Maar het milieu danquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daar zou het inderdaad op neerkomen, dan heb je op die dag even geen autoloze dag meer, big deal.
Juist.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:56 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Iets zegt me dat jij het begrijpend lezen niet helemaal onder de knie hebt, waarbij het je laakt aan inzicht in de situatie.
De overheid bestaat uit meerdere figuren, figuren uit alle lagen van de bevolking. Het inplannen van een autoloze zondag is dan ook een aangelegenheid van de gemeente, een gemeente die uit verschillende geloven bestaat.
Waarom heeft de PvdA, of waarom hebben islamitische gemeenteraadslieden, niet gewezen op de datum toen die werd gekozen? Waarom komen ze nog geen week voor de dag zelf met het opwerpen van klachten tegen de datum? Die datum staat al maanden vast, nu aankomen kakken met de boodschap "ja maar dat valt op het suikerfeest" is te debiel voor woorden omdat ze er zelf bij waren toen de keuze werd gemaakt. Als het ze echt zo hoog had gezeten dan hadden ze daar destijds wel een opmerking over gemaakt.
Het O.V. is er toch altijd? Hoeft toch niet extra uitgelegd?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is een mogelijke oplossing. Als dat goed wordt uitgelegd.
Nou, ik denk dat de "moslims" (om het zo maar cru te noemen) het dan veel te snel op zichzelf projecteren. Met name in een PVDA-deelraad zal het zeker geen moslimpesten zijn hoorquote:Allen in het licht van de laatste tijd moet het dus niet overkomen als moslimpje pesten. Dat lijkt me hier het gevaar.
Dat is nu juist wat mij zo irriteert aan het bericht. Het paternaliserende toontje van die knakker uit Bos en Lommer. Wéér (nog steeds!quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, hier heb je een heel goed punt. Héél vreemd inderdaad.
Dat die hele autovrije zondag volslagen nutteloos is, en alleen maar een berg irritatie opwekt. Het gaat me er niet om dat er zaken beslist worden waar mijn mening niet expliciet over gevraagd wordt, ik verwacht een fatsoenlijke afweging, waarbij OOK de belangen van mensen die in die gebieden wonen en van/naar hun werk moeten fatsoenlijk worden meegewogen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Metatron, het hoeft geen slecht idee te zijn als je het zelf niet bedacht hebt. In dit geval een auto-vrije zondag.
Ik snap gewoon niet waar je je zo druk om maakt. Er zullen wel meer dingen voor jou beslist worden zonder dat ze jou ernaar gevraagd hebben.
Het gaat notabene om een heel klein gebied. En ik hoor van jou alleen maar dit-is-toch-van-de-gekke.
Ik snap m niet....
Waarom ga je ervan uit dat die groep dit dit organiseert zo groot is dat er Moslims tussen gezeten moeten hebben?quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is nu juist wat mij zo irriteert aan het bericht. Het paternaliserende toontje van die knakker uit Bos en Lommer. Wéér (nog steeds!) wordt er óver moslims gesproken alsof ze zojuist als ongeletterde stumpers uit de bergen van Barbarije zijn komen rollen.
Er zijn inmiddels toch genoeg moslims, ook in de politiek, die op deze slordige besluitvorming hadden kunnen anticiperen?
Dat is jouw mening. Jij projecteert dus dat PVDA'ers liever mensen met hoge inkomens pesten. Voor een moslim kan dat anders zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het O.V. is er toch altijd? Hoeft toch niet extra uitgelegd?![]()
[..]
Nou, ik denk dat de "moslims" (om het zo maar cru te noemen) het dan veel te snel op zichzelf projecteren. Met name in een PVDA-deelraad zal het zeker geen moslimpesten zijn hoordie pesten liever de hoge inkomens van hun geld af.
Lijkt me een uitstekend doel.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef Metatron het volgende:
Bij die autoloze zondag is echter niet het DOEL een festival, maar het DOEL het autoverkeer belemmeren.
Totáál langs elkaar heen gewerkt, zal niet de eerste keer zijn. Zal wel een klein afdelinkje zijn, dat de datum vastgesteld heeft.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is nu juist wat mij zo irriteert aan het bericht. Het paternaliserende toontje van die knakker uit Bos en Lommer. Wéér (nog steeds!) wordt er óver moslims gesproken alsof ze zojuist als ongeletterde stumpers uit de bergen van Barbarije zijn komen rollen.
Er zijn inmiddels toch genoeg moslims, ook in de politiek, die op deze slordige besluitvorming hadden kunnen anticiperen?
Dat soort projecten zijn vrij breed ja, en worden ook in de gehele raad aangekondigd en besproken omdat het ALLE delen van de gemeente betreft. Daarbij weten de raadslieden ALLE raadslieden ruim van te voren welke dag er is gekozen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef Bowlingbal het volgende:
Hoe kom je erbij dat Islamitische raadsleden in die projectgroep zaten die gingen bepalen op welke datum die autovrije dag zou vallen? Je doet alsof het een megaproject is waar vele mensen bij betrokken waren. Volgens mij valt dat wel mee.
Dat is dan inderdaad weer de handicap van de PvdA..quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zie een paar posts terug van IHVK.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nou daarmee geef ik niet de schuld aan moslims hoor, daamee bedoel ik dat de dag helemaal niet bekend was toen, ligt toch aan de stand van de maan ofzo?
Je snapt nog steeds niet dat de knuffelbrigade 'de allochtoon' het liefst zo afhankelijk mogelijk houdt? Het is toch niet te hopen dat ze echt eens voor zichzelf gaan denkenquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach kom, zo'n besluit gaat door de gehele gemeentelijke mallemolen voordat er groen licht voor wordt gegeven.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waarom ga je ervan uit dat die groep dit dit organiseert zo groot is dat er Moslims tussen gezeten moeten hebben?
quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Jij projecteert dus dat PVDA'ers liever mensen met hoge inkomens pesten. Voor een moslim kan dat anders zijn.
En in het licht van de laatste dagen. Negatieve beeldvorming over moslims. Politici die de straten schoon willen vegen en kopvoddentax willen invoeren. Vind ik een uitleg niet meer dan gewoon. Sorry, maar dat is wel het minste wat ze dan kunnen doen.
Bij jou in ieder geval, dat is duidelijk. Maar bij mij bijvoorbeeld, helemaal niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef Metatron het volgende:
[..]
Dat die hele autovrije zondag volslagen nutteloos is, en alleen maar een berg irritatie opwekt.
Eigenlijk zijn PVDA'ers dan ook erger dan Wilders, die denken dat moslims niet voor zichzelf kunnen denken en overal hulp bij nodig hebben.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is dan inderdaad weer de handicap van de PvdA..
Tja, schijnbaar beginnen verschillende islamitische groeperingen op verschillende tijden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:01 schreef IHVK het volgende:
Gia ik weet 100% zeker dat ik en alle Turken met mij gewoon zondag het suikerfeest gaan vieren. Dus zaterdag het laatste vasten en zondag op familiebezoek.
Dus die bron klopt gewoon niet. Voor Turkse Nederlanders in ieder geval.
Wilders vertegenwoordig een geluid dat leeft in de Nederlandse samenleving. En niet in een klein deel ook.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:06 schreef Dragorius het volgende:
[..]meen je dit echt of trap ik nu in een grapje zonder dat ik het doorheb?
Die "negatieve geluiden" komen niet van een algemeen geluid hoorDa's specifiek van bijv. Wilders en niet heel Nederland die de barricades opduikt
Carnaval is trouwens best leuk.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, schijnbaar beginnen verschillende islamitische groeperingen op verschillende tijden.
Wij vieren ook carnaval vanaf vrijdagavond, terwijl het officieel pas op zondag na de hoogmis hoort te beginnen.
Anyway, als een stad een autoloze zondag planned en ze consulteren verschillende sites die zeggen dat het suikerfeest vanaf maandag tot donderdag is en begint op zondagavond bij zonsondergang, dan kun je ze niet kwalijk nemen dat ze geen rekening houden met afwijkende begintijden.
Maar de PvdA heeft eigenlijk al een tijdje al gebroken met dat beleid.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn PVDA'ers dan ook erger dan Wilders, die denken dat moslims niet voor zichzelf kunnen denken en overal hulp bij nodig hebben.
Ga jij maar tijdens de kerst met je hele familie in de tram en bus terwijl je een auto hebt en je moet van de ene stad naar de andere stad.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gaan ze toch gewoon op de fiets of met de metro/trein/tram.![]()
Het is wel minder geworden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar de PvdA heeft eigenlijk al een tijdje al gebroken met dat beleid.
Ik kijk wel uit, ik ga niet in linksen-stad Amsterdam wonen. Voor je het weet mag je bijvoorbeeld je klassieker buiten de ring parkeren.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Meki het volgende:
Ga jij maar tijdens de kerst met je hele familie in de tram en bus terwijl je een auto hebt en je moet van de ene stad naar de andere stad.
Ik eis het niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:11 schreef Dragorius het volgende:
Maar goed dan kun je overal wel uitleg bij gaan eisen. Waar stel je dan de grens (geen woordgrapje) ?
En je snapt dat voor bijvooorbeeld mij die slachtofferrol ook vermoeiend wordt? Dat ik denk "weer een uitzondering willen" terwijl iedereen zich aan die auto-loze dag moet houden. Ook de werkenden die dag, ook de mensen die op bezoek willen naar familie in het ziekenhuis etc.
Het is lullig maar die dingen gebeuren.
Het is lekker weer danquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Ga jij maar tijdens de kerst met je hele familie in de tram en bus terwijl je een auto hebt en je moet van de ene stad naar de andere stad.
De autoloze dag dient verplaatst te worden
wat als het op de eerste kerstdag was ???
En de moslims inschattende, komen ze met veel gerechten bij hun familie aan. Dat gaat dus niet per OV.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Het lijkt verdacht veel op een middelgrote Turkse stadquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het is lekker weer danEven genieten van het Heerlijke Nederlandse landschap!
Dan ga je zaterdags en blijf je overnachten?quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
De autoloze dag dient verplaatst te worden
wat als het op de eerste kerstdag was ???
O.a. dat dus , dit is dan een reden waarom ik de auto ga gebruikenquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En de moslims inschattende, komen ze met veel gerechten bij hun familie aan. Dat gaat dus niet per OV.
Er is een oplossing, veranderen naar volgende week maar nee dat willen ze niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan ga je zaterdags en blijf je overnachten?Kom op, out of the box denken! Dat moeten anderen (niet moslims) ook die dag
Zoiets kan je niet zomaar een week verplaatsen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Er is een oplossing, veranderen naar volgende week maar nee dat willen ze niet.
Moslims gebruiken tijdens feestdagen meestal de auto en dat neem je van hun af.
Staat het in de koran of niet? Want vroeger gingen ze gewoon met de kameel hoor.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Er is een oplossing, veranderen naar volgende week maar nee dat willen ze niet.
Moslims gebruiken tijdens feestdagen meestal de auto en dat neem je van hun af.
Inderdaad. En dan kun je als nog je shoarma te voet vervoeren.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kijk wel uit, ik ga niet in linksen-stad Amsterdam wonen. Voor je het weet mag je bijvoorbeeld je klassieker buiten de ring parkeren.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef IHVK het volgende:
Dit gaat ook eigenlijk he-le-maal nergens over he.
Baklavaquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:19 schreef IHVK het volgende:
Trouwens maandag moet er ook blijkbaar baklava gebracht worden naar collega's. Verplicht van de baas.
Het kan wel op een leuke manier hoor.![]()
Kan makkelijk, als het op een paasdag viel was het zeker 5 jaar verschoven.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zoiets kan je niet zomaar een week verplaatsen.
Waarom niet? Iedereen een zak of een tas en gaan met die baklava-banaanquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En de moslims inschattende, komen ze met veel gerechten bij hun familie aan. Dat gaat dus niet per OV.
De paasdag staat vast, ik wist niet dat suikerfeest dus op verschillende dagen kan vallen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Kan makkelijk, als het op een paasdag viel was het zeker 5 jaar verschoven.
Ik spreek jou nog wel eens als ze per ongeluk 1e Kerstdag autovrij makenquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Waarom niet? Iedereen een zak of een tas en gaan met die baklava-banaan
Dat moet ik ook als ik met de bus ga naar de stad en zo terugkom bijvoorbeeld, beladen met materialistische zaken
Ze hebben in Amsterdam-Centrum vast een APV die het gebruik van kamelen, paarden, geiten en ezels verbiedt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Staat het in de koran of niet? Want vroeger gingen ze gewoon met de kameel hoor.
Nogmaals, de kans dat een autoloze zondag op eerste of tweede kerstdag zou vallen is vrij klein. Kerst valt niet zo vaak op zondag. Suikerfeest schijnbaar ook niet. Volgens bronnen op internet nu ook niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Zoals gezegd, dan gaan we de dag ervoor wel en blijven we logeren, of zij bij ons.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik spreek jou nog wel eens als ze per ongeluk 1e Kerstdag autovrij makenSta je dan met je blommetje onthand te wezen in het OV
Dit soort interpretaties bedoelde ik dus.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:26 schreef Meki het volgende:
Daar gaat het niet om, Ze doen niet eens de moeite om naar de feestdagen te kijken
Dit is daarom een gevalletje pesten wat de gemeente doet, namelijk het inplannen op suikerfeest
wat krijgen we op offerfeest ?
Loopverbod ?
we hebben al belasting op hoofddoeken, autoloze zondag op suikerfeest
wat nog meer ?
Pasen is in het voorjaar, dus vaak mooi weer. Lekker op de fiets.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Kan makkelijk, als het op een paasdag viel was het zeker 5 jaar verschoven.
Die belastingen zijn er niet, en die autloze zondag is al veel vaker geweest hiervoor. Niet zo aanstellen aubquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:26 schreef Meki het volgende:
Daar gaat het niet om, Ze doen niet eens de moeite om naar de feestdagen te kijken
Dit is daarom een gevalletje pesten wat de gemeente doet, namelijk het inplannen op suikerfeest
Loopverbod ?
wat nog meer ?
Het is Meki.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:28 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die belastingen zijn er niet, en die autloze zondag is al veel vaker geweest hiervoor. Niet zo aanstellen aub
quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dit soort interpretaties bedoelde ik dus.
Het is niet opzettelijk op suikerfeest gepland. Als de gemeente gegoogled heeft op religieuze feestdagen, dan hadden ze gevonden dat suikerfeest pas op maandag begint, of op zijn vroegst zondag bij zonsondergang.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:26 schreef Meki het volgende:
Ik begrijp je oplossing wel, tuurlijk, is altijd een mouw aan te passen. Maar wat ik bedoelde is of jij niet ook moord en brand zou schreeuwen als je op 1e Kerstdag je auto niet kon gebruiken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:27 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zoals gezegd, dan gaan we de dag ervoor wel en blijven we logeren, of zij bij ons.
Mensen zoeken problemen die er niet zijn
Nee, eerlijk gezegd niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp je oplossing wel, tuurlijk, is altijd een mouw aan te passen. Maar wat ik bedoelde is of jij niet ook moord en brand zou schreeuwen als je op 1e Kerstdag je auto niet kon gebruiken.
Snif snif... ik ruik een romancequote:Op vrijdag 18 september 2009 19:29 schreef Dragorius het volgende:
[..]
![]()
Gelukkig denk jij nog wel helder na
Nee, gewoon blij dat een moslim openlijk op Fok! aangeeft dat sommige zaken overdreven zijn. En dat lijkt me lastig, want volgens mij geeft niemand hem bijval.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Snif snif... ik ruik een romance
Ik zat te dollenquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee, gewoon blij dat een moslim openlijk op Fok! aangeeft dat sommige zaken overdreven zijn. En dat lijkt me lastig, want volgens mij geeft niemand hem bijval.
IHVK
Voor het gemak zou ik daarbij een cabriolet adviseren. Rijdt wel zo makkelijk door.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:39 schreef Adelante het volgende:
Ah, ik moest zondag toch in Amsterdam zijn. Dus tulband om en ik kan gewoon doorrijden en middenin de stad parkeren
Plan dan überhaupt niet van die stupide autoloze zondagen. Flikker op met die ongein.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:05 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Juist op die dag gaan moslims massaal bij elkaar op bezoek. Hoe komt het nou dat we dat niet weten?
Uhm misschien omdat moslims dat zelf nog niet eens wisten toen die autovrije dag werd gepland?
Daarbij wat een kontenlikkerij weer.
JA wanneer gaan Jullie nu eens het woord AANPASSEN begrijpen en niet klagen en afgeven over de dingen die hier gebeuren.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:26 schreef Meki het volgende:
Loopverbod ?
wat nog meer ?
wie bepaald nou de regels in Amsterdam .. dacht niet de Moslim gemeenschap ... dus AANPASSEN is het en zo niet zie hier boven ..quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
Ik heb niks met de islam, en ik zou blij zijn als het aantal beoefenaren van die godsdienst drastisch afnam.
Dat neemt natuurlijk niet weg, dat dit een bezopen maatregel is. Een groot deel van de stadsbevolking viert feest op die dag, en het stadsbestuur wenst dat feest te verpesten, voor, ja waarvoor eigenlijk? Walgelijk.
Waarmee je dus meteen ziet hoe slecht moslims zijn geintegreert. De Koran laat zien dat de regels idd nageleefd moeten worden in het land/plek waar je bent.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nou daarmee geef ik niet de schuld aan moslims hoor, daamee bedoel ik dat de dag helemaal niet bekend was toen, ligt toch aan de stand van de maan ofzo?
Kom nou, dit is een zinloze maatregel die voor een groot deel van de bevolking de dag verpest. Dat is helemaal nergens voor nodig. De overheid moet geloof/cultuur niet faciliteren, maar ze hoeft ook niet bewust roet in het eten te gooien.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:22 schreef RAVW het volgende:
[..]
JA wanneer gaan Jullie nu eens het woord AANPASSEN begrijpen en niet klagen en afgeven over de dingen die hier gebeuren.
Dit is NEDERLAND !!! Welkom en bevalt het je niet maak gebruik van het grootste recht wat je hier in Nederland bezit ... door gewoon op te rotten als het je niet bevalt .....
Wees blij dat ik niet aan de macht ben hier dan had het voor een Immigrant hier zo er heel anders uit gezien..
Kijk eens naar hoe ze in Canada leven en omgaan met de immigranten ..
[..]
wie bepaald nou de regels in Amsterdam .. dacht niet de Moslim gemeenschap ... dus AANPASSEN is het en zo niet zie hier boven ..
Nee niets pesten van een bepaalde bevolking groep, het stad bestuur willen het dus heb je het maar aan te nemen.
Ik ben het hier in 010 ook met vele dingen niet eens maar goed ik krijg niet gelijk lange tenen als het mij niet uit komt ..
Klaag dan niet over IRAN of andere landen wanneer zij christenen gaan onderdrukken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:22 schreef RAVW het volgende:
[..]
JA wanneer gaan Jullie nu eens het woord AANPASSEN begrijpen en niet klagen en afgeven over de dingen die hier gebeuren.
Dit is NEDERLAND !!! Welkom en bevalt het je niet maak gebruik van het grootste recht wat je hier in Nederland bezit ... door gewoon op te rotten als het je niet bevalt .....
Wees blij dat ik niet aan de macht ben hier dan had het voor een Immigrant hier zo er heel anders uit gezien..
Kijk eens naar hoe ze in Canada leven en omgaan met de immigranten ..
[..]
wie bepaald nou de regels in Amsterdam .. dacht niet de Moslim gemeenschap ... dus AANPASSEN is het en zo niet zie hier boven ..
Nee niets pesten van een bepaalde bevolking groep, het stad bestuur willen het dus heb je het maar aan te nemen.
Ik ben het hier in 010 ook met vele dingen niet eens maar goed ik krijg niet gelijk lange tenen als het mij niet uit komt ..
Helaas neemt de aantallen enkel toe en komen er vele bekeerlingen erbij..quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
Ik heb niks met de islam, en ik zou blij zijn als het aantal beoefenaren van die godsdienst drastisch afnam.
Dat neemt natuurlijk niet weg, dat dit een bezopen maatregel is. Een groot deel van de stadsbevolking viert feest op die dag, en het stadsbestuur wenst dat feest te verpesten, voor, ja waarvoor eigenlijk? Walgelijk.
De aloude slachtofferrolquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:26 schreef Meki het volgende:
Loopverbod ?
wat nog meer ?
Zou Nederlanders met Discrimitaie zowiezo aanpakken. Verplichte vaccinatie.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Klaag dan niet over IRAN of andere landen wanneer zij christenen gaan onderdrukken.
Klaag dan niet wanneer Spanje de Nederlandse toeristen gaan aanpakken wegens discrimitaie..
Want dat is hun regels
Suikerfeest valt mogelijk op zondag of maandagquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is niet opzettelijk op suikerfeest gepland. Als de gemeente gegoogled heeft op religieuze feestdagen, dan hadden ze gevonden dat suikerfeest pas op maandag begint, of op zijn vroegst zondag bij zonsondergang.
Kun je nou niet even verder kijken dan je neus lang is? Voor kinderen is dit toch enig, lekker op straat spelen. En ik vind het sowieso een verademing, even geen overtollig blik.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Kom nou, dit is een zinloze maatregel die voor een groot deel van de bevolking de dag verpest.
Ik stel voor ook autoloze zondagen in te lassen op de eerste kerst dag.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De aloude slachtofferrol![]()
Hoor verder niemand piepen, terwijl het voor álle Amsterdammers vervelend is.
Zie het nut er ook niet van in hoor, van die autoloze zondag ,maar dat is een andere discussie.
Niet op een feestdag !quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kun je nou niet even verder kijken dan je neus lang is? Voor kinderen is dit toch enig, lekker op straat spelen. En ik vind het sowieso een verademing, even geen overtollig blik.
Sjongejonge, één dagje en de wereld is te klein.
ik kan de frustraties wel begrijpen ... maar ja wat doe je er aan ..quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Kom nou, dit is een zinloze maatregel die voor een groot deel van de bevolking de dag verpest. Dat is helemaal nergens voor nodig. De overheid moet geloof/cultuur niet faciliteren, maar ze hoeft ook niet bewust roet in het eten te gooien.
Verplaatsen die autoloze zondagquote:Op vrijdag 18 september 2009 20:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik kan de frustraties wel begrijpen ... maar ja wat doe je er aan ..
Enig idee hoeveel geld dat kost ?quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Verplaatsen die autoloze zondag
het is toch niet zo moeilijk..
Prima, hoef ik meteen niet op verplicht familiebezoek. Lekker thuis met een dvd op de bankquote:Op vrijdag 18 september 2009 20:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik stel voor ook autoloze zondagen in te lassen op de eerste kerst dag.
Moet je nagaan hoeveel protesten er komen van kerken etc...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |