Het valt vooral op dat je een voorkeur voor 4-letterige namen hebt, maar die passen dan ook perfect bij de 5 en 3-letterige namen die er al zijnquote:Op dinsdag 1 september 2009 15:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Merel, Eva & Jens
Merel, Eva & Koen
Merel, Eva & Luuk
Merel, Eva & Niels
Merel, Eva & Daan
Valt het op dat ik een voorkeur heb voor korte namen?![]()
Die vind ik wel leukquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:15 schreef snoopy het volgende:
Volgens mij hoorde ik gisteren 'Vesper' in de speeltuin
Oh ik niet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:25 schreef Ssserpente het volgende:
Robin vind ik leuk! Ook voor een meisje trouwens!
Bij Bram zie ik een oude, stoffige man met een grijze baard voor me. Klink ook een beetje brommerig, wmb.
Dus toch een oude stoffige man met een grijze baard!quote:
Ja het is wat hè, en die heet eigenlijk gewoon Nicolaas, en Nick is dan weer heel hipquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dus toch een oude stoffige man met een grijze baard!
die van ons komen er ook niet in voorquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:15 schreef Vlindur het volgende:
In de namenlijst van Claudia komt onze naam niet voor, ook niet in die van de OP![]()
Nu hopen dat de dames voor mij niet met de zelfde naam aankomenUniek is toch wel leuk
quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:44 schreef Kleurdoos het volgende:[/b]
voor een meiske vind ik Doris nu helemaal geweldig
en dan een Kobusje van Oeke erbij![]()
ik vond Pleun en Teuntje eerst heel leuk maar toen werd het populairquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:53 schreef oeke het volgende:
[..]
![]()
Laatst kwamen we een meisje tegen wat Koosje heette. Koosje en Kobus.![]()
En mijn neefje heet Bram en is een stoere blonde surfgod!
wil je dat het bij Stella past?quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:56 schreef Guuzewuus het volgende:
ik vind zoveel namen echt heel heel leuk![]()
, maar ik vind het zo moeilijk om er voor mij de allerleukste of misschien beter gezegd de best passende uit te kiezen
.
Ik bedoel meer best passend in mijn gezinnetje, mijn smaak, ons hele zijn hier zeg maarquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:56 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
wil je dat het bij Stella past?
Ik denk dat ik je wel snap hoor..en zelfs een beetje gokken op het type kind in mijn geval. Ik ben zelf erg tomboyísh en heb dan zelf het idee dat mijn kind dat ook een beetje wordt omdat je het meisjemeisjeachtige niet aanleert. dus daarom gekozen voor een wat vlotte naam..dus geen rozemarijn of juliette ofzo.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:59 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Ik bedoel meer best passend in mijn gezinnetje, mijn smaak, ons hele zijn hier zeg maar.
Gewaagd vind ik leuk, maar té voor hier. En ja, ik vind het fijn als het bij Stella past, maar ook bij mijn achternaam en dus ook binnen hoe ik ben, hoe mijn gezinnetje is....
Moeilijk uitleggen.
Wij vonden beide Elisabeth heel mooi..maar ik vnd het niet passen bij mn buikbaby ofzoquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:05 schreef Guuzewuus het volgende:
ja, terwijl je dat dan toch echt prachtige namen zou kunnen vinden![]()
![]()
. Alleen toch maar niet voor je eigen kindje.
Zo had ik eerst Ramses voor een jongen, maar ik vind het too much, te gedragen (denk ik, toch?). En ook Frida vind ik een hele mooie naam, maar toch niet voor een dochter van mij, uiteindelijk.
ja wat leukquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:16 schreef Ripley het volgende:
Mijn neefje heet miles, vind ik ook wel een leuke naam
Loekquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:27 schreef Ripley het volgende:
Mijn andere neefjes en nichtjes heten:
Kenzo en diorLaat ik maar niet zeggen wat ik daar van vind. Maar wel hele leuke kindjes
![]()
Roxanne en beau. Franse slag, vind ik al leuker.
Loek en Toon. Beetje te oldschool voor mij.
Doe mij dus maar miles
quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:27 schreef Ripley het volgende:
Mijn andere neefjes en nichtjes heten:
Kenzo en diorLaat ik maar niet zeggen wat ik daar van vind. Maar wel hele leuke kindjes
![]()
Roxanne en beau. Franse slag, vind ik al leuker.
Loek en Toon. Beetje te oldschool voor mij.
Doe mij dus maar miles
Zo hadden wij Roman voor een jongen. Maar twijfelde nog best een beetje. Vind het erg mooi (en romantisch) klinken voor een volwassen man, maar voor een klein ventje vind ik het wat te zwaar.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:05 schreef Guuzewuus het volgende:
ja, terwijl je dat dan toch echt prachtige namen zou kunnen vinden![]()
![]()
. Alleen toch maar niet voor je eigen kindje.
Zo had ik eerst Ramses voor een jongen, maar ik vind het too much, te gedragen (denk ik, toch?). En ook Frida vind ik een hele mooie naam, maar toch niet voor een dochter van mij, uiteindelijk.
Lijkt te veel op vespers voor mij (Rooms avondgebed)quote:
Zo heet me papsquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:38 schreef Troel het volgende:
Ach, zolang je partner niet met Anton komt heb je niet te klagen
Die van mij komt met Gurbe, Tjibbe, Gosse en Durk aanquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:38 schreef Troel het volgende:
Ach, zolang je partner niet met Anton komt heb je niet te klagen
quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Die van mij komt met Gurbe, Tjibbe, Gosse en Durk aan![]()
Dus alles moet van mij uit komen.
Zowel letterlijk als figuurlijk.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Die van mij komt met Gurbe, Tjibbe, Gosse en Durk aan![]()
Dus alles moet van mij uit komen.
Lennon Morrison vind ik dan weer te veel van het goede. Lennon sws vind ik niet leuk als voornaam, te gezocht. Morrison vind ik dan wel weer uberquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:34 schreef She-Wolf het volgende:
Miles is wel leuk ja. Morrison vind ik ook echt een leuke naam. Ik ken een Lennon Morrison, vind ik zo stoer!
Billy, zo wilde ik vroeger mijn dochter altijd noemen. Echt, jaren heb ik die naam in m'n hoofd gehad. Maar ja,vond het niks. Helaas dus.
Nu toch jongensnamen voor onze meiden, te zoete namen zouden inderdaad niet passen of goed voelen. Zo vind ik Jasmijn bijvoorbeeld een hele mooie naam, maar past op de een of andere manier niet bij een kind van mij.
Oh, het is ik weer, Igraine. Ik kan ineens niet meer inloggen geloof ik.
Nee, wel een Alienquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:49 schreef Ripley het volgende:
[..]OMG, verwacht ie een trolletje of zo?
quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:51 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Zowel letterlijk als figuurlijk.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:54 schreef Vivi het volgende:
Miles vind ik super.
Als er hier OOOOOIIIT een tweede zou komen wordt het (zeg ik nu he) Quinn voor een jongen en Norah voor een meisje. (Dit heb ik uiteraard heul niet overlegd).
Oh ik vind Dean en Quinn juist wel leuk samen, allebei kort en stoer en dezelfde stijlquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dan vind ik D en Quinn niet zo mooi klinken eigenlijk.. Norah vind ik wel erg
Zo had de tweede waarschijnlijk geheten als ze een jongen was geweest. Of Jason, dat vonden we ook een leuke naam.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:36 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Zo hadden wij Roman voor een jongen. Maar twijfelde nog best een beetje. Vind het erg mooi (en romantisch) klinken voor een volwassen man, maar voor een klein ventje vind ik het wat te zwaar.
Het was ook een Bondgirl toch?quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:02 schreef Pvoesss het volgende:
Quinn vind ik voor een jongen ook enorm leuk..
Vesper zou voor mij echt wel een mogelijkheid zijn ook voor een jongetje.
(het is ook een cocktail)
Dean's eerste naam is Jay en dat vind ik al niet zo mooi om de reden hierboven. Sws is het niet een van mijn favoriete namen. Maar Dean Jay klinkt al helemaal voor geen meter dus werd het toch maar zo.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:02 schreef Kleurdoos het volgende:
James & Dean zijn vast ook teveel van t goede
quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:17 schreef Vivi het volgende:
Fender Van der... nee, dat is het niet helemaal.
Quinta vind ik meer iets voor een paard.
Summer, Autumn, Sequoia... echt van die hippie namen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:16 schreef Kleurdoos het volgende:
In amerika komt Marshall erg vaak voor..
Riff vind ik ook wel leuk eigenlijk
maargoed ik zou mn kind zo Rain of Apple noemen dus ik ben niet erg objectief
allesquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:19 schreef Webkim het volgende:
En dan een internationale carriere later ook nog Vief.*hoort het al in t Engels*
Nou, ik kom ook maar vast ideeën opdoen. Na 20 weken gericht, maar nu voor de leuk. Wat kan er allemaal bij Thomas...?
Autumn wel.. sequoia en summer nietquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:20 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Summer, Autumn, Sequoia... echt van die hippie namen.
Het liefst zou ikquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:19 schreef Pvoesss het volgende:
Ja Quinta vind ik ook iets voor een paard, past goed bij Amika
Oh, ik vind Willem wel een kleur hebben, zo'n beetje grauw-beige, zeg maarquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:23 schreef Vivi het volgende:
Van die meisjes-meisjesnamen. Zoals Sarah en Esmée bv.
Om er nog even op terug te komen: Willem vind ik zo ongeveer de meest kleurloze naam die je maar kan bedenken .
Erg he...quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:23 schreef Webkim het volgende:
[..]
Het liefst zou ikdoen, maar erg genoeg weet ik waar je het over hebt.
![]()
Er zijn sowieso veel namen die ik eerder bij een dier dan bij een kind vind passen. Zeker hier in de stad.
Hahaha, idd! Een naam voor iemand wiens gezicht je meteen weer bent vergeten zodra je je omdraait.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:25 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Oh, ik vind Willem wel een kleur hebben, zo'n beetje grauw-beige, zeg maar![]()
quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ja-Ja-Ja-Janus, Janus, pak me nog een keer
Pak me nog een keer, pak me nog een keer
Janus, Janus, pak me nog een keer
Als ie 't nou niet doet, dan kan je het niet meer
![]()
vriendlief heet manuel *grijns*quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:26 schreef Vivi het volgende:
Ik ben trouwens ook gek op Spaanse namen, zoals Javier en Miquel en Alejandro. Maar geen ziel (bijna dan) die dat hier normaal uitspreekt dus dat heb ik maar laten varen. Of Janúsz, (met de klemtoon op de laatste lettergreep) heb ik ook altijd leuk gevonden
.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:30 schreef Kleurdoos het volgende:
Thomas & Mahre
Thomas & lente
Thomas & Linde
Thomas & Nina
Thomas & Quint
Thomas & Jort
Thomas & Wietse
Thomas & Caelum
Thomas & Yentl
Thomas & Saar
Thomas & Noor
Thomas & Reza
Thomas & Femme
Thomas & Ferdi
Thomas & David
Thomas & Pepijn
Thomas & Yara
Thomas & Silke
Thomas & Bente
Thomas & Ashwin
Thomas & Selwyn
Thomas & Juno
Thomas & Lonneke
Thomas & Rosa
Thomas & Lilly
Thomas & Jenna
Thomas & sverre
enzo
Ik vind Miles vallen in de categorie 'leuke naam in het Engels, maar werkt niet in het Nederlands'. De uitspraak is gewoon te Engels. We hebben onze hond Jimmy genoemd en dat vind ik ook een grensgeval (vanwege de 'dj'-klank). Mijn zoon zou ik die naam niet hebben gegeven.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:16 schreef Ripley het volgende:
Mijn neefje heet miles, vind ik ook wel een leuke naam
Zouden mijn namen kunnen zijn. Nora stond in mijn top 3 voor een meisje.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:54 schreef Vivi het volgende:
Miles vind ik super.
Als er hier OOOOOIIIT een tweede zou komen wordt het (zeg ik nu he) Quinn voor een jongen en Norah voor een meisje. (Dit heb ik uiteraard heul niet overlegd).
Bij 'Emmanuel' moet ik denken aan een grapje in een boek over een 'manual cunt'.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:48 schreef freecell het volgende:
Ik ken ook een Koosje (meisje) leuk
En Manuel en Emmanuel vind ik ook wel leuk, maar past niet echt bij ons.
Uh neequote:Op dinsdag 1 september 2009 18:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ja-Ja-Ja-Janus, Janus, pak me nog een keer
Pak me nog een keer, pak me nog een keer
Janus, Janus, pak me nog een keer
Als ie 't nou niet doet, dan kan je het niet meer
quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:30 schreef cattie het volgende:
Webkim:
Aare
Björn
Lars
Sven
Martin
Olaf
Simon
Tobi
Jan
Jim
Jakob
Jonas
Julian
of
Eva
Iris
Katja
Lisa
Till
Elise
Laura
Nora
Die was hier wel goedgekeurd, dus ook zeker kanshebber voor als het een dochter zou zijnquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:31 schreef She-Wolf het volgende:
Oh, wat ik ook altijd zo'n leuke naam vond, die hier ook afgekeurd werd.
Skylar![]()
Dat is misschien ook wel zo, maar dat zijn de namen van onze meiden nu ook niet echt. Ik hou wel van een beetje 'stoere' namen. Maar goed,quote:Op woensdag 2 september 2009 10:05 schreef lily het volgende:
Ik vind Skylar geen lelijke naam maar gewoon niet "vrouwelijk of lieflijk" genoeg, zeg maar.
eerder bitcherig
Je hebt wel een beetje dezelfde naam-smaak geloof ikquote:
Echt? Ik vind het een echte meisjesnaam. Maar goed, dat zou voor mij niet uitgemaakt hebben. Mijn dochters hebben nu ook allebei een jongensnaam.quote:
Nu er zoveel namen genoemd worden zit ik ook ff mee te lurken haha. Hier ook nog niet de naam tegengekomen die we tot nu toe op nr 1 hebbenquote:Op dinsdag 1 september 2009 20:19 schreef Troel het volgende:
Volgens mij ben ik nog niets tegengekomen
Heb ik inderdaad wel vaker gelezen, dat het een jongensnaam is, maar ik zou hem toch zo aan een meisje kunnen geven, vind het wel een stoere naamquote:Op woensdag 2 september 2009 20:55 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
@poppejans: Volgens mijn vriend is Rune in Noorwegen een jongensnaam en is Runa de meisjesvariant. Ik vind ze beide leuk!
Leuke naam! De naam van de dochter van Lodewijk vind ik helemaal geweldig: Dize Madeliefquote:Op woensdag 2 september 2009 20:28 schreef bodpa09 het volgende:
De naam van ons Repelsteeltje is volgens mij nog nooit genoemd in dit forum. Zoon van Tuinman Lodewijk uit dat tuinprogramma op rtl4 heeft dezelfde naam, maar gaf hem twee maanden later. Vond ik toch jammer, terwijl ik ook wel weet dat het nergens over gaat.
Ja!quote:
quote:Zangeres M.I.A (op zich al mooi, met al die puntjes ertussen )
kreeg een zoontje en wilde de naam niet bekend maken. Er werd nogal gespeculeerd over de naam. Ickitt was de naam die het volgens de pers geworden was.
M.I.A was daar een beetje boos over. 'Mijn kindje heet dus geen Ickitt, Lickit of Pickit, dank u wel. Hij is een baby en heeft helemaal geen media aandacht nodig!.
Ik dacht nog 'Ik zou ook boos zijn als ze me beschuldigden van zulke idiote babynamen'.
Vandaag is dan tóch de echte naam bekend geworden:
Ikhyd.
Nee, écht stúkken beter.
leuk! ik ken een meisje dat Cootje heet. moest ik wel even aan wennen, maar ik vind 't toch ook erg leuk.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:53 schreef oeke het volgende:
[..]![]()
Laatst kwamen we een meisje tegen wat Koosje heette. Koosje en Kobus.![]()
quote:op haar hyves : Na een moeizame vaginale bevalling, met 12 hechtingen zijn wij de trotse ouders van ons wondertje "djaidonson" geworden
Cootje isquote:Op woensdag 2 september 2009 22:13 schreef bixister het volgende:
[..]
leuk! ik ken een meisje dat Cootje heet. moest ik wel even aan wennen, maar ik vind 't toch ook erg leuk.
Lay down with me....quote:Op woensdag 2 september 2009 22:25 schreef debuurvrouw het volgende:
LayonieNee idd, je zegt helemaal niet gewoon Leonie.
Pas toen ik het de tweede keer las zag ik dat er eigenlijk Leonie staat!quote:Op woensdag 2 september 2009 @ 22:23 schreef Vivi het volgende:
Batu Kaan, mooi...als je Xsosha stamhoofd bent of zo iets.
Braydin
Mychado
(daarrrrr is ie weer: de verplichte Y!!)
Layoni
Jeisus (Van Neizareth??)
Yul (broertje van Jut, pardon Yut?)
Lauren (there is a catch...het is een jongen!)
heeft mijn broer van mijn opa en oma, die heten Paul, hij heeft t als 1 van zijn doopnamenquote:Op woensdag 2 september 2009 22:38 schreef snoopy het volgende:
Was dat niet ook met dat kind van dat paardrijmens, Anky? Dat een van de achternamen van de ouders als een 2e of 3e naam is gegeven?
Ja nou zeg, het zál je maar gebeuren hoorquote:Op woensdag 2 september 2009 23:09 schreef freecell het volgende:
En daar moet dan ook even bij dat het kind niet uit de mond of navel is gekomen blijkbaar
Kloptquote:Op woensdag 2 september 2009 22:38 schreef snoopy het volgende:
Was dat niet ook met dat kind van dat paardrijmens, Anky? Dat een van de achternamen van de ouders als een 2e of 3e naam is gegeven?
quote:De tweevoudig olympisch kampioene dressuur noemde haar zoon Yannick Janssen van Grunsven. De tweede naam verwijst naar Van Grunsvens partner Sjef Janssen, die ook vader van het kind is.
Zijn ze wellicht toch getrouwd? En gebruiken ze allebei alleen hun eigen naam? Ik had een collega die heette Janssen (niet zijn echte naamquote:Op donderdag 3 september 2009 12:31 schreef Leandra het volgende:
In feite hebben deze kinderen dus de achternaam van de moeder.... als de achternaam van de vader immers als 2de, 3de of 4de voornaam gegeven is, dan is de achternaam van de moeder dus de officiële achternaam?!
Of Nilsquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:47 schreef Sugar het volgende:
Beessie-jen, dan wordt het vast Mees? Leuk!
Ik weet zo even niet een naam die daar bij past, maar wat ik me al wel heel vaak heb afgevraagd is waarom mensen willen dat de naam van een tweede kind bij de naam van de eerste past. Of is het meer dat dat al snel gebeurt omdat je van één bepaalde naam'stijl'' houdt? Ik zou het helmaal niet erg vinden als de naam van een tweede (die er overigens niet gaat komen, maar dat staat hier los van) niet bij de naam van de eerste zou passen. Ze hoeven niet te matchen zeg maarquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Omg wat een namen vivi
Vraag me uit niewsgierigheid wel af wat jullie bij Arwen zouden vinden passen , voor mocht het zover komen
Ik las in eerste instantie "Stellar" en vond dat zo mooi bij Luna passenquote:Op vrijdag 4 september 2009 13:23 schreef oh-oh het volgende:
Luna Jade en Stella
Luna Jade en Nova
Luna Jade en Ilja.
Luna Jade en Naomi
Luna Jade en Lotus
Luna Jade en Liv / Liz
Mijn eigen naam staat ertussenquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:53 schreef Ssserpente het volgende:
Oeh, tussen je lijstje staat onze naam, Kleurdoos.
Zo heet m'n vriend! Vind het zo'n leuke naam, dat ik het, als we een jongetje hadden gekregen, jammer had gevonden dat Nils al zo heet. En vernoemen naar pa vond ik toch iets te ver gaan.quote:
Je kan er nog Niels van makenquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:28 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Zo heet m'n vriend! Vind het zo'n leuke naam, dat ik het, als we een jongetje hadden gekregen, jammer had gevonden dat Nils al zo heet. En vernoemen naar pa vond ik toch iets te ver gaan.
Vrienden van Nils hebben hun zoontje wel naar hem vernoemd. Maar die hebben elkaar ook op zijn verjaardag leren kennen.
Voorlopig hebben we gelukkig geen jongensnaamdilemma meer!quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:33 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Je kan er nog Niels van maken
Ik vind het ook een prachtige naam (de Niels versie), helaas mijn vriend niet, anders had die zeker in onze top 3 gezeten!
Als ik een jongetje was geweest had ik Niels geheten.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:33 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Je kan er nog Niels van maken
Ik vind het ook een prachtige naam (de Niels versie), helaas mijn vriend niet, anders had die zeker in onze top 3 gezeten!
niet als ouders ook beide gebruiken toch? Zoals in mijn voorbeeld. Die kinderen hebben echt de dubbele achternaam. Net als de ouders.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:41 schreef cattie het volgende:
Je kind krijgt maar 1 achternaam, die van de vader of de moeder. Er is een hype om de andere achternaam als laatste voornaam te geven, maar dit mag wettelijk niet en zou door de ambtenaar van de burgerlijke stand afgekeurd moeten worden. Maar als je ziet wat er allemaal wordt goedgekeurd (die namen van Vivi) is het niet zo gek dat dit ook voorkomt.
Het gaat niet over kindernamen eigenlijk, maar even een aanvulling:quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:52 schreef mefke79 het volgende:
over die achternamen...je mag wel als je trouwt (en partnerschap ook geloof ik) kiezen:
* je houdt je eigen naam
* je houdt je eigen naam en voegt partner naam erachter of zet em ervoor
* je kiest naam partner
En dat geldt dan voor beide partners. Maar zodra er kinderen komen krijgen die 1 achternaam en die ene achternaam geldt dan voor alle kinderen.
In ons geval: ik heb mijn eigen naam gehouden, die van hem erachter geplakt, hij heeft zijn eigen naam gehouden en ons kindje krijgt zijn naam (maar dat had dus ook de mijne mogen zijn)
als je van wat langere namen houdt, dan vind ik het wel een mooie naam. Romantisch.....quote:
Jup, mijn Eva heeft 2 achternamen omdat ze half Spaans is. Maar het was niet vanzelfsprekend. Bij de aangifte kreeg ze alleen de naam van papa en toen heb ik een naamswijziging bij ZKH de koningin moeten aan vragen en na betalen van X bedrag had Evas papas achternaam en die van mama.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:34 schreef cattie het volgende:
Als het Nederlanders zijn kan dat niet. Wel bij Spanjaarden.
Artikel 1:5, vierde lid, burgerlijk wetboek:
Indien een kind door geboorte in familierechtelijke betrekking tot beide ouders komt te staan, verklaren de ouders gezamenlijk voor of ter gelegenheid van de aangifte van de geboorte welke van hun beider geslachtsnamen het kind zal hebben.
En dan is de geslachtsnaam de achternaam bij geboorte, dus niet dubbele namen door huwelijk. Ik ben heel benieuwd hoe ze dat gedaan hebben. Ik gok dat ze de kinderen zo noemen, maar dat het niet zo in het gba staat.
Ben ik wel met je eens. Later als ze groot zijn (en als ze klein zijn ook) dan zijn het gewoon individuen met elk hun eigen naam. En het boeit dan echt niet of je naam bij die van je zus past of niet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:21 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik weet zo even niet een naam die daar bij past, maar wat ik me al wel heel vaak heb afgevraagd is waarom mensen willen dat de naam van een tweede kind bij de naam van de eerste past. Of is het meer dat dat al snel gebeurt omdat je van één bepaalde naam'stijl'' houdt? Ik zou het helmaal niet erg vinden als de naam van een tweede (die er overigens niet gaat komen, maar dat staat hier los van) niet bij de naam van de eerste zou passen. Ze hoeven niet te matchen zeg maar
Ik heb er trouwens geen enkel oordeel over, maar vraag het me gewoon af
Ik vind Durk zo boers op een of andere manier. Net als Tjibbe en Gurbe. De naam die we nu hebben (zie PM) kan ook gewoon in de rest van Nederlandquote:Op maandag 7 september 2009 13:29 schreef Zweefvliegje het volgende:
OMG sommige namen! En Vivi, waar vind je die?!
Ik ben erg benieuwd wat jullie naam wordt Vlindur! De namen die jij leuk vind vind ik meestal ook erg leukJe man/vriend heeft wel een wat andere smaak lees ik, maar zo erg is de naam Durk niet toch?
Lunastar, Naomi past leuk bij Luna en Jade! Sowieso een klinker op het end, en dan het liefste een andere als ik het voor het zeggen had
Sommige namen zijn al genoemd zag ik, maar bij mij kwam op:quote:Op maandag 7 september 2009 09:22 schreef lunastar het volgende:
Nika en Nova vind ik ook wel mooi.. maar denk dat ik ventje er niet in mee krijg...
merci alvast voor mee te denken...
hmm, ik vind 't juist wel wat hebben. ze zal toch ook niet altijd kindje blijven, niewaar.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:07 schreef PM-girl het volgende:
Ik zag pas een ooievaar voor Ada. Ik vind het echt geen naam voor een kindje, maar echt voor een deftige oudere dame.
Ja, ik hoop het wel voor haar!quote:Op maandag 7 september 2009 14:36 schreef bixister het volgende:
hmm, ik vind 't juist wel wat hebben. ze zal toch ook niet altijd kindje blijven, niewaar.
Moest dat via de koningin?quote:Op zondag 6 september 2009 13:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jup, mijn Eva heeft 2 achternamen omdat ze half Spaans is. Maar het was niet vanzelfsprekend. Bij de aangifte kreeg ze alleen de naam van papa en toen heb ik een naamswijziging bij ZKH de koningin moeten aan vragen en na betalen van X bedrag had Evas papas achternaam en die van mama.
Ik heb overigens bij het trouwen mijn eigen naam gehouden. Wij hebben dus alle 3 een andere achternaam.
Mijn man de zijne.
Ik de mijne.
Eva die van allebei
ZKH de koningin?quote:Op zondag 6 september 2009 13:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jup, mijn Eva heeft 2 achternamen omdat ze half Spaans is. Maar het was niet vanzelfsprekend. Bij de aangifte kreeg ze alleen de naam van papa en toen heb ik een naamswijziging bij ZKH de koningin moeten aan vragen en na betalen van X bedrag had Evas papas achternaam en die van mama.
Ik heb overigens bij het trouwen mijn eigen naam gehouden. Wij hebben dus alle 3 een andere achternaam.
Mijn man de zijne.
Ik de mijne.
Eva die van allebei
Die met die haren die van die troonrede. Weet ik veel hoe je dat mens aan moet spreken. Bee in de volksmond.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ZKH de koningin?HKH dan toch zeker
![]()
maar dat is inderdaad een gedoe dan als je het ietsje anders wilt dan gebruikelijk...
quote:
quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:08 schreef MeNicole2 het volgende:
Hier stond van de week in de krant: D-Djermy!!
En zouden ze m dan Diedjee noemen?quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:08 schreef MeNicole2 het volgende:
Hier stond van de week in de krant: D-Djermy!!
k mis tommy en annikaquote:Op donderdag 24 september 2009 11:37 schreef Vicky het volgende:
Van de week gelezen in de krant:
Bik, broertje van Pippi en Fibie
Chananja is een bijbelse naam volgens mij. Ik had vroeger een meisje in de klas wiens vader dominee was, zij heette Zecharja en haar zus Chananja. Dat werd als Ganan-ja uitgesproken. Haar roepnaam was Nanja, dus vrij 'normaal'.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:58 schreef oh-oh het volgende:Ik las laatst ergens iets over een Chananja en Denzel, en ik dacht dat het over twee honden ging en vond de namen dus wel ergens heerlijk grappig en over de top en zo ( Shaneeeyneey stijl zeg maar ).
Tot ik er achterkwam dat eerstgenoemde het baasje was van Denzel![]()
![]()
Echt waar
Dyslexiequote:Op donderdag 24 september 2009 13:00 schreef ferrari_rood het volgende:
kwam deze week tegen een 3-ling
Dyiana, Aldin en Melisa
Zo vonden wij dat de tweede hier ook maar Ruben moest hetenquote:Op donderdag 24 september 2009 17:20 schreef Ynske het volgende:
Thomas en Mike, hebben ze meteen een eigen show
Dan ga je je nog verbazenquote:Op donderdag 24 september 2009 17:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Thomas & Thomas!!
Ik geloof niet dat ik van jouw soort lijstjes ben, TroelMaar ik kan best geloven dat jouw baby straks Job, Jacob oid zal gaan heten
Thomas en Zeven.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Thomas & Thomas!!
Ik geloof niet dat ik van jouw soort lijstjes ben, TroelMaar ik kan best geloven dat jouw baby straks Job, Jacob oid zal gaan heten
Fibie?OMG! Lijkt op bifiquote:Op donderdag 24 september 2009 11:37 schreef Vicky het volgende:
Van de week gelezen in de krant:
Bik, broertje van Pippi en Fibie
Nee joh! méisjesnamen die zijn pas moeilijk.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:21 schreef Lishe het volgende:
Thomas en David.
Elmar? Vind ik ook een grote naam.
jongensnamen zijn zo moeilijk!
(en I <3 kinderboeknamen!)
hey! jat je nou gewoon mijn Dorisquote:Op donderdag 24 september 2009 20:42 schreef Jore het volgende:
Ik vind meisjesnamen ook veel makkelijker. Ik wil graag een Doris, of een Isolde. Of een Maria of een Nora. Of een Silke.
Isisquote:Op vrijdag 4 september 2009 13:23 schreef oh-oh het volgende:
Luna Jade en Stella
Luna Jade en Nova
Luna Jade en Ilja.
Luna Jade en Naomi
Luna Jade en Lotus
Luna Jade en Liv / Liz
en de eerste heette loser, de tweede runnerup en de derde dus finalequote:Op donderdag 24 september 2009 22:33 schreef lady-wrb het volgende:
ah daar is het weer, ik was het topic kwijt.
hier in de buurt is een meisje geboren met de naam "finale"
zou pa nu een knoopje laten leggen ?
quote:Op donderdag 24 september 2009 22:34 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Isis
Rune
Isa
Lente
Yentl
Willow
Rose/Rosa
Sterre
Hokeypokey
En wedden dat het wordt uitgesproken als finally.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:33 schreef lady-wrb het volgende:
ah daar is het weer, ik was het topic kwijt.
hier in de buurt is een meisje geboren met de naam "finale"
zou pa nu een knoopje laten leggen ?
Vind ik ook een goeie eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:00 schreef Fannie het volgende:
Thomas en Daniël (uitspraak dus Daniejel)
Klinkt wel stoer vind ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |