abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71820704
Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #62

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS & slechte zwemmers (manlief dan he ). Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari 2009 begonnen met injecties Gonal-f en dit had wel resultaat. 2 x IUI zonder resultaat. Daarna 1e poging IVF/ICSI in juni. Na punctie zeer ernstige hyperstimulatie (week ziekenhuisopname) en dus geen terugplaatsing, wel 14 cryo's . In augustus start eerste ronde voor terugplaatsing cryo.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen.
28-7-09 begonnen met 1e ICSI

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 12-08-2009 21:53:20 ]
pi_71820711
Had ik zomaar de laatste post!
pi_71820743
Als jullie aanpassingen voor de OP willen, dames die erin staan.. Laat het even weten
pi_71820757

En nu vasthouden Orea!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71820763
ik zag het!

en ja ik wil graag die foto zien! Ik had de foto van de vorige terugplaatsing ook gezien, en die was prachtig! (dat dat dan een mensje wordt, is onvoorstelbaar! echt een wonder! )

(ik wacht even af of ik na de 22 de gyn moet bellen voor een afspraak over IUI... als dat zo is, wil ik wel in de OP... maar nu nog even niet...)
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:33:51 #6
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71820820
*heel hard gaat duimen*
Eigenlijk ben je nu dus gewoon Pupo (Pregnant until proven otherwise)! Of heb ik dat fout?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71820936

(gemaakt door echt een té leuke co-assistent met mijn eigen mobiel... Ik moest toch afgeleid blijven )

(manlief was niet mee, ik wilde graag alleen dit keer en om hem helemaal weg te trekken bij zijn werk voor 5 minuten )
pi_71820944
Orea! Ik duim heel hard! Die foto wil ik graag zien. Vond ik vorige keer ook zo bijzonder.
pi_71820982
Orea alweer terug, het hoeft er inderdaad maar eentje te zijn joh. Duimstand opzoeken maar weer!
Ik wil de foto ook wel zien ja.

Enne, in de OP mag je het laatste zinnetje van mijn tekstje vervangen door:
Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
pi_71820988
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:33 schreef RockabeIIa het volgende:
*heel hard gaat duimen*
Eigenlijk ben je nu dus gewoon Pupo (Pregnant until proven otherwise)! Of heb ik dat fout?
Dank u! Dat zou kunnen (heb op werk toch wat mensen moeten inlichten en zei al: theoretisch ben ik nu zwanger, dus dit mag ik niet doen, dat mag ik niet doen )

We gaan maar eens zien wat dit eigenwijsje ons op 24 augustus (bloedtest) brengt
pi_71821068
ik hoop zo met je mee tot 24 augustus!
pi_71821466
ik hoop op een heel hoog HCG gehalte Orea!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71821727
Oh Orea het zou zo fantastisch zijn als je de volgende bent die hier kan vertrekken uit het topic
En wat een toffe foto. Die kan je dan als eerste foto in het album gebruiken
pi_71821923
Ik hoop het allemaal mee, maar eerst maar even de komende weken afwachten
(dus als jullie dan hyperen, kan ik me wat rustiger houden dit keer )
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:50:54 #15
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71822981
Orea wat een mooie ik blijf duimen!

wil je mijn op veranderen? dit zinnetje mag erbij; 28-7-09 begonnen met 1e ICSI
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_71823352
Gedaan
pi_71823714
Ik hoop en duim ook heel hard mee!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:32:53 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71825692
Ik duim ook nog steeds! Even een tandje harder voor Orea! (bloedtest 2 dagen voor mijn trouwen en het is mijn lievelingsgetal )
Maar natuurlijk ook voor de andere meiden hier
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:45:17 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71825990
Orea, eentje is genoeg toch? Goed tegen de kant gehobbelt door het motorrijden, gaat helemaal goed komen!
pi_71829445
Wat jammer dat er maar eentje goed ontdooid is, maar idd, er is er maar eentje nodig
Sterkte met de komende twee spannende weken

En voor in de OP:
quote:
CrazyPrincess
PCOS & slechte zwemmers (manlief dan he ). Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari 2009 begonnen met injecties Gonal-f en dit had wel resultaat. 2 x IUI zonder resultaat. Daarna 1e poging IVF/ICSI in juni. Na punctie zeer ernstige hyperstimulatie (week ziekenhuisopname) en dus geen terugplaatsing, wel 14 cryo's . In augustus start eerste ronde voor terugplaatsing cryo.

[ Bericht 29% gewijzigd door CrazyPrincess op 12-08-2009 20:51:39 ]
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:09:10 #21
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_71830211
Orea: jammer dat er maar een goed ontdooid is. Maar idd - eentje moet voldoende kunnen zijn. Duim voor je!!!

Wij zijn vanmiddag op gesprek geweest en geheel volgens de verwachtingen (snif) doorgestuurd naar Nijmegen voor IVF?/ICSI. Nu wachten tot ze daar alle papieren hebben en ze ons bellen voor een afspraak voor het intakegesprek (Nijmegen is voor mijn man iig een stuk handiger - hij werkt daar; voor mij iets minder in de richting van huis/werk helaas). Iemand hier enig idee of er een wachtlijst is in Nijmegen of hoe lang deze is??
pi_71831071
Wat een naar nieuws Hobbesje Neem de tijd om alles te laten bezinken

Weet je arts niet of er een wachtlijst is?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:48:39 #23
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_71831751
We hadden het al verwacht dat dit zou komen, heb alles al een 'schop' gegeven ondertussen.
Heb ondertussen al gegoogled en gevonden dat de wachtlijst 0 weken is (die is er dus niet gelukkig). En mijn eigen gyn is ook 1 dag per week in Nijmegen, dus wie weet kom ik hem ook daar weer tegen (supertoffe kerel).
pi_71831937
Hobbesje, misschien is dit juist wel de stap die voor jullie nodig is. Er gebeurt tenminste iets, dat is ook fijn.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:53:40 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71831981
CP, ik heb je stukje aangepast.

Hobbesje, balen joh! Maar wel fijn dat er geen wachtlijst lijkt te zijn.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:54:52 #26
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_71832037
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:52 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hobbesje, misschien is dit juist wel de stap die voor jullie nodig is. Er gebeurt tenminste iets, dat is ook fijn.
Precies - afwachten en blijven hopen omdat we al eens zwanger zijn geworden is ook een optie, maar niet voor mij - niet met zulke 'scores' - actie graag! Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben... (nu al de neiging heeft alle kleding die op zolder staat enzo op internet te slingeren....)
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:56:54 #27
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71832140
Wat balen Hobbesje, je hoopt toch altijd iets anders Even lekker schoppen mag hoor!
Eentje is genoeg Orea en die foto vind ik zo mooi

Meer dames die decapeptyl hebben gespoten? Naaldje inprikken voel ik niet maar de vloeistof voelt branderig. De eerste paar dagen prikken heb ik daar geen last van gehad maar het wordt steeds erger, is dat herkenbaar? Niet zo erg dat ik ervoor ga bellen ofzo, gewoon even vervelend maar ben wel benieuwd of iemand het herkent.
Ylana
pi_71832369
Vervelend Saffier, heb ik geen ervaring mee.

Ik dacht een korte menstruatie te hebben, maar die lijkt nu nog een soort van toegift te gaan geven.
pi_71832668
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:48 schreef Hobbesje het volgende:
We hadden het al verwacht dat dit zou komen, heb alles al een 'schop' gegeven ondertussen.
Heb ondertussen al gegoogled en gevonden dat de wachtlijst 0 weken is (die is er dus niet gelukkig). En mijn eigen gyn is ook 1 dag per week in Nijmegen, dus wie weet kom ik hem ook daar weer tegen (supertoffe kerel).
Schoppen mag absoluut. Dat hoort er helaas ook bij
Maar positief is dan wel weer dat er geen wachtlijst is.

@BE: Dank je

@Saffier: Daar heb ik helaas geen ervaring mee. Kan me wel voorstellen dat je huid wat geirriteerd raakt als je veel op dezelfde plek spuit.

@PZE: Blegh wat naar
pi_71833351
He Orea, de buit is binnen lees ik! Nu maar lekker broeden en de 24ste klinkt als een mooie testdag .

Saffier, kan me vaag herinneren dat de Deca inderdaad beetje brandde maar niet heel erg en het werd ook niet erger geloof ik. Spuit je telkens dicht bij elkaar of iedere dag echt een andere plek? Kan me inderdaad voorstellen -wat CP ook zegt- dat dat wellicht een oorzaak kan zijn
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:33:02 #31
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71833472
Ik spuit elke dag een andere plek, wissel zefs af van been, links is het branderige minder dan rechts ook. Ach, het zal eens normaal gaan bij ons
Ylana
pi_71834124
Jee wat een held, in mijn been lijkt me zo'n naar idee . Ik spoot in mijn buik, in een vetflubber .
pi_71834500
Orea ik ga weer duimen

alle andere ook succes, ik ken Orea IRL vandaar dat ik hier opeens binnen kom vallen..
Ik snap zelf maar weinig van alle termen die me hier om de oren vliegen..

Maar ik hoop voor jullie allemaal dat jullie binnenkort allemaal dit topic kunnen verlaten
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_71835042
Lieve Orea... deze ene gaat het hopelijk echt worden! Het wachten heeft nu lang genoeg geduurd...! Ik ga in ieder geval hard voor je duimen!

CP... jij ook heel veel succes deze maand!

Hobbes... voor jou is het moment nu ook echt aangebroken. Lijkt me toch -ook al weet je dat het gaat gebeuren- een confrontatie. Heel veel stertke/succes...!

En natuurlijk ook voor alle anderen; hier wordt echt met jullie meegeleefd en mee geduimd!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_71840463
Hobbes, dat is wel even schrikken zeg.. Ondanks dat je het wel hebt zien aankomen is het toch nog wel zo definitief... Ik hoop voor jou dat je snel kunt beginnen..!

Voor de rest ga ik maar een beetje in Jompel stand voor jullie, meer kan ik niet doen momenteel!
pi_71842479
Hobbesje wat jammer dat je toch doorgestuurd werd, maar anderzijds is het maar zoals je zelf zegt: actie graag! En die zal er gelukkig komen in Nijmegen. Ook wel handig dat er geen wachttijd is Is altijd wel meegenomen. Veel succes!
pi_71842742
pze, daar zit je ook niet op te wachten!

Hobbesje, jammer zeg... maar ook wel fijn weer, dat er meteen actie op de juiste plaats wordt ondernomen...

Saffier ik heb geen ervaring met zelf spuiten, maar kan me voorstellen dat het vervelend is...
pi_71843269
De echo gaf hier alweer twee eierstokken met ieder meer dan 10 follikels aan
Morgen krijg ik een shot Decapeptyl (geloof ik) en daarna Progynova en Utrogestan (volgens welk schema krijg ik morgen te horen). Terugplaatsing zal dan ergens rond 10 september zijn. Dat duurt me eigenlijk alweer veel te lang Ik wil een normale cyclus van 4 weken i.p.v. minstens 6 (aangezien ik geen eisprong ga hebben ga ik ervanuit dat als ik niet zwanger ben de menstruatie opgewekt moet worden met Duphaston en dan ben je dus weer 2 weken verder. Een 'cyclus' dus van 2 maanden )
pi_71843348
Maar hoe zat het dan met je spontane menstruatie? (Of was jij dat niet? )
Duurt nog wel even, maar er is tenminste weer een plan!
pi_71843692
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:18 schreef prinseszondererwt het volgende:
Maar hoe zat het dan met je spontane menstruatie? (Of was jij dat niet? )
Duurt nog wel even, maar er is tenminste weer een plan!
Die was er dus waarschijnlijk niet. Toch een gevolg van een op hol geslagen hormoonhuishouding

En je hebt gelijk, er is ten minste weer een plan
Maar dat eeuwige waaaaaaaaaaaachten...
pi_71843897
Oh zo, tsja hormonen begrijp ik allang niet meer.
Ik weet het, ik ben ook uitgewacht. Maar jaaaaaaaaaa.... we moeten wel.
pi_71844057
tja, het wachten inderdaad... we hebben helaas geen keuze...
* mijsje schenkt nog een kopje thee in en deelt uit...
pi_71845727
CP.... zo'n lange cyclus is ook balen... bah... Maar goed, je bent toch wel op de goede weg nu!

en wachten is zooo vervelend... het kan je helemaal gek maken...
pi_71846848
Ik ben vandaag ook aan het wachten, maar ik hoop dat het bij wachten blijft deze keer. Dag 29 van mijn cyclus. Ik had altijd een zeer regelmatige cyclus (zo zie je maar, dat zegt ook niet alles) dus ik kreeg alweer hoop. Maar ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik een paar dagen overtijd was en niet zwanger. Die hoop heb ik dus nog even aan de kant geschoven en ik probeer vooral niet zo bezig te zijn met wachten. Dat gaat redelijk. Ik ga nu dus ook weer snel uit dit topic anders lukt me dat niet meer.
pi_71847384
Sombie! ik hoop voor je!
pi_71847564
Sombie, dan hoop ik in jouw plaats
pi_71847622
Sombie, succes met wachten!
pi_71847671
Ik wacht met je mee sombie. En duimen natuurlijk
pi_71848182
Ik hoop ook voor je Sombie

En nog maar een extra jompeltje dan.... (wie weet helpt het!!)
pi_71848655
En CP, tis ook irritant dat lange wachten....
pi_71853484
Oh Sombie.. het zou zo mooi zijn...
pi_71853541
* Webkim duimt heel hard voor Sombie
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:21:26 #53
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71856130
Duimt dubbelhard door voor Sombie
Webkim. Hoe gaat het met jou?
Ylana
pi_71856246
Sombie, ik duim heel hard mee voor je!
pi_71861251
Vandaag een brief gehad dat het IVF-centrum 14 embryo's heeft ingevroren in 4- tot 9-cellig stadium. Lekker snel, want dat is eind juni al gebeurd
Maar goed, de brief is ondertekend door Dr. Naaktgeboren. Je verzint het niet
pi_71861299
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:21 schreef CrazyPrincess het volgende:
Vandaag een brief gehad dat het IVF-centrum 14 embryo's heeft ingevroren in 4- tot 9-cellig stadium. Lekker snel, want dat is eind juni al gebeurd
Maar goed, de brief is ondertekend door Dr. Naaktgeboren. Je verzint het niet
Ik heb deze week een brief gekregen die ik moet afgeven als ik oa de 7-weken echo krijg zodat ze een aantal gegevens kunnen invullen. Het lijkt met dat ze in veel ziekenhuizen wat achterstaan met hun papierrommel Maar ah, het is niet die administratie die het doet, denk ik dan maar

Mooie naam wel
pi_71867282
Bedankt voor alle duimen, hoop en wensen! Jullie zijn lief.

Nog niet ongesteld maar ook: een negatieve test. Vandaag of morgen zal het wel komen.
pi_71867322
Sombie, wat ontzettend balen. Het was je vreselijk gegund.
pi_71867436
Sombie, dat is balen meid!
pi_71867678
Sombie ergens weet je het ook wel, maar die hoop..... Sterkte!!!

CP, lekker op tijd maargoed, je hebt de brief nu in elk geval binnen wel een lekker idee om nog zoveel vrieskindjes te hebben zijn weer extra kansen!!

Ik heb net maar paracetamol genomen krampjes! En nou kan het alle kanten natuurlijk nog op (krampjes kunnen ook goed zijn) maar de vorige 3 keren had ik precies hetzelfde en we weten allemaal hoe dat is afgelopen... stom gedoe weer...
pi_71867851
Nu al krampjes Orea? Dat is vlotjes. Hopelijk zijn ze van het goede soort.
pi_71868042
Ja tis nou eenmaal erg gevoelig bij mij daarbinnen, en ze hebben toch met een slangetje/katheter daarbinnen gezeten... Gisteren was het rustig, en sinds vanmorgen weer drama...

Dat is het irritante, het kan niets betekenen, het kan alles betekenen.. En dan duren die 2 weken ineens lang...

Pfff, maargoed, ben het weer even kwijt geduld zal ik toch moeten hebben......
pi_71868923
Sombie wat jammer dat de test negatief was... Zo balen

Orea makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer jezelf nu nog niet gek te maken. Het is echt nog heel vroeg om al iets te voelen
pi_71870088
Balen sombie Ik hoop voor je dat het snel komt

En Orea, soms is het beter om helemaal niets te voelen dan krampjes.
* CrazyPrincess straalt wat geduld dit topic in
pi_71870241
Balen Sombie

Oera, vervelend he dat wachten.. ik zou willen dat ik iets voor je kon doen om de tijd sneller te laten gaan
pi_71870407
Dat is het ook doordat het krampt wordt je er telkens aan herinnert... Daarom maar het molletje... en 1ntje kan geen kwaad

Leonieke je hebt gelijk hoor! Maar omdat het eigenlijk weer hetzelfde als de vorige keren gaat... Pfoi!

Prog, afleiding dat helpt! En lachen helpt (Oera, das ook wel een aparte )
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:19:16 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71872658
Och sombie Een dikke voor jou

Oreo, rottig die kramp. helpt een warme kruik niet?
pi_71897181
Kruik niet geprobeerd, staat raar op het werk

Gaat inmiddels weer beter hoor. Krampjes zijn praktisch weg, wat het makkelijker maakt om me op wat anders te richten en er niet over na te denken! Dus dat is wel lekker.. En verder, maar geduld hebben..

Hoest met de dames hier, jullie genieten toch wel van het overheerlijk weer hè?
De kleine meiden (mijn grote liefdes) van mijn man zijn zus komen vandaag logeren dus ik heb even 2 dagen een heerlijke afleiding!
pi_71897292
Orea wat fijn dat de krampjes weer weg zijn..

Geniet van de dames het weekend
pi_71897883
Orea, gelukkig geen krampen meer... maar wat is het dan toch weer een domper, dat je dat toch weer hebt gehad, he? Nou.. afwachten maar weer...

Sombie...
pi_71898633
Vervelend van die krampen, Orea. Fijn dat ze nu weer over zijn.

Ik stroom hier even over van zelfmedelijden, sorry. Menstruatie zet nog (steeds!) niet echt niet door maar zit er wel aan te komen. Ben net het kinderkamertjestopic aan het doorkijken... Ik wil ook. Ik wil ook zo graag een mooi kamertje maken voor een kindje van onszelf. Staan zwijmelen bij schattige lakentjes en eerste kleertjes. Ik. wil. ook.

nu.
pi_71898938
Gelukkig zijn de krampen weer over Orea, misschien kun je het nu wat meer loslaten even.

Sombie, ik weet het. Het is klote.
pi_71899350
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:48 schreef sombie het volgende:

Ik stroom hier even over van zelfmedelijden, sorry. Menstruatie zet nog (steeds!) niet echt niet door maar zit er wel aan te komen. Ben net het kinderkamertjestopic aan het doorkijken... Ik wil ook. Ik wil ook zo graag een mooi kamertje maken voor een kindje van onszelf. Staan zwijmelen bij schattige lakentjes en eerste kleertjes. Ik. wil. ook.

nu.

Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen? Het is ook klote!!! En hoezeer we hier allemaal weten dat we hoop moeten blijven houden, is het juist ook goed om af en toe even lekker te zwelgen in zelfmedelijden. Dat haalt dan ook de druk er weer even af, zodat je de volgende ronde weer vol moed in kunt..

Wij leven met je mee!
pi_71901496
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:48 schreef sombie het volgende:

nu.
Check. Ik word ook altijd gek als ik in die topics kijk, maar ik kan 't niet laten.
Ik ga er gewoon vanuit dat de volgende ronde raak is!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:11:24 #75
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71901687
Ik blijf duimen Orea, fijn dat de krampen weg zijn
Sombie, even ontladen hoort ook in dit topic hoor!
Ylana
pi_71901969
Sombie... dat doet ook pijn, het gevoel van 'iedereen, maar wij niet' en 'WAAROM?'... ik kwelde mezelf ook altijd door toch even in het wachten op het tweede streepjes topic te kijken, waar de één na de ander verdween. Op de één of andere manier zoek je het ook op.. ook al snap je zelf niet waarom je dat doet. Ik ken je gevoel... ik kan alleen maar voor je duimen en hopen dat het goed komt voor jullie...
pi_71903715
Wat Jose zegt... je zoekt het toch op. Gek eigenlijk.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:17:25 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71904104
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:31 schreef Orea het volgende:
Kruik niet geprobeerd, staat raar op het werk

Gaat inmiddels weer beter hoor. Krampjes zijn praktisch weg, wat het makkelijker maakt om me op wat anders te richten en er niet over na te denken! Dus dat is wel lekker.. En verder, maar geduld hebben..

Hoest met de dames hier, jullie genieten toch wel van het overheerlijk weer hè?
De kleine meiden (mijn grote liefdes) van mijn man zijn zus komen vandaag logeren dus ik heb even 2 dagen een heerlijke afleiding!
Alles voor het goede doel
Fijn dat de krampen weer weg zijn. Dat vind ik ook altijd het rottigste stuk van ongesteld zijn...
Klinkt gezellig Orea! Heel veel plezier met het grut!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:18:51 #79
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71904133
Sombie het is ook gewoon klote...
Ik blijf duimen voor jullie...
pi_71923345
even gauw een dikke kus voor Sombie! het is zeker klote! en ik herken dat gevoel van "ik wil NU!" ook heel erg! je kan er niks van zeggen, het voelt gewoon kut, en toch moet je door....

Orea, voor jou staan m'n duimen nog steeds te draaien het is best lang, die twee weken... dat vind ik ook iedere keer weer van de wachtweken tot je NOD... ik hoop heel hard dat dit je laatste keer wachten voor een lange tijd wordt!
pi_71924993
Pffff dank je, nu zit ik nog harder te brullen (en dat zat ik al..)

Weekend met de meiden was heerlijk, maar voor het eerst heel erg confronterend.. Ik wil er niet over nadenken, maar de boventoon momenteel is toch wel: de vorige keren zijn ook niet gelukt, waarom deze keer wel? Aan de andere kant mag ik niet zo denken, want elke poging is een poging op zich.. En heeft dus kansen..

Merk ook dat er op internet steeds meer bekend wordt over mijn aandoening (hydrosalpinx) en heb net een stuk gelezen over bijv. de kijkoperatie die destijds bij mij is uitgevoerd (waarbij mijn eileiders zijn afgesloten) en merkte daaraan al dat ik er destijds zo makkelijk overheen gestapt ben... De tranen zijn dus wel even welkom, maar het maakt het ook zo zwaar...

Je stapt de wachtweken weer in met: we zien wel ik laat me dit keer echt niet gekmaken! En de dingen die ik voel doen me op dit moment beseffen dat de kans groot is dat het weer niet is gelukt (terwijl ik dat eigenlijk niet mag denken... de innesteling (als die er is geweest) is net dit weekend gaande, dus ik kan nog helemaal niets weten) maar het spookt maar door mijn hoofd... en hier is dan ook nog eens een emmy teruggezet, dus je weet dat de bevruchting en alles goed is gegaan... Maar het klompje cellen moet ook innestelen, en op dit moment heb ik zo het gevoel dat het voor ons gewoon niet weggelegd is..

Pfff normaal ben ik echt verre van zo negatief (en als ik het al ff ben zal ik het niet laten merken). Denk dat de bescherming dit keer harder om de hoek komt kijken als normaal... 8 dagen is niets meer, maar het voelt nog zo lang......

/einde relaas.......
pi_71925518
Och Orea, lekker even huilen hoor, dat mag je best zo af en toe lekker doen!
ik snap je twijfels en je negatieve gedachten wel, en ik herken ze ook... ik heb dan wel m'n eileiders en we zouden dan ook via de normale weg zwanger moeten kunnen worden volgens de gyn... maar toch lukt het niet, al twee jaar niet... het wordt steeds moeilijker, ook geconfronteerd worden met jonge kinderen vind ik steeds lastiger. (maar goed, ik ben juf, ik kom ze toch bijna dagelijks tegen...)
Ik hoop dat er nu aan jullie ellenlange reis een einde is gekomen, en dat de foto die je laatst plaatste, ook echt de eerste foto is van je toekomstige kindje...
pi_71925678
Dank je wel, dat zet mij ook weer even met 2 benen op de grond

Als alles 'werkt' zoals het moet, en het lukt niet, dat moet enorm zwaar zijn... (eigenlijk weet ik heel goed hoe dat voelt, hier werkt ook alles zoals het moet, alleen de weg ernaartoe niet...)

En ik hoop dat ook zo, voor mezelf, maar ook voor alle andere dames hier... Hier wordt voor mijn gevoel de druk gewoon wel steeds hoger.. We gaan straks naar onze laatste ivf..... en dan? (nog maar even niet aan denken...)

Dank je wel, nogmaals
pi_71926914
Orea, heb je bij alle behandelingen niet het idee gehad dat het niet goed zat? Ik denk dat het ook een stukje zelfbescherming is voor als het niet mocht lukken. Het is ook gewoon heel moeilijk om positief te blijven.
Ik heb dan zelf maar één behandeling gehad, maar was er na een paar dagen ook van overtuigd dat het niet gelukt kon zijn. Het tegendeel is inmiddels bewezen. En elke behandeling is toch weer 20%-30% kans om toch over een aantal maanden zo'n kleintje in je armen te houden. Ondanks het feit dat ik vind dat ik makkelijk praten heb wil ik je toch heel veel sterkte en succes wensen de komende wachtdagen!
pi_71927160
Dat wat Nikki zegt herken ik ook hoor. Om mezelf te beschermen tegen een teleurstelling kon een poging bij mij al niet lukken en zat het sowieso nooit goed.
En ik heb me ook met de laatste poging niet anders gevoeld dan de eerste poging. De menstruatiebuikpijn was er ook bij. Ik denk dat het BE was die nog tegen mij gezegd heeft dat haar pijntjes ondertussen al konden rondlopen (of toch iets in die aard).

Ik wil je geen valse moed geven, echt niet. En eerlijk gezegd vind ik het ook niet slecht dat je er nuchter in staat (maar dat ligt aan mijn negativisme hoor ). Er is in mijn ogen niets mis met een goeie brok nuchterheid. Voor de rest wil ik je gewoon heel veel succes toewensen met de laatste (en toch meest slopende) wachtdagen

[/onzinnige bijdrage]
pi_71927196
Nee, bij de vorige behandelingen had ik eigenlijk steeds de 'hypere hoop'. Maw ik dacht en voelde dat het écht raak zou zijn!! (bloedtesten wezen na alle 3 de pogingen negatief aan dus geen innesteling..)

De eerste 2 gebruikte ik hormonen, pregnyl en dat is praktisch pure hcg, dus niet zo gek dat ik allerlei klachten had vorige cryo was ik zó hyper, zo té enthousiast (omdat er eindelijk een cryo terugplaatsing doorging, na alle cancels...) dat ik er ook weer van overtuigd was.. door allerlei krampjes en dingetjes (dacht nu geen hormonen dus het is vast zo!) (en hier werd/wordt door de doktoren steeds gezegd dat we super vruchtbaar zijn... daar zijn we ook heel enthousiast ingestapt, zo van: mooi! Maar ook dat zegt weer niets... pure wetenschap waar we geen idee van hebben of grip op kunnen krijgen... de natuur bepaald..)

En nu heb ik ook weer een rommelde onderbuik, steekjes in de eierstok waar mijn ei gesprongen is, lichte krampjes op mijn rug.. En dit keer weet ik dat dat heel goed van een nadere ongesteldheid kan zijn... (ondanks dat het nog steeds kan!! En ik heb ergens ook nog wel zo hoop, anders zou ik er niet zo over inzitten...) lastig!

Winterslaap en pas 24 aug wakker worden zou wel fijn zijn, maar lastig te realiseren

Maar jij hebt niet makkelijk praten omdat het toevallig in de eerste ivf is gelukt hoor! Denk dat jouw voorgeschiedenis ook genoeg druk legt op het hele zwanger worden/kinderen krijgen...
pi_71927260
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:49 schreef leonieke het volgende:
Dat wat Nikki zegt herken ik ook hoor. Om mezelf te beschermen tegen een teleurstelling kon een poging bij mij al niet lukken en zat het sowieso nooit goed.
En ik heb me ook met de laatste poging niet anders gevoeld dan de eerste poging. De menstruatiebuikpijn was er ook bij. Ik denk dat het BE was die nog tegen mij gezegd heeft dat haar pijntjes ondertussen al konden rondlopen (of toch iets in die aard).

Ik wil je geen valse moed geven, echt niet. En eerlijk gezegd vind ik het ook niet slecht dat je er nuchter in staat (maar dat ligt aan mijn negativisme hoor ). Er is in mijn ogen niets mis met een goeie brok nuchterheid. Voor de rest wil ik je gewoon heel veel succes toewensen met de laatste (en toch meest slopende) wachtdagen

[/onzinnige bijdrage]

Leonieke, dit is totaal geen onzinnige bijdrage naar mijn mening....!

Zo heeft iedereen zijn eigen ervaring en zal ik het pas zeker weten als ik een positieve test in handen heb. De een merkt niks (tot aan een tig weken zelfs) en de ander voelt van alles en daartussenin...

Juist omdat we hiermee bezig zijn ben je je bewust van alles wat je lichaam aangeeft... Terwijl het misschien in een normale cyclus (terwijl je niet bezig bent) precies zo gaat, maar dat krijg je dan niet zo mee, omdat je er niet op gefocust bent!!

Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 18:25:38 #88
5428 crew  miss_sly
pi_71927981
sombie soms even onderdompelen in zelfmedelijden en je verdriet even de vrije loop laten mag best! Ik denk zelf dat dat misschien zelfs wel goed kan zijn. En natuurlijk wil je NU, je wacht ook al zo lang. Ik duim voor je dat de volgende keer dan toch echt, heel echt, wel raak is

Orea, de slopende wachtweken. Wat duren ze lang en wat kun je veel denken en voelen in die weken, he? Zoals gezegd: krampjes en pijntjes hoeven zeker niet te betekenen dat het niet gelukt is. Ik had ze bij beide zwangerschappen ook. Ik kan me wel erg goed voorstellen dat het steeds moeilijker en confronterender wordt. Ik hoop zo ontzettend dat je emmy lekker aan het nestelen is en je over een dikke week een prachtige dikke vette positieve test hebt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71930661
Ik heb trouwens ook pijntjes gehad in de wachtweken. Zowel pijnlijke borsten als menstuatiepijn, echt zo'n zeurend gevoel in je buik. Ik dacht dat het door de punctie kwam, maar nu heb ik nog steeds af en toe een steek ongeveer bij mijn eierstok als ik in bed een onverwachte beweging maak en nog steeds elke dag wel even dat zeurende gevoel in m'n buik. Ondanks je pijntjes kan het dus echt wel heel goed raak zijn orea! Zoals miss_sly zegt, die wachtweken zijn slopend. Ik hoop dat je zo af en toe je zinnen wat kunt verzetten.

24 augustus wordt voor orea en mij dan een spannende dag. orea de test, ik mijn eerste echo waarop we hopen te zien of het er 1 of 2 zijn en of het hartje/de hartjes kloppen. Het klinkt misschien heel raar, maar toen ik niet zwanger was toen was ik "jaloers" op vrouwen die wel zwanger waren, en nu ben ik zwanger en nu ben ik eigenlijk nog steeds "jaloers" maar dan op vrouwen die de 12 weken al gehaald hebben. Ik kan er echt nog niet van genieten. De paniek bij elk pijntje wordt wel minder, maar angstig blijf ik. Ik heb zelfs deze week een particulier echocentrum gebeld om te vragen of ze niet toevallig een plekje vrij hadden tussendoor, maar er was pas over 4 weken plek... slaapt van de spanning soms maar 2-3 uurtjes per nacht, heel zielig. Hopelijk wordt dat na volgende week maandag anders.

Ik gun het ook jullie allemaal zo, ik hoop op heel snel heel veel streepjes! voor iedereen!
pi_71930816
Nikki, ik begrijp perfect wat je bedoelt. Die paniek heb ik nu zelfs nog en het genieten is ook nog niet zo super eigenlijk. Ik had voor mezelf de grens om iets te kopen op 12 weken gelegd en nu we daaraan voorbij zijn, heb ik hem maar weer uitgesteld naar de 20 weken-echo.
Mijn man is er vrij nuchter in: er is zelfs na 20 weken nog meer dan tijd genoeg om iets te kopen, dus waarom zouden we er ons in opjagen als we er ons niet goed bij voelen? En gelijk heeft hij natuurlijk

En die slapeloze nachten? Heel ambetant en ik hoop echt dat je vlug weer wat kunt doorslapen
pi_71931037
Jeetje Leo, dat je dat vol kunt houden, niets kopen. Ik heb een heel leuk nijntje pakje gekocht. Ik heb zoiets van, mocht het misgaan dan heb ik toch iets om afscheid van te nemen. Daar laat ik het voorlopig ook wel bij trouwens. Ik snap jullie ook wel heel goed hoor. Ná de 20 weken echo heb je inderdaad nog 20 weken de tijd, lang zat inderdaad. Ik zit nu op 6 weken 4 dagen, dus sowieso nog even te gaan tot de 12 weken.

Morgen is mijn vakantie voorbij, dus ik hoop inderdaad ook dat we beter gaan slapen, want voor m'n werk heb ik mijn energie hard nodig.

Ik ben trouwens sinds woensdag in flesjes aan het plassen voor moeders voor moeders. Als het allemaal goed gaat kan ik 10 weken plassen, dus zo'n 100 liter produceren. ff ter info, voor 1 pregnylspuit is 1500 liter urine nodig.
pi_71931539
Een enorme knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken
pi_71932204
Orea.. het maakt je ook helemaal gek, die onzekerheid. Ik weet inderdaad nog wel dat je de afgelopen keren zo hyper was... en dan steeds weer die teleurstelling...Het is ook lastig en moeilijk. Ik kan niet meer dan alleen maar heel hard voor je duimen en dat gaan we dan ook zeker doen!

Nikki... herkenbaar... als je zwanger probeert te worden, ben je jaloers op alle dikke buiken die langslopen (en dan bedoel ik niet van die zwetende, dikke bierpensen van van die vieze kerels )... ik moet zeggen dat ik na mijn zwangerschap nog steeds een restje van dat gevoel over heb gehouden. Nog steeds als ik een zwangere buik zie, krijg ik dat gevoel van toen een beetje terug... heel raar. Maar gelukkig gaat dat wel steeds beter...

Meiden, probeer vol te houden. Ook al is de weg nog zo zwaar... hoe afgezaagd het ook klinkt; de wonderen zijn echt de wereld nog niet uit... Ik duim voor jullie allemaal!
pi_71932412
Ah, het is geen opgave ofzo om het 'vol te houden'. Ik vond het ook niet moeilijk bv om niet te testen. Dat is echt nog mijn zelfbescherming die er in zit hoor

Mijn vakantie is morgen ook voorbij... 6 weken thuis geweest 't is voorbij gevlogen als je het achteraf bekijkt

En wow, daar sta je eigenlijk niet bij stil hé als je zo'n pregnyl inspuit En ik heb er hier wel een paar in mijn lichaam geramd (of laten in rammen door een verpleegster). Ik vind het echt zo tof dat jullie dat kunnen doen. Jammer eigenlijk dat het hier in België niet bestaat...
  maandag 17 augustus 2009 @ 08:04:33 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71941215
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 20:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben trouwens sinds woensdag in flesjes aan het plassen voor moeders voor moeders. Als het allemaal goed gaat kan ik 10 weken plassen, dus zo'n 100 liter produceren. ff ter info, voor 1 pregnylspuit is 1500 liter urine nodig.
Mooi, over 2 weken heb ik dan ook met zo'n 100 liter bijgedragen aan een beetje pregnyl
pi_71941600
Dames wat goed dat jullie aan Moeders voor Moeders meedoen!!! ik heb inmiddels ook behoorlijk wat spuiten gebruikt tot op heden... en als het hier ooit raak mocht zijn, ga ik ook zeker meedoen!!

En hier is gelukkig de werkweek weer begonnen afleiding.. hopen dat de week een beetje voorbij vliegt.. Stap maar veel op de motor 's avonds deze week... gedachten op nul en maar gaan..

En bedankt voor jullie 'pijntjes' ervaringen ik moet gewoon geduld hebben.....
pi_71942529
Bedankt voor de lieve woorden, meiden. Ik ben weer uit mijn dip. Zaterdag had ik het wel even heel moeilijk met mezelf, maar inmiddels berust ik er weer in. Er is plek voor ons deze maand dus de eerste spuit decapeptyl is er gisteravond ingegaan.

Orea, het is zo herkenbaar wat je schrijft over de twijfels, het gevoel dat het toch nooit gaat lukken, enz. Bah en zwaar en naar. Ik duim mijn duimen suf voor je dat het deze keer wel raak is!
pi_71942546
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:23 schreef Jose81 het volgende:
Nikki... herkenbaar... als je zwanger probeert te worden, ben je jaloers op alle dikke buiken die langslopen (en dan bedoel ik niet van die zwetende, dikke bierpensen van van die vieze kerels )... ik moet zeggen dat ik na mijn zwangerschap nog steeds een restje van dat gevoel over heb gehouden. Nog steeds als ik een zwangere buik zie, krijg ik dat gevoel van toen een beetje terug... heel raar. Maar gelukkig gaat dat wel steeds beter...
Jaloers was ik al jaren niet meer, maar ik moet zeggen dat zelfs nu, met ons kleine wonder hier naast me, echo's van de pijntjes van lang geleden nog wel voorbijdrijven als ik de verhalen hier lees. Dat is ook een van de redenen dat ik niet zo veel reageer in dit topic als ik eigenlijk zou willen opbrengen voor de meiden die hier nog zitten. Ik wil eigenlijk jullie op de voet volgen en aanmoedigen en een hart onder de riem steken en precies dat posten wat jullie misschien kunnen gebruiken, maar het blijft een confronterende topicreeks.

Ik denk wel veel aan jullie allemaal en hoop zo ontzettend dat het snel lukken gaat
pi_71948674
Ik ga ook zeker piesen voor MvM, al hoop ik wel dat ze hier ophalen... Nou ja, dat zien we dan wel weer.

Morgen breng ik zijn spul naar het lab. Toch wel een beetje eng. Hopelijk valt de uitslag mee...
pi_71954544
PZE ophalen doen ze hier (Randstad) in principe wel, maar omdat ik fulltime werk en in een flat woon ga ik het eens per week zelf wegbrengen. Ik zie 't niet zo zitten dat de hele buurt mijn volgepieste blauwe flessen op de stoep gaat aanschouwen. Kleine moeite om het weg te brengen, het is maar 20 min rijden, en zo kan ik toch meedoen! Misschien dat er voor jou tegen die tijd ook zo'n oplossing is! Heel veel succes morgen, zul je onderweg goed op de zwemmertjes passen?!
pi_71955606
Als alles goed gaat heb ik 10 september een terugplaatsing
Komende zondag beginnen met een berg pillen volgens het GEEP-schema. Ik ben blij dat het op papier staat, want het is erg ingewikkeld

En als ik dan zwanger ben ga ik zeker meedoen met MvM
pi_71956624
PZE, spannend! Succes morgen.....! Wanneer krijgen jullie daar uitslag over?

CP wat goed! een datum om naar toe te leven!!! Maarre... GEEP? Wasda?
pi_71956730
CP, wat een goed nieuws! Ik ken GEEP ook niet, vertel eens.

Orea, volgens de folder is de uitslag binnen enkele dagen bekend. Ik loop meteen even langs de gyn om een belafspraak te maken voor de uitslag. Hopelijk deze week nog... vind het veel te spannend.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:49:35 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71956899
CP, goed nieuws zeg!
pi_71956915
Ah, google is youre friend

GEEP = GnRH-analoog, Exogeen E2 en Progesteron (in elk geval een hoop hormonen!) Weet je ook waarom ze dit gaan doen CP?

En PZE, dat zou lekker zijn zo vlot.. Nog over het weekend heen tillen zou wel heel lang duren.. En natuurlijk is het spannend.. Ik ga keihard duimen dat de uitslag in elk geval positief is!!!
pi_71958714
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:44 schreef prinseszondererwt het volgende:
CP, wat een goed nieuws! Ik ken GEEP ook niet, vertel eens.

Orea, volgens de folder is de uitslag binnen enkele dagen bekend. Ik loop meteen even langs de gyn om een belafspraak te maken voor de uitslag. Hopelijk deze week nog... vind het veel te spannend.
Ik heb ook een keer spul naar het ziekenhuis gebracht. Dat voelt zo vreselijk maf om daar dan met dat potje met kwakje te staan
pi_71959211
V.w.b. GEEP (Idd wat Orea zegt )

Ik heb afgelopen vrijdag een shot Lucrin gehad om m'n cyclus stil te leggen. In principe heb ik geen cyclus, maar je weet maar nooit he. En die ongesteldheid afgelopen week heeft wel bewezen dat er toch nog vreemde hormonaal gestuurde dingen gebeuren in m'n lijf.

Aangezien ik dus geen cyclus heb moet mijn baarmoederslijmvlies op een andere manier een schop krijgen. Daar krijg ik Progynova en Progestan (allebei pillen) voor. Deze ronde dus geen eisprong voor mij

Dit is het schema:

Dag 1 t/m 5
  • 1 tablet progynova van 1 mg

Dag 6 t/m 8
  • 2 tab progy 1 mg

Dag 9 t/m 13
  • 3 tab progy 2 mg

Dag 14
  • 2 tab progy 1 mg
  • 2 capsules progestan

Dag 15 t/m 17
  • 2 tab progy 1 mg
  • 3x2 caps proge

Dag 18 t/m 29
  • 2 tab progy 2 mg
  • 3x2 caps proge

Indien zwanger
  • 5x1 tab progy
  • 5x3 ( ) caps proge tot er hartactiviteit te zien is met een echo.

De terugplaatsing is op dag 19. Testen mag ik 12 dagen erna.
  •   maandag 17 augustus 2009 @ 19:54:34 #108
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_71959301
    Cp in ons zh geven ze geen uitslagen over de telefoon alleen maar live.
    Pze wat spannend! Heel veel succes met je Geep
    Wat we allemaal niet doen voor een baby'tje he dames

Mijn echo vanmorgen was goed, eitjes al bijna 10mm groot en bmslijmvlies was ook goed. Omdat ik zaterdag graag bij een vrijgezellenfeest wil zijn, moet ik woensdag en vrijdag terug om weer te meten. Met een beetje geluk hoef ik dan zaterdag geen echo. Het gaat ineens heel erg hard nu
    Ylana
    pi_71959484
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 19:54 schreef Saffier het volgende:
    Cp in ons zh geven ze geen uitslagen over de telefoon alleen maar live.
    Pze wat spannend! Heel veel succes met je Geep
    Wat we allemaal niet doen voor een baby'tje he dames

Mijn echo vanmorgen was goed, eitjes al bijna 10mm groot en bmslijmvlies was ook goed. Omdat ik zaterdag graag bij een vrijgezellenfeest wil zijn, moet ik woensdag en vrijdag terug om weer te meten. Met een beetje geluk hoef ik dan zaterdag geen echo. Het gaat ineens heel erg hard nu
    Dan zouden ze vrijdag al 18mm kunnen zijn
    Als het gaat dan gaat het idd ineens heel hard. Spannend
    pi_71959706
    Jeetje Saffier, al 10 mm dat is goed nieuws. Hopelijk vrijdag het gewenste formaat.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:02:05 #111
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_71971480
    Saffier ook al goed nieuws
    pi_71971487
    Goed nieuws Saffiertje!!
    MIjn duimen draaien overuren voor je!!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:09:36 #113
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_71971535
    Saffier! Gaat goed joh!
    pi_71971784
    Jemig CP, wat een hoeveelheden.... Maar alles voor het goede doel!!!

Saffier, dat gaat hard!! Als ze eenmaal over de 10 mm zijn kan het heel hard gaan... Volgende week dus al de punctie!!! Hoe sta je daar tegenover op dit moment? Wel goed zeg dat je eitjes flink bezig zijn!! Go eitjes!!!
    pi_71972157
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 18:50 schreef Orea het volgende:
    En PZE, dat zou lekker zijn zo vlot.. Nog over het weekend heen tillen zou wel heel lang duren.. En natuurlijk is het spannend.. Ik ga keihard duimen dat de uitslag in elk geval positief is!!!
    Tuurlijk niet meer deze week de uitslag. Ik zou onderhand beter moeten weten. We kunnen volgende week woensdag (eind van de middag, ook nog ) bellen voor de uitslag. Dan eerst maar eens flink aan dus klus, tegen die tijd is mijn ei al gesprongen.
    pi_71972768
    Hmm het was te proberen maar woensdag is het ook zo! (moet ik zeggen, het kruipt maar enfin, maar positief blijven!!!)

Ik zit best wel met een dillema.. Zaterdag is Zand Festival en ik kom er net achter dat ze een cocktail bar hebben en als ik ergens gek op ben.... Toch maar overwegen of ik dan zaterdag, als ik niet al ongesteld ben geworden, een testje kan doen... just in case.... maarja, eigenlijk wil ik niet meer zelf testen, maar weet nu al dat ik het niet bij 1 cocktail kan houden......
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:47:23 #117
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_71972840
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 08:33 schreef Orea het volgende:
    Jemig CP, wat een hoeveelheden.... Maar alles voor het goede doel!!!

Saffier, dat gaat hard!! Als ze eenmaal over de 10 mm zijn kan het heel hard gaan... Volgende week dus al de punctie!!! Hoe sta je daar tegenover op dit moment? Wel goed zeg dat je eitjes flink bezig zijn!! Go eitjes!!!
    Jah, ehhhmmmm *kop in het zand steekt*
    Bedankt voor het duimen meiden!

En ik hoop dat je de komende 9 maanden geen cocktail mág drinken
    Ylana
    pi_71973142
    10 mm, goed zeg, Saffier!

Een heel schema zo voor jou, CP. Wat een gedoe he?

Hou je het nog een beetje vol, Orea? Die vreselijke wachtweken ook. Ik heb ook wel eens een feestje gehad tijdens de wachtweken en heb toen in het ziekenhuis gevraagd of het kwaad kon als ik een paar biertjes zou drinken. Zij zei van niet. Niet te veel, bijv. een drankje en dan een paar keer water tussendoor. Dat maakt het ook wat makkelijker om zo veel mogelijk 'gewoon' door te gaan met leven en niet alles om "het wachten op" te laten draaien.

Ik heb de uitgangsecho gehad. Alles zag er goed uit dus we starten nu ook de Gonal-f om de follikels te laten groeien. Spannend, vind ik het!
    pi_71973445
    Sombie, wat spannend!!! Ook in de startblokken dus!!!

Nou het punt is, ik vind het geen probleem om alcohol te laten staan en in deze weken neem ik zo af en toe echt wel een roseetje op terras bijvoorbeeld.. Maar dit is natuurlijk wel een gelegenheid.. (zon, zee, strand, muziek én cocktails ) en dan heb ik liever wel wat meer zekerheid (al zou het zo zijn dat de test negatief is nog dan, het alsnog zo kan zijn... hmmmm lastig!)

Nou ja, eerst zaterdag maar eens zonder menstruatie zien te halen, dan zien we wel weer verder! het wachten is killing...lag gisteren al om 9 uur te slapen en vanaaf ga ik met een collega op de motor richting kust... afleiding!!!!!! en dan is er zomaar weer een dagje voorbij...
    pi_71978119
    lastig Orea, maar goed, ik hoop dat je testje dan al duidelijkheid kan geven, en wel dat je niet aan de coctails moet!
    pi_71983370
    Hahaha, irritant is dat he Orea. Ik hoop ook voor je dat je niet eens mag drinken
    pi_71992915
    Ik hoop het ook! Op dit moment weet ik het ff niet.. Het constante gerommel en heb vanavond echt het idee dat ik ieder moment ongesteld ga worden rare is dat het daar nog veel te vroeg is en ik geen last van gevoelige borsten heb (zoals normaal altijd voor een menstruatie..)

Pfff als het niet zo is dan vraag ik me af of het inbrengen van het embryootje deze reactie kan geven... Vorige keren had ik net na de terugplaatsing wat krampjes, daarna was het weg en 2 dagen voor mijn menstruatie begon het weer.. Nu heb ik het constant.. Van het weekend zelfs al heel erg, en vandaag is het gewoon echt niet meer leuk, word er chaggo van... Blugh!!!

/einde klaagpost....
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:59:53 #123
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_71992984
    Want ik geloof dat je die wel even kan gebruiken Oreo

Die slopende onzekerheid ook

[ Bericht 22% gewijzigd door Saffier op 18-08-2009 22:06:04 ]
    Ylana
    pi_71993506
    Lief

Tis inderdaad prut... Je kan nog niet testen, je bent niet ongesteld. Je hangt er precies tussenin...
    En geduld, is dan best lastig... Want je hoopt... (maar natuurlijk hoop je!)

Op dit moment heb ik dagelijks zo'n 30 keer een verandering van gedachten.. Van: dit voelt anders! Misschien is het zo! Naar: doe niet zo mal... Je wordt gewoon weer ongesteld... Naar: en nu ophouden! Je maakt jezelf gek

pffff ik kan dit gewoon heel slecht, en het enige wat ik kan is wachten
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:14:19 #125
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_71993608
    Ik wens je nog een paar zakken geduld toe dan
    Je zit echt in niemandsland nu.. zo helemaal ertussenin. Schrijf maar lekker van je af, hoop dat dat helpt!
    Ylana
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:15:33 #126
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_71993659
    Orea
    Het is echt killing lijkt me, meer nog dan de wachtweken voor iemand die zonder hulp bezig is. Jij wéét tenslotte dat je een cryo'tje gekregen hebt, dat het 'slechts' een kwestie van innestelen is etc. etc.

Dit helpt vast niet he? Sorry!
    pi_71993972
    Geen sorry zeggen BE, echt niet nodig

Ik kan niet oordelen of het meer killing is dan voor iemand die in de 'gewone' wachtweken zit, wel is het zo dat je er wellicht méér hoop van hebt, juist omdat je weet dat er bevruchting is geweest en dat het nog een kwestie van innestelen is... (althans, dat is wel heel makkelijk gezegd. Maar ik denk dat iedereen hier wel snapt wat ik bedoel)

Vind het gewoon raar, normaal heb ik niet vanaf een week van te voren al zúlke krampen.... Vrijdag is 14 dagen na de eispong.. (punctie destijds).. ben benieuwd of de ongesteldheid komt opdagen...

Maargoed, ook dat kan van tussen de oren vandaan komen... Ben wel heerlijk weggeweest op de motor vanaaf..Heerlijk frietje gegeten aan het strand van Bloemendaal normaal is dat zoveel afleiding (er gaat echt een knop om bij mij als ik op de motor stap ) maar nu steeds venijnige steken tussendoor... Heb zelfs maar weer een paracetamol genomen...

Maar blijven hopen........
    pi_71994029
    Orea ik kan weinig anders doen dan nog maar eens een jou kant op gooien.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:42:11 #129
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_71994744
    Nou ja, dat bedoel ik ook. Bij mij bijvoorbeeld wist ik niet eens of er uberhaupt wel een bevruchting was, dan was het gewoon afwachten, jij bent toch al een klein stapje verder dan zeg maar...
    Tsja, ik vind het wel bemoedigend klinken dat het nu anders aanvoelt dan anders, maar ja...
    pi_71996900
    ik wil je ook even een knuffel toewerpen Orea! Onzekerheid sucks... (ik ook nog een paar dagen, dan weet ik of ik de gyn weer kan bellen over dokteren of niet over iets anders...)

BE, dat vind ik ook, dat het wel bemoedigend klinkt dat het anders aanvoelt... "maar gewoon even afwachten"...
    pi_72000895
    En mijsje, voelt het bij jou al 'anders'?
    pi_72001249
    Ja het grappige is dat dat 'anders' ook tussen mijn oren kan zitten
    Heb er net in elk geval nog een paracetamol ingegooid, want het is bijna niet uit te houden.... Ben niet te pruimen joh! (gelukkig zijn ze op mijn 'kamer' inmiddels op de hoogte, dus ik kan ongegeneerd chaggo zitten zijn en ze grinikken er alleen een beetje om.... gelukkig kan ik het van ze hebben )

Mijsje, voor jou ook vet spannend dus.. Wat zou het mooi zijn als we allebei deze maand doorkunnen schuiven!!!
    pi_72001465
    Wat een ellende ook dat wachten..
    Ik zou mezelf ook helemaal gek kunnen maken

pi_72001540
    * CrazyPrincess strooit ook nog wat geduld dit topic in.
    Nog maar twee nachtjes slapen en dan mag je testen toch Orea? Heb je nog genoeg aan afleiding om die twee dagen door te komen?

En voor jou ook een berg geduld mijsje
    pi_72002399
    dank jullie
    Ik voel me niet anders en ik voel ook niks eigenlijk. ik heb niet van die gespannen, zere borsten als altijd, ze zijn wel iets zachter, maar verder voel ik me helemaal niet anders... ik verwacht dus ook gewoon de gyn te kunnen bellen voor een afspraak om over de IUI te praten... we gaan het meemaken... eerst maar eens gezellig minimeeten met Asy, dan kunnen de gedachten gewoon ergens anders op...
    Orea, ik voel met je mee! wel fijn dat we samen wachten wat dat betreft! Ik hoop dat we inderdaad allebei samen door kunnen schuiven...
    pi_72009953
    Wat gezellig, een minimeet met Asy! Wanneer gaan jullie dat doen?

Ik was er om half 10 klaar mee op het werk, dus heb een adv'tje opgenomen.. Heb net heerlijk een beetje liggen dutten (vermoeiend, dat afwachten ) en voel me alsof ik zo lekker nog een tukje ga doen..

CP: op zich zou dat moeten kunnen, want = 14 dagen na de eisprong.. Maar kweet niet of ik het al ga doen...
    pi_72010014
    vrijdag gaan we elkaar zien!
    lekker dat je vrij bent. en je moet doen waar je je goed bij voelt hoor, dus als je de bloedproef af wil wachten, moet je dat gewoon doen...
    pi_72015179
    Pfff, wat vreselijk spannend, Orea. Is die bloedtest dan na het weekend? Bij mij doen ze geen bloedtest volgens mij. Bij de IUI's moest ik in ieder geval altijd zelf een test doen.
    Ik hoop echt dat die krampen betekenen dat je zwanger maar herken zo erg dat je dan 100 keer op een dag van gedachten veranderd. Vreselijk! Veel sterkte, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt (en dan wel op een positieve manier).
    pi_72015250
    Mijsje, ook voor jou spannende dagen zo. De 22e moet je de gyn bellen? Heb ik dat goed begrepen? Het zou fijn zijn als je nu toch nog 'even gauw' zwanger zou zijn he? Ik duim voor je.
    pi_72017326
    dank je Sombie! ik heb m'n NOD de 22ste (maar ben bang dat ik dat niet ga halen... had al last van m'n rug...) en als ik gewoon ongesteld ben geworden, moet ik de gyn bellen voor een afspraak... dan gaan we het hebben over de IUI en later de IVF... ik vrees dat morgen de menstruatie wel doorzet, dus dan kan ik meteen bellen...
    pi_72017991
    Orea, wat je allemaal beschrijft herken ik echt voor 100%. Het ene moment ben je ervan overtuigd dat het gelukt is en het andere moment zit je weer in een dal. Houdt moed en zolang de duivels wegblijven is er hoop! Ik hoop dat je het nog een beetje uit kunt houden tot vrijdag, ik stuur alvast een hele berg geduld naar je toe!

Mijsje, ook spannend voor jou! Ik kan me voorstellen dat het een hele stap is naar IUI of IVF . Ik hoop echt dat het deze ronde gelukt is en dat je er niet over hoeft na te gaan denken! Ook een voor jou!

Saffier! Goed man, ga zo door! Lekker broeden op die follikels!

CP Heel veel succes met de GEEP! Vervelend dat je zoveel progesteron tabletjes in moet brengen. Dan moet je continue met een maandverbandje in je onderbroek lopen, want dat spul loopt er net zo hard weer uit als je het erin stopt. Nouja, het is wel voor een goed doel!
    pi_72019108
    Een maandverbandje?

Dan neem ik liever schoon ondergoed mee op pad. Ik vind maandverbandjes toch wel van die smerige zweetdingen

Of kan een tampon ook? Hier heb ik echt niet bij stil gestaan
    pi_72019373
    Orea, ik duim voor je. Zoals je het zo beschrijft klinkt het hoopvol hoor zeker dat ongi gevoel terwijl het nog tevroeg is. Hopen dat de duivels echt wegblijven!

Saffier, hoe was de echo vandaag? Waren ze gegroeid??

Mijsje, mijn duimen draaien echt overuren voor je. Wat zou het mooi zijn en wat gun ik je zoiets moois positiefs op dit moment!

CP, heftig schema ! maar het is voor een goed doel en hopenlijk gaat het met GEEP lukken!

Pze, ben even kwijt waar je momenteel zit in je cyclus, maar hopenlijk is deze maand een vruchtbare maand en zie jij ook eindelijk de 2 streepjes!
    pi_72019721
    Nou de hoop (die ik natuurlijk ook wel heb ) geeft me wel aan dat vooral de krampjes deze keer heel anders zijn, en ook al vanaf vrijdag... Vorige keren was het woensdag tp, zaterdag gerommel, dan niks.. En vanaf dinsdag echt menstruatiekrampjes en pijnlijke borsten... Nu is het al constant, en het is wel een menstruatiepijn, maar anders.. En nog steeds geen gevoelige borsten...

Maar wil (nog) niet aan dat idee toegeven anders wordt de klap weer zo groot (wordt ie sowieso wel.. maar dan liever er nu al vanuit gaan dat het niet zo is, dan 'wen' ik alvast weer aan het idee). Maar je wilt zo graag

Saffier, inderdaad, wilde het net gaan vragen , hoe was de meting vandaag?
    pi_72019833
    Enne vrijdag ga ik niet testen hoor dames heel misschien zaterdag, maar misschien besluit ik zaterdag toch wel om het gewoon bij 1 of 2 cocktails te houden en toch maandag af te wachten....... (ben een beetje genezen van al die negatieve testen van de afgelopen jaren....)
    pi_72020552
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 20:18 schreef happyme28 het volgende:
    Pze, ben even kwijt waar je momenteel zit in je cyclus, maar hopenlijk is deze maand een vruchtbare maand en zie jij ook eindelijk de 2 streepjes!
    Dag 12 en al bijna een positieve ovutest...

Ja Saffier hoe ging het?
    pi_72021027
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 20:58 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Dag 12 en al bijna een positieve ovutest...

Ja Saffier hoe ging het?

Klustijd

Ik ga vast in duimstand
      woensdag 19 augustus 2009 @ 21:42:35 #148
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72022126
    Hallo dames!
    Vanmorgen dus de echo gehad, maandag waren ze bijna 10 mm, nu 12 en 13 mm en links zeker 8 van die grootte en nog een hoop kleintjes en rechts ook ongeveer dat aantal. Bmslijnvlies was ook mooi van maat. Ze groeien dus net ff iets te hard. Ik werd 'meegenomen' in het overleg van vanmiddag om eventueel de medicijnen aan te passen en ze zou er tussen 16.00 en 17.00 voor terugbellen. Om precies 16.00 uur ging de telefoon al! Inderdaad zijn de medicijnen aangepast, ipv 150 nu 125 spuiten en vrijdag voor mijn werk weer een echo. Dan krijg ik óók te horen wanneer de punctie is, het wordt zondag of maandag al. Slik. Kop in het zand steekt.
    Vrijdag laat ik het jullie zeker weten hier, maar vanaf mijn foon dan, dus nogal een kort berichtje denk ik.

Ik heb ook de homeopaat even gebeld. Ik reageer helemaal niet lekker op slaap/pijnmedicatie en maakte me drukker om de medicijnen voor de punctie dan om de punctie zelf. Dat heb ik vanmorgen ook besproken met de gyn en we hebben dat aangepast. De homeopaat stuurt me een ontgiftingskuurtje zodat straks weer snel de troep uit mijn lijf is.

PZE veel plezier
    Orea ik blijf voor je duimen, heel hard!
    Mijsje wie weet, voo rjou duim ik gewoon ook nog even door hoor
    CP hoe gaat het? En Happy-me, hoe gaat het met jou?
    Nikki wat leuk dat je gewoon zo af en toe meepost hier, voel je je goed?
    Ylana
    pi_72022476
    Ach lieve Saffier, maar als je zo tegen de medicatie opziet voor de punctie, kunnen ze die dan niet skippen?
    Is ook geen pretje, maar wel te doen. Hier werd alleen de vaginawand verdoofd (en dat was voor mijn gevoel dan weer zinloos...) en dat was het.. Meer verdoving zat er niet in. En ondanks dat puncties mijn hobby's niet worden vond ik het wel te doen. Het is niet fijn, maar als het erop zit (en dat is vrij snel) zit het er ook op...... Maar das ook weer heel persoonlijk.

Maar als je angst voor je reactie op de medicatie zo de boventoon voert, is dat misschien een idee?

Ergens heel goed natuurlijk dat je eieren zo goed reageren, maar te snel is ook niet goed... Ik duim voor jou dat de punctie snel is (en zo te horen denk ik dat wel!) zodat je je er niet te lang meer druk over kunt maken...
    pi_72022549
    Enne, wat ik me wel afvraag, net iets te hard? Hoe bedoelen ze dat? Folikels kunnen tot (!!) 5mm per dag groeien....! Dan is 13 ten opzichte van 10 maandag nog oke... Of bedoelen ze de hoeveelheid actieve folikels?
    pi_72023247
    Saffier; wat spannend allemaal! Heel veel succes de komende dagen

Orea: mijn duimen draaien voor jou spannend hoor!

CP; wat een waslijst aan medicijnen, maar het is voor een goed doel moet je maar denken!

En de rest die ik vergeten ben ook een hart onder de riem
      woensdag 19 augustus 2009 @ 22:50:50 #152
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72024656
    Ze 'mogen' van mijn gyn 1 tot 2 mm per dag groeien. Er zijn best al wat follikels en als het nu te hard gaat, gaan de kleinere misschien meedoen en dan gaan we richting overstimulatie (volgens de normen van mijn zh dan he). Ze willen uitkomen op ongeveer 18 mm voor de grootste en zo te zien zit ik sowieso op 16 grote follikels. (20 follikels is wel de max)

Ik vind het zó fijn om te horen dat jij de punctie zonder medicatie heb gedaan! Nou ja, fijn, ach, je snapt me wel . Ik vond mijn weëen serieus minder pijnlijk dan een menstruatie en daar helpt ook geen pijnstilling tegen, dan overleef ik een punctie ook wel denk ik. Is vast sneller voorbij dan een menstruatie
    Vrijdag nog een keer aankaarten dus... Dank je Orea!
    Ylana
    pi_72025448
    Saffier, wat regelt jouw ziekenhuis goed en adequaat! Super! Enne... spannend dat het nu zo dichtbij komt..!

Orea, voor jou ook spannend dus... ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel bemoedigend vond dat het dit keer anders voelt dan de voorgaande keren... anyway... ik duim voor je mee!

PZE.. succes!

CP.... tjonge, wat een BERG medicijnen! Maar wat al eerder is gezegd... alles voor het goede doel!

Mijsje veel plezier met je meet met Asy Gezellig!
      woensdag 19 augustus 2009 @ 23:49:01 #154
    10229 SilkTie
    Sceptisch optimist
    pi_72026871
    Even tussendoor waaien met het laatste nieuws (jullie hebben de weg ernaartoe meegemaakt, mogen jullie ook het eindresultaat weten).

Vanochtend heeft mijn vrouw het leven geschonken aan een prachtige dochter en zoon.
    Naar ons gevoel is het dit keer een lange zwangerschap geweest, voornamelijk door de MMM die daaraan vooraf is gegaan. Maar het resultaat is er, het is het allemaal meer dan waard geweest.

Dames, met heel mijn hart wens ik jullie toe dat ook jullie de vruchten van alle inspanningen mogen plukken.
    Nogmaals ontzettend bedankt voor alles steun, adviezen, tranen en lachen die ik van jullie heb gekregen en met jullie heb mogen meemaken.
    We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
    pi_72030254
    Van harte Silktie en vrouw! Mogen we ook de namen weten?
    pi_72030782
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 22:50 schreef Saffier het volgende:
    Ze 'mogen' van mijn gyn 1 tot 2 mm per dag groeien. Er zijn best al wat follikels en als het nu te hard gaat, gaan de kleinere misschien meedoen en dan gaan we richting overstimulatie (volgens de normen van mijn zh dan he). Ze willen uitkomen op ongeveer 18 mm voor de grootste en zo te zien zit ik sowieso op 16 grote follikels. (20 follikels is wel de max)

Ik vind het zó fijn om te horen dat jij de punctie zonder medicatie heb gedaan! Nou ja, fijn, ach, je snapt me wel . Ik vond mijn weëen serieus minder pijnlijk dan een menstruatie en daar helpt ook geen pijnstilling tegen, dan overleef ik een punctie ook wel denk ik. Is vast sneller voorbij dan een menstruatie
    Vrijdag nog een keer aankaarten dus... Dank je Orea!

Ik heb zelfs beide puncties zonder medicatie gedaan (dat is hier namelijk standaard in mijn ziekenhuis). Weeen kan ik niet over oordelen, maar mijn menstruatie ga ik ook altijd van mijn graatje van de pijn en daar werkt ook praktisch niets tegen (ja Advil Feminax werkt toevallig wel ben ik sinds kort achter!)

Zolang je je tijdens de punctie goed kunt ontspannen (daar helpen ze je bij) en goed op je ademhaling blijft letten, is het te doen Het aanprikken van de folikels voelt als stroomstootjes, niet heel fijn maar als ze klaar zijn is het ook direct weg en hou je een beetje een weeig menstruatie gevoel over wat snel wegtrekt....

Wel heel goed dat ze het in het ziekenhuis qua eitjes zo goed in de gaten houden! Overstimulatie zit je idd niet op te wachten... En 16 folikels Wow, hopelijk ook een paar mooie cryo's voor jullie voor 'je weet maar nooit'.! Hou ons op de hoogte

SilkTie!! Ze zijn er! Van harte gefeliciteerd! Fijn dat je het ons nog even laat weten, heb toch behoorlijk meegeleefd in de periode dat jullie zwanger raakte

Andere dames, goedemorgen! (weer een nacht overleefd )
    pi_72030815
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 23:49 schreef SilkTie het volgende:
    Even tussendoor waaien met het laatste nieuws (jullie hebben de weg ernaartoe meegemaakt, mogen jullie ook het eindresultaat weten).

Vanochtend heeft mijn vrouw het leven geschonken aan een prachtige dochter en zoon.
    Naar ons gevoel is het dit keer een lange zwangerschap geweest, voornamelijk door de MMM die daaraan vooraf is gegaan. Maar het resultaat is er, het is het allemaal meer dan waard geweest.

Dames, met heel mijn hart wens ik jullie toe dat ook jullie de vruchten van alle inspanningen mogen plukken.
    Nogmaals ontzettend bedankt voor alles steun, adviezen, tranen en lachen die ik van jullie heb gekregen en met jullie heb mogen meemaken.
    Gefeliciteerd!!
    En sterkte de komende tijd. Met twee tegelijk ga je je handen wel vol hebben
      donderdag 20 augustus 2009 @ 08:53:05 #158
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72030890
    Silk-tie van harte hou ons niet zo in spanning joh! Vertel eens hoe ze heten?
    Ylana
      donderdag 20 augustus 2009 @ 08:57:13 #159
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72030957
    Oreo die pil waar jij het over hebt ken ik, heb ik jaren geslikt maar dan via de ha en in hogere dosering, die helpt niet meer bij mij.
    Ylana
    pi_72031126
    Klopt, die heb ik vroeger ook gehad via de dokter... Werkte toen ook op een bepaald moment niet meer...
    Ach, ff doorzetten, hopelijk wordt je dan de komende 9 maanden even niet meer ongesteld
    pi_72031627
    ook even hier een voor de kindjes van SilkTie en je vrouw! Gefeliciteerd!
    worden de namen bekend gemaakt na de besnijdenis van je zoon? (je bent joods toch?) Ik ben benieuwd!
    pi_72033505
    Silktie! Gefeliciteerd! Gister keek ik nog even in het Z&G topic... toen dacht ik nog 'goh... bij hem is het ook al bijna zover!'... en nu zijn ze er al! Super! Geniet ervan!
    pi_72052110
    Wow Saffier, wat gaat het hard ineens! Misschien mag je dit weekend al pregnyl gaan spuiten!

Silk-tie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochter!
    pi_72058159
    Saffier, heb ik helemaal over je heen gelezen denk ik...
    Maar wat goed dat het zo goed gaat met de follikels! Ik hoop dat je gauw verder mag/kan in het proces.
    pi_72062780
    Yeah voor de follikels van Saffier! Hoef je nu zaterdag niet naar het ziekenhuis?
    pi_72063203
    Wat goed Saffier, het gaat voorspoedig tot nu toe. Wat fijn zeg.

Hoe reageren jullie als je de 'ernst' van 2 streepjes op je ovutest niet inziet?
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:37:46 #167
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_72063306
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 08:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Wat goed Saffier, het gaat voorspoedig tot nu toe. Wat fijn zeg.

Hoe reageren jullie als je de 'ernst' van 2 streepjes op je ovutest niet inziet?
    uhm, tja in jouw geval zou ik er een beetje pissig van worden...
    pi_72063614
    PZE! Ik zou er ook pissig op reageren denk ik....

Ik ga me opmaken voor IVF 3. Vanmorgen toch getest, zo negatief als het maar zijn kan. En vanaf vandaag zou het toch echt wel zichtbaar moeten zijn (gewone test was negatief en een gevoelige ook negatief er stond nog net geen bordje bij dat het toch wel heel erg negatief was..)

Lichaam heeft me dus gewoon weer in de maling genomen... Snel evaluatiegesprek in het ziekenhuis, en ik wil een paar dingen onderzocht hebben. Willen ze dit niet, ga ik overstappen naar een ander ziekenhuis (eventueel als het moet zelfs Belgie... tis toch gevoelsmatig mijn eindpunt, die 3e ivf, dus ik wil er echt alles aan gedaan hebben....)

Morgen ben ik in elk geval dicht in de buurt van de Cocktailbar te vinden
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:06:14 #169
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72063647
    Pze ik meldde gewoon dat het tijd was. Punt. Dan maakten we er samen wat van.

Lang verhaal kort: minimaal 25 grote follikels tussen de 13 en 17 mm. Overstimulatie dus. Punctie gaat door en wel op zondagochtend, de tp op woensdag is niet zeker. Eerst moet de overstimulatie voldoende weg zijn. Anders gaat alles in de vriezer en is de tp een maand later. Dat wordt woensdag na bloedonderzoek en echo pas besloten.
    Ylana
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:07:07 #170
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72063663
    orea een hele dikke
    Ylana
    pi_72063672
    Orea... Nou moe, wat kan je lijf toch gemeen zijn. Het was toch weleens jouw beurt nu. Ik kan me goed voorstellen dat je voor de 3e poging alles goed wil uitpluizen en onderzoeken. Succes joh. Lekker aan de cocktails dan maar, schrale troost... maar toch fijn.

Okee meiden, ik heb dus het recht om pissig te zijn. Dat is fijn. Toch denk ik dat hij het niet eens in de gaten heeft. Een dagje niet, dat is toch geen punt? Maar toch, ben nog even chagrijnig. Maar misschien is het vanavond nog niet te laat...
    pi_72063699
    PZE; ik heb dat ook al een keer meegemaakt, toen was ik echt heel boos en teleurgesteld omdat ik het gevoel kreeg dat hij helemaal niet graag een kindje wilde Eigenlijk helemaal niet reëel, want de afspraak was geen zin is geen zin, maar toch voelde ik me zo... Ook logisch, je hebt maar een korte periode dat je vruchtbaar bent en daar wil je dan ook alles uit halen.

Orea; wat vervelend dat je negatief test, dikke knuffel voor jou! Maar een negatieve test zegt niet alles, kan ook zijn dat er nog niet heel veel hcg is. In dat geval hoop ik dat het wel snel hoog genoeg is voor een positieve test en wanneer het helaas niet goed is gegaan hoop ik dat je heel snel verder kunt!
    pi_72063744
    Saffier, jemig, zoveel! Zondag dus de punctie.. spannend maar je kunt het maar beter gehad hebben!
    Overstimulatie is inderdaad niet de bedoeling... Zou wel een domper zijn als er geen terugplaatsing komt, maar je gezondheid gaat voor.. Hopelijk worden het allemaal goede cryootjes, zodat je daarna in een eigen cyclus rustig kunt gaan broeden..!
    pi_72063764
    Saffier, 25 is wel heul veul... Gelukkig wel een punctie, dat is toch iets. Verder wat Orea zegt.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:28:37 #175
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_72063945
    Orea, das mooi k*t Op naar de cocktailbar!

Saffier, fijn dat de punctie in elk geval doorgaat. Spannende tijden breken nu ook voor jullie aan...
      Moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:12:14 #176
    5428 crew  miss_sly
    pi_72064796
    Spannend Saffier, zondag punctie! 25 is ook wel erg veel. Hoop dat de overstimulatie op tijd verdwenen is, zodat de tp kan plaatsvinden.

Orea, wat balen dat de test negatief is. Maar weet je zeker dat je dit al als definitief einde van deze poging wilt nemen? Het is vrij vroeg om te testen, toch?
    pi_72064967
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 09:06 schreef Saffier het volgende:
    Pze ik meldde gewoon dat het tijd was. Punt. Dan maakten we er samen wat van.

Lang verhaal kort: minimaal 25 grote follikels tussen de 13 en 17 mm. Overstimulatie dus. Punctie gaat door en wel op zondagochtend, de tp op woensdag is niet zeker. Eerst moet de overstimulatie voldoende weg zijn. Anders gaat alles in de vriezer en is de tp een maand later. Dat wordt woensdag na bloedonderzoek en echo pas besloten.
    Spannend Saffier!
    Ik heb hetzelfde aan de hand gehad en dat werd Thomas.
    TP ging door, alleen moest ik veeeeeel drinken en liggen.
    Ik duim voor je!
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_72065031
    Orea, wat balen zeg Stom lichaam ook
    Wat zou je nu nog onderzocht willen hebben dat ze niet al gedaan hebben?
    En geniet van de cocktailbar!

pze, ik zou'em vastbinden
    Serieus: Ik kan hier een hoop rationele dingen zeggen, maar feit blijft dat het een rotsituatie is

Saffier, fijn dat de punctie wel doorgaat. Heb je straks iig wel die eskimo's in de diepvries. Is het niet allemaal voor niets geweest. Ik hoop dat je weinig last zult hebben van de overstimulatie en dat de terugplaatsing wel door kan gaan
    pi_72065750
    * Vicky duimt ook voor tp saffier!!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_72065797
    Miss, het is vandaag 14 dagen na de eisprong, dus mijn NOD om het zo te zeggen

CP: geen idee, dat wil ik gaan overleggen.. Het is wel raar dat ik steeds na een terugplaatsing echt mega krampen heb, die ik in een normale cyclus eigenlijk niet heb.. Geen idee of ze er wat mee kunnen en of het wel te onderzoeken is, maar wil het zeker proberen....

Kweet het ook allemaal niet!!!
      Moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:59:25 #181
    5428 crew  miss_sly
    pi_72065869
    Orea dat lijkt dan niet te vroeg, inderdaad. Echt balen, hoor.
    Aankaarten dat je nog wat dingen onderzocht wil hebben, kan zeker geen kwaad. Hoop dat ze er in mee willen gaan!

enne, geniet van de cocktails
    pi_72065901
    Orea,
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_72067492
    Orea weet gewoon niet wat te zeggen, dus dan maar een dikke
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:35:17 #184
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72069567
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 10:19 schreef Webkim het volgende:

[..]

Spannend Saffier!
    Ik heb hetzelfde aan de hand gehad en dat werd Thomas.
    TP ging door, alleen moest ik veeeeeel drinken en liggen.
    Ik duim voor je!
    Ik ben alleen steeds zo misselijk dat ik niet veel eten of drinken binnenkrijg... Zal toch opletten en doordrinken, dank je!
    Ylana
    pi_72069964
    Saffier, waarom is het overstimulatie? Ik had uiteindelijk 18 eitjes maar meer dan 20 follikels, tegen mij is nooit iets over overstimulatie gezegd. Verschilt dat ver ziekenhuis ofzo? Wel heerlijk dat je zondag gewoon een punctie hebt! Niet dat die punctie leuk is, maarja het feit dat je er één hebt wel!

Orea, wat zonde. Ik snap heel goed dat je nu eerst wil dat alles goed onderzocht wordt voor je aan poging 3 begint en heel veel sterkte, tis en blijft klote! Maar misschien een domme vraag van mij... is het niet nog wat te vroeg om te testen? Zolang je geen bloedverlies hebt is er nog een sprankje hoop toch?!
    pi_72075959
    Orea, wat verdrietig.

PZE, ik zou ook wel boos maar eigenlijk vooral verdrietig zijn en dat aan hem uitleggen. Maar mijn vriend en ik praten heel veel over dit soort dingen dus zoals jij het beschrijft, komt het eigenlijk niet voor.

Saffier, klinkt goed, zondag punctie! Eng, maar goed!

Het lijkt wel of ik dit keer veel meer last heb van de hormonen (spuit ook een hogere dosis). Bij het minste of geringste staan de tranen in mijn ogen en moet ik me verbijten om niet voluit te gaan brullen. Vreselijk.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:42:01 #187
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72080660
    Nikki ik denk dt dat per zh ook nog wel verschilt ja.
    Ik heb 25 follikels van 12-17mm. Na de 25 is ze gestopt met tellen, dan heb ik dus ook nog een hele stetter kleintjes en links is niet 'afgeteld', ze moest toch gaan overleggen voor me.
    Ik heb net wel redelijk gegeten in vergelijk met de afgelopen dagen, ben steeds misselijk, maar dat kan van de puregon komen en misselijkheid is ook een symptoom van overstimulatie.

Sombie lastig he, die hormonen. Ik heb er geloof ik niet zoveel last van (op het misselijk na dan en wat licht in mijn hoofd) maar gister toch wel wat spanning 'weggehuild'. Dat lucht op hoor! Hopelijk zakt het snel af.
    Ylana
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:07:29 #188
    190853 RockabeIIa
    pi_72081367
    Orea
    pi_72081445
    Sombie, hormonen zijn gewoon vervelend.
    En even nuanceren op vanmorgen hoor, mijn lief en ik kletsen ook genoeg over al het 'gedoe'. Het was gewoon even een samenloop van omstandigheden denk ik zo. We hebben de rest van de week wel goed ons best gedaan, dus ik denk ook dat 1 avond weinig uitmaakt. Eigenlijk. Achteraf. Ook weer die leuke hormonen...
    pi_72081751
    O, ook zo herkenbaar, pze! Ik bedacht me later dat ik gisteravond ook boos was op mijn vriend omdat hij te laat naar bed gaat (vind ik). Dat zou zijn sperma negatief beinvloeden en zijn weerstand tegen de griep verminderen. Vanochtend vond ik het eigenlijk alweer een beetje overdreven van mezelf.

Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik last heb van die hormonen (daar is mijn vriend het mee eens hoor! zelf ben ik niet objectief genoeg om dat te kunnen beoordelen). Erg wennen dus en best naar en lastig. Maar goed nu rustig met het laptoppie op de bank even bijkomen van alle emoties. Ik voel me alweer wat beter.
    pi_72081851
    Fijn dat het beter gaat Sombie. Ook fijn eigenlijk om te weten dat het niet zo gek is dat je een beetje raar gaat doen van al die hormonen... Dat er meer dames last van hebben is naar, maar ook geruststellend. Ben ik toch niet helemaal koekoek.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:32:53 #192
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_72082218
    Jeumig Saffier! Gij broedkip!
    Hopelijk kan de overstimulatie afgewend worden en krijg je alsnog wel een terugplaatsing.
    En anders maar een paar mooie cryo's voor volgende maand.

Orea... Hele dikke
    pi_72088814
    Saffier, oei, dat zijn er wel heel erg veel... ik hoop dat ze er nog wel mee kunnen werken voor je!

Orea, wat vreselijk balen.
    pi_72089947
    Spannend, Saffier! Ik ga voor je duimen!

Orea, wat jammer dat het weer niet gelukt is...tjonge...
    pi_72090403
    Ik sta hier nogal zwaar achter. Ben te moe na het werk om hier nog iets zinnigs te kunnen zeggen, dus ik keer even terug in het topic

CP: als progesteron hetzelfde is als utrogestan dan zal een inlegkruisje waarschijnlijk toch nodig zijn of heel veel nieuw ondergoed. Zijn zo'n vervelende dingen, maar ja, voor het goede doel...

Orea, wat jammer dat de poging niet gelukt is. Ik kan me voorstellen dat je nu graag eerst een aantal zaken grondig laat onderzoeken vooraleer je aan die derde poging begint. Heb je al een afspraak kunnen vastleggen in het ziekenhuis?

Saffier: wat een groot aantal follikels wel jammer van de overstimulatie. Morgen al de punctie Hopelijk lukt het zonder medicijnen Veel succes!

Sombie: wat zijn die hormonen toch ook kl*tedingen hé Ik hoop dat je je ondertussen al iets beter voelt
    pi_72097763
    Saffier, heel veel succes vandaag! Dat er maar heel veel eiers in de follikels gevonden zullen worden!
    pi_72097792
    Ik duim even mee voor een mooie 'oogst' voor Saffier!
    pi_72097966
    Ik kom ook even jompelen voor een goede punctie en een mooie opbrengst voor Saffier.
    Hardloper.
    IG @webkim
      zondag 23 augustus 2009 @ 11:40:59 #199
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72098170
    Punctie is achter de rug. Wat ben ik blij dat ik geen 'troep' heb geslikt. Buik is nog wat gevoelig en leuk was het natuurlijk niet maar ik ben er vanaf en heb een helder hoofd gelukkig! Ze zijn nog aan het tellen, uitslag komt zo. Heel erg bedankt voor het duimen, dat doet zo goed meiden!
    Ylana
    pi_72098190
    Spannend saffiertje!!
    ik denk aan je!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_72098306
    Oh spannend Saffier. En wat goed dat je geen medicijnen hebt moeten slikken.
    Ik ben nieuwsgierig naar het resultaat
    pi_72099130
    voor de punctie van Saffier! Ik hoop heel erg dat de telling goed is straks! ik duim voor je!
    pi_72099225
    Ik heb aan je gedacht, Saffier! Fijn dat het je meeviel. Als alles goed gaat, 'mag' ik van de week ook. Ik hoop dat de telling goed is.
    pi_72099277
    Ben benieuwd naar de uitslag Saffier!

Spannend Sombie, hopelijk gaat het ook bij jou voorspoedig.
      zondag 23 augustus 2009 @ 12:55:09 #205
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72100137
    21 eitjes gevonden! Ik weet alleen niet uit hoeveel follikels. Het zaad was niet geweldig, maar we gingen niet voor niets voor de ISCI natuurlijk.
    Sombie ik ga voor je duimen dat het je net zo goed vergaat als mij vandaag!
    Even een boterham en dan ga ik een tukkie doen
    Ylana
    pi_72100187
    21 eitjes
    Nu weer in spanning hoeveel er goed bevrucht raken.

En respect dat je het zonder medicijnen hebt gedaan. Ik had wel wat en heb uiteindelijk de hele boel bij elkaar geschreeuwd en gejankt

pi_72100265
    21 eitjes Wat goed
    Weet je dan woensdag hoeveel er bevrucht zijn?
      zondag 23 augustus 2009 @ 13:07:44 #208
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72100477
    Ja ik hoor woensdag hoeveel er bevrucht zijn. Dan ook bloedonderzoek en echo. Als alles in mijn lijf er goed uitziet met de overstimulatie krijg ik er 1 teruggeplaatst. Anders wordt alles ingevroren. Nu moet ik rustig aan doen en vooral heel veel drinken.
    Ylana
    pi_72100510
    wow Saffier 21 Daar moet toch wel een brusje voor T. bij zitten!
    (even om weer helemaal bij te zijn, die 21 eitjes, dat is 1 punctie, dat is dan 1 poging toch? en dan maakt het niet uit hoeveel terugplaatstingen er komen van die 21 eitjes, dat blijft poging 1 toch?)
    pi_72100612
    Klopt mijsje, cryo's zitten steeds in dezelfde poging

Wow Saffier, dat is echt van het ene spannende moment naar het andere toeleven. Ik hoop alleszins dat er een terugplaatsing kan plaatsvinden en je de overstimulatie zwaar kunt afremmen
    pi_72102288
    bedankt Leonieke Dan hoop ik zeker dat je woensdag heel goed nieuws krijgt Saffier, en dat het bij deze poging mag blijven!
      maandag 24 augustus 2009 @ 06:01:15 #212
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72103652
    Ik had wel geantwoord gister maar toen klapte Fok er weer uit. Leo was het wel gelukt nog zie ik.
    Ik hoop ook dat hier cryo's uitkomen dan hebben we veel profijt uit deze poging.
    Ylana
    pi_72103728
    Dat zou heel mooi zijn! ik hoop voor je meid!
    pi_72105186
    Saffier, 21 wat een mega score! Fijn dat je het zonder medicatie hebt kunnen doen...
    Ik duim heel hard mee dat er woensdag een terugplaatsing gaat zijn!!!

Ik heb even lekker gebeest van het weekend vanmorgen niet voor bloedtest gegaan.. (laatste eigen test was ook zo negatief als wat, dus had geen zin in een ritje zkh). Ga wel direct door, dus even mijn menstruatie afwachten, woensdag heb ik een belafspraak met mijn gyn... Laatste ivf kom maar op....!

Nikki, jij hebt vandaag de eerste echo toch? Succes!! Ben heel benieuwd of je 1 of 2 toppers bij je draagt...
      Moderator maandag 24 augustus 2009 @ 09:43:07 #215
    5428 crew  miss_sly
    pi_72105340
    Saffier 21 wat goed
    nu hopen op een tp woensdag!
    pi_72105360
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 09:33 schreef Orea het volgende:
    Saffier, 21 wat een mega score! Fijn dat je het zonder medicatie hebt kunnen doen...
    Ik duim heel hard mee dat er woensdag een terugplaatsing gaat zijn!!!

Ik heb even lekker gebeest van het weekend vanmorgen niet voor bloedtest gegaan.. (laatste eigen test was ook zo negatief als wat, dus had geen zin in een ritje zkh). Ga wel direct door, dus even mijn menstruatie afwachten, woensdag heb ik een belafspraak met mijn gyn... Laatste ivf kom maar op....!

Nikki, jij hebt vandaag de eerste echo toch? Succes!! Ben heel benieuwd of je 1 of 2 toppers bij je draagt...
    Hoe waren de cocktails?
    pi_72106569
    Errug fijn (+ weet ik het hoeveel kilo erbij vanaf vandaag maar weer eens extra op gaan letten )
    pi_72106653
    Ooooh wat goed zeg Saffier!! Ik duim voor je dat t lichamelijk verder gewoon rustig blijft en er een supermooi embryootje teruggeplaatst kan worden straks!
    * Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
    pi_72107321
    Ik heb zojuist daad bij woord gevoegd.... 22 september heb ik een intake gesprek in Leiderdorp..... (Ticoo zat jij daar nou ook??) Woensdag even mijn dossier opvragen bij mijn huidige arts.

Zij staan mega hoog aangeschreven en er is me iets teveel misgegaan in mijn eigen (streek) ziekenhuis hier.. De laatste poging wil ik graag zo goed mogelijk benutten.....
      maandag 24 augustus 2009 @ 11:14:41 #220
    190853 RockabeIIa
    pi_72107363
    Goed dat je hebt doorgepakt, Orea!
    pi_72107734
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 11:12 schreef Orea het volgende:
    Ik heb zojuist daad bij woord gevoegd.... 22 september heb ik een intake gesprek in Leiderdorp..... (Ticoo zat jij daar nou ook??) Woensdag even mijn dossier opvragen bij mijn huidige arts.

Zij staan mega hoog aangeschreven en er is me iets teveel misgegaan in mijn eigen (streek) ziekenhuis hier.. De laatste poging wil ik graag zo goed mogelijk benutten.....
    Wat is er allemaal mis gegaan?

Goed dat je het heft in eigen hand neemt en van arts verandert als je niet tevreden bent
    pi_72107956
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 11:12 schreef Orea het volgende:

pi_72108011
    Bij de eerste poging heeft de verpleegkundige me een verkeerde dosis medicijnen gegeven, waardoor ik 2 weken voor jan met de korte achternaam heb geprikt... Uiteindelijk maar 4 eitjes bij de punctie. Op zich nog goed gegaan, maar al een nare smaak daardoor.. Als dat anders was gegaan, had ik wellicht meer cryo's gehad... = meer kansen... Enfin, dat is in geval van wat als, maar dat steekt wel. Dat onzorgvuldige.

Bij één van de gecancelde cryo pogingen heeft ze mijn ovulatietest niet goed afgelezen, waardoor ik allang een eisprong bleek te hebben en te laat was voor aanmelding van de cryo...

Deze verpleegkundige zie ik ook nooit meer.... (gek he...)

Er worden steeds andere dingen verteld over hetgeen ik heb. De arts die me destijds heeft geopereerd zei: die eileiders moeten weg, want dat vocht kan schadelijk zijn voor een embryo om in te nestelen, en laatst hoorde ik dat dat ook weer niet zo is...

Kortom, heb er dus niet echt een lekker gevoel meer bij. Mijn arts + favo verpleegkundige zijn schatten, maar ik schiet er niets mee op...

Ik heb een tijdje gedacht: ach, overal gebeurd wel eens iets. We zien wel. Maar ik accepteer het gewoon niet meer, met iets wat zo kostbaar is....
    pi_72108213
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 11:40 schreef Orea het volgende:
    Bij de eerste poging heeft de verpleegkundige me een verkeerde dosis medicijnen gegeven, waardoor ik 2 weken voor jan met de korte achternaam heb geprikt... Uiteindelijk maar 4 eitjes bij de punctie. Op zich nog goed gegaan, maar al een nare smaak daardoor.. Als dat anders was gegaan, had ik wellicht meer cryo's gehad... = meer kansen... Enfin, dat is in geval van wat als, maar dat steekt wel. Dat onzorgvuldige.

Bij één van de gecancelde cryo pogingen heeft ze mijn ovulatietest niet goed afgelezen, waardoor ik allang een eisprong bleek te hebben en te laat was voor aanmelding van de cryo...

Deze verpleegkundige zie ik ook nooit meer.... (gek he...)

Er worden steeds andere dingen verteld over hetgeen ik heb. De arts die me destijds heeft geopereerd zei: die eileiders moeten weg, want dat vocht kan schadelijk zijn voor een embryo om in te nestelen, en laatst hoorde ik dat dat ook weer niet zo is...

Kortom, heb er dus niet echt een lekker gevoel meer bij. Mijn arts + favo verpleegkundige zijn schatten, maar ik schiet er niets mee op...

Ik heb een tijdje gedacht: ach, overal gebeurd wel eens iets. We zien wel. Maar ik accepteer het gewoon niet meer, met iets wat zo kostbaar is....
    Groot gelijk hoor. Voor hen is het 'slechts' werk, maar voor jou een beperkt aantal mogelijkheden om een grote wens waarheid te laten worden.

En je moet vooral geen dingen doen waarbij je je niet goed voelt
    pi_72110340
    Nou, er is echt wel wat misgegaan daar inderdaad, Orea. Goed dat je naar een ander ziekenhuis gaat.! Waar zat je tot nu toe?
    Hopelijk levert de overstap een heel positief resultaat op!

21 eitjes, Saffier! Wat goed! Hopelijk raken er heel veel bevrucht. Voor nu dan maar goed drinken en rust houden inderdaad. Heb je veel buikpijn?

Ik heb tot nu toe maar 4 tot 6 follikels van redelijke grootte. Verder een aantal kleintjes die ze niet heeft geteld maar die erg achterblijven. Schiet niet echt op zo. Maar ja, zoals mijn vriend zei: je hebt er uiteindelijk maar eentje nodig.
    pi_72111940
    Saffierke! 21! ZoveelhadikerookbijpogingThomas. Dat moet een goed teken zijn.
    Ik blijf duimen.

En Sombie, vier is genoeg. Deze poging had ik er 5 en ik was zo bezorgd dat het niet genoeg zou zijn. Zeker na de hoeveelheid van de eerste keer. Maar je vriend heeft gelijk: je hebt er maar 1 nodig voor een mooi beebje! Ook voor jou draaien m'n duimen nog.

En Orea, goed dat je voor jezelf en je belangen opkomt!
    Hardloper.
    IG @webkim
      maandag 24 augustus 2009 @ 15:55:04 #227
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72113540
    Webkim wat fijn te horen dat jij er ook 21 had!
    Van die 21 was er niets 'overgebleven' toch? Had je er cryo's uit? *nieuwsgierig is*
    Sombie ik best wel wat buikpijn, maar niet meer dan gister gelukkig. En je hebt er maar 1tje nodig meid! Hou vol
    Orea op naar een héle nieuwe poging Nieuwe ronden, nieuw zh, ábsoluut nieuwe kansen
    Ylana
    pi_72115473
    Wow Saffier, 21 eiers, das een megascore! Spannend, afwachten tot woensdag! Gaat het ok, met je overstimulatie tot nu toe?

Orea, Leiderdorp schijnt inderdaad een goed centrum te zijn. Ik had de keuze tussen Leiderdorp en het LUMC, maar mijn huisarts wilde me liever in een 'gewoon' ziekenhuis hebben, dus vandaar dat het in ons geval het LUMC geworden is in combinatie met UZ Brussel. Ik hoop in ieder geval dat je bij dit nieuwe centrum een prettiger gevoel krijgt dan bij je huidige ziekenhuis.

Wij zijn vandaag voor de 1e echo geweest, wat een opluchting. Ik moest vanmiddag niet overgeven vanwege het feit dat ik zwanger ben, maar van de zenuwen, het was echt verschrikkelijk. En had ook al dagen last van z'n maag. Gelukkig kregen we tijdens de echo al snel één knipperend ieniemienie hartje te zien en bleek het formaat bij het aantal weken zwangerschap te passen.
    Mijn god, ik heb me nog nooit zo opgelucht gevoeld en het moet nu nog steeds een beetje bezinken. Over 2 weken al de volgende echo.
      maandag 24 augustus 2009 @ 17:47:40 #229
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72116668
    een knipperend hartje wat fijn!
    Ylana
    pi_72117407
    Oeh saffier 21 stuks! Dat is echt mooi!
    pi_72118769
    Nikki, wat heerlijk dat jullie een knipperend hartje hebben gezien!!

Bedankt voor de aanmoedigingen, meiden. Ik heb nog wel hoop, hoor! Ach, en ik heb er toch weinig invloed op verder. Ik doe wat ik kan en verder wacht ik het gewoon weer af. Ik voel me in ieder geval weer wat rustiger dus dat is fijn.
      maandag 24 augustus 2009 @ 19:10:34 #232
    190853 RockabeIIa
    pi_72118785
    Nikki, eentje dus? 1 is ook heel fijn <3 Van harte!

En Saffier, gij bikkel Mooi nieuws!
    pi_72118922
    Nikki: van harte gefeliciteerd Een hele opluchting hé? En die stress ken ik
    Hoe ver ben je nu dat je over 2 weken weer een echo hebt? Kom je nu naar Z&G of wacht je liever nog de volgende echo af?
    pi_72118976
    Oeps, helemaal over Nikki heengelezen! (1e werkdag weer... )

Een knipperend hartje, wat geweldig voor jullie!
      maandag 24 augustus 2009 @ 19:40:44 #235
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_72119725
    Saffier, 21 eitjes! Geweldig!
    En nikki een knipperend hartje!

Voor sombie en orea een dikke
    pi_72122401
    Orea, wat goed van je dat je overstapt naar een ander ziekenhuis.. en zoals hier al zo mooi is gezegd; dit is zoiets kostbaars, dat moet je niet aan een stel prutsers overlaten... vooral niet nu je al zo ver op weg bent... Heel heel heel veel succes deze nieuwe ronde!

Saffier, wat goed!!

Nikki, een mooi kloppend hartje... geniet ervan...
    pi_72124493
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 15:55 schreef Saffier het volgende:
    Webkim wat fijn te horen dat jij er ook 21 had!
    Van die 21 was er niets 'overgebleven' toch? Had je er cryo's uit? *nieuwsgierig is*
    Dat was bij de Thomas-icsi he.
    Bij buikbaby had ik er maar 5.

Van de Thomaspoging is niets overgebleven en van deze hebben we 1 eskimo.
    Hardloper.
    IG @webkim
    pi_72125137
    dus er zit er nog eentje in de vriezer. wordt die dan ook gebruikt als je nog een kindje wil? Dat is dan van dezelfde punctie, maar is dat dan ook van dezelfde poging? ik vraag me zomaar af...
    pi_72127748
    saffier, 21! klinkt wel als een geluksgetal hoor!
    pi_72128087
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 22:20 schreef mijsje het volgende:
    dus er zit er nog eentje in de vriezer. wordt die dan ook gebruikt als je nog een kindje wil? Dat is dan van dezelfde punctie, maar is dat dan ook van dezelfde poging? ik vraag me zomaar af...
    Ja. En dan kan je het stimuleren overslaan.
    Maar die eskimo's / cryo's komen niet altijd goed uit de vriezer en hebben geloof ik ook wat minder plakkans dan een vers embryo. Maar een cryoterugplaatsing telt niet als poging, dus het is een extragratisbonuskans.

Oh en Nikki! Ik had over je heen gelezen, maar je had een knipperlichtje! Wat een fijn bericht!
    Hardloper.
    IG @webkim
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:40:00 #241
    177580 maffemuts
    Maf en mutsig
    pi_72132495
    *Maffe zich nu ook officieel komt melden in dit topic*
    Diagnose PCOS, een zwaar beschadigde eileider en een niet werkende eileider.
    NoD onbekend, Woensdag starten met Provera, na het gewenste resultaat op de 3e dag starten met clomid 50.
    Gewoon n stuiterballetje
    http://youtu.be/JI-o25K6B-E
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:46:33 #242
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72132609
    Wow Maffe, dat is geen beste diagnose
    Sterkte hier en hopelijk toch heel snel doorschuiven naar Z&G

Webkim, ik wilde weten hoe het met de 21 eitjes van 'de lichting van Thomas' is gegaan, natuurlijk is daar Thomas uit gekomen, maar ik bedoel had je daar ook cryo's uit? Of was Thomas een cryo? Of...

Ik heb veel minder buikpijn dan gister gelukkig en ben niets aangekomen, neem aan dat dat een goed teken is met de overstimulatie. Morgen om 9.30 al bloedprikken en om 11.15 de echo, dan horen we hoeveel eitjes er bevrucht zijn en of er morgen een tp komt.
    Ylana
    pi_72134347
    Wow Nikki, wat moet dat een spannend en mooi moment geweest zijn

maffemuts
    Altijd vervelend als we iemand officieel moeten verwelkomen in dit topic
    Sterkte, en laat je niet gek maken
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:10:35 #244
    177580 maffemuts
    Maf en mutsig
    pi_72134415
    Gelukkig ben ik al gek, dus dat kunnen ze me niet meer maken
    En sjam ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren, k laat t maar n beetje over me heen komen op dit moment.
    Gewoon n stuiterballetje
    pi_72134604
    maffemuts, jammer genoeg, maar daarom niet minder gemeend: welkom
    Start je nu met Clomid of is het de bedoeling dat er ook nog andere hormonen aan te pas komen deze cyclus?
    pi_72135585
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 09:46 schreef Saffier het volgende:

Webkim, ik wilde weten hoe het met de 21 eitjes van 'de lichting van Thomas' is gegaan, natuurlijk is daar Thomas uit gekomen, maar ik bedoel had je daar ook cryo's uit? Of was Thomas een cryo? Of...
    Daar zijn geen cryo's uit overgebleven. Thomas was een verse emmie.

Maffe, wat een vervelende diagnose. Hopelijk komt het met die medicatie allemaal toch goed.
    Hardloper.
    IG @webkim
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:19:58 #247
    177580 maffemuts
    Maf en mutsig
    pi_72138347
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 11:17 schreef leonieke het volgende:
    maffemuts, jammer genoeg, maar daarom niet minder gemeend: welkom
    Start je nu met Clomid of is het de bedoeling dat er ook nog andere hormonen aan te pas komen deze cyclus?
    Ik start morgen met Provera om de schoonmaak te starten (laatste NoD was ergens in Januari dit jaar) Zodra dat begonnen is op de 3e dag daarvan met clomid om te kijken of dat aanslaat, zoniet gaan we de volgende stap bespreken.
    Gewoon n stuiterballetje
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:54:36 #248
    253104 Hobbesje
    Wachten duurt lang....
    pi_72139497
    Welkom (helaas) Maffe Muts. Hoop dat de provera snel aanslaat en dat de clomid z'n werk doet. Succes!
    pi_72141266
    Ah Provera is dan waarschijnlijk hetzelfde soort medicijn als duphaston Om een menstruatie op te wekken. Moest ik ook altijd nemen voor ik aan iets kon beginnen omdat ik niet ongesteld werd.

Moet je tussentijds nog op controle (bv op dag 14 van de cyclus) om na te gaan of er follikels groeien of is het afwachten geblazen? (was bij mij met clomid 'gewoon' afwachten)
    pi_72142201
    Welkom Maffe! Nog een gestoorde in ons midden is altijd welkom (alhoewel we je liever (snel) weer zien vertrekken natuurlijk!)

Geven ze het wel een kans, zo met je eileiders?
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:14:55 #251
    177580 maffemuts
    Maf en mutsig
    pi_72143975
    @ Leonieke: Inderdaad, dat is de functie die de provera bij mij moet overnemen omdat moeder natuur het niet doet
    @ Orea : Ze hoopt met Clomid dat het wel lukt, zoniet de volgende stap (wat die ook mag zijn )
    En bedankt allen voor het warme onthaal
    Gewoon n stuiterballetje
    pi_72144089
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 16:14 schreef maffemuts het volgende:
    @ Leonieke: Inderdaad, dat is de functie die de provera bij mij moet overnemen omdat moeder natuur het niet doet
    @ Orea : Ze hoopt met Clomid dat het wel lukt, zoniet de volgende stap (wat die ook mag zijn )
    En bedankt allen voor het warme onthaal
    Onze fertiliteitsassistente zei altijd tegen ons dat we niet te ver vooruit moeten kijken. Alles stap voor stap doen. Dat lukt natuurlijk niet altijd, maar het heeft ook geen zin om allerlei doemscenario's te gaan bedenken. Wie weet is 1 ronde Clomid bij jou genoeg om de boel aan de gang te krijgen
    pi_72146479
    Maffe, welkom helaas. Hopelijk slaat de clomid aan en is dat gewoon voldoende.

Orea, hoe is het?

Wij krijgen morgenmiddag de uitslag van mij lief zijn zwemmers. Ik ben heul zenuwachtig, heel gek want bij mezelf was ik dat veel minder... /insert nagelbijtsmiley
    pi_72149888
    Ik zit even terug te lezen en dacht toch echt Nikki gefeliciteerd te hebben! Maar niet dus
    Nikki, van harte met je knippertje in je buik!!

Morgen al PZE! Logisch dat je zenuwachtig bent hopelijk is het voor niks

@ Maffe, ze geven het dus wel een kans, ondanks de gesteldheid van je eileiders? Dat zou mooi zijn want dan zijn er vaak ook echt wel kansen en is het te hopen dat de clomid zijn werk doet voor je pco..

Met mij gaat het prima eigenlijk. Na een paar dagen kluizenaartje spelen (op werk na natuurlijk ) krijg ik weer wat meer zin om van alles te ondernemen nog steeds niet ongesteld, sinds vrijdag zijn alle krampen weg, en heb ik een heerlijke uitbraak van onstekingen rond kin-gebied (nooit jeugdpuistjes gehad, ga je richting 30 krijg je dit ) alles is weer eens van slag dus. (had ik na de eerste ivf ook en toen werd ik pas 7 weken later ongesteld, dus ik wacht maar rustig af..)

Saffier, morgen hoor je meer! Hoop zó op een terugplaatsing voor je morgen!!

Mijsje, hoe is het eigenlijk met jou? Toch weer ongesteld geworden? Ik heb het gemist volgens mij

Sombie, heb je alweer een meting gehad? Hoe voel je je?
    pi_72151824
    Orea, ik ben inderdaad weer ongesteld geworden, dus ik ga de gyn weer bellen voor een afspraak. volgens zijn schema had ik nu toch onderhand wel zwanger moeten zijn, dus nu wil hij actie ondernemen... jammer, is het me zelf niet gelukt...

webkim, jammer dat de plakkans minder is, maar wel fijn inderdaad van de extragratisbonus!
    pi_72151956
    Het is ineens weer druk hier, kan het niet eens meer bijhouden! In ieder geval welkom voor Maffemuts.Ik hoop dat de clomid voldoende blijkt te zijn voor je.

PZE, natuurlijk ben je zenuwachtig! Was ik toen ook. Ik duim voor goed nieuws!

Fijn dat je minder buikpijn hebt, Saffier. En niet aangekomen lijkt me inderdaad ook positief mbt overstimulatie. Spannende dag morgen! Ook voor jou draaien mijn duimen. Waarom krijg je nu eigenlijk ook nog een echo? Ik kan me niet herinneren dat ik dat zou moeten na de punctie (maar misschien ben ik dat gewoon vergeten, kan ook).

Blij te lezen dat het goed met je gaat, Orea. Ik heb ook altijd een paar dagen voor mezelf nodig na de teleurstelling. Nog niet ongesteld, bah, lijkt me vervelend. Ga je dan niet stiekem denken dat je misschien toch zwanger bent? Ik geloof dat ik dat wel zou hebben. En krijg je geen kuurtje om je menstruatie op te wekken? Of wil je dat niet?

Met mij gaat het gelukkig beter. Ik ben minder emotioneel. Ik heb ook echt gezorgd voor rustige dagen wat dat betreft. Morgen weer een echo. Ik ben heeel benieuwd. Mijn buik is wel wat gevoelig dus ik hoop dat dat betekent dat de eiblaasjes allemaal een groeispurt hebben gemaakt.
    pi_72152289
    Ik zit vandaag op dag 30 en de laatste maanden wisselt het steeds, dus zit nog niet op mijn langste dag.. Denk gewoon dat mijn lichaam van slag is om één of andere reden en nee denk zeker niet dat ik toch heel misschien zwanger zou zijn. en een kuurtje is dus ook nog niet nodig eigenlijk

Wel fijn dat jij je wat beter voelt! Spannend dus, morgen weer meting.. Ik duim keihard dat ze allemaal flink hun best hebben gedaan, die eitjes!

Volgens mij moet Saffier die echo omdat ze kans op overstimulatie heeft.. en als dat zo is is er geen terugplaatsing morgen.. Nog even extra jompels dat het gewoon doorgaat:

Mijsje hele domper is dat, maar uiteindelijk ga je het gewoon nog steeds lekker zelf doen, maar dan met wat hulp!!!
    pi_72152917
    Thanks voor alle felicitaties iedereen!

Jeetje wat een hoop nare en goede berichten in één dag. Leo vroeg geloof ik of ik nu naar Z&G kwam, maar ik durf nog niet zo goed eigenlijk. Na een goede echo gisteren ben ik vandaag al niet meer in jubelstemming en kan ik nu al niet meer wachten tot de echo over 2 weken.

Saffier ik hoop echt dat de overstimulatie uiteindelijk toch meevalt en dat je morgen gewoon 1 of 2 prachtige superemmy's teruggeplaatst krijgt! Heel veel succes morgen ik duim voor je!

PZE ook heeel veel succes morgen! Ik hoop dat je snel te horen krijgt dat alles OK is.

Sombie, ook heel veel succes! Jeetje morgen is echt een belangrijke dag hier! Ik zal echt voor jullie allemaal duimen!

Maffe en mijsje, wat jammer dat jullie de MM toch nodig hebben. Heel veel succes de komende tijd!
    pi_72154450
    O ik loop hier echt lichtjaren achter .

Orea, gatverdamme. Ik had je zo ontzettend een positieve test gegund. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat, gij flinkert .

Nikki, wat heerlijk, een knipperlichtje . Ik was ook zoooo zenuwachtig bij die eerste echo's. Vanaf 12 weken ging bij mij de knop om en was ik alleen maar aan het genieten - hoewel ik het ook nog steeds nauwelijks kon bevatten echt echt zwanger te zijn. Ik hoop dat jij binnenkort ook kan genieten en gewoon lekker in jubelstemming blijft.

Saffier wauw wat veel eitjes! Daar moeten toch vast een paar mooie emmy's van komen! Raar idee he, dat die nu in zo'n petrischaaltje liggen te wachten op jou .

Sombie, succes morgen!

Maffe, zo'n heftige tijd gehad met je zoontje Yoeri (31 december zag ik in het engeltjes-topic, in mijn gedachten was het korter geleden ..) en nu het medische circuit in, poeh zeg.... Heel veel sterkte en succes .

Ik had vorige week woensdag het eerste intake-gesprek in het AMC. Lief was nog te zwak om mee te gaan (heeft niertransplantatie ondergaan) dus ik was alleen. Gesprek was met een co-assistent die geloof ik echt zijn eerste dag had maar wel heel braaf zijn best deed, daarna gesprek met een arts erbij. De co-assistent mocht ook gelijk een kweekje afnemen maar het was waarschijnlijk ook de eerste keer dat hij zo'n eendenbek vast had.. auwauw.. gelukkig nam de arts het snel over. Volgende week echo, lief moet kwakje inleveren en dan mogen we op de wachtlijst want ja, het AMC heeft inmiddels een wachtlijst. Op zijn vroegst kunnen we in december van start . Nou ja, geen ramp, dan is lief vast ook weer helemaal op krachten - wel handig las ik boven mijn bord in slaap val; dat was bij de vorige pogingen tenminste het gevolg van de hormoonkuren .

Ik was door al het andere medische gedoe van te voren niet zo bezig geweest met het gesprek maar moest toch wel even slikken toen ik de welbekende gang inliep. Je vraagt je toch bij iedereen af in welke fase ze zitten, verdriet & geluk liggen daar zo dicht bij elkaar. De vorige keer hebben we ontzettend geluk gehad maar het idee dat het nu anders kan uitpakken maakt me op voorhand al een beetje verdrietig...
    pi_72156409
    Wat leuk Madelieve!
      woensdag 26 augustus 2009 @ 09:26:38 #261
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72163490
    Het zh belde me met! Er is een emmy als de echo goed is, is er tp Ik hoor vanmiddag of er meer emmy's zijn, maar er is er in elk geval 1!
    *tranen heeft*

Madelieve veel succes!
    Ylana
    pi_72163810
    Oehh saffier wat goed!!!!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_72164015
    Saffier, wat fijn! Ik duim dat de tp kan doorgaan

Madelieve, dat wordt weer spannend. Niet fijn dat je moet wachten, maar idd is in december je man vast weer een stuk opgeknapt! En het is zoo december
    pi_72164321
    Saffier
    Herinnering is een vorm van ontmoeting.
    pi_72164451
    Wat gebeurt er veel hier zeg. Ik hou 't niet meer bij

Ik hoop dat pze nog nagels over heeft. Nog maar een paar uurtjes en dan heb je de uitslag

En Saffier, als je je goed voelt gaat de tp vast wel door. Kan me niet voorstellen dat ze die afzeggen
    Ook spannend om nog te moeten wachten tot ze vertellen hoeveel embryootjes het uiteindelijk zijn geworden.

En sombie in spanning voor de echo
      woensdag 26 augustus 2009 @ 11:53:37 #266
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72167040
    Het was een twijfelgeval.... Nog meer drinken is het advies en de tp gaat, na overleg en wikken en wegen, door! Er gaan zelfs emmy's de vriezer in en vanmiddag krijgen we te horen hoeveel.
    Ylana
    pi_72167062
    Saffier
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      woensdag 26 augustus 2009 @ 11:57:24 #268
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_72167118
    whooooohooo saffier spannend!
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_72167123
    Jaaaaaaaaa saffiertje krijgt een tp
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      woensdag 26 augustus 2009 @ 11:59:48 #270
    190853 RockabeIIa
    pi_72167178
    Saffier, dat klinkt zo veelbelovend!

Hey Madelieve! Leuk te lezen dat jullie voor nog zo'n snoesje gaan!
    pi_72167194
    Wat goed Saffier! Wat fijn en spannend!
    * Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
    pi_72167296
    Jeeeeeeeeeeeee voor Saffier
    Wat spannend
    pi_72167384
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 09:26 schreef Saffier het volgende:
    Het zh belde me met! Er is een emmy als de echo goed is, is er tp Ik hoor vanmiddag of er meer emmy's zijn, maar er is er in elk geval 1!
    *tranen heeft*

Madelieve veel succes!
    Hardloper.
    IG @webkim
      woensdag 26 augustus 2009 @ 12:13:28 #274
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72167527
    Ik stuurde vanmorgen mijn man een smsje toen ik hoorde dat er iig 1 emmy is:
    'Er is op dit moment een petrischaaltje zwanger van ons kindje '
    Ylana
    pi_72169189
    mooi zo saffier!
    dat wordt vernoemen! (Petri, ik ken echt iemand die zo heet! en ze is niet eens een IVF/ICSI kind).
    pi_72170800
    Saffier, wat een geweldig nieuws!!

CP, thanks... nog een uur en drie kwartier en dan mag ik bellen.
    Ik ga maar even het hele huis poetsen denk ik...

[ Bericht 9% gewijzigd door prinseszondererwt op 26-08-2009 14:27:23 ]
      woensdag 26 augustus 2009 @ 15:10:39 #277
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72172397
    1 in mijn buik, 3 in de vriezer
    En nu even slapen.
    Ylana
    pi_72172468
    Saffier Wat een mooi nieuws! De duimen draaien!

PZE, voor jou ook een spannende dag. Nog maar een klein uurtje en dan weet je meer
      woensdag 26 augustus 2009 @ 15:26:42 #279
    190853 RockabeIIa
    pi_72172863
    Saffier is heel dik PUPO!!!!!
    pi_72173062
    en duimen maarrrrrrrrrr
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_72173920
    Goed nieuws Saffier. En nu heerlijk broeden

Is het huis al schoon pze?
    pi_72174144
    Ja, het huis is schoon en de uitslag goed! Ze vertelden dat het er goed uit zag... dus ja, niks bijzonders eigenlijk. Kom maar op met die baby. Maar dan mag het nu ook wel een keertje raak zijn. Toch?
    pi_72174347
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 16:09 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Ja, het huis is schoon en de uitslag goed! Ze vertelden dat het er goed uit zag... dus ja, niks bijzonders eigenlijk. Kom maar op met die baby. Maar dan mag het nu ook wel een keertje raak zijn. Toch?
    En wat gaan ze nu precies doen?
    pi_72174475
    Even niks, we moeten eind september toch al terug komen. Maar in principe hebben we geen belemmeringen, ik doe het met clomid goed en lief is ook in orde. Dan zijn we van die gevallen die in het befaamde grijze gebied vallen vrees ik. Of gewoon wat extra geduld moeten hebben. Of ik ben al 3 weken zwanger natuurlijk, kan ook.
    pi_72174759
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 16:20 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Even niks, we moeten eind september toch al terug komen. Maar in principe hebben we geen belemmeringen, ik doe het met clomid goed en lief is ook in orde. Dan zijn we van die gevallen die in het befaamde grijze gebied vallen vrees ik. Of gewoon wat extra geduld moeten hebben. Of ik ben al 3 weken zwanger natuurlijk, kan ook.
    Hmmm, geduld. Dat kennen we hier allemaal wel denk ik ja
    Maar toch vervelend, want je hoopt ergens op een kant-en-klare oplossing natuurlijk.
    En samenlevingstest is gedaan?
    pi_72175112
    Nee... Het lag zo duidelijk aan mij dat er verder nog niks is gedaan. Nu voel ik me een beetje suf dat ik niet harder om zulke dingen heb gezeurd. Maar weet wist ik veel hoe dat allemaal gaat.
    pi_72175857
    Saffier tóch een terugplaatsing, HOEZEE
    Nu lekker broeden!!!! Ik duim mijn duimen grijs de komende weken!!!!

PZE, wat fijn dat dát stukje in elk geval in orde is....!!!!

Ik heb zojuist mijn arts gesproken en ze wenst me oprecht heel veel succes en hoopt dat deze overstap me gaat helpen.. Ze schrijft even een kuurtje primolut voor want er is niks van een menstruatie te bekennen, en nog veel langer met al die hormonen door mijn lichaam en ik word gek (ben zó niet te pruimen ) dus nog 10 dagen dan kunnen de sluizen los
    pi_72176538
    Saffier, geweldig een TP! Plak 'm goed vast! En nog een paar emmy's op de reservebank, top resultaat toch!

PZE, gelukkig was alles, ok. Vaak maak je je heel erg druk om niets, maar dat hoort er nou eenmaal bij.
    pi_72176903
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 16:40 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Nee... Het lag zo duidelijk aan mij dat er verder nog niks is gedaan. Nu voel ik me een beetje suf dat ik niet harder om zulke dingen heb gezeurd. Maar weet wist ik veel hoe dat allemaal gaat.
    Bij mij lag het ook overduidelijk aan mij, maar ik heb bij het eerste gesprek met de gynaecoloog al aangegeven dat ik ook m'n man onderzocht wilde hebben. Ik wilde niet eerst een hoop troep in m'n lijf en dat dan uiteindelijk blijkt dat hij onvruchtbaar is
    Maar je kunt niet van jezelf verwachten dat je allemaal weet hoe het zit. Aldoende leert men. Wie weet voor de komende afspraak een mooi onderwerp

Orea, wat fijn dat ze niet moeilijk doet. Het is al vervelend genoeg allemaal
    Straks de sluizen leeg en vol goede moed naar een nieuwe poging
    pi_72178697
    In alle consternatie nog niet gejompeld voor de TP van Saffier!

Orea, gooi alle sluizen maar open en dan met frisse moed weer verder.
    pi_72179953
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 15:10 schreef Saffier het volgende:
    1 in mijn buik, 3 in de vriezer
    En nu even slapen.
    Jaaaaaaaa!
    Plak emmie plak!
    Hardloper.
    IG @webkim
      woensdag 26 augustus 2009 @ 20:23:37 #292
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_72181645
    Die bolletjes zijn volgens mij gewoon stiekum Pattex ofzo
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    PZEen CP ze werken ook nog eens allemaal anders in de ziekenhuizen. Ik ging naar de gyn en het allereerste wat ze wilden was dat mijn wat zwemmers in kwam leveren, ik had nog geen echo of niets gehad. Het zegt dus helemaal niets en zíj zijn de experts niet wij!

De jompels doen goed!
    Ylana
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 augustus 2009 @ 20:28:08 #293
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_72181766
    wat fijn Saffier dat er eentje in je buik zit
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_72182206
    Saffier wat een geweldig nieuws!

pze: bij mij had mijn man eigenlijk onmiddellijk 'geëist' om hem te laten onderzoeken (toen ze bij mij de onderzoeken deden rond PCO, nog voor we ook maar met de eerste behandeling gingen beginnen). Hij zei dat hij niet wou dat ik die rommel moet nemen als ze niet zeker waren dat bij hem alles ok is. Als je je dus niet goed voelt bij het feit dat nog niet alle onderzoeken zijn gebeurd, dan zou ik dat wel durven vragen. Jullie zijn nu toch al lang genoeg bezig

Orea: wat een fijne reactie van jouw arts. Ik heb denk ik wel gemist wat nu de volgende stap is...?

Nikki: ik begrijp je perfect. Ik ben iets verder, maar ben eigenlijk nog geen enkele keer in die fameuze jubelstemming geweest. Maar ik maak me er ook niet meer druk om Het komt als het komt en als het niet komt, dan is het ook zo. Soms moet ik het wel even uitleggen aan bepaalde mensen omdat ze dat blijkbaar niet begrijpen (je hebt zo lang gewacht, zo'n gedoe er rond gehad en dan niet blij? ) Maar als ik het dan uitleg dat ik wél blij ben, maar het er gewoon wat moeilijk mee heb, dan begrijpen ze het wel. Wel goed dat je binnen 2 weken een nieuwe echo hebt. Ik vond die vijf weken echt slopend (en nu zijn het er acht )

Madelieve: wat leuk!
      woensdag 26 augustus 2009 @ 21:04:43 #295
    253104 Hobbesje
    Wachten duurt lang....
    pi_72182886
    Saffier: super! Duim voor je!

Hier vandaag de brief gehad met de afspraak in Nijmegen (hoihoi - ja, daar kan je blij van worden zowaar). 12 oktober mogen we komen opdraven. Ben benieuwd!!!
    pi_72183796
    Fijn Hobbesje, laat het maar opschieten allemaal!

Leo, ik ga die samenlevingstest volgende keer wel in de groep gooien inderdaad. Ik heb daar eerlijk gezegd nooit aan gedacht. Als ik google kom ik ook verschillende verhalen tegen van mensen die toch zwanger werden na een negatieve samenlevingstest, dus hoe dan ook... er is hoop.
    pi_72183926
    Mja, een samenlevingstest hebben we ook niet gehad, hoor Ik weet zelfs eigenlijk niet goed wat het inhoudt Maar ik denk dat je vooral moet aangeven waar je jezelf het beste bij voelt

Hobbesje: 12 oktober is niet meer zo ver af! Hopelijk valt het gesprek goed mee
      † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 21:46:46 #298
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_72184065
    Wij hebben zelfs 3 x een negatieve samenlevingstest gehad en ik ben nu toch mama van een heerlijk zoontje van 2,5 jaar. Het kan dus wel in ieder geval

Saffier, goed nieuws joh
    We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
    pi_72184242
    Gynaecologie is volgens mij nog ergen dan rocket science. Als je ziet hoe verschillend ziekenhuizen en artsen vruchtbaarheidsproblemen aanpakken dan vraag ik me wel eens af of ze ueberhaupt wel weten waar ze mee bezig zijn

Er zijn genoeg 'wonderen' te noemen in 'hopeloze' gevallen
      † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 22:19:37 #300
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_72185029
    Daar heb ik mij ook wel eens over verbaasd CrazyPrinces. Na een hele tijd Puregon gebruikt te hebben, wilde ik eens wat anders proberen. Ik stelde toen Menopur aan mijn fertiliteitsarts voor en zij zei: ja hoor, als je dat wilt is dat ook prima, maakt mij niet uit. Verder gebruikte ik ook Lucrin om de eisprong tegen te gaan en wilde dat niet meer prikken vanwege de vaak botte en kromme naaldjes. Op internet gezocht naar een ander product en vond Synarel neusspray met hetzelfde effect. Was ook geen probleem volgens de arts. Tja, soms vroeg ik mij inderdaad af of ze wel wist waar ze mee bezig was
    We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
    pi_72185103
    Voor ik aan dit hele feest begon wist ik ook niet dat je gynaecologen hebt die gespecialiseerd zijn in vruchtbaarheidsproblemen. Daar heb je al verschil nummer 1 te pakken. Kennelijk zijn er dus ook mensen die bij een gynaecoloog terecht komen die er globaal wel verstand van heeft, maar niet gespecialiseerd is

Ik denk er maar niet te veel over na. (Maar ik lees wel veel op internet )
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')