abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72885104
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:46 schreef Slappy het volgende:
Ik weet de inhoud niet maar 9/10 van een gemiddelde bijbel,dat hun aanhangers die hun geloof serieus nemen dat ik hun maar een clown of circus artiest vind.
Geef je nu toe te oordelen met een groot gap?
pi_72886249
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
. De zionisten hier volgen dezelfde tactiek als dat tuig daar.
Ik hoor al decennia lang dezelfde problematiek op radio, TV en lees het nogmaals in de krant.
Als buitenstaander boeit het me eigenlijk niet meer, afgestompt, triest genoeg.

Ik besef terdege dat Israel fouten maakt, onbetamelijke dingen doet en VN resoluties
aan z'n laars lapt.
Anderzijds staat daar een volk, grotendeels weggetrapt uit Egypte, Syrie en Jordanie, wat in
een niet benijdenswaardige situatie zit. Vliegtuigkaper, held en beroepszakkenvuller Arafat
heeft hun situatie er ook niet beter op gemaakt en de bevolking zelf heeft ook
tonnen boter op het hoofd.

Israel is westers georienteerd en het hemd is nader dan de rok, dus mijn voorkeur
voor Israel is niet zo vreemd.
quote:
Je hebt ook nog geen poging gedaan
Je zult het met bovenstaand moeten doen.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_72886355
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:02 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Zoals in Israel, de enige echte democratie in het MO
Wat is Libanon en Turkije dan?
pi_72886461
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Massamoordenaars verdienen de ergste sraf, die ze uiteraad allemaal een voor een krijgen.
Het is geen Joden haat maar zionisten haat.
En wat is het verschil tussen die zionisme en de Hamas...of fundamentalistische moslims?
quote:
The systematic nature of many of the executions and attacks, and the fact that killings have continued after the Israeli offensive,undercut these assertions, Human Rights Watch said.

"Gazan police were among those targeted by Israeli forces, sometimes apparently unlawfully, but this does not justify Hamas's apparent use of summary execution," Stork said. "The attacks and killings also continued after the Israeli military operation had stopped.
Die gaf van hun eigen voorbedachte rade moorden Israél nog de schuld. Hell no, dat ik Israél goed ga praten, maar ik begin kotsmisselijk te worden van het liegen over die zogenaamde lieve HamasBron uit april 2009

En doe niet alsof je het alleen over de zionisten hebt. En dat selectieve ingaan op de historie van Jeruzalem is ook zo doorzichtig als kattendrek.

Ik zie trouwens erg veel negatief nieuws over Amerika en Nederland...mmm. zullen vast de moslims/joden achter zitten.....De moslimzionisten!!!!!! HELP!

Idioten soms
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:23:09 #205
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72886558
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Libanon kun je moeilijk een geslaagde democratie noemen (veel teveel geweld...), en Turkije hoort niet bij het MO.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_72886613
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:20 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

En wat is het verschil tussen die zionisme en de Hamas?
Zionisme is een pleidooi voor een Joodse staat dat begonnen is in Europe.
Hamas is een pleidooi voor het bevrijden van de Palestijnse natie van de bezettende staat, begonnen in eigen vaderland.
pi_72886727
quote:

[..]

Op papier is Libanon een democratie ja, op straat regeert Hezbollah.
Turkije reken ik tot Azie en Europa, niet tot het MO.
pi_72886748
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:23 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Libanon kun je moeilijk een geslaagde democratie noemen (veel teveel geweld...),
Israël moet ook erg veel geweld gebruiken om een werkend democratie in stand te houden, zowel naar de extreme Joden als extreme Arabieren toe. Op binnenlands en buitenlands niveau. Hoe dan ook Libanon is een democratie.
quote:
en Turkije hoort niet bij het MO.
Wikipedia and CIA factbook zijn het anders niet met je eens.
pi_72886817
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:27 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Op papier is Libanon een democratie ja, op straat regeert Hezbollah.
De laatste verkiezingen waren een klap in het gezicht van Hezbollah. Mede mogelijk gemaakt door democratie.
quote:
Turkije reken ik tot Azie en Europa, niet tot het MO.
Central Intelligence Agency rekent Turkije gewoon tot het Midden Oosten, dat je in Azië zit doet daar niets aan af, Palestina, Israël en Libanon zijn dat ook namelijk.
pi_72886846
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hamas is een pleidooi voor het bevrijden van de Palestijnse natie van de bezettende staat, begonnen in eigen vaderland.
Je weet waar ik op doel, maar praat er vooral omheen
pi_72886899
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:30 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Je weet waar ik op doel, maar praat er vooral omheen
Verlicht me eens. waar doel je specifiek op en waar draai ik om heen?
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:34:19 #212
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72886986
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Israël moet ook erg veel geweld gebruiken om een werkend democratie in stand te houden, zowel naar de extreme Joden als extreme Arabieren toe. Op binnenlands en buitenlands niveau. Hoe dan ook Libanon is een democratie.
Er is een verschil tussen geweld binnen de regels van de rechtsstaat, en het geweld daarbuitenom zoals Hezbollah en co aanwenden.
quote:
[..]

Wikipedia and CIA factbook zijn het anders niet met je eens.
Ik heb goede redenen om Turkije er niet bij te rekenen. Turkije is namelijk geen Arabisch land, en dat is het onderscheidende kenmerk van het MO. Daarnaast heeft Turkije ook een volkomen andere cultuur dan zeg bv Jordanië of Egypte.
pi_72887114
quote:
quote:The systematic nature of many of the executions and attacks, and the fact that killings have continued after the Israeli offensive,undercut these assertions, Human Rights Watch said.

"Gazan police were among those targeted by Israeli forces, sometimes apparently unlawfully, but this does not justify Hamas's apparent use of summary execution," Stork said. "The attacks and killings also continued after the Israeli military operation had stopped.
Bron Oké, daarin verschillen ze dan. Hamas slacht andersdenkende af (eigen bloed)

Werkelijk wat hier allemaal goedgepraat wordt omdat het toevallig moslims zijn. En ga me geen woorden in de mond leggen over jodenknuffelaar, want ik ben net zoveel moslimknuffelaar.

Begin misselijk te worden van alle begrip voor dit soort fundamentalisten.
pi_72887327
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:34 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen geweld binnen de regels van de rechtsstaat, en het geweld daarbuitenom zoals Hezbollah en co aanwenden.
Israelische hooggerechtshof heeft zelf verschillende malen aangegeven dat het land zich niet houdt bij represailles aan de eigen standpunten van wat het land heeft aangenomen. De 'verschillen' komen dan wel heel erg gunstig uit hé.
quote:
Ik heb goede redenen om Turkije er niet bij te rekenen. Turkije is namelijk geen Arabisch land, en dat is het onderscheidende kenmerk van het MO. Daarnaast heeft Turkije ook een volkomen andere cultuur dan zeg bv Jordanië of Egypte.
Dat is werkelijk niet mijn probleem, zowel CIA, Brittanica, als de Turkse ministerie van cultuur meent dat ze zelf een onderdeel zijn van het midden oosten. Daarnaast is Israel en Jeruzalem ook in het midden oosten te vinden, ook onder het Romeinse rijk voor de Pre-Arabisch / Islamitische periode.
pi_72887362
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:37 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Bron Oké, daarin verschillen ze dan. Hamas slacht andersdenkende af (eigen bloed)

Werkelijk wat hier allemaal goedgepraat wordt omdat het toevallig moslims zijn. En ga me geen woorden in de mond leggen over jodenknuffelaar, want ik ben net zoveel moslimknuffelaar.

Begin misselijk te worden van alle begrip voor dit soort fundamentalisten.
Even voor alle duidelijkheid: Tegen wie heb jij het?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2009 20:44:10 ]
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:48:08 #216
798 voyeur
bemoeit zich
pi_72887530
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:15 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ik hoor al decennia lang dezelfde problematiek op radio, TV en lees het nogmaals in de krant.

Ik besef terdege dat Israel fouten maakt, onbetamelijke dingen doet en VN resoluties
aan z'n laars lapt.
Anderzijds staat daar een volk, grotendeels weggetrapt uit Egypte, Syrie en Jordanie, wat in
een niet benijdenswaardige situatie zit. Vliegtuigkaper, held en beroepszakkenvuller Arafat
heeft hun situatie er ook niet beter op gemaakt en de bevolking zelf heeft ook
tonnen boter op het hoofd.

Israel is westers georienteerd en het hemd is nader dan de rok, dus mijn voorkeur
[..]

Je zult het met bovenstaand moeten doen.
Een westers georienteerd land dat veroordeeld dreigt te worden wegens misdaden tegen de mensheid? Het laatste dat ik me herinner was Nazi-Duitsland. Volgens is dat daarna niet meer voorgekomen.
Je hebt recht op je eigen voorkeuren, maar het klinkt merkwaardig.
Here we are now, entertain us.
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:52:09 #217
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72887661
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Israelische hooggerechtshof heeft zelf verschillende malen aangegeven dat het land zich niet houdt bij represailles aan de eigen standpunten van wat het land heeft aangenomen. De 'verschillen' komen dan wel heel erg gunstig uit hé.
Dat is normaal. Ook in Nederland wordt de overheid regelmatig op de vingers getikt, fouten en normschendingen horen erbij. Het gaat erom dat in Libanon het recht geen enkele bescherming biedt tegen het overvloedige geweld vanuit partijen die niet de staat zijn. De staat disfunctioneert, in wezen is er gewoon sprake van een burgeroorlog.
quote:
[..]

Dat is werkelijk niet mijn probleem, zowel CIA, Brittanica, als de Turkse ministerie van cultuur meent dat ze zelf een onderdeel zijn van het midden oosten. Daarnaast is Israel en Jeruzalem ook in het midden oosten te vinden, ook onder het Romeinse rijk voor de Pre-Arabisch / Islamitische periode.
Ik heb geen boodschap aan zo'n autoriteitsargument, ik heb uitgelegd waarom ik het er niet mee eens ben. Op die argumenten valt weinig af te dingen. Het gaat me er eigenlijk ook niet om welk etiket we er op plakken, maar meer om op de (grote) verschillen te wijzen die er zijn tussen Turkije en de landen die ik wel onder het MO schaar. Die verschillen moet jij ook zien.
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:57:00 #218
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_72887829
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:58 schreef Meki het volgende:

[..]

Wat doen we met jou.. met je nuttelozen geblaat..
vind wel dat hij gelijk heb .
en eigelijk kan ik er nog meer opnoemen . die dan volgens jou de dood straf verdienen .
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_72887928
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:48 schreef voyeur het volgende:

[..]

Een westers georienteerd land dat veroordeeld dreigt te worden wegens misdaden tegen de mensheid? Het laatste dat ik me herinner was Nazi-Duitsland. Volgens is dat daarna niet meer voorgekomen.
Met de nadruk op dreigt......voor beide partijen in deze, de een wat meer dan de ander.
Uiteindelijk, mag het IS in Den Haag wmb een uitspraak doen. Ze hebben eerst nog 6 maanden om
een eigen onderzoek te starten toch?
De integriteit van het rapport was toch ook niet onomstreden?
pi_72887950
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:52 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat is normaal. Ook in Nederland wordt de overheid regelmatig op de vingers getikt, fouten en normschendingen horen erbij. Het gaat erom dat in Libanon het recht geen enkele bescherming biedt tegen het overvloedige geweld vanuit partijen die niet de staat zijn. De staat disfunctioneert, in wezen is er gewoon sprake van een burgeroorlog.
Het een burgeroorlog noemen is het wel heel erg sterk verwoorden. Joodse bronnen van ongeveer een 3 maanden terug na aanleiding van de laatste Libanese verkiezingen portretteren namelijk een ander beeld van Hezbollah in relatie tot de staat dat jij schetst.
quote:
Aldus Nasrallah.
quote:
Ik heb geen boodschap aan zo'n autoriteitsargument, ik heb uitgelegd waarom ik het er niet mee eens ben. Op die argumenten valt weinig af te dingen. Het gaat me er eigenlijk ook niet om welk etiket we er op plakken, maar meer om op de (grote) verschillen te wijzen die er zijn tussen Turkije en de landen die ik wel onder het MO schaar. Die verschillen moet jij ook zien.
Zelfs volgens de VN is een oorlog in Turkije een oorlog in het Midden Oosten te noemen, de verschillen die Turkije niet deelt met de Arabieren is geen argument, vooral omdat ook de Joden in het Midden-Oosten verblijven. Jij lijkt je onderbouwing vooral terug te willen voeren op een 'no-true-scotsman-fallacy.', wat op geen enkel andere wijze is goed te praten dan persoonlijke voorkeuren.
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:00:36 #221
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72887968
quote:

[..]

Ik kan me wel een paar oorlogen van de VS herinneren die daarvoor meer in aanmerking zouden zijn gekomen, ware het niet dat de VS veel machtiger is dan Israel. Dat is ook precies het hypocriete aan het vingerwijzen naar Israel.
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:15:23 #222
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72888513
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het een burgeroorlog noemen is het wel heel erg sterk verwoorden. Joodse bronnen van ongeveer een 3 maanden terug na aanleiding van de laatste Libanese verkiezingen portretteren namelijk een ander beeld van Hezbollah in relatie tot de staat dat jij schetst.
Het is nog veel te vroeg om Libanon rustig te verklaren. Daarvoor is wel meer dan een paar jaartjes rust nodig.
quote:
[..]

Aldus Nasrallah.
Bemoedigend, maar nu moeten ze het nog waarmaken/volhouden. Geen woorden, maar daden zou ik zeggen als ik een geboren Rotterdammer zou zijn.
quote:
[..]

Zelfs volgens de VN is een oorlog in Turkije een oorlog in het Midden Oosten te noemen, de verschillen die Turkije niet deelt met de Arabieren is geen argument, vooral omdat ook de Joden in het Midden-Oosten verblijven. Jij lijkt je onderbouwing vooral terug te willen voeren op een 'no-true-scotsman-fallacy.', wat op geen enkel andere wijze is goed te praten dan persoonlijke voorkeuren.
Wat heb ik met de VN te maken? Wat het MO is, is een volslagen arbitraire keuze. De term MO is ook helemaal nog niet zo oud. Mijn opinie is dan ook niet minder dan die van de VN.
pi_72888591
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:24 schreef Triggershot het volgende:

Het is bekend dat Theodor Herzl een groot voorvechter was van het zionisme. Ik vraag me echter af of het begonnen is in Europa, ik dacht altijd dat de eerste grote verhuizing richting Israel afkomstig was uit de: http://en.wikipedia.org/wiki/Pale_of_Settlement Rusland / Polen dus. Geen grote getallen maar kleine groepen, begonnen zo rond 1800.

En dat in navolging daarop arabieren uit het MO naar Israel zijn getrokken om zich te verenigen met een deel al in Israel wonende arabieren.
pi_72888772
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is nog veel te vroeg om Libanon rustig te verklaren. Daarvoor is wel meer dan een paar jaartjes rust nodig.
Israel is ook nooit rustig verklaard, integendeel zelfs, is het volgens mij nooit geweest, maar het wordt wel erkend als een democratie in het Midden Oosten anno 1946.
quote:
Bemoedigend, maar nu moeten ze het nog waarmaken/volhouden. Geen woorden, maar daden zou ik zeggen als ik een geboren Rotterdammer zou zijn.
Mee eens.
quote:
Wat heb ik met de VN te maken? Wat het MO is, is een volslagen arbitraire keuze. De term MO is ook helemaal nog niet zo oud. Mijn opinie is dan ook niet minder dan die van de VN.
Het geeft alleen maar aan naast CIA en Brittanica, de Turkse ministerie van cultuur en Toerisme een voorbeeld dat Turkije en externe partijen haar wel als een onderdeel van het Midden Oosten zien. Ik vergelijk jouw standpunt een beetje als : 'De aarde is eigenlijk geen onderdeel van ons melkwegstelsel omdat er wel leven is geconstateerd in tegenstelling tot andere planeten'. Terwijl vrijwel bijna alle informatieschappen de Aarde als onderdeel van ons Melkweg accepteren.
pi_72889001
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:17 schreef bluespice het volgende:

[..]

Het is bekend dat Theodor Herzl een groot voorvechter was van het zionisme. Ik vraag me echter af of het begonnen is in Europa, ik dacht altijd dat de eerste grote verhuizing richting Israel afkomstig was uit de: http://en.wikipedia.org/wiki/Pale_of_Settlement Rusland / Polen dus. Geen grote getallen maar kleine groepen, begonnen zo rond 1800.
Over Rusland kunnen we disputeren, maar Polen is natuurlijk net zo Europees als elk ander Europees land te noemen. Klopt dat de Joden langzamerhand steeds meer richting het Oosten trokken en zich daar vestigden, maar weinig literatuur is bekend / heeft het overleeft naar onze tijd waarin er actief wordt gepleit naar een eigen Jodenstaat. Terwijl Herzl natuurlijk hier juist om bekend staat.
quote:
En dat in navolging daarop arabieren uit het MO naar Israel zijn getrokken om zich te verenigen met een deel al in Israel wonende arabieren.
Naar mijn weten is de Arabische populatie altijd al meer geweest in Palestina - Israël sinds 700 na Christus.
pi_72889199
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:15 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

aan z'n laars lapt.
Anderzijds
Waarom anderzijds? Israël is toch de souvereine stabiele staat, de militair sterkste, de grote bondgenoot en zelfs speciale vriend van ons? Er is geen enkele reden waarom we Israel niet zouden kunnen beoordelen op wat Israel doet. Punt. Wat voor tuig er om de hoek en in de buurt woont doet daar helemaal niks toe. Met welke situaties Israel te maken krijgt doet er natuurlijk wel toe, maar dat is wat anders. Je kunt Israel gewoon op zijn daden beoordelen. Mensen die dat niet willen halen er altijd van alles bij wat niets met die daden te maken had en waardoor het allemaal o zo ingewikkeld zou zijn. Maar zo ingewikkeld is het helemaal niet.
quote:
Beoordeel ze dan ook vanuit en op die westerse orientatie. Dat betekent ook dat je eisen kunt en moet stellen. Wat een kansarme analfabeet in een kelder doet is nou eenmaal aan een andere beoordeling onderworpen dan wat een gekozen regering die onze allerbeste vriend is weloverwogen en vanuit orde, rust en macht doet. Dat hemd staat ook een heel stuk nader dan de rok.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:42:52 #227
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72889606
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Israel is ook nooit rustig verklaard, integendeel zelfs, is het volgens mij nooit geweest, maar het wordt wel erkend als een democratie in het Midden Oosten anno 1946.
Er is een heel groot verschil tussen Libanon en Israel: in de natiestaat Israel kun je er vrij zeker van zijn dat er niet binnen enkele jaren een staatsgreep/opstand tegen het bevoegde gezag zal optreden. De overgrote meerderheid van de bevolking onderschrijft het systeem.
quote:
[..]

Mee eens.
[..]

Het geeft alleen maar aan naast CIA en Brittanica, de Turkse ministerie van cultuur en Toerisme een voorbeeld dat Turkije en externe partijen haar wel als een onderdeel van het Midden Oosten zien. Ik vergelijk jouw standpunt een beetje als : 'De aarde is eigenlijk geen onderdeel van ons melkwegstelsel omdat er wel leven is geconstateerd in tegenstelling tot andere planeten'. Terwijl vrijwel bijna alle informatieschappen de Aarde als onderdeel van ons Melkweg accepteren.
De term MO is een uitvinding van na het Ottomaanse rijk. Dat geeft al aan hoe je die term moet zien. Het is een vluchtig begrip, met een vage inhoud. Die vul ik iets anders in dan de VN, met de redenen zoals ik aangaf. Daar mag je het uiteraard mee oneens zijn, maar mijn opvatting heeft ook bestaansrecht.
pi_72889836
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:42 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Er is een heel groot verschil tussen Libanon en Israel: in de natiestaat Israel kun je er vrij zeker van zijn dat er niet binnen enkele jaren een staatsgreep/opstand tegen het bevoegde gezag zal optreden. De overgrote meerderheid van de bevolking onderschrijft het systeem.
De statusquo in Libanon zal niet anders zijn, nu Nasrallah heeft aangegeven dat ze de overwinning van de oppositie als legitiem ervaren, natuurlijk is het niet over nacht en is het democratiseren een constante proces, maar dat betekent niet dat je Israël 'de enige echte' democratie in het Midden Oosten kunt noemen.
quote:
De term MO is een uitvinding van na het Ottomaanse rijk. Dat geeft al aan hoe je die term moet zien. Het is een vluchtig begrip, met een vage inhoud. Die vul ik iets anders in dan de VN, met de redenen zoals ik aangaf. Daar mag je het uiteraard mee oneens zijn, maar mijn opvatting heeft ook bestaansrecht.
Nee, het pre dateert nog voor het Ottomaanse rijk, zo een 80 jaar voor het Ottomaanse rijk al uitviel Maar zelfs onder die term viel Anatolië onder het Midden Oosten.
  vrijdag 18 september 2009 @ 22:02:08 #229
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72890395
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De statusquo in Libanon zal niet anders zijn, nu Nasrallah heeft aangegeven dat ze de overwinning van de oppositie als legitiem ervaren, natuurlijk is het niet over nacht en is het democratiseren een constante proces, maar dat betekent niet dat je Israël 'de enige echte' democratie in het Midden Oosten kunt noemen.
Dat kun je eigenlijk pas achteraf beoordelen. Israel kent al tientallen jaren democratie, dus daar ben ik wat zekerder van.
quote:
[..]

Nee, het pre dateert nog voor het Ottomaanse rijk, zo een 80 jaar voor het Ottomaanse rijk al uitviel Maar zelfs onder die term viel Anatolië onder het Midden Oosten.
De wiki zegt iets anders. Maar goed, die discussie is niet zo interessant.
pi_72890537
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:02 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat kun je eigenlijk pas achteraf beoordelen. Israel kent al tientallen jaren democratie, dus daar ben ik wat zekerder van.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie
quote:
De wiki zegt iets anders. Maar goed, die discussie is niet zo interessant.
quote:
The term "Middle East" may have originated in the 1850s in the British India Office,[2] and became more widely known when American naval strategist Alfred Thayer Mahan used the term.[3] During this time the British and Russian Empires were vying for influence in Central Asia, a rivalry which would become known as The Great Game. Mahan realized not only the strategic importance of the region, but also of its center, the Persian Gulf.[4][5] He labeled the area surrounding the Persian Gulf as the Middle East, and said that after the Suez Canal, it was the most important passage for Britain to control in order to keep the Russians from advancing towards British India.[6] Mahan first used the term in his article "The Persian Gulf and International Relations," published in September 1902 in the National Review, a British journal.

The Middle East, if I may adopt a term which I have not seen, will some day need its Malta, as well as its Gibraltar; it does not follow that either will be in the Persian Gulf. Naval force has the quality of mobility which carries with it the privilege of temporary absences; but it needs to find on every scene of operation established bases of refit, of supply, and in case of disaster, of security. The British Navy should have the facility to concentrate in force if occasion arise, about Aden, India, and the Persian Gulf.[7]

Mahan's article was reprinted in The Times and followed in October by a 20 article series entitled "The Middle Eastern Question," written by Sir Ignatius Valentine Chirol. During this series Sir Ignatius expanded the definition of the "Middle East" to include "those regions of Asia which extend to the borders of India or command the approaches to India."[8] After the series ended in 1903, The Times removed quotation marks from subsequent uses of the term.[9]

Until World War II, it was customary to refer to areas centered around Turkey and the eastern shore of the Mediterranean as the "Near East," while the "Far East" centered on China,[10] and the Middle East then meant the area from Mesopotamia to Burma, namely the area between the Near East and the Far East.[citation needed] In the late 1930s, the British established the Middle East Command, which was based in Cairo, for its military forces in the region. After that time, the term "Middle East" gained broader usage in Europe and the United States, with the Middle East Institute founded in Washington, D.C. in 1946, among other usage.[11]
http://en.wikipedia.org/wiki/Middle_East
pi_72891119
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Beoordeel ze dan ook vanuit en op die westerse orientatie. Dat betekent ook dat je eisen kunt en moet stellen. Wat een kansarme analfabeet in een kelder doet is nou eenmaal aan een andere beoordeling onderworpen dan wat een gekozen regering die onze allerbeste vriend is weloverwogen en vanuit orde, rust en macht doet. Dat hemd staat ook een heel stuk nader dan de rok.
Ik vind het niet terecht dat je de normen, die wij onszelf opleggen, ook van toepassing acht
op Israel, wat mijns inziens een heel andere situatie is.
Israel houdt zich aan veel van die normen maar niet aan alle, dat klopt.
In een ideale wereld zou dat wel moeten maar wij hebben geen buren die
ons met enige regelmaat opblazen en raketten in de tuin schieten.
Dat er normen overschreden zijn, vanuit westerse optiek, ontken ik niet.

Verder vond ik het geweld toegepast in Gaza niet buitenproportioneel.
Als Israel daar met de botte bijl gehakt had waren er duizenden burgerslachtoffers
meer te betreuren geweest.
Het is juist westerse decadentie te denken dat je oorlog kunt voeren zonder dat er onschuldige
slachtoffers vallen.
pi_72896993
quote:

[..]

Een westers georienteerd land dat veroordeeld dreigt te worden wegens misdaden tegen de mensheid? Het laatste dat ik me herinner was Nazi-Duitsland.
Godwin komt weer om de hoek kijken - en wat nog belachelijker is, is dat je Israël gaat vergelijken met nazi-Duitsland... dus ook joden met nazi's.

Lemme tell you something about jews and nazis...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_72897775
quote:

[..]

En vergeet niet de democratie die het Westen naar Irak heeft gebracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')