quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:54 schreef RockabeIIa het volgende:
Lief ook dat voetje! Dat vind ik vaak de leukste echo-foto's
qftquote:Op dinsdag 22 september 2009 17:56 schreef RockabeIIa het volgende:
Lief ook dat voetje! Dat vind ik vaak de leukste echo-foto's
quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:56 schreef RockabeIIa het volgende:
Lief ook dat voetje! Dat vind ik vaak de leukste echo-foto's![]()
mijlpaal!!!quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:01 schreef lily het volgende:
Ik sta precies in het midden van het lijstje.
26 boven me en 26 onder me.
waar je je al niet mee bezig kunt houden![]()
Smoesjes!!quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:05 schreef Ssserpente het volgende:
Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Heb ff m'n handen vol aan mezelf!
Ben je niet bang dat ze de kleine ook opvreet?quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:18 schreef Asyniur het volgende:
Ssserpente, je moet nu ook met jezelf bezig zijn...![]()
Ik heb vandaag trouwens al iets geregeld voor als de baby er is![]()
een van de honden moet dan 10 dagen naar de dagopvang omdat ze anders de kraamverzorgster opvreeten haar plekkie is gereserveerd!!
![]()
Zolang als de baby echt klein is niet en alles wat ik bij me draag, laat ze ook met rustquote:Op dinsdag 22 september 2009 18:20 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat ze de kleine ook opvreet?Wel fijn dat je dat al klaar hebt iig!
Oei, heftig, is ze altijd al zo fel geweest? Ik hoop dat het allemaal vanzelf goed komt!quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:28 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Zolang als de baby echt klein is niet en alles wat ik bij me draag, laat ze ook met rust
Als de baby gaat kruipen/lopen etc dan moeten we kijken hoe of wat.
De boel gaat hier straks onder zeer strikt toezicht: óf de hond mee óf de baby mee de kamer uit als je even weg moet. Misschien dat ze er aan went als ze er mee opgroeit. En als het niet haalbaar is om wat voor reden dan ook, dan moet de hond weg uiteindelijk...![]()
Kijk, dat zijn nog eens de aanmoedigingen!quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:31 schreef amaranta het volgende:
Faja ook al geen gezichtje in beeld.
Serpente, is het een troost als ik je GARANDEER dat het écht niet lang meer duurt? Als het deze nacht niet doorzet dan heb jij morgen je kindje in je handen. Jouw VK zal je naar zkh sturen, daar zul je weeen opwekkers krijgen en een paar uur later is miniyou er!!!
Echt! Erewoord! Maar hopelijk zet het vannacht door...en zonnniet. Om 7 uur gelijk bellen!!
Mef jij ook!
EN vanavond begint officieel de herfst zegt de weervrouw. Dus mooi. Baren dan maar.
het is mijn eigen bevalling geweest min of meer, alleen zal ik, als het weer zo lang duurt, echt steen en been klagen en veel eerder aan de bel trekken.Het lastige is bij de 1e dat je niet beter weet. Dus je vangt de weeen op en op omdat je zelf ook niet beter weet. Zal wel zo horen denk je danquote:Op dinsdag 22 september 2009 18:36 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn nog eens de aanmoedigingen!
Vrees idd ook dat ik niet zo duidelijk ben geweest. Ze gooide het erg snel op voorweeen en ik ben daar eigk meteen in mee gegaan.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
het is mijn eigen bevalling geweest min of meer, alleen zal ik, als het weer zo lang duurt, echt steen en been klagen en veel eerder aan de bel trekken.Het lastige is bij de 1e dat je niet beter weet. Dus je vangt de weeen op en op omdat je zelf ook niet beter weet. Zal wel zo horen denk je dan
Eigenlijk is ze gewoon een grote bangerik en zenuwachtig/neurotisch. Ze vindt eigenlijk bijna alles eng maar ze heeft in de loop der jaren (ze is nu bijna 12) geleerd dat als ze een grote bek op zet, dat dat soms helpt. Dus dat doet ze nu en als dat niet genoeg is dan hapt ze (om vervolgens een eind verder te gaan bibberen). Als we visite krijgen, gaat ze in de bench. Daar ligt ze dan lekker te slapen. Alleen nu ik zwanger ben, is ze nog 10x erger dan anders wat betreft dat zenuwlijenquote:Op dinsdag 22 september 2009 18:33 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oei, heftig, is ze altijd al zo fel geweest? Ik hoop dat het allemaal vanzelf goed komt!
quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:46 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Vrees idd ook dat ik niet zo duidelijk ben geweest. Ze gooide het erg snel op voorweeen en ik ben daar eigk meteen in mee gegaan.
Zal wel zo horen, dacht ik idd.
Stom hč, als leek durf je gewoon niet zo veel in te brengen tegen iemand die er verstand van heeft.
Ze worden nu toch aardig heftig hoor.Blijven wel kort.
Gelijk heb je, nu weet je toch nog niet hoe het lopen zalquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:01 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Eigenlijk is ze gewoon een grote bangerik en zenuwachtig/neurotisch. Ze vindt eigenlijk bijna alles eng maar ze heeft in de loop der jaren (ze is nu bijna 12) geleerd dat als ze een grote bek op zet, dat dat soms helpt. Dus dat doet ze nu en als dat niet genoeg is dan hapt ze (om vervolgens een eind verder te gaan bibberen). Als we visite krijgen, gaat ze in de bench. Daar ligt ze dan lekker te slapen. Alleen nu ik zwanger ben, is ze nog 10x erger dan anders wat betreft dat zenuwlijen![]()
Ik hoop ook dat het goed komt en dat ze went aan de baby. Anders moeten we haar laten inslapen...![]()
Maar vooralsnog ga ik me daar niet te druk om maken. Wie dan leeft, wie dan zorgt...
Hamburger is ook lekker!quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:06 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Gelijk heb je, nu weet je toch nog niet hoe het lopen zal![]()
Grom. J. is laatEn nu heb ik geen zin meer om te koken, dus ik bak zo een hamburger. Hij kan me de boom in
Moet ie maar op tijd thuiskomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:06 schreef amaranta het volgende:
Ik beslis zelf wel of ik pijn heb.
Jaquote:Op dinsdag 22 september 2009 18:33 schreef amaranta het volgende:
Faja, heb je die kaarsavatar voor iemand speciaal?
Asyniur, enge hond lijkte me![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hijs thuis en hangt nu op de bank, ik kruip er zo bij, heb de site nog even geupdatequote:Op dinsdag 22 september 2009 19:10 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hamburger is ook lekker!
Mijn J heeft een bedrijfsuitje. Die moet ik strakjes ophalen op 22:00u![]()
Hoe is het met Tinus? Nog steeds zijn kamertje zo druk aan het verbouwen? En hoe staat het met zijn echte kamertje?
ja ik bedacht me net dat je eigenlijk geen hol hebt aan mijn postquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:29 schreef Ssserpente het volgende:
Thanks Huup! Denk idd dat het anders is als eerst je vliezen breken! Zat net ook al te hopen dat ze zouden breken. Nog tips..?![]()
Amaranta, je hebt helemaal gelijk. Op alle fronten. Nog een nacht voorweeen en dan 10 uur gewone weeen wordt wel erg heftig. Als het vannacht zo doorgaat, bel ik morgenochtend. Wat je zegt:
[..]
Ja sorry. Ik vind dat wel erg kort door de bocht. Ik snap dat zij veel ervaring heeft enzo. Maar ik zit me al helemaal op te naaien.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:59 schreef Ssserpente het volgende:
Heb de vk gebeld. Zij gaf aan dat ik niet bang moest zijn dat ik na twee nachten en een dag voorweeen straks oververmoeid zou zijn als het echte werk begint. Dat is de grootste valkuil van zwangere vrouwen. Ik moet de kracht uit mezelf zien te halen en doorzetten. Hoe gespannender ik word, hoe meer ik het tegenhou.
Hmmm.. .dat klinkt wel erg zweverig in mijn oren. Ik heb dan geen ervaring, maar ik weet niet of ik zo'n antwoord zou trekken als ik jouw verhaal zo lees.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:59 schreef Ssserpente het volgende:
Pringles ja!![]()
Heb de vk gebeld. Zij gaf aan dat ik niet bang moest zijn dat ik na twee nachten en een dag voorweeen straks oververmoeid zou zijn als het echte werk begint. Dat is de grootste valkuil van zwangere vrouwen. Ik moet de kracht uit mezelf zien te halen en doorzetten. Hoe gespannender ik word, hoe meer ik het tegenhou.
En omdat ze toch wel verwacht dat het snel gaat gebeuren (omdat ik m'n slijmprop kwijt ben) wil ze me ook geen slaapmiddel oid geven.
Haar ervaring is dat dat veel bevallingen met een lange aanloop toch ineens snel doorzetten.
Dat was eigenlijk meer de reden van m'n telefoontje.quote:Had ook niet verwacht dat ze nu op stel en sprong langs zou komen, maar wilde mezelf iig alvast even laten horen. Dan onderneemt ze morgenochtend misschien wat sneller actie als ik weer bel.
Tja, voor hen is het dagelijkse kost...quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:16 schreef amaranta het volgende:
Dat is ook waar. Als jij morgenvroeg weer belt dan zal ze hopelijk sneller actie ondernemen.
Maar ik zit me dus enorm op te naaien. Het is potverdorie niet niks bevallen, en zij doen daar zo makkelijk over, net alsof je even een brood gaat kopenbij de bakker ofzo
maar die krijgen geen kindjes tussen de 6 en 10 pondquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:13 schreef Ssserpente het volgende:
Sorry, had op het laatste moment nog wat ge-edit:
[..]
Dat was eigenlijk meer de reden van m'n telefoontje.
Zij heeft trouwens jarenlang gewerkt als vk in Afrika. Daar heb je wel oervrouwen.
En ik ben nu 26 weken dus misschien beval ik dan wel op de 26stequote:Op dinsdag 22 september 2009 18:01 schreef lily het volgende:
Ik sta precies in het midden van het lijstje.
26 boven me en 26 onder me.
[sub]waar je je al niet mee bezig kunt houden![]()
Bij mijn vorige bevalling kwam de verloskundige 's nachts kijken hoeveel ontsluiting ik had en ik ging vanzelf aan de linkerkant in het bed liggen (want daar lig ik altijd).quote:Op woensdag 23 september 2009 06:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
wisten jullie bijvoorbeeld, dat je aan de linkerkant van het bed moet liggen als de VK rechtshandig is??? nooooooit over nagedacht, maar wel heel logisch eigenlijk
Goed om te lezen want bij mij gaat het ook wel hard nu. Al 3 kilo erbij in de afgelopen 3 wekenquote:Op woensdag 23 september 2009 06:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Cool: was dat ook om en nabij de 20 weken die 5 kg??? ik was de laatste keer bij de VK ook zoiets aangekomen... een kg per week, en de VK zei dat dat rond die periode vrij normaal was...
*ik schrok nogal*
Nee hoor, bij ons staat dat kamertje nog voor de helft vol met andere zooi. Na de 20 weken echo maar eens flink aan de slag daar...quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:53 schreef Vlindur het volgende:
Hijs thuis en hangt nu op de bank, ik kruip er zo bij, heb de site nog even geupdate
Met Tinus zal het wel goed gaan. Hij schopt en beweegt goed iigZn kamer is nu helemaal leeg. Nu nog even behang uitzoeken in het weekend en dan kunnen we los.
![]()
Hoe gaat het bij jullie al begonnen met de kamer?
Hoef je niet eng te vinden hoor! Komt allemaal wel goedquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:22 schreef mefke79 het volgende:
Asy, ik vind je verhaal met de hond maar eng klinken...ik weet niet of ik dat zou durven. Maar, tis jouw beestje en ik snap ook wel dat je em niet zomaar opgeeft.
Lekker joh!quote:Op woensdag 23 september 2009 07:38 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb gewoon de HELE nacht geslapen! Twee keer naar 't toilet, maar daarna vrolijk verder geslapen. Héérlijk! Een frisse uitgeslapen Sorbo meldt zich!
Sterkte meid! Maar wees gelukkig, je gaat niet geheel onder narcose he, Het is maar voor de helft. Dan kun je lekker direct naar je baby kijken als ze hem hebben gehaald!quote:Op woensdag 23 september 2009 09:27 schreef Xenia het volgende:
Goedemorgen.
Mefke nog altijd niks. Trek je het nog een beetje?
En Serpente is misschien wel heel hard bezig nu. Voor de zekerheid even:![]()
![]()
Ik heb een rotnacht gehad. Ik moet zo naar het ziekenhuis. Heb eerst een afspraak met een verpleegkundige en dan met een anesthesist, beiden om de keizersnede door te spreken. Vind het eng. En vriend kan niet mee ivm zijn werk. Ik heb een lijstje met vragen opgesteld.
Tot later!
Waarschijnlijk niets om je zorgen over te maken, maar als het erger wordt gewooon je vk bellen en tot die tijd proberen wat rustiger aan te doenquote:Op woensdag 23 september 2009 08:23 schreef happyme28 het volgende:
Even een vraagje: ik heb al 2 dagen regelmatig last van steekjes c.q. pijnlijk/trekkend gevoel net boven mijn schaambeen (onderkant baarmoeder). Is dat bandenpijn of moet ik mij daar zorgen over maken?
En ik ben ook echt niet helemaal lekker. Flinke koortslip en opgezette klieren in mijn keel. Kijken hoelang ik het volhoud vandaag want dit is niet prettig.
Sorbootje, Incantrix en Lijnloos, wat heerlijk dat jullie lekker geslapen hebben!
Owja! Ik ook! Officieelquote:
Toevallig zegquote:Op woensdag 23 september 2009 09:59 schreef Twinkly het volgende:
Succes Xenia, jammer dat je alleen moet gaan. Maar het komt vast allemaal goed joh, denk aan de meligheid van Mefke en mij tijdens de ruggeprik![]()
![]()
Serpente![]()
![]()
voor jou voor de zekerheid!!!
[..]
Owja! Ik ook! Officieel
Ja he! Het wordt gewoon engquote:
Psies! Allemaal vocht! Helemaal geen chocoladekoekjes ofzo!!quote:Op woensdag 23 september 2009 10:07 schreef mefke79 het volgende:
Twinkly, iedereen heeft zo zijn eigengetallen (denk hier aan 3(!) cijfers). Maar he, tis wel je kindje en daar doe je het toch voor? En anders gewoon roepen dat er heeeeel veeeeel vocht bij zit
En vraag maar aan Huup, dat vocht ben je zo kwijt. * mefke79 mompelt iets van een mantra: vocht zo kwijt, vocht zo kwijt
Vk is pas om 12 uur. Ik ga er maar vanuit dat er niets te strippen valt, dan valt het ook niet tegen...
17 kilo in bijna twee weken!quote:Op woensdag 23 september 2009 10:07 schreef mefke79 het volgende:
Twinkly, iedereen heeft zo zijn eigengetallen (denk hier aan 3(!) cijfers). Maar he, tis wel je kindje en daar doe je het toch voor? En anders gewoon roepen dat er heeeeel veeeeel vocht bij zit
En vraag maar aan Huup, dat vocht ben je zo kwijt. * mefke79 mompelt iets van een mantra: vocht zo kwijt, vocht zo kwijt
Vk is pas om 12 uur. Ik ga er maar vanuit dat er niets te strippen valt, dan valt het ook niet tegen...
Dan ga ik chocolademelk plassen!!quote:Op woensdag 23 september 2009 10:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
17 kilo in bijna twee weken!![]()
komt goed! echt!
quote:Op woensdag 23 september 2009 10:29 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dan ga ik chocolademelk plassen!!
quote:Op woensdag 23 september 2009 11:42 schreef sindell het volgende:
Goedemorgen![]()
Nog geen beebjes nieuws zie ik...
20 weken echo was goed!!![]()
![]()
![]()
![]()
Een meidquote:Op woensdag 23 september 2009 12:02 schreef sindell het volgende:
Nou ja eigenlijk maakte ik me er helemaal niet druk om![]()
Ik was vooral erg nieuwsgierig en wilde graag weer even kijken. En dat alles goed lijkt is natuurlijk wel hardstikke goed om te horen!
Wat wel nog een klein beetje verassend was, het is een meisje!dat had ik niet verwacht op een of andere manier
maar wel cool natuurlijk
![]()
Vanavond post ik even de fotootjes, ben nu op mijn werk.
Succes voor de eventueel bevallende dames!
Grappig wij moeten 1 oktober voor de 20 wkn echo. K is 17 feb uitgerekendquote:Op woensdag 23 september 2009 12:07 schreef mama_papa het volgende:
[..]
Een meidWat leuk!
![]()
Ik moet 28 sept voor de echo en ben juist wel zenuwachtig!! Hoop dat alles goed is en we willen zo graag weten wat het word. Ik blijf erbij dat ik denk dat ons kleintje een meid word![]()
Ben benieuwd naar de foto's
Wat leuk! Willen jullie weten wat het word?quote:Op woensdag 23 september 2009 12:18 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Grappig wij moeten 1 oktober voor de 20 wkn echo. K is 17 feb uitgerekend![]()
Xenia, waarom laat je het badje niet wachten totdat jij erbij kunt zijn? Je kindje hoeft niet meteen na de geboorte in bad hoor!! Tess ging pas in bad toen ze 3 dagen oud was.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:58 schreef Xenia het volgende:
Het-is-mij, durf je dat wel aan dat je vriend gaat varen vandaag? Die van mij wilde vorige week gaan varen en dat vind ik prima, maar wel zo dat hij heel snel weer aan wal en bij zijn auto kon zijn. Hij besloot zelf toen toch maar niet te gaan.
Ik ben net terug uit het ziekenhuis. De verpleegkundige was heel aardig en nam echt de tijd. En toen ik moest huilen, kreeg ze ook helemaal rode ogen.
Ik vind het heel erg dat mijn meisje na de geboorte bij me weg wordt gehaald en ik dan nog een half uur gehecht moet worden en daarna nog een uur in de uitslaapkamer moet blijven. Ik zie haar pas anderhalf uur laterMijn vriend mag gelukkig wel bij haar blijven. En ik zal er ook niet bij zijn als ze haar eerste badje krijgt. Mijn vriend wel. Die mag beslissen of hij haar zelf in bad gaat doen, of dat hij het voor mij gaat filmen. Ik weet nog niet wat ik liever heb, vanavond maar met hem bespreken.
De voorlichting was goed en ik moet me er overheen zetten dat het echt niet anders kan, maar ik vind het wel heel heel erg moeilijk.
Misschieneen n00b opmerking van mij, maar komt er bij een keizersnede niet meer bloed vrij?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:13 schreef _Bar_ het volgende:
ze badderen zoiezo toch niet gelijk meer?
Oke goed om te weten. Ik was echt niet voorbereid op het badverhaal. Wel op andere dingen die minder leuk zijn aan een ks, maar door dat badverhaal moest ik zo janken daar. Vind het ook heel erg dat ik haar niet kan verschonen enzo de eerste dag, maar daar kan ik in ieder geval wel gewoon bij zijn en naar kijken. Dat ze voor haar eerste badje van de kamer af moet en die zonder mij erbij krijgt, was echt een klap.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:40 schreef Vicky het volgende:
Xenia, als babies hun temperatuur nog niet goed kunnen vast houden mogen ze nog niet eens in bad.
Dat klopt, maar ik kan me voorstellen dat ze wél badderen bij bebloede baby zeg maar?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:44 schreef _Bar_ het volgende:
euh geen idee Freecell...
maar het had toch meer te maken met het huidsmeer waarom ze niet meer gelijk badderen?
Toch niet met de vieste van de baby
der wordt iig niet in het nekje gepoeperdquote:Op woensdag 23 september 2009 13:41 schreef freecell het volgende:
[..]
Misschieneen n00b opmerking van mij, maar komt er bij een keizersnede niet meer bloed vrij?Dat de beeb zeg maar viezer is bij geboorte?
verschonen zou je volgens mij ook op je eigen bed kunnen doen, mits dit lichamelijk kan natuurlijk..quote:Op woensdag 23 september 2009 13:46 schreef Xenia het volgende:
[..]
Oke goed om te weten. Ik was echt niet voorbereid op het badverhaal. Wel op andere dingen die minder leuk zijn aan een ks, maar door dat badverhaal moest ik zo janken daar. Vind het ook heel erg dat ik haar niet kan verschonen enzo de eerste dag, maar daar kan ik in ieder geval wel gewoon bij zijn en naar kijken. Dat ze voor haar eerste badje van de kamer af moet en die zonder mij erbij krijgt, was echt een klap.
Om dat te voorkomen hebben we hier in huis de 'na de eerste paar weeën zorgt je lijf dat alles er onderuit komt' uitgevondenquote:Op woensdag 23 september 2009 13:51 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
der wordt iig niet in het nekje gepoeperd
Eventueel gaat de gyn strippen als dat kan volgende week, maar er komen geen controles meer bij de vk, dus die gaat ook niet meer strippen. En natuurlijk mag ik de vk wel bellen bij weeën (of het vermoeden daarvan) of gebroken vliezen. Maar eerlijk gezegd zie ik dat niet meer gebeuren voor het weekend.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:37 schreef Xenia het volgende:
Mefke wat balen. Dinsdag of woensdag naar gyn? Dat is pas over een week. Gaan ze tot die tijd sowieso niet strippen, of kan dat alsnog veranderen als het meer verweekt is?
Die is nu heel zuurstokroze inderdaadquote:Op woensdag 23 september 2009 14:23 schreef RockabeIIa het volgende:
sindell, van harte met je goeie uitslagen en met je meisje <3
Lekker op die extra roze wolk blijven zitten hoor!
Zó herkenbaar. Dat werk verschuift zo naar de achtergrond!quote:Op woensdag 23 september 2009 14:57 schreef Poppejans het volgende:
Hier weer aan het werk na de 3 weken vakantie, nu gaan echt de allerlaatste weekjes werken in, nog maar 3,5 week te gaan! (en ik heb er zoveel zin in, het boeit me gewoon allemaal wat minder en ben er soms met mn hoofd niet helemaal bij, vindt mezelf even het allerbelangrijkst)
Ja, volgens mij hebben wel meer dat he? En ik vind ook dat ik best eventjes egoistisch mag zijn deze periode hahaquote:Op woensdag 23 september 2009 14:59 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Zó herkenbaar. Dat werk verschuift zo naar de achtergrond!
Dat herken ik nu al!quote:Op woensdag 23 september 2009 14:59 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Zó herkenbaar. Dat werk verschuift zo naar de achtergrond!
Nou, ik ook! Incl. foto's he?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:55 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het eigenlijk belachelijk dat Ssserpente niet even live verslag doet vanuit haar kraambed/bad![]()
![]()
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:37 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
maar die krijgen geen kindjes tussen de 6 en 10 pond
Ja, Troel hou daar eens mee op met dat enge gedoe!!quote:Op woensdag 23 september 2009 14:57 schreef Poppejans het volgende:
Troel verlof!Doe niet zo eng man, zo lijkt dat van mij ook al wel heeeel dichtbij!
MET DE HAND!!!!!quote:Op woensdag 23 september 2009 16:08 schreef martine1984 het volgende:
Heb net mn gordijnen project afgerond... heb mn woonkamer gordijnen opnieuw omgezoomd met de hand
hahahaha heb je al zoveel???quote:Op woensdag 23 september 2009 16:18 schreef ymme het volgende:
Ik heb zojuist alle spullen eens bij elkaar gepakt, en opgeschreven wat ik allemaal heb.Ik hoef echt niets meer te kopen tot aan de bevalling
Maar of ik dit ook doe.
15 monddoekjesquote:
Ik nog 15 dagen werken! Hahha we gaan wel heeeel erg gelijk op!quote:Op woensdag 23 september 2009 16:15 schreef Incantrix het volgende:
Oh Poppejans, wat is dát herkenbaar.. Ik heb zó vreselijk geen zin meer in werken, ik tel echt de dagen af tot ik niet meer hoef (nog precies 16 dagen werken, da's precies 4 weken).. Jij succes met je laatste 3,5 week hoor!
Hiero weer lekker gewalvist, geluncht met mijn twee mede-zwangere vriendinnetjes (echt erg, we zijn naar de bakker gegaan en hebben allemaal héél nare dingen gekocht en opgegeten als lunch.. Maar jemig wat heeft die bakker lekkere chocolade op zijn moorkoppen zitten!![]()
) en daarna ook nog even een tukje gedaan op de bank, heel fijn. Next stop: Prénatal, waar ik rijk ga doen en een boel spullies ga kopen
Jeuj!
Hier is het net andersom; mijn collega's zeggen af en toe: jij hebt straks lekker lang vakantie. Hoezo vakantie?quote:Op woensdag 23 september 2009 15:43 schreef Lijnloos het volgende:
Zeg ik net tegen een collegaatje bij het afstrepen van de dag (hou ik bij op zo'n afstreepkalender) dat ik nog maar 30 daagjes hoef, zegt ie "Ja, dat heeft een reden hoor... doet heel erg pijn!"
Daar wordt je nog es blij van (gelukkig bedoelde hij het puur als grapje en wist ik dat wel...)
![]()
je hebt pmquote:Op woensdag 23 september 2009 16:30 schreef ymme het volgende:
[..]
15 monddoekjes![]()
Qua kleertjes valt het nog mee. Heb pas 7 rompers in maat 50/56. Daar wil ik er nog wat bij hebben.
Maar qua kleding maat 50/56 ook al aardig wat. Geloof iets van 7 broeken en 9 truitjes. Nog wat leuke vesten en alles maat 50/56. Maar ach, hier zal vast en zeker nog wat bij komen, als ik wat leuks zie (via de mail bijvoorbeeld hihi) of in de winkel.
Ach ja, voor onze zoon iets niets te gek
ben je zo weer vergeten hoor! Als ik onbeperkt geld en ruimte in mijn huis zou hebben zou ik er zo nog 5 op de wereld zetten, maar dan wel met nannyquote:Op woensdag 23 september 2009 16:52 schreef ymme het volgende:
Inderdaad, een kind baren kan ik nu bepaald geen vakantie noemen.
(het er nog geen ervaring mee maar toch het idee).
Nou, volgens mij moet jij toch echt harder werken tijdens je bevalling en herstelperiode dan je collega's! Die 10 weken verlof na de geboorte kun je echt geen vakantie noemen denk ik, en de 4 of 6 weken verlof voor de bevalling ook niet.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:45 schreef lily het volgende:
Hier is het net andersom; mijn collega's zeggen af en toe: jij hebt straks lekker lang vakantie. Hoezo vakantie?
kan je de email wel even sturen als je je mail adres pm'tquote:Op woensdag 23 september 2009 16:58 schreef Asyniur het volgende:
Hoe vaak zijn die prenatal actie avonden?
Hydrofiel kan je nooit genoeg hebben hahaha ik gebruik ze ook als spuugdoek en zo, in hun bedje in de wagen en voor het badderen... IDEAAL!!!quote:Op woensdag 23 september 2009 16:58 schreef ymme het volgende:
(volgens mij heb ik dit al eens gevraagt maar goed).
Hoe veel rompertjes hebben/hadden jullie voor je baby.
En hoeveel hydrofiele luiers? Ik heb er gewoon 18. Beter te veel dan te weinig.
Maar ik ben nogal een persoon, die graag teveel heeft, om bang te zijn, te weinig te hebben
Ja op alles 20% en dan woensdagavond 25% korting op positiekleding donderdag een campingbedje in de aanbieding vrijdag 25% korting op boxen en zaterdag 25% korting op alle wagens en kinderkamersquote:Op woensdag 23 september 2009 17:14 schreef mama_papa het volgende:
Is er nu ook een actie van prenatal van 20% korting op alles? Is dat overdag gewoon in de winkels? Snap de site niet zo goed![]()
Nee, je zwangerschapsverlof is doorgaans geen vakantie te noemen. Vind ik ook niet.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:52 schreef ymme het volgende:
Inderdaad, een kind baren kan ik nu bepaald geen vakantie noemen.
(het er nog geen ervaring mee maar toch het idee).
Ik ben dus ook van plan om alleen in de weekende te wassen.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:13 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Hydrofiel kan je nooit genoeg hebben hahaha ik gebruik ze ook als spuugdoek en zo, in hun bedje in de wagen en voor het badderen... IDEAAL!!!
Rompers, ja ik was alles altijd in het weekend dus dan kan je er wel nodig hebben als er nog een keer wat mis gaat of als ze een keer zo spugen dat ze helemaal nat zijn.
Wat een opluchting voor jullie. Gelukkig is alles goed dus.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:49 schreef Webkim het volgende:
Ik had het hier een beetje stilgehouden, vanwege meelezers enzo. Maar de combinatietest van een paar weken geleden pakte niet zo gunstig uit, dus hebben we een vruchtwaterpunctie laten doen. Wat een spanning en emotie en stress de afgelopen tijd! Maar! De uitslag kwam vandaag!
Thomas krijgt een gezond broertje!![]()
tuurlijk welquote:Op woensdag 23 september 2009 17:56 schreef amaranta het volgende:
Of zou ik weer zoveel geluk hebben als met Eva????
quote:Op woensdag 23 september 2009 17:57 schreef lily het volgende:
[..]
tuurlijk wel
oh, ik had ook maar een stuk of 6 hydrofiel-luiers trouwens.
Ik moet wel nieuwe kopen want ik heb er nu volgens mij geen meer. Ik gebruikte ze de afgelopen jaren als poetsdoek en weet ik wat nog meer dus ze zijn nu alle 6 weg.
Nee, helaas in de verste verte niet.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:06 schreef amaranta het volgende:
Heb jij geen aardige buurvrouw met wie je om de dag ofzo kan carpoolen naar school? Wel een vervelende situatie anders zeg.
Ik kom nooit te laat op school. Ik ben er altijd als eerste (nog voor de school open is)quote:Op woensdag 23 september 2009 18:11 schreef amaranta het volgende:
Achja, komt goed. Je kan je er nu wel druk om maar maken maar daar heb je alleen jezelf mee.
Ik zou het als Juf zijnde in ieder geval erg vinden als je door die omstandigheden soms te laat zou komen ofzo.
Dat is dan inderdaad heel goed nieuws.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:12 schreef octopussy het volgende:
Heb vandaag zulk goed nieuws gehoord van een vriendinnetje die nu (na een paar vroege miskramen) een gezond en levendig beebje op de termijnecho heeft gezien![]()
![]()
![]()
Onze kindjes zullen ongeveer 2 maanden schelen en ze woont een straat verderop dus ik verheug me al op het samen moederen![]()
* octopussy nu ook naar de Prenatal in Almere gaat
Ben jij er zo een!!????quote:Op woensdag 23 september 2009 18:14 schreef lily het volgende:
[..]
Ik kom nooit te laat op school. Ik ben er altijd als eerste (nog voor de school open is)
Wat een moeilijke juf ben jij zeg! Niet te laat komen, niet te vroeg komen, pffffquote:Op woensdag 23 september 2009 18:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ben jij er zo een!!????
Bah bah ik hekel die ouders
geintje.... maar helaas zijn er wel werkende ouders die hun kind al rond kwart voor acht op het schoolplein droppen en dan weggaan en daar het kind moederziel alleen achterlaten
Ja, echt bij het minste geringste. Ik ken dit niet van de vorige keer iig...Maar volgens mij betekent het niets en blijft ie nog lekker effe zitten waar ie zitquote:Op woensdag 23 september 2009 18:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Webkim, wat fijn!Ik wilde nog vragen naar de uitslag, maar dat hoeft dus niet meer
Rocka, continue harde buik??
Het zal niet de 1e keer zijn dat ik tegen achten op school aankom en dat er al een kind of 2 op het schoolplein staan moederziel allen.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:35 schreef lily het volgende:
[..]
Wat een moeilijke juf ben jij zeg! Niet te laat komen, niet te vroeg komen, pffff![]()
Ik moet 8 km door stadsverkeer rijden dus ik moet wel op tijd vertrekken om niet te laat te komen. Je weet nooit wat er op je pad komt. Dat komt dus neer dat ik meestal om 8.15 op het plein sta.
Maar wees gerust; ik loop nog met mijn kinderen de school in![]()
en kwart voor 8?
!sorry voor het offtopic gaan trouwens, kwam door een eerdere post van mij!
Ja maar dat kan nog wel 3 weken duren joh...quote:Op woensdag 23 september 2009 18:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Rocka.... dat is gewoon het begin van je bevalling.
Ja.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:39 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ja maar dat kan nog wel 3 weken duren joh...
quote:Op woensdag 23 september 2009 18:39 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
dasnie, overmorgen is je rockertje er!quote:Op woensdag 23 september 2009 18:39 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Gheghe, mijn moeder begon er al over. Wanneer moet ik komen helpen???quote:Op woensdag 23 september 2009 18:47 schreef RockabeIIa het volgende:
We zullen het gaan meemaken.
Het enige dat ik echt zat ben is het schoon houden van ons huis voor de kraamverzorgster
Haha herkenbaar, ik heb ook het gevoel dat ik het daar voor doe, niet voor mezelf iigquote:Op woensdag 23 september 2009 18:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Het enige dat ik echt zat ben is het schoon houden van ons huis voor de kraamverzorgster
Whehequote:Op woensdag 23 september 2009 18:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik denk dus van welquote:Op woensdag 23 september 2009 19:42 schreef Lijnloos het volgende:
Webkim wat goed zeg, een gezonde broer voor Thomas erbij,en even een extra jompel voor de last van jullie schouders...
([sub]niet lullig bedoelt of zo hoor, maar jij was niet didydoos of wel soms? Omdat die eindseptember toch ook uitslag zou krijgen van haar extra onderzoek?[/sub])
Oh en over die Prenatal-actie, in Zeist doen ze er nog eens extra 10% korting bovenop geloof ik... voor wie in deze regio woont misschien een optie?!
Ik heb toevallig van de week een heleboel positiekleding gekocht bij miss etam. Dus ik ben weer even voorzienquote:Op woensdag 23 september 2009 19:32 schreef mefke79 het volgende:
Oja, Asy, ze hebben nu ook de positiekleding in de aanbieding bij de prenatal, dat kun je wel vast scoren!
quote:Op woensdag 23 september 2009 17:49 schreef Webkim het volgende:
Ik had het hier een beetje stilgehouden, vanwege meelezers enzo. Maar de combinatietest van een paar weken geleden pakte niet zo gunstig uit, dus hebben we een vruchtwaterpunctie laten doen. Wat een spanning en emotie en stress de afgelopen tijd! Maar! De uitslag kwam vandaag!
Da's fijn, dat het toch goed zit. Gefeliciteerd! En weer zo'n mannetje als Thomasquote:Op woensdag 23 september 2009 17:49 schreef Webkim het volgende:
:^quote:Op woensdag 23 september 2009 20:38 schreef DJRandall het volgende:
Ben blut, kom net van de Prenatal,
Wij hebben ineens ook een groot deel van de uitzet. Grappig, want gisteren hadden we alleen nog maar een kinderwagen. Nu hebben we alle beddengoed, badje, luieremmer en hydrofiel spul. Wat ze bij Prenatal niet hadden, heb ik net nog bijbesteld bij de Hema.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:14 schreef Incantrix het volgende:
En grappig (en volkomen logisch ook wel) dat er meer mensen de Prenatal zijn gaan plunderen.
Maar verder wel flink geslaagd en een boel $$ bespaardBijna de uitzet compleet nu, daar ben ik echt heel blij mee. Heb trouwens ook nog wat kleine dingetjes op de hema-site besteld, dank voor de tip, Rocka!
Haha, precies zoals ik het had gedaan. Ik had eigenlijk het beddengoed voor de wieg al wel grotendeels compleet, maar je moet uiteindelijk natuurlijk ook nog beddengoed voor in de kinderwagen hebben, kwam ik achter. Dus maar een dekentje bijgekocht en de lakentjes erbij besteld bij de Hemaquote:Op woensdag 23 september 2009 21:24 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Wij hebben ineens ook een groot deel van de uitzet. Grappig, want gisteren hadden we alleen nog maar een kinderwagen. Nu hebben we alle beddengoed, badje, luieremmer en hydrofiel spul. Wat ze bij Prenatal niet hadden, heb ik net nog bijbesteld bij de Hema.
Klein detail, we moeten nog een kamertje hebben!
Hoera voor Webkim
Ik denk dat ik weet wat dat betekent!quote:Op woensdag 23 september 2009 17:42 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik heb trouwens tot vervelends aan toe de ene na de andere harde buik.En ik doe niks!
En Rubey is toch ook al meldplichtig?quote:Op woensdag 23 september 2009 22:19 schreef amaranta het volgende:
Van Takkembah weten we ook niets meer sinds vanmorgen toch?
Nee. We hebben veel gekeken, maar wat we mooi vinden is echt veel te duur. Naast hier F5-en, houd ik dus ook Marktplaats erg goed in de gaten. Vorige week een super mooi kamertje net voor ons neus weg, dat is wel frustrerend. Maar ik ben er van overtuigd dat we nog wel iets tegen komen...quote:Op woensdag 23 september 2009 21:27 schreef Incantrix het volgende:
[..]
(En dat kamertje komt wel, toch? Ga je dat nieuw aanschaffen?)
psies, en er is nog steeds niks aan de hand, hoor!quote:Op woensdag 23 september 2009 22:32 schreef Spuuglokje het volgende:
Oi, ik loop een paar uur achter geloof ik
quote:Op woensdag 23 september 2009 12:58 schreef Xenia het volgende:
Het-is-mij, durf je dat wel aan dat je vriend gaat varen vandaag? Die van mij wilde vorige week gaan varen en dat vind ik prima, maar wel zo dat hij heel snel weer aan wal en bij zijn auto kon zijn. Hij besloot zelf toen toch maar niet te gaan.
Ik ben net terug uit het ziekenhuis. De verpleegkundige was heel aardig en nam echt de tijd. En toen ik moest huilen, kreeg ze ook helemaal rode ogen.
Ik vind het heel erg dat mijn meisje na de geboorte bij me weg wordt gehaald en ik dan nog een half uur gehecht moet worden en daarna nog een uur in de uitslaapkamer moet blijven. Ik zie haar pas anderhalf uur laterMijn vriend mag gelukkig wel bij haar blijven. En ik zal er ook niet bij zijn als ze haar eerste badje krijgt. Mijn vriend wel. Die mag beslissen of hij haar zelf in bad gaat doen, of dat hij het voor mij gaat filmen. Ik weet nog niet wat ik liever heb, vanavond maar met hem bespreken.
De voorlichting was goed en ik moet me er overheen zetten dat het echt niet anders kan, maar ik vind het wel heel heel erg moeilijk.
Goedemorgenquote:Op woensdag 23 september 2009 23:00 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Nee. We hebben veel gekeken, maar wat we mooi vinden is echt veel te duur. Naast hier F5-en, houd ik dus ook Marktplaats erg goed in de gaten. Vorige week een super mooi kamertje net voor ons neus weg, dat is wel frustrerend. Maar ik ben er van overtuigd dat we nog wel iets tegen komen...
Ik ben trouwens groot fan van Marktplaats. Onze kinderwagen daar gekocht, vrijwel ongebruikt. En vandaag het thermobad opgehaald voor een derde van de winkelprijs.
quote:Op donderdag 24 september 2009 07:30 schreef amaranta het volgende:
Inca, ik droom gewoon over jullie. Kun je nagaan hoe belangrijk deze uitlaatklep voor me is!
Ook heb ik me tijdens mijn plaspauze afgevraagd wat Serpente aan het doen was.
Tot straks
Een thermobad is zo'n badje met ingebouwde thermometer. Dus niet zo'n lossequote:Op donderdag 24 september 2009 07:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Goedemorgen
Wat is een thermobad?
Zie jullie vanmiddag weer en hoop op minstens 1 verse beeb!
Die foto danquote:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik aan het plassen ben, ik eigenlijk nooit aan Fokkers denkquote:Op donderdag 24 september 2009 10:37 schreef Vlindur het volgende:
Webkim, wat een goed nieuws! Een gezonde broer voor Thomas!
Ook ik vroeg me met het plassen af hoe het met Ssserpente gaat.. Ik hoop echt dat alles goed is met haar en de kleine!
Gister waren mijn ouders hier en zijn we met mn moeder de Hema wezen plunderenMn vader bleef lekker thuis, want die haat winkelen
Maar J was wel mee en we zijn erg blij met wat we allemaal hebben!
Het kindje is met de keizersnee geboren... de enige reden die ik kan bedenken is dat het misschien nu pas 37 wkn was en ze het kind liever niet voor die tijd halen? Of dat de vrouw zich pas later bij de dokter heeft gemeld? Het lijkt in elk geval een hele peuter, zo naast een baby van een normaal gewichtquote:Op donderdag 24 september 2009 10:35 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Die foto danOok daar is de wetenschap toch wel zo ver, dat ze die vrouw eerder hadden kunnen inleiden? Nouja misschien is dat ook wel gebeurd, maar jemig, hoe moet die vrouw er zwanger hebben uitgezien?!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |