abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72138378
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Neuh.... het gaat om het gemiddelde van de afgelopen 12 maanden.
Je bent me precies voor wilde net het bericht aanpassen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72140692
Oh daar ben ik wel gerust op. Doe overplaatsing is namelijk op aanbod van mijn werkgever zelf, hij ziet me niet graag het bedrijf verlaten.. Ik heb mijn huidige baan ook zelf opgezegd omdat de afstand mijn relatie in de weg stond. Die relatie, en mijn priveleven vind ik belangrijker dan mijn carriere.

Mocht ik alsnog ontslagen worden dan zal die 70% meer zijn dan een eventuele bijstand waar ik nu in zou vervallen.
pi_72140812
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:57 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Eh ?

>> KLB dan maar?
ja, sorry hoor, natuurlijk zijn tips ook van harte welkom, maar ik word toch zó ontzettend schijtziek van al die mensen die met zulke ontzetten naieve goedbedoelde adviezen komen en nog net niet zeggen 'tut tut tut dat je daar nog niet aan gedacht hebt zeg!'

Zo kreeg ik eerder vandaag de opmerking: Nou, dan ga je toch in de detailhandel? desnoods tijdelijk in een winkel staan!

Die mensen hebben het dus écht neit begrepen, en ze begrijpen het nog steeds niet na 10x uitleggen dat banen in de detailhandel op dit moment met gemak ingevuld kunnen worden door MBOérs met een opleiding in die richting, dat mensen die hoger opgeleid of ouder zijn dan 18 toch echt te duur zijn voor dat soort baantjes en dan gewoon, zelfs al zou ik het willen, niet aangenomen worden.

Zelfs voor een secretaressebaan via een uitzendbureau wordt tegenwoordig 3 jaar ervaring gevraagd, ervaring met SAP en het liefst ook nog een Schoevers-opleiding.
pi_72149366
Blegh, van 2 langlopende sollicitaties afwijzingen binnen. Niet eens omdat ik niet geschikt was ofzo, maar omdat ze opeens niemand meer nodig hebben. Het loopt overal toch niet zo hard zo vlak na de vakantie. Ze houden me wel "in het bestand".

Best wel frustrerend, begin juni dit topic geopend in de hoop zsm weer aan de slag te kunnen, ik had stiekem nog de hoop om weer aan het werk te komen voor ik echt in financiele problemen zou komen, maar zit momenteel gewoon weer op 0,0 dingen die nog lopen, na toch veel dingen die me echt hoop gaven op een potentiele baan.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:19:01 #105
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_72153290
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:10 schreef JDx het volgende:
Blegh, van 2 langlopende sollicitaties afwijzingen binnen. Niet eens omdat ik niet geschikt was ofzo, maar omdat ze opeens niemand meer nodig hebben. Het loopt overal toch niet zo hard zo vlak na de vakantie. Ze houden me wel "in het bestand".

Best wel frustrerend, begin juni dit topic geopend in de hoop zsm weer aan de slag te kunnen, ik had stiekem nog de hoop om weer aan het werk te komen voor ik echt in financiele problemen zou komen, maar zit momenteel gewoon weer op 0,0 dingen die nog lopen, na toch veel dingen die me echt hoop gaven op een potentiele baan.
Niet te lang bij blijven hangen, blik op oneindig en doorgaan.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_72154963
Hou vol JDx!! Hou vol!

Ik ben nu onderweg met mijn werkegever om een salaris overeen te komen. Als dat is gelukt ga ik rekenen of ik bij de IBG mijn maandtermijnen kan verlagen. Want ze eisen best een riant bedrag (8-11% van je bruto loon) als maandaflossing. Als je dan wat minder uren gaat maken, dan hakt dat er aardig in. Wellicht ook een tip voor anderen hier om daar even naar te kijken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fixers op 25-08-2009 22:12:27 ]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:59:15 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72164096
Mijn werkcoach vond trouwens ook al dat het opleidingsniveau dat gevraagd wordt voor het traineeship van het UWV Werkbedrijf wel erg hoog lag. MBO'ers zouden het ook wel kunnen, volgens hem.
Niet meer actief op Fok!
pi_72168162
Heb zojuist besloten om toch eens te gaan kijken of er in een ander deel van het land meer werk te vinden is en eventueel mijn huis te verhuren (later verkopen, maar dat lukt momenteel toch nog niet) en daar op zoek te gaan naar werk, want het is hier echt dramatisch.
  Moderator woensdag 26 augustus 2009 @ 13:55:18 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_72170042
Heb je wel gekeken of dit mag van je hypotheekverstrekker? Anders kan je wel eens van een kouwe kermis thuiskomen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72170775
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Heb je wel gekeken of dit mag van je hypotheekverstrekker? Anders kan je wel eens van een kouwe kermis thuiskomen...
Mag niet, maar ik doe het nu ook al, anders had ik nog meer schulden. En ze lopen elke maand op.

Ik ben al die regeltjes echt helemaal zat, kan mn huis niet verkopen ivm de crisis, kan mn rekeningen niet meer betalen, mag mn huis niet verhuren, ik krijg maar 780 euro per maand uitkering, als ik een beetje bij wil verdienen om rond te komen moet ik eerst uitkering inleveren, als dit dan dat, kutbaantjes krijg ik NEE, te hoge baantjes krijg ik NEE, baantjes op mn eigen niveau zijn er bijna niet, ik word helemaal gestoord, kan geen kant op en alleen maar gezeik, heb je wel rekening gehouden met dit? Met dat?... wat is dit voor KUTland!
pi_72179427
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:20 schreef JDx het volgende:

[..]

Mag niet, maar ik doe het nu ook al, anders had ik nog meer schulden. En ze lopen elke maand op.

Ik ben al die regeltjes echt helemaal zat, kan mn huis niet verkopen ivm de crisis, kan mn rekeningen niet meer betalen, mag mn huis niet verhuren, ik krijg maar 780 euro per maand uitkering, als ik een beetje bij wil verdienen om rond te komen moet ik eerst uitkering inleveren, als dit dan dat, kutbaantjes krijg ik NEE, te hoge baantjes krijg ik NEE, baantjes op mn eigen niveau zijn er bijna niet, ik word helemaal gestoord, kan geen kant op en alleen maar gezeik, heb je wel rekening gehouden met dit? Met dat?... wat is dit voor KUTland!
Ik weet gedeeltelijk wat je meemaakt. Gelukkig kwam ik uit een baan waar ik veel aan overhield, dus WW was te doen, Hield niks over, maar hoefde ook niks bij.
Wat regeltjes aangaat: gewoon buigen in de gewenste richting. In Nederland ben je nu eenmaal altijd op de een of andere manier in overtreding. Anders een bijbaantje zoeken buiten de belastingdienst om. Verdient evengoed niet de schoonheidsprijs, maar je kunt je hoofd maar boven water houden.
Spreek anders eens user Swetsenegger aan. Hij stuurde me een tijdje geleden een werving-en selectieburo in het oosten vsn het land. Zag er goed uit en hadden eel werk. Maar het is vakantie, er is daardoor extra weinig werk. Maar zoek desnoods een vrijwilligersbaan, ongelofelijk wat dat je humeur goed doet. Heb zelf een tijdje koffiw geschonken in een buurthuis, nuttig werk en verbeterde mijn stemming echt heel erg. Het is zelfs zo dat de beste telefoontjes altijd kwamen als ik daar was.
pi_72179565
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:20 schreef JDx het volgende:

[..]

Hoho.... als jij gaat werken voor 20 uur en jij hebt nu een uitkering voor 40 uur, dan verlies je 50% van je uitkering. Ongeacht wat je gaat verdienen. De rest hou je gewoon.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72180511
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hoho.... als jij gaat werken voor 20 uur en jij hebt nu een uitkering voor 40 uur, dan verlies je 50% van je uitkering. Ongeacht wat je gaat verdienen. De rest hou je gewoon.
Klopt, maar dan ga je er van uit dat iemand die gedeeltelijk aan de slag gaat, ook meer gaat verdienen dan de uitkering. Bijvoorbeeld glazen ophalen op een druk terras op donderdagavond, levert je niks extra op, gaat je mss zelfs geld kosten als je glazen-ophaal-uurloon lager is dan je ww-uurloon.
Je kunt niet naast een uitkering bijverdienen en daar geld aan overhouden (althans niet wit nee). Overigens een terechte regel, anders dan zou ik na ontslag gewoon een baantje voor 10 uur ofzo gezocht hebben. Met dat geld bij de ww uitkering, zou ik meer verdiend hebben dan voorheen. En dat met maar 10 uurtjes werken. Wie wil dat nou niet! Terechte regel dus.
pi_72180678
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:45 schreef Osramp het volgende:

[..]

Klopt, maar dan ga je er van uit dat iemand die gedeeltelijk aan de slag gaat, ook meer gaat verdienen dan de uitkering. Bijvoorbeeld glazen ophalen op een druk terras op donderdagavond, levert je niks extra op, gaat je mss zelfs geld kosten als je glazen-ophaal-uurloon lager is dan je ww-uurloon.
Je kunt niet naast een uitkering bijverdienen en daar geld aan overhouden (althans niet wit nee). Overigens een terechte regel, anders dan zou ik na ontslag gewoon een baantje voor 10 uur ofzo gezocht hebben. Met dat geld bij de ww uitkering, zou ik meer verdiend hebben dan voorheen. En dat met maar 10 uurtjes werken. Wie wil dat nou niet! Terechte regel dus.
Ik weet hoe de WW werkt, helaas (ik ben er sinds april 50% in inkomen op achteruit gegaan ). Je opmerking over bijverdienen naast je WW-uitkering klopt trouwens niet. Als ik een baantje voor 10 uur krijg (en dus voor 30 uur werkloos ben) en voor die 40 uur (in dit voorbeeld) 780 euro krijg. Verlies ik dus 195 euro.

Als ik 10 euro per uur krijg in die 10 uur, wil dat dus zeggen dat ik er maandelijk 400 euro verdien. Ergo: ik zit dan dus aan 780 - 195 + 400 euro = 985 euro. Het kan dus wel degelijk.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 20:01:36 #115
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_72180978
Als ik werkloos was, nu weer werk en tijdens mijn proeftijd ontslagen word, wat dan? Heb ik dan uberhaupt (weer) recht op een uitkering? Heb 2,5 jaar aan een stuk bij een baas gewerkt, daarna van 1 juni tot 6 augustus thuisgezeten en sinds 6 augustus weer aan het werk.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 20:44:40 #116
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72182259
Voor de werklozen onder ons 1 van de mails die ik regelmatig krijg:
quote:
Een leuk vastgoed kantoor in Amsterdam zoekt twee nieuwe werknemers voor het kantoor:

Hoofd accounting en reporting, coördineert 2 medewerkers en zorgt voor een altijd accurate administraties, maandafsluitingen en rapportages. Hierbij hebben wij in gedachte iemand met 5 jaar werk ervaring, HBO afgerond is een must, eerdere ervaring met het aansturen van 1 a 2 personen. Salaris € 3.100,--

medewerker accounting en reporting, MBO opleiding, perfekt zou zijn iemand die nu op een accountants kantoor werkt

Voor beide profielen geldt dat we op zoek zijn naar ambitieuse kandidaten, fouttolerantie 0, communicatief en een teamspeler.
Indien interesse dan kan ik de mail naar je doorzetten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72182338
quote:
'een altijd accurate administraties'

ambitieuse kandidaten, fouttolerantie 0,
Dusss......
pi_72182506
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dusss......
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 26 augustus 2009 @ 20:58:46 #119
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72182693
quote:

[..]

Dusss......
.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:21:09 #120
65960 sanger
pi_72183334
quote:

[..]

Dusss......

Was me nog niet eens opgevallen

Wel apart, is van een vrij groot werving & selectie bureau. Slordig.
pi_72184529
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als ik 10 euro per uur krijg in die 10 uur, wil dat dus zeggen dat ik er maandelijk 400 euro verdien. Ergo: ik zit dan dus aan 780 - 195 + 400 euro = 985 euro. Het kan dus wel degelijk.
Ik héb ook niet gezegd dat het niet zou kunnen. Je moet alleen iets vinden waar je meer mee verdient dan de ww.
pi_72185120
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:03 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ik héb ook niet gezegd dat het niet zou kunnen. Je moet alleen iets vinden waar je meer mee verdient dan de ww.
In dit geval dus meer dan ¤5,- per uur. Dat moet toch niet al te ingewikkeld zijn?
pi_72185900
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik weet hoe de WW werkt, helaas (ik ben er sinds april 50% in inkomen op achteruit gegaan ). Je opmerking over bijverdienen naast je WW-uitkering klopt trouwens niet. Als ik een baantje voor 10 uur krijg (en dus voor 30 uur werkloos ben) en voor die 40 uur (in dit voorbeeld) 780 euro krijg. Verlies ik dus 195 euro.

Het blijkt wel dat het zeer ingewikkeld dus. Zelfs mijn werkcoach kon het niet goed uitleggen en "zou het uitzoeken".

Heb vandaag weer een gesprek aangevraagd of het mogelijk is dat hij me helpt bij het zoeken naar een baantje die misschien niet zoveel verdient, maar waar wel meer werk in is, en waar ze ook echt mensen zoeken, ongeacht dat ze misschien een irrelevante of hogere opleiding hebben.
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

In dit geval dus meer dan ¤5,- per uur. Dat moet toch niet al te ingewikkeld zijn?
Ik krijg een uitkering over 30 uur (900 bruto).

Maar ik ben 27 jaar, dus elk baantje dat meer verdient dan het minimumloon zou een aanvulling zijn op mijn uitkering?

Ps. dat mailtje dat Sanger ontvangen heeft is een soort spam, automatisch gegenereerde mailtjes die vertaald zijn in het buitenland.
pi_72186170
Nog even iets interessants, ik heb een eigen bedrijfje (beetje freelance, eens in de zoveel maand help ik een bedrijf met hun site) en vraag 40 euro (bruto per uur, ex. btw).

Ik ben nu 12 uur bezig geweest voor een bedrijf, maar heb geen rekening gestuurd en afgesproken het ooit een keer bij een andere rekening op te zetten o.i.d. omdat ik er momenteel toch niets aan heb, maar uit je verhaal blijkt dus dat ik er wel iets aan zou kunnen hebben?

Dus stel ik vraag 120 euro per uur en werk maar 3 uurtjes (eigenlijk 12 uur werk a 40 euro) zou ik dus meer overhouden? Dat zou wel een heel apart zijn toch?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:48:58 #125
65960 sanger
pi_72194300
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:46 schreef JDx het volgende:
Ps. dat mailtje dat Sanger ontvangen heeft is een soort spam, automatisch gegenereerde mailtjes die vertaald zijn in het buitenland.
Het wordt verstuurd vanaf een Nederlands adres, met een Nederlandse afzender eronder. En het is ook een Nederlands wervingsbureau

Ik heb overigens een mail teruggestuurd om ze op de spelfouten te wijzen
pi_72195047
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Het wordt verstuurd vanaf een Nederlands adres, met een Nederlandse afzender eronder. En het is ook een Nederlands wervingsbureau

Hmm das wel heel slecht dan, ik krijg namelijk ook regelmatig van die spam mailtjes (op 1 of andere manier zien ze dat je op vacaturesites zit via je mail gedrag ofzo), en daar staat dan ook iets van:

"Kom werken hier nu, tegen zacht goede prijzen, tot minstens 4500 per maand."
pi_72196711
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat doe ik ook regelmatig. Ik kan er zo slecht tegen, vooral bij tempo-team kunnen ze geen fatsoenlijke vacatureteksten typen. Pisses me off, dan denk ik, doe mij jouw baan maar, want ík kan dat wel!

Ik kreeg net na navraag een mailtje;

Beste Buckle,
Wij hebben 121 sollicitaties ontvangen voor deze functie. De eindredacteur en de presentator zijn momenteel bezig met de selectie, en streven ernaar voor het eind van de week de sollicitanten nader te informeren. (nog een paar dagen geduld dus).
Vriendelijke groeten, de personeelsmevrouw.

Dat gaat dus over een functie van 10 maanden, drie dagen per week. Dus geen vast contract, geen fulltime baan, nee, gewoon 3 dagen, voor 10 maanden. en dan krijgen ze daar honderéénenfokkingtwintig reacties op?!

Hoe wordt ik in 's hemelsnaam geacht boven de overige 120 mensen uit te springen? Ook al heb ik stage gelopen bij deze omroep, chances are dat er minstens 50 van de 120 meer werkervaring en relevantere werkervaring hebben dan ik. En dat is dan nog niet eens de helft.

/depressiemodus aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Buckle op 27-08-2009 12:56:41 ]
pi_72197486
Net gebeld met een bedrijf hier in de buurt, ze zochten iemand die bij een internet provider in de buitendienst wilde om te helpen bij modems e.d. aansluiten. Ik dacht, nou ik heb een IT-opleiding, wil graag contact met mensen, ben graag op pad, ideaal.

Kreeg ik te horen dat ze toch echt iemand zochten met een electro achtergrond. Voor alles, heb je echt precies net dat ene diploma'tje nodig!

Waar is nou echt VEEL werk in? Dan ga ik wel weer studeren ofzo!!!
pi_72197556
De zorg, het onderwijs.

Dat is tenminste wat ik van iedereen om me heen hoor. 'toevallig' zijn dit ook net de sectoren waarin je een hondebaan krijgt voor een schijntje. Nou ja, in de meeste gevallen dan. Er zitten vast pareltjes van banen tussen. En bij de politie zoeken ze ook altijd mensen, geloof ik.

Waarom ik dat dan niet doe? Ik ben ongeschikt voor het onderwijs. Ik zou zo'n lerares zijn die na 2 lesuren krijsend en overspannen op een bureau staat te gillen dat ze allemaal op kunnen rotten. ik en kinderen, niet goed. De zorg idem dito. Ik heb geen geduld met mensen, en tactvol ben ik al helemaal niet.

Politie, heb ik geprobeerd. ben hopeloos afgewezen, waarschijnlijk wegens bovenstaande redenen: geen geduld, geen tact.
pi_72200352
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:25 schreef Buckle het volgende:
Dat doe ik ook regelmatig. Ik kan er zo slecht tegen, vooral bij tempo-team kunnen ze geen fatsoenlijke vacatureteksten typen. Pisses me off, dan denk ik, doe mij jouw baan maar, want ík kan dat wel!
Dit klinkt bekend, maar ik vraag me af of je als intercedent zou willen werken. Die verdienen niet zo geweldig en persoonlijk lijkt het me nog rotwerk ook.
pi_72200434
Nee, eigenlijk niet. Maar vacaturetekstjes tiepen lijkt me dan weer wél leuk.

Intercedent. bah. Duivelsgebroed is het! Een beetje verdienen aan andermand harde werken! Nou ja, in het geval van uitzendbureaus dan...
pi_72200967
Het leger ga ik nooit aan beginnen, begrijp dat hele leger gedoe nooit, zal wel iets zijn van, wij helpen jullie nu, als wij aangevallen worden helpen jullie ons ok? -lief kijken-

Politie vind ik net zoiets, heb een aantal keren een bepaalde boete gekregen voor zulke onzin dingen en heb eens ruzie gehad en politie gebeld, die kwamen niet, moest later maar aangifte doen, ondertussen wel in elkaar geslagen door een groep jongens die ik niet eens kende en een blauw oog gehad voor meer dan een maand.

Aangifte gedaan, hij kwam eraf met een waarschuwing, zulke dingen kan ik zo kwaad om worden.

Dan zou ik al bij de recherche ofzo willen, echte dingen oplossen, zoals mishandelingen, verkrachtingen en moorden, maar dan moet je volgens mij beginnen als parkeerwachter ofzo.

Onderwijs, kinderen... brrrrrr... zorg... kinderen, brrr... gehandicapten, alle respect, maar ben er gewoon bang voor, oudjes, kan ik ook niet mee overweg. Tenminste niet te close, zou ze best willen helpen oversteken of naar het ziekenhuis brengen ofzo.

Verder... tsjah, wil graag mensen helpen, maar niet als in "in bad doen of dergelijken".
pi_72201039
Net gebeld door de werkcoack, hij had mijn mailtje gelezen, heb binnenkort een afspraak met een "jobhunter", kom in een soort traject waar ze uit gaan zoeken wat ik kan, waarmee ik affiniteit heb e.d. en dan actief vacatures bijlangs, bespreken, etc... ik heb er op gehamerd dat ik dit wel zsm wil, hij heeft me beloofd dat ik eind volgende week een telefoontje krijg van een dergelijk bureau.
pi_72201207
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:37 schreef JDx het volgende:

Dan zou ik al bij de recherche ofzo willen, echte dingen oplossen, zoals mishandelingen, verkrachtingen en moorden, maar dan moet je volgens mij beginnen als parkeerwachter ofzo.

Ik weet niet welke achtergrond je hebt, maar met een HBO diploma kun je in veel regio's instromen voor een Master of Criminal Investigation. Dat wil zeggen dat je, na een uitgebreide test- en selectieprocedure, twee jaar lang gaat leren & werken, en opgeleid wordt tot recherchekundige. Je krijgt vanaf het begin van de opleiding 1500 euro epr maand, wat hoger wordt naarmate je meer certificaten haalt en zo.

http://www.kombijdepoliti(...)e/Pages/default.aspx hier lees je er alles over.

Dit weet ik, omdat ik er 3 jaar lang naar toe heb gewerkt om deze opleiding te kunnen volgen. De enige reden waarom ik mijn HBO uberhabt heb afgemaakt. Flink getraint voor de sporttest, die écht niet mals is. Deze heb ik overigens gehaald, inclusief onderuit gaan (blauwe knieën en ellebogen) net binnen drie tiende seconden van de vereiste tijd. Daarna kreeg ik een 'Cognitieve capaciteitstest'
(Je maakt op de computer verschillende tests, waarmee je intelligentie wordt gemeten. Sommige tests bestaan uit figuurtjes, andere uit Nederlandse woorden of rekensommen.)

Na de tests werd ik als enige van de 30 gevraagd om even mee te komen naar een kamertje. Bleek dat ik een score 2 had gehaald op de intelligentietest, waar een niveau 6 vereist was. Op het papier liep de schaal van 1 tot 20.

Ze vroegen nog net niet of ik mijn HBO diploma niet heb vervalst.
pi_72201235
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:41 schreef JDx het volgende:
Net gebeld door de werkcoack, hij had mijn mailtje gelezen, heb binnenkort een afspraak met een "jobhunter", kom in een soort traject waar ze uit gaan zoeken wat ik kan, waarmee ik affiniteit heb e.d. en dan actief vacatures bijlangs, bespreken, etc... ik heb er op gehamerd dat ik dit wel zsm wil, hij heeft me beloofd dat ik eind volgende week een telefoontje krijg van een dergelijk bureau.
Oh, maar dat is goed nieuws, dan! dan gaan ze je tenminste 'echt' helpen zoeken, stel ik me zo voor...
pi_72201344
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:45 schreef Buckle het volgende:

[..]

Ik weet niet welke achtergrond je hebt, maar met een HBO diploma kun je in veel regio's instromen voor een Master of Criminal Investigation. Dat wil zeggen dat je, na een uitgebreide test- en selectieprocedure, twee jaar lang gaat leren & werken, en opgeleid wordt tot recherchekundige. Je krijgt vanaf het begin van de opleiding 1500 euro epr maand, wat hoger wordt naarmate je meer certificaten haalt en zo.
Heb geen HBO-diploma. Helaas. IT-media aan het Grafisch Lyceum gedaan, dat is MBO, daarna een jaar HBO Commerciele Economie, toen kreeg ik een aanbieding van een reclamebureau of ik bij hun wilde komen werken, voor 1900 bruto, meteen aangenomen, 2 jaar gewerkt. Toen begon de recessie, zit nu zonder echt goed diploma thuis.
pi_72202228
Ja, dat is best balen. Schrale troost: Een diploma helpt je ook niet veel verder. Mij niet, tenminste.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:50:38 #138
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72208620
quote:
.

Dat met "mensen willen helpen" moet je ook tegen die jobhunter zeggen, dat zou ik ook doen .

Ik ga - mits ik een geschikte stageplek kan vinden voor eind volgende week - weer een jaar de collegebankjes in (onderwijsbevoegdheid), dus ik ben iig even en hopelijk voor langer tijd / altijd van het stempel 'werkloos' af .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:52:34 #139
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72208686
Ik kreeg ook weer een afwijzing binnen. Het was echt een karig salaris, dus ik dacht: "Daar reageert niemand op", maar er blijken veel mensen "met interessante cv's en jarenlange ervaring" gesolliciteerd te hebben. Daar kun je als groentje niet tegen opboksen en ik ben het zat. Omscholen / bijscholen ftw .
Niet meer actief op Fok!
pi_72208765
Ja, echt fantastisch wat je af en toe leest als reacties: 'past niet', 'teveel ervaring', 'te weinig ervaring', 'andere CV's geschikter', 'intern opgelost', 'heul veul reacties', 'vacature ingetrokken'.

Ook als je reageert op vacatures die exact aansluiten op jouw CV krijg je te horen dat het niet aansluit.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:59:25 #141
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72208892
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, echt fantastisch wat je af en toe leest als reacties: 'past niet', 'teveel ervaring', 'te weinig ervaring', 'andere CV's geschikter', 'intern opgelost', 'heul veul reacties', 'vacature ingetrokken'.

Ook als je reageert op vacatures die exact aansluiten op jouw CV krijg je te horen dat het niet aansluit.
Er is altijd wat. Om moedeloos van te worden .
Niet meer actief op Fok!
pi_72210851
quote:
Mogelijkheid 1 (enigszins onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk) is dat je gewoon ingeschreven wordt bij een wervings- en selectiebureau. Die hebben nu ook weinig tot geen banen, dus gaat dat je niet verder helpen.

Mogelijkheid 2 is dat je in een re-integratie traject komt (IRO). Google daar eens op! Op zich is het een gouden uitvinding, een bureau dat jou gaat bemiddelen in hun netwerk. Om/bijscholing kunnen ze ook voor je regelen. Wel staat me iets bij dat je niet zomaar NEE mag zeggen op een baan, of maar een paar keer mag weigeren. Hoe of wat weet ik niet precies meer, maar verdiep je er even goed in. De risico's voor jou zijn overigens klein, al heb je wel de plicht om mee te werken. Dus verschijnen op afspraken en gedane overeenkomsten ook nakomen.
Er zijn wel (veel) slechte bureau's in dit genre. Ze sturen namelijk een vette rekening voor hun diensten naat het UWV. Elk uurtje dat je aan je besteden factureren ze en ze krijgen een leuke premie als ze jou ergens aan de slag krijgen. Er zijn bedrijven die mensen gewoon omkletsen om kleerhangers te gaan sorteren. De werkzoekende is aan de slag en het bureau strijkt een leuke bonus op! Er zijn er dus genoeg die je gewoon ergens onder dak brengen en hun bonus cashen. Ga ook echt bij enkele bureau's kletsen, en weeg ze tegen elkaar af. Laat ze vooral goed uitleggen HOE ze je aan een baan gaan helpen en welke sectoren ze met jouw profiel willen gaan bestuiven.

Vraag ook aan je werkcoach hoelang het traject mag duren. Slechte bureau's willen je het liefste zo lang mogelijk laten circuleren, des te meer verdiensten hebben ze aan je.

Hoe negatief dit ook mag klinken, er zijn daarentegen genoeg goede bureau's die je ook echt helpen met zoeken en evt scholing. Verdiep je even goed hierin, je mag ook zelf een bureau uitzoeken want je bent niet verplicht om het bureau van het UWV aan te nemen als het jou niks lijkt. Met mijn coach heb ik het er ook wel eens over gehad, en ik zou een lijst krijgen met bureau's zodra het te pas kwam. En uit die lijst moest ik met 5 bureau's naar keuze contact hebben en er daar zelf een uit uitkiezen.
Niet dus dat het UWV me ergens heen zou sturen, maar zelf bepalen wie je gaat helpen.

Begin hier alvast eens te lezen.
En google gewoon eens op IRO

Hou de negatieve zaken die ik hierboven zette, in het achterhoofd. Laat je daar niet door teneerslaan. IRO is heus wel een goede methode om weer aan het werk te komen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:18:43 #143
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_72211500
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:01 schreef RD4 het volgende:
Als ik werkloos was, nu weer werk en tijdens mijn proeftijd ontslagen word, wat dan? Heb ik dan uberhaupt (weer) recht op een uitkering? Heb 2,5 jaar aan een stuk bij een baas gewerkt, daarna van 1 juni tot 6 augustus thuisgezeten en sinds 6 augustus weer aan het werk.
Iemand?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:24:57 #144
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_72211701
Het energiebedrijf waar ik nu tijdelijk ben teruggekeerd vanwege personeelstekort aldaar heeft me nog een week langer nodig, vrijdag 4 september lijkt nu de laatste werkdag. Toch wel gunstig, zo'n werkintermezzo in een werkloosheidsperiode. Op maandag 7 september zal ik eens bij de TNT naar een parttime-baan vissen (fulltime niet meer verkrijgbaar). De vakantiekrachten gaan dan weer naar school, dus een mooie gelegenheid om een poging te wagen. Zoals hierboven gezegd is bij/omscholing zeer belangrijk in deze economisch zware tijden, ik ben er iig mee begonnen.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:31:33 #145
65960 sanger
pi_72211909
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:18 schreef RD4 het volgende:

[..]

Iemand?
Volgens mij wel.
pi_72212564
quote:

[..]

Iemand?
Ik kreeg van het UWV een brief nadat ik een baan had gevonden. In die brief stond dat ik mijn recht wer kon laten herleven tot een half jaar na de nieuwe indiensttreding.
Je zou dus gewoon weer recht hebben, mocht je onverhoopt weer ontslagen worden.
pi_72217535
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:50 schreef JDx het volgende:

[..]

Heb geen HBO-diploma. Helaas. IT-media aan het Grafisch Lyceum gedaan, dat is MBO, daarna een jaar HBO Commerciele Economie, toen kreeg ik een aanbieding van een reclamebureau of ik bij hun wilde komen werken, voor 1900 bruto, meteen aangenomen, 2 jaar gewerkt. Toen begon de recessie, zit nu zonder echt goed diploma thuis.

Wat dacht je van een leer/werk traject in de proces-industrie?
Ik heb mijn vapro diploma en word regelmatig gebeld en gemailed of ik nog beschikbaar ben.
Nu is dat wel in de randstad maar Drenthe heeft toch ook industrie
Enj ik las in de krant dat ze veel vacatures hadden bij eneco die niet in te vullen waren en dat was in jouw regio!
pi_72223125
quote:
Iemand?
Zulke regelingen bestaan inderdaad. Als je binnen een bepaalde tijd (ik dacht een half jaar) weer werkloos wordt, grijpen ze terug op de oude uitkering. De maximale duur van de uitkering wordt dan wel verminderd met het aantal maanden dat je al ww hebt gekregen.
pi_72291016
Hier nog steeds geen werk en de frustratie begint steeds meer toe te nemen. Ik probeer positief te blijven, maar denk ook steeds meer na over alternatieven. Studeren? Ik weet alleen niet wat. Ben best blij met m'n opleiding eigenlijk... Alleen jammer dat ik er geen baan mee vindt.
pi_72303549
Ik heb dan in principe weer een baan. De details moeten nog even uitgewerkt worden in een contract. Ik kreeg ook nog een afwijzingsmailtje van een sollicitatie Een uiterst onpersoonlijke mag ik wel zeggen, ze hebben niet eens de moeite genomen mijn naam in de aanhef te typen.
quote:
Geachte heer,

wij danken u voor uw interesse in de functie van account mgr.

[...]
Ik heb ook altijd geleerd dat het uiterst onbeleefd is onnodige afkortingen te gebruiken in zakelijke correspondentie. Je mag me dan wellicht afwijzen, op wat overigens helemaal geen slechte reden is. Maar een beetje hoffelijkheid mag ook wel.
pi_72306041
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:31 schreef Fixers het volgende:
Ik heb dan in principe weer een baan. De details moeten nog even uitgewerkt worden in een contract. Ik kreeg ook nog een afwijzingsmailtje van een sollicitatie Een uiterst onpersoonlijke mag ik wel zeggen, ze hebben niet eens de moeite genomen mijn naam in de aanhef te typen.
[..]

Ik heb ook altijd geleerd dat het uiterst onbeleefd is onnodige afkortingen te gebruiken in zakelijke correspondentie. Je mag me dan wellicht afwijzen, op wat overigens helemaal geen slechte reden is. Maar een beetje hoffelijkheid mag ook wel.
Dat doen ze inderdaad niet altijd even netjes. Heb er op die manier ook al een paar binnengekregen.

Zonet ook eindelijk de vragenlijst van het UWV ingevuld... werd vanochtend gebeld of ik dat nog ging doen Beetje druk gehad de afgelopen maand.
Ben benieuwd naar de uitkomst.
pi_72320260
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:26 schreef Kekaa het volgende:

Zonet ook eindelijk de vragenlijst van het UWV ingevuld... werd vanochtend gebeld of ik dat nog ging doen Beetje druk gehad de afgelopen maand.
Ben benieuwd naar de uitkomst.
Zou het UWV dat nou niet gek vinden? Een werkzoekende die geen tijd heeft om een vragenlijstje in te vullen. Harder werken aan werk!! Je bent werkzoekende, geen fulltime vakantievierder.
pi_72332001
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:36 schreef Osramp het volgende:

[..]

Zou het UWV dat nou niet gek vinden? Een werkzoekende die geen tijd heeft om een vragenlijstje in te vullen. Harder werken aan werk!! Je bent werkzoekende, geen fulltime vakantievierder.
Vast niet, aangezien het in de vakantieperiode valt.
En ook als je werkzoekend bent mag je vakantie vieren, toch? Ben de rest van de tijd al druk genoeg met werkzoeken en uitzendbaantjes doen, vandaag t/m donderdag ook weer, en da vanaf 7 sept 3 weken lang.

En de mensen van het UWV zijn zelf af en toe ook niet te bereiken door vakantie.
pi_72350147
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:47 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Vast niet, aangezien het in de vakantieperiode valt.
En ook als je werkzoekend bent mag je vakantie vieren, toch? Ben de rest van de tijd al druk genoeg met werkzoeken en uitzendbaantjes doen, vandaag t/m donderdag ook weer, en da vanaf 7 sept 3 weken lang.

En de mensen van het UWV zijn zelf af en toe ook niet te bereiken door vakantie.
Dat zijn wel vreemde argumenten, vind je niet? Omdat het vakantietijd is, hoef jij je net zo druk te maken met werk zoeken? Mwah, dan kan het UWV ook wel een maandje later uitkeren, het is immers vakantie.
Natuurlijk mag je even een rustperiode nemen, en zelfs naar het buitenland op vakantie gaan. Maar je hoofdzakelijke inspanning moet in mijn ogen toch zijn dat je spijkerhard nar werk zoekt. Je hebt 40uur in de week te besteden daaraan, uitzendjobs er van af gehaald dan. Plan eens 20 uur per week vast in voor het zoeken naar een baan (vacatures zoeken, brieven schrijven, gesprekken voeren e.d.). Met "brieven schrijven" bedoel ik niet de standaardbrief aanpassen op de gevonden vacature. Een goede brief schrijf je gericht op die ene vacature, hooguit briefhoofd en afsluiting zijn gelijk per brief.
pi_72352874
Zijn er mensen geïnteresseerd in een financiële baan in Rotterdam?

Ik zoek voor mijn afdeling een (startend) assistent controller, liefst een MBO'er met dooorgroeiwensen/aspiraties.
PM me maar als er interesse is
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_72354575
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:30 schreef Osramp het volgende:

[..]

Dat zijn wel vreemde argumenten, vind je niet? Omdat het vakantietijd is, hoef jij je net zo druk te maken met werk zoeken? Mwah, dan kan het UWV ook wel een maandje later uitkeren, het is immers vakantie.
Natuurlijk mag je even een rustperiode nemen, en zelfs naar het buitenland op vakantie gaan. Maar je hoofdzakelijke inspanning moet in mijn ogen toch zijn dat je spijkerhard nar werk zoekt. Je hebt 40uur in de week te besteden daaraan, uitzendjobs er van af gehaald dan. Plan eens 20 uur per week vast in voor het zoeken naar een baan (vacatures zoeken, brieven schrijven, gesprekken voeren e.d.). Met "brieven schrijven" bedoel ik niet de standaardbrief aanpassen op de gevonden vacature. Een goede brief schrijf je gericht op die ene vacature, hooguit briefhoofd en afsluiting zijn gelijk per brief.
uhm... ik leef nog niet van een uitkering....
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:47:45 #157
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_72354897
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:49 schreef Essebes het volgende:
Zijn er mensen geïnteresseerd in een financiële baan in Rotterdam?

Ik zoek voor mijn afdeling een (startend) assistent controller, liefst een MBO'er met dooorgroeiwensen/aspiraties.
PM me maar als er interesse is
Wat bedoel je precies met doorgroeiwensen?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_72355362
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met doorgroeiwensen?
iemand die al ervaring heeft met het voeren van (een deel) de administratie en die door wil groeien naar assistent controller. Iemand die dus al van zichzelf weet dat het werken in een financieel beroep zijn of haar 'ding' is.
In het begin zullen de werkzaamheden dus 50-50 zijn. Deel boekhouding voeren, deel voorbereiden periodieke rapportages, grootboekanalyses, specificaties, bijhouden uren en provisieoverzichten, dossiervorming etc., later zal dat meer en meer de analysekant uitschuiven.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:08:05 #159
65960 sanger
pi_72357744
Iemand interesse in een goedbetaalde baan in IJmuiden? Kreeg net een sms van Adecco
pi_72357821
Ik ga nu in elk geval het traject in van het starten van een bedrijf. Zorgt gewoon (naast dat het een gekoesterde wens is) voor een extra mogelijkheid.
pi_72357874
Overigens zit je in de controlling/boekhouding/accountancy momenteel goed, zo te zien

vervloekt het destijds stoppen met NIVRA
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:23:55 #162
65960 sanger
pi_72358284
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Overigens zit je in de controlling/boekhouding/accountancy momenteel goed, zo te zien

vervloekt het destijds stoppen met NIVRA
Ja inderdaad. Ik wordt nog regelmatig gebeld en gemaild met vacatures
pi_72358610
Ik heb zo eens oppervlakkig gekeken naar de mogelijkheden om SPD erbij te gaan doen. Want wat ik zo om me heen hoorde is dat "een cursus die je er zo even doorheen ramt". SPD is een volwaardige HBO opleiding met stage verplichtingen enzo. Tenzij je een werkgevers verklaring kan tonen dat je de stage doelen al hebt gehaald door middel van ervaring in een echte baan.

Zowiezo eerst uitzoeken wat voor vrijstellingen ik kan krijgen op basis van mijn HBO diploma dat ik reeds heb. In alle standaard lijstjes komt mijn opleiding natuurlijk niet voor. Hotelschool, ik mag mezelf Bachelor Business Administration & Hotel Management noemen. Zelfs op mijn CV heb ik die titel niet staan.

Zouden jullie dat doen, je HBO opleiding als moderne bachelor titel op je cv zetten. Dan staat er bij mij bovenaan dus "Fixers BBA.HM". Ik vind het zelf een beetje triestig, maar ik heb dan ook correspondentie gehad van een dr. in de Nederlandse taal, die er om zijn tijd te verdrijven ook nog een meester in de rechten bij wilden worden. Die vond dat als je doctorandus was je opleiding maar eens af moest maken.
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:45:53 #164
65960 sanger
pi_72359015
Als je dan toch aan het kijken bent zou ik eerder naar BE kijken. Is wat breder dan alleen financieel administratief, waar SPD toch echt op gericht is.
pi_72359244
Ik wil juist wat meer specialisatie in de administratieve hoek, als ik verder leer.Hotelschool is eigenlijk een beetje omhooggevallen HEAO. Ik denk dat ik met BE dan een hele grote overlap heb waarvan het extra diploma niet heel veel meerwaarde heeft.
  woensdag 2 september 2009 @ 00:29:03 #166
65960 sanger
pi_72360055
Ah, dan is SPD wellicht wel de juiste keuze indd
pi_72362111
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:37 schreef Kekaa het volgende:

[..]

uhm... ik leef nog niet van een uitkering....
Okee, doe dan maar raak
Nee, wat ik bedoel is dat je er toch wat dingen voor opzij moet zetten om een baan te vinden. Maar je moet zelf je prioriteiten stellen hoor. Als die meer liggen bij andere dingen dan werk zoeken -> Succes en veel plezier dan.
  woensdag 2 september 2009 @ 07:22:49 #168
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_72362203
vandaag weer 4 sollicitaties eruit gestuurd. Hopelijk wordt het wat
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_72363555
quote:
Op woensdag 2 september 2009 06:45 schreef Osramp het volgende:

[..]

Okee, doe dan maar raak
Nee, wat ik bedoel is dat je er toch wat dingen voor opzij moet zetten om een baan te vinden. Maar je moet zelf je prioriteiten stellen hoor. Als die meer liggen bij andere dingen dan werk zoeken -> Succes en veel plezier dan.
Dat snap ik wel.
En dat doe ik ook echt wel. Ben dagelijks bezig met het zoeken naar een 'echte' baan. Alleen de afgelopen twee weken wat minder. En ik merk ook dat als ik de hele week werk, dat er dan van het zoeken ook iets minder terecht komt. Maar ik ben me er wel degelijk van bewust dat een baan vinden belangrijk is (en dan wil ik natuurlijk het liefst een baan die bij mijn opleiding past.... ondertussen solliciteer ik ook voor administratieve functies, of dingen die het net niet zijn zeg maar).
Voor de maand september zit ik op dit moment goed, maar in oktober moet er ook geld verdiend worden.
Ik sta ingeschreven bij het UWV als werkzoekende... en niet als werkloos. En uiteindelijk hoop ik ook helemaal geen uitkering te hoeven aanvragen.

Ik vind wel dat er soms af en toe wat fel gereageerd wordt als je laat weten dat je geen baan hebt.
Als iemand een opmerking plaatst betekent dat nog niet dat je het hele verhaal weet en meteen je conclusies kunt trekken.
pi_72366985
Gisteren mijn eerste echte sollicitatie gehad. Krijg volgende maand mijn bul, maar ga nu serieus op zoek. Bedrijf was heel enthousiast, en de diverse taken die bij het profiel hoorden spraken me ook aan. Ze kwamen binnenkort met een aanbod zeiden ze
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72367720
Eindelijk hebben al mijn brieven en gesprekken resultaat: vrijdag kan ik komen babbelen over de arbeidsvoorwaarden!

Oké, het is voor 24 uur ipv 36 uur en het is 45 minuten reisrijd, maar de baan is leuk en nu ben ik gelukkig voor een deel uit de WW. Die andere uren kan ik wel aanvullen ergens.

Wel apart: brief geschreven -> afwijzing -> alsnog uitnodiging met 11 anderen (voor 2 functies) -> door naar 2e ronde met 4 mensen -> aangenomen!

Mits we uit de arbeidsvoorwaarden komen, maar dat zal wel lukken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 2 september 2009 @ 12:48:22 #172
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_72367887
Goedemiddag,

Ik sta na een tijdelijk contract van 2 jaar ook op straat. Druk bezig met solliciteren, maar het schiet nog niet op. Werkervaring is ook niet alles.
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_72368187
Vandaag UWV gebeld, nog steeds alles niet rond qua uitkering, maar ze beloofden dat ik volgende week mn geld krijg + nabetaling over de afgelopen 2,5(!!!) maand. Hopelijk kan ik al mn geleende geld (bij ouders e.d.) dan eindelijk terugbetalen.

Vandaag ook aangemeld voor een re-integratie project, je moet dan wel alles aannemen geloof ik, maar whatever, als zij voor mij iets voor 38-40 uur kunnen vinden, dan wil ik dat best doen. Zolang ik maar de zekerheid heb en geld verdien!

Ook nog even een mailtje gestuurd naar die sollicitatie die al loopt sinds 2 weken voor de vakantie. Ze stellen het steeds uit en opeens zie ik dat de vacature niet meer op hun site staat.
pi_72369023
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:01 schreef JDx het volgende:

Vandaag ook aangemeld voor een re-integratie project, je moet dan wel alles aannemen geloof ik,
Passend bij jouw mogelijkheden, uiteraard.
pi_72370807
Net nog weer even 5 sollicitaties gestuurd, nouja net, in de afgelopen 2 uur mee bezig geweest.
pi_72371833
Damn... en mocht je dan een van die 5 functies krijgen, ga je daarna in alle rust op zoek naar een baan die wél leuk is? Of vind je alle 5 de functies echt leuk, en sta je echt achter de motivatie in de brieven waarom je juist gekozen hebt om bij dát bedrijf te solliciteren?
pi_72375662
quote:
Op woensdag 2 september 2009 16:36 schreef DennisMoore het volgende:
Damn... en mocht je dan een van die 5 functies krijgen, ga je daarna in alle rust op zoek naar een baan die wél leuk is? Of vind je alle 5 de functies echt leuk, en sta je echt achter de motivatie in de brieven waarom je juist gekozen hebt om bij dát bedrijf te solliciteren?
Het kan me echt niks meer interesseren, ik moet gewoon geld hebben, zit echt diep in de shit, ook al is het vuilnisman, maar ik word gewoon nergens voor aangenomen...
pi_72375865
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:10 schreef JDx het volgende:

[..]

Het kan me echt niks meer interesseren, ik moet gewoon geld hebben, zit echt diep in de shit, ook al is het vuilnisman, maar ik word gewoon nergens voor aangenomen...
Hmmmmm, probeer dat niet in je brieven en/of gesprekken tot uitdrukking te brengen. 5 brieven in 2 uur klinkt naar haastwerk en standaardbriefjes. Dat niet doen want het levert je heel zeker geen baan op.

Ik hoorde wel vandaag dat drukkerijen die in de fotoalbums zitten (Hema ed kun je een album opmaken van je digifoto's) zat werk hebben. Ga eens op onderzoek uit naar dat soort bedrijven. Zoiets als deze: http://www.elkacolor.com/Home/6333/elkacolor maar die zitten in België.
pi_72376099
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:17 schreef Osramp het volgende:

[..]
5 brieven in 2 uur klinkt naar haastwerk en standaardbriefjes.

Da's 24 minuten voor een brief. Als je in die periode geen nette brief voor elkaar kunt krijgen, druk je letter voor letter in plaats van meerdere vingers tegelijk óf ben je echt onzeker ( 'Moet ik mezelf nu man of jongeman noemen?? Is het nu eigenlijk ten alle tijden of te allen tijde? ')
  woensdag 2 september 2009 @ 19:43:47 #180
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_72376763
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Da's 24 minuten voor een brief. Als je in die periode geen nette brief voor elkaar kunt krijgen, druk je letter voor letter in plaats van meerdere vingers tegelijk óf ben je echt onzeker ( 'Moet ik mezelf nu man of jongeman noemen?? Is het nu eigenlijk ten alle tijden of te allen tijde? ')
Nou ik ben per sollicitatie (sollicitatiebrief + cv aanpassen ) wel snel een uur bezig hoor

Heeft niets met typen of onzekerheid te maken. Maar ik vind het gewoon lastig om een juiste brief te schrijven.. En zonder schoonheidsfoutjes erin.. (Lees allochtoon)
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_72376831
Wou net zeggen, sites bijlangs, filteren op passende vacatures, dan inlezen in wat er gevraagd wordt, dan schrijven.
pi_72384028
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:45 schreef JDx het volgende:
Wou net zeggen, sites bijlangs, filteren op passende vacatures, dan inlezen in wat er gevraagd wordt, dan schrijven.
Al eens bij www.securitas.nl www.g4rs.nl m.a.w de beveiliging schreeuwt om mensen.
Tis natuurlijk niet bijzonder uitdagend maar je raakt uit de shit je kan uren maken zoveel je wil.
pak je toch snel 1600 euro netto als je wat weekenden werkt.
Tis maar een idee hoor
pi_72384664
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:50 schreef marcosta het volgende:

[..]

Al eens bij www.securitas.nl www.g4rs.nl m.a.w de beveiliging schreeuwt om mensen.
Tis natuurlijk niet bijzonder uitdagend maar je raakt uit de shit je kan uren maken zoveel je wil.
pak je toch snel 1600 euro netto als je wat weekenden werkt.
Tis maar een idee hoor
Net gekeken, beide bedrijven hebben in Drenthe, Groningen, Friesland en Overijssel, geen enkele vacature, ja eentje volgens mij, deeltijd.
pi_72384779
Bij die bedrijven wil je ook niet werken. Mn broertje heeft een tijdje mensen geworven voor beide bedrijven. Manier waarop ze van je af probeerden te komen, als er minder werk was, is ronduit schofterig te noemen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72401348
Ik had gereageerd op een simpel callcentre baantje, waar ze iemand vroegen voor 20-25 uur, dat schiet voor mij niet op, omdat ik dan niet genoeg inkomen heb om mn huis e.d. te betalen. dus ik had gevraagd of het ook mogelijk is om meer uren te krijgen.

Aangezien het loon erg laag is (8,99 per uur) heb ik ongeveer 38 uur nodig om rond te komen. De medewerker van Randstad was het er zelf ook mee eens dat ik mezelf in de vingers zou snijden als ik het aan zou nemen voor 20-25 uur, hij zei "daar brand de kachel niet van". Dus hij gaat uitzoeken of ik meer uren kan krijgen.

Ik dacht naja, tis wel een simpel kutbaantje voor weinig geld, maar wie weet kan ik er tijdelijk werken. Maar ik schrok wel toen ik net ik de volledige functie omschrijving en selectieprocedure in mijn mail kreeg:
quote:
Technische Helpdesk medewerker

Taken: Klanten van KPN nemen contact met jou op omdat ze problemen ervaren met hun internetverbinding. Aan jou de taak om deze klanten weer online te krijgen door erachter te komen wat het probleem is en dit probleem op te lossen

Training: De avondtraining start 21 september van 17u tot 22u

De fulltime training start 28 september en duurt 3 weken en je moet de gehele training beschikbaar zijn

Aantal uren: Tussen de 20 en 25 uur per week (meer uren in overleg mogelijk)

Openingstijden: 08:00 – 22:00 uur maandag t/m zondag

Wat vragen wij:

Vaardigheden: - Goede communicatieve vaardigheden
- Affiniteit met ICT

Beschikbaarheid: Een flexibele beschikbaarheid van:
- Minimaal 2 avonden in de week (ma t/m vrij) beschikbaar tot 22.00
- Minimaal 1x per week ’s ochtends om 8.00 beschikbaar
- Minimaal 1x per 4 weken op een zaterdag kunnen werken

Geen kerstverlof mogelijk en geen verlofplannen binnen 3 maanden na afronding van de training (verlof moet goedgekeurd worden door KPN)

Wat bieden wij:

Salaris indicatie: ¤ 8,99 bruto per uur

Reiskostenvergoeding: Op basis van postcode, met een minimale afstand van 10 km, ¤ 0,18 de kilometer met een maximum van ¤ 10,80 per dag

Toekomstperspectief: We vragen om minimaal een jaar beschikbaar te zijn voor KPN.
Bij goed functioneren zijn er contractmogelijkheden

Selectieprocedure:

Stap 1: Reageren:
Dit kan per mail via: wytske.huizinga@nl.randstad.com
(Wij zijn ook telefonisch bereikbaar op 050 8505226)
Stuur hierbij je cv mee en denk er alvast over na waarom jij bij KPN op de Technische Helpdesk zou willen werken.

Stap 2: Telefonische intake
Er wordt een telefonische intake / verkorte sollicitatie afgenomen van ca. 20-30 minuten.

Stap 3: Callcentertest
Na het positief doorlopen van de telefonische intake sturen we een callcentertest per mail naar je toe. Je maakt deze thuis op je computer. Dit duurt ongeveer een half uur. Het is belangrijk dat het geluid op je computer hiervoor goed werkt. Vervolgens word je op afspraak teruggebeld om de testuitslag door te nemen.

Stap 4: Referentiecheck
Na het behalen van de callcentertest zullen we een referentie opvragen bij je voormalige (recente) werkgever.

Stap 5: Persoonlijke intake
Na het ontvangen van een positieve referentie plannen we een afspraak met je in op de Randstad vestiging aan het Gedempte Zuiderdiep 12.
Tijdens dit gesprek zullen we de vacature bespreken, jouw cv doornemen en kijken of jij een geschikte kandidaat bent voor de Technische Helpdesk bij KPN. Tijdens dit gesprek kun je rekening houden met een rollenspel waarin wij zullen testen of je goed kunt luisteren, doorvragen en samenvatten en hoe jouw commerciële vaardigheden zijn.

Stap 6: Sollicitatiegesprek bij KPN
De laatste stap in de selectieprocedure is het sollicitatiegesprek bij KPN (KPN contact te Groningen, Stationsplein 7, 9726 AE te Groningen) Je zult eerst meeluisteren bij een ervaren agent zodat je een nog beter beeld krijgt van de werkzaamheden. Vervolgens zul je een sollicitatiegesprek hebben met een teammanager. De vacature zal nogmaals worden doorgenomen en jouw cv zal worden besproken. Op deze manier wordt gekeken of jij geschikt bent voor de functie van Technisch Helpdesk medewerker bij KPN.
Je hoort vaak dezelfde dag nog telefonisch van Randstad of je bent aangenomen of afgewezen

Stap 7: Informatie bijeenkomst
Wanneer je de hele selectieprocedure goed hebt doorlopen zullen wij je uitnodigen voor de informatiebijeenkomst op de Randstad vestiging
aan het Gedempte Zuiderdiep 12. We zullen je dan meer vertellen over het werken bij KPN en je kunt dan de benodigde papieren ondertekenen.
Daarnaast zullen we je vragen om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen en een kopie van je diploma en cijferlijst van je hoogst genoten opleiding.
Is die niet wat overdreven voor een ongeschoold baantje voor zo'n loon?

Cijferlijsten, referenties, cursus, tests, intake gesprekken, altijd beschikbaar zijn, ook savonds en in het weekend, geen verlof met kerst, etc...
pi_72401561
+ dat ik er 62 kilometer vanaf woon en dus maar maximaal 10,80 per dag aan reiskosten vergoeding krijg, terwijl dat normaal (62x2x0,19) 23,56 per dag is.

Zal dus waarsch moeten verhuizen wil dit ook nog eens echt rendabel zijn.
pi_72401596
Best wel ontzettend absurd ja.
pi_72402181
Haha sturen ze dat serieus?? :
pi_72407210
Wel dus... net gebeld door een bedrijf (anderhalf uur rijden van hier) die willen me wel op gesprek hebben, wel een beetje lucratief bedrijfje, doen in online gokmachines enzo.
pi_72416217
Hahahaha, dat mailtje!
Beeeeeetje overdreven.

Vandaag afwijzing binnen gekregen van de Meerpaal in Dronten.

Morgen weer tijd om actief op zoek te gaan naar nieuwe vacatures, en er lopen nog twee.
Maandag beginnen voor tijdelijk bij de GGD.
  donderdag 3 september 2009 @ 22:53:50 #191
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_72416948
Oeh meld! Ik zit sinds juli zonder. Maar heb eindelijk volgende week twee gesprekken!!

/ot: Dat ik dit topic niet heb gezien
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
pi_72578943
Ja hiero nog een

Mocht zojuist zeer plotseling 'op gesprek' komen.
Even laten bezinken hoor....
  woensdag 9 september 2009 @ 12:46:21 #193
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_72579083
Een gespek gehad ging wel oke waren wel veel reacties op de vacature geweest 50+ 8 op gesprek 2 die een baan krijgen...
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
pi_72581457
Vrijdag eindelijk weer eens een gesprek, net nog weer 3 mails de deur uit gedaan!
  woensdag 9 september 2009 @ 15:27:48 #195
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_72584051
Afwijzingen komen één voor één binnen

Weinig ervaring, cv geen juiste match, functie is vervullen, bla bla bla

Maar gister zet ik mijn vernieuwde CV op Monsterboard. En wordt meteen gebeld vandaag 2 interessante functies.
pi_72584531
Ik zie net dat mijn monsterboard cv is vijf jaar tijd slechts één keer geopend is.

* _Arual_ verwijdert acuut alles daar.
pi_72584766
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:44 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zie net dat mijn monsterboard cv is vijf jaar tijd slechts één keer geopend is.

* _Arual_ verwijdert acuut alles daar.
  woensdag 9 september 2009 @ 16:01:51 #198
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_72585160
LOL 3e telefoontje net. WTF dit had ik eerder moeten doen.

Maandag op gesprek. IT/ Detachering weliswaar maar kan interessant zijn.
pi_72585285
9 vd 10 keer word je gebeld door een detacheerbedrijf. Allemaal zien ze het helemaal in je zitten, maar je bent gewoon een speelbal bij hen

Ik zit nog steeds op voorstel van bedrijf te wachten waar ik vorige week ben geweest. Zal een dezer dagen wel komen vermoed ik.
pi_72585394
Ik ben vanaf Mei werkloos en ik begin langzaam een beetje in de shit te komen, er zijn inmiddels al wat aardige schulden opgebouwd en ben bang dat het nog niet afgelopen is.
Op persoonlijk vlak heb ik nogal een ruig jaar achter de rug en dit had overal effect op, op mijn werk en vooral school.
Ik was bijna niet aanwezig op school en ze hebben me uitgeschreven, daarna was er niet meer werk op mijn afdeling en helaas kon ik niet overgeplaatst worden naar een andere afdeling, daar ben ik dus ook weg gegaan.

Ik wil uiteraard ontzettend graag weer een opleiding volgen en ik zou graag weer willen werken, het probleem is dat ik inmiddels een aardige schuld heb en dat niet zomaar kan vergeten.
Wat kan ik nu het beste gaan doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')