abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:40:49 #101
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_71925679
Laat me dat over de geslachtloze erotiek even anders verwoorden; ik heb het over de erotiek waarbij het geslacht(sorgaan dus) in de praktijk geen rol speelt. Als men dat wil uitleggen als een onmogelijkheid, dan doet men niets anders dan aantonen dat men niet in staat is tot romantiek.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_71926390
Hoe kan je daar nou iets moois over vertellen?
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:21:51 #103
37950 JAM
pi_71926561
Daar kan je práchtige dingen over vertellen, Pope. Dit is dan weer niets anders dan een gebrek aan voorstellingsvermogen blootgeven.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_71927483
Ja man word dan gewoon christen ofzo.
pi_71927627
Jonge rot op met je auto-embed
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:32:15 #107
37950 JAM
pi_71928106
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ja man word dan gewoon christen ofzo.
Ik denk niet dat het Christendom erin geslaagd is de erotiek van de geslachtsorganen te scheiden. Roep toch niet altijd van die domme dingen, Pope! Of, om in de sfeer te blijven, bezint eer dat ge begint!
pi_71934563
Moin moin.

Tien dagen, 2.000 km op de teller, drie hotels, drie landen.
pi_71934947
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:32 schreef JAM het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het Christendom erin geslaagd is de erotiek van de geslachtsorganen te scheiden. Roep toch niet altijd van die domme dingen, Pope! Of, om in de sfeer te blijven, bezint eer dat ge begint!
Hoezo niet?
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:56:08 #110
37950 JAM
pi_71935815
Hoe stelt de kerk dan de erotiek voor, P.?
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:58:27 #111
37950 JAM
pi_71935900
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:43 schreef IQM het volgende:

[..]

Het is ook maar een simpel boekje. Gewoon allemaal 'translaties' (uitdrukkingen/woorden uit het Engels die letterlijk vertaald worden en gebruikt worden in alledaagse gesprekken) en daar weer een paar voorbeelden van.
I always get my sin?
pi_71936103
Tijdens mijn vakantie stond ik in de lift van een hotel met een Nederlands stelletje. Het meiske zei tegen haar vriendje "don't take me in the mailing." Ik kon nog net de drang onderdrukken om haar te wurgen.
  zondag 16 augustus 2009 @ 23:05:33 #113
37950 JAM
pi_71936150
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:04 schreef k_man het volgende:
Tijdens mijn vakantie stond ik in de lift van een hotel met een Nederlands stelletje. Het meiske zei tegen haar vriendje "don't take me in the mailing." Ik kon nog net de drang onderdrukken om haar te wurgen.
Je had haar natuurlijk ook gewoon keihard van achter in haar kut kunnen muilen.
pi_71936823
Ik vind het eigenlijk wel grappig.

JAM: Als je het fysieke scheidt van de liefde (eros-erotiek?) houd je toch een platoonse liefde over? Zo simpel ben ik wel.
  maandag 17 augustus 2009 @ 00:07:05 #115
37950 JAM
pi_71937987
Ook als men veronderstelt dat het fysieke van de liefde per definitie betrekking moet hebben op de geslachtsorganen is het nog maar de vraag of men dan wel bij een platoonse liefde uitkomt. Het verschil tussen wat we een vriendschap noemen en een platoonse liefde is juist de zelf opgelegde (omdat men bijvoorbeeld al een andere seksuele partner heeft) of geforceerde afwezigheid (omdat men bijvoorbeeld impotent is) van geslachtsgemeenschap. Als er erotiek is in een platoonse liefde, en ik zou willen beweren dat dat inderdaad het geval is, dan is die erotiek er één van de onmogelijke geslachtsgemeenschap en zo spelen die eeuwige piemel en kut toch weer een beslissende rol. Het zoeken is naar een erotiek zonder die twee.
pi_71940914
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:23 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Wat gaa je breien?
Ik begin met een sjaaltje en een mutsje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_71940924
Ik heb ook ineens zin om te gourmetten, de laatste weken. We hebben alleen niet zo'n apparaat en ik vertik het om er een te kopen.

Het zal wel nesteldrang zijn.

Nog 2 weken te gaan tot vakantie, nog 7 weken tot verlof.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_71941124
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 00:07 schreef JAM het volgende:
Ook als men veronderstelt dat het fysieke van de liefde per definitie betrekking moet hebben op de geslachtsorganen is het nog maar de vraag of men dan wel bij een platoonse liefde uitkomt. Het verschil tussen wat we een vriendschap noemen en een platoonse liefde is juist de zelf opgelegde (omdat men bijvoorbeeld al een andere seksuele partner heeft) of geforceerde afwezigheid (omdat men bijvoorbeeld impotent is) van geslachtsgemeenschap. Als er erotiek is in een platoonse liefde, en ik zou willen beweren dat dat inderdaad het geval is, dan is die erotiek er één van de onmogelijke geslachtsgemeenschap en zo spelen die eeuwige piemel en kut toch weer een beslissende rol. Het zoeken is naar een erotiek zonder die twee.
Als ik je goed begrijp, bedoel je dat de absentie van geslachtsgemeenschap in de platoonse liefde juist een bevestiging van de geslachtsgemeenschap is. Het ontbreken van de geslachtsgemeenschap is als een deficiëntie, een gebrek. De platoonse liefde is dan een soort gebrekige vorm van de fysieke liefde.

Ik denk dat platoonse liefde echter ook een positieve verschijningsvorm heeft. Je zou voorbeelden kunnen noemen van liefde voor ouders en familie, maar dat is misschien geen liefde als 'liefde voor het schone' (dat is erotiek toch wel lijkt mij). Maar liefde voor het schone kan m.i. wel degelijk bestaan zonder het uitoefenen of verlangen naar geslachtsgemeenschap. Ik denk dat je dit in het christendom bijvoorbeeld ziet in de mariafiguur maar soms ook in Jezus zelf. Jezus, maar ook Maria, verbeelden een perfectie. Dit is niet alleen maar een soort liefde van een intellectueel principe, maar van de hele persoon zelf. Het is geen vriendschappelijkheid of familieband, want de beide zijn ergens altijd 'heel ver weg'. Het is echt de liefde voor de hele persoon. Deze liefde voor het goddelijke kan misschien goed gedacht worden als platoonse liefde, omdat de gedachte van een liefde voor het goddelijke in fysieke termen natuurlijk volslagen belachelijk is. (Tenzij je vindt dat God op aarde is, blablabla, maar goed, dat is voor vuile atheïsten als Spinoza en als je dat vindt mag je gewoon hangen).

Dus de platoonse liefde heeft denk ik een positieve vorm als een liefde voor het goddelijke en perfecte (dat is een bepaalde uitdrukking van het schone). De liefde voor Jezus of Maria is een bepaald soort liefde die niet gereserveerd is voor deze twee persoon en zelfs niet voor het hemelse, maar deze liefde kan je ook in de liefde voor ieder ander mens zien. De liefde voor het goddelijke in iemand, de liefde voor iemand als een perfectie in de ogen van de minnaar, is een platoonse liefde in een eigenlijke en positieve zin.
pi_71941412
Tsjongejonge, wat een geoudehoer toch weer.
pi_71943236
Deze keer was het JAM zelf die begon!
pi_71964645
Roodbaars met cabrales-amandelboter

Cabrales:is een pikante, bruin-blauwe kaas met schimmelkorst, die rijpt in de grotten van het Asturische kalksteengebergte en wordt gemaakt van een mengsel van koe-, schapen- en geitenmelk.

Ingrediënten

4 roodbaarsfilets, met vel, 75g zachte boter2sjalotjes,fijngesnipperd150g cabrales3el amandelen,fijngehakt2el dille,fijngesneden2el olijfoliepeper en zout

Bereidingswijze

Smelt de boter en fruit de sjalotjes zachtjes in 2min.Roer de cabrales,amandelen en dille erdoor en laat alles op een matige warmtebron smelten.Breng op smaak met peper en zout.Bestrooi de roodbaarsfilets met peper en zout.Verhit de olijfolie en bak ze op het vel in 5min.krokant en gaar.Leg op elk bord een roodbaarsfilet en schep er de cabrales-amandelboter over.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:04:42 #123
37950 JAM
pi_71968280
Gatverdamme zeg, neemt iemand eens de moeite om iets interessants te vertellen, komen jullie er weer door met youtubelinkjes en visrecepten. Wat is dat toch met die eeuwige vis? Wat is er mis met een biefstuk of een kipfiletje?

.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:10:40 #124
42184 crew  DaMart
pi_71968394
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 00:04 schreef JAM het volgende:
Wat is er mis met een biefstuk of een kipfiletje?
Helemaal niets .
pi_71968409
Of Maultaschen.

Mit Kartoffelsalat!

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2009 00:26:19 (Singing Doo Wa Ditty Ditty Dum Ditty Doo) ]
pi_71971999
Ja hoor eens, wie youtubelinkjes plaats, zal recepten ervoor terugkrijgen. Het is al erg genoeg met die eeuwige kat hier.
pi_71972146
Hoewel ik een uitzondering wil maken voor youtubelinkjes met filmpjes over Jimmy. Da's original content.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:12:45 #128
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:01:35 #129
37950 JAM
pi_71973122
Straks, als ik aan het ontbijt begin, zal ik nadenken over wat ik nu erger vind. De onderdrukking met de matrak, de blauwe envelop of de bim-bam-bom.
pi_71974846
'De blauwe envelop', dat klinkt als een burgerbestaan JAM.
Aldus.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:26:03 #131
37950 JAM
pi_71977889
's Nachts had ik een droom die eindigde in een betrekking met een ex-vriendin in het portiek van onze voormalige woning. Kort daarvoor waren we op straat een andere ex-vriendin tegengekomen en ze vroeg me: 'Wie is dat?' Ik zei: 'Vroeger hielden we van elkaar, vandaag doen we even alsof.' Man-oh-man, ik hoef niet eens wakker te zijn om in pure poëzie te spreken.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:28:55 #132
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_71977962
Ik werd vannacht wakker omdat mijn kat een enge droom had. Of een fijne. Ze lag in elk geval te piepen in haar mandje. Ik heb 'r even geaaid, ben terug in bed gegaan en kon vervolgens twee uur de slaap niet meer vatten.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:30:09 #133
37950 JAM
pi_71978000
Over die blauwe envelop trouwens: vergeet niet dat de grootste volkssport in België niet het wielrennen maar het doen verdwijnen van kleine Waalse meisjes en belastinggeld is.
pi_71978678
Mijn vrouw maakte mij vannacht wakker omdat ik snurkte en daar kon zij niet van slapen. . Toen kon ik niet meer slapen en ging liggen woelen. . Toen kon zij ook niet meer slapen. . Toen ben ik maar naar de logeerkamer gegaan. .
pi_71978713
Gelukkig kon ik daar ook niet slapen, want dat bed is veel te zacht.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:56:49 #136
15967 Frollo
pi_71978724
Zachte bedden.
pi_71978812
Vreselijk. Ik denk dat JAM wel van zachte bedden houdt, want hij houdt ook van zweterige plakseks en vochtige, oude japanse onderbroekjes, die vieze sensualist met zijn pure poëzie en zijn bleke paphandjes. Maar goed. Ik ben ook meer van het plankharde matras.
pi_71980058
Laatst heb ik een nacht op een zacht matras geslapen en de nacht was vanzelfsprekend vreselijk, echter werd ik wel wakker zonder stijve rug. Ik wordt altijd met een stijve rug wakker. Wat nu?
Aldus.
pi_71980352
Hmz, ik krijg altijd een stijve rug van een slappe matras. Ik weet het ook niet, Z. Ik ga binnenkort wel een nieuw bed kopen, dan zal ik mij eens uitgebreid laten voorlichten.
pi_71980466
Neem dan in ieder geval niet een bed met een latex bovenkant. Dat type wordt ook gebruikt voor bejaarden met doorligwonden, extra zacht zijn die, en extra klef.
Aldus.
pi_71980647
Màg dat trouwens in deze topic, over bedden praten?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:06:01 #142
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_71980663
Ik heb al tijden zin om een nieuw bed te kopen, maar nu ik ineens een beslissing moet gaan nemen tussen plankharde bedden en zachte bedden weet ik het niet meer zo goed. Dan maar een hangmat?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:08:31 #143
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_71980735
Overigens viel ik net weer als een blok voor de serveerster op het terras. Normaal ben ik altijd een gladjakker, maar wat zeg je in godsnaam tegen een serveerster?

"Wat mag het zijn?"

"JOUW LIEFDE!!!!!!! JOUW LICHAAM!!!!! JE KINDEREN!!!! ALLES!!!!"
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:11:44 #144
15967 Frollo
pi_71980818
"Schatje mag ik je foto?"
pi_71980928
Ik slaap eigenlijk sinds ik het huis uit ben al op zeer bedenkelijke matrassen en zesdehands bedden. Ik verlang naar iets goeds, iets moois. ik heb zin om er een bak geld aan uit te geven. Het zal de leeftijd wel zijn. Een hangmat is zoiets dat op papier geweldig lijkt, maar volkomen onbruikbaar is. Ik heb wel eens in een hangmat geslapen: toen had ik pas last van mijn rug. En nek.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:16:24 #146
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_71980968
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:15 schreef Gellius het volgende:
Ik slaap eigenlijk sinds ik het huis uit ben al op zeer bedenkelijke matrassen en zesdehands bedden. Ik verlang naar iets goeds, iets moois. ik heb zin om er een bak geld aan uit te geven. Het zal de leeftijd wel zijn. Een hangmat is zoiets dat op papier geweldig lijkt, maar volkomen onbruikbaar is. Ik heb wel eens in een hangmat geslapen: toen had ik pas last van mijn rug. En nek.
Ik heb eens in een badkuip geslapen, dat bleek merkwaardig goed voor je nek.
pi_71981001
Badkuip! Heb ik! Is het nog nodig op tevens scharnakelbezopen te zijn?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:21:01 #148
15967 Frollo
pi_71981107
Scharnakelbezopen, is dat het zelfde als starnakelbezopen?

stomdronken
in de olie
teut
tipsy
lam
zat als een Maleier
zat als een kanon
van het pad af
de weg kwijt

wie vult aan?
pi_71981151
Veel geld uitgeven aan een bed is geen enkel probleem. Die dingen zijn idioot duur.
Aldus.
pi_71981163
Is het starnakelbezopen? Hmz, nooit geweten, wij hadden 't altijd over scharnakelbezopen. Maar goed, dan waren we ook niet helemaal nuchter meer natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')