quote:Op woensdag 1 oktober 2003 00:38 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Sterfbed
Mijn vader sterft ; als ik zijn hand vasthoud,
voel ik de botten door zijn huid heen steken.
Ik zoek naar woorden, maar hij kan niet spreken
en is bij elke ademtocht benauwd.
Dus schud ik kussens en verschik de deken,
waar hij met krachteloze hand in klauwt ;
ik blijf zijn kind, al word ik eeuwen oud,
en blijf als kind voor eeuwig in gebreke.
Wij volgen één voor één hetzelfde pad,
en worden met dezelfde maat gemeten ;
ik zie mijzelf nu bij zijn bed gezeten
zoals hij bij zijn eigen vader zat :
straks is hij weg, en heeft hij nooit geweten
hoe machteloos ik hem heb liefgehad.
Jean Pierre Rawie
Ik ben meer een 'Century Gothic'-meisje.quote:
Ook van J.P.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kom ineens allemaal gedichten tegen die ik had willen vinden toen mijn vader overleden was, bijvoorbeeld:
[..]
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:19 schreef mane het volgende:
[..]
Ook van J.P.
Sindsdien
Hij is mij toch nog ongemerkt ontgleden.
Hij keerde in, en ademde zo diep
dat het weer leek of hij alleen maar sliep.
Ik liep de trap af, de vertrouwde treden,
en voelde reeds dat hij was overleden,
nog voor ik hoorde hoe mijn moeder riep.
Of hij tot slot aanschouwde wie hem schiep
nam hij als laatste raadsel met zich mede.
Zo heeft zich op het eind mijn vaders dood
gevoegd bij de voldongen misverstanden,
als iets waar ik alsnog te kort in schoot.
Maar sinds hij mij ontviel, ervaar ik hem
steeds vaker in gebaren van mijn handen,
en hoor ik hem spreken door mijn eigen stem.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:00 schreef Gellius het volgende:
De smakeloosheid is een uitgestrekt koninkrijk waarvan de grenzen niet te overzien zijn.
Zoals?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:25 schreef Frollo het volgende:
Het kan weleens storend zijn, maar ik denk dan maar zo: er zijn ergere dingen.
Dat ook ja. En het feit dat er tegenwoordig al-tijd nog een auto aan komt racen als het voetgangerslicht al op groen is gesprongen. Altijd.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:38 schreef Z het volgende:
Ik erger me de laatste tijd vooral aan motoren, scooters en luidruchtige auto's en hun bestuurders.
Ach kom op. Leven en laten leven, zeg ik altijd maar.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:53 schreef Frollo het volgende:
Genocide.
Dan laat je het toch gewoon in het bos achter?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 03:29 schreef herzberg het volgende:
stel je voor dat je een pleuritishekel hebt aan dat mormel dat uit jouw/haar buik tevoorschijn gekomen is, wat zet je dan op dat geboortekaartje???
Ik erger me aan buschauffers die tergend langzaam rijden om niet te vroeg bij de volgende halte te zijn, waardoor ik - nadat ik uit alle macht heb geprobeerd om met mijn buik een sprintje te trekken - net mijn trein weg zie rijden .quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:38 schreef Z het volgende:
Ik erger me de laatste tijd vooral aan motoren, scooters en luidruchtige auto's en hun bestuurders.
Zou je eigenlijk ook de Armeense genocide kunnen/mogen aanvoeren als vergelijking?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:37 schreef Gellius het volgende:
Er zijn ergere dingen, Z. Darfur, bijvoorbeeld.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:32 schreef Frollo het volgende:
TS heeft gelijk, het zuigt gewoon dat de leukere dingen in het leven altijd slecht voor je zijn [ afbeelding ]
Welk boek?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:40 schreef Z het volgende:
Ik word een keer (ongevraagd) bij naam genoemd in een boek, in het dankwoord. In principe wel aardig natuurlijk totdat je ziet welk boek.
Het is ook maar een simpel boekje.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:42 schreef Frollo het volgende:
Overigens, Rik Schutz begrijpt toch wel dat die uitdrukking ook toen al veel langer gangbaar was?
Nee, maar als ik ergens 'TS' lees, denk ik wel meteen aan FOK!.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:44 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hoe wist je dan dat die quote hiervandaan kwam? Is de term 'TS' exclusief voor FOK!?
Zoiets dacht ik al.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:45 schreef IQM het volgende:
[..]
Nee, maar als ik ergens 'TS' lees, denk ik wel meteen aan FOK!.Dus toen ik het citaat ging googlen, kwam ik jouw uitspraak tegen.
Nou, of het een leenvertaling is, waar het voor het eerst gebruikt werd en wanneer, door welke leeftijdsgroep het 't vaakst gebruikt wordt, dat soort dingen. Anders blijft het zo'n opsomming van voorbeelden. Een website bezoeken kan ik zelf ook wel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:57 schreef IQM het volgende:
Wat voor duiding zou je precies willen zien bij dat soort woorden dan?
quote:
Mooi toch?quote:Leuk, verhelderend boek dat duidelijk uitlegd waarom vrouwen zijn zoals ze zijn.
True, true. Maar zoiets lijkt me ook lastig op te zoeken, toch? Wanneer het voor het eerst gebruikt werd bijvoorbeeld. Ach ja, 't was een goedkoop boekje en ik vind het wel een leuk overzicht.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:03 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou, of het een leenvertaling is, waar het voor het eerst gebruikt werd en wanneer, door welke leeftijdsgroep het 't vaakst gebruikt wordt, dat soort dingen. Anders blijft het zo'n opsomming van voorbeelden. Een website bezoeken kan ik zelf ook wel.
Max Tailleur?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:20 schreef Wouter1989 het volgende:
Staat een Jood tegen de klaagmuur zijn gebeden op te zeggen. Komt zijn oude buurman langs en vraagt 'Hoe gaat het?'. Zegt ie terug 'Ik heb niet te klagen.'
Nee hoor. Gewoon om duidelijk te maken dat het een hele tijd geleden is dat ik Gijsen heb gelezen en dat je me dus niet moet vragen wat ik van dat-en-dat boek vond, want dat weet ik niet meer.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:36 schreef Wouter1989 het volgende:
Bedoel je trouwens wat met dat je het las toen je zo oud wat als ik?
Ik heb 't verhaal ooit gehoord.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:57 schreef Wouter1989 het volgende:
Volgens mij is dat een contradictio in terminis. Want erotiek is streven naar iets dat je niet hebt, en geslachtelijk zijn is iets niet hebben, in het geval van mensen tetters resp. een penis.
Hebben jullie vanochtend dat boekenprogramma op Nederland 1 gezien? Over die man die onderzoek deed naar homonecrofilie onder wilde eenden.
Ik denk niet dat het Christendom erin geslaagd is de erotiek van de geslachtsorganen te scheiden. Roep toch niet altijd van die domme dingen, Pope! Of, om in de sfeer te blijven, bezint eer dat ge begint!quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ja man word dan gewoon christen ofzo.
Hoezo niet?quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het Christendom erin geslaagd is de erotiek van de geslachtsorganen te scheiden. Roep toch niet altijd van die domme dingen, Pope! Of, om in de sfeer te blijven, bezint eer dat ge begint!
I always get my sin?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:43 schreef IQM het volgende:
[..]
Het is ook maar een simpel boekje.Gewoon allemaal 'translaties' (uitdrukkingen/woorden uit het Engels die letterlijk vertaald worden en gebruikt worden in alledaagse gesprekken) en daar weer een paar voorbeelden van.
Je had haar natuurlijk ook gewoon keihard van achter in haar kut kunnen muilen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:04 schreef k_man het volgende:
Tijdens mijn vakantie stond ik in de lift van een hotel met een Nederlands stelletje. Het meiske zei tegen haar vriendje "don't take me in the mailing." Ik kon nog net de drang onderdrukken om haar te wurgen.
Ik begin met een sjaaltje en een mutsje.quote:
Als ik je goed begrijp, bedoel je dat de absentie van geslachtsgemeenschap in de platoonse liefde juist een bevestiging van de geslachtsgemeenschap is. Het ontbreken van de geslachtsgemeenschap is als een deficiëntie, een gebrek. De platoonse liefde is dan een soort gebrekige vorm van de fysieke liefde.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:07 schreef JAM het volgende:
Ook als men veronderstelt dat het fysieke van de liefde per definitie betrekking moet hebben op de geslachtsorganen is het nog maar de vraag of men dan wel bij een platoonse liefde uitkomt. Het verschil tussen wat we een vriendschap noemen en een platoonse liefde is juist de zelf opgelegde (omdat men bijvoorbeeld al een andere seksuele partner heeft) of geforceerde afwezigheid (omdat men bijvoorbeeld impotent is) van geslachtsgemeenschap. Als er erotiek is in een platoonse liefde, en ik zou willen beweren dat dat inderdaad het geval is, dan is die erotiek er één van de onmogelijke geslachtsgemeenschap en zo spelen die eeuwige piemel en kut toch weer een beslissende rol. Het zoeken is naar een erotiek zonder die twee.
Helemaal nietsquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:04 schreef JAM het volgende:
Wat is er mis met een biefstuk of een kipfiletje?
Ik heb eens in een badkuip geslapen, dat bleek merkwaardig goed voor je nek.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:15 schreef Gellius het volgende:
Ik slaap eigenlijk sinds ik het huis uit ben al op zeer bedenkelijke matrassen en zesdehands bedden. Ik verlang naar iets goeds, iets moois. ik heb zin om er een bak geld aan uit te geven. Het zal de leeftijd wel zijn. Een hangmat is zoiets dat op papier geweldig lijkt, maar volkomen onbruikbaar is. Ik heb wel eens in een hangmat geslapen: toen had ik pas last van mijn rug. En nek.
Volgens Van Dale wel.quote:
Hoe meer varianten hoe beter.quote:Hmz, nooit geweten, wij hadden 't altijd over scharnakelbezopen.
"kachel"quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:21 schreef Frollo het volgende:
Scharnakelbezopen, is dat het zelfde als starnakelbezopen?
stomdronken
in de olie
teut
tipsy
lam
zat als een Maleier
zat als een kanon
van het pad af
de weg kwijt
wie vult aan?
En zeker toepasselijk als je daarna een kater hebt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:59 schreef Z het volgende:
Katslam vind ik ook een mooie, maar is dat ook echt een woord?
Je had me niet slechter in kunnen schatten. Ik zal het je sterker vertellen, ik slaap niet eens op een matras. Hier ligt een matje van zo'n twee centimeter dik op de vloer en daar doe ik het mee. Ik houd een keiharde ondergrond en zweterige plakseks (en etc.) op dezelfde manier als meisjes met ganzevederen ledikantjes van negerlullen zo hard als een staalkabel houden. Ik bedoel maar!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:59 schreef Gellius het volgende:
Vreselijk. Ik denk dat JAM wel van zachte bedden houdt, want hij houdt ook van zweterige plakseks en vochtige, oude japanse onderbroekjes, die vieze sensualist met zijn pure poëzie en zijn bleke paphandjes. Maar goed. Ik ben ook meer van het plankharde matras.
Niks aan de handa.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:01 schreef Gellius het volgende:
En hoe is je rug, JAM?
Ik las: de Retoriek van de Geslachtsorganen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het Christendom erin geslaagd is de erotiek van de geslachtsorganen te scheiden. Roep toch niet altijd van die domme dingen, Pope! Of, om in de sfeer te blijven, bezint eer dat ge begint!
...maar ik woon toch ook in Brabant, het enige echte, de hoofdstad nog wel?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:06 schreef mane het volgende:
[..]
Ik las: de Retoriek van de Geslachtsorganen.
En JAM, het schijnt heel brabants te zijn om 'dat' te gebruiken op plaatsen waar 't niet echt nodig is. Je kan ook gewoon 'bezint eer ge begint!' roepen.
Maar ik kan niet zo goed wennen aan het idee.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:44 schreef JAM het volgende:
[..]
...maar ik woon toch ook in Brabant, het enige echte, de hoofdstad nog wel?
Ik vond Florian ook leuk en hij niet! Inmiddels ben ik enthousiast over de naam die we hebben. Hoe vaker ik het kaartje zie, hoe meer ik denk: jep, dat is hem.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:46 schreef mane het volgende:
[..]
Maar ik kan niet zo goed wennen aan het idee.
Claudia, ik had gisteren een vriendin te eten, zes maanden zwanger, en die worstelt ook énorm met de namen. Haar man vindt Florian leuk, zij niet. Etc. Wees maar blij dat de beslissing is gevallen. Die verantwoordelijkheid.
Weer Eliza?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Gisteren toch maar een vakantie geboekt.
Waggel je al?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
...
Vandaag 29 weken zwanger. Het begint op te schieten.
Nee, we nemen de hond mee dus we gaan niet vliegen. Ditmaal zitten we in een huisje in de Ardennen. Nog nooit gedaan. Ik ben benieuwd.quote:
Sterker nog: ik kan sinds enkele weken gewoon weer fantastisch op hoge hakken lopen! Ik oogst wel bewondering van anderen, dus misschien ziet het er toch niet zo elegant uit als ik zelf voor ogen heb.quote:
De baby?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:34 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Claudia, sweety, ik zou dit ook aan B. laten zien, want dan kan hij het uit je slaan.
Ik zie Claudia liever niet op hoge hakken als ze zwanger is. Dat heeft een bepaalde tragiek.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:46 schreef Gellius het volgende:
je ziet Claudia liever op verstandige schoenen, zoodje?
[ afbeelding ].
Maar wél zo'n tube dress?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou nooit een legging aan doen, hoor. En ook niet zulke schoenen.
Nee, die kan ik echt niet hebben. Het enige wat ik mee had was mijn taille, en die is verdwenen.quote:
jij hebt seksbroertjes bij de posterijen???quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:04 schreef JAM het volgende:
Zo, ik heb weer eens wat briefpapier laten drukken. Wil iemand een briefje van me, gratis en voor niets uit Belgie? Laat het me maar weten.
ik denk dat jij daar te jong voor bent wouter. moet jij niet naar bed???quote:
wil jij soms bij mij thuis iets komen drinken? het mag gerust hoor! ik heb ook nog een leeg bed over mocht je willen blijven slapen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:48 schreef Wouter1989 het volgende:
Nee, mijn paps en mams zijn er niet, dus ik blijf zo lang op als ík wil! En ik heb ook al op het bed gesprongen!
Toen ik trouwde dronk ik Yebisu.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 01:03 schreef herzberg het volgende:
ik heb zojuist besloten dat als ik ooit ga trouwen ik wit bier ga drinken !
maar nu eerst een siee-gaa-ret !
Inkt is inkt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:21 schreef Gellius het volgende:
Geprint of gedrukt? Dat maakt wel verschil natuurlijk.
Vertel eens? Wat voor instructies? Ik kan zelf niet veel meer bedenken dan:quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:41 schreef Z het volgende:
Er hangen hier in het bedrijf opeens allerlei instructies te preventie van de Mexicaanse griep. Moet ik mijn G_E nu verhogen?
Dat zijn ze dan ook wel. En objecten die veel aangeraakt worden schoonhouden en uitsluitend papieren zakdoekjes gebruiken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vertel eens? Wat voor instructies? Ik kan zelf niet veel meer bedenken dan:
- gezond eten
- handen wassen
- mensen mijden
Ik ben dan ook van plan om de maand oktober het huis niet uit te komen.
Dan lijkt dit me handiger:quote:
Anders moet je straks in de trein, voordat je een coupé betreedt, eerst even vragen of er iemand aanwezig is met griepverschijnselen, zodat je die persoon kan mijden.quote:
Neen, maar doordat ik op veldonderzoek ging, ben ik er achter gekomen dat de wereld door de ruiten van de universitaire bibliotheek bewolkter lijkt dan deze daadwerkelijk is. En zelfs vanuit mijn huidige locatie in de UB is het wellicht een beetje bewolkt, maar verre van noodweer. Moet je nagaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:25 schreef Gellius het volgende:
Dat vraag ik me ook af, MeneerTim. Heb jij zicht op de einder?
Hij moet er ook nog uit hè.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:27 schreef Claudia_x het volgende:
Met deze termijn is 74% van de baby's kleiner dan de mijne.
Hmf.quote:
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:58 schreef Z het volgende:
Neem ziekteverschijnselen serieus!
Ventileer ruimten binnenshuis veelvuldig.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:24 schreef Gellius het volgende:
Potverdorie, als er in Den Háág al geen donderkoppen te zien zijn, hoe moet dat dan? Ik wil in ieder geval graag een onwedertje voor ik slapen ga, dan kunnen de ramen even open.
Hmm, ik had hier even alle deuren en ramen open, zodat 't kon doorwaaien maar het waaien is al opgehouden. Wel zijn er donkere wolken gekomen. Met zo'n weeralarm maken ze je blij met een dooie mus.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:34 schreef Gellius het volgende:
Hoe ontstem je de weergoden ook alweer, bij Toutatis?
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:53 schreef JAM het volgende:
Adres per PM en hij komt eraan. Ik heb nog twee postzegels.
Zeus als occult bestempelen, is volgens mij een belediging. We hebben het hier wel over de vader aller vaders, de oergod. Hij was wel een eikel trouwens. Maar dat zijn alle goden, nietwaar.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 07:40 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
1. Mag het aub wat minder met die occulte grapjes? Weergoden
2. Ik heb verdorie welgeteld één bliksem en één donder mogen waarnemen
3. Sinds wanneer heeft mane een vriend?
4. JAM is een lul
http://www.hollanddoc.nl/dossiers/39221631/quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:34 schreef Gellius het volgende:
Ik ben van niemand fan, Lou Reed uitgezonderd. En ik moet bekennen dat ik geen van zijn grote werken heb gelezen, maar ik heb een boekje over Kunstzaken van hem, wat ik geloof ik met veel plezier gelezen heb. Waar kijk je die afleveringen?
Heb je Schorske nu al eens gelezen?
Oh ja, Nauwgezet en Wanhopig, daar heb ik een hele tijd geleden weer eens een stukje van gezien. Die reeks heeft wel veel induk op mij gemaakt indertijd. Hm. Misschien iets voor in de trein.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:44 schreef mane het volgende:
[..]
http://www.hollanddoc.nl/dossiers/39221631/
Niet alle afleveringen zijn daar terug te kijken, maar wel die met Schama.
Ik wou dat ik zulke heldere zinnen kon schrijven. Ik wil het nu ook lezen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:32 schreef mane het volgende:
Het is leuk omdat het een compact boekje is, maar op zeer grappige wijze precies uit de doeken doet waarom zoveel mensen zich ongelukkig voelen. En in plaats van uit te leggen wat je moet doen om dat te verhelpen, vertelt hij juist wat je moet doen om vooral ongelukkig te zijn en te blijven. Teveel geluk is niet goed voor de mens, zo is het uitgangspunt. Ook de welvaartsstaat heeft er baat bij dat mensen hulpeloos en ongelukkig blijven. Het is humoristisch maar erg to the point en ontzettend waar. Wat mij betreft maakt dit boekje uit 1983 alle ingewikkelde zelfhulpboeken die nu op de markt verschijnen irrelevant en overbodig. Het getuigt van veel inzicht in de mens en zijn denkpatronen (dat kan ook wel kloppen want de man werkte als psychotherapeut). Hij geeft veel hilarische voorbeelden en 'oefeningen'.
Dat doet een beetje denken uit Mme. Verdurin uit À la Recherche du Temps Perdu, de burgerdame met sociale aspiraties, die op haar soirées altijd zo uitbundig om de grapjes van de aanwezigen lachte, dat haar kaak op een goede dag uit de kom schoot. Later veinsde ze alleen maar zo hard te lachen door haar gezicht in haar handen te verbergen en te schokschouderen, als ik het wel heb.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:39 schreef Z het volgende:
[..]
Wel oppassen met het woord 'hilarisch',
Of met een dramatisch gebaar de hele kaft er ruw van af rijten. Heeft iets symbolisch en scheelt ook weer wat gewicht tijdens het meetorsen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |