abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72984867
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 23:30 schreef xxiessiexx het volgende:
Vorige topic:
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 43, HAH op Zaterdag! :(

Laatste bericht:
[..]

(Foei! Voortaan wel een nieuw topic openen he? )
[..]
En het nieuwe topic op de goede plek zetten
pi_72985202
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:34 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

En het nieuwe topic op de goede plek zetten
Hoezo?
pi_72985233
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:29 schreef TokenW het volgende:
Ze zijn bij dat toekomstVBG ook niet helemaal goed, we hebben gemiddeld wijken van 457 adressen en de gemiddelde tijd per wijk bedraagt 1:59 uur. Willen ze de grote wijken gaan knippen maar er mogen geen extra wijken gecreëerd worden, terwijl er ook nog meer dan 2.000 afgiftepunten erbij komen (op 10.500 adressen)
1:59? Wat een rare tijd, ronden ze niet meer af op 5 minuten? Ik wist niet dat ze bij dat VBG van de toekomst ook al het mes in de looptijden gingen zetten, alleen in de voorbereiding worden er toch dingen anders (met die postverdeler enzo?). Wij gaan volgend jaar met die onzin beginnen, en ik verwacht een grote puinhoop. TNT wil graag de fulltimers weghebben, maar omdat die (zeker op ons vergrijsde kantoor) niet zo makkelijk iets anders vinden in deze crisistijd, zullen vooral de mensen die niet volledig financieel afhankelijk zijn van de post (lees: kleine deeltijdwerkers, postbezorgers, zaterdagbestellers) zich uit de voeten maken. De mensen die TNT kwijt wil zullen blijven, de mensen die ze graag willen houden (postbezorgers en deeltijders) zullen juist vertrekken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_72985397
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:43 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Hoezo?
normaal is dti topic een stickie.
pi_72985434
Er was hier van de week trouwens controle. Iedereen bloednerveus, er werd bij die controle pas voor het eerst met de postverdeler gewerkt haha Niemand durfde meer van z'n plek te komen.

Maar echt, dat postverdelergedoe, grote onzin als je het mij vraagt. Ik vind het echt irritant als je overal om moet vragen, ik haal het liever zelf even.
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:47 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

normaal is dti topic een stickie.
Volgens mij niet hoor... Nja, ik klik em altijd aan vanuit MyAt.
pi_72987852
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:47 schreef xxiessiexx het volgende:
Maar echt, dat postverdelergedoe, grote onzin als je het mij vraagt. Ik vind het echt irritant als je overal om moet vragen, ik haal het liever zelf even.
Idd, als je praat over inefficientie...

Wil je gaan beginnen met je wijk ingooien, staan de kratjes nog 3 meter verderop op de kar, moet je eerst die mafkees roepen die natuurlijk net op dat moment zit te schijten op de wc
pi_72991212
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:47 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Idd, als je praat over inefficientie...

Wil je gaan beginnen met je wijk ingooien, staan de kratjes nog 3 meter verderop op de kar, moet je eerst die mafkees roepen die natuurlijk net op dat moment zit te schijten op de wc
Bij ons is de postverdeler ook altijd onvindbaar. Dan moeten we de TC roepen, die dan zelf maar de post gaat verdelen. Beetje onzin, in de tijd die ik kwijt ben om de postverdeler te zoeken en vervolgens de TC te gaan halen, kan ik net zo goed ff zelf m'n post pakken.. en dat doe ik dan tegenwoordig ook maar zelf, maar oh-wee als onze "veranderingsmangager" het ziet
Ook weer zoiets trouwens, de "veranderingsmanager" die dan ook nog z'n eigen functie omschrijft als "Ik manage de veranderingen!"

Ik heb m'n loon! Zie je toch weer waar dat extra werken goed voor was .
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:19:40 #58
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_72991880
Zit nu op school, straks kijken of de salarisstrook binnen is
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 10:40:57 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72993613
Bij mij is het salaris in ieder geval binnen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72994116
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:40 schreef Peterselieman het volgende:
Bij mij is het salaris in ieder geval binnen
Hier het zelfde. Een heel mooi bedrag wat ik bij elkaar heb gesprokkeld met vakantiewerk.
pi_72996554
Tijd voor Post
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_72997792
Toch lekker dat werken in de vakantie
pi_72999157
Loon is ook hiero binnen
pi_73001738
hoe wordt dat loon precies berekend, snap niet echt veel van de salarisstrook. ook is mij nog niet duidelijk wat m'n nettoloon is als 19-jarige.
pi_73002107
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:52 schreef santiagojwz het volgende:
hoe wordt dat loon precies berekend, snap niet echt veel van de salarisstrook. ook is mij nog niet duidelijk wat m'n nettoloon is als 19-jarige.
Je brutoloon staan onderaan de salarisstrook, in de kolom "berekeningsgegevens" onder uurloon O.R.T. Je nettoloon wordt nergens gegeven.

Je loon wordt berekend a.d.h.v. je contracturen, stel je werkt 3 uur per week volgens je contract, dan krijg je 3 uur per week uitbetaald, dit berekenen ze door het percentage uren wat jij werkt tov een voltijd werkweek te berekenen (het aantal procenten staat in het kolommetje (perc./aantal), dit percentage wordt vermenigvuldigd met het nettoloon wat je zou verdienen als je voltijd zou werken, hier rolt het salaris van je contracturen uit.

Verder heb je een kopje salaris overwerk; dat is het salaris wat je krijgt voor je overuren. Hier staan de overgewerkte uren vermeld (dus de uren die je meer hebt gewerkt dan je volgens je contract moet werken). Deze worden vermenigvuldigd met je bruto uurloon.

Dan staat er meestal nog compensatie ZVW af, dat is iets als een verplichte verzekering waarvoor TNT compenseert. Deze compensatie gaat er ook weer af, daar je die verplicht dient te betalen.

Je netto totaalloon staat in de tabel onder de berekeningsgegevens van je maandloon.
Wat er af is gegaan aan belasting kan je terugzien onder het kopje "inhouding". Let wel even op: Dat waar bijdrage ZVW bijstaat compenseert TNT (het staat namelijk ook bij betaling), dus dat is niet je loonheffing. Gaat er verder niks af daar, dan is je brutoloon ook je nettoloon, wat vaak het geval is bij zaterdagkrachten .
pi_73002832
silliegirl, thanks. jouw bericht verklaart volgens mij een hoop.
Bij mij is het inderdaad het geval dat enkel bedrage ZVW wordt ingehouden op mijn loon, dus in dat geval: brutoloon=nettoloon.

wat ik toen uit mijn sollicitatiegesprek begreep was dat ik ongeveer 7,03 bruto zou verdienen, en dat ik dan netto rond de 5 euro ga zitten. Blijkbaar ligt het toch iets anders (denk ik).

verder heb ik nog een vraagje. ik hoorde toen ook tijdens mijn sollicitatiegesprek dat ik een zaterdagcontract kreeg van 4 uur. Alles wat je overwerkt zou dan pas de volgende maand ofzo erbij komen? Ik snap als dit je niet helemaal duidelijk is wat ik nu zeg, want ik vind het zelfs nog steeds vaag hoe het precies zit.
pi_73003263
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:21 schreef santiagojwz het volgende:
silliegirl, thanks. jouw bericht verklaart volgens mij een hoop.
Bij mij is het inderdaad het geval dat enkel bedrage ZVW wordt ingehouden op mijn loon, dus in dat geval: brutoloon=nettoloon.

wat ik toen uit mijn sollicitatiegesprek begreep was dat ik ongeveer 7,03 bruto zou verdienen, en dat ik dan netto rond de 5 euro ga zitten. Blijkbaar ligt het toch iets anders (denk ik).

verder heb ik nog een vraagje. ik hoorde toen ook tijdens mijn sollicitatiegesprek dat ik een zaterdagcontract kreeg van 4 uur. Alles wat je overwerkt zou dan pas de volgende maand ofzo erbij komen? Ik snap als dit je niet helemaal duidelijk is wat ik nu zeg, want ik vind het zelfs nog steeds vaag hoe het precies zit.
Volgens mij krijg je 6,80 of 6,90 netto dan.
En ja dat klopt dat je het er de volgende maand bij krijgt. Op je eerste salarisstrook staat je loon wat je in een maand verdient met alleen die 4 uur per zaterdag. De eerstvolgende maand komen daar de extra uren die je hebt gewerkt in de maand van je eerste salarisstrook bij.
Dus je krijgt telkens het loon van je extra gewerkte uren een maand later.
pi_73003560
Als je een zaterdag ziek bent geweest, krijg je dan niks uitbetaald of wordt dat van je vrije dagen afgehouden en krijg je 3 uur betaald? Vond mijn loon nogal laag namelijk, maar dat zou dus daar aan kunnen liggen.
pi_73003785
Als je ziek bent krijg je normaliter toch gewoon doorbetaald?
pi_73003939
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:39 schreef xxiessiexx het volgende:
Als je ziek bent krijg je normaliter toch gewoon doorbetaald?
Geen flauw idee hoe dat precies werkt, maar als dat zo is, kom ik zo'n 80 euro tekort
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 september 2009 @ 15:43:03 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73004025
Je zou dan je normale contracturen uitbetaald moeten krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73004147
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou dan je normale contracturen uitbetaald moeten krijgen.
3 uur dus.

Dan klopt er helemaal geen fuck van. Kan ik daar weer achteraan, lekker dit...
pi_73004148
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:41 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Geen flauw idee hoe dat precies werkt, maar als dat zo is, kom ik zo'n 80 euro tekort
Ik heb geen idee... Anders moet je 't zaterdag even aan je teamcoach vragen. Het ZOU kunnen dat je een dienst hebt van 4 uur, waar je de pauze van 3 kwartier tussen de middag nog af moet trekken, dus dat je dan 3 uur en 15 minuten krijgt uitbetaald...
pi_73004546
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:45 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb geen idee... Anders moet je 't zaterdag even aan je teamcoach vragen. Het ZOU kunnen dat je een dienst hebt van 4 uur, waar je de pauze van 3 kwartier tussen de middag nog af moet trekken, dus dat je dan 3 uur en 15 minuten krijgt uitbetaald...
Ik heb al een jaar lang week in week uit dezelfde dienst van 4,5 uur o.i.d. En dan zou ik omdat ik 1x ziek ben geweest ineens 80 euro minder krijgen dan dat ik normaal altijd krijg? Lijkt me dat er ergens een fout is.

Ik ga er morgen wel heen...
pi_73004633
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:51 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik heb al een jaar lang week in week uit dezelfde dienst van 4,5 uur o.i.d. En dan zou ik omdat ik 1x ziek ben geweest ineens 80 euro minder krijgen dan dat ik normaal altijd krijg? Lijkt me dat er ergens een fout is.

Ik ga er morgen wel heen...
Oh! sorry hoor, er zijn 2 mensen met vragen over de salarissen Ik gooi even 2 mensen door elkaar hier

Nee, dat is inderdaad wel raar, ik krijg ziektedagen ook altijd doorbetaald. Ff melden dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')