abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71820704
Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #62

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS & slechte zwemmers (manlief dan he ). Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari 2009 begonnen met injecties Gonal-f en dit had wel resultaat. 2 x IUI zonder resultaat. Daarna 1e poging IVF/ICSI in juni. Na punctie zeer ernstige hyperstimulatie (week ziekenhuisopname) en dus geen terugplaatsing, wel 14 cryo's . In augustus start eerste ronde voor terugplaatsing cryo.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen.
28-7-09 begonnen met 1e ICSI

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 12-08-2009 21:53:20 ]
pi_71820711
Had ik zomaar de laatste post!
pi_71820743
Als jullie aanpassingen voor de OP willen, dames die erin staan.. Laat het even weten
pi_71820757

En nu vasthouden Orea!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71820763
ik zag het!

en ja ik wil graag die foto zien! Ik had de foto van de vorige terugplaatsing ook gezien, en die was prachtig! (dat dat dan een mensje wordt, is onvoorstelbaar! echt een wonder! )

(ik wacht even af of ik na de 22 de gyn moet bellen voor een afspraak over IUI... als dat zo is, wil ik wel in de OP... maar nu nog even niet...)
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:33:51 #6
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71820820
*heel hard gaat duimen*
Eigenlijk ben je nu dus gewoon Pupo (Pregnant until proven otherwise)! Of heb ik dat fout?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71820936

(gemaakt door echt een té leuke co-assistent met mijn eigen mobiel... Ik moest toch afgeleid blijven )

(manlief was niet mee, ik wilde graag alleen dit keer en om hem helemaal weg te trekken bij zijn werk voor 5 minuten )
pi_71820944
Orea! Ik duim heel hard! Die foto wil ik graag zien. Vond ik vorige keer ook zo bijzonder.
pi_71820982
Orea alweer terug, het hoeft er inderdaad maar eentje te zijn joh. Duimstand opzoeken maar weer!
Ik wil de foto ook wel zien ja.

Enne, in de OP mag je het laatste zinnetje van mijn tekstje vervangen door:
Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
pi_71820988
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:33 schreef RockabeIIa het volgende:
*heel hard gaat duimen*
Eigenlijk ben je nu dus gewoon Pupo (Pregnant until proven otherwise)! Of heb ik dat fout?
Dank u! Dat zou kunnen (heb op werk toch wat mensen moeten inlichten en zei al: theoretisch ben ik nu zwanger, dus dit mag ik niet doen, dat mag ik niet doen )

We gaan maar eens zien wat dit eigenwijsje ons op 24 augustus (bloedtest) brengt
pi_71821068
ik hoop zo met je mee tot 24 augustus!
pi_71821466
ik hoop op een heel hoog HCG gehalte Orea!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71821727
Oh Orea het zou zo fantastisch zijn als je de volgende bent die hier kan vertrekken uit het topic
En wat een toffe foto. Die kan je dan als eerste foto in het album gebruiken
pi_71821923
Ik hoop het allemaal mee, maar eerst maar even de komende weken afwachten
(dus als jullie dan hyperen, kan ik me wat rustiger houden dit keer )
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:50:54 #15
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71822981
Orea wat een mooie ik blijf duimen!

wil je mijn op veranderen? dit zinnetje mag erbij; 28-7-09 begonnen met 1e ICSI
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_71823352
Gedaan
pi_71823714
Ik hoop en duim ook heel hard mee!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:32:53 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71825692
Ik duim ook nog steeds! Even een tandje harder voor Orea! (bloedtest 2 dagen voor mijn trouwen en het is mijn lievelingsgetal )
Maar natuurlijk ook voor de andere meiden hier
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:45:17 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71825990
Orea, eentje is genoeg toch? Goed tegen de kant gehobbelt door het motorrijden, gaat helemaal goed komen!
pi_71829445
Wat jammer dat er maar eentje goed ontdooid is, maar idd, er is er maar eentje nodig
Sterkte met de komende twee spannende weken

En voor in de OP:
quote:
CrazyPrincess
PCOS & slechte zwemmers (manlief dan he ). Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari 2009 begonnen met injecties Gonal-f en dit had wel resultaat. 2 x IUI zonder resultaat. Daarna 1e poging IVF/ICSI in juni. Na punctie zeer ernstige hyperstimulatie (week ziekenhuisopname) en dus geen terugplaatsing, wel 14 cryo's . In augustus start eerste ronde voor terugplaatsing cryo.

[ Bericht 29% gewijzigd door CrazyPrincess op 12-08-2009 20:51:39 ]
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:09:10 #21
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_71830211
Orea: jammer dat er maar een goed ontdooid is. Maar idd - eentje moet voldoende kunnen zijn. Duim voor je!!!

Wij zijn vanmiddag op gesprek geweest en geheel volgens de verwachtingen (snif) doorgestuurd naar Nijmegen voor IVF?/ICSI. Nu wachten tot ze daar alle papieren hebben en ze ons bellen voor een afspraak voor het intakegesprek (Nijmegen is voor mijn man iig een stuk handiger - hij werkt daar; voor mij iets minder in de richting van huis/werk helaas). Iemand hier enig idee of er een wachtlijst is in Nijmegen of hoe lang deze is??
pi_71831071
Wat een naar nieuws Hobbesje Neem de tijd om alles te laten bezinken

Weet je arts niet of er een wachtlijst is?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:48:39 #23
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_71831751
We hadden het al verwacht dat dit zou komen, heb alles al een 'schop' gegeven ondertussen.
Heb ondertussen al gegoogled en gevonden dat de wachtlijst 0 weken is (die is er dus niet gelukkig). En mijn eigen gyn is ook 1 dag per week in Nijmegen, dus wie weet kom ik hem ook daar weer tegen (supertoffe kerel).
pi_71831937
Hobbesje, misschien is dit juist wel de stap die voor jullie nodig is. Er gebeurt tenminste iets, dat is ook fijn.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:53:40 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71831981
CP, ik heb je stukje aangepast.

Hobbesje, balen joh! Maar wel fijn dat er geen wachtlijst lijkt te zijn.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:54:52 #26
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_71832037
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:52 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hobbesje, misschien is dit juist wel de stap die voor jullie nodig is. Er gebeurt tenminste iets, dat is ook fijn.
Precies - afwachten en blijven hopen omdat we al eens zwanger zijn geworden is ook een optie, maar niet voor mij - niet met zulke 'scores' - actie graag! Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben... (nu al de neiging heeft alle kleding die op zolder staat enzo op internet te slingeren....)
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:56:54 #27
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71832140
Wat balen Hobbesje, je hoopt toch altijd iets anders Even lekker schoppen mag hoor!
Eentje is genoeg Orea en die foto vind ik zo mooi

Meer dames die decapeptyl hebben gespoten? Naaldje inprikken voel ik niet maar de vloeistof voelt branderig. De eerste paar dagen prikken heb ik daar geen last van gehad maar het wordt steeds erger, is dat herkenbaar? Niet zo erg dat ik ervoor ga bellen ofzo, gewoon even vervelend maar ben wel benieuwd of iemand het herkent.
Ylana
pi_71832369
Vervelend Saffier, heb ik geen ervaring mee.

Ik dacht een korte menstruatie te hebben, maar die lijkt nu nog een soort van toegift te gaan geven.
pi_71832668
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:48 schreef Hobbesje het volgende:
We hadden het al verwacht dat dit zou komen, heb alles al een 'schop' gegeven ondertussen.
Heb ondertussen al gegoogled en gevonden dat de wachtlijst 0 weken is (die is er dus niet gelukkig). En mijn eigen gyn is ook 1 dag per week in Nijmegen, dus wie weet kom ik hem ook daar weer tegen (supertoffe kerel).
Schoppen mag absoluut. Dat hoort er helaas ook bij
Maar positief is dan wel weer dat er geen wachtlijst is.

@BE: Dank je

@Saffier: Daar heb ik helaas geen ervaring mee. Kan me wel voorstellen dat je huid wat geirriteerd raakt als je veel op dezelfde plek spuit.

@PZE: Blegh wat naar
pi_71833351
He Orea, de buit is binnen lees ik! Nu maar lekker broeden en de 24ste klinkt als een mooie testdag .

Saffier, kan me vaag herinneren dat de Deca inderdaad beetje brandde maar niet heel erg en het werd ook niet erger geloof ik. Spuit je telkens dicht bij elkaar of iedere dag echt een andere plek? Kan me inderdaad voorstellen -wat CP ook zegt- dat dat wellicht een oorzaak kan zijn
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:33:02 #31
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71833472
Ik spuit elke dag een andere plek, wissel zefs af van been, links is het branderige minder dan rechts ook. Ach, het zal eens normaal gaan bij ons
Ylana
pi_71834124
Jee wat een held, in mijn been lijkt me zo'n naar idee . Ik spoot in mijn buik, in een vetflubber .
pi_71834500
Orea ik ga weer duimen

alle andere ook succes, ik ken Orea IRL vandaar dat ik hier opeens binnen kom vallen..
Ik snap zelf maar weinig van alle termen die me hier om de oren vliegen..

Maar ik hoop voor jullie allemaal dat jullie binnenkort allemaal dit topic kunnen verlaten
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_71835042
Lieve Orea... deze ene gaat het hopelijk echt worden! Het wachten heeft nu lang genoeg geduurd...! Ik ga in ieder geval hard voor je duimen!

CP... jij ook heel veel succes deze maand!

Hobbes... voor jou is het moment nu ook echt aangebroken. Lijkt me toch -ook al weet je dat het gaat gebeuren- een confrontatie. Heel veel stertke/succes...!

En natuurlijk ook voor alle anderen; hier wordt echt met jullie meegeleefd en mee geduimd!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_71840463
Hobbes, dat is wel even schrikken zeg.. Ondanks dat je het wel hebt zien aankomen is het toch nog wel zo definitief... Ik hoop voor jou dat je snel kunt beginnen..!

Voor de rest ga ik maar een beetje in Jompel stand voor jullie, meer kan ik niet doen momenteel!
pi_71842479
Hobbesje wat jammer dat je toch doorgestuurd werd, maar anderzijds is het maar zoals je zelf zegt: actie graag! En die zal er gelukkig komen in Nijmegen. Ook wel handig dat er geen wachttijd is Is altijd wel meegenomen. Veel succes!
pi_71842742
pze, daar zit je ook niet op te wachten!

Hobbesje, jammer zeg... maar ook wel fijn weer, dat er meteen actie op de juiste plaats wordt ondernomen...

Saffier ik heb geen ervaring met zelf spuiten, maar kan me voorstellen dat het vervelend is...
pi_71843269
De echo gaf hier alweer twee eierstokken met ieder meer dan 10 follikels aan
Morgen krijg ik een shot Decapeptyl (geloof ik) en daarna Progynova en Utrogestan (volgens welk schema krijg ik morgen te horen). Terugplaatsing zal dan ergens rond 10 september zijn. Dat duurt me eigenlijk alweer veel te lang Ik wil een normale cyclus van 4 weken i.p.v. minstens 6 (aangezien ik geen eisprong ga hebben ga ik ervanuit dat als ik niet zwanger ben de menstruatie opgewekt moet worden met Duphaston en dan ben je dus weer 2 weken verder. Een 'cyclus' dus van 2 maanden )
pi_71843348
Maar hoe zat het dan met je spontane menstruatie? (Of was jij dat niet? )
Duurt nog wel even, maar er is tenminste weer een plan!
pi_71843692
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:18 schreef prinseszondererwt het volgende:
Maar hoe zat het dan met je spontane menstruatie? (Of was jij dat niet? )
Duurt nog wel even, maar er is tenminste weer een plan!
Die was er dus waarschijnlijk niet. Toch een gevolg van een op hol geslagen hormoonhuishouding

En je hebt gelijk, er is ten minste weer een plan
Maar dat eeuwige waaaaaaaaaaaachten...
pi_71843897
Oh zo, tsja hormonen begrijp ik allang niet meer.
Ik weet het, ik ben ook uitgewacht. Maar jaaaaaaaaaa.... we moeten wel.
pi_71844057
tja, het wachten inderdaad... we hebben helaas geen keuze...
* mijsje schenkt nog een kopje thee in en deelt uit...
pi_71845727
CP.... zo'n lange cyclus is ook balen... bah... Maar goed, je bent toch wel op de goede weg nu!

en wachten is zooo vervelend... het kan je helemaal gek maken...
pi_71846848
Ik ben vandaag ook aan het wachten, maar ik hoop dat het bij wachten blijft deze keer. Dag 29 van mijn cyclus. Ik had altijd een zeer regelmatige cyclus (zo zie je maar, dat zegt ook niet alles) dus ik kreeg alweer hoop. Maar ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik een paar dagen overtijd was en niet zwanger. Die hoop heb ik dus nog even aan de kant geschoven en ik probeer vooral niet zo bezig te zijn met wachten. Dat gaat redelijk. Ik ga nu dus ook weer snel uit dit topic anders lukt me dat niet meer.
pi_71847384
Sombie! ik hoop voor je!
pi_71847564
Sombie, dan hoop ik in jouw plaats
pi_71847622
Sombie, succes met wachten!
pi_71847671
Ik wacht met je mee sombie. En duimen natuurlijk
pi_71848182
Ik hoop ook voor je Sombie

En nog maar een extra jompeltje dan.... (wie weet helpt het!!)
pi_71848655
En CP, tis ook irritant dat lange wachten....
pi_71853484
Oh Sombie.. het zou zo mooi zijn...
pi_71853541
* Webkim duimt heel hard voor Sombie
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:21:26 #53
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71856130
Duimt dubbelhard door voor Sombie
Webkim. Hoe gaat het met jou?
Ylana
pi_71856246
Sombie, ik duim heel hard mee voor je!
pi_71861251
Vandaag een brief gehad dat het IVF-centrum 14 embryo's heeft ingevroren in 4- tot 9-cellig stadium. Lekker snel, want dat is eind juni al gebeurd
Maar goed, de brief is ondertekend door Dr. Naaktgeboren. Je verzint het niet
pi_71861299
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:21 schreef CrazyPrincess het volgende:
Vandaag een brief gehad dat het IVF-centrum 14 embryo's heeft ingevroren in 4- tot 9-cellig stadium. Lekker snel, want dat is eind juni al gebeurd
Maar goed, de brief is ondertekend door Dr. Naaktgeboren. Je verzint het niet
Ik heb deze week een brief gekregen die ik moet afgeven als ik oa de 7-weken echo krijg zodat ze een aantal gegevens kunnen invullen. Het lijkt met dat ze in veel ziekenhuizen wat achterstaan met hun papierrommel Maar ah, het is niet die administratie die het doet, denk ik dan maar

Mooie naam wel
pi_71867282
Bedankt voor alle duimen, hoop en wensen! Jullie zijn lief.

Nog niet ongesteld maar ook: een negatieve test. Vandaag of morgen zal het wel komen.
pi_71867322
Sombie, wat ontzettend balen. Het was je vreselijk gegund.
pi_71867436
Sombie, dat is balen meid!
pi_71867678
Sombie ergens weet je het ook wel, maar die hoop..... Sterkte!!!

CP, lekker op tijd maargoed, je hebt de brief nu in elk geval binnen wel een lekker idee om nog zoveel vrieskindjes te hebben zijn weer extra kansen!!

Ik heb net maar paracetamol genomen krampjes! En nou kan het alle kanten natuurlijk nog op (krampjes kunnen ook goed zijn) maar de vorige 3 keren had ik precies hetzelfde en we weten allemaal hoe dat is afgelopen... stom gedoe weer...
pi_71867851
Nu al krampjes Orea? Dat is vlotjes. Hopelijk zijn ze van het goede soort.
pi_71868042
Ja tis nou eenmaal erg gevoelig bij mij daarbinnen, en ze hebben toch met een slangetje/katheter daarbinnen gezeten... Gisteren was het rustig, en sinds vanmorgen weer drama...

Dat is het irritante, het kan niets betekenen, het kan alles betekenen.. En dan duren die 2 weken ineens lang...

Pfff, maargoed, ben het weer even kwijt geduld zal ik toch moeten hebben......
pi_71868923
Sombie wat jammer dat de test negatief was... Zo balen

Orea makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer jezelf nu nog niet gek te maken. Het is echt nog heel vroeg om al iets te voelen
pi_71870088
Balen sombie Ik hoop voor je dat het snel komt

En Orea, soms is het beter om helemaal niets te voelen dan krampjes.
* CrazyPrincess straalt wat geduld dit topic in
pi_71870241
Balen Sombie

Oera, vervelend he dat wachten.. ik zou willen dat ik iets voor je kon doen om de tijd sneller te laten gaan
pi_71870407
Dat is het ook doordat het krampt wordt je er telkens aan herinnert... Daarom maar het molletje... en 1ntje kan geen kwaad

Leonieke je hebt gelijk hoor! Maar omdat het eigenlijk weer hetzelfde als de vorige keren gaat... Pfoi!

Prog, afleiding dat helpt! En lachen helpt (Oera, das ook wel een aparte )
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:19:16 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71872658
Och sombie Een dikke voor jou

Oreo, rottig die kramp. helpt een warme kruik niet?
pi_71897181
Kruik niet geprobeerd, staat raar op het werk

Gaat inmiddels weer beter hoor. Krampjes zijn praktisch weg, wat het makkelijker maakt om me op wat anders te richten en er niet over na te denken! Dus dat is wel lekker.. En verder, maar geduld hebben..

Hoest met de dames hier, jullie genieten toch wel van het overheerlijk weer hè?
De kleine meiden (mijn grote liefdes) van mijn man zijn zus komen vandaag logeren dus ik heb even 2 dagen een heerlijke afleiding!
pi_71897292
Orea wat fijn dat de krampjes weer weg zijn..

Geniet van de dames het weekend
pi_71897883
Orea, gelukkig geen krampen meer... maar wat is het dan toch weer een domper, dat je dat toch weer hebt gehad, he? Nou.. afwachten maar weer...

Sombie...
pi_71898633
Vervelend van die krampen, Orea. Fijn dat ze nu weer over zijn.

Ik stroom hier even over van zelfmedelijden, sorry. Menstruatie zet nog (steeds!) niet echt niet door maar zit er wel aan te komen. Ben net het kinderkamertjestopic aan het doorkijken... Ik wil ook. Ik wil ook zo graag een mooi kamertje maken voor een kindje van onszelf. Staan zwijmelen bij schattige lakentjes en eerste kleertjes. Ik. wil. ook.

nu.
pi_71898938
Gelukkig zijn de krampen weer over Orea, misschien kun je het nu wat meer loslaten even.

Sombie, ik weet het. Het is klote.
pi_71899350
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:48 schreef sombie het volgende:

Ik stroom hier even over van zelfmedelijden, sorry. Menstruatie zet nog (steeds!) niet echt niet door maar zit er wel aan te komen. Ben net het kinderkamertjestopic aan het doorkijken... Ik wil ook. Ik wil ook zo graag een mooi kamertje maken voor een kindje van onszelf. Staan zwijmelen bij schattige lakentjes en eerste kleertjes. Ik. wil. ook.

nu.

Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen? Het is ook klote!!! En hoezeer we hier allemaal weten dat we hoop moeten blijven houden, is het juist ook goed om af en toe even lekker te zwelgen in zelfmedelijden. Dat haalt dan ook de druk er weer even af, zodat je de volgende ronde weer vol moed in kunt..

Wij leven met je mee!
pi_71901496
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:48 schreef sombie het volgende:

nu.
Check. Ik word ook altijd gek als ik in die topics kijk, maar ik kan 't niet laten.
Ik ga er gewoon vanuit dat de volgende ronde raak is!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:11:24 #75
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71901687
Ik blijf duimen Orea, fijn dat de krampen weg zijn
Sombie, even ontladen hoort ook in dit topic hoor!
Ylana
pi_71901969
Sombie... dat doet ook pijn, het gevoel van 'iedereen, maar wij niet' en 'WAAROM?'... ik kwelde mezelf ook altijd door toch even in het wachten op het tweede streepjes topic te kijken, waar de één na de ander verdween. Op de één of andere manier zoek je het ook op.. ook al snap je zelf niet waarom je dat doet. Ik ken je gevoel... ik kan alleen maar voor je duimen en hopen dat het goed komt voor jullie...
pi_71903715
Wat Jose zegt... je zoekt het toch op. Gek eigenlijk.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:17:25 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71904104
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:31 schreef Orea het volgende:
Kruik niet geprobeerd, staat raar op het werk

Gaat inmiddels weer beter hoor. Krampjes zijn praktisch weg, wat het makkelijker maakt om me op wat anders te richten en er niet over na te denken! Dus dat is wel lekker.. En verder, maar geduld hebben..

Hoest met de dames hier, jullie genieten toch wel van het overheerlijk weer hè?
De kleine meiden (mijn grote liefdes) van mijn man zijn zus komen vandaag logeren dus ik heb even 2 dagen een heerlijke afleiding!
Alles voor het goede doel
Fijn dat de krampen weer weg zijn. Dat vind ik ook altijd het rottigste stuk van ongesteld zijn...
Klinkt gezellig Orea! Heel veel plezier met het grut!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:18:51 #79
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71904133
Sombie het is ook gewoon klote...
Ik blijf duimen voor jullie...
pi_71923345
even gauw een dikke kus voor Sombie! het is zeker klote! en ik herken dat gevoel van "ik wil NU!" ook heel erg! je kan er niks van zeggen, het voelt gewoon kut, en toch moet je door....

Orea, voor jou staan m'n duimen nog steeds te draaien het is best lang, die twee weken... dat vind ik ook iedere keer weer van de wachtweken tot je NOD... ik hoop heel hard dat dit je laatste keer wachten voor een lange tijd wordt!
pi_71924993
Pffff dank je, nu zit ik nog harder te brullen (en dat zat ik al..)

Weekend met de meiden was heerlijk, maar voor het eerst heel erg confronterend.. Ik wil er niet over nadenken, maar de boventoon momenteel is toch wel: de vorige keren zijn ook niet gelukt, waarom deze keer wel? Aan de andere kant mag ik niet zo denken, want elke poging is een poging op zich.. En heeft dus kansen..

Merk ook dat er op internet steeds meer bekend wordt over mijn aandoening (hydrosalpinx) en heb net een stuk gelezen over bijv. de kijkoperatie die destijds bij mij is uitgevoerd (waarbij mijn eileiders zijn afgesloten) en merkte daaraan al dat ik er destijds zo makkelijk overheen gestapt ben... De tranen zijn dus wel even welkom, maar het maakt het ook zo zwaar...

Je stapt de wachtweken weer in met: we zien wel ik laat me dit keer echt niet gekmaken! En de dingen die ik voel doen me op dit moment beseffen dat de kans groot is dat het weer niet is gelukt (terwijl ik dat eigenlijk niet mag denken... de innesteling (als die er is geweest) is net dit weekend gaande, dus ik kan nog helemaal niets weten) maar het spookt maar door mijn hoofd... en hier is dan ook nog eens een emmy teruggezet, dus je weet dat de bevruchting en alles goed is gegaan... Maar het klompje cellen moet ook innestelen, en op dit moment heb ik zo het gevoel dat het voor ons gewoon niet weggelegd is..

Pfff normaal ben ik echt verre van zo negatief (en als ik het al ff ben zal ik het niet laten merken). Denk dat de bescherming dit keer harder om de hoek komt kijken als normaal... 8 dagen is niets meer, maar het voelt nog zo lang......

/einde relaas.......
pi_71925518
Och Orea, lekker even huilen hoor, dat mag je best zo af en toe lekker doen!
ik snap je twijfels en je negatieve gedachten wel, en ik herken ze ook... ik heb dan wel m'n eileiders en we zouden dan ook via de normale weg zwanger moeten kunnen worden volgens de gyn... maar toch lukt het niet, al twee jaar niet... het wordt steeds moeilijker, ook geconfronteerd worden met jonge kinderen vind ik steeds lastiger. (maar goed, ik ben juf, ik kom ze toch bijna dagelijks tegen...)
Ik hoop dat er nu aan jullie ellenlange reis een einde is gekomen, en dat de foto die je laatst plaatste, ook echt de eerste foto is van je toekomstige kindje...
pi_71925678
Dank je wel, dat zet mij ook weer even met 2 benen op de grond

Als alles 'werkt' zoals het moet, en het lukt niet, dat moet enorm zwaar zijn... (eigenlijk weet ik heel goed hoe dat voelt, hier werkt ook alles zoals het moet, alleen de weg ernaartoe niet...)

En ik hoop dat ook zo, voor mezelf, maar ook voor alle andere dames hier... Hier wordt voor mijn gevoel de druk gewoon wel steeds hoger.. We gaan straks naar onze laatste ivf..... en dan? (nog maar even niet aan denken...)

Dank je wel, nogmaals
pi_71926914
Orea, heb je bij alle behandelingen niet het idee gehad dat het niet goed zat? Ik denk dat het ook een stukje zelfbescherming is voor als het niet mocht lukken. Het is ook gewoon heel moeilijk om positief te blijven.
Ik heb dan zelf maar één behandeling gehad, maar was er na een paar dagen ook van overtuigd dat het niet gelukt kon zijn. Het tegendeel is inmiddels bewezen. En elke behandeling is toch weer 20%-30% kans om toch over een aantal maanden zo'n kleintje in je armen te houden. Ondanks het feit dat ik vind dat ik makkelijk praten heb wil ik je toch heel veel sterkte en succes wensen de komende wachtdagen!
pi_71927160
Dat wat Nikki zegt herken ik ook hoor. Om mezelf te beschermen tegen een teleurstelling kon een poging bij mij al niet lukken en zat het sowieso nooit goed.
En ik heb me ook met de laatste poging niet anders gevoeld dan de eerste poging. De menstruatiebuikpijn was er ook bij. Ik denk dat het BE was die nog tegen mij gezegd heeft dat haar pijntjes ondertussen al konden rondlopen (of toch iets in die aard).

Ik wil je geen valse moed geven, echt niet. En eerlijk gezegd vind ik het ook niet slecht dat je er nuchter in staat (maar dat ligt aan mijn negativisme hoor ). Er is in mijn ogen niets mis met een goeie brok nuchterheid. Voor de rest wil ik je gewoon heel veel succes toewensen met de laatste (en toch meest slopende) wachtdagen

[/onzinnige bijdrage]
pi_71927196
Nee, bij de vorige behandelingen had ik eigenlijk steeds de 'hypere hoop'. Maw ik dacht en voelde dat het écht raak zou zijn!! (bloedtesten wezen na alle 3 de pogingen negatief aan dus geen innesteling..)

De eerste 2 gebruikte ik hormonen, pregnyl en dat is praktisch pure hcg, dus niet zo gek dat ik allerlei klachten had vorige cryo was ik zó hyper, zo té enthousiast (omdat er eindelijk een cryo terugplaatsing doorging, na alle cancels...) dat ik er ook weer van overtuigd was.. door allerlei krampjes en dingetjes (dacht nu geen hormonen dus het is vast zo!) (en hier werd/wordt door de doktoren steeds gezegd dat we super vruchtbaar zijn... daar zijn we ook heel enthousiast ingestapt, zo van: mooi! Maar ook dat zegt weer niets... pure wetenschap waar we geen idee van hebben of grip op kunnen krijgen... de natuur bepaald..)

En nu heb ik ook weer een rommelde onderbuik, steekjes in de eierstok waar mijn ei gesprongen is, lichte krampjes op mijn rug.. En dit keer weet ik dat dat heel goed van een nadere ongesteldheid kan zijn... (ondanks dat het nog steeds kan!! En ik heb ergens ook nog wel zo hoop, anders zou ik er niet zo over inzitten...) lastig!

Winterslaap en pas 24 aug wakker worden zou wel fijn zijn, maar lastig te realiseren

Maar jij hebt niet makkelijk praten omdat het toevallig in de eerste ivf is gelukt hoor! Denk dat jouw voorgeschiedenis ook genoeg druk legt op het hele zwanger worden/kinderen krijgen...
pi_71927260
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:49 schreef leonieke het volgende:
Dat wat Nikki zegt herken ik ook hoor. Om mezelf te beschermen tegen een teleurstelling kon een poging bij mij al niet lukken en zat het sowieso nooit goed.
En ik heb me ook met de laatste poging niet anders gevoeld dan de eerste poging. De menstruatiebuikpijn was er ook bij. Ik denk dat het BE was die nog tegen mij gezegd heeft dat haar pijntjes ondertussen al konden rondlopen (of toch iets in die aard).

Ik wil je geen valse moed geven, echt niet. En eerlijk gezegd vind ik het ook niet slecht dat je er nuchter in staat (maar dat ligt aan mijn negativisme hoor ). Er is in mijn ogen niets mis met een goeie brok nuchterheid. Voor de rest wil ik je gewoon heel veel succes toewensen met de laatste (en toch meest slopende) wachtdagen

[/onzinnige bijdrage]

Leonieke, dit is totaal geen onzinnige bijdrage naar mijn mening....!

Zo heeft iedereen zijn eigen ervaring en zal ik het pas zeker weten als ik een positieve test in handen heb. De een merkt niks (tot aan een tig weken zelfs) en de ander voelt van alles en daartussenin...

Juist omdat we hiermee bezig zijn ben je je bewust van alles wat je lichaam aangeeft... Terwijl het misschien in een normale cyclus (terwijl je niet bezig bent) precies zo gaat, maar dat krijg je dan niet zo mee, omdat je er niet op gefocust bent!!

Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 18:25:38 #88
5428 crew  miss_sly
pi_71927981
sombie soms even onderdompelen in zelfmedelijden en je verdriet even de vrije loop laten mag best! Ik denk zelf dat dat misschien zelfs wel goed kan zijn. En natuurlijk wil je NU, je wacht ook al zo lang. Ik duim voor je dat de volgende keer dan toch echt, heel echt, wel raak is

Orea, de slopende wachtweken. Wat duren ze lang en wat kun je veel denken en voelen in die weken, he? Zoals gezegd: krampjes en pijntjes hoeven zeker niet te betekenen dat het niet gelukt is. Ik had ze bij beide zwangerschappen ook. Ik kan me wel erg goed voorstellen dat het steeds moeilijker en confronterender wordt. Ik hoop zo ontzettend dat je emmy lekker aan het nestelen is en je over een dikke week een prachtige dikke vette positieve test hebt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71930661
Ik heb trouwens ook pijntjes gehad in de wachtweken. Zowel pijnlijke borsten als menstuatiepijn, echt zo'n zeurend gevoel in je buik. Ik dacht dat het door de punctie kwam, maar nu heb ik nog steeds af en toe een steek ongeveer bij mijn eierstok als ik in bed een onverwachte beweging maak en nog steeds elke dag wel even dat zeurende gevoel in m'n buik. Ondanks je pijntjes kan het dus echt wel heel goed raak zijn orea! Zoals miss_sly zegt, die wachtweken zijn slopend. Ik hoop dat je zo af en toe je zinnen wat kunt verzetten.

24 augustus wordt voor orea en mij dan een spannende dag. orea de test, ik mijn eerste echo waarop we hopen te zien of het er 1 of 2 zijn en of het hartje/de hartjes kloppen. Het klinkt misschien heel raar, maar toen ik niet zwanger was toen was ik "jaloers" op vrouwen die wel zwanger waren, en nu ben ik zwanger en nu ben ik eigenlijk nog steeds "jaloers" maar dan op vrouwen die de 12 weken al gehaald hebben. Ik kan er echt nog niet van genieten. De paniek bij elk pijntje wordt wel minder, maar angstig blijf ik. Ik heb zelfs deze week een particulier echocentrum gebeld om te vragen of ze niet toevallig een plekje vrij hadden tussendoor, maar er was pas over 4 weken plek... slaapt van de spanning soms maar 2-3 uurtjes per nacht, heel zielig. Hopelijk wordt dat na volgende week maandag anders.

Ik gun het ook jullie allemaal zo, ik hoop op heel snel heel veel streepjes! voor iedereen!
pi_71930816
Nikki, ik begrijp perfect wat je bedoelt. Die paniek heb ik nu zelfs nog en het genieten is ook nog niet zo super eigenlijk. Ik had voor mezelf de grens om iets te kopen op 12 weken gelegd en nu we daaraan voorbij zijn, heb ik hem maar weer uitgesteld naar de 20 weken-echo.
Mijn man is er vrij nuchter in: er is zelfs na 20 weken nog meer dan tijd genoeg om iets te kopen, dus waarom zouden we er ons in opjagen als we er ons niet goed bij voelen? En gelijk heeft hij natuurlijk

En die slapeloze nachten? Heel ambetant en ik hoop echt dat je vlug weer wat kunt doorslapen
pi_71931037
Jeetje Leo, dat je dat vol kunt houden, niets kopen. Ik heb een heel leuk nijntje pakje gekocht. Ik heb zoiets van, mocht het misgaan dan heb ik toch iets om afscheid van te nemen. Daar laat ik het voorlopig ook wel bij trouwens. Ik snap jullie ook wel heel goed hoor. Ná de 20 weken echo heb je inderdaad nog 20 weken de tijd, lang zat inderdaad. Ik zit nu op 6 weken 4 dagen, dus sowieso nog even te gaan tot de 12 weken.

Morgen is mijn vakantie voorbij, dus ik hoop inderdaad ook dat we beter gaan slapen, want voor m'n werk heb ik mijn energie hard nodig.

Ik ben trouwens sinds woensdag in flesjes aan het plassen voor moeders voor moeders. Als het allemaal goed gaat kan ik 10 weken plassen, dus zo'n 100 liter produceren. ff ter info, voor 1 pregnylspuit is 1500 liter urine nodig.
pi_71931539
Een enorme knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken
pi_71932204
Orea.. het maakt je ook helemaal gek, die onzekerheid. Ik weet inderdaad nog wel dat je de afgelopen keren zo hyper was... en dan steeds weer die teleurstelling...Het is ook lastig en moeilijk. Ik kan niet meer dan alleen maar heel hard voor je duimen en dat gaan we dan ook zeker doen!

Nikki... herkenbaar... als je zwanger probeert te worden, ben je jaloers op alle dikke buiken die langslopen (en dan bedoel ik niet van die zwetende, dikke bierpensen van van die vieze kerels )... ik moet zeggen dat ik na mijn zwangerschap nog steeds een restje van dat gevoel over heb gehouden. Nog steeds als ik een zwangere buik zie, krijg ik dat gevoel van toen een beetje terug... heel raar. Maar gelukkig gaat dat wel steeds beter...

Meiden, probeer vol te houden. Ook al is de weg nog zo zwaar... hoe afgezaagd het ook klinkt; de wonderen zijn echt de wereld nog niet uit... Ik duim voor jullie allemaal!
pi_71932412
Ah, het is geen opgave ofzo om het 'vol te houden'. Ik vond het ook niet moeilijk bv om niet te testen. Dat is echt nog mijn zelfbescherming die er in zit hoor

Mijn vakantie is morgen ook voorbij... 6 weken thuis geweest 't is voorbij gevlogen als je het achteraf bekijkt

En wow, daar sta je eigenlijk niet bij stil hé als je zo'n pregnyl inspuit En ik heb er hier wel een paar in mijn lichaam geramd (of laten in rammen door een verpleegster). Ik vind het echt zo tof dat jullie dat kunnen doen. Jammer eigenlijk dat het hier in België niet bestaat...
  maandag 17 augustus 2009 @ 08:04:33 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71941215
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 20:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben trouwens sinds woensdag in flesjes aan het plassen voor moeders voor moeders. Als het allemaal goed gaat kan ik 10 weken plassen, dus zo'n 100 liter produceren. ff ter info, voor 1 pregnylspuit is 1500 liter urine nodig.
Mooi, over 2 weken heb ik dan ook met zo'n 100 liter bijgedragen aan een beetje pregnyl
pi_71941600
Dames wat goed dat jullie aan Moeders voor Moeders meedoen!!! ik heb inmiddels ook behoorlijk wat spuiten gebruikt tot op heden... en als het hier ooit raak mocht zijn, ga ik ook zeker meedoen!!

En hier is gelukkig de werkweek weer begonnen afleiding.. hopen dat de week een beetje voorbij vliegt.. Stap maar veel op de motor 's avonds deze week... gedachten op nul en maar gaan..

En bedankt voor jullie 'pijntjes' ervaringen ik moet gewoon geduld hebben.....
pi_71942529
Bedankt voor de lieve woorden, meiden. Ik ben weer uit mijn dip. Zaterdag had ik het wel even heel moeilijk met mezelf, maar inmiddels berust ik er weer in. Er is plek voor ons deze maand dus de eerste spuit decapeptyl is er gisteravond ingegaan.

Orea, het is zo herkenbaar wat je schrijft over de twijfels, het gevoel dat het toch nooit gaat lukken, enz. Bah en zwaar en naar. Ik duim mijn duimen suf voor je dat het deze keer wel raak is!
pi_71942546
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:23 schreef Jose81 het volgende:
Nikki... herkenbaar... als je zwanger probeert te worden, ben je jaloers op alle dikke buiken die langslopen (en dan bedoel ik niet van die zwetende, dikke bierpensen van van die vieze kerels )... ik moet zeggen dat ik na mijn zwangerschap nog steeds een restje van dat gevoel over heb gehouden. Nog steeds als ik een zwangere buik zie, krijg ik dat gevoel van toen een beetje terug... heel raar. Maar gelukkig gaat dat wel steeds beter...
Jaloers was ik al jaren niet meer, maar ik moet zeggen dat zelfs nu, met ons kleine wonder hier naast me, echo's van de pijntjes van lang geleden nog wel voorbijdrijven als ik de verhalen hier lees. Dat is ook een van de redenen dat ik niet zo veel reageer in dit topic als ik eigenlijk zou willen opbrengen voor de meiden die hier nog zitten. Ik wil eigenlijk jullie op de voet volgen en aanmoedigen en een hart onder de riem steken en precies dat posten wat jullie misschien kunnen gebruiken, maar het blijft een confronterende topicreeks.

Ik denk wel veel aan jullie allemaal en hoop zo ontzettend dat het snel lukken gaat
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71948674
Ik ga ook zeker piesen voor MvM, al hoop ik wel dat ze hier ophalen... Nou ja, dat zien we dan wel weer.

Morgen breng ik zijn spul naar het lab. Toch wel een beetje eng. Hopelijk valt de uitslag mee...
pi_71954544
PZE ophalen doen ze hier (Randstad) in principe wel, maar omdat ik fulltime werk en in een flat woon ga ik het eens per week zelf wegbrengen. Ik zie 't niet zo zitten dat de hele buurt mijn volgepieste blauwe flessen op de stoep gaat aanschouwen. Kleine moeite om het weg te brengen, het is maar 20 min rijden, en zo kan ik toch meedoen! Misschien dat er voor jou tegen die tijd ook zo'n oplossing is! Heel veel succes morgen, zul je onderweg goed op de zwemmertjes passen?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')