ja hoor:quote:Op maandag 7 september 2009 18:53 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Oei, klinkt heerlijk! Hebbie zo een recept?
Dat moet een grap zijnquote:Op dinsdag 8 september 2009 20:00 schreef -Mellow- het volgende:
Pannenkoeken met courgette, spinazie en kikkererwten
Ik zou niet weten waarom, is een prima combinatiequote:
zekerquote:Op woensdag 9 september 2009 20:21 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom, is een prima combinatie
Daar ben ik ook aan verslaafdquote:Op woensdag 9 september 2009 22:07 schreef Mirjam het volgende:
had nog een grote zak zonnebloempitten liggen, daar knabbel ik er nu een paar van
jammer dat ze die niet los verkopen. ze verklopen ze wel los, maar dan zijn ze niet zo lekker als die gezouten in hun schilletje vind ik
ach niks mis mee toch? ik vind chicken tonight hawaï ook lekker (met wat toevoegingen)quote:Op donderdag 10 september 2009 15:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Chicken tonight hawai
Wel met verse ui, paprika, sperziebonen, doperwten.
Meestal niet alleen sla hoor, maar ik had nu geen zin om er broccoli bij te eten.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:39 schreef jack4ya het volgende:
Wat eten de meesten van jullie weinig groentes!?
Ja, kleine lepel arachide-olie eroverheen, roeren, op de bakplaat leggen en 25 minuutjes in de ovenquote:Op donderdag 10 september 2009 18:46 schreef jack4ya het volgende:
Enferma, je hebt denk ik gewoon een makkelijke dag, maar die eigen frietjes zijn dan wel weer top natuurlijk (in de wok/olie?)
Sja, tuurlijk hebben we ook wel makkelijke dagen (gister pizza tijdens het klussen bijv) maar ik mis echt groenten als ik een dag of 1/2 niet eet?
Pasta vind ik to-taal niet interessant, aardappel aleen als het goede/nieuwe/gepofte zijn en (goede) rijst is wel okay. Misschien dat groenten dan ook dat gat een beetje moeten vullen.
Ik ken mensen die nóóit groenten eten of het moet in de afhaal zitten ofzo. Ik kan me er niets bij voorstellen.![]()
Gewoon enkel champignons of heb je er nog iets mee gedaan?quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:48 schreef Sarabi het volgende:
Als lunch vanmiddag champignons uit de oven
Met philadelphia en wat kruiden erbijquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:36 schreef Raissa het volgende:
[..]
Gewoon enkel champignons of heb je er nog iets mee gedaan?
't Is het seizoen, toch? Heb je een recept?quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:51 schreef DarkElf het volgende:
Daarna ga ik een klein vijgentaartje maken.
Wat een feestmaalquote:Op zondag 13 september 2009 07:44 schreef Riann het volgende:
broodje met gebakken ei omdat ik jarig ben vandaag
Ik wil er wel 2 bakken voor jouquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ooooooooh daar heb ik nu ook zin in.
klinkt lekkerquote:Op maandag 14 september 2009 15:08 schreef -Mellow- het volgende:
Vanavond eet ik met twee vriendinnen en ik maak het hoofdgerecht: lamsstoofpotje met pruimen, en daarbij couscous en gegrilde groentes
Je mag best wat aan mij geven hoor!quote:Op maandag 14 september 2009 21:02 schreef Mirjam het volgende:
cheesecake
stuk is eigenlijk wel te groot
sorry, wat is ook alweer een metbal?quote:Op maandag 14 september 2009 20:33 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wij hadden stampot hutspot met een laagje kaas en een metbal
Denk dat ze een meatball bedoelt, gehaktbal dusquote:Op maandag 14 september 2009 23:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
sorry, wat is ook alweer een metbal?
Ik heb vegetarisch gegeten vnv; pinda-banaansoep vooraf, daarna uientaart met kaas, rijst-vruchtensalade en stoofpeertjes, toe pure chocolademousse.
Nee, een metbal bestaat volgens mij echt, ik heb er ook wel eens van gehoord...quote:Op maandag 14 september 2009 23:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Denk dat ze een meatball bedoelt, gehaktbal dus![]()
ik geloof dat ik niet zo thuis ben in dat soort snacks danquote:Op maandag 14 september 2009 23:49 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Nee, een metbal bestaat volgens mij echt, ik heb er ook wel eens van gehoord...
Het deed mij iig denken aan het rijtje snacks die je lekker ordinair klinken, de picanto, een lihanboutje, de metbal....
Nu de herfst zich aankondigt kan ik niet wachten om dit ook weer vaak te maken! Handig met zo'n thee-ei.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:34 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Stoofpot in wording. Bier, laurier, kruidnagelen en gedroogde chilipeper gaan er zodadelijk bij:
[ afbeelding ]
En dan over een uur of zeven opeten, met geroosterde Roseval-aardappelen!
Oh. Mijn. God.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:39 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
= Een parfait van witte chocolade en Earl Grey-thee. Met erin gestoken brokken pure chocolade met gehakte, gedroogde cranberries. (Pure chocolade vergeten te temperen, daarom beetje dof)
Ah, welnee, zonder goed avondeten stelt een toetje niks voor!quote:Op woensdag 16 september 2009 21:45 schreef Goodbye het volgende:
Ik was zo content met mijn zuurkoolstampot met worst vanavond, maar dat valt nu vies tegen
helaas begint snert eten hier pas echt in de winter maar wat zou ik graag morgen zo'n bord willenquote:
Ik had er zo'n zin in! Hopelijk is er gauw weer boerenkoolquote:Op woensdag 16 september 2009 22:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
helaas begint snert eten hier pas echt in de winter maar wat zou ik graag morgen zo'n bord willen
Dat ziet er goed uit!! Ik heb het een keer zelf geprobeerd te maken en het mislukte totaal!quote:
Wat zitten er voor kruiden bij die Aziatische karbonades?quote:Op donderdag 17 september 2009 16:58 schreef Zo-is-dat het volgende:
Gisteren aziatische karbonades gegeten met sinasappel advocado salade en witte rijst. (delicious) Vandaag nog een keer alleen dan met kip. Was erg lekker!
dat ziet er heerlijk uitquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:04 schreef golfer het volgende:
Basmatitijst met kabeljauwhaasje op een bedje van zeekraal vergezeld door een gegratineerde langoest-staart.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:20 schreef Enfermera het volgende:
Zelfgemaakte pizza!Bodem uit pak, tomatensaus zelfgemaakt, kaas, courgette, geitenkaas en salami (klein beetje), en mn man had de combinatie kaas-ham-salami
![]()
Ik durf dat nooit zo aan, heb het idee dat het te lang duurt / te ingewikkeld isquote:Op vrijdag 18 september 2009 20:08 schreef minilot het volgende:
[..]
![]()
Voortaan ook zelf pizzadeeg maken, joh!Vanmiddag ook gedaan, en het is hartstikke makkelijk. Leuk deeg, lekker zacht, fijn om te kneden en je kunt er smaakjes aan geven (kruiden, honing, knoflook..)! Ik vind dat voorgekauwde deeg altijd zo smaakloos..
Bloem, lauw water, zakje gist, snuf zout en een scheut olijfolie. Voor een kostprijs van zo'n twintig cent heb je dan een heel lekkere bodem!!quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:21 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ik durf dat nooit zo aan, heb het idee dat het te lang duurt / te ingewikkeld is![]()
Maar hoe doe jij het dan? Wat voor basis dingen gebruik je er allemaal voor? (de kruiden die in dat deeg moeten kan ik idd wel bedenken)
Super, thanks!quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:43 schreef minilot het volgende:
[..]
[verhaal]
Klinkt misschien als een gedoe, maar het deeg zit in tien seconden in elkaar, en afgezien van tien minuutjes stevig kneden heb je er nauwelijks werk aan. Als je zo'n KitchenAid-achtig ding met deeghaken hebt, dan hoef je niet eens zelf te kneden, al vind ik dat zelf juist altijd het leukste.![]()
Dit is overigens gewoon maar één recept voor deeg - ik heb er een heleboel, die eigenlijk allemaal wel prima lukken.
Ik kom ook wel eens pizzadeegrecepten tegen die je niet hoeft te laten rijzen, misschien handig als je haast hebt. Ik zal eens zoeken.
Oehhh! Das echt heel lekkerquote:Op zaterdag 19 september 2009 15:50 schreef Mirjam het volgende:
ga straks voor het eerst courgettesoep maken
euhm, het recept van m'n schoonzusquote:Op zaterdag 19 september 2009 16:10 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Oehhh! Das echt heel lekkerWel recept gebruik je? Ik heb 'm uit het 500-soepen-boek
Ohhh paturain, goeie tipquote:Op zaterdag 19 september 2009 16:21 schreef Mirjam het volgende:
[..]
euhm, het recept van m'n schoonzus
dat niet meer omvatte dan; courgette in stukjes snijden, met een klein beetje water op het vuur, kippenbouillonblokjes erbij, en paturain![]()
dus zie wel wat 't wordt
Natuurlijk kan datquote:Op zaterdag 19 september 2009 17:15 schreef Mirjam het volgende:
kun je courgettesoep eigenlijk invriezen?
het waren 3 flinke courgettes, zal wel veel overhouden denk ik
ik heb enkel ervaring met heldere soepen, vandaarquote:
quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:17 schreef Skazminko het volgende:
[ afbeelding ]
Pappie en mammie niet thuis om voor me te koken.
Dus: Pannekoeken met aardbeien en poedersuiker!
Mooi!quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:45 schreef Mirjam het volgende:
de courgettesoep was lekker![]()
de smaak was perfect, alleen kan ik kennelijk niet wennen aan de structuur. dat is gek eten, een lekkere smaak, maar een structuur waar je misselijk van wordt...
ik hoop dat ik er gewoon aan wen
ff de staafmixer erinquote:Op zaterdag 19 september 2009 22:02 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Mooi!![]()
Oh echt? Ik maak 'm dan zonder paturain, maar ik vond 'm wel lekker... Wel goed genoeg door de blender gegooid?
Haha ja okequote:Op zaterdag 19 september 2009 22:07 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ff de staafmixer erin
maar ik eet eigenlijk enkel heldere soepen, en ben een muts betreffende sommige productendus wennen denk ik
oh, en ik had er een bakje van die goedkope kruidenroomkaas ingemikt, lekker
Wow, allemaal zelfgemaakt?quote:
Neeee haha, was dat maar zo! Ben gisteravond uit eten geweest bij m'n favo restaurant!quote:Op zondag 20 september 2009 14:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wow, allemaal zelfgemaakt?Enne.. at je dat net als lunch?
Goed recept..quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Bereiding
- Gist in een bakje mengen met een beetje van het lauwwarme water. Tien minuten laten staan tot je een modderig prutteltje hebt.
- In grote kom bloem mengen met zout (en eventueel gedroogde kruiden). Kuiltje in bloem maken, gistpapje, olijfolie en honing erdoor. Alles een beetje door elkaar banjeren met een houten lepel.
- Rest van het lauwe water erbij, blijven roeren tot de boel een beetje aan elkaar kleeft
- Beetje bloem op je handen doen, beetje bloem op je aanrecht doen, deeg erop kieperen en tien minuten lekker kneden. In eerste instantie is het een plakboel, maar het wordt vanzelf zijdezacht, glad en soepel deeg. Als je het gevoel hebt dat er een beetje water of een beetje bloem bij moet: gewoon doen.
- Na tien minuten kneden een bolletje van je deeg maken. Een ruime kom invetten met wat olijfolie, deegbal erin, er nog wat olie overheen wrijven en dan de kom afdekken met wat plasticfolie of een vochtige theedoek
- Deeg laten rijzen tot dubbele grootte (een uur tot anderhalf uur, ga ondertussen iets leuks doen, FOK!ken ofzo).
- Als je deeg netjes gegroeid is: uit de kom halen, platslaan, beetje kneden en uitrekken/uitrollen/in de lucht slingeren tot de gewenste grootte.
- Er verder mee doen wat je met je voorverpakte deeg ook doet: beleggen en de oven in!
Wat zeg je??quote:Op maandag 21 september 2009 17:36 schreef sigme het volgende:
-edit: verkeerde topic-
ontopic:
lamsworstjes met gesmoorde wortel & snijbietribben + kekers & linzen.
Frambozen met yoghurt toe.
Oeh, klinkt heerlijk. Iquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:06 schreef DarkElf het volgende:
bietensoepdoe t met bietjes dus, en verder oa. rode kool wortels en bleekselderij... kippenbouillon (zelf gemaakt, oh die moet nog uit de vriezer)
....
Nope, die zagen er niet zo fijn uit, veel te groot en te los.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |