Ja, de KMA is namelijk een regiment.quote:
Hoe was het in de pub?quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:16 schreef Rave_NL het volgende:
Korte groet vanuit de UK.
Het is hier fantastisch.
Sip in de zin van zaken die niet voor elkaar zijn? Is voor het eerst dat ik van die eenheid hoor dus vandaar dat ik er geen beeld bij heb...quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:48 schreef Halvor het volgende:
Van de week een oefening meegedraaid bij Ciscoy 2 van het GE/NL.
Wat een sippe zooi daar zeg. Ik hoop dat ik daar nooit terecht kom.
Over een paar weken ga ik waarschijnlijk langs bij 101 cisbat, hopelijk is het daar wat beter voor mekaar.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:48 schreef Halvor het volgende:
Van de week een oefening meegedraaid bij Ciscoy 2 van het GE/NL.
Wat een sippe zooi daar zeg. Ik hoop dat ik daar nooit terecht kom.
Over een paar weken ga ik waarschijnlijk langs bij 101 cisbat, hopelijk is het daar wat beter voor mekaar.
Eh, een rukkerquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:31 schreef Vortix het volgende:
100. Met keep/korrel inderdaad. Gisteren in de sim ook op 300 meter geschoten, maar ik had in de sim last van mijn lenzen door de airco, waardoor ik keep, korrel en doel niet meer uit elkaar kon houden. En daardoor snel mijj rust en balans kwijt raakte. Maar goed ik heb nooit eerder geschoten, dus er is nog veel ruimte voor verbetering lijkt me.
Vandaag waren mijn twee grootste fouten dat ik niet stabiel genoeg knielde en dat ik mijn trekkerdruk te snel opbouwde waardoor mijn kogels een groot gedeelte van de tijd links over het doel gingen.
Overigens heb ik wel een paar opdrachten goed volbracht, maar nog lang niet genoeg. Maar dat komt volgende week dinsdag wel, dan zitten we de hele dag op ISK met het peleton.
uitblazen, schieten, adem uithouden, raak je? dan meteen nog 2 erachteraan, want je ligt toch al goedquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:13 schreef Erasmo het volgende:
Ook is het belangrijk om niet te gaan anticiperen op het schot, rustig in het zelfde tempo de trekken naar achteren halen en dan komt dat schot er vanzelf wel uit.
En schieten is natuurlijk ook een kwestie van ervaring
Inderdaad, als je schiethouding goed is kom je telkens weer terug op het zelfde richtpuntquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:15 schreef Bob-B het volgende:
[..]
uitblazen, schieten, adem uithouden, raak je? dan meteen nog 2 erachteraan, want je ligt toch al goed
Ademhaling zit er wel goed in ondertussen. Stabiele schiethouding en trekkerdruk nog niet. Ik bouwde die nog veel te snel opquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:15 schreef Bob-B het volgende:
[..]
uitblazen, schieten, adem uithouden, raak je? dan meteen nog 2 erachteraan, want je ligt toch al goed
true, tot je uitgedaagd word om een groepje van 5 te schieten klein genoeg voor 1 plakkertjequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:19 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Inderdaad, als je schiethouding goed is kom je telkens weer terug op het zelfde richtpunt
Waarom zou je dat willen? Je wilt 5 plakkertjes op het lijf van je tegenstander, niet maar eentje.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:31 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
true, tot je uitgedaagd word om een groepje van 5 te schieten klein genoeg voor 1 plakkertje
betere schutter worden > marksmanopleiding > nederlandse sniperopleiding > amerikaanse sniperopleiding > operationele sniper met de Barret > 1 kogel volstaatquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:43 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Je wilt 5 plakkertjes op het lijf van je tegenstander, niet maar eentje.
Een operationele beslissing maken is iets anders dan op een schietbaan de basis schutterprincipes meester maken. En daar draaide het in eerste instantie om.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:16 schreef RonaldV het volgende:
Ah, ja, als dat je doel is, dan wel ja. Persoonlijk zou ik een andere keus gemaakt hebben.
oh, wacht... die andere keus heb ik gemaakt!
Ja dat ga ik zeker doen. Heb ook thuis even de handelingen goed doorgenomen en in mijn hoofd geprent, moet wel goedkomen denk ikquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:18 schreef Pumatje het volgende:
ga gewoon sraan af in je hoofd, stap voor stap. relax, als sgt zegt dat er geen tijdslimiet is, maak er dan gebruik van... dat komt allemaal later wel met tijd
Als foxtrot beginnen of 102eov? ik dacht dat dat geen startfuncties zijn? 2 van onze sgt's zijn afgelopen week vertrokken naar 102 en die moesten toch echt eerst n startfunctie bij 101 doen. Weet je al welke richting je gaat doen? HF, coms of cis?quote:Op zondag 27 september 2009 00:22 schreef Halvor het volgende:
Ik ben net klaar met de KMS en zit in de wachtklik voor m'n VTO verbindingen. Ik zit nu dus bij de het GE/NL op Garderen.
Het is ideaal om een beetje de eenheden te verkennen, maar dat ik niet naar GE/NL wil is me nu wel duidelijk.
Haha dat 101 ook niet perfect is geloof ik graag, ik neig meer een beetje naar de kant van 102 EOV of een Foxtrot functie bij een eenheid of commando ondersteuning. De infanterie spreekt me ook nog altijd aan, dus ik zoek eigenlijk een functie waar ik die twee kan combineren. Maja, we gaan et wel zien.
@Maartengrendel: het GE/NL korps bestaat uit Nederlandse en Duitse verbindelaren die samen een compleet hoofdkwartier op kunnen zitten. Deze zitten gelegerd op Garderen en op Eibergen. De Nederlanders hierin vallen ook een beetje buiten het CLAS en meer onder een hoofdkwartier in Munster.
Bij de Acie zijn nog plaatsen vrij, en voorlopig kunnen die niet gevuld worden geloof ik. En kleine groepen? zeg maar geen groepenquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:43 schreef Halvor het volgende:
Nee je kunt niet als Foxtrot beginnen bij 102 EOV, omdat je daar wel wat ervaring voor nodig hebt. Maar de ambitie om die kunt uit te gaan heb ik wel, dus na mijn startfuncties kan ik weer verder kijken. Wat betreft startfuncties is dat inderdaad vaak bij 101. Ik wil graag de CIS kant op, het is alleen jammer dat je dan vooral met wat kleinere groepen werkt. Echter is het aantal beschikbare vacatures ook nog van invloed op je keuze.
Ben begonnen op de KMS, maar na n serieuze blessure(schenen...) pas na 2 jaar ini1 gehaald en toen had ik dr geen zin meer inquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:20 schreef Halvor het volgende:
Ja ik snap wat je bedoelt. Ik ben maandag trouwens even op bezoek bij 101 B-cie. Krijg daar een presentatie.
Jouw achtergrond is ook GNK als ik het goed begrijp?
ik toevallig ook maar dan in Curacao in een boogtent. Weekje schieten hiephoiquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Een operationele beslissing maken is iets anders dan op een schietbaan de basis schutterprincipes meester maken. En daar draaide het in eerste instantie om.
Als je goede groepjes kan maken met gecontroleerde schoten, dan moet een reactieriedel ook lukken.
Niet letterlijk als dat ik het ga doen, ben inderdaad niet de jongstequote:
Jimmy Bacawa?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:57 schreef cw2cu het volgende:
[..]
ik toevallig ook maar dan in Curacao in een boogtent. Weekje schieten hiephoi
Wacawa bedoel je? Daar zat ik iddquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:34 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Jimmy Bacawa?
En je term zit er alweer bijna op of niet?
Kijk daar wel mee uit, veel mensen worden nogal spichtig als je wapenhandelingen aan het doen bent op een baan waar met scherp wordt geschoten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:54 schreef Rave_NL het volgende:
Gewoon droog oefenen, als een andere groep bezig is gewoon je wapen pakken en in je schiethouding gaan liggen.
Zolang die lollie niet in het voorterrein staat is er niets aan de hand.quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:48 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Kijk daar wel mee uit, veel mensen worden nogal spichtig als je wapenhandelingen aan het doen bent op een baan waar met scherp wordt geschoten.
goede herinneringen aan wacawa, vooral voor de fijne flora daar..quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:57 schreef cw2cu het volgende:
[..]
Wacawa bedoel je? Daar zat ik idd.
En nog 7 weken en dan zit het erop idd. Maar eerst nog naar Aruba over een paar weken.
hehe, de pika's kan ik nog steeds tellen die in mijn hand zittenquote:Op maandag 12 oktober 2009 12:46 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
goede herinneringen aan wacawa, vooral voor de fijne flora daar..
en wat ga je op Aruba doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |