abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72883223
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Daar zou het inderdaad op neerkomen, dan heb je op die dag even geen autoloze dag meer, big deal.
Maar het milieu dan ?
Cool story, Hansel.
pi_72883261
Gia ik weet 100% zeker dat ik en alle Turken met mij gewoon zondag het suikerfeest gaan vieren. Dus zaterdag het laatste vasten en zondag op familiebezoek.

Dus die bron klopt gewoon niet. Voor Turkse Nederlanders in ieder geval.
pi_72883276
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:56 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Iets zegt me dat jij het begrijpend lezen niet helemaal onder de knie hebt, waarbij het je laakt aan inzicht in de situatie.

De overheid bestaat uit meerdere figuren, figuren uit alle lagen van de bevolking. Het inplannen van een autoloze zondag is dan ook een aangelegenheid van de gemeente, een gemeente die uit verschillende geloven bestaat.

Waarom heeft de PvdA, of waarom hebben islamitische gemeenteraadslieden, niet gewezen op de datum toen die werd gekozen? Waarom komen ze nog geen week voor de dag zelf met het opwerpen van klachten tegen de datum? Die datum staat al maanden vast, nu aankomen kakken met de boodschap "ja maar dat valt op het suikerfeest" is te debiel voor woorden omdat ze er zelf bij waren toen de keuze werd gemaakt. Als het ze echt zo hoog had gezeten dan hadden ze daar destijds wel een opmerking over gemaakt.
Juist.
Ze zijn zich wild geschrokken toen ze er kortgeleden achter kwamen en nu willen ze zoete broodjes bakken en alsnog proberen zich er uit te wriemelen.
pi_72883280
Maar er is wel vaak gezeur om niks dat klopt.
pi_72883291
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is een mogelijke oplossing. Als dat goed wordt uitgelegd.
Het O.V. is er toch altijd? Hoeft toch niet extra uitgelegd?
quote:
Allen in het licht van de laatste tijd moet het dus niet overkomen als moslimpje pesten. Dat lijkt me hier het gevaar.
Nou, ik denk dat de "moslims" (om het zo maar cru te noemen) het dan veel te snel op zichzelf projecteren. Met name in een PVDA-deelraad zal het zeker geen moslimpesten zijn hoor die pesten liever de hoge inkomens van hun geld af.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:02:17 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72883296
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, hier heb je een heel goed punt. Héél vreemd inderdaad.
Dat is nu juist wat mij zo irriteert aan het bericht. Het paternaliserende toontje van die knakker uit Bos en Lommer. Wéér (nog steeds! ) wordt er óver moslims gesproken alsof ze zojuist als ongeletterde stumpers uit de bergen van Barbarije zijn komen rollen.
Er zijn inmiddels toch genoeg moslims, ook in de politiek, die op deze slordige besluitvorming hadden kunnen anticiperen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_72883345
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Metatron, het hoeft geen slecht idee te zijn als je het zelf niet bedacht hebt. In dit geval een auto-vrije zondag.

Ik snap gewoon niet waar je je zo druk om maakt. Er zullen wel meer dingen voor jou beslist worden zonder dat ze jou ernaar gevraagd hebben.

Het gaat notabene om een heel klein gebied. En ik hoor van jou alleen maar dit-is-toch-van-de-gekke.

Ik snap m niet....
Dat die hele autovrije zondag volslagen nutteloos is, en alleen maar een berg irritatie opwekt. Het gaat me er niet om dat er zaken beslist worden waar mijn mening niet expliciet over gevraagd wordt, ik verwacht een fatsoenlijke afweging, waarbij OOK de belangen van mensen die in die gebieden wonen en van/naar hun werk moeten fatsoenlijk worden meegewogen.

IN rotterdam zijn er namelijk al behoorlijk wat festivals die voor 'hinder' zorgen, en dara zul je me niet over horen. Die festivals horen bij de stad, en dat je daar als automobilist dara 'last' van hebt accepteer ik.

Bij die autoloze zondag is echter niet het DOEL een festival, maar het DOEL het autoverkeer belemmeren. En daar trek ik dus inderdaad de grens.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:03:54 #108
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_72883366
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is nu juist wat mij zo irriteert aan het bericht. Het paternaliserende toontje van die knakker uit Bos en Lommer. Wéér (nog steeds! ) wordt er óver moslims gesproken alsof ze zojuist als ongeletterde stumpers uit de bergen van Barbarije zijn komen rollen.
Er zijn inmiddels toch genoeg moslims, ook in de politiek, die op deze slordige besluitvorming hadden kunnen anticiperen?
Waarom ga je ervan uit dat die groep dit dit organiseert zo groot is dat er Moslims tussen gezeten moeten hebben?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_72883370
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het O.V. is er toch altijd? Hoeft toch niet extra uitgelegd?
[..]

Nou, ik denk dat de "moslims" (om het zo maar cru te noemen) het dan veel te snel op zichzelf projecteren. Met name in een PVDA-deelraad zal het zeker geen moslimpesten zijn hoor die pesten liever de hoge inkomens van hun geld af.
Dat is jouw mening. Jij projecteert dus dat PVDA'ers liever mensen met hoge inkomens pesten. Voor een moslim kan dat anders zijn.

En in het licht van de laatste dagen. Negatieve beeldvorming over moslims. Politici die de straten schoon willen vegen en kopvoddentax willen invoeren. Vind ik een uitleg niet meer dan gewoon. Sorry, maar dat is wel het minste wat ze dan kunnen doen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:04:12 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72883380
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef Metatron het volgende:
Bij die autoloze zondag is echter niet het DOEL een festival, maar het DOEL het autoverkeer belemmeren.
Lijkt me een uitstekend doel.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:04:17 #111
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72883385
quote:

[..]

Totáál langs elkaar heen gewerkt, zal niet de eerste keer zijn. Zal wel een klein afdelinkje zijn, dat de datum vastgesteld heeft.
pi_72883389
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef Bowlingbal het volgende:
Hoe kom je erbij dat Islamitische raadsleden in die projectgroep zaten die gingen bepalen op welke datum die autovrije dag zou vallen? Je doet alsof het een megaproject is waar vele mensen bij betrokken waren. Volgens mij valt dat wel mee.
Dat soort projecten zijn vrij breed ja, en worden ook in de gehele raad aangekondigd en besproken omdat het ALLE delen van de gemeente betreft. Daarbij weten de raadslieden ALLE raadslieden ruim van te voren welke dag er is gekozen.

Zelfs al zou er geen moslim in de project groep zitten (en hoe groot is die kans... we hebben het over Amsterdam) dan nog zouden ze ruim op tijd op de hoogte worden gesteld van de keuze,

Ze wisten het wel langer dan vorige week, en al zeker langer dan vandaag.

Dus ik blijf bij mijn standpunt dat jouw cognitieve ontwikkeling niet van een bijster hoog niveau ligt, je lapt alle logica aan je laars om een bepaalde groep maar in een slachtoffer positie te kunnen loodsen.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_72883390
quote:

[..]

Dat is dan inderdaad weer de handicap van de PvdA..
pi_72883405
Haha. Heel dat suikerfeest is al een grote hoax, expres gepland op een autovrije zondag om Amsterdam te pesten.

Moslims
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:05:05 #115
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_72883409
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nou daarmee geef ik niet de schuld aan moslims hoor, daamee bedoel ik dat de dag helemaal niet bekend was toen, ligt toch aan de stand van de maan ofzo?
Zie een paar posts terug van IHVK.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_72883415
quote:

[..]

Je snapt nog steeds niet dat de knuffelbrigade 'de allochtoon' het liefst zo afhankelijk mogelijk houdt? Het is toch niet te hopen dat ze echt eens voor zichzelf gaan denken !
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:05:24 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72883420
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Waarom ga je ervan uit dat die groep dit dit organiseert zo groot is dat er Moslims tussen gezeten moeten hebben?
Ach kom, zo'n besluit gaat door de gehele gemeentelijke mallemolen voordat er groen licht voor wordt gegeven.
pi_72883438
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Jij projecteert dus dat PVDA'ers liever mensen met hoge inkomens pesten. Voor een moslim kan dat anders zijn.

En in het licht van de laatste dagen. Negatieve beeldvorming over moslims. Politici die de straten schoon willen vegen en kopvoddentax willen invoeren. Vind ik een uitleg niet meer dan gewoon. Sorry, maar dat is wel het minste wat ze dan kunnen doen.
meen je dit echt of trap ik nu in een grapje zonder dat ik het doorheb?

Die "negatieve geluiden" komen niet van een algemeen geluid hoor Da's specifiek van bijv. Wilders en niet heel Nederland die de barricades opduikt
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:06:08 #119
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72883444
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef Metatron het volgende:

[..]

Dat die hele autovrije zondag volslagen nutteloos is, en alleen maar een berg irritatie opwekt.
Bij jou in ieder geval, dat is duidelijk. Maar bij mij bijvoorbeeld, helemaal niet.
pi_72883446
de knuffelbrigade.
pi_72883471
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:04 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is dan inderdaad weer de handicap van de PvdA..
Eigenlijk zijn PVDA'ers dan ook erger dan Wilders, die denken dat moslims niet voor zichzelf kunnen denken en overal hulp bij nodig hebben.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:08:27 #122
3542 Gia
User under construction
pi_72883522
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:01 schreef IHVK het volgende:
Gia ik weet 100% zeker dat ik en alle Turken met mij gewoon zondag het suikerfeest gaan vieren. Dus zaterdag het laatste vasten en zondag op familiebezoek.

Dus die bron klopt gewoon niet. Voor Turkse Nederlanders in ieder geval.
Tja, schijnbaar beginnen verschillende islamitische groeperingen op verschillende tijden.

Wij vieren ook carnaval vanaf vrijdagavond, terwijl het officieel pas op zondag na de hoogmis hoort te beginnen.

Anyway, als een stad een autoloze zondag planned en ze consulteren verschillende sites die zeggen dat het suikerfeest vanaf maandag tot donderdag is en begint op zondagavond bij zonsondergang, dan kun je ze niet kwalijk nemen dat ze geen rekening houden met afwijkende begintijden.
pi_72883560
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:06 schreef Dragorius het volgende:

[..]

meen je dit echt of trap ik nu in een grapje zonder dat ik het doorheb?

Die "negatieve geluiden" komen niet van een algemeen geluid hoor Da's specifiek van bijv. Wilders en niet heel Nederland die de barricades opduikt
Wilders vertegenwoordig een geluid dat leeft in de Nederlandse samenleving. En niet in een klein deel ook.

En Wilders heeft ook invloed op de moslims, in het begin dacht ik dat dat wel meeviel, maar dat valt dus hard tegen. Vooral moslims die wat beter in de Nederlandse samenleving staan hebben er last van. Het zorgt voor een soort teleurstelling en zwarte toekomstvisie.
(boehe slachtofferrol maar het is wel zo, helaas, het belemmert de integratie gewoon)

In principe heb je gelijk. Maar achter deze context vind ik een uitleg iets goeds. Want het zou dan weer als 'nummertje zoveel' worden geïnterpreteerd.

En ga dan maar uitleggen dat het eigenlijk niet zo bedoeld was maar een toevalligheidje was.
pi_72883585
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, schijnbaar beginnen verschillende islamitische groeperingen op verschillende tijden.

Wij vieren ook carnaval vanaf vrijdagavond, terwijl het officieel pas op zondag na de hoogmis hoort te beginnen.

Anyway, als een stad een autoloze zondag planned en ze consulteren verschillende sites die zeggen dat het suikerfeest vanaf maandag tot donderdag is en begint op zondagavond bij zonsondergang, dan kun je ze niet kwalijk nemen dat ze geen rekening houden met afwijkende begintijden.
Carnaval is trouwens best leuk.
pi_72883596
In het centrum wonen alleen maar steenrijke allochtonen. Dat dat autovrij wordt daar merkt de achmed van drie hoog achter niks van.
pi_72883608
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:10 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wow ik ben het gewoon met je eens.
pi_72883611
Gaan ze toch gewoon op de fiets of met de metro/trein/tram.
pi_72883612
Maar goed dan kun je overal wel uitleg bij gaan eisen. Waar stel je dan de grens (geen woordgrapje ) ?

En je snapt dat voor bijvooorbeeld mij die slachtofferrol ook vermoeiend wordt? Dat ik denk "weer een uitzondering willen" terwijl iedereen zich aan die auto-loze dag moet houden. Ook de werkenden die dag, ook de mensen die op bezoek willen naar familie in het ziekenhuis etc.

Het is lullig maar die dingen gebeuren.
Mr. Prolapse 2009
pi_72883621
Voor de Turken is het op Zondag
voor de overige Moslims kan het ook op maandag vallen
de kans is er wel
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_72883629
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn PVDA'ers dan ook erger dan Wilders, die denken dat moslims niet voor zichzelf kunnen denken en overal hulp bij nodig hebben.
Maar de PvdA heeft eigenlijk al een tijdje al gebroken met dat beleid.
pi_72883647
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:10 schreef IHVK het volgende:
Ook zonder bier?
pi_72883662
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gaan ze toch gewoon op de fiets of met de metro/trein/tram.
Ga jij maar tijdens de kerst met je hele familie in de tram en bus terwijl je een auto hebt en je moet van de ene stad naar de andere stad.

De autoloze dag dient verplaatst te worden
wat als het op de eerste kerstdag was ???
pi_72883664
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:11 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar de PvdA heeft eigenlijk al een tijdje al gebroken met dat beleid.
Het is wel minder geworden.
pi_72883681
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ook zonder bier?
Nee dan is het niet leuk natuurlijk.
pi_72883682
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Meki het volgende:
Ga jij maar tijdens de kerst met je hele familie in de tram en bus terwijl je een auto hebt en je moet van de ene stad naar de andere stad.
Ik kijk wel uit, ik ga niet in linksen-stad Amsterdam wonen. Voor je het weet mag je bijvoorbeeld je klassieker buiten de ring parkeren.
pi_72883697
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:11 schreef Dragorius het volgende:
Maar goed dan kun je overal wel uitleg bij gaan eisen. Waar stel je dan de grens (geen woordgrapje ) ?

En je snapt dat voor bijvooorbeeld mij die slachtofferrol ook vermoeiend wordt? Dat ik denk "weer een uitzondering willen" terwijl iedereen zich aan die auto-loze dag moet houden. Ook de werkenden die dag, ook de mensen die op bezoek willen naar familie in het ziekenhuis etc.

Het is lullig maar die dingen gebeuren.
Ik eis het niet.

Ik acht het bijzonder nuttig.
En ik heb precies uitgelegd waarom dat zo is.

Ik vind de slachtofferrol van Wilders-adepten bijvoorbeeld irritant, maar toch vind ik het nuttig dat keer op keer uitgelegd werd waarom bepaalde dingen nou eenmaal zo zijn. Niks mis mee.
pi_72883752
quote:

[..]

Het is lekker weer dan Even genieten van het Heerlijke Nederlandse landschap!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:17:00 #138
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72883795
quote:

[..]

En de moslims inschattende, komen ze met veel gerechten bij hun familie aan. Dat gaat dus niet per OV.
pi_72883797
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is lekker weer dan Even genieten van het Heerlijke Nederlandse landschap!
Het lijkt verdacht veel op een middelgrote Turkse stad .
Meh.
pi_72883798
Ik heb niks te maken met die autoloze zondag
Ik ga gewoon rijden.. ik ga gewoon familie opzoeken die binnen de ring wonen in verschillende steden
pi_72883816
quote:

[..]

Dan ga je zaterdags en blijf je overnachten? Kom op, out of the box denken! Dat moeten anderen (niet moslims) ook die dag
Mr. Prolapse 2009
pi_72883821
Dit gaat ook eigenlijk he-le-maal nergens over he.
pi_72883828
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

En de moslims inschattende, komen ze met veel gerechten bij hun familie aan. Dat gaat dus niet per OV.
O.a. dat dus , dit is dan een reden waarom ik de auto ga gebruiken
pi_72883889
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dan ga je zaterdags en blijf je overnachten? Kom op, out of the box denken! Dat moeten anderen (niet moslims) ook die dag
Er is een oplossing, veranderen naar volgende week maar nee dat willen ze niet.
Moslims gebruiken tijdens feestdagen meestal de auto en dat neem je van hun af.
pi_72883891
Trouwens maandag moet er ook blijkbaar baklava gebracht worden naar collega's. Verplicht van de baas.

Het kan wel op een leuke manier hoor.
pi_72883911
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Zoiets kan je niet zomaar een week verplaatsen.
pi_72883931
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Staat het in de koran of niet? Want vroeger gingen ze gewoon met de kameel hoor.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:21:05 #148
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_72883953
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik kijk wel uit, ik ga niet in linksen-stad Amsterdam wonen. Voor je het weet mag je bijvoorbeeld je klassieker buiten de ring parkeren.
Inderdaad. En dan kun je als nog je shoarma te voet vervoeren.
BE YOUR DOG
pi_72883956
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef IHVK het volgende:
Dit gaat ook eigenlijk he-le-maal nergens over he.

Als het bijvoorbeeld bejaarden waren die zouden zeuren zou ik het net zo triest vinden overigens

Ja, het is lullig net op die dag, maar zoals gezegd iedereen heeft er last van.

Hoop dat het de PVDA daar wel stemmen kost!
Mr. Prolapse 2009
pi_72883968
Wel mooi dat het dit jaar op zondag valt.

Anders hadden we weer die: mogen moslims wel of niet vrij nemen discussie van vorig jaar.
Maar gelukkig hebben we er dit jaar een mooi alternatief op gevonden.
pi_72883973
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:19 schreef IHVK het volgende:
Trouwens maandag moet er ook blijkbaar baklava gebracht worden naar collega's. Verplicht van de baas.

Het kan wel op een leuke manier hoor.
Baklava
Mr. Prolapse 2009
pi_72883979
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

Zoiets kan je niet zomaar een week verplaatsen.
Kan makkelijk, als het op een paasdag viel was het zeker 5 jaar verschoven.
pi_72884009
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Waarom niet? Iedereen een zak of een tas en gaan met die baklava-banaan

Dat moet ik ook als ik met de bus ga naar de stad en zo terugkom bijvoorbeeld, beladen met materialistische zaken
Mr. Prolapse 2009
pi_72884078
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:21 schreef Meki het volgende:

[..]

De paasdag staat vast, ik wist niet dat suikerfeest dus op verschillende dagen kan vallen.

Dat is dus een wezenlijk verschil
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:24:20 #155
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72884081
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:22 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Waarom niet? Iedereen een zak of een tas en gaan met die baklava-banaan

Dat moet ik ook als ik met de bus ga naar de stad en zo terugkom bijvoorbeeld, beladen met materialistische zaken
Ik spreek jou nog wel eens als ze per ongeluk 1e Kerstdag autovrij maken Sta je dan met je blommetje onthand te wezen in het OV
pi_72884089
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:20 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Staat het in de koran of niet? Want vroeger gingen ze gewoon met de kameel hoor.
Ze hebben in Amsterdam-Centrum vast een APV die het gebruik van kamelen, paarden, geiten en ezels verbiedt.
Meh.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:24:47 #157
3542 Gia
User under construction
pi_72884091
quote:

[..]

Nogmaals, de kans dat een autoloze zondag op eerste of tweede kerstdag zou vallen is vrij klein. Kerst valt niet zo vaak op zondag. Suikerfeest schijnbaar ook niet. Volgens bronnen op internet nu ook niet.

Mocht er ooit een autoloze zondag met kerst vallen, dan ga ik wel 's avonds naar de familie of op de andere kerstdag. Doe ik niet zo moeilijk over.
pi_72884146
Daar gaat het niet om, Ze doen niet eens de moeite om naar de feestdagen te kijken

Dit is daarom een gevalletje pesten wat de gemeente doet, namelijk het inplannen op suikerfeest

wat krijgen we op offerfeest ?
Loopverbod ?

we hebben al belasting op hoofddoeken, autoloze zondag op suikerfeest
wat nog meer ?
pi_72884178
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:24 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik spreek jou nog wel eens als ze per ongeluk 1e Kerstdag autovrij maken Sta je dan met je blommetje onthand te wezen in het OV
Zoals gezegd, dan gaan we de dag ervoor wel en blijven we logeren, of zij bij ons.

Mensen zoeken problemen die er niet zijn
Mr. Prolapse 2009
pi_72884204
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:26 schreef Meki het volgende:
Daar gaat het niet om, Ze doen niet eens de moeite om naar de feestdagen te kijken

Dit is daarom een gevalletje pesten wat de gemeente doet, namelijk het inplannen op suikerfeest

Loopverbod ?

wat nog meer ?
Dit soort interpretaties bedoelde ik dus.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:28:05 #161
3542 Gia
User under construction
pi_72884209
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Pasen is in het voorjaar, dus vaak mooi weer. Lekker op de fiets.
Daarbij is er ook de mogelijkheid om pas 's avonds te gaan of op 2de paasdag.

Wees toch eens flexibel. Iedereen heeft hinder van zo'n autoloze zondag, alleen moslims zeuren erover.
pi_72884246
quote:

Loopverbod ?

wat nog meer ?
Die belastingen zijn er niet, en die autloze zondag is al veel vaker geweest hiervoor. Niet zo aanstellen aub
Mr. Prolapse 2009
pi_72884269
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:28 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die belastingen zijn er niet, en die autloze zondag is al veel vaker geweest hiervoor. Niet zo aanstellen aub
Het is Meki.
pi_72884272
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:27 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dit soort interpretaties bedoelde ik dus.

Gelukkig denk jij nog wel helder na
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:29:58 #165
3542 Gia
User under construction
pi_72884284
quote:

Het is niet opzettelijk op suikerfeest gepland. Als de gemeente gegoogled heeft op religieuze feestdagen, dan hadden ze gevonden dat suikerfeest pas op maandag begint, of op zijn vroegst zondag bij zonsondergang.
pi_72884301
Ja maar ik ben dan ook een troetelturk.

scheelt weer.
pi_72884317
Ik ga trouwens eten.

doei
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:31:03 #168
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72884323
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:27 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zoals gezegd, dan gaan we de dag ervoor wel en blijven we logeren, of zij bij ons.

Mensen zoeken problemen die er niet zijn
Ik begrijp je oplossing wel, tuurlijk, is altijd een mouw aan te passen. Maar wat ik bedoelde is of jij niet ook moord en brand zou schreeuwen als je op 1e Kerstdag je auto niet kon gebruiken.
pi_72884341
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:30 schreef IHVK het volgende:
Ik ga trouwens eten.

doei
De zon is toch nog niet onder?
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:31:39 #170
3542 Gia
User under construction
pi_72884354
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:30 schreef IHVK het volgende:
Ik ga trouwens eten.

doei
Moet het niet donkerder zijn? Is de zon al helemaal onder?

Smakelijk!!
pi_72884369
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik begrijp je oplossing wel, tuurlijk, is altijd een mouw aan te passen. Maar wat ik bedoelde is of jij niet ook moord en brand zou schreeuwen als je op 1e Kerstdag je auto niet kon gebruiken.
Nee, eerlijk gezegd niet.

Maar nu blijkt dus dat Suikerfeest op meerdere dagen plaatsvindt....en de datum was al langer bekend toch? Waarom nu ineens op het laatst die heisa?
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:32:16 #172
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72884375
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:29 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Gelukkig denk jij nog wel helder na
Snif snif... ik ruik een romance
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:33:06 #173
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72884402
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:32 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nee, eerlijk gezegd niet.
Oké, dan is het goed
pi_72884414
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Snif snif... ik ruik een romance
Nee, gewoon blij dat een moslim openlijk op Fok! aangeeft dat sommige zaken overdreven zijn. En dat lijkt me lastig, want volgens mij geeft niemand hem bijval.

IHVK
Mr. Prolapse 2009
pi_72884424
Autoloze zondagen Echt de meest idiote symboolpolitiek die er bestaat.
Een beetje nietsvermoedende automobilisten plagen terwijl de fabrieken rond Amsterdam vol doorblazen.

Maar goed, wie wil er uberhaupt Amsterdam in met een auto...

Die autoloze zondag moeten ze niet verzetten maar gewoon geheel opdoeken...
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:37:34 #176
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72884562
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:33 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nee, gewoon blij dat een moslim openlijk op Fok! aangeeft dat sommige zaken overdreven zijn. En dat lijkt me lastig, want volgens mij geeft niemand hem bijval.

IHVK
Ik zat te dollen
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:39:42 #177
3185 Adelante
To let it go now
pi_72884656
Ah, ik moest zondag toch in Amsterdam zijn. Dus tulband om en ik kan gewoon doorrijden en middenin de stad parkeren
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_72884704
quote:

we hebben al belasting op hoofddoeken

Dat een of andere geblondeerde gek dat roept wil niet zeggen dat het er is....
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:41:17 #179
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72884732
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:39 schreef Adelante het volgende:
Ah, ik moest zondag toch in Amsterdam zijn. Dus tulband om en ik kan gewoon doorrijden en middenin de stad parkeren
Voor het gemak zou ik daarbij een cabriolet adviseren. Rijdt wel zo makkelijk door.
pi_72885382
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:05 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Juist op die dag gaan moslims massaal bij elkaar op bezoek. Hoe komt het nou dat we dat niet weten?

Uhm misschien omdat moslims dat zelf nog niet eens wisten toen die autovrije dag werd gepland?
Daarbij wat een kontenlikkerij weer.
Plan dan überhaupt niet van die stupide autoloze zondagen. Flikker op met die ongein.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:56:24 #181
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72885446
Ik heb niks met de islam, en ik zou blij zijn als het aantal beoefenaren van die godsdienst drastisch afnam.

Dat neemt natuurlijk niet weg, dat dit een bezopen maatregel is. Een groot deel van de stadsbevolking viert feest op die dag, en het stadsbestuur wenst dat feest te verpesten, voor, ja waarvoor eigenlijk? Walgelijk.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:22:28 #182
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72886527
quote:

Loopverbod ?

wat nog meer ?
JA wanneer gaan Jullie nu eens het woord AANPASSEN begrijpen en niet klagen en afgeven over de dingen die hier gebeuren.

Dit is NEDERLAND !!! Welkom en bevalt het je niet maak gebruik van het grootste recht wat je hier in Nederland bezit ... door gewoon op te rotten als het je niet bevalt .....

Wees blij dat ik niet aan de macht ben hier dan had het voor een Immigrant hier zo er heel anders uit gezien..
Kijk eens naar hoe ze in Canada leven en omgaan met de immigranten ..
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
Ik heb niks met de islam, en ik zou blij zijn als het aantal beoefenaren van die godsdienst drastisch afnam.

Dat neemt natuurlijk niet weg, dat dit een bezopen maatregel is. Een groot deel van de stadsbevolking viert feest op die dag, en het stadsbestuur wenst dat feest te verpesten, voor, ja waarvoor eigenlijk? Walgelijk.
wie bepaald nou de regels in Amsterdam .. dacht niet de Moslim gemeenschap ... dus AANPASSEN is het en zo niet zie hier boven ..

Nee niets pesten van een bepaalde bevolking groep, het stad bestuur willen het dus heb je het maar aan te nemen.

Ik ben het hier in 010 ook met vele dingen niet eens maar goed ik krijg niet gelijk lange tenen als het mij niet uit komt ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:23:22 #183
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72886568
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nou daarmee geef ik niet de schuld aan moslims hoor, daamee bedoel ik dat de dag helemaal niet bekend was toen, ligt toch aan de stand van de maan ofzo?
Waarmee je dus meteen ziet hoe slecht moslims zijn geintegreert. De Koran laat zien dat de regels idd nageleefd moeten worden in het land/plek waar je bent.

Dus het feit dat deze lieden nog steeds de maanstanden pakken uit hun "vaders" land is dieptriest.
pi_72886974
Ik heb een bloedhekel aan dit soort dagen. Autoloos = restitutie.. fuckers
pi_72887116
Kansloze dag in Amsterdam.
Wie wil er nu in Amsterdam wonen?
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:40:35 #186
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72887256
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:22 schreef RAVW het volgende:

[..]

JA wanneer gaan Jullie nu eens het woord AANPASSEN begrijpen en niet klagen en afgeven over de dingen die hier gebeuren.

Dit is NEDERLAND !!! Welkom en bevalt het je niet maak gebruik van het grootste recht wat je hier in Nederland bezit ... door gewoon op te rotten als het je niet bevalt .....

Wees blij dat ik niet aan de macht ben hier dan had het voor een Immigrant hier zo er heel anders uit gezien..
[..]

wie bepaald nou de regels in Amsterdam .. dacht niet de Moslim gemeenschap ... dus AANPASSEN is het en zo niet zie hier boven ..

Nee niets pesten van een bepaalde bevolking groep, het stad bestuur willen het dus heb je het maar aan te nemen.

Ik ben het hier in 010 ook met vele dingen niet eens maar goed ik krijg niet gelijk lange tenen als het mij niet uit komt ..
Kom nou, dit is een zinloze maatregel die voor een groot deel van de bevolking de dag verpest. Dat is helemaal nergens voor nodig. De overheid moet geloof/cultuur niet faciliteren, maar ze hoeft ook niet bewust roet in het eten te gooien.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_72887496
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:22 schreef RAVW het volgende:

[..]

[..]

Klaag dan niet over IRAN of andere landen wanneer zij christenen gaan onderdrukken.
Klaag dan niet wanneer Spanje de Nederlandse toeristen gaan aanpakken wegens discrimitaie..

Want dat is hun regels
pi_72887546
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:56 schreef Sachertorte het volgende:

Helaas neemt de aantallen enkel toe en komen er vele bekeerlingen erbij..

Ik ben het met je eens over de walgelijke autoloze dag
pi_72887573
quote:

Loopverbod ?

wat nog meer ?
De aloude slachtofferrol

Hoor verder niemand piepen, terwijl het voor álle Amsterdammers vervelend is.
Zie het nut er ook niet van in hoor, van die autoloze zondag ,maar dat is een andere discussie.
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:49:44 #190
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72887579
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:47 schreef Meki het volgende:

[..]

Klaag dan niet over IRAN of andere landen wanneer zij christenen gaan onderdrukken.
Klaag dan niet wanneer Spanje de Nederlandse toeristen gaan aanpakken wegens discrimitaie..

Want dat is hun regels
Zou Nederlanders met Discrimitaie zowiezo aanpakken. Verplichte vaccinatie.

Christenen moeten zowieso onderdrukt worden.
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:49:51 #191
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_72887581
Die moslims denken steeds meer dat ze het voor het zeggen hebben in Nederland en dat komt natuurlijk doordat ze ook in alles tegemoet gekomen worden. Ik moet er wel bij vermelden dat ik de autoloze zondag nutteloze symboolpolitiek vind.
pi_72887588
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is niet opzettelijk op suikerfeest gepland. Als de gemeente gegoogled heeft op religieuze feestdagen, dan hadden ze gevonden dat suikerfeest pas op maandag begint, of op zijn vroegst zondag bij zonsondergang.
Suikerfeest valt mogelijk op zondag of maandag
al hoop ik op maandag dan heb ik lekker vrij van me werk.
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:51:04 #193
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72887624
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:40 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Kom nou, dit is een zinloze maatregel die voor een groot deel van de bevolking de dag verpest.
Kun je nou niet even verder kijken dan je neus lang is? Voor kinderen is dit toch enig, lekker op straat spelen. En ik vind het sowieso een verademing, even geen overtollig blik.

Sjongejonge, één dagje en de wereld is te klein.
pi_72887625
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De aloude slachtofferrol

Hoor verder niemand piepen, terwijl het voor álle Amsterdammers vervelend is.
Zie het nut er ook niet van in hoor, van die autoloze zondag ,maar dat is een andere discussie.
Ik stel voor ook autoloze zondagen in te lassen op de eerste kerst dag.
Moet je nagaan hoeveel protesten er komen van kerken etc...
pi_72887643
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kun je nou niet even verder kijken dan je neus lang is? Voor kinderen is dit toch enig, lekker op straat spelen. En ik vind het sowieso een verademing, even geen overtollig blik.

Sjongejonge, één dagje en de wereld is te klein.
Niet op een feestdag !
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:51:43 #196
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72887646
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:40 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Kom nou, dit is een zinloze maatregel die voor een groot deel van de bevolking de dag verpest. Dat is helemaal nergens voor nodig. De overheid moet geloof/cultuur niet faciliteren, maar ze hoeft ook niet bewust roet in het eten te gooien.
ik kan de frustraties wel begrijpen ... maar ja wat doe je er aan ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_72887672
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:51 schreef RAVW het volgende:

[..]

ik kan de frustraties wel begrijpen ... maar ja wat doe je er aan ..
Verplaatsen die autoloze zondag
het is toch niet zo moeilijk..
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:52:49 #198
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72887685
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:51 schreef Meki het volgende:

[..]

Niet op een feestdag !
Dát ben ik met je eens. Maar ik reageerde op het fenomeen 'autoloze dag'.
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:53:13 #199
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72887701
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:52 schreef Meki het volgende:

[..]

Verplaatsen die autoloze zondag
het is toch niet zo moeilijk..
Enig idee hoeveel geld dat kost ?
pi_72887730
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:51 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik stel voor ook autoloze zondagen in te lassen op de eerste kerst dag.
Moet je nagaan hoeveel protesten er komen van kerken etc...
Prima, hoef ik meteen niet op verplicht familiebezoek. Lekker thuis met een dvd op de bank
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')