abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:25:48 #51
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_72088335
Fighting.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:48:40 #52
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72091999
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 23:53 schreef iBolt het volgende:
Schitterende film! Echt super gaaf... en moet je eens voorstellen deze film te zien in Duitsland met Duitse na synchronisatie tussen allemaal Duitsers Briljant bij 't einde gingen mensen in de zaal zelfs opstaan en klappen, nog nooit eerder gezien !

Hahaha, cool! Volgende week het weekend in Munchen, dus...
Maar Duitse na-synchronisatie is
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:49:36 #53
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72092021
Quantum of Solace
Wat is dit nou weer? Nergens had ik in de film het Bond-gevoel. Dit leek meer op een quasi-hippe actiefilm met veel flits-flits-en-nog-eens-flits tijdens de actiescenes. Het is echt niet goed te volgen helaas. Die Dominic Greene-gast (Matthieu Amalric) was wel een toffe engerd, Craig doet het oke, maar verder houdt het daar wel op. De volgende Bond mag wat mij betreft meer de Bond-feeling krijgen. Laat het personage Q met zijn gadgets maar weer eens terugkomen. Dat is pas hip . Cijfer: 5,5

The Lost World: Jurassic Park II
Redelijk vervolg op het eerste deel, wat wel een stuk sterker is. Er wordt in Lost World hetzelfde recept toegepast met velociraptors en uiteraard de machtige tyrannosaurus rex. Het resulteert in een paar vermakelijke en spannende scenes. Tussendoor wat environment-gezeur, waarbij Julianne Moore de kroon spant met semi-serieuze wetenschappelijke beschouwingen. Anyway, onderhoudend genoeg. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72095187
Lost In Translation

Film over twee Amerikanen in Tokyo waar ze niemand begrijpen. Er bloeit in korte tijd een hechte vriendschap op tussen de twee.
Ik vond het een goede film zonder typische (romcom) einde.

IMDb: 7,9
Mijn cijfer: 8,0
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:12:47 #55
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72096892
The Baron Of Arizona
Het echt gebeurde verhaal van James Addison Reavis die jarenlang spendeerde aan het frauderen van (soms eeuwen oude) documenten en het voor de gek houden van mensen zodat hij zelf landeigenaar kan worden van alle grond in de staat Arizona.
Samuel Fuller`s vertelling van Reavis` praktijken is een goede mix van (uiteraard) crime, romance, een tikje roadmovie en een vleugje film noir. Een op het eerste gezicht ietwat vreemde mix maar hij werkt wel. De film is bijna de hele tijd spannend en weet steeds te boeien. Vincent Price is geweldig in de hoofdrol. In de laatste scenes weet hij,ondanks de criminele feiten die hij heeft begaan, zowaar sympathie voor z`n personage te winnen. Erg knap.
The Baron of Arizona is dan misschien niet de bekendste film van Fuller maar ik heb er volop van genoten. Opnieuw een toppertje uit de Eclipse box.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cifjer: 8,0/10
  zondag 23 augustus 2009 @ 11:26:36 #56
256220 85
Together we're invincible
pi_72097867
Inglourious Bastards

Wat een vette film! Geweldige dialogen, prachtige beelden en gewoon heerlijk tarantino
Vooral Hans Landa sprong eruit wat mij betreft, oscar waardig vond ik.
Een aantal gruwelijke beelden, afgewisseld met hilarische momenten, man wat een film! Zou vandaag zo weer gaan!
Gekeken op t grootste scherm wat ik tot nu toe gezien heb was dit 153 minuten genieten!

Cijfer:

9.0
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
  zondag 23 augustus 2009 @ 12:41:58 #57
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72099816
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:21 schreef Arcee het volgende:
Even een lijstje tussendoor.

Wie hebben het vaakst in de Welke film heb jij vandaag/pas gezien-reeks gepost?

002 1684 Lambiekje

oei
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_72099977
A Perfect Getaway
Erg vermakelijke film. Van begin tot eind zit je te gissen wie de moordenaar is.
Zodra dit bekent en uitgelegd is begint die actie en het einde is alsnog mooi.
IMDB: 6.8
Mijn: 8
  zondag 23 augustus 2009 @ 12:53:59 #59
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72100113
Last House on the Left (2009)
Wel een aardige horror/thriller.

Toch maar weer eens de 1972 versie kijken. In m'n geheugen vond ik dat ik een spannendere versie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6 / imdb 6.8

Entre les murs (2008)
Grappige docu-achtige film waarbij een docent zijn klas in toom probeert te houden. Het is interessant te noemen. Met 10minuten gesprekken, overgangbesprekingen, en ingaan op ongein van je leerlingen en dan klemzetten met argumenten.

cijfer 7.5 / imdb 7.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_72102557
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

oei
Bikske. .

Half ot, vanavond eens geen film gekeken terwijjl het de laatste maanden normaal is geworden echt iedere avond/nacht toch wel 1 film te kijken.
pi_72108013
Tillsammans
Over een woongemeenschap in de 70's in zweden. Geweldige feelgood hippie film. Vond de karakters stuk voor stuk best tof, en sommige scenes (zoals het voetballen in de tuin) ZO leuk om te zien

Is zeker een aanrader

Zoals IMDB omschrijft:
quote:
one house; one revolutionary; two open straight marriages; three gay people (maybe four); three children; two carnivores and eight vegetarians; there's only one way they're going to make it... together
7/10

van dezelfde gast als: Fucking Åmål en Lilja-4 ever.

de trailer:

[ Bericht 11% gewijzigd door znarch op 24-08-2009 13:12:51 ]
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_72109770
snow cake

opzich wel goed

6,5

the black balloon

indrukwekkend

7,5

(sorry volgende keer wel wat meer uitleg enzo )
pi_72118574
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:48 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Hahaha, cool! Volgende week het weekend in Munchen, dus...
Maar Duitse na-synchronisatie is
Duitsers zijn toch wel uber meesters in na-synchronisatie hoor... Iig heb ik hetzelf nooit zo irritant gevonden dat het me weerhield om een film in de bios of op tv in het Duits te zien.
pi_72121532
Requiem for a dream

De beste anti-drugsfilm die er bestaat. Mogen ze verplicht gaan uitzenden op scholen wat mij betreft. Ik heb altijd zo'n medelijden met Sara Goldfarb! Het enige wat ze wil is op tv komen meer niet. Goeie film met dito acteurs.

9
Because simple is bad!
pi_72124302
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:40 schreef znarch het volgende:
Tillsammans
Over een woongemeenschap in de 70's in zweden. Geweldige feelgood hippie film. Vond de karakters stuk voor stuk best tof, en sommige scenes (zoals het voetballen in de tuin) ZO leuk om te zien

Is zeker een aanrader

Zoals IMDB omschrijft:
[..]

7/10

van dezelfde gast als: Fucking Åmål en Lilja-4 ever.

de trailer:

Toffle film inderdaad. Tijdje terug alledrie de genoemde films van Moodysson bekeken. Erg goed.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:00:29 #66
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_72124362
Public Enemies

Wel vette film. Gister in de bioscoop gezien. Ik vind Johnny sowieso altijd wel tof eigenlijk.

8
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:12:32 #67
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72124833
The Steel Helmet
De laatste film uit de Samuel Fuller Eclipse box was de Fuller`s eerste echte grote hit, de film waarmee hij een voet tussen de deur kreeg in Hollywood. Het is ook meteen de beste van de drie films uit de box.

Het verhaal opzich is niet echt origineel of vernieuwend te noemen maar door de karakters van vlees en bloed, die je in de loop van de film langzaam maar zeker van karakter ziet veranderen, zorgen ervoor dat het geen cliché wordt. Gene Evans, die de hoofdrol voor z`n rekening neemt, is hier een goed voorbeeld van. In het begin van de film nog een typisch Amerikaanse, norse soldaat die we al zo vaak eerder hebben gezien maar gaandeweg verandert ie en krijgt ie zowaar sympathie voor de kleine Koreaan die hij met zich mee "sleurt". Een prachtige vertolking.

Ook speelt Fuller als het ware met het geweten van de soldaten, en dan met name met dat van de Afro-Amerikaanse en Japans-Amerikaanse soldaten in leger van Zack.
Fuller plaatst de grote raciale kwesties die in Amerika op dat moment speelden in het klein in het leger. Dat levert de beste scenes van de film op.
Een pracht film met een geweldig einde (terwijl dit verhaal volgens Fuller geen einde kent)

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:52:44 #68
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72126398
Man on Fire
Een bodyguard moet een bijdehante dochter beschermen in het tumultueuze Mexico-City, maar dan wordt ze gekidnapt . Uiteraard zijn de grote lijnen van het plot al gauw zichtbaar, maar het heeft desalniettemin zijn momenten. Denzel Washington is lekker op dreef in deze actiefilm. Er wordt soms een beetje lullig over hem gedaan, maar ik vind hem wel een uberstoere neger, die heel goed een film kan dragen. Tot slot is er geen ontkomen aan: Man on Fire wordt overspoeld door flitsende ADHD-beelden. Normaliter vind ik dat een serieus minpunt, al kon ik het hier nog best wel trekken. Geen idee waarom eigenlijk, de kleurrijke look van de film was in ieder geval wel weer tof. Cijfer: 6,5

Superman (1978)
Plezante superheldenfilm met de enige echte Superman, yeah. Dat ie zo ongenaakbaar de hele wereld aan kan, maakt zijn karakter niet echt heel boeiend. Oke, hij is dan ook de ultrasuffe Clark Kent, maar daar houdt het dan wel bij op. Het zorgt wel voor een zeer spectaculaire film, waarbij diverse penibele situaties in een handomdraai opgelost worden door onze held. Zag er meestal koel uit . Ook lekker dat er rustig de tijd voor alles genomen wordt met een uitgebreide introductie en het opgroeien van Superman. Dat gehaaste tempo zie je helaas te vaak in huidige superheldenfilms. Cijfer: 7,5

Raising Arizona
Weergaloos leuke film met de welbekende Coen-ingrediënten: gare personages, absurde situaties, chille dialogen en een lekker over the top-sfeertje. Ik was vooraf een beetje bevreesd voor het optreden van Nicholas Cage, maar dat is nergens voor nodig. Ik heb voor hem (weliswaar wat aan de late kant) een carrièreadvies: hij zou vaker dit soort loserige karakters spelen. Daar is ie helemaal geknipt voor. Ik bedoel, zo'n Steve Buscemi, die zie je toch ook niet telkens de suffe en serieuze actieheld uithangen? Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72130813
Gladiator weer eens gezien, maar ik had het gevoel dat een scene uit Spartacus bijna 1 op 1 in Gladiator zat, deze scene:

Ik heb hem dus niet kunnen vinden, maar weet bijna zeker dat hij in een andere film zat... Weet iemand het?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 03:33:04 #70
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_72130848
Laat ik ook weer eens wat posten, gisteren op de pleinbioscoop van Rotterdam gezien:

North by Northwest

Ik had deze Hitchcock nog nooit gezien, maar hij werd hier en daar wel eens genoemd als spannende thriller, dus leek me dat een goede date-film. Ik heb vooral gelachen en dat was zeker niet altijd de bedoeling Helaas lijdt deze film erg aan veroudering, de actiescenes zijn behoorlijk knullig en traag en de muziek is af en toe merkwaardig en onnodig bombastisch. De verhouding met de vrouwelijke speelster is ook hopeloos ouderwets en doet daarom vreemd en onnatuurlijk aan. De enige scene die enigszins spannend was en m'n date deed schrikken was die van de poster eigenlijk.
Ik heb me wel vermaakt, maar dat was meer als curiositeit dan vanwege echte kwaliteit. Dit is geen the Birds of Rear Window helaas. Wel goed spel van alle hoofdrolspelers over het algemeen.

Cijfer: 6,5
Imdb: 8,6
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_72130868
Session 9 - Niet wat ik er van verwacht had, wel een film waar de spanning beetje bij beetje wordt opgebouwd. Erg vermakelijk. 7/10

The Tripper - Film waarin hippies vermoord worden door een psycho, leuk. 8/10
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:14:59 #72
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_72133142
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 03:33 schreef kingmob het volgende:
Laat ik ook weer eens wat posten, gisteren op de pleinbioscoop van Rotterdam gezien:

North by Northwest
[ afbeelding ]

Ik had deze Hitchcock nog nooit gezien, maar hij werd hier en daar wel eens genoemd als spannende thriller, dus leek me dat een goede date-film. Ik heb vooral gelachen en dat was zeker niet altijd de bedoeling
Dat gebeurde vorig jaar op LL ook, vond hem gedateerd itt sommige andere Hitchcocks
De Narcis van Gabon
pi_72137137
De 2008 versie van Journey To The Center Of The Earth.
Hoewel ik Brendan Fraser in de Mummy wel leuk vond acteren, is dat zo'n beetje de enige film waarbij dat het geval is (althans, van de films die ik ken). Ook deze film bracht daar niet echt verandering in.
Op zich wel een leuke film, maar ik vond toch dat ze iets te makkelijk accepteerden dat ze opeens in het midden van de aarde zaten, en ze keken ook niet vreemd op van de verschillende beesten of natuurlandschappen en planten die ze her en der tegenkwamen.
Verder was het een vermakelijke avonturenfilm, maar niet een erg goede.

IMDB cijfer: 5.9/10
Mijn cijfer: 5/10
pi_72141157

Nog nooit gepost in dit topic, maar voor IB maak ik graag een uitzondering. Fantastische film, zeer vermakelijk, heerlijke dialogen, op en top Tarantino. Wat mij betreft beter dan Kill Bill en heeeeeeel dicht in de buurt van Pulp Fiction, zo niet beter..

De rol van Landa is idd oscar-waardig. En die scene in dat cafe.. 15 minuten lang schat ik?? En dan toch op het puntje van je stoel blijven toekijken. Briljant.
pi_72141666
Twilight

Omdat het zo gehypet is, wilde ik toch wel weten waarom. Voor een keertje is het wel oké, maar meer ook niet.

IMDb: 6,0
Mijn cijfer: 6,3
  Moderator dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:45:58 #76
9859 crew  Karina
Woman
pi_72146936
Harry Potter and the Chamber of Secrets
Deel II uit de Harry Potter reeks.

Leuke film, je ziet ook dat het acteerwerk al een stuk beter is dan in het vorige deel.

The Last Resort
Horror

Een stel meisjes gaat op vrijgezellenfeestje naar Mexico en wordt gekidnapt en beroofd door een stel boeven. Ze zijn genoodzaakt te voet verder te gaan en komen uit bij een verlaten resort in de woestijn. Daar veranderen ze in gewetenloze monsters.

Een van de meisjes gaat naar ze op zoek.

Aardige film, niet bijzonder

Book of Blood
Naar het boek van Clive Barker (o.a. van Hellraiser).
Een jongen met allemaal littekens over zijn lichaam wordt gekidnapt en de kidnapper laat hem een verhaal vertellen, in ruil hiervoor zal de jongen een "makkelijke" dood sterven.

Het verhaal dat de jongen vertelt gaat over een vrouwelijke wetenschapper die een oud huis onderzoekt, in dat huis is op gruwelijke wijze een meisje vermoordt en de wetenschapper wil erachter komen wat er precies gebeurd is. Het spookt in het huis en de jongen wordt door de "verloren zielen" belaagd: zij schrijven hun verhaal in zijn huid.

Spannend, maar ik heb het boek ook gelezen (dat trouwens uit meer verhalen bestaat) en ik vond het boek toch spannender dat de film.

Il capo dei capi
Miniserie in zes delen over het leven van Maffioso Toto Riina, die zich van kruimeldief in een klein plaatsje op Sicilië opwerkt naar grote Maffiabaas.

Zijn jeugdvriend Biogio is politieagent geworden en heeft het zijn levenswerk gemaakt om Toto te vangen.

Waargebeurd verhaal, je ziet onder andere de moord op Falcone, rechter, destijds een groot drama in Italië. Af en toe zie je ook originele beelden uit die tijd.

Hele goede serie, alles ziet er heel authentiek uit, de kleding, de auto's, de huizen. Goed geacteerd, je blijft aan de buis gekluisterd. Af en toe ook niet te geloven als je ziet hoeveel politici, rechters, etc. destijds door de Maffia werden vermoord. Qua stijl deed het mij een beetje denken aan La Piovra.

Aanrader wat mij betreft.

Sex Drive
Roadmovie/tienerfilm

Een jongen gaat zijn internetvriendinnetje opzoeken om door haar ontmaagd te worden. Hij steelt de blitse auto van zijn broer en een vriendin en een vriend van hem gaan mee. Op het eind blijkt natuurlijk dat het internetvriendinnetje toch wat anders van plan is dan hij had gedacht.

Leuke film, vooral de scenes bij de Amish vond ik erg grappig en het donutpak was ook erg leuk
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:42:37 #77
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72154214
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 03:33 schreef kingmob het volgende:

Ik had deze Hitchcock nog nooit gezien, maar hij werd hier en daar wel eens genoemd als spannende thriller, dus leek me dat een goede date-film. Ik heb vooral gelachen en dat was zeker niet altijd de bedoeling [/b]
Want het is een comedy?
pi_72154380
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:42 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Want het is een comedy?
want sommige dingen zijn een beetje gedateerd en lachwekkend in deze tijd.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:00:21 #79
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72154869
Point Break
Toffe actie film waarin nieuwbakken FBI agent Keanu Reeves samen met z`n nieuwe partner Pappas (`n heeriljke rol van Gary Busey) opzoek gaat naar een bende bank overvallers, die zich voordoen als de Ex-Presidents.

De show wordt vooral gestolen door Patrick Swayze als de uber surfer dude. Hij past goed in die rol en overtuigd. Dit in tegenstelling tot Reeves, die wel héél erg snel veranderd van FBI groentje tot stoere surfer. Een paar corny one-liners en dialogen (die overigens ook niet echt overtuigend door Reeves gebracht worden) helpen daar niet echt bij.

Wel wordt de film gekenmerkt door de prachtig geschoten scenes van het surfen en air-diven. Die maken dan ook een ongebruikelijk groot deel (voor een actie film tenminste) uit van het geheel. Ook zijn de achtervolgingsscenes erg stoer, vooral de achtervolgingsscene te voet.

Een hele vermakelijke actie film dus die in ondanks het hele voorspelbare verhaal nooit verveelt, mede dankzij het hoge tempo.

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:06:19 #80
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72155111
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:47 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

want sommige dingen zijn een beetje gedateerd en lachwekkend in deze tijd.
en daar moet je dan om lachen? je moet je natuurlijk wel bedenken dat ze destijds nog geen uitgebreide CGI makende computers hadden...
pi_72155399
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:06 schreef Timo20 het volgende:

[..]

en daar moet je dan om lachen?
dat heb ik meestal met lachwekkende dingen. denk trouwens niet dat ie t over de special effects heeft.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:18:09 #82
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_72155627
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:06 schreef Timo20 het volgende:

[..]

en daar moet je dan om lachen? je moet je natuurlijk wel bedenken dat ze destijds nog geen uitgebreide CGI makende computers hadden...
Een van mijn favoriete films is 2001. Sommige films hebben er nou eenmaal veel meer last van helaas. Het was hier simpelweg echt grappig, maar dat was niet de bedoeling
Het hele plein lag dubbel...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:19:11 #83
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_72155675
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:13 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

dat heb ik meestal met lachwekkende dingen. denk trouwens niet dat ie t over de special effects heeft.
Zaten naast een hele slechte carchase niet echt 'special effects' in uberhaupt.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:24:22 #84
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72155892
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:13 schreef jimjim1983 het volgende:

denk trouwens niet dat ie t over de special effects heeft.
dan zou ik verder niet weten wat er lachwekkend is in de film...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:25:00 #85
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72155920
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:19 schreef kingmob het volgende:

[..]

Zaten naast een hele slechte carchase niet echt 'special effects' in uberhaupt.
Die scene met het vliegtuig (of is dat opgenomen met een echt vliegtuig?)
pi_72156042
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:24 schreef Timo20 het volgende:

[..]

dan zou ik verder niet weten wat er lachwekkend is in de film...
bepaalde dialogen, de houterigheid af en toe. de gedateerde dingen dus
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:30:28 #87
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72156141
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:28 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

bepaalde dialogen, de houterigheid af en toe. de gedateerde dingen dus
dat is echt niet alleen bij deze film. dat is bij wel meer films van voor 1980, die doorgaans als oud worden bestempeld...
pi_72156178
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:30 schreef Timo20 het volgende:

[..]

dat is echt niet alleen bij deze film. dat is bij wel meer films van voor 1980, die doorgaans als oud worden bestempeld...
daardoor is t nog niet minder lachwekkend.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:13:59 #89
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72157720
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:31 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

daardoor is t nog niet minder lachwekkend.
ach, het is ook een nutteloze discussie. als je hier al om moet lachen is het wel heel erg met je gesteld...
pi_72157767
G - Force (2009)

Voorspelbaar, cliché achtig. Veel te zoet, weinig echte grappen. Moraal van hier tot gunder.
Maar toch wel geinige actie op sommige punten! Vooral die mol kon wel een glimlach op mn gezicht toveren.
Als ik naga dat 'kinderfilms' zoals deze 20 jaar geleden niet zo leuk vond. Was dit wel beter

Zelf: 6.0
IMDB: 4.3
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72157833
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:13 schreef Timo20 het volgende:

[..]

ach, het is ook een nutteloze discussie. als je hier al om moet lachen is het wel heel erg met je gesteld...
als je hier niet om kan lachen is het juist erg met je gesteld.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:49:47 #92
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72158845
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:13 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal mee eens. North by Northwest is in mijn ogen een ontzettende spannende entertainende achtbaanrit, sowieso de beste Hitchcock. Toch kan ik de kritiek van Kingmob me wel ergens voorstellen. In het begin doet die autorit van Cary Grant wel heel lachwekkend aan. Het ziet er idd gebrekkig uit, alleen kan ik me wel over die slechte uitvoering en special effects heen zetten. Anderen mogen dit wat mij betreft wel als serieus minpunt beschouwen. Ik heb vaak andere terugkerende negatieve punten van jaren '40 / '50-films die wellicht toentertijd acceptabel waren, maar nu echt niet meer door de beugel kunnen.
pi_72160620
Oja, ook hier even:

Vanavond gezien: Loft. http://www.imdb.com/title/tt0926762/

Heel goede film. Ik ben Nederlander maar Belsen begrijpen het duidelijk beter dan Nederlanders. Er kan prima wat bloot en wat gevloek maar Nederland maakt hier altijd zo'n ordinair stokpaardje van en het raakt altijd zo enorm platvloers.

Genoeg over de landenverschillen, deze film vond ik gewoon erg goed. Steeds maar raden en op het puntje van mijn stoel. .
Dat is toch wat je wel graag wilt bij een thriller. Deze film zou Engelstalig makkelijk naar Amerika kunnen omdat het vreemdgaan heel erg tegen wordt gemaakt. Totaal andere film maar hetzelfde idee had ook het Nederlandse "Basic Instinct". Zonde dat Loft in Europa blijft want de film verdient grenzenloze waardering.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 01:25:27 #94
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_72160683
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal mee eens. North by Northwest is in mijn ogen een ontzettende spannende entertainende achtbaanrit, sowieso de beste Hitchcock. Toch kan ik de kritiek van Kingmob me wel ergens voorstellen. In het begin doet die autorit van Cary Grant wel heel lachwekkend aan. Het ziet er idd gebrekkig uit, alleen kan ik me wel over die slechte uitvoering en special effects heen zetten. Anderen mogen dit wat mij betreft wel als serieus minpunt beschouwen. Ik heb vaak andere terugkerende negatieve punten van jaren '40 / '50-films die wellicht toentertijd acceptabel waren, maar nu echt niet meer door de beugel kunnen.
Ik kan me makkelijk over de slechte effects heenzetten, minder over de rare sound effects en het spel van Grant in die scene. Het is bijna slapstick nu
Ik vond de film echt niet meer spannend, omdat ieder spannend moment op de vliegtuigscene na dit element wel had eigenlijk. Het feit dat ik de Birds en Rear Window wel mooi vind onderschrijft ook dat deze film gek genoeg anders in elkaar steekt. Ik denk dat het de vele actiemomenten zijn die de film voor mij de das omdoet.
pi_72167694
Gigantic

Film met o.a. Zooey Deschanel, Paul Dano (Little miss Sunshine) en John Goodman. Een prettige film, het tempo ligt laag en vooral de setting en de bijrollen zijn erg sterk. Brian heeft sinds zijn eerste levensjaar al de wens om een Chinese baby te adopteren, maar het is ingewikkeld als alleenstaande jongen van 28. Hij werkt in een beddenwinkel in een soort oud, vies en deprimerend pakhuis (toch ook erg mooi, op een grauwe manier). Als de vader van Happy een veel te duur bed uitkiest, komt zijn dochter Happy 's middags even de rekening betalen. Ze valt in slaap op het betreffende bed en daarna is de start van een soort vriendschap gezet. Het vreemde is dat de vriendschap ontbreekt en er alleen maar seks is, maar toch komt het meer vriendschappelijk dan passioneel over. Hoe Happy denkt over de baby, dat moet nog maar blijken. Intussen wordt Brian door een dakloze gevolgd en continu aangevallen.

Het is geen standaard boymeetsgirlstory, maar echt diepgang heeft het ook niet. De verhaallijn met de dakloze eindigt niet zoals je had gehoopt, en Happy is net iets te dom, Brian is net te suf. Met de hoofdkarakters had ik dus niet zoveel feeling (terwijl ik in het niet zo geheim dol ben op Zooey). De bijrollen zijn echter geweldig. De vader van Happy (John Goodman) is geniaal, de ouders van Brian ook. De collega's, de vrienden, ze zijn allemaal sympathieker dan de hoofdrolspelers.

Ik heb me prettig vermaakt en vond het een originele film, maar door het gemis van feeling met de karakters kom ik toch op een 7 uit. (IMDB: 6,3).

(PS: Deze past ondanks het trage tempo wel in het rijtje van Nick&Norah's, Sunshine Cleaning e.d.)
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:48:19 #96
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_72168298
North by Northwest is toch ook gewoon een halve comedy (net zoals een hele hoop andere Hitchcocks)? Zo vreemd is het niet dat je om die film kan lachen hoor.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:09:33 #97
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72179414
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:20 schreef Guppi het volgende:
Gigantic
(PS: Deze past ondanks het trage tempo wel in het rijtje van Nick&Norah's, Sunshine Cleaning e.d.)
  Moderator woensdag 26 augustus 2009 @ 19:13:35 #98
9859 crew  Karina
Woman
pi_72179527
Wyvern
Een Wyvern (oftewel een grote draak), maakt een klein stadje in Alaska onveilig. Een groot aantal inwoners wordt gedood en een paar overlevenden gaan de draak verslaan.

Het klinkt als een slechte B-film, het was wel een B-film maar niet eens zo slecht. De draak zag er best wel goed uit en voor de rest was het ook wel aardig eigenlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_72182769
State Of Play
http://www.imdb.com/title/tt0473705/

Erg vermakelijke misdaad film. Stel journalisten proberen de moord op de geheime vriendin van een congresslid op te lossen. Maar hier blijkt een mooi complot achter te zitten.
Telkens als je denkt dat dit de oplossing moet zijn komt er weer een aanwijzing bij om het complot nog verder te laten gaan.
Erg leuk om eens te zien, maar voor mij geen herhalingswaarde, daarom een 7
pi_72183131
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:00 schreef speedy_kevin het volgende:
State Of Play
http://www.imdb.com/title/tt0473705/

Erg vermakelijke misdaad film. Stel journalisten proberen de moord op de geheime vriendin van een congresslid op te lossen. Maar hier blijkt een mooi complot achter te zitten.
Telkens als je denkt dat dit de oplossing moet zijn komt er weer een aanwijzing bij om het complot nog verder te laten gaan.
Erg leuk om eens te zien, maar voor mij geen herhalingswaarde, daarom een 7
Ik vond dat zo'n vette fim enige nadelige punt was Ben Affleck. Die man vind ik niet geschikt voor dat soort rollen

En ben affleck doet me denken aan onderstaande clip van hem
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')