quote:Op woensdag 1 oktober 2003 00:38 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Sterfbed
Mijn vader sterft ; als ik zijn hand vasthoud,
voel ik de botten door zijn huid heen steken.
Ik zoek naar woorden, maar hij kan niet spreken
en is bij elke ademtocht benauwd.
Dus schud ik kussens en verschik de deken,
waar hij met krachteloze hand in klauwt ;
ik blijf zijn kind, al word ik eeuwen oud,
en blijf als kind voor eeuwig in gebreke.
Wij volgen één voor één hetzelfde pad,
en worden met dezelfde maat gemeten ;
ik zie mijzelf nu bij zijn bed gezeten
zoals hij bij zijn eigen vader zat :
straks is hij weg, en heeft hij nooit geweten
hoe machteloos ik hem heb liefgehad.
Jean Pierre Rawie
Ik ben meer een 'Century Gothic'-meisje.quote:
Ook van J.P.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kom ineens allemaal gedichten tegen die ik had willen vinden toen mijn vader overleden was, bijvoorbeeld:
[..]
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:19 schreef mane het volgende:
[..]
Ook van J.P.
Sindsdien
Hij is mij toch nog ongemerkt ontgleden.
Hij keerde in, en ademde zo diep
dat het weer leek of hij alleen maar sliep.
Ik liep de trap af, de vertrouwde treden,
en voelde reeds dat hij was overleden,
nog voor ik hoorde hoe mijn moeder riep.
Of hij tot slot aanschouwde wie hem schiep
nam hij als laatste raadsel met zich mede.
Zo heeft zich op het eind mijn vaders dood
gevoegd bij de voldongen misverstanden,
als iets waar ik alsnog te kort in schoot.
Maar sinds hij mij ontviel, ervaar ik hem
steeds vaker in gebaren van mijn handen,
en hoor ik hem spreken door mijn eigen stem.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:00 schreef Gellius het volgende:
De smakeloosheid is een uitgestrekt koninkrijk waarvan de grenzen niet te overzien zijn.
Zoals?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:25 schreef Frollo het volgende:
Het kan weleens storend zijn, maar ik denk dan maar zo: er zijn ergere dingen.
Dat ook ja. En het feit dat er tegenwoordig al-tijd nog een auto aan komt racen als het voetgangerslicht al op groen is gesprongen. Altijd.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:38 schreef Z het volgende:
Ik erger me de laatste tijd vooral aan motoren, scooters en luidruchtige auto's en hun bestuurders.
Ach kom op. Leven en laten leven, zeg ik altijd maar.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:53 schreef Frollo het volgende:
Genocide.
Dan laat je het toch gewoon in het bos achter?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 03:29 schreef herzberg het volgende:
stel je voor dat je een pleuritishekel hebt aan dat mormel dat uit jouw/haar buik tevoorschijn gekomen is, wat zet je dan op dat geboortekaartje???
Ik erger me aan buschauffers die tergend langzaam rijden om niet te vroeg bij de volgende halte te zijn, waardoor ik - nadat ik uit alle macht heb geprobeerd om met mijn buik een sprintje te trekken - net mijn trein weg zie rijden .quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:38 schreef Z het volgende:
Ik erger me de laatste tijd vooral aan motoren, scooters en luidruchtige auto's en hun bestuurders.
Zou je eigenlijk ook de Armeense genocide kunnen/mogen aanvoeren als vergelijking?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:37 schreef Gellius het volgende:
Er zijn ergere dingen, Z. Darfur, bijvoorbeeld.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:32 schreef Frollo het volgende:
TS heeft gelijk, het zuigt gewoon dat de leukere dingen in het leven altijd slecht voor je zijn [ afbeelding ]
Welk boek?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:40 schreef Z het volgende:
Ik word een keer (ongevraagd) bij naam genoemd in een boek, in het dankwoord. In principe wel aardig natuurlijk totdat je ziet welk boek.
Het is ook maar een simpel boekje.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:42 schreef Frollo het volgende:
Overigens, Rik Schutz begrijpt toch wel dat die uitdrukking ook toen al veel langer gangbaar was?
Nee, maar als ik ergens 'TS' lees, denk ik wel meteen aan FOK!.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:44 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hoe wist je dan dat die quote hiervandaan kwam? Is de term 'TS' exclusief voor FOK!?
Zoiets dacht ik al.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:45 schreef IQM het volgende:
[..]
Nee, maar als ik ergens 'TS' lees, denk ik wel meteen aan FOK!.Dus toen ik het citaat ging googlen, kwam ik jouw uitspraak tegen.
Nou, of het een leenvertaling is, waar het voor het eerst gebruikt werd en wanneer, door welke leeftijdsgroep het 't vaakst gebruikt wordt, dat soort dingen. Anders blijft het zo'n opsomming van voorbeelden. Een website bezoeken kan ik zelf ook wel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:57 schreef IQM het volgende:
Wat voor duiding zou je precies willen zien bij dat soort woorden dan?
quote:
Mooi toch?quote:Leuk, verhelderend boek dat duidelijk uitlegd waarom vrouwen zijn zoals ze zijn.
True, true. Maar zoiets lijkt me ook lastig op te zoeken, toch? Wanneer het voor het eerst gebruikt werd bijvoorbeeld. Ach ja, 't was een goedkoop boekje en ik vind het wel een leuk overzicht.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:03 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou, of het een leenvertaling is, waar het voor het eerst gebruikt werd en wanneer, door welke leeftijdsgroep het 't vaakst gebruikt wordt, dat soort dingen. Anders blijft het zo'n opsomming van voorbeelden. Een website bezoeken kan ik zelf ook wel.
Max Tailleur?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:20 schreef Wouter1989 het volgende:
Staat een Jood tegen de klaagmuur zijn gebeden op te zeggen. Komt zijn oude buurman langs en vraagt 'Hoe gaat het?'. Zegt ie terug 'Ik heb niet te klagen.'
Nee hoor. Gewoon om duidelijk te maken dat het een hele tijd geleden is dat ik Gijsen heb gelezen en dat je me dus niet moet vragen wat ik van dat-en-dat boek vond, want dat weet ik niet meer.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:36 schreef Wouter1989 het volgende:
Bedoel je trouwens wat met dat je het las toen je zo oud wat als ik?
Ik heb 't verhaal ooit gehoord.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:57 schreef Wouter1989 het volgende:
Volgens mij is dat een contradictio in terminis. Want erotiek is streven naar iets dat je niet hebt, en geslachtelijk zijn is iets niet hebben, in het geval van mensen tetters resp. een penis.
Hebben jullie vanochtend dat boekenprogramma op Nederland 1 gezien? Over die man die onderzoek deed naar homonecrofilie onder wilde eenden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |