '82 overleden en mijn jongste broer van '85 heeft de zelfde naam gekregen,

Ik persoonlijk zou het ook nooit doen. Maar het gebeurd dus nog steeds wel.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_73640818
Oke, sorry

dat is nu ondenkbaar zou nu veel minder snel gebeuren..
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:52:41 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73640839
vlindur, dat zou ik in deze tijd toch echt niet meer verwachten inderdaad. hoe vind je broer dat zelf?

ik weet wel dat 't bij Annie M.G. Schmidt ook zo gegaan is. Zij was de 3e Anna in dat gezin.
in de haak.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:53:29 #270
176471 oh-oh
pi_73640861
Bij ons in de familie wordt wel vernoemd naar overleden mensen maar absoluut niet naar nog levende mensen. Molukse kant is dat. Kwestie van bijgeloof maar helaas lijkt het zelfs te kloppen.
Maar zo ken ik ook een gezin waar het tweede kind is overleden, een jongen die Johan heette. En daarna zijn er nog 4 kinderen geboren die allemaal vernoemd zijn naar die jongen. Joanne en Hanna, Johnny en Jan.
( Groucho Marx )
pi_73640868
Het is nu ook mode om een soort door te slaan in originaliteit. Letters veranderen om een gebruikelijke naam zo origineel te maken. Daarbij soms vergetend dat de uitspraak ook verandert... Of een zó exotische naam bedenken dat niemand weet hoe je het uitspreekt. En celebs die hun kind Apple noemen doen denk ik ook het nodige voor de trends...
pi_73641218
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:52 schreef trui het volgende:
vlindur, dat zou ik in deze tijd toch echt niet meer verwachten inderdaad. hoe vind je broer dat zelf?

ik weet wel dat 't bij Annie M.G. Schmidt ook zo gegaan is. Zij was de 3e Anna in dat gezin.
Tjsa, geen idee eigenlijk hoe hij het vind.. We weten niet beter...
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:32:54 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73641988
Mij staat wel bij dat (in Spanje in ieder geval) je je kind vernoemde naar de laatst overledene uit de familie (kon dus ook je eigen broer zijn inderdaad).
Maar dat heb ik maar van horen zeggen.
In mijn moeders familie zijn ze ook van de rare namen.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:44:28 #274
5428 crew  miss_sly
pi_73642328
Vincent van Gogh was ook genoemd naar zijn oudere, overleden broer. Iedere zondag als ze naar de kerk liepen, kwam hij langs het graf van die broer, waar hij dus eigenlijk zijn eigen graf zag. Lijkt me erg nare gewaarwording.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:50:48 #275
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73642540
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 11:44 schreef miss_sly het volgende:
Vincent van Gogh was ook genoemd naar zijn oudere, overleden broer. Iedere zondag als ze naar de kerk liepen, kwam hij langs het graf van die broer, waar hij dus eigenlijk zijn eigen graf zag. Lijkt me erg nare gewaarwording.
Zo zou ik het niet zien. Ik zou gewoon zien dat daar iemand ligt met dezelfde naam die toevallig ook familie is.
Ik zou niet denken, he daar lig ik begraven.

Mij is weleens gevraagd of ik Sjors, als het een jongen is, naar mijn overleden broer zou vernoemen. Nou nee. Dat doe ik niet. Daarnaast denk ik dat ik mijn ouders daar geen plezier mee doe. Sowieso is het kindje wat ik nu draag al min of meer uitgerekend op zijn verjaardag, dus dat zou dan dubbel pijnlijk voor ze zijn.

Naar mijn overleden opa's of oma's zou ik eerder vernoemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')