abonnement Unibet Coolblue
pi_72920266


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26



Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering



Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers



En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:






De OP is hier te vinden.
pi_72920329
Vorige topic:
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 43, HAH op Zaterdag! :(

Laatste bericht:
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:29 schreef Bensel het volgende:
pff.. vandaag misten er 2 mensen in ons team voorbereiding, die uiteraard niet vervangen werden. Gevolg: vrij laat (voor mijn doen) bij de weg. Had ik wel m'n eigen dienst (3 uur 3 kwartier durende loop, waarvan een gedeelte in een vroegere autodienst), maar daar kwamen nog wat bundels bij, omdat iemand anders een beetje lastig zat met zijn diensten (grote autodienst, plus nog een wijkje erbij. Wijkje lag vrij dicht bij mijn wijk, dus aangeboden om een gedeelte over te nemen, namelijk het overdekt winkelcentrum)
(Foei! Voortaan wel een nieuw topic openen he? )
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:53 schreef Beach het volgende:

[..]

Die doe ik niet uit principe; moeten ze maar goed zetten
Daar ben ik het wel mee eens ja, soms zit er een hele stapel met niet gezette post bij, dat kost echt te veel tijd om dat bij het bezorgen uit te zoeken.
  zaterdag 19 september 2009 @ 23:30:43 #3
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_72920337
ik zag vandaag 2 van die weekendpostbodes hand in hand fietsen. Daar krijg je kleine enveloppes van
Boef!
  zondag 20 september 2009 @ 00:26:32 #4
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_72921510
Weet je wat mij opvalt.. dat heel veel veel mensen ( vooral jongeren) mij als postbezorger nakijken! Ook oudere mensen doen het.. terwijl postbezorger toch vrij normaal is
  zondag 20 september 2009 @ 07:18:57 #5
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72924693
quote:
Op zondag 20 september 2009 00:26 schreef CHEVHB het volgende:
Weet je wat mij opvalt.. dat heel veel veel mensen ( vooral jongeren) mij als postbezorger nakijken! Ook oudere mensen doen het.. terwijl postbezorger toch vrij normaal is
Waarom kijken ze je achterna? Je ziet er als postbezorger nou niet direct anders uit dan postbodes/zaterdagwerkers.
Nothing is what it seems
pi_72927027
Ik neem aan dat ze bedoelt als vrouw zijnde
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  zondag 20 september 2009 @ 11:29:04 #7
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_72927093
Ja, dat er weinig meisjes dit doen! Ik weet niet
pi_72927303
Ik krijg ook vaak genoeg vage opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd ja (ook post-bezorgend meisje hier).

Bij ons was het gisteren weer drama. Ik en mijn vriend werken allebei bij de post, met als nadeel dat als ze m'n vriend bellen, ze 9 van de 10 keer ook mij moeten hebben. Zo ook gisteren, normaal beginnen we op zaterdag rond 10 uur, maar we werden om 7 uur wakker gebeld, of we misschien samen m'n vriends wijk (z'n normale collega op dit rit was er niet) konden doen en vervolgens ook samen mijn wijk.

We moesten eerst 8 wijken voorbereiden, en toen onze eigen wijken nog. We waren pas rond half 2/2 uur de straat op, dus pas rond half 6 thuis... Dat zijn echt geen leuke werkdagen meer.. En er waren er meer; toen wij terug waren op 't sorteercentrum, kwamen er nog meer collega's helemaal afgepeigerd aan..

Leuk dat ze er zoveel mensen uit willen hebben om uren te besparen, maar de mensen die ze overhouden werken nu 3x zoveel... Dat lijkt mij niet echt veel efficienter..
pi_72928033
Yeah, slaat echt nergens op. Neem gewoon wat meer mensen aan.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_72929296
quote:
Op zondag 20 september 2009 12:04 schreef MissSpooky het volgende:
Yeah, slaat echt nergens op. Neem gewoon wat meer mensen aan.
Dat lijkt me zelfs goedkoper dan minder mensen meer laten werken. Ik loop de eerste 2 uur best door, maar daarna heb ik het wel een eind gehad en gisteren ging ik om 5 uur echt niet meer zo snel als toen ik begon om half 2 .
  zondag 20 september 2009 @ 12:48:46 #11
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_72929362
Ik heb dat ook, begin altijd super enthousiast.. maar later gaat dat steeds minder worden. Als ik moe ben maak ik ook van die domme fouten.. bijvoorbeeld dat je weet dat nummer 30 geen post heeft, loop je er toch naar toe en dan denk je.. ohnee toch niet moet je weer terug
pi_72929710
Overigens moest ik nog wel lachen. Mijn vriend en ik waren dus samen op pad, en op den duur moesten we met een nieuw rondje beginnen, dus wij hadden de post uit de auto gehaald, en we moesten allebei andere kant op, en m'n vriend gaf me speels een tik op m'n kont .

Waren er daar dus ook mensen in de tuin aan het werk, komen ze heel serieus naar me toe "je hoeft het niet goed te vinden dat je collega aan je zit hoor!"
Ik moest er nogal om lachen... Die mensen trouwens ook toen ik antwoordde "nou... in dit geval woon ik ook samen met m'n collega!"
pi_72930906
mijn vakantie zit er weer op, we gaan weer beginnen
Heb er niet veel goede moed voor, laatste weken nogal hectisch bij ons qua reorganisatie en personeel.
Ben benieuwd of het weer wat rustiger is
  zondag 20 september 2009 @ 15:11:26 #14
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72934106
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:26 schreef MissSpooky het volgende:
Ik neem aan dat ze bedoelt als vrouw zijnde
Oke. Hmmm.

Bij ons op kantoor heb je op zich wel veel vrouwen. Meeste wel ouder dan 35-40.

Maar onder de zaterdagwerkers heb je ook wel veel meisjes.
Als ik het goed heb zijn het er 5. ( tel het zo uit mijn hoofd )
Daarnaast hebben we 7 mannelijke zaterdagwerkers. ( incl. mij, was mezelf bijna vergeten mee te tellen )

( en op een van de zaterdagwerksters heb ik een oogje.... )
Nothing is what it seems
pi_72934401
Ik ben nog nooit raar aangekeken omdat ik als vrouw zijnde post bezorg (en ik rij zelfs op de brommer ). Wel dat ik op záterdag post bezorg. Had vorige week een bejaarde vrouw die zei: "Ik wist niet dat er op zaterdag post werd bezorgd. " En al een paar keer mensen die het raar vonden dat ik om half drie 's middags nog aan het werk was, omdat ze denken dat er na twaalven op zaterdag echt geen post meer wordt rondgebracht.
  zondag 20 september 2009 @ 16:13:10 #16
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_72936483
Hihi dan zou het wel aan mij liggen! Maar van de week liep ik om 01.00 uur over staat.. toen begon een vrouw te zeiken dat de post laat was..

Ik wil graag een keer een avond achter de bali zitten om verschillende dingen te doen, zoals postzegels verkopen en pakketten aannemen.. maar mag dat zomaar? Weet iemand dat?

[ Bericht 28% gewijzigd door CHEVHB op 20-09-2009 17:23:16 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 september 2009 @ 18:50:49 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72941922
Ik had afgelopen zaterdag heerlijk vrij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72942596
quote:
Op zondag 20 september 2009 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ik had afgelopen zaterdag heerlijk vrij
Da's wel een gemene tvp zeg
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 september 2009 @ 20:07:57 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72944581
quote:
Op zondag 20 september 2009 19:10 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Da's wel een gemene tvp zeg
Ik zal het maar erger maken door te zeggen dat ik op IJsland zat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72944756
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik zal het maar erger maken door te zeggen dat ik op IJsland zat
Oh, da's mij te koud
pi_72949069
Nog geen reactie van TNT
  maandag 21 september 2009 @ 01:13:32 #22
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_72956409
Misschien morgen! Blijven hopen
pi_72956421
Waarschijnlijk is het einde van de TNT Post inzicht, vorige week 50 uur in 5 dagen gemaakt, iedere dag dubbele wijken extra gelopen omdat er niemand voor de bezorging was en zakken van de dag ervoor (op vrijdag een wijk van di/wo/do bezorgd), steeds meer postbezorgers en zaterdagbestellers die weglopen vanwege de gigantische organisatorische problemen(los van het gigantische aantal oudgedienden die worden weggepest) en weinig nieuwe aanwas, bijna niemand meer aanwezig met enige kennis. dagen van 6:30 tot 19:15, zonde dat het zo heeft moeten lopen met een bedrijf waarin vroeger alles tot de laatste brief bezorgd werd, waar de sfeer (geweldige collega's toendertijd) en de arbeidsvoorwaarden top waren.
pi_72958505
quote:
Op maandag 21 september 2009 01:14 schreef TokenW het volgende:
Waarschijnlijk is het einde van de TNT Post inzicht, vorige week 50 uur in 5 dagen gemaakt, iedere dag dubbele wijken extra gelopen omdat er niemand voor de bezorging was en zakken van de dag ervoor (op vrijdag een wijk van di/wo/do bezorgd), steeds meer postbezorgers en zaterdagbestellers die weglopen vanwege de gigantische organisatorische problemen(los van het gigantische aantal oudgedienden die worden weggepest) en weinig nieuwe aanwas, bijna niemand meer aanwezig met enige kennis. dagen van 6:30 tot 19:15, zonde dat het zo heeft moeten lopen met een bedrijf waarin vroeger alles tot de laatste brief bezorgd werd, waar de sfeer (geweldige collega's toendertijd) en de arbeidsvoorwaarden top waren.
Ja, we hadden gewoon een staatsbedrijf moeten blijven. Nu gaat het er alleen nog maar om dat er winst gemaakt word, dus moet er zo "efficient en slim" mogelijk gewerkt worden. Dat het op deze manier helemaal geen leuk werk meer is, en dat het in de praktijk ook helemaal niet zo loopt als ze op papier berekend hebben, is kennelijk niet belangrijk.

Ik vraag me af of mensen als Peter Bakker wel weten wat voor puinhoop het is op diverse vestigingen, ofdat de teamcoaches samen met de vestigingsmanager hebben afgesproken dit alles in de doofpot te stoppen. Als er desondanks dingen uitlekken naar de (lokale) media, zoals 2 jaar terug die enorme puinhoop in Alphen a/d Rijn dan staat mevrouw Hanna Kluck gelijk vooraan om te verkondigen dat dit slechts incidenten zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_72965494
iemand enig idee wanneer het loon gestort wordt? Vandaag of morgen? Dat maakt de puinzooi op de werkvloer altijd weer even goed als ik m'n loonstrookje zie
pi_72968495
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:50 schreef silliegirl het volgende:
iemand enig idee wanneer het loon gestort wordt? Vandaag of morgen? Dat maakt de puinzooi op de werkvloer altijd weer even goed als ik m'n loonstrookje zie
Ik dacht morgen..
  Redactie Frontpage maandag 21 september 2009 @ 16:02:23 #27
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_72969602
Hoop t maar, ben wel weer aan loon toe
pi_72970291
Hey Allemaal. Ik heb overmorgen een sollicitatiegesprek als postbezorger bij de TNT.
Hopelijk nemen ze me aan, dan hebben ze er nog een vrouwelijke postbezorger bij.

Oh trouwens, wat vragen ze zoal bij het gesprek? Dit is namelijk mijn allereerste sollicitatiegesprek en ik ben enorm zenuwachtig.
pi_72970468
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:24 schreef Sapphira het volgende:
Hey Allemaal. Ik heb overmorgen een sollicitatiegesprek als postbezorger bij de TNT.
Hopelijk nemen ze me aan, dan hebben ze er nog een vrouwelijke postbezorger bij.

Oh trouwens, wat vragen ze zoal bij het gesprek? Dit is namelijk mijn allereerste sollicitatiegesprek en ik ben enorm zenuwachtig.
Bij mij alleen wanneer ik kon beginnen.
Succes!
pi_72970552
Oh dat zou wel mooi zijn dat ze alleen dat vragen!
Ik hoop niet dat ze met vragen komen als "Wat zijn je sterkste/zwakste punten"

Dankjewel!
pi_72970601
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:29 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Bij mij alleen wanneer ik kon beginnen.
Succes!
Bij mij was het iets in de trant van "hallo ik ben je teamcoach, heb je nek- of rugklachten? niet? Oh, nou dan heb ik hier een hoop formulieren, dus als je die even wil invullen, dan sturen we je contract op en kan je volgende week zaterdag beginnen!"
pi_72971351
Ik wil ook op sollicitatiegesprek

BTW, succes!
pi_72971574
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:32 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Bij mij was het iets in de trant van "hallo ik ben je teamcoach, heb je nek- of rugklachten? niet? Oh, nou dan heb ik hier een hoop formulieren, dus als je die even wil invullen, dan sturen we je contract op en kan je volgende week zaterdag beginnen!"
Ja volgens mij nemen ze alle jongeren wel gewoon aan en ontslaan ze ze gewoon als ze niet blijken te voldoen
pi_72972089
Hebben ze nog geen contact opgenomen Snuf?
Ik had dinsdagmiddag het formulier op de site ingevuld en vrijdag kreeg ik een mailtje met informatie over het gesprek. Best raar want ik heb eigenlijk geen telefoontje gehad. Misschien hadden ze net gebeld toen mijn batterij leeg was.

Nemen ze ook zomaar mensen aan met overgewicht?

[ Bericht 9% gewijzigd door Sapphira op 21-09-2009 17:32:08 ]
  maandag 21 september 2009 @ 17:44:57 #35
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72973169
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:16 schreef Sapphira het volgende:
Hebben ze nog geen contact opgenomen Snuf?
Ik had dinsdagmiddag het formulier op de site ingevuld en vrijdag kreeg ik een mailtje met informatie over het gesprek. Best raar want ik heb eigenlijk geen telefoontje gehad. Misschien hadden ze net gebeld toen mijn batterij leeg was.

Nemen ze ook zomaar mensen aan met overgewicht?
Hier werkte er wel een meisje die best gezet was. Ze was zaterdagwerkster.
Daarnaast hebben we ook een vaste postbode die naar mijn mening te dik is.

Maar, wat versta jij onder overgewicht?
Wat is je lengte en je gewicht? ( als je dat hier wil neerzetten. )

( misschien een steuntje in de rug: voor ik bij de TNT begon waf ik +- 75 kg. en na een aantal maanden was ik 65 kg. En dat ben ik nog steeds. )
Nothing is what it seems
pi_72973354
Hmm ok! Uhm.. ja ik heb echt wel overgewicht, maar ik sta wel op dieet. Ben al 4kg afgevallen sinds begin augustus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me wel super om lekker af te vallen door het bezorgen!
  maandag 21 september 2009 @ 18:19:28 #37
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_72974228
Ik wil me loon!
pi_72974476
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:50 schreef Sapphira het volgende:
Hmm ok! Uhm.. ja ik heb echt wel overgewicht, maar ik sta wel op dieet. Ben al 4kg afgevallen sinds begin augustus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me wel super om lekker af te vallen door het bezorgen!
Ja die nemen ze aan. Waarom niet? Als je maar een beetje door kan lopen he
pi_72974540
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:16 schreef Sapphira het volgende:
Nemen ze ook zomaar mensen aan met overgewicht?
Overgewicht is volgens mij niet zo'n punt, er werken hier genoeg mensen met een maatje meer. En de TNT-kleding is leverbaar in de maten S tot XXL. Maar zeker als je een dienst krijgt met veel loopwerk zullen de kilo's eraf vliegen! Menig zwaarwichtige postbezorgster (dat zijn hier bij ons bijna allemaal vrouwen) is in haar eerste jaar 5-8 kg kwijtgeraakt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_72975110
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:16 schreef Sapphira het volgende:
Hebben ze nog geen contact opgenomen Snuf?
Ik had dinsdagmiddag het formulier op de site ingevuld en vrijdag kreeg ik een mailtje met informatie over het gesprek. Best raar want ik heb eigenlijk geen telefoontje gehad. Misschien hadden ze net gebeld toen mijn batterij leeg was.

Nemen ze ook zomaar mensen aan met overgewicht?
Nee, nog geen contact opgenomen Heb hem dinsdagavond ingevld volgens mij. Maar de 5 dagen zijn nog niet om Ik wil zo graag

Maar hoe oud ben jij en voor wat heb je je precies aangemeld?
pi_72975256
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:47 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Nee, nog geen contact opgenomen Heb hem dinsdagavond ingevld volgens mij. Maar de 5 dagen zijn nog niet om Ik wil zo graag

Maar hoe oud ben jij en voor wat heb je je precies aangemeld?
Snuf: niet om je te ontmoedigen, maar mijn zusje heeft ook via de website gesolliciteerd een tijd terug. Dat is ondertussen een half jaar geleden en zij heeft NOG niks gehoord... (en ondertussen ander werk...:P)
pi_72975312
Als ze woensdag nog niet hebben gereageerd denk ik dat ik het formulier opnieuw invul. Wie niet waagt...
  maandag 21 september 2009 @ 19:19:36 #43
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_72976287
Anders even bellen? Mij stuurde ze 3 dagen na dat ik alles had ingevuld een mail
  maandag 21 september 2009 @ 19:52:23 #44
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72977591
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:19 schreef CHEVHB het volgende:
Anders even bellen? Mij stuurde ze 3 dagen na dat ik alles had ingevuld een mail
Ik heb mijn sollicitatiebrief gewoon in de brievenbus bij het bestelkantoor gedaan. Daarna kreeg ik al vrij vlot een reactie dat ik mocht komen werken.
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:50 schreef Sapphira het volgende:
Hmm ok! Uhm.. ja ik heb echt wel overgewicht, maar ik sta wel op dieet. Ben al 4kg afgevallen sinds begin augustus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me wel super om lekker af te vallen door het bezorgen!
Dan zul je vast nog wel meer afvallen als je bij de post gaat werken!

Bij mij was het echter wel een vrij extreme situatie. Ik draaide direct een aantal zomermaanden lang vrij lange ( loop ) diensten en tussendoor deed ik ook nog eens mijn oude krantenwijkje.
En daarnaast werk ik ook wel geregeld doordeweeks. Dus stel dat je maar een dag per week gaat werken, dan weet ik niet hoeveel dat voor effect op je gewichtsafname zal hebben.
Nothing is what it seems
  maandag 21 september 2009 @ 19:54:04 #45
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_72977665
Vriendin twijfelt tussen TNT of Krantenbezorger.. zit wel veel verschil in denk ik?! Nooit kranten bezorgd dus weet iemand dit? TNT is meer verantwoordelijkheid lijkt me i.v.m rekeningen enzo..
pi_72977701
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:52 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ik heb mijn sollicitatiebrief gewoon in de brievenbus bij het bestelkantoor gedaan. Daarna kreeg ik al vrij vlot een reactie dat ik mocht komen werken.
[..]

Dan zul je vast nog wel meer afvallen als je bij de post gaat werken!

Bij mij was het echter wel een vrij extreme situatie. Ik draaide direct een aantal zomermaanden lang vrij lange ( loop ) diensten en tussendoor deed ik ook nog eens mijn oude krantenwijkje.
En daarnaast werk ik ook wel geregeld doordeweeks. Dus stel dat je maar een dag per week gaat werken, dan weet ik niet hoeveel dat voor effect op je gewichtsafname zal hebben.
Ik heb geen overgewicht, maar ik val in de zomermaanden als ik extra werk ook altijd een paar kilo af... Die ene zaterdag doet inderdaad niet zo heel veel voor je gewicht...
  maandag 21 september 2009 @ 20:06:58 #47
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_72978167
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb geen overgewicht, maar ik val in de zomermaanden als ik extra werk ook altijd een paar kilo af... Die ene zaterdag doet inderdaad niet zo heel veel voor je gewicht...
Ja, inderdaad. Omdat ik normaliter er ook nog bij sport valt het met mijn uiterlijk wel mee, vanwege dat ik met sporten spiermassa erbij kweek. Maar afgelopen zomer werkte ik best wel veel zodat ik 's avonds echt geen puf en zin meer had om nog eens te gaan sporten! Dus aan het einde van de zomer, en nu nog steeds wel, was ik echt een beetje en kippenbotje geworden....
Nothing is what it seems
pi_72978874
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:50 schreef Sapphira het volgende:
Hmm ok! Uhm.. ja ik heb echt wel overgewicht, maar ik sta wel op dieet. Ben al 4kg afgevallen sinds begin augustus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me wel super om lekker af te vallen door het bezorgen!
Door dit jaar extreem veel weg te lopen ben ik 10 kilogram lichter, geloof me dat overgewicht is zo weg (daarbij was ik niet eens echt dik)
pi_72979197
Ze zijn bij dat toekomstVBG ook niet helemaal goed, we hebben gemiddeld wijken van 457 adressen en de gemiddelde tijd per wijk bedraagt 1:59 uur. Willen ze de grote wijken gaan knippen maar er mogen geen extra wijken gecreëerd worden, terwijl er ook nog meer dan 2.000 afgiftepunten erbij komen (op 10.500 adressen)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 september 2009 @ 20:51:37 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72980231
Sollicitatiegesprek

Ze hebben mij gevraagd of ik wilde komen werken omdat ik al wat lui bij de post kende. Contract was dus snel getekend.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72984867
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 23:30 schreef xxiessiexx het volgende:
Vorige topic:
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 43, HAH op Zaterdag! :(

Laatste bericht:
[..]

