quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:58 schreef sneakypete het volgende:
HenriOsewoudt op financiën, Klopkoek op sociale zaken en ik schaterlachend achterin de kamer.
Abortus en euthanasie kan je alleen verbieden, niet afschaffen. Sorry, met zulke domme opmerkingen pas je niet in mijn kabinetquote:Op zondag 30 augustus 2009 18:35 schreef Klopkoek het volgende:
En jij hebt mij ook niet in jouw kabinet gezet dus in dit geval denken we daar hetzelfde over.
Nou vooruit, ik zou wel staatssecretaris van VWS willen zijn. Schaf ik de abortus en euthenasie af. Als dat door de kamer is treedt ik af.
Grappig genoeg had ik je bijna op mijn VWS gezet, maar ik vrees dat DS4 je uit mijn kabinet zou zetten.quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:35 schreef Klopkoek het volgende:
En jij hebt mij ook niet in jouw kabinet gezet dus in dit geval denken we daar hetzelfde over.
Nou vooruit, ik zou wel staatssecretaris van VWS willen zijn. Schaf ik de abortus en euthenasie af. Als dat door de kamer is treedt ik af.
Zat jij zelf ook niet in de politiek? 3 x raden voor wat voor een partij...quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:27 schreef Hexagon het volgende:
gewoon uit vriendjespolitieke redenen een post gunt
Daarom werd het geen justitie bij jou, laat staan defensie :pquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Justitie en onderwijs vind ik wel hele mooie posten. Aangezien de orde voor alles gaat, zelfs democratie.
Dat hoeft niet, maar presteren moet worden beloond en middelmatigen moeten worden aangespoord beter hun best te doen. Weg met de zesjesmentaliteit.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:01 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom moet onderwijs conservatiever? Moeten we weer terug naar de tijd van stokslagen en 'een dubbeltje wordt nooit een kwartje'.
Stinkforum dat dit ook is
Ondankbare hond ben je ook.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:01 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom moet onderwijs conservatiever? Moeten we weer terug naar de tijd van stokslagen en 'een dubbeltje wordt nooit een kwartje'.
Stinkforum dat dit ook is
quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:09 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ondankbare hond ben je ook.
We moeten terug naar de tijd waarin iedereen U zei tegen de leraar (ouders incluis), waarin leraren niet staken maar lesgeven (voltijd, weg met het studiehuis) en waar je zoveel mogelijk zelf betaalt.
Wat zijn je wensen qua justitie? Doodstraf invoeren? Of onderscheid naar afkomst maken, zoals criminele vreemdelingen het land uitgooien ipv de gewone straf geven? De overheid veel terrorismebevoegheden etc. geven (dat wil jij volgens mij absoluut niet)? Dan ben ik inderdaad niet geschikt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:33 schreef sneakypete het volgende:
Justitie: oei. Pool is me te links, de anderen die ik hier heb staan meestal te rechts, dus wie blijft over?
Reya dan maar. Of Wheelgunner. Ze moeten er maar om duelleren.
DS4 past daar ook wel op. Ik weet niet wat jouw policy zou zijn mocht je die portefeuille beheren..quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:18 schreef Fastmatti het volgende:
Ik eigen mezelf trouwens de post Verkeer en Waterstaat toe. Zoals te doen gebruikelijk vergeet iedereen dit weer en dan hebben we daar weer een vrouw zitten met de ballen verstand van verkeer.
Ik zal jou dan mijn SG maken. Er moet tenslotte ook nog iemand zitten die werkelijk iets van wet- en regelgeving begrijptquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Wat zijn je wensen qua justitie? Doodstraf invoeren? Of onderscheid naar afkomst maken, zoals criminele vreemdelingen het land uitgooien ipv de gewone straf geven? De overheid veel terrorismebevoegheden etc. geven (dat wil jij volgens mij absoluut niet)? Dan ben ik inderdaad niet geschikt.
Zoniet, dan heb je op justitie volgens mij niet zo'n last van mijn economische linksheid, terwijl we qua persoonlijke vrijheden en overheidsbevoegdheden op dat vlak niet zover uit elkaar staan geloof ik. Straatcriminaliteit mag wat mij betreft wel iets strenger worden bestraft dan nu, gevangenissen mogen iets soberder, softdrugs mag gelegaliseerd worden, harddrugs niet. Qua civiel recht zoveel mogelijk naar private geschiloplossing, zoals mediation & arbitrage. Verbod op no cure no pay opheffen.
Ik ga zelf nog even nadenken over een lijstje trouwens.![]()
Ook goed, zolang het maar een functie is waar wat te graaien valt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zal jou dan mijn SG maken. Er moet tenslotte ook nog iemand zitten die werkelijk iets van wet- en regelgeving begrijpt
Eigenlijk maar twee zaken. Ten eerste investeren in zowel het ov als wegen, want in beide is de laatste jaren helemaal niks in geinvesteerd (behalve dan in twee megalomane projecten). Ten tweede alle treitermaatregelen tegen de automobilist tegen het licht houden en zoveel mogelijk terugdraaien. Deze maatregelen verstoren de doorstroming in de Randstad en buiten de Randstad vergroten ze de onleefbaarheid.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:19 schreef OldJeller het volgende:
[..]
DS4 past daar ook wel op. Ik weet niet wat jouw policy zou zijn mocht je die portefeuille beheren..
Dat is meestal na je functie, Pool. En of je nou bij een partij zat die zogenaamd "links"-georiënteerd was, of "rechts"-georiënteerd, dat maakt niet uit. (Rosenmuller)quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:29 schreef Pool het volgende:
[..]
Ook goed, zolang het maar een functie is waar wat te graaien valt.
Klinkt op zich wel veelbelovend.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:31 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Eigenlijk maar twee zaken. Ten eerste investeren in zowel het ov als wegen, want in beide is de laatste jaren helemaal niks in geinvesteerd (behalve dan in twee megalomane projecten). Ten tweede alle treitermaatregelen tegen de automobilist tegen het licht houden en zoveel mogelijk terugdraaien. Deze maatregelen verstoren de doorstroming in de Randstad en buiten de Randstad vergroten ze de onleefbaarheid.
Wat is het voordeel volgens jou daarbij?quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Wat zijn je wensen qua justitie? Doodstraf invoeren? Of onderscheid naar afkomst maken, zoals criminele vreemdelingen het land uitgooien ipv de gewone straf geven? De overheid veel terrorismebevoegheden etc. geven (dat wil jij volgens mij absoluut niet)? Dan ben ik inderdaad niet geschikt.
Zoniet, dan heb je op justitie volgens mij niet zo'n last van mijn economische linksheid, terwijl we qua persoonlijke vrijheden en overheidsbevoegdheden op dat vlak niet zover uit elkaar staan geloof ik. Straatcriminaliteit mag wat mij betreft wel iets strenger worden bestraft dan nu, gevangenissen mogen iets soberder, softdrugs mag gelegaliseerd worden, harddrugs niet. Qua civiel recht zoveel mogelijk naar private geschiloplossing, zoals mediation & arbitrage. Verbod op no cure no pay opheffen.
Dat diegene met het meeste geld eindelijk eens zijn recht kan halenquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is het voordeel volgens jou daarbij?
Want een mediator is corrupt?quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:36 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat diegene met het meeste geld eindelijk eens zijn recht kan halen
Wat minder populaire maatregelen die ik zou nemen is een verbod op auto's ouder dan tien jaar. Ten eerste heeft dit een gunstig effect op onze leefomgeving en ten tweede gaan de kosten voor het bezit van een auto flink omhoog zodat minder mensen een auto kunnen bezitten en het dus rustiger wordt op de weg.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Klinkt op zich wel veelbelovend.![]()
Als je daarbij ook de maximumsnelheid omhoog gooit op (in elk geval) snelwegen én auto's verbiedt onder een aankoopprijs van x euro, dan mag je van mij die functie bekleden.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat minder populaire maatregelen die ik zou nemen is een verbod op auto's ouder dan tien jaar. Ten eerste heeft dit een gunstig effect op onze leefomgeving en ten tweede gaan de kosten voor het bezit van een auto flink omhoog zodat minder mensen een auto kunnen bezitten en het dus rustiger wordt op de weg.
Ik ben niet goed voor justitie, tenzij je ook meteen wat aan de overbevolking wil doen. Geef maar aan Reya.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:33 schreef sneakypete het volgende:
Zozo, ik ben al vaak genoemd
Uitgaande van mijzelf als MP, kom ik tot het volgende:
Ik zou ten eerste een aantal ministeries afschaffen. Sociale zaken komt onder economische. Laat ze binnen de eigen muren maar afwegen welke van de twee belangrijk is. De naamsverandering impliceert dat het niet te 'sociaal' moet worden. Ontwikkelingssamenwerking onder BuZa, wijken/integratie onder Justitie evenals 'jeugd en gezin'. Over dat laatste wil ik wel zeggen dat jeugd en gezin een belangrijk thema zou zijn, echter het zou geen subsidiespons moeten zijn als nu, men zou vooral moeten nadenken over welke wetten het gezin weer terug op de kaart moeten zetten (bijv strengere huwelijkswetten, hardere aanpak van slechte ouders, enz). Landbouw gaat onder VROM. Het apart houden van 'landbouw' zorgt ervoor dat er onevenredig veel geld naartoe gaat, nb veel te vaak naar rijke industriëlen en boeren, ofwel naar een enkele ecoboer welke leuke dingen doet, maar weinig zoden aan de dijk zet. Als het om voedselveiligheid gaat is er 'volksgezondheid'.
Financien: Lyrebird als 'fiscal conservative', een mooie balans tussen idealisme en realisme
Binnenlandse zaken: DS4 lijkt me een goede spreekbuis
Buitenlandse zaken: LXIV lijkt me wereldwijs genoeg
Volksgezondheid: Argento
Economische zaken: Bolkesteijn gezien zijn achtergrond en opvattingen.
Justitie: oei. Pool is me te links, de anderen die ik hier heb staan meestal te rechts, dus wie blijft over?
Reya dan maar. Of Wheelgunner. Ze moeten er maar om duelleren.
Onderwijs: DrWolffenstein. Als er íets is wat conservatiever moet in ons land, is het het onderwijs wel.
VROM: Hexagon is liberaal en pragmatisch genoeg.
Defensie: Klopkoek onder streng toezicht
Ok. Ik beperk het wapenbezit dan tot mensen die aantoonbaar minstens vijf wilde zwijnen per jaar schietenquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik ben niet goed voor justitie, tenzij je ook meteen wat aan de overbevolking wil doen. Geef maar aan Reya.
Dat zou ik er misschien nog voor over hebben ook....quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Ok. Ik beperk het wapenbezit dan tot mensen die aantoonbaar minstens vijf wilde zwijnen per jaar schieten
quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat minder populaire maatregelen die ik zou nemen is een verbod op auto's ouder dan tien jaar. Ten eerste heeft dit een gunstig effect op onze leefomgeving en ten tweede gaan de kosten voor het bezit van een auto flink omhoog zodat minder mensen een auto kunnen bezitten en het dus rustiger wordt op de weg.
Lach er maar om, maar het huidige beleid beoogt hetzelfde hoor. Er zal iemand minder moeten gaan rijden en dat zijn niet de mensen die een lastenverzwaring wel kunnen betalen. Mijn beleid zou tenminste helder en eerlijk zijn.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
![]()
Het erge is dat je dit nog meent ook.
Het huidige beleid haalt stinkbakken van de weg. En wie kopen nou die stinkbakken? Juist. En als niemand die stinkbakken meer koopt zijn er ook minder tweedehands stinkbakken beschikbaar.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Lach er maar om, maar het huidige beleid beoogt hetzelfde hoor. Er zal iemand minder moeten gaan rijden en dat zijn niet de mensen die een lastenverzwaring wel kunnen betalen. Mijn beleid zou tenminste helder en eerlijk zijn.
Jawel.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:03 schreef Picchia het volgende:
Het is helemaal niet de bedoeling dat minder mensen gaan autorijden. .
Dé oplossing?quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:21 schreef Wheelgunner het volgende:
De oplossing is niet zozeer minder autorijden, de oplossing is minder mensen!
Dan gun ik je bij deze het voordeel van de twijfelquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Nu wel.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:24 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dé oplossing?
Dat heb ik ooit ergens gelezen.
Jij bent eng. Een verschillend rechtssysteem voor verschillende soorten Nederlanders. Het recht volgens rechts.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:41 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Dan gun ik je bij deze het voordeel van de twijfel
Al mogen allochtone criminelen in een excessief geval (zaken van publiek belang) gerust eruitgetsjoept worden. Anderzijds zou een eigen rechtssyteem dat gewoon harder optreedt ook voldoende kunnen zijn.
Nee, maar goed.quote:
Ik heb mijn BAquote:Op zondag 30 augustus 2009 23:53 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, maar goed.
Een gros van de genoemde mensen in de OP heeft al een opleiding genoten en/of werkt momenteel.
Jij bent nog bezig of moet nog beginnen, niet?
Precies, je bent nog bezig.quote:
Haha, ik heb al eerder gemerkt dat je autistische persoonlijkheid het nogal moeilijk maakt voor je om posts en users in te schatten.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:59 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Precies, je bent nog bezig.
Je komt ook altijd zo ondoordacht over, iemand met weinig levenservaring, vandaar. Niets persoonlijks, maar meer iets wat jou van de rest uit de OP scheidt.
Hieruit blijkt wederom je schaarse mensenkennis.quote:Op maandag 31 augustus 2009 00:03 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Haha, ik heb al eerder gemerkt dat je autistische persoonlijkheid het nogal moeilijk maakt voor je om posts en users in te schatten.
Ik gok dat ik ouder dan jij ben, hoger opgeleid, beter belezen, meer bereisd, aanzienlijk meer levenservaring heb en nog langer actief ben op fok ook.
Waarom digitaal als het ook echt kan?quote:Op maandag 31 augustus 2009 00:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Hieruit blijkt wederom je schaarse mensenkennis.
Maar ik verwacht dan ook dat je vnl. computerspelletjes speelt, dergelijke waar je moet schieten.
En dan is KK de enige die me tot nu toe verdedigd heeft tegen die flapdrolquote:Op maandag 31 augustus 2009 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
Ik schat Wheelgunner toch iets hoger in dan Lyrebird.
Je moet die gekke wapenhobby van je wat meer naar de achtergrond dringenquote:Op maandag 31 augustus 2009 00:36 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En dan is KK de enige die me tot nu toe verdedigd tegen die flapdrol![]()
Toch bedankt.
Pardon? Flapdrol en KK staan in een zin, en het gaat niet over KK maar over mij? Het is verdedigt btw.quote:Op maandag 31 augustus 2009 00:36 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En dan is KK de enige die me tot nu toe verdedigd tegen die flapdrol![]()
Toch bedankt.
Wat maakt jou tot een goede MPquote:Op zondag 30 augustus 2009 18:27 schreef Hexagon het volgende:
Zie topictitel.
Formeer hier je kabinet met de POL-posters die je daar wel op hun plek lijkt of die je gewoon uit vriendjespolitieke redenen een post gunt
Minister President: Hexagon
Word jij mijn running matequote:Op zondag 30 augustus 2009 18:30 schreef Klopkoek het volgende:
Minister President: EchtGaaf
Rest is niet belangrijk mits de financiën en sociale zaken ook naar EG gaan.
Wel een mooi recept om je land naar de kloten te helpenquote:Op woensdag 2 september 2009 08:39 schreef Klopkoek het volgende:
Lol, de gemiddelde Fokker blijft een triest hoopje mens dat spoedig onder een tram zal moeten verdwijnen. DrWolffenstein, Bolkesteijn en Lyrebird in je favo kabinet zetten, hoe verzin je het, dan ben je echt van tante lotje getikt.
Het is triest om zo over anderen uit te laten.quote:Op woensdag 2 september 2009 01:54 schreef MoneyTalks het volgende:
lol die klopkoek blijft een triest figuur
quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:58 schreef sneakypete het volgende:
HenriOsewoudt op financiën, Klopkoek op sociale zaken en ik schaterlachend achterin de kamer.
Heeft hij jouw toetsenbord onderzocht, dan?quote:Op woensdag 2 september 2009 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
Je laat een essentieel stukje tekst weg du_ke. Het was meer bedoeld om te laten zien hoe makkelijk en 'dapper' het is om aan de hand van een toetsenbord allemaal lelijke dingen uit te kramen.
Jezus wat een zuurpruim kun je toch ook zijn, dit topic is luchtig bedoeld hoor, er is geen rechtse staatsgreep op handen dus wees kalm.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
Je laat een essentieel stukje tekst weg du_ke. Het was meer bedoeld om te laten zien hoe makkelijk en 'dapper' het is om aan de hand van een toetsenbord allemaal lelijke dingen uit te kramen.
Neu maar dan hoef je toch nog geen mensen onder een tram te gaan wensen?quote:Op woensdag 2 september 2009 18:43 schreef Klopkoek het volgende:
Wat MoneyTalks neerplempte kan ik onmogelijk als 'luchtig' kwalificeren.
Ga nu niet zo de verongelijkte kutkleuter uithangenquote:Op woensdag 2 september 2009 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
Bekeerd tot libertarier?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:12 schreef Chewie het volgende:
OT:
In mijn kabinet maar 2 namen, Henri en B_A met als enige mandaat de boel binnen een week op te doeken.
Binnen een week? Heb je enig idee wat voor een balans alleen al de rijksoverheid heeft?quote:Op donderdag 3 september 2009 11:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ga nu niet zo de verongelijkte kutkleuter uithangen![]()
Dat het makkelijk is om via een toetsenbord allemaal lelijke dingen uit te kramen mag bij jou toch allang bekend zijn, je bent er immers zelf ook niet vies van.
OT:
In mijn kabinet maar 2 namen, Henri en B_A met als enige mandaat de boel binnen een week op te doeken.
Grapjas. Jij wilt mensen onder de tram laten lopen, de doodstraf instellen voor conservatiefen, enzovoorts.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
He, niet gaan schelden op de conservatieven, jaquote:Op donderdag 3 september 2009 11:45 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Grapjas. Jij wilt mensen onder de tram laten lopen, de doodstraf instellen voor conservatiefen, enzovoorts.
Zeg ook nergens dat ze het makkelijk krijgen in die weekquote:Op donderdag 3 september 2009 11:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Binnen een week? Heb je enig idee wat voor een balans alleen al de rijksoverheid heeft?
En in sprookjes geloven past wel aardig bij de zogenaamde libertariërsquote:Op donderdag 3 september 2009 12:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zeg ook nergens dat ze het makkelijk krijgen in die week
Zou je dat serieus willen? Nee toch hoop ik.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zeg ook nergens dat ze het makkelijk krijgen in die week
Amenquote:Op donderdag 3 september 2009 11:12 schreef Chewie het volgende:
Chaos en ellende natuurlijkquote:Op donderdag 3 september 2009 23:36 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Uitgaande van Nederland in het jaar 2009, wat denk je dat er dan gebeuren zal?
2. Fascistische sociaal-darwinistenquote:Op donderdag 3 september 2009 23:58 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom niet een kwartetspel vervaardigen van POL users.
Lijkt me zinniger.
Voorbeeld:
1. Libertariërs.
a Henri_Osewoudt
b Boze_Appel
c sneakypete
d heiden6
Nordcore.quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:04 schreef Pool het volgende:
[..]
2. Fascistische sociaal-darwinisten
a Seventh Wave
b ....eh...
c ...
d ..
Ik betwijfel of ik in dat rijtje thuishoor.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:58 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom niet een kwartetspel vervaardigen van POL users.
Lijkt me zinniger.
Voorbeeld:
1. Libertariërs.
a Henri_Osewoudt
b Boze_Appel
c sneakypete
d heiden6
Je lijkt de laatste tijd inderdaad een beetje bij te draaien.quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:23 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ik in dat rijtje thuishoor.
quote:
LXIV, zoalshetis...quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:04 schreef Pool het volgende:
[..]
2. Fascistische sociaal-darwinisten
a Seventh Wave
b ....eh...
c ...
d ..
Ik had kunnen zweren, net als du_ke kennelijk, dat jij libertariër was...quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:23 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ik in dat rijtje thuishoor.
Ik voel wel wat verwantschap met de libertariërs, maar ben minder principieel.
Sommige conservatieve denkers kan ik ook waarderen, al ben ik ook zeker geen onversneden conservatief. In wezen ben ik dus eerder conservatief-liberaal, voor zover dat bestaat. Economisch erg liberaal en cultureel een beetje behoudend, maar niet reactionair.
Het probleem dat ik met het 'zuivere' libertarisme is dat het:
-Praktisch niet uitvoerbaar is, tenzij in zeer specifieke omstandigheden, welke dus niet voor handen zijn in het hiernumaals.
-Niet per se zal leiden tot meer vrijheid. Contractueel kunnen mensen elkaar ook tal van regeltjes opleggen. Uiteindelijk ontstaan daaruit semi-overheidsorganisaties enz.
Maar los daarvan, vind ik wel vooral de economische benadering interessant. Een soort van nachtwakersstaat sta ik ook voor.
Met Bolkesteijn kan ik wel in een kwartetje, Lyrebird op veel punten ook.
En jij Ryan?
Absofucking-luut nog wat gehoord van die gozer na een jaar of 5?quote:
Volgens mij was dat al langer geleden, ik schat een jaar of 7.quote:Op zaterdag 5 september 2009 01:01 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Absofucking-luut nog wat gehoord van die gozer na een jaar of 5?
Etikketjes zijn altijd lastig, bovendien verander ook ik wel eens van gedachten, maar volgens mij heb ik het in de vorige post al aardig verwoord.quote:Op zaterdag 5 september 2009 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik had kunnen zweren, net als du_ke kennelijk, dat jij libertariër was...
Maar nu ben je minarchist? En sta je achter neoliberale economische theorieën (Oostenrijkse school - universiteit van Chicago)? Gecombineerd met plattelands conservatisme à la Ad Verbrugge?
Dat is ook mijn kritiek op het libertarisme. Het ontbeert een dosis realisme waardoor het nooit groot kan worden. Wel kan het een mooie aanvulling zijn in theoretische debatten over wat een goede samenleving wel en niet is.quote:Ikzelf ben geen libertariër, vind het een beetje te romantisch allemaal.
De enige Oostenrijker die ik wel waardeer is Karl Popper (nog steeds).
Uiteindelijk helemaal niemand, maar het is ook niet het doel hier een echt kabinet te formerenquote:Op zondag 6 september 2009 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Hmmm, ik vrees dat weinig fokkertjes ministeriabel zijn....
Dat zal ook wel weer meevallen. Er zullen hier best mensen zijn die het niveau van een Ella Vogelaar halen. Dat is goed genoeg voor een plaats in het PvdA deel van het kabinet.quote:Op zondag 6 september 2009 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Hmmm, ik vrees dat weinig fokkertjes ministeriabel zijn....
Nee, dat wil ik niet hebben, hoor du_ke is een heel aardige jongen.quote:Op maandag 7 september 2009 10:16 schreef Lyrebird het volgende:
Ryan3 en du_ke. De twee grootste zuigers van POL.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Nee, maar ik ben beschikbaar.quote:Op maandag 7 september 2009 11:31 schreef Ryan3 het volgende:
Nog een categorie is natuurlijk:
Jokers.
(Of zitten die niet in het kwartetspel?)
Het laatste is geen probleem, het eerste gaat niet werken. Live free or die.quote:Op maandag 7 september 2009 11:17 schreef DS4 het volgende:
Financien: Lyrebird, on a tight leash. Begroting op orde krijgen met zo min mogelijk lastenverzwaringen.
Ik ga er vanuit dat je in vrijheid kiest om onder deze voorwaarden te werken.quote:Op maandag 7 september 2009 11:53 schreef Lyrebird het volgende:
Het laatste is geen probleem, het eerste gaat niet werken. Live free or die.
Helaas, mijn vrijheid is niet meer te koop. Liever voor een hongerloon doen waar ik zin in heb, dan de orders van de baas opvolgen.quote:Op maandag 7 september 2009 12:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat je in vrijheid kiest om onder deze voorwaarden te werken.
O: je begrijpt natuurlijk wel dat ik niet in inkomen wil dalen, dus de salarissen gaan enkele keren over de kop. Dan accepteer je zo'n voorwaarde wellicht wat makkelijker. Net als EG en Klopkoek zich waarschijnlijk in hun lot (grootverdiener worden) zullen schikken.
Je kent de eisen nog niet, maar je bent nu al ervan overuigd dat je het niet wil?quote:Op maandag 7 september 2009 12:10 schreef Lyrebird het volgende:
Helaas, mijn vrijheid is niet meer te koop. Liever voor een hongerloon doen waar ik zin in heb, dan de orders van de baas opvolgen.
Voor alle duidelijkheid: bedoel je met "on a tight leash" dat ik aan een tight leash zit, of bedoel je dat de overheidsfinancieen aan een tight leash zitten?quote:Op maandag 7 september 2009 12:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kent de eisen nog niet, maar je bent nu al ervan overuigd dat je het niet wil?
Beiden, maar de tight leash komt bij mij wel vooraf. Ik stuur mensen aan op basis van eigen verantwoordelijkheid. Ik zeg wat ik wil en absoluut niet wil en daarbinnen mag men initiatieven ontplooien. Mits je binnen de kaders blijft zal het me verder jeuken. Ga je zonder toestemming de kader oprekken (discussie kan altijd, met goede argumenten ben ik te overtuigen), dan krijg je een tik.quote:Op maandag 7 september 2009 12:54 schreef Lyrebird het volgende:
Voor alle duidelijkheid: bedoel je met "on a tight leash" dat ik aan een tight leash zit, of bedoel je dat de overheidsfinancieen aan een tight leash zitten?
Ik zou op m'n hoede zijn voor mijn positie als MP.quote:Op maandag 7 september 2009 11:17 schreef DS4 het volgende:
Binnenlandse zaken: Monolith. Volgens mij heb je een goed gevoel voor humor nodig op deze post. Met Blackadder als avatar moet dat lukken.
Ik zit in de politiek en kan je vertellen dat Blackadder in de politiek een van de meest matigen zou zijn als het gaat om messen in de rug steken...quote:Op maandag 7 september 2009 13:28 schreef Monolith het volgende:
Ik zou op m'n hoede zijn voor mijn positie als MP.
I've got a cunning plan.quote:Op maandag 7 september 2009 13:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zit in de politiek en kan je vertellen dat Blackadder in de politiek een van de meest matigen zou zijn als het gaat om messen in de rug steken...
Ik lees: Very well, I accept. A man may fight for many things: his country, his principles, his friends, the glistening tear on the cheek of a golden child. But personally I'd mud wrestle my own mother for a ton of cash, an amusing clock, and a sack of French porn. You're on.quote:
Ik leid op dezelfde manier. Geef mensen zo veel verantwoordelijkheid als ze kunnen dragen, maar grijp hard in als ze die verantwoordelijkheid niet aankunnen. Ze een beetje laten zwemmen en zoeken kan overigens geen kwaad. Leren doe je door (niet te hard te) vallen en opstaan. Ook belangrijk: zorg dat ze over de juiste kennis en middelen beschikken om hun taak goed uit te voeren.quote:Op maandag 7 september 2009 12:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Beiden, maar de tight leash komt bij mij wel vooraf. Ik stuur mensen aan op basis van eigen verantwoordelijkheid. Ik zeg wat ik wil en absoluut niet wil en daarbinnen mag men initiatieven ontplooien. Mits je binnen de kaders blijft zal het me verder jeuken. Ga je zonder toestemming de kader oprekken (discussie kan altijd, met goede argumenten ben ik te overtuigen), dan krijg je een tik.
Ik zou speknek en jou ook direct wegpromoveren naar een ambassadeurspositie op een verre eilandstaat.quote:Op maandag 7 september 2009 13:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou op m'n hoede zijn voor mijn positie als MP.
Dat moeten we kunnen regelen. De Nederlandse economie kan heel goed groeien op een duurzame manier. Stijgende welvaart en dalende milieubelasting gaan prima samen als we investeren in technische vernieuwing bijvoorbeeld fiscaal stimuleren. Ik zie dat wel zittenquote:Op maandag 7 september 2009 11:17 schreef DS4 het volgende:
Economische zaken: Du_ke. Dient op te houden met het roepen van "kenniseconomie", maar echt wat te doen. Ik wens met name een duurzaamheidseconomie. Daar moeten we voorop lopen, daar liggen de kansen. Uiteraard verwacht ik dat je de EU hier in mee krijgt.
Valt reuze mee. Je moet gewoon wat opletten met de domme uitspraken die van tijd tot tijd in je opkomenquote:Op maandag 7 september 2009 10:16 schreef Lyrebird het volgende:
Ryan3 en du_ke. De twee grootste zuigers van POL.
Ik zie dit nu pas, maarre, kom ik zo Rouvoeterig over?quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:27 schreef Hexagon het volgende:
Jeugd & Gezin Argento
Nee. Wel als een uberCDA-er. (type Hans Hillen)quote:Op maandag 7 september 2009 20:09 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik zie dit nu pas, maarre, kom ik zo Rouvoeterig over?
Hij is in de OP toch aan het formeren, nou dan is hij ook de MP. Zo werkt dat nu eenmaal.quote:
Dat is ook zo. Maar hij nam het initiatief voor dit topic; dus hij zal wel stiekum vinden dat hij MP-abel isquote:Op maandag 7 september 2009 20:12 schreef Argento het volgende:
[..]
Hij is in de OP toch aan het formeren, nou dan is hij ook de MP. Zo werkt dat nu eenmaal.
Maakt iemand dat tot een goede minister?quote:Op maandag 7 september 2009 20:17 schreef Argento het volgende:
Ik zou overigens een uitstekende minister zijn. De Kamer zou ook een enorme kluif aan mij hebben en wel zodanig dat ze niet graag met mij in debat gaan, terwijl ik toch voortdurend op het randje van mijn bevoegdheden opereer.
Ik vrees dat ie het niveau niet gaat halen....Ik hoop voor hem dat ik ongelijk krijg, mocht hij de ambitie onverhoopt hebben.quote:Op maandag 7 september 2009 20:39 schreef en_door_slecht het volgende:
Wel grappig, Hex zal w.s. de enige zijn die genoemd is op al de lijstjes die ook daadwerkelijk in de buurt gaat komen van een van de posten.
Ambitie is natuurlijk nooit onverhoopt...quote:Op maandag 7 september 2009 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:
mocht hij de ambitie onverhoopt hebben.
Niet zeuren, bij mij krijg je VROM. Best een aardige post.quote:Op maandag 7 september 2009 20:09 schreef Argento het volgende:
Ik zie dit nu pas, maarre, kom ik zo Rouvoeterig over?
Het is nog veel erger. Volgens mij staat er een geweldige tegenstelling in mijn zin.....quote:Op maandag 7 september 2009 21:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ambitie is natuurlijk nooit onverhoopt...
Ik zou er niet warm voor lopen. Geef mij maar sociale zaken, financiën of EZ.quote:Op maandag 7 september 2009 21:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet zeuren, bij mij krijg je VROM. Best een aardige post.
Financiën en EZ kun je niet aan m.i. Daarvoor ontbreekt het je aan inzicht. Zo zijn er ook posten waar ik ver van moet blijven...quote:Op maandag 7 september 2009 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zou er niet warm voor lopen. Geef mij maar sociale zaken, financiën of EZ.
Zeker, ik zou niet willen zeggen dat ik op alle posten zou passen...Ik zou iig een zeer sterk team om mijn heen verzamelen. Zoals Bush dat deed.quote:Op maandag 7 september 2009 21:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Financiën en EZ kun je niet aan m.i. Daarvoor ontbreekt het je aan inzicht. Zo zijn er ook posten waar ik ver van moet blijven...
Zeker. Zou ik pas doen als ik keiharde afspraken kan maken. Het budget niet in de laatste plaats....quote:Maarre: ontwikkelingssamenwerking is toch ook een mooie? Honger de wereld uit helpen lijkt mij een geweldig mooie taak.
Back to the 50'squote:Op zondag 30 augustus 2009 18:30 schreef Klopkoek het volgende:
Minister President: EchtGaaf
Rest is niet belangrijk mits de financiën en sociale zaken ook naar EG gaan.
Ander land, andere positie. En je krijgt hoe dan ook ambtenaren die je bij staan. Dat is maar goed ook.quote:Op maandag 7 september 2009 21:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zou iig een zeer sterk team om mijn heen verzamelen. Zoals Bush dat deed.![]()
Je moet eerst met visie komen en dan pas kun je geld vragen. Maar je weet dat ik mee strijd als je een goede visie neer legt.quote:Zeker. Zou ik pas doen als ik keiharde afspraken kan maken. Het budget niet in de laatste plaats....
Dan kom je even bij mij te biecht en geef ik je hernieuwde energie. Ik zou er bijna Tsjakka! achter zetten, maar dat werkt bij jou geloof ik averechts.quote:Het is wel een post waar ik in een notime zwaar gefrustreerd zou raken...
vrees ik.
Had ik maar een tijdmachine. Het zou me zo leuk lijken om jou een jaartje naar de 50-er jaren te sturen en je dan te vragen of je wil blijven, of je mij wil smeken om terug te mogen...quote:Op maandag 7 september 2009 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat normen en waarden betreft zeker. Dat zal ze leren!
In beginsel wel, maar was niet Jorritsma die niet door 1 deur kon met Sweder van Wijnbergen en hem de deur wees? Ik herinner mij ook een soortgelijk geval met Dr. Eduard Bomhoff....quote:Op maandag 7 september 2009 21:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ander land, andere positie. En je krijgt hoe dan ook ambtenaren die je bij staan.
Hartgrondig met je eens. Alles in de goede volgorde. Het zou ook mijn eerste stap zijn om met een visie met in het kielzog een plan te komen. dit laten doorrekenen. En vervolgens - tijdens formatie- keihard onderhandelen en keiharde toezeggingen krijgen. Daar ging Vogelaar imo de mist in......quote:Je moet eerst met visie komen en dan pas kun je geld vragen.
Dat is altijd meegenomen. Zal niet makkelijk zijn...quote:Maar je weet dat ik mee strijd als je een goede visie neer legt.
Je bent een goede motivator. Maar als je die nodig hebt, dan start je verkeerd, want het moet helemaal uit jezelf komen. Neemt niet weg dat een personal coach je op gezette tijden uitkomst kan bieden. Raad ik iedereen aan.quote:Dan kom je even bij mij te biecht en geef ik je hernieuwde energie.
Ach, weet je, een Tjakkaa werkt maar heel even. de kunst is om jezelf te motiveren.quote:Ik zou er bijna Tsjakka! achter zetten, maar dat werkt bij jou geloof ik averechts.
Ik wou dat het kon...Het gevaar voor romantiseren ligt altijd op de loer....quote:Op maandag 7 september 2009 21:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Had ik maar een tijdmachine. Het zou me zo leuk lijken om jou een jaartje naar de 50-er jaren te sturen en je dan te vragen of je wil blijven, of je mij wil smeken om terug te mogen...
Die man blijkt verdraaid succesvol. Waartoe een soapie tot kan uitgroeien.quote:Het zou een fantastisch format zijn waar ik Arnie zonder meer mee zou verslaan!
Je bent lekker los. Best vermakelijkquote:p.s. ik moet minder Champagne drinken geloof ik, ik ben aan het doordraven.
quote:Op maandag 7 september 2009 21:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet zeuren, bij mij krijg je VROM. Best een aardige post.
Dat ben ik niet met je eens. DS4 zou goed richting Justiitie, EZ of financiën kunnen, maar dan is het ook snel gedaan. Hex is veel meer een all-rounder en dus veel geschikter als MP. Overigens zie ik hex eerder in de Kamer.quote:Op maandag 7 september 2009 20:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vrees dat ie het niveau niet gaat halen....Ik hoop voor hem dat ik ongelijk krijg, mocht hij de ambitie onverhoopt hebben.
DS4 dicht ik grote kansen toe, dat is een de weinige hoogvliegers hier.
VROM en V&W zie ik mijzelf ook nog wel geschikt voor, maar je hebt gelijk: MP is in de praktijk niet mijn beste positie.quote:Op dinsdag 8 september 2009 00:54 schreef en_door_slecht het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. DS4 zou goed richting Justiitie, EZ of financiën kunnen, maar dan is het ook snel gedaan. Hex is veel meer een all-rounder en dus veel geschikter als MP. Overigens zie ik hex eerder in de Kamer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |