abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72138378
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Neuh.... het gaat om het gemiddelde van de afgelopen 12 maanden.
Je bent me precies voor wilde net het bericht aanpassen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72140692
Oh daar ben ik wel gerust op. Doe overplaatsing is namelijk op aanbod van mijn werkgever zelf, hij ziet me niet graag het bedrijf verlaten.. Ik heb mijn huidige baan ook zelf opgezegd omdat de afstand mijn relatie in de weg stond. Die relatie, en mijn priveleven vind ik belangrijker dan mijn carriere.

Mocht ik alsnog ontslagen worden dan zal die 70% meer zijn dan een eventuele bijstand waar ik nu in zou vervallen.
pi_72140812
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:57 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Eh ?

>> KLB dan maar?
ja, sorry hoor, natuurlijk zijn tips ook van harte welkom, maar ik word toch zó ontzettend schijtziek van al die mensen die met zulke ontzetten naieve goedbedoelde adviezen komen en nog net niet zeggen 'tut tut tut dat je daar nog niet aan gedacht hebt zeg!'

Zo kreeg ik eerder vandaag de opmerking: Nou, dan ga je toch in de detailhandel? desnoods tijdelijk in een winkel staan!

Die mensen hebben het dus écht neit begrepen, en ze begrijpen het nog steeds niet na 10x uitleggen dat banen in de detailhandel op dit moment met gemak ingevuld kunnen worden door MBOérs met een opleiding in die richting, dat mensen die hoger opgeleid of ouder zijn dan 18 toch echt te duur zijn voor dat soort baantjes en dan gewoon, zelfs al zou ik het willen, niet aangenomen worden.

Zelfs voor een secretaressebaan via een uitzendbureau wordt tegenwoordig 3 jaar ervaring gevraagd, ervaring met SAP en het liefst ook nog een Schoevers-opleiding.
pi_72149366
Blegh, van 2 langlopende sollicitaties afwijzingen binnen. Niet eens omdat ik niet geschikt was ofzo, maar omdat ze opeens niemand meer nodig hebben. Het loopt overal toch niet zo hard zo vlak na de vakantie. Ze houden me wel "in het bestand".

Best wel frustrerend, begin juni dit topic geopend in de hoop zsm weer aan de slag te kunnen, ik had stiekem nog de hoop om weer aan het werk te komen voor ik echt in financiele problemen zou komen, maar zit momenteel gewoon weer op 0,0 dingen die nog lopen, na toch veel dingen die me echt hoop gaven op een potentiele baan.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:19:01 #105
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_72153290
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:10 schreef JDx het volgende:
Blegh, van 2 langlopende sollicitaties afwijzingen binnen. Niet eens omdat ik niet geschikt was ofzo, maar omdat ze opeens niemand meer nodig hebben. Het loopt overal toch niet zo hard zo vlak na de vakantie. Ze houden me wel "in het bestand".

Best wel frustrerend, begin juni dit topic geopend in de hoop zsm weer aan de slag te kunnen, ik had stiekem nog de hoop om weer aan het werk te komen voor ik echt in financiele problemen zou komen, maar zit momenteel gewoon weer op 0,0 dingen die nog lopen, na toch veel dingen die me echt hoop gaven op een potentiele baan.
Niet te lang bij blijven hangen, blik op oneindig en doorgaan.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_72154963
Hou vol JDx!! Hou vol!

Ik ben nu onderweg met mijn werkegever om een salaris overeen te komen. Als dat is gelukt ga ik rekenen of ik bij de IBG mijn maandtermijnen kan verlagen. Want ze eisen best een riant bedrag (8-11% van je bruto loon) als maandaflossing. Als je dan wat minder uren gaat maken, dan hakt dat er aardig in. Wellicht ook een tip voor anderen hier om daar even naar te kijken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fixers op 25-08-2009 22:12:27 ]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:59:15 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72164096
Mijn werkcoach vond trouwens ook al dat het opleidingsniveau dat gevraagd wordt voor het traineeship van het UWV Werkbedrijf wel erg hoog lag. MBO'ers zouden het ook wel kunnen, volgens hem.
Niet meer actief op Fok!
pi_72168162
Heb zojuist besloten om toch eens te gaan kijken of er in een ander deel van het land meer werk te vinden is en eventueel mijn huis te verhuren (later verkopen, maar dat lukt momenteel toch nog niet) en daar op zoek te gaan naar werk, want het is hier echt dramatisch.
  Moderator woensdag 26 augustus 2009 @ 13:55:18 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_72170042
Heb je wel gekeken of dit mag van je hypotheekverstrekker? Anders kan je wel eens van een kouwe kermis thuiskomen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72170775
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Heb je wel gekeken of dit mag van je hypotheekverstrekker? Anders kan je wel eens van een kouwe kermis thuiskomen...
Mag niet, maar ik doe het nu ook al, anders had ik nog meer schulden. En ze lopen elke maand op.

Ik ben al die regeltjes echt helemaal zat, kan mn huis niet verkopen ivm de crisis, kan mn rekeningen niet meer betalen, mag mn huis niet verhuren, ik krijg maar 780 euro per maand uitkering, als ik een beetje bij wil verdienen om rond te komen moet ik eerst uitkering inleveren, als dit dan dat, kutbaantjes krijg ik NEE, te hoge baantjes krijg ik NEE, baantjes op mn eigen niveau zijn er bijna niet, ik word helemaal gestoord, kan geen kant op en alleen maar gezeik, heb je wel rekening gehouden met dit? Met dat?... wat is dit voor KUTland!
pi_72179427
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:20 schreef JDx het volgende:

[..]

Mag niet, maar ik doe het nu ook al, anders had ik nog meer schulden. En ze lopen elke maand op.

Ik ben al die regeltjes echt helemaal zat, kan mn huis niet verkopen ivm de crisis, kan mn rekeningen niet meer betalen, mag mn huis niet verhuren, ik krijg maar 780 euro per maand uitkering, als ik een beetje bij wil verdienen om rond te komen moet ik eerst uitkering inleveren, als dit dan dat, kutbaantjes krijg ik NEE, te hoge baantjes krijg ik NEE, baantjes op mn eigen niveau zijn er bijna niet, ik word helemaal gestoord, kan geen kant op en alleen maar gezeik, heb je wel rekening gehouden met dit? Met dat?... wat is dit voor KUTland!
Ik weet gedeeltelijk wat je meemaakt. Gelukkig kwam ik uit een baan waar ik veel aan overhield, dus WW was te doen, Hield niks over, maar hoefde ook niks bij.
Wat regeltjes aangaat: gewoon buigen in de gewenste richting. In Nederland ben je nu eenmaal altijd op de een of andere manier in overtreding. Anders een bijbaantje zoeken buiten de belastingdienst om. Verdient evengoed niet de schoonheidsprijs, maar je kunt je hoofd maar boven water houden.
Spreek anders eens user Swetsenegger aan. Hij stuurde me een tijdje geleden een werving-en selectieburo in het oosten vsn het land. Zag er goed uit en hadden eel werk. Maar het is vakantie, er is daardoor extra weinig werk. Maar zoek desnoods een vrijwilligersbaan, ongelofelijk wat dat je humeur goed doet. Heb zelf een tijdje koffiw geschonken in een buurthuis, nuttig werk en verbeterde mijn stemming echt heel erg. Het is zelfs zo dat de beste telefoontjes altijd kwamen als ik daar was.
pi_72179565
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:20 schreef JDx het volgende:

[..]

Hoho.... als jij gaat werken voor 20 uur en jij hebt nu een uitkering voor 40 uur, dan verlies je 50% van je uitkering. Ongeacht wat je gaat verdienen. De rest hou je gewoon.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72180511
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hoho.... als jij gaat werken voor 20 uur en jij hebt nu een uitkering voor 40 uur, dan verlies je 50% van je uitkering. Ongeacht wat je gaat verdienen. De rest hou je gewoon.
Klopt, maar dan ga je er van uit dat iemand die gedeeltelijk aan de slag gaat, ook meer gaat verdienen dan de uitkering. Bijvoorbeeld glazen ophalen op een druk terras op donderdagavond, levert je niks extra op, gaat je mss zelfs geld kosten als je glazen-ophaal-uurloon lager is dan je ww-uurloon.
Je kunt niet naast een uitkering bijverdienen en daar geld aan overhouden (althans niet wit nee). Overigens een terechte regel, anders dan zou ik na ontslag gewoon een baantje voor 10 uur ofzo gezocht hebben. Met dat geld bij de ww uitkering, zou ik meer verdiend hebben dan voorheen. En dat met maar 10 uurtjes werken. Wie wil dat nou niet! Terechte regel dus.
pi_72180678
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:45 schreef Osramp het volgende:

[..]

Klopt, maar dan ga je er van uit dat iemand die gedeeltelijk aan de slag gaat, ook meer gaat verdienen dan de uitkering. Bijvoorbeeld glazen ophalen op een druk terras op donderdagavond, levert je niks extra op, gaat je mss zelfs geld kosten als je glazen-ophaal-uurloon lager is dan je ww-uurloon.
Je kunt niet naast een uitkering bijverdienen en daar geld aan overhouden (althans niet wit nee). Overigens een terechte regel, anders dan zou ik na ontslag gewoon een baantje voor 10 uur ofzo gezocht hebben. Met dat geld bij de ww uitkering, zou ik meer verdiend hebben dan voorheen. En dat met maar 10 uurtjes werken. Wie wil dat nou niet! Terechte regel dus.
Ik weet hoe de WW werkt, helaas (ik ben er sinds april 50% in inkomen op achteruit gegaan ). Je opmerking over bijverdienen naast je WW-uitkering klopt trouwens niet. Als ik een baantje voor 10 uur krijg (en dus voor 30 uur werkloos ben) en voor die 40 uur (in dit voorbeeld) 780 euro krijg. Verlies ik dus 195 euro.

Als ik 10 euro per uur krijg in die 10 uur, wil dat dus zeggen dat ik er maandelijk 400 euro verdien. Ergo: ik zit dan dus aan 780 - 195 + 400 euro = 985 euro. Het kan dus wel degelijk.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 20:01:36 #115
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_72180978
Als ik werkloos was, nu weer werk en tijdens mijn proeftijd ontslagen word, wat dan? Heb ik dan uberhaupt (weer) recht op een uitkering? Heb 2,5 jaar aan een stuk bij een baas gewerkt, daarna van 1 juni tot 6 augustus thuisgezeten en sinds 6 augustus weer aan het werk.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 20:44:40 #116
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72182259
Voor de werklozen onder ons 1 van de mails die ik regelmatig krijg:
quote:
Een leuk vastgoed kantoor in Amsterdam zoekt twee nieuwe werknemers voor het kantoor:

Hoofd accounting en reporting, coördineert 2 medewerkers en zorgt voor een altijd accurate administraties, maandafsluitingen en rapportages. Hierbij hebben wij in gedachte iemand met 5 jaar werk ervaring, HBO afgerond is een must, eerdere ervaring met het aansturen van 1 a 2 personen. Salaris € 3.100,--

medewerker accounting en reporting, MBO opleiding, perfekt zou zijn iemand die nu op een accountants kantoor werkt

Voor beide profielen geldt dat we op zoek zijn naar ambitieuse kandidaten, fouttolerantie 0, communicatief en een teamspeler.
Indien interesse dan kan ik de mail naar je doorzetten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72182338
quote:
'een altijd accurate administraties'

ambitieuse kandidaten, fouttolerantie 0,
Dusss......
pi_72182506
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dusss......
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 26 augustus 2009 @ 20:58:46 #119
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72182693
quote:

[..]

Dusss......
.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:21:09 #120
65960 sanger
pi_72183334
quote:

[..]

Dusss......

Was me nog niet eens opgevallen

Wel apart, is van een vrij groot werving & selectie bureau. Slordig.
pi_72184529
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als ik 10 euro per uur krijg in die 10 uur, wil dat dus zeggen dat ik er maandelijk 400 euro verdien. Ergo: ik zit dan dus aan 780 - 195 + 400 euro = 985 euro. Het kan dus wel degelijk.
Ik héb ook niet gezegd dat het niet zou kunnen. Je moet alleen iets vinden waar je meer mee verdient dan de ww.
pi_72185120
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:03 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ik héb ook niet gezegd dat het niet zou kunnen. Je moet alleen iets vinden waar je meer mee verdient dan de ww.
In dit geval dus meer dan ¤5,- per uur. Dat moet toch niet al te ingewikkeld zijn?
pi_72185900
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik weet hoe de WW werkt, helaas (ik ben er sinds april 50% in inkomen op achteruit gegaan ). Je opmerking over bijverdienen naast je WW-uitkering klopt trouwens niet. Als ik een baantje voor 10 uur krijg (en dus voor 30 uur werkloos ben) en voor die 40 uur (in dit voorbeeld) 780 euro krijg. Verlies ik dus 195 euro.

Het blijkt wel dat het zeer ingewikkeld dus. Zelfs mijn werkcoach kon het niet goed uitleggen en "zou het uitzoeken".

Heb vandaag weer een gesprek aangevraagd of het mogelijk is dat hij me helpt bij het zoeken naar een baantje die misschien niet zoveel verdient, maar waar wel meer werk in is, en waar ze ook echt mensen zoeken, ongeacht dat ze misschien een irrelevante of hogere opleiding hebben.
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

In dit geval dus meer dan ¤5,- per uur. Dat moet toch niet al te ingewikkeld zijn?
Ik krijg een uitkering over 30 uur (900 bruto).

Maar ik ben 27 jaar, dus elk baantje dat meer verdient dan het minimumloon zou een aanvulling zijn op mijn uitkering?

Ps. dat mailtje dat Sanger ontvangen heeft is een soort spam, automatisch gegenereerde mailtjes die vertaald zijn in het buitenland.
pi_72186170
Nog even iets interessants, ik heb een eigen bedrijfje (beetje freelance, eens in de zoveel maand help ik een bedrijf met hun site) en vraag 40 euro (bruto per uur, ex. btw).

Ik ben nu 12 uur bezig geweest voor een bedrijf, maar heb geen rekening gestuurd en afgesproken het ooit een keer bij een andere rekening op te zetten o.i.d. omdat ik er momenteel toch niets aan heb, maar uit je verhaal blijkt dus dat ik er wel iets aan zou kunnen hebben?

Dus stel ik vraag 120 euro per uur en werk maar 3 uurtjes (eigenlijk 12 uur werk a 40 euro) zou ik dus meer overhouden? Dat zou wel een heel apart zijn toch?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:48:58 #125
65960 sanger
pi_72194300
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:46 schreef JDx het volgende:
Ps. dat mailtje dat Sanger ontvangen heeft is een soort spam, automatisch gegenereerde mailtjes die vertaald zijn in het buitenland.
Het wordt verstuurd vanaf een Nederlands adres, met een Nederlandse afzender eronder. En het is ook een Nederlands wervingsbureau

Ik heb overigens een mail teruggestuurd om ze op de spelfouten te wijzen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')