uitblazen, schieten, adem uithouden, raak je? dan meteen nog 2 erachteraan, want je ligt toch al goedquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:13 schreef Erasmo het volgende:
Ook is het belangrijk om niet te gaan anticiperen op het schot, rustig in het zelfde tempo de trekken naar achteren halen en dan komt dat schot er vanzelf wel uit.
En schieten is natuurlijk ook een kwestie van ervaring
Inderdaad, als je schiethouding goed is kom je telkens weer terug op het zelfde richtpuntquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:15 schreef Bob-B het volgende:
[..]
uitblazen, schieten, adem uithouden, raak je? dan meteen nog 2 erachteraan, want je ligt toch al goed
Ademhaling zit er wel goed in ondertussen. Stabiele schiethouding en trekkerdruk nog niet. Ik bouwde die nog veel te snel opquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:15 schreef Bob-B het volgende:
[..]
uitblazen, schieten, adem uithouden, raak je? dan meteen nog 2 erachteraan, want je ligt toch al goed
true, tot je uitgedaagd word om een groepje van 5 te schieten klein genoeg voor 1 plakkertjequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:19 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Inderdaad, als je schiethouding goed is kom je telkens weer terug op het zelfde richtpunt
Waarom zou je dat willen? Je wilt 5 plakkertjes op het lijf van je tegenstander, niet maar eentje.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:31 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
true, tot je uitgedaagd word om een groepje van 5 te schieten klein genoeg voor 1 plakkertje
betere schutter worden > marksmanopleiding > nederlandse sniperopleiding > amerikaanse sniperopleiding > operationele sniper met de Barret > 1 kogel volstaatquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:43 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Je wilt 5 plakkertjes op het lijf van je tegenstander, niet maar eentje.
Een operationele beslissing maken is iets anders dan op een schietbaan de basis schutterprincipes meester maken. En daar draaide het in eerste instantie om.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:16 schreef RonaldV het volgende:
Ah, ja, als dat je doel is, dan wel ja. Persoonlijk zou ik een andere keus gemaakt hebben.
oh, wacht... die andere keus heb ik gemaakt!
Ja dat ga ik zeker doen. Heb ook thuis even de handelingen goed doorgenomen en in mijn hoofd geprent, moet wel goedkomen denk ikquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:18 schreef Pumatje het volgende:
ga gewoon sraan af in je hoofd, stap voor stap. relax, als sgt zegt dat er geen tijdslimiet is, maak er dan gebruik van... dat komt allemaal later wel met tijd
Als foxtrot beginnen of 102eov? ik dacht dat dat geen startfuncties zijn? 2 van onze sgt's zijn afgelopen week vertrokken naar 102 en die moesten toch echt eerst n startfunctie bij 101 doen. Weet je al welke richting je gaat doen? HF, coms of cis?quote:Op zondag 27 september 2009 00:22 schreef Halvor het volgende:
Ik ben net klaar met de KMS en zit in de wachtklik voor m'n VTO verbindingen. Ik zit nu dus bij de het GE/NL op Garderen.
Het is ideaal om een beetje de eenheden te verkennen, maar dat ik niet naar GE/NL wil is me nu wel duidelijk.
Haha dat 101 ook niet perfect is geloof ik graag, ik neig meer een beetje naar de kant van 102 EOV of een Foxtrot functie bij een eenheid of commando ondersteuning. De infanterie spreekt me ook nog altijd aan, dus ik zoek eigenlijk een functie waar ik die twee kan combineren. Maja, we gaan et wel zien.
@Maartengrendel: het GE/NL korps bestaat uit Nederlandse en Duitse verbindelaren die samen een compleet hoofdkwartier op kunnen zitten. Deze zitten gelegerd op Garderen en op Eibergen. De Nederlanders hierin vallen ook een beetje buiten het CLAS en meer onder een hoofdkwartier in Munster.
Bij de Acie zijn nog plaatsen vrij, en voorlopig kunnen die niet gevuld worden geloof ik. En kleine groepen? zeg maar geen groepenquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:43 schreef Halvor het volgende:
Nee je kunt niet als Foxtrot beginnen bij 102 EOV, omdat je daar wel wat ervaring voor nodig hebt. Maar de ambitie om die kunt uit te gaan heb ik wel, dus na mijn startfuncties kan ik weer verder kijken. Wat betreft startfuncties is dat inderdaad vaak bij 101. Ik wil graag de CIS kant op, het is alleen jammer dat je dan vooral met wat kleinere groepen werkt. Echter is het aantal beschikbare vacatures ook nog van invloed op je keuze.
Ben begonnen op de KMS, maar na n serieuze blessure(schenen...) pas na 2 jaar ini1 gehaald en toen had ik dr geen zin meer inquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:20 schreef Halvor het volgende:
Ja ik snap wat je bedoelt. Ik ben maandag trouwens even op bezoek bij 101 B-cie. Krijg daar een presentatie.
Jouw achtergrond is ook GNK als ik het goed begrijp?
ik toevallig ook maar dan in Curacao in een boogtent. Weekje schieten hiephoiquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Een operationele beslissing maken is iets anders dan op een schietbaan de basis schutterprincipes meester maken. En daar draaide het in eerste instantie om.
Als je goede groepjes kan maken met gecontroleerde schoten, dan moet een reactieriedel ook lukken.
Niet letterlijk als dat ik het ga doen, ben inderdaad niet de jongstequote:
Jimmy Bacawa?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:57 schreef cw2cu het volgende:
[..]
ik toevallig ook maar dan in Curacao in een boogtent. Weekje schieten hiephoi
Wacawa bedoel je? Daar zat ik iddquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:34 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Jimmy Bacawa?
En je term zit er alweer bijna op of niet?
Kijk daar wel mee uit, veel mensen worden nogal spichtig als je wapenhandelingen aan het doen bent op een baan waar met scherp wordt geschoten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:54 schreef Rave_NL het volgende:
Gewoon droog oefenen, als een andere groep bezig is gewoon je wapen pakken en in je schiethouding gaan liggen.
Zolang die lollie niet in het voorterrein staat is er niets aan de hand.quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:48 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Kijk daar wel mee uit, veel mensen worden nogal spichtig als je wapenhandelingen aan het doen bent op een baan waar met scherp wordt geschoten.
goede herinneringen aan wacawa, vooral voor de fijne flora daar..quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:57 schreef cw2cu het volgende:
[..]
Wacawa bedoel je? Daar zat ik idd.
En nog 7 weken en dan zit het erop idd. Maar eerst nog naar Aruba over een paar weken.
hehe, de pika's kan ik nog steeds tellen die in mijn hand zittenquote:Op maandag 12 oktober 2009 12:46 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
goede herinneringen aan wacawa, vooral voor de fijne flora daar..
en wat ga je op Aruba doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:13 schreef Erasmo het volgende:
Collega dacht na een schietoefening een C7 op te pakken...1e en laatste keer...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Om hem aan te vragen? Was 1 mailtje hierquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:07 schreef Gierigesloeber het volgende:
Heerlijk, de administratie van de landmacht. 2 uur bellen voor mijn veiligheids onderzoek.
Mwah dat is nog aardig snel....bij mij kwamen ze er achter dat het hele veiligheidsonderzoek nooit aangevraagd was en toen had ik de medische en fysieke keuring net achter de rug dus dan ben je ook wel weer zo'n 3 tot 4 maanden verder ofzoquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:38 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Om hem aan te vragen? Was 1 mailtje hier
Ach ik kan waarschijnlijk toch pas in maart beginnen (althans daar belden ze mij over op) dus het duurt zowiezo nog evenquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:56 schreef Pumatje het volgende:
moet je zeggen, oke. prima
dan bij deze kun je mijn sollicitatie ook verscheuren, dit duurt me te lang.
geloof me, moet je kijken hoe snel het gaat.
heb ook zoiets gedaan bij de keuring.
Moest naar het CMH voor mijn oren, vielen net buiten de grens ofzo, of erop.
Doc : Ja, eh over 3 mnd heb je afspraak bij CMH, duurt weekje of 3, kun je over +-6 mnd terugkomen hier, en kun je weer verder met de tests.
stond ik op en zei, weet je laat maar zitten.
Ik moet huur betalen, vaste lasten, heel verhaal...
heb hier geen tijd voor.
toen ging het snel
Ik vind dit een beetje onvolwassen manier om je te gedragen tegen een potentieel nieuwe werkgever die jou nog moet selecteren. Al helemaal geen goed idee om dit als advies aan anderen te geven lijkt mij.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:56 schreef Pumatje het volgende:
moet je zeggen, oke. prima
dan bij deze kun je mijn sollicitatie ook verscheuren, dit duurt me te lang.
geloof me, moet je kijken hoe snel het gaat.
heb ook zoiets gedaan bij de keuring.
Moest naar het CMH voor mijn oren, vielen net buiten de grens ofzo, of erop.
Doc : Ja, eh over 3 mnd heb je afspraak bij CMH, duurt weekje of 3, kun je over +-6 mnd terugkomen hier, en kun je weer verder met de tests.
stond ik op en zei, weet je laat maar zitten.
Ik moet huur betalen, vaste lasten, heel verhaal...
heb hier geen tijd voor.
toen ging het snel
Een sollicitatiegesprek is niet alleen om jou voor te stellen aan een nieuwe werkgever, maar ook om de nieuwe werkgever voor te stellen aan jou. En als de nieuwe werkgever nog voor ik er aan het werk ben geen enkele haast maakt om mij in dienst te willen nemen, dan vraag ik me af of hij mij wel wil hebben. Blijkbaar niet, anders maakte hij wel haast.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 07:17 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje onvolwassen manier om je te gedragen tegen een potentieel nieuwe werkgever die jou nog moet selecteren. Al helemaal geen goed idee om dit als advies aan anderen te geven lijkt mij.
Ik accepteerde gewoon dat mijn selectie aardig wat tijd kostte omdat het nou eenmaal een uitgebreide ingewikkelde procedure was. Tussendoor kon ik gewoon werken bij m'n bijbaantje. Ik denk ook helemaal niet dat het positief voor mij had uitgepakt als ik hierover dwars zou gaan zitten. Sowieso had ik er geen last van, van het wachten. Was wel relaxed, kon ik me voorbereidenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Een sollicitatiegesprek is niet alleen om jou voor te stellen aan een nieuwe werkgever, maar ook om de nieuwe werkgever voor te stellen aan jou. En als de nieuwe werkgever nog voor ik er aan het werk ben geen enkele haast maakt om mij in dienst te willen nemen, dan vraag ik me af of hij mij wel wil hebben. Blijkbaar niet, anders maakte hij wel haast.
Pumatje heeft gelijk: Defensie moet leren dat ze weliswaar een bijzonder bedrijf is, maar dat ze voor werknemers moet concurreren met bedrijven waar je morgen al kunt beginnen met goed geld verdienen. Als je serieus verwacht dat je nieuwe medewerker wel een maand of twee-drie zonder inkomsten gaat zitten wachten tot hij eindelijk voorMinDef
mag wachten, dan ben je echt als sinds het midden van de jaren 80 niet meer buiten de hekken geweest.
Pumatjes houding is juist NIET onvolwassen, de houding van MinDef is onvolwassen.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 07:17 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje onvolwassen manier om je te gedragen tegen een potentieel nieuwe werkgever die jou nog moet selecteren. Al helemaal geen goed idee om dit als advies aan anderen te geven lijkt mij.
Jij had hem al aangevraagd op je sollicitatieformulier.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik kreeg 'm gewoon ongevraagd gemaild haha.
Denk je niet achteraf dat je een beetje onverstandig bent bezig geweest? Alles alvast opgeven voor je toekomstige baan terwijl je nog niet eens zeker weet of je aangenomen word? Krijg hier een beetje het roulette gevoel bij "ik zet alles op rood want daar valt het toch wel op" niet door hebben (of niet willen weten) dat er ook nog een zwarte kleur is. Kijk ik snap best dat je graag bij Defensie wilt werken en dat dat je droom baan lijkt/is (heb hier wel een beetje hetzelfde gevoel) Maar je kan volgens mij ook iets te hard van stapel lopen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:40 schreef Pumatje het volgende:
[..]
nou, heb niet hethet complete verhaal kunnen vertellen hier, zal ik even doen om de situatie te verduidelijken.
Voorheen liep ik al een vertraging op, van 3 maanden! omdat ik 1 kilo te licht was voor de gevechtsfunctie van Onderofficier ( cav ). 1 kilo!
Terwijl ik na die keuring zoiezo nog 4 maanden zou moeten wachten voordat ik uberhaup kon beginnen, daardoor liep ik uiteindelijk een vertraging op van 6 maanden! omdat ik dan net de opleiding op de KMS zou mislopen.. DOor 1 fokkin kilo.
Die kilo zou ik er gemakkelijk bijkrijgen na de keuring, ik had toch nog 3 maanden. Maarnee, nee.. ik moest opnieuw terugkomen en dan laten zien dat ik een kilo meer woog .. Dat is toch je reinste onzin ????
Begrijp goed, ik had inmiddels mijn studie al opgegeven, mijn huurhuis opgegeven, want mij was verteld dat ik dan zou kunnen instromen etc, maar ik kreeg een melding dat mijn gewicht nog niet goed was. Ja wist ik veel.. dus daar zat ik..
ALs je dan te horen krijgt, dat je weer 6 maanden zal moeten wachten, omdat je oren op de grens liggen!...
dan breekt er gewoon iets, als er zo'n vastgeroeste idioot voor je zit en doodleuk CHM aankruist op zijn formulier met de melding, ja nog 6 maanden. Ja goed..
Ik wilde hardstikke graag bij Defensie werken deelde ik mee, en ik had daar echt alles voor over. Maar dat ging me te ver.. Toen ik duidelijk maakte dat de maat vol was en ze maar iemand anders moesten zoeken met deze achterlijke ophoudingen, hoefde ik niet meer naar het CMH, en kon ik de eerstvolgende lichting van de KMS instappen.
Goed, er zijn wel meer geintjes geflikt bij de keuring met me.. maargoed.
nu is het allemaal Ok.![]()
wel 2 jaar verder nu
Nee, die stond al op het punt te verlopen dus ik moest een tweede veiligheidsonderzoek doen. Moet elke 5 jaar toch?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Jij had hem al aangevraagd op je sollicitatieformulier.
Dat zou dus al een reden voor de psycholoog kunnen zijn om je af te keuren als je alles al opgeeft voordat je de baan hebt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:36 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Denk je niet achteraf dat je een beetje onverstandig bent bezig geweest? Alles alvast opgeven voor je toekomstige baan terwijl je nog niet eens zeker weet of je aangenomen word? Krijg hier een beetje het roulette gevoel bij "ik zet alles op rood want daar valt het toch wel op" niet door hebben (of niet willen weten) dat er ook nog een zwarte kleur is. Kijk ik snap best dat je graag bij Defensie wilt werken en dat dat je droom baan lijkt/is (heb hier wel een beetje hetzelfde gevoel) Maar je kan volgens mij ook iets te hard van stapel lopen.
Daar ben jij trouwens niet de enige in hoor, ken wel meer mensen die dit doen, maar blijf het zelf erg onverstandig vinden.
Ik wist van tevoren dat het lang zou gaan duren, omdat ik informatie had verzameld. Dat heel defensie verder een traag log bedrijf is, kon ik eigenlijk al van de selecties afleiden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:16 schreef RonaldV het volgende:
Er zijn wel meer functies bij defensie zonder burger evenknie. Dat kan nooit het excuus zijn.
Waar het om gaat is dat Defensie met tekorten zit. Defensie is een leuke werkgever, maar niet zo leuk dat sollicitanten maar twee of drie maanden moeten wachten voor ze eindelijjk uitsluitsel hebben over hun aanname, en daarna nog eens moeten wachten tot hun eerste opkomst, die soms ook weer maanden verder ligt! Ze hebben de kans om het nu goed in te richten, zodat ze de komende jaren (ook als de burger-personeelsmarkt wer aantrekt) maar weinig tekorten kennen. Versnel je procedures. Als je door werkzoekenden als 'normaal bedrijf' gezien wilt worden, dan moet je je ook als een normaal bedrijf op de markt begeven.
Wat dat betreft geven de selecties dus een realistisch beeld van dat allesquote:Als je je voorstelt als bedrijf met procedures voor aanname van 3-4 maanden, hoe moet dat dan als je eenmaal binnen bent? Kun je je voorstellen wat voor indruk dat geeft? Komt je salaris wel op tijd, of duurt dat ook maar? Hoe zit dat met beloftes voor studie tijdens mijn diensttijd? Hoe gaat dat met andere regelingen?
Voor sommige functies mag je maar 1x solliciteren. En die eerste indruk van Defensie was allesbehalve negatief, ik wist zelf al precies dat het allemaal maanden lang zou gaan duren en dat er slechts 3x per jaar een lichting op komt. Daarom bleef ik gewoon lekker doorwerken bij het bedrijf waar ik al zat en eventueel focussen op een vervolgstudie, mocht het Defensie verhaal niet door gaan.quote:Ik zei al: het is neit alleen een kennismaking van defensie met jou, maar ook andersom. En Defensie heeft maar één kans op een eerste indruk. Jij mag tenminste een paar jaar later nog eens opnieuw solliciteren.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:36 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Denk je niet achteraf dat je een beetje onverstandig bent bezig geweest? Alles alvast opgeven voor je toekomstige baan terwijl je nog niet eens zeker weet of je aangenomen word? Krijg hier een beetje het roulette gevoel bij "ik zet alles op rood want daar valt het toch wel op" niet door hebben (of niet willen weten) dat er ook nog een zwarte kleur is. Kijk ik snap best dat je graag bij Defensie wilt werken en dat dat je droom baan lijkt/is (heb hier wel een beetje hetzelfde gevoel) Maar je kan volgens mij ook iets te hard van stapel lopen.
Daar ben jij trouwens niet de enige in hoor, ken wel meer mensen die dit doen, maar blijf het zelf erg onverstandig vinden.
De werkgever verlengt deze automatisch, hooguit dat je een keer op een onverwacht moment een krabbeltje hebt moeten zetten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:10 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nee, die stond al op het punt te verlopen dus ik moest een tweede veiligheidsonderzoek doen. Moet elke 5 jaar toch?
Ik moest toch echt een heel nieuw veiligheidsonderzoek formulier invullen, evenals mijn collega's.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:06 schreef Esses het volgende:
[..]
De werkgever verlengt deze automatisch, hooguit dat je een keer op een onverwacht moment een krabbeltje hebt moeten zetten.
Het gaat er niet om dat JIJ alles al wist, maar om het feit dat Defensie 1000en goede kanditaten laat lopen doordat ze hun procedure 15 jaar na het afschaffen van de dienstplicht nog steeds niet op niveau hebben gebracht. Vroeger was er een redelijke instroom van ex-dienstplichtigen, maar die bron is drooggevallen. Ze moeten het nu 100% van de arbeidsmarkt hebben, en ze willen als 'gewoon bedrijf' behandeld worden. Sollicitanten doen precies dat: als de procedure te traag verloopt, dan gaan ze ergens anders heen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:03 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik wist van tevoren dat het lang zou gaan duren, omdat ik informatie had verzameld. Dat heel defensie verder een traag log bedrijf is, kon ik eigenlijk al van de selecties afleiden.
[..]
Wat dat betreft geven de selecties dus een realistisch beeld van dat alles
[..]
Voor sommige functies mag je maar 1x solliciteren. En die eerste indruk van Defensie was allesbehalve negatief, ik wist zelf al precies dat het allemaal maanden lang zou gaan duren en dat er slechts 3x per jaar een lichting op komt. Daarom bleef ik gewoon lekker doorwerken bij het bedrijf waar ik al zat en eventueel focussen op een vervolgstudie, mocht het Defensie verhaal niet door gaan.
Op deze manier filter je wel heel goed de ongemotiveerde mensen eruit. Ik denk dat het probleem van onderbezetting meer bij bezuinigingen ligt. De KLu is op dit moment zeer goed gevuld volgens eigen zeggen. Gestreefd wordt naar een vullingspercentage van 93% (of 95%, weet ik effe niet meer zeker) en die is nu bereikt en wordt gehandhaafd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat JIJ alles al wist, maar om het feit dat Defensie 1000en goede kanditaten laat lopen doordat ze hun procedure 15 jaar na het afschaffen van de dienstplicht nog steeds niet op niveau hebben gebracht. Vroeger was er een redelijke instroom van ex-dienstplichtigen, maar die bron is drooggevallen. Ze moeten het nu 100% van de arbeidsmarkt hebben, en ze willen als 'gewoon bedrijf' behandeld worden. Sollicitanten doen precies dat: als de procedure te traag verloopt, dan gaan ze ergens anders heen.
Maar ondertussen klaagt men op de staven wel over hoge werkdruk voor het personeel door onderbezetting.
Nee, je haalt alleen degenen binnen die al supergemotiveerd zijn om door te zetten. Maar met supergemotiveerd ben je er niet. Het gros van de spotters aan de kop van de baan was ooit ook supergemotiveerd. Juist de talenten die nog niet weten of Defensie iets voor ze is gaan hiermee vrijwel zeker niet binnenkomen, terwijl je die juist wel wilt hebben.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:39 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Op deze manier filter je wel heel goed de ongemotiveerde mensen eruit. Ik denk dat het probleem van onderbezetting meer bij bezuinigingen ligt. De KLu is op dit moment zeer goed gevuld volgens eigen zeggen. Gestreefd wordt naar een vullingspercentage van 93% (of 95%, weet ik effe niet meer zeker) en die is nu bereikt en wordt gehandhaafd.
Ik zie het gros van de spotters nou niet echt als militair als ik eerlijk ben... Er zullen vast wel uitzonderingen zijn... hoop ik.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:51 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee, je haalt alleen degenen binnen die al supergemotiveerd zijn om door te zetten. Maar met supergemotiveerd ben je er niet. Het gros van de spotters aan de kop van de baan was ooit ook supergemotiveerd. Juist de talenten die nog niet weten of Defensie iets voor ze is gaan hiermee vrijwel zeker niet binnenkomen, terwijl je die juist wel wilt hebben.
Ik zei ook niet dat ze het zijn, of zijn geweest. Ik zei dat ze bijna allemaal ooit een poging hebben ondernomen om er één te worden. Als je het aan ze vraagt ontkennen ze het natuurlijk, maar er is er niet één bij die nooit gefantaseerd heeft om zelf eens zo'n bak te mogen besturen, en dus heeft hij ooit een poging ondernomen om er bij te mogen. Mensen met een lichamelijke handicap uitgezonderd uiteraard.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:15 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik zie het gros van de spotters nou niet echt als militair als ik eerlijk ben... Er zullen vast wel uitzonderingen zijn... hoop ik.
²quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:37 schreef Remco026 het volgende:
Zo... lekker genieten van een lang weekend
Uit mn hoofd nog zo'n 210 uur staan, met uitzondering van ZZF-uren die ik nog tegoed krijg.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:30 schreef Remco026 het volgende:
Dat zou wel soepel zijn, maar dat lijkt me niet iets voor een marinierZou je commandant er blij mee zijn?
Ik heb in totaal nog 120 uren staan, daar moet alleen de week tussen kerst en oud en nieuw nog af en dan neem ik denk ik 80 uur mee naar volgend jaar.
Jij hebt echt veel over voor de baas hequote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:48 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Uit mn hoofd nog zo'n 210 uur staan, met uitzondering van ZZF-uren die ik nog tegoed krijg.
Maar neem iig 80 uur winterverlof plus 16 uur snip mee, en van de rest neem ik een dikke maand vrij![]()
Waarvan 2 weken naar zwitserland naar een maatje van me die daar studeerd om mn ski-skills weer even bij te schaven voor de komende wintertraining!
(ben inmiddels zo verpest door de baas dat ik met zulke dingen bezig ben ja)
Ach, ik troost me met de gedachte dat de wereld ietsjes veiliger geworden is dankzij mij...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:12 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Jij hebt echt veel over voor de baas he
Eerst ga je vrijwillig undercover het strand van curacao onder waarneming houden en zoeken naar mijnen in de oceaan en nu lever je je zuurverdiende uren in om je ski skills bij te werken
Ze zouden je op moeten geven voor een medaille Rave
Ik heb een jaar geleden ook een nieuw veiligheidsonderzoek moeten tekenen/aanvragen, voor mn huidige functie word je wat beter gecheckt. (Ivm oa crypto en titaan dingen)quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:06 schreef Pumatje het volgende:
Luchtmacht he, niet te vertrouwen die lui
De 'Chef' die de leiding had over dat gebeuren vertelde dat het vroeger (WO II, toen tanks voor het eerst bij OVG ingezet werden) gebruikelijk was dat infanteristen met een plakbom of brandbom vijandelijke tanks probeerden uit te schakelen. Om gewend te raken aan het optreden dicht bij/op/onder tanks werden zulke drills regelmatig beoefend. Tegenwoordig is het inderdaad vooral een GVA-achtige oefening.quote:Op maandag 9 november 2009 13:31 schreef thesystem het volgende:
Grensverleggende activiteiten mijn vriend.....
en dik wordenquote:Op vrijdag 13 november 2009 17:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Gefeliciteerd
Nu mag je jezelf oprecht een "Tanker" noemen.
Staat de blauwe maffia al op 24/7 standby?quote:Op zaterdag 14 november 2009 02:17 schreef cw2cu het volgende:
Nog 2 weken en mijn 4 maanden ttw in de west (curacao) zitten erop!!
Doe Kim en Hans de groeten, pleisterplakkers(sld en kpl) bij die tankmaffia daar in t zuidenquote:Op zaterdag 21 november 2009 10:36 schreef Pumatje het volgende:
Dik worden ben ik mee bezigbedankt jongens.
ik zat inderdaad op de KMS fathank, nu niet meer dus
waar ik geplaatsd wordt, laat ik zeggen dat ik in het zuiden blijfweet je genoeg
.
afgelopen weken enkel onderhoud gehad, mijn Eskadron zit nog in Afghanistan. En als ze terugkomen moeten alle tanks 100% inzetbaar zijn.
iets van 7 hebben nieuwe tracks&loopwielen, etc etc etc. gehad ofzo... zwaar klusje, en van nr. 21 is zo'n beetje alles kapot heb ik begrepen, maar heeft ook nieuwe tracks gekregen. de rest is volgens mij helemaal in orde nu.
en tussendoor.. iedereen weet wel dat het Belgische leger zo'n beetje gaat ophouden te bestaan met die laatste bezuinigingen van ze.. nou ik kwam dit tegen op internet en vond ik wel zo cool.
1 para wordt gesloten ( onderdeel van Belgische SF ) soort luchtmobielers.
Heeeel veel mensen zijn er tegen en er is veel protest en er worden nogal wat petities getekend
nu bij het laatste protest, waren deze politie mannen bereid te tekenen.. en hoe., moet je kijken
[ afbeelding ]
toch erg gaaf
promotie van het boek van een of andere embedded journalist waarin 'de normale soldaat' aan het woord komt..quote:Op woensdag 25 november 2009 12:38 schreef Bouke-p het volgende:
@Rave
Nee, niet gezien. Dr kwamen militairen aan het woord geloof ik?
30kb verbinding hierquote:Op donderdag 26 november 2009 21:24 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
promotie van het boek van een of andere embedded journalist waarin 'de normale soldaat' aan het woord komt..
Kijk maar of je het fragment nog terug kan vinden op uitzendgemist.nl
quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:45 schreef Halvor het volgende:
'De normale soldaat' en dan een kolonel en een kapitein aan het woord laten. Is nou niet echt mij interpretatie van een normale soldaat. Ik heb niks tegen officieren overigens...
Ze zullen wel een voorgekauwd praatje hebben gegevenquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:45 schreef Halvor het volgende:
'De normale soldaat' en dan een kolonel en een kapitein aan het woord laten. Is nou niet echt mij interpretatie van een normale soldaat. Ik heb niks tegen officieren overigens...
Stukjes voorgelezen uit wat zij geschreven hebben voor het boek. Ik heb nu het meeste van het boek gelezen en hoewel sommige verhalen vrij indrukwekkend zijn zitten er maar bijzonder weinig stukken tussen van mensen met een rang lager dan Eerste Luitenant en sommige dingen zijn echt tenenkrommend betekenisloos (zoals het eerste verhaal van die vrouwelijke luchtmachtofficier waarin ze vertelt wat ze op een normale dag doet op ISAF HQ...).quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:22 schreef thesystem het volgende:
[..]
Ze zullen wel een voorgekauwd praatje hebben gegeven
Helemaal mee eensquote:Op maandag 7 december 2009 00:12 schreef Vortix het volgende:
[..]
Stukjes voorgelezen uit wat zij geschreven hebben voor het boek. Ik heb nu het meeste van het boek gelezen en hoewel sommige verhalen vrij indrukwekkend zijn zitten er maar bijzonder weinig stukken tussen van mensen met een rang lager dan Eerste Luitenant en sommige dingen zijn echt tenenkrommend betekenisloos (zoals het eerste verhaal van die vrouwelijke luchtmachtofficier waarin ze vertelt wat ze op een normale dag doet op ISAF HQ...).
Volgens mij 1 van de L-fregatten, Witte de With (F813) of de van Heemskerck (F812).quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:17 schreef RonaldV het volgende:
OK, kom maar op: welke boot?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |