abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:25:59 #151
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_73775461
En weer een weekend naar de klote..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:10:06 #152
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73776526
Wiezo?
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:22:12 #153
168777 Rave_NL
pi_73779660
Morgen op het vliegtuig, weer een weekje weg
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:43:00 #154
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73784412
Vergeet niet te dido-en

Hier kon het ook beter, ik heb echt zin in een biertje
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:13:46 #155
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_74010097
Collega dacht na een schietoefening een C7 op te pakken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:09:40 #156
168777 Rave_NL
pi_74020144
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:13 schreef Erasmo het volgende:
Collega dacht na een schietoefening een C7 op te pakken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1e en laatste keer...
pi_74022451
hoi
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:53:41 #158
168777 Rave_NL
pi_74069649
Goeiemeurge
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:07:54 #159
185423 Gierigesloeber
Maar als ik nou
pi_74071532
Heerlijk, de administratie van de landmacht. 2 uur bellen voor mijn veiligheids onderzoek.
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:01:09 #160
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74074912
Niet alleen bij de KL, bel DCHR, en leg het verzoek daar neer, niet bij je eigen instelling proberen. Werkt niet.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:38:08 #161
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_74077856
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:07 schreef Gierigesloeber het volgende:
Heerlijk, de administratie van de landmacht. 2 uur bellen voor mijn veiligheids onderzoek.
Om hem aan te vragen? Was 1 mailtje hier
pi_74090483
Ik kreeg 'm gewoon ongevraagd gemaild haha.
pi_74094515
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:38 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Om hem aan te vragen? Was 1 mailtje hier
Mwah dat is nog aardig snel....bij mij kwamen ze er achter dat het hele veiligheidsonderzoek nooit aangevraagd was en toen had ik de medische en fysieke keuring net achter de rug dus dan ben je ook wel weer zo'n 3 tot 4 maanden verder ofzo
Peace through power!!
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:56:18 #164
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74095701
moet je zeggen, oke. prima
dan bij deze kun je mijn sollicitatie ook verscheuren, dit duurt me te lang.

geloof me, moet je kijken hoe snel het gaat.

heb ook zoiets gedaan bij de keuring.
Moest naar het CMH voor mijn oren, vielen net buiten de grens ofzo, of erop.
Doc : Ja, eh over 3 mnd heb je afspraak bij CMH, duurt weekje of 3, kun je over +-6 mnd terugkomen hier, en kun je weer verder met de tests.

stond ik op en zei, weet je laat maar zitten.
Ik moet huur betalen, vaste lasten, heel verhaal...

heb hier geen tijd voor.

toen ging het snel
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_74098522
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:56 schreef Pumatje het volgende:

Doc : Ja, eh over 3 mnd heb je afspraak bij CMH, duurt weekje of 3, kun je over +-6 mnd terugkomen hier, en kun je weer verder met de tests.

heb hier geen tijd voor.

toen ging het snel
Ach ik kan waarschijnlijk toch pas in maart beginnen (althans daar belden ze mij over op) dus het duurt zowiezo nog even
Peace through power!!
pi_74100639
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:56 schreef Pumatje het volgende:

heb hier geen tijd voor.

toen ging het snel
Ik vind dit een beetje onvolwassen manier om je te gedragen tegen een potentieel nieuwe werkgever die jou nog moet selecteren. Al helemaal geen goed idee om dit als advies aan anderen te geven lijkt mij.
pi_74100718
Je komt niet echt gemotiveerd over om te beginnen met je nieuwe baan idd.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:34:03 #168
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74101169
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 07:17 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje onvolwassen manier om je te gedragen tegen een potentieel nieuwe werkgever die jou nog moet selecteren. Al helemaal geen goed idee om dit als advies aan anderen te geven lijkt mij.
Een sollicitatiegesprek is niet alleen om jou voor te stellen aan een nieuwe werkgever, maar ook om de nieuwe werkgever voor te stellen aan jou. En als de nieuwe werkgever nog voor ik er aan het werk ben geen enkele haast maakt om mij in dienst te willen nemen, dan vraag ik me af of hij mij wel wil hebben. Blijkbaar niet, anders maakte hij wel haast.

Pumatje heeft gelijk: Defensie moet leren dat ze weliswaar een bijzonder bedrijf is, maar dat ze voor werknemers moet concurreren met bedrijven waar je morgen al kunt beginnen met goed geld verdienen. Als je serieus verwacht dat je nieuwe medewerker wel een maand of twee-drie zonder inkomsten gaat zitten wachten tot hij eindelijk voor MinDef mag wachten, dan ben je echt als sinds het midden van de jaren 80 niet meer buiten de hekken geweest.

Pumatjes houding is juist NIET onvolwassen, de houding van MinDef is onvolwassen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_74101262
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:34 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Een sollicitatiegesprek is niet alleen om jou voor te stellen aan een nieuwe werkgever, maar ook om de nieuwe werkgever voor te stellen aan jou. En als de nieuwe werkgever nog voor ik er aan het werk ben geen enkele haast maakt om mij in dienst te willen nemen, dan vraag ik me af of hij mij wel wil hebben. Blijkbaar niet, anders maakte hij wel haast.

Pumatje heeft gelijk: Defensie moet leren dat ze weliswaar een bijzonder bedrijf is, maar dat ze voor werknemers moet concurreren met bedrijven waar je morgen al kunt beginnen met goed geld verdienen. Als je serieus verwacht dat je nieuwe medewerker wel een maand of twee-drie zonder inkomsten gaat zitten wachten tot hij eindelijk voor MinDef mag wachten, dan ben je echt als sinds het midden van de jaren 80 niet meer buiten de hekken geweest.

Pumatjes houding is juist NIET onvolwassen, de houding van MinDef is onvolwassen.
Ik accepteerde gewoon dat mijn selectie aardig wat tijd kostte omdat het nou eenmaal een uitgebreide ingewikkelde procedure was. Tussendoor kon ik gewoon werken bij m'n bijbaantje. Ik denk ook helemaal niet dat het positief voor mij had uitgepakt als ik hierover dwars zou gaan zitten. Sowieso had ik er geen last van, van het wachten. Was wel relaxed, kon ik me voorbereiden Sowieso zou ik voor mijn functie niet zomaar in de burgermaatschappij kunnen werken, dus Defensie was de enige optie. Dan wordt het wel meer eenrichtingsverkeer.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:16:21 #170
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74101872
Er zijn wel meer functies bij defensie zonder burger evenknie. Dat kan nooit het excuus zijn.

Waar het om gaat is dat Defensie met tekorten zit. Defensie is een leuke werkgever, maar niet zo leuk dat sollicitanten maar twee of drie maanden moeten wachten voor ze eindelijjk uitsluitsel hebben over hun aanname, en daarna nog eens moeten wachten tot hun eerste opkomst, die soms ook weer maanden verder ligt! Ze hebben de kans om het nu goed in te richten, zodat ze de komende jaren (ook als de burger-personeelsmarkt wer aantrekt) maar weinig tekorten kennen. Versnel je procedures. Als je door werkzoekenden als 'normaal bedrijf' gezien wilt worden, dan moet je je ook als een normaal bedrijf op de markt begeven.

Als je je voorstelt als bedrijf met procedures voor aanname van 3-4 maanden, hoe moet dat dan als je eenmaal binnen bent? Kun je je voorstellen wat voor indruk dat geeft? Komt je salaris wel op tijd, of duurt dat ook maar? Hoe zit dat met beloftes voor studie tijdens mijn diensttijd? Hoe gaat dat met andere regelingen?
Ik zei al: het is neit alleen een kennismaking van defensie met jou, maar ook andersom. En Defensie heeft maar één kans op een eerste indruk. Jij mag tenminste een paar jaar later nog eens opnieuw solliciteren.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:40:10 #171
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74102351
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 07:17 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

nou, heb niet hethet complete verhaal kunnen vertellen hier, zal ik even doen om de situatie te verduidelijken.
Voorheen liep ik al een vertraging op, van 3 maanden! omdat ik 1 kilo te licht was voor de gevechtsfunctie van Onderofficier ( cav ). 1 kilo!

Terwijl ik na die keuring zoiezo nog 4 maanden zou moeten wachten voordat ik uberhaup kon beginnen, daardoor liep ik uiteindelijk een vertraging op van 6 maanden! omdat ik dan net de opleiding op de KMS zou mislopen.. DOor 1 fokkin kilo.

Die kilo zou ik er gemakkelijk bijkrijgen na de keuring, ik had toch nog 3 maanden. Maarnee, nee.. ik moest opnieuw terugkomen en dan laten zien dat ik een kilo meer woog .. Dat is toch je reinste onzin ????

Begrijp goed, ik had inmiddels mijn studie al opgegeven, mijn huurhuis opgegeven, want mij was verteld dat ik dan zou kunnen instromen etc, maar ik kreeg een melding dat mijn gewicht nog niet goed was. Ja wist ik veel.. dus daar zat ik..

ALs je dan te horen krijgt, dat je weer 6 maanden zal moeten wachten, omdat je oren op de grens liggen!...
dan breekt er gewoon iets, als er zo'n vastgeroeste idioot voor je zit en doodleuk CHM aankruist op zijn formulier met de melding, ja nog 6 maanden. Ja goed..

Ik wilde hardstikke graag bij Defensie werken deelde ik mee, en ik had daar echt alles voor over. Maar dat ging me te ver.. Toen ik duidelijk maakte dat de maat vol was en ze maar iemand anders moesten zoeken met deze achterlijke ophoudingen, hoefde ik niet meer naar het CMH, en kon ik de eerstvolgende lichting van de KMS instappen.

Goed, er zijn wel meer geintjes geflikt bij de keuring met me.. maargoed.
nu is het allemaal Ok.

wel 2 jaar verder nu
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:36:20 #172
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_74107426
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik kreeg 'm gewoon ongevraagd gemaild haha.
Jij had hem al aangevraagd op je sollicitatieformulier.
pi_74107440
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:40 schreef Pumatje het volgende:

[..]

nou, heb niet hethet complete verhaal kunnen vertellen hier, zal ik even doen om de situatie te verduidelijken.
Voorheen liep ik al een vertraging op, van 3 maanden! omdat ik 1 kilo te licht was voor de gevechtsfunctie van Onderofficier ( cav ). 1 kilo!

Terwijl ik na die keuring zoiezo nog 4 maanden zou moeten wachten voordat ik uberhaup kon beginnen, daardoor liep ik uiteindelijk een vertraging op van 6 maanden! omdat ik dan net de opleiding op de KMS zou mislopen.. DOor 1 fokkin kilo.

Die kilo zou ik er gemakkelijk bijkrijgen na de keuring, ik had toch nog 3 maanden. Maarnee, nee.. ik moest opnieuw terugkomen en dan laten zien dat ik een kilo meer woog .. Dat is toch je reinste onzin ????

Begrijp goed, ik had inmiddels mijn studie al opgegeven, mijn huurhuis opgegeven, want mij was verteld dat ik dan zou kunnen instromen etc, maar ik kreeg een melding dat mijn gewicht nog niet goed was. Ja wist ik veel.. dus daar zat ik..

ALs je dan te horen krijgt, dat je weer 6 maanden zal moeten wachten, omdat je oren op de grens liggen!...
dan breekt er gewoon iets, als er zo'n vastgeroeste idioot voor je zit en doodleuk CHM aankruist op zijn formulier met de melding, ja nog 6 maanden. Ja goed..

Ik wilde hardstikke graag bij Defensie werken deelde ik mee, en ik had daar echt alles voor over. Maar dat ging me te ver.. Toen ik duidelijk maakte dat de maat vol was en ze maar iemand anders moesten zoeken met deze achterlijke ophoudingen, hoefde ik niet meer naar het CMH, en kon ik de eerstvolgende lichting van de KMS instappen.

Goed, er zijn wel meer geintjes geflikt bij de keuring met me.. maargoed.
nu is het allemaal Ok.

wel 2 jaar verder nu
Denk je niet achteraf dat je een beetje onverstandig bent bezig geweest? Alles alvast opgeven voor je toekomstige baan terwijl je nog niet eens zeker weet of je aangenomen word? Krijg hier een beetje het roulette gevoel bij "ik zet alles op rood want daar valt het toch wel op" niet door hebben (of niet willen weten) dat er ook nog een zwarte kleur is. Kijk ik snap best dat je graag bij Defensie wilt werken en dat dat je droom baan lijkt/is (heb hier wel een beetje hetzelfde gevoel) Maar je kan volgens mij ook iets te hard van stapel lopen.

Daar ben jij trouwens niet de enige in hoor, ken wel meer mensen die dit doen, maar blijf het zelf erg onverstandig vinden.
Peace through power!!
pi_74114678
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:36 schreef Nobu het volgende:

[..]

Jij had hem al aangevraagd op je sollicitatieformulier.
Nee, die stond al op het punt te verlopen dus ik moest een tweede veiligheidsonderzoek doen. Moet elke 5 jaar toch?
pi_74114793
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:36 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Denk je niet achteraf dat je een beetje onverstandig bent bezig geweest? Alles alvast opgeven voor je toekomstige baan terwijl je nog niet eens zeker weet of je aangenomen word? Krijg hier een beetje het roulette gevoel bij "ik zet alles op rood want daar valt het toch wel op" niet door hebben (of niet willen weten) dat er ook nog een zwarte kleur is. Kijk ik snap best dat je graag bij Defensie wilt werken en dat dat je droom baan lijkt/is (heb hier wel een beetje hetzelfde gevoel) Maar je kan volgens mij ook iets te hard van stapel lopen.

Daar ben jij trouwens niet de enige in hoor, ken wel meer mensen die dit doen, maar blijf het zelf erg onverstandig vinden.
Dat zou dus al een reden voor de psycholoog kunnen zijn om je af te keuren als je alles al opgeeft voordat je de baan hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')