Man on FireEen bodyguard moet een bijdehante dochter beschermen in het tumultueuze Mexico-City, maar dan wordt ze gekidnapt

. Uiteraard zijn de grote lijnen van het plot al gauw zichtbaar, maar het heeft desalniettemin zijn momenten. Denzel Washington is lekker op dreef in deze actiefilm. Er wordt soms een beetje lullig over hem gedaan, maar ik vind hem wel een uberstoere neger, die heel goed een film kan dragen. Tot slot is er geen ontkomen aan: Man on Fire wordt overspoeld door flitsende ADHD-beelden. Normaliter vind ik dat een serieus minpunt, al kon ik het hier nog best wel trekken. Geen idee waarom eigenlijk, de kleurrijke look van de film was in ieder geval wel weer tof. Cijfer: 6,5
Superman (1978)Plezante superheldenfilm met de enige echte Superman, yeah. Dat ie zo ongenaakbaar de hele wereld aan kan, maakt zijn karakter niet echt heel boeiend. Oke, hij is dan ook de ultrasuffe Clark Kent, maar daar houdt het dan wel bij op. Het zorgt wel voor een zeer spectaculaire film, waarbij diverse penibele situaties in een handomdraai opgelost worden door onze held. Zag er meestal koel uit

. Ook lekker dat er rustig de tijd voor alles genomen wordt met een uitgebreide introductie en het opgroeien van Superman. Dat gehaaste tempo zie je helaas te vaak in huidige superheldenfilms. Cijfer: 7,5
Raising ArizonaWeergaloos leuke film met de welbekende Coen-ingrediënten: gare personages, absurde situaties, chille dialogen en een lekker over the top-sfeertje. Ik was vooraf een beetje bevreesd voor het optreden van Nicholas Cage, maar dat is nergens voor nodig. Ik heb voor hem (weliswaar wat aan de late kant) een carrièreadvies: hij zou vaker dit soort loserige karakters spelen. Daar is ie helemaal geknipt voor. Ik bedoel, zo'n Steve Buscemi, die zie je toch ook niet telkens de suffe en serieuze actieheld uithangen? Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>