abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:13:50 #101
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72184843
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:16 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

als je hier niet om kan lachen is het juist erg met je gesteld.
Het punt is: het ziet er idd. gedateerd uit maar dat weet je van te voren als je een film kijkt die zo oud is. Je weet IMHO wat je kunt verwachten. Als je er dan toch om gaat lachen doe je iets fout
pi_72185217
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:13 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Het punt is: het ziet er idd. gedateerd uit maar dat weet je van te voren als je een film kijkt die zo oud is. Je weet IMHO wat je kunt verwachten. Als je er dan toch om gaat lachen doe je iets fout
als iets grappig is dan is het gewoon grappig. of het nou in een film van nu of een oude film is.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:33:22 #103
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72185425
Heat (1995)
Actiefilm van meer dan 13 jaar oud met in de hoofdrollen Robert de Niro en Al Pacino. De plot: " A Los Angeles crime saga, "Heat" focuses on the lives of two men on opposite sides of the law - one a detective; the other a thief.". Heat gaat om het feit dat je binnen 30 seconden weg kan lopen als er 'heat' is... kan je alles achterlaten in je leven? Kan je je compleet focussen op je doel?

De film is een geweldig crime-epos in LA waarbij de spanning zit tussen de Niro en Pacino. De scene dat ze elkaar ontmoeten is geniaal. Wat een scene. De spanningsopbouw is geniaal. De conversaties zijn goed, de rollen worden heerlijk gespeeld. Geen moment in de film gedacht ook 'dit kan niet'. Alles klopt.
Maar als je Michael Mann als producer hebt kan het ook niet mis zijn, als producer van Miami Vice zijnde (en ook the Inside Job, the Kingdom, Public Enemies, Hancock,.Collateral... en the Aviator?!?!) Film lijkt daar grotendeels ook wel op.

Naast het geweldige acteerwerk van natuurlijk de Niro en Pacino zijn er nog veel meer goede acteurs in de film. Vall Kilmer, Jon Voight, Tom Sizemore, maar ook een zeer jonge Natalie Portman. Ook wat bekenden. Ik noem een "Mahone" uit Lost (Dennis Haysbert) , ik noem een "President Palmer" uit 24 (William Fichtner).Het gaat nergens over, maar ze spelen allemaal in de film mee.

IMDB: 8.3
Zelf. 8.5 (1e keer dat ik hem heb gezien )
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:42:09 #104
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72185728
28 Days Later
Engeland wordt getroffen door een virus waar bijna het hele land door wordt getroffen. Jim (Cillian Murphy) is één van de weinige die het wel overleeft.
De post-apocalyptische sfeer die de beelden van een uitgestorven Londen geven is heerlijk, de beelden zijn prachtig.
Ondanks (of dankzij) het geringe budget van $ 8 MLN ziet de film er groots en verzorgd uit.
Dat deel van de film is dan ook erg goed. Het ontspoort echter wanneer ze de soldaten ontmoeten. Vanaf dat moment wordt het meer een good-guy-bad-guy-shoot-out en wordt de film teveel een cliche en gaat ie wat vervelen.
Erg jammer want het lijkt wel of Boyle vanaf dat moment een beetje de weg kwijt is en niet meer echt weet welke kant ie op moet of hoe ie het verhaal moet eindigen.
Dat doet absoluut afbreuk aan het goed opgebouwde begin en aan de film in z`n geheel.
Jammer, hier had meer ingezeten.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
pi_72185831
The Aviator is van Martin Scorsese, maar Heat is erg goed vooral die shoot out zonder muziek.
pi_72186307
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:42 schreef Timo20 het volgende:
28 Days Later
Engeland wordt getroffen door een virus waar bijna het hele land door wordt getroffen. Jim (Cillian Murphy) is één van de weinige die het wel overleeft.
De post-apocalyptische sfeer die de beelden van een uitgestorven Londen geven is heerlijk, de beelden zijn prachtig.
Ondanks (of dankzij) het geringe budget van $ 8 MLN ziet de film er groots en verzorgd uit.
Dat deel van de film is dan ook erg goed. Het ontspoort echter wanneer ze de soldaten ontmoeten. Vanaf dat moment wordt het meer een good-guy-bad-guy-shoot-out en wordt de film teveel een cliche en gaat ie wat vervelen.
Erg jammer want het lijkt wel of Boyle vanaf dat moment een beetje de weg kwijt is en niet meer echt weet welke kant ie op moet of hoe ie het verhaal moet eindigen.
Dat doet absoluut afbreuk aan het goed opgebouwde begin en aan de film in z`n geheel.
Jammer, hier had meer ingezeten.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
Nou, gedurfd hoor. .
Hoe vond je de soundtrack? .
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:11:01 #107
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72186757
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:58 schreef Stali het volgende:

[..]

Nou, gedurfd hoor. .

???
quote:
Hoe vond je de soundtrack? .
Heel cool!
pi_72188969
sinds laatste keer dat ik hier gepost heb, heb ik een flink aantal films gezien in de bioscoop en 1 of 2 thuis
laatste die ik gezien heb is Red cliff
lekkere historische actiefilm, al vond ik het verhaal een beetje leeg...
7/10
pi_72189318
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:11 schreef Timo20 het volgende:

[..]

???
[..]

Heel cool!
Uiteraard. .

[ Bericht 0% gewijzigd door Stali op 27-08-2009 00:39:56 ]
pi_72198657
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:17 schreef mschol het volgende:
sinds laatste keer dat ik hier gepost heb, heb ik een flink aantal films gezien in de bioscoop en 1 of 2 thuis
laatste die ik gezien heb is Red cliff
lekkere historische actiefilm, al vond ik het verhaal een beetje leeg...
7/10
Heb je de korte bioscoop versie gezien of de complete versie?
Ik wil graag de complete kijken maar moet nog wat tijd vinden ervoor.
pi_72198992

slechte komedie die naarmate die vordert ietsje beter wordt. Seth Rogen is vooral irritant in deze film en vind zichzelf iets te grappig. 5/10
pi_72199108
Crank 2: High Voltage

6,5. Verhaal gaat verder waar het ophield. Gewoon constant lekkere actie, en Jason Statham kan natuurlijk weinig verkeerd doen. Sommige scenes komen wel een beetje geforceerd over, maar het kijkt heerlijk weg en het wordt nooit echt saai.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 22:00:19 #113
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72214778
28 Weeks Later
Het Amerikaanse leger is begonnen met het herbevolken van Londen. Een klein gedeelte van de stad (District One) is veilig verklaard en daar worden de overlevenden van de massale virus uitbraak uit het eerste deel ondergebracht. Alles lijkt weer veilig, totdat blijkt dat iemand toch drager is van het virus...

Na het succes van 28 Days Later was het natuurlijk wachten op een vervolg. Het duurde weliswaar even maar hij kwam er wel. En het is een zeldzaamheid in sequel land maar dit is één van de weinige sequels die beter is dan het origineel.
Er zit meer tempo in met een wat strakker script dan dat van het origineel, een verhaal dat beter in elkaar zit en op een aantal momenten echt spannend is, ook al is het wel voorspelbaar en zie je de schrikmomenten aankomen.

De cast is, met Robert Carlyle in de hoofdrol, dik in orde. Doordat er ook een blik Amerikaanse acteurs moest worden open getrokken is het spierballen en macho gehalte wel wat hoger dan in het origineel.
Ook ziet de film er veel gelikter uit dan het origineel, maar toch is deze visueel beter dan z`n voorganger. Veel materiaal is handheld gefilmd wat zorgt dat je je midden in de actie bevindt en dat het tempo hoog kan blijven.

Al met al een heerlijke horror-zombie-virus film die z`n voorganger overtreft. En dat zien we ook niet vaak.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_72218277
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:35 schreef speedy_kevin het volgende:

[..]

Heb je de korte bioscoop versie gezien of de complete versie?
Ik wil graag de complete kijken maar moet nog wat tijd vinden ervoor.
euh... 158 minuten....
geen idee of hij dan onder "kort" valt...
mocht dat de korte versie zijn dan weet ik 100% zeker dat de lange versie TE lang is..
quote:
Within Asia, Red Cliff was released in two parts, totaling over four hours in length.
Aha... 4 uur, das echt veeuls te lang voor een film zonder een goed verhaal...
maar zoals dus @ wikipedia staat: de 4 uur durende versie is alleen in asia uitgekomen..
pi_72219064
me goes asia!

Infernal Affairs (2002)

Hmm, niet wat ik er van verwacht had. Had meer snelheid verwacht. De 2 hoofdacteurs zetten een leuke rol neer, maar werd nergens echt meegesleept in het verhaal. De vage muziek keuzes soms deden het hem ook niet, toen de politie officier van het dak werd gegooid, en die Yan dan kijkt hoe zijn enige link naar het bestaan over hoop is. En dan zo'n vage muziek er bij.

Ach, al met al had de film wel wat, vandaar toch nog een goed cijfer

Zelf: 7.5
IMDB: 8.1

Oldboy (2003)

Niet mijn soort film. Weet eigenlijk ook niet echt wat voor soort film het is. Wraak film?
Die verdwaasde blik van die gast continu, de manier waarop de film wat doorslenterde.
Vage niets zeggende sex scene's. Het trok me weer niet erg, maar toch ... toch had het iets mystiek achtig deze film.

Zelf: 7
IMDB: 8.3
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72220391
Ik dacht bij dat onderste plaatje van Sitting_Elfling eerst dat die rechter gast een pistool vast had

Le scaphandre et le papillon
Prachtige film. De hele film lang zie je vanuit het oogpunt van een hoofdrolspeler, een totaal verlamde man die amper nog kan communiceren, maar toch door middel van het knipperen met zijn ogen een boek wil afmaken. Een van de weinige films waar ik me echt in kon leven in een karakter dat zo verschillend van mij is. Soms denk jij iets, en zegt hij het 1 seconde later in zijn gedachten in de film.
9/10
pi_72224898

28 days later

Een 7. Spannende scenes, kan films zonder Hollywood sausje een stuk beter waarderen. Ook mooi hoe ze Londen in beeld hadden gebracht, zo uitgestorven.
pi_72225837
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:06 schreef Siniti het volgende:
Le scaphandre et le papillon
Prachtige film.
Er zijn op de site allemaal scenes uit deze film te zien, staat nog op mijn lijstje!

Observe and report

Met Seth Rogen, Ray Liotta en Anna Faris. Soms weet je van tevoren al dat een film prut is, maar ga je toch kijken. Rogen speelt een bewaker in een mall, die bij zijn alcoholistische moeder woont en zijn werk veel te serieus neemt. De mall wordt 'bedreigd' door een potloodventer, en daarnaast worden er regelmatig winkels leeggehaald. Rogen heeft een oogje op superslet Faris en wil er dan ook alles aan doen om haar veilig te stellen. Intussen heeft hij steun aan het eigenlijk veel aardigere koffiemeisje.
Eigenlijk gaat hier de hele film over.

Het was echt niet om door te komen. Ik denk dat ik vijf keer moest lachen, en dat was om Anna Faris. Het was eigenlijk voor het eerst dat ik haar comedytalent zag. Geen enkele moeite om lelijk te zijn, ze is totaal over de top idioot en heel erg grappig. Helaas is haar rol niet zo groot.

Wat betreft Ray Liotta, waarom speelt hij áltijd kansloze rollen? Daarnaast kan ik niet naar hem kijken zonder te denken aan zijn gescalpeerde hoofd waar een vork uit steekt.

Ik weet verder niet eens wat ik moet zeggen. Voorspelbaar, niet grappig, teveel Seth Rogen en geen verhaal. Maar ik ben niet in slaap gevallen. (het eind is leuker dan het begin).

Een 5. (IMDB: 6,5).
pi_72234517
Vorige week Benjamin Button gezien
Deze week Twilight
Totaal verschillende genres maar alletwee leuke films
Voor twilight hielp het ook wel mee dat de mannelijke hoofdrol speler helemaal niet vervelend was om naar te kijken
pi_72242155
Heksje Lilly
jah i know.. kinder film enzo, toch wel aardig was overigens prive voorstelling (was echt de enige in de zaal )
6,9/10

Bandslam
erg grappige, muzikale film helaas wel wat voorspelbaar en wat wtf momenten
7,0/10

My Sisters keeper
wat een film
alleen was cameron niet helemaal geschikt voor moeder, maar ze speelde het absoluut niet slecht
8/10

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 29-08-2009 09:52:40 ]
pi_72252179
gisteravond nog een filmpje gezien...
Bridge to Terabithia
leuke film, beetje vergelijkbaar met The Chronicles of Narnia (sprookjeswereld na een bepaald punt) echter zit er halverwege het verhaal een verassing die ik niet had zien aankomen, hierdoor wordt de 2de helft ietsjes minder maar tegelijkertijd blijft het wel intressant, omdat ze immers nog een halve film moeten vullen
desalniettemin was het zeker een leuke film
7,5/10
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:12:01 #122
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72253497
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:
me goes asia!

Infernal Affairs (2002)
[ afbeelding ]

Geweldige film! Heb ik een dag na de premiere in Hong Kong gezien. Heel gaaf. De remake met Leonardo di Caprio is ook gaaf, maar het origineel is 10x beter. Originele verhaallijn.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:16:48 #123
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72253564
Trade - http://www.imdb.com/title/tt0399095/
Een beetje standaardcliche film vind ik eigenlijk. Aardig, onderhoudend, maar een aantal kromme tenen momenten gehad, want er gebeurde namelijk een aantal TE standaard dingen bij een ontvoering etc. Naturlijk is het dramatisch om te zien wat er met de mensen gebeurt, maar de film kan over het algemeen niet overtuigen.

IMDB 7.6
Zelf 6.3
pi_72253974
The Land that time forgot (2009)

Sja .. een film met special effects die eigenlijk niet meer door de beugel kunnen. Het ziet er allemaal zo nep, en overdone uit. Heb hem overigens ook niet uitgezien

Vraag me alleen af, als je acteur wil worden, en je nergens wordt aangenomen, je .. dit soort films zou gaan doen?

IMDB: 3.2
Zelf: 2.0 (voor de poster)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:47:22 #125
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72254160
Lijkt me een Asylum-werkje. Die mensen, waaronder zo'n suffe Thomas C. Howell (bekend van ondermeer War of the Worlds II: The Next Wave) kennen geen schaamte en vinden het maar prima het zo slecht is. De inkomsten uit deze film zijn genoeg om een nieuwe film te maken met bagger production values.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')