abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72703529
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien, misschien, misschien.... kan Sammy zich als een gek naar beneden storten op de Navacerrada en Piti nog bedreigen.
Ik hoop het. Zie liever Sanchez winnen dan die hypocriet.
pi_72703536
Netjes gedaan van die Spanjaarden, duwen kunnen ze!
pi_72703551
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:36 schreef Ericr het volgende:
Viel mij ook al op, maar daar kan Valverde natuurlijk ook niet zo veel aan doen.
  zondag 13 september 2009 @ 17:37:25 #104
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72703563
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:36 schreef Sautor het volgende:

[..]

Viel mij ook al op, maar daar kan Valverde natuurlijk ook niet zo veel aan doen.
Tijdstraffen geven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 13 september 2009 @ 17:37:58 #105
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72703589
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien, misschien, misschien.... kan Sammy zich als een gek naar beneden storten op de Navacerrada en Piti nog bedreigen.
Liever Sanchez dan Valverde
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72703593
Op het steile gedeelte had Valverde het koeilijk.
Jammer dat het niet steil doorliep naar de finish, dan was Gesink Valverde wel voor gebleven.
Er is nog een kans voor Gesink.
pi_72703611
quote:
Basso werd ook nog even wat beloofd geloof ik op een gegeven moment.

Op dat steile stuk werd hij net een paar keer geduwd of vond het wiel van zo'n lelijkerd van Fuji, maar ja, part of the game.

Jammer dat Evans en Basso niet vol met Gesink meekonden, dan was de strijd tegen de Spanjaarden iets eerlijker geweest...
Jack does it in real time...
pi_72703627
Gesink heeft gedaan wat ie moest doen, alles geven op het moment dat Valverde afhaakte.
Jammer dat ie er de kracht niet meer voor had om echt weg te rijden maar klasse gedaan.
Op een gegeven moment zat ie ook helemaal stuk maar op karakter toch nog alles gegeven.
Er valt hem in ieder geval niets te verwijten.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_72703646
quote:
Nou dat is me wel mee gevallen.
Vorig jaar met Contador op de Angliru was het veel erger.
  Trouwste user 2022 zondag 13 september 2009 @ 17:40:07 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_72703652
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoezo?
Dat je negatief bent geboren en dat je dat niet los kunt laten

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_72703660
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:38 schreef FredWielergek het volgende:
Er is nog een kans voor Gesink.
Om te winnen eigenlijk niet meer hoor, maar dat geeft niet, het is zo ook al geweldig.
sig verwijderd door FA
  zondag 13 september 2009 @ 17:41:15 #112
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_72703684
deze ronde valt me ook op dat ploegentactiek rabo goed is.
altijd mannetje mee die nog ff gesink kan helpen
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_72703692
Ben benieuwd og Gesink volgend jaar nog sterker gaat terugkomen. Gezien zijn leeftijd moet dat er in zitten.
pi_72703699
Eerlijkheid gebied te zeggen dat Valverde die suporters terechtwees, dat hij hulp kreeg op andere wijzen dat hoort bij de spaanse wielerculttuur. Zie Menchov die enorm gepiepeld werd.
Maar mijn inziens heeft Valverde ook de krachten goed verdeeld.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_72703707
Jammer, maar goed geprobeerd. Ik geef Sanchez nu wel meer kans om Valverde te bedreigen dan Gesink.
  zondag 13 september 2009 @ 17:42:50 #116
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_72703735
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:40 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Om te winnen eigenlijk niet meer hoor, maar dat geeft niet, het is zo ook al geweldig.
Misschien gebeurt er vrijdag iets raars.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_72703747
2de of 3de is inderdaad erg netjes, Rabo zou eigenlijk de kaart Gesink volgend nog een keer moeten spelen in de Vuelta. In de Tour is podium een stuk lastiger, Gesink is nog niet op het niveau Schleck, Contador, Armstrong. Een jaartje sterker kan een groot verschil maken maar een jaartje sterker betekent ook een hele grote kans om een grote ronde te winnen.
pi_72703756
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:41 schreef evert het volgende:
Inderdaad. In de Tour is het een drama, maar hier best in orde.
pi_72703788
My god, wat een kick! Stond te springen en te schreeuwen voor de tv, en was waarschijnlijk niet de enige.

Zo oneindig zonde dat het niet is gelukt. Hoewel ik het wel aan zag komen toen Gesink op kop ging sleuren nadat Valverde loste. Je zag Robert echt duizend doden sterven en ze moesten nog 5 km. Toch zag ik het goud even gloren.

Ik hoop alleen niet dat dit zal doorwerken in zijn carrière, dit is toch een ronduit negatieve ervaring met vroeg aangaan lijkt me.
Zowel Valverde als Sanchez zijn gewoon de complete berg in strak tempo opgereden, zonder te reageren op aanvallen, en dat heeft uiteindelijk tot een beter resultaat geleid, maar is natuurlijk wel een stuk saaier.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_72703798
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:43 schreef Ericr het volgende:
2de of 3de is inderdaad erg netjes, Rabo zou eigenlijk de kaart Gesink volgend nog een keer moeten spelen in de Vuelta. In de Tour is podium een stuk lastiger, Gesink is nog niet op het niveau Schleck, Contador, Armstrong. Een jaartje sterker kan een groot verschil maken maar een jaartje sterker betekent ook een hele grote kans om een grote ronde te winnen.
Idd. En dat is leuker voor je palmares dan pak 'm beet een 10e plek in de tour.
pi_72703812
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:41 schreef wimderon het volgende:
Jammer, maar goed geprobeerd. Ik geef Sanchez nu wel meer kans om Valverde te bedreigen dan Gesink.
Met vrijdag en daarna een tijdrit, zou het hem ook maar zo eens kunnen lukken.
pi_72703828
quote:
Denk dat Gesink volgend jaar wel op het niveau Armstrong zit hoor. Maar het zou dan om een derde plaats gaan, met veel concurrentie. Ik zie 'em ook liever de Vuelta winnen
pi_72703851
Johnny opnieuw heel goed, 22e vandaag. Nog steeds 12e in het klassement
pi_72703859
Wel klasse van Valverde overigens. Prima zijn krachten verdeeld.
pi_72703866
Als Evans gister 10 sec straftijd verdient, verdient Valverde vandaag wel 3 minuten straftijd, en Cobo en Basso die hem nog ff gaan helpen ook

Mag toch hopen dat Rabo een klacht indient.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_72703900
quote:
Ik zou hem gewoon in de Tour uitspelen, als kopman welteverstaan. Laat Menchov maar lekker Giro en Vuelta rijden, zolang Contador/Andy/Armstrong meedoen is de kans om te winnen voor Menchov toch erg klein, dan heeft een top-10 klassering van Gesink veel meer waarde, zowel sportief (ervaring bijvoorbeeld) als vanuit financieel oogpunt.
pi_72703909
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:46 schreef Roberto258 het volgende:
Als Evans gister 10 sec straftijd verdient, verdient Valverde vandaag wel 3 minuten straftijd, en Cobo en Basso die hem nog ff gaan helpen ook

Kom op man, dit mag gewoon hoor elkaar helpen.
pi_72703918
Ben benieuwd naar de reactie van Gesink. Denk dat het plan was om later te gaan en alles op alles te zetten.
Maar ja, als Valverde afhaakt dan moet je natuurlijk wel gaan.
pi_72703919
Waarom verdient Valverde straftijd, die paar duwtjes van het publiek?

Mooie poging wel van Gesink, en toch ook netjes ingedeeld van Valverde. Jammer dat Robert niet kon aanpikken bij Mosquera.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_72703946
quote:

Alemaal zaken waar valverde zelf niet aan kan doen, zoals de motoren die voor hem reden in de tijdrit. Let daar zaterdag maar weer op.
De jury zou daar echt op moeen letten.
pi_72703964
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik zou hem gewoon in de Tour uitspelen, als kopman welteverstaan. Laat Menchov maar lekker Giro en Vuelta rijden, zolang Contador/Andy/Armstrong meedoen is de kans om te winnen voor Menchov toch erg klein, dan heeft een top-10 klassering van Gesink veel meer waarde, zowel sportief (ervaring bijvoorbeeld) als vanuit financieel oogpunt.
Eens. En bij Gesink zit er nog rek in, bij Menchov niet meer.
pi_72703965
quote:

Basso rijdt natuurlijk ook gewoon voor zijn eigen klassement.
pi_72703986
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:48 schreef zjroentje het volgende:
Waarom verdient Valverde straftijd, die paar duwtjes van het publiek?

Mooie poging wel van Gesink, en toch ook netjes ingedeeld van Valverde. Jammer dat Robert niet kon aanpikken bij Mosquera.
Die motoren dan
pi_72704005
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:49 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Eens. En bij Gesink zit er nog rek in, bij Menchov niet meer.
En een Nederlander die meedoet in de top is voor de Rabobank natuurlijk ook heel aantrekkelijk.
pi_72704016
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Basso rijdt natuurlijk ook gewoon voor zijn eigen klassement.
True, maar ben bang voor hem dat hij 5e gaat eindigen.
pi_72704025
quote:

De regel is dat je als renner moet aangeven dat die duwtjes niet gewenst zijn, dat deed Valverde. Het is natuurlijk nog wel koersvervalsing, maar niet één die je de renner zelf kan aanrekenen. Evans gaat vol in de camera aan een bidon hangen, dat is natuurlijk uitgesproken dom.
  zondag 13 september 2009 @ 17:52:35 #137
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_72704051
quote:

[..]

8ste in de tour heb je ook weinig aan. Dan beter een reele kans op het winnen van de vuelta of giro
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_72704059
quote:

[..]

Nou ja, Rabo zou toch wel gek zijn als ze in de tour, met afstand de belangrijkste koers van het jaar vanuit sponsor oogpunt (en daar gaat het uiteindelijk allemaal om), niet met de tandem Menchov / Gesink aan de start verschijnen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_72704074
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:50 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Die motoren dan
Tja, daar kan Valverde natuurlijk niks aan doen. Sowieso rijden er echt veels te veel motoren in de finale van zo'n koers, achterlijk gewoon.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_72704100
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:52 schreef BlaZ het volgende:

[..]

8ste in de tour heb je ook weinig aan. Dan beter een reele kans op het winnen van de vuelta of giro
Mwah, de Tour trekt zoveel meer aandacht dan die andere 2 rondjes. En alleen maar commentaar over de waardeloze kopman Menchov doet ook weinig goeds, dan maar wat positief commentaar over een Nederlander die leuk meestrijdt om de eerste 5 plaatsen, eventueel een etappe in de bergen en misschien wel de bergtrui.
sig verwijderd door FA
pi_72704203
quote:

[..]

Uit sponsoroogpunt denk ik niet. De Tour heeft zoveel meer aandacht dan de Giro of Vuelta in Nederland. De Tour heeft alle etappes live, plus voor een nabeschouwingen. Van deze Vuelta bijvoorbeeld zendt de NOS slechts een handvol etappes uit.
  zondag 13 september 2009 @ 17:59:09 #142
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_72704266
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:57 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Uit sponsoroogpunt denk ik niet. De Tour heeft zoveel meer aandacht dan de Giro of Vuelta in Nederland. De Tour heeft alle etappes live, plus voor een nabeschouwingen. Van deze Vuelta bijvoorbeeld zendt de NOS slechts een handvol etappes uit.
Precies. Zal me niets verbazen als Rabo eist dat Gesink kopman wordt in de Tour.

Al zou ik ook wel eens willen zien dat Rabo Gesink vol uitspeelt in de Vuelta.
  zondag 13 september 2009 @ 17:59:14 #143
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_72704269
Ik zou toch liever de Vuelta winnen dan 5e eindigen in de Tour.

Anderzijds wel liever 1 keer de Tour winnen dan 3 keer de Vuelta.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_72704308
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:59 schreef pfaf het volgende:

[..]

Precies. Zal me niets verbazen als Rabo eist dat Gesink kopman wordt in de Tour.

Al zou ik ook wel eens willen zien dat Rabo Gesink vol uitspeelt in de Vuelta.
Dat zien we nu toch
Weliswaar gedwongen door omstandigheden.
pi_72704322
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:57 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Maar aan zoiets kan Rabo zelf ook een hoop doen. Je kan een vuelta of giro ook prima hypen in Nederland om zo heel veel aandacht te genereren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 13 september 2009 @ 18:02:05 #146
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_72704371
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat zien we nu toch
Weliswaar gedwongen door omstandigheden.
Maar zonder echte knechten. Met alle respect voor de Tank overigens. Mentsjov moest 'm ook al in z'n eentje winnen. Gooi eens meerdere goede klimmers in een Vuelta...
pi_72704411
De beste renners rijden in de Tour. In de Giro en de Vuelta rijden er veel kopmannen niet mee.
Als je je wilt meten met de absolute top dan moet je naar de Tour toe.
Zou leuk zijn als hij volgend jaar top 10 rijdt en een rit wint, zal wel lastig worden. Als je voor de top 10 gaat dan laten ze je natuurlijk ook niet gaan voor een ritoverwinning.
pi_72704460
quote:

[..]

Als je daar volgend jaar op wil gokken met Gesink, is die bijna verplicht ook te winnen. Maar elk jaar doen er wel weer een paar andere toppers mee. Misschien pikt Contador hem volgend jaar wel weer mee, of wordt Leipo door The Shack uitgespeeld in de Vuelta, plus daarbij sowieso de jongens die 'falen' in de Tour of een Sanchez/Mosquera die er hun seizoen weer op afstemmen. Als er volgend jaar dan weer een of twee lange tijdritten inzitten is dat met het huidige niveau van Gesink ook een nadeel tegenover de meeste anderen. Je kunt natuurlijk altijd tijdens de Tour besluiten om alsnog voor een Vuelta te gaan als het in Frankrijk niet naar wens verloopt, maar de Tour links laten liggen lijkt me niet verstandig.
pi_72704488
Wie legt me trouwens de tactiek van Liquigas uit. Vol op kop sleuren, Basso met 1 versnelling en vervolgens na de eerste versnelling van iemand anders lossen.

Gebeurde in de Giro ook al zo, snap er echt niks van.
  zondag 13 september 2009 @ 18:05:37 #150
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72704500
Balen, Valverde hing in de touwen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 13 september 2009 @ 18:07:29 #151
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_72704572
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:05 schreef zjroentje het volgende:
Wie legt me trouwens de tactiek van Liquigas uit. Vol op kop sleuren, Basso met 1 versnelling en vervolgens na de eerste versnelling van iemand anders lossen.

Aan Contador tonen wat ze allemaal niet kunnen en wat dat dan moet worden als ze een kopman hebben die dan nog eens kan versnellen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_72704582
quote:

In de vlakke etappes reden ze ook elke dag op kop, om Benatti dan 12e te zien worden. Tja, blijkbaar rijden ze graag op kop.

Gesink moet natuurlijk gewoon de Tour rijden. Die ervaring is in dit stadium van zijn carrière gewoon hardstikke belangrijke, de Vuelta winnen kan hij nog wel doen als hij 29 is of zo. Daarnaast, hij is veel te ambitieus om niet in de Tour te willen starten.
pi_72704721
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:02 schreef pfaf het volgende:

[..]

Maar zonder echte knechten. Met alle respect voor de Tank overigens. Mentsjov moest 'm ook al in z'n eentje winnen. Gooi eens meerdere goede klimmers in een Vuelta...
Rabo heeft buiten Gesink en Menchov geen topklimmer. Na deze twee komt Ten Dam al en om nou te zeggen dat die hier heel veel extra had kunnen doen voor Gesink...

Ik heb me al vaak genoeg afgevraagd waarom Rabo niet een extra meesterknecht haalt die fatsoenlijk kan klimmen. Nee, dan liever Nuyens voor veel geld halen
quote:

Basso kan op dit moment niet anders. Het enige wat hij kan proberen is met zo'n hels tempo de rest de benen af te snijden en dan zelf op tempo door te gaan.
pi_72704758
quote:

[..]

Dat weet ik niet. Rabobank is ook in het buitenland actief. Als het shirt maar goed in beeld is. De nationaliteit van de rijder maakt niet zo heel veel uit.
  zondag 13 september 2009 @ 18:14:55 #155
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_72704835
Lijkt me toch dat de droom van Rabobank een competitieve Tourploeg met toch zeker 6 a 7 Nederlanders is. Iets in de trant van Gesink/Mollema/Boom/Ten Dam/Reus oid ... eventueel aangevuld met buitenlandse superknechten die aantoonbaar een aangevulde waarde hebben ....

Weet wel dat ikzelf snoeihard zou marken voor zo'n ploeg ....
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_72704880
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:14 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Lijkt me toch dat de droom van Rabobank een competitieve Tourploeg met toch zeker 6 a 7 Nederlanders is. Iets in de trant van Gesink/Mollema/Boom/Ten Dam/Reus oid ... eventueel aangevuld met buitenlandse superknechten die aantoonbaar een aangevulde waarde hebben ....

Weet wel dat ikzelf snoeihard zou marken voor zo'n ploeg ....
Die droom is nog nooit beleid geweest anders...
pi_72704953
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:41 schreef evert het volgende:
Inderdaad, deze ronde zitten ze bijna elke dag mee.
quote:

[..]

Helemaal mee eens.
  zondag 13 september 2009 @ 18:20:01 #158
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_72704970
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:11 schreef wimderon het volgende:

[..]

Rabo heeft buiten Gesink en Menchov geen topklimmer. Na deze twee komt Ten Dam al en om nou te zeggen dat die hier heel veel extra had kunnen doen voor Gesink...

Ik heb me al vaak genoeg afgevraagd waarom Rabo niet een extra meesterknecht haalt die fatsoenlijk kan klimmen. Nee, dan liever Nuyens voor veel geld halen
Nou ja, Ardila kan top 10 Vuelta rijden.
Kon.

Verder hebben ze met Gárate natuurlijk ook nog iemand die wel top 10 Vuelta kan rijden...
pi_72704974
Gesink nu op Ned1
  zondag 13 september 2009 @ 18:20:59 #160
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_72704999
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:16 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Die droom is nog nooit beleid geweest anders...
Wat wel jammer is .... ik vind Rabo wel geinig hoor, maar als ze wat meer een Hollands beleid zouden voeren zou ik er juist meer voor gaan marken.

Ik bedoel, Maaskant en Terpstra doen nu hun ding in het buitenland, niks mis mee, maar het zou toch gaaf zijn als ze dat voor een Nederlandse ploeg doen. Maaskant komt uit de opleidingsploeg van Rabo, is toch eeuwig zonde dat die is weg gemoeten ....
pi_72705047
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:20 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Wat wel jammer is .... ik vind Rabo wel geinig hoor, maar als ze wat meer een Hollands beleid zouden voeren zou ik er juist meer voor gaan marken.

Ik bedoel, Maaskant en Terpstra doen nu hun ding in het buitenland, niks mis mee, maar het zou toch gaaf zijn als ze dat voor een Nederlandse ploeg doen. Maaskant komt uit de opleidingsploeg van Rabo, is toch eeuwig zonde dat die is weg gemoeten ....
Ik ben het ook wel met je eens verder hoor.
  zondag 13 september 2009 @ 18:24:18 #162
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_72705118
Valverde overigens Greipel nu voorbij in het puntenklassement
pi_72705133
Hoogerland verdient een stapje omhoog ook wel.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zondag 13 september 2009 @ 18:25:33 #164
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72705166
Jezus. Ik ben een fervent Tour-volger... Vuelta heb ik altijd wat minder tijd voor... maar dit was veel meer wielrennen dan ik ooit in de Tour heb gezien. Gewoon die hele groep op dat stijlste stuk toen gesink voorop reed. Het leek wel of ze stuk voor stuk al hun ledematen konden gaan afbreken. Je voelde ook zelf die helse pijn als je zat te kijken. Ofzo .

Fucking kut dat Valverde alleen weer pit kreeg. In het stijlste gebied is Gesink dus blijkbaar toch veel beter, maar niet meer zodra t even vlakker is.
pi_72705172
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:24 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Vooral door de puntenstraf die Greipel gisteren kreeg.
sig verwijderd door FA
  zondag 13 september 2009 @ 18:26:34 #166
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_72705203
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:25 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Vooral door de puntenstraf die Greipel gisteren kreeg.
Vandaar ook de - smiley
  zondag 13 september 2009 @ 18:26:44 #167
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72705211
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:24 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Te belachelijk voor woorden
Kut Spanjaarden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_72705252
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:25 schreef wallofdolls het volgende:
.

Gesink dus blijkbaar toch veel beter, maar niet meer zodra t even vlakker is.
Hij zat er doorheen zei hij net.
pi_72705312
Echt grandioos van Gesink. Geweldig dat hij nog steeds zo hoog geklasseerd staat.
Dat zijn aanval voor de leiderstrui dan uiteindelijk niet lukt is jammer, maar zijn prestatie blijft boven verwachting.
pi_72705398
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:25 schreef wallofdolls het volgende:
Fucking kut dat Valverde alleen weer pit kreeg.
Ik las piti
  zondag 13 september 2009 @ 18:34:14 #171
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_72705465
Leuke etappe
Tof dat Gesink ging, zo zien we het graag natuurlijk. Jammer dat het vlakker werd op het einde. Ik kijk uit naar de Tour van volgend jaar.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_72705639
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Nee, in de Tour wordt er te weinig geklommen. Geesink kan volgend jaar beter Giro of Vuelta weer rijden. Die kan hij winnen.
Dat kun je nooit tegen zo'n jonge renner zeggen, die wil echt de tour rijden, zeker na het drama van dit jaar omdat dat gewoon een categorie hoger is, (ook al zijn giro en vuelta sportief gezien wel mooier, ze zijn echt veel kleiner)
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_72705725
quote:

[..]

Dan hadden die jongens moeten rijden voor de oerdomme Flecha, laat ze maar lekker bij hun buitenlandse ploegen rijden waar ze de kans krijgen.
- verwijderd door admin -
  zondag 13 september 2009 @ 18:51:16 #174
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_72705913
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:44 schreef groenen het volgende:

[..]

Dan hadden die jongens moeten rijden voor de oerdomme Flecha, laat ze maar lekker bij hun buitenlandse ploegen rijden waar ze de kans krijgen.
Ja, dan had je dus geen Flecha gehad he ....
  zondag 13 september 2009 @ 18:51:39 #175
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72705929
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72705991
woopwoop gesink!

en waarom zou gesink de tour niet kunnen winnen?
gesink rijdt hier een evans (2e in 2007 op 23 seconden van contador, 2e in 2008 op 58 seconden van sastre) er geen probleem af! tuurlijk hij moet beter worden op de tijdrit, maar die jongen is 23, daar wordt hij heus nog wel beter in :p
pi_72706025
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:51 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Ja, dan had je dus geen Flecha gehad he ....
Jij denkt dat ze naar Roubaix waren gegaan met een alleen een jonge Maaskant als kopman
- verwijderd door admin -
pi_72706075
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:51 schreef Klopkoek het volgende:
http://player.nos.nl/inde(...)6413/category/sport/

Is hij nou naief geweest?
Waarom naief ? Omdat ie te vroeg ging ?
Hij moest wel, als Valverde breekt dan heeft ie groot gelijk dat ie er voor gaat.
pi_72706108
quote:

Nee. Het leek het moment, dan moet je gaan.
pi_72706130
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik las piti
Ik ook, ik dacht al, wat moet Valv met z'n hond op zo'n moment..
pi_72707532
Gewoon goed gereden, als je zo kort bij de 1e plaats staat moet je aanvallen. Dat het dan niet leuk geeft m.i. niets.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_72708221
quote:

Hij moest wel. maar ja eigenlijk had hij zich niet moeten laten op naaien door
Basso en Evans, dan had er misschien wat meer ingezeten, Maar dat is achteraf gelul.
Zeker is wel dat Valverde hoogstwaarschijnlijk wist hoe veradelijk de berg was, hij hield zich rustig en reed uiteindelijk al zijn concurrenten voorbij met tijdwinst.
Maar Robert gaat nog groter worden als hij al is, want hier leert hij van.
pi_72709621
Valverde kent die berg op zijn broekzak, die weet wel wat een sloper de Pandera is. Het valt te prijzen dat Gesink niet laf afwacht maar in ieder geval probeert om iets te forceren. De kans dat zo'n actie direct betaald moet worden blijft levensgroot.
  zondag 13 september 2009 @ 20:31:41 #184
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72709720
quote:

Daarom is sport zo leuk. Omdat je niet altijd alles kan voorprogrammeren. En boeiend, we hebben een mooie wedstrijd gezien. Stel je nou voor dat iedereen behoudend gaat rijden. Soms moet je gokken.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat Gesink het zó goed ging doen
pi_72709801
Overigens, de mensen die gisteren zeiden dat Evans ook gewoon niet sterk genoeg was (Ik bijvoorbeeld ) lijken toch gelijk te hebben.
pi_72710009
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:29 schreef Ericr het volgende:
Valverde kent die berg op zijn broekzak, die weet wel wat een sloper de Pandera is. Het valt te prijzen dat Gesink niet laf afwacht maar in ieder geval probeert om iets te forceren. De kans dat zo'n actie direct betaald moet worden blijft levensgroot.
dat zeker.
pi_72710401
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Overigens, de mensen die gisteren zeiden dat Evans ook gewoon niet sterk genoeg was (Ik bijvoorbeeld ) lijken toch gelijk te hebben.
Evans is maar 14 seconden achter Gesink gefinished.
  zondag 13 september 2009 @ 20:49:43 #188
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72710497
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:47 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Evans is maar 14 seconden achter Gesink gefinished.
Normaal gesproken zat Evans altijd in de broekzak van de andere klassementsrenners, dus ergens is ie toch niet helemaal sterk
pi_72710652
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:49 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Normaal gesproken zat Evans altijd in de broekzak van de andere klassementsrenners
Is 'ie nu ook al zakkenroller?
pi_72711976
Mooie etappe vandaag. Valverde had het moeilijk, maar brak niet. Gesink heeft gewoon goed gereden.

Sanchez gaat zeker nog wat proberen, hij wordt alleen maar sterker in de 3de week heb ik het idee.

Danielson reed toch sterk vond ik, vooral na de etappe van gisteren. Hij had een virus en was ziek las ik op cyclingnews. Ook Millar is/was ziek. Als Danielson niet ziek was geworden, zou hij denk ik hoger hebben gestaan in het algemeen klassement. Hij mag blij zijn met zijn voorlopige 9de plek in het algemeen klassement, vooral na een moeilijk jaar (2008).
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_72712964
Heerlijk in dat interview: "Valverde is zo'n mannetje"

Geweldige sportman, geeft altijd alles en is nog erg jong
pi_72713800
quote:

[..]

Jij was niet aanwezig in de Tour subforum? De Vuelta zou net zo belangrijk zijn als een lagere eredivisie wedstrijd, volgens sommige posters daar.

Ik denk dat top tien in de Tour met een Nederlandse renner voor Rabobank (en de media-aandacht daaromheen) belangrijker is dan het winnen van de Vuelta.
pi_72715867
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Volgens mij zeiden ze bij jouw geboorte "Jeetje wat een lelijke baby'

Ontzettend knap van Gesink wat hij op deze leeftijd laat zien zeg!

En van Valverde gewoon slim gereden met wat hulp van landgenoten.
pi_72716517
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:04 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Jij was niet aanwezig in de Tour subforum? De Vuelta zou net zo belangrijk zijn als een lagere eredivisie wedstrijd, volgens sommige posters daar.

Ik denk dat top tien in de Tour met een Nederlandse renner voor Rabobank (en de media-aandacht daaromheen) belangrijker is dan het winnen van de Vuelta.
No way, echt niet.
pi_72716645
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:02 schreef Sautor het volgende:

[..]

No way, echt niet.
Zeker niet deze Vuelta, als je het aantal toeschouwers langs de kant van de weg zag in Nederland dan moet je toch concluderen dat de Vuelta toch wel leeft ook in Nederland.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_72722700
quote:

[..]

Maaskant hoefde niet weg bij Rabo, maar kreeg gewoon een veel betere aanbieding van Garmin (toen nog Slipstream, dacht ik)..
pi_72723131
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:48 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ontzettend knap van Gesink wat hij op deze leeftijd laat zien zeg!

En van Valverde gewoon slim gereden met wat hulp van landgenoten.
Jou onthoud ik dus ook
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72723148
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:31 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Daarom is sport zo leuk. Omdat je niet altijd alles kan voorprogrammeren. En boeiend, we hebben een mooie wedstrijd gezien. Stel je nou voor dat iedereen behoudend gaat rijden. Soms moet je gokken.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat Gesink het zó goed ging doen
Het was een vraag van mij, geen mening.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72724227
Omdat zowel de startplaats als de finishplaats van vandaag een uitgebreid verhaal verdienen, richt ik me vandaag vooral op de startplaats Jaén. Córdoba is morgen startplaats en komt dan uitgebreid aan bod, inclusief een algemeen verhaal over de Moorse periode op het Iberisch schiereiland.

Etappe 15: Jaén - Córdoba (167.7km)

Het gevreesde drieluik van Andalucía is voorbij, maar het peloton blijft nog even in deze regio hangen voor een rit naar de oude Moorse hoofdstad Córdoba met een heuvelachtige finale die zeker niet onderschat mag worden.

De rit start in Jaén, een stad met 120.000 inwoners in de gelijknamige provincie (668k) waar verder geen grote steden zijn behalve Linares (61k). De stad ligt ongeveer 70km ten noorden van Granada en 90km ten oosten van Córdoba op de grens van de eindeloze hoogvlaktes van centraal Spanje en een reeks bergketens tussen Gibraltar en Valencia/Murcia die samen de Cordillera Bética genoemd worden. De hoogteverschillen in de stad zelf en variëren van 420 meter tot 815 meter, het hoge deel ligt op een uitloper van de 1614 meter hoge berg Jabalcuz die hoog boven de stad uit torent.

Jaén vanaf de flanken van de Jabalcuz

Jaén in aan het einde van de 5e eeuw v.C. gesticht als de Iberische nederzetting Auringi en werd na een Griekse periode in de 3e eeuw v.C. veroverd door de Carthaagse generaal Hannibal die er een groot fort liet bouwen. Het kon echter niet voorkomen dat de Carthaagse stad in 207 v.C. veroverd werd door de Romeinen. Het Romeinse Flavio Aurgitano werd in de vijfde eeuw veroverd door de Visigoten, ergens rond deze periode verbasterde de naam naar Aurgi, een grote stad was het echter nog nooit geweest onder al deze volkeren.

In 713 kwamen de Moren aan de macht onder wie de stad tot grote bloei kwam vanwege de gunstige ligging aan de wegen tussen belangrijke steden als Córdoba, Toledo en Granada. Het kreeg dan ook de Arabische naam Jayyan ("kruispunt"), het voorheen onbeduidende stadje groeide uit tot één van de grotere steden van El-Andalus en werd in de elfde eeuw de hoofdstad van een onafhankelijk Taifa rijk genaamd Dijaryan. Het vormde na een korte tijd van zelfstandigheid in 1019 een unie met Granada en werd in 1031 veroverd door het machtigste Taifa rijk Sevilla, die het in 1091 weer verloren aan de Almoraviden.

Het versnipperde Iberisch schiereiland werd in de 12e eeuw gereduceerd tot vijf grootmachten: De Almoraviden en vanaf 1148 Almohaden heersten over El-Andalus (zuiden), en de christelijke koninkrijken klonterden samen tot Portugal (westen), Castilla (noordwesten, centraal), Navarra (noorden) en Aragón (noordoosten, oosten) overbleven. De Almohaden boekten aan het einde van deze eeuw een aantal belangrijke overwinningen op Castilla en in mindere mate Portugal, waarbij de christenen gebieden verloren en de belangrijke stad Toledo bedreigd werd. De christenen werden door de paus opgeroepen om zich te verenigen en zo geschiedde, ze formeerden met ridders uit heel Europa een groot leger onder leiding van koning Alfonso VIII van Castilla dat op 16 juli 1212 ongeveer 60km ten noorden van Jaén op het Moorse leger stuitte: de legendarische Slag bij Las Navas de Tolosa. Het was de grootste en belangrijkste overwinning in de Reconquista, de christelijke alliantie (50k á 80k troepen) verpletterden de Almohaden (+-150k troepen) die volledig verrast werden door de tactiek van Alfonso, meer dan 100.000 moslims werden afgeslacht en het centrale gezag van de Almohaden was voorgoed verdwenen. De Reconquista was nu niet meer te stuiten en Castilla zou één voor één de Moorse steden innemen tot alleen Granada overbleef. In 1246 viel Jaén in christelijke handen, de grote moskee werd afgebroken en drie jaar later werd op deze plaats begonnen met de bouw van de "Catedral de la Asunción de Jaén", deze oorspronkelijk Gotische kathedraal werd in 1369 zwaar beschadigd bij een Moorse aanval waarna men het voor een groot deel herbouwen in de Renaissance stijl. De kathedraal is hét gezicht van de stad en werd gisteren al uitgebreid in beeld genomen toen de renners op weg naar de slotklim door de straten van Jaén reden. Het is genomineerd om een UNESCO werelderfgoed te worden. De historische Renaissance stadjes Úbeda en Baeza ten noordoosten van Jaén staan al op deze lijst.

Catedral de la Asunción de Jaén

Jaén was de dichtst bij Granada liggende stad van Castilla en werd hierdoor een vestingstad, op de flanken van de Jabalcuz werd op de dezelfde plaats als de oude Carthaagse en Moorse forten het Castillo de Santa Catalina gebouwd als de standplaats van het leger. De stad wist in 1300 en 1369 grote Moorse aanvallen succesvol af te slaan, maar de uiteindelijke verovering van Granada in 1492 had een negatief effect op Jaén, de militaire functie was overbodig geworden en de stad moest veel aan belang inboeten. Het zou langzaam maar zeker vervallen tot de uit de kluiten gewassen provinciestad die het nu nog steeds is. Jaén is tegenwoordig vooral afhankelijk van de agrarische sector en dan bovenal de olijfolie. De provincie van de zelfbenoemde wereldhoofdstad van de olijfolie is verantwoordelijk voor ongeveer de helft van de Spaanse en een vijfde van de wereldwijde productie van het vloeibare goud, ruim 3 miljoen ton per jaar.

De uitgestrekte olijfboomgaarden van Jaén

De Universidad de Jaén is in de jaren '70 gesticht als dependance van de universiteit van Granada, maar sinds 1993 zelfstandig, het heeft zo'n 15.000 studenten. De voetbalclub Real Jaén CF is in 1922 opgericht en speelt haar Segunda División B (derde niveau) wedstrijden in het Nuevo Estadio de la Victoria stadion, waar plaats is voor zo'n 13.000 toeschouwers.
Jaén is de thuisbasis van de Andalucía-Cajasur wielerploeg dat ook een aantal renners uit deze provincie onder contract heeft, de enige deelnemer in deze Vuelta uit de provincie rijdt ook voor deze ploeg: Manuel Ortega. De bekendste renner die de stad (en provincie) heeft voortgebracht is Manuel Beltran, de oude knecht van Lance Armstrong werd vorig jaar op doping betrapt.

Jaén is voor de achtste keer startplaats in de ronde, geen bijzonder aantal, maar het is wel de zesde keer sinds 2002 dus bijna jaarlijkse kost de laatste jaren. In 1981 werd de stad ontmaagd en won José-Maria Yurrebaso een rit naar Granada, sindsdien volgden o.a. Mario Cipollini (2002, Málaga), Felix Cardenas (2003, Sierra Nevada) en vorig jaar Tom Boonen in de derde etappe die ook toen naar Córdoba ging (over een ander parcours).
Er zijn slechts vier aankomsten in Jaén geweest, met als bekendste winnaar vorig jaar in de tweede etappe Alejandro Valverde met een sterke sprint bergop voor Rebellin en Ballan.

Córdoba is met ruim 325.000 inwoners de elfde stad van Spanje en de derde van Andalucía achter Sevilla en Málaga. Het is de hoofdstad van de gelijknamige provincie waar 803.000 mensen wonen, de tweede stad is Lucena (41k). Córdoba ligt aan de Guadalquivir, de grootste rivier van Andalucía die in de oudheid bekend stond als de Baetis, de rivier mondt via de Andalusische hoofdstad Sevilla even ten noorden van Cádiz uit in de Atlantische Oceaan.

Córdoba

De stad heeft een rijke historie, het was één van de belangrijkste Romeinse steden van Hispania en bovenal eeuwenlang de hoofdstad van het Moorse El-Andalus. De stad was rond het jaar 1000 zelfs één van de drie grootste steden ter wereld, maar bezweek op haar hoogtepunt aan burgeroorlogen.
Morgen veel meer over de geschiedenis van Córdoba en de Moren.

Antonio Gómez del Moral (Spaans kampioen 1965, drievoudig Vuelta ritwinnaar waaronder in Córdoba in 1962) is de beste wielrenner die Córdoba heeft gehad, in deze Vuelta is wordt de provincie vertegenwoordigd door José Ruiz Sanchez (Andalucía-Cajasur).

Córdoba heeft 17 aankomsten in de Vuelta gehad, waarvan 14 sinds 1992. De eerste zege was voor de Spanjaard Antonio Karmany (1959), sindsdien volgden o.a. onze landgenoten Jean-Paul van Poppel (1992) en Bart Voskamp (1997) en recent renners als Oscar Freire (2000), Aitor Gonzalez (in zijn gouden jaar 2002), David Millar (2003), Leonardo Bertagnolli (2005), Paolo Bettini (2006) en vorig jaar Tom Boonen. De Belg klopte Bennati en Zabel in de massasprint, de finale was weliswaar niet volledig vlak, maar toch een stuk minder lastig dan vandaag.

Er zijn ook 14 ritten van start gegaan in Córdoba, Jeroen Blijlevens won er twee (1995, Sevilla & 1998, Cádiz). Vorig jaar was er een etappe Córdoba-Puertollano die Daniele Bennati op zijn naam schreef. Morgen staat dezelfde rit op het programma.

Córdoba is de warmste stad van Europa met een gemiddelde jaartemperatuur van maar liefst 24.6ºC, de heetste maand is juli als het kwik gemiddeld tot 36.2 graden stijgt en er amper 3 mm regen valt. De renners mogen van geluk spreken dat het deze hele week al meevalt met de hitte, vandaag wordt een maximale temperatuur van 27ºC verwacht, maar ook regen en mogelijk zelfs onweer, geen onbelangrijk detail gezien de finale van deze etappe.

De renners passeren na 103.5km de finish in Córdoba, er moeten dan nog twee plaatselijke rondes van ruim 30km afgelegd worden met de Alto de San Jeronimo (2e cat., 565m hoog, 13.7km á 3.1%). Deze lange klim is door een aantal afdalingen aan het einde een stuk steiler dan het gemiddelde doet vermoeden en heeft in het verleden al vaker massasprints voorkomen, zoals in 2005 toen Leonardo Bertagnolli aanviel en weg kon blijven in de afdaling. De klim werd toen één keer beklommen, vandaag zelfs twee keer met de laatste top op slechts 11.7km van de finish.

De afdaling begint niet direct na de top, er zijn eerst nog zo'n 3km over een golvend terrein alvorens de renners naar beneden duiken richting de laatste kilometer. De afdaling kan nog behoorlijk gevaarlijk worden als de weersvoorspellingen uitkomen en het inderdaad gaat regenen.
pi_72724762
Kan wel een leuke rit worden voor Vacansoleil, ze hebben na Greipel nog 1 van de weinige sprinters die er nog rondrijden. Met een Westra/Hoogerland in de aanval om niet hoeven te rijden in het peloton.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')