abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72217632
Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Draagdoeken deel 59

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
Hardloper.
IG @webkim
pi_72217748
Laatste paar posts uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:00 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Precies. En als het een consult was geweest dan had ik Tex tot in de finesses geleerd hoe een perfecte rücksack te knopen

Een consult is er om tot in de finesses te leren knopen (ook knoopwijzen die je nog niet geprobeerd had). En het is er om draagproblemen en -vraagstukken op te lossen. Van wriemeldreumesen op de rug krijgen tot dragen met een rugafwijking of begeleiding bij het dragen tijdens een ziekenhuisopname van een baby met infusen en spalken die een zwaar stresserende operatie moet ondergaan.
En voor al die wat eenvoudiger vragen en tips zijn mededragers (incl. draagconsulenten in hun vrije tijd) vaak de leukste hulp
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:56 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

neejoh die hoop heb ik al een tijdje opgegeven.
Ik vind de meeste SSC's niet mooi behalve de Yamo maar die zit me net niet lekker genoeg.
Daarbij komt het erop neer dat ik het toch eng blijf vinden om Koen op mijn rug te zetten/slingeren/zwierezwaaien/schuiven...
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 23:19 schreef Webkim het volgende:
Bijna weer een topic vol! Zal ik er dan even een paar draagfoto's van vanavond ingooien?

Wij waren vanavond even op de kermis

[ afbeelding ]

Waar heeeeele hoge dingen stonden

[ afbeelding ]

En waar het al snel donker werd. Bedtijd! Naar huis!

[ afbeelding ]
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 27 augustus 2009 @ 23:37:05 #3
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72217923
Is dat chinablau Webkim? Staat enorm goed bij de blauwe ogen van Thomas!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72218466
Yep, dat is -em. Maar ik vond em niet prettig meer, met 13 kilo knul erin.
Dus maar hopen dat baby 2 ook mooie blauwe oogs heeft.
Hardloper.
IG @webkim
pi_72218509
Mooie foto's doek staat jullie inderdaad goed.
pi_72219686
Mooie kleur webkim. En leuke kermisfoto's!
Fake it till you make it...
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 04:43:06 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_72220601
Leuke foto's

Ik ben op dit moment helemaal gestopt met dragen van Ruben Ik droeg hem voorzichtig af en toe nog wel eens bij het koken en dergelijke, maar dan blijft hij de rest van de dag met de doek aan komen wandelen. Hij vind het echt heerlijk, maar het is mij al snel te zwaar. Ergens vind ik het erg vervelend, als straks het kleintje er is hoop ik weer te kunnen dragen, maar dan zal ik moeten verdelen tussen Ruben en de kleine.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72220964
Mooie foto's webkim!

Troel wat schattig dat Ruben dan zelf met de doek aan komt lopen Jammer dat het nu te zwaar voor je wordt, maar is wel logisch zo met je zwangerschap lijkt me. Misschien als de 2e er is dat je ook nog kunt tandem-dragen Ruben op je rug en de baby op je buik
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_72222493
Wat een leuke foto´s Webkim!

Ik heb gister dit geprobeerd, maar het wou nog niet echt lukken... Helpt misschien ook niet dat mijn Duits echt waardeloos is Is het nou de bedoeling dat je een soort speciale knoop doet, zodat je hem later nog strakker kan trekken? Of moet je gewoon weer losmaken en dan aantrekken ofzo? Ik had er echt moeite mee om hem strak genoeg te krijgen, want het is nogal lastig om die banden goed aan te trekken als hij er echt al zo in zat zeg maar....
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72222705
Tessie, als je de banden van achter je vandaan haalt, sla je ze van onderaf langs je lijf om de banden die langs je middel lopen. Je maakt een overslag als het ware.
Door aan de staarten te trekken kun je dan (eventueel door nog kracht te zetten door je ellebogen in je zij te zetten) de boel aanspannen.
Als de staarten lang genoeg zijn kun je nog een keer een knoop leggen als alles goed vastzit, zodat ze niet in de weg hangen
Saartje
pi_72222840
Ik heb net een doek besteld bij Macka Kan niet wachten tot ie binnen is
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72222876
Ik ga doeken indragen voor Davinia
pi_72222907
Thanx Maneki! Ga ik proberen.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:25:58 #14
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_72224802
Maneki en Tessie, op de fotohandleiding doet de Didymos-mevrouw een schuifknoop.
Maar zoals Maneki zegt is net zo makkelijk.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_72224908
Ik weet niet hoe zo´n schuifknoop moet Maar zoals Maneki het uitlegde kan het ook
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:31:46 #16
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_72224952
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:25 schreef Noli. het volgende:
Maneki en Tessie, op de fotohandleiding doet de Didymos-mevrouw een schuifknoop.
Maar zoals Maneki zegt is net zo makkelijk.

Die schuifknoop is zodat je met de doppelte X (FCC) ook makkelijk borstvoeding kan geven.

Webkim heeft een schuifknoop filmpje op Youtube staan, dacht ik.
En hier staat er een van wrapababy.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_72225117
Whaaaah ik (en macka ook een beetje ) heb de lind-turkis al bijna onderweg
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:53:29 #18
141844 Macka66
pi_72225503
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:38 schreef Pvoesss het volgende:
Whaaaah ik (en macka ook een beetje ) heb de lind-turkis al bijna onderweg

Ik krijg óf gelijk óf een bijzondere mooie doek
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_72226176

Ik weet zeker dat hij jullie goed staat, Pvoesss
pi_72230847
Net 3 Bykay draagdoeken besteld (1 voor mij, en 2 voor schoonzusjes). Ben heel erg benieuwd

Nu maar hopen dat mijn schoonzusjes er iets voor voelen om ze te gebruiken
pi_72231016
is er nu ook nog verschil in bv zomer en winterdoeken? of maakt dat weinig uit?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72231388
Huppeldepup ben benieuwd hoe ie jullie staat, vast heel mooi!

octupussy, wat leuk dat je een draagdoek voor jou en je schoonzusjes hebt gekocht! Welke kleuren? Ik hoop met je mee dat ze ze willen gebruiken.

Bar, je hebt wel dikkere en dunnere doeken, doeken met linnen zijn wat koeler in de zomer, en met wol wat warmer in de winter. Maar echt een wereld van verschil maakt het natuurlijk niet. In principe kun je alle doeken in elk seizoen wel gebruiken. Als het heel warm is zullen de dunnere doeken ook warm zijn, het is vooral de lichaamswarmte die het heel warm maakt ook. En als je een dunnere doek in de winter toch te fris vindt kleed je jezelf en je kindje net wat warmer aan
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:07:01 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72235741
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:09 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ga doeken indragen voor Davinia

Mss doe ik ze maandag 's ochtends nog wel ff op de post. scheelt weer

leuk, zo die beginnersvragen.
miss, ik woon in de buurt van amsterdam, en ik heb inmiddels 7 doeken (echt verschillende types ook), dus als je wil, kan je ook bij mij doeken komen voelen

eli vindt dragen nog steeds heerlijk.
mss dat ik dan toch tobi (mt3) hou en als soort poppendoek gebruik, zodat eli ook een pop kan dragen als de baby er is
en al hij het niet leuk vindt, dan ga ik echt mn best doen om van die doek af te komen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72236534
Er was een nieuwe, nog niet gezien.

Davinia, ik kom graag een keertje je doeken bekijken en voelen Je woont inderdaad in de buurt en ik heb nog wel even verlof.

Spreken we wel af via PM

Vandaag weer ervaren hoe heerlijk het toch is. Senna wil overdag gewoon niet slapan, alleen 's middags op ons bed als ik eerst mee ga liggen en haar voed. Vanochtend zijn we met Senna in de doek naar de bv-winkel gelopen om een kolf te kopen en heeft ze vrijwel de hele tijd geslapen

[ Bericht 5% gewijzigd door miss_sly op 28-08-2009 17:46:40 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72236697
Wat lekker dat ze zo fijn sliep in de doek MissSly! Graeme viel eerst ook altijd gelijk in slaap in de doek, zowat nog voordat ik de knoop erin had Maar tegenwoordig wil hij alles bekijken, en gaat hij helemaal naar achteren leunen zodat ie nog meer kan zien En dan pas na een kwartier ofzo valt hij meestal in slaap.

Vind dit topic trouwens de laatste tijd erg leuk! Fijn dat er zoveel uitgelegd word
pi_72238240
ik zit hier beetje mee het feit dat Roy redelijk snel het te warm krijgt in de doek, hij gaat dan ook echt zweten.
ondanks dat hij er beide keren alleen nog maar in rompertje zonder mouwen in gelegen heeft.

dus ga nu niet graag met Roy in de doek weg, of in huis rommelen.
misschien is het wel een idee om iets van een linnendoek ofzo aan te schaffen.
pi_72238576
Mooie foto's van China Blue
en tevens tvp
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:31:43 #28
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72239600
bar, wat voor doek heb je? tricot doeken zijn sowieso warmer dan gewone niet-rekbare doeken, daar hoef je niet speciaal linnen voor te kopen. als ik linnen iha wel erg mooi...
pi_72239668
Leuke foto's Webkim!
Nogmaals bedankt voor je advies in het vorige topic.. ik heb Lianne vanmiddag eens even goed in de Hoppediz geknoopt en dat zat als een huis! Ik merk alleen wel echt heel erg het verschil tussen een doek die "maar" 65cm breed is en een doek die 70cm breed is. Ik weet alleen nog steeds niet of ik nou echt heel blij ben met de Hopp, maar hij draagt in iedergeval heerlijk licht!
Zal hem de komende dagen maar veel gebruiken misschien worden we dan wel beste maatjes

Maar nu ga ik even naar de supermarkt met de MT, daarmee durf ik haar op m'n rug te dragen, dat durf ik nog niet met m'n doeken.
pi_72240049
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:07 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Mss doe ik ze maandag 's ochtends nog wel ff op de post. scheelt weer

leuk, zo die beginnersvragen.
miss, ik woon in de buurt van amsterdam, en ik heb inmiddels 7 doeken (echt verschillende types ook), dus als je wil, kan je ook bij mij doeken komen voelen

eli vindt dragen nog steeds heerlijk.
mss dat ik dan toch tobi (mt3) hou en als soort poppendoek gebruik, zodat eli ook een pop kan dragen als de baby er is
en al hij het niet leuk vindt, dan ga ik echt mn best doen om van die doek af te komen
oeh

en die tobi, wasda?
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:19:38 #31
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72240922
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:40 schreef _Bar_ het volgende:
ik zit hier beetje mee het feit dat Roy redelijk snel het te warm krijgt in de doek, hij gaat dan ook echt zweten.
ondanks dat hij er beide keren alleen nog maar in rompertje zonder mouwen in gelegen heeft.

dus ga nu niet graag met Roy in de doek weg, of in huis rommelen.
misschien is het wel een idee om iets van een linnendoek ofzo aan te schaffen.
Webkim, wat gezellig zo op de kermis

Dat had ik ook met Joep een paar weken geleden... zo gek, het lijkt wel of hij het nu minder warm heeft.

Ik ga morgen met Joep in Doek (hahaha het lijkt wel soep in zak) naar Oss. Eerst met de bus en dan met de trein, dat wordt de 1e keer dat we helemaal zonder kinderwagen ver weg gaan
Niet mieten! Door gieten!
pi_72241596
Ik denk dat ik morgen de doek ook weer eens meeneem, misschien dat ik Koen in een BWCC knoop morgen.
We gaan naar S&B feest in Weesp en ja druk enzo... ik ga het gewoon doen en we nemen voor de zekerheid gewoon de wagen mee.....
pi_72242745
Ik had vandaag Merel in de draagdoek op school bij Saartje. Ze had een dansdag (als leuke start van het jaar). Hele wisselende reacties, de een roept gewoon dat ze het super vindt en de ander stoot de buurvrouw eens aan om vervolgens te loeren alsof we een stel aliens waren
Boeien! Merel vindt het nog steeds heerlijk in de doek
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72244992
Ik heb in dit topic 2 draagdoeken te koop gezet, een Didymos RubinRot 4.2m en een Hoppediz Kairo 4.6m
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:22:57 #35
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72245160
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:45 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

oeh

en die tobi, wasda?
didymos tobi, lichtblauw. echt heel mooi, maar te kort voor mij. dat heupdragen wordt hem toch niet. iig niet voor mij Hier zie je een plaatje.

hoezo? zal ik hem meesturen met de andere doeken? (of mss ff wachten tot miss_sly he gezien en gevoeld heeft. heeft geen haast, toch?)

Zweefvliegje, die is ook wel heel mooi, die rubinrot... maar ik heb nu al koralle (en ultramarin), en om 3 indio's te doen, is ook weer zoiets...

leuk, toch die opmerkingen? boeien! ik verteld ook vanochtend aan schoonmoeder dat ik het nog zo leuk vindt om eli te dragen, en toen zei ze iets van, "maar straks als hij echt heel goed kan lopen, is het niet meer nodig, toch?" toen zei ik "het is nu ook niet nodig, maar we vinden het gewoon heel gezellig!" daar had ze geen weerwoord op
pi_72245399
hihi de middagleidster van de opvang van Pepijn had zich al een paar weken afgevraagd van wie die draagdoek nou was. Want ze hadden toch helemaal geen babietjes op dit moment die gedragen werden

Iedereen is heel verbaasd als ik daar Pepijn in de doek doe, of uit de doek haal.
Maar geen haar op mijn hoofd die erover denkt om Pepijn lopend mee naar de tram te nemen 'smorgens, dan moet ik minstens een kwartier eerder weg, en die tijd is me te kostbaar 's morgen som 6.30.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:56:38 #37
108648 cattie
lieve moeder
pi_72246392
Mijn schoonmoeder vraagt nog altijd of we de wandelwagen bij ons hebben. En elke keer antwoorden we nee. We hebben hem zelfs verkocht.

In de vakantie heb ik ook heel veel gedragen. Heerlijk. Ik heb nu een heupknoop die heel fijn is.
De Kreuztrage seitlich, alleen dan met slipknoop bij de schouden ipv knoop op de heup.
pi_72246517
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:56 schreef cattie het volgende:
Mijn schoonmoeder vraagt nog altijd of we de wandelwagen bij ons hebben. En elke keer antwoorden we nee. We hebben hem zelfs verkocht.

In de vakantie heb ik ook heel veel gedragen. Heerlijk. Ik heb nu een heupknoop die heel fijn is.
De Kreuztrage seitlich, alleen dan met slipknoop bij de schouden ipv knoop op de heup.
Wat is de reden dat je hem bij de schouder doet die knoop? Kan je hem dan beter verstellen?
Heb je een foto?
pi_72246849
De nieuwe didymos met gecko's
Die vind ik wel leuk!!!

Ben benieuwd in wat voor kleurtjes hij nog meer komt, want dit saaie grijs vind ik dan weer minder.
pi_72247802
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:22 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

didymos tobi, lichtblauw. echt heel mooi, maar te kort voor mij. dat heupdragen wordt hem toch niet. iig niet voor mij Hier zie je een plaatje.

hoezo? zal ik hem meesturen met de andere doeken? (of mss ff wachten tot miss_sly he gezien en gevoeld heeft. heeft geen haast, toch?)

Zweefvliegje, die is ook wel heel mooi, die rubinrot... maar ik heb nu al koralle (en ultramarin), en om 3 indio's te doen, is ook weer zoiets...

leuk, toch die opmerkingen? boeien! ik verteld ook vanochtend aan schoonmoeder dat ik het nog zo leuk vindt om eli te dragen, en toen zei ze iets van, "maar straks als hij echt heel goed kan lopen, is het niet meer nodig, toch?" toen zei ik "het is nu ook niet nodig, maar we vinden het gewoon heel gezellig!" daar had ze geen weerwoord op
Oh..nah dies niet mijn ding. wilde graag een mt 3 proberen, maar dat kan ook wel hier in de buurt dus die hoeft niet
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:25:50 #41
108648 cattie
lieve moeder
pi_72252107
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 23:00 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Wat is de reden dat je hem bij de schouder doet die knoop? Kan je hem dan beter verstellen?
Heb je een foto?
Idd makkelijker te verstellen. Foto komt er hopelijk vanmiddag aan, moet nog even alle vakantiefoto's uploaden.
pi_72252789
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 19:31 schreef DaviniaHR het volgende:
bar, wat voor doek heb je? tricot doeken zijn sowieso warmer dan gewone niet-rekbare doeken, daar hoef je niet speciaal linnen voor te kopen. als ik linnen iha wel erg mooi...
ik heb een tricot-slen, en een grijze van bij Macka weet even niet wat voor doek dat is, en momenteel is die in gebruik bij m'n schoonzusje.
pi_72252814
Wat leuk dat er vandaag een boel mensen lekker gaan doeken.
Ik ook. We gaan naar een braderie en met een wagen kan je niks bekijken..
Met een doek wel
pi_72253774
Ik heb net boodschappen gedaan met Hannah in de draagdoek en de kinderwagen voor de boodschappen

En vanmiddag/vanavond naar de zomeravond in Artis. Neem ik de draagdoek ook mee, waarschijnlijk tot groot ongenoegen van mijn zus want die kan dan te weinig met haar knuffelen naar haar zin
©Dumbo
pi_72254071
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:27 schreef texelonia het volgende:
Ik heb net boodschappen gedaan met Hannah in de draagdoek en de kinderwagen voor de boodschappen

Zo liep ik vorige week zaterdag met een aanbieding pampers
pi_72254089
Ow en ik ga vanmiddag op kraambezoek en geef mijn ringsling als kraamkado Wel het duurste kraamkado ever, maar ja aangezien ik de ringsling zelf niet gebruik en hem ook niet kwijt raak, leek me dit wel een leuke optie. Ben benieuwd wat ze er van vinden!
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:49:15 #47
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72254202
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:30 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik heb een tricot-slen, en een grijze van bij Macka weet even niet wat voor doek dat is, en momenteel is die in gebruik bij m'n schoonzusje.
dan is het mss geen slecht idee om aan je doekenverslaving te gaan werken
of eerst een gewone katoenen doek lenen bij iemand, kijken of dat koeler is voor jullie.
en als dat toch te warm is, dan kan je gericht op zoek naar linnen.
  † In Memoriam † zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:12:22 #48
141844 Macka66
pi_72254711
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:30 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Die is ook rekbaar, en wat dunner (en iets minder warm) dan de tricot-slen.
pi_72256532
Wie komen er nog meer op de meet van as woensdag?
pi_72256652
Is er een meet as woensdag?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:35:47 #51
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_72256672
Welke meet? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_72256693
bij Webkim toch?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:38:31 #53
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_72256731
Geen idee?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_72256733
Ik ben er iig
©Dumbo
pi_72256792
Oh, thee met doekjes. Ik dacht dat er een fokmeetje was
pi_72257147
Geen fokmeetje voor zover ik weet, maar ik hoor het graag als er een is die te bereizen is
  † In Memoriam † zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:08:20 #57
141844 Macka66
pi_72257395
Da's geen meet, dat is een inloopochtend van haar bedrijf.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:32:37 #58
108648 cattie
lieve moeder
pi_72260269
Wat foto's van vakantie:

En de heupknoop waar ik het over had:

Helaas niet heel duidelijk te zien, sorry.
pi_72261969
Dan organiseren we toch gezellig een meeting binnenkort
pi_72262123
Ja Macka hij is er En hij stinkt

Nu gaat ie eerst in de was en dan kunnen we hem morgen gebruiken. Ik vind hem wel zacht hoor. En mooi rood is niet lelijk

Deepfreeze als je terug bent van vakantie gaan we weer ff meeten. Kan ik je je draagdoek terug geven
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:53:40 #61
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72262157
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:46 schreef Pvoesss het volgende:
Dan organiseren we toch gezellig een meeting binnenkort
Jaa!!! Een nieuwe draagdoekenmeet!
Count me in!
pi_72262230
Leuke foto's Cattie.

Ik heb vandaag gedragen met mijn Zara red. en ik wist direct weer waarom ik die ooit heb gekocht.
Hij draagt toch wel het lekkerst van mijn doekjes. Zo zacht en knuffelig
Die mag echt niet weg.. als er ooit een 2de komt dan is die echt perfect voor een kleintje zo knuffelbaar
pi_72265305
Vanochtend mijn draagdoeken al binnengekregen die ik gisteren had besteld
Kleuren zijn trouwens Petrol, Olijf en Paars. Ik denk dat ik de paarse voor mezelf houd (goede kleur voor mij).
pi_72265484
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:53 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Jaa!!! Een nieuwe draagdoekenmeet!
Count me in!
me too
nu niet ziek en met kind ipv buik
pi_72266520
Ahh zo volg ik hem, mooi Cattie.
Zal ook eens proberen de knoop te verplaatsen.
pi_72266596
Mooie foto's Cattie! En Fee

Ik wil ook een doekenmeet! Ook vorige keer gemist wegens te eng/net 1 week bevallen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72267184
Mooi foto's Cattie en Fee

Uhm Koen vond het eerst niet tof.. zoals gewoonlijk maar uiteindelijk zat hij er zo bij:

Heeft ongeveer anderhalf uur zo gezeten toen kreeg ik last van mijn heupen en ik had een beetje last van knelpunten in mijn schouders. Maar ik had een dun sjaaltje mee vanwege de wind, niet nodig want het was super lekker in het zonnetje dus die heb als chestbeld gebruikt (terwijl het eigenlijk dus een FWCC = zonder chestbelt)
Volgens mij heeft vriendlief nog wel wat meer foto's hoor maar die volgen later

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2009 21:34:44 ]
pi_72267361
Ik zie de foto niet LL
Leuke foto's Cattie

Wij kwamen net thuis en mijn doek is er gewoon al
Helaas was het veel te laat voor Dana om m nog uit te proberen dus dat doen we morgen maar. Maar ik ben er helemaal blij mee en de kleuren zijn mooier als op de foto
pi_72267497
-gefixed-
pi_72267807
Koentje helemaal verstopt in de doek
pi_72268099
Je hebt gedragen LL!
pi_72268370
Ik vind het zo leuk dat je het toch weer probeert.

En ik snap echt niet dat er mensen zijn die er problemen mee hebben dat ik draag.
Vandaag dus echt mensen gehad die bijna struikelde omdat ze afkeurend achterom keken

En ik was echt kei boos vanmiddag. Ik was haar in mijn doek aan het knopen (FWCC)
Ik had haar er al in zitten en was bezig met aanspannen pakt 1 of andere truus de doek vast en zegt pas op meisje zometeen val je over die slierten zal ik hem even vasthouden
Ik vind het 1 ding als je vraagt of je me kan helpen maar ze pakte hem dus echt vast.
En ik had hem juist net lekker en goed zitten. en dan gaat die truus aan mijn doek draaien

En morgen ga ik lachen als ik in de bus zit en er zitten al 2 kinderwagens in en de 3de mag niet meer
en dan zeg ik heel erg blij ja daarom is een doek zoooo handig
pi_72268912
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:04 schreef owlet het volgende:
Je hebt gedragen LL!
Goed he?
En nu heb ik rugpijn en mijn bilspier doet zeer
Maar het was wel weer fijn dat koppie zo tegen mijn rug aan
pi_72269089
Oeh leuk een meet, ik wil ook!

Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar leuke positieve reacties gekregen op mijn draagdoek. Vanmiddag waren we bij het S&Bfeest in Weesp, en een aantal mensen die zeiden dat ze het zo mooi vonden, of dat ze het er zo fijn uit vonden zien voor Graeme, of gewoon oh wat lief, of lief lachen enzo.
Altijd als ik de doek ga knopen en mn schoonzus is erbij, wil ze helpen. Heel lief bedoelt, maar echt super irritant. Gaat ze die doek naar boven of onder trekken, terwijl ik het gewoon veel beter in mn eentje kan doen, of aan zn broekje trekken omdat ie anders blote beentjes heeft.. alsof ik het zelf niet kan. Erg irritant. Ook met losknopen, dan denkt ze volgens mij dat ik hem laat vallen ofzo.
  † In Memoriam † zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:57:18 #75
141844 Macka66
pi_72269267
Als mensen mij willen helpen met knopen bied ik ze altijd vriendelijk aan dat ze bij mij op cursus mogen komen om het te leren. Meestal beseffen ze dan wel dat ze eigenlijk niet weten waar ze mee bezig zijn
  † In Memoriam † zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:58:01 #76
141844 Macka66
pi_72269287
LL Wat goed en dapper!
pi_72269342
Feeeeeeeee wat is ze mooi cattie, ze lijkt ook veel op je

en koentje..hij zit er wat sippig bij
pi_72269356
Ooh en waar ik altijd van schrik is als mensen schrikken als ik haar van mijn rug haal.
Dan schrik ik dat ze schrikken en ben ik bang dat er iets ernstig is.
Terwijl ik helemaal niet bang ben als ik haar op mijn rug slinger of er af haal
pi_72269916
Ik ben ook altijd in voor een meet!

Cattie wat een mooie foto's

LL wat leuk dat je weer gedragen hebt en het zo goed ging!

Ik vind het altijd zo irritant als mensen willen helpen... Mijn moeder had niet neiging in het begin ook weleens. Alsof ik het niet alleen kan. Hoe denkt ze dat ik dat doe als ik alleen ben dan?

Vanavond naar Artis geweest. Toen mijn zus met Noah in de speeltuin was en ik binnen in het restaurant Hannah had gevoed, heb ik snel van de gelegenheid gebruik gemaakt om Hannah in de doek te doen, want anders kreeg ik nooit een kans met mijn zus Ze heeft er 2 uur in gezeten en er ook een tijdje in geslapen Zo fijn! Ze had ook niet veel geslapen dus iets jengelig, en ze houdt sowieso niet van liggen. Bij mij kon ze lekker veel zien
©Dumbo
pi_72269922
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:57 schreef Macka66 het volgende:
Als mensen mij willen helpen met knopen bied ik ze altijd vriendelijk aan dat ze bij mij op cursus mogen komen om het te leren. Meestal beseffen ze dan wel dat ze eigenlijk niet weten waar ze mee bezig zijn
Haha ja das een goeie, maar dat kan ik natuurlijk niet zeggen.
Denk dat ik de volgende keer toch gewoon maar even uitleg dat ze beter niet kan helpen omdat dat alleen maar averechts werkt...

Tex, dat is precies wat ik dan denk.. Zou ze dan denken dat ik het nooit doe als ik alleen ben ofzo
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:23:06 #81
254253 Stoofvlees
Jimmy aka Stoofvlees
pi_72269938
-

[ Bericht 97% gewijzigd door RockabeIIa op 30-08-2009 00:02:59 (Het is hier geen ONZ) ]
pi_72273550
Mijn schoonmoeder begint ook vaak verschrikte kreten te slaken als ikmirte op mn rug doe. En willenhelpen, lief hoor, maar als t nodig is roep ik wel...
Mn eigen moeder is helemaal enthousiast, erg leuk. We gaan nog een keer samen een meitai knutselen.
  zondag 30 augustus 2009 @ 08:33:44 #83
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72274087
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 23:00 schreef Pvoesss het volgende:
Ooh en waar ik altijd van schrik is als mensen schrikken als ik haar van mijn rug haal.
Dan schrik ik dat ze schrikken en ben ik bang dat er iets ernstig is.
Terwijl ik helemaal niet bang ben als ik haar op mijn rug slinger of er af haal
Oh, als ik veel toeschouwers hebb bij het afknopen die allemaal staan, gooi ik Eli altijd net iets te snel van mijn rug af.

En dan staan ze allemaal zo van fioe, * zweet van voorhoofd afveegt dat het kind niet is gekletterd

gnagna

ik heb wel een keer iemand uitgleged dat het niet handig is als ze helpen, want je hebt nu eenmaal een beeld in jehoofd van hoe die doek om je heen ligt, en als ze gan lopen hanessen, heb je geen overzicht meer, en dan wordt het wel eng, ja.... dat begreep ze wel en keek weer verder ":o wat kanp " toe
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:57:43 #84
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72274442
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:17 schreef Pvoesss het volgende:
En ik snap echt niet dat er mensen zijn die er problemen mee hebben dat ik draag.
Vandaag dus echt mensen gehad die bijna struikelde omdat ze afkeurend achterom keken
Dat had ik gister dus ook! Ging met de bus naar Den Bosch, want de treinen reden niet. Dus ik was helemaal blij dat Joep in de doek zat. De hele weg zat er een vrouw naast die alleen maar zei: acherm, dat is toch zielig, acherm, hij krijgt geen adem, acherm, dadelijk valt ie er uit. Ik werd een beetje naar van dat mens. Joep zat heerlijk!!

LL, wat een leuke foto. En cattie, wat lekker zo op vakantie!
pi_72274544
ik krijg eigenlijk alleen positief commentaar
Alleen laatst een die voorzichtig opperde haar om te draaien zodat ze meer zou kunnen zien..dus die heb ik gewoon laten zien dat ze zo stukken beter zit
pi_72274706
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 22:50 schreef tessie het volgende:
Oeh leuk een meet, ik wil ook!

Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar leuke positieve reacties gekregen op mijn draagdoek. Vanmiddag waren we bij het S&Bfeest in Weesp, en een aantal mensen die zeiden dat ze het zo mooi vonden, of dat ze het er zo fijn uit vonden zien voor Graeme, of gewoon oh wat lief, of lief lachen enzo.
Ik was daar ook
Ik heb eigenlijk weinig reacties gekregen...
Er liepen wel heel veel mensen met een BB zeg en dan met het gezichtje naar voren
pi_72275008
Nu zie ik de Koen foto wel, leuk hoor

Vanmorgen voor t eerst geprobeerd dana op mijn rug te knopen, ging best aardig, moet alleen zorgen dat ik de bovenste punten goed strak trek omdat het anders heel gammel aanvoelt.
Dana vond het wel grappig geloof ik
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 12:03:09 #88
5428 crew  miss_sly
pi_72276204
ik wil Senna in Zara knopen. Kan ik dat doen op de manier zoals in het filmpje koele fwcc met zijbanden? en is het daar nog weer voor, of alweer te koud?
pi_72276345
Dat kan prima hoo als die bij het nekje maar goed zit. En wat het weer betreft je kan altijd daarna de doek nog over haar ruggetje spreiden toch?
pi_72278385
Ik heb nu een slapende Iris in de binana hangen
pi_72278890
Kan iemand me misschien even helpen
Mijn nichtje heeft ook een draagdoek. Maar nu krijgt zij de kleine meid niet lekker in de kommahouding. Zij denkt dat dit komt omdat haar borsten zo groot zijn. Kan dat zo zijn? Want volgens mij maakt dat toch allemaal niks uit? En darmee kan ze de kleine toch ook gewoon wel rechtop dragen? Ze denkt namelijk dat door de borsten de kleine niet lekker ligt. Iemand een idee!!
pi_72278979
geen idee ik krijg iris ook niet lekker in de komma en draag haar dus gewoon rechtop.
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 14:44:15 #93
5428 crew  miss_sly
pi_72280164
Geen idee, die kommahouding spreekt me persoonlijk niet aan, dus draag rechtop.

Het ging geweldig met Zara! Het knopen is even wennen em voor de eerste keer was het fijn dat schaap er was voor een extra hand, maar ik weet nu al dat we overstappen op geweven ipv stretch! we hebben ongeveet 2,5 uur gewandeld en geen moment hoeven corrigeren ofzo, het voelde van begin tot einde goed.
pi_72280581
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:55 schreef MeNicole2 het volgende:
Kan iemand me misschien even helpen
Mijn nichtje heeft ook een draagdoek. Maar nu krijgt zij de kleine meid niet lekker in de kommahouding. Zij denkt dat dit komt omdat haar borsten zo groot zijn. Kan dat zo zijn? Want volgens mij maakt dat toch allemaal niks uit? En darmee kan ze de kleine toch ook gewoon wel rechtop dragen? Ze denkt namelijk dat door de borsten de kleine niet lekker ligt. Iemand een idee!!
Een grote boezem zou niets uit hoeven maken als je de goede maat draagdoek voor je postuur hebt. Je hebt dan voldoende stof om de doek mooi rond jou en je kind te knopen. Maar er zijn kindjes (en dragers) die de kommahouding niet prettig vinden. Dus misschien is rechtop dragen wel de oplossing.
Er is sowieso een discussie gaande of rechtop dragen niet beter is dan liggend. Je sluit dan niet alleen het risico op het sluiten van de luchtweg door een verkeerde houding uit, maar voorkomt ook de onevenredige ontwikkeling van de heupjes die je volgens onderzoekers krijgt als je je kind meer op één zij draagt dan de andere. Even geen tijd om bronnen te zoeken.

Miss Sly, klinkt goed zeg! Fijn om te horen dat het dragen je zo bevalt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_72280845
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Geen idee, die kommahouding spreekt me persoonlijk niet aan, dus draag rechtop.

Het ging geweldig met Zara! Het knopen is even wennen em voor de eerste keer was het fijn dat schaap er was voor een extra hand, maar ik weet nu al dat we overstappen op geweven ipv stretch! we hebben ongeveet 2,5 uur gewandeld en geen moment hoeven corrigeren ofzo, het voelde van begin tot einde goed.
Gek he dat dat zo kan verschillen. Ik ben door de geweven doek van DF juist helemaal fan van de stretch. Ik vind de geweven doek wel fijn maar voor nu Leander nog zo klein is vind ik de stretch iets lekkerder voor hem!!

Ik vind de kommahouding ook niks en ik denk dus dat mijn nichtje omdat ze het toch raar vind zitten het ook niet haar houding is. Volgende week dus maar eens rechtop proberen!!
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:18:40 #96
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_72281109
Even een dikke voor LL! ! !
Wat denk je, ga je het nu weer vaker proberen? (zijn je rug en je achterste alweer wat bijgekomen?)

En een voor Miss_sly, Schaap, Senna en de Zara!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_72281666
Klinkt goed sly lekker.
Ik denk dat ik binnenkort manon rouge maar eens uit de kast ga plukken om te proberen. Kijken wat ik fijner vindt...
pi_72281851
Wij zijn terug van winkelen maar het kitten slaapt nogsteeds op mijn buik
pi_72281924
Nicole, mijn Ellaroo is nog niet zo soepel, zovaak heb ik Chris er (helaas) niet ingehad. En Ella is doordat hij zo dun is ook niet een echt zachte doek.
Je hebt ook andere geweven doeken die al zachter van zichzelf. .
Maar dan zou je ook nog wat anderen moeten proberen
  zondag 30 augustus 2009 @ 16:23:47 #100
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72282884
Hoewel ik al jarenlang een draagdoek gebruik heb ik toch een vraagje voor de a.s. baby. Ik heb al een tricotslen, maar wil er een draagdoek bijkopen.

Wat adviseren jullie mij... zo'n geweven draagdoek, of nog een tricotslen, of iets anders. Het zal misschien ook persoonlijke voorkeur zijn natuurlijk, maar het is wel handig om te weten wat nu de fijnste doek is voor de meesten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')