Ik las in eerste instantie "Stellar" en vond dat zo mooi bij Luna passenquote:Op vrijdag 4 september 2009 13:23 schreef oh-oh het volgende:
Luna Jade en Stella
Luna Jade en Nova
Luna Jade en Ilja.
Luna Jade en Naomi
Luna Jade en Lotus
Luna Jade en Liv / Liz
Mijn eigen naam staat ertussenquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:53 schreef Ssserpente het volgende:
Oeh, tussen je lijstje staat onze naam, Kleurdoos.
Zo heet m'n vriend! Vind het zo'n leuke naam, dat ik het, als we een jongetje hadden gekregen, jammer had gevonden dat Nils al zo heet. En vernoemen naar pa vond ik toch iets te ver gaan.quote:
Je kan er nog Niels van makenquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:28 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Zo heet m'n vriend! Vind het zo'n leuke naam, dat ik het, als we een jongetje hadden gekregen, jammer had gevonden dat Nils al zo heet. En vernoemen naar pa vond ik toch iets te ver gaan.
Vrienden van Nils hebben hun zoontje wel naar hem vernoemd. Maar die hebben elkaar ook op zijn verjaardag leren kennen.
Voorlopig hebben we gelukkig geen jongensnaamdilemma meer!quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:33 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Je kan er nog Niels van maken
Ik vind het ook een prachtige naam (de Niels versie), helaas mijn vriend niet, anders had die zeker in onze top 3 gezeten!
Als ik een jongetje was geweest had ik Niels geheten.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:33 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Je kan er nog Niels van maken
Ik vind het ook een prachtige naam (de Niels versie), helaas mijn vriend niet, anders had die zeker in onze top 3 gezeten!
niet als ouders ook beide gebruiken toch? Zoals in mijn voorbeeld. Die kinderen hebben echt de dubbele achternaam. Net als de ouders.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:41 schreef cattie het volgende:
Je kind krijgt maar 1 achternaam, die van de vader of de moeder. Er is een hype om de andere achternaam als laatste voornaam te geven, maar dit mag wettelijk niet en zou door de ambtenaar van de burgerlijke stand afgekeurd moeten worden. Maar als je ziet wat er allemaal wordt goedgekeurd (die namen van Vivi) is het niet zo gek dat dit ook voorkomt.
Het gaat niet over kindernamen eigenlijk, maar even een aanvulling:quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:52 schreef mefke79 het volgende:
over die achternamen...je mag wel als je trouwt (en partnerschap ook geloof ik) kiezen:
* je houdt je eigen naam
* je houdt je eigen naam en voegt partner naam erachter of zet em ervoor
* je kiest naam partner
En dat geldt dan voor beide partners. Maar zodra er kinderen komen krijgen die 1 achternaam en die ene achternaam geldt dan voor alle kinderen.
In ons geval: ik heb mijn eigen naam gehouden, die van hem erachter geplakt, hij heeft zijn eigen naam gehouden en ons kindje krijgt zijn naam (maar dat had dus ook de mijne mogen zijn)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |