abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:25:48 #51
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_72088335
Fighting.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:48:40 #52
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72091999
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 23:53 schreef iBolt het volgende:
Schitterende film! Echt super gaaf... en moet je eens voorstellen deze film te zien in Duitsland met Duitse na synchronisatie tussen allemaal Duitsers Briljant bij 't einde gingen mensen in de zaal zelfs opstaan en klappen, nog nooit eerder gezien !

Hahaha, cool! Volgende week het weekend in Munchen, dus...
Maar Duitse na-synchronisatie is
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:49:36 #53
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72092021
Quantum of Solace
Wat is dit nou weer? Nergens had ik in de film het Bond-gevoel. Dit leek meer op een quasi-hippe actiefilm met veel flits-flits-en-nog-eens-flits tijdens de actiescenes. Het is echt niet goed te volgen helaas. Die Dominic Greene-gast (Matthieu Amalric) was wel een toffe engerd, Craig doet het oke, maar verder houdt het daar wel op. De volgende Bond mag wat mij betreft meer de Bond-feeling krijgen. Laat het personage Q met zijn gadgets maar weer eens terugkomen. Dat is pas hip . Cijfer: 5,5

The Lost World: Jurassic Park II
Redelijk vervolg op het eerste deel, wat wel een stuk sterker is. Er wordt in Lost World hetzelfde recept toegepast met velociraptors en uiteraard de machtige tyrannosaurus rex. Het resulteert in een paar vermakelijke en spannende scenes. Tussendoor wat environment-gezeur, waarbij Julianne Moore de kroon spant met semi-serieuze wetenschappelijke beschouwingen. Anyway, onderhoudend genoeg. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72095187
Lost In Translation

Film over twee Amerikanen in Tokyo waar ze niemand begrijpen. Er bloeit in korte tijd een hechte vriendschap op tussen de twee.
Ik vond het een goede film zonder typische (romcom) einde.

IMDb: 7,9
Mijn cijfer: 8,0
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:12:47 #55
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72096892
The Baron Of Arizona
Het echt gebeurde verhaal van James Addison Reavis die jarenlang spendeerde aan het frauderen van (soms eeuwen oude) documenten en het voor de gek houden van mensen zodat hij zelf landeigenaar kan worden van alle grond in de staat Arizona.
Samuel Fuller`s vertelling van Reavis` praktijken is een goede mix van (uiteraard) crime, romance, een tikje roadmovie en een vleugje film noir. Een op het eerste gezicht ietwat vreemde mix maar hij werkt wel. De film is bijna de hele tijd spannend en weet steeds te boeien. Vincent Price is geweldig in de hoofdrol. In de laatste scenes weet hij,ondanks de criminele feiten die hij heeft begaan, zowaar sympathie voor z`n personage te winnen. Erg knap.
The Baron of Arizona is dan misschien niet de bekendste film van Fuller maar ik heb er volop van genoten. Opnieuw een toppertje uit de Eclipse box.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cifjer: 8,0/10
  zondag 23 augustus 2009 @ 11:26:36 #56
256220 85
Together we're invincible
pi_72097867
Inglourious Bastards

Wat een vette film! Geweldige dialogen, prachtige beelden en gewoon heerlijk tarantino
Vooral Hans Landa sprong eruit wat mij betreft, oscar waardig vond ik.
Een aantal gruwelijke beelden, afgewisseld met hilarische momenten, man wat een film! Zou vandaag zo weer gaan!
Gekeken op t grootste scherm wat ik tot nu toe gezien heb was dit 153 minuten genieten!

Cijfer:

9.0
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
  zondag 23 augustus 2009 @ 12:41:58 #57
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72099816
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:21 schreef Arcee het volgende:
Even een lijstje tussendoor.

Wie hebben het vaakst in de Welke film heb jij vandaag/pas gezien-reeks gepost?

002 1684 Lambiekje

oei
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_72099977
A Perfect Getaway
Erg vermakelijke film. Van begin tot eind zit je te gissen wie de moordenaar is.
Zodra dit bekent en uitgelegd is begint die actie en het einde is alsnog mooi.
IMDB: 6.8
Mijn: 8
  zondag 23 augustus 2009 @ 12:53:59 #59
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72100113
Last House on the Left (2009)
Wel een aardige horror/thriller.

Toch maar weer eens de 1972 versie kijken. In m'n geheugen vond ik dat ik een spannendere versie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6 / imdb 6.8

Entre les murs (2008)
Grappige docu-achtige film waarbij een docent zijn klas in toom probeert te houden. Het is interessant te noemen. Met 10minuten gesprekken, overgangbesprekingen, en ingaan op ongein van je leerlingen en dan klemzetten met argumenten.

cijfer 7.5 / imdb 7.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_72102557
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

oei
Bikske. .

Half ot, vanavond eens geen film gekeken terwijjl het de laatste maanden normaal is geworden echt iedere avond/nacht toch wel 1 film te kijken.
pi_72108013
Tillsammans
Over een woongemeenschap in de 70's in zweden. Geweldige feelgood hippie film. Vond de karakters stuk voor stuk best tof, en sommige scenes (zoals het voetballen in de tuin) ZO leuk om te zien

Is zeker een aanrader

Zoals IMDB omschrijft:
quote:
one house; one revolutionary; two open straight marriages; three gay people (maybe four); three children; two carnivores and eight vegetarians; there's only one way they're going to make it... together
7/10

van dezelfde gast als: Fucking Åmål en Lilja-4 ever.

de trailer:

[ Bericht 11% gewijzigd door znarch op 24-08-2009 13:12:51 ]
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_72109770
snow cake

opzich wel goed

6,5

the black balloon

indrukwekkend

7,5

(sorry volgende keer wel wat meer uitleg enzo )
pi_72118574
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:48 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Hahaha, cool! Volgende week het weekend in Munchen, dus...
Maar Duitse na-synchronisatie is
Duitsers zijn toch wel uber meesters in na-synchronisatie hoor... Iig heb ik hetzelf nooit zo irritant gevonden dat het me weerhield om een film in de bios of op tv in het Duits te zien.
pi_72121532
Requiem for a dream

De beste anti-drugsfilm die er bestaat. Mogen ze verplicht gaan uitzenden op scholen wat mij betreft. Ik heb altijd zo'n medelijden met Sara Goldfarb! Het enige wat ze wil is op tv komen meer niet. Goeie film met dito acteurs.

9
Because simple is bad!
pi_72124302
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:40 schreef znarch het volgende:
Tillsammans
Over een woongemeenschap in de 70's in zweden. Geweldige feelgood hippie film. Vond de karakters stuk voor stuk best tof, en sommige scenes (zoals het voetballen in de tuin) ZO leuk om te zien

Is zeker een aanrader

Zoals IMDB omschrijft:
[..]

7/10

van dezelfde gast als: Fucking Åmål en Lilja-4 ever.

de trailer:

Toffle film inderdaad. Tijdje terug alledrie de genoemde films van Moodysson bekeken. Erg goed.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:00:29 #66
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_72124362
Public Enemies

Wel vette film. Gister in de bioscoop gezien. Ik vind Johnny sowieso altijd wel tof eigenlijk.

8
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:12:32 #67
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72124833
The Steel Helmet
De laatste film uit de Samuel Fuller Eclipse box was de Fuller`s eerste echte grote hit, de film waarmee hij een voet tussen de deur kreeg in Hollywood. Het is ook meteen de beste van de drie films uit de box.

Het verhaal opzich is niet echt origineel of vernieuwend te noemen maar door de karakters van vlees en bloed, die je in de loop van de film langzaam maar zeker van karakter ziet veranderen, zorgen ervoor dat het geen cliché wordt. Gene Evans, die de hoofdrol voor z`n rekening neemt, is hier een goed voorbeeld van. In het begin van de film nog een typisch Amerikaanse, norse soldaat die we al zo vaak eerder hebben gezien maar gaandeweg verandert ie en krijgt ie zowaar sympathie voor de kleine Koreaan die hij met zich mee "sleurt". Een prachtige vertolking.

Ook speelt Fuller als het ware met het geweten van de soldaten, en dan met name met dat van de Afro-Amerikaanse en Japans-Amerikaanse soldaten in leger van Zack.
Fuller plaatst de grote raciale kwesties die in Amerika op dat moment speelden in het klein in het leger. Dat levert de beste scenes van de film op.
Een pracht film met een geweldig einde (terwijl dit verhaal volgens Fuller geen einde kent)

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:52:44 #68
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72126398
Man on Fire
Een bodyguard moet een bijdehante dochter beschermen in het tumultueuze Mexico-City, maar dan wordt ze gekidnapt . Uiteraard zijn de grote lijnen van het plot al gauw zichtbaar, maar het heeft desalniettemin zijn momenten. Denzel Washington is lekker op dreef in deze actiefilm. Er wordt soms een beetje lullig over hem gedaan, maar ik vind hem wel een uberstoere neger, die heel goed een film kan dragen. Tot slot is er geen ontkomen aan: Man on Fire wordt overspoeld door flitsende ADHD-beelden. Normaliter vind ik dat een serieus minpunt, al kon ik het hier nog best wel trekken. Geen idee waarom eigenlijk, de kleurrijke look van de film was in ieder geval wel weer tof. Cijfer: 6,5

Superman (1978)
Plezante superheldenfilm met de enige echte Superman, yeah. Dat ie zo ongenaakbaar de hele wereld aan kan, maakt zijn karakter niet echt heel boeiend. Oke, hij is dan ook de ultrasuffe Clark Kent, maar daar houdt het dan wel bij op. Het zorgt wel voor een zeer spectaculaire film, waarbij diverse penibele situaties in een handomdraai opgelost worden door onze held. Zag er meestal koel uit . Ook lekker dat er rustig de tijd voor alles genomen wordt met een uitgebreide introductie en het opgroeien van Superman. Dat gehaaste tempo zie je helaas te vaak in huidige superheldenfilms. Cijfer: 7,5

Raising Arizona
Weergaloos leuke film met de welbekende Coen-ingrediënten: gare personages, absurde situaties, chille dialogen en een lekker over the top-sfeertje. Ik was vooraf een beetje bevreesd voor het optreden van Nicholas Cage, maar dat is nergens voor nodig. Ik heb voor hem (weliswaar wat aan de late kant) een carrièreadvies: hij zou vaker dit soort loserige karakters spelen. Daar is ie helemaal geknipt voor. Ik bedoel, zo'n Steve Buscemi, die zie je toch ook niet telkens de suffe en serieuze actieheld uithangen? Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72130813
Gladiator weer eens gezien, maar ik had het gevoel dat een scene uit Spartacus bijna 1 op 1 in Gladiator zat, deze scene:

Ik heb hem dus niet kunnen vinden, maar weet bijna zeker dat hij in een andere film zat... Weet iemand het?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 03:33:04 #70
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_72130848
Laat ik ook weer eens wat posten, gisteren op de pleinbioscoop van Rotterdam gezien:

North by Northwest

Ik had deze Hitchcock nog nooit gezien, maar hij werd hier en daar wel eens genoemd als spannende thriller, dus leek me dat een goede date-film. Ik heb vooral gelachen en dat was zeker niet altijd de bedoeling Helaas lijdt deze film erg aan veroudering, de actiescenes zijn behoorlijk knullig en traag en de muziek is af en toe merkwaardig en onnodig bombastisch. De verhouding met de vrouwelijke speelster is ook hopeloos ouderwets en doet daarom vreemd en onnatuurlijk aan. De enige scene die enigszins spannend was en m'n date deed schrikken was die van de poster eigenlijk.
Ik heb me wel vermaakt, maar dat was meer als curiositeit dan vanwege echte kwaliteit. Dit is geen the Birds of Rear Window helaas. Wel goed spel van alle hoofdrolspelers over het algemeen.

Cijfer: 6,5
Imdb: 8,6
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_72130868
Session 9 - Niet wat ik er van verwacht had, wel een film waar de spanning beetje bij beetje wordt opgebouwd. Erg vermakelijk. 7/10

The Tripper - Film waarin hippies vermoord worden door een psycho, leuk. 8/10
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:14:59 #72
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_72133142
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 03:33 schreef kingmob het volgende:
Laat ik ook weer eens wat posten, gisteren op de pleinbioscoop van Rotterdam gezien:

North by Northwest
[ afbeelding ]

Ik had deze Hitchcock nog nooit gezien, maar hij werd hier en daar wel eens genoemd als spannende thriller, dus leek me dat een goede date-film. Ik heb vooral gelachen en dat was zeker niet altijd de bedoeling
Dat gebeurde vorig jaar op LL ook, vond hem gedateerd itt sommige andere Hitchcocks
De Narcis van Gabon
pi_72137137
De 2008 versie van Journey To The Center Of The Earth.
Hoewel ik Brendan Fraser in de Mummy wel leuk vond acteren, is dat zo'n beetje de enige film waarbij dat het geval is (althans, van de films die ik ken). Ook deze film bracht daar niet echt verandering in.
Op zich wel een leuke film, maar ik vond toch dat ze iets te makkelijk accepteerden dat ze opeens in het midden van de aarde zaten, en ze keken ook niet vreemd op van de verschillende beesten of natuurlandschappen en planten die ze her en der tegenkwamen.
Verder was het een vermakelijke avonturenfilm, maar niet een erg goede.

IMDB cijfer: 5.9/10
Mijn cijfer: 5/10
pi_72141157

Nog nooit gepost in dit topic, maar voor IB maak ik graag een uitzondering. Fantastische film, zeer vermakelijk, heerlijke dialogen, op en top Tarantino. Wat mij betreft beter dan Kill Bill en heeeeeeel dicht in de buurt van Pulp Fiction, zo niet beter..

De rol van Landa is idd oscar-waardig. En die scene in dat cafe.. 15 minuten lang schat ik?? En dan toch op het puntje van je stoel blijven toekijken. Briljant.
pi_72141666
Twilight

Omdat het zo gehypet is, wilde ik toch wel weten waarom. Voor een keertje is het wel oké, maar meer ook niet.

IMDb: 6,0
Mijn cijfer: 6,3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')