abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72195047
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Het wordt verstuurd vanaf een Nederlands adres, met een Nederlandse afzender eronder. En het is ook een Nederlands wervingsbureau

Ik heb overigens een mail teruggestuurd om ze op de spelfouten te wijzen
Hmm das wel heel slecht dan, ik krijg namelijk ook regelmatig van die spam mailtjes (op 1 of andere manier zien ze dat je op vacaturesites zit via je mail gedrag ofzo), en daar staat dan ook iets van:

"Kom werken hier nu, tegen zacht goede prijzen, tot minstens 4500 per maand."
pi_72196711
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Het wordt verstuurd vanaf een Nederlands adres, met een Nederlandse afzender eronder. En het is ook een Nederlands wervingsbureau

Ik heb overigens een mail teruggestuurd om ze op de spelfouten te wijzen
Dat doe ik ook regelmatig. Ik kan er zo slecht tegen, vooral bij tempo-team kunnen ze geen fatsoenlijke vacatureteksten typen. Pisses me off, dan denk ik, doe mij jouw baan maar, want ík kan dat wel!

Ik kreeg net na navraag een mailtje;

Beste Buckle,
Wij hebben 121 sollicitaties ontvangen voor deze functie. De eindredacteur en de presentator zijn momenteel bezig met de selectie, en streven ernaar voor het eind van de week de sollicitanten nader te informeren. (nog een paar dagen geduld dus).
Vriendelijke groeten, de personeelsmevrouw.

Dat gaat dus over een functie van 10 maanden, drie dagen per week. Dus geen vast contract, geen fulltime baan, nee, gewoon 3 dagen, voor 10 maanden. en dan krijgen ze daar honderéénenfokkingtwintig reacties op?!

Hoe wordt ik in 's hemelsnaam geacht boven de overige 120 mensen uit te springen? Ook al heb ik stage gelopen bij deze omroep, chances are dat er minstens 50 van de 120 meer werkervaring en relevantere werkervaring hebben dan ik. En dat is dan nog niet eens de helft.

/depressiemodus aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Buckle op 27-08-2009 12:56:41 ]
pi_72197486
Net gebeld met een bedrijf hier in de buurt, ze zochten iemand die bij een internet provider in de buitendienst wilde om te helpen bij modems e.d. aansluiten. Ik dacht, nou ik heb een IT-opleiding, wil graag contact met mensen, ben graag op pad, ideaal.

Kreeg ik te horen dat ze toch echt iemand zochten met een electro achtergrond. Voor alles, heb je echt precies net dat ene diploma'tje nodig!

Waar is nou echt VEEL werk in? Dan ga ik wel weer studeren ofzo!!!
pi_72197556
De zorg, het onderwijs.

Dat is tenminste wat ik van iedereen om me heen hoor. 'toevallig' zijn dit ook net de sectoren waarin je een hondebaan krijgt voor een schijntje. Nou ja, in de meeste gevallen dan. Er zitten vast pareltjes van banen tussen. En bij de politie zoeken ze ook altijd mensen, geloof ik.

Waarom ik dat dan niet doe? Ik ben ongeschikt voor het onderwijs. Ik zou zo'n lerares zijn die na 2 lesuren krijsend en overspannen op een bureau staat te gillen dat ze allemaal op kunnen rotten. ik en kinderen, niet goed. De zorg idem dito. Ik heb geen geduld met mensen, en tactvol ben ik al helemaal niet.

Politie, heb ik geprobeerd. ben hopeloos afgewezen, waarschijnlijk wegens bovenstaande redenen: geen geduld, geen tact.
pi_72200352
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:25 schreef Buckle het volgende:
Dat doe ik ook regelmatig. Ik kan er zo slecht tegen, vooral bij tempo-team kunnen ze geen fatsoenlijke vacatureteksten typen. Pisses me off, dan denk ik, doe mij jouw baan maar, want ík kan dat wel!
Dit klinkt bekend, maar ik vraag me af of je als intercedent zou willen werken. Die verdienen niet zo geweldig en persoonlijk lijkt het me nog rotwerk ook.
pi_72200434
Nee, eigenlijk niet. Maar vacaturetekstjes tiepen lijkt me dan weer wél leuk.

Intercedent. bah. Duivelsgebroed is het! Een beetje verdienen aan andermand harde werken! Nou ja, in het geval van uitzendbureaus dan...
pi_72200967
Het leger ga ik nooit aan beginnen, begrijp dat hele leger gedoe nooit, zal wel iets zijn van, wij helpen jullie nu, als wij aangevallen worden helpen jullie ons ok? -lief kijken-

Politie vind ik net zoiets, heb een aantal keren een bepaalde boete gekregen voor zulke onzin dingen en heb eens ruzie gehad en politie gebeld, die kwamen niet, moest later maar aangifte doen, ondertussen wel in elkaar geslagen door een groep jongens die ik niet eens kende en een blauw oog gehad voor meer dan een maand.

Aangifte gedaan, hij kwam eraf met een waarschuwing, zulke dingen kan ik zo kwaad om worden.

Dan zou ik al bij de recherche ofzo willen, echte dingen oplossen, zoals mishandelingen, verkrachtingen en moorden, maar dan moet je volgens mij beginnen als parkeerwachter ofzo.

Onderwijs, kinderen... brrrrrr... zorg... kinderen, brrr... gehandicapten, alle respect, maar ben er gewoon bang voor, oudjes, kan ik ook niet mee overweg. Tenminste niet te close, zou ze best willen helpen oversteken of naar het ziekenhuis brengen ofzo.

Verder... tsjah, wil graag mensen helpen, maar niet als in "in bad doen of dergelijken".
pi_72201039
Net gebeld door de werkcoack, hij had mijn mailtje gelezen, heb binnenkort een afspraak met een "jobhunter", kom in een soort traject waar ze uit gaan zoeken wat ik kan, waarmee ik affiniteit heb e.d. en dan actief vacatures bijlangs, bespreken, etc... ik heb er op gehamerd dat ik dit wel zsm wil, hij heeft me beloofd dat ik eind volgende week een telefoontje krijg van een dergelijk bureau.
pi_72201207
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:37 schreef JDx het volgende:

Dan zou ik al bij de recherche ofzo willen, echte dingen oplossen, zoals mishandelingen, verkrachtingen en moorden, maar dan moet je volgens mij beginnen als parkeerwachter ofzo.

Ik weet niet welke achtergrond je hebt, maar met een HBO diploma kun je in veel regio's instromen voor een Master of Criminal Investigation. Dat wil zeggen dat je, na een uitgebreide test- en selectieprocedure, twee jaar lang gaat leren & werken, en opgeleid wordt tot recherchekundige. Je krijgt vanaf het begin van de opleiding 1500 euro epr maand, wat hoger wordt naarmate je meer certificaten haalt en zo.

http://www.kombijdepoliti(...)e/Pages/default.aspx hier lees je er alles over.

Dit weet ik, omdat ik er 3 jaar lang naar toe heb gewerkt om deze opleiding te kunnen volgen. De enige reden waarom ik mijn HBO uberhabt heb afgemaakt. Flink getraint voor de sporttest, die écht niet mals is. Deze heb ik overigens gehaald, inclusief onderuit gaan (blauwe knieën en ellebogen) net binnen drie tiende seconden van de vereiste tijd. Daarna kreeg ik een 'Cognitieve capaciteitstest'
(Je maakt op de computer verschillende tests, waarmee je intelligentie wordt gemeten. Sommige tests bestaan uit figuurtjes, andere uit Nederlandse woorden of rekensommen.)

Na de tests werd ik als enige van de 30 gevraagd om even mee te komen naar een kamertje. Bleek dat ik een score 2 had gehaald op de intelligentietest, waar een niveau 6 vereist was. Op het papier liep de schaal van 1 tot 20.

Ze vroegen nog net niet of ik mijn HBO diploma niet heb vervalst.
pi_72201235
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:41 schreef JDx het volgende:
Net gebeld door de werkcoack, hij had mijn mailtje gelezen, heb binnenkort een afspraak met een "jobhunter", kom in een soort traject waar ze uit gaan zoeken wat ik kan, waarmee ik affiniteit heb e.d. en dan actief vacatures bijlangs, bespreken, etc... ik heb er op gehamerd dat ik dit wel zsm wil, hij heeft me beloofd dat ik eind volgende week een telefoontje krijg van een dergelijk bureau.
Oh, maar dat is goed nieuws, dan! dan gaan ze je tenminste 'echt' helpen zoeken, stel ik me zo voor...
pi_72201344
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:45 schreef Buckle het volgende:

[..]

Ik weet niet welke achtergrond je hebt, maar met een HBO diploma kun je in veel regio's instromen voor een Master of Criminal Investigation. Dat wil zeggen dat je, na een uitgebreide test- en selectieprocedure, twee jaar lang gaat leren & werken, en opgeleid wordt tot recherchekundige. Je krijgt vanaf het begin van de opleiding 1500 euro epr maand, wat hoger wordt naarmate je meer certificaten haalt en zo.
Heb geen HBO-diploma. Helaas. IT-media aan het Grafisch Lyceum gedaan, dat is MBO, daarna een jaar HBO Commerciele Economie, toen kreeg ik een aanbieding van een reclamebureau of ik bij hun wilde komen werken, voor 1900 bruto, meteen aangenomen, 2 jaar gewerkt. Toen begon de recessie, zit nu zonder echt goed diploma thuis.
pi_72202228
Ja, dat is best balen. Schrale troost: Een diploma helpt je ook niet veel verder. Mij niet, tenminste.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:50:38 #138
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72208620
quote:
.

Dat met "mensen willen helpen" moet je ook tegen die jobhunter zeggen, dat zou ik ook doen .

Ik ga - mits ik een geschikte stageplek kan vinden voor eind volgende week - weer een jaar de collegebankjes in (onderwijsbevoegdheid), dus ik ben iig even en hopelijk voor langer tijd / altijd van het stempel 'werkloos' af .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:52:34 #139
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72208686
Ik kreeg ook weer een afwijzing binnen. Het was echt een karig salaris, dus ik dacht: "Daar reageert niemand op", maar er blijken veel mensen "met interessante cv's en jarenlange ervaring" gesolliciteerd te hebben. Daar kun je als groentje niet tegen opboksen en ik ben het zat. Omscholen / bijscholen ftw .
Niet meer actief op Fok!
pi_72208765
Ja, echt fantastisch wat je af en toe leest als reacties: 'past niet', 'teveel ervaring', 'te weinig ervaring', 'andere CV's geschikter', 'intern opgelost', 'heul veul reacties', 'vacature ingetrokken'.

Ook als je reageert op vacatures die exact aansluiten op jouw CV krijg je te horen dat het niet aansluit.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:59:25 #141
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72208892
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, echt fantastisch wat je af en toe leest als reacties: 'past niet', 'teveel ervaring', 'te weinig ervaring', 'andere CV's geschikter', 'intern opgelost', 'heul veul reacties', 'vacature ingetrokken'.

Ook als je reageert op vacatures die exact aansluiten op jouw CV krijg je te horen dat het niet aansluit.
Er is altijd wat. Om moedeloos van te worden .
Niet meer actief op Fok!
pi_72210851
quote:
Mogelijkheid 1 (enigszins onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk) is dat je gewoon ingeschreven wordt bij een wervings- en selectiebureau. Die hebben nu ook weinig tot geen banen, dus gaat dat je niet verder helpen.

Mogelijkheid 2 is dat je in een re-integratie traject komt (IRO). Google daar eens op! Op zich is het een gouden uitvinding, een bureau dat jou gaat bemiddelen in hun netwerk. Om/bijscholing kunnen ze ook voor je regelen. Wel staat me iets bij dat je niet zomaar NEE mag zeggen op een baan, of maar een paar keer mag weigeren. Hoe of wat weet ik niet precies meer, maar verdiep je er even goed in. De risico's voor jou zijn overigens klein, al heb je wel de plicht om mee te werken. Dus verschijnen op afspraken en gedane overeenkomsten ook nakomen.
Er zijn wel (veel) slechte bureau's in dit genre. Ze sturen namelijk een vette rekening voor hun diensten naat het UWV. Elk uurtje dat je aan je besteden factureren ze en ze krijgen een leuke premie als ze jou ergens aan de slag krijgen. Er zijn bedrijven die mensen gewoon omkletsen om kleerhangers te gaan sorteren. De werkzoekende is aan de slag en het bureau strijkt een leuke bonus op! Er zijn er dus genoeg die je gewoon ergens onder dak brengen en hun bonus cashen. Ga ook echt bij enkele bureau's kletsen, en weeg ze tegen elkaar af. Laat ze vooral goed uitleggen HOE ze je aan een baan gaan helpen en welke sectoren ze met jouw profiel willen gaan bestuiven.

Vraag ook aan je werkcoach hoelang het traject mag duren. Slechte bureau's willen je het liefste zo lang mogelijk laten circuleren, des te meer verdiensten hebben ze aan je.

Hoe negatief dit ook mag klinken, er zijn daarentegen genoeg goede bureau's die je ook echt helpen met zoeken en evt scholing. Verdiep je even goed hierin, je mag ook zelf een bureau uitzoeken want je bent niet verplicht om het bureau van het UWV aan te nemen als het jou niks lijkt. Met mijn coach heb ik het er ook wel eens over gehad, en ik zou een lijst krijgen met bureau's zodra het te pas kwam. En uit die lijst moest ik met 5 bureau's naar keuze contact hebben en er daar zelf een uit uitkiezen.
Niet dus dat het UWV me ergens heen zou sturen, maar zelf bepalen wie je gaat helpen.

Begin hier alvast eens te lezen.
En google gewoon eens op IRO

Hou de negatieve zaken die ik hierboven zette, in het achterhoofd. Laat je daar niet door teneerslaan. IRO is heus wel een goede methode om weer aan het werk te komen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:18:43 #143
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_72211500
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:01 schreef RD4 het volgende:
Als ik werkloos was, nu weer werk en tijdens mijn proeftijd ontslagen word, wat dan? Heb ik dan uberhaupt (weer) recht op een uitkering? Heb 2,5 jaar aan een stuk bij een baas gewerkt, daarna van 1 juni tot 6 augustus thuisgezeten en sinds 6 augustus weer aan het werk.
Iemand?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:24:57 #144
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_72211701
Het energiebedrijf waar ik nu tijdelijk ben teruggekeerd vanwege personeelstekort aldaar heeft me nog een week langer nodig, vrijdag 4 september lijkt nu de laatste werkdag. Toch wel gunstig, zo'n werkintermezzo in een werkloosheidsperiode. Op maandag 7 september zal ik eens bij de TNT naar een parttime-baan vissen (fulltime niet meer verkrijgbaar). De vakantiekrachten gaan dan weer naar school, dus een mooie gelegenheid om een poging te wagen. Zoals hierboven gezegd is bij/omscholing zeer belangrijk in deze economisch zware tijden, ik ben er iig mee begonnen.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:31:33 #145
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72211909
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:18 schreef RD4 het volgende:

[..]

Iemand?
Volgens mij wel.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72212564
quote:

[..]

Iemand?
Ik kreeg van het UWV een brief nadat ik een baan had gevonden. In die brief stond dat ik mijn recht wer kon laten herleven tot een half jaar na de nieuwe indiensttreding.
Je zou dus gewoon weer recht hebben, mocht je onverhoopt weer ontslagen worden.
pi_72217535
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:50 schreef JDx het volgende:

[..]

Heb geen HBO-diploma. Helaas. IT-media aan het Grafisch Lyceum gedaan, dat is MBO, daarna een jaar HBO Commerciele Economie, toen kreeg ik een aanbieding van een reclamebureau of ik bij hun wilde komen werken, voor 1900 bruto, meteen aangenomen, 2 jaar gewerkt. Toen begon de recessie, zit nu zonder echt goed diploma thuis.

Wat dacht je van een leer/werk traject in de proces-industrie?
Ik heb mijn vapro diploma en word regelmatig gebeld en gemailed of ik nog beschikbaar ben.
Nu is dat wel in de randstad maar Drenthe heeft toch ook industrie
Enj ik las in de krant dat ze veel vacatures hadden bij eneco die niet in te vullen waren en dat was in jouw regio!
pi_72223125
quote:
Iemand?
Zulke regelingen bestaan inderdaad. Als je binnen een bepaalde tijd (ik dacht een half jaar) weer werkloos wordt, grijpen ze terug op de oude uitkering. De maximale duur van de uitkering wordt dan wel verminderd met het aantal maanden dat je al ww hebt gekregen.
pi_72291016
Hier nog steeds geen werk en de frustratie begint steeds meer toe te nemen. Ik probeer positief te blijven, maar denk ook steeds meer na over alternatieven. Studeren? Ik weet alleen niet wat. Ben best blij met m'n opleiding eigenlijk... Alleen jammer dat ik er geen baan mee vindt.
pi_72303549
Ik heb dan in principe weer een baan. De details moeten nog even uitgewerkt worden in een contract. Ik kreeg ook nog een afwijzingsmailtje van een sollicitatie Een uiterst onpersoonlijke mag ik wel zeggen, ze hebben niet eens de moeite genomen mijn naam in de aanhef te typen.
quote:
Geachte heer,

wij danken u voor uw interesse in de functie van account mgr.

[...]
Ik heb ook altijd geleerd dat het uiterst onbeleefd is onnodige afkortingen te gebruiken in zakelijke correspondentie. Je mag me dan wellicht afwijzen, op wat overigens helemaal geen slechte reden is. Maar een beetje hoffelijkheid mag ook wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')