Ik had gereageerd op een simpel callcentre baantje, waar ze iemand vroegen voor 20-25 uur, dat schiet voor mij niet op, omdat ik dan niet genoeg inkomen heb om mn huis e.d. te betalen. dus ik had gevraagd of het ook mogelijk is om meer uren te krijgen.
Aangezien het loon erg laag is (8,99 per uur) heb ik ongeveer 38 uur nodig om rond te komen. De medewerker van Randstad was het er zelf ook mee eens dat ik mezelf in de vingers zou snijden als ik het aan zou nemen voor 20-25 uur, hij zei "daar brand de kachel niet van". Dus hij gaat uitzoeken of ik meer uren kan krijgen.
Ik dacht naja, tis wel een simpel kutbaantje voor weinig geld, maar wie weet kan ik er tijdelijk werken. Maar ik schrok wel toen ik net ik de volledige functie omschrijving en selectieprocedure in mijn mail kreeg:
quote:
Technische Helpdesk medewerker
Taken: Klanten van KPN nemen contact met jou op omdat ze problemen ervaren met hun internetverbinding. Aan jou de taak om deze klanten weer online te krijgen door erachter te komen wat het probleem is en dit probleem op te lossen
Training: De avondtraining start 21 september van 17u tot 22u
De fulltime training start 28 september en duurt 3 weken en je moet de gehele training beschikbaar zijn
Aantal uren: Tussen de 20 en 25 uur per week (meer uren in overleg mogelijk)
Openingstijden: 08:00 – 22:00 uur maandag t/m zondag
Wat vragen wij:
Vaardigheden: - Goede communicatieve vaardigheden
- Affiniteit met ICT
Beschikbaarheid: Een flexibele beschikbaarheid van:
- Minimaal 2 avonden in de week (ma t/m vrij) beschikbaar tot 22.00
- Minimaal 1x per week ’s ochtends om 8.00 beschikbaar
- Minimaal 1x per 4 weken op een zaterdag kunnen werken
Geen kerstverlof mogelijk en geen verlofplannen binnen 3 maanden na afronding van de training (verlof moet goedgekeurd worden door KPN)
Wat bieden wij:
Salaris indicatie: ¤ 8,99 bruto per uur
Reiskostenvergoeding: Op basis van postcode, met een minimale afstand van 10 km, ¤ 0,18 de kilometer met een maximum van ¤ 10,80 per dag
Toekomstperspectief: We vragen om minimaal een jaar beschikbaar te zijn voor KPN.
Bij goed functioneren zijn er contractmogelijkheden
Selectieprocedure:
Stap 1: Reageren:
Dit kan per mail via: wytske.huizinga@nl.randstad.com
(Wij zijn ook telefonisch bereikbaar op 050 8505226)
Stuur hierbij je cv mee en denk er alvast over na waarom jij bij KPN op de Technische Helpdesk zou willen werken.
Stap 2: Telefonische intake
Er wordt een telefonische intake / verkorte sollicitatie afgenomen van ca. 20-30 minuten.
Stap 3: Callcentertest
Na het positief doorlopen van de telefonische intake sturen we een callcentertest per mail naar je toe. Je maakt deze thuis op je computer. Dit duurt ongeveer een half uur. Het is belangrijk dat het geluid op je computer hiervoor goed werkt. Vervolgens word je op afspraak teruggebeld om de testuitslag door te nemen.
Stap 4: Referentiecheck
Na het behalen van de callcentertest zullen we een referentie opvragen bij je voormalige (recente) werkgever.
Stap 5: Persoonlijke intake
Na het ontvangen van een positieve referentie plannen we een afspraak met je in op de Randstad vestiging aan het Gedempte Zuiderdiep 12.
Tijdens dit gesprek zullen we de vacature bespreken, jouw cv doornemen en kijken of jij een geschikte kandidaat bent voor de Technische Helpdesk bij KPN. Tijdens dit gesprek kun je rekening houden met een rollenspel waarin wij zullen testen of je goed kunt luisteren, doorvragen en samenvatten en hoe jouw commerciële vaardigheden zijn.
Stap 6: Sollicitatiegesprek bij KPN
De laatste stap in de selectieprocedure is het sollicitatiegesprek bij KPN (KPN contact te Groningen, Stationsplein 7, 9726 AE te Groningen) Je zult eerst meeluisteren bij een ervaren agent zodat je een nog beter beeld krijgt van de werkzaamheden. Vervolgens zul je een sollicitatiegesprek hebben met een teammanager. De vacature zal nogmaals worden doorgenomen en jouw cv zal worden besproken. Op deze manier wordt gekeken of jij geschikt bent voor de functie van Technisch Helpdesk medewerker bij KPN.
Je hoort vaak dezelfde dag nog telefonisch van Randstad of je bent aangenomen of afgewezen
Stap 7: Informatie bijeenkomst
Wanneer je de hele selectieprocedure goed hebt doorlopen zullen wij je uitnodigen voor de informatiebijeenkomst op de Randstad vestiging
aan het Gedempte Zuiderdiep 12. We zullen je dan meer vertellen over het werken bij KPN en je kunt dan de benodigde papieren ondertekenen.
Daarnaast zullen we je vragen om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen en een kopie van je diploma en cijferlijst van je hoogst genoten opleiding.
Is die niet wat overdreven voor een ongeschoold baantje voor zo'n loon?
Cijferlijsten, referenties, cursus, tests, intake gesprekken, altijd beschikbaar zijn, ook savonds en in het weekend, geen verlof met kerst, etc...