Je bent me precies voorquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Neuh.... het gaat om het gemiddelde van de afgelopen 12 maanden.
ja, sorry hoor, natuurlijk zijn tips ook van harte welkom, maar ik word toch zó ontzettend schijtziek van al die mensen die met zulke ontzetten naieve goedbedoelde adviezen komen en nog net niet zeggen 'tut tut tut dat je daar nog niet aan gedacht hebt zeg!'quote:
Niet te lang bij blijven hangen, blik op oneindig en doorgaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:10 schreef JDx het volgende:
Blegh, van 2 langlopende sollicitaties afwijzingen binnen. Niet eens omdat ik niet geschikt was ofzo, maar omdat ze opeens niemand meer nodig hebben. Het loopt overal toch niet zo hard zo vlak na de vakantie. Ze houden me wel "in het bestand".
Best wel frustrerend, begin juni dit topic geopend in de hoop zsm weer aan de slag te kunnen, ik had stiekem nog de hoop om weer aan het werk te komen voor ik echt in financiele problemen zou komen, maar zit momenteel gewoon weer op 0,0 dingen die nog lopen, na toch veel dingen die me echt hoop gaven op een potentiele baan.
Mag niet, maar ik doe het nu ook al, anders had ik nog meer schulden. En ze lopen elke maand op.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Heb je wel gekeken of dit mag van je hypotheekverstrekker? Anders kan je wel eens van een kouwe kermis thuiskomen...
Ik weet gedeeltelijk wat je meemaakt. Gelukkig kwam ik uit een baan waar ik veel aan overhield, dus WW was te doen, Hield niks over, maar hoefde ook niks bij.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:20 schreef JDx het volgende:
[..]
Mag niet, maar ik doe het nu ook al, anders had ik nog meer schulden. En ze lopen elke maand op.
Ik ben al die regeltjes echt helemaal zat, kan mn huis niet verkopen ivm de crisis, kan mn rekeningen niet meer betalen, mag mn huis niet verhuren, ik krijg maar 780 euro per maand uitkering, als ik een beetje bij wil verdienen om rond te komen moet ik eerst uitkering inleveren, als dit dan dat, kutbaantjes krijg ik NEE, te hoge baantjes krijg ik NEE, baantjes op mn eigen niveau zijn er bijna niet, ik word helemaal gestoord, kan geen kant op en alleen maar gezeik, heb je wel rekening gehouden met dit? Met dat?... wat is dit voor KUTland!
Hoho.... als jij gaat werken voor 20 uur en jij hebt nu een uitkering voor 40 uur, dan verlies je 50% van je uitkering. Ongeacht wat je gaat verdienen. De rest hou je gewoon.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:20 schreef JDx het volgende:
[..]
Mag niet, maar ik doe het nu ook al, anders had ik nog meer schulden. En ze lopen elke maand op.
Ik ben al die regeltjes echt helemaal zat, kan mn huis niet verkopen ivm de crisis, kan mn rekeningen niet meer betalen, mag mn huis niet verhuren, ik krijg maar 780 euro per maand uitkering, als ik een beetje bij wil verdienen om rond te komen moet ik eerst uitkering inleveren, als dit dan dat, kutbaantjes krijg ik NEE, te hoge baantjes krijg ik NEE, baantjes op mn eigen niveau zijn er bijna niet, ik word helemaal gestoord, kan geen kant op en alleen maar gezeik, heb je wel rekening gehouden met dit? Met dat?... wat is dit voor KUTland!
Klopt, maar dan ga je er van uit dat iemand die gedeeltelijk aan de slag gaat, ook meer gaat verdienen dan de uitkering. Bijvoorbeeld glazen ophalen op een druk terras op donderdagavond, levert je niks extra op, gaat je mss zelfs geld kosten als je glazen-ophaal-uurloon lager is dan je ww-uurloon.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hoho.... als jij gaat werken voor 20 uur en jij hebt nu een uitkering voor 40 uur, dan verlies je 50% van je uitkering. Ongeacht wat je gaat verdienen. De rest hou je gewoon.
Ik weet hoe de WW werkt, helaas (ik ben er sinds april 50% in inkomen op achteruit gegaanquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:45 schreef Osramp het volgende:
[..]
Klopt, maar dan ga je er van uit dat iemand die gedeeltelijk aan de slag gaat, ook meer gaat verdienen dan de uitkering. Bijvoorbeeld glazen ophalen op een druk terras op donderdagavond, levert je niks extra op, gaat je mss zelfs geld kosten als je glazen-ophaal-uurloon lager is dan je ww-uurloon.
Je kunt niet naast een uitkering bijverdienen en daar geld aan overhouden (althans niet wit nee). Overigens een terechte regel, anders dan zou ik na ontslag gewoon een baantje voor 10 uur ofzo gezocht hebben. Met dat geld bij de ww uitkering, zou ik meer verdiend hebben dan voorheen. En dat met maar 10 uurtjes werken. Wie wil dat nou niet! Terechte regel dus.
Indien interesse dan kan ik de mail naar je doorzetten.quote:Een leuk vastgoed kantoor in Amsterdam zoekt twee nieuwe werknemers voor het kantoor:
Hoofd accounting en reporting, coördineert 2 medewerkers en zorgt voor een altijd accurate administraties, maandafsluitingen en rapportages. Hierbij hebben wij in gedachte iemand met 5 jaar werk ervaring, HBO afgerond is een must, eerdere ervaring met het aansturen van 1 a 2 personen. Salaris € 3.100,--
medewerker accounting en reporting, MBO opleiding, perfekt zou zijn iemand die nu op een accountants kantoor werkt
Voor beide profielen geldt dat we op zoek zijn naar ambitieuse kandidaten, fouttolerantie 0, communicatief en een teamspeler.
Dusss......quote:'een altijd accurate administraties'
ambitieuse kandidaten, fouttolerantie 0,
quote:
quote:
Ik héb ook niet gezegd dat het niet zou kunnen. Je moet alleen iets vinden waar je meer mee verdient dan de ww.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als ik 10 euro per uur krijg in die 10 uur, wil dat dus zeggen dat ik er maandelijk 400 euro verdien. Ergo: ik zit dan dus aan 780 - 195 + 400 euro = 985 euro. Het kan dus wel degelijk.
In dit geval dus meer dan ¤5,- per uur. Dat moet toch niet al te ingewikkeld zijn?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:03 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik héb ook niet gezegd dat het niet zou kunnen. Je moet alleen iets vinden waar je meer mee verdient dan de ww.
Het blijkt wel dat het zeer ingewikkeld dus. Zelfs mijn werkcoach kon het niet goed uitleggen en "zou het uitzoeken".quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik weet hoe de WW werkt, helaas (ik ben er sinds april 50% in inkomen op achteruit gegaan). Je opmerking over bijverdienen naast je WW-uitkering klopt trouwens niet. Als ik een baantje voor 10 uur krijg (en dus voor 30 uur werkloos ben) en voor die 40 uur (in dit voorbeeld) 780 euro krijg. Verlies ik dus 195 euro.
Als ik 10 euro per uur krijg in die 10 uur, wil dat dus zeggen dat ik er maandelijk 400 euro verdien. Ergo: ik zit dan dus aan 780 - 195 + 400 euro = 985 euro. Het kan dus wel degelijk.
Ik krijg een uitkering over 30 uur (900 bruto).quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
In dit geval dus meer dan ¤5,- per uur. Dat moet toch niet al te ingewikkeld zijn?
Het wordt verstuurd vanaf een Nederlands adres, met een Nederlandse afzender eronder. En het is ook een Nederlands wervingsbureauquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:46 schreef JDx het volgende:
Ps. dat mailtje dat Sanger ontvangen heeft is een soort spam, automatisch gegenereerde mailtjes die vertaald zijn in het buitenland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |