Tips? Oefen de fiets --> loop transition paar keer op wedstrijdtempo, zal een hoop schelen in je looptijd. Bijv 10km op wedstrijdtempo fietsen en dan 2km lopen op wedstrijdtempo. Dit kan je een keer of 2 / 3 doen (pak wel pauze tussendoor).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:36 schreef bananablues het volgende:
[..]
Net mijn eerste tweedehands racefiets gekocht! Een Cube Attempt 2006 zonder pedalen. Ik wil ook gaan trainen voor een 1/8e triathlon, om eens te kijken of het wat is! Nog tips voor een beginneling?
Ik zit ook te denken aan een ligstuur te kopen, maar wacht er nog eventjes mee. Moet eerst pedalen en goede fietskleding kopen. Wat zijn goede pedalen voor de triathlon? Of wissel je van schoenen na het fietsen?
Dat 't beter gaat?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:12 schreef el_salvador het volgende:
Ik merk zelf na 3 daagjes alweer een behoorlijk verschil trouwens woei
zeker, lagere hartslag en hogere snelheid op mn vaste trainingsberg. Vandaag trouwens weer 100+ renners tegengekomen daar, mooie fietsomgeving.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat 't beter gaat?
Klimmen is altijd weer even wennen idd.
Lekker druk daarquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:02 schreef el_salvador het volgende:
[..]
zeker, lagere hartslag en hogere snelheid op mn vaste trainingsberg. Vandaag trouwens weer 100+ renners tegengekomen daar, mooie fietsomgeving.
Hoeveel afwijking zou zo'n GPS hebben. Bij mij verschilt het geloof ik per rit nog wel redelijk veel. Laatst gaf hij op een ritje van 11 km, 165 hoogtemeters, terwijl de rit nagenoeg vlak was. Vooral toen ik onder de bomen fietste gaf hij afwijkingen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:12 schreef el_salvador het volgende:
1300 hoogtemeters op de gps weer vandaag, en kwam een wagen tegen van de vacansoleil ploeg. Weet iemand daar meer van? Dacht dat ze hier op hoogtestage zaten.
Ik merk zelf na 3 daagjes alweer een behoorlijk verschil trouwens woei
dat hoeft dus niemand te wetenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:10 schreef No-P het volgende:
[..]
Hoeveel afwijking zou zo'n GPS hebben. Bij mij verschilt het geloof ik per rit nog wel redelijk veel. Laatst gaf hij op een ritje van 11 km, 165 hoogtemeters, terwijl de rit nagenoeg vlak was. Vooral toen ik onder de bomen fietste gaf hij afwijkingen.
Baas boven baasquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In vergelijking met bijna dood worden gereden (vorige topic) viel mijn val erg mee, maar ik stond wel te kijken dat ik een enorme hongeraanval had vijf minuten erna. Waarschijnlijk omdat ik zo pissig op mezelf was dat ik op zo'n stomme manier ben gevallen...maar m'n fiets is zo te zien gelukkig niet beschadigd.
Zal voor de zekerheid wel even de plaatjes checken, het uitdraaien volet niet meer zo soepel als eerst...of dat verbeeld ik me nu, dat kan ook natuurlijk.
Ultegra is meteen het duurste aan de hele fiets. zullen wel bezuinigd hebben op andere onderdelen. Stijfheid van het frame is heel belangrijk. Verkijk je dus niet op Ultegra, sowieso Ultegra is net vernieuwd. Ultegra,, Ultegra SL en dan Ultegra 6700(?) met technieken uit de Dura Ace range. Koop anders of kijk even in fiets (www.fiets.nl)quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:18 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Baas boven baas![]()
Maar het is niet echt lekker weer en ik ga zo eens wat winkels af hier op fietsenjacht. Heb maandag tijdens het fietsen nog een hele mooie zien staan. Merk weet ik niet meer, maar was Ultegra afgemonteerd en 800 euro oid. Meer heb ik eigenlijk niet echt te besteden.
Nou, jullie horen het wel
Carbon voorvork is stijver en rijdt beter. Heeft te maken met demping en dergelijke. Dit is vaak standaard, belangrijker is om te weten welke techniek ze gebruikt hebben om die voorvork te maken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:39 schreef Snuf. het volgende:
Ik ga met een ervaren fietser die mij ook aan het wielrennen heeft gebracht. Hij ratelde maar van alles, maar er zat ook een carbonvoorvork op (wat kennelijk tof is)
Maar ik ga wel even kijjken, thanks voor de tips jongens
Inderdaad... ik heb in een van mijn routes een paar kilometer klinkerweg..daar rammel je zowat van de fiets af zeg en dan is die carbon vork echt wel beter.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Carbon voorvork vangt de schokken beter op, dus het is comfortabeler op klinkerwegen ed.
Stijfheid van de Carbon schoen?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:25 schreef Snuf. het volgende:
Ben ik weerAls je daar binnenkomt is het toch net een hele grote snoepwinkel.
![]()
Maar heb nog geen fiets gekocht, maar wel zo goed als beslist. Ik ga waarschijnlijk toch voor die fiets uit de andere winkel (waar ik maandag ben geweest). Zag er mooi uit, Ultegra, Carbon voorvork, double (10 speed) en binnen mijn budget. Ik ga vanmiddag als die winkel open is daar kijken.
Wel alvast nieuwe schoenen gekocht. Shimano Ro99. Met carbon onderkant75 euro.
Kijken hoe snel het breekt ;-)quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:38 schreef Snuf. het volgende:
Ik weet het. Hoop dat ik er nog wat dingen bij kan lullen
Hoe kan ik zien wat de stijfheid is?
Heb je een dubbel of Compact? Maakt veel uit ;-) Tenminste als je gaat klimmen. Stevens zijn mooie fietsen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:24 schreef Snuf. het volgende:
Nou, de nieuwe fiets is binnen
Het is een Stevens geworden. Preciese naam ben ik vergeten. Geheel Shimano 105 afgemonteerd, triple en 10 speed. Daarnaast ook nog look pedalen en een carbon voorvork.
Het is een tweedehands, maar er is nauwelijks opgereden en ik moest ook even 2 keer kijken om te zien of ie nieuw of 2e hands was. Proefritje reed lekker.
Hoeveel tandjes heeft het buiten- en binnenblad?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:43 schreef Snuf. het volgende:
Dubbel of Compact zou ik niet weten. Wat is het verschil?
Wat een schandalig slecht item zeg. De subjectiviteit spat van de commentator af en ze gaat niet eens in op de belachelijke woorden van mevrouw Ficq: "argeloze fietsers". Je kunt in het verkeer niet argeloos zijn. Ben je dat wel, dan hoor je op de weg niet thuis.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:03 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Heb je een dubbel of Compact? Maakt veel uit ;-) Tenminste als je gaat klimmen. Stevens zijn mooie fietsen.
Kwam net dit tegen op Een Vandaag: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/34903/oorlog_op_het_fietspad
Ik ben zo'n debiel,maar rijd liefst op de grote weg. Sowieso is het nooit goed wat je doet, en als je in een groep rijdt maakt het niet eens uit hoe hard je gaat, dan ben ja altijd intimiderend.
Die had ik een tijdje terug ook gezien ja, een erg negatief item tov de wielrenner.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:03 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Heb je een dubbel of Compact? Maakt veel uit ;-) Tenminste als je gaat klimmen. Stevens zijn mooie fietsen.
Kwam net dit tegen op Een Vandaag: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/34903/oorlog_op_het_fietspad
Ik ben zo'n debiel,maar rijd liefst op de grote weg. Sowieso is het nooit goed wat je doet, en als je in een groep rijdt maakt het niet eens uit hoe hard je gaat, dan ben ja altijd intimiderend.
idd nogal kortzichtig.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:11 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Die had ik een tijdje terug ook gezien ja, een erg negatief item tov de wielrenner.
Mee eens. De FOUT ligt altijd bij iemand anders en nooit bij jezelf. En als IK hier fiets moet IEDEREEN mij de ruimte geven. Stelletje a-socialen!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:49 schreef jpjedi het volgende:
enorm stigmatiseren en natuurlijk totaal respectloos om een groep weg gebruikers weg te zetten als debielen en groepen reuen.![]()
Natuurlijk zijn er asociale wielrenners en zelfs hele pelotons. maar er zijn bijvoorbeeld net zo veel onbekwame schoonmoeders op het fietspad die geen tijd hebben om op het verkeer te letten.
zeker, ik had vorige week bijna een hondje onder de wielen, omdat ik na 2 keer bellen nog geen enkele reactie kreeg van z'n baas, die op het fietspad liep ipv op het trottoir (gescheiden door hooguit 30 cm struikjes).quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn ook zo kortzichtig over wielrenners.
Gereden afstand is heel nauwkeurig met GPS maar hoogtemeters is erg onnauwkeurig is mijn ervaring, tenzij je echt bergop rijdt. Op relatief vlakke stukken zit die meter de hele tijd ruis op te tellen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:10 schreef No-P het volgende:
[..]
Hoeveel afwijking zou zo'n GPS hebben. Bij mij verschilt het geloof ik per rit nog wel redelijk veel. Laatst gaf hij op een ritje van 11 km, 165 hoogtemeters, terwijl de rit nagenoeg vlak was. Vooral toen ik onder de bomen fietste gaf hij afwijkingen.
Tja je begrijpt hopelijk het verschil wel tussen een webwinkel en een fietsenmaker. Daarbij vind ik het verschil eigenlijk niet zo denderend om dan de band alsnog online te bestellen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:12 schreef Superher0 het volgende:
Vandaag langs mijn fietsenmaker om een nieuwe achterband te kopen. De oude is behoorlijk versleten, rijd op een vierkante namelijk en dat voelt niet prettig bij hoge en ook lage snelheden. Had hem bijna gekocht totdat ik de prijs zag. 43 euro voor een conti GP 4000!
Nou, dat vertik ik, helemaal omdat ik hem voor 33 euro kan kopen via Futurum. Is 10 euro per band! Ik ben toch geen dief van mijn eigen portomonnee. Kon 10% krijgen maar dan nog. Jammer. Maar om mijn fietsenmaker te vriend te houden heb ik wel meteen een grote beurt gepland in oktober. Mag hij het hele achterwiel reviseren en nieuwe ketting en tandwielen erop zetten. Begin nu maar alvast met sparen.
Helemaal gelijk heb je. Ik ben best bereid om meer te betalen maar om 33% meer te betalen vind ik teveel. En helemaal omdat ik 4 banden nodig heb, voor mijn twee fietsen. En dan tikt het wel aan. ZIjn al die kleine dingetjes die het hem doen. Fietsenmaker verdient genoeg aan mij, geloof mij. Elke keer ga ik niet voor minder dan 150 euro weg.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:30 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tja je begrijpt hopelijk het verschil wel tussen een webwinkel en een fietsenmaker. Daarbij vind ik het verschil eigenlijk niet zo denderend om dan de band alsnog online te bestellen.
Ik heb ook mijn nieuwe fiets gekocht bij de dorpsFM hier terwijl ik hem voor 150 euro minder kan kopen bij de prominente fietsenwinkels in NL. Maar nu kan ik lopend even mijn fiets weg brengen als ik de hond uit ga laten, ik hoef nagenoeg niet te betalen voor klein sleutelwerk. Dan nog ben ik duur uit maar ik heb wel een fietsenwinkel om de hoek die mij als klant waardeert.
Maar de meeste losse zaken koop ik wel online, puur voor het gemak en het aanbod.
4 banden wordt het al een een ander verhaal inderdaad. Had ik even gemist.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:49 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Helemaal gelijk heb je. Ik ben best bereid om meer te betalen maar om 33% meer te betalen vind ik teveel. En helemaal omdat ik 4 banden nodig heb, voor mijn twee fietsen. En dan tikt het wel aan. ZIjn al die kleine dingetjes die het hem doen. Fietsenmaker verdient genoeg aan mij, geloof mij. Elke keer ga ik niet voor minder dan 150 euro weg.
Die band is ook bij Futurumshop nog veel te duur. Is verouderd, de recentere en betere GP4000S vind je voor zo'n 45/set. Zelfs voor de nieuwste topband van Vittoria (Open Corsa Evo CX II) betaalde ik toen ze net uit waren <30euro. En ik heb laatst nog een tiental Pariba's gekocht in Belgie voor 10 euro/stuk (fashionforcycling.be), gelijk ook voor vrienden een paar. Een fietsenmaker die voor een GP4000 43 euro vraagt loopt 4 jaar achter de feiten aan en mag best in z'n gezicht worden uitgelachen. Heeft niks met extra service oid te maken want die krijg je niet bij een slijtageartikel als een band. Voor een gehele fiets is het inderdaad een ander verhaal, dan is het erg prettig om ergens binnen te kunnen lopen voor hulp met kleine dingetjes of gewoon een onderhoudsbeurt. Dat hoeft niet te betekenen dat je ook echt alles daar koopt, een beetje loyaliteit is goed maar je hoeft nu ook weer niet de filantroop uit te hangenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:30 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tja je begrijpt hopelijk het verschil wel tussen een webwinkel en een fietsenmaker. Daarbij vind ik het verschil eigenlijk niet zo denderend om dan de band alsnog online te bestellen.
Ik heb ook mijn nieuwe fiets gekocht bij de dorpsFM hier terwijl ik hem voor 150 euro minder kan kopen bij de prominente fietsenwinkels in NL. Maar nu kan ik lopend even mijn fiets weg brengen als ik de hond uit ga laten, ik hoef nagenoeg niet te betalen voor klein sleutelwerk. Dan nog ben ik duur uit maar ik heb wel een fietsenwinkel om de hoek die mij als klant waardeert.
Maar de meeste losse zaken koop ik wel online, puur voor het gemak en het aanbod.
4000s bandjes zijn bij Salden 25 euroquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:49 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Helemaal gelijk heb je. Ik ben best bereid om meer te betalen maar om 33% meer te betalen vind ik teveel. En helemaal omdat ik 4 banden nodig heb, voor mijn twee fietsen. En dan tikt het wel aan. ZIjn al die kleine dingetjes die het hem doen. Fietsenmaker verdient genoeg aan mij, geloof mij. Elke keer ga ik niet voor minder dan 150 euro weg.
Eensch maar als hij ze voor 43 kan verkopen moet hij het zeker niet laten.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:23 schreef eentwee het volgende:
[..]
Die band is ook bij Futurumshop nog veel te duur. Is verouderd, de recentere en betere GP4000S vind je voor zo'n 45/set. Zelfs voor de nieuwste topband van Vittoria (Open Corsa Evo CX II) betaalde ik toen ze net uit waren <30euro. En ik heb laatst nog een tiental Pariba's gekocht in Belgie voor 10 euro/stuk (fashionforcycling.be), gelijk ook voor vrienden een paar. Een fietsenmaker die voor een GP4000 43 euro vraagt loopt 4 jaar achter de feiten aan en mag best in z'n gezicht worden uitgelachen. Heeft niks met extra service oid te maken want die krijg je niet bij een slijtageartikel als een band. Voor een gehele fiets is het inderdaad een ander verhaal, dan is het erg prettig om ergens binnen te kunnen lopen voor hulp met kleine dingetjes of gewoon een onderhoudsbeurt. Dat hoeft niet te betekenen dat je ook echt alles daar koopt, een beetje loyaliteit is goed maar je hoeft nu ook weer niet de filantroop uit te hangenEen fietsenmaker die met z'n tijd meegaat begrijpt dat.
Maar 10 euro verzendkosten en ik woon niet echt om de hoekquote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:09 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
4000s bandjes zijn bij Salden 25 euro
Stelletje mongolen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:42 schreef Superher0 het volgende:
Fietsen is gevaarlijk: http://www.ad.nl/utrecht/(...)_auto_beschoten.html
het moet niet gekker worden.
Dit klinkt als mijn fiets (* checkt in de kelder of ie er nog staat) --- is het de Stelvio?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:24 schreef Snuf. het volgende:
Nou, de nieuwe fiets is binnen
Het is een Stevens geworden. Preciese naam ben ik vergeten. Geheel Shimano 105 afgemonteerd, triple en 10 speed. Daarnaast ook nog look pedalen en een carbon voorvork.
Het is een tweedehands, maar er is nauwelijks opgereden en ik moest ook even 2 keer kijken om te zien of ie nieuw of 2e hands was. Proefritje reed lekker.
Nee, gelukkig niet. Maar die duif wel bijna.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:05 schreef Snuf. het volgende:
Waarna jij op de grond valt en je fiets onherstelbaar kapot is?
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:08 schreef marcodej het volgende:
Zo, net terug van een ritje van 101km.Katwijk-Buitenkaag-Ringvaart om Schiphol heen tot Bennebroek-Noordwijkerhout-Wassenaar-Katwijk. Ben blij dat ik vandaag ben gegaan, en niet morgen, wanneer het nog warmer wordt. Nu was het prima te doen.
De eerste 75km gingen uitstekend, kon lekker blijven trappen, het laatste stuk moest ik stoempen en was ik een hongerklop net voor door wat repen naar binnen te proppen.
Aan 160-170 moet ik voorlopig nog niet denken.100 kilometertjes is voorlopig nog prima voor me en net te doen.
Van Noordwijkerhout terug naar Katwijk en dan richting Wassenaar, via De Klip door de duinen terug naar Katwijk. Is een extra lusje van 15km en zo kwam ik boven de 100km.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:23 schreef ursel het volgende:
[..]
Jij rijdt van Noordwijkerhout via Wassenaar naar Katwijk??
Mja, 160 - 170, vorig weekend de 143 ook zwaar te verduren gehad, dus zie wel hoever ik kom..
Zeker nu ik nog spierpijn van het hardlopen heb..
Ik rij assertief maar met veel communiceren. Neem dus een duidelijk zichtbare positie in op de weg en geef veel signalen naar automobilisten. Bijvoorbeeld of de weg verderop vrij is om in te halen of juist niet. Dat werkte vrij goed. Behalven op een aantal stukjes drukkere A weg meer richting London. Verder naar het noorden was er helemaal geen probleem. In het zuiden zijn er inderdaad veel automobilisten die veel te veel risico nemen. Soms lijken Britse automobilisten op Kroaten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:26 schreef SeLang het volgende:
Zeg Ivo, Wat vind jij nou van het fietsen in Engeland?
Zelf vind ik de echt kleine wegen (door het platteland) prachtig, maar het schiet natuurlijk niet op als je van A naar B wilt. De grotere wegen zijn vaak erg smal, bochtig en druk. Dus als er een auto achter je zit kunnen ze je soms nieteens voorbij. Omdat ik hier natuurlijk zelf ook auto rij realiseer ik me hoe gevaarlijk sommige wegen zijn. Op drukke bochtige wegen heb je helemaal geen overzicht als er een fietser achter een bocht zit en er wordt vaak veel te hard gereden om op tijd te kunnen stoppen (en een uitwijkmogelijkheid heb je niet vanwege tegenliggers). Ikzelf rij op dat soort wegen daarom altijd erg langzaam en krijg dan zo'n hele file van autos achter me die de risicos kennelijk anders inschatten...
Over die GP4000 hoor ik vaak iets. Zijn die bandjes zo bijzonder?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:29 schreef marcodej het volgende:
Gelijk maar twee Conti GP4000-bandjes eronder leggen....
Eigenlijk is dit geen strafquote:Hij moet helaas besluiten in Traquair
Met alleen wind of alleen regen had ik het eigenlijk prima gevonden. Ik hou niet zo van hitte. Dan heb ik liever een verfrissend regenbuitje.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:43 schreef Wombcat het volgende:
Wel echt schots weer op die foto's idd. Niet echt een pretje om te fietsen in dat weer.
Ik heb 't niet zo op regen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:50 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Met alleen wind of alleen regen had ik het eigenlijk prima gevonden. Ik hou niet zo van hitte. Dan heb ik liever een verfrissend regenbuitje.
In Schotland heet dit zomerquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En 't past ook totaal niet bij de TT
hahah geweldig filmpjequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:05 schreef Littlecreep het volgende:
Ik zit eigenlijk al veel te lang stilAl zeker een week niet gefietst
![]()
Dit kwam ik overigens tegen op youtube. Er wordt nu zelfs gerapt over wielrennen![]()
Heb zelf de 135km gefietst, de laffe afstand dus die helemaal niet naar het Reichswald gingquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:06 schreef eentwee het volgende:
Gaan er nog mensen morgen de Reichswald Posbanktoer fietsen vanuit Ede? Zie http://www.wvede.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1820&Itemid=1
Rand van de buitenband goed in het midden van de velg geplaatst? Daar is de velgdiameter het kleinst. Knijp met twee handen de band naar elkaar en beweeg je handen dan van elkaar af om zo de hele band rond te gaan. Binnenband weer leeg laten lopen ook niet vergeten (als het goed is heb je er wat lucht in gedaan om hem goed te plaatsen)? Vantevoren (voor de volgende keer) de band een beetje oprekken wil ook wel helpen. Groene zeep?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:47 schreef marcodej het volgende:
Iemand nog goede tips om het laatste stukje van de buitenband om een velg te krijgen? Ik krijg het laatste stukje van de GP4000's met geen mogelijkheid om de velg heen (en ja, ik werk naar het ventiel toe)...
Schelden ("Hoerending!") helpt ook al niet...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |