abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2009 @ 18:22:22 #201
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_72348231
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 17:27 schreef texelonia het volgende:
Oefenen met een pop of knuffel lijkt mij niks trouwens. Nou ja misschien voor de knoop zelf. Maar een pop weegt niks, dus dan heb je nog niet het gevoel van hoe het is om een kind je rug op te zwieren.
Tenzij je een profi draagpop hebt natuurlijk

Tan, er is inderdaad heel veel veranderd rondom het beschikbaar zijn van bronnen voor het dragen! Zo zijn er tegenwoordig professionele draagdoekconsulenten. En er zijn meetings van dragers waar veel tips worden uitgewisseld. We hebben in Den Haag eens per maand een DraagKring, en de posters in dit topic organiseren ook af en toe een meet. Dat zijn de leukste gelegenheden om je draagskills weer eens op te frissen en uit te breiden
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_72348442
Nuttig ende gezellig ja.

Hulp is zinvol, zeker bij rugdragen. En dat hoeft heus niet per se een draagconsult te zijn of zo. Een meet of een afspraak met een andere mama kan al hartstikke fijn zijn om je dat stapje zelfvertrouwen te geven. Want rugdragen is in het begin best een avontuur. Je kostbaarste bezit op je rug leggen en netjes in de draagdoek knopen, daar word je de eerste keren echt wel wat zenuwachtig van. Heel normaal.

Daarom is het fijn als er de eerste ke(e)r(en) iemand met je mee kan kijken.

Een knuffel of pop helpt je trouwens wel om het idee te krijgen van hoe en waar je een doek wachter je rug heen beweegt. Het geeft je misschien niet het gevoel van drágen, maar kan je wel helpen met het gevoel van knopen.

En in z'n algemeenheid: oefen als je kind rustig en tevreden is, anders worden jullie alletwee gestresst. En oefen (zéker als je geen hulp hebt) boven iets zachts: bed/bank.

Hier in Brabant ook regelmatig meets en inloopochtenden trouwens.
Hardloper.
IG @webkim
pi_72351240
Jelief heeft een mei tai gemaakt! Vandaag kwam hij binnen. Is mooi geworden.
Nu nog even kijken hoe je precies moet knopen. Gekruist op de rug dacht ik, maar weet t niet precies meer. * _Ingrid_ gaat binnenkort youtube flmpje zoeken.
pi_72351616
Rugdragen in m'n eentje durf ik ook nog niet. Meestal staat B. erachter om een beetje te helpen.

Ben benieuwd naar je mei tai Ingrid!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72351961
Tex, wat fijn dat Hiciscus verkocht is en wat jammer. Hopelijk word je betere vriendjes met de doeken die onderweg zijn!

Mrien, dat klinkt als en vruchtbaar consult. Grappig dat je dan je hele collectie wil veranderen. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Ik heb ook zin om te gaan rugdragen en ik wil heel graag een mei tai gaan maken. Ben benieuwd naar jouw mei tai, Ingrid. Vanaf wanneer kan je gaan dragen met een mei tai?

Miss Sly, mijn rugzakje is vandaag geknapt. Dus nou moet ik ook gaan nadenken over hoe ik mijn spullen mee neem als ik draag. Ik heb wel een plat portomonneetje gekocht vandaag waarin mijn chipknip en wat geld kan, dat ik dan tussen de plooien van de draagdoek kan stoppen zodat ik er makkelijk bij kan. Misschien een onbag. Zo'n klein model lijkt me wel fijn.

Oja Pvoess, waar heb je actie foto's van Gecko gezien? Ik kan ze niet vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 01-09-2009 20:32:55 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72352330

Hardloper.
IG @webkim
pi_72353232
Ik denk dat friemeltjes/patroontjes/slakjes/salamandertjes/bloemetjes niet zo voor mij is weggelegd hoor
Ik vind de kleur van de doek wel mooi, maar die beesten erop?
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:04:13 #208
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_72353391
Tan, had je in de OP de handleiding van de tricotslen al gevonden?

Whow, ik denk dat Tessel al lang en breed van mijn rug af gekukeld was als ik het zo zou doen als op dat filmpje van Tex.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_72353902
Hier nog even 2 fotootjes van afgelopen zaterdag (dont mind the shoes, ze zijn afschuwelijk maar lopen lekker!!)

En een close-upje:
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:35:50 #210
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72356591
Yay LL! Werkte meneer nu wel een beetje mee?
Misschien kun je hem nog wat hoger knopen anders, dan kan hij over je schouder meekijken
Werkt bij gebakje altijd wel, die zit met haar hoofd bijne op gelijke hoogte met mij. Prinses op de troon
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72358095
Ingrid, ik heb laatst nog iets handigs ontdekt bij het knopen van de MT. Als je de heupbanden vast hebt is het handig om de schouderbanden zonder te kruisen in je kontzakken of in je rok/broekband te stoppen, zo hoef je niet zo met je handen te hengelen naar de banden. Als je Tyler dan tegen je aanhoudt trek je het lijfje over hem heen en steek je je armen door de schouderbanden (die vormen een lus). Dan met je linkerhand Tyler vasthouden en met je rechterhand achter je rug de linkerband pakken en naar voren halen. Nu met je rechterhand de band én Tyler vasthouden en met je linkerhand de andere band pakken. Hupsen om alles goed aan te spannen. Let er op dat de banden over je schouders gaan en niet in je nek snijden. De banden kunje over zijn, rug, of zijnbillen knopen of onder zijn beentjes door en dan onder zijn billen. Dat laatste vind ik het prettigst dragen.

mmm ik geloof dat ik nog eens een filmpje moet gaan maken
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_72358558
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:18 schreef Jelief het volgende:
Misschien wel
Ik weet wat je bedoeld qua knopen, maar je verhaal volg ik niet helemaal

Ingrid, kijk anders even naar deze filmpjes
Op je buik knopen

Op je rug knopen (rucksack)
  woensdag 2 september 2009 @ 00:23:55 #213
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72359935

Ze vroeg er zelf om en popje mocht niet! meer! af!
pi_72362927
How cute!!!!! Zo schattig he?
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Yay LL! Werkte meneer nu wel een beetje mee?
Misschien kun je hem nog wat hoger knopen anders, dan kan hij over je schouder meekijken
Werkt bij gebakje altijd wel, die zit met haar hoofd bijne op gelijke hoogte met mij. Prinses op de troon
Het was een beetje tegenstribbelen, maar verder zat het prima, en idd ik vond ook wel dat hij wat hoger mocht maar ik kreeg het met behulp van lief niet voor elkaar en ook niet met hupsen
pi_72363698
Oooh wat lief tf
pi_72363864
quote:
Op woensdag 2 september 2009 00:23 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
Ze vroeg er zelf om en popje mocht niet! meer! af!

omg
  woensdag 2 september 2009 @ 10:08:33 #217
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72364060
Aaah Taartjesfee
Niet mieten! Door gieten!
  † In Memoriam † woensdag 2 september 2009 @ 10:10:49 #218
141844 Macka66
pi_72364103
Überschattig gebakje!
en die voetjes zo ferm op de grond
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 2 september 2009 @ 10:13:24 #219
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_72364156
Die foto is
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_72364254
Mini TF
pi_72364507
Ow TF wat een lieve geweldige foto

ik heb advies nodig.
ik heb nu reisdoek Zara, en ik ben om: ik wil een geweven doek!
Nou gaan wij niet dit weekend maar het volgende een weekend weg op familieweekend, en dan wil ik, behalve bamboe die ik mag lenen van oeke, ook een geweven doek mee. Zara is dan echter al naar de volgende, dus wik ik tussen nu en 11 sepember zlf een doek kopen.
Als deze Zara goed bevalt, wat voor doek zou ik dan het beste kunnen aanschaffen? Uit wele kan ik kiezen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 september 2009 @ 10:37:17 #223
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72364636
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:10 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb wat af gestunteld in het begin Tan, in m`n eentje het kind op m`n rug proberen te krijgen
Tegenwoordig lukt het me met m`n ogen dicht, onder toezicht van een stadion vol mensen, en dan met 1 hand die nog slechts half functioneert
Kwestie van oefenen en doen
Is het nog nooit mis gegaan? Kind laten vallen of zo
Enne.... wat een schattige foto

@macka, ja, ik kom er ook achter, wel heel erg leuk dat de populariteit zo is toegenomen!

@Noli, ja die had ik gezien ja, superhandig. Dat was er vroeger dus niet. (bah... 'vroeger', nu voel ik me wel heel oud maar in die tijd - 7 jaar geleden zo ongeveer - was het echt opzienbarend als je met zo'n doek liep, laat staan dat je er wat over vond op i-net; tegenwoordig zie je het veel meer)
pi_72364724
En wat is dan het verschiltussen de Zara en de Jade, Hoppediz en Neobulle? Als ik de beschrijving lees, ie ik weinig verschil, toch zal dat er zijn?
pi_72364740
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:37 schreef Tan het volgende:

[..]

Is het nog nooit mis gegaan? Kind laten vallen of zo
Bij mij niet in ieder geval. Wel een of twee keer bijna, omdat iemand me ineens ging "helpen"
pi_72364901
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:42 schreef owlet het volgende:

[..]

Bij mij niet in ieder geval. Wel een of twee keer bijna, omdat iemand me ineens ging "helpen"
Oh, dat is zo vreselijk vervelend. Mensen die uit het niets opeens aan een band trekken. En dan gaat het bijna mis en dan nog gaan zeggen dat het ook zo gevaarlijk is BLIJF ER DAN OOK AF MENS!!

Ik heb ook een dragende dochter.. (volgens mij had ik m al eens gepost)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † woensdag 2 september 2009 @ 10:57:20 #227
141844 Macka66
pi_72365125
Sly, Zara verschilt van andere draagdoeken omdat 'ie zo dun is maar dicht geweven, zodat 'ie toch veel steun geeft en je er een oudere peuter nog fijn in kan dragen. Al vindt niet iedereen dat dunne fijn (secuur knopen om insnijden en drukpunten te vermijden).
Alternatieven die net zo dun zijn:
- Vergelijkbaar en zelfs wat steviger is Didymos Pfau. Maar daar is niet makkelijk aan te komen.
- Ellevill Jade is het zusje van Zara, heeft wat meer vering.
- Ellaroo doeken zijn net zo dun maar geven minder support. Met een baby is dat geen probleem. Ze worden niet zo zacht.
- Vatanai doeken zijn ook dun, maar anders geweven, minder breed en geven minder support. Met een baby geen probleem, en de doeken worden snel lekker zacht.

Ellaroo vind je bij naturebabies.nl, Vatanai bij slingomama.nl
pi_72365273
Als ik dan even aangeef wat ik fijner vind aan Zara dan Bamboe:
steviger, gevoel dat het langer goed zit
toch zacht en vooral soepel
breed, zodat ik een mooi rolletje kan maken in de nek/hoofdje voor steun

dan zouden de minder brede doeken al afvallen, denk ik.
Eigenlijk zouden dan, behalve Zara, alleen Pfau en Jade in aanmerking komen? en zijn deze doeken meteen al zacht, of moeten die een paar keer gewassen/veel gedragen worden om zaht te worden?

ik wi later ook nog wel eens wat anders proberen, maar omdat ik nu op korte termijn dus een doek wil, koop ik liever iets waar ik al ervaring mee heb en een fijn gevoel bij had.
  † In Memoriam † woensdag 2 september 2009 @ 11:11:55 #229
141844 Macka66
pi_72365443
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:41 schreef miss_sly het volgende:
En wat is dan het verschiltussen de Zara en de Jade, Hoppediz en Neobulle? Als ik de beschrijving lees, ie ik weinig verschil, toch zal dat er zijn?
Ellevill Zara en Ellevill Jade zijn even dun en hetzelfde geweven, alleen is het motief op de Jade kleiner en loopt het in de breedte. Dit zorgt er voor dat Jade wat meer vering heeft.

Hoppediz en Neobulle zijn allebei kruiskeper geweven. Ze zijn behoorlijk dikker dan de Ellevills. Hoppediz en Neobulle hoef je minder secuur te knopen dan de Ellevills. Ook minder goed geknoopt zitten ze als een huis. Maar ze zijn wel een stuk warmer dan de Ellevills.
(Storchenwiege is dan weer iets dunner en minder warm, maar zit ook als een huis.)
pi_72365492
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:18 schreef Jelief het volgende:
Ingrid, ik heb laatst nog iets handigs ontdekt bij het knopen van de MT. Als je de heupbanden vast hebt is het handig om de schouderbanden zonder te kruisen in je kontzakken of in je rok/broekband te stoppen, zo hoef je niet zo met je handen te hengelen naar de banden. Als je Tyler dan tegen je aanhoudt trek je het lijfje over hem heen en steek je je armen door de schouderbanden (die vormen een lus). Dan met je linkerhand Tyler vasthouden en met je rechterhand achter je rug de linkerband pakken en naar voren halen. Nu met je rechterhand de band én Tyler vasthouden en met je linkerhand de andere band pakken. Hupsen om alles goed aan te spannen. Let er op dat de banden over je schouders gaan en niet in je nek snijden. De banden kunje over zijn, rug, of zijnbillen knopen of onder zijn beentjes door en dan onder zijn billen. Dat laatste vind ik het prettigst dragen.

Eh, ik snap het een klein beetje. Maar jij mag wel een filmpje maken hoor.
Is het nog duidelijker.

TF schattig!
pi_72365715
* Jelief schrijft nog een regel op lijstje van vandaag
  † In Memoriam † woensdag 2 september 2009 @ 11:24:27 #232
141844 Macka66
pi_72365722
quote:
Op woensdag 2 september 2009 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Als ik dan even aangeef wat ik fijner vind aan Zara dan Bamboe:
steviger, gevoel dat het langer goed zit
toch zacht en vooral soepel
breed, zodat ik een mooi rolletje kan maken in de nek/hoofdje voor steun

dan zouden de minder brede doeken al afvallen, denk ik.
Eigenlijk zouden dan, behalve Zara, alleen Pfau en Jade in aanmerking komen? en zijn deze doeken meteen al zacht, of moeten die een paar keer gewassen/veel gedragen worden om zaht te worden?

ik wi later ook nog wel eens wat anders proberen, maar omdat ik nu op korte termijn dus een doek wil, koop ik liever iets waar ik al ervaring mee heb en een fijn gevoel bij had.
Ik vind Vatanais heerlijk voor kleintjes, komen ahw al zacht uit de doos. En hoofdsteuntje inrollen kan prima. Zara en Pfau hadden iets meer werk nodig. Jade wordt geloof ik ook snel zacht. Ik moet wel zeggen dat mijn Zara Red veel fijner is dan mijn Zara Curry. Als je wilt investeren voor de lange duur dan zou ik Pfau of Zara doen. Als je meteen wilt genieten Vatanai. Maar kies bovenal een doek die je echt mooi vindt! Anders gebruik je 'm nooit
pi_72365888
Miss_sly, ik vind neobulle en hoppediz en storch en ellevil zara allemaal lekker dragen en hoewel de een wat warmer kan zijn dan de ander vind ik het nou ook weer geen wereld van verschil.
Lichaamswarmte, buitentemperatuur, hoeveelheid kleding maakt ook allemaal verschil qua warmte

Ik zou alle vier die merken zo zonder aarzeling kopen als ik een "eerste" doek voor iemand zou moeten kopen, ik denk niet dat je er snel een miskoop mee doet

Als je wil mag je gerust een van mijn doeken lenen om het verschil te voelen (ik heb twee storchs, een hopp en een neobulle) maar ik kan me voorstellen dat dat aan verzendkosten zo hoog wordt dat je net zo goed meteen een doek kan kopen als je dat toch van plan bent.
pi_72365920
Ik vind die Zara's stiekum best wel mooie doeken, maar ik denk dat ik veel commentaar krijg hier als ik nog een doek zou bestellen. Gisteren trouwens mn neobulle maar weer eens uit de kast getrokken, draagt ook lekker met t ukkie , maar het was met de zon toch wat aan de warme kant...
Fake it till you make it...
pi_72366651
ls ik alles zo een beetje bekijk, zou ik uit die 4 (hoppediz, zara, storchenwiege en neobulle) gewoon degene kunnen kiezen die ik het mooiste vind en heb ik al seerste doek gewoon een goede te pakken?

Ik zal eens even gaan kijken

Ow ja, en de Didymos? want die zijn ook mooi
pi_72366753
Dus als ik het goed begrijp zijn niet alle geweven doeken even breed? Want de Ellaroo die ik nog van DF heb is voor mij veel te breed. Ik hou heel veel stof over en dan moet ik hem raar dubbel doen enzo.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72366821
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:02 schreef miss_sly het volgende:
ls ik alles zo een beetje bekijk, zou ik uit die 4 (hoppediz, zara, storchenwiege en neobulle) gewoon degene kunnen kiezen die ik het mooiste vind en heb ik al seerste doek gewoon een goede te pakken?

Ik zal eens even gaan kijken

Ow ja, en de Didymos? want die zijn ook mooi
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt hoor, en didymos hoort daar m.i. ook bij.
Tuurlijk, er zijn doeken die wat meer de dikke en draagkrachtige kant op gaan en doeken die meteen al heel soepel en zacht zijn en weer wat minder comfortabel.
Maar dat zijn bij de bovengenoemde merken nuanceverschillen die meestal goed overruled kunnen worden doordat je een doek gewoon erg, erg mooi vindt
pi_72366823
Oeh, die dragende kindjes En inderdaad die stevig staande voetjes van het gebakje

Die gecko's zijn heel groot! Vind ik niet zo mooi. Maar dat vind ik steeds met die vormen, Nautilus vond ik ook zo groot en Lelies ook al.

Miss, spannend! Bij mij was het precies hetzelfde, eens gedragen met een geweven doek wilde ik ook niet anders meer.
Ik ben benieuwd welke je uitkiest. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk Zara wel fijner vond dan Neobulle, maar ik hou geloof ik van de dunnere doeken.
pi_72367194
Leuk hoor, zo'n eerste doek uitkiezen!

Nu heb ik natuurlijk al een aantal maanden geleden een doek gekocht van cattie, en dat blijkt dus een hoppediz, dus die koop ik niet bij. Ik vind hem nog redelijk stug, minder zacht en soepel dan Zara. Veel wassen on dragen dan? Maar meer iets voor de winter, heb ik het gevoel.

Ik ben niet zo van de strepen, geloof ik, en ik vind de Zara's wel mooi ook. Alleen de meeste zijn bij die site van owlet pas weer leverbaar vanaf half september...dat is net te laat.
pi_72367522
Liever weinig wassen en vaak dragen, miss_sly. Wassen maakt vaak weer even wat stugger. Dat draag je er snel weer uit, maar het draagt dus niet bij aan het zachter worden.
Een hopp kan wel baat hebben bij een rondje in de droger (mag op een koude temperatuur) met een oude sportschoen (zonder veterhaakjes o.i.d.) of een tennisbal.
Je speelt dan wel een beetje vals want je versnelt het slijtageproces waardoor hij zachter wordt, maar het helpt wel

lilababy heeft ook nog een paar Zara's op de site staan maar het kan zijn dat die niet meer voorradig zijn want ze gaan uit haar assortiment en de site is niet helemaal up to date.

Ik heb overigens ook goede ervaring met het bestellen bij Ellevil zelf. Volgens mij had ik de doek binnen een week een in huis.
pi_72367698
Ik ga zometeen even kijken waar ik kan bestellen. Ik was al om, maar nu helemaal: ik heb net huishehouden ( ) met Senna in de doek
Was in de machine, een in de droger, was opgevouwen, bed opgemaakt, opgeruimd, en ze slaapt gewoon verder
  woensdag 2 september 2009 @ 14:28:34 #242
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72370355
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:40 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga zometeen even kijken waar ik kan bestellen. Ik was al om, maar nu helemaal: ik heb net huishehouden ( ) met Senna in de doek
Was in de machine, een in de droger, was opgevouwen, bed opgemaakt, opgeruimd, en ze slaapt gewoon verder
Wat fijn
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 2 september 2009 @ 14:46:16 #243
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_72370810
miss_sly je mag mijn Zara Aubergine ook wel lenen dat weekend dat jullie weg gaan. Als je graag een Zara wilt maar die niet op tijd geleverd kan worden, heb je toch een doek voor dat weekend Of een andere doek mag ook. Ik ben regelmatig in Amsterdam waar mijn ouders wonen, vlakbij jou zelfs volgens mij, dus zou hem zelfs een keertje langs kunnen brengen. Scheelt ook weer verzendkosten dan

Lief die kindjes met draagdoeken
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_72371062
quote:
Op woensdag 2 september 2009 10:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh, dat is zo vreselijk vervelend. Mensen die uit het niets opeens aan een band trekken. En dan gaat het bijna mis en dan nog gaan zeggen dat het ook zo gevaarlijk is BLIJF ER DAN OOK AF MENS!!
Oh dat hebik ook eens gehad, ging een man (van onbekende afkomst) mij helpen om Ruben in de draakjes te krijgen.En maar met zijn vrouwin een of ander taaltje praten. Ik kan niet goed voelen of het goed zit als ieamnd anders er aan loopt te sjorren. Laatst ook met Ruben in een doek op mijn rug, schoonzusje hielp wel even met als gevolgd dat hij er 5 minuten later uitzakte (ik zat op een stoel gelukkig)
  † In Memoriam † woensdag 2 september 2009 @ 14:55:55 #245
141844 Macka66
pi_72371074
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:34 schreef owlet het volgende:
lilababy heeft ook nog een paar Zara's op de site staan maar het kan zijn dat die niet meer voorradig zijn want ze gaan uit haar assortiment en de site is niet helemaal up to date.

Ik heb overigens ook goede ervaring met het bestellen bij Ellevil zelf. Volgens mij had ik de doek binnen een week een in huis.
Let op bij Lilababy, en vraag het even na: als er EV bij staat is de doek volgens mij 70 cm. breed, anders 60 cm.
(Dat verklaart ook het prijsverschil)

En Sly, als aanschaffen niet op tijd lukt mag je m'n Zara Curry wel even lenen.
edit: ik zie dat Tex je al een Aubergine aanbood, mjammie!
pi_72371113
Ja dat helpen moeten mensen echt eens mee ophouden
pi_72371738
Ik had trouwens maandag op de psz dat een moeder het zielig vond voor Leander Veel te warm en hij zat er veel te strak in. Zo kon hij toch helemaal niet normaal ademen Gelukkig vielen de andere moeders in dat het helemaal niet zielig was en dat het juist lekker was.
Er was zelf een moeder die haar zoontje als baby zeijnde altijd gedragen had. En toen ik met de doek van DF was vroeg ze of het ventje daar nu ook nog in zou kunnen. Hij heeft namelijkiets aan zijn heupen en kan gewoon niet zo lang lopen. Dus heeft ze even de doek van DF geprobeert met haar zoontje erin en die vond het helemaal leuk. Dus die ging ook maar weer een doek kopen. Dat vind ik dan leuke dingen
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72372062

Indio koralle & Manonneke

die zijn voor de kleine-in-de-maak van davinia
pi_72374065
Wij zijn opzoek naar een manduca. Ml heeft al een leuke gezien.
Echt leuk dat hij helemaal om is met dragen.
  † In Memoriam † woensdag 2 september 2009 @ 18:50:23 #250
141844 Macka66
pi_72375068
En Jennifer vond het ook helemaal geweldig op de rug bij papa in de leen Manduca
Ml en jij verschillen ook zoveel van postuur dat ieder een eigen drager voor jullie geen overdreven luxe is Ticootje!
pi_72375204
Wat een lief aanbod, texel en ook Macka

Ik zou het graag willen aannemen, want ik zou het zo jammer vinden nu een andere doek te kopen dan ik wil, alleen vanwege de tijdsdruk.

schaap en ik zijn ongeveer even groot en hij is vrij smal, dus wij kunnen gemakkelijk met dezelfde doek. De rode Zara vond hij echter niet mannelijk genoeg, dus dat wil hij niet
  † In Memoriam † woensdag 2 september 2009 @ 19:02:06 #252
141844 Macka66
pi_72375407
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:55 schreef miss_sly het volgende:
Wat een lief aanbod, texel en ook Macka

Ik zou het graag willen aannemen, want ik zou het zo jammer vinden nu een andere doek te kopen dan ik wil, alleen vanwege de tijdsdruk.

schaap en ik zijn ongeveer even groot en hij is vrij smal, dus wij kunnen gemakkelijk met dezelfde doek. De rode Zara vond hij echter niet mannelijk genoeg, dus dat wil hij niet
De Aubergine is donkerpaars, en de Curry oranjegeel. Zwarte Chimparoo lenen?
(Ik vond de rode Zara best wat weg hebben van de palestijnensjaal van mijn lief )
pi_72375489
Ik heb anders nog een hele zachte Vicky voor je sly.
pi_72379512
En ja, dan heb je je pasgeborene in de draagdoek zitten nadat werkelijk niks anders goed leek te zijn en hij zo'n last had van krampjes
Hij slaapt net, eindelijk even rust en dan bedenk je je ineens dat je 2 uur geleden al naar de wc moest...

Wat zouden jullie doen?
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 2 september 2009 @ 20:58:27 #255
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72379546
Met kind en al naar de wc gaan in geval van nood
pi_72379635
Zitten en hopen dat je niet over de staarten heen plast of er per ongeluk ene voetje tussen zit
pi_72379677
Nou, ik plas weleens met Ko in de doek hoor, als het gaat met mijn kleren tenminste. Hij heeft het toch niet door of hij vindt het niet raar. Anders moet hij er weer uit en dat vindt hij helemaal niet leuk.
pi_72379725
Baby zit lekker hoog, kan hem fijn kusjes geven zo
En ach, de wc heeft hij als enige kamer nog niet van binnen gezien, eens moet de eerste keer zijn
.... met gevoel voor drama....
pi_72380478
The grand tour of the house!
  † In Memoriam † woensdag 2 september 2009 @ 21:50:23 #260
141844 Macka66
pi_72381538
Het begin van zindelijkheidstraining
pi_72382873
Ik plas heel vaak met jen in de doek. Leuke gezichten krijg je dan op een openbaar toilet.
pi_72384512
Gewoon gaan dus, deed ik ook hoor, zelfs nog onderweg toen naar de meet in Zandvoort
pi_72384907
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:17 schreef LovelyLady het volgende:
Hier nog even 2 fotootjes van afgelopen zaterdag (dont mind the shoes, ze zijn afschuwelijk maar lopen lekker!!)
[ afbeelding ]

En een close-upje:
[ afbeelding ]
Heel erg offtopic, maar kwam deze net tegen en moest gelijk aan je denken
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72391938
Die kat

Even vraagje: hoe doen jullie dat met dragen als het regent?
pi_72392333
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:22 schreef miss_sly het volgende:
Die kat

Even vraagje: hoe doen jullie dat met dragen als het regent?
paraplof!

en bij wat gemiezer trek ik een baan doek over haar heen
pi_72393069
welke houding is het handigste als je een kindje hebt wat momenteel nogal veel en regelmatig spuugt?

kan de houding van het filmpje van webkim, en de fwcc zelf redelijk knopen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72393102
Die is in dat geval het fijnst Bar; lekker rechtop.
Hardloper.
IG @webkim
pi_72394067
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:11 schreef tessie het volgende:

[..]

Heel erg offtopic, maar kwam deze net tegen en moest gelijk aan je denken
[ afbeelding ]

Thnx tessie thnx

pi_72394976
Hihi LL! Ik loop zelf op uberhippe birkenstocks hoor

Weet iemand een duidelijk filmpje van hoe je kan rugdragen met een kleine baby? Dat filmpje wat tex postte met die man op het bed vind ik niet zo duidelijk, en ik kan geen betere vinden met die manier. Want op zich lijkt me dat wel het handigst, toch?
pi_72397278
Ik heb mijn draagponcho te koop gezet in V&A.
Ik wil voor komende winter een draagjas: Thomas past niet meer in de poncho en dalijk met een bolle buuk zeker niet meer.
Hardloper.
IG @webkim
pi_72397596
ik heb nu de fwcc geprobeerd, maar nu krijg ik de doek aan m'n linkerarm niet echt strak getrokken, wat doe ik verkeerd?
pi_72399908
Ik kreeg dinsdag een Didymos Nino binnen, wat een fijne doek zeg!
Ontzettend zacht, heel goed aan te spannen en zat echt ontzettend stevig
Ik ben enthousiast!

En gisteren mijn nieuwste aanwinst, een Ocah Miami (soort Mei tai, gemaakt van een doek)
Foto daarvan volgt later, moet even de foto opnieuw maken
  donderdag 3 september 2009 @ 15:17:36 #273
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_72400259
En toen had ik een doek besteld
  donderdag 3 september 2009 @ 15:18:42 #274
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_72400293
De laatste tijd knoop ik meestal een rucksack, maar Marlien heeft dan meestal haar armen in de doek. Als ze haar armen uit de doek heeft, zit ze gelijk een stuk wiebeliger en draait ze alle kanten op, waardoor de doek steeds lager op haar rug gaat zitten. Ze gooit zich dan achterover enzo. 't Is niet gevaarlijk, want ze zit stevig genoeg, maar het draagt gewoon niet fijn. Scheelt het als ik haar direct met de armen eruit zou knopen? Of zijn er andere dingen waar ik op zou moeten letten tijdens het knopen?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 3 september 2009 @ 15:26:24 #275
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_72400530
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:49 schreef _Bar_ het volgende:
ik heb nu de fwcc geprobeerd, maar nu krijg ik de doek aan m'n linkerarm niet echt strak getrokken, wat doe ik verkeerd?
Heb je een rekbare of een geweven doek?
Bij een rekbare doek zou je kunnen kijken of de doek niet ergens draait?
Bij een geweven doek opletten dat je niet de hele staart in een keer wil aanspannen, maar in delen ('strook voor strook').
Verder zou ik het niet weten, we kunnen niet zien hoe het zit .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_72402159
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:38 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

paraplof!

en bij wat gemiezer trek ik een baan doek over haar heen
gedaan, ging prima
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 16:23:27 #277
141844 Macka66
pi_72402360
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:17 schreef aeque het volgende:
En toen had ik een doek besteld
Troostdoek?
(Ik las het ergens anders al ja, van die doek enzo. Snel gedaan zeg...)
pi_72402474
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:18 schreef Grijs het volgende:
De laatste tijd knoop ik meestal een rucksack, maar Marlien heeft dan meestal haar armen in de doek. Als ze haar armen uit de doek heeft, zit ze gelijk een stuk wiebeliger en draait ze alle kanten op, waardoor de doek steeds lager op haar rug gaat zitten. Ze gooit zich dan achterover enzo. 't Is niet gevaarlijk, want ze zit stevig genoeg, maar het draagt gewoon niet fijn. Scheelt het als ik haar direct met de armen eruit zou knopen? Of zijn er andere dingen waar ik op zou moeten letten tijdens het knopen?
Ik heb ook een dame die met de armen uit de doek wil.
Ik knoop het liefst uit de doek ja. soms wil ze dat ik haar met haar armen erin knoop.
En als ze haar armen eruit heeft draai ik direct de doek strakker.
En als ik de mogelijkheid heb doe ik de knoop vanaf het kruis gedeelte dus overnieuw.
zo niet dan draai ik hem alleen strakker op mijn schouders
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:21:42 #279
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_72423538
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:23 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Troostdoek?
(Ik las het ergens anders al ja, van die doek enzo. Snel gedaan zeg...)
Lol nee. Een geluksdoek
Maar hoezo snel gedaan(mag je ook PM-en)
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 09:53:23 #280
141844 Macka66
pi_72425126
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:21 schreef aeque het volgende:

[..]

Lol nee. Een geluksdoek
Maar hoezo snel gedaan(mag je ook PM-en)
Zondag nog in de put, donderdag een geluksdoek. Da's best snel
Ik heb de zwarte gecko's met linnen besteld. Kunnen we een keer samen de gecko's uitlaten
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:34:27 #281
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_72425990
Ja maar als dat gebeurt willen we daar natuurlijk wel foto's van zien!

Sowieso zijn foto's altijd goed.
Maxi, Midi & Mini
pi_72426004
Ik ben zo benieuwd naar de zwarte gecko actiepics!!
pi_72426108
Mrien, ziet er goed uit die Nino (en de ruck ook!! )
Aeque, wat voor doek heb je gekocht?

Pvoess is je ellipsen al binnen?
pi_72426179
Nee hij is nogsteeds onderweg.. ze heeft geen haast.
Ze heeft hem als het goed is woensdag verzenden
Dus ik hoop op vandaag.
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:55:28 #285
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_72426486
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:53 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Zondag nog in de put, donderdag een geluksdoek. Da's best snel
Ik heb de zwarte gecko's met linnen besteld. Kunnen we een keer samen de gecko's uitlaten
Het gebeurd he!

En das een goed idee, ik ben op zichzelf natuurlijk al een Limited Edition!
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:39 schreef LovelyLady het volgende:
Mrien, ziet er goed uit die Nino (en de ruck ook!! )
Aeque, wat voor doek heb je gekocht?
De grijze Gecko's
pi_72429382
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:15 schreef tessie het volgende:
Weet iemand een duidelijk filmpje van hoe je kan rugdragen met een kleine baby? Dat filmpje wat tex postte met die man op het bed vind ik niet zo duidelijk, en ik kan geen betere vinden met die manier. Want op zich lijkt me dat wel het handigst, toch?
Ik zou het niet weten, Tessie, maar laatst was ik op de draagkring en vroeg ik Macka ook over rugdragen en zij raadde me aan nog een maandje te wachten. Dus tot Ko 4 maanden is. Dus ik heb me er nog niet in verdiept verder.

Mooi Mrien!

En zwarte gecko's ben ik benieuwd naar!

Gefeliciteerd met je eerste doek trouwens Aque.

En hoe staat het met de jouwe, Miss Sly?
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:00:28 #287
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_72429673
Wanneer komt er weer eens een meeting?

Dankje oeke!
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:04:12 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_72429792
Die gecko's zien er wel erg leuk uit trouwens

Foto's willen we!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 13:04:14 #289
141844 Macka66
pi_72429794
Ik vind rugdragen pas aan te bevelen als het kind het hoofdje zelf goed omhoog kan houden.

En ik ben totally shocked door dit:

Waarom brengen ze dit soort rotzooi toch op de markt
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:06:55 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_72429872
Zie dat kind hangen op dat eerste plaatje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72430092
Dat moet een grap zijn! De BB is ergonomisch vergeleken bij dit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72430201
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:04 schreef Macka66 het volgende:
Ik vind rugdragen pas aan te bevelen als het kind het hoofdje zelf goed omhoog kan houden.

En ik ben totally shocked door dit:
[ afbeelding ]
Waarom brengen ze dit soort rotzooi toch op de markt
een doeken/draagleek ziet toch ook dat dat niet comfortabel kan zijn?
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:20:46 #293
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_72430293
niet iedereen blijkbaar....
pi_72430431

Dat kiind hangt aan drie touwtjes en dan moet er wel een hele helm van capuchon/kraag over dat koppie
pi_72430573
heel gek maar ik zou r graag op haar gezicht willen rossen.
Zullen wel hormonen zijn

'ze draagt iig' gaat hier ook niet helemaal op

Ik bedenk altijd hoe ik het zou vinden ..dus BB valt nog mee dan.

(nu krijg ik een M.I van mijzelf hangend in zo'n geval aan de buik van mn vriend )
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:32:15 #296
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_72430574
Heel slim bedacht..... BB wordt al snel zwaar voor veel mensen, dus laten we het over 1 schouder doen odat je er nog minder lang mee kunt doen

geen gezicht.....
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_72430715
Die helm erop is vast niet zomaar
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:37:26 #298
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_72430724
Verrek! Het is nog over één schouder ook. Dat was me nog helemaal niet opgevallen.

Ik heb vandaag tandemgedragen!
Mini voorop en Midi in brakke ruck op de rug!
Maxi, Midi & Mini
pi_72430725
Wat een ding! Dat is toch voor niemand fijn, die baby zo aan het bungelen en voor die moeder al dat gewicht op 1 schouder

Macka, Graeme kan zijn hoofd al heel erg goed omhoog houden, maar raad je dan toch aan om tot 4 maanden te wachten met rugdragen?
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 13:47:35 #300
141844 Macka66
pi_72431031
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:14 schreef YPPY het volgende:
Dat moet een grap zijn! De BB is ergonomisch vergeleken bij dit.
Nou, er is nog meer van dit soort rotzooi bijzonders te krijgen...
http://www.tradetang.com/China/Baby-Gear/2801-20-bestT0-1.html
http://www.global-wholesa(...)gear-stroller-c2801/

Uit de beschrijving van de ringsling met de 'totally unique style': Low temperature in winter is not afraid.
Dat is natuurlijk precies wat je zoekt in een babydrager
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')