Mooi!quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:45 schreef Mirjam het volgende:
de courgettesoep was lekker![]()
de smaak was perfect, alleen kan ik kennelijk niet wennen aan de structuur. dat is gek eten, een lekkere smaak, maar een structuur waar je misselijk van wordt...
ik hoop dat ik er gewoon aan wen
ff de staafmixer erinquote:Op zaterdag 19 september 2009 22:02 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Mooi!![]()
Oh echt? Ik maak 'm dan zonder paturain, maar ik vond 'm wel lekker... Wel goed genoeg door de blender gegooid?
Haha ja okequote:Op zaterdag 19 september 2009 22:07 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ff de staafmixer erin
maar ik eet eigenlijk enkel heldere soepen, en ben een muts betreffende sommige productendus wennen denk ik
oh, en ik had er een bakje van die goedkope kruidenroomkaas ingemikt, lekker
Wow, allemaal zelfgemaakt?quote:
Neeee haha, was dat maar zo! Ben gisteravond uit eten geweest bij m'n favo restaurant!quote:Op zondag 20 september 2009 14:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wow, allemaal zelfgemaakt?Enne.. at je dat net als lunch?
Goed recept..quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Bereiding
- Gist in een bakje mengen met een beetje van het lauwwarme water. Tien minuten laten staan tot je een modderig prutteltje hebt.
- In grote kom bloem mengen met zout (en eventueel gedroogde kruiden). Kuiltje in bloem maken, gistpapje, olijfolie en honing erdoor. Alles een beetje door elkaar banjeren met een houten lepel.
- Rest van het lauwe water erbij, blijven roeren tot de boel een beetje aan elkaar kleeft
- Beetje bloem op je handen doen, beetje bloem op je aanrecht doen, deeg erop kieperen en tien minuten lekker kneden. In eerste instantie is het een plakboel, maar het wordt vanzelf zijdezacht, glad en soepel deeg. Als je het gevoel hebt dat er een beetje water of een beetje bloem bij moet: gewoon doen.
- Na tien minuten kneden een bolletje van je deeg maken. Een ruime kom invetten met wat olijfolie, deegbal erin, er nog wat olie overheen wrijven en dan de kom afdekken met wat plasticfolie of een vochtige theedoek
- Deeg laten rijzen tot dubbele grootte (een uur tot anderhalf uur, ga ondertussen iets leuks doen, FOK!ken ofzo).
- Als je deeg netjes gegroeid is: uit de kom halen, platslaan, beetje kneden en uitrekken/uitrollen/in de lucht slingeren tot de gewenste grootte.
- Er verder mee doen wat je met je voorverpakte deeg ook doet: beleggen en de oven in!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |