SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.Hardloper.
IG @webkim
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:00 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Precies. En als het een consult was geweest dan had ik Tex tot in de finesses geleerd hoe een perfecte rücksack te knopen
Een consult is er om tot in de finesses te leren knopen (ook knoopwijzen die je nog niet geprobeerd had). En het is er om draagproblemen en -vraagstukken op te lossen. Van wriemeldreumesen op de rug krijgen tot dragen met een rugafwijking of begeleiding bij het dragen tijdens een ziekenhuisopname van een baby met infusen en spalken die een zwaar stresserende operatie moet ondergaan.
En voor al die wat eenvoudiger vragen en tips zijn mededragers (incl. draagconsulenten in hun vrije tijd) vaak de leukste hulp
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:56 schreef LovelyLady het volgende:
[..]neejoh die hoop heb ik al een tijdje opgegeven.
Ik vind de meeste SSC's niet mooibehalve de Yamo maar die zit me net niet lekker genoeg.
Daarbij komt het erop neer dat ik het toch eng blijf vinden om Koen op mijn rug te zetten/slingeren/zwierezwaaien/schuiven...
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:19 schreef Webkim het volgende:
Bijna weer een topic vol! Zal ik er dan even een paar draagfoto's van vanavond ingooien?
Wij waren vanavond even op de kermis
[ afbeelding ]
Waar heeeeele hoge dingen stonden
[ afbeelding ]
En waar het al snel donker werd. Bedtijd! Naar huis!
[ afbeelding ]
Die schuifknoop is zodat je met de doppelte X (FCC) ook makkelijk borstvoeding kan geven.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:25 schreef Noli. het volgende:
Maneki en Tessie, op de fotohandleiding doet de Didymos-mevrouw een schuifknoop.
Maar zoals Maneki zegt is net zo makkelijk.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:38 schreef Pvoesss het volgende:
Whaaaah ik (en macka ook een beetje) heb de lind-turkis al bijna onderweg
![]()
quote:
oehquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:07 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]![]()
Mss doe ik ze maandag 's ochtends nog wel ff op de post. scheelt weer
leuk, zo die beginnersvragen.
miss, ik woon in de buurt van amsterdam, en ik heb inmiddels 7 doeken (echt verschillende types ook), dus als je wil, kan je ook bij mij doeken komen voelen![]()
eli vindt dragen nog steeds heerlijk.
mss dat ik dan toch tobi (mt3) hou en als soort poppendoek gebruik, zodat eli ook een pop kan dragen als de baby er is
en al hij het niet leuk vindt, dan ga ik echt mn best doen om van die doek af te komen
Webkim, wat gezellig zo op de kermisquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:40 schreef _Bar_ het volgende:
ik zit hier beetje mee het feit dat Roy redelijk snel het te warm krijgt in de doek, hij gaat dan ook echt zweten.
ondanks dat hij er beide keren alleen nog maar in rompertje zonder mouwen in gelegen heeft.
dus ga nu niet graag met Roy in de doek weg, of in huis rommelen.
misschien is het wel een idee om iets van een linnendoek ofzo aan te schaffen.
didymos tobi, lichtblauw. echt heel mooi, maar te kort voor mij. dat heupdragen wordt hem toch niet. iig niet voor mij Hier zie je een plaatje.quote:
Wat is de reden dat je hem bij de schouder doet die knoop? Kan je hem dan beter verstellen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:56 schreef cattie het volgende:
Mijn schoonmoeder vraagt nog altijd of we de wandelwagen bij ons hebben. En elke keer antwoorden we nee. We hebben hem zelfs verkocht.![]()
In de vakantie heb ik ook heel veel gedragen. Heerlijk.Ik heb nu een heupknoop die heel fijn is.
De Kreuztrage seitlich, alleen dan met slipknoop bij de schouden ipv knoop op de heup.
Oh..nah dies niet mijn ding. wilde graag een mt 3 proberen, maar dat kan ook wel hier in de buurtquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:22 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
didymos tobi, lichtblauw. echt heel mooi, maar te kort voor mij. dat heupdragen wordt hem toch niet. iig niet voor mij Hier zie je een plaatje.
hoezo? zal ik hem meesturen met de andere doeken? (of mss ff wachten tot miss_sly he gezien en gevoeld heeft. heeft geen haast, toch?)
Zweefvliegje, die is ook wel heel mooi, die rubinrot... maar ik heb nu al koralle (en ultramarin), en om 3 indio's te doen, is ook weer zoiets...
leuk, toch die opmerkingen? boeien! ik verteld ook vanochtend aan schoonmoeder dat ik het nog zo leuk vindt om eli te dragen, en toen zei ze iets van, "maar straks als hij echt heel goed kan lopen, is het niet meer nodig, toch?" toen zei ik "het is nu ook niet nodig, maar we vinden het gewoon heel gezellig!" daar had ze geen weerwoord op
Idd makkelijker te verstellen. Foto komt er hopelijk vanmiddag aan, moet nog even alle vakantiefoto's uploaden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:00 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Wat is de reden dat je hem bij de schouder doet die knoop? Kan je hem dan beter verstellen?
Heb je een foto?
ik heb een tricot-slen, en een grijze van bij Macka weet even niet wat voor doek dat is, en momenteel is die in gebruik bij m'n schoonzusje.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:31 schreef DaviniaHR het volgende:
bar, wat voor doek heb je? tricot doeken zijn sowieso warmer dan gewone niet-rekbare doeken, daar hoef je niet speciaal linnen voor te kopen. als ik linnen iha wel erg mooi...
Zo liep ik vorige week zaterdag met een aanbieding pampersquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:27 schreef texelonia het volgende:
Ik heb net boodschappen gedaan met Hannah in de draagdoek en de kinderwagen voor de boodschappen![]()
dan is het mss geen slecht idee om aan je doekenverslaving te gaan werkenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:30 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
ik heb een tricot-slen, en een grijze van bij Macka weet even niet wat voor doek dat is, en momenteel is die in gebruik bij m'n schoonzusje.
Die is ook rekbaar, en wat dunner (en iets minder warm) dan de tricot-slen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:30 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
ik heb een tricot-slen, en een grijze van bij Macka weet even niet wat voor doek dat is, en momenteel is die in gebruik bij m'n schoonzusje.
Jaa!!! Een nieuwe draagdoekenmeet!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:46 schreef Pvoesss het volgende:
Dan organiseren we toch gezellig een meeting binnenkort
me tooquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:53 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Jaa!!! Een nieuwe draagdoekenmeet!![]()
Count me in!
Goed he?quote:
Haha ja das een goeie, maar dat kan ik natuurlijk niet zeggen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:57 schreef Macka66 het volgende:
Als mensen mij willen helpen met knopen bied ik ze altijd vriendelijk aan dat ze bij mij op cursus mogen komen om het te leren. Meestal beseffen ze dan wel dat ze eigenlijk niet weten waar ze mee bezig zijn
Oh, als ik veel toeschouwers hebb bij het afknopen die allemaalquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:00 schreef Pvoesss het volgende:
Ooh en waar ik altijd van schrik is als mensen schrikken als ik haar van mijn rug haal.
Dan schrik ik dat ze schrikken en ben ik bang dat er iets ernstig is.
Terwijl ik helemaal niet bang ben als ik haar op mijn rug slinger of er af haal
Dat had ik gister dus ook! Ging met de bus naar Den Bosch, want de treinen reden niet. Dus ik was helemaal blij dat Joep in de doek zat. De hele weg zat er een vrouw naast die alleen maar zei: acherm, dat is toch zielig, acherm, hij krijgt geen adem, acherm, dadelijk valt ie er uit. Ik werd een beetje naar van dat mens. Joep zat heerlijk!!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:17 schreef Pvoesss het volgende:
En ik snap echt niet dat er mensen zijn die er problemen mee hebben dat ik draag.
Vandaag dus echt mensen gehad die bijna struikelde omdat ze afkeurend achterom keken![]()
Ik was daar ookquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:50 schreef tessie het volgende:
Oeh leuk een meet, ik wil ook!![]()
Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar leuke positieve reacties gekregen op mijn draagdoek. Vanmiddag waren we bij het S&Bfeest in Weesp, en een aantal mensen die zeiden dat ze het zo mooi vonden, of dat ze het er zo fijn uit vonden zien voor Graeme, of gewoon oh wat lief, of lief lachen enzo.
Een grote boezem zou niets uit hoeven maken als je de goede maat draagdoek voor je postuur hebt. Je hebt dan voldoende stof om de doek mooi rond jou en je kind te knopen. Maar er zijn kindjes (en dragers) die de kommahouding niet prettig vinden. Dus misschien is rechtop dragen wel de oplossing.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:55 schreef MeNicole2 het volgende:
Kan iemand me misschien even helpen![]()
Mijn nichtje heeft ook een draagdoek. Maar nu krijgt zij de kleine meid niet lekker in de kommahouding. Zij denkt dat dit komt omdat haar borsten zo groot zijn. Kan dat zo zijn? Want volgens mij maakt dat toch allemaal niks uit? En darmee kan ze de kleine toch ook gewoon wel rechtop dragen? Ze denkt namelijk dat door de borsten de kleine niet lekker ligt. Iemand een idee!!
Gek he dat dat zo kan verschillen. Ik ben door de geweven doek van DF juist helemaal fan van de stretch. Ik vind de geweven doek wel fijn maar voor nu Leander nog zo klein is vind ik de stretch iets lekkerder voor hem!!quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Geen idee, die kommahouding spreekt me persoonlijk niet aan, dus draag rechtop.
Het ging geweldig met Zara! Het knopen is even wennen em voor de eerste keer was het fijn dat schaap er was voor een extra hand, maar ik weet nu al dat we overstappen op geweven ipv stretch! we hebben ongeveet 2,5 uur gewandeld en geen moment hoeven corrigeren ofzo, het voelde van begin tot einde goed.
Voelen, als in de stof betasten?quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou gaan voor een geweven draagdoek. En dan proberen om er zoveel mogelijk te voelen zodat je weet welke je kan waarderen
Ja als Leander niet meer lekker in de stretch kan dan ga ik kijken of ik andere doeken kan proberen. Voor nu is deze heerlijkquote:Op zondag 30 augustus 2009 15:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Nicole, mijn Ellaroo is nog niet zo soepel, zovaak heb ik Chris er (helaas) niet ingehad. En Ella is doordat hij zo dun is ook niet een echt zachte doek.
Je hebt ook andere geweven doeken die al zachter van zichzelf. .
Maar dan zou je ook nog wat anderen moeten proberen
Ja hier: Vraag en aanbod kinderspullen deel 34quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:30 schreef Tan het volgende:
[..]
Voelen, als in de stof betasten?Ik wil er eentje kopen via marktplaats (of hier, iemand nog een leuke in de aanbieding voor een schappelijk prijsje?
), maar ik zou natuurlijk wat voorwerk kunnen verrichten in een winkel.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog best prijzig vindquote:Op zondag 30 augustus 2009 16:44 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ja hier: Vraag en aanbod kinderspullen deel 34
De 2e is denk ik minder geschikt en is al gereserveerd, maar die 1e kan wel (alhoewel ik je eerlijk moet zeggen dat hij misschien te kort is, omdat je als je net met een geweven doek vaak meer stof nodig hebt voor een bepaalde knoop dan wanneer je het al een tijdje doet).
Ik heb geen idee hoe lang de draagdoek moet zijn, ik ben alleen de tricotslen gewend en die is érg langquote:Op zondag 30 augustus 2009 18:22 schreef Pvoesss het volgende:
Wat is je budget? Voor welke lengte? en welke kleuren zoek je?
hihi dat dacht ik ookquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:12 schreef owlet het volgende:
[..]
hoe vaak ik dat in de afgelopen weken al niet voorbij heb zien komen!
quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Het ging geweldig met Zara! Het knopen is even wennen em voor de eerste keer was het fijn dat schaap er was voor een extra hand, maar ik weet nu al dat we overstappen op geweven ipv stretch! we hebben ongeveet 2,5 uur gewandeld en geen moment hoeven corrigeren ofzo, het voelde van begin tot einde goed.
Ik ga me nog eens populair voelen!quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:12 schreef owlet het volgende:
[..]
hoe vaak ik dat in de afgelopen weken al niet voorbij heb zien komen!
Jaaa!!! Zoiets bedoel ik!! Bedankt!quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:00 schreef owlet het volgende:
Tan, wat dacht je van
Storchenwiege Lily
[ afbeelding ]
of
Neobulle manon rouge
[ afbeelding ]
Beide ietsjes boven je budget maar wel doeken waar je van geboorte tot peutertijd mee kan doen. Doeken die stevig zijn, door gebruik heerlijk zacht kunnen worden en eigenlijk alles qua wassen en drogen kunnen hebben.
De foto's zijn bagger, met een beetje googlen kan je mooiere foto's vinden.
Ja hij draagt heerlijk. Had toen we thuis waren had ik helemaal zijn oorafdrukquote:Op maandag 31 augustus 2009 10:34 schreef Macka66 het volgende:
Oh, kijk dat mannetje nou eens lekker zitten
Nee, dat mag je niet! Het is een van de meest geweldige knopen ooit! De knuffeltroostknoop voor zieke kindjes!quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:49 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mrien, zo'n consult klinkt handig! Is 2,5 uur standaard want dat klinkt inderdaad best lang!
Over dat aanspannen kan ik ook nog wel wat leren, want ik geloof dat ik gisteren de nog beter een BB kon gebruiken, zo beroerd knoopte ik de Kanguru volgens de Didymos handleiding.
Mag ik trouwens die knoop tot stomste ooit nomineren?! Ik heb het idee dat ik die nóóit onder de knie krijg!
Ja ik heb de CGW die hele zachte.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:51 schreef LovelyLady het volgende:
Pvoessie jij hebt toch die CGW???
Die heb ik toch gevoeld in Utrecht?
Te groot kan. En te breed ookquote:Op dinsdag 1 september 2009 10:40 schreef Ticootje het volgende:
In de vakantie heb ik Jen alleen maar gedragen. Ik was zo blij met mn Yamo..
Maar bij ML zit de yamo niet zo goed. Het lijkt wel alsof mijn vent er te groot voor is (kan dat?) Iemand misschien een idee voor een drager voor mijn vent. Ik zat te denken aan een patapum. Nu is de peutermaat vanaf 18 maanden. Jen is net 18 maanden en toch wel wat klein voor haar leeftijd. Iemand ervaring?
De simpele rucksack carry uit het hoppediz boekjequote:Op maandag 31 augustus 2009 20:20 schreef Pvoesss het volgende:
Ik denk dat ik ook weet wie het kind is![]()
Welke knoop gebruik je voor het rugknopen dan?
Daarom draag ik op mijn rug met mijn uberzachte doek.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
De simpele rucksack carry uit het hoppediz boekje
quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:08 schreef texelonia het volgende:
Lekker Bar! En hoofdje vrij zal wel veel schelen ja, ze raken hun warmte natuurlijk vooral via hun hoofd kwijt.
Ik kom even hyperen: Ik ben binnenkort de gelukkige bezitster van een oude half-rood/half-roze Hoppediz! [ afbeelding ]
ok thnx, mischien moet ik de knietjes idd wat hoger doenquote:Op dinsdag 1 september 2009 12:11 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Daarom draag ik op mijn rug met mijn uberzachte doek.
Maar als je de banden goed mooi ronddraait of samenpakt etc, en de knietjes echt heel erg hoog doet heb je daar geen last van. Hier snijden ze niet echt in de beentjes (de eerste paar keren ook wel)
Doet verder geen pijn hoor, t voelt net alsof ik ff goed me rug gefitnesst heb!quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:54 schreef Pvoesss het volgende:
Mjah maar dat komt omdat je in een keer begint met een 9 kilo wegende dreumes.
Als je met een baby begint dan komen de kilo's er langzaam aan bij en kunnen je spieren ook wennen
Ach, jij mag ook best wel een keer aan Margot voelen hoor. Of aan Anna, Zara of Katjaquote:Op dinsdag 1 september 2009 14:32 schreef aeque het volgende:
Ik vind dit topic heel interressant, al snap ik er weinig van dragen is leuk.
Maar 'margot voelen' klinkt toch wel heel verkeerd.
Sorry
Zo kwam het op mij ook over ja. Ben wel benieuwd omdat mijn vriendin zei dat ik al heel veel zo schijn te doen. Ik heb alleen nooit een methode gevolgd, maar alles op eigen gevoel gedaan. Ben benieuwd of mijn oerinstinct ook echt zo is danquote:Op dinsdag 1 september 2009 15:15 schreef owlet het volgende:
Ah ja, die ken ik, Tan. Ik vind dat er wel aardige inzichten in staan maar het is me soms net even té. Er worden oordelen aan observaties gelinkt die in mijn ogen net zo goed compleet andersom geïnterpreteerd hadden kunnen worden.
Maar de cover van jouw exemplaar is wel beter dan de mijne uit 1986
totaal offtopic ik weet het.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:43 schreef Tan het volgende:
[..]
Zo kwam het op mij ook over ja. Ben wel benieuwd omdat mijn vriendin zei dat ik al heel veel zo schijn te doen. Ik heb alleen nooit een methode gevolgd, maar alles op eigen gevoel gedaan.
Ja de santatoss heb ik nooit gedaan omdat ik bang ben dat ik mijn dame met haar lengte niet er over heen krijg.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:27 schreef texelonia het volgende:
Ik zie mezelf nog geen kleine baby aan dr armen op mijn rug zwierenDus ik doe het op deze manier:
Dat is eigenlijk meteen wel goed gegaan. In het begin zakte ze nog weleens scheef, en dan begon ik opnieuw. Zolang je spanning op de rails hebt staan, hoef je niet bang te zijn dat het kind wegglijdt.
Wel doe ik het voor mijn eigen gemoedsrust meestal boven de bank
Oefenen met een pop of knuffel lijkt mij niks trouwens. Nou ja misschien voor de knoop zelf. Maar een pop weegt niks, dus dan heb je nog niet het gevoel van hoe het is om een kind je rug op te zwieren.
Tenzij je een profi draagpop hebt natuurlijkquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:27 schreef texelonia het volgende:
Oefenen met een pop of knuffel lijkt mij niks trouwens. Nou ja misschien voor de knoop zelf. Maar een pop weegt niks, dus dan heb je nog niet het gevoel van hoe het is om een kind je rug op te zwieren.
Misschien welquote:Op dinsdag 1 september 2009 23:18 schreef Jelief het volgende:
mmm ik geloof dat ik nog eens een filmpje moet gaan maken
Het was een beetje tegenstribbelen, maar verder zat het prima, en idd ik vond ook wel dat hij wat hoger mocht maar ik kreeg het met behulp van lief niet voor elkaar en ook niet met hupsenquote:Op dinsdag 1 september 2009 22:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Yay LL! Werkte meneer nu wel een beetje mee?
Misschien kun je hem nog wat hoger knopen anders, dan kan hij over je schouder meekijken
Werkt bij gebakje altijd wel, die zit met haar hoofd bijne op gelijke hoogte met mij. Prinses op de troon
omgquote:Op woensdag 2 september 2009 00:23 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
Ze vroeg er zelf om en popje mocht niet! meer! af!
Is het nog nooit mis gegaan? Kind laten vallen of zoquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:10 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb wat af gestunteld in het begin Tan, in m`n eentje het kind op m`n rug proberen te krijgen
Tegenwoordig lukt het me met m`n ogen dicht, onder toezicht van een stadion vol mensen, en dan met 1 hand die nog slechts half functioneert
Kwestie van oefenen en doen
Bij mij niet in ieder geval. Wel een of twee keer bijna, omdat iemand me ineens ging "helpen"quote:Op woensdag 2 september 2009 10:37 schreef Tan het volgende:
[..]
Is het nog nooit mis gegaan? Kind laten vallen of zo![]()
Oh, dat is zo vreselijk vervelend. Mensen die uit het niets opeens aan een band trekken. En dan gaat het bijna mis en dan nog gaan zeggen dat het ook zo gevaarlijk is BLIJF ER DAN OOK AF MENS!!quote:Op woensdag 2 september 2009 10:42 schreef owlet het volgende:
[..]
Bij mij niet in ieder geval. Wel een of twee keer bijna, omdat iemand me ineens ging "helpen"
Ellevill Zara en Ellevill Jade zijn even dun en hetzelfde geweven, alleen is het motief op de Jade kleiner en loopt het in de breedte. Dit zorgt er voor dat Jade wat meer vering heeft.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:41 schreef miss_sly het volgende:
En wat is dan het verschiltussen de Zara en de Jade, Hoppediz en Neobulle? Als ik de beschrijving lees, ie ik weinig verschil, toch zal dat er zijn?
Eh, ik snap het een klein beetje. Maar jij mag wel een filmpje maken hoor.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:18 schreef Jelief het volgende:
Ingrid, ik heb laatst nog iets handigs ontdekt bij het knopen van de MT. Als je de heupbanden vast hebt is het handig om de schouderbanden zonder te kruisen in je kontzakken of in je rok/broekband te stoppen, zo hoef je niet zo met je handen te hengelen naar de banden. Als je Tyler dan tegen je aanhoudt trek je het lijfje over hem heen en steek je je armen door de schouderbanden (die vormen een lus). Dan met je linkerhand Tyler vasthouden en met je rechterhand achter je rug de linkerband pakken en naar voren halen. Nu met je rechterhand de band én Tyler vasthouden en met je linkerhand de andere band pakken. Hupsen om alles goed aan te spannen. Let er op dat de banden over je schouders gaan en niet in je nek snijden. De banden kunje over zijn, rug, of zijnbillen knopen of onder zijn beentjes door en dan onder zijn billen. Dat laatste vind ik het prettigst dragen.
mmm ik geloof dat ik nog eens een filmpje moet gaan maken
Ik vind Vatanais heerlijk voor kleintjes, komen ahw al zacht uit de doos. En hoofdsteuntje inrollen kan prima. Zara en Pfau hadden iets meer werk nodig. Jade wordt geloof ik ook snel zacht. Ik moet wel zeggen dat mijn Zara Red veel fijner is dan mijn Zara Curry. Als je wilt investeren voor de lange duur dan zou ik Pfau of Zara doen. Als je meteen wilt genieten Vatanai. Maar kies bovenal een doek die je echt mooi vindt! Anders gebruik je 'm nooitquote:Op woensdag 2 september 2009 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Als ik dan even aangeef wat ik fijner vind aan Zara dan Bamboe:
steviger, gevoel dat het langer goed zit
toch zacht en vooral soepel
breed, zodat ik een mooi rolletje kan maken in de nek/hoofdje voor steun
dan zouden de minder brede doeken al afvallen, denk ik.
Eigenlijk zouden dan, behalve Zara, alleen Pfau en Jade in aanmerking komen? en zijn deze doeken meteen al zacht, of moeten die een paar keer gewassen/veel gedragen worden om zaht te worden?
ik wi later ook nog wel eens wat anders proberen, maar omdat ik nu op korte termijn dus een doek wil, koop ik liever iets waar ik al ervaring mee heb en een fijn gevoel bij had.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt hoor, en didymos hoort daar m.i. ook bij.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:02 schreef miss_sly het volgende:
ls ik alles zo een beetje bekijk, zou ik uit die 4 (hoppediz, zara, storchenwiege en neobulle) gewoon degene kunnen kiezen die ik het mooiste vind en heb ik al seerste doek gewoon een goede te pakken?
Ik zal eens even gaan kijken
Ow ja, en de Didymos? want die zijn ook mooi
Wat fijnquote:Op woensdag 2 september 2009 12:40 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga zometeen even kijken waar ik kan bestellen. Ik was al om, maar nu helemaal: ik heb net huishehouden () met Senna in de doek
Was in de machine, een in de droger, was opgevouwen, bed opgemaakt, opgeruimd, en ze slaapt gewoon verder
Oh dat hebik ook eens gehad, ging een man (van onbekende afkomst) mij helpen om Ruben in de draakjes te krijgen.En maar met zijn vrouwin een of ander taaltje praten. Ik kan niet goed voelen of het goed zit als ieamnd anders er aan loopt te sjorren. Laatst ook met Ruben in een doek op mijn rug, schoonzusje hielp wel even met als gevolgd dat hij er 5 minuten later uitzakte (ik zat op een stoel gelukkig)quote:Op woensdag 2 september 2009 10:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh, dat is zo vreselijk vervelend. Mensen die uit het niets opeens aan een band trekken. En dan gaat het bijna mis en dan nog gaan zeggen dat het ook zo gevaarlijk is BLIJF ER DAN OOK AF MENS!!
Let op bij Lilababy, en vraag het even na: als er EV bij staat is de doek volgens mij 70 cm. breed, anders 60 cm.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:34 schreef owlet het volgende:
lilababy heeft ook nog een paar Zara's op de site staan maar het kan zijn dat die niet meer voorradig zijn want ze gaan uit haar assortiment en de site is niet helemaal up to date.
Ik heb overigens ook goede ervaring met het bestellen bij Ellevil zelf. Volgens mij had ik de doek binnen een week een in huis.
De Aubergine is donkerpaars, en de Curry oranjegeel. Zwarte Chimparoo lenen?quote:Op woensdag 2 september 2009 18:55 schreef miss_sly het volgende:
Wat een lief aanbod, texel en ook Macka
Ik zou het graag willen aannemen, want ik zou het zo jammer vinden nu een andere doek te kopen dan ik wil, alleen vanwege de tijdsdruk.
schaap en ik zijn ongeveer even groot en hij is vrij smal, dus wij kunnen gemakkelijk met dezelfde doek. De rode Zara vond hij echter niet mannelijk genoeg, dus dat wil hij niet
quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:17 schreef LovelyLady het volgende:
Hier nog even 2 fotootjes van afgelopen zaterdag (dont mind the shoes, ze zijn afschuwelijk maar lopen lekker!!)
[ afbeelding ]
En een close-upje:
[ afbeelding ]
paraplof!quote:Op donderdag 3 september 2009 10:22 schreef miss_sly het volgende:
Die kat![]()
Even vraagje: hoe doen jullie dat met dragen als het regent?
quote:Op woensdag 2 september 2009 23:11 schreef tessie het volgende:
[..]
Heel erg offtopic, maar kwam deze net tegen en moest gelijk aan je denken
![]()
[ afbeelding ]
Heb je een rekbare of een geweven doek?quote:Op donderdag 3 september 2009 13:49 schreef _Bar_ het volgende:
ik heb nu de fwcc geprobeerd, maar nu krijg ik de doek aan m'n linkerarm niet echt strak getrokken, wat doe ik verkeerd?
gedaan, ging primaquote:Op donderdag 3 september 2009 10:38 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
paraplof!
en bij wat gemiezer trek ik een baan doek over haar heen
Troostdoek?quote:
Ik heb ook een dame die met de armen uit de doek wil.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:18 schreef Grijs het volgende:
De laatste tijd knoop ik meestal een rucksack, maar Marlien heeft dan meestal haar armen in de doek. Als ze haar armen uit de doek heeft, zit ze gelijk een stuk wiebeliger en draait ze alle kanten op, waardoor de doek steeds lager op haar rug gaat zitten. Ze gooit zich dan achterover enzo. 't Is niet gevaarlijk, want ze zit stevig genoeg, maar het draagt gewoon niet fijn. Scheelt het als ik haar direct met de armen eruit zou knopen? Of zijn er andere dingen waar ik op zou moeten letten tijdens het knopen?
Lol nee. Een geluksdoekquote:Op donderdag 3 september 2009 16:23 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Troostdoek?![]()
(Ik las het ergens anders al ja, van die doek enzo. Snel gedaan zeg...)
Zondag nog in de put, donderdag een geluksdoek. Da's best snelquote:Op vrijdag 4 september 2009 08:21 schreef aeque het volgende:
[..]
Lol nee. Een geluksdoek![]()
Maar hoezo snel gedaan(mag je ook PM-en)
Het gebeurd he!quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:53 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Zondag nog in de put, donderdag een geluksdoek. Da's best snel
Ik heb de zwarte gecko's met linnen besteld. Kunnen we een keer samen de gecko's uitlaten
De grijze Gecko'squote:Op vrijdag 4 september 2009 10:39 schreef LovelyLady het volgende:
Mrien, ziet er goed uit die Nino (en de ruck ook!! )
Aeque, wat voor doek heb je gekocht?
Ik zou het niet weten, Tessie, maar laatst was ik op de draagkring en vroeg ik Macka ook over rugdragen en zij raadde me aan nog een maandje te wachten. Dus tot Ko 4 maanden is. Dus ik heb me er nog niet in verdiept verder.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:15 schreef tessie het volgende:
Weet iemand een duidelijk filmpje van hoe je kan rugdragen met een kleine baby? Dat filmpje wat tex postte met die man op het bed vind ik niet zo duidelijk, en ik kan geen betere vinden met die manier. Want op zich lijkt me dat wel het handigst, toch?
quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:04 schreef Macka66 het volgende:
Ik vind rugdragen pas aan te bevelen als het kind het hoofdje zelf goed omhoog kan houden.
En ik ben totally shocked door dit:
[ afbeelding ]
Waarom brengen ze dit soort rotzooi toch op de markt
Nou, er is nog meer van dit soort rotzooi bijzonders te krijgen...quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:14 schreef YPPY het volgende:
Dat moet een grap zijn! De BB is ergonomisch vergeleken bij dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |