abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72064332
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:44 schreef mane het volgende:

[..]

http://www.hollanddoc.nl/dossiers/39221631/

Niet alle afleveringen zijn daar terug te kijken, maar wel die met Schama.
Oh ja, Nauwgezet en Wanhopig, daar heb ik een hele tijd geleden weer eens een stukje van gezien. Die reeks heeft wel veel induk op mij gemaakt indertijd. Hm. Misschien iets voor in de trein.
pi_72064492
Dan lees je 't toch in het Duits?

The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_72064596
Ik kan het ook kaften. Zijn er nog mensen die boeken kaften? Zijn er nog scholieren die boeken kaften?
pi_72064845
Kaften?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_72064917
Dat ik als scholier mijn boeken niet wilde kaften, kon toen nog worden opgevat als een daad van verzet. Nu ben je een sukkel als je dat doet. Of brugklasser.
pi_72064991
Nou ja, liever een neutraal pakpapierbruin kafje dan een lelijke plork van een ontwerpblunder, niet zo?
pi_72065044
Ja, mee eens. Bruin kaftpapier is oké. Ik vind je sowieso al een held natuurlijk als je het boek gaat lezen.
pi_72065122
Moet ik het nog wel even opsnorren. Waarom is het zo leuk? Kan je het niet even scannen?
pi_72065243
Het is leuk omdat het een compact boekje is, maar op zeer grappige wijze precies uit de doeken doet waarom zoveel mensen zich ongelukkig voelen. En in plaats van uit te leggen wat je moet doen om dat te verhelpen, vertelt hij juist wat je moet doen om vooral ongelukkig te zijn en te blijven. Teveel geluk is niet goed voor de mens, zo is het uitgangspunt. Ook de welvaartsstaat heeft er baat bij dat mensen hulpeloos en ongelukkig blijven. Het is humoristisch maar erg to the point en ontzettend waar. Wat mij betreft maakt dit boekje uit 1983 alle ingewikkelde zelfhulpboeken die nu op de markt verschijnen irrelevant en overbodig. Het getuigt van veel inzicht in de mens en zijn denkpatronen (dat kan ook wel kloppen want de man werkte als psychotherapeut). Hij geeft veel hilarische voorbeelden en 'oefeningen'.
pi_72065419
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:32 schreef mane het volgende:
Het is leuk omdat het een compact boekje is, maar op zeer grappige wijze precies uit de doeken doet waarom zoveel mensen zich ongelukkig voelen. En in plaats van uit te leggen wat je moet doen om dat te verhelpen, vertelt hij juist wat je moet doen om vooral ongelukkig te zijn en te blijven. Teveel geluk is niet goed voor de mens, zo is het uitgangspunt. Ook de welvaartsstaat heeft er baat bij dat mensen hulpeloos en ongelukkig blijven. Het is humoristisch maar erg to the point en ontzettend waar. Wat mij betreft maakt dit boekje uit 1983 alle ingewikkelde zelfhulpboeken die nu op de markt verschijnen irrelevant en overbodig. Het getuigt van veel inzicht in de mens en zijn denkpatronen (dat kan ook wel kloppen want de man werkte als psychotherapeut). Hij geeft veel hilarische voorbeelden en 'oefeningen'.
Ik wou dat ik zulke heldere zinnen kon schrijven. Ik wil het nu ook lezen.

Wel oppassen met het woord 'hilarisch', dat woord is voor mij een reden een bepaalde film juist niet mee te nemen uit de dvd-o-theek. 'Een film vol dolkomische en hilarische momenten'.
Aldus.
pi_72065790
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:39 schreef Z het volgende:

[..]

Wel oppassen met het woord 'hilarisch',
Dat doet een beetje denken uit Mme. Verdurin uit À la Recherche du Temps Perdu, de burgerdame met sociale aspiraties, die op haar soirées altijd zo uitbundig om de grapjes van de aanwezigen lachte, dat haar kaak op een goede dag uit de kom schoot. Later veinsde ze alleen maar zo hard te lachen door haar gezicht in haar handen te verbergen en te schokschouderen, als ik het wel heb.
pi_72065959
Ja, hilarisch is een wat problematisch woord. Maar dolkomisch is erger.

Gisteravond was er een vrouw op televisie die als stopwoord 'grandioos' had. Dat hoor je niet zo vaak, of is dat in een bepaade regio van Nederland een populair woord? Ze kwam uit Ridderkerk geloof ik.
pi_72066007
Toen ik in Alaska (O+) was was Nederland erg ver weg, en het fokforum nog meer, maar toch heb ik me er een keer op betrapt dat ik me afvroeg hoe het met claudia is. Claudia, hoe is het met je?
pi_72066147
Zeus niet occult? Jij bent echt een smerige niet-je-boeken-kaftende ketter. Ik heb laatst een boek gekaft.
pi_72066218
Hoe was Alaska?
pi_72066302
Die vraag ga ik binnenkort beantwoorden middels een stel foto's. Tot die tijd moet een smiley uitdrukken wat woorden niet kunnen:
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:20:14 #292
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_72066340
Fo-to's! Fo-to's! Fo-to's!
pi_72066698
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:28 schreef ShadyLane het volgende:
Eentje alvast
Oh, wow. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:33:46 #295
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_72066702
Ik ben gewoon een lieve man.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_72066709
Holy crap, daar kunnen de Picos niet aan tippen hoor.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:35:58 #297
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_72066754
Overigens, boeken kaften: , , !!!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:40:24 #298
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_72066862
quote:
Eentje alvast
Oeehhh!
pi_72067263
quote:
Eentje alvast
Wauw. Benieuwd naar meer.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:50:27 #300
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_72068477
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:02 schreef Gellius het volgende:
Ik kan het ook kaften.
Of met een dramatisch gebaar de hele kaft er ruw van af rijten. Heeft iets symbolisch en scheelt ook weer wat gewicht tijdens het meetorsen.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')