Ik snap zo'n ambtenaar van de burgerlijke stand ook niet dan hoor. Dat keur je toch niet goed?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:15 schreef charmed_angel het volgende:
Jeetje wat een namen zeg. Wie noemt zijn kind nou Nirvana? Naar een band???
Of ja weet je wat, ik vind judo zo leuke sport, we noemen ons kind gewoon JUDO!
Peerquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:45 schreef snoopy het volgende:
En weer een interessante selectie uit de krant van vandaag:
- Rinde (j)
- Maika (m)
- Fokko (j)
- Jahrdell (j)
- Peer (j)
- Joleigh (m)
- Nirvana (j)
- Judo (j)
- Rozemyn (m)
- Luz-Jan (j)
Woef...quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:20 schreef Lov1 het volgende:
Hier een geboortekaartje gekregen:
Doopnaam is Ben Joop (naar beide opa's volgens mij), dus dan noemen we hem Benjo![]()
nou die band was ook weer ergens naar vernoemd hoor!quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:15 schreef charmed_angel het volgende:
quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hier is een kindje dat Q heet. Naar een karakter in James Bond. Daar moest de rechter aan te pas komen om het goed te laten keuren.
Änglalik (als een engel) ,Michael voor een meisje en Falcon (Biermerk) mocht dan weer niet. Overigens heeft er vorige week een man zijn naam van Jan-Olov in Madeleine laten veranderen, wat weer geen probleem was.
Wat zijn die namen allemaal kortquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:10 schreef klusmeister het volgende:
De nieuwe top 20 is weer bekend: http://www.babynamenoverz(...)babynamen_top_10.php
Weinig veranderingen
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:22 schreef Soneal het volgende:
[..]
Wat zijn die namen allemaal kort![]()
Gemiddeld 4 letters ofzo.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:16 schreef Ynske het volgende:
In Artis vandaag (volgens mij twee meisjes) Borre en Kefka
Korre en Befka...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:16 schreef Ynske het volgende:
In Artis vandaag (volgens mij twee meisjes) Borre en Kefka
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
Onze knul krijgt ook maar korte namen hoor ..... .... <- insert letters daarquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:22 schreef Soneal het volgende:
[..]
Wat zijn die namen allemaal kort![]()
Gemiddeld 4 letters ofzo.
Die van ons ook niet, top 20 ook niet en ik denk zelfs niet dat ie de top 50 zou halenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:53 schreef Faja-Lobi het volgende:
Gelukkig komt de naam die wij hebben gekozen voor onze uk niet voor in het top 10 lijstje.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:45 schreef snoopy het volgende:
- Rinde (j)
- Maika (m)
- Fokko (j)
- Jahrdell (j)
- Peer (j)
- Joleigh (m)
- Nirvana (j)
- Judo (j)
- Rozemyn (m)
- Luz-Jan (j)
Fokko en Rinde hebben dan wel weer watquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:45 schreef snoopy het volgende:
- Rinde (j)
- Maika (m)
- Fokko (j)
- Jahrdell (j)
- Peer (j)
- Joleigh (m)
- Nirvana (j)
- Judo (j)
- Rozemyn (m)
- Luz-Jan (j)
Volgens mij ookquote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Borre, zo heet onze kat!Van Boarre, fries voor kater
En Fokko is toch een heel normale naam?Ik ken er zo al drie. Zal ook wel een Fries dingetje zijn dan.
Ik ken een N e f a n a, d'r ouders bedoelden Nirvana alleen ze hadden iets met een klok en een klepelquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:15 schreef charmed_angel het volgende:
Of ja weet je wat, ik vind judo zo leuke sport, we noemen ons kind gewoon JUDO!
Je kent een wie?????? Hoe moet ik dat lezen dan? Is dat zijn voornaam?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:07 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ken een B l a a s J o b (goed idee, die spaties). Zijn ouders moeten ook onder een steen geleefd hebben...
Z'n voornaam is 'gewoon' Blaas. Z'n tweede naam is Job. Ik moest op m'n werk z'n paspoort inscannen. Had het zelf niet eens door, tot ik later m'n collega's erover hoorde geinen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Je kent een wie?????? Hoe moet ik dat lezen dan? Is dat zijn voornaam?
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:41 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Z'n voornaam is 'gewoon' Blaas. Z'n tweede naam is Job. Ik moest op m'n werk z'n paspoort inscannen. Had het zelf niet eens door, tot ik later m'n collega's erover hoorde geinen.
Ik viel ook al over die naam! Net als een maand eerder Jochem Meyer z'n dochtertje.. Limoni, het klinkt wel lief, maar ik kan er niet aan wennen dat iemand z'n kind "citroen" noemt!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:33 schreef huuphuup het volgende:
gelezen in een tijdschrift (ouders van nu?) "Beaudelot" voor een meisje.
Limoni vond ik inderdaad ook wel schattig klinken, niet voor mn eigen kind maar op zich niet lelijk. Maar t lijkt me verstandig als ze niet teveel in Italie komtquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:34 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik heb geen idee hoe je het schrijft, maar ik hoorde gisteren: "die-jee-do" Ik vond het wel schattig klinken -het was ook een heel schattig jongetje-. Een beetje als Diego maar dan met een D.
Iemand een idee hoe je het zou schrijven?
[..]
Ik viel ook al over die naam! Net als een maand eerder Jochem Meyer z'n dochtertje.. Limoni, het klinkt wel lief, maar ik kan er niet aan wennen dat iemand z'n kind "citroen" noemt!
Flamoeshka!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:04 schreef tichi het volgende:
Beaudelot vind ik niks. Lijkt me ook niet leuk voor een kind:
Hoe heet je?
Boodeloo![]()
Hoe?
Boooooooooodeloooooooooo!!!![]()
Spel het maar even dan....
Laatst trouwens een Flamoer (j), tenminste zo klonk het. Ik had er toch een Flamoes associatie bij
Maar de dichter is toch ook met au en niet met eau?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:56 schreef trui het volgende:
haha bought a lot.ik dacht meteen aan Beaudelaire.
en boodeloo, hihi. doet me denken aan die 2 Engelsen die in de rij staan voor kaartjes voor Paleis 't Loo. "two to the Loo too"
hahahaquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Diejeedo?Anders.
En beaudelot klint voor mij toch erg als bought-a-lot.
inderdeed!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:13 schreef Troel het volgende:
Maar de dichter is toch ook met au en niet met eau?
Cherren?!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:09 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben weer een toppertje tegengekomen hoor
Cherren, moeder van Jaylen-Jesse, tante van Dililah
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:09 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben weer een toppertje tegengekomen hoor
Cherren, moeder van Jaylen-Jesse, tante van Dililah
Misschien als je er Sjerrie van maakt?quote:
bestaat dat, typisch limburgs?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:21 schreef Asyniur het volgende:
En wij moeten op zoek naar een jongensnaam![]()
Iemand ideetjes?
voorkeuren gaan uit naar Franse, Italiaanse of typisch Limburgse namen, maar Engels/Amerikaans mag ook
quote:Op zondag 11 oktober 2009 09:15 schreef pinquit het volgende:
gisteren op tv was er een jongetje geadopteerd:
'en toen was Raf er'
ho! Raf?
[ afbeelding ]
Sjir-Rafquote:Op zondag 11 oktober 2009 09:50 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Sjeng, Sjra, Sjir, Jeu, Baer (Bère), Jaer (Jère): ken jij Hollanders die zo heten?
Limburgse namen kan ik je niet aan helpen, behalve dat Sjeng, maar die noemde je zelf al.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:21 schreef Asyniur het volgende:
Iemand ideetjes?
voorkeuren gaan uit naar Franse, Italiaanse of typisch Limburgse namen, maar Engels/Amerikaans mag ook
Het wordt soms ook wel zo gespeldquote:Op zondag 11 oktober 2009 10:21 schreef Zweefvliegje het volgende:
Asy; Jean-Paul
Maar qua Limburgse namen vind ik Baer wel serieus een lieve naam! Een Bear van een vent!
Ik snap jouw uitspraak alleen niet (Bère)? Hoe bedoel je die? Ik ken een Baer uit Limburg en die wordt gewoon Beer genoemd zegmaar.
Enne, FreeCell, stiekem weet jij wel wat het wordt toch? Kun je niet een tipje van de sluier oplichten zodat we geen meisjes en jongensnamen hoeven te verzinnen? Anders moeten we nog bedenken voor niks ook![]()
Jaquote:Op zondag 11 oktober 2009 10:39 schreef pinquit het volgende:
woah jullie weten het alwat lijkt me dát moeilijk geheimhouden zeg
![]()
succes
Dat vond ik dus ookquote:Op zondag 11 oktober 2009 11:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben heel goed met geheimen.![]()
HelenaMarit is zo hard op de een of andere manier. Itt Leander. Kan het niet helemaal uitleggen
![]()
En Tom is leuk. Of Beer. Olivier of Mats.
limburgse collega's van me hebben hun zoon 'Tuur' genoemd. van Arthur uiteraard. een mooie limburgse naam vind ik 't.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:21 schreef Asyniur het volgende:
Iemand ideetjes?
quote:
Ik ken een Thieu. Vind ik ook wel erg leuk.quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:19 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Het is dan wel Thei hè!![]()
Ik was ook nog Tjeu vergeten en Ties
Ook echt zo uitgesproken of op zn engels? Dacht dat de dochter v Sylvana Simons ook Levi heet, op zn engels uitgesproken.quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:07 schreef Vicky het volgende:
op tv gezien: Levi voor een meisje.
Voor een jongen ken ik eht wel, maar voor een meisje....
Dan ist niksquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |