Het valt vooral op dat je een voorkeur voor 4-letterige namen hebt, maar die passen dan ook perfect bij de 5 en 3-letterige namen die er al zijnquote:Op dinsdag 1 september 2009 15:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Merel, Eva & Jens
Merel, Eva & Koen
Merel, Eva & Luuk
Merel, Eva & Niels
Merel, Eva & Daan
Valt het op dat ik een voorkeur heb voor korte namen?![]()
Die vind ik wel leukquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:15 schreef snoopy het volgende:
Volgens mij hoorde ik gisteren 'Vesper' in de speeltuin
Oh ik niet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:25 schreef Ssserpente het volgende:
Robin vind ik leuk! Ook voor een meisje trouwens!
Bij Bram zie ik een oude, stoffige man met een grijze baard voor me. Klink ook een beetje brommerig, wmb.
Dus toch een oude stoffige man met een grijze baard!quote:
Ja het is wat hè, en die heet eigenlijk gewoon Nicolaas, en Nick is dan weer heel hipquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dus toch een oude stoffige man met een grijze baard!
die van ons komen er ook niet in voorquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:15 schreef Vlindur het volgende:
In de namenlijst van Claudia komt onze naam niet voor, ook niet in die van de OP![]()
Nu hopen dat de dames voor mij niet met de zelfde naam aankomenUniek is toch wel leuk
quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:44 schreef Kleurdoos het volgende:[/b]
voor een meiske vind ik Doris nu helemaal geweldig
en dan een Kobusje van Oeke erbij![]()
ik vond Pleun en Teuntje eerst heel leuk maar toen werd het populairquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:53 schreef oeke het volgende:
[..]
![]()
Laatst kwamen we een meisje tegen wat Koosje heette. Koosje en Kobus.![]()
En mijn neefje heet Bram en is een stoere blonde surfgod!
wil je dat het bij Stella past?quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:56 schreef Guuzewuus het volgende:
ik vind zoveel namen echt heel heel leuk![]()
, maar ik vind het zo moeilijk om er voor mij de allerleukste of misschien beter gezegd de best passende uit te kiezen
.
Ik bedoel meer best passend in mijn gezinnetje, mijn smaak, ons hele zijn hier zeg maarquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:56 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
wil je dat het bij Stella past?
Ik denk dat ik je wel snap hoor..en zelfs een beetje gokken op het type kind in mijn geval. Ik ben zelf erg tomboyísh en heb dan zelf het idee dat mijn kind dat ook een beetje wordt omdat je het meisjemeisjeachtige niet aanleert. dus daarom gekozen voor een wat vlotte naam..dus geen rozemarijn of juliette ofzo.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:59 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Ik bedoel meer best passend in mijn gezinnetje, mijn smaak, ons hele zijn hier zeg maar.
Gewaagd vind ik leuk, maar té voor hier. En ja, ik vind het fijn als het bij Stella past, maar ook bij mijn achternaam en dus ook binnen hoe ik ben, hoe mijn gezinnetje is....
Moeilijk uitleggen.
Wij vonden beide Elisabeth heel mooi..maar ik vnd het niet passen bij mn buikbaby ofzoquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:05 schreef Guuzewuus het volgende:
ja, terwijl je dat dan toch echt prachtige namen zou kunnen vinden![]()
![]()
. Alleen toch maar niet voor je eigen kindje.
Zo had ik eerst Ramses voor een jongen, maar ik vind het too much, te gedragen (denk ik, toch?). En ook Frida vind ik een hele mooie naam, maar toch niet voor een dochter van mij, uiteindelijk.
ja wat leukquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:16 schreef Ripley het volgende:
Mijn neefje heet miles, vind ik ook wel een leuke naam
Loekquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:27 schreef Ripley het volgende:
Mijn andere neefjes en nichtjes heten:
Kenzo en diorLaat ik maar niet zeggen wat ik daar van vind. Maar wel hele leuke kindjes
![]()
Roxanne en beau. Franse slag, vind ik al leuker.
Loek en Toon. Beetje te oldschool voor mij.
Doe mij dus maar miles
quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:27 schreef Ripley het volgende:
Mijn andere neefjes en nichtjes heten:
Kenzo en diorLaat ik maar niet zeggen wat ik daar van vind. Maar wel hele leuke kindjes
![]()
Roxanne en beau. Franse slag, vind ik al leuker.
Loek en Toon. Beetje te oldschool voor mij.
Doe mij dus maar miles
Zo hadden wij Roman voor een jongen. Maar twijfelde nog best een beetje. Vind het erg mooi (en romantisch) klinken voor een volwassen man, maar voor een klein ventje vind ik het wat te zwaar.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:05 schreef Guuzewuus het volgende:
ja, terwijl je dat dan toch echt prachtige namen zou kunnen vinden![]()
![]()
. Alleen toch maar niet voor je eigen kindje.
Zo had ik eerst Ramses voor een jongen, maar ik vind het too much, te gedragen (denk ik, toch?). En ook Frida vind ik een hele mooie naam, maar toch niet voor een dochter van mij, uiteindelijk.
Lijkt te veel op vespers voor mij (Rooms avondgebed)quote:
Zo heet me papsquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:38 schreef Troel het volgende:
Ach, zolang je partner niet met Anton komt heb je niet te klagen
Die van mij komt met Gurbe, Tjibbe, Gosse en Durk aanquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:38 schreef Troel het volgende:
Ach, zolang je partner niet met Anton komt heb je niet te klagen
quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Die van mij komt met Gurbe, Tjibbe, Gosse en Durk aan![]()
Dus alles moet van mij uit komen.
Zowel letterlijk als figuurlijk.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Die van mij komt met Gurbe, Tjibbe, Gosse en Durk aan![]()
Dus alles moet van mij uit komen.
Lennon Morrison vind ik dan weer te veel van het goede. Lennon sws vind ik niet leuk als voornaam, te gezocht. Morrison vind ik dan wel weer uberquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:34 schreef She-Wolf het volgende:
Miles is wel leuk ja. Morrison vind ik ook echt een leuke naam. Ik ken een Lennon Morrison, vind ik zo stoer!
Billy, zo wilde ik vroeger mijn dochter altijd noemen. Echt, jaren heb ik die naam in m'n hoofd gehad. Maar ja,vond het niks. Helaas dus.
Nu toch jongensnamen voor onze meiden, te zoete namen zouden inderdaad niet passen of goed voelen. Zo vind ik Jasmijn bijvoorbeeld een hele mooie naam, maar past op de een of andere manier niet bij een kind van mij.
Oh, het is ik weer, Igraine. Ik kan ineens niet meer inloggen geloof ik.
Nee, wel een Alienquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:49 schreef Ripley het volgende:
[..]OMG, verwacht ie een trolletje of zo?
quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:51 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Zowel letterlijk als figuurlijk.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:54 schreef Vivi het volgende:
Miles vind ik super.
Als er hier OOOOOIIIT een tweede zou komen wordt het (zeg ik nu he) Quinn voor een jongen en Norah voor een meisje. (Dit heb ik uiteraard heul niet overlegd).
Oh ik vind Dean en Quinn juist wel leuk samen, allebei kort en stoer en dezelfde stijlquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dan vind ik D en Quinn niet zo mooi klinken eigenlijk.. Norah vind ik wel erg
Zo had de tweede waarschijnlijk geheten als ze een jongen was geweest. Of Jason, dat vonden we ook een leuke naam.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:36 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Zo hadden wij Roman voor een jongen. Maar twijfelde nog best een beetje. Vind het erg mooi (en romantisch) klinken voor een volwassen man, maar voor een klein ventje vind ik het wat te zwaar.
Het was ook een Bondgirl toch?quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:02 schreef Pvoesss het volgende:
Quinn vind ik voor een jongen ook enorm leuk..
Vesper zou voor mij echt wel een mogelijkheid zijn ook voor een jongetje.
(het is ook een cocktail)
Dean's eerste naam is Jay en dat vind ik al niet zo mooi om de reden hierboven. Sws is het niet een van mijn favoriete namen. Maar Dean Jay klinkt al helemaal voor geen meter dus werd het toch maar zo.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:02 schreef Kleurdoos het volgende:
James & Dean zijn vast ook teveel van t goede
quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:17 schreef Vivi het volgende:
Fender Van der... nee, dat is het niet helemaal.
Quinta vind ik meer iets voor een paard.
Summer, Autumn, Sequoia... echt van die hippie namen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:16 schreef Kleurdoos het volgende:
In amerika komt Marshall erg vaak voor..
Riff vind ik ook wel leuk eigenlijk
maargoed ik zou mn kind zo Rain of Apple noemen dus ik ben niet erg objectief
allesquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:19 schreef Webkim het volgende:
En dan een internationale carriere later ook nog Vief.*hoort het al in t Engels*
Nou, ik kom ook maar vast ideeën opdoen. Na 20 weken gericht, maar nu voor de leuk. Wat kan er allemaal bij Thomas...?
Autumn wel.. sequoia en summer nietquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:20 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Summer, Autumn, Sequoia... echt van die hippie namen.
Het liefst zou ikquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:19 schreef Pvoesss het volgende:
Ja Quinta vind ik ook iets voor een paard, past goed bij Amika
Oh, ik vind Willem wel een kleur hebben, zo'n beetje grauw-beige, zeg maarquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:23 schreef Vivi het volgende:
Van die meisjes-meisjesnamen. Zoals Sarah en Esmée bv.
Om er nog even op terug te komen: Willem vind ik zo ongeveer de meest kleurloze naam die je maar kan bedenken .
Erg he...quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:23 schreef Webkim het volgende:
[..]
Het liefst zou ikdoen, maar erg genoeg weet ik waar je het over hebt.
![]()
Er zijn sowieso veel namen die ik eerder bij een dier dan bij een kind vind passen. Zeker hier in de stad.
Hahaha, idd! Een naam voor iemand wiens gezicht je meteen weer bent vergeten zodra je je omdraait.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:25 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Oh, ik vind Willem wel een kleur hebben, zo'n beetje grauw-beige, zeg maar![]()
quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ja-Ja-Ja-Janus, Janus, pak me nog een keer
Pak me nog een keer, pak me nog een keer
Janus, Janus, pak me nog een keer
Als ie 't nou niet doet, dan kan je het niet meer
![]()
vriendlief heet manuel *grijns*quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:26 schreef Vivi het volgende:
Ik ben trouwens ook gek op Spaanse namen, zoals Javier en Miquel en Alejandro. Maar geen ziel (bijna dan) die dat hier normaal uitspreekt dus dat heb ik maar laten varen. Of Janúsz, (met de klemtoon op de laatste lettergreep) heb ik ook altijd leuk gevonden
.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:30 schreef Kleurdoos het volgende:
Thomas & Mahre
Thomas & lente
Thomas & Linde
Thomas & Nina
Thomas & Quint
Thomas & Jort
Thomas & Wietse
Thomas & Caelum
Thomas & Yentl
Thomas & Saar
Thomas & Noor
Thomas & Reza
Thomas & Femme
Thomas & Ferdi
Thomas & David
Thomas & Pepijn
Thomas & Yara
Thomas & Silke
Thomas & Bente
Thomas & Ashwin
Thomas & Selwyn
Thomas & Juno
Thomas & Lonneke
Thomas & Rosa
Thomas & Lilly
Thomas & Jenna
Thomas & sverre
enzo
Ik vind Miles vallen in de categorie 'leuke naam in het Engels, maar werkt niet in het Nederlands'. De uitspraak is gewoon te Engels. We hebben onze hond Jimmy genoemd en dat vind ik ook een grensgeval (vanwege de 'dj'-klank). Mijn zoon zou ik die naam niet hebben gegeven.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:16 schreef Ripley het volgende:
Mijn neefje heet miles, vind ik ook wel een leuke naam
Zouden mijn namen kunnen zijn. Nora stond in mijn top 3 voor een meisje.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:54 schreef Vivi het volgende:
Miles vind ik super.
Als er hier OOOOOIIIT een tweede zou komen wordt het (zeg ik nu he) Quinn voor een jongen en Norah voor een meisje. (Dit heb ik uiteraard heul niet overlegd).
Bij 'Emmanuel' moet ik denken aan een grapje in een boek over een 'manual cunt'.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:48 schreef freecell het volgende:
Ik ken ook een Koosje (meisje) leuk
En Manuel en Emmanuel vind ik ook wel leuk, maar past niet echt bij ons.
Uh neequote:Op dinsdag 1 september 2009 18:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ja-Ja-Ja-Janus, Janus, pak me nog een keer
Pak me nog een keer, pak me nog een keer
Janus, Janus, pak me nog een keer
Als ie 't nou niet doet, dan kan je het niet meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |