abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:46:06 #1
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71943585
Het vorige deel
Waar Lily niet meer op haar buik kan slapen en Huup zich afvraagt of ze bevoeld en bestript gaat worden.

18 augustus 2009: huuphuup (meisje)
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie *** (jongen)
21 augustus 2009: Kersjes (jongen)
24 augustus 2009: Poppedein (meisje)
*** 25 augustus 2009: DuchessX en Juup© *** (meisje)
25 augustus 2009: SilkTie (papa, )
25 augustus 2009: hi_flyer & bromfly_er
30 augustus 2009: Murp (papa)
17 september 2009: Stiemie (meisje)
17 september 2009: Linda2205 (meisje)
17 september 2009: mefke79
17 september 2009: Ca.ra
20 september 2009: Ssserpente (meisje)
22 september 2009: XXXKarinXXX
25 september 2009: Rekkie (papa)
28 september 2009: Takkembah (meisje)
03 oktober 2009: RockabeIIa (rocker )
07 oktober 2009: Xenia (meisje)
09 oktober 2009: Sorbootje (meisje)
10 oktober 2009: het-is-mij
11 oktober 2009: Martine1984 (jongen)
13 oktober 2009: Rubey (meisje)
16 oktober 2009: Sproet-je
27 oktober 2009: lunastar
03 november 2009: Troel en Bert (jongen)
03 november 2009: Twinkly (jongen)
11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup (meisje)
29 november 2009: Poppejans (jongen)
03 december 2009: Aoraki (jongen)
04 december 2009: Incantrix (jongen)
05 december 2009: Guuzewuus (jongen)
06 december 2009: Meimeltje (jongen)
08 december 2009: Bucko
12 december 2009: Amaranta
22 december 2009: Lijnloos (meisje)
26 december 2009: Sidn3y
27 december 2009: lily
30 december 2009: Vlindur (jongen)
31 december 2009: Beessie-Jen

2010

01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules (meisje)
04 januari 2010: Tan
09 januari 2010: CalamityJane
12 januari 2010: Faja-lobi (jongen)
26 januari 2010: flowerbox
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell
14 februari 2010: octopussy
14 februari 2010: mama_papa
15 februari 2010: Ymme
18 februari 2010: Asyniur
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky ***
20 februari 2010: freecell
01 maart 2010: Leonieke
09 maart 2010: Webkim
-- april 2010: Morretje en Ravage

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 17-08-2009 18:43:29 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:46:41 #2
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71943597
En ik sloot hem met:
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:40 schreef Ca.ra het volgende:
Eerst even een voor Leo, hoogstwaarschijnlijk is er niks aan de hand meis. Ik kan me je schrik levendig indenken, had ik ook de eerste keer dat ik wat bloed zag. Grote kans echter dat het een van de volgende dingen is: beetje bloed uit een aambei (door persen of door afvegen) ofwel een gesprongen adertje in de baarmoedermond (kan ook komen door persen, of door vrijen)

En even jompelen voor een leuke mijlpaal vandaag nog precies een maand te gaan voor de 17 september kliek. Dames, kan ik jullie overhalen tot een vergelijkende buikenfoto vandaag? Lijkt me zo leuk.

Vanmiddag mag ik ook weer op controle bij de verloskundige. Schoonzusje is weer mijn chauffeur, zo gezellig. Binnenkort gaat ze ook met me mee naar het ziekenhuis voor een rondleiding bij de verloskamers. Ik ben wel blij dat we sinds we hier wonen (dichter bij elkaar) meer naar elkaar toe groeien, zeker ook als je dit soort dingen samen kunt doen. A en I worden de enige oom en tante van ons kind, dus het is leuk dat we dit zo kunnen delen samen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_71943608
Beessie, tussendoor een dutje doen wordt hem echt niet, ze zijn zojuist begonnen met het slopen van het huis zodat ze een dakkapel kunnen plaatsen *Herrie*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_71943610
Huupje en BE, gaan jullie eens bevallen.. tis wel weer tijd voor verse beebjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71943617
Er zijn babytjes in aantocht ik voel het...

En wat gaat het snel!!! gewoon inderdaad nog maar een maand. voor de 17 september dames
pi_71943622
Haa BJ leuk verslagje, fijn dat het zo heerlijk was op het strand

Leonieke, dat is wel even schrikken zeg Wrs is er niks aan de hand, net wat Ca.ra zegt. Even afwachten en goed in de gaten houden! En ter geruststelling zou je altijd even met je vk kunnen bellen.

BE aan de echo vandaag, ben benieuwd. Hopelijk hoef je niet lang te wachten en/of heb je een goed boek bij je

Nachtbrakers

Verbouwingsslachtoffers/lawaaislachtoffers veel sterkte!

Schijnt bij jullie de zon al? Hier is het grijs en lekker koel Laat die warmte nog maar even wegblijven...donderdag 32 graden...pfff. Volgens mijn schoonmoeder ga ik dan bevallen, nou eh doe maar liever even niet

Ik ga vanmiddag naar de bieb, tis echt erg maar ik verhéúg me er gewoon op, want ik kom tegenwoordig nérgens meer met die bekkenklachten Heb wel een stapel boeken gereserveerd via internet, scheelt weer rondlopen en zoekwerk
Merk nou echt wel hoezeer ik 'het kleine' waardeer Zelfs boodschappen doen is een uitje geworden
#geen
pi_71943638
Lkker Duch!! Er ff "tussenuit"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71943652
Slim Duch om te reserveren!
Fake it till you make it...
pi_71943695
Jeetje wat posten jullie veel en snel
pi_71943853
tot nu toe is er niets meer te zien geweest. Ik hoop echt dat het zo blijft en dat het idd een gesprongen adertje ofzo is.
Ik ben al blij om te lezen dat er hier nog mensen zijn die er last van gehad hebben (ook al klinkt dat heel gemeen als ik zeg dat ik er blij om ben, maar jullie snappen wel wat ik bedoel, hoop ik )
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:00:24 #11
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71943862
Huup, succes bij de vk vandaag Of was je al geweest?

Duch, het beste is toch wel om in beweging te blijven (ondanks die gruwelijke pijn ) dus geniet van je uitstapje

Leonieke, wat vervelend, dat je zo even op het verkeerde been gezet wordt. Ik hoop ook op een gesprongen adertje...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71943888
@leonieke; gelukkig is het bij een beetje gebleven... kan me voorstellen dat je geschrokken bent...

ik doe het schoonmaken ff in etappes, tussendoor ff bijlezen en was doen enzo..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_71944369
Brrr Leonieke, da's schrikken! Maar klinkt gelukkig vrij onschuldig.

Duchess, zo jammer dat je niet al een kindje hebt dat rondgeduwd kan worden in de wagen. Scheelt bij mij een hoop als ik de kinderwagen kan duwen, ik heb dan duidelijk minder last van mijn bekken. Beetje het rollator-effect zeg maar
Kan je niet een van de honden in een (kinder)wagen voortduwen ofzo?

BE, spannend morgen!
Hopelijk valt het allemaal mee, zowel qua wachten als qua uitslag, en zal jullie jochie niet al te groot blijken. Vorige week nog over gehad met de gyn, de beste graadmeter voor het gewicht van een 2e is idd het geboortegewicht van het 1e kind. Maar natuurlijk spelen meer factoren ook een rol, wanneer je precies bevalt bijv.
Devin was 4100 gram maar die kwam pas met 42 weken. Aangezien ik die 42 weken niet ga halen hoop ik nu toch op een iets kleiner kind...

Vlindur, sterkte met de herrie!
Hier gaan ze van de week ook weer 's nachts verder met de wegwerkzaamheden. Elders slapen zie ik nu absoluut niet zitten, behalve dan in het ziekenhuis

Ca.ra, heb jij ook weer een gezellig "uitje" vanmiddag. Helemaal als jullie daarna nog ergens een ijsje gaan eten ofzo

Lily, kun je niet toch half op je buik/zij slapen door de boel te stutten met (voedings)kussen en dekbed? Dat werkt hier wel goed. En eindelijk echt weer kunnen buikslapen in mijn favoriete houding... lijkt me heerlijk

Ben zojuist mijn bed weer uit komen rollen, de mannen zijn de hort op. Papa-dag tijdens mijn verlof leek me zo gezellig, had allemaal plannen enzo, maar in de praktijk wil ik toch liever relaxen Heb gewoon weinig zin meer om van alles te ondernemen buitenshuis, heb er eigenlijk ook niet echt de (lijf)kracht meer v oor.
.... met gevoel voor drama....
pi_71944496
Ging hier niet helemaal op Kersjes... Amber kwam met 41 weken en woog 3380, Tess met 41+1 en woog 3050
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71944751
Oeps Chan, das waar ook ... bij jou is er al een beeb. Zwangerschapsdementie

Huup het is jouw beurt
pi_71945403
Oudste was 3200 gram en nummer twee 4390 (zat wel 3 weken verschil in)

BE, het is dus een groei-echo morgen? (ik vroeg het me al af nl...)
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:23 schreef Kersjes het volgende:
Lily, kun je niet toch half op je buik/zij slapen door de boel te stutten met (voedings)kussen en dekbed?
Jaa, dat lukt nog wel een beetje, maar toch blijkbaar niet lang genoeg ofzo. Het woelen en draaien blijft dan.
Ach ja.....nog een week of 21 (en misschien nog de eerste borstvoedingsperiode).

Gisteravond in bed lag ik op mijn rug en zat mijn buik echt helemaal scheef. Echt een gek gezicht.
Links zat niks en was het zacht en rechts een hele bult.
En echt een keiharde bult!
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:57:44 #17
190853 RockabeIIa
pi_71945440
Lily, ik ben ook zo'n buikslaper... en nu lig ik er half op als ik soms wakker wordt. Volgens de vk kon dat overigens geen kwaad.
pi_71945551
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:57 schreef RockabeIIa het volgende:
Lily, ik ben ook zo'n buikslaper... en nu lig ik er half op als ik soms wakker wordt. Volgens de vk kon dat overigens geen kwaad.
Ja, het schijnt geen kwaad te kunnen maar het voelt toch niet goed....
Net als op mijn rug...
soms krijg ik dan gewoon geen lucht ofzo, heel raar.

Ik herken het wel van mijn vorige zwangerschappen maar het blijft een vreemd gevoel.
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:04:03 #19
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71945658
Leo, als je je zorgen maakt, bel anders ff het zkh.
Als je idd net op de wc bent geweest, kan het gewoon een gesprongen adertje zijn geweest.

lily, wat naar dat je niet goed slaapt!

kersjes, gij lekker ding! hmmmmzzzzzzzz *prik, steek, mjam...

En ook een voor de nachtbrakers

Vlindur, jij voelt ook de baby als van buiten? ik meende gister idd echt schopjes tegen mijn hand te voelen

wordt het weer zo heet deze week? bah!

duchess, als boodschapjes doen al een uitje wordt, dan ben je ECHT hoogzwanger

Nog 2 uurtjes en dan weer fysio! Ben er best zenuwachtig voor... Wat nou als hij nu niks meer voor me kan doen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71945743
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:04 schreef DaviniaHR het volgende:
Leo, als je je zorgen maakt, bel anders ff het zkh.
Als je idd net op de wc bent geweest, kan het gewoon een gesprongen adertje zijn geweest.
Ja, het was ook niet bij de eerste keer afvegen (damn, hoe omschrijf je dat deftig? ) dat ik onmiddellijk bloed zag.
Maar idd, als ik nog eens bloed zie, bel ik direct naar het ziekenhuis
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:14:35 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71945973
Leonieke, fijn dat je iig daarna niks meer gezien hebt...

Lily, het is idd een groei-echo. Daar heb ik zelf om gevraagd omdat men de vorige keer aan een 7-ponder dacht en dat er toen dus een 9-ponder uit bleek te komen. Geen probleem op zich, maar wel toen hij klem kwam te zitten en hij er met wat duw- en trekwerk en een gebroken sleutelbeentje uit gehaald moest worden.
Ik hoorde ineens weer de stem van de arts-assistent na afloop: Toen ik zijn koppie zag, schrok ik wel een beetje, maar ja... toen konden we niet meer terug'.

Op zich is het allemaal goed gegaan hoor, maar ik wil gewoon dat men deze keer weet waar ze aan beginnen.
Ik hoef iniet ingeleid, ik hoef geen ks (liever niet) maar ik wil bijv. wel weten of ze, als het kind weer totaal niet zakt na een flinke tijd persen van mijn kant, weer met de vacuum en geweld aan de slag gaan, of dat ze dan mss toch een andere beslissing zullen nemen.
pi_71946106
Davina, Ja sinds eergisteren. Soms echt heel duidelijk en hard. Zo gaaf Vanaf wanneer is het 'normaal' om je kleine te voelen dan?
pi_71946137
Leonieke ik kan me voorstellen dat je schrikt, maar als t maar bij een klein beetje blijft... zal het waarschijnlijk niks ernstigs zijn. Innestel bloedingtje misschien (weet niet hoever je bent) of een gesprongen addertje in je baarmoeder door bijvoorbeeld sex.... Anyway als het je gerust stelt gewoon even bellen met het ziekenhuis

Even een vraagje, is het mogelijk dat je na de sex krampen krijgt in je onderbuik? Het duurde niet lang maar prettig was het niet ....
pi_71946263
Kers! Ik zie me al met Zito of Senna in de wandelwagen over straat gaan!

Lily daar heb ik ook last van, het heet Vena Cava:

quote:
"Wanneer u een tijdje op uw rug ligt, kan het zijn dat u erg duizelig wordt, dat het zweet u uitbreekt en dat u het gevoel heeft flauw te vallen. Draai op uw zij en binnen een paar minuten is het over. We noemen dit het vena cava syndroom. Het wordt veroorzaakt doordat de zware zwangere baarmoeder op de onderste holle ader drukt, waardoor er te weinig zuurstofrijk bloed naar de hersenen gaat."

Ik kan al heel lang niet meer op mijn rug liggen daardoor. Echo's maken is daardoor soms ook lastig want ik hou het echt maar heel even vol. Maar het schijnt verder wel geheel onschuldig te zijn

BE Ik dacht dat jij om 11.15 naar de vk moest? Zal ik wel weer verkeerd onthouden hebben Ik zag jouw naam en dacht oeh even kijken...
#geen
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:41:16 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71946777
Morgen DuchessX, bijna goed.

En ja, dat kan heel goed Martine. Zeker als jij zelf ook klaargekomen bent. Dan trekt de boel toch een beetje samen dus dat kan wat nakrampen. Niks ernstigs verder in principe.
pi_71946793
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:23 schreef DuchessX het volgende:
Kers! Ik zie me al met Zito of Senna in de wandelwagen over straat gaan!
Niet dan?

Poppedein heeft het vast veel te gezellig gehad met d'r moeder en zus, die heeft zich niet eens kunnen melden nog
pi_71946819
Leo, das schrikken zeg maar fijn dat men het hier herkent... Dat stelt misschien weer iets gerust en inderdaad anders gewoon bellen hoor!

Spanning loopt hier langzaam op, en lief heeft geloof ik besloten dat ie het toch wil weten (maar nou mogen we het weet niet vertellen... Tot hij zich verspreekt, daarna gaan de remmen los. Hem kennende is dat vanavond al gebeurd)...
pi_71946863
Lijnloos, wat spannend!!!!!!!!!
Heel veel plezier zometeen, ik hyper met je mee
En kan niet wachten tot je vriend zich verspreekt....
pi_71946883
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:43 schreef Lijnloos het volgende:
Leo, das schrikken zeg maar fijn dat men het hier herkent... Dat stelt misschien weer iets gerust en inderdaad anders gewoon bellen hoor!

Spanning loopt hier langzaam op, en lief heeft geloof ik besloten dat ie het toch wil weten (maar nou mogen we het weet niet vertellen... Tot hij zich verspreekt, daarna gaan de remmen los. Hem kennende is dat vanavond al gebeurd)...

nou veel plezier dan alvast
mag ik gokken? Ik gok meisje!

Ik ga er nu vandoor, om 2 uur bij de vk zijn, nu nog ff snel wat kleine dingskes doen. Tot vanmiddag
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71946894
Tot straks Huup
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:46:14 #31
190853 RockabeIIa
pi_71946913
Haha lijnloos het weten is echt leuk hoor!
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:52:24 #32
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71947104
Duchess, de vena cava is de lichaamsader. die heeft iedereen
door het gewicht van de baby _baarmoeder wordt die beklemd, daardoor krijg je die klachten. niet omdat je vena cava hebt

lijnloos, gaan jullie het hier dan ook vertellen?

rocka, be of lois, mag er in de op bij dat we een meisje krijgen?
pi_71947149
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:04 schreef DaviniaHR het volgende:
Vlindur, jij voelt ook de baby als van buiten? ik meende gister idd echt schopjes tegen mijn hand te voelen

wordt het weer zo heet deze week? bah!

Nog 2 uurtjes en dan weer fysio! Ben er best zenuwachtig voor... Wat nou als hij nu niks meer voor me kan doen?
Oeh, schopjes
Ja, het is/wordt/blijft deze week warm/heet
Succes bij de fysio
pi_71947407
Ha!

Hier niets aant handje hoor! Gister er inderdaad even heerlijk tussenuit geweest naar een vriendin in mijn oude woonplaats 2 uur rijden verderop, onderweg nog even heerlijk uitgelaten in t tuincentrum, och wat een belevenissen

Gister voor t eerst echt serieuse krampen na de wandeling 's avonds met de honden, maar vanochtend toch gewoon weer met t dikke buukske wakker geworden... dus 39 weken vandaag

en nu ist weer maandag poetsdag - zorg ervoor dat je schoonmoeder niet zo heftig tekeer gaat dat alle behang van de muren verdwijnt- dag, dus vandaar even een late meldpost van mij vandaag

tot later!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:09:47 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71947622
Het staat erbij hoor Davinia.
pi_71947745
@ Vlindur, ik voel de baby sinds ongeveer 3 weken, en sinds zo'n 2 weken ook aan de buitenkant (ben nu 20 weken)! Bijzonder gevoel hé! Nu voel ik de baby steeds vaker! Vandaag ook de echo!

Andere echo-ers succes!
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:28:57 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71948219
Leonie, das schrikken, maar ze zeggen dat als je geen krampen hebt dat het dan nauwelijks kwaad kan...
lily, ik ben ook zo'n buikslaper. Nu kan het nog maar ik vrees de dag dat het niet meer gaat
dames die vandaag op pad gaan voor een echo: heel veel kijkplezier!
En leuk dat je de baby ook al van buiten voelt Vlindur! Heeft J hem dan ook al gevoeld? Ik kan bijna niet wachten totdat ik die van ons ga voelen
pi_71949176
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:13 schreef NieuweUser het volgende:
@ Vlindur, ik voel de baby sinds ongeveer 3 weken, en sinds zo'n 2 weken ook aan de buitenkant (ben nu 20 weken)! Bijzonder gevoel hé! Nu voel ik de baby steeds vaker! Vandaag ook de echo!

Andere echo-ers succes!
jij/jullie ook heel veel plezier!
pi_71949761
zooo weer thuis! en weer een stickertje erbij
bloeddruk goed, gewicht goed, meisje doet het prima en verder zien we wel
Omdat ik me verder niet druk maak over wanneer ze komt ofzo deed de vk dat ook niet en ik vind het eerlijk gezegd wel prettig dat zij er niet per definitie vanuit gaat dat ik het wel heel erg zat zal zijn ofzo, nuchter type zij

Volgende week terug komen met 41 weken, ze heeft wel even laten vallen dat als ik met 41 weken nog niet bevallen ben dat er dan afspraken gemaakt gaan worden voor het ziekenhuis etc, zelfde verhaal als bij Innepin. Maar dat was meer een "dan is het maar vast een keer gezegd" riedeltje wat ze afstak dan dat ze er echt vanuit gaat dat het nodig gaat zijn.
Ik vind het allemaal prima, ik ga nog steeds van 41+1 uit, dus we zullen zien!

echodames heel veel plezier vandaag! Geniet van het gluren.

@Poppedein veel plezier met je schoonmoeke in toom houden haha
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71949943
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:52 schreef DaviniaHR het volgende:
Duchess, de vena cava is de lichaamsader. die heeft iedereen
door het gewicht van de baby _baarmoeder wordt die beklemd, daardoor krijg je die klachten. niet omdat je vena cava hebt

Correct, het heet ook het "Vena cava superior syndroom".
pi_71950062
We hebben net al het kleine baby-speelgoed nagelopen en gesorteerd... Zo'n raar idee dat er straks een ander kleintje mee gaat spelen dan Devin! Ben heel benieuwd of ze dezelfde speeltjes leuk zullen vinden, of juist niet. En hoe gaat grote broer reageren straks? Toen we gisteren de box aan het opzetten waren wilde hij ook al "in de kooi slapuh".
De box staat dus, muziekmobile is eraan bevestigd, vers knuffeltje erin en wat "oude" speeltjes... Weer een stapje verder.

Huup, fijn dat je goedgekeurd bent. En een lekker nuchtere vk is heel fijn

Poppedein
pi_71950071
fijn huuphuup

goede instelling ook
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:38:07 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71950300
Fijn Huup, idd gewoon lekker nuchter vooralsnog dus.
pi_71950377
ja ik hou wel van een beetje nuchter

en nu ga ik Dudok appeltaart maken mn kind vraagt erom, ik voel het aan mn water
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71950489
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:26 schreef Juup© het volgende:

[..]

Correct, het heet ook het "Vena cava superior syndroom".
Inferior; de superior loopt tussen je hoofd en hart
pi_71950587
@NieuweUser, voelde je de baby 2 weken geleden al vanaf de buitenkant?! Waauw!

@Asy, Nee, J heeft hem nog niet gevoeld, maar dat is ook niet echt een tiep dat de hand op de buik legt en wacht tot Tinus es schoppen gaat Komt vanzelf!
Het is echt zo grappig om het te voelen!
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:57:00 #47
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71950790
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:40 schreef huuphuup het volgende:
ja ik hou wel van een beetje nuchter

en nu ga ik Dudok appeltaart maken mn kind vraagt erom, ik voel het aan mn water
Als jij water voelt, dan zou dat kindje toch wat eerder komen, lijkt me!
pi_71951245
Leonieke, ik snap je dan behoorlijk schikt. Maar zoals al vaker gezegt hier, het komt zo vaak voor. Het kan van alles zijn geweest. Gelukkig is het weg nu.

Hier vanacht behoorlijk rot geslapen. Een nieuwe wekker die tikt (meteen weg naar de logeerkamer gedaan) een kat die vervelend was, en gewoon niet kunnen slapen. Naja, heb ik vanacht weer wat in te halen.

Zojuist voor 60 dagen tabletten gehaald voor de HB, hoop dat het snel zijn werk doet. Merk nog heel weinig verschil eigenlijk.

BE: Hopelijk begint de bevalling toch spontaan en zal er niets anders nodig zijn.

En voor de rest die ik vergeten ben
pi_71951579
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:57 schreef chacama het volgende:

[..]

Als jij water voelt, dan zou dat kindje toch wat eerder komen, lijkt me!

nee helaas, k heb nog even gegluurd maar t blijft inwendig water

oeh ik ben zo benieuwd voor de echo dames! verse plaatjes gluren
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:27:57 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71951593
We zijn weer terug van de fysio.
FF heel hard gejankt dat ik zo'n pijn had overal, behalve in mn rug, waarop hij zei dat hij zelf helemaal niks kon doen aan bekkenklachten.
Hij heeft nog wel gecheckt, en mn bekken lijkt gewoon recht te staan en zo, dus dat valt alweer mee
hij vergeleek me maar met de toren van pisa en nog iets, een kaartenhuis of zo, lekker instabiel...

daarna nog mn rug gemasseerd, surprise, surprise, die was helemaal glad, op 1 plekje na, die hij na 5 sec al weg had...
dus we hebben maar lopen ginnegappen over homofiele moslims in egypte, die elkaar in een achterafsteegje aan het bevredigen waren (don't ask )

nu heb ik woensdag afspraak met de bekkenfysio

hij zei ook dat het typische instabiliteitsklachen waren, en dat het niet zo erg was, zolang het niet te vaak was, en niet teveel wisselde. Nou, toen ik aankwam, had ik pijn in mijn rechterknie, toen ik van de tafel afkwam, zat de pijn links

hoe zit dat bij de andere bekkenklachtendames? even een opsomming waar ik regelmatig pijnscheuten (en dan niet een beetje zeurend...) heb:
zitbotjes, beide zijden (altijd prijs bij te lang staan)
Knieën, beide zijden
Kuiten, nog nog alleen rechts
Enkel, nu nog alleen rechts
Liezen (soms bij opstaan, anders niet/nauwelijks)
Schaambot (zo nu en dan een steek, niet heel bijzonder)

ik durf soms niet op te staan, bang dat ik weer zo'n enorme scheut krijg en eli dragen gaat maar liefst een halve minuut, dus oppakken, en strompelen naar een bank of stoel, anders hou ik het niet vol.

Klinkt dit bekend bij jullie? Wat wil het nou zeggen dat het zoveel rondzingt? Nee, ik ga niet googlen, ik voel me al k*t genoeg.

En sorry voor de klaag-/egopost. Normaal post ik ook maar niet hoe ik me voel. Bovenstaand somt het redelijk op. Zo leuk, zwanger zijn! Ja, ik voel me geweldig!
pi_71951790
Hier ook weer thuis... en helemaal goedgekeurd!!!
Alles dicht wat dicht moest zitten en al het andere netjes op schema. Was lekker dwars aan het liggen en lag met de billen diep in mij verscholen dus voor de ruggengraat en een van de niertjes moest effe extra geport worden, maar ook die waren weer prima.

Ik ga zo de fotootjes inscannen en dan post ik die ook effe hier! Tot zo!
pi_71951811
Heel erg vervelend en rot, Davinia

Ik heb er geen ervaring mee.
Ik heb wel wat last van ischias in mijn zwangerschappen (en nu dus ook weer) maar niet in die mate die jij beschrijft.
pi_71951819
Super, Lijnloos
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:38:13 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_71951866
Davinia

Ow en BE, bij ons mag het er ook wel achter te komen staan trouwens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71951912
Davina Wat klote dat het je zo verloopt..
pi_71951928
Lijnloos, super dat het helemaal in orde is!
pi_71951939
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:35 schreef Lijnloos het volgende:
Hier ook weer thuis... en helemaal goedgekeurd!!!
Alles dicht wat dicht moest zitten en al het andere netjes op schema. Was lekker dwars aan het liggen en lag met de billen diep in mij verscholen dus voor de ruggengraat en een van de niertjes moest effe extra geport worden, maar ook die waren weer prima.

Ik ga zo de fotootjes inscannen en dan post ik die ook effe hier! Tot zo!
super dat het allemaal goed was!
moeten we nu tot vanavond wachten tot je vriend zich verspreekt voor het geslacht?

Davinia wat rot dat je zoveel pijn hebt en vooral ook dat er nauwelijks iets aan gedaan kan worden. Ik heb er geen ervaring mee gelukkig.

@ymme, bedoel je BE of bedoel je mij? ik ga er zelf nog steeds gewoon vanuit dat de bevalling normaal uit zichzelf op gang komt hoor, alleen niet vandaag of morgen.
Ik geloof ook niet dat BE verder reden heeft om te denken dat BEebie blijft zitten alleen moet ie morgen even voor de groeikeuring.
Komt allemaal goed!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71952016
Davinia, jeetje das k#t ... hopelijk wordt de pijn wel minder. Want dit is ook geen doen zo

Lijnloos mooi zo dat alles goed was met jullie beeb. Mogen we weten wat het geslacht is, ik ben niet nieuwschierig hoor
pi_71952429
Davinia

Huup en Lijnloos goedgekeurd!

Huup wat is Dudok appeltaart?

Ah BE hoeft pas morgen

Ik voel vandaag mijn kindje zo goed als niet Terwijl ze anders altijd behoorlijk druk is. Ik ga zo maar even liggen, meestal gaat ze dan wel bewegen. Ik vind het helemaal niks zo.

Als ze zo stil blijft ga ik toch even bellen hoor...
#geen
pi_71952533
@Davinhia; wat naar dat je nog steeds zoveel last hebt van je bekken... ik kraak en knak wel veel, maar tot dusver blijft de pijn uit, terwijl ik bekend ben met lage rugklachten en een versleten tussenwervelschijf heb...

@Huupje weer een stickertje verdiend

@Lijnloos; wat fijn dat bij de echo alles goed was!! ben errrrrg benieuwd naar de foto's!

er was nog wat..... *gaat ff denken*

@BE dan alvast succes voor morgen voor de controleronde

@Duchhess; wat vervelend dat je je kindje amper voelt.... en voor de zekerheid ff bellen kan geen kwaad lijkt me? misschien kan de VK je geruststellen???

En ik heb de woonkamer en hal weer schoon en daarna heb ik lekker een middagdutje gedaan
en nu moet ik nog ff de was vouwen, maar ben blij dat ik vandaag (nu het weer wat minder is) nuttig heb besteedt....
pi_71952740
Jaja, daar komen ze, verse pics

Handjes voor het hoofdje...

Nog een keer, maar dan beter te zien met armpjes...

Beentjes in relax-stand over mekaar.

Opgevouwen met neus op de knieen...

Ben Flieft!

Oh en jullie mogen het wel weten (want nog voor we in de auto waren mocht het al aan iedereen verteld worden) maar nog heel even wachten tot alle ouders geinformeerd zijn (nog 1 paar te gaan, dus vanavond kom ik jullie uitslag geven, Place your bets now!)
pi_71953310
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:49 schreef Vlindur het volgende:
@NieuweUser, voelde je de baby 2 weken geleden al vanaf de buitenkant?! Waauw!
Ja ik verbaasde mezelf er ook over, ik dacht dat dat nog wat langer duurde vaak! Maar wel een erg fijn gevoel!
pi_71953322
Oh en wat een mooie echo Lijnloos! Fijn dat alles goed is!!
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:38:07 #64
190853 RockabeIIa
pi_71953415
Wauw, Lijnloos, whatever dat is, tis wel een heeeeeele mooierd!

Duchess, ik hoop zo voor je at het stilte voor de storm is... En als je ongerust bent gewoon bellen!
pi_71953875
Oh Davinia, had per ongeluk helemaal over jouw post heen gelezen. voor jou, wat balen dat je zoveel onverklaarbare last van je lijf hebt zeg.... bah Hopelijk kan die andere fysio er wat aan doen woensdag!

En Duch, ook een voor jou, maar wat Rocka al zeg, wellicht gaat ze er effe goed voor liggen en ligt ze binnen afzienbare tijd al in je armen...
pi_71953949
Mooie plaatjes Lijnloos wat een leuke duidelijke van die beentjes zo!

Duch rottig, even rustig ervoor gaan liggen idd, je moet je kindje zo ongeveer 10 keer op een dag voelen, twee schopjes achter elkaar tellen als twee bewegingen. Als je het niet vertrouwd gewoon ff bellen hoor
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71954091
mooie beeb lijnloos en qua statistiek zou jij haast een meisje moeten krijgen met al die jongetjes in december haha ik heb dus geen idee, vandaar mijn gokje.....

ik ga vanavond voor het eerst weer trainen, naja meehobbelen.. beetje in beweging blijven..
doe een lange broek aan, zodat ik niet per ongeluk ga duiken ofzo.
pi_71954132
Davinia, balen dat de fysio je niet kon helpen. Hopelijk kan de bekken-meneer iets voor je doen

Stickertje voor Huup

Lijnloos, wat een prachtige baby in chill-modus heb je daar zeg! En ik denk een meisje...maar ik heb nog nooit gegokt hier, dus geen idee of ik er goed in ben

Duch, vervelend dat je d'r niet zoveel voelt. Hopelijk helpt het liggen een beetje. En wat hier altijd goed helpt: Glas cola drinken, daar wordt ze helemaal stuiterig van

Met dank aan Ca.ra die er op wees, mijlpaal-dag hier! Nog maar 1 maand te gaan tot 17 september... Slik! Eind augustug komt toch echt wel snel dichterbij en ik word sowieso in september mama ! Had vandaag het eerste babywasje. Ok, het waren hydrofiel luiers en spuugdoekjes, maar stiekem vond ik het wel heel leuk
Lotte!
Noah!
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:29:31 #69
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71954645
Terug van de verloskundige, we zijn weer lekker goedgekeurd. Nog een keertje over 2 weken terug, en daarna wekelijks. Hihihi, ieks, het komt ineens zo dichtbijjjj....
Beeb is netjes ingedaald, dus de pijntjes zijn allemaal niet voor niks geweest de laatste tijd. En ik ben blij, want er zijn nogal wat stuit-kindjes in mijn familie geweest en vanwege de voorliggende placenta kunnen ze geen versie doen bij mij. Gelukkig hebben we een braaf manneke! (nog wel )

We hebben na de controle nog braaf de tip van Kers (toch?) opgevolgd en zijn naar de stad gegaan voor een schepijsje. Njom! Goed plan
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:33:08 #70
190853 RockabeIIa
pi_71954716
wat is de schepijs tip dan?
(ik dacht dat dat juist niet kon ivm de rauwe ei die er veelal voor gebruikt wordt nl)
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:43:09 #71
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71954936
De tip was: ga na de controle lekker in de stad een ijsje eten

Wat betreft ei in schepijs: dat is een verouderd praatje. Er is geen enkele ijssalon in Nederland die nog ijs maakt met ei, want dat is veel te duur. Als je minder dan 2 euro per bolletje betaalt kun je er logischerwijs vanuit gaan dat ze niet gemaakt zijn met een traditionleel recept met ei, maar gewoon met poedertjes die de heren/dames in de groothandel kunnen kopen. Helaas maar waar.
Voor zelfgemaakt ijs met rauw ei moet je dan wel weer oppassen, dat wel.
pi_71955075
fijn dat jij ook je stickertje weer hebt verdiend Ca.ra
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:50:27 #73
190853 RockabeIIa
pi_71955138
tnx for info, Ca.ra! Ik hou van zelfgemaakt ijs en ik ga vanavond maar es een receptje doen!
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:10:21 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71955724
Lijnloos
En davinia dikke ik herken er (nog?) niks van. Ik heb lage rugklachten (als ik te lang blijf staan dreig ik door mijn benen te zakken) met af en toe een pijnscheut naar mijn rechterbil. Hopelijk blijft het hierbij...
Rocka, hoe is het eigenlijk nog met jouw bekkentoestand?
Vlindur, waar zijn je foto's? Hoe was je echo? en waar is het linkje naar je blog, want de ink er naar toe staat op de kapotte laptop dus nu kan ik niet meer lezen...
En ca.ra ook weer goedgekeurd!
pi_71955728
*** tromroffel ***

Ons frummeltje is een Mevrouw frummel

De statistieken en jullie hadden het dus goed...

(Oh ja, mag in de OP hoor )

[ Bericht 7% gewijzigd door Lijnloos op 17-08-2009 18:22:38 ]
pi_71955767
leuk Lijnloos!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71955867
jaaaaaaa goed gegokt!!

leuk lijnloos, een dametje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71956549
jeuj mijn kansberekening was toch niet geheel onbetrouwbaar

gefeliciteerd Lijnloos!
pi_71956697
Lijnloos een dametje

En weer allemaal goedgekeurde dames hier, netjes hoor .

Davinia
Fake it till you make it...
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:45:51 #80
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71956771
Lijnloos een meisje
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:48:01 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71956847
Lijnloos, wat fijn dat alles goed was, en wat leuk dat het een meisje wordt

Ymme, wat Huup al zegt idd, ik maak me er niet druk om of hij wel of niet komt hoor. Ik wil alleen dat ze even goed kijken naar hoe groot hij is.

DuchessX, hoe is het nu? Heb je de baby al wat meer gevoeld?

Davinia, ik had alleen last van mijn stuitje/si gewricht en nu tegen het eind steeds meer van mijn schaambeen, echt alsof dat over elkaar schuurt.

Ik dacht dat ik wel uitgenesteld was trouwens, maar ik bedenk steeds were nieuwe dingetjes.
Plakbandrestjes op de puzzel? * Brighteyes rent naar de schuur voor de terpentine!
Touwtje van speelgoedje stuk? * Brighteyes rent de schuur in om nieuw te pakken!
1 vuil kopje op het aanrecht? * Brighteyes staat in de aanslag met een sopje!
Etc. etc.

Morgen nog even postzegels voor de geboortekaartjes kopen. Die moeten nog geplakt.
En dan geloof ik niet dat ik nog wat weet hoor...
Oh ja toch, er moeten extra schroeven in de voorraadkast, dat wilde ik al in mijn vorige kraamtijd gedaan hebben.
pi_71956878
Lieve allemaal,

Even iets heel anders.. maar ik hoop dat jullie even tijd hebben om mij te helpen.

*knip*

[BE: Sorry, maar dit soort spam/vragenlijstjes mogen alleen na toestemming van de mods/FA's.]
Graag een mailtje sturen met uitleg naar forum@fok.nl en dan hoor je vanzelf of het goed is.

[ Bericht 34% gewijzigd door BE op 17-08-2009 18:50:56 ]
pi_71957103
Mijn neefje is zaterdag geboren - hij heet Miles en weegt 3660 gram

En het is een beige negertje met roodbruine krullen
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_71957130
Lijnloos, wat leuk, een meiske. En nog belangrijker: een goede echo!!

Leonieke, wat een schrik. Ik heb het zelf ook een keer gehad bij 11 weken. Was meteen over de zeik, want ik had bij 6 weken ook al bloed verloren, en ik heb sindsdien steeds als ik afveegde grondig het toiletpapier gecontroleerd. Net toen ik vertrouwen ging krijgen dat het goed kwam, was daar het bloed weer
Gelukkig kwam ik er dezelfde dag achter dat het om een aambei ging . Wat een opluchting. Hopelijk voor jou ook zoiets (niet dat ik je aambeien toewens, hoor)

pfff, vandaag weer de eerste werkdag na de vakantie. Das weer even wennen... Iedereen vond wel dat mijn buik enorm gegroeid was in twee weken (dat is ook wel zo). Vandaag meteen weer last van mijn stuitje. Komt volgens mij door m'n bureaustoel. Misschien toch maar eens kijken of ik een andere kan regelen...
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:56:28 #85
190853 RockabeIIa
pi_71957149
Lijnloos, wat leuk! Een klein meisje voor jullie Van harte!

Asyn, Met mijn bekken is het niks anders geworden maar het houdt wel ene keertje op om erover te zaniken he Nog een aantal weken afzien en als de baby eruit is gaat het vast gelijk stukken beter!
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:01:03 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71957316
Gefeliciteerd Ripley! Is alles goed met moeder en kind?
pi_71957388
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:01 schreef Brighteyes het volgende:
Gefeliciteerd Ripley! Is alles goed met moeder en kind?
Ja, het gaat verbazingwekkend goed - alles doet het en mijn zusje geneest goed gelukkig
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_71957392
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:55 schreef Ripley het volgende:

een beige negertje nog wel

gefeliciteerd!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:03:59 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71957424
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:56 schreef RockabeIIa het volgende:
Asyn, Met mijn bekken is het niks anders geworden maar het houdt wel ene keertje op om erover te zaniken he Nog een aantal weken afzien en als de baby eruit is gaat het vast gelijk stukken beter!
Aah, ik had gehoopt dat je er ietwat minder last van zou hebben nu je vrij hebt...
Nog even doorbijten dus... Succes
pi_71957500
Lijnloos, gefeliciteerd met de goede echo! En een meisje yeah!!

Huup ook weer goed gekeurd! jeuj heb bij jou ook het gevoel dat het nog wel even gaat duren.

Duch, nog even een dikke en ook de andere meiden met lichamelijk kwalen het is pittig kan ik me zo voorstellen.

Vanaaf zal ik even wat meer reageren (als ik wakker kan blijven). Nu naar de diëtiste om te zien wat de schade is van een kleine 3,5 maand zwanger.

Hebben meer meiden dat trouwens, ik heb totaal geen trek in warm eten 's avonds. Alleen yoghurt of salade gaat er goed in. Best lastig eigenlijk. Brood overdag is totaal geen probleem maar avond eten heb ik echt helemaal geen trek in.
pi_71957606
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:55 schreef Ripley het volgende:

Gefeliciteerd!!! (Toffe naam ook!)
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:10:58 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71957692
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:03 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ja, het gaat verbazingwekkend goed - alles doet het en mijn zusje geneest goed gelukkig

Kan je mooi de suikertante uit hangen!
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:11:59 #93
190853 RockabeIIa
pi_71957730
Asyn:
Nee, ik was zelfs een beetje jaloers op BE vandaag... Ze schreef iets over op de bank liggen slapen en dan opstaan en moeilijk kunnen lopen. Dat heb ik al heel erg lang, bedacht ik me. En ik kan me niet eens voorstellen anders zwanger te zijn dan dit aangezien ik het ook, wel in mindere mate, tussen de zwangerschappen door had.
Eigenlijk wordt het alleen maar gekker. En dat zal ook wel aan de termijn liggen, de baby groeit nu natuurlijk erg in gewicht en dat drukt er flink op. Maar ik was echt effe knap jaloers, dat het dus blijkbaar ook anders en minder pijnlijk kan zijn, een zwangerschap...

Sorry BE
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:14:17 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71957805
Laat maar trouwens...

[ Bericht 92% gewijzigd door BE op 17-08-2009 19:30:01 ]
pi_71957879
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:45 schreef WupWup het volgende:

[..]

Inferior; de superior loopt tussen je hoofd en hart
Dan ben ik verkeerd voorgelicht
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:22:07 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71958050
Ik heb trouwens ook afgelopen zaterdag heel erg aan wishfull thinking gedaan.
Ik heb een osseworstje meegenomen uit de supermarkt met houdbaarheidsdatum 25 Aug.
Eens kijken wie het op gaat eten. Ik of F...
pi_71958202
hahaha BE nice ik ben benieuwd

Rocks
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71958310
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een osseworstje meegenomen uit de supermarkt met houdbaarheidsdatum 25 Aug.
Haha... dat wordt een wedstrijdje begrijp ik?! Go BE, GO!
pi_71958384
Het liggen hielp niet echt, dus hebben we een telefoontje gepleegd met het ziekenhuis en we moesten maar meteen naar de verloskamers komen. Daar hebben we een CTG van een uur gehad en ook nog een echo.
Gelukkig is alles goed, ze heeft het nog erg naar haar zin bij mij. Ze is wrs van houding veranderd en ligt zo diep in mijn bekken dat ik haar niet meer (goed) voel. Maar ze beweegt echt nog wel, want dat was merkbaar omdat die dingen op mijn buik de ene keer links hartslag registreerden en de andere keer rechts en daarna weer links (ze moesten steeds zoeken). Ze draait dus nog wel (veel) om haar as. Wel vind ik het echt raar dat ik zoveel beweeglijkheid niet meer voel.

Er lag trouwens een vrouw naast mij met weeën, wat lijkt het me naar als je ligt te puffen en je moet je kamer delen. De verloskamers waren overvol, het schijnt dit moment heel erg druk te zijn in het ziekenhuis. Ik heb de verpleging beloofd dat ik nog wel even wacht met bevallen tot de drukte voorbij is

Mocht ik morgen weer weinig tot niets voelen, moet ik weer bellen. Maar nu weet ik wel zo ongeveer hoe het zit en wat ik zou moeten voelen, dus ik ben wel heel erg gerustgesteld!

Lijnloos mooie foto's van je Dochter Heb je al een jurkje gekocht?

Ca.ra ook weer goedgekeurd gelukkig!
#geen
pi_71958434
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:22 schreef Brighteyes het volgende:
En af en toe sta je kwijlend voor de koelkast?
#geen
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:32:07 #101
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71958453
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Asyn:
Nee, ik was zelfs een beetje jaloers op BE vandaag... Ze schreef iets over op de bank liggen slapen en dan opstaan en moeilijk kunnen lopen. Dat heb ik al heel erg lang, bedacht ik me. En ik kan me niet eens voorstellen anders zwanger te zijn dan dit aangezien ik het ook, wel in mindere mate, tussen de zwangerschappen door had.
Eigenlijk wordt het alleen maar gekker. En dat zal ook wel aan de termijn liggen, de baby groeit nu natuurlijk erg in gewicht en dat drukt er flink op. Maar ik was echt effe knap jaloers, dat het dus blijkbaar ook anders en minder pijnlijk kan zijn, een zwangerschap...

Sorry BE
Nou ik kan het me prima voorstellen!
Ik heb vanaf de positieve test alleen nog maar pijn gehad en ik zou er veel voor over hebben om eens een paar uur nergens last van te hebben. En jij hebt laatst al eens gezegd dat je eigenlijk al pijn hebt vanaf dat je 10 weken zwanger was van B dus dat is nog veeeeeeeeeeeeeeeel langer en daar meet ik mijn 'geluk' dan maar aan af, en dan bijt ik maar op mijn tanden en denk: Rocka heeft het erger en die heeft ook nog een dreutel rondlopen...
Echt, ik neem mijn petje voor je af
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:33:54 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71958530
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:31 schreef DuchessX het volgende:

[..]

En af en toe sta je kwijlend voor de koelkast?
Neuh, dat valt nog wel mee. Daar sta ik meer voor wat koele lucht.

Fijn dat jullie even langs mochten komen in het ziekehuis en dat alles goed was!
pi_71958581
fijn dat alles in orde was duchess!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:37:09 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71958644
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Neuh, dat valt nog wel mee. Daar sta ik meer voor wat koele lucht.

Fijn dat jullie even langs mochten komen in het ziekehuis en dat alles goed was!
BE gaat voor de ossenworst! Ik hoop dat je hem zelf kan opeten
Duch, fijn dat alles in orde is met jullie meisje jij ook nog even op je tanden bijten, je bent er bijna...
pi_71958694
Oh Duchess wat fijn dat het toch gewoon nog prima gaat met jullie meisje! Wel effe schrikken natuurlijk, maar goed om te merken dat ze het nog prima deed!

Asy, nog voor jou een Ik heb met je te doen hoor (*klopt af*)
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:45:33 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71958943
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:38 schreef Lijnloos het volgende:
Asy, nog voor jou een Ik heb met je te doen hoor (*klopt af*)
Met mij?
Lief van je hoor maar er zijn echt meiden hier die er tig keer erger aan toe zijn dan ik!
Ik bedoel de LLM moeten het nu toch ook echt wel zwaar hebben met dit warme weer. En dan nog de mama's die achter een dreumes/peuter aan moeten rennen, degene die nog (veel) meer bekkenproblemen hebben dan ik, degene die zich het ziekenhuis ingespuugd hebben, degene die liters vocht vast houden.
Echt, ik tel mijn zegeningen
wat niet weg neemt dat ik niet soms van mijn klachten baal en even erover wil zeuren...
pi_71959066
Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in...

Dikke dikke voor alle LLM's met of zonder peuter, met of zonder pijntjes... gewoon respect!
pi_71959503
Asy ook jij mag af en toe lekker zeuren hoor, net als iedereen Scheelt gewoon als je het even kwijt kunt

Overigens heb ik ook veel respect voor de moeders die al een of meer kinderen hebben en tijdens hun zwangerschap dus niet alleen met zichzelf maar ook met het rondrennende kroost rekening moeten houden. Ik heb me al vaak afgevraagd waar ze in godsnaam de energie/kracht vandaan halen. Het zal wel een simpelweg 'Je moet wel, het kan gewoon niet anders zijn'. Knap hoor!
#geen
pi_71959641
Bah, ik ben nog steeds gespannen van het ziekenhuisbezoek. Toen de verpleegster het apparaat op DuchessX aansloot (niet al te letterlijk nemen aub) was er zelfs na veel gezoek en geklungel geen hartslag waarneembaar. Pas na enige tijd zoeken en klooien met het apparaat was er wat te horen. Dat waren de langste 3 minuten van mijn leven denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juup© op 17-08-2009 22:36:18 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:22:05 #110
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71960382
Bah Davinia, kan me goed voorstellen dat je het op deze manier allemaal niet zo heel leuk vindt. Pijn is gewoon niet fijn

Lijnloos, mooie foto's van jullie DOCHTER, hoera

Ca.ra, gelukkig geen stuitertje En gelijk maar even gevierd met ijs lees ik, heel verstandig!

Happy, wel meer zwangere dames hebben bepaalde periodes geen of weinig trek in warm eten. Hier overigens geen last van, ik lunch liever met kliekejes dan met brood

BE, ik stond vanmiddag ook al verlekkerd met een bakje filet Americain in mijn hand Toch maar teruggelegd...

Duchess, gelukkig maar dat alles in orde is met de kleine meid!
En Juup, kan me de spanning goed voorstellen....

Asy, jij hebt het ook niet makkelijk. Dan kun je wel naar anderen kijken maar daardoor heb je zelf echt niet minder last en pijn. Ik hoop voor je dat het nog beter zal worden!

Hier sinds 'n uur of 2 een pijnlijk trekkende buik die maar niet zacht wil worden, ouch! Doet behoorlijk zeer.
En de klossen bij de thuiszorgwinkel waren op
Morgen maar even de kraamzorg bellen, ons bed is namelijk 3 cm te kort. Maar voor hetzelfde geld komt er een 1m60 lange kraamhulp en is het ophogen niet eens nodig!
pi_71960814
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:02 schreef Juup© het volgende:
Bah, ik ben nog steeds gespannen van het ziekenhuisbezoek. Toen de verpleegster het apparaat op DuchessX aansloot (niet al te letterlijk nemen aub) toen was er zelfs na veel gezoek en geklungel geen hartslag waarneembaar. Pas na enige tijd zoeken en klooien met het apparaat was er wat te horen. Dat waren de langste 3 minuten van mijn leven denk ik.
Oh bah!

Ik had dat vlak voor de bevalling, nog 'even een ctg'. De verlpleegkundige kon hem niet vinden, en na (voor mijn gevoel) een paar minuten (zullen wel seconden zijn geweest) heb ik dat ding afgepakt en op de goede plek gelegd
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_71960986
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:35 schreef McLaura het volgende:

[..]

Oh bah!

Ik had dat vlak voor de bevalling, nog 'even een ctg'. De verlpleegkundige kon hem niet vinden, en na (voor mijn gevoel) een paar minuten (zullen wel seconden zijn geweest) heb ik dat ding afgepakt en op de goede plek gelegd
Geniaal!

Maar Juup, kan me goed voorstellen dat het klote is zo te moeten wachten op een teken dat het toch goed zit... getver! Nu lekker genieten van je meisje voor ze zich aan papa komt laten zien.
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:43:58 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71961070
Serieus op Kersjes!
Hier hebben ze altijd stapels van die dingen staan!
pi_71961277
Duchess fijn dat alles goed was met jullie meisje! En Juup ik heb 1 keer bij de verloskundige gehad dat ze het hartje niet meteen kon vinden en dat was echt niet fijn _understatement_ Kan me je spanning dan ook goed voorstelllen

Davinia wat rot allemaal zeg! Zo is genieten van je zwangerschap nou niet echt makkelijk!

Kersjes bedoel je echt op als in 'allemaal weg'? Ik hoorde al van een soort zomerse babyboom in Amsterdam.
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:57:14 #115
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71961526
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:43 schreef Brighteyes het volgende:
Serieus op Kersjes!
Hier hebben ze altijd stapels van die dingen staan!
Hier de vorige keer dus ook maar nu hadden ze echt helemaal niks meer!
pi_71961608
Lijnloos wat een mooie plaatjes van jullie meisje gefeliciteerd!

Duchess, gelukkig was alles goed met jullie kleine meid. Kan me die spanning goed voorstellen Juup

We gingen net ff naar de bouwmarkt, ff wat spulletjes halen. Krijg ik me daar toch een paar pijnlijke harde buiken... lig nu dus maar op de bank maar ff rustig aan doen en op tijd naar bed. Puk is al weer gezellig aan t spartelen. Ben me net ook maar te buiten gegaan aan de scholiertjes bescuitjes... veel te lekker , het pak was zo maar in eens leeg
pi_71961632
Nou ik ben weer terug van de dietiste. Tot nu toe 1,1 kg aangekomen. Liever niets natuurlijk, maar ik ben hier best tevreden mee.

Echt even een dikke knuffel voor alle meiden met lichamelijke klachten hoor . Bekkenklachten, uitdroging, vocht vasthouden, slecht slapen, pijn in de rug etc. en dan kom ik aan met het feit dat ik mijn avondeten niet meer lekker vind. Wat zeur ik nou?! En meer zeggen dan 'kop op', 'je bent er bijna' of 'ik hoop dat het afzakt' ofzo kan ik er ook niet op zeggen
pi_71961671
Lijnloos ik ben aan het teruglezen en zie nu pas de schitterende echoplaatjes van jullie dochter
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:04:09 #119
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71961768
Whaaaaah, er kwam net een keiharde "knak" uit mijn buik!!!
Ben gelijk gaan staan springen en voelen of er niks aan het lekken was, maar nee.
Ben me rot geschrokken
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:09:21 #120
190853 RockabeIIa
pi_71961946
Asyniur, dat petje hoeft niet hoor. Het kan niet anders en als ik alles van tevoren wist dan hadden we waarschijnlijk alsnog voor deze tweede gekozen.
Ik wou er ook geen dramaverhaal van maken, sorry
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:09:21 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71961947
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:04 schreef Kersjes het volgende:
Ben gelijk gaan staan springen en voelen of er niks aan het lekken was, maar nee.
Ben me rot geschrokken
ik zie het helemaal voor me!
Ook niks als je op je hand blaast?

Happy, op zich is het verder wel heel netjes toch?
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:10:42 #122
190853 RockabeIIa
pi_71961989
Kersjes en toch klinkt het allemaal wel een stukje serieuzer nu! Volgens mij vindt je dat zelf ook!?
Krijgen we nog een buikfoto van je te zien?
pi_71962000
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:04 schreef Kersjes het volgende:
Ben me rot geschrokken
WhAAAA.... da's gek Maar wellicht wel een mooi voorteken
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Kersjes en toch klinkt het allemaal wel een stukje serieuzer nu! Volgens mij vindt je dat zelf ook!?
Krijgen we nog een buikfoto van je te zien?
Of meteen een baby-uit-buik-foto
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:12:14 #124
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71962041
Ik sluit me bij Duchess aan hoor, zwaar respect voor de dames die er al een (of meer...) rond hebben hobbelen.
En Happy, zo veel meer hoef je ook niet te zeggen hoor. Het is al heel fijn om hier zo nu en dan te spuien.

Overigens, als ik te veel klaag of mijn nachtelijke kanweeresnieslapen-posts zijn irritant dan alsjeblieft zeggen hoor!
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:12:52 #125
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_71962073
Leonieke, dat was vast heel erg schrikken, hoop dat het hierbij blijft en dat je er geen last meer van zal hebben. Zulke stress is niet goed voor een mens

Lijnloos, jaaaahh, geweldig mooie echo zeg! Die bééntjes! En die armpjes voor het gezichtje ook, zo superlief En leuk dat wij ook mee mogen genieten qua geslacht Ik zou helemaal losgaan op Hello Kitty-spullies, whehe

Duchess, Fijn dat ernaar is gekeken en dat alles ok is gebleken. En Juup, aahh, voor de spanning hoor (ook voor jou natuurlijk, Duchess!)

Davinia, bah, vreselijk naar dat je er zo veel pijn aan hebt, hopelijk kan de bekkenfysio meer betekenen voor je als deze. Je moest woensdag toch, meen ik me te herinneren (sorry, hoofd, zeef, blabla).. Ik moet woensdag ook, ik ga aan je denken

Asy en Rocka, dikke voor jullie, it ain't easy being green, zeg maar. En Asy, tuurlijk zijn er altijd mensen die het slechter hebben, maar dat neemt niet weg dat je van tijd tot tijd gewoon even flink de balen hebt. En dan gooi je dat er hier even lekker uit, toch?

Kersjes, wów, daar zou ik ook wel even van onder de indruk zijn, zeker als je al sinds een uur of 2 een harde buik hebt! Maar nog geen lekkages dus, hmm..

Owja, BE, ik snap je helemaal wat die osseworst betreft. Ik heb al een uitgebreide deal met mijn mama: rond mijn bevalling zorgt ze dat ze altijd een grote bak filet american op voorraad heeft en zodra wij dan bellen dan rijdt zij met gillende sirenes naar het ziekenhuis. Kan zij mooi de baby kijken en ik mezelf ranzig eten aan filet Ik ben benieuwd of de eerste bak de koelkast die ik daar tot mijn beschikking heb gaat halen.. Ik hoop voor je dat die osseworst bij jóu naar binnen kan

Lief is op dit moment ons geboortekaartje aan het ontwerpen, hij wordt zo grappig Wilde er eigenlijk even bij gaan zitten maar ik heb geen zin mijn bureaustoel erheen te slepen en op het krukje dat er staat hou ik het nog geen 5 minuten vol. Mijn rug/heup/bekken/been-iets is vennijnig aanwezig vandaag, dus ik hou het maar op hangen in de kussens en de chocomel opdrinken die lief voor me heeft meegebracht vandaag. Ohja, en ik heb een positiejurk aan op dit moment die súperlekker zit, maar ik zie er dus wel mooi uit als een olifant zeg, echt flatteus issie niet Tot zoverre mijn interessante gedachtenkronkels
3!
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:13:16 #126
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71962087
Neenee, er lekt echt niks!
En da's maar goed ook. Het komt me nu echt even slecht uit om te bevallen. Ik moet nog ..... ehhhh... dinges enzo....
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:13:42 #127
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71962097
Oeh Go Kersjes Go Kersjes Go Kersjes
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:14:05 #128
95408 Incantrix
pi_71962108
Ow, en Happy, dat klinkt best goed zeg, jeej!
3!
pi_71962192
klinkt stiekem toch wel spannend Kers!
ff snel doen wat je nog moet doen dan en daarna hop
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:16:35 #130
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71962204
Pfff, ik ga het kind hopelijk voor de laatste keer vanavond zijn bed in gooien, een magnum uit de vriezer pakken en me niks aantrekken van die pijnlijke krampen
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:17:33 #131
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71962238
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:13 schreef Kersjes het volgende:
Neenee, er lekt echt niks!
En da's maar goed ook. Het komt me nu echt even slecht uit om te bevallen. Ik moet nog ..... ehhhh... dinges enzo....
Eej, je mag niet meer dingesen als je vliezen gebroken zijn
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:18:14 #132
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71962267
Zo stom he, voor hetzelfde geld duurt het echt nog 10 dagen ofzo, maar het voelt nu eigenlijk best wel serieus. Heb er de bibbers van
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:18:59 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71962293
Ik zei toch dat Kersjes iig voor zou gaan kruipen!
Ik hoop echt voor je dat het door zet meid!
pi_71962343
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zei toch dat Kersjes iig voor zou gaan kruipen!
Ik hoop echt voor je dat het door zet meid!

ik vind et spannend
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Jubileum moderator maandag 17 augustus 2009 @ 21:21:41 #135
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71962425
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:19 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik vind et spannend
Ik ook
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:22:05 #136
95408 Incantrix
pi_71962449
Jeetje Kers, weet ik misschien al véél sneller de naam als dat je me beloofd had, whaha!

Geniet van je magnum, en eh, ja, doe maar voorkruipen hoor Mag wel volgens mij!
3!
pi_71962467
Kersjes zet hm op!! ....als het echt zover is
pi_71962514
Eerst een magnum, dan een baby
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:28:35 #139
190853 RockabeIIa
pi_71962750
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:23 schreef Lijnloos het volgende:
Eerst een magnum, dan een baby

Een baby kan nl altijd nog!
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:34:33 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71963002
Er is nu voor mij een McFlurry onderweg!
Ja, ik weet dat je softijs eienlijk beter kan mijden, maar van alle slechte smokkeldingen... I... must... have...
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:35:20 #141
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71963035
Jongens hou op joh, straks is het niks!
Gerommmel heb je in verschillende gradaties, toch?
Ik ben nu gewoon een stapje verder gegaan op de ladder, that's all.
Als er iets komt te veranderen dan meld ik me wel weer...
pi_71963048
Spannend Kersjes .... ik blijf f5-en! geniet nog eerst nog maar even van je magnum
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:35:49 #143
190853 RockabeIIa
pi_71963052
Kun je niet effe voelen of je ontsluiting hebt?

pi_71963162
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:35 schreef RockabeIIa het volgende:

hahahaha

ff grabbelen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Jubileum moderator maandag 17 augustus 2009 @ 21:39:03 #145
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71963221
Rocka!
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:39:41 #146
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71963245
Rocka, ik zal mezelf wel even strippen gelijk dan, kan ik weg uit de herrie

Ze zijn weer begonnen met asfalteren hiervoor, gaat de hele nacht door. Straks wordt het kind er letterlijk uitgedreund
pi_71963312
@Davina, ik heb even op je lijstje gereageerd:

zitbotjes, beide zijden (altijd prijs bij te lang staan): prijs bij te lang staan, een harde stoel en bij het zadel van mijn fiets (ondanks een heel comfi zadel)
Knieën, beide zijden: nuh, gelukkig niet. Ze zijn wel dik, maar ik neem maar even aan dat dat het algemene vochtvasthouden is.
Kuiten, nog nog alleen rechts: nee, nog niet gehad
Enkel, nu nog alleen rechts: beide zijden, vooral na slapen. Maar ik gok erop dat het samenhangt met (gaan we weer) vocht
Liezen (soms bij opstaan, anders niet/nauwelijks): bij lopen, bij zitten, bij staan...wanneer niet eigenlijk? Maar vooral in steken, niet constant
Schaambot (zo nu en dan een steek, niet heel bijzonder): idem aan liezen...

Vervelend dat je eigen fysio er niets mee kon, hopelijk de bekkenfysio wel!

@lijnloos: fijn dat je weer een sticker had! En gave foto's van je meisje.
@ huup: en wederom een sticker voor jou! Hoeveel ruimte voor stickers heb je nog op je kaart?!
@ BJ: ik kraak bij het opstaan 's nachts soms zo hard, dat manlief er wakker van wordt. Hopelijk blijft dat jou bespaard.
@ ca.ra: fijn dat ie is ingedaald, dat verdient een bloemetje eh ijsje. En nee je zeurt niet, ik ben al lang blij dat ik 's nachts nog slaap.
@ aoraki, oe eerste dag na de vakantie is altijd lastig.
@ happy, ik herken het dat je geen zin hebt in warm eten. Doe mij maar sla of een boterham. Het is even wat minder geweest, maar nu de laatste weken is het weer helemaal terug. En maar 1,1 kilo, dat is toch heel netjes?
@ duchess: fijn dat er niks aan de hand bleek. En inderdaad met weeën een kamer delen lijkt me niet alles...
@ Be: ik gok erop dat jij de worst mag eten!
@ Martine: vervelend van die harde buik, effe goed op jezelf passen.
@ Incantrix: niet te scheef hangen in kussens he...is ook weer niet goed.
@ kersjes, er zegt vanalles knak, maar mijn buik niet...En nog krampen ook! Ik zeg die Magnum geeft je wat energie en dan gaan met die banaan!

Goed. En hoe is het met mezelf?! Zullen we het daar maar even niet over hebben . Ik ben sjacho, ik ben moe en ik mag niet klagen, maar ik heb het gewoon effe gehad. Ik wil ook op vakantie, ik wil me weer kunnen bewegen, ik wil mijn eigen kleren aan, ik wil eigenlijk weer gewoon werken, ik wil mijn moeder niet over de vloer voor poetsen (ik ben dus ook nog ondankbaar ) en ik wil gewoon lekker slapen. Morgen vast een betere dag.....kraamzorgintake om 9 (!) uur. Zelf afgesproken hoor, maar hoe ik dat nou weer zo vroeg heb kunnen doen ....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:41:55 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71963340
Maar jij hébt iig nog gerommel Kersjes!
Ik ben echt serieus aan het overwegen om zo toch nog maar eens te hupsakeejen gewoon om dan toch iig maar het gevoel te hebben dat er iets gebeurt.
pi_71963623
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:41 schreef Brighteyes het volgende:
Maar jij hébt iig nog gerommel Kersjes!
Ik ben echt serieus aan het overwegen om zo toch nog maar eens te hupsakeejen gewoon om dan toch iig maar het gevoel te hebben dat er iets gebeurt.
dat je dr nog zin in hebt zeg pff hihi nouja, jij liever dan ik

Mefke, dipmomentje

ik heb geen plek meer voor nieuwe stickertjes serieus, er word al 2 afspraken onderaan mn kaart gekrabbeld. Een beetje gepropt zeg maar en nu is er dus echt geen ruimte meer haha. Ik ben benieuwd hoe ze dat volgende week gaat doen misschien krijg ik wel een post-it ofzo. Dan heb k een echt stickertje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Jubileum moderator maandag 17 augustus 2009 @ 21:49:07 #150
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71963647
Je mag ook gewoon "bedankt voor de McFlurry"
zeggen hoor, denk niet dat F. zo'n uitgebreid bedankje verwacht BE
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:53:35 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71963857
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:49 schreef Lois het volgende:
Je mag ook gewoon "bedankt voor de McFlurry"
zeggen hoor, denk niet dat F. zo'n uitgebreid bedankje verwacht BE
*proest*
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:56:13 #152
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71963958
Mefke natuurlijk mag je best klagen! Soms is het gewoon even allemaal bluh. Maar meestal komt er dan weer een dag dat het beter gaat.

En over je kraamintake morgen: dan heb je het in ieder geval maar gehad, toch? (ik probeer dan maar de positieve insteek te vinden)
pi_71964277
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:48 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dat je dr nog zin in hebt zeg pff hihi nouja, jij liever dan ik

Mefke, dipmomentje

ik heb geen plek meer voor nieuwe stickertjes serieus, er word al 2 afspraken onderaan mn kaart gekrabbeld. Een beetje gepropt zeg maar en nu is er dus echt geen ruimte meer haha. Ik ben benieuwd hoe ze dat volgende week gaat doen misschien krijg ik wel een post-it ofzo. Dan heb k een echt stickertje
Op jouw buik is ruimte zat voor nog wat stickertjes
pi_71964292
omg

mn lief vond het een strak plan om zn ouders te bellen om te zeggen dat zn hun telefoons op standby moeten houden en in de buurt moeten houden (voor het geval er binnen nu en twee weken iets gebeurt zeg maar.)
als ze nog niet door het plafond zaten dan zitten ze dat nu wel my god, wat een inlevingsvermogen weer hhahaha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71964374
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:35 schreef RockabeIIa het volgende:

Ghehehehehe

Go Kers!!
#geen
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:09:30 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71964426
Juup! We kunnen ook verder op haar voeten/benen hoor.

Vriend-van-Huup!

Mijn moeder begint overigens ook wel een tikkie nerveuzer te worden merk ik nu.
Morgen hebben zij een crematie in Apeldoorn, of er dan evt. een vriendinnetje was die overdag in kon springen (Sasha zit op het kdv, dus dat is op zich niet eens heel erg nodig) en woensdagavond zitten ze op een boot voor een theatervoorstelling, dan kunnen ze er dus niet af, of ik dan ook iemand anders standby kon hebben.
Wel schattig hoor.
pi_71964533
Mijn moeder dacht dat ze werd ingeknipt toen ze van mij beviel omdat ze niet genoeg ontsluiting had Vertelde ze echt heul serieus Ik heb toen maar even uitgelegd dat dat toch geen verband met elkaar houdt.

* DuchessX d'r moeder verbaasd zich er steeds weer over dat er tegenwoordig zoveel info is over bevallen, zwanger zijn etc. Zelf heeft ze nooit echt voorlichting daarover gehad (1973)
#geen
pi_71964534
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:05 schreef huuphuup het volgende:
omg

mn lief vond het een strak plan om zn ouders te bellen om te zeggen dat zn hun telefoons op standby moeten houden en in de buurt moeten houden (voor het geval er binnen nu en twee weken iets gebeurt zeg maar.)
als ze nog niet door het plafond zaten dan zitten ze dat nu wel my god, wat een inlevingsvermogen weer hhahaha
herkenbaar
Mijn schoonmoeder ging zelf bellen en vragen of de baby er al was ow jaaaa die baby is er al een week, zijn we jou vergeten te bellen dan?

en die knak! Kers, zo herkenbaar (alleen bij mij volgde er wat vruchtwater)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_71964544
Schattig ja BE

op mn been kun je gewoon alles dr in drukken joh, geen stickerts nodig daar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71964577
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:13 schreef huuphuup het volgende:
Schattig ja BE

op mn been kun je gewoon alles dr in drukken joh, geen stickerts nodig daar
Brandmerken
#geen
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:15:02 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71964615
Whehehe, DuchessX: Nah mevrouwtje... u zit nu op 6cm... we knippen de rest er wel bij...

Aaaaauwie!
pi_71964679
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:12 schreef Estrys het volgende:

[..]

herkenbaar
Mijn schoonmoeder ging zelf bellen en vragen of de baby er al was ow jaaaa die baby is er al een week, zijn we jou vergeten te bellen dan?

en die knak! Kers, zo herkenbaar (alleen bij mij volgde er wat vruchtwater)
mja, ik kreeg nu net allerlei (goedbedoelde) adviezen enzo... oa: verdoving en ruggeprik moest ik maar niet aan beginnen want dat was allemaal maar slecht voor de baby zeg eh, ik geloof dat ik dat zelf bepaal he

En verder
het hotel is bijgeboekt, eerst alleen van de 24 t/m de 26, nu blijven ze hier van de 24e t/m de 28e in een hotel. grmbl en dr is echt geen hol te doen in kutklappeveen hiero dus ik ben bang dat ze dan dagelijks hier even komen "buurten". Ondanks mijn verzoek om, als ik nog niet bevallen ben, uit de buurt te blijven, iets met vermoeiend en hormonen enzo. MUH
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71964724
He jakkie Huup Ik zou er ook echt niet aan moeten denken!
#geen
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:20:11 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71964818
Oh, dat lijkt me echt heel irritant idd Huup!
Maar goed het gaat om 'schoonfamilie' toch?
Dan kan jij je iig met goed fatsoen van 13 tot 15 minstens terugtrekken op je slaapkamer hoor.
pi_71964895
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:16 schreef huuphuup het volgende:

[..]

mja, ik kreeg nu net allerlei (goedbedoelde) adviezen enzo... oa: verdoving en ruggeprik moest ik maar niet aan beginnen want dat was allemaal maar slecht voor de baby zeg eh, ik geloof dat ik dat zelf bepaal he

En verder
het hotel is bijgeboekt, eerst alleen van de 24 t/m de 26, nu blijven ze hier van de 24e t/m de 28e in een hotel. grmbl en dr is echt geen hol te doen in kutklappeveen hiero dus ik ben bang dat ze dan dagelijks hier even komen "buurten". Ondanks mijn verzoek om, als ik nog niet bevallen ben, uit de buurt te blijven, iets met vermoeiend en hormonen enzo. MUH
Je had ook met 39,6 moeten bevallen, dat zei ik toch al. Maar neeeee die pinda is nu al eigenwijs
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_71965228
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:12 schreef DuchessX het volgende:
Mijn moeder dacht dat ze werd ingeknipt toen ze van mij beviel omdat ze niet genoeg ontsluiting had Vertelde ze echt heul serieus Ik heb toen maar even uitgelegd dat dat toch geen verband met elkaar houdt.

* DuchessX d'r moeder verbaasd zich er steeds weer over dat er tegenwoordig zoveel info is over bevallen, zwanger zijn etc. Zelf heeft ze nooit echt voorlichting daarover gehad (1973)
Oh maar dat had ik ook in '84 Was echt zo'n nitwit

Eeeehhh ik kwam even om een hoekje kijken, maar BE loopt nog zwanger rond zie ik
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:33:59 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71965367
Ik ben er nog, mét volle buik!
pi_71965448
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben er nog, mét volle buik!
Controle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:36:53 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71965489
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:36 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Controle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaaf!
pi_71965533
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:21 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je had ook met 39,6 moeten bevallen, dat zei ik toch al. Maar neeeee die pinda is nu al eigenwijs
mja maar als ik vanavond nog beval he (stel nou dat...) dan denk je toch niet dat die hoteldagen gecanceld worden? noooh dan zit men hier van de 18e t/m de 28e

nouja ach, we zien wel.

Ik ga lekker slapen harry potter kijken op t matras in de woonkamer; geen eng hoog bed voor mij vanavond
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:39:29 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71965608
* Brighteyes gaat ook d'r bedje opzoeken...
Ik kan echt merken dat ik vanmiddag niet echt goed/lekker heb geslapen.
pi_71965627
Goedenavond

Even snel bijgelezen!
Mooie fotootjes Lijnloos enne.... Asy, houd je steken naar één bil in de gaten? Dat klinkt een beetje als zwangerschapsischias en daar kan je best wat aan doen met een chiropractor
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:58:54 #173
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71966357
truste/harrypotterze meiskes!

Geldt de wet van FOK ook bij de verloskundige? Ik heb net vandaag lopen melden dat ik het mannetje minder voel, en vooral meer 'gepor' voel in plaats van gestamp. En nou is ie me toch een partij druk ineens vanavond!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 03:46:28 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_71970958
Dank modjes

Bert heeft van het weekend de knoop doorgehakt dat het gewoon openbaar mocht worden, dus dan mag het hier ook gewoon bekend zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71971261
jaaaaaaaaaa!!! Huupske is 40 wkn vandaag!!

Troel, wat ontzettend leuk, weer n ventje! Gefeliciteerd!

Kers, hoe ben jij de nacht doorgekomen na de knapperij?

Zo, vanaf over 10 minuten heeft mijn verloskundige vakantie en kan ik eindelijk es ff flink gaan bevallen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:05:49 #176
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71971296
Yay Huup! Ga je vanaf nu wel melden?

Ik was ook al benieuwd of er Kersjes-nieuws was maar zo te zien heeft ze liggen slapen vannacht. Viel het asfalteren mee qua lawaai?

Troel, weer een mug vannacht?

Hier heerlijk in een ruk doorgeslapen van half 2 tot 6, ik ben er gewoon trots op.

Gisteravond zijn mijn paps en mams teruggekomen van vakantie. Ook een relaxed idee, stel nou dat... dan zijn ze in ieder geval in de buurt. En ik kan weer lekker lang met mijn mam bellen zonder te hoeven denken aan dure GSM kosten naar het buitenland.
pi_71971358
Huupje 40 weken!!
En wat gezellig van je schoonouders...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71971377
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 06:51 schreef Poppedein het volgende:

Zo, vanaf over 10 minuten heeft mijn verloskundige vakantie en kan ik eindelijk es ff flink gaan bevallen
Jij denk: ik doe het lekker zelf?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:38:22 #179
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71971398
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:09 schreef RockabeIIa het volgende:
Asyniur, dat petje hoeft niet hoor. Het kan niet anders en als ik alles van tevoren wist dan hadden we waarschijnlijk alsnog voor deze tweede gekozen.
Ik wou er ook geen dramaverhaal van maken, sorry
je hebt er geen dramaverhaal van gemaakt, maar ik vind het knap hoe je je er doorheen timmert
Ik heb serieus laatst gezegd dat ik nog niet weet of ik wel een 2e wil als dat ook zo gaat... (maar misschien ben ik dat tegen die tijd al vergeten )
pi_71971412
hahahha, ja t staat wel raar zo hè Ik heb mn lief vast voor de youtube instructiefilmpjes geparkeerd

Nee, ze woont hier 5 kwartier rijden vandaan en had de afgelopen weken nog een aantal diensten staan die ze in het geval ik zou gaan bevallen niet kwijt zou kunnen, waaronder afgelopen nacht... Nu heeft ze de komende 3 weken vakantie en is de kans dat mijn beste vriendin mijn bevalling zal gaan begeleiden ineens een stuk groter geworden en daar word ik gewoon helemaal happy van!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppedein op 18-08-2009 07:48:48 ]
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:47:18 #181
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71971437
Poppedein, dat klinkt wel heel fijn! Je beste vriendin die de bevalling doet
Kersjes, is er nog wat gebeurd vannacht? bv een baby geboren
BE, heeft het hupsakeejen nog iets opgeleverd?
Ca.ra, de wet van Fok geldt bijna altijd
En troel krijgt nog zo'n mooi ventje erbij
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:49:25 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71971445
Dat is idd wel een fijn idee dan Poppedein!

Als een blok geslapen hier vannacht. Nu had ik gisterenavond niet veel gedronken dus ik hoefde ook maar 1 keer te plassen, maar ik ben zelfs volgens mij maar 1 of 2 keer gekeerd ofzo!

Ik moet om 11.15 in het ziekenhuis zijn, maar ik denk dat ik zo mijn bedje maar uit spring. Even gebruik maken van het feit dat Sasha op het kdv zit en ik dus even de handen vrij heb voor wat boodschapjes en dingetjes.

Haha Asyniur, niks gehupsakeed dus ook.
Ik hang tegen een schimmeltje aan dus ik ben al een paar avonden met miconazolnitraat aan het smeren en dan lijkt het me handiger om seks maar heel even te laten.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:04:04 #183
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71971496
Huup, gefeliciteerd met DE mijlpaal

Hier heeft het niet doorgezet helaas. Toen manlief om half 12 thuiskwam vond hij me in een rare houding hangend aan ons bed. Ik moest echt puffen, krampen waren op hun gemeenst tot nu toe! Maar ik vond ze toch nog niet heftig genoeg voor echte weeen.
SPOILER
En ineens, rond 1 uur ofzo was het over. Ben nog een paar keer wakker geweest en supervaag gedroomd, en elke keer dat ik wakker was vond ik het toch wel jammer dat er totaal geen gerommel of wat dan ook meer te bespeuren was....
Wat een aanloop zeg, heb ik de vorige keer dus helemaal niet gehad en nu heb ik gewoon al een paar weken voor de uitgerekende datum al zoveel gerommel!!
pi_71971501
Poppedein, wat een fijn idee! Je vriendin bij de bevalling!

BE, succes bij de echo!!
en hupsakeeen met een schimmeltje is niet zo handig idd...

Jeetje Kersjes.. jouw lijf maakt er ooi een zooitje van zeg! Hoop toch echt dat jij ook snel mag bevallen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:05:22 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_71971503
Jaaaa vers babietje

Mijn nichtje is bevallen van een jochie

sorry
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:07:31 #186
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71971517
Hoe zit dat met bevallen en een schimmeltje dan? Geen kans dat de baby gelijk spruw krijgt dan?

Gefeliciteerd Troel
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:07:42 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71971519
Kersjes, dat is dus precies wat ik 2 weken terug had. Toch wel moeten puffen zeg maar en dan ineens een uur later was het weg...
Schijnt dus heel normaal te zijn bij een 2e, omdat je buik zoveel gevoeliger is, maar ik vind het maar vals. Het zet je zo op het verkeerde been...
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:08:29 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71971523
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:07 schreef Kersjes het volgende:
Hoe zit dat met bevallen en een schimmeltje dan? Geen kans dat de baby gelijk spruw krijgt dant?
Ja, daar dacht ik gisteren ook aan idd. Ik zal het vrijdag wel vragen bij de vk als het er dan nog zit.
Maar ik ben heel snel gaan smeren en het lijkt erop dat ik het al wel onder controle heb...
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:10:34 #189
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71971542
BE, fijn dat je goed geslapen hebt!
kersjes, dat klinkt wel heel pittig. Jammer dat het geen beebje heeft opgeleverd...

Ik ga mijn half dagje werken en dan vanmiddag lekker weer bijkomen...
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:12:20 #190
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71971556
BE, vals inderdaad....

Ik begin trouwens ook behoorlijk dikke voetjes te krijgen nu, mijn Birckenstocks zitten niet zo lekker meer...
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:13:00 #191
190853 RockabeIIa
pi_71971563
Mogge!

Huup famous forty

BE succes straks!

Poppedein, mooi dat je vk vakantie heeft! En je dinnetje niet
Las trouwens gister een stukje over vrouwen die het zelf willen doen zonder begeleiding. *ril* lijkt mij echt niks!

troel ook een knul

Ben vannacht al weeeeer bevallen! De hele week al elke nacht weer! Elke keer anders.... Typisch.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:14:11 #192
190853 RockabeIIa
pi_71971574
Potjandikkeme kersjes
wat een dikke vette bummer!
*Magnum geeft*
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:14:31 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_71971578
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Las trouwens gister een stukje over vrouwen die het zelf willen doen zonder begeleiding. *ril* lijkt mij echt niks!
Als het zo per ongeluk uitkomt dat de vlos te laat zou zijn is het nog daaraantoe, maar willens en wetens zeker niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71971591
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:14 schreef Troel het volgende:

[..]

Als het zo per ongeluk uitkomt dat de vlos te laat zou zijn is het nog daaraantoe, maar willens en wetens zeker niet.
Bij Amber was ht bijna het geval om dat de vk bijna te laat was. Ik heb het echt tegen gehouden.. haar hoofdje was er al een paar keer half uitgeweest.. Ik heb toen meteen gezegd dat als het bij Tess ook zo zou gaan, ik het nit meer tegen zou houden. De vk heeft toen ook wat tips gegeven wat we moesten doen mocht het weer zo gaan als bij Amber.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71971614
Kersjes bleh, dat is wel balen dan!

Bijkomen is altijd lekker Asy Ik ga ook een poging doen ergens vandaag, maar ben nu al bang dat het hem niet erg wordt. Gewoon werken vandaag namelijk.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:19:14 #196
190853 RockabeIIa
pi_71971618
Ja maar dan gaat het 'goed' maar als er geen ontsluiting dmv weeën komt na het breken van de vliezen net als bij mij dan kun je echt wachten tot je een ons weegt maar dan gebeurt het gewoon niet... Heel eng vind ik dat.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:19:53 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71971624
Wat ik me altijd af vraag als de baby komt zonder dat er een vk in de buurt is, moet je dan nog iets met die navelstreng? Of kan die gewoon blijven zitten tot er hulp is?
pi_71971626
das waar..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71971633
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:19 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ik me altijd af vraag als de baby komt zonder dat er een vk in de buurt is, moet je dan nog iets met die navelstreng? Of kan die gewoon blijven zitten tot er hulp is?
Gewoon laten zitten, niet doorknippen of wat dan ook. Kindje op je blote buik nemen, handdoek eroverheen om kindje warm te houden, mutsje op hoofd en verder zo laten tot de vk er is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:21:29 #200
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71971643
Yummie Rocka, thanks
En je hebt het er maar druk mee 's nachts, hopelijk steek je er nog wat van op!

Asy, ik heb de vorige zwangerschap meerdere malen hysterische jankbuien gehad omdat ik het zo erg vond dat ons kind geen broertje of zusje zou krijgen. Want no way in hell dat ik weer zwanger zou worden, ik vond het verschrikkelijk!!
En zie, uiteindelijk is het allemaal goedgekomen, werd het verlangen naar een 2e steeds groter en ineens overschaduwde het zelfs mijn angst om weer zwanger zijn
En hoewel dit ook geen superfijne 9 maanden zijn geweest is het me toch meegevallen en ervaar ik deze zwangerschap als een stuk prettiger dan de 1e. Dit besef heb ik pas een paar dagen en vind ik toch wel bijzonder
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:23:11 #201
190853 RockabeIIa
pi_71971661
Zo vreemd ook dat je dat niet voelt, het doorknippen van de navelstreng en het letterlijke afstand nemen van je kindje daardoor...
pi_71971664
idd BE, zoals Vicky zegt! Het is zelfs zo dat er vrouwen zijn die, om even door te gaan op the unassisted childbirth enzo, de navelstreng helemaal niet doorknippen, maar net zo lang met kind aan placenta rond blijven lopen, tot t ding na een week op een "natuurlijke manier" afgestoten wordt...
pi_71971671
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

Gewoon laten zitten, niet doorknippen of wat dan ook. Kindje op je blote buik nemen, handdoek eroverheen om kindje warm te houden, mutsje op hoofd en verder zo laten tot de vk er is.
Dat idd. En er was nog iets met een emmer warm water.. Maar dat ben ik dan weer vergeten.. :
pi_71971677
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:23 schreef Poppedein het volgende:
idd BE, zoals Vicky zegt! Het is zelfs zo dat er vrouwen zijn die, om even door te gaan op the unassisted childbirth enzo, de navelstreng helemaal niet doorknippen, maar net zo lang met kind aan placenta rond blijven lopen, tot t ding na een week op een "natuurlijke manier" afgestoten wordt...
Dat gebeurd zeker alleen weer in dat rare Amerika he..
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:25:07 #205
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71971679
Een WEEK lang rondlopen met je pasgeboren baby aan je lijf vast???
Jemig
pi_71971690
Goeiemorgen mede-bollies!
Kersjes, wat balen zeg... Het leek er dus echt effe op maar niet doorgezet
Huup, 40 weken mijlpaal! Joehoe*O* ik vannacht gedroomd dat je hier met pics en al kwam melden dat je een beebje hebt gekregen vannacht... Klopt ie?

Asy succes met werken vandaag en alle anderen succes met werken, vakantie vieren of de laatste loodjes...

Oh en troel ook een kereltje! Gefeliciteerd!!!
pi_71971694
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:25 schreef Kersjes het volgende:
Een WEEK lang rondlopen met je pasgeboren baby aan je lijf vast???
Jemig
dat was mijn gedachte ook...
een week lang dat ding meeslepen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:26:46 #208
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71971696
Hoe doe je dat met aankleden dan? Een onderbroek lijkt me niet zo prettig zitten dan
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:26:53 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71971698
quote:
Serieus!
Wat een wonderlijke mensen zijn er toch op deze wereld.

Kersjes, jij hebt een ander beeld dan ik! Ik zie een placenta in een wikkeldoek in de kinderwagenbak erbij. Aggos... een tweeling.
pi_71971713
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:26 schreef Kersjes het volgende:
Hoe doe je dat met aankleden dan? Een onderbroek lijkt me niet zo prettig zitten dan
placenta wordt dan wel gewoon geboren natuurlijk he... dus niks meer vast aan je eigen lijf, maar wel kind aan placenta via navelstreng..

En inderdaad zijn dit vooral de Amerika verhalen... al hoor je dit soort dingen in NL ook al wat vaker voorbij komen... In Amerika ontstaat deze opstand gewoon veel meer omdat de thuisbevalling daar gewoon niet tot bijna niet geaccepteerd is... Heb een tijdje stage gelopen in New York tijdens mijn opleiding en dan kom je echt heel wat aparte mensen en verhalen in en uit dat circuit tegen...
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:29:15 #211
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71971723
BE
Ik heb idd meer zo'n beeld van "wat bungelt er nou toch tussen mijn benen steeds? Oh ja, verrek..."

Tssss, ik ben ook lekker wakker he? Tuurlijk, de placenta wordt immers ook nog gewoon geboren
pi_71971749
Iewl... Dat klinkt echt te smerig allemaal, los van het feit dat het ook behoorlijk onpraktisch is... (zo kijk ik er tegenaan dan hè)
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:32:50 #213
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71971771
Lijnloos, hoe gaat het met je ongeboren dochter?
pi_71971780
Nog geen nieuwe babietjes
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:26 schreef Kersjes het volgende:
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:34:01 #215
190853 RockabeIIa
pi_71971787
Maar dat meurt toch gigantisch! Ik vond het navelstompke al zo vies!!!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:35:21 #216
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71971805
We gaan strakjes even langs de winkels, wil nog even extra onderbroeken tenten halen bij de Hema voor straks.
Nog een tip voor andere last-minute aankopen? Voedings-bh's ga ik straks laten kopen, vorige keer waren mijn borsten na de stuwing 3 cupmaten gegroeid
pi_71971811
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:28 schreef Poppedein het volgende:

[..]

placenta wordt dan wel gewoon geboren natuurlijk he... dus niks meer vast aan je eigen lijf, maar wel kind aan placenta via navelstreng..

En inderdaad zijn dit vooral de Amerika verhalen... al hoor je dit soort dingen in NL ook al wat vaker voorbij komen... In Amerika ontstaat deze opstand gewoon veel meer omdat de thuisbevalling daar gewoon niet tot bijna niet geaccepteerd is... Heb een tijdje stage gelopen in New York tijdens mijn opleiding en dan kom je echt heel wat aparte mensen en verhalen in en uit dat circuit tegen...
Amerikanen zijn gewoon een raar volk

Ben wel benieuwd naar verhalen hoor! Vertel vertel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71971837
Mijn god, ik hou dr over op hoor, maar zat ff op youtube te speuren;

disclaimer: wellicht niet tijdens t ontbijt bekijken

pi_71971883
Goedemorgen!
Jammer Kers dat het niet doorgezet heeft, dit is inderdaad vals.
En Huup, dat je dat toelaat je schoonfamilie zo dichtbij in een hotel. Ik zou er serieus moordneigingen van krijgen. Ik denk dat ik het straks al moeilijk vind als schoonmoeder1 het kindje eerder ziet dan mijn eigen moeder, gewoon omdat ze dichterbij woont. Maar goed, dat zegt meer over de relatie tussen mij en schoonmoeder1 vrees ik.
En ca.ra, lekker je moeder terug van vakantie. Die van mij vertrekt zondag voor 2 weken. En ik vind dat helemaal niet leuk, maar ja, je doet er weinig aan. Moeder en zus hebben daarom besloten dat ik 5/9 beval, dan ziet zuslief Driekus nog voor haar vakantie en moeders komt de 6de terug. Ik zelf reken nergens op, het zal wel eind september worden...
pi_71971887
Ik heb het maar halverwege weggeklikt, poppedein
pi_71971892
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:32 schreef Kersjes het volgende:
Lijnloos, hoe gaat het met je ongeboren dochter?
hihi.... Wat klinkt dat al echt hè?! Maar het gaat prima hoor.. Gister alleen nog wat lang nagestuitrrd van het goede nieuws, met als gevolg dat ik nu redelijk op ben... Maar met een dikke glimlach!
pi_71971896
Dan moet je de placenta wel even in een zakje oid doen denk ik
Zal ook wel gaan stinken op den duur

De vorige keer was het bij mij om 18:00 3 CM ontsluiting, om 18:50 vlos gebeld met persweeën, om 19:10 vlos aanwezig en om 19:25 L. ook aanwezig (en dit klinkt heerlijk en dat was het ook, maar daarvoor al wel 14 uur flinke weeën om de 3 à 4 minuten die dus verder niet zoveel deden )

Dus de Vlos zei de vorige keer al: ik zal je man nog even instrueren voor geval van nood
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:48:20 #223
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71971948
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:42 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

hihi.... Wat klinkt dat al echt hè?! Maar het gaat prima hoor.. Gister alleen nog wat lang nagestuitrrd van het goede nieuws, met als gevolg dat ik nu redelijk op ben... Maar met een dikke glimlach!
Vanmiddag kun je lekker gericht gaan shoppen

Freecell, klinkt op zich wel goed, zeker voor een eerste
pi_71971964
Lijnloos, ik heb jou nog helemaal niet gefeliciteerd met t feit dat je een dochter krijgt... Echt ontzettend leuk!! Kan me heel goed voorstellen dat je nog lang hebt liggen nagenieten!! Die weteschap maakt t nog weer zo veel echter hè!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:54:04 #225
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_71972006
Waarom moest ik klikken op dat filmpje??

Die kruiden die ze er ook bij gooien.. ik dacht echt dat ik naar de close-up van een koeienvlaai aan het kijken was op een gegeven moment
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_71972014
Kersjes, jammer dat het niet heeft door gezet... gemeen van je lijf, nog maar even geduld dus
Huup vandaag psies 40 weken hup aan t werk dus maar.

Vanacht heerlijk geslapen, alleen lag ik weer veel te lekker vanmorgen toen mn lief me kwam wakker
maken. Maar goed nog maar 8 keer vroeg op staan... en dan mag ik blijven liggen zolang als ik wil
Straks alvast afscheids lunch met mn collega's..... met de nodige kadootjes ben dol op kadootjes
pi_71972053
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:54 schreef E.T. het volgende:

Die kruiden die ze er ook bij gooien.. ik dacht echt dat ik naar de close-up van een koeienvlaai aan het kijken was op een gegeven moment
ik dacht eerst dat het maden waren..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:05:21 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71972140
* Brighteyes zit aan een bakje Brinta en slaat het filmpje maar even over.
pi_71972184
goed plan, BE

Waarom is het in Nederland niet zo geregeld dat je de hele zwangerschap al verlof hebt

pi_71972374
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:54 schreef E.T. het volgende:

Ik denk dat het wel scheelt in de stank, die kruiden
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:48 schreef Kersjes het volgende:

Freecell, klinkt op zich wel goed, zeker voor een eerste
Ik teken er ook zo weer voor hoor 4 persweeën, kwartiertje dus en hij was er En die weeënstorm was eigenlijk ook maar een uurtje
Tegen de bevalling zie ik echt niet op
pi_71972605
iewks dat filmpje!
ik zit hier te wachten op de kraamzorg en ze is te laat. Ook niet leuk, had ik langer kunnen slapen. Ben nog een beetje heel erg
pi_71972683
Vakantie voorbij ( ), pubers weer naar hun moeder, Sorbootje weer aan 't werk.......... dus I'M BACK!

Duchess, gelukkig dat alles toch goed was met jullie kindje! Wat zullen jullie geschrokken zijn. Toch wel even stressen!

Leonieke, hoe is het nu? Geen bloed meer gezien?

BE, Ik zie het helemaal voor me. Die nestelaanvallen van je! Let je wel een beetje op jezelf?

Lijnloos, gefeliciteerd met de goede echo en het feit dat jullie een dochter krijgen!

Mefke, kruip je alweer een beetje uit je dipje? Chagrijnig zijn mag overigens best hoor. 't Is ook niet niks wat je de hele tijd maar meesleept. Mag je af en toe best even de balen hebben!

Poppedein, wat zou dat speciaal zijn, als je vriendin de bevalling kan doen! Zou je érg teleurgesteld zijn als dat niet lukt?

Kersjes, je lijf laat je wel zweten zeg! Ik dacht echt dat het wel door zou zetten bij je. Het klonk zo serieus!

Huup, 40 weken... nog 1 week en 1 dag

Ik ben gisteren weer begonnen met werken. en da's wel even wennen zo na drie weken vakantie. Na vandaag nog 16 dagen werken in totaal. Ik heb vakjes op mijn kalender getekend om af te strepen.. Vrij droevig he? Maar ik was gisteren zo afgedraaid na een dag werken. Toen ik thuiskwam héél snel gegeten, toen naar de verloskundige (goedgekeurd ) en daarna als de sodemieter door naar de pufclub. Best hard werken, dat zwanger zijn

Vanavond een relaxavondje. Heb er nu al zin in

Wie had het overigens over schepijs? Als je een ijsmachine hebt kun je een heel lekker 'basis'roomijs maken met mascarpone, melk en basterdsuiker. Als je daar vervolgens je favoriete ingredient doorgooit (stukjes snickers ) heb je een heeeeerlijk veilig zwangerevrouwenverwenijsje! Niet erg ontopic misschien, maar wel eerste hulp bij lekkere trek voor zwangere plofbuikjes. (en niet te vaak doen he, want qua calorieen kun je het net zo goed gelijk op je dijen smeren...)
pi_71972736
Klinkt lekker, sorbootje, dat ijsrecept (ik heb alleen geen machine).

Over ijs gesproken;

ik heb in mijn vakantie "bergen" softijs gegeten. Volgens mijn VK kon dat absoluut geen kwaad, ik heb het nog gevraagd..
pi_71972783
Ik heb wel een machine, kom maar bij mij ijs eten

Softijs... 't risico zit hem toch in de bacterien die zich in de machine kunnen ophopen?
pi_71972816
Tja, ik wist het niet dus heb ik het nog nagevraagd. Ik kon het gewoon eten zei ze. Dus heb ik dat ook gedaan.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:48:53 #236
56471 pinquit
oh my lama!
pi_71972871
huup al gebaard?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_71973011
goodmorning!!
vandaag een heuse echte mijlpaal voor mij
es even bedenken hoe ik die ga vieren
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 07:05 schreef Ca.ra het volgende:
Yay Huup! Ga je vanaf nu wel melden?
ik meld me toch al wel elke dag? of moet k er ook echt meld bij roepen?

@Lijnloos nee jammer genoeg haha je droom klopt niet. Niets aan de gang hier, alles rustig en geen verse beebje.

Tante Troel gefeliciteerd

@Mefke oh het zal mij roesten wie mn meisje als eerst vasthoudt (ik natuurlijk! maar daarna...) ik heb weinig met mijn eigen moeder. Net zoveel als ik normaalgesproken met mijn schoonmoeder heb, dus in dat opzicht maakt het me echt niets uit. Het is meer dat ik, als ik nog niet bevallen ben, gewoon geen zin heb in visite hier thuis. Mn eigen ouders niet, mn schoonouders ook niet. Ik ben heerlijk aan t cocoonen samen met mn lief en dat vind ik echt prima nu.

@Poppedein jeeeeeh je vriendinnetje on-call! fijn!

@Kers, jammer dat het niet heeft doorgezet

En over dat unassisted childbirth, ik had het artikel gelezen in een tijdschrift inderdaad en ik vond het echt een beetje Amerikaans extreem ja... dat je zo'n kronkel hebt dat je het per se zelf wilt proberen okay, maar dan toch op zn minst met een vk beneden op de bank op stand-by ofzo. Ik moest echt gelijk denken aan al die baby'tjes die met schoudertjes klem hebben gezeten of weet ik het wat. Het zou niets voor mij zijn, laat k het daar maar op houden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71973021
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:48 schreef pinquit het volgende:
huup al gebaard?
neeein nog nicht! jij krijgt een smsje hoor als k een beebje heb
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71973088
Hier nog maar 180 dagen te gaan
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:02:12 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_71973128
29 weken hier
Vanmiddag komt mijn schoonmoeder behangen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71973297
quote:
Dat hebben ze me hier ook aangeboden...een Lotus-bevalling... Nou, dank je de koekoek

*verder leest*
Lotte!
Noah!
pi_71973433
Goeoeoed...tis echt mijn dag niet geloof ik. Na het gedoe met de vk twee weken terug, nu gedoe met de kraamzorg. Er zou vandaag een intake zijn tussen 9 en half 10. Tis kwart over 10 en ik heb nog niemand gezien. Dus maar even gebeld. "Ehjm, ja mevrouw, wij kunnen nu niet zien wie er bij u hoort langs te komen, we gaan het uitzoeken en bellen u terug." Fijn, voor niks zo vroeg opgestaan en zitten wachten voor janpietsnot.
* mefke79 gaat maar eens iets nuttigs doen, karnemelk drinken ofzo
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:21:11 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71973479
Ik durf dat filmpje niet eens aan te klikken

huup 40 weken!! een echte mijlpaal!! nog maar 8 dagen

Kersjes, wat naar van je voorwerk, zeg! Hopelijk doet het wel wat allemaal...

BE, succes bij de vlos zometeen. of heb je nu dan die groeiecho?

Troel, 29 weken!! en een jongetje erbij! krijg je eigenlijk extra groeiecho's?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:24:43 #244
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_71973554
@Troel; jeuj ook alweer 29 weken! gaat snel zeg!

@huup; 40 weken! binnen 2 weken ben je moeder

@kersjes; jammer dat het nog niet heeft doorgezet; maar lijkt me wel een beginnetje"?? hoop voor je dat het vandaag verder rommelt en je snel je beebje in je armen kan nemen...

@martine, wat fijn dat je afgelopen nacht wel goed hebt kunnen slapen!

@Poppedein, wat bijzonder dat je beste vriendin straks ws je bevalling gaat doen... lijkt me wel erg prettig en vertrouwd...

Ik ga straks lekker met mams de stad in, beetje shoppen, terrasje enzo... lekker relaxed.
nu eerst maar ff een bakje brinta eten

en o ja, trainen ging gister best goed... (voor de allereerste keer na de vakantie...)
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:25:33 #245
35189 Troel
scherp en bot
pi_71973572
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:21 schreef DaviniaHR het volgende:

Troel, 29 weken!! en een jongetje erbij! krijg je eigenlijk extra groeiecho's?
Ja, de vorige keer extra groeiecho gehad en ik moet maandag weer naar de gyn en afhankelijk van hoe het dan met mij gaat kijkt ze zelf nog een keertje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:31:43 #246
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_71973701
Sorry, heb heul niet bijgelezen en dat ga ik ook niet meer doen vandaag vrees ik want ik moet even bijkomen van een geweldige twintig weken echo.

Onze baby is KERNGEZOND!!!! Ik ben zo blij zo blij zo blij

De VK was zo lief en geduldig, het was echt super!! Foto's volgen nog wel als ik weer met beide voeten op aarde ben geland
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:33:06 #247
56471 pinquit
oh my lama!
pi_71973726
oh Tan wat een heerlijkheid wat zal je blij zijn
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:35:08 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_71973768
heerlijk Tan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71973777
Wat super Tan. Een goede echo

(en weet je het geslacht ook?)
pi_71973785
Ohhhh Tan, wat ongelooflijk superduper fijn Wat moet dit een enorme opluchting voor jullie zijn!! Hopelijk merk je de last die nu van je schouders valt heel duidelijk!!
pi_71973833
Tan!
Gefeliciteerd! Er valt vast een enorm blok lood van je schouders nu...zo fijn!

hier ondertussen gebeld door kraamzorg, ze was me vergeten. Vrijdag poging 2. Ik duik maar even mijn bedje in denk ik
pi_71973864
oh Tan wat een heerlijk nieuws! geniet van het moment
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71973868
Jeej Tan, wat ontzettend fijn!
Wat een opluchting voor jullie!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:43:55 #254
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_71973951
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:35 schreef ymme het volgende:

(en weet je het geslacht ook?)
Ik weet het absoluut niet zeker, maar volgens mij zag ik een piemeltje voorbijkomen. Maar ik wil het eigenlijk niet weten, dus ik heb er niet naar gevraagd.

@allen, ja inderdaad een enorme last van mijn schouders... pffff ik werd de laatste tijd af en toe wel hor en dol van die onzekerheid....
pi_71973965
Oh Tan wat heerlijk, wat een last valt nu van jullie schouders!
en hebben jullie nog steeds je nieuwsgierigheid kunnen bedwingen en weten jullie het geslacht nog niet?
edit: oeh dus nog zeker weet je het niet, spannend!

Jaaaaa Troel alweer 29 weken zwanger van een jongetje, ik WIST het, al die tijd al voorgevoel gehad! + dat ik dus je hint van het lieveheersbeestpakje wel goed begrepen had hihi, leuk hoor
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:44:30 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71973971
Tan!! Wat ontzettend fijn!!!
pi_71973992
Gefeliciteerd Tan!!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:45:41 #258
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_71973995
Wat een heerlijk nieuws, Tan!!! Ik ben blij voor jullie!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_71974045
Mefke, wat super vervelend steeds zeg, daar word je toch ook moedeloos van

Troel uit de kast met dr jongetje

Tan krijgt een gezond kindje! Wat fijn! Wat goed! Wat een opluchting!!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:48:16 #260
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_71974054
Tan, geweldig! Wat een opluchting moet dat zijn.... Heeeeel fijn!

En ook nog even een voor Ayden, zijn bestaan is natuurlijk ook een reden voor dit cadeautje geweest!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:48:54 #261
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71974071
Tan wat gewelidig, een kerngezonde baby! Wat een enorme opluchting zal dat zijn!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:54:12 #262
190853 RockabeIIa
pi_71974188
Tan
pi_71974233
Wat een super goed nieuws Tan!! Ga lekker genieten van het gelukkige gevoel dat je hebt nu er een zware last van je schouders is gevallen!
pi_71974249
Mefke, truste! Wat een gedoe zeg!
pi_71974267
Tan hoera! Ik ben echt helemaal plaatsvervangend blij
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:59:10 #266
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_71974297

Wat ontzettend goed nieuws Tan! blijf lekker vandaag (en de komende tijd) op die roze wolk genieten! super zeg!!!

gefeliciteerd!
pi_71974316
Wat fijn Tan!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71974426
Tan, gefeliciteerd met de goede echo!!!! Lekker stuiteren vandaag, geniet er van meid. En nog steeds spannend dus over wat het wordt...

Mefke, wat belachelijk irritant zeg, fijn dat men zo bezig is

Huup 40 weken!!! Jippie (ondanks het gebrek van buiten-beeb, hihi)

uhm denk... Nee meer weet ik effe niet meer...
pi_71974642
Tan, wat goed
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:16:28 #270
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71974711
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:55 schreef huuphuup het volgende:
ik meld me toch al wel elke dag? of moet k er ook echt meld bij roepen?
Tuurlijk! tis toch een beetje traditie he...
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:27:48 #271
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71974992
Ohhhh Tan wat fijn! Wat zal er een last van je schouders vallen nu!
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:37:11 #272
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_71975207
Tan Wat fijn zeg!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:39:18 #273
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71975267
Dames, je moet zoenen met je vent tijdens de bevalling. Dat schijnt erg goede hormonen opwekkend te zijn. En dan krijg je wellicht een orgasmic childbirth. Lijkt mij wel ultiem.

Vind ik veel leuker om naar te kijken als dat filmpje van Poppedein. Via dat filmpje kwam ik trouwens bij deze.
Poppedein, heb jij in jouw ervaringen als verloskundige dit meegemaakt bij geboortes?

Dit filmpje bevestigd trouwens meteen mijn aversie tegen ziekenhuisbevallingen als dat helemaal niet nodig is medisch gezien.

Duchess, wat een schrik zeg, maar wat een opluchting toen alles goed bleek.
Hou vol meisje, nog eventjes. Ik lees mee en kan niet wachten op Ukkepuck©

[weer verder lurkt]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_71975705
Tan wat een geweldig nieuws! Een kerngezond kindje!

Ik kom even huup-en-BE-en-Kersjes-spieken
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  † In Memoriam † dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:59:31 #275
43556 miss_dynastie
pi_71975795
Wat een fantastisch nieuws Tan
pi_71975880
Tan wat een opluchting en geruststelling dat je kindje gezond is! Echt heel fijn nieuws

Huup je bent vandaag uitgerekend Gebeurt er al iets?

En Kersjes? En BE? En anderen? Al iets gaande? Ik ben zo nieuwsgierig!
pi_71976016
Oeh helemaal vergeten mijn droom te vertellen.

Ik droomde vannacht dat mijn hele familie + schoonfamilie om mijn bed zat en me aankeek zo van:"Ga je nou nog bevallen?" Ik werd er helemaal zenuwachtig van en riep: "Maar mijn vliezen moeten eerst nog breken!". Om de paar minuten liep ik naar de wc en daar ging ik keihard persen en vervolgens kijken of er al vruchtwater uitkwam . Elke keer als ik zonder resultaat terugkwam keek mijn familie mij weer verwijtend aan... het werd nu toch wel de hoogste tijd...
pi_71976174
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:39 schreef ElizabethR het volgende:
Dames, je moet zoenen met je vent tijdens de bevalling. Dat schijnt erg goede hormonen opwekkend te zijn. En dan krijg je wellicht een orgasmic childbirth. Lijkt mij wel ultiem.

Vind ik veel leuker om naar te kijken als dat filmpje van Poppedein. Via dat filmpje kwam ik trouwens bij deze.
Poppedein, heb jij in jouw ervaringen als verloskundige dit meegemaakt bij geboortes?

Dit filmpje bevestigd trouwens meteen mijn aversie tegen ziekenhuisbevallingen als dat helemaal niet nodig is medisch gezien.

Duchess, wat een schrik zeg, maar wat een opluchting toen alles goed bleek.
Hou vol meisje, nog eventjes. Ik lees mee en kan niet wachten op Ukkepuck©

[weer verder lurkt]
Ha! Nee, niet zo meegemaakt, maar wel een soort minder aanwezige varianten ervan... Wat ik dan wel weer heel grappig vind is dat je dit filmpje aanhaald. Dit fragment is namelijk van de film die is gemaakt door Debra Pascali Bonaro. o.a haar heb ik ontmoet in NY en vorig jaar heb ik nog 2 weken bij haar in huis gelogeerd en ben daar 1 van de eersten geweest die haar film mocht zien voordat hij naar een aantal grote filmfestivals gestuurd zou worden...

Orgasmic Childbirth
Ik vind het best bijzonder om er op die manier tegenaan te kijken en de complete film is ook erg indrukwekkend, maar ik kan me ook heeeeel goed voorstellen dat er een hoop mensen zijn die hie rjuist gruwelijk de kriebels van krijgen! Ik kom het in mijn werk dan ook zelden tegen dat mensen er op deze manier tegenaan kijken en ben zelf ook iets meer van de nuchtere variant

maar goed, t plaatsen van die filmpjes is misschien niet geheel ontopic of gepast.

[ Bericht 6% gewijzigd door Poppedein op 18-08-2009 12:22:28 ]
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:18:13 #279
190853 RockabeIIa
pi_71976260
nouja, in zoverre dat jij heel goed met je vak bezig bent, Pops!
Ik zou wel vertrouwen hebben in jou als vk
pi_71976348
Wat lief Rocka!
pi_71976441
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 12:18 schreef RockabeIIa het volgende:
nouja, in zoverre dat jij heel goed met je vak bezig bent, Pops!
Ik zou wel vertrouwen hebben in jou als vk
ik ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71976744
Ik sla alle bevallingsverhalen nog maar even over. Ik zit nog even een week of 20 met mijn kop in het zand

Verder las ik wel dat Troel nog een mannetje krijgt!! Gefeliciteerd!!

Tan, helemaal geweldig dat je een goede 20 weken echo hebt. Wat een opluchting zal dat zijn zeg. Heerlijk!

Mefke, het zit je niet mee zeg. Soort wet van Murphy lijkt het wel. Hoop dat je nog effe een dutje hebt kunnen doen.

Huup... yeah, uitgerekend vandaag haha. Wie weet wordt het een turbo bevalling van niets naar baby en ben je vanavond wel bevallen

BE, succes vandaag met de groeiecho!

Kers, ook nog effe een knuf. Het kan toch niet lang meer duren zou je zeggen??
pi_71977337
Lijnloos wat een mooie plaatjes van jullie dochtertje!!!

Tan wat een geweldig goed nieuws dat alles goed is met jullie kindje zeg!!!!

Yay Troel ook een ventje datumtweeling kereltjes!!!!

Pff ik ben de laatste paar dagen zo ontzettend moe, vandaar dat ik niet zoveel reageer en nu ga ik weer slapen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_71977629
* 39 weken LLM meldt zich

Troel een jongen!
En alweer 29 weken...wat gaat het snel

Huup 40 weken!

Ach Kers toch...ben je intussen niet heel erg ongeduldig geworden?

Tan wat fijn een goede 20weken echo! Hoera!

Poppedein wat bijzonder eigenlijk, dat je beste vriendin jouw bevalling gaat doen

Oh er was ook nog een pagina 6

ER Thanks

Sorbo nog welkom terug

BE nog niet terug van de echo? Ben benieuwd, hopelijk is de beeb een kindje van gemiddelde afmetingen
#geen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:27:46 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71977927
Tan! Wat een heerlijk supernieuws zeg! Ik ben zo blij voor je!

Hier dus idd terug van de echo. Ze hadden me gewaarschuwd dus ik had mijn boek mee en dat was maar goed ook, want het liep flink uit.

Anyway... het is weer een groot kindje, ondanks dat ik nu een heel stuk minder aangekomen ben. Nu ergens tussen de 3700-3900 gram en als hij net als z'n broer nog een week blijft zitten komt er nog zo'n 2 ons bij.
Wel kleiner dan Sasha dus, maar wel weer gewoon een flinkerd. Koppie zat iets boven het gemiddelde, buikje ook, beentje was precies op maat.
Verder geen bijzonderheden.
Nou ja, dat was alles wat ik wilde weten eigenlijk.

De kans dat er weer een vacuuum etc aan te pas moet komen is nihil dat gebeurt echt zelden bij 2e kindjes, maar ja... hij zou in theorie wel weer klem kunnen komen te zitten met zijn schouder en dan komt het toch wel weer neer op duw en trek-werk.

Maar goed, als ik dit nu maar weet, dan weet ik ook een klein beetje wat me wel of niet te wachten zou kunnen staan zeg maar...
pi_71977950
hiep hiep hoera voor de gezonde baby van Tan!

Mefke ze moeten je wel hebben he? komt goed hoor!
pi_71978258
BE, dat valt nog wel mee toch?

Ik kreeg mijn bijna 9 ponder (2de kind) er zonder problemen uit binnen no time
pi_71978370
Mijn dame was 4140gram ik snap nog steeds niet hoe ik het er zo makkelijk uit gekregen heb

Komop huup nu moet je!!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:50:34 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71978554
Klopt, qua gewicht valt het ook alleszins mee, maar omdat Sasha klem zat en zijn sleutelbeentje gebroken heeft is de kans dat het nu weer gebeurt ietsje groter dan gemiddeld.
En dus had ik het prettig gevonden als hij wat kleiner was gebleven... dan had het mss beter gepast.

Maar verder vind ik het allemaal prima hoor. Ik hoef ook niet per se eerder ingeleid of een geplande ks oid...
pi_71978559
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:44 schreef Pvoesss het volgende:
Mijn dame was 4140gram ik snap nog steeds niet hoe ik het er zo makkelijk uit gekregen heb

Komop huup nu moet je!!
op het moment hoop ik dat mn dame tot de 29e blijft zitten

fijn dat je weet waar je aan toe bent BE!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71978623
Tan wat heerlijk!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:11:18 #292
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71979122
Tan, wat een geweldig nieuws
Durf je nu ook wat meer te genieten?

BE, klinkt alsof je nu iig een stuk beter voorbereid aan de bevalling kan beginnen. Da's fijn! En we hopen natuurlijk dat hij er lekker makkelijk uit zal floepen, gewoon met persen en verder zonder geduw en getrek en gepomp enzo.

Oeh Martine, kadootjes zijn leuk! ben benieuwd wat je allemaal gekregen hebt...

Mefke, wat een pech weer

Duchess, valt me enorm mee hoe ongeduldig ik ben! Scheelt toch dat Devin er nu is en voor de broodnodige afleiding zorgt. En bovendien: het is mijn datum nog helemaal niet, Huup moet eerst
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:17:34 #293
95408 Incantrix
pi_71979296
Pfff, wat een k**-dag op het werk zeg, bwurk! Ik heb het echt zó gehad met collega's moeten vragen voor me te tillen, iedereen zegt wel dat ze het niet erg vinden maar ondertussen wordt er wel vaak onnadenkend tegen me gezegd "ohja, dan moet je even dat-en-dat dossier pakken". Ze denken er ook niet altijd aan en dat snap ik ook wel, maar ik word er zo moe van.. En dat constant moeten opzien tegen kleine suffe klusjes zoals zoeken naar een bepaald stuk omdat ze teveel inspanning kosten ook en vervolgens ook nog mensen die geintjes gaan lopen maken 'dat ik best wat enthousiaster mag lopen hoor!' Ik vind het allemaal even helemáál niet grappig en heb lekker wéér keihard staan huilen op het toilet. Gelukkig mag ik morgen naar de Cesar-mevrouw, ik ben echt heel benieuwd.. En ik maak me vast druk om niks, maar ik ben zó bang dat ze gaat zeggen dat ik me aanstel en dat ik maar weer gewoon hele dagen moet gaan werken

Dank voor het hart uitstorten, ik heb ff een mindere dag vandaag (stond vanmorgen al op met steken tot in mijn kuit en ben ook nog fijn door twee heupen tegelijk gezakt.. Kán dat überhaupt wel?)

Kersjes, balen voor je dat het niet heeft doorgezet, zeker als je echt al hebt staan puffen! Hopelijk gaat je lichaam nu ophouden met van die valse signalen hoor, heel gemeen!

Tan, haaaaaa, wat hip, gefeliciteerd!

Mefke ook al een baaldag, hoor! Lekker dat ze je vergeten zijn, een foutje kan natuurlijk, maar jij zit maar te wachten..

Poppedein, fijn dat je vriendin je bevalling nu waarschijnlijk zal kunnen doen, dat lijkt me echt heel bijzonder! En dat filmpje... Ik klik maar niet eens

BJ, fijn, lekker chillen, geniet lekker van deze vakantie-dinsdag

Troel ook een jongetje, wat leuk!

Huupje, 40 weken en still going strong!

Sorbootje, wat een bizarre droom! En ik snap je heel goed met dat werken hoor, ik heb nu al van die dagen dat ik me afvraag waarom het verlof pas aan het einde van het hele verhaal om de hoek komt kijken, haha!

BE, fijn dat je nu zo'n beetje weet waar je aan toe bent, lijkt me toch wel een geruststellende gedachte En sleutelbeentje gebroken, whaa! Ik wist niet dat dat kon bij een bevalling zeg! :shock:

*op hoop van zegen dat ik het topic niet sluit: post*
3!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:20:14 #294
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71979367
Incantrix
Tan, ik moet er bijna van huilen...
BE, weer zo'n groterd!
En poppedein: ik vind het wel interessant allemaal ik zou bijna wensen dat ik dat ook zou kunnen of eigenlijk wil ik dat kunnen
pi_71979369
Tan goed nieuws hoera voor een goede echo

BE, wat fijn dat je echo goed was... komt vast wel goed met de bevalling

Bent net schandalig verwend door mn collega's met kadootjes Een collegatje was zelf achter de naaimachine gekropen en heeft een soortemet van boxkleed/kilt gemaakt en een kussentje met botenstof. Verder nog een badinzet gekregen en de nodige spenen/flesjes/kleertjes/speeltjes/luiertas en andere spulletjes. kon het net allemaal dragen in mn eentje.... achterbak van mn auto ligt vol echt asociaal....
Vanavond na de pufclub alles uitstallen op de babykamer
pi_71979400
ah wat leuk martine!

Incantrix
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71979550
Wat een ontzettend goed en fijn nieuws Tan
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_71980210
Incantrix dikke knuffel joh, wat balen zeg dat het zo beroerd gaat!

Martine wat leuk van je collegae! De heb je ook wel een leuke werkomgeving zeg!
pi_71980480
Incantrix wat naar voor je op je werk... dat mensen dat niet aanvoelen zeg...

Martine, wat leuk!
pi_71980501
ja ik heb echt lieve collega's.... onder de spoiler een foto van de kadootjes
SPOILER
heb echter geen idee, hoe ik deze foto kan verkleinen
pi_71980553
wow Martine! echt veeeeeeeeeel! voor je lieve collega's!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')