abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72883223
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Daar zou het inderdaad op neerkomen, dan heb je op die dag even geen autoloze dag meer, big deal.
Maar het milieu dan ?
Cool story, Hansel.
pi_72883261
Gia ik weet 100% zeker dat ik en alle Turken met mij gewoon zondag het suikerfeest gaan vieren. Dus zaterdag het laatste vasten en zondag op familiebezoek.

Dus die bron klopt gewoon niet. Voor Turkse Nederlanders in ieder geval.
pi_72883276
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:56 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Iets zegt me dat jij het begrijpend lezen niet helemaal onder de knie hebt, waarbij het je laakt aan inzicht in de situatie.

De overheid bestaat uit meerdere figuren, figuren uit alle lagen van de bevolking. Het inplannen van een autoloze zondag is dan ook een aangelegenheid van de gemeente, een gemeente die uit verschillende geloven bestaat.

Waarom heeft de PvdA, of waarom hebben islamitische gemeenteraadslieden, niet gewezen op de datum toen die werd gekozen? Waarom komen ze nog geen week voor de dag zelf met het opwerpen van klachten tegen de datum? Die datum staat al maanden vast, nu aankomen kakken met de boodschap "ja maar dat valt op het suikerfeest" is te debiel voor woorden omdat ze er zelf bij waren toen de keuze werd gemaakt. Als het ze echt zo hoog had gezeten dan hadden ze daar destijds wel een opmerking over gemaakt.
Juist.
Ze zijn zich wild geschrokken toen ze er kortgeleden achter kwamen en nu willen ze zoete broodjes bakken en alsnog proberen zich er uit te wriemelen.
pi_72883280
Maar er is wel vaak gezeur om niks dat klopt.
pi_72883291
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is een mogelijke oplossing. Als dat goed wordt uitgelegd.
Het O.V. is er toch altijd? Hoeft toch niet extra uitgelegd?
quote:
Allen in het licht van de laatste tijd moet het dus niet overkomen als moslimpje pesten. Dat lijkt me hier het gevaar.
Nou, ik denk dat de "moslims" (om het zo maar cru te noemen) het dan veel te snel op zichzelf projecteren. Met name in een PVDA-deelraad zal het zeker geen moslimpesten zijn hoor die pesten liever de hoge inkomens van hun geld af.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:02:17 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72883296
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, hier heb je een heel goed punt. Héél vreemd inderdaad.
Dat is nu juist wat mij zo irriteert aan het bericht. Het paternaliserende toontje van die knakker uit Bos en Lommer. Wéér (nog steeds! ) wordt er óver moslims gesproken alsof ze zojuist als ongeletterde stumpers uit de bergen van Barbarije zijn komen rollen.
Er zijn inmiddels toch genoeg moslims, ook in de politiek, die op deze slordige besluitvorming hadden kunnen anticiperen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_72883345
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Metatron, het hoeft geen slecht idee te zijn als je het zelf niet bedacht hebt. In dit geval een auto-vrije zondag.

Ik snap gewoon niet waar je je zo druk om maakt. Er zullen wel meer dingen voor jou beslist worden zonder dat ze jou ernaar gevraagd hebben.

Het gaat notabene om een heel klein gebied. En ik hoor van jou alleen maar dit-is-toch-van-de-gekke.

Ik snap m niet....
Dat die hele autovrije zondag volslagen nutteloos is, en alleen maar een berg irritatie opwekt. Het gaat me er niet om dat er zaken beslist worden waar mijn mening niet expliciet over gevraagd wordt, ik verwacht een fatsoenlijke afweging, waarbij OOK de belangen van mensen die in die gebieden wonen en van/naar hun werk moeten fatsoenlijk worden meegewogen.

IN rotterdam zijn er namelijk al behoorlijk wat festivals die voor 'hinder' zorgen, en dara zul je me niet over horen. Die festivals horen bij de stad, en dat je daar als automobilist dara 'last' van hebt accepteer ik.

Bij die autoloze zondag is echter niet het DOEL een festival, maar het DOEL het autoverkeer belemmeren. En daar trek ik dus inderdaad de grens.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:03:54 #108
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_72883366
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is nu juist wat mij zo irriteert aan het bericht. Het paternaliserende toontje van die knakker uit Bos en Lommer. Wéér (nog steeds! ) wordt er óver moslims gesproken alsof ze zojuist als ongeletterde stumpers uit de bergen van Barbarije zijn komen rollen.
Er zijn inmiddels toch genoeg moslims, ook in de politiek, die op deze slordige besluitvorming hadden kunnen anticiperen?
Waarom ga je ervan uit dat die groep dit dit organiseert zo groot is dat er Moslims tussen gezeten moeten hebben?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_72883370
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het O.V. is er toch altijd? Hoeft toch niet extra uitgelegd?
[..]

Nou, ik denk dat de "moslims" (om het zo maar cru te noemen) het dan veel te snel op zichzelf projecteren. Met name in een PVDA-deelraad zal het zeker geen moslimpesten zijn hoor die pesten liever de hoge inkomens van hun geld af.
Dat is jouw mening. Jij projecteert dus dat PVDA'ers liever mensen met hoge inkomens pesten. Voor een moslim kan dat anders zijn.

En in het licht van de laatste dagen. Negatieve beeldvorming over moslims. Politici die de straten schoon willen vegen en kopvoddentax willen invoeren. Vind ik een uitleg niet meer dan gewoon. Sorry, maar dat is wel het minste wat ze dan kunnen doen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:04:12 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72883380
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef Metatron het volgende:
Bij die autoloze zondag is echter niet het DOEL een festival, maar het DOEL het autoverkeer belemmeren.
Lijkt me een uitstekend doel.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:04:17 #111
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72883385
quote:

[..]

Totáál langs elkaar heen gewerkt, zal niet de eerste keer zijn. Zal wel een klein afdelinkje zijn, dat de datum vastgesteld heeft.
pi_72883389
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef Bowlingbal het volgende:
Hoe kom je erbij dat Islamitische raadsleden in die projectgroep zaten die gingen bepalen op welke datum die autovrije dag zou vallen? Je doet alsof het een megaproject is waar vele mensen bij betrokken waren. Volgens mij valt dat wel mee.
Dat soort projecten zijn vrij breed ja, en worden ook in de gehele raad aangekondigd en besproken omdat het ALLE delen van de gemeente betreft. Daarbij weten de raadslieden ALLE raadslieden ruim van te voren welke dag er is gekozen.

Zelfs al zou er geen moslim in de project groep zitten (en hoe groot is die kans... we hebben het over Amsterdam) dan nog zouden ze ruim op tijd op de hoogte worden gesteld van de keuze,

Ze wisten het wel langer dan vorige week, en al zeker langer dan vandaag.

Dus ik blijf bij mijn standpunt dat jouw cognitieve ontwikkeling niet van een bijster hoog niveau ligt, je lapt alle logica aan je laars om een bepaalde groep maar in een slachtoffer positie te kunnen loodsen.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_72883390
quote:

[..]

Dat is dan inderdaad weer de handicap van de PvdA..
pi_72883405
Haha. Heel dat suikerfeest is al een grote hoax, expres gepland op een autovrije zondag om Amsterdam te pesten.

Moslims
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:05:05 #115
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_72883409
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nou daarmee geef ik niet de schuld aan moslims hoor, daamee bedoel ik dat de dag helemaal niet bekend was toen, ligt toch aan de stand van de maan ofzo?
Zie een paar posts terug van IHVK.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_72883415
quote:

[..]

Je snapt nog steeds niet dat de knuffelbrigade 'de allochtoon' het liefst zo afhankelijk mogelijk houdt? Het is toch niet te hopen dat ze echt eens voor zichzelf gaan denken !
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:05:24 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72883420
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Waarom ga je ervan uit dat die groep dit dit organiseert zo groot is dat er Moslims tussen gezeten moeten hebben?
Ach kom, zo'n besluit gaat door de gehele gemeentelijke mallemolen voordat er groen licht voor wordt gegeven.
pi_72883438
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Jij projecteert dus dat PVDA'ers liever mensen met hoge inkomens pesten. Voor een moslim kan dat anders zijn.

En in het licht van de laatste dagen. Negatieve beeldvorming over moslims. Politici die de straten schoon willen vegen en kopvoddentax willen invoeren. Vind ik een uitleg niet meer dan gewoon. Sorry, maar dat is wel het minste wat ze dan kunnen doen.
meen je dit echt of trap ik nu in een grapje zonder dat ik het doorheb?

Die "negatieve geluiden" komen niet van een algemeen geluid hoor Da's specifiek van bijv. Wilders en niet heel Nederland die de barricades opduikt
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:06:08 #119
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72883444
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef Metatron het volgende:

[..]

Dat die hele autovrije zondag volslagen nutteloos is, en alleen maar een berg irritatie opwekt.
Bij jou in ieder geval, dat is duidelijk. Maar bij mij bijvoorbeeld, helemaal niet.
pi_72883446
de knuffelbrigade.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')