SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.Hardloper.
IG @webkim
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:00 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Precies. En als het een consult was geweest dan had ik Tex tot in de finesses geleerd hoe een perfecte rücksack te knopen
Een consult is er om tot in de finesses te leren knopen (ook knoopwijzen die je nog niet geprobeerd had). En het is er om draagproblemen en -vraagstukken op te lossen. Van wriemeldreumesen op de rug krijgen tot dragen met een rugafwijking of begeleiding bij het dragen tijdens een ziekenhuisopname van een baby met infusen en spalken die een zwaar stresserende operatie moet ondergaan.
En voor al die wat eenvoudiger vragen en tips zijn mededragers (incl. draagconsulenten in hun vrije tijd) vaak de leukste hulp
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:56 schreef LovelyLady het volgende:
[..]neejoh die hoop heb ik al een tijdje opgegeven.
Ik vind de meeste SSC's niet mooibehalve de Yamo maar die zit me net niet lekker genoeg.
Daarbij komt het erop neer dat ik het toch eng blijf vinden om Koen op mijn rug te zetten/slingeren/zwierezwaaien/schuiven...
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:19 schreef Webkim het volgende:
Bijna weer een topic vol! Zal ik er dan even een paar draagfoto's van vanavond ingooien?
Wij waren vanavond even op de kermis
[ afbeelding ]
Waar heeeeele hoge dingen stonden
[ afbeelding ]
En waar het al snel donker werd. Bedtijd! Naar huis!
[ afbeelding ]
Die schuifknoop is zodat je met de doppelte X (FCC) ook makkelijk borstvoeding kan geven.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:25 schreef Noli. het volgende:
Maneki en Tessie, op de fotohandleiding doet de Didymos-mevrouw een schuifknoop.
Maar zoals Maneki zegt is net zo makkelijk.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:38 schreef Pvoesss het volgende:
Whaaaah ik (en macka ook een beetje) heb de lind-turkis al bijna onderweg
![]()
quote:
oehquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:07 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]![]()
Mss doe ik ze maandag 's ochtends nog wel ff op de post. scheelt weer
leuk, zo die beginnersvragen.
miss, ik woon in de buurt van amsterdam, en ik heb inmiddels 7 doeken (echt verschillende types ook), dus als je wil, kan je ook bij mij doeken komen voelen![]()
eli vindt dragen nog steeds heerlijk.
mss dat ik dan toch tobi (mt3) hou en als soort poppendoek gebruik, zodat eli ook een pop kan dragen als de baby er is
en al hij het niet leuk vindt, dan ga ik echt mn best doen om van die doek af te komen
Webkim, wat gezellig zo op de kermisquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:40 schreef _Bar_ het volgende:
ik zit hier beetje mee het feit dat Roy redelijk snel het te warm krijgt in de doek, hij gaat dan ook echt zweten.
ondanks dat hij er beide keren alleen nog maar in rompertje zonder mouwen in gelegen heeft.
dus ga nu niet graag met Roy in de doek weg, of in huis rommelen.
misschien is het wel een idee om iets van een linnendoek ofzo aan te schaffen.
didymos tobi, lichtblauw. echt heel mooi, maar te kort voor mij. dat heupdragen wordt hem toch niet. iig niet voor mij Hier zie je een plaatje.quote:
Wat is de reden dat je hem bij de schouder doet die knoop? Kan je hem dan beter verstellen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:56 schreef cattie het volgende:
Mijn schoonmoeder vraagt nog altijd of we de wandelwagen bij ons hebben. En elke keer antwoorden we nee. We hebben hem zelfs verkocht.![]()
In de vakantie heb ik ook heel veel gedragen. Heerlijk.Ik heb nu een heupknoop die heel fijn is.
De Kreuztrage seitlich, alleen dan met slipknoop bij de schouden ipv knoop op de heup.
Oh..nah dies niet mijn ding. wilde graag een mt 3 proberen, maar dat kan ook wel hier in de buurtquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:22 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
didymos tobi, lichtblauw. echt heel mooi, maar te kort voor mij. dat heupdragen wordt hem toch niet. iig niet voor mij Hier zie je een plaatje.
hoezo? zal ik hem meesturen met de andere doeken? (of mss ff wachten tot miss_sly he gezien en gevoeld heeft. heeft geen haast, toch?)
Zweefvliegje, die is ook wel heel mooi, die rubinrot... maar ik heb nu al koralle (en ultramarin), en om 3 indio's te doen, is ook weer zoiets...
leuk, toch die opmerkingen? boeien! ik verteld ook vanochtend aan schoonmoeder dat ik het nog zo leuk vindt om eli te dragen, en toen zei ze iets van, "maar straks als hij echt heel goed kan lopen, is het niet meer nodig, toch?" toen zei ik "het is nu ook niet nodig, maar we vinden het gewoon heel gezellig!" daar had ze geen weerwoord op
Idd makkelijker te verstellen. Foto komt er hopelijk vanmiddag aan, moet nog even alle vakantiefoto's uploaden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:00 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Wat is de reden dat je hem bij de schouder doet die knoop? Kan je hem dan beter verstellen?
Heb je een foto?
ik heb een tricot-slen, en een grijze van bij Macka weet even niet wat voor doek dat is, en momenteel is die in gebruik bij m'n schoonzusje.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:31 schreef DaviniaHR het volgende:
bar, wat voor doek heb je? tricot doeken zijn sowieso warmer dan gewone niet-rekbare doeken, daar hoef je niet speciaal linnen voor te kopen. als ik linnen iha wel erg mooi...
Zo liep ik vorige week zaterdag met een aanbieding pampersquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:27 schreef texelonia het volgende:
Ik heb net boodschappen gedaan met Hannah in de draagdoek en de kinderwagen voor de boodschappen![]()
dan is het mss geen slecht idee om aan je doekenverslaving te gaan werkenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:30 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
ik heb een tricot-slen, en een grijze van bij Macka weet even niet wat voor doek dat is, en momenteel is die in gebruik bij m'n schoonzusje.
Die is ook rekbaar, en wat dunner (en iets minder warm) dan de tricot-slen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:30 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
ik heb een tricot-slen, en een grijze van bij Macka weet even niet wat voor doek dat is, en momenteel is die in gebruik bij m'n schoonzusje.
Jaa!!! Een nieuwe draagdoekenmeet!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:46 schreef Pvoesss het volgende:
Dan organiseren we toch gezellig een meeting binnenkort
me tooquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:53 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Jaa!!! Een nieuwe draagdoekenmeet!![]()
Count me in!
Goed he?quote:
Haha ja das een goeie, maar dat kan ik natuurlijk niet zeggen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:57 schreef Macka66 het volgende:
Als mensen mij willen helpen met knopen bied ik ze altijd vriendelijk aan dat ze bij mij op cursus mogen komen om het te leren. Meestal beseffen ze dan wel dat ze eigenlijk niet weten waar ze mee bezig zijn
Oh, als ik veel toeschouwers hebb bij het afknopen die allemaalquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:00 schreef Pvoesss het volgende:
Ooh en waar ik altijd van schrik is als mensen schrikken als ik haar van mijn rug haal.
Dan schrik ik dat ze schrikken en ben ik bang dat er iets ernstig is.
Terwijl ik helemaal niet bang ben als ik haar op mijn rug slinger of er af haal
Dat had ik gister dus ook! Ging met de bus naar Den Bosch, want de treinen reden niet. Dus ik was helemaal blij dat Joep in de doek zat. De hele weg zat er een vrouw naast die alleen maar zei: acherm, dat is toch zielig, acherm, hij krijgt geen adem, acherm, dadelijk valt ie er uit. Ik werd een beetje naar van dat mens. Joep zat heerlijk!!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:17 schreef Pvoesss het volgende:
En ik snap echt niet dat er mensen zijn die er problemen mee hebben dat ik draag.
Vandaag dus echt mensen gehad die bijna struikelde omdat ze afkeurend achterom keken![]()
Ik was daar ookquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:50 schreef tessie het volgende:
Oeh leuk een meet, ik wil ook!![]()
Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar leuke positieve reacties gekregen op mijn draagdoek. Vanmiddag waren we bij het S&Bfeest in Weesp, en een aantal mensen die zeiden dat ze het zo mooi vonden, of dat ze het er zo fijn uit vonden zien voor Graeme, of gewoon oh wat lief, of lief lachen enzo.
Een grote boezem zou niets uit hoeven maken als je de goede maat draagdoek voor je postuur hebt. Je hebt dan voldoende stof om de doek mooi rond jou en je kind te knopen. Maar er zijn kindjes (en dragers) die de kommahouding niet prettig vinden. Dus misschien is rechtop dragen wel de oplossing.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:55 schreef MeNicole2 het volgende:
Kan iemand me misschien even helpen![]()
Mijn nichtje heeft ook een draagdoek. Maar nu krijgt zij de kleine meid niet lekker in de kommahouding. Zij denkt dat dit komt omdat haar borsten zo groot zijn. Kan dat zo zijn? Want volgens mij maakt dat toch allemaal niks uit? En darmee kan ze de kleine toch ook gewoon wel rechtop dragen? Ze denkt namelijk dat door de borsten de kleine niet lekker ligt. Iemand een idee!!
Gek he dat dat zo kan verschillen. Ik ben door de geweven doek van DF juist helemaal fan van de stretch. Ik vind de geweven doek wel fijn maar voor nu Leander nog zo klein is vind ik de stretch iets lekkerder voor hem!!quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Geen idee, die kommahouding spreekt me persoonlijk niet aan, dus draag rechtop.
Het ging geweldig met Zara! Het knopen is even wennen em voor de eerste keer was het fijn dat schaap er was voor een extra hand, maar ik weet nu al dat we overstappen op geweven ipv stretch! we hebben ongeveet 2,5 uur gewandeld en geen moment hoeven corrigeren ofzo, het voelde van begin tot einde goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |