En het nieuwe topic op de goede plek zettenquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:30 schreef xxiessiexx het volgende:
Vorige topic:
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 43, HAH op Zaterdag! :(
Laatste bericht:
[..]
(Foei! Voortaan wel een nieuw topic openen he?)
[..]
Hoezo?quote:Op maandag 21 september 2009 22:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
En het nieuwe topic op de goede plek zetten
1:59? Wat een rare tijd, ronden ze niet meer af op 5 minuten? Ik wist niet dat ze bij dat VBG van de toekomst ook al het mes in de looptijden gingen zetten, alleen in de voorbereiding worden er toch dingen anders (met die postverdeler enzo?). Wij gaan volgend jaar met die onzin beginnen, en ik verwacht een grote puinhoop. TNT wil graag de fulltimers weghebben, maar omdat die (zeker op ons vergrijsde kantoor) niet zo makkelijk iets anders vinden in deze crisistijd, zullen vooral de mensen die niet volledig financieel afhankelijk zijn van de post (lees: kleine deeltijdwerkers, postbezorgers, zaterdagbestellers) zich uit de voeten maken. De mensen die TNT kwijt wil zullen blijven, de mensen die ze graag willen houden (postbezorgers en deeltijders) zullen juist vertrekken.quote:Op maandag 21 september 2009 20:29 schreef TokenW het volgende:
Ze zijn bij dat toekomstVBG ook niet helemaal goed, we hebben gemiddeld wijken van 457 adressen en de gemiddelde tijd per wijk bedraagt 1:59 uur. Willen ze de grote wijken gaan knippen maar er mogen geen extra wijken gecreëerd worden, terwijl er ook nog meer dan 2.000 afgiftepunten erbij komen (op 10.500 adressen)
Volgens mij niet hoor...quote:Op maandag 21 september 2009 22:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
normaal is dti topic een stickie.
Idd, als je praat over inefficientie...quote:Op maandag 21 september 2009 22:47 schreef xxiessiexx het volgende:
Maar echt, dat postverdelergedoe, grote onzin als je het mij vraagt. Ik vind het echt irritant als je overal om moet vragen, ik haal het liever zelf even.
Bij ons is de postverdeler ook altijd onvindbaar. Dan moeten we de TC roepen, die dan zelf maar de post gaat verdelen. Beetje onzin, in de tijd die ik kwijt ben om de postverdeler te zoeken en vervolgens de TC te gaan halen, kan ik net zo goed ff zelf m'n post pakken.. en dat doe ik dan tegenwoordig ook maar zelf, maar oh-wee als onze "veranderingsmangager" het zietquote:Op maandag 21 september 2009 23:47 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Idd, als je praat over inefficientie...
Wil je gaan beginnen met je wijk ingooien, staan de kratjes nog 3 meter verderop op de kar, moet je eerst die mafkees roepen die natuurlijk net op dat moment zit te schijten op de wc
Hier het zelfde. Een heel mooi bedrag wat ik bij elkaar heb gesprokkeld met vakantiewerk.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:40 schreef Peterselieman het volgende:
Bij mij is het salaris in ieder geval binnen
Je brutoloon staan onderaan de salarisstrook, in de kolom "berekeningsgegevens" onder uurloon O.R.T. Je nettoloon wordt nergens gegeven.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:52 schreef santiagojwz het volgende:
hoe wordt dat loon precies berekend, snap niet echt veel van de salarisstrook. ook is mij nog niet duidelijk wat m'n nettoloon is als 19-jarige.
Volgens mij krijg je 6,80 of 6,90 netto dan.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:21 schreef santiagojwz het volgende:
silliegirl, thanks. jouw bericht verklaart volgens mij een hoop.
Bij mij is het inderdaad het geval dat enkel bedrage ZVW wordt ingehouden op mijn loon, dus in dat geval: brutoloon=nettoloon.
wat ik toen uit mijn sollicitatiegesprek begreep was dat ik ongeveer 7,03 bruto zou verdienen, en dat ik dan netto rond de 5 euro ga zitten. Blijkbaar ligt het toch iets anders (denk ik).
verder heb ik nog een vraagje. ik hoorde toen ook tijdens mijn sollicitatiegesprek dat ik een zaterdagcontract kreeg van 4 uur. Alles wat je overwerkt zou dan pas de volgende maand ofzo erbij komen? Ik snap als dit je niet helemaal duidelijk is wat ik nu zeg, want ik vind het zelfs nog steeds vaag hoe het precies zit.
Geen flauw idee hoe dat precies werkt, maar als dat zo is, kom ik zo'n 80 euro tekortquote:Op dinsdag 22 september 2009 15:39 schreef xxiessiexx het volgende:
Als je ziek bent krijg je normaliter toch gewoon doorbetaald?
3 uur dus.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou dan je normale contracturen uitbetaald moeten krijgen.
Ik heb geen idee... Anders moet je 't zaterdag even aan je teamcoach vragen. Het ZOU kunnen dat je een dienst hebt van 4 uur, waar je de pauze van 3 kwartier tussen de middag nog af moet trekken, dus dat je dan 3 uur en 15 minuten krijgt uitbetaald...quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:41 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Geen flauw idee hoe dat precies werkt, maar als dat zo is, kom ik zo'n 80 euro tekort
Ik heb al een jaar lang week in week uit dezelfde dienst van 4,5 uur o.i.d. En dan zou ik omdat ik 1x ziek ben geweest ineens 80 euro minder krijgen dan dat ik normaal altijd krijg? Lijkt me dat er ergens een fout is.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:45 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb geen idee... Anders moet je 't zaterdag even aan je teamcoach vragen. Het ZOU kunnen dat je een dienst hebt van 4 uur, waar je de pauze van 3 kwartier tussen de middag nog af moet trekken, dus dat je dan 3 uur en 15 minuten krijgt uitbetaald...
Oh! sorry hoor, er zijn 2 mensen met vragen over de salarissenquote:Op dinsdag 22 september 2009 15:51 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik heb al een jaar lang week in week uit dezelfde dienst van 4,5 uur o.i.d. En dan zou ik omdat ik 1x ziek ben geweest ineens 80 euro minder krijgen dan dat ik normaal altijd krijg? Lijkt me dat er ergens een fout is.
Ik ga er morgen wel heen...
1:59 uur is het huidige gemiddelde, alle wijken zijn wel op 5 volledige minuten afgerond. Het ging erom dat ze wijken willen verkleinen maar dat dat er bij andere wijken bij moet.quote:Op maandag 21 september 2009 22:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
1:59? Wat een rare tijd, ronden ze niet meer af op 5 minuten? Ik wist niet dat ze bij dat VBG van de toekomst ook al het mes in de looptijden gingen zetten, alleen in de voorbereiding worden er toch dingen anders (met die postverdeler enzo?). Wij gaan volgend jaar met die onzin beginnen, en ik verwacht een grote puinhoop. TNT wil graag de fulltimers weghebben, maar omdat die (zeker op ons vergrijsde kantoor) niet zo makkelijk iets anders vinden in deze crisistijd, zullen vooral de mensen die niet volledig financieel afhankelijk zijn van de post (lees: kleine deeltijdwerkers, postbezorgers, zaterdagbestellers) zich uit de voeten maken. De mensen die TNT kwijt wil zullen blijven, de mensen die ze graag willen houden (postbezorgers en deeltijders) zullen juist vertrekken.
Was het je eerste salarisstrook? Die valt nl. sowieso laag uitquote:Op dinsdag 22 september 2009 18:49 schreef CHEVHB het volgende:
Mijn salaris klopt dus echt geen fuck van, zelfs me pa zei: lsAls je zo weinig blijft verdienen..stop er dan maar mee
Nee, 2equote:Op dinsdag 22 september 2009 19:07 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Was het je eerste salarisstrook? Die valt nl. sowieso laag uit
- Eerste salarisstrook was van 2 weken, daarin verdiende ik 160 euro! Was mijn eerste periode bij TNT, dus veel overuren..quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:53 schreef Deezertje het volgende:
Hoeveel uur gewerkt en wat is je netto bedrag volgens salaris strookje en volgens jezelf
Ja inderdaad.. voor 264 euro voor fysiek zwaar werk voor 1 maand..quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
dan zou je idd meer moeten hebben, want het gaat over heel augustus zo ongeveer.
Ben 20 ja, succes morgen meisquote:Op dinsdag 22 september 2009 20:24 schreef Sapphira het volgende:
@CHEVHB: Hoe oud ben je dan? 20?
Morgen sollicitatiegesprek en ik ben zenuwachtig.Ik moet zo eens kijken wat ik allemaal moet meenemen naast m'n CV want ik woon nog maar sinds een jaar in NL (ik ben een Belg), dus ik heb nog extra papieren.
Even een paar vraagjes:quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:49 schreef CHEVHB het volgende:
Mijn salaris klopt dus echt geen fuck van, zelfs me pa zei: lsAls je zo weinig blijft verdienen..stop er dan maar mee
quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Even een paar vraagjes:
-Kijk eens in de linkerkolom (licht-oranje) van je salarisstrook, bovenaan. Op de eerste regel staat een percentage, bijv. "32,18% Salaris"
Daaronder zou een regel moeten staan met betrekking tot de gewerkte meeruren, bijv "58,000 Sal. extra uren". Staat dat er bij jou ook bij, en welk getal staat er precies?
-Hoe oud ben je, en ben je postbezorger of zatersagbesteller?
(Helemaal ideaal zou zijn als je je salarisstrookje even zou kunnen inscannen en posten. Wel even je persoonlijke gegevens onleesbaar maken!)
Ik maak me nu éénmaal druk als het om mondelinge dingen gaat. Ik ben ook nogal erg verlegen zeg maar.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:39 schreef Ohrpolster. het volgende:
@ Sapphira, ze kijken echt niet zo nauw (meer) bij TNT Post wat betreft sollicitanten. Het enige wat je volgens mij sinds een tijdje wel moet in leveren zodra je eenmaal aangenomen bent is een verklaring goed gedrag, die je bij je gemeente kan krijgen. Maar verder voldoe je volgens mij als je kunt lopen en kunt lezen (het klinkt lullig maar er lopen hier genoeg voorbeelden rond die niet veel meer kunnen![]()
). Je hebt best kans dat degene met wie je het gesprek voert (een Postbode Plus of Teamcoach) niet eens weet waar de letters 'C.V.' voor staan. Kortom, maak je niet druk
![]()
*proest*quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:39 schreef Ohrpolster. het volgende:
Je hebt best kans dat degene met wie je het gesprek voert (een Postbode Plus of Teamcoach) niet eens weet waar de letters 'C.V.' voor staan.
Je krijgt het geld van je verklaring wel terug via je loonstorting hoor, ik weet niet of ze een Belgische accepteren... Cijferlijst is niet nodig hahaquote:Op dinsdag 22 september 2009 20:53 schreef Sapphira het volgende:
[..]
Ik maak me nu éénmaal druk als het om mondelinge dingen gaat. Ik ben ook nogal erg verlegen zeg maar.![]()
Een verklaring goed gedrag heb ik al.Het is wel niet precies hetzelfde als in Nederland want ik heb begrepen dat je in Nederland voor een zo'n verklaring geld moet betalen? Ik heb mijn "uitreksel van strafregister" gewoon gratis gekregen.
Oh, dan zal ik maar niet mijn cijferlijst van mijn laatste schooljaar meenemen?
Een postbezorger van 20 heeft een uurloon van ongeveer EUR 5, de evt. aanvulling tot het minimumjeugdloon niet meegeteld. Volgens het percentage van 6,58% heb je een contract van 2,5 uur per week. In de periode van 3 t/m 30 augustus heb je 39 uur en 50 minuten extra gewerkt, hetgeen neerkomt op ongeveer 10 uur extra per week. Dus dan lijkt die EUR 264 wel te kloppen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:38 schreef CHEVHB het volgende:
[..]
Beschik helaas niet over een scanner maar om even terug te komen op je vragen:
- 6,580 % salaris
- Dat staat er bij mij met het volgende: Sal. Extra uren: 39,820
- Ik ben 20, ben nu nog postbezorger maar ze hebben mijn contract over gezet naar zaterdagbesteller, dat is nu nog niet in gegaan!
Hoop dat je hiermee iets kan;)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |