quote:Op maandag 21 september 2009 09:43 schreef DJRandall het volgende:
Mefke, wat fijn dat je zo lekker geslapen hebt! Daar knap je zeker wel van op?
Ik ben ze nu online aan het zetten, dus nog eventjes geduldquote:Op maandag 21 september 2009 09:51 schreef Vicky het volgende:
fijn dat je goed geslapen hebt Mefke! Dat scheelt al weer een hele hoop!
* Vicky gaat in de F5 stand voor Lotte foto's!
er gaan 300 posts in een topic.
geen idee hoe dat in DLD is, in NL mag je pas naar buiten als je kindje weer op geboortegewicht is en de temp kan vasthouden (meestal na 5/6 dagen)quote:Op maandag 21 september 2009 10:25 schreef Vlindur het volgende:
Nu al boodschappen doen?! Kan/mag dat wel dan?![]()
Ik wacht op de foto's ben erg benieuwd!
Nee hoor ligt er helemaal aan. Leander is maandag geboren en hij mocht woensdag al naar buiten terwijl ie zich niet goed warm kon houden en nog lang niet op zijn geboortegewicht zat. Warm inpakken met een voorverwarmde kinderwagen en dan maakt het niks uit.quote:Op maandag 21 september 2009 10:27 schreef Vicky het volgende:
[..]
geen idee hoe dat in DLD is, in NL mag je pas naar buiten als je kindje weer op geboortegewicht is en de temp kan vasthouden (meestal na 5/6 dagen)
Precies, je kan niet vroeg genoeg leren shoppenquote:Op maandag 21 september 2009 10:43 schreef Sidn3y het volgende:
Haha ik was al net zo verbaasd als de andere dames bij het berichtje dat kleine Lotte nu al boodschapjes aan het doen is. Maar het is een heerlijke dag (hier tenminste) dus waarom ook niet. Na zoveel maandjes binnen zitten is wat frisse lucht ook wel lekker natuurlijk![]()
Het zit je echt niet mee he..quote:Op maandag 21 september 2009 10:54 schreef Troel het volgende:
Linda, wat een heerlijk meisje. PM je mij nog even het huisnummer van je moeder
Hier de gyn gesproken. Allereerst een groeiecho gemaakt, vanwege mijn afvallen in plaats van aankomen weer. Dat lijkt nu allemaal redelijk in orde te zijn, blijkbaar toch een foutieve meting of een latere groeispurt. Gewicht zit wel laag, Net op het p10 lijntje, maar wel een eigen lijntje, dus dat is prima.
Vanwege mijn pijnklachten is er besloten dat mijn leverfuncties getest moesten worden, dus ik kon meteen weer wat bloed achterlaten en daarnaast mag ik me gaan melden voor wat ijzerinfuusjes, want met mijn lage HB durft ze de bevalling niet in te gaan.
En dan het goede nieuws *tromgeroffel*
Op het moment dat ik 37 weken ben en ik voel me nog steeds zwaar klote en dergelijke, dan heeft ze er geen problemen mee om in te leiden (mits mogelijk uiteraard).
Dus dat is in ieder geval een hele opluchting, ik heb nog maximaal 3,4 weken een zwaar beroerde tijd en misschien door dat ijzerinfuus is dat wel eerder afgelopen, want dat maakt me in ieder geval een stuk minder moe als het goed is
Kwokquote:Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Precies, je kan niet vroeg genoeg leren shoppenEn het is hier een graad of 20 denk ik
Ja, eigenlijk alleen maar goed nieuwsquote:Op maandag 21 september 2009 11:08 schreef martine1984 het volgende:
Troel, gelukkig over het algemeen goed nieuws! 37 weken al weer.. dat gaat snel, hopelijk komt je beeb nu snel dan kan je herstellen en ga je hopelijk snel weer beter voelen
Nee, juist nietquote:Op maandag 21 september 2009 11:51 schreef Ssserpente het volgende:
Goed nieuws, Troel!Maar als z'n gewicht al iets aan de lage kant is, is het dan toch niet beter als ie net ff wat langer blijft zitten?
Vlindur, gewoon hier neerplempen joh!Of in SC! Ben benieuwd!
quote:Op maandag 21 september 2009 11:21 schreef mefke79 het volgende:
Zo en nou duik ik weer mijn bankje op...ikea catalogus is binnen! Wij gaan trouwens voor een gulliverbedje in wit, dat kan later zo'n peuterbedje worden leek ons wel handig.
Nee, dat zijn gewoon voorweeen (tenminste, ik kreeg niet de indruk dat ze zich daar echt zorgen over maakte), maar de pijn die ik heb bovenin mijn buik zou een teken kunnen zijn dat er wat mis is. En omdat ik sommige andere symptomen van zwangerschapsvergiftiging al tijden heb, kan ik dus zelf moeilijk aangeven dat het plotseling op komt zetten zeg maarquote:Op maandag 21 september 2009 12:00 schreef Twinkly het volgende:
Linda wat een mooi en schattig meissie is Lotte!!
Oh, wat fijn Troel dat ze je dan in gaan leiden, nog maar eventjes volhouden dus!![]()
Stoppen ze het ijzer bij het infuus in wat je al gaat krijgen?
Die krampen die op weeen lijken zouden dus kunnen komen doordat er iets mis is met je lever?
Ja, minibabietjes zijn het liefstquote:Op maandag 21 september 2009 12:07 schreef Sidn3y het volgende:
Goh Troel, als het infuus dus niet lekker aanslaat wordt je dus mogelijk ingeleid met 37 weken, maar als het wel goed/beter gaat dan mogelijk ook niet toch? Wat was Ruben een kleintje zeg, dan heb je echt een minibabytje gehad
Nee, dat heb ik met Ruben ook al vanaf 33 wekenquote:Op maandag 21 september 2009 12:13 schreef Twinkly het volgende:
Echt rot dat je zo'n pijn hebt johMaar het was voor de gynaecoloog dus niet raar dat je nu al zo'n last van voorweeen hebt? Ik heb alleen nog maar hele lichte indalingspijntjes
Heerlijk voor je! Gefeliciteerd met Lotte.quote:Op maandag 21 september 2009 10:05 schreef Linda2205 het volgende:
De bevalling viel best mee eigenlijk.
surequote:Op maandag 21 september 2009 12:18 schreef Troel het volgende:
[..]Of misschien ben ik wel gewoon kleinzerig
Als je het niet zeker weet, om een envelopje vragenquote:Op maandag 21 september 2009 12:43 schreef Sc0rPi0n het volgende:
@Linda Gefeliciteerd met Lotte!![]()
We zitten een beetje te dubben of we het willen weten wat het wordt.
We hebben wel onze voor en tegens maar ik ben wel benieuwd wat de afwegingen waren van de andere hier.
Over 1,5 week hebben we de 20wkn echo nl.
Dat was ik die dat had gevraagd. Beetje wisselende reacties hier. Wij hebben ook volgende week de 20-weken echo en ook ik weet het nog niet.quote:Op maandag 21 september 2009 12:43 schreef Sc0rPi0n het volgende:
@Linda Gefeliciteerd met Lotte!![]()
We zitten een beetje te dubben of we het willen weten wat het wordt.
We hebben wel onze voor en tegens maar ik ben wel benieuwd wat de afwegingen waren van de andere hier.
Over 1,5 week hebben we de 20wkn echo nl.
die verrassing heb je met 20wk net zo goedquote:Op maandag 21 september 2009 13:28 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Dat was ik die dat had gevraagd. Beetje wisselende reacties hier. Wij hebben ook volgende week de 20-weken echo en ook ik weet het nog niet.
Veel dames willen het weten, de belangrijkste reden om het niet te weten die mij bij bleef, is het speciale moment bij de bevalling. Dan heb je dus nog een verrassing tegoed!
Ah wat balenquote:Op maandag 21 september 2009 13:36 schreef RockabeIIa het volgende:
Xenia, tuurlijk wel maar ik had niets te melden
Heb wel wat gevonden maar niet zoveel. Zal vanavond nog eens kijken.quote:Op maandag 21 september 2009 13:10 schreef mefke79 het volgende:
Sc0rpi0n, een topic of 2/3 geleden vroeg iemand het ook en toen is er heel uitgebreid antwoord gegeven door iedereen. Misschien effe opzoeken?
Ik heb zelf een vrouw die niets voor zich kan houdenquote:Op maandag 21 september 2009 13:50 schreef Asyniur het volgende:
Wij willen dadelijk met de 20 weken echo wel weten wat het wordt. We zijn er nog niet uit of we het ook wereldkundig gaan maken...
Redenen zijn o.a. lekker makkelijk met nog aan te schaffen spullen maar ook dat het 'echter' wordt voor de papa voor ons gevoel en we hoeven maar te dubben over 1 naam ipv 2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
quote:Op maandag 21 september 2009 14:22 schreef mefke79 het volgende:Mefke toch.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
als je het 'nu' weet, heb je wel nog 20 weken om aan het idee te wennen...quote:Op maandag 21 september 2009 14:03 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Heb wel wat gevonden maar niet zoveel. Zal vanavond nog eens kijken.
[..]
Ik heb zelf een vrouw die niets voor zich kan houdenMaar goed wij hebben dus al twee mooie namen, die veranderen toch niet meer. En het maakt me op zich niets uit wat het wordt, maar ik heb wel een voorkeur (al kan je er weinig aan veranderen). Ik ben gewoon bang dat als ik weet wat het is ik 'teleurgesteld' zal zijn. En dat wil ik niet. Maar ja of ik het nu weet of over een half jaar....
quote:Op maandag 21 september 2009 14:22 schreef mefke79 het volgende:
Xenia, schijn ik ook ineens heel erg te doen. En (effe onder spoiler, echt te ranzig voor woorden):Dat spoiler gedoe, doe ik altijd al...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ons gedichtje vond ik op internet. Was er gelijk helemaal verliefd op en mijn vriend ook. Dus ik ga echt niet zelf kloten terwijl ze gewoon geweldig op internet staan!quote:Op maandag 21 september 2009 14:10 schreef martine1984 het volgende:
Xenia, snurken heb ik ook last van... niet echt charmant maar ja er valt niks aan te doen. Zal denk ik wel door de baby komen die alles in de verdrukking brengt....
Ik probeer een geboorte gedichtje te vinden of in elkaar te draaien, maar t lukt nietEn morgen ga ik naar de drukker om t kaartje in elkaar te laten zetten. Ben zelf helemaal niet creatief met dit soort dingen... alles wat ik verzin lijkt wel een veredeld sinterklaas gedicht
bah
Wat een schitterend gedichtje Ymme, krijg er tranen van in mijn ogen!quote:Op maandag 21 september 2009 14:52 schreef ymme het volgende:
Ik heb zojuist de tekst doorgegeven aan de drukker:
Tekst 1 (x):
Hoelang zal het duren
Om dit kaartje naar de hemel te sturen?
Zodat mijn lieve opa kan horen
Dat ik ben geboren?
Dolblij en gelukkig zijn wij met de geboorte van onze zoon:
We noemen hem:
Hij is geboren op .. februari 2010 om ..:.. uur
en weegt .... gram.
*adres*
Wil je hem komen bewonderen, graag even een belletje.
Wij hadden bij Milan:quote:Op maandag 21 september 2009 15:07 schreef amaranta het volgende:
Ik vind alleen die laatste regel niet zo. Graag even een belletje.
Wij hadden.
Beschuitje? telefoonnummer
Ook nie denderend maargoed.
uhm, ziekmelden en naar huis gaan?quote:Op maandag 21 september 2009 15:36 schreef DJRandall het volgende:
Ego-post:
Kan iemand me even opbeuren?
Voel me beroerd, inclusief hoofdpijn, en ik ben doodmoe. Ik zit nu op mijn werk en moet nog twee uur!!
Ik verveel me natuurlijk ook nog enorm en heb internet uit.
Bleh, rotdag!
Tja, dat kan ik dus niet he. Ben zo iemand die altijd hondsberoerd op haar werk blijft zitten. Me ziek melden zorgt meestal voor nog meer schuldgevoel...quote:Op maandag 21 september 2009 15:40 schreef Asyniur het volgende:
[..]
uhm, ziekmelden en naar huis gaan?
Helpt 't als ik zeg dat ik me hetzelfde voel? Althans, dat vervelen dan. Gelukkig geen hoofdpijn en moe, maar toch.quote:Op maandag 21 september 2009 15:36 schreef DJRandall het volgende:
Ego-post:
Kan iemand me even opbeuren?
Voel me beroerd, inclusief hoofdpijn, en ik ben doodmoe. Ik zit nu op mijn werk en moet nog twee uur!!
Ik verveel me natuurlijk ook nog enorm en heb internet uit.
Bleh, rotdag!
Een uur extra pauze? vertel..quote:Op maandag 21 september 2009 15:43 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Helpt 't als ik zeg dat ik me hetzelfde voel? Althans, dat vervelen dan. Gelukkig geen hoofdpijn en moe, maar toch.
Kop op! Het wordt vanzelf half 6Kun je niet wat eerder weg? Of neem je je uur extra pauze gedurende de dag al? Ik doe het echt niet elke dag, maar als ik moe ben of koppijn heb, ga ik lekker wat eerder naar huis.
Gedeelde smart is halve smart .. ofzoiets
dat rijmt tenminstequote:Op maandag 21 september 2009 15:10 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Wij hadden bij Milan:
Wilt u beschuit met muisjes komen eten, laat het ons dan even weten.
en bij de tweeling, hadden we een babyborrel dus toen hadden we gewoon 1 datum
http://www.anwb.nl/auto/r(...)iding/auto/auto.htmlquote:Supersnel of in je eigen tempo
Bij de ANWB bepaal jij hoe snel je je rijbewijs haalt. Je kunt kiezen voor een compacte opleiding die je in 10 dagen afsluit met het CBR examen, maar die je natuurlijk ook kunt spreiden over een aantal weken.
mja dat is ook zo, maar wat ik uit Ymmes posts heb begrepen is dat opa gewoon erg belangrijk is.quote:Op maandag 21 september 2009 15:53 schreef Troel het volgende:
Ik vind het gedichtje wel heel zwaar voor op een geboortekaartje![]()
Maarja, het is hoe dan ook erg moeilijk om iets te vinden wat zo blijvend is natuurlijk
Zwangeren hebben recht op extra pauzequote:
Nouja, ik vind het ook wat minder leuk voor andere opa zeg maarquote:Op maandag 21 september 2009 15:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
mja dat is ook zo, maar wat ik uit Ymmes posts heb begrepen is dat opa gewoon erg belangrijk is.
Beebje wordt zelfs naar hem vernoemd. Dus kun je nagaan!
Kan me dus wel indenken dat ze op het kaartje naar hem willen refereren. (al zou dat hier enorm een doorn in het oog van oma zijn ben ik bang)
dat ook, maar dan moet Ymme dus maar een 2de baby maken die ze naar de andere opa vernoemdquote:Op maandag 21 september 2009 15:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik vind het ook wat minder leuk voor andere opa zeg maar
ben bang dat bij mij op het werk die vlieger niet op gaatquote:Op maandag 21 september 2009 15:58 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Zwangeren hebben recht op extra pauze
Succes met de laatste uurtjes vandaag!
Preciesquote:Op maandag 21 september 2009 15:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
dat ook, maar dan moet Ymme dus maar een 2de baby maken die ze naar de andere opa vernoemd
En ons die net gebaard hebben of heel graag zwanger willen worden en hier soms even komen spiekenquote:Op maandag 21 september 2009 16:02 schreef Troel het volgende:
[..]
PreciesEn nu weer ontopic wmb
Geboortekaartjes hebben een eigen topic
Dit topic is voor ons zwangeren
Nou ik niet hoor. De leeft nog.quote:Op maandag 21 september 2009 15:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik vind het ook wat minder leuk voor andere opa zeg maar
Als je zwanger bent mag je 1/8 van je werkdag als extra pauze opnemen. In overleg kan dit gedurende de dag of aan het begin/einde van je dag. Ik mag 'm vrij opnemen en doe het zeker niet elke dag. Toevallig vorige week 1x een uur en 1x een half uurtje eerder weg gegaan.quote:
't Hoofd blijft even lelijk hoorquote:Op maandag 21 september 2009 16:13 schreef lily het volgende:
Fijn Troel, het nieuws van de gyn en het blijere hoofd alvast(dat is al heel wat waard)
quote:Op maandag 21 september 2009 16:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
ben bang dat bij mij op het werk die vlieger niet op gaat
sta voor de klas. Zo kinders, jullie maken les 5 som 1 t/m 10 de juf gaat even pauze houden. Houdoe!
Hmm, ik kende deze regel wel, maar de toepassing zoals je hem hier noemt snap ik niet... Als je een uur extra pauze neemt, maar die aan het einde op neemt dan ga je toch nog steeds op hetzelfde tijdstip naar huis? Ik begrijp hem nie...quote:Op maandag 21 september 2009 16:12 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Als je zwanger bent mag je 1/8 van je werkdag als extra pauze opnemen. In overleg kan dit gedurende de dag of aan het begin/einde van je dag. Ik mag 'm vrij opnemen en doe het zeker niet elke dag. Toevallig vorige week 1x een uur en 1x een half uurtje eerder weg gegaan.
Nu gewoon normale dag gedraaid, maar soms heb ik gewoon een mindere dag en dan is het wel lekker als je wat rustiger aan kunt doen
spuit 11 zie ik alweer![]()
Edit; trouwens wel raar inderdaad dat er ook beroepen zijn waar je die extra pauze niet kunt nemen. Docenten hebben toch meestal geen werkdag van 8 uur en ook meer dan een half uurtje pauze per dag toch![]()
![]()
Lucky youquote:Op maandag 21 september 2009 16:13 schreef lily het volgende:
Snurken doe ik nog niet maar dat komt vast nog wel want dat deed ik bij mijn vorige zwangerschappen ook. Mijnsnurkt ook vaak dus ik hoef me niet schuldig te voelen
![]()
sorry, kwartje valt nog steeds niet... Als je 8 uur per dag werkt normaal en je hebt nog eens een uur pauze dan ben je toch in feite 9 uur op je werk? (althans ik neem even aan dat de extra pauze net als gewone lunch pauze bij mij niet betaald is en dus extra tijd is die je daar besteed naast de 8 werkuren)... Dus dan kun je die extra pauze wel aan het eind doen maar dan moet je nog steeds 8 uur werken eerst. Dan snap ik niet hoe je eerder weg kan:?quote:Op maandag 21 september 2009 16:35 schreef Troel het volgende:
Als je de pauze aan het einde van je dag pakt, kun je dus eerder naar huis
Normaal moet je 8 uur werken en krijg je een half uur pauze, dus zit je 8,5 uur op je werk. Het extra uur waar je nu recht op hebt, mag je ook aan het einde van de dag opnemen, waardoor je dus maar 7 uur hoeft te werken. Je hoeft tijdens die pauze niet aanwezig te zijnquote:Op maandag 21 september 2009 17:00 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
sorry, kwartje valt nog steeds niet... Als je 8 uur per dag werkt normaal en je hebt nog eens een uur pauze dan ben je toch in feite 9 uur op je werk? (althans ik neem even aan dat de extra pauze net als gewone lunch pauze bij mij niet betaald is en dus extra tijd is die je daar besteed naast de 8 werkuren)... Dus dan kun je die extra pauze wel aan het eind doen maar dan moet je nog steeds 8 uur werken eerst. Dan snap ik niet hoe je eerder weg kan:?
Maar wellicht zit het bij jullie werk anders, ik ben dus nu al 8,5 uur op werk omdat ik tussendor een half uurtje heb/neem om te lunchen.
quote:Op maandag 21 september 2009 17:18 schreef mefke79 het volgende:
hmm het bloedverlies van het onderzoek van gisteren lijkt hier iets minder 'oud' te worden. Zou het dan toch iets in gang gezet hebben...ik reken nergens meer op, maar 't zou wel gaaf zijn.
Oeh ik hoop het voor jullie! Spannend hoorquote:Op maandag 21 september 2009 17:18 schreef mefke79 het volgende:
hmm het bloedverlies van het onderzoek van gisteren lijkt hier iets minder 'oud' te worden. Zou het dan toch iets in gang gezet hebben...ik reken nergens meer op, maar 't zou wel gaaf zijn.
Mijn werkgever heeft meer aan mij als ik 7 uur werk dan dat ik me straks ziek moet melden omdat ik teveel van mezelf gevraagd heb. Soms neem ik ook gedurende de dag een kwartiertje pauze of een langere lunchpauze.quote:Op maandag 21 september 2009 17:11 schreef amaranta het volgende:
Wel handig die wetgeving, zijn er hier dames die er gebruik van maken?
ho ho ho waar ga jiquote:Op maandag 21 september 2009 19:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
duimt voor Mefke! zet hem op!!!![]()
*gaat richting sporthal*
tot straks
jquote:Op maandag 21 september 2009 19:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
duimt voor Mefke! zet hem op!!!![]()
*gaat richting sporthal*
tot straks
vergeet de stabiele zijligging niet! Die is erg belangrijk en wellicht levensreddend!quote:Op maandag 21 september 2009 18:15 schreef Poppejans het volgende:
Ymme, ik vind het gedichtje persoonlijk ook een beetje zwaar voor op een geboortekaartje, de rest van de teksten leuk!
Lekker gevoel toch als je er zelf tevreden mee bent?
Rocka ook kaarten goedgekeurd las ik ergens, fijn! Ben erg benieuwd! Het was dezelfde man die voor B. ook ontworpen had toch? Die heb ik nog wel zien zitten toen op die beurs in Amsterdam geloof ik
Hier heb ik toevallig net een proefdruk aangevraagd van het geboortekaartje zoals wij het gemaakt hebben, ben erg benieuwd!!!![]()
Oja aan vernoemen doen wij niet, hij krijgt gewoon simpel 1 naam
en ben net terug van de BHVcursus, dusse ik kan weer reanimeren,brandjes blussen, eerste hulp verlenen e.d
Als het in je systeem zit, kan sporten heel ontspannend zijn. Júist een uitlaatklep.quote:Op maandag 21 september 2009 19:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
ho ho ho waar ga ji
[..]
j
ho ho ho waar ga jij heen??? toch niet sporten? Ik neem aan dat je in de kantine een kop thee gaat drinken?
Jij gaat toch niet sporten! Je werkt jezelf uit de naad en je moet echt aan jezelf denken hoor.
Als je (logisch) wat aan beweging wilt doen dan ga je maar een kwartier wandelen of op buikengym! Maar je gaat niet sporten.
Capiesj?
Wat is er nou ontspanneder dan op de bank zitten met een kuub thee. Kaakje erbij. Lekker TV kijken en f5en op de laptop.quote:Op maandag 21 september 2009 19:36 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Als het in je systeem zit, kan sporten heel ontspannend zijn. Júist een uitlaatklep.![]()
Wat voor sport doet ze eigenlijk?
Ik denk dat de meesten de eerste periode als erg onzeker ervaren. Ik had/heb dat zeker ook. Zelfs nu nog terwijl ik volgende week 20weken echo heb ben ik nog onzeker.quote:Op maandag 21 september 2009 20:59 schreef freubelmuts het volgende:
ik moet er nog zo aan wennen dat ik hier "mag" posten
en ik moet jullie nog een beetje leren kennen
maar ik vroeg me af hoe jullie het begin allemaal hebben ervaren?
Ik word een beetje gek van mn onzekerheid, vooral ik vandaag de hele dag een zeurderige pijn links onder heb gehad, af en toe wat krampjes of steken daar was ik wel gewend aan
maar bij dit vraag ik me toch een beetje af of het "normaal" is
Het staat ook tussen '-jes. Ik bedoelde meer van het zou erg leuk zijn als het een ... is.quote:Op maandag 21 september 2009 14:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Teleurgesteld? Dan had je er beter niet eens aan kunnen beginnen
Heb me vandaag effe niet in de stabiele zijligging laten gooienquote:Op maandag 21 september 2009 19:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
vergeet de stabiele zijligging niet! Die is erg belangrijk en wellicht levensreddend!
Wil je echt weten wat ik er van vind? Ik vind dat je gewoon door moet zetten. Snap heus je tegenstrijdige gevoel wel maar op die manier kun je in elk geval met opgeheven hoofd het pand binnenkort verlaten.quote:Op maandag 21 september 2009 21:31 schreef DJRandall het volgende:
Herkent iemand anders dit ook? Ik wil me aan de ene kant morgen ziek melden, maar dan voel ik me altijd zo schuldig. Ik voel me helemaal niet fit, maar ben ook niet doodziek. En ondanks het feit dat ik er op mijn werk uitgeknikkerd wordt, heb ik moeite om de beslissing te nemen morgen lekker op de bank te kruipen.
Mis ook compleet de motivatie om nog langer naar kantoor te gaan, aan de andere kant is dat geen reden voor mij om thuis te blijven.
Ik word gek van de twijfel die ik mezelf aanpraat.
Ik ga nu maar gewoon lekker slapen en dan kijk ik hoe ik me morgen voel. Vooralsnog wil ik gaan werken en hoop ik dat mijn griepgevoel vannacht wat weg trekt.quote:Op maandag 21 september 2009 21:55 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Wil je echt weten wat ik er van vind? Ik vind dat je gewoon door moet zetten. Snap heus je tegenstrijdige gevoel wel maar op die manier kun je in elk geval met opgeheven hoofd het pand binnenkort verlaten.
gelukkig zijn er niet alleen maar bevallende bijna-mama's maar van elke week wel haast iemand, en we zijn (denk ik) allemaal zo begonnen als jij: onzeker met happy en een vleugje ongeloofquote:Op maandag 21 september 2009 22:22 schreef freubelmuts het volgende:
Dank voor jullie reacties, als het goed is ben ik nu bijna 6 weken, stelt haast niks voor bij alle net Bevallende en laatste loodjes moeders
ga maar een poging doen om te slapen, hoop dat de griep niet doorzet bij je randall
voor een ieder een goede nachtrust gewenst, las dat dat hier ook nog wel eens een probleem is
quote:
Vooral omdat ze maar zo kort duren. Geloof wel dat ze steeds pittiger worden.quote:Voorweeën zijn vaak pijnlijk, maar kort (30 tot 40 seconden) en kunnen soms een paar uur lang om de 3 minuten terugkomen, om daarna weer een tijd weg te blijven. Aan de hand van de volgende 3 tips kun je te weten komen of het gaat om voorweeën of echte weeën:
1.De pijn die je tijdens voorweeën voelt, wordt niet steeds erger. Bij echte weeën neemt de pijn na iedere wee steeds een beetje toe
2.Voorweeën komen met onregelmatig tussenpozen, echte weeën komen regelmatig en ook steeds sneller na elkaar
3.De pijn blijft tijdens voorweeën ongeveer constant, terwijl echte weeën een aanloop, een hoogtepunt en een uitloop hebben
4.Een voorwee duurt 30-40 seconden, een echte wee minimaal 1 minuut
Hehe, maar jij hebt een iphone of niet en ligt zeker lekekr vanuit je warme bedje mee te lurkenquote:Op dinsdag 22 september 2009 06:02 schreef RockabeIIa het volgende:
Mogge hetismij en lily!
Ik was wel n beetje benieuwd of serpente al terug was
Heel herkenbaarquote:Op dinsdag 22 september 2009 07:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nu is het zo dat we na elke controle even 3-4 dagen in jubelstemming zijn en daarna ebt het weer helemaal weg eigenlijk en komt de onzekerheid weer net zo erg terug. Herkennen jullie dit, of zijn wij gewoon zo panisch?
Zo herkenbaar... Heb ik nu zelfs nog altijd dat ik behalve een iets dikkere buik helemaal nergens last van heb.quote:Op dinsdag 22 september 2009 07:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Spannend Ssserpente, hopelijk zet 't snel door en kun je heerlijk je spiksplinternieuwe beebje vasthouden!![]()
Hier morgen 12 weken. Vorige week met precies 11 weken bij de vlos het hartje al gehoord, maar ik heb helemaal nergens last van en afgezien van een iets dikkere buik zou ik het ook geloven als er niets aan de hand zou zijn. Soms zou ik echt willen dat ik de hele dag kotsmisselijk zou zijn, om in ieder geval het idee te hebben dat alles nog goed zit. Nu heb ik gewoon niets en dat maakt het heel onwerkelijk allemaal.
Zo'n doppler ziet mijn man niet zittenquote:Voor mijn gemoedsrust en voor vriendlief heb ik een thuis echo doppler apparaatje besteld, eerst nog even zien of dat wel werkt, maargoed. Ik hoop dat als we op het moment dat we het nodig hebben (misschien nu 2 keer in de week ofzo) toch even het hartje kunnen horen, dat we daar beiden een stuk meer ontspannen van gaan worden. Nu is het zo dat we na elke controle even 3-4 dagen in jubelstemming zijn en daarna ebt het weer helemaal weg eigenlijk en komt de onzekerheid weer net zo erg terug. Herkennen jullie dit, of zijn wij gewoon zo panisch?
Gelukkig hebben we vrijdag weer een echo, ditkeer voor de combinatietest, wel een spannende echo opzich, maar gezien mijn leeftijd (24) hebben we denk ik niet zo heel veel om ons zorgen over te moeten maken... ik kan niet wachten om het beebje weer te zien.
Nou ik ga naar m'n werk. Zet 'm op Ssserpente!
Jaaaa, datumtweeling met Ssserpente ... dat zou wel weer leuk zijnquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:11 schreef Troel het volgende:
Serpente, kom op
mef, misschien hoef je wel helemaal niet gestript wordenBegint het vanmiddag gewoon vanzelf en heb je heel snel je kindje
voor kinderen misschien wel ja, voor moeders nietquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:14 schreef RockabeIIa het volgende:
Amaranta: Het zandkasteel is cool! Want mijn zoon doet de nies-dans compleet overacted mee en dat is gaaf!
Mogges Mef
Misschien wordt het tijd voor een hobbyquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
voor kinderen misschien wel ja, voor moeders niet
Ik vind koning koos een beetje een rare gast.
Wat is hij? De vader van die kinderen? Hebben ze wel ouders? Waarom wonen ze bij? Waarom gedraagt hij zich niet als een volwassene???
Ja, dat zijn vragen die mij bezighouden zo op de vroege ochtend....haha
Ja je hebt gelijk. Maar poetsen gaat pas als ze slaapt want anders is het letterlijik dweilen met de kraan openquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:22 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Misschien wordt het tijd voor een hobby![]()
Sserpente, jammer dat het nog niet "echt" is begonnen (hoewel voorwerk natuurlijk wel het begin is) maarvoor de slijmprop!
Komt nog welquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:27 schreef Vlindur het volgende:
Ssserpente, succes meid! Misschien heb je vanavond je dochter in je armen!![]()
De doppler vond ik helemaal geweldig. Behalve die ene keer dat ik het hartje niet kon vinden.. Was ik toch even vergeten dat mn baarmoeder al veel groter wasEn dus ik dat ding 5 cm omhoog moest verplaatsten ipv naar beneden
Ik doe hem ook zeker niet weg. Mochten we ooit een 2e krijgen dan komt ie zeker weer van pas!
Ik slaap echt heerlijk, ik val in coma en word wakker als ik een ik-ga-naar-mn-werk-kus van mijn vriend krijg. Hoef ook bijna nooit te plassen 's nachts. Zo sneu dat zoveel meiden daar wel zo'n last van hebben
Voor de gemoedsrust: is dat niet Mylène Gordinou?quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:07 schreef amaranta het volgende:
[KLB] het zandkasteel is écht een stom kinderprogramma, en de nieuwe ochtendmevrouw die er nu is ipv k3 is ook rete-irritant. Zodra ik heb uitgedokterd hoe ze heet krijgt zappelin een klachtmail [/KLB]
scrabblequote:Op dinsdag 22 september 2009 11:18 schreef mefke79 het volgende:
medepufcursuscursiste
Jeuj! (Nou ja, niet dat ie niet met zijn gezicht op de foto wilde natuurlijk, maar algemene jeuj)quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
Foto's van de pretecho houden jullie nog te goed. Over 3 weken gaan we weer terug aangezien de kleine man met zijn gezicht in de wand lag en niet van plan was om ook maar anders te gaan liggen om zijn moeder te plezieren. Hij is wel 33 cm lang en weegt iets meer dan 550 gram. Zijn voetje was 4.7 cm lang en uiteindelijk moeten voetjes rond de 8.1 cm zijn als ze geboren worden.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Mijn moeder maakte net geen goeie beurtZe lacht me uit omdat mijn buik zo 'grappig laag' hangt. Wtf...?
En nu ga ik stoer naar het postkantoor fietsen (jeweets, zo helemaal achterover op de fiets zittend... ook al zoiets charmants)
Onze kleine was met 27 weken op de pretecho 1100 gram en had ook in verhouding langere benen. De beentjes liggen een week voor. Maar mijn vriend is dan ook groot, maar ik helemaal niet...quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:57 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Jeuj! (Nou ja, niet dat ie niet met zijn gezicht op de foto wilde natuurlijk, maar algemene jeuj)![]()
Wel grappig dat jullie echt heel andere "maten" hebben dan die kleine uk van ons... geen idee van totale lengte, maar ze scheen lange bovenbenen te hebben. Voetje was 4,1 cm... en ze schatte haar in nu op 1000 gr (en een beetje)...Nou ja, vanmiddag effe snel een groeiecho, dus dan hoor ik misschien wel meer van dergelijke maten.. maar vind het best apart dat verschil (speciaal nog even gekeken hoever je was, maar we verschillen ongeveer 3 weken).
[..]
voor de fiets actie en
voor de opmerking van je moeder (had mijn moeder kunnen zijn
)
Ah, dus die van ons is niet meteen een rare maat (hier nu ook 27 weken precies een beiden met best lange(re) benen... vooral man is 1.95m). Die handjes en navelstreng zaten bij ons ook in de weg, maar gelukkig was de mevrouw in kwestie razendsnel elke keer waardoor we toch nog wel wat leuke foto's hebben en meer dan eigenlijk de bedoeling omdat zij het zo sneu vond dat het niet leek te lukken.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:05 schreef Bucko het volgende:
[..]
Onze kleine was met 27 weken op de pretecho 1100 gram en had ook in verhouding langere benen. De beentje liggen een week voor. Maar mijn vriend is dan ook groot, maar ik helemaal niet...VOlgens mij wordt het een papa look o like. Oh ja en wij zijn oook al twee terug geweest voor de pretecho...handjes voor het gezicht en de navelstreng ervoor...vanavond mogen we voor de laatste keer terug....
Als je dat van mij nog fietsen kunt noemen vind ik dat knap. En ik doe het alleen omdat ik niet weet hoe ik anders dingen moet doen. Lopen kan niet ver, fietsen ook niet, afstappen ook niet... Eigenlijk gaat niks goed meer!quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:44 schreef mefke79 het volgende:
Fietsen jullie echt nog?Oooo ik ben jaloers! De eerste maanden heb ik amper kunnen fietsen door pijn in mijn stuitje, toen ging het een aantal weken wel (dankzij een heel belachelijk dik zadel) en daarna kon ik nog wel fietsen maar niet meer op of af stappen. En ik vind het zo jammer, want ik heb een heul nieuwe fiets
Hier komt dus echt een babymee voor op de fiets, kan ik de cosi achterop zetten, kan ik eindelijk weer fietsen.
Hier zet echt helemaal niets door, voel amper wat, behalve dan een bowlingbal van voren, maar dat is ook al gewoon aan het worden. Sserpente, jij dan? En Rubey ook al llm, gaat snel he.
Meer op je kont gaan zitten en lekker zitten fokkenquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:38 schreef sindell het volgende:
Het is alweer spannend hier, met Ssserpente. Succes![]()
Ik heb een vraagje (nogmaals over harde buiken)
Als je overeind wilt komen, maar je kan niet helemaal rechtop staan, omdat je buik te strak staat, valt dat ook onder harde buiken eigenlijk? (doet geen pijn verder, maar is wel vervelend)
Ik heb een klein beetje het vermoeden dat ik wat rustiger aan moet doen(hoe moet dat trouwens? is daar een handleiding voor?)
heb ik ook last van, vooral aan einde van de dag...volgens mij is dat gewoon een harde buik, maar zeker weten doe ik het nietquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:38 schreef sindell het volgende:
Het is alweer spannend hier, met Ssserpente. Succes![]()
Ik heb een vraagje (nogmaals over harde buiken)
Als je overeind wilt komen, maar je kan niet helemaal rechtop staan, omdat je buik te strak staat, valt dat ook onder harde buiken eigenlijk? (doet geen pijn verder, maar is wel vervelend)
Ik heb een klein beetje het vermoeden dat ik wat rustiger aan moet doen(hoe moet dat trouwens? is daar een handleiding voor?)
Ik denk dat je even een topic terug moetquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:51 schreef Guuzewuus het volgende:
Heeft Linda zich al gemeld? Ze zou gisteren worden ingeleid toch?
Linda heeft al een prachtige dochter Lottequote:Op dinsdag 22 september 2009 13:51 schreef Guuzewuus het volgende:
Heeft Linda zich al gemeld? Ze zou gisteren worden ingeleid toch?
Bij mij is dan mijn onderbuik keihard. Ik heb het soms al gewoon als ik opsta, of als ik geplast heb...quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:09 schreef sindell het volgende:
Nou ja ik zou het dus niet echt omschrijven als een bal, maar meer als ontzettende spanning op met name de onderbuik. Ik vind het een beetje vaag allemaal namelijk![]()
Morgen trouwens 20 weken echo, ben erg nieuwsgierig
Met 20 wk zit je baarmoeder tot bijna bij je navel, dus je kan heel makkelijk checken of je een harde buik het, door onder je navel in je buik te duwen. als het niet meegeeft, heb je een harde buikquote:Op dinsdag 22 september 2009 14:09 schreef sindell het volgende:
Nou ja ik zou het dus niet echt omschrijven als een bal, maar meer als ontzettende spanning op met name de onderbuik. Ik vind het een beetje vaag allemaal namelijk![]()
Morgen trouwens 20 weken echo, ben erg nieuwsgierig
/sub]quote:Het is feest in het Sprookjesbos! In het nieuwe televisieprogramma Sprookjesboomfeest zijn er kinderen op bezoek in het Sprookjesbos. Presentatrice Marike Folles leest voor uit het grote sprookjesboek en de Sprookjesbosbewoners beantwoorden vragen van de kinderen. Ook wordt er een aflevering van de populaire animatieserie Sprookjesboom gekeken en kunnen de kinderen zingen en dansen met Roodkapje, Draak, Assepoester, Langnek, Ezel en alle andere bewoners van het Sprookjesbos. Alleen Wolf moet goed in de gaten gehouden worden, maar daar weten Marike en de kinderen wel raad mee!
dan is ons kindje al zwaarder, want het gewicht van het kindje was alweer van twee weken geleden! Maar goed ze zei niet of het te veel ofzo was. OPzich wel leuk om extra echo's te hebben, alleen is het "bijzondere" wel een beetje vanaf. Ook de foto's vond ik tegenvallen, ik heb ook nog eens de placenta aan de voorkant liggen waar de kleine zo lekker tegenaan ligt. Is allemaal niet gunstig voor een duidelijke foto, maar ja.....hebben we des te meer een verrassing straks.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:40 schreef amaranta het volgende:
f5der5
Rocka, haha, op rolschaatsen, ik zie het al helemaal voor me. Niet dat ik je ken, maar ik zie gewoon een zwangere vrouw voorbij rollen. Misschien kun je beter voor een skatebord gaan of een skelter
Bucko. Wat fijn dat je terug mocht komen op de pretocho. IK heb er net een gehad en ik moet 'helaas' ook terug. Onze sjors wil niet dat wij zn mooie snuitje zien. Groei ook ong 1100 gram en beentjes gewoon. VOlgens haar berekeningen 15 december, wat ook mijn 1e bereking was, maar de uitgerekende datum van 12 december wordt niet meer aangepast. (Ik zet in op de 16de).
Goeie hardebuiktip davinia.
Oh, ik ben er achter
[sub]
[..]
/sub]
Schijnbaar precies de ondergrens waarbij je op gaat in het medische traject...quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:38 schreef Vicky het volgende:
onderdruk van 90 is toch helemaal niet zo hoog...
mag ook wel voor 75 euro, beetje servicequote:Op dinsdag 22 september 2009 15:37 schreef Bucko het volgende:
[..]
dan is ons kindje al zwaarder, want het gewicht van het kindje was alweer van twee weken geleden! Maar goed ze zei niet of het te veel ofzo was. OPzich wel leuk om extra echo's te hebben, alleen is het "bijzondere" wel een beetje vanaf. Ook de foto's vond ik tegenvallen, ik heb ook nog eens de placenta aan de voorkant liggen waar de kleine zo lekker tegenaan ligt. Is allemaal niet gunstig voor een duidelijke foto, maar ja.....hebben we des te meer een verrassing straks.
ik lees ook trouwens vaak dat sommige je helemaal niet terug laten komen, dus daar ben ik tevreden over!
Achja, ze houden je goed in de gaten. Dat is toch ook mooi. En zoals het vaak is bij zw.schappen loopt het nou eenmaal niet altijd zoals je zou willen helaas.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:42 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Schijnbaar precies de ondergrens waarbij je op gaat in het medische traject...
JAAAA!!! En wij willen het ook graag weten!quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:46 schreef sindell het volgende:
Nou ja als meneer of mevrouw het wil laten zien dan wil ik graag weten wat het wordt![]()
En dan praat ik mijn mond toch wel een keer voorbij, dus kan ik het net zo goed gelijk zeggen![]()
En mijn buik voelt sowieso vrij hard, ik heb een aardig dikke huid die dan nog wel meegeeft, maar de rest niet. Nou ja maar weer even een keer horen wat de Vk zegt dan.
Of het hielp dus juist welquote:Op dinsdag 22 september 2009 15:32 schreef Vicky het volgende:
Hier hielp het ook niet hoor Mefke. Ik kreeg bij zowel Amber als Tess de tip eerst warme douche, dan 2 para's en met kruik naar bed.. nou dat hielp geen reet want de weeen zette toen juist heel erg door...
I know... tnx! Zit hier een partij tequote:Op dinsdag 22 september 2009 16:12 schreef amaranta het volgende:
Ehm Lijnloos, het staat er beetje lullig wat ik net zei maar ik bedoel het lief he....![]()
100 dagen voor Beessie Jen! Super!!! Gaaf he. Dat is ook een mooie mijlpaal.
Hey lijnloos laat je niet op je kop zitten joh! Het heeft ook een voordeel, je kan vaak naar je kindje kijken want in het ziekenhuis maken ze elke keer een echo.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:21 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
I know... tnx! Zit hier een partij tesinds mijn mams aan de lijn heb gehad... niet normaal. Bah
stom gedoe ook, niet lief.
Jij mag het niet weten want jij wil ook niks aan ons verklappenquote:Op dinsdag 22 september 2009 15:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
JAAAA!!! En wij willen het ook graag weten!
Terechte opmerking.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:31 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Jij mag het niet weten want jij wil ook niks aan ons verklappen![]()
Lijnloos, jammer dat het nu medisch wordt. Maar in elk geval worden jij en je meisje nu goed in de gaten gehouden en uiteindelijk is het belangrijkste dat jullie de zwangerschap goed doorkomen...
Ssserpente, ik hoop voor je dat het nu toch snel doorzet...
En mefke ik type altijd eerst mefjemag ook wel eens beginnen. Ik wil weten of Driekus een jongetje of een meisje is...
![]()
quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Terechte opmerking.
Daarnaast is het algemeen bekend dat wij een aap krijgen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |