abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:34:51 #176
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_72428986
Kom ook nog eens binnenvallen.. wat inspiratie opdoen want hebben nog steeds geen naam

om op sorbo haar vraag te antwoorden.. bij passen of bij elkaar klinken vind het juist wel, maar er zijn extreme die ik niet zou doen zoals mijn zus haar kinderen Ninah en Noah genoemd heeft.. mooie namen.. maar dat vind ik te... of met steeds dezelfde klinker of medeklinker beginnen... een tante heeft dat gedaan haar 7 kinderen hun namen beginnen allemaal met een J...

Ik vind dat het moet klinken bij elkaar, dat het bij het gezin moet passen, maar dat het ook moet klikken... zo van meteen JA dat is de naam.... niet ééntje een oer hollandse of vlaamse naam geven en dan de andere opeens zo een héél speciale naam geven...

Maar dat ter zijde

iemand idee's voor hier... 3de meisje op komst.. en nog geen naam die klikt bij ons en bij mijn 2 andere meisjes...
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:39:39 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_72429123
Lunastar; Sascha, Sterre, Mare, Eva, Rosa, Evi, Stella, Vita.. Uhm....

En sorbootje, ik denk dat het samenhangt met "erbij" horen. Dat als je het rijtje noemt dat het past. Voor mij was het heel gevoelsmatig. Bij ons zou een Giovanni of Roberto echt clashen met de rest.
Plus dat sommige namen echt heel leuk zijn maar niet praktisch vanwege dezelde klank of beginletter.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:43:21 #178
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_72429218
merci debuurvrouw... Ik had Fay en Sterre al in gedachte.. maar ventje vind ze niks

hij komt af met Kira of kiara... maar dat klikt niet bij mij...

pfff kind krijgt geen naam denk ik
pi_72429663
Lunastar, ik vind Amber er ook heel mooi bij
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72429921
Mijn zus en ik hebben dezelfde voorletter. Of onze namen echt bij elkaar passen weet ik niet. Mijn vriend heeft 1 lettergreep zijn zus 3 klinkt het dan niet? Ik denk dat jet je gevoel is. Maar klaas en sharwyne oid vind ik ook niet klinken. Maar ik denk dat je als ouders toch wel in dezelfde namen stijl ongeveer blijft. Maar goed ik heb geen recht van spreken ik heb geen kinderen alleen maar dieren en daar vond ik een naam voor bedenken als moeilijk

En kiara vind ik persoonlijk ook niet echt mooi. sorry partner van lunastar
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:23:23 #181
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_72430367
Luna Jade en Stella
Luna Jade en Nova
Luna Jade en Ilja.
Luna Jade en Naomi
Luna Jade en Lotus
Luna Jade en Liv / Liz
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:34:23 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72430631
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:23 schreef oh-oh het volgende:
Luna Jade en Stella
Luna Jade en Nova
Luna Jade en Ilja.
Luna Jade en Naomi
Luna Jade en Lotus
Luna Jade en Liv / Liz
Ik las in eerste instantie "Stellar" en vond dat zo mooi bij Luna passen
Maar dat geldt voor Stella natuurlijk ook
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72430785
@BJ: Ik gok op onze naam - s + le.
pi_72430934
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:53 schreef Ssserpente het volgende:
Oeh, tussen je lijstje staat onze naam, Kleurdoos.
Mijn eigen naam staat ertussen
pi_72431990
Luna, Jade en Mila
Luna, Jade en Lara
Luna, Jade en Nina
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:21:48 #186
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_72432025
Oh ja Nina of Nena staat er ook leuk bij!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_72432241
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Of Nils
Zo heet m'n vriend! Vind het zo'n leuke naam, dat ik het, als we een jongetje hadden gekregen, jammer had gevonden dat Nils al zo heet. En vernoemen naar pa vond ik toch iets te ver gaan.

Vrienden van Nils hebben hun zoontje wel naar hem vernoemd. Maar die hebben elkaar ook op zijn verjaardag leren kennen.
pi_72432362
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:28 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Zo heet m'n vriend! Vind het zo'n leuke naam, dat ik het, als we een jongetje hadden gekregen, jammer had gevonden dat Nils al zo heet. En vernoemen naar pa vond ik toch iets te ver gaan.

Vrienden van Nils hebben hun zoontje wel naar hem vernoemd. Maar die hebben elkaar ook op zijn verjaardag leren kennen.
Je kan er nog Niels van maken
Ik vind het ook een prachtige naam (de Niels versie), helaas mijn vriend niet, anders had die zeker in onze top 3 gezeten!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72432487
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:33 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik vind het ook een prachtige naam (de Niels versie), helaas mijn vriend niet, anders had die zeker in onze top 3 gezeten!
Voorlopig hebben we gelukkig geen jongensnaamdilemma meer!

Nils spreken we hier overigens wel gewoon uit als Niels hoor!
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:41:31 #190
108648 cattie
lieve moeder
pi_72432576
Je kind krijgt maar 1 achternaam, die van de vader of de moeder. Er is een hype om de andere achternaam als laatste voornaam te geven, maar dit mag wettelijk niet en zou door de ambtenaar van de burgerlijke stand afgekeurd moeten worden. Maar als je ziet wat er allemaal wordt goedgekeurd (die namen van Vivi ) is het niet zo gek dat dit ook voorkomt.
  vrijdag 4 september 2009 @ 16:17:06 #191
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_72435345
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:33 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Als ik een jongetje was geweest had ik Niels geheten. En ik was altijd blij dat ik een meisje was. Weliswaar een met een stomme naam maar daar viel niets op te rijmen/zingen . De Niels die ik ken was altijd Niels Holgersson.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 4 september 2009 @ 16:18:07 #192
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_72435379
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:41 schreef cattie het volgende:
Je kind krijgt maar 1 achternaam, die van de vader of de moeder. Er is een hype om de andere achternaam als laatste voornaam te geven, maar dit mag wettelijk niet en zou door de ambtenaar van de burgerlijke stand afgekeurd moeten worden. Maar als je ziet wat er allemaal wordt goedgekeurd (die namen van Vivi ) is het niet zo gek dat dit ook voorkomt.
niet als ouders ook beide gebruiken toch? Zoals in mijn voorbeeld. Die kinderen hebben echt de dubbele achternaam. Net als de ouders.
  vrijdag 4 september 2009 @ 17:34:43 #193
108648 cattie
lieve moeder
pi_72437706
Als het Nederlanders zijn kan dat niet. Wel bij Spanjaarden.

Artikel 1:5, vierde lid, burgerlijk wetboek:
Indien een kind door geboorte in familierechtelijke betrekking tot beide ouders komt te staan, verklaren de ouders gezamenlijk voor of ter gelegenheid van de aangifte van de geboorte welke van hun beider geslachtsnamen het kind zal hebben.

En dan is de geslachtsnaam de achternaam bij geboorte, dus niet dubbele namen door huwelijk. Ik ben heel benieuwd hoe ze dat gedaan hebben. Ik gok dat ze de kinderen zo noemen, maar dat het niet zo in het gba staat.
pi_72438145
over die achternamen...je mag wel als je trouwt (en partnerschap ook geloof ik) kiezen:
* je houdt je eigen naam
* je houdt je eigen naam en voegt partner naam erachter of zet em ervoor
* je kiest naam partner
En dat geldt dan voor beide partners. Maar zodra er kinderen komen krijgen die 1 achternaam en die ene achternaam geldt dan voor alle kinderen.
In ons geval: ik heb mijn eigen naam gehouden, die van hem erachter geplakt, hij heeft zijn eigen naam gehouden en ons kindje krijgt zijn naam (maar dat had dus ook de mijne mogen zijn)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:04:36 #195
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_72438506
natuurlijk zeg ik verder niets
maar tzt horen jullie het heeel snel ..
en Bodpa; jullie variant hebben wij ook overwogen.. ook erg leuk!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:31:45 #196
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_72439279
Luna's nichtje heet al Ninah dus dat wordt het denk ik niet. Deze vind ik erg mooi,

Luna, Jade en Nova
Luna, Jade en Kaith
Luna, Jade en Milou
Luna, Jade en Aimee,
Luna, Jade en Nika (KD ik vond jou helemaal geweldig maar mijn lief niet zo en in het rijtje van Lunastar pas het ook echt vind ik persoonlijk).

Bij Kiara moet ik altijd denken aan het vrouwtje van de papagaaien van mijn zus die heet Kiara
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:02:30 #197
108648 cattie
lieve moeder
pi_72440154
Wat vinden jullie van Annemare?
pi_72440261
Een beetje zijïg, vind ik. Anne vind ik wel heel mooi (maar ook heel populair).
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:43:19 #199
108648 cattie
lieve moeder
pi_72441519
Anne is Fee's 2e naam.
pi_72441769
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:52 schreef mefke79 het volgende:
over die achternamen...je mag wel als je trouwt (en partnerschap ook geloof ik) kiezen:
* je houdt je eigen naam
* je houdt je eigen naam en voegt partner naam erachter of zet em ervoor
* je kiest naam partner
En dat geldt dan voor beide partners. Maar zodra er kinderen komen krijgen die 1 achternaam en die ene achternaam geldt dan voor alle kinderen.
In ons geval: ik heb mijn eigen naam gehouden, die van hem erachter geplakt, hij heeft zijn eigen naam gehouden en ons kindje krijgt zijn naam (maar dat had dus ook de mijne mogen zijn)
Het gaat niet over kindernamen eigenlijk, maar even een aanvulling:
Die tweede optie (meisjesnaam - gehuwde naam) kan dus heel officieel niet heb ik begrepen. Ik heb hier namelijk ook voor gekozen (bij geregistreerd partnerschap) en dan is het eigenlijk: 'meisjesnaam p.v. gehuwde naam'. Ik denk haast dat dat ook geldt voor trouwen (maar dan e.v.)... Andersom zou wel gewoon kunnen zonder dat 'partner van'-gedoe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')