Hmm das wel heel slecht dan, ik krijg namelijk ook regelmatig van die spam mailtjes (op 1 of andere manier zien ze dat je op vacaturesites zit via je mail gedrag ofzo), en daar staat dan ook iets van:quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Het wordt verstuurd vanaf een Nederlands adres, met een Nederlandse afzender eronder. En het is ook een Nederlands wervingsbureau![]()
Ik heb overigens een mail teruggestuurd om ze op de spelfouten te wijzen
Dat doe ik ook regelmatig. Ik kan er zo slecht tegen, vooral bij tempo-team kunnen ze geen fatsoenlijke vacatureteksten typen. Pisses me off, dan denk ik, doe mij jouw baan maar, want ík kan dat wel!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Het wordt verstuurd vanaf een Nederlands adres, met een Nederlandse afzender eronder. En het is ook een Nederlands wervingsbureau![]()
Ik heb overigens een mail teruggestuurd om ze op de spelfouten te wijzen
Dit klinkt bekend, maar ik vraag me af of je als intercedent zou willen werken. Die verdienen niet zo geweldig en persoonlijk lijkt het me nog rotwerk ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:25 schreef Buckle het volgende:
Dat doe ik ook regelmatig. Ik kan er zo slecht tegen, vooral bij tempo-team kunnen ze geen fatsoenlijke vacatureteksten typen. Pisses me off, dan denk ik, doe mij jouw baan maar, want ík kan dat wel!
Ik weet niet welke achtergrond je hebt, maar met een HBO diploma kun je in veel regio's instromen voor een Master of Criminal Investigation. Dat wil zeggen dat je, na een uitgebreide test- en selectieprocedure, twee jaar lang gaat leren & werken, en opgeleid wordt tot recherchekundige. Je krijgt vanaf het begin van de opleiding 1500 euro epr maand, wat hoger wordt naarmate je meer certificaten haalt en zo.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:37 schreef JDx het volgende:
Dan zou ik al bij de recherche ofzo willen, echte dingen oplossen, zoals mishandelingen, verkrachtingen en moorden, maar dan moet je volgens mij beginnen als parkeerwachter ofzo.
Oh, maar dat is goed nieuws, dan! dan gaan ze je tenminste 'echt' helpen zoeken, stel ik me zo voor...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:41 schreef JDx het volgende:
Net gebeld door de werkcoack, hij had mijn mailtje gelezen, heb binnenkort een afspraak met een "jobhunter", kom in een soort traject waar ze uit gaan zoeken wat ik kan, waarmee ik affiniteit heb e.d. en dan actief vacatures bijlangs, bespreken, etc... ik heb er op gehamerd dat ik dit wel zsm wil, hij heeft me beloofd dat ik eind volgende week een telefoontje krijg van een dergelijk bureau.
Heb geen HBO-diploma. Helaas. IT-media aan het Grafisch Lyceum gedaan, dat is MBO, daarna een jaar HBO Commerciele Economie, toen kreeg ik een aanbieding van een reclamebureau of ik bij hun wilde komen werken, voor 1900 bruto, meteen aangenomen, 2 jaar gewerkt. Toen begon de recessie, zit nu zonder echt goed diploma thuis.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:45 schreef Buckle het volgende:
[..]
Ik weet niet welke achtergrond je hebt, maar met een HBO diploma kun je in veel regio's instromen voor een Master of Criminal Investigation. Dat wil zeggen dat je, na een uitgebreide test- en selectieprocedure, twee jaar lang gaat leren & werken, en opgeleid wordt tot recherchekundige. Je krijgt vanaf het begin van de opleiding 1500 euro epr maand, wat hoger wordt naarmate je meer certificaten haalt en zo.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:41 schreef JDx het volgende:
Net gebeld door de werkcoack, hij had mijn mailtje gelezen, heb binnenkort een afspraak met een "jobhunter", kom in een soort traject waar ze uit gaan zoeken wat ik kan, waarmee ik affiniteit heb e.d. en dan actief vacatures bijlangs, bespreken, etc... ik heb er op gehamerd dat ik dit wel zsm wil, hij heeft me beloofd dat ik eind volgende week een telefoontje krijg van een dergelijk bureau.
Er is altijd wat. Om moedeloos van te wordenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, echt fantastisch wat je af en toe leest als reacties: 'past niet', 'teveel ervaring', 'te weinig ervaring', 'andere CV's geschikter', 'intern opgelost', 'heul veul reacties', 'vacature ingetrokken'.
Ook als je reageert op vacatures die exact aansluiten op jouw CV krijg je te horen dat het niet aansluit.![]()
Mogelijkheid 1 (enigszins onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk) is dat je gewoon ingeschreven wordt bij een wervings- en selectiebureau. Die hebben nu ook weinig tot geen banen, dus gaat dat je niet verder helpen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:41 schreef JDx het volgende:
Iemand?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:01 schreef RD4 het volgende:
Als ik werkloos was, nu weer werk en tijdens mijn proeftijd ontslagen word, wat dan? Heb ik dan uberhaupt (weer) recht op een uitkering? Heb 2,5 jaar aan een stuk bij een baas gewerkt, daarna van 1 juni tot 6 augustus thuisgezeten en sinds 6 augustus weer aan het werk.
Volgens mij wel.quote:
Ik kreeg van het UWV een brief nadat ik een baan had gevonden. In die brief stond dat ik mijn recht wer kon laten herleven tot een half jaar na de nieuwe indiensttreding.quote:
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:50 schreef JDx het volgende:
[..]
Heb geen HBO-diploma. Helaas. IT-media aan het Grafisch Lyceum gedaan, dat is MBO, daarna een jaar HBO Commerciele Economie, toen kreeg ik een aanbieding van een reclamebureau of ik bij hun wilde komen werken, voor 1900 bruto, meteen aangenomen, 2 jaar gewerkt. Toen begon de recessie, zit nu zonder echt goed diploma thuis.
Zulke regelingen bestaan inderdaad. Als je binnen een bepaalde tijd (ik dacht een half jaar) weer werkloos wordt, grijpen ze terug op de oude uitkering. De maximale duur van de uitkering wordt dan wel verminderd met het aantal maanden dat je al ww hebt gekregen.quote:
Ik heb ook altijd geleerd dat het uiterst onbeleefd is onnodige afkortingen te gebruiken in zakelijke correspondentie. Je mag me dan wellicht afwijzen, op wat overigens helemaal geen slechte reden is. Maar een beetje hoffelijkheid mag ook wel.quote:Geachte heer,
wij danken u voor uw interesse in de functie van account mgr.
[...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |