abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72882926
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:49 schreef Bowlingbal het volgende:
Toch knap hoe de geestelijk minder bedeelden hiervan de schuld aan 'de Moslims' kunnen geven.

Dat verdient bijna een Wildersiaans lintje.
Dat jouw cognitieve stoornis jou niet in staat stelt om te discussieren, dat maak je meteen weer duidelijk.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_72882947
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:46 schreef Boca_Raton het volgende:
@Paxlie en Metatron.

Ja, je bent goed op de hoogte van al je RECHTEN die je in dit land hebt. (Iets zegt me dat je meer moeite hebt met iets anders dan jouw rechten, namelijk je plichten).

Ik wil dit, ik wil dat etc. etc.

Eén dag in het jaar mag je niet met de auto. En in zo'n beperkt gebied (!). En dan is de beer los.

Dat vind ik nou typisch zo'n ik-ik-ik reactie.
NOu, als JIJ je auto niet wil gebruiken, dan moet je dat vooral doen. Ik zie alleen echt het nut er niet van in om dan ook ANDEREN daartoe te verplichten. En als je het over plichten en rechten hebt: Ik heb de PLICHT wegenbelasting te betalen als ik een auto wil rijden, en dat doe ik dan ook netjes. Dan vind ik het daartegenover niet meer dan normaal dat de overheid aan haar PLICHT voldoet om wegen voor mij begaanbaar te houden, en ze niet nodeloos af te sluiten met als ENIGE doel dat er geen auto's rijden.

Dat je bij een evenement het autoverkeer zal moeten beperken vind ik volkomen logisch, maar dan is het DOEL een bepaald evenement, en het gevolg daarvan dat het autoverkeer beperkt is. Daarbij is hier geen sprake, het DOEL is nu puur om auto's te weren. En ja, daar heb ik een probleem mee, want ik vind dat strijdig met de plicht die de overheid heeft tegenover de betalers van de wegenbelasting.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:51:51 #78
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_72882948
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:51 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Dat jouw cognitieve stoornis jou niet in staat stelt om te discussieren, dat maak je meteen weer duidelijk.
Blijkbaar heb je niet eens de OP kunnen lezen:
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:05 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Juist op die dag gaan moslims massaal bij elkaar op bezoek. Hoe komt het nou dat we dat niet weten?

Uhm misschien omdat moslims dat zelf nog niet eens wisten toen die autovrije dag werd gepland?
Daarbij wat een kontenlikkerij weer.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:52:06 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72882959
En er is geen enkele moslim in raad of deelraad geweest die eens in zijn agenda heeft gekeken en gedacht: mwah, misschien toch niet zo'n goede dag -- en daarop zijn PvdA-vriendjes tijdig heeft ingelicht.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_72882971
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

Voor Turken is het in ieder geval zondag.

Voor overige moslims (hoogstwaarschijnlijk) ook.

Waar dat aan ligt:
[..]

En het Suikerfeest duurt 3 dagen dus van maandag tot vrijdag kan nooit. De eerste dag is het belangrijkst.

Tot zover de les van meester IHVK.
Bedankt voor de les. Prima voor turkije maar NL is turkije niet en zeker geen islamitisch land.
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:52:47 #81
3542 Gia
User under construction
pi_72882974
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

Voor Turken is het in ieder geval zondag.

Voor overige moslims (hoogstwaarschijnlijk) ook.

Waar dat aan ligt:
[..]

En het Suikerfeest duurt 3 dagen dus van maandag tot vrijdag kan nooit. De eerste dag is het belangrijkst.

Tot zover de les van meester IHVK.
Had het al veranderd, moest inderdaad donderdag zijn.

En dat het op zondag begint, kan je gelijk in hebben, maar dan wel zondagavond. En dan is de autoloze periode al afgelopen.
pi_72882980
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:52 schreef Ringo het volgende:
En er is geen enkele moslim in raad of deelraad geweest die eens in zijn agenda heeft gekeken en gedacht: mwah, misschien toch niet zo'n goede dag -- en daarop zijn PvdA-vriendjes tijdig heeft ingelicht.
Slappe hap inderdaad.
pi_72882989
Maar wat is er mis met het OV / de fiets?

Zondag is de herdenking van Market Garden in Nijmegen. Wordt ook heel de stand + toegang daartoe afgezet voor auto's. Moet je dus ook met de bus / fiets.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72883002
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Had het al veranderd, moest inderdaad donderdag zijn.

En dat het op zondag begint, kan je gelijk in hebben, maar dan wel zondagavond. En dan is de autoloze periode al afgelopen.
Nee zondagochtend.

Het suikerfeest begint nooit 's avonds.
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:53:39 #85
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72883006
Een autoloze Kerst, btw, dat lijkt me wel wat.
pi_72883041
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Denk het ook niet.
Gelukkig wel op een rustdag. 'Ave it!
BE YOUR DOG
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:54:53 #87
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72883048
Metatron, het hoeft geen slecht idee te zijn als je het zelf niet bedacht hebt. In dit geval een auto-vrije zondag.

Ik snap gewoon niet waar je je zo druk om maakt. Er zullen wel meer dingen voor jou beslist worden zonder dat ze jou ernaar gevraagd hebben.

Het gaat notabene om een heel klein gebied. En ik hoor van jou alleen maar dit-is-toch-van-de-gekke.

Ik snap m niet....
pi_72883074
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:53 schreef Dragorius het volgende:
Maar wat is er mis met het OV / de fiets?

Zondag is de herdenking van Market Garden in Nijmegen. Wordt ook heel de stand + toegang daartoe afgezet voor auto's. Moet je dus ook met de bus / fiets.
Een herdenking is iets van totaal andere orde.

Het gaat hier om een dag waar eigenlijk gedurende hele dag van de ene plek naar de andere plek gereis wordt. Maar nu dus door een hele grote groep mensen. Punt is ook dat men hiermee waarschijnlijk een signaal wil afgeven.
pi_72883087
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:51 schreef Bowlingbal het volgende:
Iets zegt me dat jij het begrijpend lezen niet helemaal onder de knie hebt, waarbij het je laakt aan inzicht in de situatie.

De overheid bestaat uit meerdere figuren, figuren uit alle lagen van de bevolking. Het inplannen van een autoloze zondag is dan ook een aangelegenheid van de gemeente, een gemeente die uit verschillende geloven bestaat.

Waarom heeft de PvdA, of waarom hebben islamitische gemeenteraadslieden, niet gewezen op de datum toen die werd gekozen? Waarom komen ze nog geen week voor de dag zelf met het opwerpen van klachten tegen de datum? Die datum staat al maanden vast, nu aankomen kakken met de boodschap "ja maar dat valt op het suikerfeest" is te debiel voor woorden omdat ze er zelf bij waren toen de keuze werd gemaakt. Als het ze echt zo hoog had gezeten dan hadden ze daar destijds wel een opmerking over gemaakt.
--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:56:14 #90
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72883088
Of een autovrije zomervakantie.
pi_72883109
Trouwens, what are the odds.
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:57:08 #92
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72883119
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:52 schreef Ringo het volgende:
Ja, hier heb je een heel goed punt. Héél vreemd inderdaad.
pi_72883142
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:55 schreef IHVK het volgende:

[..]

Beatrix is er, Prins Philip van de UK is er, er worden duizende mensen verwacht. Welke andere orde dan?
quote:
Het gaat hier om een dag waar eigenlijk gedurende hele dag van de ene plek naar de andere plek gereis wordt. Maar nu dus door een hele grote groep mensen. Punt is ook dat men hiermee waarschijnlijk een signaal wil afgeven.
Ja en daarom zeg ik openbaar vervoer is toch net zo goed dan? Even een beetje aanpassen aan elkaar. En volgend jaar plannen ze die autoloze zondag beter in

Mr. Prolapse 2009
pi_72883143
quote:

[..]

Het gaat hier om een dag waar eigenlijk gedurende hele dag van de ene plek naar de andere plek gereis wordt.
Als het alleen in Amsterdam geldt, dan kunnen die lui op de/mijn fiets. Bovendien is er ook zoiets als een metronetwerk.
BE YOUR DOG
pi_72883164
Maar goed in de meeste agenda's staat dan ook niet wanneer het suikerfeest is en zo erg is de gemiddelde moslim er ook weer niet mee bezig gedurende het hele jaar.

En die raadsleden hebben ook vrij veel aan hun kop, ook al kijkt men er in het algemeen helaas op neer.
pi_72883169
quote:

[..]

Weer die uitzonderingspositie, het enige signaal wat er wordt afgegeven is dat men steeds meer de moslims gaat uitkotsen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:59:23 #97
248844 Bowlingbal
pi_72883205
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:56 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Iets zegt me dat jij het begrijpend lezen niet helemaal onder de knie hebt, waarbij het je laakt aan inzicht in de situatie.

De overheid bestaat uit meerdere figuren, figuren uit alle lagen van de bevolking. Het inplannen van een autoloze zondag is dan ook een aangelegenheid van de gemeente, een gemeente die uit verschillende geloven bestaat.

Waarom heeft de PvdA, of waarom hebben islamitische gemeenteraadslieden, niet gewezen op de datum toen die werd gekozen? Waarom komen ze nog geen week voor de dag zelf met het opwerpen van klachten tegen de datum? Die datum staat al maanden vast, nu aankomen kakken met de boodschap "ja maar dat valt op het suikerfeest" is te debiel voor woorden omdat ze er zelf bij waren toen de keuze werd gemaakt. Als het ze echt zo hoog had gezeten dan hadden ze daar destijds wel een opmerking over gemaakt.
Hoe kom je erbij dat Islamitische raadsleden in die projectgroep zaten die gingen bepalen op welke datum die autovrije dag zou vallen? Je doet alsof het een megaproject is waar vele mensen bij betrokken waren. Volgens mij valt dat wel mee.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_72883207
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:57 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Beatrix is er, Prins Philip van de UK is er, er worden duizende mensen verwacht. Welke andere orde dan?
[..]

Ja en daarom zeg ik openbaar vervoer is toch net zo goed dan? Even een beetje aanpassen aan elkaar. En volgend jaar plannen ze die autoloze zondag beter in

Dat is een mogelijke oplossing. Als dat goed wordt uitgelegd.

Allen in het licht van de laatste tijd moet het dus niet overkomen als moslimpje pesten. Dat lijkt me hier het gevaar.
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:59:44 #99
3542 Gia
User under construction
pi_72883211
Even ter aanvulling:
quote:
Op de 1ste dag van de tiende maand, viert men het Suikerfeest, Id-al-Fitr, het feest van het breken van de vasten. Het einde van de Ramadan. Het exacte begin is afhankelijk van het verschijnen van de sikkel van de nieuwe maan. De hier gegeven datum is de datum van de volle dag. Het Suikerfeest begint op de dag ervoor bij zonsondergang.
http://www.beleven.org/feest/id-al-fitr_suikerfeest

Oftewel: Het suikerfeest duurt van maandag tot donderdag, maar begint de dag ervoor bij zonsondergang.

De autoloze zondag duurt van 10.00 tot 17.00 uur. Dus op het moment dat het suikerfeest begint, mag je alweer auto rijden.
Weer gezeur om niks, dus.
pi_72883217
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:51 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

[..]

Nou daarmee geef ik niet de schuld aan moslims hoor, daamee bedoel ik dat de dag helemaal niet bekend was toen, ligt toch aan de stand van de maan ofzo?
pi_72883223
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Daar zou het inderdaad op neerkomen, dan heb je op die dag even geen autoloze dag meer, big deal.
Maar het milieu dan ?
Cool story, Hansel.
pi_72883261
Gia ik weet 100% zeker dat ik en alle Turken met mij gewoon zondag het suikerfeest gaan vieren. Dus zaterdag het laatste vasten en zondag op familiebezoek.

Dus die bron klopt gewoon niet. Voor Turkse Nederlanders in ieder geval.
pi_72883276
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:56 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Juist.
Ze zijn zich wild geschrokken toen ze er kortgeleden achter kwamen en nu willen ze zoete broodjes bakken en alsnog proberen zich er uit te wriemelen.
pi_72883280
Maar er is wel vaak gezeur om niks dat klopt.
pi_72883291
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is een mogelijke oplossing. Als dat goed wordt uitgelegd.
Het O.V. is er toch altijd? Hoeft toch niet extra uitgelegd?
quote:
Allen in het licht van de laatste tijd moet het dus niet overkomen als moslimpje pesten. Dat lijkt me hier het gevaar.
Nou, ik denk dat de "moslims" (om het zo maar cru te noemen) het dan veel te snel op zichzelf projecteren. Met name in een PVDA-deelraad zal het zeker geen moslimpesten zijn hoor die pesten liever de hoge inkomens van hun geld af.
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:02:17 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72883296
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, hier heb je een heel goed punt. Héél vreemd inderdaad.
Dat is nu juist wat mij zo irriteert aan het bericht. Het paternaliserende toontje van die knakker uit Bos en Lommer. Wéér (nog steeds! ) wordt er óver moslims gesproken alsof ze zojuist als ongeletterde stumpers uit de bergen van Barbarije zijn komen rollen.
Er zijn inmiddels toch genoeg moslims, ook in de politiek, die op deze slordige besluitvorming hadden kunnen anticiperen?
pi_72883345
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Metatron, het hoeft geen slecht idee te zijn als je het zelf niet bedacht hebt. In dit geval een auto-vrije zondag.

Ik snap gewoon niet waar je je zo druk om maakt. Er zullen wel meer dingen voor jou beslist worden zonder dat ze jou ernaar gevraagd hebben.

Het gaat notabene om een heel klein gebied. En ik hoor van jou alleen maar dit-is-toch-van-de-gekke.

Ik snap m niet....
Dat die hele autovrije zondag volslagen nutteloos is, en alleen maar een berg irritatie opwekt. Het gaat me er niet om dat er zaken beslist worden waar mijn mening niet expliciet over gevraagd wordt, ik verwacht een fatsoenlijke afweging, waarbij OOK de belangen van mensen die in die gebieden wonen en van/naar hun werk moeten fatsoenlijk worden meegewogen.

IN rotterdam zijn er namelijk al behoorlijk wat festivals die voor 'hinder' zorgen, en dara zul je me niet over horen. Die festivals horen bij de stad, en dat je daar als automobilist dara 'last' van hebt accepteer ik.

Bij die autoloze zondag is echter niet het DOEL een festival, maar het DOEL het autoverkeer belemmeren. En daar trek ik dus inderdaad de grens.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:03:54 #108
248844 Bowlingbal
pi_72883366
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is nu juist wat mij zo irriteert aan het bericht. Het paternaliserende toontje van die knakker uit Bos en Lommer. Wéér (nog steeds! ) wordt er óver moslims gesproken alsof ze zojuist als ongeletterde stumpers uit de bergen van Barbarije zijn komen rollen.
Er zijn inmiddels toch genoeg moslims, ook in de politiek, die op deze slordige besluitvorming hadden kunnen anticiperen?
Waarom ga je ervan uit dat die groep dit dit organiseert zo groot is dat er Moslims tussen gezeten moeten hebben?
- Donald Love
pi_72883370
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het O.V. is er toch altijd? Hoeft toch niet extra uitgelegd?
[..]

Nou, ik denk dat de "moslims" (om het zo maar cru te noemen) het dan veel te snel op zichzelf projecteren. Met name in een PVDA-deelraad zal het zeker geen moslimpesten zijn hoor die pesten liever de hoge inkomens van hun geld af.
Dat is jouw mening. Jij projecteert dus dat PVDA'ers liever mensen met hoge inkomens pesten. Voor een moslim kan dat anders zijn.

En in het licht van de laatste dagen. Negatieve beeldvorming over moslims. Politici die de straten schoon willen vegen en kopvoddentax willen invoeren. Vind ik een uitleg niet meer dan gewoon. Sorry, maar dat is wel het minste wat ze dan kunnen doen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:04:12 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72883380
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef Metatron het volgende:
Bij die autoloze zondag is echter niet het DOEL een festival, maar het DOEL het autoverkeer belemmeren.
Lijkt me een uitstekend doel.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:04:17 #111
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72883385
quote:

[..]

Totáál langs elkaar heen gewerkt, zal niet de eerste keer zijn. Zal wel een klein afdelinkje zijn, dat de datum vastgesteld heeft.
pi_72883389
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef Bowlingbal het volgende:
Hoe kom je erbij dat Islamitische raadsleden in die projectgroep zaten die gingen bepalen op welke datum die autovrije dag zou vallen? Je doet alsof het een megaproject is waar vele mensen bij betrokken waren. Volgens mij valt dat wel mee.
Dat soort projecten zijn vrij breed ja, en worden ook in de gehele raad aangekondigd en besproken omdat het ALLE delen van de gemeente betreft. Daarbij weten de raadslieden ALLE raadslieden ruim van te voren welke dag er is gekozen.

Zelfs al zou er geen moslim in de project groep zitten (en hoe groot is die kans... we hebben het over Amsterdam) dan nog zouden ze ruim op tijd op de hoogte worden gesteld van de keuze,

Ze wisten het wel langer dan vorige week, en al zeker langer dan vandaag.

Dus ik blijf bij mijn standpunt dat jouw cognitieve ontwikkeling niet van een bijster hoog niveau ligt, je lapt alle logica aan je laars om een bepaalde groep maar in een slachtoffer positie te kunnen loodsen.
--- Cameron Hodge ---
pi_72883390
quote:

[..]

Dat is dan inderdaad weer de handicap van de PvdA..
pi_72883405
Haha. Heel dat suikerfeest is al een grote hoax, expres gepland op een autovrije zondag om Amsterdam te pesten.

Moslims
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:05:05 #115
248844 Bowlingbal
pi_72883409
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nou daarmee geef ik niet de schuld aan moslims hoor, daamee bedoel ik dat de dag helemaal niet bekend was toen, ligt toch aan de stand van de maan ofzo?
Zie een paar posts terug van IHVK.
- Donald Love
pi_72883415
quote:

[..]

Je snapt nog steeds niet dat de knuffelbrigade 'de allochtoon' het liefst zo afhankelijk mogelijk houdt? Het is toch niet te hopen dat ze echt eens voor zichzelf gaan denken !
Meh.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:05:24 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72883420
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Waarom ga je ervan uit dat die groep dit dit organiseert zo groot is dat er Moslims tussen gezeten moeten hebben?
Ach kom, zo'n besluit gaat door de gehele gemeentelijke mallemolen voordat er groen licht voor wordt gegeven.
pi_72883438
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Jij projecteert dus dat PVDA'ers liever mensen met hoge inkomens pesten. Voor een moslim kan dat anders zijn.

En in het licht van de laatste dagen. Negatieve beeldvorming over moslims. Politici die de straten schoon willen vegen en kopvoddentax willen invoeren. Vind ik een uitleg niet meer dan gewoon. Sorry, maar dat is wel het minste wat ze dan kunnen doen.
meen je dit echt of trap ik nu in een grapje zonder dat ik het doorheb?

Die "negatieve geluiden" komen niet van een algemeen geluid hoor Da's specifiek van bijv. Wilders en niet heel Nederland die de barricades opduikt
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:06:08 #119
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72883444
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef Metatron het volgende:

[..]

Dat die hele autovrije zondag volslagen nutteloos is, en alleen maar een berg irritatie opwekt.
Bij jou in ieder geval, dat is duidelijk. Maar bij mij bijvoorbeeld, helemaal niet.
pi_72883446
de knuffelbrigade.
pi_72883471
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:04 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is dan inderdaad weer de handicap van de PvdA..
Eigenlijk zijn PVDA'ers dan ook erger dan Wilders, die denken dat moslims niet voor zichzelf kunnen denken en overal hulp bij nodig hebben.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:08:27 #122
3542 Gia
User under construction
pi_72883522
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:01 schreef IHVK het volgende:
Gia ik weet 100% zeker dat ik en alle Turken met mij gewoon zondag het suikerfeest gaan vieren. Dus zaterdag het laatste vasten en zondag op familiebezoek.

Dus die bron klopt gewoon niet. Voor Turkse Nederlanders in ieder geval.
Tja, schijnbaar beginnen verschillende islamitische groeperingen op verschillende tijden.

Wij vieren ook carnaval vanaf vrijdagavond, terwijl het officieel pas op zondag na de hoogmis hoort te beginnen.

Anyway, als een stad een autoloze zondag planned en ze consulteren verschillende sites die zeggen dat het suikerfeest vanaf maandag tot donderdag is en begint op zondagavond bij zonsondergang, dan kun je ze niet kwalijk nemen dat ze geen rekening houden met afwijkende begintijden.
pi_72883560
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:06 schreef Dragorius het volgende:

[..]

meen je dit echt of trap ik nu in een grapje zonder dat ik het doorheb?

Die "negatieve geluiden" komen niet van een algemeen geluid hoor Da's specifiek van bijv. Wilders en niet heel Nederland die de barricades opduikt
Wilders vertegenwoordig een geluid dat leeft in de Nederlandse samenleving. En niet in een klein deel ook.

En Wilders heeft ook invloed op de moslims, in het begin dacht ik dat dat wel meeviel, maar dat valt dus hard tegen. Vooral moslims die wat beter in de Nederlandse samenleving staan hebben er last van. Het zorgt voor een soort teleurstelling en zwarte toekomstvisie.
(boehe slachtofferrol maar het is wel zo, helaas, het belemmert de integratie gewoon)

In principe heb je gelijk. Maar achter deze context vind ik een uitleg iets goeds. Want het zou dan weer als 'nummertje zoveel' worden geïnterpreteerd.

En ga dan maar uitleggen dat het eigenlijk niet zo bedoeld was maar een toevalligheidje was.
pi_72883585
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, schijnbaar beginnen verschillende islamitische groeperingen op verschillende tijden.

Wij vieren ook carnaval vanaf vrijdagavond, terwijl het officieel pas op zondag na de hoogmis hoort te beginnen.

Anyway, als een stad een autoloze zondag planned en ze consulteren verschillende sites die zeggen dat het suikerfeest vanaf maandag tot donderdag is en begint op zondagavond bij zonsondergang, dan kun je ze niet kwalijk nemen dat ze geen rekening houden met afwijkende begintijden.
Carnaval is trouwens best leuk.
pi_72883596
In het centrum wonen alleen maar steenrijke allochtonen. Dat dat autovrij wordt daar merkt de achmed van drie hoog achter niks van.
pi_72883608
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:10 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wow ik ben het gewoon met je eens.
pi_72883611
Gaan ze toch gewoon op de fiets of met de metro/trein/tram.
pi_72883612
Maar goed dan kun je overal wel uitleg bij gaan eisen. Waar stel je dan de grens (geen woordgrapje ) ?

En je snapt dat voor bijvooorbeeld mij die slachtofferrol ook vermoeiend wordt? Dat ik denk "weer een uitzondering willen" terwijl iedereen zich aan die auto-loze dag moet houden. Ook de werkenden die dag, ook de mensen die op bezoek willen naar familie in het ziekenhuis etc.

Het is lullig maar die dingen gebeuren.
Mr. Prolapse 2009
pi_72883621
Voor de Turken is het op Zondag
voor de overige Moslims kan het ook op maandag vallen
de kans is er wel
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_72883629
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn PVDA'ers dan ook erger dan Wilders, die denken dat moslims niet voor zichzelf kunnen denken en overal hulp bij nodig hebben.
Maar de PvdA heeft eigenlijk al een tijdje al gebroken met dat beleid.
pi_72883647
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:10 schreef IHVK het volgende:
Ook zonder bier?
pi_72883662
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gaan ze toch gewoon op de fiets of met de metro/trein/tram.
Ga jij maar tijdens de kerst met je hele familie in de tram en bus terwijl je een auto hebt en je moet van de ene stad naar de andere stad.

De autoloze dag dient verplaatst te worden
wat als het op de eerste kerstdag was ???
pi_72883664
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:11 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar de PvdA heeft eigenlijk al een tijdje al gebroken met dat beleid.
Het is wel minder geworden.
pi_72883681
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ook zonder bier?
Nee dan is het niet leuk natuurlijk.
pi_72883682
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:12 schreef Meki het volgende:
Ga jij maar tijdens de kerst met je hele familie in de tram en bus terwijl je een auto hebt en je moet van de ene stad naar de andere stad.
Ik kijk wel uit, ik ga niet in linksen-stad Amsterdam wonen. Voor je het weet mag je bijvoorbeeld je klassieker buiten de ring parkeren.
pi_72883697
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:11 schreef Dragorius het volgende:
Maar goed dan kun je overal wel uitleg bij gaan eisen. Waar stel je dan de grens (geen woordgrapje ) ?

En je snapt dat voor bijvooorbeeld mij die slachtofferrol ook vermoeiend wordt? Dat ik denk "weer een uitzondering willen" terwijl iedereen zich aan die auto-loze dag moet houden. Ook de werkenden die dag, ook de mensen die op bezoek willen naar familie in het ziekenhuis etc.

Het is lullig maar die dingen gebeuren.
Ik eis het niet.

Ik acht het bijzonder nuttig.
En ik heb precies uitgelegd waarom dat zo is.

Ik vind de slachtofferrol van Wilders-adepten bijvoorbeeld irritant, maar toch vind ik het nuttig dat keer op keer uitgelegd werd waarom bepaalde dingen nou eenmaal zo zijn. Niks mis mee.
pi_72883752
quote:

[..]

Het is lekker weer dan Even genieten van het Heerlijke Nederlandse landschap!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:17:00 #138
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72883795
quote:

[..]

En de moslims inschattende, komen ze met veel gerechten bij hun familie aan. Dat gaat dus niet per OV.
pi_72883797
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is lekker weer dan Even genieten van het Heerlijke Nederlandse landschap!
Het lijkt verdacht veel op een middelgrote Turkse stad .
Meh.
pi_72883798
Ik heb niks te maken met die autoloze zondag
Ik ga gewoon rijden.. ik ga gewoon familie opzoeken die binnen de ring wonen in verschillende steden
pi_72883816
quote:

[..]

Dan ga je zaterdags en blijf je overnachten? Kom op, out of the box denken! Dat moeten anderen (niet moslims) ook die dag
Mr. Prolapse 2009
pi_72883821
Dit gaat ook eigenlijk he-le-maal nergens over he.
pi_72883828
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

En de moslims inschattende, komen ze met veel gerechten bij hun familie aan. Dat gaat dus niet per OV.
O.a. dat dus , dit is dan een reden waarom ik de auto ga gebruiken
pi_72883889
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dan ga je zaterdags en blijf je overnachten? Kom op, out of the box denken! Dat moeten anderen (niet moslims) ook die dag
Er is een oplossing, veranderen naar volgende week maar nee dat willen ze niet.
Moslims gebruiken tijdens feestdagen meestal de auto en dat neem je van hun af.
pi_72883891
Trouwens maandag moet er ook blijkbaar baklava gebracht worden naar collega's. Verplicht van de baas.

Het kan wel op een leuke manier hoor.
pi_72883911
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Zoiets kan je niet zomaar een week verplaatsen.
pi_72883931
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Staat het in de koran of niet? Want vroeger gingen ze gewoon met de kameel hoor.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:21:05 #148
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_72883953
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik kijk wel uit, ik ga niet in linksen-stad Amsterdam wonen. Voor je het weet mag je bijvoorbeeld je klassieker buiten de ring parkeren.
Inderdaad. En dan kun je als nog je shoarma te voet vervoeren.
BE YOUR DOG
pi_72883956
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef IHVK het volgende:
Dit gaat ook eigenlijk he-le-maal nergens over he.

Als het bijvoorbeeld bejaarden waren die zouden zeuren zou ik het net zo triest vinden overigens

Ja, het is lullig net op die dag, maar zoals gezegd iedereen heeft er last van.

Hoop dat het de PVDA daar wel stemmen kost!
Mr. Prolapse 2009
pi_72883968
Wel mooi dat het dit jaar op zondag valt.

Anders hadden we weer die: mogen moslims wel of niet vrij nemen discussie van vorig jaar.
Maar gelukkig hebben we er dit jaar een mooi alternatief op gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')