Vertonghen wordt ook met de week slechter. Alleen Enoh, Urby en Suarez verdienen een pluim. De rest was weer ouderwets van dramatisch niveau. Ook de Zeeuw deelde me in de malaise.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
Terechte nederlaag trouwens, qua voetbal werden we overklast. Vertonghen had ook geen gelukkige wedstrijd.
Jammer, we begonnen zo goed.
Dat zeg ik al een half jaar, en dan iedereen maar zeiken op Oleguer.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:25 schreef Jojoortje het volgende:
Van der Wiel en Wielaert, wat een drama zeg
Ruilen tegen Makaay?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:26 schreef _Mike_ het volgende:
Van der Wiel optyften
Met deze verdediging wordt je geen kampioen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:32 schreef King_of_cubes het volgende:
Ach verliezen van PSV kan als je tegen de kleintjes en subtoppers zoals Feyenoord maar wint dan wordt je toch wel kampioen.
Vond Atouba het eerste uur toch echt prima spelen hoor. Daarna was ie een beetje moe, denk ik. Hij mist natuurlijk nog wat wedstrijdritme.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:31 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Vertonghen wordt ook met de week slechter. Alleen Enoh, Urby en Suarez verdienen een pluim. De rest was weer ouderwets van dramatisch niveau. Ook de Zeeuw deelde me in de malaise.
Volgens mij niet.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:33 schreef msnk het volgende:
Alderweireld en Atouba ongeschikt noemen. Heb je wel 90 minuten gekeken?
Alderweireld speelde wel een heel stuk beter van Van der Wiel en Wielaert. Nou is dat geen prestatie, maar goed.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:31 schreef Urquhart het volgende:
Van Der Wiel: ongeschikt
Wielaert: ongeschikt
Alderweireld: ongeschikt
Atouba: ongeschikt
Dat wordt nog een klus voor het einde van de maand
PSV liep gewoon over ons heen het overgrote gedeelte van de tweede helft. Met name via de vleugels en doordat Afellay gewoon altijd vijf meter had om z'n spel te verdelen. Jol had al een heel stuk eerder in mogen grijpen en iemand anders op Afellay moeten zetten. Geweldige dingen deed die jongen namelijk niet, maar het constant vrijlopen en het spel verdelen richting toch gevaarlijke spelers als Dzudszak en later Amrabat deed ons gewoon de das om. Na de 4-3 had het inderdaad wel 6-3 of 7-3 kunnen zijn. Maar als je zelf de lef had gehad om op balbezit te spelen, had je bij rust ook al gewoon 0-2 of 0-3 voor kunnen en moeten staan.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:31 schreef Saekerhett het volgende:
WEER trap je met beide benen in het spel van PSV. WEER laat je de kaas van het brood eten, terwijl je godverdomme wel 3 goals hebt gemaakt.
Maarja, wat wil je met zo'n SCHIJTVERDEDIGING, dan moet je elke wedstrijd ook wel 3 of 4 goals maken wil je niet verliezen
Groningen uit is een zekerheidje zekerquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:33 schreef Scorpie het volgende:
Tja, eerste echte proef en we falen opzichtig qua verdediging. Atouba
Vergeet niet dat er maar 2 veldgoals van psv bij waren. Tuurlijk hadden ze op het einde veel kansen maar Ajax speelde alles op de aanvalquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:33 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Met deze verdediging wordt je geen kampioen.
Mwoah, denk dat als je Wielaert vervangt voor een echte beer in het centrum dat de rest van de defensie zich daar wel aan kan optrekken.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:31 schreef Urquhart het volgende:
Dat dus. En hoewel de verdediging niet geniaal is (quote:Op zondag 16 augustus 2009 @ 14:34 schreef denthemen het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er maar 2 veldgoals van psv bij waren. Tuurlijk hadden ze op het einde veel kansen maar Ajax speelde alles op de aanval
Groningen is geen schim meer van de ploeg van vorig jaar.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Groningen uit is een zekerheidje zeker.
Vertonghen gewoon exit. Die jongen heeft zijn kans meerdere malen gehad. Voetballend totaal overklast door Appelvlaai. Volgende wedstrijd graag met Oleguer en Silva in de basis.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Vond Atouba het eerste uur toch echt prima spelen hoor. Daarna was ie een beetje moe, denk ik. Hij mist natuurlijk nog wat wedstrijdritme.
Maar Vertonghen linksback zetten was helemaal zelfmoord geweest, dus logisch dat ie hem liet staan.
Klopt, maar tegen RKC was hij weer heel matig. Al deze jongens hebben gewoon te weinig kwaliteit, helaas maar waar. Dat gaat ons opbreken.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:34 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Alderweireld speelde wel een heel stuk beter van Van der Wiel en Wielaert. Nou is dat geen prestatie, maar goed.
Prima opstelling, zou had ik hem ook ingedachte.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:34 schreef Rumille het volgende:
Donderdag die hele opstelling maar omgooien.
Stekelenburg
Silva - Oleguer - Alderweireld - Atouba (de zwakke linkerkant kwam door het niet meeverdedigen van Urby)
Enoh - De Zeeuw - Vertonghen
Aissati
Suarez - Cvitanich
Van der Wiel hoef ik even niet meer te zien, zelfde geld voor Wielaert en Urby.
Denk daar nou eens over na.. dit is echt opportunistisch. Na het Amsterdam Tournament was Alderweireld nog de nieuwe held en moest Oleguer maar zo snel mogelijk verkocht worden..quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:31 schreef Urquhart het volgende:
Net alsof Atouba er wat aan kan doen?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:25 schreef FireFox1 het volgende:
De verdediging heeft verloren van PSV
Alderwereldramp
Wielaap
Van der wieldop
En ook die bosaap links achterin
Leuk en aardig, maar eerst verdedigers erbij graagquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:36 schreef dronkeykong het volgende:
Hoppa koop Honda, weer een assist. Vennegoor heeft geen club bied die gast wat.
En de verdediging opruimen die puinzooi
Kom op, die jongen zit er net bij, die heeft de potentie echt wel. Er is alleen geen rots in de branding waar die jongens houvast aan hebben.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:36 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Klopt, maar tegen RKC was hij weer heel matig. Al deze jongens hebben gewoon te weinig kwaliteit, helaas maar waar. Dat gaat ons opbreken.
He-lemaal mee eens twi. Goed verwoord.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:36 schreef twi het volgende:
Atouba leek inderdaad niet best, maar dat was vooral de 2e helft toen Lazovic en Manolev maar over 'm heen denderde. Hij zat er een paar keer aardig bij toen de centrumverdedigers het af lieten weten, liep vaak redelijk in de weg. Nee, ik vind niet dat 'ie een grote aanwinst is voor Ajax, hij maakte verder een hele houterige en vertrouwensloze indruk. Maar hij was zeker niet een zwakke schakel bij Ajax.
We zijn gruwelijk uit vorm en aanvallend onmachtig. PSV is aanvallend veel sterker dan Groningen. Ik denk overigens ook niet dat we MET Berg hadden gewonnen van jullie.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Groningen is geen schim meer van de ploeg van vorig jaar.
Heeft dat Groningen nog een voorhoede over dan? Dit was gewoon de eerste keer dat we met een serieuze aanval te maken kregen en dat kunnen we dus niet aan.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Groningen uit is een zekerheidje zeker.
Oké, ik ben misschien nu iets te radicaal. Maar dat zal wel door de emotie komenquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:36 schreef Prosac het volgende:
[..]
Denk daar nou eens over na.. dit is echt opportunistisch. Na het Amsterdam Tournament was Alderweireld nog de nieuwe held en moest Oleguer maar zo snel mogelijk verkocht worden..
Natuurlijk waren ze vandaag niet best, maar om nu al weer te gaan oordelen.
Nou een balsterke spits is ook niet mis, 30 lange ballen naar voren 25 komen aan. Nee doe maar 3 mannetjes van 1,70 voorin.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:37 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar eerst verdedigers erbij graag
Dat was aan PSV kant natuurlijk niet anders met Isakkson en Ooijer/Salcido. Twee cadeautjes. En die derde had afgekeurd kunnen worden, als Vink zoals de rest van de middag in het acteertalent van Afellay was getrapt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zondagsschot uit een makkelijke vrije trap tegen, fout van Van der Wiel, fout van Stekelenburg en een fout van Wielaert. 3 persoonlijke fouten zorgen gewoon voor onnodige tegengoals en dat had nooit mogen gebeuren.
dankjewel, hier ben ik het helemaal mee eens. Als Atouba in het laatste half uur eraf was gehaald had hij een stuk betere kritiek gekregen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
Echt ongelooflijk dat mensen Atouba zo afvallen. De man speelt net z'n eerste wedstrijd.. Het eerste uur was hij een van de betere bij Ajax. Won elk kopduel, zette de man van de bal en schakelde Lazovic redelijk uit.
Bijna alle gevaar kwam over de kant waar Van der Wiel speelde.
Die werd keer op keer aan alle kanten voorbij gelopen.. En ja Wielaert was schuldig bij de 4-3.
Maar als je niet steeds overlopen wordt, kan je zelf ook aanvallen. Van der Wiel was telkens het haasje.
Ik word zo moe van die mentaliteit. Atouba afzeiken na 1 wedstrijd, steun verdomme je spelers eens.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
Echt ongelooflijk dat mensen Atouba zo afvallen. De man speelt net z'n eerste wedstrijd.. Het eerste uur was hij een van de betere bij Ajax. Won elk kopduel, zette de man van de bal en schakelde Lazovic redelijk uit.
Die werd keer op keer aan alle kanten voorbij gelopen.. En ja Wielaert was schuldig bij de 4-3.
Maar als je niet steeds overlopen wordt, kan je zelf ook aanvallen. Van der Wiel was telkens het haasje.
Vennegoorquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:36 schreef dronkeykong het volgende:
Hoppa koop Honda, weer een assist. Vennegoor heeft geen club bied die gast wat.
En de verdediging opruimen die puinzooi
Transfermarkt is nog niet gesloten hequote:Op zondag 16 augustus 2009 14:39 schreef Scorpie het volgende:
Owja, en Suarez is onze enige hoop op roem in dit seizoen. Wat een klasbak.
Dekken op 3 meter, Dagglaquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
Als Suarez vertrekt kunnen we de competitie beter schriftelijk afhandelenquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:40 schreef dronkeykong het volgende:
Suarez is voor 1 september weg als deze prutsers zo door blijven gaan
Ja, ok. Atouba kan je het niet aanrekenen, maar "blackcard" Gregory heeft alleen de hielen van Doedelzak gezien, Wielaap heeft sinds zijn komst naar Ajax het kunst van mandekken totaal vergeten. Bakkel kon 2x simpel binnen tikken omdat hij continu alleen werd gelaten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:37 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Net alsof Atouba er wat aan kan doen?
Als grasdekker Urby niet meeloopt met zijn man kan hij moeilijk een keuze maken he.
En wedstrijd ritme heeft hij ook al niet.
De rest moet zich diep schamen, vooral die nep rapper van der wiel
Omdat hij verdedigend veel goed werk opknapte wat van der Wiel naliet.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:36 schreef denthemen het volgende:
Rommedahl was onzichtbaar, waarom laat hij hem staan?
Vorige week speelde VD Wiel op z'n goal na ook heel slordig. Daarmee betekent het niet direct dat hij naar Haarlem moet, maar even wat rust kan geen kwaad.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:40 schreef denthemen het volgende:
Onzin om nu allemaal te roepen wie weg moeten. Vorige week was VD Wiel nog uitblinker bijvoorbeeld
Affelay gaf het net ook al aan: zulke fouten MOGEN gewoon niet op dit niveau. Waar Rutten nog kan wisselen, kunnen wij alleen maar duimenquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:38 schreef Triptamine het volgende:
Ineens dat collectieve "al onze verdedigers zijn niks waard" geroep hier. Flikker toch op man. Vd Wiel en Alderweireld zijn getalenteerde spelers, in Alderweireld heb ik enorm veel vertrouwen. Atouba debuteerde, 1e helft goed, 2e helft bagger net als de rest. Wielaert heeft me nooit echt kunnen bekoren, nu ook niet.
En ja, ze maakte fouten. hebben jullie toevallig ene Isaksson aan het werk gezien? en die Pieters en Ooijer? juist.
Vond vooral de 3 mans voorhoede met Urby en Dennis als buitenspelers enorm slecht, vraag me ook af waarom Jol zo laat wisselde. Ook Vertonghen lijkt het kwijt te zijn, ik zeg: Donald
Vond je? Het is me hier wel vaker opgevallen dat als je scoort en ondermaats presteert, dat mensen die bepaalde speler 'goed' vonden spelen. Van der Wiel maakte veel fouten vorige week, maar omdat hij scoorde was hij uiteraard goedquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:40 schreef denthemen het volgende:
Onzin om nu allemaal te roepen wie weg moeten. Vorige week was VD Wiel nog uitblinker bijvoorbeeld
Dank je. En zo is het helemaal.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:40 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Zo, dat niveau van Ajax in de eerste echte krachtmeting was wel even schrikken. Tuurlijk, Vink fluit nooit in je voordeel, zeker niet in eihoven. Maar dan nog. Zo'n Rommedahl begint heel aardig, krijgt een balletje op zijn hoofd gegooid door de stoere boertjes en raakt vervolgens geen bal meer. Absoluut niet Ajax-waardig in mijn ogen. Je moet er juist sterker door worden. Laat ze maar kankeren op ons, wij zijn Ajax, de beste! Helaas, beseft alleen Suarez dat. Al denk ik dat Sulejmani en De Zeeuw dat ook wel kunnen gaan krijgen.
Verder heeft psv dikverdiend gewonnen. Doedzak was fantastisch. Had Silva daar gestaan, was die er waarschijnlijk zelfs met rood afgegaan. Ik reken dat vdWiel (toch niet bepaald mijn favoriete speler) niet echt aan.
-knip -
Nou kom dan met wat anders?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:40 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Vennegoor![]()
... kom op zeg, doe even normaal.
Misschien die maar eens als verdediger uitproberen ipv Wielaert. Zie ik nog best goed uitpakken.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:39 schreef StarGazer het volgende:
Dom dom dom dat je Lindgren niet eens mee neemt
We denken het allemaal, maar je mag het niet zeggen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:40 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Snap niet waarom iedereen die kk afellay zo goed vond. Vertonghen was gigantisch slecht en ik heb afellay nou niet wereldpasses of beslissende actie's zien maken.
Oh, krijg ik een ban als ik zeg dat Vink een zeer ernstige ziekte moet krijgen en dood moet gaan? Zo ja, dan heb ik dat niet gezegt
Je bent rijp voor het gesticht manquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:41 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
En Alderwereldramp... tja, wat moet ik daar van zeggen? Absoluut geen niveau Ajax. Haarlem zou een leuke club voor hem zijn. Heeft een draaicirkel van een vrachtwagen.
Waarom moet ik met wat anders komen? Suarez schiet ze er wel in hoor. Maak me niet zo druk over de voorhoede.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:42 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Nou kom dan met wat anders?
Droom je nog in de tijd dat spelers met alle liefde naar Ajax komen
Dat van dat schoppen viel volgens mij wel mee, voor het constante uitdagen had hij wel een paar kaarten mogen krijgen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 @ 14:41 schreef Triptamine het volgende:
Simons had rood moeten hebben trouwens, schandalig hoe ie Luis schopte
De Zeeuw heeft dat ook al bijna inderdaad. Mikki weet ik niet zeker. En Rommedahl is gewoon belachelijk overschat, waardeloze wisselvallige speler.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:40 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Zo, dat niveau van Ajax in de eerste echte krachtmeting was wel even schrikken. Tuurlijk, Vink fluit nooit in je voordeel, zeker niet in eihoven. Maar dan nog. Zo'n Rommedahl begint heel aardig, krijgt een balletje op zijn hoofd gegooid door de stoere boertjes en raakt vervolgens geen bal meer. Absoluut niet Ajax-waardig in mijn ogen. Je moet er juist sterker door worden. Laat ze maar kankeren op ons, wij zijn Ajax, de beste! Helaas, beseft alleen Suarez dat. Al denk ik dat Sulejmani en De Zeeuw dat ook wel kunnen gaan krijgen.
Hij is nog niet helemaal wedstrijdfit. Ik vind het niet zo gek dat je dan snel moe wordt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dekken op 3 meter, Daggla. Bij elk duel, elk duel in de tweede helft en niet pas vanaf de 70ste minuut, waren beide backs nergens te bekennen bij de eerste balaanname van de PSV'ers. Dan sta je zelf niet goed en dan loopt iedereen achter de feiten aan.
Ja of je had Vertonghen eruit kunnen halen na de eerste helft ipv Lindgren.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:42 schreef Nashje het volgende:
[..]
Misschien die maar eens als verdediger uitproberen ipv Wielaert. Zie ik nog best goed uitpakken.
Dus jij vindt Alderwereldramp een prima verdediger?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:42 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Je bent rijp voor het gesticht man
Die ene actie waarna Luis naar de kant moest, was een pure trap op het kniegewricht.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:43 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Dat van dat schoppen viel volgens mij wel mee, voor het constante uitdagen had hij wel een paar kaarten mogen krijgen.
Afellay had ook geen beslissende acties, geen hoogstandjes, geen passeeracties. Maar hij had alle vrijheid om de anderen op ideale wijze te bespelen. Als je hem had lamgelegd, had het hele spel van PSV niks voorgesteld. Want laten we wel wezen, hoewel PSV na de 4-3 eindelijk begon te voetballen, stelden ze voor die tijd ook nauwelijks wat voor op wat dode spelmomenten na.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:40 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Snap niet waarom iedereen die kk afellay zo goed vond. Vertonghen was gigantisch slecht en ik heb afellay nou niet wereldpasses of beslissende actie's zien maken.
Echt?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:40 schreef denthemen het volgende:
Dat bljif je toch houden bij spelers als Suarez.quote:Op zondag 16 augustus 2009 @ 14:43 schreef Cyberia18 het volgende:
Ergens knaagt het toch wel behoorlijk aan me dat we na de 0-1 de score niet verder hebben weten uit te breiden. In de fase dat PSV zwaar liep te kutten kwamen er mogelijkheden, zeker die van Suarez die het te mooi wou afronden.
Ik heb Atouba vaker zien spelen bij de Spurs en HSV en het is geen aanwinst voor Ajax.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
Bij mij niet, 1 goal maakt nog geen man of the match. Verdedigend was hij niet best vorige week.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:40 schreef denthemen het volgende:
Ja en ik vind jou een kneusquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:43 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dus jij vindt Alderwereldramp een prima verdediger?
Alderweireld is een goed talent, die het liet zien afgelopen seizoen in de Uefa Cup, ik zie in hem een potentiele topper. Maar zoals elk talent, heb je off days. Dit was een van de zijnequote:Op zondag 16 augustus 2009 14:43 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niks is zo zeker als voetbal.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:42 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Waarom moet ik met wat anders komen? Suarez schiet ze er wel in hoor. Maak me niet zo druk over de voorhoede.
Nou.. ik vond Bakkal en Dzudzak ook behoorlijk belangrijk vandaag.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:43 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ajax is niks zonder Suarez en PSV is HELEMAAL niks zonder Affelay.
hoe is het man?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:40 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Vennegoor![]()
... kom op zeg, doe even normaal.
dan was de 3-3 nooit gevallen indien dat waar is.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:45 schreef Scorpie het volgende:
En Vink had stiekem zijn 110% Anti-Ajax shirtje aan onder zijn scheidsrechterstenue volgens mij. Alles in het voordeel van PSV beslissen, vrij kansloos.
Nee joh bananenman vind dit goed gek!quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:44 schreef marcb1974 het volgende:
Laat ze nou eerst maar eens naar een goede sterke spits gaan zoeken. Iemand die een bal vast kan houden en kan kaatsen. En liefst ook nog scoren.
Nee hoor, ik vond dat Jol hier ook geen wedstrijd heeft laten zien hoor. Rommedahl opstellen, Vertonghen opstellen en Wielaert niet in de tweede helft meteen wisselen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:44 schreef N.i.c.k het volgende:
De slechtse man bij Ajax vond ik Jol. Maar dat kan niet. Want Jol is een toptrainer, die moeten we blind adoreren.
Alderweireld speelde vorig seizoen Europees naast Oleguer prima wedstrijden. Nu is het helaas anders, maar let op die jongen die gaat groot worden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:43 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Redelijk, op zulke dagen snap ik weer dat ik de Nederlandse stadia niet in mag want ik heb m'n eigen huiskamer net al half verbouwd, laat staan wat er met de stoeltjes in Eindhoven gebeurd wasquote:
ik vond echt niet dat Atouba het slecht deed?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:31 schreef Urquhart het volgende:
Uitblinker?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:40 schreef denthemen het volgende:
Erg vreemde beslissingen inderdaadquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:47 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vond dat Jol hier ook geen wedstrijd heeft laten zien hoor. Rommedahl opstellen, Vertonghen opstellen en Wielaert niet in de tweede helft meteen wisselen.
Die jongen heeft me geen enkele keer weten te overtuigen. Zeer, zeer zwakke mandekker. Maar blijkbaar delen de mensen hier niet mijn mening.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:46 schreef Dvm86 het volgende:
Hoe kun je Alderweireld nou zo afvallen. Die jongen komt net kijken, is een enorm talent en moet er altijd staan omdat Ajax de afgelopen jaren te belabberd is geweest om een degelijke centrale verdediger te halen. Echt triest dit.
Ja idd, die jongen heeft alles in zich om een grote verdediger te worden, en dan krijg je van die real life dumbass trolls zoals die ene userquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:47 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Alderweireld speelde vorig seizoen Europees naast Oleguer prima wedstrijden. Nu is het helaas anders, maar let op die jongen die gaat groot worden.
Zag je hem het verkeer niet regelen dan?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:48 schreef Jojoortje het volgende:
Ik denk nu trouwens heel vaak na een wedstrijd: Deed Wielaert mee dan?
Jol maakt tot nu toe bij mij een sterke indruk, maarja dat het MvB in het begin ook moet het nog allemaal maar zien. Hoop alleen niet dat hij eind van het seizoen weer weg gebonjourd word want dan alweer een nieuwe trainerquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:44 schreef N.i.c.k het volgende:
De slechtse man bij Ajax vond ik Jol. Maar dat kan niet. Want Jol is een toptrainer, die moeten we blind adoreren.
Met het eerste gedeelte van je post ben ik het helemaal eens.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:47 schreef Nashje het volgende:
Ik vond Alderweireld helemaal niet zo slecht als iedereen hier voordoet. Vond 'm zelfs onze 'beste' verdediger vandaag. Zet er een beul naast en je hebt ineens een topverdediging. Ook V/d Wiel werd overlopen, maar vind niet dat je dat 'm aan kan rekenen.
Ben ik met je eens. Hij was niet geweldig vandaag, naief in veel duels wat heel veel vrije trappen voor PSV opleverde. Maar behalve dat was het allemaal toch niet zo slecht? Die jongen die komt er wel hoor.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:46 schreef Dvm86 het volgende:
Hoe kun je Alderweireld nou zo afvallen. Die jongen komt net kijken, is een enorm talent en moet er altijd staan omdat Ajax de afgelopen jaren te belabberd is geweest om een degelijke centrale verdediger te halen. Echt triest dit.
Hebben wij het over dezelfde Alderweireld? ik bedoel hier die jonge belg die er ineens stond in de Uefa cup, en die de spitsen van de tegenstander het leven onmogelijk maakte. Dat grote talent, weet je wel?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:48 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Die jongen heeft me geen enkele keer weten te overtuigen. Zeer, zeer zwakke mandekker. Maar blijkbaar delen de mensen hier niet mijn mening.
Ja hij liep tegen z'n teammaat aan waardoor ik meende Bakkal kon scoren, wat een idiootquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:48 schreef Jojoortje het volgende:
Ik denk nu trouwens heel vaak na een wedstrijd: Deed Wielaert mee dan?
Mee eens. Dat over Van der Wiel... ik vind dat je het hem wel kunt aanrekenen. Hij heeft nu een vol seizoen er op zitten en heeft al drie wedstrijden ondermaats gepresteerd. Hij werd te gemakkelijk overlopen. Dat hij wat fout doet okay, maar dit was echt zeer zwak. Ik heb het idee dat die jongen wat te veel met andere zaken dan voetbal bezig is. Hij heeft de schijn tegen zich in ieder geval.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:47 schreef Nashje het volgende:
Ik vond Alderweireld helemaal niet zo slecht als iedereen hier voordoet. Vond 'm zelfs onze 'beste' verdediger vandaag. Zet er een beul naast en je hebt ineens een topverdediging. Ook V/d Wiel werd overlopen, maar vind niet dat je dat 'm aan kan rekenen.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:45 schreef Scorpie het volgende:
En Vink had stiekem zijn 110% Anti-Ajax shirtje aan onder zijn scheidsrechterstenue volgens mij. Alles in het voordeel van PSV beslissen, vrij kansloos.
Dat kwam ook alleen maar omdat Swaffelay steeds een paar seconde had om te kijken wat ie met een bal wilde doen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:45 schreef Prosac het volgende:
[..]
Nou.. ik vond Bakkal en Dzudzak ook behoorlijk belangrijk vandaag.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:47 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Redelijk, op zulke dagen snap ik weer dat ik de Nederlandse stadia niet in mag want ik heb m'n eigen huiskamer net al half verbouwd, laat staan wat er met de stoeltjes in Eindhoven gebeurd was
Users die spelersnamen opzettelijk verbasteren neem ik inderdaad nooit zo serieus.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:48 schreef FireFox1 het volgende:
Maar blijkbaar delen de mensen hier niet mijn mening.
Dan heb je hiermee maar weer eens aangegeven dat vrouwen inderdaad geen verstand van voetbal hebben.quote:
Ik ook. Op het eind kon hij het niet meer zo goed belopen, maar dat ligt waarschijnlijk aan een conditie achterstand.quote:
Ik denk dat de jonge (beoogde basis)spelers moeite hebben met de omschakeling Bassie --> Jol. Kan niet zo zijn dat Toby en Greg het beide verleerd zijn. Komt wel weerquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:50 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Mee eens. Dat over Van der Wiel... ik vind dat je het hem wel kunt aanrekenen. Hij heeft nu een vol seizoen er op zitten en heeft al drie wedstrijden ondermaats gepresteerd. Hij werd te gemakkelijk overlopen. Dat hij wat fout doet okay, maar dit was echt zeer zwak. Ik heb het idee dat die jongen wat te veel met andere zaken dan voetbal bezig is. Hij heeft de schijn tegen zich in ieder geval.
Mwah...ik betwijfel toch ten zeerste of het echt wel een aanwinst is. Maar oké, laat hem het volgende week nog maar eens waarmaken.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:47 schreef mash_ het volgende:
[..]
ik vond echt niet dat Atouba het slecht deed?
Niet alles, maar oké je hebt wel een beetje gelijk.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:45 schreef Scorpie het volgende:
Ben ik het helemaal mee eens. Of wil je Sulejmani weer op de bank zetten?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:46 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Nee joh bananenman vind dit goed gek!
Knap want hij bleef juist staan. Doedelzak had zeker voor de pingel gegaan. Maar VdW moest er tegenaan lopenquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:49 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ja hij liep tegen z'n teammaat aan waardoor ik meende Bakkal kon scoren, wat een idioot.
Hij is ook geen mandekker zoals Oleguer maar hij heeft zeker wel een goed inzicht en heeft nog veel opgeruimd en fouten van anderen gecorrigeerd.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:48 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Die jongen heeft me geen enkele keer weten te overtuigen. Zeer, zeer zwakke mandekker. Maar blijkbaar delen de mensen hier niet mijn mening.
Okequote:Op zondag 16 augustus 2009 14:50 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dan heb je hiermee maar weer eens aangegeven dat vrouwen inderdaad geen verstand van voetbal hebben.
Goeie zaakquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:51 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Volgend seizoen ben ik er weer bij
Waarom in verdedigersquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:49 schreef golfer het volgende:
Alle investeringen tot het eind van deze maand dus s.v.p. in echte verdedigers steken.
Je kan die gast niet ná 90 minuten al afschrijven. Er mag pas na 5 wedstrijden geschreeuwd worden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:51 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Mwah...ik betwijfel toch ten zeerste of het echt wel een aanwinst is. Maar oké, laat hem het volgende week nog maar eens waarmaken.
Verliezen in Eindhoven is ook helemaal geen schande, maar als je ziet op wat voor manier...zo ontzettend knullig allemaal, echt onnodig.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:52 schreef twi het volgende:
Oh en vergeet trouwens niet dat dit een uitwedstrijd bij PSV was. Je had hier een punt kunnen pakken. Misschien zelfs drie, als Jol wat adequater had ingegrepen. Maar al met al is het geen ramp als je met 1 doelpunt verschil verliest bij PSV. Zes punten in de eerste drie wedstrijden met Groningen en PSV uit, dat is gewoon niet onacceptabel.
Je hebt gelijk. Die lelijke kut-Hongaar ging wel heel makkelijk elke keer over V/d Wiel heen. Leek wel een wijf.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:50 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Mee eens. Dat over Van der Wiel... ik vind dat je het hem wel kunt aanrekenen. Hij heeft nu een vol seizoen er op zitten en heeft al drie wedstrijden ondermaats gepresteerd. Hij werd te gemakkelijk overlopen. Dat hij wat fout doet okay, maar dit was echt zeer zwak. Ik heb het idee dat die jongen wat te veel met andere zaken dan voetbal bezig is. Hij heeft de schijn tegen zich in ieder geval.
Als jij het zegtquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:52 schreef Houniet het volgende:
[..]
Je kan die gast niet ná 90 minuten al afschrijven. Er mag pas na 5 wedstrijden geschreeuwd worden.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:53 schreef Jojoortje het volgende:
Ze moeten Stam halen.
Dat is toch zoquote:
Sulejmani voor Urby? Waarom moet hij op de bank?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:51 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Of wil je Sulejmani weer op de bank zetten?
En toch zie je of een speler het heeft of niet. Atouba heeft het, in mijn ogen, niet. Te houterig, ziet er erg onzeker uit.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:52 schreef Houniet het volgende:
[..]
Je kan die gast niet ná 90 minuten al afschrijven. Er mag pas na 5 wedstrijden geschreeuwd worden.
Verlies liever op deze manier dan met 6-2quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:53 schreef TiMPiN het volgende:
[..]
Verliezen in Eindhoven is ook helemaal geen schande, maar als je ziet op wat voor manier...zo ontzettend knullig allemaal, echt onnodig.
Het was zijn gebruikelijke warrige niveau. Zoals Vink wel vaker wedstrijden kan verpesten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:51 schreef Dvm86 het volgende:
Ben ik de enige hier die Vink nou niet bepaald extreem slecht vond fluiten?
Die eerste pass van Atouba vandaagquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:54 schreef Nashje het volgende:
[..]
En toch zie je of een speler het heeft of niet. Atouba heeft het, in mijn ogen, niet. Te houterig, ziet er erg onzeker uit.
Maargoed, nog 4 wedstrijden, en dan ga ik schreeuwen.
Ja en ik verlies liever met 6-2 dan met 10-0quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:54 schreef twi het volgende:
[..]
Verlies liever op deze manier dan met 6-2
Idd, nu beide geknokt tot het eind, dubbeltje valt hun kant op, ok, volgende keer nog harder knokken. Na de 3-3 waren beide ploegen het ineens kwijt, viel jullie dat niet op? psv pakte het als eerste weer op, en wonnen, Had iedereens wedstrijd kunnen zijn.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:54 schreef twi het volgende:
[..]
Verlies liever op deze manier dan met 6-2
ik heb liever dat ze eerst eens naar een normale verdediger kijken. We scoren drie keer, dus zoveel is er met de aanval niet mis toch? Dat we vier goals tegen krijgen vind ik veel zorgelijkerquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:54 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Sulejmani voor Urby? Waarom moet hij op de bank?
Je moet een aanspeelpunt hebben waar juist de ukkies omheen kunnen lopen. Nu krijg je mooie voorzetten en corners en vrije trappen waar je toch al weet dat het 0,0 nut heeft.
Ja, en ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsenquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:56 schreef TiMPiN het volgende:
[..]
Ja en ik verlies liever met 6-2 dan met 10-0
Inderdaad. Daarnaast beter nu dan over 13 weken een keer. Vanaf nu overigens een heel fijn programma de komende 7 weken ofzo.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:52 schreef twi het volgende:
Oh en vergeet trouwens niet dat dit een uitwedstrijd bij PSV was. Je had hier een punt kunnen pakken. Misschien zelfs drie, als Jol wat adequater had ingegrepen. Maar al met al is het geen ramp als je met 1 doelpunt verschil verliest bij PSV. Zes punten in de eerste drie wedstrijden met Groningen en PSV uit, dat is gewoon niet onacceptabel.
Dat is een ding dat zeker is.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:57 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ja, en ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen
Steek had een aantal goede en mooie reddingen, maar die vrije trap van die Hongaarse trol had ie best kunnen hebben.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:57 schreef Dvm86 het volgende:
Even over Stekelenburg? Hij verraste mij wel positief, had mooie reddingen en ja ook fouten... maar ik heb hem afgelopen seizoen veel slechter gezien en de meeste goals werden veroorzaakt door ons slecht verdedigend spel (vooral bij corners had PSV veel effectiever kunnen zijn - wat werd er slecht gedekt).
Dat weet je met ons nooit hequote:Op zondag 16 augustus 2009 14:57 schreef Nashje het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarnaast beter nu dan over 13 weken een keer. Vanaf nu overigens een heel fijn programma de komende 7 weken ofzo.
21 punten pakken en de rust bewaren. Het programma in november is killing. Er zitten daar een stel maffe planners bij de knvb.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:57 schreef Nashje het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarnaast beter nu dan over 13 weken een keer. Vanaf nu overigens een heel fijn programma de komende 7 weken ofzo.
Inderdaad, gewoon nu een punt of 18 pakken uit de komende 7 wedstrijden, zodat je oktober ingaat met een goed basiselftal om die reeks van AZ, Feyenoord, Twente en Heerenveen oid met een soort van buffer ingaat.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:57 schreef Nashje het volgende:
[..]
Precies, gaat die van De Zeeuw er in bij 3-3...quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:56 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Idd, nu beide geknokt tot het eind, dubbeltje valt hun kant op, ok, volgende keer nog harder knokken. Na de 3-3 waren beide ploegen het ineens kwijt, viel jullie dat niet op? psv pakte het als eerste weer op, en wonnen, Had iedereens wedstrijd kunnen zijn.
3 keer puur door de klasse van Luis. die staat daar 90 minuten lang op een eiland geniaal te zijn. Terwijl Rennis en Urby non stop op creabea wijze de bal kwijtraken. ik wil wel eens een 4-2-3-1 of een 4-3-3 zien metquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
ik heb liever dat ze eerst eens naar een normale verdediger kijken. We scoren drie keer, dus zoveel is er met de aanval niet mis toch? Dat we vier goals tegen krijgen vind ik veel zorgelijker
Da's ook relatief natuurlijk. Je scoort drie keer waarvan 2 blunders zijn. Zij scoren vier keer waarvan er 2 a 3 blunders zijn. Kneuzenkermis achterin vandaag van beide zijden, waar PSV het meeste van heeft geprofiteerd omdat zij de gehele 2e helft het spel mochten maken van Ajax.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
ik heb liever dat ze eerst eens naar een normale verdediger kijken. We scoren drie keer, dus zoveel is er met de aanval niet mis toch? Dat we vier goals tegen krijgen vind ik veel zorgelijker
Ben je nou zo dom?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:52 schreef TiMPiN het volgende:
Dat Amrabat Atouba voorbij rende, hij bleef gewoon stilstaan?![]()
Zonder een directe kwaliteisinjectie zie ik het helemaal niet goed komen. Een goede centrale verdediger is de eerste prioriteit. Wat mij bovendien opviel in de tweede helft was dat het middenveld erg makkelijk overlopen werd. Dit heeft niet te maken met een gebrek aan verdedigende middenvelders, maar de bal werd simpelweg niet in de ploeg gehouden. Daarom zou een middenvelder á la Honda wel een aardige toevoeging zijn. Verder moet er wellicht nog een fysiek sterke spits komen, iemand die een bal kan vasthouden, en waar Suarez en Sulejmani omheen kunnen spelen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:51 schreef Pedroso het volgende:
Gek genoeg heb ik wel het idee dat het gaat goedkomen dit seizoen.
PSV was veel feller en agressiever vandaag maar denk dat Ajax steeds beter gaat voetballen dit seizoen.
Van der Wiel is wel een probleem, geeft in toppers vaak niet thuis en laat zich overlopen.
Enkele aanpassingen (Verthongen op de bank bv) en ik zie het wel zitten.
Ik denk dat ie net als de rest van het stadion(hongaar uitgezonderd) schrok van de snelheid.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:58 schreef Nashje het volgende:
[..]
Steek had een aantal goede en mooie reddingen, maar die vrije trap van die Hongaarse trol had ie best kunnen hebben.
Of die kopbal van Toby op de kruisingquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Precies, gaat die van De Zeeuw er in bij 3-3...
En dan,Als ie die gemaakt had en het was 3-4 gebleven of 4-4 geworden, was ie ineens weer 1 van de beteren.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:00 schreef Nashje het volgende:
[..]
Of die kopbal van Toby op de kruising. Ik werd gek.
Over die spits ben ik het eens maar wat moet je nu met Honda als je Aisattie in je selectie hebt ?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zonder een directe kwaliteisinjectie zie ik het helemaal niet goed komen. Een goede centrale verdediger is de eerste prioriteit. Wat mij bovendien opviel in de tweede helft was dat het middenveld erg makkelijk overlopen werd. Dit heeft niet te maken met een gebrek aan verdedigende middenvelders, maar de bal werd simpelweg niet in de ploeg gehouden. Daarom zou een middenvelder á la Honda wel een aardige toevoeging zijn. Verder moet er wellicht nog een fysiek sterke spits komen, iemand die een bal kan vasthouden, en waar Suarez en Sulejmani omheen kunnen spelen.
Ja, en kudo's voor Vink omdat ie Simons rood gaf na doodschop op Luis.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:01 schreef EddyAlbena het volgende:
Wat een mongolenverdediging weer. Serieus de meest domme van de Eredivisie.
Ook respect dat Vink in de heksenketel van Eindhoven een penalty durfde te geven toen Ooijer Suarez neerlegde. Oh wacht.....
Ajacieden stonden stil ja.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:00 schreef Wooldoor het volgende:
Het verschil werd in de tweede helft juist ook gemaakt doordat elke afvallende bal voor een PSver was, ze waren veel meer in beweging dan Ajax. Ajax liep de tweede helft voornamelijk achter de bal aan.
Kijk hoe die 3 doelpunten vallen. Als straks Suarez weg of geblesseerd is dan zien we het wel.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Als je komt voor een klein verlies of gelijkspel snap ik dat wel.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:00 schreef N.i.c.k het volgende:
Snap dan ook niet dat Jol begon met 3 defensieve middenvelders.
Dat kwam toch gewoon omdat Affelay steeds de vrije man was terwijl je gewoon 1 op 1 speelt op het middenveld.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:00 schreef N.i.c.k het volgende:
Ik sloeg ajax als voetballende ploeg hoger aan. En ik denk ook dat we dat in principe zijn. Snap dan ook niet dat Jol begon met 3 defensieve middenvelders. En als je dan met 3 bikkelaars ook nog eens overlopen wordt, dan staat het niet goed. We zijn juist tactisch afgetroeft, en dat frustreert me.
Ik vond Toby een van de beteren......van onze verdediging. Die komt er wel.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:01 schreef Triptamine het volgende:
[..]
En dan,Als ie die gemaakt had en het was 3-4 gebleven of 4-4 geworden, was ie ineens weer 1 van de beteren.
quote:
Als vervanger voor Wielaert inderdaad, wat een knullige voetballer was het vandaag toch.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:04 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik vond Toby een van de beteren......van onze verdediging. Die komt er wel.
Het is wachten op een nieuwe verdediger. Ben heel erg benieuwd.
Nee iddquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:02 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ajacieden stonden stil ja.
Overigens had die tweede vrije trap van Doedelzak nooit erin mogen gaan...
Denk dat ik ook moet gaan toegeven. Altijd vertrouwen gehad in Robbie, maar het was echt helemaal niets vandaagquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:05 schreef Seam het volgende:
[..]
Als vervanger voor Wielaert inderdaad, wat een knullige voetballer was het vandaag toch.
Nee, maar zonder Suarez ben je niets meer. Huntelaar en Suarez hadden gewoon een gouden koppel geweest.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:05 schreef Nashje het volgende:
[..]
Inderdaad, want 3 keer scoren in Eindhoven is dramatisch slecht.
Dat kwam omdat Afellay met bal sneller was dan Vertonghen. Die was echt steeds te laat.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:03 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat kwam toch gewoon omdat Affelay steeds de vrije man was terwijl je gewoon 1 op 1 speelt op het middenveld.
Dus je wilt nog een keeper en een spits kopen? En de verdediging die écht waardeloos is (en een rechtsmidden/buiten die alleen hard kan lopen) hebben verder geen versterking nodig?quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:03 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Kijk hoe die 3 doelpunten vallen. Als straks Suarez weg of geblesseerd is dan zien we het wel.
Misschien eens een puntenpakker kopen. Vrije trap verdwijnt in de hoek van de keeper, mag niet gebeuren, die andere in de verre hoek was helemaal
Ik schrijf Aissati niet af, mits er twee verdedigende middenvelders achter hem staan zou hij voor aanvallende en creatieve impulsen kunnen zorgen. Maar een dynamische middenvelder als Honda zou prima passen tussen de zeven 'controlerende' middenvelders die we hebben. Bovendien zal Rommedahl dan op de bank moeten zitten, nu glipt hij er nog een beetje tussendoor omdat het spelersmateriaal niet overeenstemt met hoe Jol wil spelen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:01 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Over die spits ben ik het eens maar wat moet je nu met Honda als je Aisattie in je selectie hebt ?
Een echte beul jaquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:06 schreef Nashje het volgende:
[..]
Denk dat ik ook moet gaan toegeven. Altijd vertrouwen gehad in Robbie, maar het was echt helemaal niets vandaag.
Bestaat die Constantin nog? Zo'n heerlijke Materazzi-kloon zou lekker zijn.
Inderdaad dat begreep ik ook al niet. Zet Enoh op Affelay en Vertonghen op Bakkal.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat kwam omdat Afellay met bal sneller was dan Vertonghen. Die was echt steeds te laat.
Jol had veel eerder in moeten grijpen en Enoh op Afellay zetten.
Schrijnende van hem vind ik vooral dat je hem nooit ziet, behalve als ie een blunder maaktquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:06 schreef Nashje het volgende:
[..]
Denk dat ik ook moet gaan toegeven. Altijd vertrouwen gehad in Robbie, maar het was echt helemaal niets vandaag.
Da's waar, maar dan nog missen we Huntelaar niet zozeer vind ik. De hele armoe is dat als Suarez een keertje afwezig is, het weleens hele dure punten kunnen gaan kosten. En dan zie ik zo'n Honda toch wel zitten. Zet die achter Sulejmani en Dario en de goals komen er wel.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:06 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Nee, maar zonder Suarez ben je niets meer. Huntelaar en Suarez hadden gewoon een gouden koppel geweest.
Dat was in de tweede helft toch ook zo? meen ik gezien te hebbenquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:07 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Inderdaad dat begreep ik ook al niet. Zet Enoh op Affelay en Vertonghen op Bakkal.
Is dit al langsgekomen? Voor wat het waard is uiteraard.quote:Waar Luis Suarez vorig seizoen nog zinspeelde op een snel vertrek, heeft de spits het momenteel onder Martin Jol zeer naar zijn zin bij Ajax. Over Europese topclubs wil hij nog niet praten. Suarez in De Telegraaf: "Het enige dat ik kan zeggen, is dat ik nog een contract voor drie seizoenen heb en ik zeker nog twee jaar blijf. Ik wil ook een keer in de Champions League spelen met Ajax."
Jaquote:
Dario en Sulejmani moeten gewoon omgetoverd worden tot goed scorende spelers, en dat moet kunnen ook.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:07 schreef Nashje het volgende:
[..]
Da's waar, maar dan nog missen we Huntelaar niet zozeer vind ik. De hele armoe is dat als Suarez een keertje afwezig is, het weleens hele dure punten kunnen gaan kosten. En dan zie ik zo'n Honda toch wel zitten. Zet die achter Sulejmani en Dario en de goals komen er wel.
Ik wil 80% wel vervangen, maar ik heb het niet voor het zeggenquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dus je wilt nog een keeper en een spits kopen? En de verdediging die écht waardeloos is (en een rechtsmidden/buiten die alleen hard kan lopen) hebben verder geen versterking nodig?
Dat hoop ik wel want anders zit ik gefrustreerd in het stadion.quote:Op zondag 16 augustus 2009 @ 15:02 schreef Jnk18 het volgende:
Pff hopen dat het donderdag goet gaat tegen Bratislava..
Wielaert was ook een domme aankoop, Douglas was in elk opzicht beter geweest...quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:09 schreef Dvm86 het volgende:
Wielaert komt structureel te kort. Als ik eerlijk ben kan ik me geen wedstrijd herinneren waarin hij uitblonk, van Oleguer wel.
Nou als dat zo was, waarom zag ik Vertonghen dan weer telkens achter Affelay aanlopenquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:08 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dat was in de tweede helft toch ook zo? meen ik gezien te hebben
Vlug, bel Uri Geller op.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:09 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Dario en Sulejmani moeten gewoon omgetoverd worden tot goed scorende spelers, en dat moet kunnen ook.
Dat sowiesoquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:11 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Wielaert was ook een domme aankoop, Douglas was in elk opzicht beter geweest...
Vorig seizoen was hij niet veel beter vind ik. Net zoals Emanuelson behoorlijk overschat. Hoewel Urby nog een aardige wedstrijd speelde, met in ieder geval zijn 100% inzet.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:09 schreef Jojoortje het volgende:
Ik vind Vertonghen sowieso de laatste wedstrijden dramatisch slecht. Altijd een stap te laat, niet mee terug verdedigen, onnodig balverlies etc..
Die blijft echt niet nog twee seizoenen. Na dit seizoen is hij weg.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:08 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Is dit al langsgekomen? Voor wat het waard is uiteraard.
Beetje realisme kan geen kwaad. Ik denk dat er niemand meer wordt gehaald. Laat staan nog twee spelers.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:10 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Ik wil 80% wel vervangen, maar ik heb het niet voor het zeggen
Omdat ze het allemaal kwijt waren?quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:11 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Nou als dat zo was, waarom zag ik Vertonghen dan weer telkens achter Affelay aanlopen
Oleguer is veel meer een mandekker. Wielaert organiseert wel veel, maar dat gaat ten koste van zichzelf.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:09 schreef Dvm86 het volgende:
Wielaert komt structureel te kort. Als ik eerlijk ben kan ik me geen wedstrijd herinneren waarin hij uitblonk, van Oleguer wel.
Dat zou zo geil zijnquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Wisselen voor Johnny. 100% zeker dat Johnny daar geen enkel probleem mee heeft
Tja, die vond ik tegen Engeland ook niet zo degelijk ogen als rechtsback.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Wisselen voor Johnny. 100% zeker dat Johnny daar geen enkel probleem mee heeft
Laten we hopen dat ze dan in een pot met superdrank vallenquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:12 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Beetje realisme kan geen kwaad. Ik denk dat er niemand meer wordt gehaald. Laat staan nog twee spelers.
Nee, we worden nog wel verrast, zo'n vermoeden heb ik iigquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:12 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Beetje realisme kan geen kwaad. Ik denk dat er niemand meer wordt gehaald. Laat staan nog twee spelers.
Die gaat gewoon weer het centrum inquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tja, die vond ik tegen Engeland ook niet zo degelijk ogen als rechtsback.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vlug, bel Uri Geller op.![]()
Das ook een Jood
Fysiek te zwak voor een CV.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:12 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Die blijft echt niet nog twee seizoenen. Na dit seizoen is hij weg.
____
En om Vertonghen zwak te noemen, hij moest ook niet zomaar iemand dekken... Daarnaast is Vertonghen niet het type speler om echt strak op iemand op het middenveld te spelen. Net als Emanuelson vind ik hem een aardige voetballer, maar hij voegt weinig toe. Misschien is het als CV nog wat...
Ja dat was wel zo, op een gegeven moment was het hele middenveld weg.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:12 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Omdat ze het allemaal kwijt waren?
(good point though)
Verthongen is niet perfect, maar wel sterk, zwak kun je hem niet noemenquote:
Je zegt het zelf al: Vertonghen is niet het type speler om strak op iemand te spelen, dus ZEKER niet geschikt als CV imo. Vertonghen is het gewoon niet. Te houterig, te kil, te traag.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:12 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
____
En om Vertonghen zwak te noemen, hij moest ook niet zomaar iemand dekken... Daarnaast is Vertonghen niet het type speler om echt strak op iemand op het middenveld te spelen. Net als Emanuelson vind ik hem een aardige voetballer, maar hij voegt weinig toe. Misschien is het als CV nog wat...
Ja ik kijk de laatste wedstrijden echt met een gericht oog naar Vertonghen en het valt dan heel erg op hoeveel fouten hij eigenlijk wel niet maakt. Urby is Urby en zo wisselvallig als de pest. Ik zie dat 100% inzet nog niet zo erg bij hem..quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:12 schreef Seam het volgende:
[..]
Vorig seizoen was hij niet veel beter vind ik. Net zoals Emanuelson behoorlijk overschat. Hoewel Urby nog een aardige wedstrijd speelde, met in ieder geval zijn 100% inzet.
Als CV is het niets, omdat hij snelheid mist. De plek waar hij vandaag speelde, dat is zijn natuurlijke positie. Het is vanwege zijn spel als middenvelder dat Barcelona belangstelling voor hem heeft.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:12 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
____
Veronica.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:13 schreef Seam het volgende:
Is de wedstrijd van donderdag trouwens op de normale Nederlandse televisie weer te zien ? Ik ben die stream nu wel even zat
Idd, we hadden 6 verdedigers en 4 spitsen, daartussen zag ik soms nog de Zeeuwquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:14 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Ja dat was wel zo, op een gegeven moment was het hele middenveld weg.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:14 schreef Nashje het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: Vertonghen is niet het type speler om strak op iemand te spelen, dus ZEKER niet geschikt als CV imo. Vertonghen is het gewoon niet. Te houterig, te kil, te traag.
Donderdag toch op Rtl?quote:
Als kopsterke spits?quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:15 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Waar dan wel? Op ons middenveld vind ik hem persoonlijk niet passen... hoog uit als invaller.
Nergens. Van mij mag Jol V/d Heijden gaan uitproberen ipv Vertonghen. Heb het wel gehad met die Belg.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:15 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Waar dan wel? Op ons middenveld vind ik hem persoonlijk niet passen... hoog uit als invaller.
Vertonghen moet je gewoon weg doen, die mist simnpelweg kwaliteit. Net als Urby, Wiel. Wielaert en Stekel.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:15 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ah goed, in ieder geval wel dus op de tv gelukkig. Nu nog even mijn ouders weglokken die avondquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:16 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dacht dat ik het had gelezen. Of is dat de uitwedstrijd? Nu weet ik het niet meer.
Vd Heijden wordt toch zo goed als zeker verhuurd ?quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:17 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nergens. Van mij mag Jol V/d Heijden gaan uitproberen ipv Vertonghen. Heb het wel gehad met die Belg.
We moeten er wel elf opstellen hoor.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:17 schreef navigator het volgende:
[..]
Vertonghen moet je gewoon weg doen, die mist simnpelweg kwaliteit. Net als Urby, Wiel. Wielaert en Stekel.
Ik weet wel zeker dat er nog minimaal 1 speler bij komt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:12 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hoe ben je zo zeker dan? De laatste tijd is het juist behoorlijk rustig qua geruchten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat er nog minimaal 1 speler bij komt.
Ik heb ook lang vertrouwen in hem gehad maar op geen enkele positie blinkt hij uit en voor het middenveld of verdedigende middenvelder is hij gewoon te traag. Spelers als Gabri, de Zeeuw en Enoh zijn daar gewoon sterker. Geef nu inderdaad maar de kans aan van der Heijden en Donald.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:17 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nergens. Van mij mag Jol V/d Heijden gaan uitproberen ipv Vertonghen. Heb het wel gehad met die Belg.
Dat maakt niet uit. Johnny = Johnny.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tja, die vond ik tegen Engeland ook niet zo degelijk ogen als rechtsback.
Weet je ook al wie dan? Of iig voor welke positie/linie?quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat er nog minimaal 1 speler bij komt.
Ja, Silva, want die is idd veel beter dan Gregquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Johnny = Johnny.
Bovendien kan hij dan weer in het centrum spelen en kan Silva op de backpositie. Probleem opgelost
Oh oh Johnny (L)
Nou ja, Jol is natuurlijk niet blind en als hij met dit zootje brandhout, wat achterin staat, de rest van het seizoen doormoet kun je die derde ster wel op je buik schrijven.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:21 schreef Seam het volgende:
[..]
Hoe ben je zo zeker dan? De laatste tijd is het juist behoorlijk rustig qua geruchten.
Ik hoop hetquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:13 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Nee, we worden nog wel verrast, zo'n vermoeden heb ik iig
Heeft Jol bijna wekelijks tot nu toe gezegd bij z'n perspraatje dat Ajax nog niet klaar is.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:21 schreef Seam het volgende:
[..]
Hoe ben je zo zeker dan? De laatste tijd is het juist behoorlijk rustig qua geruchten.
What?quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:23 schreef Cheiron het volgende:
Je kunt wel zeggen dat Urby, Stekelenburg, Vertonghen, Wielaert, Oleguer, Rommedahl etc geen Ajax niveau hebben, maar beter hebben we niet, en beter wil blijkbaar ook niet meer naar Ajax komen..
Één woord: Jaquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:23 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ja, Silva, want die is idd veel beter dan Greg![]()
Het gaat erom dat er dan wel weer een echte leider achterin staat en je dus Wielaert mooi op de bank/tribune kan zetten. Het verschil tussen Wiel en Silva is niet zo groot.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:23 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ja, Silva, want die is idd veel beter dan Greg![]()
Afgelopen vrijdag bijv nog.quote:De trainer bevestigde dat nog druk naar versterkingen wordt gezocht. Jol: ''Ik vind dat we de kost voor de baat moeten laten uitgaan, maar daar is niet iedereen in de club het mee eens.''
Nee, echt niet.quote:
Bij Urby is het gewoon doodzonde dat het er op 1 of andere manier niet uit komt. Die jongen barst van de techniek hij moet gewoon spel inzicht krijgen. En als Jol hem dat niet kan bijbrengen ben ik bang dat Urby nu aan zijn top zit.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:14 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja ik kijk de laatste wedstrijden echt met een gericht oog naar Vertonghen en het valt dan heel erg op hoeveel fouten hij eigenlijk wel niet maakt. Urby is Urby en zo wisselvallig als de pest. Ik zie dat 100% inzet nog niet zo erg bij hem..
Snap ik je nou verkeerd of noem je Bruno een echte leider?quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:26 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er dan wel weer een echte leider achterin staat en je dus Wielaert mooi op de bank/tribune kan zetten. Het verschil tussen Wiel en Silva is niet zo groot.
Vermaelen?quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:27 schreef N.i.c.k het volgende:
Dat gekanker op de verdiging. Vermaelen was ook niet goed. En nu lijkt hij zich toch gewon te handhaven in de PL.
wedstrijd is op het middenveld verloren. PSV had daar 3 lopende spelers die er keer op keer overheen kwamen.
Jij weet ook wat Slop heeft gezegt. Helaas heeft die kale tyfushond het te zeggen qua financieën dus ik ben bang dat er niets meer bij komt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Heeft Jol bijna wekelijks tot nu toe gezegd bij z'n perspraatje dat Ajax nog niet klaar is.
Dat wel, maar ik heb verder nog niks gezien of gehoord over daadwerkelijke interesses of onderhandelingen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Heeft Jol bijna wekelijks tot nu toe gezegd bij z'n perspraatje dat Ajax nog niet klaar is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |