Nog steeds in comaquote:Op zaterdag 12 september 2009 23:08 schreef Keesbroekheid het volgende:
Trouwens, ligt Sharon nog steeds in een coma of is hij al dood?
Had tijdje terug een film gezien van een vrouwtje die na 30(!) jaar wakker werd uit een coma.quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:31 schreef Keesbroekheid het volgende:
[..]
Tering zeg, dat is echt fucking lang! |:
Dat mag je niet zeggen, je moet wel politiek correct blijven, of ben je soms zo een aanhanger van Wilders! die ook altijd politiek oncorrect is!quote:Op zondag 13 september 2009 00:08 schreef Triggershot het volgende:
Volgend x beter, opgeruimd staat netjes.
quote:Op zondag 13 september 2009 00:08 schreef Triggershot het volgende:
Mja, als ik soms door de straten van Rotterdam loop heb ik moeite hem ongelijk te geven.quote:Op zondag 13 september 2009 00:25 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen, je moet wel politiek correct blijven, of ben je soms zo een aanhanger van Wilders! die ook altijd politiek oncorrect is!
Nee, doe mij maar deze geile beerquote:
Doodsverwensing!quote:Op zondag 13 september 2009 00:08 schreef Triggershot het volgende:
Ik hoop dat die oorlogsmisdadigers allemaal doodvallen, vuile klootzakken zijn het.quote:Op zondag 13 september 2009 02:00 schreef Meh7 het volgende:
Wat een stuk stront is het eigenlijk ook he?
oh zo "deception", eerst pro-Israël, dan anti-shitsraël, goed bezig hoor...quote:Op zondag 13 september 2009 02:26 schreef marcusa het volgende:
[..]
goed zo.. ik hou er namelijk niet van om voorspelbaar te zijn
China heeft ruim 1,3 miljard inwoners, India heeft er bijna 1,2 miljard. Brazilië, Japan, Rusland, Amerika, Canada, Zuid-Korea, Taiwan, het grootste deel van Europa: allemaal niet islamitisch en economisch veel machtiger dan islamitische landen ooit zullen zijn. Over 50 jaar wordt het Midden-Oosten gerund door India, China en Israëlquote:Op zondag 13 september 2009 02:47 schreef Aboutaleb het volgende:
[..]Dude, who needs friends als we met anderhalf miljard zielen zijn. Jij wordt nog eerder uitgespuugd door ons dan andersom. Maak je vooral geen illusies.
Dat was een doodsverwensing naar je mede-user, toch wel van een ander kaliber dan iemand in functie die medeverantwoordelijk is voor de slachtingen op Gaza, tenslotte wens jij Bin Laden ook dood, toch?quote:Op zondag 13 september 2009 01:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Doodsverwensing!
Nogal hypocriet om van de week een soortgelijke opmerking van mij te modden en er dan zelf doodleuk een te plaatsen
Welingelicht ben je ook niet te noemen, geen enkel moslim aanbidt Mohammed, noch ben ik een moslim. Ik heb niet eens 10% van mijn leven ingericht zoals de verachtelijke 'profeet' dat aanbeveelt, , maar dat even terzijde.quote:
Je laatste stukje moet gebaseerd zijn op de vooringenomenheid dat ik een moslim ben waardoor je zinconstructie 'jouw broeders' bevat, maar goed ook dat maakt niet veel uit. De Joden werden ook wereldwijd uitgespuugd en vervolgd tot ze de respect kregen wat ze verdienen anno 2009.quote:Om OT te blijven; Shimon Peres heeft gelukkig een beter leven gehad dan velen van jouw broeders, die door de hele wereld worden uitgespuugd zodra de olie op is (en met hen hun verwerpelijke moraal, cultuur en wreedheden).
The hurting never stops.quote:Op zondag 13 september 2009 04:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat was een doodsverwensing naar je mede-user, toch wel van een ander kaliber dan iemand in functie die medeverantwoordelijk is voor de slachtingen op Gaza, tenslotte wens jij Bin Laden ook dood, toch?
[..]
Welingelicht ben je ook niet te noemen, geen enkel moslim aanbidt Mohammed, noch ben ik een moslim. Ik heb niet eens 10% van mijn leven ingericht zoals de verachtelijke 'profeet' dat aanbeveelt, , maar dat even terzijde.
Het is pas dogmatisch om zwart-wit te redeneren dat kritiek op Israël / Joden, Westen, Perez gelijk staat aan een pro- Mohammed(aans) houding.
[..]
Je laatste stukje moet gebaseerd zijn op de vooringenomenheid dat ik een moslim ben waardoor je zinconstructie 'jouw broeders' bevat, maar goed ook dat maakt niet veel uit. De Joden werden ook wereldwijd uitgespuugd en vervolgd tot ze de respect kregen wat ze verdienen anno 2009.
bron: Ha'aretzquote:Peres 'feels fine' after collapsing at Tel Aviv event
President Shimon Peres said he 'feels fine' Saturday night after he collapsed during a question-and-answer session for young executives at the Rabin Center in Tel Aviv hours earlier.
The 86-year-old president fainted and collapsed on the lectern during the last question. He recovered consciousness after a few seconds, at which point he was taken to a side room where Magen David Adom medics treated him.
After the incident, people close to Peres told Haaretz that he was feeling "good," that he left the hall walking, and that he had a protracted debate with his aides about whether to go to hospital - which the president refused to do.
Peres was ultimately taken to the Sheba Medical Center at Tel Hashomer for further treatment.
At the hospital, Peres told the many aides who flocked to visit him that, "I feel fine, why did you come to the hospital? Go back to your children."
Peres later spoke to Prime Minister Benjamin Netanyahu and told him that he feels fine.
"The president apparently suffered a drop in blood pressure," Peres' spokeswoman Ayelet Frisch said. "He is now fully functional and his personal doctor ran a series of tests which were normal," she told Israeli television. "We can relax now. I've spoken to him and he's fully conscious."
Peres, Israel's ninth president, conducts a busy schedule, despite his age. Over the last few days he has held a series of policy meetings with the Spanish foreign minister, Miguel Angel Moratinos; he also flew to Russia last month for meetings with President Dmitry Medvedev
Ja inderdaad, laat deze beste man de volgende keer maar blijven staan, immers opruimen kunnen de Israëliërs als de besten.quote:Op zondag 13 september 2009 00:08 schreef Triggershot het volgende:
Dat hebben de communisten ook gedaan en Lenin is nu vrijwel niets meer dan een toeristenattractie te noemen.quote:Op zondag 13 september 2009 10:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja inderdaad, laat deze beste man de volgende keer maar blijven staan, immers opruimen kunnen de Israëliërs als de besten.
Huil,quote:Op zondag 13 september 2009 11:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat hebben de communisten ook gedaan en Lenin is nu vrijwel niets meer dan een toeristenattractie te noemen.
Ik geloof echt niet dat een 86jarige man best aangewezen persoon moet zijn in Israël om het land te leiden, Israeliërs hebben hoogste kwaliteit van onderwijs en de potentie van de post-holocaust-generatie is groot. Als Perez dood moet zodat er een weg vrij komt voor de idealen van een nieuwer generatie, die wel de holocaust waardeert, maar niet haar bestaansrecht op baseert sta ik er pal achter.
Misschien moet je mijn reactie maar eens nog een keer lezen, goed lezen.. begrijpend lezen. Ik zeg net dat de post-holocaust generatie meer potentie heeft en het roer moet overnemen van de Holocaust generatie zoals Netenyahu, Barak en Perez omdat ze niet gefixeerd zijn op de holocaust, maar wel haar verschrikking kunnen kunnen waarderen en dan zeg jij bovenstaande.quote:Op zondag 13 september 2009 11:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Huil,
Je doet net alsof iedere dag alle Israëliërs over de straat lopen te janken over de Holocaust en hun hele doen en laten er op baseren. De meeste mensen die woonachtig zijn in Israël hebben 0,0 te maken met deze genocide en weten het alleen van verhalen van vaderlief, moederlief of grootouders.
Is het ooit in je brein opgekomen dat de meeste Israëlieten niets anders hebben gekend dan de staat Israël, en dit gewoonweg niet willen opgeven, en uit nationalisme en patriottisme graag de staat Israël willen behouden en beschermen tegen agressors, ongeacht de Holocaust?
Vast niet zeker, immers alle Joden handelen naar de Holocaust..
En daarna heeft hij ze verraden en is hij overgelopen naar de partij die zijn kont afveegt met het akkoord. Rabin was de enige die echt vrede wilde en daarvoor ook wat Lebensraum wilde opofferen, of althans, niet verder nastreven. Dat werd dan ook de slechtst beveiligde politicus sinds JFK in een open auto stapvoets tussen de hoge gebouwen werd geleid.quote:Op zondag 13 september 2009 03:05 schreef DikVoormekaar het volgende:
=
Shimon Peres is altiijd een bruggebouwer geweest, die dit jaar 50 jaar politiek actief is.
In 1994 ontving hij samen met Yitzhak Rabin en toenmalig PLO-leider Yasser Arafat de Nobelprijs voor de Vrede voor het tot stand brengen van de Oslo-akkoorden.
Triggershot hypocriet? Welnee man.quote:Op zondag 13 september 2009 01:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Doodsverwensing!
Nogal hypocriet om van de week een soortgelijke opmerking van mij te modden en er dan zelf doodleuk een te plaatsen
En dan zeurden ze in de VS over McCain.quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:13 schreef SoldMayor het volgende:
Wat ... 86 jaar???![]()
Hij ziet er nog erg fit uit..
Denk niet dat Wilders dat ooit over Peres zou zeggen, Wilders is namelijk zeer pro Israel.quote:Op zondag 13 september 2009 00:25 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen, je moet wel politiek correct blijven, of ben je soms zo een aanhanger van Wilders! die ook altijd politiek oncorrect is!
Wat heeft Perez Hilton hier nou weer mee te maken? Volgens mij gaat het hier om Shimon Peres.quote:Op zondag 13 september 2009 14:26 schreef Triggershot het volgende:
Misschien kunnen we Perez en Israël wel een handje helpen.
quote:Op zondag 13 september 2009 14:20 schreef Triggershot het volgende:
Maar goed mocht het zou zijn dat Perez genoodzaakt is zich terug te trekken van Israëlische politiek, zijn er nog 2 andere fascistische nazi politici: Barak en Netenyahu die het één en ander verliezen. Waarna de Zionistische joden het wel opgeven en Israël zo goed als opgedoekt kan worden. Geen ruimte voor de militante joodse fascisme dus. Als ze graag willen mogen ze wel een Sanjak worden van het Kalifaat.
Je kunt al die lelijke dingen wel blijven roepen, feit blijft dat Israel een beschaafd land is. Tatiana Soskin is zelfs tot 2 jaar in de cel gegooid omdat ze moslims beledigde!quote:Op zondag 13 september 2009 14:20 schreef Triggershot het volgende:
Maar goed mocht het zou zijn dat Perez genoodzaakt is zich terug te trekken van Israëlische politiek, zijn er nog 2 andere fascistische nazi politici: Barak en Netenyahu die het één en ander verliezen. Waarna de Zionistische joden het wel opgeven en Israël zo goed als opgedoekt kan worden. Geen ruimte voor de militante joodse fascisme dus. Als ze graag willen mogen ze wel een Sanjak worden van het Kalifaat.
En dat vindt jij beschaafd? Niet te vergeten dat Israel een apartheidsstaat is.quote:Op zondag 13 september 2009 18:36 schreef bluespice het volgende:
[..]
Je kunt al die lelijke dingen wel blijven roepen, feit blijft dat Israel een beschaafd land is. Tatiana Soskin is zelfs tot 2 jaar in de cel gegooid omdat ze moslims beledigde!
http://images.google.com/images?oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=Tatiana%20Soskin&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wi
Boehoe de Palestijnen zijn niet langer de baas over Jeruzalem, alsof iemand daar wat om geeftquote:Op zondag 13 september 2009 18:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En dat vindt jij beschaafd? Niet te vergeten dat Israel een apartheidsstaat is.
Ah, die logica, omdat achterlijke Palestijnen niet aan de macht zijn, moeten we maar de fascistische Joodse praktijken maar negeren.quote:Op zondag 13 september 2009 18:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Boehoe de Palestijnen zijn niet langer de baas over Jeruzalem, alsof iemand daar wat om geeft
Nee jouw logica dan, omdat in het verleden een stel verzuurde Arabieren de baas waren over een stukje land moet Israël daar nu nog mee rekening houden. Het is nu eenmaal Israëlisch grondgebied, en daar hebben ze geen ene f*ck over te zeggen, jammer maar helaas.quote:Op zondag 13 september 2009 18:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah, die logica, omdat achterlijke Palestijnen niet aan de macht zijn, moeten we maar de fascistische Joodse praktijken maar negeren.
Waarom ook niet?quote:Op zondag 13 september 2009 18:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah, die logica, omdat achterlijke Palestijnen niet aan de macht zijn, moeten we maar de fascistische Joodse praktijken maar negeren.
De wereld heeft zich er ook niet eerder er bij neergelegd dat een fascistisch macht zomaar grond ging bezetten waar het geen recht op had, ook al was het geclaimd door de fascisten. Toen had het volk een 'f*ck' te zeggen en nu ook. Het enige bestaansrecht wat Israël heeft is achter een Arabische aanrecht, de islamieten dienen.quote:Op zondag 13 september 2009 18:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee jouw logica dan, omdat in het verleden een stel verzuurde Arabieren de baas waren over een stukje land moet Israël daar nu nog mee rekening houden. Het is nu eenmaal Israëlisch grondgebied, en daar hebben ze geen ene f*ck over te zeggen, jammer maar helaas.
whut?quote:Op zondag 13 september 2009 18:48 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Waarom ook niet?
Voor de ongewenste import in Islamitische landen neem je het ook niet op.
Ik vrees dat wij nooit goede vrienden zullen worden.quote:Op zondag 13 september 2009 18:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het enige bestaansrecht wat Israël heeft is achter een Arabische aanrecht, de islamieten dienen.
Zolang we maar agree to disagree.quote:Op zondag 13 september 2009 18:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik vrees dat wij nooit goede vrienden zullen worden.
En dat noem jij beschaafd? 2 jaar cel plus 4 maanden voorarrest in de isoleercel voor een spotprentje met Mohammed afgebeeld als varken?quote:Op zondag 13 september 2009 18:36 schreef bluespice het volgende:
[..]
Je kunt al die lelijke dingen wel blijven roepen, feit blijft dat Israel een beschaafd land is. Tatiana Soskin is zelfs tot 2 jaar in de cel gegooid omdat ze moslims beledigde!
http://images.google.com/images?oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=Tatiana%20Soskin&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wi
Oke, het was misschien niet zo handig om die in een stad als Hebron op te hangen op de deur van een islamitische winkel, maar de straf vind ik verre van beschaafd.quote:Asked why she drew the by-now infamous caricature, she explains that "Arab leaders used the name of the prophet Mohamed when they called in the mosques to attack Jews. That seems to me a swine-like use of Mohamed's name, and that is what I tried to say with the drawing. It was my response to the incitement."
De heilige plekken in Oost-Jeruzalem zijn Palestijns grondgebied volgens de VN. Dus de jeauden moeten het gebied teruggeven of de consequenties aanvaarden.quote:Op zondag 13 september 2009 18:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee jouw logica dan, omdat in het verleden een stel verzuurde Arabieren de baas waren over een stukje land moet Israël daar nu nog mee rekening houden. Het is nu eenmaal Israëlisch grondgebied, en daar hebben ze geen ene f*ck over te zeggen, jammer maar helaas.
Achja die mening mag je hebben, ik moet nuanceren volgens sommigen dus tja.quote:Op zondag 13 september 2009 19:03 schreef Aartjan het volgende:
[..]
Het is wachten op de eerste atoombom die een einde zal maken aan het fascistische regime.
Oeh, we agree on agreeing dit maalquote:Op zondag 13 september 2009 19:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Israël ontkomt niet aan een Atoombom op Syrië Einstein.
Ach welke opvattingen je er ook op na houdt en hoe averechts ze zouden zijn vergeleken met de mijne, je blijft mijn broeder in humanity.quote:Op zondag 13 september 2009 19:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Oeh, we agree on agreeing dit maal
Yep, nog steeds in coma. Zijn naam zal een plekje krijgen in de prullenbak van de geschiedenis net zoals alle andere massamoordenaars.quote:Op zondag 13 september 2009 20:05 schreef RobbieRivera het volgende:
Ariel Sharon. Die ligt nog steeds in coma? Hoor je echt niets meer over...
Nee, ik heb het over een echte bron, geen ONZ zooi....quote:
Zoek zelf maar naar een bron, ik weet alleen dat Sharon erger dan Hitler was. Suc6!quote:Op zondag 13 september 2009 21:25 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over een echte bron, geen ONZ zooi....Waar kan ik lezen welke misdaden Sharon tegen de menselijkheid heeft begaan?
Dat doe jij anders niet met je onzinposts, ik vraag jou duidelijk om bronnen, en waar ik kan lezen dat Ariel Sharon misdaden tegen de menselijkheid heeft begaan. Dus waar blijf je nou met je ontopic reactie?quote:Op zondag 13 september 2009 21:29 schreef Aartjan het volgende:
[..]
Geen persoonlijke aanvallen en blijf ontopic!
Dat de Haganah personen heeft gedood is niet goed te praten, ik ben voorstander van het met dialoog komen tot een vredesoplossing. Wel zijn er enkele verzachtende faktoren aan te voeren voor de strijd die door Haganah gevoerd is. In 1920 zijn bij schermutselingen tussen de oorspronkelijke joods-palestijnse bevolking van Jeruzalem en arabisch-palestijnse inwoners veel joden in Jeruzalem om het leven gebracht, zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/1920_Palestine_riots (al begrijp ik dat jij geen hoge pet op hebt van het communistische wiki). De Haganah is mede door deze pogrom fanatieker geworden.quote:Op maandag 14 september 2009 12:33 schreef voyeur het volgende:
Sharon was vanaf zijn 14e of zo lid van de Haganah, een terroristische groepering die Engelsen en Arabieren om zeep hielp.
Hij heeft zijn leven ook niet gebeterd. In een interview met Amos Oz verklaarde hij:
""I personally don't want to be any better than Khomeini or Brezhnev or Ghadafi or Assad or Mrs. Thatcher, or even Harry Truman who killed half a million Japanese with two fine bombs. I only want to be smarter than they are, quicker and more efficient, not better or more beautiful than they are"
Het googlen mag jezelf doen omdat ik geen zin heb in de onbenullige strijd over welke bron wie wel gelooft. Kennis van de geschiedenis is niet hetzelfde als Wikipedia lezen.
Ben je terreur aan het goedpraten?quote:Op maandag 14 september 2009 13:19 schreef bluespice het volgende:
[..]
Dat de Haganah personen heeft gedood is niet goed te praten, ik ben voorstander van het met dialoog komen tot een vredesoplossing. Wel zijn er enkele verzachtende faktoren aan te voeren voor de strijd die door Haganah gevoerd is. In 1920 zijn bij schermutselingen tussen de oorspronkelijke joods-palestijnse bevolking van Jeruzalem en arabisch-palestijnse inwoners veel joden in Jeruzalem om het leven gebracht, zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/1920_Palestine_riots (al begrijp ik dat jij geen hoge pet op hebt van het communistische wiki). De Haganah is mede door deze pogrom fanatieker geworden.
*zucht*quote:Op maandag 14 september 2009 13:25 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Ben je terreur aan het goedpraten?
quote:Op maandag 14 september 2009 13:19 schreef bluespice het volgende:
[..]
Dat de Haganah personen heeft gedood is niet goed te praten, ik ben voorstander van het met dialoog komen tot een vredesoplossing.
ExTecquote:Op maandag 14 september 2009 14:49 schreef ExTec het volgende:
Kijk, dat mohammedaans fok hier bovenopspringt om een joods individu's persoonlijke ongeluk toe te juichen was all to predictable
Maar wat wel verbaasd is dat Perez toch redelijk aan de pro-pallestijnse kant stond. Zeker ivm de rest van het sprectrum.
Maar n/p, laat Perez maar moven, laat er maar weer een hardliner president worden.
Kijken wie er het laatst lacht
Je bent vergeten de rest van de post te lezen waar wel degelijk terreur goed gepraat werd. Enige twijfel of Sharon een terrorist pur sang was: ja/nee?quote:
Je slaat een nieuwe weg in met discussiëren zie ik al, nouja ik zal die weg maar volgen dan.quote:Op maandag 14 september 2009 18:03 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je bent vergeten de rest van de post te lezen waar wel degelijk terreur goed gepraat werd. Enige twijfel of Sharon een terrorist pur sang was: ja/nee?
Je bent je ervan bewust dat het een ceremoniele functie is dus dat hard of softliner geen groot verschil zal maken voor de Israelische politiek. Je bent je er ook van bewust dat Israelische presidenten vaak wat problemen met justitie hebben?quote:Op maandag 14 september 2009 14:49 schreef ExTec het volgende:
Kijk, dat mohammedaans fok hier bovenopspringt om een joods individu's persoonlijke ongeluk toe te juichen was all to predictable
Maar wat wel verbaasd is dat Perez toch redelijk aan de pro-pallestijnse kant stond. Zeker ivm de rest van het sprectrum.
Maar n/p, laat Perez maar moven, laat er maar weer een hardliner president worden.
Kijken wie er het laatst lacht
Dus iemand die in zijn jeugd mensen op grote schaal vermoordde is oke?quote:Op maandag 14 september 2009 18:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je slaat een nieuwe weg in met discussiëren zie ik al, nouja ik zal die weg maar volgen dan.
Is er twijfel?: Ja
Is er ontkenning?: Nee
Vind ik het belangrijk?: Niet echt
Waarom niet?: Ik vind zijn landelijke politiek belangrijker dan z'n verleden als we het hebben over Israël als staat zijnde en diens regering.
En het Israëlische volk negeerde dit allemaal compleet en verkoos hem tot minister-president omdat?quote:Op maandag 14 september 2009 18:18 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dus iemand die in zijn jeugd mensen op grote schaal vermoordde is oke?
Iemand die later door een Israelische commissie persoonlijk verantwoordelijk werd gehouden voor het vermoorden van tussen de 800 en 3500 Palestijnen en die op die grond moest aftreden als minister van Defensie vind je een bijdrage aan zijn regering? Zelfs Menachim Begin, zelf geen lieverdje wilde hem uit zijn regering gooien omdat het een schurk was. En dat noem jij een staat van dienst?
Koop een geschiedenisboek en we praten er nog eens over.
Tuurlijk, maar vanuit Palestijns perspectief; ben je dan beter af met een jou sympathiek gezinde lintjesknipper, ben je dan beter af met een jou onsympathiek gezinde lintjesknipper, of maakt het echt niets uit?quote:Op maandag 14 september 2009 18:07 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat het een ceremoniele functie is dus dat hard of softliner geen groot verschil zal maken voor de Israelische politiek.
Van de premiers was me dat wel bekend ja. Niet alsof dat boeit. Ja, het toont dat Israël nog steeds zelfreinigend vermogen heeft.quote:Je bent je er ook van bewust dat Israelische presidenten vaak wat problemen met justitie hebben?
Ze wel vaker oorlogsmisdadigers tot minister-president gekozen hebben. Dat verandert de historie van Sharon niet: hij past in het rijtje.quote:Op maandag 14 september 2009 18:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En het Israëlische volk negeerde dit allemaal compleet en verkoos hem tot minister-president omdat?
Ik heb een enorm deja-vu moment nu eigenlijk, hebben we niet een keer in Mei precies dezelfde discussie gevoerd met elkaar, werkelijk waar, ik heb ineens zo'n "ehhh" moment.quote:Op maandag 14 september 2009 18:56 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ze wel vaker oorlogsmisdadigers tot minister-president gekozen hebben. Dat verandert de historie van Sharon niet: hij past in het rijtje.
Heb je de geschiedenis al gechecked? Bronnen zat op internet vermoed ik dat Sharon een grote schurk was die normaal gesproken voor een tribunaal terecht had moeten staan. Ik heb het niet zo op terroristen, maar wie weet heb je een andere opininie?
Gewoon even een greep:quote:Op maandag 14 september 2009 18:56 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ze wel vaker oorlogsmisdadigers tot minister-president gekozen hebben. Dat verandert de historie van Sharon niet: hij past in het rijtje.
Heb je de geschiedenis al gechecked? Bronnen zat op internet vermoed ik dat Sharon een grote schurk was die normaal gesproken voor een tribunaal terecht had moeten staan. Ik heb het niet zo op terroristen, maar wie weet heb je een andere opininie?
Een vluchtelingenkamp dus he.quote:At this point Sharon still faces charges relating to the brutal massacre of 2,000 Palestinians in the refugee camps of Sabra and Shatilla, Beirut, in September 1982. The prosecution, working on behalf of the relatives of some of his victims, alleges that Sharon bore responsibility in his capacity as minister of defence of the occupying power, which under international law was in charge of the overall safety of the population and was party to an agreement to protect the Palestinians. It also holds Sharon responsible for the direct role the Israeli army played both in the massacre and the subsequent internment, torture and disappearance of many of the camps’ inhabitants.
Sharon’s responsibility for Sabra and Shatilla is well known. Following an international and domestic uproar, the Israeli government was forced to hold an inquiry. The resulting Kahan Commission laid direct responsibility on Elie Hobeika, the leader of Lebanon’s fascist Phalange militia that carried out the bloodbath, but said that Sharon bore “personal responsibility”. He was forced to resign from his post in 1983 although he remained in the cabinet.
Fijne mensen toch die Israëlieten nietwaar.quote:Sharon has vigorously opposed the attempt to prosecute him and all the main political parties in Israel have rallied to his defence. Israel has put pressure on Belgium to change its laws and levelled accusations of anti-Semitism in an attempt to prevent the case against its prime minister from proceeding.
Ja, dat dan ook, maar dit was niet zo fraai van België.quote:Op maandag 14 september 2009 19:16 schreef Disana het volgende:
En ook zo fraai:
[..]
Fijne mensen toch die Israëlieten nietwaar.
Och, het viel te proberen en het is een schande dat Sharon hier nooit voor heeft moeten boeten.quote:Op maandag 14 september 2009 19:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat dan ook, maar dit was niet zo fraai van België.
Je kunt als individueel land, wat België is, niet je rechtsruimte optrekken tot 'de wereld'.
Want al vaak genoemd, de een z'n vrijheidsstrijder is de ander z'n terrorist. Dat je dan op den duur last krijgt met andere landen, was voorspelbaar.
De factor Israël is vrij miniem geweest, mbt het herroepen van deze wanstaltige wet. Ze schrokken er zelf een beetje van.
Ja, ach. Maar zo ken ik er helaas wel meer.quote:Op maandag 14 september 2009 19:37 schreef Disana het volgende:
..en het is een schande dat Sharon hier nooit voor heeft moeten boeten.
Het is gewoon dat je je zoals in het geval Sharon weer even opwindt over de onrechtvaardigheid. Dan raakt ie een keer in coma, so what, denk je dan.quote:Op maandag 14 september 2009 19:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ach. Maar zo ken ik er helaas wel meer.
Dat denk ik zo ongeveer ook jaquote:
Nee hoor dat dacht ik nietquote:Op maandag 14 september 2009 20:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat denk ik zo ongeveer ook ja
Misschien dat je erbij bedenkt dat ik allerhande wantoestanden aan het goedpraten was, maar dat was dus niet zo
en ik maar wachten op jou straf .quote:Op maandag 14 september 2009 23:41 schreef Meki het volgende:
Was ie maar niet wakker geworden
laat hem maar denken dat het leven voor altijd is, zijn straf ligt werkelijk op hem te wachten als hij voor altijd is geschakeld ( dood )
Welke reden heb je om dit te zeggen?quote:Op maandag 14 september 2009 23:41 schreef Meki het volgende:
laat hem maar denken dat het leven voor altijd is, zijn straf ligt werkelijk op hem te wachten als hij voor altijd is geschakeld ( dood )
Kan je nooit zeggen, misschien worden ze allebei wel in de hel geroosterd na hun overlijden. Of allebei niet dat kan ook als ze later in hun leven nog de juiste beslissing nemen.quote:
Met dat argument in de hand kan je in ieder geval ook niet stellen dat ik ongelijk heb.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Meh7 heeft helemaal geen gelijk, want hij draagt geen argumenten bij.
Maar ook geen gelijk, dus eigenlijk ben je in deze niks.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:42 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Met dat argument in de hand kan je in ieder geval ook niet stellen dat ik ongelijk heb.
Laten we voorop stellen dat je vindt dat ik geen ongelijk heb, we zijn het daarover tenminste eens. En als je het met mij eens bent, deel je dus eigenlijk gewoon mijn mening.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Maar ook geen gelijk, dus eigenlijk ben je in deze niks.
flikker nou eens op met achterlijke sprookjes boeken van jquote:Op maandag 14 september 2009 23:41 schreef Meki het volgende:
Heerlijk stukje vergelijkingen oplossenquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:48 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Laten we voorop stellen dat je vindt dat ik geen ongelijk heb, we zijn het daarover tenminste eens. En als je het met mij eens bent, deel je dus eigenlijk gewoon mijn mening.
daar moet ik je gelijk in geven ,quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:08 schreef Weltschmerz het volgende:
We kunnen natuurlijk niet allemaal bij een uitverkoren volk horen.
Kom in Den Haag wonen. Kun je een tegeltje in de WC hangen: "Uit Gouden Korenaren schiep God de Hagenaren. Uit het restant de rest van het land".quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:08 schreef Weltschmerz het volgende:
We kunnen natuurlijk niet allemaal bij een uitverkoren volk horen.
ik maak een onderscheid tussen fascistisch israel en de joden. Het zou absurd zijn natuurlijk om alle joden zionistische fascisten te noemen maar laten we wel eerlijk wezen: De meeste zionisten zijn wel joden. Ik pleit tegen het verbod om dat verschrikkelijke joodse wetboek bezitten te verbieden. Zet dat fascitisch tuig nou eens uit het midden oosten en bij voorkeur uit palestina. Zij die zich wel gedragen mogen blijven maar wel waar het bij de wet bepaald is dat de Arabo-islamitische culltuur dominant is en moet blijvenquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:39 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Bah, wat ben jij een vies, eng, misselijk, smerig vuil links moslimmannetje.
Triggershot al-Wildersquote:Op dinsdag 15 september 2009 15:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik maak een onderscheid tussen fascistisch israel en de joden. Het zou absurd zijn natuurlijk om alle joden zionistische fascisten te noemen maar laten we wel eerlijk wezen: De meeste zionisten zijn wel joden. Ik pleit tegen het verbod om dat verschrikkelijke joodse wetboek bezitten te verbieden. Zet dat fascitisch tuig nou eens uit het midden oosten en bij voorkeur uit palestina. Zij die zich wel gedragen mogen blijven maar wel waar het bij de wet bepaald is dat de Arabo-islamitische culltuur dominant is en moet blijven
quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik maak een onderscheid tussen fascistisch israel en de joden. Het zou absurd zijn natuurlijk om alle joden zionistische fascisten te noemen maar laten we wel eerlijk wezen: De meeste zionisten zijn wel joden. Ik pleit tegen het verbod om dat verschrikkelijke joodse wetboek bezitten te verbieden. Zet dat fascitisch tuig nou eens uit het midden oosten en bij voorkeur uit palestina. Zij die zich wel gedragen mogen blijven maar wel waar het bij de wet bepaald is dat de Arabo-islamitische culltuur dominant is en moet blijven
GW is er niks bij.quote:Zij die zich wel gedragen mogen blijven maar wel waar het bij de wet bepaald is dat de Arabo-islamitische Joods-Christelijke culltuur dominant is en moet blijven
[..]
quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:02 schreef Triggershot het volgende:
en als het even kan migratie naar het midden oosten van joods komaf verbieden voor 5 jaar en die extremisten nethanyahu peres en ariel sharon met pek en veren het midden oosten uit gooien. Viva la irance
we zijn beide idioten?quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:09 schreef telavivnick het volgende:
[..]
weet je wij hebben 1 ding gemeen
de 1 na laatstequote:Op dinsdag 15 september 2009 16:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
idealisten, genies, hypocriet, geil, oversekst, enorme liefde voor het midden oosten?
Ik zeg niet dat hij dood moet, ik zeg dat ik niet zal treuren dat wanneer hem iets overkomt en hij zich terug trekt uit politiek. Menig moraalridders hier in dit topic deinzen er niet voor terug om Bin Laden expliciet dood te wensen, waarom zou dat niet mogen met Peres?quote:Op woensdag 16 september 2009 19:48 schreef Burakius het volgende:
ONE MINUTE!
Alhoewel Peres een grote klootzak is, vind ik je doodverwensingen iets te ver gaan Trigger
Omdat als je Moslims beledigt het mag, maar als je Joden beledigt, dan beledig je degene die aan de macht zijn.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij dood moet, ik zeg dat ik niet zal treuren dat wanneer hem iets overkomt en hij zich terug trekt uit politiek. Menig moraalridders hier in dit topic deinzen er niet voor terug om Bin Laden expliciet dood te wensen, waarom zou dat niet mogen met Peres?
qftquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:21 schreef Slappy het volgende:
De emoties bij Moslims lopen hoog op in dit topic![]()
![]()
Het helpt ze alleen zo weinig...quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:21 schreef Slappy het volgende:
![]()
God is groot.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:21 schreef Slappy het volgende:
![]()
God bestaat niet godverdomme welquote:
Buiten de grenzen van ons Universum bestaat ook niets. Toch is het mogelijk om onze leefwereld ermee te vergroten.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:18 schreef Slappy het volgende:
[..]
God bestaat niet godverdomme wel
Wat snuif jij? Moet goed spul zijn.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:23 schreef bluespice het volgende:
[..]
Buiten de grenzen van ons Universum bestaat ook niets. Toch is het mogelijk om onze leefwereld ermee te vergroten.
[..]
Nee hoorquote:Op woensdag 16 september 2009 19:52 schreef Burakius het volgende:
[..]
Omdat als je Moslims beledigt het mag, maar als je Joden beledigt, dan beledig je degene die aan de macht zijn.
De AIVD googled denk ik op beledigingen tegen Joden
Neu! Zou er wel wat van willen leren trouwens. Wat discriminatie is snap ik, maar wanneer is het vrijheid van meningsuiting.quote:
Zie zijn posts allemaal gewoon als spiegeling. In het begin lokt hij je uit, maar uiteindelijk (kan soms een paar dagen duren) legt hij zijn spiegeling wel uit.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:31 schreef B4CO het volgende:
Trigger, jij als moslim bent natuurlijk niet serieus te nemen met je haatgeroep.
=
en ontken nou niet dat je geen moslim bent..
Wat dan zelf ook weer discriminatie is natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:40 schreef msnk het volgende:
Een groep beledigen is discriminatie. Maar joden beledigen is iets meer discriminatie dan andere groeperingen.
Het gaat mij er helemaal niet om welles/nietus moslim. Hij spiegelt een reactie om je iets duidelijk te maken. Vaak zo vaag dat je er net niets mee kunt, maar dat leer je wel herkennen. Al moet ik er soms wel erg diep voor nadenken, maar neem maar gewoon aan dat alles een spiegeling is gerelateerd aan een ander topic binnen NWS.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:40 schreef msnk het volgende:
Een groep beledigen is discriminatie. Maar joden beledigen is iets meer discriminatie dan andere groeperingen.
En als iemand zegt dat hij of zij geen moslim is, dan is dat toch gewoon zo? Waarom persé meteen er vanuit gaan dat het allemaal een truc is om jullie in de maling te nemen :
Grootste lariekoek. Zie je nl in het verschuiven van aangiftesquote:Een groep beledigen is discriminatie. Maar joden beledigen is iets meer discriminatie dan andere groeperingen.
Of je het nu wel of niet gelooft boeit me werkelijk geen flikker, ik ben niet van mijn geloof afgestapt om me ergens anders bij aan te sluiten of iemand te overtuigen, dus onder welk groep jij me schaart boeit me vrij weinig.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:31 schreef B4CO het volgende:
Trigger, jij als moslim bent natuurlijk niet serieus te nemen met je haatgeroep.
Haat zit bij de moslims diep, dus dat is logisch dat je zo praat
en ontken nou niet dat je geen moslim bent..
en dat zet jij ,bij en op de zelfde lijn als .Fascisten,Nazi's, antiesemieten, en radicale islamite??quote:Op donderdag 17 september 2009 13:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
zelfs vele orthodoxe rabbis zijn tegen Israel.
Dan valt te stellen dat 'haat diep zit in het westen, bij de Russen, bij de katholieken, bij de joden zelf'.
Beperken tot één groep en rest negeren is niets meer dan of een politiek / eigen agenda uitvoeren of tunnelvisie, dat zijn de mensen die niet serieus te nemen zijn.
Welke gedeelte van 'common ground' snap je niet?quote:Op donderdag 17 september 2009 18:38 schreef telavivnick het volgende:
[..]
en dat zet jij ,bij en op de zelfde lijn als .Fascisten,Nazi's, antiesemieten, en radicale islamite??
Blijkbaar neem je je eigen zinsconstructie ook niet helemaal serieus.quote:oke,
nu weet ik waarom ik jou nooit serieus neem.
Serieus, wat is dit voor reactie, van een racistische mod nog wel?quote:Op zondag 13 september 2009 00:08 schreef Triggershot het volgende:
Waarom racistisch? Nou je zo gereageerd hebben als het ging om Bin Laden, Saddam, Khadafi?quote:Op donderdag 17 september 2009 20:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Serieus, wat is dit voor reactie, van een racistische mod nog wel?
Een terrorist, een dictator en een voormalig terrorist gelijkstellen aan eenquote:Op donderdag 17 september 2009 22:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom racistisch? Nou je zo gereageerd hebben als het ging om Bin Laden, Saddam, Khadafi?
Nou vooruit, fascisme, bezettingsmacht, apartheidsstaat, terreurpraktijken uitgeoefend door de staat... Veel beter hoor.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:44 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Een terrorist, een dictator en een voormalig terrorist gelijkstellen aan een
president van een democratisch land.
Heel normaal joh.
Tja, de PA moet nog veel leren.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou vooruit, fascisme, bezettingsmacht, apartheidsstaat, terreurpraktijken uitgeoefend door de staat... Veel beter hoor.
Je semi zinnige rectificatie zou nog een spijker op de kop slaan als Palestina een staat was.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:48 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Tja, de PA moet nog veel leren.
Massamoordenaars dienen snel een einde aan hun leven te hebben.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:49 schreef bijdehand het volgende:
Jullie hopen dat die vent doodgaat en mogen dat gewoon zeggen en ik vind dat jullie trollen en normaal moeten doen en dat mag ik niet zeggen? Leg dat eens uit.
oeeh jij antisemietquote:Op donderdag 17 september 2009 19:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Blijkbaar neem je je eigen zinsconstructie ook niet helemaal serieus.
Ik neem aan dat het hierover hebt:quote:Op donderdag 17 september 2009 22:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je semi zinnige rectificatie zou nog een spijker op de kop slaan als Palestina een staat was.
Bij je laatste 2 reacties weiger je daarnaast te antwoorden, jammer.
Dat woord lijkt me niet van toepassing in deze, antisemiet weer wel.quote:Waarom racistisch?
Ben je een Arabierquote:Op donderdag 17 september 2009 22:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een Arabier een antisemiet noemen, prijsloos.
Broederhaat.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Arabier?quote:Op donderdag 17 september 2009 22:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben zeker geen anti-semiet, ook niet als je dat beperkt tot Anti-Joods, ik ben anti-zionistisch. Ik kan de joodse taal, cultuur, geschiedenis en bijdrages aan de beschavingen heel erg waarderen, maar dat betekent niet dat omdat ze zoveel hebben bijgedragen of omdat ze 'minder achterlijk' zijn dan de Arabische landen dat ze niet bekritiseerd mogen worden, of de slechte kanten ervan mag belichten. Anti Joods sentiment zal ik nooit verdedigen, anti-zionsime? Daar kom ik altijd wel voor uit.quote:
Waarom dan altijd zo gechargeerd je mening ventileren?quote:Op donderdag 17 september 2009 23:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben zeker geen anti-semiet, ook niet als je dat beperkt tot Anti-Joods, ik ben anti-zionistisch. Ik kan de joodse taal, cultuur, geschiedenis en bijdrages aan de beschavingen heel erg waarderen, maar dat betekent niet dat omdat ze zoveel hebben bijgedragen of omdat ze 'minder achterlijk' zijn dan de Arabische landen dat ze niet bekritiseerd mogen worden, of de slechte kanten ervan mag belichten. Anti Joods sentiment zal ik nooit verdedigen, anti-zionsime? Daar kom ik altijd wel voor uit.
Omdat het in mijn optiek niet zo zwart-wit is. Anti Peres, maakt je niet anti-joods. Omdat vele users tegenwoordig juichen wanneer een prominent moslim zoals Saddam, een imam, Tariq Ramadan, een politicus negatief in het daglicht komt, het maakt ineens niet meer uit, alles wat we onszelf niet wensen, maar wel in verband wordt gebracht met 'de ander', dan wordt juichen gerechtvaardigd. Bij niet-moslims is het ineens een moreel kwestie, 'dat zeg je niet.' . 'Dat hoort niet.' Terwijl een aantal users hier herhaaldelijk Tariq Ramadan een gewelddadig dood hebben toegewenst, maar hij nooit met macht en geweld te maken heeft gehad, wanneer ik reflecteer en dat met Peres doe is de wereld in eens te klein voor vrijheid van meningsuiting?quote:Op donderdag 17 september 2009 23:03 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Waarom dan altijd zo gechargeerd je mening ventileren?
Dat stoot af.
Heb je een punt.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat het in mijn optiek niet zo zwart-wit is. Anti Peres, maakt je niet anti-joods. Omdat vele users tegenwoordig juichen wanneer een prominent moslim zoals Saddam, een imam, Tariq Ramadan, een politicus negatief in het daglicht komt, het maakt ineens niet meer uit, alles wat we onszelf niet wensen, maar wel in verband wordt gebracht met 'de ander' dan wordt het ineens een moreel kwestie, 'dat zeg je niet.' . 'Dat hoort niet.' Terwijl een aantal users hier herhaaldelijk Tariq Ramadan een gewelddadig dood hebben toegewenst, maar hij nooit met macht en geweld te maken heeft gehad, wanneer ik reflecteer en dat met Peres doe is de wereld in eens te klein voor vrijheid van meningsuiting?
There is always room for discussionquote:Op donderdag 17 september 2009 23:09 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Heb je een punt.![]()
Kom er straks op terug. moet nu weg.
Dank je, dat scheelt mij weer wat typewerk. Eens.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben zeker geen anti-semiet, ook niet als je dat beperkt tot Anti-Joods, ik ben anti-zionistisch. Ik kan de joodse taal, cultuur, geschiedenis en bijdrages aan de beschavingen heel erg waarderen, maar dat betekent niet dat omdat ze zoveel hebben bijgedragen of omdat ze 'minder achterlijk' zijn dan de Arabische landen dat ze niet bekritiseerd mogen worden, of de slechte kanten ervan mag belichten. Anti Joods sentiment zal ik nooit verdedigen, anti-zionsime? Daar kom ik altijd wel voor uit.
Dus de halve moslim wereld mag dood?quote:Op donderdag 17 september 2009 22:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Massamoordenaars dienen snel een einde aan hun leven te hebben.
Massamoordenaars zoals velen hier in Israel is walgelijk en doodwensing waard.
te beginnn met de pailes .quote:Op donderdag 17 september 2009 22:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Massamoordenaars dienen snel een einde aan hun leven te hebben.
Massamoordenaars zoals velen hier in Israel is walgelijk en doodwensing waard.
je praat nu over de palies neem ik aan .quote:Op donderdag 17 september 2009 22:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou vooruit, fascisme, bezettingsmacht, apartheidsstaat, terreurpraktijken uitgeoefend door de staat... Veel beter hoor.
Democratisch? Mogen de Palestijnen hun bezetter kiezen dan?quote:Op donderdag 17 september 2009 22:44 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Een terrorist, een dictator en een voormalig terrorist gelijkstellen aan een
president van een democratisch land.
Heel normaal joh.
Het zou wat moois zijn als de israeliers straks op hamas gaan stemmenquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Democratisch? Mogen de Palestijnen hun bezetter kiezen dan?
Ja een goeie, zo kan ik ook zeggen je uit te nodigen naar de vluchtelingenkampen van de Palestijnen om te laten zien wat voor leed ze aan het lijden zijn aan hand van Israëlisch agressie. Het zou te vergelijken zijn met dat familie Van der Graaf moet vluchten naar België omwille van wat hun zoon heeft gedaan. Elk verhaal heeft twee kanten hé. Zelfs de VN heeft geconcludeerd dat Israël op vele fronten fout bezig is en het overmatig veel geweld gebruikt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 08:11 schreef telavivnick het volgende:
ik nodig jullie uit om hierheen te komen en dan een tripje te maken met mijn in deze gebieden .
dan weet ik dat jullie gedachten er na heel anders uit ziet .
Als jij Jodenliefde beperkt voor liefde tot Israël & Peres, geloof me, dan weet ik het jodendom en Joden beter dan jou te waarderen.quote:dan deze bekrompe jode haat .
Bedankt voor het maken van mijn punt, sommige mensen lijken gewoon mentaal niet capabel om te begrijpen / incasseren van kritiek op Israël.quote:Op vrijdag 18 september 2009 08:22 schreef telavivnick het volgende:
[..]
je praat nu over de palies neem ik aan .
Geef jij er nou blijk van dat je Israel nog steeds niet geaccepteerd hebt.?quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
You hatin'.quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Democratie impliceert dat de burgers het gezag mogen kiezen dat over hen uitgeoefend wordt. En dus niet dat sommige burgers het gezag kiezen dat over andere burgers wordt uitgeoefend. Dus een bezettend land is per definitie niet democratisch.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:15 schreef Clairvaux het volgende:
Geef jij er nou blijk van dat je Israel nog steeds niet geaccepteerd hebt.?
Wat verwacht je ook van iemand die zichzelf Tel Aviv Nick noemtquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bedankt voor het maken van mijn punt, sommige mensen lijken gewoon mentaal niet capabel om te begrijpen / incasseren van kritiek op Israël.
Zoals in Israel, de enige echte democratie in het MOquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Democratie impliceert dat de burgers het gezag mogen kiezen dat over hen uitgeoefend wordt.
Zoals nu op de Gaza strook de norm is?quote:En dus niet dat sommige burgers het gezag kiezen dat over andere burgers wordt uitgeoefend.
Het een sluit het ander niet uit maar in deze zie ik Israel niet als bezetter en jij wel.quote:Dus een bezettend land is per definitie niet democratisch.
Het verschil is dat jij uit je nek lult, en ik een eenvoudige vaststelling doe. Als je bepaalt wie er in en eruit mag, en wie er beschoten moet worden, en je bent niet verkozen door de inwoners van dat gebied, ben je bezetter van dat gebied. Dat is geen onderwerp van opinie, dat is wat bezetting is.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:02 schreef Clairvaux het volgende:
Het een sluit het ander niet uit maar in deze zie ik Israel niet als bezetter en jij wel.
Dat zal een verschil van mening zijn en blijven.
Die deal is valselijk door Peres gemaakt, toen Rabin in een 'onbewaakt ogenblik' werd afgeschoten door de bekende eenzame gek, was de weg vrij voor het verraad van Peres. Het was natuurlijk niet de bedoeling dat de Palestijnen echt een eigen staat zouden krijgen.quote:Daarnaast hadden de Palestijnen allang een eigen staat kunnen hebben, als ze maar
een heel klein beetje hun best hadden gedaan na de peace for land handreiking.
a ik beperk het niet alleen bij peres en israel ik zit iederen dag in de gebieden daar waar jij van zecht dat ze het zooooooooooooooooo slecht hebben ,quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja een goeie, zo kan ik ook zeggen je uit te nodigen naar de vluchtelingenkampen van de Palestijnen om te laten zien wat voor leed ze aan het lijden zijn aan hand van Israëlisch agressie. Het zou te vergelijken zijn met dat familie Van der Graaf moet vluchten naar België omwille van wat hun zoon heeft gedaan. Elk verhaal heeft twee kanten hé. Zelfs de VN heeft geconcludeerd dat Israël op vele fronten fout bezig is en het overmatig veel geweld gebruikt.
[..]
Als jij Jodenliefde beperkt voor liefde tot Israël & Peres, geloof me, dan weet ik het jodendom en Joden beter dan jou te waarderen.
niet geheel waar het is maar waar je de bronnen van heb .quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bedankt voor het maken van mijn punt, sommige mensen lijken gewoon mentaal niet capabel om te begrijpen / incasseren van kritiek op Israël.
quote:
Is normaal als elke grens van dat gebied grenst aan Israel, helaas ook absoluut noodzakelijk.quote:Als je bepaalt wie er in en eruit mag,
Krijg sterk het idee dat Hamas bepaald wanneer er beschoten dient te worden.quote:en wie er beschoten moet worden
De inwoners hebben de terroristenbende van Hamas gekozen en daarquote:en je bent niet verkozen door de inwoners van dat gebied
Dan moet je niet zo'n genuanceerde post neerzetten want dan kan ik hetquote:Op donderdag 17 september 2009 23:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
There is always room for discussion
Massamoordenaars verdienen de ergste sraf, die ze uiteraad allemaal een voor een krijgen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 08:11 schreef telavivnick het volgende:
[..]
te beginnn met de pailes .
kijk jullie zitten te zeiken en mensen dood te wensen . en het groots te praaten hoe een peace plan in elkaar moet zitten .
maar onder tussen de dood van anderen wensen , zo in mijn oogen zijn jullie geen haar beter dan de zooi hier in het gebied dat de palies bezetten .
deze palies kunnen nog geen schaap rustig laten lopen op straat ,en hun kinderen aansporen om zich op te blazen .en maagden beloven in het hierna maals ,hadden deze teringlijers niet voor terruer gekozen dan hadden ze een eigen staat zonder een hekje om hun dorpjes .maar zij zijn moslims en kiezen voor aanslagen en terrorisme ,kijk niet iederen moslim is een terorrist maar wel iederen terorrist is een moslim .
en israel heb de grootste recht om dat te bestrijden .en zich tegen dit laag uitschot te beschermen .
er is pas vreden als de palies van hun kinderen gaan houden .en waarde van het leven gaan zien
ik nodig jullie uit om hierheen te komen en dan een tripje te maken met mijn in deze gebieden .
dan weet ik dat jullie gedachten er na heel anders uit ziet .
dan deze bekrompe jode haat .
Wat doen we met massamoordenaar Arafat? Of massamoordenaar Mohammed?quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Massamoordenaars verdienen de ergste sraf, die ze uiteraad allemaal een voor een krijgen.
Het is geen Joden haat maar zionisten haat.
Wat doen we met jou.. met je nuttelozen geblaat..quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat doen we met massamoordenaar Arafat? Of massamoordenaar Mohammed?
Arafat en Mohammed verdienen de ergste straf. Dat is niet mijn mening, dat is jouw mening.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat doen we met jou.. met je nuttelozen geblaat..
Ja joh Hamas is zo lief voor zequote:Op vrijdag 18 september 2009 10:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja een goeie, zo kan ik ook zeggen je uit te nodigen naar de vluchtelingenkampen van de Palestijnen om te laten zien wat voor leed ze aan het lijden zijn aan hand van Israëlisch agressie. Het zou te vergelijken zijn met dat familie Van der Graaf moet vluchten naar België omwille van wat hun zoon heeft gedaan. Elk verhaal heeft twee kanten hé. Zelfs de VN heeft geconcludeerd dat Israël op vele fronten fout bezig is en het overmatig veel geweld gebruikt.
[..]
Als jij Jodenliefde beperkt voor liefde tot Israël & Peres, geloof me, dan weet ik het jodendom en Joden beter dan jou te waarderen.
Dat is niet helemaal waar, herinner je het beleg van Ramallah nog?quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:49 schreef Clairvaux het volgende:
De inwoners hebben de terroristenbende van Hamas gekozen en daar
had Israel weinig mee van doen.
Alsof Israel daar niet blij mee is, hebben ze weer de vijand waar niet mee te praten is, en die je dus land kunt blijven afpakken. Dat hebben ze tientallen jaren met de PLO gehad, toen kwam Rabin en die liet zien dat er wel mee te praten was, en die werd niet effectief beveiligd, waarna Fatah het leven onmogelijk werd gemaakt en voor lul werd gezet, waardoor vanzelf wel weer een partij op stond met wie niet te praten was.quote:Als Israel bezetter was geweest had heel Hamas
nooit verkozen kunnen worden.
Je hebt ook nog geen poging gedaan. De zionisten hier volgen dezelfde tactiek als dat tuig daar.quote:Maar om een lang verhaal kort te maken, wij zullen het niet eens worden.
Ik vind het merkwaardig dat niet-moslims zoals jij vaker de Koran nodig hebben om te citeren dan moslims in dit topic.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:13 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ja joh Hamas is zo lief voor zeMeeste Palestijnen die gevlucht zijn vinden Hamas nog veel erger,Of heb je weer je sprookjesboek gelezen waarin stond dat joden en ongelovigen onrein zijn
Je bent net zo'n dwaas als de extremisten in gaza, echt ik zie gewoon jou praten als ik dit filmpje bekijk:quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hebt ook nog geen poging gedaan. De zionisten hier volgen dezelfde tactiek als dat tuig daar.
Ach niet alleen Moslims ik vind alle geloof voor zwakzinnigen.Geloven in iets wat misschien nooit heeft bestaan of een of andere sprookjes boekquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind het merkwaardig dat niet-moslims zoals jij vaker de Koran nodig hebben om te citeren dan moslims in dit topic.
Nogmaals, jij doet meer moeite om die boeken te citeren in dit topic, dan een gelovige dat doet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:37 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ach niet alleen Moslims ik vind alle geloof voor zwakzinnigen.Geloven in iets wat misschien nooit heeft bestaan of een of andere sprookjes boek![]()
Geef je nu toe te oordelen met een groot gap?quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:46 schreef Slappy het volgende:
Ik weet de inhoud niet maar 9/10 van een gemiddelde bijbel,dat hun aanhangers die hun geloof serieus nemen dat ik hun maar een clown of circus artiest vind.
Ik hoor al decennia lang dezelfde problematiek op radio, TV en lees het nogmaals in de krant.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
. De zionisten hier volgen dezelfde tactiek als dat tuig daar.
Je zult het met bovenstaand moeten doen.quote:Je hebt ook nog geen poging gedaan
Wat is Libanon en Turkije dan?quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:02 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Zoals in Israel, de enige echte democratie in het MO![]()
En wat is het verschil tussen die zionisme en de Hamas...of fundamentalistische moslims?quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Massamoordenaars verdienen de ergste sraf, die ze uiteraad allemaal een voor een krijgen.
Het is geen Joden haat maar zionisten haat.
Die gaf van hun eigen voorbedachte rade moorden Israél nog de schuld. Hell no, dat ik Israél goed ga praten, maar ik begin kotsmisselijk te worden van het liegen over die zogenaamde lieve HamasBron uit april 2009quote:The systematic nature of many of the executions and attacks, and the fact that killings have continued after the Israeli offensive,undercut these assertions, Human Rights Watch said.
"Gazan police were among those targeted by Israeli forces, sometimes apparently unlawfully, but this does not justify Hamas's apparent use of summary execution," Stork said. "The attacks and killings also continued after the Israeli military operation had stopped.
Libanon kun je moeilijk een geslaagde democratie noemen (veel teveel geweld...), en Turkije hoort niet bij het MO.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is Libanon en Turkije dan?
Zionisme is een pleidooi voor een Joodse staat dat begonnen is in Europe.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:20 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
En wat is het verschil tussen die zionisme en de Hamas?
Op papier is Libanon een democratie ja, op straat regeert Hezbollah.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Israël moet ook erg veel geweld gebruiken om een werkend democratie in stand te houden, zowel naar de extreme Joden als extreme Arabieren toe. Op binnenlands en buitenlands niveau. Hoe dan ook Libanon is een democratie.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Libanon kun je moeilijk een geslaagde democratie noemen (veel teveel geweld...),
Wikipedia and CIA factbook zijn het anders niet met je eens.quote:en Turkije hoort niet bij het MO.
De laatste verkiezingen waren een klap in het gezicht van Hezbollah. Mede mogelijk gemaakt door democratie.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:27 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Op papier is Libanon een democratie ja, op straat regeert Hezbollah.![]()
Central Intelligence Agency rekent Turkije gewoon tot het Midden Oosten, dat je in Azië zit doet daar niets aan af, Palestina, Israël en Libanon zijn dat ook namelijk.quote:Turkije reken ik tot Azie en Europa, niet tot het MO.
Je weet waar ik op doel, maar praat er vooral omheenquote:Op vrijdag 18 september 2009 20:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zionisme is een pleidooi voor een Joodse staat dat begonnen is in Europe.
Hamas is een pleidooi voor het bevrijden van de Palestijnse natie van de bezettende staat, begonnen in eigen vaderland.
Verlicht me eens. waar doel je specifiek op en waar draai ik om heen?quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:30 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Je weet waar ik op doel, maar praat er vooral omheen
Er is een verschil tussen geweld binnen de regels van de rechtsstaat, en het geweld daarbuitenom zoals Hezbollah en co aanwenden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Israël moet ook erg veel geweld gebruiken om een werkend democratie in stand te houden, zowel naar de extreme Joden als extreme Arabieren toe. Op binnenlands en buitenlands niveau. Hoe dan ook Libanon is een democratie.
Ik heb goede redenen om Turkije er niet bij te rekenen. Turkije is namelijk geen Arabisch land, en dat is het onderscheidende kenmerk van het MO. Daarnaast heeft Turkije ook een volkomen andere cultuur dan zeg bv Jordanië of Egypte.quote:[..]
Wikipedia and CIA factbook zijn het anders niet met je eens.
Bron Oké, daarin verschillen ze dan. Hamas slacht andersdenkende af (eigen bloed)quote:quote:The systematic nature of many of the executions and attacks, and the fact that killings have continued after the Israeli offensive,undercut these assertions, Human Rights Watch said.
"Gazan police were among those targeted by Israeli forces, sometimes apparently unlawfully, but this does not justify Hamas's apparent use of summary execution," Stork said. "The attacks and killings also continued after the Israeli military operation had stopped.
Israelische hooggerechtshof heeft zelf verschillende malen aangegeven dat het land zich niet houdt bij represailles aan de eigen standpunten van wat het land heeft aangenomen. De 'verschillen' komen dan wel heel erg gunstig uit hé.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen geweld binnen de regels van de rechtsstaat, en het geweld daarbuitenom zoals Hezbollah en co aanwenden.
Dat is werkelijk niet mijn probleem, zowel CIA, Brittanica, als de Turkse ministerie van cultuur meent dat ze zelf een onderdeel zijn van het midden oosten. Daarnaast is Israel en Jeruzalem ook in het midden oosten te vinden, ook onder het Romeinse rijk voor de Pre-Arabisch / Islamitische periode.quote:Ik heb goede redenen om Turkije er niet bij te rekenen. Turkije is namelijk geen Arabisch land, en dat is het onderscheidende kenmerk van het MO. Daarnaast heeft Turkije ook een volkomen andere cultuur dan zeg bv Jordanië of Egypte.
Even voor alle duidelijkheid: Tegen wie heb jij het?quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:37 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Bron Oké, daarin verschillen ze dan. Hamas slacht andersdenkende af (eigen bloed)
Werkelijk wat hier allemaal goedgepraat wordt omdat het toevallig moslims zijn. En ga me geen woorden in de mond leggen over jodenknuffelaar, want ik ben net zoveel moslimknuffelaar.
Begin misselijk te worden van alle begrip voor dit soort fundamentalisten.
Een westers georienteerd land dat veroordeeld dreigt te worden wegens misdaden tegen de mensheid? Het laatste dat ik me herinner was Nazi-Duitsland. Volgens is dat daarna niet meer voorgekomen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:15 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik hoor al decennia lang dezelfde problematiek op radio, TV en lees het nogmaals in de krant.
Als buitenstaander boeit het me eigenlijk niet meer, afgestompt, triest genoeg.![]()
Ik besef terdege dat Israel fouten maakt, onbetamelijke dingen doet en VN resoluties
aan z'n laars lapt.
Anderzijds staat daar een volk, grotendeels weggetrapt uit Egypte, Syrie en Jordanie, wat in
een niet benijdenswaardige situatie zit. Vliegtuigkaper, held en beroepszakkenvuller Arafat
heeft hun situatie er ook niet beter op gemaakt en de bevolking zelf heeft ook
tonnen boter op het hoofd.
Israel is westers georienteerd en het hemd is nader dan de rok, dus mijn voorkeur
voor Israel is niet zo vreemd.
[..]
Je zult het met bovenstaand moeten doen.
Dat is normaal. Ook in Nederland wordt de overheid regelmatig op de vingers getikt, fouten en normschendingen horen erbij. Het gaat erom dat in Libanon het recht geen enkele bescherming biedt tegen het overvloedige geweld vanuit partijen die niet de staat zijn. De staat disfunctioneert, in wezen is er gewoon sprake van een burgeroorlog.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Israelische hooggerechtshof heeft zelf verschillende malen aangegeven dat het land zich niet houdt bij represailles aan de eigen standpunten van wat het land heeft aangenomen. De 'verschillen' komen dan wel heel erg gunstig uit hé.
Ik heb geen boodschap aan zo'n autoriteitsargument, ik heb uitgelegd waarom ik het er niet mee eens ben. Op die argumenten valt weinig af te dingen. Het gaat me er eigenlijk ook niet om welk etiket we er op plakken, maar meer om op de (grote) verschillen te wijzen die er zijn tussen Turkije en de landen die ik wel onder het MO schaar. Die verschillen moet jij ook zien.quote:[..]
Dat is werkelijk niet mijn probleem, zowel CIA, Brittanica, als de Turkse ministerie van cultuur meent dat ze zelf een onderdeel zijn van het midden oosten. Daarnaast is Israel en Jeruzalem ook in het midden oosten te vinden, ook onder het Romeinse rijk voor de Pre-Arabisch / Islamitische periode.
vind wel dat hij gelijk heb .quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat doen we met jou.. met je nuttelozen geblaat..
Met de nadruk op dreigt......voor beide partijen in deze, de een wat meer dan de ander.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:48 schreef voyeur het volgende:
[..]
Een westers georienteerd land dat veroordeeld dreigt te worden wegens misdaden tegen de mensheid? Het laatste dat ik me herinner was Nazi-Duitsland. Volgens is dat daarna niet meer voorgekomen.
Je hebt recht op je eigen voorkeuren, maar het klinkt merkwaardig.
Het een burgeroorlog noemen is het wel heel erg sterk verwoorden. Joodse bronnen van ongeveer een 3 maanden terug na aanleiding van de laatste Libanese verkiezingen portretteren namelijk een ander beeld van Hezbollah in relatie tot de staat dat jij schetst.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:52 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is normaal. Ook in Nederland wordt de overheid regelmatig op de vingers getikt, fouten en normschendingen horen erbij. Het gaat erom dat in Libanon het recht geen enkele bescherming biedt tegen het overvloedige geweld vanuit partijen die niet de staat zijn. De staat disfunctioneert, in wezen is er gewoon sprake van een burgeroorlog.
Aldus Nasrallah.quote:
Zelfs volgens de VN is een oorlog in Turkije een oorlog in het Midden Oosten te noemen, de verschillen die Turkije niet deelt met de Arabieren is geen argument, vooral omdat ook de Joden in het Midden-Oosten verblijven. Jij lijkt je onderbouwing vooral terug te willen voeren op een 'no-true-scotsman-fallacy.', wat op geen enkel andere wijze is goed te praten dan persoonlijke voorkeuren.quote:Ik heb geen boodschap aan zo'n autoriteitsargument, ik heb uitgelegd waarom ik het er niet mee eens ben. Op die argumenten valt weinig af te dingen. Het gaat me er eigenlijk ook niet om welk etiket we er op plakken, maar meer om op de (grote) verschillen te wijzen die er zijn tussen Turkije en de landen die ik wel onder het MO schaar. Die verschillen moet jij ook zien.
Ik kan me wel een paar oorlogen van de VS herinneren die daarvoor meer in aanmerking zouden zijn gekomen, ware het niet dat de VS veel machtiger is dan Israel. Dat is ook precies het hypocriete aan het vingerwijzen naar Israel.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:48 schreef voyeur het volgende:
[..]
Een westers georienteerd land dat veroordeeld dreigt te worden wegens misdaden tegen de mensheid? Het laatste dat ik me herinner was Nazi-Duitsland. Volgens is dat daarna niet meer voorgekomen.
Je hebt recht op je eigen voorkeuren, maar het klinkt merkwaardig.
Het is nog veel te vroeg om Libanon rustig te verklaren. Daarvoor is wel meer dan een paar jaartjes rust nodig.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het een burgeroorlog noemen is het wel heel erg sterk verwoorden. Joodse bronnen van ongeveer een 3 maanden terug na aanleiding van de laatste Libanese verkiezingen portretteren namelijk een ander beeld van Hezbollah in relatie tot de staat dat jij schetst.
Bemoedigend, maar nu moeten ze het nog waarmaken/volhouden. Geen woorden, maar daden zou ik zeggen als ik een geboren Rotterdammer zou zijn.quote:[..]
Aldus Nasrallah.
Wat heb ik met de VN te maken? Wat het MO is, is een volslagen arbitraire keuze. De term MO is ook helemaal nog niet zo oud. Mijn opinie is dan ook niet minder dan die van de VN.quote:[..]
Zelfs volgens de VN is een oorlog in Turkije een oorlog in het Midden Oosten te noemen, de verschillen die Turkije niet deelt met de Arabieren is geen argument, vooral omdat ook de Joden in het Midden-Oosten verblijven. Jij lijkt je onderbouwing vooral terug te willen voeren op een 'no-true-scotsman-fallacy.', wat op geen enkel andere wijze is goed te praten dan persoonlijke voorkeuren.
Het is bekend dat Theodor Herzl een groot voorvechter was van het zionisme. Ik vraag me echter af of het begonnen is in Europa, ik dacht altijd dat de eerste grote verhuizing richting Israel afkomstig was uit de: http://en.wikipedia.org/wiki/Pale_of_Settlement Rusland / Polen dus. Geen grote getallen maar kleine groepen, begonnen zo rond 1800.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:24 schreef Triggershot het volgende:
Zionisme is een pleidooi voor een Joodse staat dat begonnen is in Europe.
Israel is ook nooit rustig verklaard, integendeel zelfs, is het volgens mij nooit geweest, maar het wordt wel erkend als een democratie in het Midden Oosten anno 1946.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het is nog veel te vroeg om Libanon rustig te verklaren. Daarvoor is wel meer dan een paar jaartjes rust nodig.
Mee eens.quote:Bemoedigend, maar nu moeten ze het nog waarmaken/volhouden. Geen woorden, maar daden zou ik zeggen als ik een geboren Rotterdammer zou zijn.
Het geeft alleen maar aan naast CIA en Brittanica, de Turkse ministerie van cultuur en Toerisme een voorbeeld dat Turkije en externe partijen haar wel als een onderdeel van het Midden Oosten zien. Ik vergelijk jouw standpunt een beetje als : 'De aarde is eigenlijk geen onderdeel van ons melkwegstelsel omdat er wel leven is geconstateerd in tegenstelling tot andere planeten'. Terwijl vrijwel bijna alle informatieschappen de Aarde als onderdeel van ons Melkweg accepteren.quote:Wat heb ik met de VN te maken? Wat het MO is, is een volslagen arbitraire keuze. De term MO is ook helemaal nog niet zo oud. Mijn opinie is dan ook niet minder dan die van de VN.
Over Rusland kunnen we disputeren, maar Polen is natuurlijk net zo Europees als elk ander Europees land te noemen. Klopt dat de Joden langzamerhand steeds meer richting het Oosten trokken en zich daar vestigden, maar weinig literatuur is bekend / heeft het overleeft naar onze tijd waarin er actief wordt gepleit naar een eigen Jodenstaat. Terwijl Herzl natuurlijk hier juist om bekend staat.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:17 schreef bluespice het volgende:
[..]
Het is bekend dat Theodor Herzl een groot voorvechter was van het zionisme. Ik vraag me echter af of het begonnen is in Europa, ik dacht altijd dat de eerste grote verhuizing richting Israel afkomstig was uit de: http://en.wikipedia.org/wiki/Pale_of_Settlement Rusland / Polen dus. Geen grote getallen maar kleine groepen, begonnen zo rond 1800.
Naar mijn weten is de Arabische populatie altijd al meer geweest in Palestina - Israël sinds 700 na Christus.quote:En dat in navolging daarop arabieren uit het MO naar Israel zijn getrokken om zich te verenigen met een deel al in Israel wonende arabieren.
Waarom anderzijds? Israël is toch de souvereine stabiele staat, de militair sterkste, de grote bondgenoot en zelfs speciale vriend van ons? Er is geen enkele reden waarom we Israel niet zouden kunnen beoordelen op wat Israel doet. Punt. Wat voor tuig er om de hoek en in de buurt woont doet daar helemaal niks toe. Met welke situaties Israel te maken krijgt doet er natuurlijk wel toe, maar dat is wat anders. Je kunt Israel gewoon op zijn daden beoordelen. Mensen die dat niet willen halen er altijd van alles bij wat niets met die daden te maken had en waardoor het allemaal o zo ingewikkeld zou zijn. Maar zo ingewikkeld is het helemaal niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:15 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik hoor al decennia lang dezelfde problematiek op radio, TV en lees het nogmaals in de krant.
Als buitenstaander boeit het me eigenlijk niet meer, afgestompt, triest genoeg.![]()
Ik besef terdege dat Israel fouten maakt, onbetamelijke dingen doet en VN resoluties
aan z'n laars lapt.
Anderzijds
Beoordeel ze dan ook vanuit en op die westerse orientatie. Dat betekent ook dat je eisen kunt en moet stellen. Wat een kansarme analfabeet in een kelder doet is nou eenmaal aan een andere beoordeling onderworpen dan wat een gekozen regering die onze allerbeste vriend is weloverwogen en vanuit orde, rust en macht doet. Dat hemd staat ook een heel stuk nader dan de rok.quote:Israel is westers georienteerd en het hemd is nader dan de rok, dus mijn voorkeur
voor Israel is niet zo vreemd.
Er is een heel groot verschil tussen Libanon en Israel: in de natiestaat Israel kun je er vrij zeker van zijn dat er niet binnen enkele jaren een staatsgreep/opstand tegen het bevoegde gezag zal optreden. De overgrote meerderheid van de bevolking onderschrijft het systeem.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Israel is ook nooit rustig verklaard, integendeel zelfs, is het volgens mij nooit geweest, maar het wordt wel erkend als een democratie in het Midden Oosten anno 1946.
De term MO is een uitvinding van na het Ottomaanse rijk. Dat geeft al aan hoe je die term moet zien. Het is een vluchtig begrip, met een vage inhoud. Die vul ik iets anders in dan de VN, met de redenen zoals ik aangaf. Daar mag je het uiteraard mee oneens zijn, maar mijn opvatting heeft ook bestaansrecht.quote:[..]
Mee eens.
[..]
Het geeft alleen maar aan naast CIA en Brittanica, de Turkse ministerie van cultuur en Toerisme een voorbeeld dat Turkije en externe partijen haar wel als een onderdeel van het Midden Oosten zien. Ik vergelijk jouw standpunt een beetje als : 'De aarde is eigenlijk geen onderdeel van ons melkwegstelsel omdat er wel leven is geconstateerd in tegenstelling tot andere planeten'. Terwijl vrijwel bijna alle informatieschappen de Aarde als onderdeel van ons Melkweg accepteren.
De statusquo in Libanon zal niet anders zijn, nu Nasrallah heeft aangegeven dat ze de overwinning van de oppositie als legitiem ervaren, natuurlijk is het niet over nacht en is het democratiseren een constante proces, maar dat betekent niet dat je Israël 'de enige echte' democratie in het Midden Oosten kunt noemen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Er is een heel groot verschil tussen Libanon en Israel: in de natiestaat Israel kun je er vrij zeker van zijn dat er niet binnen enkele jaren een staatsgreep/opstand tegen het bevoegde gezag zal optreden. De overgrote meerderheid van de bevolking onderschrijft het systeem.
Nee, het pre dateert nog voor het Ottomaanse rijk, zo een 80 jaar voor het Ottomaanse rijk al uitviel Maar zelfs onder die term viel Anatolië onder het Midden Oosten.quote:De term MO is een uitvinding van na het Ottomaanse rijk. Dat geeft al aan hoe je die term moet zien. Het is een vluchtig begrip, met een vage inhoud. Die vul ik iets anders in dan de VN, met de redenen zoals ik aangaf. Daar mag je het uiteraard mee oneens zijn, maar mijn opvatting heeft ook bestaansrecht.
Dat kun je eigenlijk pas achteraf beoordelen. Israel kent al tientallen jaren democratie, dus daar ben ik wat zekerder van.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De statusquo in Libanon zal niet anders zijn, nu Nasrallah heeft aangegeven dat ze de overwinning van de oppositie als legitiem ervaren, natuurlijk is het niet over nacht en is het democratiseren een constante proces, maar dat betekent niet dat je Israël 'de enige echte' democratie in het Midden Oosten kunt noemen.
De wiki zegt iets anders. Maar goed, die discussie is niet zo interessant.quote:[..]
Nee, het pre dateert nog voor het Ottomaanse rijk, zo een 80 jaar voor het Ottomaanse rijk al uitviel Maar zelfs onder die term viel Anatolië onder het Midden Oosten.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantiequote:Op vrijdag 18 september 2009 22:02 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat kun je eigenlijk pas achteraf beoordelen. Israel kent al tientallen jaren democratie, dus daar ben ik wat zekerder van.
quote:De wiki zegt iets anders. Maar goed, die discussie is niet zo interessant.
http://en.wikipedia.org/wiki/Middle_Eastquote:The term "Middle East" may have originated in the 1850s in the British India Office,[2] and became more widely known when American naval strategist Alfred Thayer Mahan used the term.[3] During this time the British and Russian Empires were vying for influence in Central Asia, a rivalry which would become known as The Great Game. Mahan realized not only the strategic importance of the region, but also of its center, the Persian Gulf.[4][5] He labeled the area surrounding the Persian Gulf as the Middle East, and said that after the Suez Canal, it was the most important passage for Britain to control in order to keep the Russians from advancing towards British India.[6] Mahan first used the term in his article "The Persian Gulf and International Relations," published in September 1902 in the National Review, a British journal.
The Middle East, if I may adopt a term which I have not seen, will some day need its Malta, as well as its Gibraltar; it does not follow that either will be in the Persian Gulf. Naval force has the quality of mobility which carries with it the privilege of temporary absences; but it needs to find on every scene of operation established bases of refit, of supply, and in case of disaster, of security. The British Navy should have the facility to concentrate in force if occasion arise, about Aden, India, and the Persian Gulf.[7]
Mahan's article was reprinted in The Times and followed in October by a 20 article series entitled "The Middle Eastern Question," written by Sir Ignatius Valentine Chirol. During this series Sir Ignatius expanded the definition of the "Middle East" to include "those regions of Asia which extend to the borders of India or command the approaches to India."[8] After the series ended in 1903, The Times removed quotation marks from subsequent uses of the term.[9]
Until World War II, it was customary to refer to areas centered around Turkey and the eastern shore of the Mediterranean as the "Near East," while the "Far East" centered on China,[10] and the Middle East then meant the area from Mesopotamia to Burma, namely the area between the Near East and the Far East.[citation needed] In the late 1930s, the British established the Middle East Command, which was based in Cairo, for its military forces in the region. After that time, the term "Middle East" gained broader usage in Europe and the United States, with the Middle East Institute founded in Washington, D.C. in 1946, among other usage.[11]
Ik vind het niet terecht dat je de normen, die wij onszelf opleggen, ook van toepassing achtquote:Op vrijdag 18 september 2009 21:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Beoordeel ze dan ook vanuit en op die westerse orientatie. Dat betekent ook dat je eisen kunt en moet stellen. Wat een kansarme analfabeet in een kelder doet is nou eenmaal aan een andere beoordeling onderworpen dan wat een gekozen regering die onze allerbeste vriend is weloverwogen en vanuit orde, rust en macht doet. Dat hemd staat ook een heel stuk nader dan de rok.
Godwin komt weer om de hoek kijken - en wat nog belachelijker is, is dat je Israël gaat vergelijken met nazi-Duitsland... dus ook joden met nazi's.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:48 schreef voyeur het volgende:
[..]
Een westers georienteerd land dat veroordeeld dreigt te worden wegens misdaden tegen de mensheid? Het laatste dat ik me herinner was Nazi-Duitsland.
En vergeet niet de democratie die het Westen naar Irak heeft gebracht.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |