abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72252179
gisteravond nog een filmpje gezien...
Bridge to Terabithia
leuke film, beetje vergelijkbaar met The Chronicles of Narnia (sprookjeswereld na een bepaald punt) echter zit er halverwege het verhaal een verassing die ik niet had zien aankomen, hierdoor wordt de 2de helft ietsjes minder maar tegelijkertijd blijft het wel intressant, omdat ze immers nog een halve film moeten vullen
desalniettemin was het zeker een leuke film
7,5/10
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:12:01 #122
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72253497
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:
me goes asia!

Infernal Affairs (2002)
[ afbeelding ]

Geweldige film! Heb ik een dag na de premiere in Hong Kong gezien. Heel gaaf. De remake met Leonardo di Caprio is ook gaaf, maar het origineel is 10x beter. Originele verhaallijn.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:16:48 #123
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72253564
Trade - http://www.imdb.com/title/tt0399095/
Een beetje standaardcliche film vind ik eigenlijk. Aardig, onderhoudend, maar een aantal kromme tenen momenten gehad, want er gebeurde namelijk een aantal TE standaard dingen bij een ontvoering etc. Naturlijk is het dramatisch om te zien wat er met de mensen gebeurt, maar de film kan over het algemeen niet overtuigen.

IMDB 7.6
Zelf 6.3
pi_72253974
The Land that time forgot (2009)

Sja .. een film met special effects die eigenlijk niet meer door de beugel kunnen. Het ziet er allemaal zo nep, en overdone uit. Heb hem overigens ook niet uitgezien

Vraag me alleen af, als je acteur wil worden, en je nergens wordt aangenomen, je .. dit soort films zou gaan doen?

IMDB: 3.2
Zelf: 2.0 (voor de poster)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:47:22 #125
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72254160
Lijkt me een Asylum-werkje. Die mensen, waaronder zo'n suffe Thomas C. Howell (bekend van ondermeer War of the Worlds II: The Next Wave) kennen geen schaamte en vinden het maar prima het zo slecht is. De inkomsten uit deze film zijn genoeg om een nieuwe film te maken met bagger production values.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72256438
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:47 schreef Falco het volgende:
Lijkt me een Asylum-werkje. Die mensen, waaronder zo'n suffe Thomas C. Howell (bekend van ondermeer War of the Worlds II: The Next Wave) kennen geen schaamte en vinden het maar prima het zo slecht is. De inkomsten uit deze film zijn genoeg om een nieuwe film te maken met bagger production values.
Hmm. Oke. Toch zou ik raar opkijken als de acteurs die hier aan meegewerkt hebben echt trots zijn, op de film die ze hebben afgeleverd .. die beseffen toch dondersgoed dat zelfs in de schaal van goede / slechte films. Dit niet erg goed is ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_72270336
Brüno

Moest er even aan wennen en heel af en toe flauw maar ik heb werkelijk zitten schateren. Wat een lef om zo'n film te maken. Leuk! .
pi_72272136
L'auberge espagnole. Leuke film, maar Audrey Tatou had geen grote rol, hoewel ik dat wel had verwacht...
Ik kan me zo goed voorstellen dat het als een 'domper' voelt als je dan weer naar huis teruggaat en je leeft je 'gewone' leven weer.

Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  zondag 30 augustus 2009 @ 10:54:37 #129
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72275128
Lethal Weapon

Middelmatige actiefilm die verdraagzaam wordt door al die lollige dialogen. Mel Gibson zijn karakter is dik aangezet, maar datzelfde vond ik ook gelden voor Danny Glover, die opzichtig liet zien dat ook negers een heel harmonieus gezin kunnen hebben . Ach eigenlijk is alles overdreven, maar dus wel vermakelijk. Jammer dat er tussen de vele actiescenes er niet één uitsprong qua spektakel. Cijfer: 7

The Life and Death of Colonel Blimp
Koddig werk, dat charmant en sympathiek overkomt. Ondanks de ruim 2,5 uur durende speelduur, verloopt de film lekker vlot. Deze Engelse film uit 1943 behandelt het leven van een voornaam militair, genaamd Clive Candy. Hij heeft meegevochten in de Boerenoorlog, WO I en ook WO II. Naast hem is er ook veel ruimte voor een Duitser, Oberst Kretschmar-Schuldorff (wat een naam ), met wie hij zo'n klassiek duel heeft uitgevochten. Daarnaast sijpelt er ook een romantisch plot door de film heen.
De jarenlange vriendschappelijke relatie tussen Clive Candy en de Duister wordt gelukkig het meest uitgelicht en vond ik ook het interessantst. Niet elke film uit de jaren '40 besteed zo uitgebreid aandacht aan een Duitser namelijk. Maar ook de manier waarop Clive het begrip oorlog benadert, is boeiend om te volgen. Voor hem is oorlog nog iets eervols, terwijl het karakter na de twee wereldoorlogen omgeslagen is in iets smerigs. Cijfer: 7,5

Aladdin

Wervelende film met een cliché Arabisch sfeertje. Het had wat meer rustmomenten mogen hebben in plaats van al die energie die van de animatie d'r af spat. Aan de andere kant moet deze film het juist weer hebben van die drukke bijrollen zoals de Geest, maar ook Abou het aapje en die papegaai. Zonder hen was er echt niks aan geweest. Cijfer: 6,5

It's Alive

Woehaha, horrorfilm uit het boeke: een jongedame poept een babymonster uit, die random mensen aanvalt. Het gehalte horror was karig. De moorden door onze babymoordenaarsvriend hadden wel meer belicht mogen worden. De spanningsopbouw om dat stuk geboorte maar telkens half in beeld te brengen was wel redelijk oke. Telkens zie je maar flarden, maar ik kon me de indruk niet onttrekken dat het monsterlijke uiteindelijk wel meeviel. Voor de rest wel wat bizar leuke dialogen en voor je het weet is de film al weer voorbij met een suffig einde. Cijfer: 6,5

Yeelen (Brightness)

Deze Malinese film won verschillende prijzen, waaronder de juryprijs van Cannes. Wel, ik ben er niet zo lyrisch over. De film bestaat uit voornamelijk rituelen, waarbij verschillende goden verzocht worden om iets voor elkaar te krijgen. Daartussen woekert er ook nog een stammenstrijd. Duidelijk is te zien hoe enorm leden van de Peulh-stam afhankelijk zijn van hun magie. Ik vond het niet overal zo bijster interessant en had eerlijk gezegd op een beter 'groeten uit de rimboe'-sfeertje gehoopt. De fantasy-elementen plus het eind was daarentegen toch wel leuk gevonden. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:09:31 #130
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72276337
Seinfeld - season 8
Hoe ouder de serie wordt hoe beter het wordt. Seizoen 8 is opnieuw geweldig, heb weer regelmatig in een deuk gelegen.
Yada, yada, yada. Het blijft de beste comedy aller tijden
Oh it got caché baby! it got caché up the ying yang!!
9,0/10
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:26:09 #131
67089 Gillingham
The horror...
pi_72276639
Inglourious Basterds (Quentin Tarantino, 2009) 7

Volgens mij is de nieuwste van Tarantino hier op fok alweer volledig omarmd. Niet alleen fokkers, maar ook Tarantino zelf zegt dat hij weer op zijn oude niveau is. I beg to differ. Inglourious Basterds begon sterk met een fascinerende en genietbare eerste scene. De sfeer, het acteerwerk en de muziek klopten helemaal. Het veelbelovende begin werd onderbroken door de introductie van de basterds, waarin de fijne westernsfeer helaas een hoger komedie-gehalte kreeg. Met name Eli Roth wist niet te overtuigen. Helaas wist de film het niveau van het begin ook niet meer te halen. Dit betekent niet dat ik me niet vermaakt heb, want dat is wel zo. Maar dat geldt in principe voor elke Tarantino.

Tarantino wist het makkelijkst te scoren met het brute geweld, waarna het publiek de handjes helaas niet uit elkaar kon houden. In zijn eerste films werd ik nog verrast door de plotselinge, min of meer nutteloze uitbarstingen van geweld (het oor, de drempel), maar in Inglourious Basterds vond ik het weinig toevoegen. Los van Roth is het acteerwerk aardig, hoewel ik Pitt ook betere rollen heb zien spelen. Om Cristoph Waltz kan ik echter niet heen. Elke scene met zijn personage werd door hem persoonlijk naar een hoger niveau getild. Wat resteert is een vermakelijke, redelijk originele, maar niet heel erg interessante film.
What's it going to be then, eh?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 augustus 2009 @ 12:43:25 #132
862 Arcee
Look closer
pi_72277011
Ik ben het eigenlijk wel 100% met je eens, Gillingham.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:30:21 #133
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72278193
Gisteren in de bioscoop:

Inglourious Basterds
Al een aantal jaren wilde Quentin Tarantino een film maken over de Tweede Wereldoorlog. Geen goed script, geen financiers en andere projecten weerhielden `m er tot nu toe van om die film ook echt te maken. Nu, na het Death Proof debacle, is het dan eindelijk zover. Tarantino is back, en hoe.

Het verhaal van een groepje joodse Amerikanen die in Frankrijk de jacht op de nazi`s openen is opgedeeld in 5 hoofdstukken, zoals we dat kennen uit Pulp Fiction. 5 verhalen die ogenschijnlijk niet veel met elkaar te maken maar op het einde met elkaar worden verbonden. We maken kennis met een Franse boer, een joden jager, een cinema uitbaatster, de groep nazi jagers en een beroemde Duiste actrice.
Stuk voor stuk mooie en larger than life karakters die soms mooi ingetogen (de boer) maar vaker heerlijk overdreven (Brad Pitt`s Aldo Raine) en ronduit psychopatisch (Christopher Waltz`s Hans Landa) worden neergezet. Vooral laatstgenoemde geeft een prachtige performance en steelt de show in iedere scene waarin hij te zien is.
De rol van Brad Pitt is (gelukkig) niet groter dan de andere personages waardoor niet alle aandacht op hem gevestigd is.
Ook de prachtige nieuwkomer Mélanie Laurent is erg goed.

De film bevat niet buitensporig veel actie of geweld, vooral de Tarantinesque dialogen voeren de boventoon. Jammer genoeg zitten er niet écht van die quotable stukken in zoals we die in Pulp Fiction en Jackie Brown zagen.
Het geheel is prachtig gefilmd waarbij de scenes in het huis van de boer en in `t La Louisiane café een hoogtepunt. Scenes die zich volledig in één ruimte afspelen en de spanning met de seconde meer te snijden is.

Over spanning gesproken: de spanning wordt sowieso goed opgebouwd, de film werkt echt toe naar een climax waarvan Operation Kino het nu al legendarische resultaat is. Het absolute hoogtepunt van de film waarbij het beeld van Laurent je nog lang zal bij blijven.

De meester Tarantino is met z`n 2,5 uur durende Tweede Wereldoorlog epos terug aan de top. Een geweldige film met memorabele personages en scenes die zeer waarschijnlijk hoog zal eindigen in de vele jaar lijstjes.

IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer:9,5/10
pi_72278981
Point Break (Kathryn Bigelow, 1991)
Prima aktiefilm die ondanks een vrij mager plot en een matige Keanu Reeves toch weet te vermaken. Patrick Swayze is wel sterk als surf-dude, Gary Busey zet eveneens een verdienstelijke rol neer en grappig om Red Hot Chili Pepper Anthony Kiedis ook nog even te zien in een klein rolletje. De vaart blijft er goed in zitten en enkele scenes worden mooi in beeld gebracht, met name de surf- en achtervolgingscenes. 7.0
pi_72294500

The Darjeeling limited met daarvoor Hotel Chevalier

Leuke film om te kijken. Leuk gefilmd en ik vind alle 3 de acteurs erg grappig spelen. Een mooi verhaal over het herstellen van broederliefde

IMDB geeft een 7,3 en daar kan ik me wel bij vinden.
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_72299443
Sex Pot (2009)

Je verwacht een stereo type achtige Amerikaanse tienerfilm met hier en daar drugs / sex / rock & roll grappen. Je krijgt incidenteel wat bloot te zien en 2 kerels die niks doen dan beetje blowen en hun ouders tot last zijn. Bagger, troep, bende.. alleen zien wanneer je zo gaar als boter bent, anders zet je hem uit na 20 minuten.

1 groot vraag teken waar de regisseur zijn funding vandaan haalt voor dit soort troep.

IMDB: 2.8
Zelf: 1.7

Na research, kwam ik er achter dat het van de Asylum betrof oke voortaan eerst ff checken dus
pi_72304688
My Sassy Girl 2001

Aparte film. Acteer prestaties zijn niet van heel hoog niveau (vooral die kerel,meisje en die militair). Het meisje is alleen erg goed in irritant zijn. Je wil namelijk al snel na een aantal minuten dat meisje om zeep helpen. Lach momenten zijn sporadisch (als die kerel gaat squashen ) Er wordt getart met clichés alsof het niks is... elkaar mislopen op een trap bijv. Script is soms erg vaag. Dat stukje met die militairen bijv? En die kots scene in die trein?

Ik miste de passie bij haar. De film sleeeeept maar door tot het einde, waar de puzzelstukjes samenvallen. Heb overigens de directors cut gezien, die duurde nog een kwartier langer dan het origineel

Zelf: 6.5
IMDB: 8.2
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:57:00 #138
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_72305364
Inglourious Basterds

Ik zal er niet teveel over loslaten, want dat hebben meerdere al hier gedaan
Maar ik zal beamen dat deze film werkelijk briljant is. Het mooiste is nog wel dat hij voor iedereen zo lijkt te zijn, wellicht omdat hij van alles wat heeft? De openingsscène, een obvious verwijzing naar "Once Upon a time in the West" waar de geweldige bad guy kolonel Landa wordt geïntroduceerd, is direct geweldig en laat acteerwerk van het allerhoogste niveau zien. Vanaf dan zal je aandacht niet meer verslappen, dat is beloofd
Als enig minpunt kan ik nu enkel de misplaatste muziek in de scene waarop shohanna zich voorbereid op operatie Kino bedenken en de iets te lange intro van de bear-jew

Rest de vraag, waarom maakt Tarantino zoveel kutfilms?

Cijfer: 9,5 (Misschien dat het na een aantal jaartjes wel zakt , maar er viel heeeel weinig te verbeteren, ook al is het intellectueel nou geen hoogvlieger of zo)
Imdb: 8.7
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_72310666
Ook ik heb Inglourious Basterds gezien.

Geweldige film! Ook erg goede dialogen, goede grappen, en een superrol voor Christoph Waltz. Dat kinderlijk enthousiaste lachje dat hij continue had! Super!
Ook ik vind dit QT's beste sinds Pulp Fiction.

IMDB: 8.7/10
Mijn cijfer: 9/10
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:35:00 #140
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72316283
Inglorious Bastards

Ligt het aan mij of zijn die hele bekende acteurs zoals Brad Pitt eigenlijk hele slechte acteurs?
ik vind het niet staan/klinken als je zo'n blonde hot-shot acteur een accent meegeeft die hij niet kan dragen. Wat zie ik wat anderen niet zien of is dit juist omgekeerd? Ik vind het persoonlijk een van de saaiste films ooit. Maar ik vermoed dat lovende critici vooral fans zijn van Tarrantino's werk. Ik ook eigenlijk maar ik blijf wel kritisch en laat me nooit zo meeslepen door "hype" zoals het gros van mensen. Arrogant? tja dan maar arrogant...

De film begint erg langzaam, maar wel ok. de spanning blijft behouden. De spanning neemt eigenlijk gelijk af als die patser-acteur doet alsof ie een oude Yankee is. Heel heel slecht neergezet. Er zit wel wat gore in de film. Al wordt er wel weggeknipt als een knuppel een schedel raakt, maar de spanning is op dat moment niet minder. Voorderest vind ik dit een schijtfilm.

Mijn cijfer: een 3 (voor de gore)
IMDB-cijfer: 8.7 (figures. alles wat hype is net zoals n*gers is "tof" )

[ Bericht 5% gewijzigd door Schenkstroop op 31-08-2009 19:06:53 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:50:44 #141
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72316727
Drag me To Hell

In 't kort: ik heb me vermaakt met deze film. Als je uitgaat van een B-film is dit een prachtwerk!

Reacties die je kunt verwachten tijdens deze film: "WAAAH! GOOOORR! RANZUUGG! HAHAHAHA!"

Synopsis: Een meisje krijgt een vloek over haar uitgesproken door een nare zigeuner. Vanaf dat moment wordt zij geplaagd door een demoon uit de hel die haar ziel na de 3de dag zal opeisen.

Minpunten: Sommige scenes hadden iets beter uitgewerkt kunnen worden. De dialogen, de spanning, de intentie. Sommige effects scenes waren meer van het "sixth sense" werk. iets meer special effects en aandacht hadden die scenes als masterpiece kunnen vereeuwigen. Het einde was ook iets te kortaf. Of was hij daarom juist zo goed omdat het mij zo bijblijft?

Pluspunten: Er zitten hele leuke horror-scenes in die je tegelijkertijd kunnen laten lachen.

Mijn cijfer: 7.5
IMDB: 7.7

[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 31-08-2009 19:03:42 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:02:08 #142
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72317053
Death Race (2008)

Verhaal: De wereld-economie is ingestort, al het macht is nu in handen van bedrijven en corporaties. De wereld leeft in een politiestaat met een mad-max achtige sfeer. Jason Stratham wordt beschuldigd van moord op zijn vrouw en wordt in de slammer gegooid. In deze gevangenis wordt hij gedwongen de identiteit aante nemen van een overleden racer om een spelshow met live auto-racen en live-moorden omhoog te houden.

Dit is de enige stratham film die ik wel kan waarderen. Crank, Transporter, allemaal troep en deze film gaat in dezelfde categorie. ik vond em echter wel veel beter en krijgt van mij zelfs een 8.5. Ik wil em zelfs op Bluray.

Mijn cijfer: 8.5
IMDB: 6.7
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:33:16 #143
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72317951
Feast of Love
Morgen Freeman is één van mijn favoriete acteurs, zo niet de favoriet. De rust en wijsheid die hij uitstraalt is niet te overtreffen door welke acteur dan ook. Zo ook weer in het liefdesdrama Feast of Love. Een titel die ik nog ergens had staan onder het mom van “ooit nog eens te kijken”. En daar zitten ook wel eens pareltjes tussen, zoals deze.

De film gaat in eerste instantie over Bradley, de eigenaar van een koffiezaak in Portland, en zijn vaste klant, Morgan Freeman. Bradley heeft een relatie, maar dat ‘loopt niet helemaal’. Morgan Freeman zit erbij als het zo ongeveer misgaat, maar Bradley heeft dat niet door. Daarna zien we Bradley met verschillende relaties die hem vormen. Daarnaast gaat de film over een werknemer van de koffiezaak die de liefde van zijn leven tegenkomt. Deze heftige kalverliefde is een zeer belangrijk onderdeel van de rest van de film. De rol van Morgen Freeman die hij hierin speelt is die van oude wijze man, die hier en daar de andere hoofdrolspelers voorziet van raad en daad, en de film ook als verteller van commentaar voorziet. Oftewel een rol op zijn lijf geschreven.

Het thema liefde is dus alom aanwezig in deze film, maar is niet zoetsappig oftewel van het type ‘standaard vrouwenfilm’ zegmaar. Het is minder oppervlakkig, dieper…..met een aantal scherpe observaties en vraagstellingen. Bijvoorbeeld de vraag wat liefde is, een truc van god om te zorgen voor meer baby’s, of hetgeen het belangrijkste van alles is en alles waar het in het leven om draait (of zoiets, letterlijke weergave ben ik even kwijt).

De film verveelt geen enkel moment en is op sommige momenten redelijk droevig. Weinig humor helaas. Het acteerwerk is prima, de rol van Chloe wordt heerlijk gespeeld, maar ook het samenspel tussen Morgan Freeman en zijn vrouw is voortreffelijk. Enige minpuntje wat wellicht gegeven kan worden is het feit dat de muziek totaal niet bijzonder is. Een dergelijk goede film verdient goede ondersteuning door goede muziek. Totaaloordeel is toch wel een must see. Dat had ik echt nooit verwacht toen ik aan de film begon. Een must see voor iedereen die van Morgan Freeman houdt, of een anders dan anders liefdesfilm. Ja, een leuke film die je samen met je vriendin ook kan kijken. Aanrader!

IMDB: 6.7
Zelf: 8.3
pi_72318646
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Inglorious Bastards

Ligt het aan mij of zijn die hele bekende acteurs zoals Brad Pitt eigenlijk hele slechte acteurs?
ik vind het niet staan/klinken als je zo'n blonde hot-shot acteur een accent meegeeft die hij niet kan dragen. Wat zie ik wat anderen niet zien of is dit juist omgekeerd? Ik vind het persoonlijk een van de saaiste films ooit. Maar ik vermoed dat lovende critici vooral fans zijn van Tarrantino's werk. Ik ook eigenlijk maar ik blijf wel kritisch en laat me nooit zo meeslepen door "hype" zoals het gros van mensen. Arrogant? tja dan maar arrogant...

De film begint erg langzaam, maar wel ok. de spanning blijft behouden. De spanning neemt eigenlijk gelijk af als die patser-acteur doet alsof ie een oude Yankee is. Heel heel slecht neergezet. Er zit wel wat gore in de film. Al wordt er wel weggeknipt als een knuppel een schedel raakt, maar de spanning is op dat moment niet minder. Voorderest vind ik dit een schijtfilm.

ik snap persoonlijk niet helemaal wat men zo geniaal vind aan die film..
leuke film, oke.. brad pitt heeft een grappig accent.. maar daar houdt het voor de rest toch wel bij op?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 augustus 2009 @ 19:59:51 #145
862 Arcee
Look closer
pi_72318828
quote:
Inglorious Bastards

Dat ligt bij Brad Pitt zeker aan jou, want de man heeft fantastische rollen gespeeld. In IB vond ik 'm trouwens ook niet heel bijzonder.

Maar hoe anders is dat in Fight Club , Snatch en vooral: Twelve Monkeys. In die laatste vond ik 'm echt geniaal.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:04:21 #146
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72318988
Dead Like Me: Life after Death
Op zich een leuke verhaallijn: dame is samen met een groep anderen een 'grim reaper' en haalt zieltjes op. Totdat een zieltje halen ineens misgaat..... en dan zijn de poppen aan het dansen. Weinig sterk acteerwerk, maar gewoon een ' geinige' film.

IMDB: 6.1
Zelf: 6.1
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:07:13 #147
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72319100
En meteen de lijst van augustus.
Goede score deze maand, in ieder geval boven het maandgemiddelde, komt oa doordat ik een mini-laptop heb gekocht en zo ook onderweg wat makkelijker kan kijken!

Augustus
Films
56. Heat (Michael Mann, 1995) :: 8.5
57. Slumdog Millionaire (Danny Boyle, Loveleen Tandan, 2008) :: 8.5
58. Feast of Love (Robert Benton, 2007) :: 8.3
59. Gran Torino (Clint Eastwood, 2008) :: 8.3
60. Banlieue 13 (Pierre Morel, 2004) :: 7.6
61. Appaloosa (Ed Harris, 2008) :: 6.9
62. Banlieue 13 - Ultimatum (Patrick Alessandrin, 2009) :: 6.9
63. Chop Shop (Ramin Bahrani, 2007) :: 6.6
64. Lilja 4-ever (Lukas Moodysson, 2002) :: 6.5
65. Trade (Marco Kreuzpaintner, 2007) :: 6.3
66. Dead Like Me: Life After Death (Stephen Herek, 2009) :: 6.1
67. Behind Enemy Lines: Colombia (Tim Matheson, 2009) :: 5.0
68. Martyrs (Pascal Laugier, 2008) :: 4.5
69. Lesbian Vampire Killers (Phil Claydon, 2009) :: 3.0

Statistieken
Totaal 14 films (maandgemiddelde: 9.4) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 14.

Totale speelduur: 1486 min.
Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Heat, Slumdog Millionaire (8.5, 4de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Lesbian Vampire Killers (3.0).

Media-verdeling
2.
8.
4.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:04:58 #148
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_72321362
quote:
Inglorious Bastards

Meestal werkt dit juist andersom. Er zijn altjid figuren die tegen de hype zijn. Denken dat dat iets anders is dan een film goed vinden vanwege de hype is een beetje jammer.

Maar goed, ieder z'n mening, in de NRC kreeg hij ook 1 ster
Als je de eerste scene 'wel ok' vind, dan vraag ik me wel af wat je dan wel een echt goede scene vind?
Verder is je relaas over Pitt merkwaardig. niet alleen is Pitt een geweldig acteur (maar hier idd niet heel sterk), hij heeft niet eens zo'n grote rol. Ik proef vooringenomendheid.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:28:37 #149
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_72322352
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:56 schreef mschol het volgende:

My Sisters keeper
wat een film
alleen was cameron niet helemaal geschikt voor moeder, maar ze speelde het absoluut niet slecht
8/10
Deze heb ik vanmiddag gezien. Moest eerst ook wennen aan Cameron, maar ze acteerde goed genoeg om me toch te overtuigen. Wat een gesnik om me heen trouwens..

Het enige waar ik volschoot was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72325641
race to witch mountain

wat te denken..
ik heb me vermaakt.. maar hou dan ook van dit soort films
ik: 8/10
'nuchtere' algemenere mening: 6,5/10

die meid had overigens wel megawenkbrauwen

[ Bericht 29% gewijzigd door mschol op 31-08-2009 22:42:47 ( ) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: