abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:43:10 #61
3542 Gia
User under construction
pi_72882703
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:35 schreef Knudde het volgende:
ik had graag de reacties willen lezen van de hypocrieten met onderwerp "ook autoloze zondag met kerst"
Kerst valt niet zo vaak op een zondag.

En mocht één van die dagen toch op een zondag vallen en het is een autoloze zondag, tja, dan gaan we de andere kerstdag wel naar de familie.
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:43:38 #62
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_72882715
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Als je geen dag zonder auto wil, ben je een aardige prutser. Kan je hier wel stoer zitten doen, maar dat is toch niet echt serieus te nemen?
Waarom? Wat een kansloze opmerking dit zeg. Ik wil inderdaad geen dag zonder auto, leg mij eens uit waarom ik dan een prutser ben.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_72882717
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Als je geen dag zonder auto wil, ben je een aardige prutser. Kan je hier wel stoer zitten doen, maar dat is toch niet echt serieus te nemen?
Het gaat niet om het al dan niet zonder KUNNEN, het gaat om MOGEN. En ik betaal een aardig bedragje per jaar aan ome Bos voor mijn 'vergunning' om een auto te mogen rijden op de Nederlandse wegen. Ik zie daar ook geen teruggave van omdat ik mijn auto niet MAG gebruiken om simpelweg op m'n werk te komen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72882728
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:41 schreef Metatron het volgende:

[..]

Duh. Dat die arme moslims niet met de auto bij elkaar op bezoek kunnen op die dag. Dat zie je toch in de OP .

Dat er ook mensen zijn die gewoon simpelweg werk te doen hebben interesseert ze niet. Die mogen ook gevoeglijk aan het (uitgespaarde) gas.
Dat ja, het gaat er dus om dat ze weer uitzonderingen willen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:45:04 #65
3542 Gia
User under construction
pi_72882761
Trouwens, volgens onderstaande site is het suikerfeest van maandag tot en met donderdag. Niet op zondag, dus.

http://www.feestdagen-nederland.nl/suikerfeest.html

Als men hier naar heeft gekeken met het plannen van de autoloze zondag, is er niks fout gedaan.
In 2009 zit er gaan zondag in suikerfeest.
pi_72882764
Dan pakken we toch gezellig, typisch Hollands, de fiets?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72882772
Anders vervoeren we ze toch gewoon in politiebusjes, zijn ze toch al gewend.
pi_72882783
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat ja, het gaat er dus om dat ze weer uitzonderingen willen.
Ja, waarom deze zondag uitzonderen van normale zondagen waarop ik m'n auto gewoon mag gebruiken?
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72882797
Oh en men mag het geflame ook wel even minderen, lijkt wel een kleuterspeelplaats onderhand
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:46:42 #70
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72882806
@Paxlie en Metatron.

Ja, je bent goed op de hoogte van al je RECHTEN die je in dit land hebt. (Iets zegt me dat je meer moeite hebt met iets anders dan jouw rechten, namelijk je plichten).

Ik wil dit, ik wil dat etc. etc.

Eén dag in het jaar mag je niet met de auto. En in zo'n beperkt gebied (!). En dan is de beer los.

Dat vind ik nou typisch zo'n ik-ik-ik reactie.
pi_72882838
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:38 schreef Meh7 het volgende:
Scheiding van kerk en staat, tjap.
inderdaad, en dus blijft de autoloze zondag komende zondag staan, en ben jij daar een fervent voorvechter van. Want jij zou natuurlijk niet willen dat de overheid een uitzondering maakt voor een islamitische feestdag die niet op die dag valt...
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_72882845
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:39 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Gaat om jouw argument dat je net zo goed met iets anders dan de auto kan reizen, slimmerd, dat gaat ook op als er geen autoloze zondag is.
In het artikel gaat het om NU.
Mankeert wat aan moslims dat hun niet met ander vervoer kunnen gaan. Kom op trek je discrminatiekaart of wijs je even op artikel 1 van reli-vrijheid maar waar is de vrijheid van niet moslims meneer extremistje?
pi_72882874
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:38 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Scheiding van kerk en staat, tjap.
Nee, cultureel erfgoed.
Eigen brokjes eerst.
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:49:17 #74
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_72882884
Toch knap hoe de geestelijk minder bedeelden hiervan de schuld aan 'de Moslims' kunnen geven.

Dat verdient bijna een Wildersiaans lintje.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_72882904
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:45 schreef Gia het volgende:
Trouwens, volgens onderstaande site is het suikerfeest van maandag tot en met donderdag. Niet op zondag, dus.

http://www.feestdagen-nederland.nl/suikerfeest.html

Als men hier naar heeft gekeken met het plannen van de autoloze zondag, is er niks fout gedaan.
In 2009 zit er gaan zondag in suikerfeest.
Voor Turken is het in ieder geval zondag.

Voor overige moslims (hoogstwaarschijnlijk) ook.

Waar dat aan ligt:
quote:
Turken gaan daarbij vaak uit van berekeningen, iets dat voornamelijk in de huidige maatschappij voordelen heeft. Het Suikerfeest kan ruim van tevoren worden aangekondigd en er kan een vrije dag worden opgenomen. Marokkanen in Nederland gaan doorgaans uit van het moment dat in Saoedi-Arabië daadwerkelijk de maansikkel na de nieuwe maan gezien werd; sommigen houden vast aan de Marokkaanse gewoonte om uit te gaan van de zichtbaarheid in Marokko. Pas de avond voorafgaand aan het Suikerfeest wordt vastgesteld of de nieuwe maand begonnen is en het vasten gebroken kan worden.
En het Suikerfeest duurt 3 dagen dus van maandag tot vrijdag kan nooit. De eerste dag is het belangrijkst.

Tot zover de les van meester IHVK.
pi_72882926
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:49 schreef Bowlingbal het volgende:
Toch knap hoe de geestelijk minder bedeelden hiervan de schuld aan 'de Moslims' kunnen geven.

Dat verdient bijna een Wildersiaans lintje.
Dat jouw cognitieve stoornis jou niet in staat stelt om te discussieren, dat maak je meteen weer duidelijk.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_72882947
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:46 schreef Boca_Raton het volgende:
@Paxlie en Metatron.

Ja, je bent goed op de hoogte van al je RECHTEN die je in dit land hebt. (Iets zegt me dat je meer moeite hebt met iets anders dan jouw rechten, namelijk je plichten).

Ik wil dit, ik wil dat etc. etc.

Eén dag in het jaar mag je niet met de auto. En in zo'n beperkt gebied (!). En dan is de beer los.

Dat vind ik nou typisch zo'n ik-ik-ik reactie.
NOu, als JIJ je auto niet wil gebruiken, dan moet je dat vooral doen. Ik zie alleen echt het nut er niet van in om dan ook ANDEREN daartoe te verplichten. En als je het over plichten en rechten hebt: Ik heb de PLICHT wegenbelasting te betalen als ik een auto wil rijden, en dat doe ik dan ook netjes. Dan vind ik het daartegenover niet meer dan normaal dat de overheid aan haar PLICHT voldoet om wegen voor mij begaanbaar te houden, en ze niet nodeloos af te sluiten met als ENIGE doel dat er geen auto's rijden.

Dat je bij een evenement het autoverkeer zal moeten beperken vind ik volkomen logisch, maar dan is het DOEL een bepaald evenement, en het gevolg daarvan dat het autoverkeer beperkt is. Daarbij is hier geen sprake, het DOEL is nu puur om auto's te weren. En ja, daar heb ik een probleem mee, want ik vind dat strijdig met de plicht die de overheid heeft tegenover de betalers van de wegenbelasting.
Meh.
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:51:51 #78
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_72882948
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:51 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Dat jouw cognitieve stoornis jou niet in staat stelt om te discussieren, dat maak je meteen weer duidelijk.
Blijkbaar heb je niet eens de OP kunnen lezen:
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:05 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Juist op die dag gaan moslims massaal bij elkaar op bezoek. Hoe komt het nou dat we dat niet weten?

Uhm misschien omdat moslims dat zelf nog niet eens wisten toen die autovrije dag werd gepland?
Daarbij wat een kontenlikkerij weer.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:52:06 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72882959
En er is geen enkele moslim in raad of deelraad geweest die eens in zijn agenda heeft gekeken en gedacht: mwah, misschien toch niet zo'n goede dag -- en daarop zijn PvdA-vriendjes tijdig heeft ingelicht.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_72882971
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

Voor Turken is het in ieder geval zondag.

Voor overige moslims (hoogstwaarschijnlijk) ook.

Waar dat aan ligt:
[..]

En het Suikerfeest duurt 3 dagen dus van maandag tot vrijdag kan nooit. De eerste dag is het belangrijkst.

Tot zover de les van meester IHVK.
Bedankt voor de les. Prima voor turkije maar NL is turkije niet en zeker geen islamitisch land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')