abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:27:47 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72287189
Zie topictitel.

Formeer hier je kabinet met de POL-posters die je daar wel op hun plek lijkt of die je gewoon uit vriendjespolitieke redenen een post gunt

Minister President: Hexagon

Financien ethiraseth
Binnenlandse zaken Yildiz
Buitenlandse zaken maarten a
Volksgezondheid DennisMoore
Economische zaken DS4
Sociale zaken du_ke
Landbouw Papierversnipperaar
Justitie sigme
Onderwijs Bowlingbal
VROM Pool
Defensie Monidique
Ontwikkelingssamenwerking Registratiedienst
Wijken & Integratie Lyrebird
Jeugd & Gezin Argento
pi_72287265
Minister President: EchtGaaf

Rest is niet belangrijk mits de financiën en sociale zaken ook naar EG gaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:30:46 #3
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_72287274
Ik wilde eerst de grap maken om mezelf overal neer te zetten maar laat dit toch maar achterwegen en zet mijzelf aan het hoofd van een dictatuur.
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:31:00 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72287281
Ga je niet in je eigen kabinet zitten?
pi_72287354
Nee, ik ga niet in mijn eigen kabinet zetten. Ik zie mijzelf meer als waakhond. Grrrrrrrr
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72287412
En jij hebt mij ook niet in jouw kabinet gezet dus in dit geval denken we daar hetzelfde over.

Nou vooruit, ik zou wel staatssecretaris van VWS willen zijn. Schaf ik de abortus en euthenasie af. Als dat door de kamer is treedt ik af.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:40:35 #7
66825 Reya
Fier Wallon
pi_72287585
Tvlxd. Andere ministers zijn overbodig.
pi_72288114
HenriOsewoudt op financiën, Klopkoek op sociale zaken en ik schaterlachend achterin de kamer.
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:10:03 #9
66825 Reya
Fier Wallon
pi_72288493
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:58 schreef sneakypete het volgende:
HenriOsewoudt op financiën, Klopkoek op sociale zaken en ik schaterlachend achterin de kamer.
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:12:59 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72288599
Landbouw

Minister President: Tong80

Financien DS4
Binnenlandse zaken Weltschmerz
Buitenlandse zaken maarten a
Volksgezondheid DennisMoore
Economische zaken Klopkoek Reya
Sociale zaken HenriO
Landbouw Ethiraseth
Justitie Meki
Onderwijs Iblis
VROM Pool
Defensie Monidique
Ontwikkelingssamenwerking Hexagon
Wijken & Integratie Sneakypete
Jeugd & Gezin Triggershot

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 30-08-2009 19:25:31 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:21:16 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72288896
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:35 schreef Klopkoek het volgende:
En jij hebt mij ook niet in jouw kabinet gezet dus in dit geval denken we daar hetzelfde over.

Nou vooruit, ik zou wel staatssecretaris van VWS willen zijn. Schaf ik de abortus en euthenasie af. Als dat door de kamer is treedt ik af.
Abortus en euthanasie kan je alleen verbieden, niet afschaffen. Sorry, met zulke domme opmerkingen pas je niet in mijn kabinet
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:40:00 #12
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72289473
Dictator: Wheelgunner

Klaar!
pi_72289641
Algemene Zaken - DS4
Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties - Pietverdriet
Buitenlandse Zaken - Sneakypete
Defensie - Loedertje
Economische Zaken - Bolkenstein
Financiën - Lyrebird
Justitie - DrWolffenstein
Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit - Henkway
Sociale Zaken en Werkgelegenheid - Picchia
Onderwijs, Cultuur en Wetenschap - Fastmatti
Verkeer en Waterstaat - Napalm
Volksgezondheid, Welzijn en Sport - zoalshetis
Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer - draaijer

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 30-08-2009 20:58:17 ]
pi_72289684
Kabinet Rechts 1.
pi_72290099
Ik zou in ieder geval de volgende selecteren:

DS4, Bolkestein, Martijn_77, Boze_Appel, HenriOsewoudt, Fastmatti, Lyrebird, DrWolffenstein, Sneakypete.

Rest nog even over nadenken.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:57:19 #16
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72290116
Je blijft triest.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72290164
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:35 schreef Klopkoek het volgende:

Grappig genoeg had ik je bijna op mijn VWS gezet, maar ik vrees dat DS4 je uit mijn kabinet zou zetten. zoalshetis is ook wel 'relatief' sociaal betreft VWS dacht ik zo. En hij past beter in het team.
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:10:54 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72290613
zoalshetis sociaal?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72290916
WAARHEID lijkt me wel iemand voor Jeugd & Gezin.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_72291299
Zulke lijstjes zijn altijd wel leuk om in te vullen, maar het is al behoorlijk vaak eerder gedaan. En je sluit altijd goede mensen uit.

[ Bericht 68% gewijzigd door Picchia op 30-08-2009 20:39:02 ]
pi_72291362
Zozo, ik ben al vaak genoemd
Uitgaande van mijzelf als MP, kom ik tot het volgende:

Ik zou ten eerste een aantal ministeries afschaffen. Sociale zaken komt onder economische. Laat ze binnen de eigen muren maar afwegen welke van de twee belangrijk is. De naamsverandering impliceert dat het niet te 'sociaal' moet worden. Ontwikkelingssamenwerking onder BuZa, wijken/integratie onder Justitie evenals 'jeugd en gezin'. Over dat laatste wil ik wel zeggen dat jeugd en gezin een belangrijk thema zou zijn, echter het zou geen subsidiespons moeten zijn als nu, men zou vooral moeten nadenken over welke wetten het gezin weer terug op de kaart moeten zetten (bijv strengere huwelijkswetten, hardere aanpak van slechte ouders, enz). Landbouw gaat onder VROM. Het apart houden van 'landbouw' zorgt ervoor dat er onevenredig veel geld naartoe gaat, nb veel te vaak naar rijke industriëlen en boeren, ofwel naar een enkele ecoboer welke leuke dingen doet, maar weinig zoden aan de dijk zet. Als het om voedselveiligheid gaat is er 'volksgezondheid'.

Financien: Lyrebird als 'fiscal conservative', een mooie balans tussen idealisme en realisme
Binnenlandse zaken: DS4 lijkt me een goede spreekbuis
Buitenlandse zaken: LXIV lijkt me wereldwijs genoeg
Volksgezondheid: Argento
Economische zaken: Bolkesteijn gezien zijn achtergrond en opvattingen.
Justitie: oei. Pool is me te links, de anderen die ik hier heb staan meestal te rechts, dus wie blijft over?
Reya dan maar. Of Wheelgunner. Ze moeten er maar om duelleren.
Onderwijs: DrWolffenstein. Als er íets is wat conservatiever moet in ons land, is het het onderwijs wel.
VROM: Hexagon is liberaal en pragmatisch genoeg.
Defensie: Klopkoek onder streng toezicht

[ Bericht 0% gewijzigd door sneakypete op 30-08-2009 20:48:38 ]
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:36:04 #22
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72291437
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:27 schreef Hexagon het volgende:
gewoon uit vriendjespolitieke redenen een post gunt
Zat jij zelf ook niet in de politiek? 3 x raden voor wat voor een partij...
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:41:29 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72291570
Een partij met een gevoel voor humor
pi_72292154
Justitie en onderwijs vind ik wel hele mooie posten. Aangezien de orde voor alles gaat, zelfs democratie.
pi_72292235
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Justitie en onderwijs vind ik wel hele mooie posten. Aangezien de orde voor alles gaat, zelfs democratie.
Daarom werd het geen justitie bij jou, laat staan defensie :p
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:01:26 #26
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72294211
Waarom moet onderwijs conservatiever? Moeten we weer terug naar de tijd van stokslagen en 'een dubbeltje wordt nooit een kwartje'.

Stinkforum dat dit ook is
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72294471
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:01 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom moet onderwijs conservatiever? Moeten we weer terug naar de tijd van stokslagen en 'een dubbeltje wordt nooit een kwartje'.

Dat hoeft niet, maar presteren moet worden beloond en middelmatigen moeten worden aangespoord beter hun best te doen. Weg met de zesjesmentaliteit.
pi_72294490
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:01 schreef Klopkoek het volgende:

Ondankbare hond ben je ook.
We moeten terug naar de tijd waarin iedereen U zei tegen de leraar (ouders incluis), waarin leraren niet staken maar lesgeven (voltijd, weg met het studiehuis) en waar je zoveel mogelijk zelf betaalt.
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:11:49 #29
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72294591
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:09 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Ondankbare hond ben je ook.
We moeten terug naar de tijd waarin iedereen U zei tegen de leraar (ouders incluis), waarin leraren niet staken maar lesgeven (voltijd, weg met het studiehuis) en waar je zoveel mogelijk zelf betaalt.

Dit is nog wel het meest hufterige
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:13:38 #30
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_72294664
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:33 schreef sneakypete het volgende:
Justitie: oei. Pool is me te links, de anderen die ik hier heb staan meestal te rechts, dus wie blijft over?
Wat zijn je wensen qua justitie? Doodstraf invoeren? Of onderscheid naar afkomst maken, zoals criminele vreemdelingen het land uitgooien ipv de gewone straf geven? De overheid veel terrorismebevoegheden etc. geven (dat wil jij volgens mij absoluut niet)? Dan ben ik inderdaad niet geschikt.

Zoniet, dan heb je op justitie volgens mij niet zo'n last van mijn economische linksheid, terwijl we qua persoonlijke vrijheden en overheidsbevoegdheden op dat vlak niet zover uit elkaar staan geloof ik. Straatcriminaliteit mag wat mij betreft wel iets strenger worden bestraft dan nu, gevangenissen mogen iets soberder, softdrugs mag gelegaliseerd worden, harddrugs niet. Qua civiel recht zoveel mogelijk naar private geschiloplossing, zoals mediation & arbitrage. Verbod op no cure no pay opheffen.

Ik ga zelf nog even nadenken over een lijstje trouwens.
pi_72294817
In de OP staan wel vnl. mensen die over het algemeen genuanceerde posts maken, kunnen argumenteren en niet geestelijk gehandicapt zijn. Dat doet mij deugd.
pi_72294863
Ik eigen mezelf trouwens de post Verkeer en Waterstaat toe. Zoals te doen gebruikelijk vergeet iedereen dit weer en dan hebben we daar weer een vrouw zitten met de ballen verstand van verkeer.
pi_72294902
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:18 schreef Fastmatti het volgende:
Ik eigen mezelf trouwens de post Verkeer en Waterstaat toe. Zoals te doen gebruikelijk vergeet iedereen dit weer en dan hebben we daar weer een vrouw zitten met de ballen verstand van verkeer.
DS4 past daar ook wel op. Ik weet niet wat jouw policy zou zijn mocht je die portefeuille beheren..
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:24:17 #34
66825 Reya
Fier Wallon
pi_72295065
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:13 schreef Pool het volgende:

[..]

Wat zijn je wensen qua justitie? Doodstraf invoeren? Of onderscheid naar afkomst maken, zoals criminele vreemdelingen het land uitgooien ipv de gewone straf geven? De overheid veel terrorismebevoegheden etc. geven (dat wil jij volgens mij absoluut niet)? Dan ben ik inderdaad niet geschikt.

Zoniet, dan heb je op justitie volgens mij niet zo'n last van mijn economische linksheid, terwijl we qua persoonlijke vrijheden en overheidsbevoegdheden op dat vlak niet zover uit elkaar staan geloof ik. Straatcriminaliteit mag wat mij betreft wel iets strenger worden bestraft dan nu, gevangenissen mogen iets soberder, softdrugs mag gelegaliseerd worden, harddrugs niet. Qua civiel recht zoveel mogelijk naar private geschiloplossing, zoals mediation & arbitrage. Verbod op no cure no pay opheffen.

Ik zal jou dan mijn SG maken. Er moet tenslotte ook nog iemand zitten die werkelijk iets van wet- en regelgeving begrijpt
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:29:55 #35
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_72295263
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:24 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zal jou dan mijn SG maken. Er moet tenslotte ook nog iemand zitten die werkelijk iets van wet- en regelgeving begrijpt
Ook goed, zolang het maar een functie is waar wat te graaien valt.
pi_72295321
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:19 schreef OldJeller het volgende:

[..]

DS4 past daar ook wel op. Ik weet niet wat jouw policy zou zijn mocht je die portefeuille beheren..
Eigenlijk maar twee zaken. Ten eerste investeren in zowel het ov als wegen, want in beide is de laatste jaren helemaal niks in geinvesteerd (behalve dan in twee megalomane projecten). Ten tweede alle treitermaatregelen tegen de automobilist tegen het licht houden en zoveel mogelijk terugdraaien. Deze maatregelen verstoren de doorstroming in de Randstad en buiten de Randstad vergroten ze de onleefbaarheid.
pi_72295339
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:29 schreef Pool het volgende:

[..]

Ook goed, zolang het maar een functie is waar wat te graaien valt.
Dat is meestal na je functie, Pool. En of je nou bij een partij zat die zogenaamd "links"-georiënteerd was, of "rechts"-georiënteerd, dat maakt niet uit. (Rosenmuller)
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:31 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Eigenlijk maar twee zaken. Ten eerste investeren in zowel het ov als wegen, want in beide is de laatste jaren helemaal niks in geinvesteerd (behalve dan in twee megalomane projecten). Ten tweede alle treitermaatregelen tegen de automobilist tegen het licht houden en zoveel mogelijk terugdraaien. Deze maatregelen verstoren de doorstroming in de Randstad en buiten de Randstad vergroten ze de onleefbaarheid.
Klinkt op zich wel veelbelovend.
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:35:09 #38
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72295462
quote:

[..]

Wat is het voordeel volgens jou daarbij?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72295532
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is het voordeel volgens jou daarbij?
Dat diegene met het meeste geld eindelijk eens zijn recht kan halen
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:42:37 #40
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72295731
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:36 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat diegene met het meeste geld eindelijk eens zijn recht kan halen
Want een mediator is corrupt?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72295741
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]

Klinkt op zich wel veelbelovend.
Wat minder populaire maatregelen die ik zou nemen is een verbod op auto's ouder dan tien jaar. Ten eerste heeft dit een gunstig effect op onze leefomgeving en ten tweede gaan de kosten voor het bezit van een auto flink omhoog zodat minder mensen een auto kunnen bezitten en het dus rustiger wordt op de weg.
pi_72295769
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Want een mediator is corrupt?
Ga eens op de kast
pi_72295813
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:42 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wat minder populaire maatregelen die ik zou nemen is een verbod op auto's ouder dan tien jaar. Ten eerste heeft dit een gunstig effect op onze leefomgeving en ten tweede gaan de kosten voor het bezit van een auto flink omhoog zodat minder mensen een auto kunnen bezitten en het dus rustiger wordt op de weg.
Als je daarbij ook de maximumsnelheid omhoog gooit op (in elk geval) snelwegen én auto's verbiedt onder een aankoopprijs van x euro, dan mag je van mij die functie bekleden.
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:46:27 #44
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72295882
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:40 schreef Wheelgunner het volgende:
Dictator: Wheelgunner

Klaar!
Wat fokkers betreft kan ik verder alleen een lijstje maken voor de eerste Purge, overigens.
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:48:37 #45
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72295952
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:33 schreef sneakypete het volgende:
Zozo, ik ben al vaak genoemd
Uitgaande van mijzelf als MP, kom ik tot het volgende:

Ik zou ten eerste een aantal ministeries afschaffen. Sociale zaken komt onder economische. Laat ze binnen de eigen muren maar afwegen welke van de twee belangrijk is. De naamsverandering impliceert dat het niet te 'sociaal' moet worden. Ontwikkelingssamenwerking onder BuZa, wijken/integratie onder Justitie evenals 'jeugd en gezin'. Over dat laatste wil ik wel zeggen dat jeugd en gezin een belangrijk thema zou zijn, echter het zou geen subsidiespons moeten zijn als nu, men zou vooral moeten nadenken over welke wetten het gezin weer terug op de kaart moeten zetten (bijv strengere huwelijkswetten, hardere aanpak van slechte ouders, enz). Landbouw gaat onder VROM. Het apart houden van 'landbouw' zorgt ervoor dat er onevenredig veel geld naartoe gaat, nb veel te vaak naar rijke industriëlen en boeren, ofwel naar een enkele ecoboer welke leuke dingen doet, maar weinig zoden aan de dijk zet. Als het om voedselveiligheid gaat is er 'volksgezondheid'.

Financien: Lyrebird als 'fiscal conservative', een mooie balans tussen idealisme en realisme
Binnenlandse zaken: DS4 lijkt me een goede spreekbuis
Buitenlandse zaken: LXIV lijkt me wereldwijs genoeg
Volksgezondheid: Argento
Economische zaken: Bolkesteijn gezien zijn achtergrond en opvattingen.
Onderwijs: DrWolffenstein. Als er íets is wat conservatiever moet in ons land, is het het onderwijs wel.
VROM: Hexagon is liberaal en pragmatisch genoeg.
Defensie: Klopkoek onder streng toezicht
Ik ben niet goed voor justitie, tenzij je ook meteen wat aan de overbevolking wil doen. Geef maar aan Reya.
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:50:03 #46
66825 Reya
Fier Wallon
pi_72295995
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:48 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik ben niet goed voor justitie, tenzij je ook meteen wat aan de overbevolking wil doen. Geef maar aan Reya.
Ok. Ik beperk het wapenbezit dan tot mensen die aantoonbaar minstens vijf wilde zwijnen per jaar schieten
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:52:39 #47
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72296070
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Ok. Ik beperk het wapenbezit dan tot mensen die aantoonbaar minstens vijf wilde zwijnen per jaar schieten
Dat zou ik er misschien nog voor over hebben ook....
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:53:39 #48
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72296100
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:42 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het erge is dat je dit nog meent ook.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72296357
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het erge is dat je dit nog meent ook.
Lach er maar om, maar het huidige beleid beoogt hetzelfde hoor. Er zal iemand minder moeten gaan rijden en dat zijn niet de mensen die een lastenverzwaring wel kunnen betalen. Mijn beleid zou tenminste helder en eerlijk zijn.
pi_72296403
Het is helemaal niet de bedoeling dat minder mensen gaan autorijden. Je kan beter de doorstroming bevorderen door vrachtwagens, tractoren en wegwerkzaamheden e.d. uit de spits te halen. Ambtenaren een uurtje later beginnen. Langere invoegstroken, doorgetrokken streep, het hele verhaal.

Of we wachten gewoon af wat die extra banen die aangelegd aan het worden zijn gaan doen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Picchia op 30-08-2009 23:25:12 ]
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:04:33 #51
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72296427
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:02 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Lach er maar om, maar het huidige beleid beoogt hetzelfde hoor. Er zal iemand minder moeten gaan rijden en dat zijn niet de mensen die een lastenverzwaring wel kunnen betalen. Mijn beleid zou tenminste helder en eerlijk zijn.
Het huidige beleid haalt stinkbakken van de weg. En wie kopen nou die stinkbakken? Juist. En als niemand die stinkbakken meer koopt zijn er ook minder tweedehands stinkbakken beschikbaar.

Een beleid wat jij niet kunt hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72296725
Zolang ik op Sociale Zaken zit vind ik eigenlijk alles prima. De functie van premier is toch volledig nutteloos. Publieke schandpaal.
pi_72296998
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:03 schreef Picchia het volgende:
Het is helemaal niet de bedoeling dat minder mensen gaan autorijden. .
Jawel.
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:21:59 #54
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72297016
De oplossing is niet zozeer minder autorijden, de oplossing is minder mensen!
pi_72297088
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:21 schreef Wheelgunner het volgende:
De oplossing is niet zozeer minder autorijden, de oplossing is minder mensen!
Dé oplossing?

Dat heb ik ooit ergens gelezen.
pi_72297648
quote:

[..]

Dan gun ik je bij deze het voordeel van de twijfel
Al mogen allochtone criminelen in een excessief geval (zaken van publiek belang) gerust eruitgetsjoept worden. Anderzijds zou een eigen rechtssyteem dat gewoon harder optreedt ook voldoende kunnen zijn.
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:42:03 #57
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72297668
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:24 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dé oplossing?

Dat heb ik ooit ergens gelezen.
Nu wel.
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:53:01 #58
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72298004
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:41 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Dan gun ik je bij deze het voordeel van de twijfel
Al mogen allochtone criminelen in een excessief geval (zaken van publiek belang) gerust eruitgetsjoept worden. Anderzijds zou een eigen rechtssyteem dat gewoon harder optreedt ook voldoende kunnen zijn.
Jij bent eng. Een verschillend rechtssysteem voor verschillende soorten Nederlanders. Het recht volgens rechts.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72298012
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:42 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Nu wel.
Nee, maar goed.
Een gros van de genoemde mensen in de OP heeft al een opleiding genoten en/of werkt momenteel.
Jij bent nog bezig of moet nog beginnen, niet?
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:57:00 #60
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72298120
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:53 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee, maar goed.
Een gros van de genoemde mensen in de OP heeft al een opleiding genoten en/of werkt momenteel.
Jij bent nog bezig of moet nog beginnen, niet?
Ik heb mijn BA

Jij komt over als een HBO drop-out, klopt dat?
pi_72298176
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:57 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik heb mijn BA
Precies, je bent nog bezig.

Je komt ook altijd zo ondoordacht over, iemand met weinig levenservaring, vandaar. Niets persoonlijks, maar meer iets wat jou van de rest uit de OP scheidt.
pi_72298280
Ik schat Wheelgunner toch iets hoger in dan Lyrebird.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 31 augustus 2009 @ 00:03:27 #63
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72298291
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:59 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Precies, je bent nog bezig.

Je komt ook altijd zo ondoordacht over, iemand met weinig levenservaring, vandaar. Niets persoonlijks, maar meer iets wat jou van de rest uit de OP scheidt.
Haha, ik heb al eerder gemerkt dat je autistische persoonlijkheid het nogal moeilijk maakt voor je om posts en users in te schatten.

Ik gok dat ik ouder dan jij ben, hoger opgeleid, beter belezen, meer bereisd, aanzienlijk meer levenservaring heb en nog langer actief ben op fok ook.
pi_72298410
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 00:03 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Haha, ik heb al eerder gemerkt dat je autistische persoonlijkheid het nogal moeilijk maakt voor je om posts en users in te schatten.

Ik gok dat ik ouder dan jij ben, hoger opgeleid, beter belezen, meer bereisd, aanzienlijk meer levenservaring heb en nog langer actief ben op fok ook.
Hieruit blijkt wederom je schaarse mensenkennis.
Maar ik verwacht dan ook dat je vnl. computerspelletjes speelt, dergelijke waar je moet schieten.

Allemaal overigens erg offtopic, dus hier laat ik het bij.
  maandag 31 augustus 2009 @ 00:10:06 #65
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72298444
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 00:08 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hieruit blijkt wederom je schaarse mensenkennis.
Maar ik verwacht dan ook dat je vnl. computerspelletjes speelt, dergelijke waar je moet schieten.

Waarom digitaal als het ook echt kan?
  maandag 31 augustus 2009 @ 00:36:36 #66
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72299130
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
Ik schat Wheelgunner toch iets hoger in dan Lyrebird.
En dan is KK de enige die me tot nu toe verdedigd heeft tegen die flapdrol

Toch bedankt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wheelgunner op 31-08-2009 12:37:56 ]
pi_72301820
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 00:36 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

En dan is KK de enige die me tot nu toe verdedigd tegen die flapdrol

Toch bedankt.
Je moet die gekke wapenhobby van je wat meer naar de achtergrond dringen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_72302091
Ik ben ook tegen vrij wapenbezit maar wat dat betreft zit er geen verschil tussen Lyrebird en Wheelgunner. Blijven over de overige standpunten, de consistentie en de algehele teneur van posten.

Bovendien twijfel ik er niet aan dat Wheelgunner verantwoord met zijn wapen om gaat.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72303073
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 00:36 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

En dan is KK de enige die me tot nu toe verdedigd tegen die flapdrol

Toch bedankt.
Pardon? Flapdrol en KK staan in een zin, en het gaat niet over KK maar over mij? Het is verdedigt btw.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_72303338

Financien: Elcastel
Binnenlandse zaken: Sneakypete
Buitenlandse zaken: PJORourke
Volksgezondheid: Bolkesteijn
Economische zaken - schrappen we ten gunste van een belastingteruggave
Sociale zaken - voegen we samen met Binnenlandse Zaken
Landbouw: HenriO
Justitie: Freako
Onderwijs: Lyrebird
VROM: Reya
Defensie: DrW
Ontwikkelingssamenwerking - schrappen, wordt gecompenseerd met afschaffing import tax voor ontwikkelingslanden
Wijken & Integratie - schrappen ten gunste van een puntensysteem
Jeugd & Gezin - schrappen
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_72338632
quote:
Zie topictitel.

Formeer hier je kabinet met de POL-posters die je daar wel op hun plek lijkt of die je gewoon uit vriendjespolitieke redenen een post gunt

Wat maakt jou tot een goede MP
pi_72338667
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:30 schreef Klopkoek het volgende:

Word jij mijn running mate
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:54:23 #73
177885 JoaC
Het is patat
pi_72359247
Ik kies Chriz2k en RickoKun als formateurs.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_72361221
lol die klopkoek blijft een triest figuur
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_72362768
Lol, de gemiddelde Fokker blijft een triest hoopje mens dat spoedig onder een tram zal moeten verdwijnen. DrWolffenstein, Bolkesteijn en Lyrebird in je favo kabinet zetten, hoe verzin je het, dan ben je echt van tante lotje getikt.

(ja, ik kan het ook hoor LoserTalks)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72362777
quote:
Op woensdag 2 september 2009 08:39 schreef Klopkoek het volgende:
Lol, de gemiddelde Fokker blijft een triest hoopje mens dat spoedig onder een tram zal moeten verdwijnen. DrWolffenstein, Bolkesteijn en Lyrebird in je favo kabinet zetten, hoe verzin je het, dan ben je echt van tante lotje getikt.
Wel een mooi recept om je land naar de kloten te helpen . Dan moeten ze Nederland wel erg haten
pi_72363685
Je laat een essentieel stukje tekst weg du_ke. Het was meer bedoeld om te laten zien hoe makkelijk en 'dapper' het is om aan de hand van een toetsenbord allemaal lelijke dingen uit te kramen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72365149
quote:
Op woensdag 2 september 2009 01:54 schreef MoneyTalks het volgende:
lol die klopkoek blijft een triest figuur
Het is triest om zo over anderen uit te laten.
  woensdag 2 september 2009 @ 11:22:49 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_72365691
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:58 schreef sneakypete het volgende:
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 2 september 2009 @ 17:15:41 #80
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_72372539
quote:
Op woensdag 2 september 2009 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
Je laat een essentieel stukje tekst weg du_ke. Het was meer bedoeld om te laten zien hoe makkelijk en 'dapper' het is om aan de hand van een toetsenbord allemaal lelijke dingen uit te kramen.
Heeft hij jouw toetsenbord onderzocht, dan?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_72374781
quote:
Jezus wat een zuurpruim kun je toch ook zijn, dit topic is luchtig bedoeld hoor, er is geen rechtse staatsgreep op handen dus wees kalm.

Voor een oud-linkse denker kun je tamelijk slecht relativeren.
Oja, zelfde geldt voor moneytalks natuurlijk, kom op jongens het is maar een ...
pi_72374856
Wat MoneyTalks neerplempte kan ik onmogelijk als 'luchtig' kwalificeren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72374953
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:43 schreef Klopkoek het volgende:
Wat MoneyTalks neerplempte kan ik onmogelijk als 'luchtig' kwalificeren.
Neu maar dan hoef je toch nog geen mensen onder een tram te gaan wensen?
Ik snap overigens ook niet zo waarom mensen als MoneyT zich geroepen voelen zoiets te melden.
pi_72393262
quote:
Ga nu niet zo de verongelijkte kutkleuter uithangen

Dat het makkelijk is om via een toetsenbord allemaal lelijke dingen uit te kramen mag bij jou toch allang bekend zijn, je bent er immers zelf ook niet vies van.

OT:

In mijn kabinet maar 2 namen, Henri en B_A met als enige mandaat de boel binnen een week op te doeken.
pi_72394107
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:12 schreef Chewie het volgende:

OT:

In mijn kabinet maar 2 namen, Henri en B_A met als enige mandaat de boel binnen een week op te doeken.
Bekeerd tot libertarier?
pi_72394148
quote:

[..]

Ga nu niet zo de verongelijkte kutkleuter uithangen

Dat het makkelijk is om via een toetsenbord allemaal lelijke dingen uit te kramen mag bij jou toch allang bekend zijn, je bent er immers zelf ook niet vies van.

OT:

Binnen een week? Heb je enig idee wat voor een balans alleen al de rijksoverheid heeft?
pi_72394157
quote:
Grapjas. Jij wilt mensen onder de tram laten lopen, de doodstraf instellen voor conservatiefen, enzovoorts.
pi_72394208
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:45 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Grapjas. Jij wilt mensen onder de tram laten lopen, de doodstraf instellen voor conservatiefen, enzovoorts.
He, niet gaan schelden op de conservatieven, ja
pi_72395077
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:45 schreef Reya het volgende:

[..]

Binnen een week? Heb je enig idee wat voor een balans alleen al de rijksoverheid heeft?
Zeg ook nergens dat ze het makkelijk krijgen in die week
pi_72411866
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

En in sprookjes geloven past wel aardig bij de zogenaamde libertariërs
pi_72415378
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zou je dat serieus willen? Nee toch hoop ik.
pi_72418652
quote:
Amen
pi_72418851
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Amen
Uitgaande van Nederland in het jaar 2009, wat denk je dat er dan gebeuren zal?
pi_72419593
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:36 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Uitgaande van Nederland in het jaar 2009, wat denk je dat er dan gebeuren zal?
Chaos en ellende natuurlijk .
pi_72419718
Waarom niet een kwartetspel vervaardigen van POL users.
Lijkt me zinniger.
Voorbeeld:
1. Libertariërs.
a Henri_Osewoudt
b Boze_Appel
c sneakypete
d heiden6
I´m back.
  vrijdag 4 september 2009 @ 00:04:18 #96
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_72419883
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:58 schreef Ryan3 het volgende:
Lijkt me zinniger.
Voorbeeld:
1. Libertariërs.
a Henri_Osewoudt
b Boze_Appel
c sneakypete
d heiden6
2. Fascistische sociaal-darwinisten
a Seventh Wave
b ....eh...
c ...
d ..
pi_72419921
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:04 schreef Pool het volgende:

[..]

a Seventh Wave
b ....eh...
c ...
d ..
Nordcore. .
I´m back.
pi_72420478
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:58 schreef Ryan3 het volgende:
Lijkt me zinniger.
Voorbeeld:
1. Libertariërs.
a Henri_Osewoudt
b Boze_Appel
c sneakypete
d heiden6
Ik betwijfel of ik in dat rijtje thuishoor.
Ik voel wel wat verwantschap met de libertariërs, maar ben minder principieel.
Sommige conservatieve denkers kan ik ook waarderen, al ben ik ook zeker geen onversneden conservatief. In wezen ben ik dus eerder conservatief-liberaal, voor zover dat bestaat. Economisch erg liberaal en cultureel een beetje behoudend, maar niet reactionair.
Het probleem dat ik met het 'zuivere' libertarisme is dat het:
-Praktisch niet uitvoerbaar is, tenzij in zeer specifieke omstandigheden, welke dus niet voor handen zijn in het hiernumaals.
-Niet per se zal leiden tot meer vrijheid. Contractueel kunnen mensen elkaar ook tal van regeltjes opleggen. Uiteindelijk ontstaan daaruit semi-overheidsorganisaties enz.

Maar los daarvan, vind ik wel vooral de economische benadering interessant. Een soort van nachtwakersstaat sta ik ook voor.
Met Bolkesteijn kan ik wel in een kwartetje, Lyrebird op veel punten ook.

En jij Ryan?

[ Bericht 2% gewijzigd door sneakypete op 04-09-2009 00:29:31 ]
pi_72423357
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:23 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Je lijkt de laatste tijd inderdaad een beetje bij te draaien.
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:40:02 #100
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72439550
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:45 schreef Picchia het volgende:
Verkeer en Waterstaat - Napalm

Napalm, fileminister
Napalm, asfaltbobo

V&W; het ministerie waar je nooit succesvol zal zijn. Doe mij ontwikkelingssamenwerking maar om eens flink te gaan ontstoffen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Napalm op 04-09-2009 19:22:39 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:43:34 #101
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72439651
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:04 schreef Pool het volgende:

[..]

a Seventh Wave
b ....eh...
c ...
d ..
LXIV, zoalshetis...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72439922
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

LXIV, zoalshetis...
Ben je ziek? Dit lijstje is veel te kort.
pi_72452112
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:23 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Ik voel wel wat verwantschap met de libertariërs, maar ben minder principieel.
Sommige conservatieve denkers kan ik ook waarderen, al ben ik ook zeker geen onversneden conservatief. In wezen ben ik dus eerder conservatief-liberaal, voor zover dat bestaat. Economisch erg liberaal en cultureel een beetje behoudend, maar niet reactionair.
Het probleem dat ik met het 'zuivere' libertarisme is dat het:
-Praktisch niet uitvoerbaar is, tenzij in zeer specifieke omstandigheden, welke dus niet voor handen zijn in het hiernumaals.
-Niet per se zal leiden tot meer vrijheid. Contractueel kunnen mensen elkaar ook tal van regeltjes opleggen. Uiteindelijk ontstaan daaruit semi-overheidsorganisaties enz.

Maar los daarvan, vind ik wel vooral de economische benadering interessant. Een soort van nachtwakersstaat sta ik ook voor.
Met Bolkesteijn kan ik wel in een kwartetje, Lyrebird op veel punten ook.

En jij Ryan?

Ik had kunnen zweren, net als du_ke kennelijk, dat jij libertariër was...
Maar nu ben je minarchist? En sta je achter neoliberale economische theorieën (Oostenrijkse school - universiteit van Chicago)? Gecombineerd met plattelands conservatisme à la Ad Verbrugge?

Ikzelf ben geen libertariër, vind het een beetje te romantisch allemaal.
De enige Oostenrijker die ik wel waardeer is Karl Popper (nog steeds).
I´m back.
pi_72452312
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nordcore. .
Absofucking-luut nog wat gehoord van die gozer na een jaar of 5?
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_72452342

Minister van informatie Meki
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_72452776
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 01:01 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Absofucking-luut nog wat gehoord van die gozer na een jaar of 5?
Volgens mij was dat al langer geleden, ik schat een jaar of 7.
Net als van Barry_van_Dam nooit meer wat van gehoord.
Overigens had Beserker in zijn ondertiteling staan dat-ie Sociaal-Darwinist was.
Dus misschien kan hij ook in dat rijtje.
I´m back.
pi_72460994
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 00:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik had kunnen zweren, net als du_ke kennelijk, dat jij libertariër was...
Maar nu ben je minarchist? En sta je achter neoliberale economische theorieën (Oostenrijkse school - universiteit van Chicago)? Gecombineerd met plattelands conservatisme à la Ad Verbrugge?
Etikketjes zijn altijd lastig, bovendien verander ook ik wel eens van gedachten, maar volgens mij heb ik het in de vorige post al aardig verwoord.
Ad verbrugge (niets van gelezen dus ik ga nu af op wat ik denk te weten' is volgens mij nu juist wel heel erg antiliberaal, ook economisch gezien. Niet mijn kop thee dus. De ideeën van de Oostenrijkse school waardeer ik wel, al vind ik de politieke en ethische conclusies van mensen als Rothbard te ver gaan. Zijn ideeën over geld bijv ben ik het wel mee eens (welke dus weer sterk afwijken van de Chicago school).
quote:
Ikzelf ben geen libertariër, vind het een beetje te romantisch allemaal.
De enige Oostenrijker die ik wel waardeer is Karl Popper (nog steeds).
Dat is ook mijn kritiek op het libertarisme. Het ontbeert een dosis realisme waardoor het nooit groot kan worden. Wel kan het een mooie aanvulling zijn in theoretische debatten over wat een goede samenleving wel en niet is.
Hierop aansluitend: zelf heb ik veel waardering voor het denken van Friedrich Hayek, die goed bevriend was met Karl Popper waardoor een soort balans ontstond tussen het Oostenrijke denken (a priori filosofie, liberalisme) en Poppers ideeën over democratie en wetenschap. Hij noemde zich een 'Old Whig', refererend aan het Angelsakische conservatisme van Edmund Burke enz (hij hechtte dus meer waarde aan traditie en ordelijkheid dan de meeste liberalen), maar toch ook weer geen echte conservatief omdat hij vond dat het dan teveel terugkijken was, en te weinig vooruit kijken, hij zat dus een beetje tussen klassiek liberalisme en Angelsaksisch conservatisme in, wat erg logisch is als je bedenkt dat hij een Oostenrijker was die naar Engeland emigreerde.
Al met al denk ik dat ik daar het dichtst bij zit.
Politici die je daarbij kunt plaasten zijn bijv Margaret Thatcher, Bolkestein, e.d., al ben ik weer geen voorstander van al te veel militair geweld. De oorlog in Irak vond ik bijv een vergissing.
pi_72462524
Hmm, daar moet ik even over nadenken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72502152
Hmmm, ik vrees dat weinig fokkertjes ministeriabel zijn....
pi_72505505
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Uiteindelijk helemaal niemand, maar het is ook niet het doel hier een echt kabinet te formeren
pi_72510049
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat zal ook wel weer meevallen. Er zullen hier best mensen zijn die het niveau van een Ella Vogelaar halen. Dat is goed genoeg voor een plaats in het PvdA deel van het kabinet.
pi_72510915
Je wordt er niet scherper op vogeltje
pi_72511441
quote:
Op maandag 7 september 2009 08:23 schreef du_ke het volgende:
Je wordt er niet scherper op vogeltje
Rare vogels is ook een categorie idd.
1) JohnDope.
2) JohnDope v 2.0
I´m back.
pi_72512513
Ryan3 en du_ke. De twee grootste zuigers van POL.
pi_72512635
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:16 schreef Lyrebird het volgende:
Nee, dat wil ik niet hebben, hoor du_ke is een heel aardige jongen.
I´m back.
pi_72513716
Minister President: DS4. Ik wil mijzelf niet tot een onderdeel beperken.

Financien: Lyrebird, on a tight leash. Begroting op orde krijgen met zo min mogelijk lastenverzwaringen.

Binnenlandse zaken: Monolith. Volgens mij heb je een goed gevoel voor humor nodig op deze post. Met Blackadder als avatar moet dat lukken.

Buitenlandse zaken: Weltschmerz. Houdt de rest van de wereld bezig door in de discussie steeds net wat anders te beweren.

Volksgezondheid: Hexagon. Mits hij toe zegt de privatisering in de zorg te beëindigen en terug te gaan naar het oude systeem, of met een heel goed alternatief komt.

Economische zaken: Du_ke. Dient op te houden met het roepen van "kenniseconomie", maar echt wat te doen. Ik wens met name een duurzaamheidseconomie. Daar moeten we voorop lopen, daar liggen de kansen. Uiteraard verwacht ik dat je de EU hier in mee krijgt.

Sociale zaken: Klopkoek. Ophouden met kankeren en aan de slag.

Landbouw: Henkway. Is boer geweest, maar laat zijn oren er niet naar hangen. Krijgt wel verplicht een sterke ambtenaar naast zich om hem te controleren.

Justitie: Pool. Maar ik blijf natuurlijk over zijn schouder meekijken.

Onderwijs: Elfletterig. Mag eerst eens een visie maken, waarbij vooral tijd moet worden geïnvesteerd in leerlingen die willen en kunnen, ipv tijd in leerlingen die niet willen.

VROM: Argento. Doet geen gekke dingen, betuttelt niet en dient te faciliteren.

Defensie: Stefan_P. Kan hij eindelijk eens iets nuttigs doen met die agressie en als hij een grote waffel gaat geven tegen een van de generaals ga ik in een hoekje van de kamer genieten van de reactie van die generaal.

Ontwikkelingssamenwerking: EG. Practice what you preach. Je krijgt 8 jaar om de honger in de wereld op te lossen.

Wijken & Integratie: Afschaffen.

Jeugd & Gezin: Afschaffen.

Verkeer en Waterstaat: Draaijer. Opdracht: files oplossen. Ben er nog niet uit of ik nu een sadist ben, naïef of eindelijk bereid om met de vuist op tafel te slaan.

Voor wie niet genoemd is: jouw kwaliteiten zijn mij niet ontgaan, maar ik heb voor jou een mooie plek als Staatssecretaris in gedachten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_72514082
Nog een categorie is natuurlijk:
Jokers.

(Of zitten die niet in het kwartetspel?)
I´m back.
  maandag 7 september 2009 @ 11:50:58 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72514659
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:31 schreef Ryan3 het volgende:
Nog een categorie is natuurlijk:
Jokers.

(Of zitten die niet in het kwartetspel?)
Nee, maar ik ben beschikbaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_72514760
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:17 schreef DS4 het volgende:
Financien: Lyrebird, on a tight leash. Begroting op orde krijgen met zo min mogelijk lastenverzwaringen.
Het laatste is geen probleem, het eerste gaat niet werken. Live free or die.
pi_72515124
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:53 schreef Lyrebird het volgende:

Het laatste is geen probleem, het eerste gaat niet werken. Live free or die.
Ik ga er vanuit dat je in vrijheid kiest om onder deze voorwaarden te werken.

O: je begrijpt natuurlijk wel dat ik niet in inkomen wil dalen, dus de salarissen gaan enkele keren over de kop. Dan accepteer je zo'n voorwaarde wellicht wat makkelijker. Net als EG en Klopkoek zich waarschijnlijk in hun lot (grootverdiener worden) zullen schikken.
pi_72515288
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat je in vrijheid kiest om onder deze voorwaarden te werken.

O: je begrijpt natuurlijk wel dat ik niet in inkomen wil dalen, dus de salarissen gaan enkele keren over de kop. Dan accepteer je zo'n voorwaarde wellicht wat makkelijker. Net als EG en Klopkoek zich waarschijnlijk in hun lot (grootverdiener worden) zullen schikken.
Helaas, mijn vrijheid is niet meer te koop. Liever voor een hongerloon doen waar ik zin in heb, dan de orders van de baas opvolgen.
pi_72515731
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:10 schreef Lyrebird het volgende:

Helaas, mijn vrijheid is niet meer te koop. Liever voor een hongerloon doen waar ik zin in heb, dan de orders van de baas opvolgen.
Je kent de eisen nog niet, maar je bent nu al ervan overuigd dat je het niet wil?
pi_72516336
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kent de eisen nog niet, maar je bent nu al ervan overuigd dat je het niet wil?
Voor alle duidelijkheid: bedoel je met "on a tight leash" dat ik aan een tight leash zit, of bedoel je dat de overheidsfinancieen aan een tight leash zitten?
pi_72516415
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:54 schreef Lyrebird het volgende:

Voor alle duidelijkheid: bedoel je met "on a tight leash" dat ik aan een tight leash zit, of bedoel je dat de overheidsfinancieen aan een tight leash zitten?
Beiden, maar de tight leash komt bij mij wel vooraf. Ik stuur mensen aan op basis van eigen verantwoordelijkheid. Ik zeg wat ik wil en absoluut niet wil en daarbinnen mag men initiatieven ontplooien. Mits je binnen de kaders blijft zal het me verder jeuken. Ga je zonder toestemming de kader oprekken (discussie kan altijd, met goede argumenten ben ik te overtuigen), dan krijg je een tik.
pi_72517155
quote:
Binnenlandse zaken: Monolith. Volgens mij heb je een goed gevoel voor humor nodig op deze post. Met Blackadder als avatar moet dat lukken.
Ik zou op m'n hoede zijn voor mijn positie als MP.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_72517343
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:28 schreef Monolith het volgende:

Ik zit in de politiek en kan je vertellen dat Blackadder in de politiek een van de meest matigen zou zijn als het gaat om messen in de rug steken...
pi_72517419
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zit in de politiek en kan je vertellen dat Blackadder in de politiek een van de meest matigen zou zijn als het gaat om messen in de rug steken...
I've got a cunning plan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_72517572
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:40 schreef Monolith het volgende:

I've got a cunning plan.
Ik lees: Very well, I accept. A man may fight for many things: his country, his principles, his friends, the glistening tear on the cheek of a golden child. But personally I'd mud wrestle my own mother for a ton of cash, an amusing clock, and a sack of French porn. You're on.
pi_72521716
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Beiden, maar de tight leash komt bij mij wel vooraf. Ik stuur mensen aan op basis van eigen verantwoordelijkheid. Ik zeg wat ik wil en absoluut niet wil en daarbinnen mag men initiatieven ontplooien. Mits je binnen de kaders blijft zal het me verder jeuken. Ga je zonder toestemming de kader oprekken (discussie kan altijd, met goede argumenten ben ik te overtuigen), dan krijg je een tik.
Ik leid op dezelfde manier. Geef mensen zo veel verantwoordelijkheid als ze kunnen dragen, maar grijp hard in als ze die verantwoordelijkheid niet aankunnen. Ze een beetje laten zwemmen en zoeken kan overigens geen kwaad. Leren doe je door (niet te hard te) vallen en opstaan. Ook belangrijk: zorg dat ze over de juiste kennis en middelen beschikken om hun taak goed uit te voeren.

Als ik ergens een bloedhekel aan heb, dan zijn het micromanagers. Helaas lopen er daar te veel van rond. Ze zijn prima in staat om hun eigen boontjes te doppen, maar gaan nat als ze een niveau hoger worden gepromoveerd. Het is jammer dat velen, het voetvolk, daar de dupe van zijn.
  maandag 7 september 2009 @ 16:29:47 #130
66825 Reya
Fier Wallon
pi_72521807
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zou speknek en jou ook direct wegpromoveren naar een ambassadeurspositie op een verre eilandstaat.
pi_72527993
quote:
Economische zaken: Du_ke. Dient op te houden met het roepen van "kenniseconomie", maar echt wat te doen. Ik wens met name een duurzaamheidseconomie. Daar moeten we voorop lopen, daar liggen de kansen. Uiteraard verwacht ik dat je de EU hier in mee krijgt.
Dat moeten we kunnen regelen. De Nederlandse economie kan heel goed groeien op een duurzame manier. Stijgende welvaart en dalende milieubelasting gaan prima samen als we investeren in technische vernieuwing bijvoorbeeld fiscaal stimuleren. Ik zie dat wel zitten . En in de andere EU-landen leeft dit besef ook maar nog niet voldoende. Met wat geluk brengt de huidige crisis daar verandering in
pi_72528024
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:16 schreef Lyrebird het volgende:
Valt reuze mee. Je moet gewoon wat opletten met de domme uitspraken die van tijd tot tijd in je opkomen
pi_72529475
quote:
Jeugd & Gezin Argento
Ik zie dit nu pas, maarre, kom ik zo Rouvoeterig over?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_72529494
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:09 schreef Argento het volgende:

[..]

Nee. Wel als een uberCDA-er. (type Hans Hillen)
pi_72529597
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat maakt jou tot een goede MP
Hij is in de OP toch aan het formeren, nou dan is hij ook de MP. Zo werkt dat nu eenmaal.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_72529648
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:12 schreef Argento het volgende:

[..]

Hij is in de OP toch aan het formeren, nou dan is hij ook de MP. Zo werkt dat nu eenmaal.
Dat is ook zo. Maar hij nam het initiatief voor dit topic; dus hij zal wel stiekum vinden dat hij MP-abel is
pi_72529808
Ik zou overigens een uitstekende minister zijn. De Kamer zou ook een enorme kluif aan mij hebben en wel zodanig dat ze niet graag met mij in debat gaan, terwijl ik toch voortdurend op het randje van mijn bevoegdheden opereer.
pi_72529990
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:17 schreef Argento het volgende:
Ik zou overigens een uitstekende minister zijn. De Kamer zou ook een enorme kluif aan mij hebben en wel zodanig dat ze niet graag met mij in debat gaan, terwijl ik toch voortdurend op het randje van mijn bevoegdheden opereer.
Maakt iemand dat tot een goede minister?

Als je dit slechts zou noemen bij mij als formateur, dan sta je binnen 5 minuten weer buiten.
pi_72530698
Wel grappig, Hex zal w.s. de enige zijn die genoemd is op al de lijstjes die ook daadwerkelijk in de buurt gaat komen van een van de posten.
pi_72531187
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:39 schreef en_door_slecht het volgende:
Wel grappig, Hex zal w.s. de enige zijn die genoemd is op al de lijstjes die ook daadwerkelijk in de buurt gaat komen van een van de posten.
Ik vrees dat ie het niveau niet gaat halen....Ik hoop voor hem dat ik ongelijk krijg, mocht hij de ambitie onverhoopt hebben.

DS4 dicht ik grote kansen toe, dat is een de weinige hoogvliegers hier.
pi_72532170
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:

mocht hij de ambitie onverhoopt hebben.
Ambitie is natuurlijk nooit onverhoopt...
pi_72532192
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:09 schreef Argento het volgende:

Niet zeuren, bij mij krijg je VROM. Best een aardige post.
pi_72532315
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ambitie is natuurlijk nooit onverhoopt...
Het is nog veel erger. Volgens mij staat er een geweldige tegenstelling in mijn zin.....
pi_72532350
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zou er niet warm voor lopen. Geef mij maar sociale zaken, financiën of EZ.
pi_72532686
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik zou er niet warm voor lopen. Geef mij maar sociale zaken, financiën of EZ.
Financiën en EZ kun je niet aan m.i. Daarvoor ontbreekt het je aan inzicht. Zo zijn er ook posten waar ik ver van moet blijven...

Maarre: ontwikkelingssamenwerking is toch ook een mooie? Honger de wereld uit helpen lijkt mij een geweldig mooie taak.
pi_72532930
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Financiën en EZ kun je niet aan m.i. Daarvoor ontbreekt het je aan inzicht. Zo zijn er ook posten waar ik ver van moet blijven...
Zeker, ik zou niet willen zeggen dat ik op alle posten zou passen...Ik zou iig een zeer sterk team om mijn heen verzamelen. Zoals Bush dat deed.
quote:
Maarre: ontwikkelingssamenwerking is toch ook een mooie? Honger de wereld uit helpen lijkt mij een geweldig mooie taak.
Zeker. Zou ik pas doen als ik keiharde afspraken kan maken. Het budget niet in de laatste plaats....

Het is wel een post waar ik in een notime zwaar gefrustreerd zou raken...
vrees ik.
  maandag 7 september 2009 @ 21:39:58 #147
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_72533252
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:30 schreef Klopkoek het volgende:

Back to the 50's
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_72533298
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:33 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik zou iig een zeer sterk team om mijn heen verzamelen. Zoals Bush dat deed.
Ander land, andere positie. En je krijgt hoe dan ook ambtenaren die je bij staan. Dat is maar goed ook.
quote:
Zeker. Zou ik pas doen als ik keiharde afspraken kan maken. Het budget niet in de laatste plaats....
Je moet eerst met visie komen en dan pas kun je geld vragen. Maar je weet dat ik mee strijd als je een goede visie neer legt.
quote:
Het is wel een post waar ik in een notime zwaar gefrustreerd zou raken...
vrees ik.
Dan kom je even bij mij te biecht en geef ik je hernieuwde energie. Ik zou er bijna Tsjakka! achter zetten, maar dat werkt bij jou geloof ik averechts.
pi_72533333
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:39 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Back to the 50's
Wat normen en waarden betreft zeker. Dat zal ze leren!
pi_72533564
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat normen en waarden betreft zeker. Dat zal ze leren!
Had ik maar een tijdmachine. Het zou me zo leuk lijken om jou een jaartje naar de 50-er jaren te sturen en je dan te vragen of je wil blijven, of je mij wil smeken om terug te mogen...

Het zou een fantastisch format zijn waar ik Arnie zonder meer mee zou verslaan!

p.s. ik moet minder Champagne drinken geloof ik, ik ben aan het doordraven.
pi_72533878
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ander land, andere positie. En je krijgt hoe dan ook ambtenaren die je bij staan.
In beginsel wel, maar was niet Jorritsma die niet door 1 deur kon met Sweder van Wijnbergen en hem de deur wees? Ik herinner mij ook een soortgelijk geval met Dr. Eduard Bomhoff....

Maar geef mij maar wat dit betreft de Amerikaanse versie. Oud team eruit, mijn eigen team erin. Neemt niet weg dat de goede oudgedienden natuurlijk zitting krijgen in mijn board....
quote:
Je moet eerst met visie komen en dan pas kun je geld vragen.
Hartgrondig met je eens. Alles in de goede volgorde. Het zou ook mijn eerste stap zijn om met een visie met in het kielzog een plan te komen. dit laten doorrekenen. En vervolgens - tijdens formatie- keihard onderhandelen en keiharde toezeggingen krijgen. Daar ging Vogelaar imo de mist in......
quote:
Maar je weet dat ik mee strijd als je een goede visie neer legt.
Dat is altijd meegenomen. Zal niet makkelijk zijn... Ik ben wel links, op thema's soms rechts, conservatief....Tja.
quote:
Dan kom je even bij mij te biecht en geef ik je hernieuwde energie.
Je bent een goede motivator. Maar als je die nodig hebt, dan start je verkeerd, want het moet helemaal uit jezelf komen. Neemt niet weg dat een personal coach je op gezette tijden uitkomst kan bieden. Raad ik iedereen aan.
quote:
Ik zou er bijna Tsjakka! achter zetten, maar dat werkt bij jou geloof ik averechts.
Ach, weet je, een Tjakkaa werkt maar heel even. de kunst is om jezelf te motiveren.

Je moet jezelf de vraag stellen: heb ik ergens energie voor?
pi_72534355
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Had ik maar een tijdmachine. Het zou me zo leuk lijken om jou een jaartje naar de 50-er jaren te sturen en je dan te vragen of je wil blijven, of je mij wil smeken om terug te mogen...
Ik wou dat het kon...Het gevaar voor romantiseren ligt altijd op de loer....

Het aardige is google ads e met een link komt met Dio ft Sef met het nummer "tijdmachine" (niet echt ons niveau )

Ik zou overigens niet graag willen zeggen dat alles uit de jaren vijftig nou zo geweldig was. Geen misverstand hierover.
quote:
Het zou een fantastisch format zijn waar ik Arnie zonder meer mee zou verslaan!
Die man blijkt verdraaid succesvol. Waartoe een soapie tot kan uitgroeien.

Maar ja, in mijn fantasie......Enfin, de rest is overbodig.
quote:
p.s. ik moet minder Champagne drinken geloof ik, ik ben aan het doordraven.
Je bent lekker los. Best vermakelijk
pi_72536831
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik doe mee.
pi_72540817
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vrees dat ie het niveau niet gaat halen....Ik hoop voor hem dat ik ongelijk krijg, mocht hij de ambitie onverhoopt hebben.

DS4 dicht ik grote kansen toe, dat is een de weinige hoogvliegers hier.
Dat ben ik niet met je eens. DS4 zou goed richting Justiitie, EZ of financiën kunnen, maar dan is het ook snel gedaan. Hex is veel meer een all-rounder en dus veel geschikter als MP. Overigens zie ik hex eerder in de Kamer.
pi_72541176
Ik zit dit topic nog ns te bekijken, maar ik kom toch op de raarste posten uit. Nu zie ik mezelf weer op Volksgezondheid terug...
pi_72542412
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 00:54 schreef en_door_slecht het volgende:

Dat ben ik niet met je eens. DS4 zou goed richting Justiitie, EZ of financiën kunnen, maar dan is het ook snel gedaan. Hex is veel meer een all-rounder en dus veel geschikter als MP. Overigens zie ik hex eerder in de Kamer.
VROM en V&W zie ik mijzelf ook nog wel geschikt voor, maar je hebt gelijk: MP is in de praktijk niet mijn beste positie.
pi_72542640
V&W is wel leuk. Kan je ook meer aan duurzame groei doen dan bij EZ denk ik .
pi_72557795
Beter laat dan nooit;

Financien Pberends
Binnenlandse zaken Papierversnipperaar
Buitenlandse zaken Ryan3
Volksgezondheid Klopkoek
Economische zaken DS4
Sociale zaken Pool
Landbouw Boze_Appel
Justitie DrWolffenstein
Onderwijs Argento
VROM Martijn_77
Defensie Ethiraseth
Ontwikkelingssamenwerking LXIV

Wijken & Integratie: Afschaffen.
Jeugd & Gezin: Afschaffen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')