Dank u!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:33 schreef RockabeIIa het volgende:
*heel hard gaat duimen*
Eigenlijk ben je nu dus gewoon Pupo (Pregnant until proven otherwise)! Of heb ik dat fout?
quote:CrazyPrincess
PCOS & slechte zwemmers (manlief dan he). Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari 2009 begonnen met injecties Gonal-f en dit had wel resultaat. 2 x IUI zonder resultaat. Daarna 1e poging IVF/ICSI in juni. Na punctie zeer ernstige hyperstimulatie (week ziekenhuisopname) en dus geen terugplaatsing, wel 14 cryo's
. In augustus start eerste ronde voor terugplaatsing cryo.
Precies - afwachten en blijven hopen omdat we al eens zwanger zijn geworden is ook een optie, maar niet voor mij - niet met zulke 'scores' - actie graag! Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben... (nu al de neiging heeft alle kleding die op zolder staat enzo op internet te slingeren....)quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:52 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hobbesje, misschien is dit juist wel de stap die voor jullie nodig is. Er gebeurt tenminste iets, dat is ook fijn.
Schoppen mag absoluut. Dat hoort er helaas ook bijquote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:48 schreef Hobbesje het volgende:
We hadden het al verwacht dat dit zou komen, heb alles al een 'schop' gegeven ondertussen.
Heb ondertussen al gegoogled en gevonden dat de wachtlijst 0 weken is (die is er dus niet gelukkig). En mijn eigen gyn is ook 1 dag per week in Nijmegen, dus wie weet kom ik hem ook daar weer tegen (supertoffe kerel).
Die was er dus waarschijnlijk niet. Toch een gevolg van een op hol geslagen hormoonhuishoudingquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:18 schreef prinseszondererwt het volgende:
Maar hoe zat het dan met je spontane menstruatie? (Of was jij dat niet?)
Duurt nog wel even, maar er is tenminste weer een plan!
Ik heb deze week een brief gekregen die ik moet afgeven als ik oa de 7-weken echo krijg zodat ze een aantal gegevens kunnen invullen. Het lijkt met dat ze in veel ziekenhuizen wat achterstaan met hun papierrommelquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:21 schreef CrazyPrincess het volgende:
Vandaag een brief gehad dat het IVF-centrum 14 embryo's heeft ingevroren in 4- tot 9-cellig stadium. Lekker snel, want dat is eind juni al gebeurd![]()
Maar goed, de brief is ondertekend door Dr. Naaktgeboren. Je verzint het niet![]()
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:48 schreef sombie het volgende:
Vervelend van die krampen, Orea.Fijn dat ze nu weer over zijn.
Ik stroom hier even over van zelfmedelijden, sorry. Menstruatie zet nog (steeds!) niet echt niet door maar zit er wel aan te komen. Ben net het kinderkamertjestopic aan het doorkijken... Ik wil ook. Ik wil ook zo graag een mooi kamertje maken voor een kindje van onszelf. Staan zwijmelen bij schattige lakentjes en eerste kleertjes. Ik. wil. ook.
nu.
Check. Ik word ook altijd gek als ik in die topics kijk, maar ik kan 't niet laten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:48 schreef sombie het volgende:
Vervelend van die krampen, Orea.Fijn dat ze nu weer over zijn.
Ik stroom hier even over van zelfmedelijden, sorry. Menstruatie zet nog (steeds!) niet echt niet door maar zit er wel aan te komen. Ben net het kinderkamertjestopic aan het doorkijken... Ik wil ook. Ik wil ook zo graag een mooi kamertje maken voor een kindje van onszelf. Staan zwijmelen bij schattige lakentjes en eerste kleertjes. Ik. wil. ook.
nu.
Alles voor het goede doelquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:31 schreef Orea het volgende:
Kruik niet geprobeerd, staat raar op het werk
Gaat inmiddels weer beter hoor. Krampjes zijn praktisch weg, wat het makkelijker maakt om me op wat anders te richten en er niet over na te denken! Dus dat is wel lekker.. En verder, maar geduld hebben..
Hoest met de dames hier, jullie genieten toch wel van het overheerlijk weer hè?![]()
De kleine meiden (mijn grote liefdes) van mijn man zijn zus komen vandaag logerendus ik heb even 2 dagen een heerlijke afleiding!
quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:49 schreef leonieke het volgende:
Dat wat Nikki zegt herken ik ook hoor. Om mezelf te beschermen tegen een teleurstelling kon een poging bij mij al niet lukken en zat het sowieso nooit goed.
En ik heb me ook met de laatste poging niet anders gevoeld dan de eerste poging. De menstruatiebuikpijn was er ook bij. Ik denk dat het BE was die nog tegen mij gezegd heeft dat haar pijntjes ondertussen al konden rondlopen (of toch iets in die aard).
Ik wil je geen valse moed geven, echt niet. En eerlijk gezegd vind ik het ook niet slecht dat je er nuchter in staat (maar dat ligt aan mijn negativisme hoor). Er is in mijn ogen niets mis met een goeie brok nuchterheid. Voor de rest wil ik je gewoon heel veel succes toewensen met de laatste (en toch meest slopende) wachtdagen
![]()
[/onzinnige bijdrage]
Mooi, over 2 weken heb ik dan ook met zo'n 100 liter bijgedragen aan een beetje pregnylquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben trouwens sinds woensdag in flesjes aan het plassen voor moeders voor moeders. Als het allemaal goed gaat kan ik 10 weken plassen, dus zo'n 100 liter produceren. ff ter info, voor 1 pregnylspuit is 1500 liter urine nodig.
Jaloers was ik al jaren niet meer, maar ik moet zeggen dat zelfs nu, met ons kleine wonder hier naast me, echo's van de pijntjes van lang geleden nog wel voorbijdrijven als ik de verhalen hier lees. Dat is ook een van de redenen dat ik niet zo veel reageer in dit topic als ik eigenlijk zou willen opbrengen voor de meiden die hier nog zitten. Ik wil eigenlijk jullie op de voet volgen en aanmoedigen en een hart onder de riem steken en precies dat posten wat jullie misschien kunnen gebruiken, maar het blijft een confronterende topicreeks.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:23 schreef Jose81 het volgende:
Nikki... herkenbaar... als je zwanger probeert te worden, ben je jaloers op alle dikke buiken die langslopen (en dan bedoel ik niet van die zwetende, dikke bierpensen van van die vieze kerels)... ik moet zeggen dat ik na mijn zwangerschap nog steeds een restje van dat gevoel over heb gehouden. Nog steeds als ik een zwangere buik zie, krijg ik dat gevoel van toen een beetje terug... heel raar. Maar gelukkig gaat dat wel steeds beter...
Ik heb ook een keerquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:44 schreef prinseszondererwt het volgende:
CP, wat een goed nieuws!Ik ken GEEP ook niet, vertel eens.
Orea, volgens de folder is de uitslag binnen enkele dagen bekend. Ik loop meteen even langs de gyn om een belafspraak te maken voor de uitslag. Hopelijk deze week nog... vind het veel te spannend.
Dan zouden ze vrijdag al 18mm kunnen zijnquote:Op maandag 17 augustus 2009 19:54 schreef Saffier het volgende:
Cp in ons zh geven ze geen uitslagen over de telefoon alleen maar live.
Pze wat spannend! Heel veel succes met je Geep
Wat we allemaal niet doen voor een baby'tje he dames
Mijn echo vanmorgen was goed, eitjes al bijna 10mm groot en bmslijmvlies was ook goed. Omdat ik zaterdag graag bij een vrijgezellenfeest wil zijn, moet ik woensdag en vrijdag terug om weer te meten. Met een beetje geluk hoef ik dan zaterdag geen echo. Het gaat ineens heel erg hard nu
Tuurlijk niet meer deze week de uitslag. Ik zou onderhand beter moeten weten. We kunnen volgende week woensdag (eind van de middag, ook nogquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:50 schreef Orea het volgende:
En PZE, dat zou lekker zijn zo vlot.. Nog over het weekend heen tillen zou wel heel lang duren.. En natuurlijk is het spannend.. Ik ga keihard duimen dat de uitslag in elk geval positief is!!!![]()
Jah, ehhhmmmm *kop in het zand steekt*quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:33 schreef Orea het volgende:
Jemig CP, wat een hoeveelheden.... Maar alles voor het goede doel!!!
Saffier, dat gaat hard!! Als ze eenmaal over de 10 mm zijn kan het heel hard gaan... Volgende week dus al de punctie!!!Hoe sta je daar tegenover op dit moment? Wel goed zeg dat je eitjes flink bezig zijn!!
Go eitjes!!!
Dag 12 en al bijna een positieve ovutest...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:18 schreef happyme28 het volgende:
Pze, ben even kwijt waar je momenteel zit in je cyclus, maar hopenlijk is deze maand een vruchtbare maand en zie jij ook eindelijk de 2 streepjes!
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:58 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Dag 12 en al bijna een positieve ovutest...![]()
Ja Saffier hoe ging het?
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:50 schreef Saffier het volgende:
Ze 'mogen' van mijn gyn 1 tot 2 mm per dag groeien. Er zijn best al wat follikels en als het nu te hard gaat, gaan de kleinere misschien meedoen en dan gaan we richting overstimulatie (volgens de normen van mijn zh dan he). Ze willen uitkomen op ongeveer 18 mm voor de grootste en zo te zien zit ik sowieso op 16 grote follikels. (20 follikels is wel de max)
Ik vind het zó fijn om te horen dat jij de punctie zonder medicatie heb gedaan! Nou ja, fijn, ach, je snapt me wel. Ik vond mijn weëen serieus minder pijnlijk dan een menstruatie en daar helpt ook geen pijnstilling tegen, dan overleef ik een punctie ook wel denk ik. Is vast sneller voorbij dan een menstruatie
![]()
Vrijdag nog een keer aankaarten dus... Dank je Orea!
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:49 schreef SilkTie het volgende:
Even tussendoor waaien met het laatste nieuws (jullie hebben de weg ernaartoe meegemaakt, mogen jullie ook het eindresultaat weten).
Vanochtend heeft mijn vrouw het leven geschonken aan een prachtige dochter en zoon.
Naar ons gevoel is het dit keer een lange zwangerschap geweest, voornamelijk door de MMM die daaraan vooraf is gegaan. Maar het resultaat is er, het is het allemaal meer dan waard geweest.
Dames, met heel mijn hart wens ik jullie toe dat ook jullie de vruchten van alle inspanningen mogen plukken.
Nogmaals ontzettend bedankt voor alles steun, adviezen, tranen en lachen die ik van jullie heb gekregen en met jullie heb mogen meemaken.
uhm, tja in jouw geval zou ik er een beetje pissig van worden...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat goed Saffier, het gaat voorspoedig tot nu toe. Wat fijn zeg.![]()
Hoe reageren jullie als jede 'ernst' van 2 streepjes op je ovutest niet inziet?
Spannend Saffier!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:06 schreef Saffier het volgende:
Pze ik meldde gewoon dat het tijd was. Punt. Dan maakten we er samen wat van.
Lang verhaal kort: minimaal 25 grote follikels tussen de 13 en 17 mm. Overstimulatie dus. Punctie gaat door en wel op zondagochtend, de tp op woensdag is niet zeker. Eerst moet de overstimulatie voldoende weg zijn. Anders gaat alles in de vriezer en is de tp een maand later. Dat wordt woensdag na bloedonderzoek en echo pas besloten.
Ik ben alleen steeds zo misselijk dat ik niet veel eten of drinken binnenkrijg... Zal toch opletten en doordrinken, dank je!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:19 schreef Webkim het volgende:
[..]
Spannend Saffier!
Ik heb hetzelfde aan de hand gehad en dat werd Thomas.
TP ging door, alleen moest ik veeeeeel drinken en liggen.
Ik duim voor je!
Hoe waren de cocktails?quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:33 schreef Orea het volgende:
Saffier, 21wat een mega score! Fijn dat je het zonder medicatie hebt kunnen doen...
Ik duim heel hard mee dat er woensdag een terugplaatsing gaat zijn!!!
Ik heb even lekker gebeest van het weekendvanmorgen niet voor bloedtest gegaan.. (laatste eigen test was ook zo negatief als wat, dus had geen zin in een ritje zkh). Ga wel direct door, dus even mijn menstruatie afwachten, woensdag heb ik een belafspraak met mijn gyn... Laatste ivf kom maar op....!
Nikki, jij hebt vandaag de eerste echo toch? Succes!! Ben heel benieuwd of je 1 of 2 toppers bij je draagt...
Wat is er allemaal mis gegaan?quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:12 schreef Orea het volgende:
Ik heb zojuist daad bij woord gevoegd.... 22 september heb ik een intake gesprek in Leiderdorp..... (Ticoo zat jij daar nou ook??) Woensdag even mijn dossier opvragen bij mijn huidige arts.
Zij staan mega hoog aangeschreven en er is me iets teveel misgegaan in mijn eigen (streek) ziekenhuis hier.. De laatste poging wil ik graag zo goed mogelijk benutten.....
quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:12 schreef Orea het volgende:
Ik heb zojuist daad bij woord gevoegd.... 22 september heb ik een intake gesprek in Leiderdorp..... (Ticoo zat jij daar nou ook??) Woensdag even mijn dossier opvragen bij mijn huidige arts.
Zij staan mega hoog aangeschreven en er is me iets teveel misgegaan in mijn eigen (streek) ziekenhuis hier.. De laatste poging wil ik graag zo goed mogelijk benutten.....
Groot gelijk hoor. Voor hen is het 'slechts' werk, maar voor jou een beperkt aantal mogelijkheden om een grote wens waarheid te laten worden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:40 schreef Orea het volgende:
Bij de eerste poging heeft de verpleegkundige me een verkeerde dosis medicijnen gegeven, waardoor ik 2 weken voor jan met de korte achternaam heb geprikt... Uiteindelijk maar 4 eitjes bij de punctie. Op zich nog goed gegaan, maar al een nare smaak daardoor.. Als dat anders was gegaan, had ik wellicht meer cryo's gehad... = meer kansen... Enfin, dat is in geval van wat als, maar dat steekt wel. Dat onzorgvuldige.
Bij één van de gecancelde cryo pogingen heeft ze mijn ovulatietest niet goed afgelezen, waardoor ik allang een eisprong bleek te hebben en te laat was voor aanmelding van de cryo...
Deze verpleegkundige zie ik ook nooit meer.... (gek he...)
Er worden steeds andere dingen verteld over hetgeen ik heb. De arts die me destijds heeft geopereerd zei: die eileiders moeten weg, want dat vocht kan schadelijk zijn voor een embryo om in te nestelen, en laatst hoorde ik dat dat ook weer niet zo is...
Kortom, heb er dus niet echt een lekker gevoel meer bij. Mijn arts + favo verpleegkundige zijn schatten, maar ik schiet er niets mee op...
Ik heb een tijdje gedacht: ach, overal gebeurd wel eens iets. We zien wel. Maar ik accepteer het gewoon niet meer, met iets wat zo kostbaar is....
Dat was bij de Thomas-icsi he.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:55 schreef Saffier het volgende:
Webkim wat fijn te horen dat jij er ook 21 had!
Van die 21 was er niets 'overgebleven' toch? Had je er cryo's uit? *nieuwsgierig is*
Ja. En dan kan je het stimuleren overslaan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:20 schreef mijsje het volgende:
dus er zit er nog eentje in de vriezer. wordt die dan ook gebruikt als je nog een kindje wil? Dat is dan van dezelfde punctie, maar is dat dan ook van dezelfde poging? ik vraag me zomaar af...
Daar zijn geen cryo's uit overgebleven. Thomas was een verse emmie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:46 schreef Saffier het volgende:
Webkim, ik wilde weten hoe het met de 21 eitjes van 'de lichting van Thomas' is gegaan, natuurlijk is daar Thomas uit gekomen, maar ik bedoel had je daar ook cryo's uit? Of was Thomas een cryo? Of...
Ik start morgen met Provera om de schoonmaak te starten (laatste NoD was ergens in Januari dit jaar) Zodra dat begonnen is op de 3e dag daarvan met clomid om te kijken of dat aanslaat, zoniet gaan we de volgende stap bespreken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:17 schreef leonieke het volgende:
maffemuts, jammer genoeg, maar daarom niet minder gemeend: welkom
Start je nu met Clomid of is het de bedoeling dat er ook nog andere hormonen aan te pas komen deze cyclus?
Onze fertiliteitsassistente zei altijd tegen ons dat we niet te ver vooruit moeten kijken. Alles stap voor stap doen. Dat lukt natuurlijk niet altijd, maar het heeft ook geen zin om allerlei doemscenario's te gaan bedenken. Wie weet is 1 ronde Clomid bij jou genoeg om de boel aan de gang te krijgenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:14 schreef maffemuts het volgende:
@ Leonieke: Inderdaad, dat is de functie die de provera bij mij moet overnemen omdat moeder natuur het niet doet![]()
@ Orea : Ze hoopt met Clomid dat het wel lukt, zoniet de volgende stap (wat die ook mag zijn)
En bedankt allen voor het warme onthaal
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:26 schreef Saffier het volgende:
Het zh belde me met! Er is een emmyals de echo goed is, is er tp
Ik hoor vanmiddag of er meer emmy's zijn, maar er is er in elk geval 1!
*tranen heeft*
Madelieve veel succes!
En wat gaan ze nu precies doen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:09 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ja, het huis is schoon en de uitslag goed! Ze vertelden dat het er goed uit zag... dus ja, niks bijzonders eigenlijk. Kom maar op met die baby. Maar dan mag het nu ook wel een keertje raak zijn. Toch?
Hmmm, geduld. Dat kennen we hier allemaal wel denk ik jaquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:20 schreef prinseszondererwt het volgende:
Even niks, we moeten eind september toch al terug komen. Maar in principe hebben we geen belemmeringen, ik doe het met clomid goed en lief is ook in orde. Dan zijn we van die gevallen die in het befaamde grijze gebied vallen vrees ik. Of gewoon wat extra geduld moeten hebben. Of ik ben al 3 weken zwanger natuurlijk, kan ook.
Bij mij lag het ook overduidelijk aan mij, maar ik heb bij het eerste gesprek met de gynaecoloog al aangegeven dat ik ook m'n man onderzocht wilde hebben. Ik wilde niet eerst een hoop troep in m'n lijf en dat dan uiteindelijk blijkt dat hij onvruchtbaar isquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:40 schreef prinseszondererwt het volgende:
Nee...Het lag zo duidelijk aan mij dat er verder nog niks is gedaan. Nu voel ik me een beetje suf dat ik niet harder om zulke dingen heb gezeurd. Maar weet wist ik veel hoe dat allemaal gaat.
Jaaaaaaaa!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:10 schreef Saffier het volgende:
1 in mijn buik, 3 in de vriezer
En nu even slapen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PZEen CP ze werken ook nog eens allemaal anders in de ziekenhuizen. Ik ging naar de gyn en het allereerste wat ze wilden was dat mijnwat zwemmers in kwam leveren, ik had nog geen echo of niets gehad. Het zegt dus helemaal niets en zíj zijn de experts niet wij!
De jompels doen goed!![]()
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |