dat heb ik meestal met lachwekkende dingen. denk trouwens niet dat ie t over de special effects heeft.quote:
Een van mijn favoriete films is 2001. Sommige films hebben er nou eenmaal veel meer last van helaas. Het was hier simpelweg echt grappig, maar dat was niet de bedoelingquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:06 schreef Timo20 het volgende:
[..]
en daar moet je dan om lachen? je moet je natuurlijk wel bedenken dat ze destijds nog geen uitgebreide CGI makende computers hadden...
Zaten naast een hele slechte carchase niet echt 'special effects' in uberhaupt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:13 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat heb ik meestal met lachwekkende dingen. denk trouwens niet dat ie t over de special effects heeft.
dan zou ik verder niet weten wat er lachwekkend is in de film...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:13 schreef jimjim1983 het volgende:
denk trouwens niet dat ie t over de special effects heeft.
Die scene met het vliegtuig (of is dat opgenomen met een echt vliegtuig?)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:19 schreef kingmob het volgende:
[..]
Zaten naast een hele slechte carchase niet echt 'special effects' in uberhaupt.
bepaalde dialogen, de houterigheid af en toe. de gedateerde dingen dusquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:24 schreef Timo20 het volgende:
[..]
dan zou ik verder niet weten wat er lachwekkend is in de film...
dat is echt niet alleen bij deze film. dat is bij wel meer films van voor 1980, die doorgaans als oud worden bestempeld...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:28 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
bepaalde dialogen, de houterigheid af en toe. de gedateerde dingen dus
daardoor is t nog niet minder lachwekkend.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:30 schreef Timo20 het volgende:
[..]
dat is echt niet alleen bij deze film. dat is bij wel meer films van voor 1980, die doorgaans als oud worden bestempeld...
ach, het is ook een nutteloze discussie. als je hier al om moet lachen is het wel heel erg met je gesteld...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
daardoor is t nog niet minder lachwekkend.
als je hier niet om kan lachen is het juist erg met je gesteld.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:13 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ach, het is ook een nutteloze discussie. als je hier al om moet lachen is het wel heel erg met je gesteld...
Ben ik niet helemaal mee eens. North by Northwest is in mijn ogen een ontzettende spannende entertainende achtbaanrit, sowieso de beste Hitchcock. Toch kan ik de kritiek van Kingmob me wel ergens voorstellen. In het begin doet die autorit van Cary Grant wel heel lachwekkend aan. Het ziet er idd gebrekkig uit, alleen kan ik me wel over die slechte uitvoering en special effects heen zetten. Anderen mogen dit wat mij betreft wel als serieus minpunt beschouwen. Ik heb vaak andere terugkerende negatieve punten van jaren '40 / '50-films die wellicht toentertijd acceptabel waren, maar nu echt niet meer door de beugel kunnen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:13 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ach, het is ook een nutteloze discussie. als je hier al om moet lachen is het wel heel erg met je gesteld...
Ik kan me makkelijk over de slechte effects heenzetten, minder over de rare sound effects en het spel van Grant in die scene. Het is bijna slapstick nuquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal mee eens. North by Northwest is in mijn ogen een ontzettende spannende entertainende achtbaanrit, sowieso de beste Hitchcock. Toch kan ik de kritiek van Kingmob me wel ergens voorstellen. In het begin doet die autorit van Cary Grant wel heel lachwekkend aan. Het ziet er idd gebrekkig uit, alleen kan ik me wel over die slechte uitvoering en special effects heen zetten. Anderen mogen dit wat mij betreft wel als serieus minpunt beschouwen. Ik heb vaak andere terugkerende negatieve punten van jaren '40 / '50-films die wellicht toentertijd acceptabel waren, maar nu echt niet meer door de beugel kunnen.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:20 schreef Guppi het volgende:
Gigantic
(PS: Deze past ondanks het trage tempo wel in het rijtje van Nick&Norah's, Sunshine Cleaning e.d.)
Ik vond dat zo'n vette fimquote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:00 schreef speedy_kevin het volgende:
State Of Play
http://www.imdb.com/title/tt0473705/
Erg vermakelijke misdaad film. Stel journalisten proberen de moord op de geheime vriendin van een congresslid op te lossen. Maar hier blijkt een mooi complot achter te zitten.
Telkens als je denkt dat dit de oplossing moet zijn komt er weer een aanwijzing bij om het complot nog verder te laten gaan.
Erg leuk om eens te zien, maar voor mij geen herhalingswaarde, daarom een 7
Het punt is: het ziet er idd. gedateerd uit maar dat weet je van te voren als je een film kijkt die zo oud is. Je weet IMHO wat je kunt verwachten. Als je er dan toch om gaat lachen doe je iets foutquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
als je hier niet om kan lachen is het juist erg met je gesteld.
als iets grappig is dan is het gewoon grappig. of het nou in een film van nu of een oude film is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:13 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Het punt is: het ziet er idd. gedateerd uit maar dat weet je van te voren als je een film kijkt die zo oud is. Je weet IMHO wat je kunt verwachten. Als je er dan toch om gaat lachen doe je iets fout
Nou, gedurfd hoor.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:42 schreef Timo20 het volgende:
28 Days Later
Engeland wordt getroffen door een virus waar bijna het hele land door wordt getroffen. Jim (Cillian Murphy) is één van de weinige die het wel overleeft.
De post-apocalyptische sfeer die de beelden van een uitgestorven Londen geven is heerlijk, de beelden zijn prachtig.
Ondanks (of dankzij) het geringe budget van $ 8 MLN ziet de film er groots en verzorgd uit.
Dat deel van de film is dan ook erg goed. Het ontspoort echter wanneer ze de soldaten ontmoeten. Vanaf dat moment wordt het meer een good-guy-bad-guy-shoot-out en wordt de film teveel een cliche en gaat ie wat vervelen.
Erg jammer want het lijkt wel of Boyle vanaf dat moment een beetje de weg kwijt is en niet meer echt weet welke kant ie op moet of hoe ie het verhaal moet eindigen.
Dat doet absoluut afbreuk aan het goed opgebouwde begin en aan de film in z`n geheel.
Jammer, hier had meer ingezeten.
IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
???quote:
Heel cool!quote:Hoe vond je de soundtrack?.
Heb je de korte bioscoop versie gezien of de complete versie?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:17 schreef mschol het volgende:
sinds laatste keer dat ik hier gepost heb, heb ik een flink aantal films gezien in de bioscoop en 1 of 2 thuis
laatste die ik gezien heb is Red cliff
lekkere historische actiefilm, al vond ik het verhaal een beetje leeg...
7/10
euh... 158 minuten....quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:35 schreef speedy_kevin het volgende:
[..]
Heb je de korte bioscoop versie gezien of de complete versie?
Ik wil graag de complete kijken maar moet nog wat tijd vinden ervoor.
Aha... 4 uur, das echt veeuls te lang voor een film zonder een goed verhaal...quote:Within Asia, Red Cliff was released in two parts, totaling over four hours in length.
Er zijn op de site allemaal scenes uit deze film te zien, staat nog op mijn lijstje!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:06 schreef Siniti het volgende:
Le scaphandre et le papillon
Prachtige film.
Geweldige film! Heb ik een dag na de premiere in Hong Kong gezien. Heel gaaf. De remake met Leonardo di Caprio is ook gaaf, maar het origineel is 10x beter. Originele verhaallijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:
me goes asia!
Infernal Affairs (2002)
[ afbeelding ]
Hmm. Oke. Toch zou ik raar opkijken als de acteurs die hier aan meegewerkt hebben echt trots zijn, op de film die ze hebben afgeleverd .. die beseffen toch dondersgoed dat zelfs in de schaal van goede / slechte films. Dit niet erg goed isquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:47 schreef Falco het volgende:
Lijkt me een Asylum-werkje. Die mensen, waaronder zo'n suffe Thomas C. Howell (bekend van ondermeer War of the Worlds II: The Next Wave) kennen geen schaamte en vinden het maar prima het zo slecht is. De inkomsten uit deze film zijn genoeg om een nieuwe film te maken met bagger production values.
ik snap persoonlijk niet helemaal wat men zo geniaal vind aan die film..quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Inglorious Bastards
Ligt het aan mij of zijn die hele bekende acteurs zoals Brad Pitt eigenlijk hele slechte acteurs?
ik vind het niet staan/klinken als je zo'n blonde hot-shot acteur een accent meegeeft die hij niet kan dragen. Wat zie ik wat anderen niet zien of is dit juist omgekeerd? Ik vind het persoonlijk een van de saaiste films ooit. Maar ik vermoed dat lovende critici vooral fans zijn van Tarrantino's werk. Ik ook eigenlijk maar ik blijf wel kritisch en laat me nooit zo meeslepen door "hype" zoals het gros van mensen. Arrogant? tja dan maar arrogant...
De film begint erg langzaam, maar wel ok. de spanning blijft behouden. De spanning neemt eigenlijk gelijk af als die patser-acteur doet alsof ie een oude Yankee is. Heel heel slecht neergezet. Er zit wel wat gore in de film. Al wordt er wel weggeknipt als een knuppel een schedel raakt, maar de spanning is op dat moment niet minder. Voorderest vind ik dit een schijtfilm.
Mijn cijfer: een 3 (voor de gore)
IMDB-cijfer: 8.7 (figures. alles wat hype is net zoals n*gers is "tof")
Dat ligt bij Brad Pitt zeker aan jou, want de man heeft fantastische rollen gespeeld.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Inglorious Bastards
Ligt het aan mij of zijn die hele bekende acteurs zoals Brad Pitt eigenlijk hele slechte acteurs?
Meestal werkt dit juist andersom. Er zijn altjid figuren die tegen de hype zijn. Denken dat dat iets anders is dan een film goed vinden vanwege de hype is een beetje jammer.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Inglorious Bastards
ik vind het niet staan/klinken als je zo'n blonde hot-shot acteur een accent meegeeft die hij niet kan dragen. Wat zie ik wat anderen niet zien of is dit juist omgekeerd? Ik vind het persoonlijk een van de saaiste films ooit. Maar ik vermoed dat lovende critici vooral fans zijn van Tarrantino's werk. Ik ook eigenlijk maar ik blijf wel kritisch en laat me nooit zo meeslepen door "hype" zoals het gros van mensen. Arrogant? tja dan maar arrogant...
De film begint erg langzaam, maar wel ok. de spanning blijft behouden. De spanning neemt eigenlijk gelijk af als die patser-acteur doet alsof ie een oude Yankee is. Heel heel slecht neergezet. Er zit wel wat gore in de film. Al wordt er wel weggeknipt als een knuppel een schedel raakt, maar de spanning is op dat moment niet minder. Voorderest vind ik dit een schijtfilm.
Mijn cijfer: een 3 (voor de gore)
IMDB-cijfer: 8.7 (figures. alles wat hype is net zoals n*gers is "tof")
Deze heb ik vanmiddag gezien. Moest eerst ook wennen aan Cameron, maar ze acteerde goed genoeg om me toch te overtuigen. Wat een gesnik om me heen trouwens..quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:56 schreef mschol het volgende:
My Sisters keeper
wat een film
alleen was cameron niet helemaal geschikt voor moeder, maar ze speelde het absoluut niet slecht
8/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ja, NRC. Dan noem je ook watquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:04 schreef kingmob het volgende:
Maar goed, ieder z'n mening, in de NRC kreeg hij ook 1 ster
Ja idd. Die eerste scene is gewoon briljant.quote:Als je de eerste scene 'wel ok' vind, dan vraag ik me wel af wat je dan wel een echt goede scene vind?
Oke, dit is eigenlijk best een beetje eng inderdaad....quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:16 schreef Falco het volgende:
Inglourious Basterds
Hm, beetje dezelfde steekwoorden die Hulkio gebruikt (mijn review had ik wel eerder geschreven op een andere site). Ik zat er nog aan te denken een om een paar woorden a la 'show stelen' aan Waltz te besteden, maar zag dat anderen dat al genoeg gedaan hadden
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |