Juist op die dag gaan moslims massaal bij elkaar op bezoek. Hoe komt het nou dat we dat niet weten?quote:'Autoloos Suikerfeest': Amsterdam schaamt zich
Voorzitter Jeroen Broeders (PvdA) van het Amsterdamse stadsdeel Bos en Lommer ‘schaamt zich’ omdat de gemeente Amsterdam voor aanstaande zondag een autovrije zondag heeft ingepland die samenvalt met het Suikerfeest, de afsluiting van de ramadan.
‘Juist op die dag gaan moslims massaal bij elkaar op bezoek. Hoe komt het nou dat we dat niet weten? Dit zegt iets over hoe we in Nederland langs elkaar heen leven en hoe we met elkaar omgaan,’ zei Broeders donderdagavond op een bijeenkomst in een jongerencentrum in Bos en Lommer.
Volgens Broeders zou een autoloze dag nooit op een christelijke feestdag zijn gepland.
Ontheffing
De Unie van Marokkaanse Moslim Organisaties pleit ervoor dat oudere moslims een ontheffing krijgen als zij zondag per auto het centrum van Amsterdam willen bezoeken.
Maar de gemeente wil geen ontheffingen verlenen omdat er anders verwarring zou ontstaan over de vraag wie er wel gemotoriseerd de stad in mag en wie niet. Amsterdam is zondag tussen 10 en 17 uur binnen de ring afgesloten voor verkeer.
Scooters
De VVD gaat zondag electrische scooters inzetten om gestrande automobilisten naar de plek van bestemming te vervoeren. ‘Wij zullen met liefde moslims naar hun familie brengen,’ zei VVD-lijsstrekker Eric van der Burg in dagblad Het Parool. Volgens Van der Burg levert de autoloze dag in ecologische zin niks op en leidt ze alleen maar tot ergernis bij bewoners en bezoekers.
Jeroen Broeders van Bos en Lommer ziet de achteloze omgang door de overheid met islamatische feestdagen niet als een incident. Ook de oproep van Geert Wilders om een hoofddoekbelasting in te voeren is, volgens de PvdA’er, een teken dat de omgang met de moslimgemeenschap zorgwekkend is.
Denk het ook niet.quote:Volgens Broeders zou een autoloze dag nooit op een christelijke feestdag zijn gepland.
Zelfde wijk? Meesten zitten met 20 man in 1 kamer.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:08 schreef Gia het volgende:
Moslims hoeven toch niet met de auto bij elkaar op bezoek! Ze wonen toch allemaal in dezelfde wijk! Is best te voet te doen.
http://www.parool.nl/paro(...)oslims-zondag-.dhtmlquote:'Ontheffing voor oudere moslims zondag'
AMSTERDAM - Oudere moslims moeten een ontheffing krijgen om zondag, autoloze zondag, toch het centrum van Amsterdam in te kunnen voor familiebezoek op het Suikerfeest. Dit zegt Driss el Boujoufi van de Unie van Marokkaanse Moslim Organisaties in Nederland (Ummon).
Autoloze zondag valt dit jaar samen met het Suikerfeest, waarbij het einde van de ramadan wordt gevierd en moslims massaal op familiebezoek gaan. El Boujoufi: ''Ik weet zeker dat als Suikerfeest een christelijke feestdag was geweest, er rekening mee was gehouden. Het familiebezoek wordt belemmerd. Met name oudere mensen zouden een ontheffing moeten krijgen.''
Ja, krijg de tering zeg.quote:Ontheffing
De Unie van Marokkaanse Moslim Organisaties pleit ervoor dat oudere moslims een ontheffing krijgen als zij zondag per auto het centrum van Amsterdam willen bezoeken.
Kom op mensen, als wij Kerst vieren willen we ook graag reizen. Ik vind dat de boel nou wat omgedraaid wordt.quote:Juist op die dag gaan moslims massaal bij elkaar op bezoek.
Erg hypocriet gedrag inderdaad.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kom op mensen, als wij Kerst vieren willen we ook graag reizen. Ik vind dat de boel nou wat omgedraaid wordt.
Ja fantastisch, maar daar hadden ze aan moeten denken voor het plannen van de autoloze zondag. Nu kan je onmogelijk uitzonderingen gaan maken voor moslims.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kom op mensen, als wij Kerst vieren willen we ook graag reizen. Ik vind dat de boel nou wat omgedraaid wordt.
Dan gedoog je het toch gewoon voor iedereen dit keer? Alsof er geen oplossingen denkbaar zijn. Het gaat erom of de gemeentes achteraf hun fout willen inzien.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:17 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ja fantastisch, maar daar hadden ze aan moeten denken voor het plannen van de autoloze zondag. Nu kan je onmogelijk uitzonderingen gaan maken voor moslims.
Dan heb je dus geen autoloze zondag meer. Dat zie ik ze echt niet besluiten. Een uitzondering kan je echt niet maken naar mijn mening.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:22 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dan gedoog je het toch gewoon voor iedereen dit keer? Alsof er geen oplossingen denkbaar zijn. Het gaat erom of de gemeentes achteraf hun fout willen inzien.
Nee met het busje.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:22 schreef Tijn het volgende:
Hey, als ik nou een hoofddoekje op zet, mag ik dan ook met de auto?
Heeft niks met kontenlikkerij te maken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:05 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Juist op die dag gaan moslims massaal bij elkaar op bezoek. Hoe komt het nou dat we dat niet weten?
Uhm misschien omdat moslims dat zelf nog niet eens wisten toen die autovrije dag werd gepland?
Daarbij wat een kontenlikkerij weer.
waaruit blijkt dat smurf?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:26 schreef misteriks het volgende:
alsof je je moet aanpassen aan parasieten die zelf aangeven zich niet te willen integreren
Alle moslims hebben aan jou aangegeven dat ze niet willen integreren?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:26 schreef misteriks het volgende:
alsof je je moet aanpassen aan parasieten die zelf aangeven zich niet te willen integreren
Nazi's waren ook niet zo blij met joodse-feestdagen, wist je dat?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:26 schreef misteriks het volgende:
Wat denk je dat er gaat gebeuren als je nu een uitzondering gaat maken voor moslims?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Heeft niks met kontenlikkerij te maken.
Het is gewoon een algemeen gegeven feit dat moslims dan elkaar gaan opzoeken. Hetzelfde is als je met de kerstmis een autovrije zondag doet.![]()
Dat jij elke handreiking naar de islamitische gemeenschap ziet als kontlikkerij zegt meer iets over jou?
Zoals ieder ander?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat is er mis mee om met het openbaar vervoer te gaan zoals ieder ander? Of is het omdat in NL geen scheiding is tussen heren en damesbussen?
Het wordt steeds gekker met de betutteling.
Daar zou het inderdaad op neerkomen, dan heb je op die dag even geen autoloze dag meer, big deal.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:23 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen autoloze zondag meer. Dat zie ik ze echt niet besluiten. Een uitzondering kan je echt niet maken naar mijn mening.
ja en de daders waren zo bleek als jijquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:28 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gaat gebeuren als je nu een uitzondering gaat maken voor moslims?
Vorige keer werden er al verkeersbegeleiders overreden
Dan maak je een uitzondering voor iedereen, ik zie het probleem niet. Het gaat erom of je deze situatie wil oplossen of niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:28 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gaat gebeuren als je nu een uitzondering gaat maken voor moslims?
Vorige keer werden er al verkeersbegeleiders overreden
Je geeft ze een vinger... Kent u die uitdrukking?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:22 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dan gedoog je het toch gewoon voor iedereen dit keer? Alsof er geen oplossingen denkbaar zijn. Het gaat erom of de gemeentes achteraf hun fout willen inzien.
ja, want ze volgen de Koran ; en daarin staat genoeg waaruit blijkt dat "ongelovigen" minderwaardig uitschot is; en je gaat me toch niet vertellen dat je respect voor minderwaardig uitschot kan tonen. Ik alvast nietquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Alle moslims hebben aan jou aangegeven dat ze niet willen integreren?
Rot op man.
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat mij erom dat als je nu een uitzondering maakt voor de moslims er een hoop mensen ontzettend boos zullen zijn dat zij niet de stad in mogen. Dat gaat hele nare situaties veroorzaken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:29 schreef Knudde het volgende:
[..]
ja en de daders waren zo bleek als jij
En dan nemen ze je hand.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:30 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
Je geeft ze een vinger... Kent u die uitdrukking?
wat heeft dit er in godsnaam mee te maken ?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nazi's waren ook niet zo blij met joodse-feestdagen, wist je dat?
Dan denk je verkeerdquote:
Dat moet je eens aan de Duitsers en Nederlanders in de jaren '30 vragen. Die dachten daar toch heel anders over.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:33 schreef misteriks het volgende:
[..]
wat heeft dit er in godsnaam mee te maken ?![]()
trouwens, joden zorgen niet voor overlast
Dat lijkt me sowieso een goede zaak, want het is helemaal nergens goed voor, terwijl mensen er wel last van hebben. Het enige statement wat je met die autoloze zondagen maakt is dat het fokking irritant is om geen auto te kunnen rijden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:23 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen autoloze zondag meer.
Moslims zijn ook niet blij met joden... maar dat wist je al.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nazi's waren ook niet zo blij met joodse-feestdagen, wist je dat?
Wat een vreemde manier van denken heb jij.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:31 schreef misteriks het volgende:
[..]
ja, want ze volgen de Koran ; en daarin staat genoeg waaruit blijkt dat "ongelovigen" minderwaardig uitschot is; en je gaat me toch niet vertellen dat je respect voor minderwaardig uitschot kan tonen. Ik alvast niet
Boeiend, ik heb toch geen auto.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:35 schreef Knudde het volgende:
ik had graag de reacties willen lezen van de hypocrieten met onderwerp "ook autoloze zondag met kerst"
Zolang jij ergens geen last van hebt is het niet erg natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Boeiend, ik heb toch geen auto.
Scheiding van kerk en staat, tjap.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:33 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Dan denk je verkeerd
Wat een mongool is dat zeg. De zondag is de vrije dag van heel nederland, waarom? Omdat het van oudsher de christelijke rustdag is.
Wat doen mensen op een zondag? Inderdaad, die trekken er op uit om op bezoek te gaan bij familie, of ze gaan een dagje naar het strand, of ze gaan de bossen in voor een wandeling.Zondag is DE rustdag van Nederland, de dag waarop niemand hoeft te werken, en dus DE dag om ritjes met de auto te maken.
Een van de redenen dat ze het op een zondag gooien is juist omdat het dan in ieder geval niet de economie verstoort, en het dus juist de dagjes mensen ontmoedigd om de auto te pakken om erop uit te trekken. Het idee dat je op zondag geen "echte" reden hebt om de auto te pakken als een fiets ook zou volstaan.
Jaquote:
Was het met de kerst een autoloze zondag dan of hanteer jij een islamitishe kalender?quote:Dus met kerst neem jij het openbaar vervoer? En de rest van Nederland ook? Toch wel raar dan al die auto's op straat.
Het helpt ook niet voor de luchtkwaliteit. Ik vind het persoonlijk ook nutteloos maar daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat lijkt me sowieso een goede zaak, want het is helemaal nergens goed voor, terwijl mensen er wel last van hebben. Het enige statement wat je met die autoloze zondagen maakt is dat het fokking irritant is om geen auto te kunnen rijden.
Gaat om jouw argument dat je net zo goed met iets anders dan de auto kan reizen, slimmerd, dat gaat ook op als er geen autoloze zondag is.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
Was het met de kerst een autoloze zondag dan of hanteer jij een islamitishe kalender?
Boeiend, dus jij en Broeders zijn samen net zo bekrompen en kortzichtig wat betreft de materie... wat is verder je punt?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
? Kijk nou even waar ik op reageerde.
Inderdaad. Onzinnige symboolpolitiek is het.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat lijkt me sowieso een goede zaak, want het is helemaal nergens goed voor, terwijl mensen er wel last van hebben. Het enige statement wat je met die autoloze zondagen maakt is dat het fokking irritant is om geen auto te kunnen rijden.
Daarom deze er achter:quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zolang jij ergens geen last van hebt is het niet erg natuurlijk.
Waar dan wel om?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Het helpt ook niet voor de luchtkwaliteit. Ik vind het persoonlijk ook nutteloos maar daar gaat het niet om.
Dat er weer mensen zijn die zich verschrikkelijk druk gaan maken om het suikerfeest terwijl je moslims zelf er niet over hoort. (tenminste ik niet)quote:
Duh. Dat die arme moslims niet met de auto bij elkaar op bezoek kunnen op die dag. Dat zie je toch in de OPquote:
Kerst valt niet zo vaak op een zondag.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:35 schreef Knudde het volgende:
ik had graag de reacties willen lezen van de hypocrieten met onderwerp "ook autoloze zondag met kerst"
Waarom? Wat een kansloze opmerking dit zeg. Ik wil inderdaad geen dag zonder auto, leg mij eens uit waarom ik dan een prutser ben.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Als je geen dag zonder auto wil, ben je een aardige prutser. Kan je hier wel stoer zitten doen, maar dat is toch niet echt serieus te nemen?
Het gaat niet om het al dan niet zonder KUNNEN, het gaat om MOGEN. En ik betaal een aardig bedragje per jaar aan ome Bos voor mijn 'vergunning' om een auto te mogen rijden op de Nederlandse wegen. Ik zie daar ook geen teruggave van omdat ik mijn auto niet MAG gebruiken om simpelweg op m'n werk te komen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Als je geen dag zonder auto wil, ben je een aardige prutser. Kan je hier wel stoer zitten doen, maar dat is toch niet echt serieus te nemen?
Dat ja, het gaat er dus om dat ze weer uitzonderingen willen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:41 schreef Metatron het volgende:
[..]
Duh. Dat die arme moslims niet met de auto bij elkaar op bezoek kunnen op die dag. Dat zie je toch in de OP.
Dat er ook mensen zijn die gewoon simpelweg werk te doen hebben interesseert ze niet. Die mogen ook gevoeglijk aan het (uitgespaarde) gas.
Ja, waarom deze zondag uitzonderen van normale zondagen waarop ik m'n auto gewoon mag gebruiken?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat ja, het gaat er dus om dat ze weer uitzonderingen willen.
inderdaad, en dus blijft de autoloze zondag komende zondag staan, en ben jij daar een fervent voorvechter van. Want jij zou natuurlijk niet willen dat de overheid een uitzondering maakt voor een islamitische feestdag die niet op die dag valt...quote:
In het artikel gaat het om NU.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:39 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Gaat om jouw argument dat je net zo goed met iets anders dan de auto kan reizen, slimmerd, dat gaat ook op als er geen autoloze zondag is.
Voor Turken is het in ieder geval zondag.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:45 schreef Gia het volgende:
Trouwens, volgens onderstaande site is het suikerfeest van maandag tot en met donderdag. Niet op zondag, dus.
http://www.feestdagen-nederland.nl/suikerfeest.html
Als men hier naar heeft gekeken met het plannen van de autoloze zondag, is er niks fout gedaan.
In 2009 zit er gaan zondag in suikerfeest.
En het Suikerfeest duurt 3 dagen dus van maandag tot vrijdag kan nooit. De eerste dag is het belangrijkst.quote:Turken gaan daarbij vaak uit van berekeningen, iets dat voornamelijk in de huidige maatschappij voordelen heeft. Het Suikerfeest kan ruim van tevoren worden aangekondigd en er kan een vrije dag worden opgenomen. Marokkanen in Nederland gaan doorgaans uit van het moment dat in Saoedi-Arabië daadwerkelijk de maansikkel na de nieuwe maan gezien werd; sommigen houden vast aan de Marokkaanse gewoonte om uit te gaan van de zichtbaarheid in Marokko. Pas de avond voorafgaand aan het Suikerfeest wordt vastgesteld of de nieuwe maand begonnen is en het vasten gebroken kan worden.
Dat jouw cognitieve stoornis jou niet in staat stelt om te discussieren, dat maak je meteen weer duidelijk.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:49 schreef Bowlingbal het volgende:
Toch knap hoe de geestelijk minder bedeelden hiervan de schuld aan 'de Moslims' kunnen geven.
Dat verdient bijna een Wildersiaans lintje.
NOu, als JIJ je auto niet wil gebruiken, dan moet je dat vooral doen. Ik zie alleen echt het nut er niet van in om dan ook ANDEREN daartoe te verplichten. En als je het over plichten en rechten hebt: Ik heb de PLICHT wegenbelasting te betalen als ik een auto wil rijden, en dat doe ik dan ook netjes. Dan vind ik het daartegenover niet meer dan normaal dat de overheid aan haar PLICHT voldoet om wegen voor mij begaanbaar te houden, en ze niet nodeloos af te sluiten met als ENIGE doel dat er geen auto's rijden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:46 schreef Boca_Raton het volgende:
@Paxlie en Metatron.
Ja, je bent goed op de hoogte van al je RECHTEN die je in dit land hebt. (Iets zegt me dat je meer moeite hebt met iets anders dan jouw rechten, namelijk je plichten).
Ik wil dit, ik wil dat etc. etc.
Eén dag in het jaar mag je niet met de auto. En in zo'n beperkt gebied (!). En dan is de beer los.
Dat vind ik nou typisch zo'n ik-ik-ik reactie.
Blijkbaar heb je niet eens de OP kunnen lezen:quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:51 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Dat jouw cognitieve stoornis jou niet in staat stelt om te discussieren, dat maak je meteen weer duidelijk.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:05 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Juist op die dag gaan moslims massaal bij elkaar op bezoek. Hoe komt het nou dat we dat niet weten?
Uhm misschien omdat moslims dat zelf nog niet eens wisten toen die autovrije dag werd gepland?
Bedankt voor de les. Prima voor turkije maar NL is turkije niet en zeker geen islamitisch land.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Voor Turken is het in ieder geval zondag.
Voor overige moslims (hoogstwaarschijnlijk) ook.
Waar dat aan ligt:
[..]
En het Suikerfeest duurt 3 dagen dus van maandag tot vrijdag kan nooit. De eerste dag is het belangrijkst.
Tot zover de les van meester IHVK.
Had het al veranderd, moest inderdaad donderdag zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Voor Turken is het in ieder geval zondag.
Voor overige moslims (hoogstwaarschijnlijk) ook.
Waar dat aan ligt:
[..]
En het Suikerfeest duurt 3 dagen dus van maandag tot vrijdag kan nooit. De eerste dag is het belangrijkst.
Tot zover de les van meester IHVK.
Slappe hap inderdaad.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:52 schreef Ringo het volgende:
En er is geen enkele moslim in raad of deelraad geweest die eens in zijn agenda heeft gekeken en gedacht: mwah, misschien toch niet zo'n goede dag -- en daarop zijn PvdA-vriendjes tijdig heeft ingelicht.
Nee zondagochtend.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Had het al veranderd, moest inderdaad donderdag zijn.
En dat het op zondag begint, kan je gelijk in hebben, maar dan wel zondagavond. En dan is de autoloze periode al afgelopen.
Een herdenking is iets van totaal andere orde.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:53 schreef Dragorius het volgende:
Maar wat is er mis met het OV / de fiets?
Zondag is de herdenking van Market Garden in Nijmegen. Wordt ook heel de stand + toegang daartoe afgezet voor auto's. Moet je dus ook met de bus / fiets.
Iets zegt me dat jij het begrijpend lezen niet helemaal onder de knie hebt, waarbij het je laakt aan inzicht in de situatie.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:51 schreef Bowlingbal het volgende:
Blijkbaar heb je niet eens de OP kunnen lezen:
Ja, hier heb je een heel goed punt. Héél vreemd inderdaad.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:52 schreef Ringo het volgende:
En er is geen enkele moslim in raad of deelraad geweest die eens in zijn agenda heeft gekeken en gedacht: mwah, misschien toch niet zo'n goede dag -- en daarop zijn PvdA-vriendjes tijdig heeft ingelicht.
Beatrix is er, Prins Philip van de UK is er, er worden duizende mensen verwacht. Welke andere orde dan?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Een herdenking is iets van totaal andere orde.
Ja en daarom zeg ik openbaar vervoer is toch net zo goed dan? Even een beetje aanpassen aan elkaar. En volgend jaar plannen ze die autoloze zondag beter inquote:Het gaat hier om een dag waar eigenlijk gedurende hele dag van de ene plek naar de andere plek gereis wordt. Maar nu dus door een hele grote groep mensen. Punt is ook dat men hiermee waarschijnlijk een signaal wil afgeven.
Als het alleen in Amsterdam geldt, dan kunnen die lui op de/mijn fiets. Bovendien is er ook zoiets als een metronetwerk.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het gaat hier om een dag waar eigenlijk gedurende hele dag van de ene plek naar de andere plek gereis wordt.
Weer die uitzonderingspositie, het enige signaal wat er wordt afgegeven is dat men steeds meer de moslims gaat uitkotsen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het gaat hier om een dag waar eigenlijk gedurende hele dag van de ene plek naar de andere plek gereis wordt. Maar nu dus door een hele grote groep mensen. Punt is ook dat men hiermee waarschijnlijk een signaal wil afgeven.
Hoe kom je erbij dat Islamitische raadsleden in die projectgroep zaten die gingen bepalen op welke datum die autovrije dag zou vallen? Je doet alsof het een megaproject is waar vele mensen bij betrokken waren. Volgens mij valt dat wel mee.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:56 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Iets zegt me dat jij het begrijpend lezen niet helemaal onder de knie hebt, waarbij het je laakt aan inzicht in de situatie.
De overheid bestaat uit meerdere figuren, figuren uit alle lagen van de bevolking. Het inplannen van een autoloze zondag is dan ook een aangelegenheid van de gemeente, een gemeente die uit verschillende geloven bestaat.
Waarom heeft de PvdA, of waarom hebben islamitische gemeenteraadslieden, niet gewezen op de datum toen die werd gekozen? Waarom komen ze nog geen week voor de dag zelf met het opwerpen van klachten tegen de datum? Die datum staat al maanden vast, nu aankomen kakken met de boodschap "ja maar dat valt op het suikerfeest" is te debiel voor woorden omdat ze er zelf bij waren toen de keuze werd gemaakt. Als het ze echt zo hoog had gezeten dan hadden ze daar destijds wel een opmerking over gemaakt.
Dat is een mogelijke oplossing. Als dat goed wordt uitgelegd.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:57 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Beatrix is er, Prins Philip van de UK is er, er worden duizende mensen verwacht. Welke andere orde dan?
[..]
Ja en daarom zeg ik openbaar vervoer is toch net zo goed dan? Even een beetje aanpassen aan elkaar. En volgend jaar plannen ze die autoloze zondag beter in![]()
http://www.beleven.org/feest/id-al-fitr_suikerfeestquote:Op de 1ste dag van de tiende maand, viert men het Suikerfeest, Id-al-Fitr, het feest van het breken van de vasten. Het einde van de Ramadan. Het exacte begin is afhankelijk van het verschijnen van de sikkel van de nieuwe maan. De hier gegeven datum is de datum van de volle dag. Het Suikerfeest begint op de dag ervoor bij zonsondergang.
Nou daarmee geef ik niet de schuld aan moslims hoor, daamee bedoel ik dat de dag helemaal niet bekend was toen, ligt toch aan de stand van de maan ofzo?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:51 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je niet eens de OP kunnen lezen:
[..]
Maar het milieu danquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daar zou het inderdaad op neerkomen, dan heb je op die dag even geen autoloze dag meer, big deal.
Juist.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:56 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Iets zegt me dat jij het begrijpend lezen niet helemaal onder de knie hebt, waarbij het je laakt aan inzicht in de situatie.
De overheid bestaat uit meerdere figuren, figuren uit alle lagen van de bevolking. Het inplannen van een autoloze zondag is dan ook een aangelegenheid van de gemeente, een gemeente die uit verschillende geloven bestaat.
Waarom heeft de PvdA, of waarom hebben islamitische gemeenteraadslieden, niet gewezen op de datum toen die werd gekozen? Waarom komen ze nog geen week voor de dag zelf met het opwerpen van klachten tegen de datum? Die datum staat al maanden vast, nu aankomen kakken met de boodschap "ja maar dat valt op het suikerfeest" is te debiel voor woorden omdat ze er zelf bij waren toen de keuze werd gemaakt. Als het ze echt zo hoog had gezeten dan hadden ze daar destijds wel een opmerking over gemaakt.
Het O.V. is er toch altijd? Hoeft toch niet extra uitgelegd?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is een mogelijke oplossing. Als dat goed wordt uitgelegd.
Nou, ik denk dat de "moslims" (om het zo maar cru te noemen) het dan veel te snel op zichzelf projecteren. Met name in een PVDA-deelraad zal het zeker geen moslimpesten zijn hoorquote:Allen in het licht van de laatste tijd moet het dus niet overkomen als moslimpje pesten. Dat lijkt me hier het gevaar.
Dat is nu juist wat mij zo irriteert aan het bericht. Het paternaliserende toontje van die knakker uit Bos en Lommer. Wéér (nog steeds!quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, hier heb je een heel goed punt. Héél vreemd inderdaad.
Dat die hele autovrije zondag volslagen nutteloos is, en alleen maar een berg irritatie opwekt. Het gaat me er niet om dat er zaken beslist worden waar mijn mening niet expliciet over gevraagd wordt, ik verwacht een fatsoenlijke afweging, waarbij OOK de belangen van mensen die in die gebieden wonen en van/naar hun werk moeten fatsoenlijk worden meegewogen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Metatron, het hoeft geen slecht idee te zijn als je het zelf niet bedacht hebt. In dit geval een auto-vrije zondag.
Ik snap gewoon niet waar je je zo druk om maakt. Er zullen wel meer dingen voor jou beslist worden zonder dat ze jou ernaar gevraagd hebben.
Het gaat notabene om een heel klein gebied. En ik hoor van jou alleen maar dit-is-toch-van-de-gekke.
Ik snap m niet....
Waarom ga je ervan uit dat die groep dit dit organiseert zo groot is dat er Moslims tussen gezeten moeten hebben?quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is nu juist wat mij zo irriteert aan het bericht. Het paternaliserende toontje van die knakker uit Bos en Lommer. Wéér (nog steeds!) wordt er óver moslims gesproken alsof ze zojuist als ongeletterde stumpers uit de bergen van Barbarije zijn komen rollen.
Er zijn inmiddels toch genoeg moslims, ook in de politiek, die op deze slordige besluitvorming hadden kunnen anticiperen?
Dat is jouw mening. Jij projecteert dus dat PVDA'ers liever mensen met hoge inkomens pesten. Voor een moslim kan dat anders zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het O.V. is er toch altijd? Hoeft toch niet extra uitgelegd?![]()
[..]
Nou, ik denk dat de "moslims" (om het zo maar cru te noemen) het dan veel te snel op zichzelf projecteren. Met name in een PVDA-deelraad zal het zeker geen moslimpesten zijn hoordie pesten liever de hoge inkomens van hun geld af.
Lijkt me een uitstekend doel.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef Metatron het volgende:
Bij die autoloze zondag is echter niet het DOEL een festival, maar het DOEL het autoverkeer belemmeren.
Totáál langs elkaar heen gewerkt, zal niet de eerste keer zijn. Zal wel een klein afdelinkje zijn, dat de datum vastgesteld heeft.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is nu juist wat mij zo irriteert aan het bericht. Het paternaliserende toontje van die knakker uit Bos en Lommer. Wéér (nog steeds!) wordt er óver moslims gesproken alsof ze zojuist als ongeletterde stumpers uit de bergen van Barbarije zijn komen rollen.
Er zijn inmiddels toch genoeg moslims, ook in de politiek, die op deze slordige besluitvorming hadden kunnen anticiperen?
Dat soort projecten zijn vrij breed ja, en worden ook in de gehele raad aangekondigd en besproken omdat het ALLE delen van de gemeente betreft. Daarbij weten de raadslieden ALLE raadslieden ruim van te voren welke dag er is gekozen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef Bowlingbal het volgende:
Hoe kom je erbij dat Islamitische raadsleden in die projectgroep zaten die gingen bepalen op welke datum die autovrije dag zou vallen? Je doet alsof het een megaproject is waar vele mensen bij betrokken waren. Volgens mij valt dat wel mee.
Dat is dan inderdaad weer de handicap van de PvdA..quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zie een paar posts terug van IHVK.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nou daarmee geef ik niet de schuld aan moslims hoor, daamee bedoel ik dat de dag helemaal niet bekend was toen, ligt toch aan de stand van de maan ofzo?
Je snapt nog steeds niet dat de knuffelbrigade 'de allochtoon' het liefst zo afhankelijk mogelijk houdt? Het is toch niet te hopen dat ze echt eens voor zichzelf gaan denkenquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach kom, zo'n besluit gaat door de gehele gemeentelijke mallemolen voordat er groen licht voor wordt gegeven.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waarom ga je ervan uit dat die groep dit dit organiseert zo groot is dat er Moslims tussen gezeten moeten hebben?
quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Jij projecteert dus dat PVDA'ers liever mensen met hoge inkomens pesten. Voor een moslim kan dat anders zijn.
En in het licht van de laatste dagen. Negatieve beeldvorming over moslims. Politici die de straten schoon willen vegen en kopvoddentax willen invoeren. Vind ik een uitleg niet meer dan gewoon. Sorry, maar dat is wel het minste wat ze dan kunnen doen.
Bij jou in ieder geval, dat is duidelijk. Maar bij mij bijvoorbeeld, helemaal niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef Metatron het volgende:
[..]
Dat die hele autovrije zondag volslagen nutteloos is, en alleen maar een berg irritatie opwekt.
Eigenlijk zijn PVDA'ers dan ook erger dan Wilders, die denken dat moslims niet voor zichzelf kunnen denken en overal hulp bij nodig hebben.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is dan inderdaad weer de handicap van de PvdA..
Tja, schijnbaar beginnen verschillende islamitische groeperingen op verschillende tijden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:01 schreef IHVK het volgende:
Gia ik weet 100% zeker dat ik en alle Turken met mij gewoon zondag het suikerfeest gaan vieren. Dus zaterdag het laatste vasten en zondag op familiebezoek.
Dus die bron klopt gewoon niet. Voor Turkse Nederlanders in ieder geval.
Wilders vertegenwoordig een geluid dat leeft in de Nederlandse samenleving. En niet in een klein deel ook.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:06 schreef Dragorius het volgende:
[..]meen je dit echt of trap ik nu in een grapje zonder dat ik het doorheb?
Die "negatieve geluiden" komen niet van een algemeen geluid hoorDa's specifiek van bijv. Wilders en niet heel Nederland die de barricades opduikt
Carnaval is trouwens best leuk.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, schijnbaar beginnen verschillende islamitische groeperingen op verschillende tijden.
Wij vieren ook carnaval vanaf vrijdagavond, terwijl het officieel pas op zondag na de hoogmis hoort te beginnen.
Anyway, als een stad een autoloze zondag planned en ze consulteren verschillende sites die zeggen dat het suikerfeest vanaf maandag tot donderdag is en begint op zondagavond bij zonsondergang, dan kun je ze niet kwalijk nemen dat ze geen rekening houden met afwijkende begintijden.
Maar de PvdA heeft eigenlijk al een tijdje al gebroken met dat beleid.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn PVDA'ers dan ook erger dan Wilders, die denken dat moslims niet voor zichzelf kunnen denken en overal hulp bij nodig hebben.
Ga jij maar tijdens de kerst met je hele familie in de tram en bus terwijl je een auto hebt en je moet van de ene stad naar de andere stad.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gaan ze toch gewoon op de fiets of met de metro/trein/tram.![]()
Het is wel minder geworden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar de PvdA heeft eigenlijk al een tijdje al gebroken met dat beleid.
Ik kijk wel uit, ik ga niet in linksen-stad Amsterdam wonen. Voor je het weet mag je bijvoorbeeld je klassieker buiten de ring parkeren.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Meki het volgende:
Ga jij maar tijdens de kerst met je hele familie in de tram en bus terwijl je een auto hebt en je moet van de ene stad naar de andere stad.
Ik eis het niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:11 schreef Dragorius het volgende:
Maar goed dan kun je overal wel uitleg bij gaan eisen. Waar stel je dan de grens (geen woordgrapje) ?
En je snapt dat voor bijvooorbeeld mij die slachtofferrol ook vermoeiend wordt? Dat ik denk "weer een uitzondering willen" terwijl iedereen zich aan die auto-loze dag moet houden. Ook de werkenden die dag, ook de mensen die op bezoek willen naar familie in het ziekenhuis etc.
Het is lullig maar die dingen gebeuren.
Het is lekker weer danquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Ga jij maar tijdens de kerst met je hele familie in de tram en bus terwijl je een auto hebt en je moet van de ene stad naar de andere stad.
De autoloze dag dient verplaatst te worden
wat als het op de eerste kerstdag was ???
En de moslims inschattende, komen ze met veel gerechten bij hun familie aan. Dat gaat dus niet per OV.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Het lijkt verdacht veel op een middelgrote Turkse stadquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het is lekker weer danEven genieten van het Heerlijke Nederlandse landschap!
Dan ga je zaterdags en blijf je overnachten?quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
De autoloze dag dient verplaatst te worden
wat als het op de eerste kerstdag was ???
O.a. dat dus , dit is dan een reden waarom ik de auto ga gebruikenquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En de moslims inschattende, komen ze met veel gerechten bij hun familie aan. Dat gaat dus niet per OV.
Er is een oplossing, veranderen naar volgende week maar nee dat willen ze niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan ga je zaterdags en blijf je overnachten?Kom op, out of the box denken! Dat moeten anderen (niet moslims) ook die dag
Zoiets kan je niet zomaar een week verplaatsen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Er is een oplossing, veranderen naar volgende week maar nee dat willen ze niet.
Moslims gebruiken tijdens feestdagen meestal de auto en dat neem je van hun af.
Staat het in de koran of niet? Want vroeger gingen ze gewoon met de kameel hoor.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Er is een oplossing, veranderen naar volgende week maar nee dat willen ze niet.
Moslims gebruiken tijdens feestdagen meestal de auto en dat neem je van hun af.
Inderdaad. En dan kun je als nog je shoarma te voet vervoeren.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kijk wel uit, ik ga niet in linksen-stad Amsterdam wonen. Voor je het weet mag je bijvoorbeeld je klassieker buiten de ring parkeren.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef IHVK het volgende:
Dit gaat ook eigenlijk he-le-maal nergens over he.
Baklavaquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:19 schreef IHVK het volgende:
Trouwens maandag moet er ook blijkbaar baklava gebracht worden naar collega's. Verplicht van de baas.
Het kan wel op een leuke manier hoor.![]()
Kan makkelijk, als het op een paasdag viel was het zeker 5 jaar verschoven.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zoiets kan je niet zomaar een week verplaatsen.
Waarom niet? Iedereen een zak of een tas en gaan met die baklava-banaanquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En de moslims inschattende, komen ze met veel gerechten bij hun familie aan. Dat gaat dus niet per OV.
De paasdag staat vast, ik wist niet dat suikerfeest dus op verschillende dagen kan vallen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Kan makkelijk, als het op een paasdag viel was het zeker 5 jaar verschoven.
Ik spreek jou nog wel eens als ze per ongeluk 1e Kerstdag autovrij makenquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Waarom niet? Iedereen een zak of een tas en gaan met die baklava-banaan
Dat moet ik ook als ik met de bus ga naar de stad en zo terugkom bijvoorbeeld, beladen met materialistische zaken
Ze hebben in Amsterdam-Centrum vast een APV die het gebruik van kamelen, paarden, geiten en ezels verbiedt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Staat het in de koran of niet? Want vroeger gingen ze gewoon met de kameel hoor.
Nogmaals, de kans dat een autoloze zondag op eerste of tweede kerstdag zou vallen is vrij klein. Kerst valt niet zo vaak op zondag. Suikerfeest schijnbaar ook niet. Volgens bronnen op internet nu ook niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Zoals gezegd, dan gaan we de dag ervoor wel en blijven we logeren, of zij bij ons.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik spreek jou nog wel eens als ze per ongeluk 1e Kerstdag autovrij makenSta je dan met je blommetje onthand te wezen in het OV
Dit soort interpretaties bedoelde ik dus.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:26 schreef Meki het volgende:
Daar gaat het niet om, Ze doen niet eens de moeite om naar de feestdagen te kijken
Dit is daarom een gevalletje pesten wat de gemeente doet, namelijk het inplannen op suikerfeest
wat krijgen we op offerfeest ?
Loopverbod ?
we hebben al belasting op hoofddoeken, autoloze zondag op suikerfeest
wat nog meer ?
Pasen is in het voorjaar, dus vaak mooi weer. Lekker op de fiets.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Kan makkelijk, als het op een paasdag viel was het zeker 5 jaar verschoven.
Die belastingen zijn er niet, en die autloze zondag is al veel vaker geweest hiervoor. Niet zo aanstellen aubquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:26 schreef Meki het volgende:
Daar gaat het niet om, Ze doen niet eens de moeite om naar de feestdagen te kijken
Dit is daarom een gevalletje pesten wat de gemeente doet, namelijk het inplannen op suikerfeest
Loopverbod ?
wat nog meer ?
Het is Meki.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:28 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die belastingen zijn er niet, en die autloze zondag is al veel vaker geweest hiervoor. Niet zo aanstellen aub
quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dit soort interpretaties bedoelde ik dus.
Het is niet opzettelijk op suikerfeest gepland. Als de gemeente gegoogled heeft op religieuze feestdagen, dan hadden ze gevonden dat suikerfeest pas op maandag begint, of op zijn vroegst zondag bij zonsondergang.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:26 schreef Meki het volgende:
Ik begrijp je oplossing wel, tuurlijk, is altijd een mouw aan te passen. Maar wat ik bedoelde is of jij niet ook moord en brand zou schreeuwen als je op 1e Kerstdag je auto niet kon gebruiken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:27 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zoals gezegd, dan gaan we de dag ervoor wel en blijven we logeren, of zij bij ons.
Mensen zoeken problemen die er niet zijn
Nee, eerlijk gezegd niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp je oplossing wel, tuurlijk, is altijd een mouw aan te passen. Maar wat ik bedoelde is of jij niet ook moord en brand zou schreeuwen als je op 1e Kerstdag je auto niet kon gebruiken.
Snif snif... ik ruik een romancequote:Op vrijdag 18 september 2009 19:29 schreef Dragorius het volgende:
[..]
![]()
Gelukkig denk jij nog wel helder na
Nee, gewoon blij dat een moslim openlijk op Fok! aangeeft dat sommige zaken overdreven zijn. En dat lijkt me lastig, want volgens mij geeft niemand hem bijval.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Snif snif... ik ruik een romance
Ik zat te dollenquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee, gewoon blij dat een moslim openlijk op Fok! aangeeft dat sommige zaken overdreven zijn. En dat lijkt me lastig, want volgens mij geeft niemand hem bijval.
IHVK
Voor het gemak zou ik daarbij een cabriolet adviseren. Rijdt wel zo makkelijk door.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:39 schreef Adelante het volgende:
Ah, ik moest zondag toch in Amsterdam zijn. Dus tulband om en ik kan gewoon doorrijden en middenin de stad parkeren
Plan dan überhaupt niet van die stupide autoloze zondagen. Flikker op met die ongein.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:05 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
JA wanneer gaan Jullie nu eens het woord AANPASSEN begrijpen en niet klagen en afgeven over de dingen die hier gebeuren.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:26 schreef Meki het volgende:
Loopverbod ?
wat nog meer ?
wie bepaald nou de regels in Amsterdam .. dacht niet de Moslim gemeenschap ... dus AANPASSEN is het en zo niet zie hier boven ..quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
Ik heb niks met de islam, en ik zou blij zijn als het aantal beoefenaren van die godsdienst drastisch afnam.
Dat neemt natuurlijk niet weg, dat dit een bezopen maatregel is. Een groot deel van de stadsbevolking viert feest op die dag, en het stadsbestuur wenst dat feest te verpesten, voor, ja waarvoor eigenlijk? Walgelijk.
Waarmee je dus meteen ziet hoe slecht moslims zijn geintegreert. De Koran laat zien dat de regels idd nageleefd moeten worden in het land/plek waar je bent.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nou daarmee geef ik niet de schuld aan moslims hoor, daamee bedoel ik dat de dag helemaal niet bekend was toen, ligt toch aan de stand van de maan ofzo?
Kom nou, dit is een zinloze maatregel die voor een groot deel van de bevolking de dag verpest. Dat is helemaal nergens voor nodig. De overheid moet geloof/cultuur niet faciliteren, maar ze hoeft ook niet bewust roet in het eten te gooien.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:22 schreef RAVW het volgende:
[..]
JA wanneer gaan Jullie nu eens het woord AANPASSEN begrijpen en niet klagen en afgeven over de dingen die hier gebeuren.
Dit is NEDERLAND !!! Welkom en bevalt het je niet maak gebruik van het grootste recht wat je hier in Nederland bezit ... door gewoon op te rotten als het je niet bevalt .....
Wees blij dat ik niet aan de macht ben hier dan had het voor een Immigrant hier zo er heel anders uit gezien..
Kijk eens naar hoe ze in Canada leven en omgaan met de immigranten ..
[..]
wie bepaald nou de regels in Amsterdam .. dacht niet de Moslim gemeenschap ... dus AANPASSEN is het en zo niet zie hier boven ..
Nee niets pesten van een bepaalde bevolking groep, het stad bestuur willen het dus heb je het maar aan te nemen.
Ik ben het hier in 010 ook met vele dingen niet eens maar goed ik krijg niet gelijk lange tenen als het mij niet uit komt ..
Klaag dan niet over IRAN of andere landen wanneer zij christenen gaan onderdrukken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:22 schreef RAVW het volgende:
[..]
JA wanneer gaan Jullie nu eens het woord AANPASSEN begrijpen en niet klagen en afgeven over de dingen die hier gebeuren.
Dit is NEDERLAND !!! Welkom en bevalt het je niet maak gebruik van het grootste recht wat je hier in Nederland bezit ... door gewoon op te rotten als het je niet bevalt .....
Wees blij dat ik niet aan de macht ben hier dan had het voor een Immigrant hier zo er heel anders uit gezien..
Kijk eens naar hoe ze in Canada leven en omgaan met de immigranten ..
[..]
wie bepaald nou de regels in Amsterdam .. dacht niet de Moslim gemeenschap ... dus AANPASSEN is het en zo niet zie hier boven ..
Nee niets pesten van een bepaalde bevolking groep, het stad bestuur willen het dus heb je het maar aan te nemen.
Ik ben het hier in 010 ook met vele dingen niet eens maar goed ik krijg niet gelijk lange tenen als het mij niet uit komt ..
Helaas neemt de aantallen enkel toe en komen er vele bekeerlingen erbij..quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
Ik heb niks met de islam, en ik zou blij zijn als het aantal beoefenaren van die godsdienst drastisch afnam.
Dat neemt natuurlijk niet weg, dat dit een bezopen maatregel is. Een groot deel van de stadsbevolking viert feest op die dag, en het stadsbestuur wenst dat feest te verpesten, voor, ja waarvoor eigenlijk? Walgelijk.
De aloude slachtofferrolquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:26 schreef Meki het volgende:
Loopverbod ?
wat nog meer ?
Zou Nederlanders met Discrimitaie zowiezo aanpakken. Verplichte vaccinatie.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Klaag dan niet over IRAN of andere landen wanneer zij christenen gaan onderdrukken.
Klaag dan niet wanneer Spanje de Nederlandse toeristen gaan aanpakken wegens discrimitaie..
Want dat is hun regels
Suikerfeest valt mogelijk op zondag of maandagquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is niet opzettelijk op suikerfeest gepland. Als de gemeente gegoogled heeft op religieuze feestdagen, dan hadden ze gevonden dat suikerfeest pas op maandag begint, of op zijn vroegst zondag bij zonsondergang.
Kun je nou niet even verder kijken dan je neus lang is? Voor kinderen is dit toch enig, lekker op straat spelen. En ik vind het sowieso een verademing, even geen overtollig blik.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Kom nou, dit is een zinloze maatregel die voor een groot deel van de bevolking de dag verpest.
Ik stel voor ook autoloze zondagen in te lassen op de eerste kerst dag.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De aloude slachtofferrol![]()
Hoor verder niemand piepen, terwijl het voor álle Amsterdammers vervelend is.
Zie het nut er ook niet van in hoor, van die autoloze zondag ,maar dat is een andere discussie.
Niet op een feestdag !quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kun je nou niet even verder kijken dan je neus lang is? Voor kinderen is dit toch enig, lekker op straat spelen. En ik vind het sowieso een verademing, even geen overtollig blik.
Sjongejonge, één dagje en de wereld is te klein.
ik kan de frustraties wel begrijpen ... maar ja wat doe je er aan ..quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Kom nou, dit is een zinloze maatregel die voor een groot deel van de bevolking de dag verpest. Dat is helemaal nergens voor nodig. De overheid moet geloof/cultuur niet faciliteren, maar ze hoeft ook niet bewust roet in het eten te gooien.
Verplaatsen die autoloze zondagquote:Op vrijdag 18 september 2009 20:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik kan de frustraties wel begrijpen ... maar ja wat doe je er aan ..
Enig idee hoeveel geld dat kost ?quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Verplaatsen die autoloze zondag
het is toch niet zo moeilijk..
Prima, hoef ik meteen niet op verplicht familiebezoek. Lekker thuis met een dvd op de bankquote:Op vrijdag 18 september 2009 20:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik stel voor ook autoloze zondagen in te lassen op de eerste kerst dag.
Moet je nagaan hoeveel protesten er komen van kerken etc...
Hoor je mij daar over klagen NOTquote:Op vrijdag 18 september 2009 20:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Klaag dan niet over IRAN of andere landen wanneer zij christenen gaan onderdrukken.
Klaag dan niet wanneer Spanje de Nederlandse toeristen gaan aanpakken wegens discrimitaie..
Want dat is hun regels
Nou? Hoeveel?quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:53 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel geld dat kost ?
Kost wel een paar duizend euro om dat terug te draaien.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nou? Hoeveel?
Het is gewoon een fout waar nu een hoop mensen de dupe van worden.
Regelzucht van de overheid... Opleggen van autoloze zondagen... Dat moet een keer misgaan...
Ah, dat valt mee.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:55 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Kost wel een paar duizend euro om dat terug te draaien.
feestdag ????quote:
Yeah rightquote:
Eigen schuldquote:Op vrijdag 18 september 2009 20:53 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel geld dat kost ?
Dit stond er in de OP. Komt op mij niet over als dwingend, zeurderig, slachtofferrol en de hele mikmak. Gewoon een reële vraag. Ze vragen niet om die hele dag te verzetten.quote:De Unie van Marokkaanse Moslim Organisaties pleit ervoor dat oudere moslims een ontheffing krijgen als zij zondag per auto het centrum van Amsterdam willen bezoeken.
Dat duurt niet zo lang meer overigens.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
feestdag ????
Ik heb net op de kalender gekeken maar het is hier gewoon een normale zondag hoor niets geen extra's of wat dan ook ..
Suikerfeest is een feestdag voor moslimsquote:Op vrijdag 18 september 2009 20:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
feestdag ????
Ik heb net op de kalender gekeken maar het is hier gewoon een normale zondag hoor niets geen extra's of wat dan ook ..
Dat kunnen ze makkelijk terugverdienen aan accijnzen die ze anders missen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:55 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Kost wel een paar duizend euro om dat terug te draaien.
Ja want de gemeente heft diequote:Op vrijdag 18 september 2009 21:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze makkelijk terugverdienen aan accijnzen die ze anders missen.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Suikerfeest is een feestdag voor moslims
Jij erkent het niet en velen erkennen het niet, daardoor kunnen moslims moeilijker vrij krijgen tijdens suikerfeest terwijl zij wel kerstdagen willen werken en willen ruilen met Nederlandse collega's maar andersom vrij krijgen no way...
Tsja, je kan natuurlijk ook de principiële dwarsligger zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
Nee dat zal wel te gek worden zeg .. dat dadelijk iedereen zijn eigen feestdag vrij wil zijn ...
Weet je hoeveel feestdagen er in de VS zijn en in Belgie hebben ze ook meer dagen feest dan hier ..
Kunnen we dan de hele boel beter maar niet gelijk sluiten ... ben je daar ook van af ..
Door de moslims te verplaatsen hebben we helemaal geen problemen meerquote:Op vrijdag 18 september 2009 21:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tsja, je kan natuurlijk ook de principiële dwarsligger zijn.
Maar door simpelweg een autoloze zondag te verplaatsen (waarom bestaan die uberhaupt?) is dit probleem verholpen.
Omdat hun ouders hetzelfde deden als jouw ouders.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:09 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Door de moslims te verplaatsen hebben we helemaal geen problemen meer(waarom bestaan die uberhaupt?)
In Amsterdam en in vele grote steden heb je grote Islamitische gemeenschap.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
Nee dat zal wel te gek worden zeg .. dat dadelijk iedereen zijn eigen feestdag vrij wil zijn ...
Weet je hoeveel feestdagen er in de VS zijn en in Belgie hebben ze ook meer dagen feest dan hier ..
Dus als die hier komen , moeten ze ook maar hun feestdagen gewoon doorlaten gaan
Kunnen we dan de hele boel beter maar niet gelijk sluiten ... ben je daar ook van af ..
Je gooit het nu over een andere boeg.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:09 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Door de moslims te verplaatsen hebben we helemaal geen problemen meer(waarom bestaan die uberhaupt?)
quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:10 schreef Meki het volgende:
[..]
In Amsterdam en in vele grote steden heb je grote Islamitische gemeenschap.
Als je ze erkent als feestdag voorkom je veel problemen en breng je veel groepen bij elkaar.
Nu tegenwoordig vrij vragen voor een feestdag bij bedrijven gaat moeilijk, terwijl ze om 1 dag vrij willen vragen doen ze moeilijk..
Vakantie.. haha die mensen gaan nooit op vakantie het hele jaar door willen ze dan 6 weken achter elkaar nemen in een jaar en de volgende jaar niet.. staat gewoon in de CAO.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja weet je waar dat aan ligt trouwens ?
Ik als Nederlander gaat niet 5 a 6 Weken naar mijn geboorteland , trouwens ik mag nog niet eens 4 weken achterelkaar vrij zijn ...
Ommaar eesn een zij straat te noemen..
Bij ons zijn ook diverse Moslims de hele ramadan vrij geweest om de smoes dat het niet goed is met een lege maag de hele dag hard te werken en in de zon te staan ....
Dus wat klets je nou we geven al genoeg mogelijkheden aan die lui om hun geloof te mogen voorzetten..
Maar o als ze 1 dag eens niet mogen doen wat ze willen dan functioneerhet hele nederlandse beleid in eens niet ..
ja dat ontkennen we ook niet het is geen ideale besluit van de gemeente geweest ..quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:17 schreef MaGNeT het volgende:
Als je in Zandvoort een autoloze zondag organiseert op de dag van de Marlboro Masters wil dat ook niet zeggen dat er een feestdag verknoeid is.
Maar je verknalt wel de dag voor een grote groep mensen.
Dat is waar het nu om draait.
Dat is voor mij dus een van de redenen dat ik intern een memo heb gestuurd om extra op de prestaties te letten van onze Moslim medewerkers tov andere maanden. Als de uitslag is dat ze minder presteren dan vliegen ze er volgend jaar gewoon allemaal uit.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:17 schreef RAVW het volgende:
Bij ons zijn ook diverse Moslims de hele ramadan vrij geweest om de smoes dat het niet goed is met een lege maag de hele dag hard te werken en in de zon te staan ....
Ja ik vind het ook een beetje onzin. Alsof je alleen maar met de auto bij elkaar op bezoek kunt. En trouwens, is het voor Marokkanen wel op Zondag al afgelopen ?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:05 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Onze Chef Lege Dozenquote:Op vrijdag 18 september 2009 21:23 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dat is voor mij dus een van de redenen dat ik intern een memo heb gestuurd om extra op de prestaties te letten van onze Moslim medewerkers tov andere maanden. Als de uitslag is dat ze minder presteren dan vliegen ze er volgend jaar gewoon allemaal uit.
Het is algemeen bekend dat vastenden sneller moe zijn en minder presteren dan de vorige kerenquote:Op vrijdag 18 september 2009 21:23 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dat is voor mij dus een van de redenen dat ik intern een memo heb gestuurd om extra op de prestaties te letten van onze Moslim medewerkers tov andere maanden. Als de uitslag is dat ze minder presteren dan vliegen ze er volgend jaar gewoon allemaal uit.
well...quote:
quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:23 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Daar draait het dus om.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hadden ze met de planning van het Suikerfeest geen rekening kunnen houden met autoloze zondagen?
Kom niet met lul praat ik werk met 3 moslim mannen en twee ander gelovige ..quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Vakantie.. haha die mensen gaan nooit op vakantie het hele jaar door willen ze dan 6 weken achter elkaar nemen in een jaar en de volgende jaar niet.. staat gewoon in de CAO.
Het gaat erom dat je een feestdag verpetst voor een hele groep, alle gevolgen dient de gemeente op zich te nemen.
De meeste mensen gaan maar 1 keer per jaar op vakantie hoor, of twee keer een week. Zes weken is voor de meeste mensen niet weggelegd.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Vakantie.. haha die mensen gaan nooit op vakantie het hele jaar door willen ze dan 6 weken achter elkaar nemen in een jaar en de volgende jaar niet.. staat gewoon in de CAO.
Het gaat erom dat je een feestdag verpetst voor een hele groep, alle gevolgen dient de gemeente op zich te nemen.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:34 schreef draaijer het volgende:
Ik heb een bloedhekel aan dit soort dagen. Autoloos = restitutie..fuckers
Niet echt, er waren toen nog geen auto's.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hadden ze met de planning van het Suikerfeest geen rekening kunnen houden met autoloze zondagen?
goede manager kijkt niet naar kleur of geloof.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat vastenden sneller moe zijn en minder presteren dan de vorige keren
Het is de truc van een manager hoe ermee om te gaan, jij moet die cursussen nog volgen "Hoe ga ik met culturen en andersdenkenen om als manager ".
Nee Buschetta, nu maak je het te dol. Hier trapt niemand inquote:Op vrijdag 18 september 2009 21:28 schreef Buschetta het volgende:
[..]
well...
250.000 lege dozen dan![]()
zal binnenkort wel in het nieuws komen als een medewerker die memo lekt.
Als het waar is dat betwijfel ik dat is een incident mischien is de sfeer niet goed of de bedrijfscultuur is mischien aan de lage kant..quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
Kom niet met lul praat ik werk met 3 moslim mannen en twee ander gelovige ..
maar als ik de Uren lijsten en vakantie dagen ziet over de afgelopen 5 jaar dan is het dat de andere gelovige op enkele dagen extra vrij zijn geweest maar als ik daarin tegen de uren legt die de Moslims vrij zijn geweest ... dat is wel een heel groot verschil ..
Minimaal 3 keer per maand zijn ze er een dag niet ... (zonder reden van opgave)
En ook de ziekte verzuim ligt bij het niet verkrijgen van vrijdagen (die hun willen) in eens een heel stuk hoger ....
1 van de Moslims bij ons is ziek geworden toen de ramadan begon (griep en daarna in eens een arm in het verband)
en maandag komt hij weer werken .. maar toevallig ... nee daar mogen wij het niet over hebben dan Discrimineren we ..
Oh? En dan meldt je je maar ziek?quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Als het waar is dat betwijfel ik dat is een incident mischien is de sfeer niet goed of de bedrijfscultuur is mischien aan de lage kant..
Mischien is de uurloon laag en mischien is de werkdruk hoog
Jong geleerd, oud gedaan.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh? En dan meldt je je maar ziek?
We kunnen het topic natuurlijk laten draaien om de werkvloer ervaringen van een Fok!'er maar daar gaat het nu niet om.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh? En dan meldt je je maar ziek?
Weer een gevalletje van WIJ moeten ons aanpassen aan JULLIE.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat vastenden sneller moe zijn en minder presteren dan de vorige keren
Het is de truc van een manager hoe ermee om te gaan, jij moet die cursussen nog volgen "Hoe ga ik met culturen en andersdenkenen om als manager ".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens. De belastingbetaler klaagt hier niet over op een enkele uitkeringstrekker na.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Helemaal met je eens.
Dat hier een heel topic aan word gewijd... Abnormaal.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:37 schreef IHVK het volgende:
Ik weet niet hoor, maar Meki heeft jullie wel gedisst hierzo.
Aight jongen, boks voor deze.Geef je daar een boks voor?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind het bedenkelijk wat hij allemaal ten berde brengt.
Waarom nu al zeggen dat het weer een incident is ?quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Als het waar is dat betwijfel ik dat is een incident mischien is de sfeer niet goed of de bedrijfscultuur is mischien aan de lage kant..
Mischien is de uurloon laag en mischien is de werkdruk hoog
Ik weet niet wat voor werk jij doet maar je mag blij zijn dat je niet wordt afgerekend op je taalkundige kwaliteitenquote:Op vrijdag 18 september 2009 21:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
Kom niet met lul praat ik werk met 3 moslim mannen en twee ander gelovige ..
maar als ik de Uren lijsten en vakantie dagen ziet over de afgelopen 5 jaar dan is het dat de andere gelovige op enkele dagen extra vrij zijn geweest maar als ik daarin tegen de uren legt die de Moslims vrij zijn geweest ... dat is wel een heel groot verschil ..
Minimaal 3 keer per maand zijn ze er een dag niet ... (zonder reden van opgave)
En ook de ziekte verzuim ligt bij het niet verkrijgen van vrijdagen (die hun willen) in eens een heel stuk hoger ....
1 van de Moslims bij ons is ziek geworden toen de ramadan begon (griep en daarna in eens een arm in het verband)
en maandag komt hij weer werken .. maar toevallig ... nee daar mogen wij het niet over hebben dan Discrimineren we ..
Ben je niet verplicht om sowieso 2 weken aangesloten vakantie te nemen per jaar?quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja dat zei ik 10 pagina's geleden al.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:46 schreef Lavenderr het volgende:
Nou, het is geregeld hoor, er worden extra bussen ingezet, die rijden vanaf de ring naar de binnenstad.
Opgelost!
Lol schrijven gaat inderdaad soms beroerdquote:Op vrijdag 18 september 2009 21:46 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor werk jij doet maar je mag blij zijn dat je niet wordt afgerekend op je taalkundige kwaliteiten![]()
Overigens herken ik je beschreven situatie wel. Kom het niet anders tegen. Is een beetje een cultuur kwestie volgens mij.
Precies.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:42 schreef zoalshetis het volgende:
straks moeten we in nederland nog rekening gaan houden met de jaarlijkse uitvlieg van mieren.
Zekere Marokkaanse chica's zou ik wel geven.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:47 schreef zoalshetis het volgende:
alles is de fout van die smerige nederlandse kaaskop. die er wel voor zorgt dat alles zo luxe is, als het nu is. uitkerinkje hier, projectje daar. en wij maar ons zure geld als toiletpapier weggegooit zien worden aan mensen die wel nemen, maar nooit iets geven.
O sorry, had het niet gezienquote:Op vrijdag 18 september 2009 21:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja dat zei ik 10 pagina's geleden al.
Inderdaad. Ik ken geen een moslim die ook maar iets gegeven heeft aan dit land. Alleen maar nemen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:47 schreef zoalshetis het volgende:
alles is de fout van die smerige nederlandse kaaskop. die er wel voor zorgt dat alles zo luxe is, als het nu is. uitkerinkje hier, projectje daar. en wij maar ons zure geld als toiletpapier weggegooit zien worden aan mensen die wel nemen, maar nooit iets geven.
That's ok, je kan niet alles lezen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
O sorry, had het niet gezien![]()
Waarom wordt er dan over doorgemekkerd?
En al die puike hasj dan?quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ken geen een moslim die ook maar iets gegeven heeft aan dit land. Alleen maar nemen.
Het is echt heel erg.
nou nou zo ramp zalig is het ook niet ...quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ken geen een moslim die ook maar iets gegeven heeft aan dit land. Alleen maar nemen.
Het is echt heel erg.
Ik wil ook kerstdagen werken, niet discrimineren Meki!quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Suikerfeest is een feestdag voor moslims
Jij erkent het niet en velen erkennen het niet, daardoor kunnen moslims moeilijker vrij krijgen tijdens suikerfeest terwijl zij wel kerstdagen willen werken en willen ruilen met Nederlandse collega's maar andersom vrij krijgen no way...
onzin. ik ken echt wel moslims die hard werken en precies zo zijn als wij. maar het gaat me om een flinke groep (als ik zo vrij mag zijn om dat zo te zeggen, in mijn eigen land) die als een achterlijke barbaar door dit land stormt. wanneer is die groep weg? pas als importbruiden worden afgeschaft. minste wat we kunnen doen toch?quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is echt heel erg.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zekere Marokkaanse chica's zou ik wel geven.
Ik laat zelfs een cactus nog doodgaan.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
het enige dat jij geeft is je planten.
Dat is lang geleden dat ik een nuancering heb gezien van jou.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
onzin. ik ken echt wel moslims die hard werken en precies zo zijn als wij. maar het gaat me om een flinke groep (als ik zo vrij mag zijn om dat zo te zeggen, in mijn eigen land) die als een achterlijke barbaar door dit land stormt. wanneer is die groep weg? pas als importbruiden worden afgeschaft. minste wat we kunnen doen toch?
dan geef je niet genoeg.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik laat zelfs een cactus nog doodgaan.
Ik geef ze helegaar niks. Ik ben een plantenhater in het diepst van mijn gedachten. Daar valt mijn mensenhaat bij in het niet.quote:
volgens wie?quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:01 schreef Buschetta het volgende:
Zal het nog even opsommen.
Suikerfeest in Nederland begint op Maandag.
Omdat enkele gelovigen nog de kalender uit hun "vaders" land volgen moet de Nederlandse staat/gemeente haar planningen aanpassen daaraan.
waar hebben we het eigenlijk over ?
onzin. sorry. ik nuanceer me helemaal kapot, altijd. maar wat ik nu zeg, was twee jaar geleden volkomen afgebrand of leverde een halve ban op met al die notes.quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is lang geleden dat ik een nuancering heb gezien van jou.![]()
Verder weet ik het allemaal niet meer. Beetje moe.
ik dacht dat je plant het metafoor was van een kut. van mij wel in ieder geval.quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik geef ze helegaar niks. Ik ben een plantenhater in het diepst van mijn gedachten. Daar valt mijn mensenhaat bij in het niet.
Maar de Koran komt toch ook uit hun "vaderlanden"? Waarom vind je dat wel relevant?quote:
quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:01 schreef Buschetta het volgende:
Omdat enkele gelovigen nog de kalender uit hun "vaders" land volgen moet de Nederlandse staat/gemeente haar planningen aanpassen daaraan.
De Koran komt van god volgens deze lieden dus ik zie ook niet wat de relatie is tot het feit dat ze dus de kalenders uit die landen waar ze vandaan komen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:15 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Maar de Koran komt toch ook uit hun "vaderlanden"? Waarom vind je dat wel relevant?
[..]
Maar ze nemen hun religie toch ook mee uit hun "vaders"landen? Volgens jou kan je ze op basis van dat punt dan al ongeintegreerd noemen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:17 schreef Buschetta het volgende:
[..]
De Koran komt van god volgens deze lieden dus ik zie ook niet wat de relatie is tot het feit dat ze dus de kalenders uit die landen waar ze vandaan komen.
Dat is een teken van slechte integratie.
Als je de koran leest dan staan die regels er vrij nauwkeurig in. Dus moslims die die niet naleven zijn dus ook erg slecht bezig. Dus die opmerking gaat niet op.quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:19 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Maar ze nemen hun religie toch ook mee uit hun "vaders"landen? Volgens jou kan je ze op basis van dat punt dan al ongeintegreerd noemen.
waar staan ze dan precies? welk hoofdstuk?quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:22 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Als je de koran leest dan staan die regels er vrij nauwkeurig in. Dus moslims die die niet naleven zijn dus ook erg slecht bezig. Dus die opmerking gaat niet op.
En ja ongeintegreerd dus.
waar staat dat in de Koran?quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:23 schreef zoalshetis het volgende:
vasten op zijn koran's is gewoon keihard met mannen vreten als de zon ondergaat. en mama en dochters mogen de restjes in de keuken eten.
joepie de fucking poepie, wat een vasten!
Jij hebt niets te maken met de wijze waarop anderen daarover denken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:22 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Als je de koran leest dan staan die regels er vrij nauwkeurig in. Dus moslims die die niet naleven zijn dus ook erg slecht bezig. Dus die opmerking gaat niet op.
Dan hanteer je wel een rare definitie van integreren om te beginnen. Je vindt echter wel dat de ene wijze van het berekenen van de dag waarop het suikerfeest valt, boven de andere gaat (ondanks dat je beide vormen, tekenen van ongeintegreerd-heid vindt). Heb je hier nog een verklaring voor of komt het je nu gewoon goed uit?quote:En ja ongeintegreerd dus.
Surah Baqarah Hoofdstuk 2quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
waar staan ze dan precies? welk hoofdstuk?
volgens mij ken jij geen marokkanen?quote:
gast!quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Regelnummer? Want dat is het grootste hoofdstuk zie ik.
Nee maar je zei op z'n Korans. Daarom.quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij ken jij geen marokkanen?
Als het om "feiten gaat" is de Koran het directe woord van god. Maar als het om traditie gaat uit het vaderland heeft dat een streepje voor op het "woord" ?quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:25 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij hebt niets te maken met de wijze waarop anderen daarover denken.
Anders lees je hem zelf even... toen ik dat deed kwam ik er meteen achter hoe ziek dat geloof is.quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Regelnummer? Want dat is het grootste hoofdstuk zie ik.
Nogmaals, jij hebt niets te vertellen over de manier waarop een andere zijn geloof belijdt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:27 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Als het om "feiten gaat" is de Koran het directe woord van god. Maar als het om traditie gaat uit het vaderland heeft dat een streepje voor op het "woord" ?
Dat komt omdat je geen weerwoord hebt. Waarom vind je het acceptabel dat het suikerfeest op maandag valt, als je dat een teken van ongeintegreerd-heid vindt, als je zondag niet accepteert met exact datzelfde argument.quote:Op die andere onzin ga ik geeneens op in.
tja dat gedoe krijg je als je een kalender baseert op de maanquote:Op vrijdag 18 september 2009 22:21 schreef IHVK het volgende:
http://www.bndestem.nl/al(...)-het-Suikerfeest.ece
http://www.bndestem.nl/al(...)feest-op-een-dag.ece
Probleem met dit soort dingen is dat iedereen zijn eigen mening erover heeft. Majah verder niet echt boeiend.
Het gaat me erom dat de koran duidelijke regels stelt om het einde van de Koran af te meten aan maanstand van de plek waar je woont/bidt......quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nogmaals, jij hebt niets te vertellen over de manier waarop een andere zijn geloof belijdt.
[..]
Dat komt omdat je geen weerwoord hebt. Waarom vind je het acceptabel dat het suikerfeest op maandag valt, als je dat een teken van ongeintegreerd-heid vindt, als je zondag niet accepteert met exact datzelfde argument.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |