abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72883471
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:04 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is dan inderdaad weer de handicap van de PvdA..
Eigenlijk zijn PVDA'ers dan ook erger dan Wilders, die denken dat moslims niet voor zichzelf kunnen denken en overal hulp bij nodig hebben.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:08:27 #122
3542 Gia
User under construction
pi_72883522
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:01 schreef IHVK het volgende:
Gia ik weet 100% zeker dat ik en alle Turken met mij gewoon zondag het suikerfeest gaan vieren. Dus zaterdag het laatste vasten en zondag op familiebezoek.

Dus die bron klopt gewoon niet. Voor Turkse Nederlanders in ieder geval.
Tja, schijnbaar beginnen verschillende islamitische groeperingen op verschillende tijden.

Wij vieren ook carnaval vanaf vrijdagavond, terwijl het officieel pas op zondag na de hoogmis hoort te beginnen.

Anyway, als een stad een autoloze zondag planned en ze consulteren verschillende sites die zeggen dat het suikerfeest vanaf maandag tot donderdag is en begint op zondagavond bij zonsondergang, dan kun je ze niet kwalijk nemen dat ze geen rekening houden met afwijkende begintijden.
pi_72883560
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:06 schreef Dragorius het volgende:

[..]

meen je dit echt of trap ik nu in een grapje zonder dat ik het doorheb?

Die "negatieve geluiden" komen niet van een algemeen geluid hoor Da's specifiek van bijv. Wilders en niet heel Nederland die de barricades opduikt
Wilders vertegenwoordig een geluid dat leeft in de Nederlandse samenleving. En niet in een klein deel ook.

En Wilders heeft ook invloed op de moslims, in het begin dacht ik dat dat wel meeviel, maar dat valt dus hard tegen. Vooral moslims die wat beter in de Nederlandse samenleving staan hebben er last van. Het zorgt voor een soort teleurstelling en zwarte toekomstvisie.
(boehe slachtofferrol maar het is wel zo, helaas, het belemmert de integratie gewoon)

In principe heb je gelijk. Maar achter deze context vind ik een uitleg iets goeds. Want het zou dan weer als 'nummertje zoveel' worden geïnterpreteerd.

En ga dan maar uitleggen dat het eigenlijk niet zo bedoeld was maar een toevalligheidje was.
pi_72883585
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, schijnbaar beginnen verschillende islamitische groeperingen op verschillende tijden.

Wij vieren ook carnaval vanaf vrijdagavond, terwijl het officieel pas op zondag na de hoogmis hoort te beginnen.

Anyway, als een stad een autoloze zondag planned en ze consulteren verschillende sites die zeggen dat het suikerfeest vanaf maandag tot donderdag is en begint op zondagavond bij zonsondergang, dan kun je ze niet kwalijk nemen dat ze geen rekening houden met afwijkende begintijden.
Carnaval is trouwens best leuk.
pi_72883596
In het centrum wonen alleen maar steenrijke allochtonen. Dat dat autovrij wordt daar merkt de achmed van drie hoog achter niks van.
pi_72883608
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:10 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wow ik ben het gewoon met je eens.
pi_72883611
Gaan ze toch gewoon op de fiets of met de metro/trein/tram.
pi_72883612
Maar goed dan kun je overal wel uitleg bij gaan eisen. Waar stel je dan de grens (geen woordgrapje ) ?

En je snapt dat voor bijvooorbeeld mij die slachtofferrol ook vermoeiend wordt? Dat ik denk "weer een uitzondering willen" terwijl iedereen zich aan die auto-loze dag moet houden. Ook de werkenden die dag, ook de mensen die op bezoek willen naar familie in het ziekenhuis etc.

Het is lullig maar die dingen gebeuren.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72883621
Voor de Turken is het op Zondag
voor de overige Moslims kan het ook op maandag vallen
de kans is er wel
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_72883629
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn PVDA'ers dan ook erger dan Wilders, die denken dat moslims niet voor zichzelf kunnen denken en overal hulp bij nodig hebben.
Maar de PvdA heeft eigenlijk al een tijdje al gebroken met dat beleid.
pi_72883647
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:10 schreef IHVK het volgende:
Ook zonder bier?
pi_72883662
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gaan ze toch gewoon op de fiets of met de metro/trein/tram.
Ga jij maar tijdens de kerst met je hele familie in de tram en bus terwijl je een auto hebt en je moet van de ene stad naar de andere stad.

De autoloze dag dient verplaatst te worden
wat als het op de eerste kerstdag was ???
pi_72883664
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:11 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar de PvdA heeft eigenlijk al een tijdje al gebroken met dat beleid.
Het is wel minder geworden.
pi_72883681
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ook zonder bier?
Nee dan is het niet leuk natuurlijk.
pi_72883682
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Meki het volgende:
Ga jij maar tijdens de kerst met je hele familie in de tram en bus terwijl je een auto hebt en je moet van de ene stad naar de andere stad.
Ik kijk wel uit, ik ga niet in linksen-stad Amsterdam wonen. Voor je het weet mag je bijvoorbeeld je klassieker buiten de ring parkeren.
pi_72883697
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:11 schreef Dragorius het volgende:
Maar goed dan kun je overal wel uitleg bij gaan eisen. Waar stel je dan de grens (geen woordgrapje ) ?

En je snapt dat voor bijvooorbeeld mij die slachtofferrol ook vermoeiend wordt? Dat ik denk "weer een uitzondering willen" terwijl iedereen zich aan die auto-loze dag moet houden. Ook de werkenden die dag, ook de mensen die op bezoek willen naar familie in het ziekenhuis etc.

Het is lullig maar die dingen gebeuren.
Ik eis het niet.

Ik acht het bijzonder nuttig.
En ik heb precies uitgelegd waarom dat zo is.

Ik vind de slachtofferrol van Wilders-adepten bijvoorbeeld irritant, maar toch vind ik het nuttig dat keer op keer uitgelegd werd waarom bepaalde dingen nou eenmaal zo zijn. Niks mis mee.
pi_72883752
quote:

[..]

De autoloze dag dient verplaatst te worden
wat als het op de eerste kerstdag was ???
Het is lekker weer dan Even genieten van het Heerlijke Nederlandse landschap!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:17:00 #138
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72883795
quote:

[..]

En de moslims inschattende, komen ze met veel gerechten bij hun familie aan. Dat gaat dus niet per OV.
pi_72883797
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is lekker weer dan Even genieten van het Heerlijke Nederlandse landschap!
Het lijkt verdacht veel op een middelgrote Turkse stad .
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72883798
Ik heb niks te maken met die autoloze zondag
Ik ga gewoon rijden.. ik ga gewoon familie opzoeken die binnen de ring wonen in verschillende steden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')