(Foei! Voortaan wel een nieuw topic openen he? )
[..]
En het nieuwe topic op de goede plek zetten
pi_72985202
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:34 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

En het nieuwe topic op de goede plek zetten
Hoezo?
pi_72985233
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:29 schreef TokenW het volgende:
Ze zijn bij dat toekomstVBG ook niet helemaal goed, we hebben gemiddeld wijken van 457 adressen en de gemiddelde tijd per wijk bedraagt 1:59 uur. Willen ze de grote wijken gaan knippen maar er mogen geen extra wijken gecreëerd worden, terwijl er ook nog meer dan 2.000 afgiftepunten erbij komen (op 10.500 adressen)
1:59? Wat een rare tijd, ronden ze niet meer af op 5 minuten? Ik wist niet dat ze bij dat VBG van de toekomst ook al het mes in de looptijden gingen zetten, alleen in de voorbereiding worden er toch dingen anders (met die postverdeler enzo?). Wij gaan volgend jaar met die onzin beginnen, en ik verwacht een grote puinhoop. TNT wil graag de fulltimers weghebben, maar omdat die (zeker op ons vergrijsde kantoor) niet zo makkelijk iets anders vinden in deze crisistijd, zullen vooral de mensen die niet volledig financieel afhankelijk zijn van de post (lees: kleine deeltijdwerkers, postbezorgers, zaterdagbestellers) zich uit de voeten maken. De mensen die TNT kwijt wil zullen blijven, de mensen die ze graag willen houden (postbezorgers en deeltijders) zullen juist vertrekken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_72985397
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:43 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Hoezo?
normaal is dti topic een stickie.
pi_72985434
Er was hier van de week trouwens controle. Iedereen bloednerveus, er werd bij die controle pas voor het eerst met de postverdeler gewerkt haha Niemand durfde meer van z'n plek te komen.

Maar echt, dat postverdelergedoe, grote onzin als je het mij vraagt. Ik vind het echt irritant als je overal om moet vragen, ik haal het liever zelf even.
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:47 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

normaal is dti topic een stickie.
Volgens mij niet hoor... Nja, ik klik em altijd aan vanuit MyAt.
pi_72987852
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:47 schreef xxiessiexx het volgende:
Maar echt, dat postverdelergedoe, grote onzin als je het mij vraagt. Ik vind het echt irritant als je overal om moet vragen, ik haal het liever zelf even.
Idd, als je praat over inefficientie...

Wil je gaan beginnen met je wijk ingooien, staan de kratjes nog 3 meter verderop op de kar, moet je eerst die mafkees roepen die natuurlijk net op dat moment zit te schijten op de wc
pi_72991212
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:47 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Idd, als je praat over inefficientie...

Wil je gaan beginnen met je wijk ingooien, staan de kratjes nog 3 meter verderop op de kar, moet je eerst die mafkees roepen die natuurlijk net op dat moment zit te schijten op de wc
Bij ons is de postverdeler ook altijd onvindbaar. Dan moeten we de TC roepen, die dan zelf maar de post gaat verdelen. Beetje onzin, in de tijd die ik kwijt ben om de postverdeler te zoeken en vervolgens de TC te gaan halen, kan ik net zo goed ff zelf m'n post pakken.. en dat doe ik dan tegenwoordig ook maar zelf, maar oh-wee als onze "veranderingsmangager" het ziet
Ook weer zoiets trouwens, de "veranderingsmanager" die dan ook nog z'n eigen functie omschrijft als "Ik manage de veranderingen!"

Ik heb m'n loon! Zie je toch weer waar dat extra werken goed voor was .
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:19:40 #58
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_72991880
Zit nu op school, straks kijken of de salarisstrook binnen is
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 10:40:57 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72993613
Bij mij is het salaris in ieder geval binnen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72994116
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:40 schreef Peterselieman het volgende:
Bij mij is het salaris in ieder geval binnen
Hier het zelfde. Een heel mooi bedrag wat ik bij elkaar heb gesprokkeld met vakantiewerk.
pi_72996554
Tijd voor Post
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_72997792
Toch lekker dat werken in de vakantie
pi_72999157
Loon is ook hiero binnen
pi_73001738
hoe wordt dat loon precies berekend, snap niet echt veel van de salarisstrook. ook is mij nog niet duidelijk wat m'n nettoloon is als 19-jarige.
pi_73002107
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:52 schreef santiagojwz het volgende:
hoe wordt dat loon precies berekend, snap niet echt veel van de salarisstrook. ook is mij nog niet duidelijk wat m'n nettoloon is als 19-jarige.
Je brutoloon staan onderaan de salarisstrook, in de kolom "berekeningsgegevens" onder uurloon O.R.T. Je nettoloon wordt nergens gegeven.

Je loon wordt berekend a.d.h.v. je contracturen, stel je werkt 3 uur per week volgens je contract, dan krijg je 3 uur per week uitbetaald, dit berekenen ze door het percentage uren wat jij werkt tov een voltijd werkweek te berekenen (het aantal procenten staat in het kolommetje (perc./aantal), dit percentage wordt vermenigvuldigd met het nettoloon wat je zou verdienen als je voltijd zou werken, hier rolt het salaris van je contracturen uit.

Verder heb je een kopje salaris overwerk; dat is het salaris wat je krijgt voor je overuren. Hier staan de overgewerkte uren vermeld (dus de uren die je meer hebt gewerkt dan je volgens je contract moet werken). Deze worden vermenigvuldigd met je bruto uurloon.

Dan staat er meestal nog compensatie ZVW af, dat is iets als een verplichte verzekering waarvoor TNT compenseert. Deze compensatie gaat er ook weer af, daar je die verplicht dient te betalen.

Je netto totaalloon staat in de tabel onder de berekeningsgegevens van je maandloon.
Wat er af is gegaan aan belasting kan je terugzien onder het kopje "inhouding". Let wel even op: Dat waar bijdrage ZVW bijstaat compenseert TNT (het staat namelijk ook bij betaling), dus dat is niet je loonheffing. Gaat er verder niks af daar, dan is je brutoloon ook je nettoloon, wat vaak het geval is bij zaterdagkrachten .
pi_73002832
silliegirl, thanks. jouw bericht verklaart volgens mij een hoop.
Bij mij is het inderdaad het geval dat enkel bedrage ZVW wordt ingehouden op mijn loon, dus in dat geval: brutoloon=nettoloon.

wat ik toen uit mijn sollicitatiegesprek begreep was dat ik ongeveer 7,03 bruto zou verdienen, en dat ik dan netto rond de 5 euro ga zitten. Blijkbaar ligt het toch iets anders (denk ik).

verder heb ik nog een vraagje. ik hoorde toen ook tijdens mijn sollicitatiegesprek dat ik een zaterdagcontract kreeg van 4 uur. Alles wat je overwerkt zou dan pas de volgende maand ofzo erbij komen? Ik snap als dit je niet helemaal duidelijk is wat ik nu zeg, want ik vind het zelfs nog steeds vaag hoe het precies zit.
pi_73003263
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:21 schreef santiagojwz het volgende:
silliegirl, thanks. jouw bericht verklaart volgens mij een hoop.
Bij mij is het inderdaad het geval dat enkel bedrage ZVW wordt ingehouden op mijn loon, dus in dat geval: brutoloon=nettoloon.

wat ik toen uit mijn sollicitatiegesprek begreep was dat ik ongeveer 7,03 bruto zou verdienen, en dat ik dan netto rond de 5 euro ga zitten. Blijkbaar ligt het toch iets anders (denk ik).

verder heb ik nog een vraagje. ik hoorde toen ook tijdens mijn sollicitatiegesprek dat ik een zaterdagcontract kreeg van 4 uur. Alles wat je overwerkt zou dan pas de volgende maand ofzo erbij komen? Ik snap als dit je niet helemaal duidelijk is wat ik nu zeg, want ik vind het zelfs nog steeds vaag hoe het precies zit.
Volgens mij krijg je 6,80 of 6,90 netto dan.
En ja dat klopt dat je het er de volgende maand bij krijgt. Op je eerste salarisstrook staat je loon wat je in een maand verdient met alleen die 4 uur per zaterdag. De eerstvolgende maand komen daar de extra uren die je hebt gewerkt in de maand van je eerste salarisstrook bij.
Dus je krijgt telkens het loon van je extra gewerkte uren een maand later.
pi_73003560
Als je een zaterdag ziek bent geweest, krijg je dan niks uitbetaald of wordt dat van je vrije dagen afgehouden en krijg je 3 uur betaald? Vond mijn loon nogal laag namelijk, maar dat zou dus daar aan kunnen liggen.
pi_73003785
Als je ziek bent krijg je normaliter toch gewoon doorbetaald?
pi_73003939
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:39 schreef xxiessiexx het volgende:
Als je ziek bent krijg je normaliter toch gewoon doorbetaald?
Geen flauw idee hoe dat precies werkt, maar als dat zo is, kom ik zo'n 80 euro tekort
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 15:43:03 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73004025
Je zou dan je normale contracturen uitbetaald moeten krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73004147
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou dan je normale contracturen uitbetaald moeten krijgen.
3 uur dus.

Dan klopt er helemaal geen fuck van. Kan ik daar weer achteraan, lekker dit...
pi_73004148
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:41 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Geen flauw idee hoe dat precies werkt, maar als dat zo is, kom ik zo'n 80 euro tekort
Ik heb geen idee... Anders moet je 't zaterdag even aan je teamcoach vragen. Het ZOU kunnen dat je een dienst hebt van 4 uur, waar je de pauze van 3 kwartier tussen de middag nog af moet trekken, dus dat je dan 3 uur en 15 minuten krijgt uitbetaald...
pi_73004546
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:45 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb geen idee... Anders moet je 't zaterdag even aan je teamcoach vragen. Het ZOU kunnen dat je een dienst hebt van 4 uur, waar je de pauze van 3 kwartier tussen de middag nog af moet trekken, dus dat je dan 3 uur en 15 minuten krijgt uitbetaald...
Ik heb al een jaar lang week in week uit dezelfde dienst van 4,5 uur o.i.d. En dan zou ik omdat ik 1x ziek ben geweest ineens 80 euro minder krijgen dan dat ik normaal altijd krijg? Lijkt me dat er ergens een fout is.

Ik ga er morgen wel heen...
pi_73004633
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:51 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik heb al een jaar lang week in week uit dezelfde dienst van 4,5 uur o.i.d. En dan zou ik omdat ik 1x ziek ben geweest ineens 80 euro minder krijgen dan dat ik normaal altijd krijg? Lijkt me dat er ergens een fout is.

Ik ga er morgen wel heen...
Oh! sorry hoor, er zijn 2 mensen met vragen over de salarissen Ik gooi even 2 mensen door elkaar hier

Nee, dat is inderdaad wel raar, ik krijg ziektedagen ook altijd doorbetaald. Ff melden dus.
pi_73006019
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

1:59? Wat een rare tijd, ronden ze niet meer af op 5 minuten? Ik wist niet dat ze bij dat VBG van de toekomst ook al het mes in de looptijden gingen zetten, alleen in de voorbereiding worden er toch dingen anders (met die postverdeler enzo?). Wij gaan volgend jaar met die onzin beginnen, en ik verwacht een grote puinhoop. TNT wil graag de fulltimers weghebben, maar omdat die (zeker op ons vergrijsde kantoor) niet zo makkelijk iets anders vinden in deze crisistijd, zullen vooral de mensen die niet volledig financieel afhankelijk zijn van de post (lees: kleine deeltijdwerkers, postbezorgers, zaterdagbestellers) zich uit de voeten maken. De mensen die TNT kwijt wil zullen blijven, de mensen die ze graag willen houden (postbezorgers en deeltijders) zullen juist vertrekken.
1:59 uur is het huidige gemiddelde, alle wijken zijn wel op 5 volledige minuten afgerond. Het ging erom dat ze wijken willen verkleinen maar dat dat er bij andere wijken bij moet.
pi_73011992
Vandaag, voor de verandering, weer eens te weinig mensen in het DVG, 2 zieken en 2 man op vakantie. Dus gelijk tot 18u gewerkt. Een THK-er die er net 1-2 weken is staat wel leuk op de inzetlijst maar kan nog lang niet zoveel als een vaste die ziek is.
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:49:34 #78
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_73012535
Mijn salaris klopt dus echt geen fuck van, zelfs me pa zei: lsAls je zo weinig blijft verdienen..stop er dan maar mee
pi_73013405
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:49 schreef CHEVHB het volgende:
Mijn salaris klopt dus echt geen fuck van, zelfs me pa zei: lsAls je zo weinig blijft verdienen..stop er dan maar mee
Was het je eerste salarisstrook? Die valt nl. sowieso laag uit
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:21:42 #80
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_73013963
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:07 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Was het je eerste salarisstrook? Die valt nl. sowieso laag uit
Nee, 2e
pi_73014379
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:21 schreef CHEVHB het volgende:

[..]

Nee, 2e
Nja als je denkt dat het echt niet klopt moet je erachter aan gaan
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:33:04 #82
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_73014507
Morgen..
pi_73015473
Hoeveel uur gewerkt en wat is je netto bedrag volgens salaris strookje en volgens jezelf
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:15:44 #84
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_73016658
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:53 schreef Deezertje het volgende:
Hoeveel uur gewerkt en wat is je netto bedrag volgens salaris strookje en volgens jezelf
- Eerste salarisstrook was van 2 weken, daarin verdiende ik 160 euro! Was mijn eerste periode bij TNT, dus veel overuren..

- In de vakantie dus vanaf aug. alle dagen in de week gewerkt behalve Maandag en Zondag en dat de hele maand Augustus.

- En maand September volledig gewerkt tot 15 september! Inclusief de Maandag..

Salaris was 264 .. van de hele maand Augustus en heb dus ook nog heel de vakantie gewerkt.. die zouden er nu moeten opstaan volgens mijn teamcoach
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 20:19:34 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73016844
dan zou je idd meer moeten hebben, want het gaat over heel augustus zo ongeveer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:21:57 #86
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_73016941
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
dan zou je idd meer moeten hebben, want het gaat over heel augustus zo ongeveer.
Ja inderdaad.. voor 264 euro voor fysiek zwaar werk voor 1 maand..
pi_73017071
@CHEVHB: Hoe oud ben je dan? 20?

Morgen sollicitatiegesprek en ik ben zenuwachtig. Ik moet zo eens kijken wat ik allemaal moet meenemen naast m'n CV want ik woon nog maar sinds een jaar in NL (ik ben een Belg), dus ik heb nog extra papieren.
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:25:42 #88
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_73017107
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:24 schreef Sapphira het volgende:
@CHEVHB: Hoe oud ben je dan? 20?

Morgen sollicitatiegesprek en ik ben zenuwachtig. Ik moet zo eens kijken wat ik allemaal moet meenemen naast m'n CV want ik woon nog maar sinds een jaar in NL (ik ben een Belg), dus ik heb nog extra papieren.
Ben 20 ja, succes morgen meis
pi_73017239
Aha ok! Ik ben ook 20. Ik word in november 21.

Bedankt! Ik laat morgen wel horen hoe het is gegaan.
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:31:31 #90
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_73017377
Hier zal het bedrag wel zo'n beetje kloppen, ga wel een uitdraai van de uren vragen die ingediend zijn om te kijken of ze overeen komen met hetgeen we dagelijks moeten opschrijven.
Vandaag heerlijk teringzooitje bij ons:
Collega belt me in de ochtend op of mijn wijk (ochtend) naar de middag kan, was organisatorisch makkelijker, ik stem in en kom rond een uur of 1 aan en wat blijkt, heel mijn wijk nergens te vinden.

Ik nog in het boek kijken met de inroostergegevens, gewoon die ochtendwijk hé, verder geen collega/teamcoach whatever te vinden en na een half uurtje komt er iemand binnen wandelen die me weet te vertellen dat ik 2 totaal andere wijken dien te lopen, totale tijd zo'n 4 uur excl. reistijd, ophalen enz. en dat terwijl het al half 2 was.
Heerlijk geregeld allemaal weer, totaal nieuwe wijken voor me waardoor het ook nog wat langer duurde, HAH tekorten, totaal onlogische sorteermanier en de nodige fouten erin en uiteindelijk rond 6 uur weer thuis.

Communicatie is een vreemd woord geloof ik binnen de TNT.
pi_73017398
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:49 schreef CHEVHB het volgende:
Mijn salaris klopt dus echt geen fuck van, zelfs me pa zei: lsAls je zo weinig blijft verdienen..stop er dan maar mee
Even een paar vraagjes:

-Kijk eens in de linkerkolom (licht-oranje) van je salarisstrook, bovenaan. Op de eerste regel staat een percentage, bijv. "32,18% Salaris"

Daaronder zou een regel moeten staan met betrekking tot de gewerkte meeruren, bijv "58,000 Sal. extra uren". Staat dat er bij jou ook bij, en welk getal staat er precies?

-Hoe oud ben je, en ben je postbezorger of zatersagbesteller?

(Helemaal ideaal zou zijn als je je salarisstrookje even zou kunnen inscannen en posten. Wel even je persoonlijke gegevens onleesbaar maken!)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:38:31 #92
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_73017692
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Even een paar vraagjes:

-Kijk eens in de linkerkolom (licht-oranje) van je salarisstrook, bovenaan. Op de eerste regel staat een percentage, bijv. "32,18% Salaris"

Daaronder zou een regel moeten staan met betrekking tot de gewerkte meeruren, bijv "58,000 Sal. extra uren". Staat dat er bij jou ook bij, en welk getal staat er precies?

-Hoe oud ben je, en ben je postbezorger of zatersagbesteller?

(Helemaal ideaal zou zijn als je je salarisstrookje even zou kunnen inscannen en posten. Wel even je persoonlijke gegevens onleesbaar maken!)


Beschik helaas niet over een scanner maar om even terug te komen op je vragen:

- 6,580 % salaris

- Dat staat er bij mij met het volgende: Sal. Extra uren: 39,820

- Ik ben 20, ben nu nog postbezorger maar ze hebben mijn contract over gezet naar zaterdagbesteller, dat is nu nog niet in gegaan!

Hoop dat je hiermee iets kan;)
pi_73017723
@ Sapphira, ze kijken echt niet zo nauw (meer) bij TNT Post wat betreft sollicitanten. Het enige wat je volgens mij sinds een tijdje wel moet in leveren zodra je eenmaal aangenomen bent is een verklaring goed gedrag, die je bij je gemeente kan krijgen. Maar verder voldoe je volgens mij als je kunt lopen en kunt lezen (het klinkt lullig maar er lopen hier genoeg voorbeelden rond die niet veel meer kunnen ). Je hebt best kans dat degene met wie je het gesprek voert (een Postbode Plus of Teamcoach) niet eens weet waar de letters 'C.V.' voor staan. Kortom, maak je niet druk

@ CHEVHB, als het goed is kan je wel een uitdraai krijgen van de uren die je gewerkt hebt. Als je het zelf ook een beetje bij hebt gehouden kan je zo nagaan of het klopt, of wat er niet klopt...
pi_73018122
ik had 369 euro voor 7,.6 contracturen en 45 uur exrra uren als zdgwerker.
Vorige maand 360...

Hoop dat het allemaal klopt qua uren...
vraag nog wel ff om een uitdraai morgen
pi_73018363
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:39 schreef Ohrpolster. het volgende:
@ Sapphira, ze kijken echt niet zo nauw (meer) bij TNT Post wat betreft sollicitanten. Het enige wat je volgens mij sinds een tijdje wel moet in leveren zodra je eenmaal aangenomen bent is een verklaring goed gedrag, die je bij je gemeente kan krijgen. Maar verder voldoe je volgens mij als je kunt lopen en kunt lezen (het klinkt lullig maar er lopen hier genoeg voorbeelden rond die niet veel meer kunnen ). Je hebt best kans dat degene met wie je het gesprek voert (een Postbode Plus of Teamcoach) niet eens weet waar de letters 'C.V.' voor staan. Kortom, maak je niet druk
Ik maak me nu éénmaal druk als het om mondelinge dingen gaat. Ik ben ook nogal erg verlegen zeg maar.
Een verklaring goed gedrag heb ik al. Het is wel niet precies hetzelfde als in Nederland want ik heb begrepen dat je in Nederland voor een zo'n verklaring geld moet betalen? Ik heb mijn "uitreksel van strafregister" gewoon gratis gekregen.
Oh, dan zal ik maar niet mijn cijferlijst van mijn laatste schooljaar meenemen?
pi_73020909
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:39 schreef Ohrpolster. het volgende:
Je hebt best kans dat degene met wie je het gesprek voert (een Postbode Plus of Teamcoach) niet eens weet waar de letters 'C.V.' voor staan.
*proest*
pi_73020995
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:53 schreef Sapphira het volgende:

[..]

Ik maak me nu éénmaal druk als het om mondelinge dingen gaat. Ik ben ook nogal erg verlegen zeg maar.
Een verklaring goed gedrag heb ik al. Het is wel niet precies hetzelfde als in Nederland want ik heb begrepen dat je in Nederland voor een zo'n verklaring geld moet betalen? Ik heb mijn "uitreksel van strafregister" gewoon gratis gekregen.
Oh, dan zal ik maar niet mijn cijferlijst van mijn laatste schooljaar meenemen?
Je krijgt het geld van je verklaring wel terug via je loonstorting hoor, ik weet niet of ze een Belgische accepteren... Cijferlijst is niet nodig haha Ze weten bij TNT bijna allemaal niet wat ik uberhaupt voor opleiding doe.
Je zal waarschijnlijk wel formulieren in moeten vullen en daar heb je je id-kaart/paspoort, bankrekeningnummer en info over je vorige baantjes wel voor nodig. Oja, neem een "serieus hoofd"-pasfoto mee (kan ook later ingeleverd worden, je moet immers eerst nog aangenomen worden haha).
pi_73039903
Ja, hier tikt het ook lekker aan allemaal.
Helaas zal het vanaf nu weer drastisch naar beneden gaan, tot aan de kerst.
Nothing is what it seems
  woensdag 23 september 2009 @ 15:57:05 #99
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_73040453
Hier krijg ik alleen maar méer uren joh, heb nog steeds gewoon een 9 uren contract als postbezorger maar draai deze weken gemiddeld 20 uur, eerder hoger dan lager.
Vind het verder prima hoor, het lijf werkt gelukkig nog steeds mee dus ik klaag niet.

Moet nog wel m'n verklaring goed gedrag zien te scoren, beter komen daar geen problemen mee omdat ik een jaar of 3 geleden ben gelinkt aan een massale computerroof uit een middelbare school.
Kwam er vanaf met een geldboete omdat er niets bewezen kon worden, maar omdat ik niets kon weerleggen (alibi en onschuldig tot het tegendeel bewezen is zegt niks als doorsnee student met een budget advocaat haha) heb ik nu wel een strafblad.
Dus ik duim maar even dat ze het niet afwijzen.
pi_73042617
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:38 schreef CHEVHB het volgende:

[..]

Beschik helaas niet over een scanner maar om even terug te komen op je vragen:

- 6,580 % salaris

- Dat staat er bij mij met het volgende: Sal. Extra uren: 39,820

- Ik ben 20, ben nu nog postbezorger maar ze hebben mijn contract over gezet naar zaterdagbesteller, dat is nu nog niet in gegaan!

Hoop dat je hiermee iets kan;)
Een postbezorger van 20 heeft een uurloon van ongeveer EUR 5, de evt. aanvulling tot het minimumjeugdloon niet meegeteld. Volgens het percentage van 6,58% heb je een contract van 2,5 uur per week. In de periode van 3 t/m 30 augustus heb je 39 uur en 50 minuten extra gewerkt, hetgeen neerkomt op ongeveer 10 uur extra per week. Dus dan lijkt die EUR 264 wel te kloppen.

De vraag is echter: kloppen die meeruren? Je zegt dat je de hele maand augustus extra hebt gewerkt, maar waar praten we dan over? Gaat het dan om 5 dagen per week, 8 uur per dag? Of om iedere dag 2 a 3 uur lopen, en meer niet?

Een goed advies voor iedereen is om de uren die je gewerkt hebt en aan je teamcoach hebt doorgegeven ook over te nemen in je agenda. En vraag je teamcoach of postbode-plus liefst iedere week om een uitdraai van Harmony (de uren-administratie), want als je er blind op vertrouwt dat het heus wel goed zal gaan, kon je nog wel eens bedrogen uitkomen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 23 september 2009 @ 17:12:53 #101
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_73042945
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]


Een goed advies voor iedereen is om de uren die je gewerkt hebt en aan je teamcoach hebt doorgegeven ook over te nemen in je agenda. En vraag je teamcoach of postbode-plus liefst iedere week om een uitdraai van Harmony (de uren-administratie), want als je er blind op vertrouwt dat het heus wel goed zal gaan, kon je nog wel eens bedrogen uitkomen.
Ik schrijf altijd de gewerkte diensten op in een boekje.
Daarnaast hebben we op kantoor een map met daarin een uitdraai van Harmony voor alle werknemers.
Dat word dan elke week geupdate en daar maak ik elke zaterdag een kopie van. Dit vergelijk ik dan weer met datgene wat ik in mijn eigen boekje heb opgeschreven.

Dus wat in Harmony staat klopt altijd? Dat is zeg maar de definitieve hoeveelheid uren die je uitbetaald krijgt?
Nothing is what it seems
pi_73043984
Nou, nog niets gehoord van TNT Dan vul ik het wel opnieuw in.
quote:
Helaas


Je hebt nog een lopende sollicitatie voor deze functie. Je kunt pas opnieuw solliciteren op deze functie als de nog lopende sollicitatie is afgerond.

Jammer

[ Bericht 56% gewijzigd door Snuf. op 23-09-2009 18:13:07 ]
pi_73044986
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:12 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ik schrijf altijd de gewerkte diensten op in een boekje.
Daarnaast hebben we op kantoor een map met daarin een uitdraai van Harmony voor alle werknemers.
Dat word dan elke week geupdate en daar maak ik elke zaterdag een kopie van. Dit vergelijk ik dan weer met datgene wat ik in mijn eigen boekje heb opgeschreven.

Dus wat in Harmony staat klopt altijd? Dat is zeg maar de definitieve hoeveelheid uren die je uitbetaald krijgt?
Harmony hoeft niet te kloppen, bijv. als je teamcoach je uren verkeerd heeft ingevuld. Maar als Harmony klopt, dan zullen de uren op je loonstrookje ook kloppen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het urentotaal bij Harmony afweek van de meeruren volgens mijn loonstrookje.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_73045785
M'n gesprek ging goed! Ze willen me er graag bij hebben als postbezorgster. (weigeren ze wel mensen? )
Dinsdag moet ik naar de TNT post gaan en dan ga ik meelopen met iemand om te kijken hoe het allemaal in zijn werk gaat.
pi_73046369
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:55 schreef Sapphira het volgende:
M'n gesprek ging goed! Ze willen me er graag bij hebben als postbezorgster. (weigeren ze wel mensen? )
Dinsdag moet ik naar de TNT post gaan en dan ga ik meelopen met iemand om te kijken hoe het allemaal in zijn werk gaat.
Gefeliciteerd!!
Word je nou zaterdagwerker of postbezorgster?
pi_73049043
Dankje!
Uhm postbezorgster. Ja mijn zin in de vorige post stond er een beetje onduidelijk.
pi_73049446
Kan iemand mij het vershcil tussen zaterdagwerker en postbezorger uitleggen? Ik snap er niets van
pi_73049537
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:38 schreef Snuf. het volgende:
Kan iemand mij het vershcil tussen zaterdagwerker en postbezorger uitleggen? Ik snap er niets van
Zaterdagwerker mag ook binnenwerk etc. verrichten terwijl een postbezorger alleen maar...bezorgt
pi_73049564
Mijn dank is groot.
pi_73072687
Zaterdag eens voor de verandering een dagje vrij genomen.
  donderdag 24 september 2009 @ 16:21:39 #111
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_73072999
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:13 schreef Zipportal het volgende:
Zaterdag eens voor de verandering een dagje vrij genomen.
Ik ben nog niet ingedeeld zaterdag. Maar dat zal vast wel goed komen. Ze hebben de komende tijd al wat problemen met het indelen van de uren ivm ziekte en mensen die met de VUT gaan.

Volgende week heb ik ook alweer 2 daagjes te pakken. Dat vind ik altijd heerlijk zo tussendoor de schooldagen lekker werken.
Nothing is what it seems
pi_73073670
Het was vandaag gewoon een soort van warm buiten Lekker relaxt brommerwijkje gedaan en een paar wijken voorbereid. Morgen twee (waarschijnlijk onbekende) wijken lopen en ook wat binnenwerk. Ben benieuwd. En ik heb ook nog géén idee wat ik zaterdag moet gaan doen
pi_73075393
Morgen ga ik ook werken, weliswaar pas rond 2 uur, maja. Een wijk vb+lopen.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  donderdag 24 september 2009 @ 19:52:52 #114
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_73079986
Snuf. al wat gehoord?
pi_73104544
Nog altijd niets vernomen van de TNT
  vrijdag 25 september 2009 @ 17:24:35 #116
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_73104683
Ik hoef dinsdag pas weer te beginnen, ze hebben weer eens geen werk voor me.
Overigens werd ik vanochtend aangesproken door een iemand uit mijn wijk die vroeg of ik de AD wilde lopen, moet voor 6 uur ('s avonds) bezorgd zijn, slechts 30 huizen per wijk en het verdiende 150 euro per maand (per wijk), makkelijk verdiend denk ik dan.

Eentje in mijn eigen woonwijk, de andere in mijn vaste bezorgwijk .. ga toch eens overwegen om dat er bij te doen en wat middagwijken te skippen of kleinere te nemen.
pi_73104784
Ik ben echt kapot Die Kampioenen en die stomme Bijenkorfboekjes (en dan vooral dat plastic eromheen waardoor t makkelijk heen en weer gleed) waren echt frustrerend. Uiteindelijk gewerkt van 7.30 tot 16.30. Morgen hopelijk een veel korter dagje
pi_73105014
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:24 schreef Lastpost het volgende:
Ik hoef dinsdag pas weer te beginnen, ze hebben weer eens geen werk voor me.
Overigens werd ik vanochtend aangesproken door een iemand uit mijn wijk die vroeg of ik de AD wilde lopen, moet voor 6 uur ('s avonds) bezorgd zijn, slechts 30 huizen per wijk en het verdiende 150 euro per maand (per wijk), makkelijk verdiend denk ik dan.

Eentje in mijn eigen woonwijk, de andere in mijn vaste bezorgwijk .. ga toch eens overwegen om dat er bij te doen en wat middagwijken te skippen of kleinere te nemen.
Het AD is een ochtendkrant, lijkt me sterk dat die pas voor zessen 's avonds bezorgd hoeft te worden dus ik vraag me ook af hoe serieus je die verdiensten moet nemen

Trouwens, 60 kranten per dag maal 6 dagen per week is 360 kranten per week, vier weken per maand is 1440 keer de krant naar binnen duwen, 150/1440 = ong. 10 cent per krant, ik weet niet of ik het daarvoor zou doen Oh, 150 per wijk, 20 cent per krant dan...

[ Bericht 7% gewijzigd door Ohrpolster. op 25-09-2009 17:50:04 ]
pi_73105702
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:39 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Het AD is een ochtendkrant, lijkt me sterk dat die pas voor zessen 's avonds bezorgd hoeft te worden dus ik vraag me ook af hoe serieus je die verdiensten moet nemen

Trouwens, 60 kranten per dag maal 6 dagen per week is 360 kranten per week, vier weken per maand is 1440 keer de krant naar binnen duwen, 150/1440 = ong. 10 cent per krant, ik weet niet of ik het daarvoor zou doen Oh, 150 per wijk, 20 cent per krant dan...
Nee hoor, van het AD is een ochtend- en een middageditie. Klanten kunnen kiezen
Toch kan je beter voor de ochtendkrant gaan, verdien je wel wat meer mee lijkt mij...
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:16:29 #120
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_73105863
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:39 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Het AD is een ochtendkrant, lijkt me sterk dat die pas voor zessen 's avonds bezorgd hoeft te worden dus ik vraag me ook af hoe serieus je die verdiensten moet nemen

Trouwens, 60 kranten per dag maal 6 dagen per week is 360 kranten per week, vier weken per maand is 1440 keer de krant naar binnen duwen, 150/1440 = ong. 10 cent per krant, ik weet niet of ik het daarvoor zou doen Oh, 150 per wijk, 20 cent per krant dan...
Heb ook de bladen voor de bezorging erbij gekregen, daar staat het ook bij vermeld.
Zowel het NRC als de AD trouwens.

Ik bel van de week wel even op en kijk dan wat ze te melden hebben, wil niet weten wat ik per poststuk verdien trouwens bij de TNT inclusief 3 folders.
Buiten dat, die wijken loop ik al binnen het uur mét alle post, laat staan als ik maar langs 30 huizen hoef te rijden.
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:09 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nee hoor, van het AD is een ochtend- en een middageditie. Klanten kunnen kiezen
Toch kan je beter voor de ochtendkrant gaan, verdien je wel wat meer mee lijkt mij...
Aha vandaar dus, moest zelf ook terugdenken aan de periodes dat ik rond half 5 naar buiten moest in de ochtendkou.
En dat zou best kunnen hoor, maar dat trekt mijn lijf verder niet zo heel erg lekker meer.
pi_73105939
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:09 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nee hoor, van het AD is een ochtend- en een middageditie. Klanten kunnen kiezen
Toch kan je beter voor de ochtendkrant gaan, verdien je wel wat meer mee lijkt mij...
Oh dat wist ik niet...nouja, d'r zijn er hier idd ook die eerst een ochtendkrant lopen n dan om een uur of 8 / 9 bij de post aan de slag gaan
pi_73106709
Morgen veel?
Noot noot.
  FOK!fotograaf vrijdag 25 september 2009 @ 18:57:08 #123
73911 ultra_ivo
pi_73107010
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:47 schreef Jojoortje het volgende:
Morgen veel?
De hele week is het al erg veel.
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:02:04 #124
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_73107161
Wow.. vandaag met die groep 8-ers in conflict..

Ik nam een wijk over van een vrouw die met verlof is.. komen er 3 van die kinderen uit groep 8 ( dat wist ik toevallig) vroegen ze waar de vaste postbode was.. dus ik zo die is er niet die is met verlof/afwezig. Toen zei zo'n ander ***** kind.. of ze heeft kanker en gaat dood.. ik zo en nou opflikkeren
pi_73108823
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:02 schreef CHEVHB het volgende:
Wow.. vandaag met die groep 8-ers in conflict..

Ik nam een wijk over van een vrouw die met verlof is.. komen er 3 van die kinderen uit groep 8 ( dat wist ik toevallig) vroegen ze waar de vaste postbode was.. dus ik zo die is er niet die is met verlof/afwezig. Toen zei zo'n ander ***** kind.. of ze heeft kanker en gaat dood.. ik zo en nou opflikkeren
Bah...grote mond
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:57 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De hele week is het al erg veel.
Dan zal het morgen wel een lekker rustig dagje worden
pi_73109331
In ieder geval geen Makro!
pi_73110678
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:28 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik ben echt kapot Die Kampioenen en die stomme Bijenkorfboekjes (en dan vooral dat plastic eromheen waardoor t makkelijk heen en weer gleed) waren echt frustrerend. Uiteindelijk gewerkt van 7.30 tot 16.30. Morgen hopelijk een veel korter dagje
De kampioen hadden we hier vorige week al, die bijenkorfboekjes waren inderdaad echt geen doen(alhoewel ik daar niet teveel over moet zeggen want mijn wijk van donderdag/vrijdag had er in totaal 6 op donderdag en 0 op vrijdag, wat erg vreemd is aangezien bij alle andere wijken er gigantische hoeveelheden waren). Eerlijk gezegd is er niks asocialer dan die bijenkorfboekjes, geef dan dunnere grotere versies uit, zelfs met dikke bundels zullen die niet zo snel uit elkaar vallen.
  FOK!fotograaf vrijdag 25 september 2009 @ 21:18:33 #128
73911 ultra_ivo
pi_73111321
De bijenkorfboekjes waren heel erg plaatselijk. Soms maar een halve straat of 1 portiek van een groot flatcomplex.
  vrijdag 25 september 2009 @ 21:41:55 #129
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_73112045
Maar van de week, wat het wel mooi.

Ik moest post bezorgen in een studentenhuis, kwamen 2 van die jongen gasten naar buiten. Riepen mij terug.. maar dan met postchick. Dus ik liep terug vroeg die ´ Was dit alle post´ Dus ik keek hem moeilijk aan ik zo ja? Had je meer verwacht dan.. zei die nee, het was eigenlijk een slecht excuses om met jou in gesprek te raken!
pi_73115078
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:18 schreef ultra_ivo het volgende:
De bijenkorfboekjes waren heel erg plaatselijk. Soms maar een halve straat of 1 portiek van een groot flatcomplex.
Ja klopt. Erg raar.
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:41 schreef CHEVHB het volgende:
Maar van de week, wat het wel mooi.

Ik moest post bezorgen in een studentenhuis, kwamen 2 van die jongen gasten naar buiten. Riepen mij terug.. maar dan met postchick. Dus ik liep terug vroeg die ´ Was dit alle post´ Dus ik keek hem moeilijk aan ik zo ja? Had je meer verwacht dan.. zei die nee, het was eigenlijk een slecht excuses om met jou in gesprek te raken!
Dat doe je niet slecht
pi_73115133
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:47 schreef Jojoortje het volgende:
Morgen veel?
Ik heb "eigen huis" zien liggen. Dus vooral nieuwbouwwijken zullen het druk hebben, morgen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_73115430
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:24 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ja klopt. Erg raar.
Misschien wordt een deel wel door de concurrent of door Netwerk VSP gedaan...
pi_73116229
wie luistert er muziek dan tijdens het lopen?
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:17:26 #134
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_73116510
Ik zelf niet, omdat ik het op een of andere manier niet prettig vind werken, collega doet het wel.
pi_73116604
Heeft 1 van jullie trouwens ook een "meeloopdagje" gehad als postbezorger? Dinsdag moet ik naar een andere postbezorger gaan bij TNT post die in het sorteercenturm bezig is en met diegene ga ik dan samen naar mijn 2 wijkjes om te kijken hoe het allemaal werkt.
Hoort dit dan bij de 3 dagen dat er iemand meegaat met me? Want de Postbode plus bij wie ik het gesprek had vertelde me dat ik voor dinsdag niet betaald word.
(Ja ik weet het.. Ik had het eigenlijk moeten vragen. )
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 september 2009 @ 00:21:50 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73116612
alleen als ik een autodienst heb vind ik het prettig. Anders niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73119038
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:04 schreef santiagojwz het volgende:
wie luistert er muziek dan tijdens het lopen?
Ik luister de hele dag door muziek, maar bij het lopen wil ik het niet. Het zou bij mij leiden tot te veel fouten. En ik kan me ook prima vermaken met alleen de post
Out for my own, to live my own way...
pi_73119131
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:04 schreef santiagojwz het volgende:
wie luistert er muziek dan tijdens het lopen?
Totdat dat verboden werd deed ik dat wel. Nu niet meer.
  zaterdag 26 september 2009 @ 08:04:11 #139
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_73119144
Ik dump wel gewoon de muziek aan hoor, gewoon op de speaker.
Vind het echt vervelend lopen als ik geen muziek hoor, is het helemaal zo zaaddodend in een wijk waar je amper tot geen aanspraak hebt.
pi_73119666
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 08:04 schreef Lastpost het volgende:
Ik dump wel gewoon de muziek aan hoor, gewoon op de speaker.
Vind het echt vervelend lopen als ik geen muziek hoor, is het helemaal zo zaaddodend in een wijk waar je amper tot geen aanspraak hebt.
Pauper
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
  zaterdag 26 september 2009 @ 09:50:18 #141
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_73119883
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 09:32 schreef Oldenzaal het volgende:

[..]

Pauper
pi_73124227
Ik luister altijd muziek, als ik zie dat iemand aanstalte maakt om iets tegen me te zeggen doe ik de doppies gewoon uit. Maar mijn wijken zijn allemaal nogal dood, en ik heb ook niet echt de behoefte om met iedere wildvreemde een gesprek mee aan te gaan.

Hmm dalijk maar eens verder gaan, ff pauze genomen hoor. Ik ben kapot xD

Toedels
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_73125122
Was mie rustig
Noot noot.
pi_73126638
hmm valt mij op dat over 't algemeen niet echt veel wordt gedaan, wellicht zit het 'm in het feit dat jullie in de stad wonen oid? ik woon in een dorrrrrp en loop nooit echt in 'drukte'.
pi_73128537
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:59 schreef santiagojwz het volgende:
hmm valt mij op dat over 't algemeen niet echt veel wordt gedaan, wellicht zit het 'm in het feit dat jullie in de stad wonen oid? ik woon in een dorrrrrp en loop nooit echt in 'drukte'.
Wat wordt niet veel gedaan?

Ik luister nooit muziek. Ik heb best vaak aanspraak en omdat ik op de brommer van straat naar straat rij, zou ik telkens de oordopjes in en uit moeten doen voor de veiligheid. Mij te veel gedoe. Bovendien heb ik al mijn concentratie nodig om niet een stapel post in de verkeerde brievenbus te gooien

Het was vandaag vet rustig hier, na een heel drukke week. Was wel even lekker Ook warm buiten vandaag, vraag me af wanneer het hier nu eens koud gaat worden

edit: Oja! Vandaag de allereerste persoon tegengekomen die dolgelukkig was met de C1000 HAH. Zo'n oud vrouwtje kwam helemaal naar me toe en zei: "Oh ik vind dat zo heerlijk, elke week even dat blaadje lezen! Ik ga er altijd even lekker voor zitten."
pi_73129811
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:21 schreef Sapphira het volgende:
Heeft 1 van jullie trouwens ook een "meeloopdagje" gehad als postbezorger? Dinsdag moet ik naar een andere postbezorger gaan bij TNT post die in het sorteercenturm bezig is en met diegene ga ik dan samen naar mijn 2 wijkjes om te kijken hoe het allemaal werkt.
Hoort dit dan bij de 3 dagen dat er iemand meegaat met me? Want de Postbode plus bij wie ik het gesprek had vertelde me dat ik voor dinsdag niet betaald word.
(Ja ik weet het.. Ik had het eigenlijk moeten vragen. )
Dat meelopen is ook een nieuw iets, moet je met iemand mee en dan mag je niks doen.
Dit is meer vanwege de verzekering, als er iets met jou gebeurd terwijl jij daar officieel nog niet werkt moeten hun heel veel centjes betalen.
Op mijn kantoor krijgen ze die uren trouwens wel betaald, maar schrijven ze er een andere datum bij.

ik zou zelf niet onbetaald gaan werken, maar als je het baantje graag wil.
Je zou er wel nog naar kunnen vragen omdat t wel btje raar is..
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 september 2009 @ 19:26:06 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73131547
Ik weet niet of het onder opleiding valt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73132566
tvp
pi_73135678
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:21 schreef xxiessiexx het volgende:

edit: Oja! Vandaag de allereerste persoon tegengekomen die dolgelukkig was met de C1000 HAH. Zo'n oud vrouwtje kwam helemaal naar me toe en zei: "Oh ik vind dat zo heerlijk, elke week even dat blaadje lezen! Ik ga er altijd even lekker voor zitten."
Wehehehe, dat hoor je ook niet vaak! Meestal zeggen ze bij zo van: Ik flikker dat ding toch direct bij oud papier. En dat zijn dan net de mensen die nooit post hebben, maar je wel 10 meter extra bij moet lopen Koop dan zo'n nee-nee sticker
Noot noot.
pi_73138233
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:04 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Wehehehe, dat hoor je ook niet vaak! Meestal zeggen ze bij zo van: Ik flikker dat ding toch direct bij oud papier. En dat zijn dan net de mensen die nooit post hebben, maar je wel 10 meter extra bij moet lopen Koop dan zo'n nee-nee sticker
Haha ja inderdaad, ik was ook heel verbaasd. Normaal is het echt zo van: "Heeee de postbode, zit er nog wat leuks bij?!"
En dan heb ik alleen het foldertje voor ze, waarop ze echt reageren van "Oh "
Ja, overal een nee nee sticker zou wel tof zijn
pi_73138416
Whaha wat ik vandaag heb meegemaakt .
Een bewoner van een nieuwbouwwoning sprak me aan omdat hij vorige week zaterdag geen post had gekregen terwijl ik wél lang zijn huis liep. "Ja maar door de weeks heb ik altijd post, waarom zaterdag niet?!?"

Mensen die denken dat wanneer een postbode langs komt ook daadwerkelijk altijd post krijgen .

Ik kon toch moeilijk zeggen dat hij geen vrienden had !!
pi_73138787
"Omdat niemand u iets gestuurd heeft"
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_73141703
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 23:55 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Haha ja inderdaad, ik was ook heel verbaasd. Normaal is het echt zo van: "Heeee de postbode, zit er nog wat leuks bij?!"
En dan heb ik alleen het foldertje voor ze, waarop ze echt reageren van "Oh "
Ja, overal een nee nee sticker zou wel tof zijn
Ik begin me hier onderhand lullig te voelen dat ik de C1000 moet bezorgen... Ik heb een groot bejaardencomplex in m'n wijk zitten, die nog wel allemaal losse brievenbusjes hebben en dus ook HAH moeten ontvangen... Laatst was er een vrouwtje die de euro-actie wel zag zitten en met rollator en al op zoek ging naar de C1000...... Maar! Die zit er dus helemaal niet in de stad waar ik loop; de dichstbijzijnde is een KM of 7 verderop...

Dus er zijn ook genoeg mensen die zeggen dat ze 'm niet meer willen hebben omdat ze er toch niet heen gaan; maarja, als ik dat allemaal moet gaan onthouden....
pi_73143212
Das indd ook niet te doen. Dat ze een stikker kopen xD
Eigenlijk moeten ze een stikker maken met: Geen HAH, wél de stapel reclame in plastic dingetjes
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_73143896
Ik heb ook wel een keer gehad dat een vrouw de C1000 HAH aan me terug gaf ("Neem die zooi maar weer mee" ), maar die had de week erop ook gelijk wel een sticker op haar brievenbus.
pi_73144414
Bij mij was het anders. Een vrouw had een ja/nee sticker op haar brievenbus zitten en vroeg aan mij waarom zij geen C1000 kreeg
pi_73154581
Dat is best dom
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_73154595
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 18:12 schreef Troeta het volgende:

[..]

Dat meelopen is ook een nieuw iets, moet je met iemand mee en dan mag je niks doen.
Dit is meer vanwege de verzekering, als er iets met jou gebeurd terwijl jij daar officieel nog niet werkt moeten hun heel veel centjes betalen.
Op mijn kantoor krijgen ze die uren trouwens wel betaald, maar schrijven ze er een andere datum bij.

ik zou zelf niet onbetaald gaan werken, maar als je het baantje graag wil.
Je zou er wel nog naar kunnen vragen omdat t wel btje raar is..
Het is niet dat ik dinsdag al moet werken als postbezorger zeg maar.
Maar het is volgens mij alleen maar kijken waar mijn 2 wijkjes zijn en hoe alles werkt enzo. Het duurt ook maar een uurtje ongeveer.
pi_73154972
quote:
Op zondag 27 september 2009 12:23 schreef greatchampion het volgende:
Bij mij was het anders. Een vrouw had een ja/nee sticker op haar brievenbus zitten en vroeg aan mij waarom zij geen C1000 kreeg
Vorig jaar met die stickeractie was dat echt continue... Er kwamen echt teveel klachten binnen bij de TNT over de bestelling van die c1000 folders, maar de meeste mensen die er over belden hadden een sticker op de brievenbus...
pi_73156206
Weet iemand wat die site is waar je bedrijfskleding kan bestellen?
pi_73159265
www.workwearweb.nl tuinmeubilair
pi_73169531
quote:
Op zondag 27 september 2009 18:29 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Vorig jaar met die stickeractie was dat echt continue... Er kwamen echt teveel klachten binnen bij de TNT over de bestelling van die c1000 folders, maar de meeste mensen die er over belden hadden een sticker op de brievenbus...
Ja, of die wilden nog meer stickers.
Noot noot.
pi_73170714
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:24 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja, of die wilden nog meer stickers.
Een TNT-collega wordt steeds gebeld door zo'n HAH-controlebureau dat in opdracht van TNT werkt of hij zijn reclame wel krijgt. Iedere keer zegt hij dat hij een sticker heeft en ze blijven maar bellen.
  maandag 28 september 2009 @ 10:38:12 #164
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_73174290
Ik luister ook alleen muziek in de auto. En we hebben een paar vw caddy's waar best geluid uit komt! Zeker als je van die rap/r&b liedjes hebt zit die auto te trillen van de basdreunen.

Een collega van mij luistert altijd wel muziek tijdens de fiets/loopbestellingen. Mij lijkt het maar irritant. Mensen kunnen je niet goed aanspreken en je hoort fietsers en auto's niet naderen waardoor je continu om je heen moet kijken om te zien of er iets aan komt.
Nothing is what it seems
  maandag 28 september 2009 @ 17:14:15 #165
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_73184665
Snuf. Nog steeds NIETS?
pi_73186197
Had zaterdag weer te weinig HAH (3e keer op rij ofzo...). Geef het steeds netjes door, fijn dat er dan ook iets mee gedaan wordt Komende zaterdag pak ik wel gewoon een stapeltje extra mee.
pi_73186580
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:07 schreef Ohrpolster. het volgende:
Had zaterdag weer te weinig HAH (3e keer op rij ofzo...). Geef het steeds netjes door, fijn dat er dan ook iets mee gedaan wordt Komende zaterdag pak ik wel gewoon een stapeltje extra mee.
Je kan het ook netjes door blijven geven en gewoon genieten van de tijd dat je zonder HAH loopt
pi_73189396
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:21 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Je kan het ook netjes door blijven geven en gewoon genieten van de tijd dat je zonder HAH loopt
Naja, het zijn er steeds maar een stuk of 15 - 20, dus zoveel tijd scheelt het ook weer niet Bovendien moet ik dan het aantal bussen bijhouden waar ik geen HAH voor heb, dat aantal onthouden en opschrijven welke stuk geen HAH heeft gehad (ik eindig niet altijd bij hetzelfde stuk / wijk). Dus dat is ook nog best veel werk
pi_73190472
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:34 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Naja, het zijn er steeds maar een stuk of 15 - 20, dus zoveel tijd scheelt het ook weer niet Bovendien moet ik dan het aantal bussen bijhouden waar ik geen HAH voor heb, dat aantal onthouden en opschrijven welke stuk geen HAH heeft gehad (ik eindig niet altijd bij hetzelfde stuk / wijk). Dus dat is ook nog best veel werk
Ah da's dan weer jammer
pi_73193398
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:14 schreef CHEVHB het volgende:
Snuf. Nog steeds NIETS?
Nee, het wordt tijd om van een flat te springen. Ik trek het niet meer bij mijn andere baan
pi_73194601
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:19 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Nee, het wordt tijd om van een flat te springen.
Doe es niet zo gek.
pi_73194834
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:47 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Doe es niet zo gek.
Nee, hè...

Enig idee wat voor rotzooi dat geeft?!
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_73195257
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee, hè...

Enig idee wat voor rotzooi dat geeft?!
Ja en ik krijg weer last van m'n hoogtevrees bij het idee
  maandag 28 september 2009 @ 22:08:44 #174
177810 Evenveel
en niet minder
pi_73195461
Ik werk bij BDS... op kantoor... Mag ik nu ook meedoen?
Doei.
pi_73195894
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:08 schreef Evenveel het volgende:
Ik werk bij BDS... op kantoor... Mag ik nu ook meedoen?
Nee, ontslag nemen en solliciteren bij tnt jij

Nee hoor Hoi!
  maandag 28 september 2009 @ 22:23:16 #176
177810 Evenveel
en niet minder
pi_73196024
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:20 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nee, ontslag nemen en solliciteren bij tnt jij

Nee hoor Hoi!
BDS is ook TNT
Alleen geen TNT post

Hoi!
Doei.
pi_73200080
- nieuw hier -

morgen m'n sollicitatiegesprek bij TNT! wel voor een ander dorp dan waar ik voor gesolliciteerd had, maar goed, hier zochten ze nog mensen Dus hopelijk vanaf morgen ook bij de club!
pi_73200275
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:20 schreef ellenatmars het volgende:
- nieuw hier -

morgen m'n sollicitatiegesprek bij TNT! wel voor een ander dorp dan waar ik voor gesolliciteerd had, maar goed, hier zochten ze nog mensen Dus hopelijk vanaf morgen ook bij de club!
Ah leuk! Succes met je gesprek!
pi_73200866
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:38 schreef Viper86 het volgende:
Ik luister ook alleen muziek in de auto. En we hebben een paar vw caddy's waar best geluid uit komt! Zeker als je van die rap/r&b liedjes hebt zit die auto te trillen van de basdreunen.
Geluksvogel. Wij hebben laatst een heel stel nieuwe auto`s met radio gekregen. Helaas zijn er vaste auto`s voor onze wijken en laat ik nu net een oude wagen hebben zonder radio. Bij mijn vorige wijk had ik ook een auto zonder radio, dat is toch wel erg jammer. Aan de andere kant is het wel een stuk veiliger rijden in de drukke stad.

Pff, ik was dit topic helemaal vergeten dus heb meteen net even alles doorgelezen. Om nog even door te gaan op solliciteren bij TNT Post. Als je via de website reageert kan je volgens mij meteen aan de slag zonder een CV te overleggen en ondervraagd te worden. Bij mij werd er in ieder geval alleen wat over het bedrijf verteld en daarna werd de mooie vraag gesteld wanneer ik kon beginnen.
Ik heb echter ook via een vacaturesite gereageerd op de functie pakketbezorger bij TNT. Een paar dagen later werd ik gebeld voor een gesprek wat niet al te best verliep. De mensen met wie ik het gesprek had hadden mijn CV voor hun neus liggen (waar bijna alles al in staat) en zeiden vervolgens "vertel eens iets over jezelf". Tsja, toen klapte ik dicht. Ik was wel voorbereid om antwoord te geven op gerichte vragen maar om zomaar een verhaaltje uit mijn mouw te schudden bleek een stuk moeilijker. Eigenlijk overbodig om te zeggen dat ik toen ook niet ben aangenomen.

Tot slot nog een vraagje. Klanten waar ik post ophaal gooien weleens pakketten in postzakken (die met een grijs label). Bij onze vestiging staan er echter speciale karren bestemd voor pakketten (deze hebben een blauw kaartje). Is het erg als er een postzak met pakketten op een kar met een grijs kaartje gegooid wordt? Zowel het grijze als het blauwe kaartje is voor betaalde post, met het verschil dat de eerste dus eigenlijk echt alleen voor poststukken bestemd is en de tweede voor pakketten.
Tok.
pi_73203190
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 01:42 schreef kip_zonder-kop het volgende:

Pff, ik was dit topic helemaal vergeten dus heb meteen net even alles doorgelezen. Om nog even door te gaan op solliciteren bij TNT Post. Als je via de website reageert kan je volgens mij meteen aan de slag zonder een CV te overleggen en ondervraagd te worden. Bij mij werd er in ieder geval alleen wat over het bedrijf verteld en daarna werd de mooie vraag gesteld wanneer ik kon beginnen.
Ik heb ook gewoon via de website gereageerd voor een functie als zaterdagbesteller... man heeft ook niks gezegd over een CV, staat ook niet in het mailtje vernoemd. Neem aan dat ie niet nodig is... maar ik neem hem toch maar voor de zekerheid mee, aangezien ik geen idee heb wat hij allemaal wil weten.
pi_73204232
Volgens mij kan je gewoon beginnen zolang je maar een stevig fiets hebt. Bij mij sollicitatie kwam het wel zo op neer
pi_73204466
* Hmail is sinds vorige week ook zaterdagbesteller geworden
Dat wil zeggen, vrijdag èn zaterdag
Ben vorige week op vrijdag met de vaste bezorger meegeweest, man werkt al 34 jaar bij de post, kent werkelijk iedereen van z'n wijk, en besteed dus zeker 5 min per straat extra omdat ie weer ergens blijft hangen om een praatje te houden. De zaterdagbesteller doet de wijk 2 jaar, loopt snel door, maar is net zo snel klaar als die vaste bezorger
Komende vrijdag nog een keer mee lopen, zaterdag voor het eerst in m'n eentje
pi_73208137
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:39 schreef greatchampion het volgende:
Volgens mij kan je gewoon beginnen zolang je maar een stevig fiets hebt. Bij mij sollicitatie kwam het wel zo op neer
Bij ons hoeft dat niet eens. Mijn fiets stort echt in elkaar als ik er een posttas aan hang Maar wij hebben dus brommers op de vestiging staan die je kan gebruiken, heb begrepen dat niet elk depot dat heeft.

Welkom Hmail
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 september 2009 @ 13:29:16 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73208516
Wij hebben op de postvestiging een brommer en twee postfietsen staan. Met name die fietsen worden vaak gebruikt in de bestelling van wijken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73209423
Nou, alleen nog wat formulieren invullen en een VOG aanvragen en ik hoor dr ook bij!

edit: nu zeiden ze alleen dat je eigenlijk een fiets met terugtraprem moet hebben.. niet met handremmen. Nou, ik heb zo'n gewone Gazelle fiets die goed meegaat maar t heeft geen terugtraprem. Alleen handremmen. Is dat echt een groot nadeel voor het bezorgen? Ik kan me dr wel wat bij voorstellen, maar om nou een extra fiets er voor aan te schaffen...

[ Bericht 55% gewijzigd door ellenatmars op 29-09-2009 14:51:16 ]
pi_73211085
Het is wel handiger en veiliger in mijn ogen, een terugtraprem. Maar zoveel verschil is het nou ook weer niet en om nou een nieuwe fiets aan te schaffen voor dat is idd een beetje onzin.
pi_73211898
Iemand al vergadering gehad over "Stem Van De Klant". Het gaat om dat we klantgerichter moeten werken.
Wat verwacht de klant van jou en wat verwacht jij van je collega's

Erg interessant allemaal , maar als je er langer werkt weet je het allemaal wel.
AC: Ultraman Viettown 3823-2030-8305
pi_73212048
Nou, zo lang de rem maar werkt is het goed toch? Bovendien, als je een fiets met handremmen gewend bent wil je op een fiets met terugtraprem nog wel eens tevergeefs in de remhendels proberen te knijpen (uit eigen ervaring) Terugtraprem kan inderdaad wel fijner zijn, maar om het nou een vereiste te noemen...
  FOK!fotograaf dinsdag 29 september 2009 @ 16:19:26 #189
73911 ultra_ivo
pi_73213573
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:03 schreef ellenatmars het volgende:
Nou, alleen nog wat formulieren invullen en een VOG aanvragen en ik hoor dr ook bij!

edit: nu zeiden ze alleen dat je eigenlijk een fiets met terugtraprem moet hebben.. niet met handremmen. Nou, ik heb zo'n gewone Gazelle fiets die goed meegaat maar t heeft geen terugtraprem. Alleen handremmen. Is dat echt een groot nadeel voor het bezorgen? Ik kan me dr wel wat bij voorstellen, maar om nou een extra fiets er voor aan te schaffen...
Alleen een terugtraprem is zo gevaarlijk dat het in veel landen verboden is met zo'n fiets op de weg te komen. Alleen hebben ze dat in Den Haag niet door (die wonen te ver van de grens af).
pi_73215676
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:22 schreef MaxPowers het volgende:
Iemand al vergadering gehad over "Stem Van De Klant". Het gaat om dat we klantgerichter moeten werken.
Wat verwacht de klant van jou en wat verwacht jij van je collega's

Erg interessant allemaal , maar als je er langer werkt weet je het allemaal wel.
Nee, nog niet gehad hier. Op zich een goed idee, dat klantgerichte werken, maar helaas komt het er in de praktijk op neer dat we vooral aandeelhoudergericht werken. Maximale opbrengst tegen minimale kosten, en kwaliteit? Ach, dat vind "de klant" niet zo boeiend, het mag best een dagje langer duren. Maar wat TNT Post regelmatig vergeet (wanneer het ze uitkomt) dat niet alleen de afzender van de post een klant is, maar de ontvanger ook! En de ontvangers van de post vinden over het algemeen helemaal niet dat het allemaal wel wat langer mag duren, en die wijken die steeds blijven staan daar komen ze ook wel achter. Zo krijg je dagen geen post, en dan ineens krijg je een hele lading met 6 soorten hah in je bus!

Maar TNT kennende zal dat "Focus Klant" wel weer een hype zijn, de nieuwste hobby van een manager die er na een tijdje toch weer op uitgekeken raakt. Net als eerst met al die opleidingen, kennistoetsen en zelfstudiemodules, Werken In Teams, Anders Organiseren, etc.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_73215747
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:19 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Alleen een terugtraprem is zo gevaarlijk dat het in veel landen verboden is met zo'n fiets op de weg te komen. Alleen hebben ze dat in Den Haag niet door (die wonen te ver van de grens af).
In Nederland is een terugtraprem veilig zat, in het buitenland is het terrein meestal een stuk heuvelachtiger en bergafwaarts met een terugtraprem is niet zo'n goed idee. Overigens hebben handremmen ook nadelen, de remkabels kunnen breken, en velgremmen werken niet of slecht bij regen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:02:35 #192
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_73216647
Ik ben vrij, dus ik bel op.. hebben ze geen wijk die open staat.. dat heb ik nog NOOIT gehoord
pi_73217838
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, nog niet gehad hier. Op zich een goed idee, dat klantgerichte werken, maar helaas komt het er in de praktijk op neer dat we vooral aandeelhoudergericht werken. Maximale opbrengst tegen minimale kosten, en kwaliteit? Ach, dat vind "de klant" niet zo boeiend, het mag best een dagje langer duren. Maar wat TNT Post regelmatig vergeet (wanneer het ze uitkomt) dat niet alleen de afzender van de post een klant is, maar de ontvanger ook! En de ontvangers van de post vinden over het algemeen helemaal niet dat het allemaal wel wat langer mag duren, en die wijken die steeds blijven staan daar komen ze ook wel achter. Zo krijg je dagen geen post, en dan ineens krijg je een hele lading met 6 soorten hah in je bus!

Maar TNT kennende zal dat "Focus Klant" wel weer een hype zijn, de nieuwste hobby van een manager die er na een tijdje toch weer op uitgekeken raakt. Net als eerst met al die opleidingen, kennistoetsen en zelfstudiemodules, Werken In Teams, Anders Organiseren, etc.
Wie gaat nu een wijk met 6 maal HAH bezorgen? Als het post van 2 dagen is, neem ik alleen de meest recente lading mee.
  FOK!fotograaf dinsdag 29 september 2009 @ 19:03:49 #194
73911 ultra_ivo
pi_73218391
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

In Nederland is een terugtraprem veilig zat, in het buitenland is het terrein meestal een stuk heuvelachtiger en bergafwaarts met een terugtraprem is niet zo'n goed idee. Overigens hebben handremmen ook nadelen, de remkabels kunnen breken, en velgremmen werken niet of slecht bij regen.
Ook fietskettingen kunnen breken en aflopen. Dat gebeurt me vaker dan het breken van een remkabel. Goede velgremmen (met goede blokjes) remmen prima bij regen, trommelremmen zeker. Een terugtraprem is de minimumeis van de Nederlandse wet. Lijkt me raar dat je als bedrijf iemand gaat aanraden alleen maar aan de minimumeis te voldoen. Nog raarder als dezelfde adviezen uithangen in kantoren in heuvelachtig gebied.
pi_73220732
Een fiets met terugtraprem wordt aanbevolen, omdat je gewoon geen hand over hebt om mee te remmen als je op de fiets post aan het bezorgen bent. Met één hand hou je je post èn je stuur vast, met de andere hand haal je de post van de stapel en deponeert deze in de brievenbus. Je terugtraprem heb je altijd beschikbaar.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_73223703
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:15 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Bij ons hoeft dat niet eens. Mijn fiets stort echt in elkaar als ik er een posttas aan hang Maar wij hebben dus brommers op de vestiging staan die je kan gebruiken, heb begrepen dat niet elk depot dat heeft.

Welkom Hmail

Wat?!? brommers??!?!

Nou ja zeg... bij ons staan fietsen die uit ellende bijna uit elkaar vallen die je mag gebruiken als je bv een lekke band hebt.

IK WIL OOK BROMMERS!!
pi_73224178
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:42 schreef greatchampion het volgende:

[..]

Wat?!? brommers??!?!

Nou ja zeg... bij ons staan fietsen die uit ellende bijna uit elkaar vallen die je mag gebruiken als je bv een lekke band hebt.

IK WIL OOK BROMMERS!!


Hoort iedere postbode in z'n fietstas te hebben.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  FOK!fotograaf dinsdag 29 september 2009 @ 21:55:42 #198
73911 ultra_ivo
pi_73224312
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:21 schreef Jordy-B het volgende:
Een fiets met terugtraprem wordt aanbevolen, omdat je gewoon geen hand over hebt om mee te remmen als je op de fiets post aan het bezorgen bent. Met één hand hou je je post èn je stuur vast, met de andere hand haal je de post van de stapel en deponeert deze in de brievenbus. Je terugtraprem heb je altijd beschikbaar.
Voor zoiets heb je gewoon een voordrager. Een goede velgrem remt evengoed, zo niet beter, dan een terugtraprem als je er eentje gebruikt. Alletwee remt sowieso beter.
pi_73224706
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Hoort iedere postbode in z'n fietstas te hebben.
Slechte ervaringen mee gehad met het plakken van een band.

Gaat altijd weer kapot wanneer je je tassen enorm vol laad. Waarschijnlijk komt er zoveel druk op te staan dat het weer open springt. Ik doe er meestal meteen een nieuwe band in, geen zwakke plekken in de band meer
  FOK!fotograaf dinsdag 29 september 2009 @ 22:06:15 #200
73911 ultra_ivo
pi_73224766
Gewoon een bahco en een reserve binnenband meenemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')